Blijft het oude modem niet gewoon werken?fevaho schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:18:
Wij zeggen jaarlijks op en sluiten een nieuw abonnement af op de rekening en naam van de partner. Eenmalig geinvesteerd in een eigen wifi mesh netwerk dus bij binnenkomst van de nieuwe modem deze in bridge modus zetten en alles blijft zoals het was.
De beste oplossing is gewoon een mediaspeler met Ziggo Go. Ben je ook nog eens provider onafhankelijk (zowat iedere provider heeft een TV app).flyingdutchboy schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 00:57:
[...]
Dank voor je advies. Geen idee of Google tv de oplossing is. Zolang ik op de slaapkamer maar nieuwsuur of rtl tonight kan kijken (bij voorkeur live)
Wij kijken zelfs in de woonkamer 90% van de tijd met de Ziggo Go app (Apple TV).
Mijn ouders hebben een FireTV in de slaapkamer.
Wat ook nog kan (aangezien het om LiveTV gaat) is gewoon de coax rechtstreeks in de TV stoppen en ongecodeerd kijken. Heb je wel kwaliteitsverlies en ALLEEN live TV.
Of je koopt een oude Humax bij de kringloop, dan kun je zelfs pauzeren en opnemen. Alleen wederom; alleen de ongecodeerde kanalen.
[ Voor 26% gewijzigd door FreakNL op 10-02-2026 12:36 ]
Enige voordeel is dat je het provider boxje niet hoeft te installeren toch?FreakNL schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:33:
De beste oplossing is gewoon een mediaspeler met Ziggo Go. Ben je ook nog eens provider onafhankelijk (zowat iedere provider heeft een TV app).
Werkt dat nog voor de meeste zenders?FreakNL schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:33:
Wat ook nog kan (aangezien het om LiveTV gaat) is gewoon de coax rechtstreeks in de TV stoppen en ongecodeerd kijken. Heb je wel kwaliteitsverlies.
[ Voor 31% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-02-2026 12:36 ]
Ja maar dat provider boxje moest je voor betalen toch?Olaf van der Spek schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:35:
[...]
Enige voordeel is dat je het provider boxje niet hoeft te installeren toch?
[...]
Werkt dat nog voor de meeste zenders?
Verder voordeel is natuurlijk dat je meteen ook de rest van je apps hebt (Netflix, Plex, etc).
/edit
Oh je kreeg ook een gratis kastje zonder coax. Dat werkt natuurlijk ook prima mits je wifi op orde is.
[ Voor 12% gewijzigd door FreakNL op 10-02-2026 12:37 ]
Dacht dat de eerste 'gratis' was.FreakNL schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:37:
Ja maar dat provider boxje moest je voor betalen toch?
Ethernet is ook een optie.FreakNL schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:37:
Oh je kreeg ook een gratis kastje zonder coax. Dat werkt natuurlijk ook prima mits je wifi op orde is.
En met Wifi garantie mag Wifi geen probleem zijn toch?
[ Voor 43% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-02-2026 12:39 ]
Ethernet kabel kan volgens mij ook.FreakNL schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:37:
...
Oh, wacht, gratis is een groot woord.. bij een internet-only abo heb je de optie om Ziggo Go bij te bestellen voor 7 euro/maand.FreakNL schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:37:
/edit
[ Voor 8% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-02-2026 12:46 ]
Misschien wel.Olaf van der Spek schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:30:
[...]
Blijft het oude modem niet gewoon werken?
Anderzijds geef een nieuw modem en nieuwe adapter minder kans dat het stuk gaat.
Je kunt zelfs onder wifi garantie tot 2 versterkers krijgen. Die versterkers hebben ook weer een LAN poort waar je de (adapter van) de mini in kunt prikken. In de instellingen van de mini kun je dan gewoon de LAN als connectie aangevenOlaf van der Spek schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:39:
[...]
Dacht dat de eerste 'gratis' was.
[...]
Ethernet is ook een optie.
En met Wifi garantie mag Wifi geen probleem zijn toch?
Doet de Mini een lagere bitrate over Wifi? Dat klinkt slecht..Get!em schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 14:38:
[...]
Je kunt zelfs onder wifi garantie tot 2 versterkers krijgen. Die versterkers hebben ook weer een LAN poort waar je de (adapter van) de mini in kunt prikken. In de instellingen van de mini kun je dan gewoon de LAN als connectie aangevenen daardoor genieten van de hogere bitstream (oa bij Ziggo Sport).
Nee, sinds kort heb je oa op Ziggo Sport kanaal 14, de 4k check, die doet kortstondig een bandbreedte check. Op wifi kan dat ook uitlopen dat je de HD versie krijgt. Hoe zich dat in bitrate vertaald weet ik niet.Olaf van der Spek schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 14:51:
[...]
Doet de Mini een lagere bitrate over Wifi? Dat klinkt slecht..
Rest van zenders zijn voorlopig HD / 12Mbit vziw. (En zenders via GO is 5Mbit, behalve de eerste 10) als de info die ik vind juist is.
[ Voor 15% gewijzigd door Get!em op 10-02-2026 15:10 ]
Hoe is de kwaliteit van ziggo go?FreakNL schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:33:
[...]
De beste oplossing is gewoon een mediaspeler met Ziggo Go. Ben je ook nog eens provider onafhankelijk (zowat iedere provider heeft een TV app).
Wij kijken zelfs in de woonkamer 90% van de tijd met de Ziggo Go app (Apple TV).
Mijn ouders hebben een FireTV in de slaapkamer.
Wat ook nog kan (aangezien het om LiveTV gaat) is gewoon de coax rechtstreeks in de TV stoppen en ongecodeerd kijken. Heb je wel kwaliteitsverlies en ALLEEN live TV.
Of je koopt een oude Humax bij de kringloop, dan kun je zelfs pauzeren en opnemen. Alleen wederom; alleen de ongecodeerde kanalen.
Beter als NLZIET?
Zet je dan als startdatum van het nieuwe abonnement de stopdatum van het oude? Ik heb uit pure frustratie over de prijs vandaag opgezegd zonder solide plan, maar zit toch hierover na te denken omdat glasvezel pas "misschien" in de loop van dit halfjaar komt bij ons in huis.fevaho schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:18:
Wij zeggen jaarlijks op en sluiten een nieuw abonnement af op de rekening en naam van de partner. Eenmalig geinvesteerd in een eigen wifi mesh netwerk dus bij binnenkomst van de nieuwe modem deze in bridge modus zetten en alles blijft zoals het was. Meestal dan als 'nieuwe klant' is minimaal 6 maanden 50% haalbaar, maar vaak ook 9 maanden. Dan nog een cashback deal erbij van een paar tientjes en zo bijna het hele jaar korting. Moet je wel jaarlijks opzeggen, gesprekken over korting meteen afkappen (want dat is idd nooit meer dan 10 euro per maand). Het enige dat nog wel eens wisselt is een extra pakket, zoals 12 maanden ESPN of disney of.. maar dat boeit ons minder.
Ik zet altijd de startdatum op de dag van de stopdatum. Dan in de loop van de dag wissel ik het oude en nieuwe modem om, en dan is de downtime een minuut of 5.Dr0ppFTW schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 11:13:
[...]
Zet je dan als startdatum van het nieuwe abonnement de stopdatum van het oude? Ik heb uit pure frustratie over de prijs vandaag opgezegd zonder solide plan, maar zit toch hierover na te denken omdat glasvezel pas "misschien" in de loop van dit halfjaar komt bij ons in huis.
Heb ik ook altijd gedaan tot postNL 1x vertraging had. Dus nu doe ik een dagje ervoor en wacht ik tot mijn huidige modem stopt.fevaho schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:21:
[...]
Ik zet altijd de startdatum op de dag van de stopdatum. Dan in de loop van de dag wissel ik het oude en nieuwe modem om, en dan is de downtime een minuut of 5.
©2004
Weet je toevallig ook op dit werkt met een combinatie van mobiel?fevaho schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:18:
Wij zeggen jaarlijks op en sluiten een nieuw abonnement af op de rekening en naam van de partner. Eenmalig geinvesteerd in een eigen wifi mesh netwerk dus bij binnenkomst van de nieuwe modem deze in bridge modus zetten en alles blijft zoals het was. Meestal dan als 'nieuwe klant' is minimaal 6 maanden 50% haalbaar, maar vaak ook 9 maanden. Dan nog een cashback deal erbij van een paar tientjes en zo bijna het hele jaar korting. Moet je wel jaarlijks opzeggen, gesprekken over korting meteen afkappen (want dat is idd nooit meer dan 10 euro per maand). Het enige dat nog wel eens wisselt is een extra pakket, zoals 12 maanden ESPN of disney of.. maar dat boeit ons minder.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Misschien dat dit je op weg helpt: al meerdere keren van Ziggo naar Ziggo geswitched en de voordelen van (bijvoorbeeld) Hollandsnieuwe krijg je met een Ziggo aansluiting op jouw adres, tenaamstelling van Ziggo en HN is nooit hetzelfde geweest.Snippertje schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:05:
[...]
Weet je toevallig ook op dit werkt met een combinatie van mobiel?
Dan heb je geluk. zodra ziggo weer in de straatkast moet zijn gaat jouw stekker eruit. Dit is al enige jaren zo.FreakNL schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:33:
[...]
???Kees85 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:38:
[...]
Dan heb je geluk. zodra ziggo weer in de straatkast moet zijn gaat jouw stekker eruit. Dit is al enige jaren zo.
Onzin. Lees anders even terug voor je rare dingen roept….
Vertel mij ff waarom er dan sinds kort geen signaal meer op staat. @FreakNL
Terwijl er al een jaar geen dienst meer geleverd word door ziggo op mijn adres.
Ook bij 1 van mn ouders is dit het geval, sinds een half jaar geen signaal meer op de lijn.
Ik heb via de helpdesk vernomen dat er actief afsluitingen in straatkasten gedaan worden ivm ilegaal tv kijken
en het weglopen van vele klanten sinds enige jaren.
Dit is via andere fora ook wel te vinden.
Tevens kun je op internet ook wel vinden dat ziggo geen leveringsplicht meer heeft van de gratis omroepen.
bron: https://community.vodafon...o-abonnement/td-p/1408071
Terwijl er al een jaar geen dienst meer geleverd word door ziggo op mijn adres.
Ook bij 1 van mn ouders is dit het geval, sinds een half jaar geen signaal meer op de lijn.
Ik heb via de helpdesk vernomen dat er actief afsluitingen in straatkasten gedaan worden ivm ilegaal tv kijken
en het weglopen van vele klanten sinds enige jaren.
Dit is via andere fora ook wel te vinden.
Tevens kun je op internet ook wel vinden dat ziggo geen leveringsplicht meer heeft van de gratis omroepen.
bron: https://community.vodafon...o-abonnement/td-p/1408071
[ Voor 29% gewijzigd door Kees85 op 13-02-2026 22:35 ]
Degene die het vroeg heeft gewoon een Ziggo abbo en vroeg zich af hoe hij TV op de slaapkamer kan krijgen.
Jouw antwoord slaat als een tang op een varken.
Jouw antwoord slaat als een tang op een varken.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar Ziggo. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
- Coax: [Ziggo Coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar Ziggo. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
- Coax: [Ziggo Coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie