Blijft het oude modem niet gewoon werken?fevaho schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:18:
Wij zeggen jaarlijks op en sluiten een nieuw abonnement af op de rekening en naam van de partner. Eenmalig geinvesteerd in een eigen wifi mesh netwerk dus bij binnenkomst van de nieuwe modem deze in bridge modus zetten en alles blijft zoals het was.
De beste oplossing is gewoon een mediaspeler met Ziggo Go. Ben je ook nog eens provider onafhankelijk (zowat iedere provider heeft een TV app).flyingdutchboy schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 00:57:
[...]
Dank voor je advies. Geen idee of Google tv de oplossing is. Zolang ik op de slaapkamer maar nieuwsuur of rtl tonight kan kijken (bij voorkeur live)
Wij kijken zelfs in de woonkamer 90% van de tijd met de Ziggo Go app (Apple TV).
Mijn ouders hebben een FireTV in de slaapkamer.
Wat ook nog kan (aangezien het om LiveTV gaat) is gewoon de coax rechtstreeks in de TV stoppen en ongecodeerd kijken. Heb je wel kwaliteitsverlies en ALLEEN live TV.
Of je koopt een oude Humax bij de kringloop, dan kun je zelfs pauzeren en opnemen. Alleen wederom; alleen de ongecodeerde kanalen.
[ Voor 26% gewijzigd door FreakNL op 10-02-2026 12:36 ]
Enige voordeel is dat je het provider boxje niet hoeft te installeren toch?FreakNL schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:33:
De beste oplossing is gewoon een mediaspeler met Ziggo Go. Ben je ook nog eens provider onafhankelijk (zowat iedere provider heeft een TV app).
Werkt dat nog voor de meeste zenders?FreakNL schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:33:
Wat ook nog kan (aangezien het om LiveTV gaat) is gewoon de coax rechtstreeks in de TV stoppen en ongecodeerd kijken. Heb je wel kwaliteitsverlies.
[ Voor 31% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-02-2026 12:36 ]
Ja maar dat provider boxje moest je voor betalen toch?Olaf van der Spek schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:35:
[...]
Enige voordeel is dat je het provider boxje niet hoeft te installeren toch?
[...]
Werkt dat nog voor de meeste zenders?
Verder voordeel is natuurlijk dat je meteen ook de rest van je apps hebt (Netflix, Plex, etc).
/edit
Oh je kreeg ook een gratis kastje zonder coax. Dat werkt natuurlijk ook prima mits je wifi op orde is.
[ Voor 12% gewijzigd door FreakNL op 10-02-2026 12:37 ]
Dacht dat de eerste 'gratis' was.FreakNL schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:37:
Ja maar dat provider boxje moest je voor betalen toch?
Ethernet is ook een optie.FreakNL schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:37:
Oh je kreeg ook een gratis kastje zonder coax. Dat werkt natuurlijk ook prima mits je wifi op orde is.
En met Wifi garantie mag Wifi geen probleem zijn toch?
[ Voor 43% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-02-2026 12:39 ]
Ethernet kabel kan volgens mij ook.FreakNL schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:37:
...
Oh, wacht, gratis is een groot woord.. bij een internet-only abo heb je de optie om Ziggo Go bij te bestellen voor 7 euro/maand.FreakNL schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:37:
/edit
[ Voor 8% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-02-2026 12:46 ]
Misschien wel.Olaf van der Spek schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:30:
[...]
Blijft het oude modem niet gewoon werken?
Anderzijds geef een nieuw modem en nieuwe adapter minder kans dat het stuk gaat.
Je kunt zelfs onder wifi garantie tot 2 versterkers krijgen. Die versterkers hebben ook weer een LAN poort waar je de (adapter van) de mini in kunt prikken. In de instellingen van de mini kun je dan gewoon de LAN als connectie aangevenOlaf van der Spek schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:39:
[...]
Dacht dat de eerste 'gratis' was.
[...]
Ethernet is ook een optie.
En met Wifi garantie mag Wifi geen probleem zijn toch?
Doet de Mini een lagere bitrate over Wifi? Dat klinkt slecht..Get!em schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 14:38:
[...]
Je kunt zelfs onder wifi garantie tot 2 versterkers krijgen. Die versterkers hebben ook weer een LAN poort waar je de (adapter van) de mini in kunt prikken. In de instellingen van de mini kun je dan gewoon de LAN als connectie aangevenen daardoor genieten van de hogere bitstream (oa bij Ziggo Sport).
Nee, sinds kort heb je oa op Ziggo Sport kanaal 14, de 4k check, die doet kortstondig een bandbreedte check. Op wifi kan dat ook uitlopen dat je de HD versie krijgt. Hoe zich dat in bitrate vertaald weet ik niet.Olaf van der Spek schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 14:51:
[...]
Doet de Mini een lagere bitrate over Wifi? Dat klinkt slecht..
Rest van zenders zijn voorlopig HD / 12Mbit vziw. (En zenders via GO is 5Mbit, behalve de eerste 10) als de info die ik vind juist is.
[ Voor 15% gewijzigd door Get!em op 10-02-2026 15:10 ]
Hoe is de kwaliteit van ziggo go?FreakNL schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:33:
[...]
De beste oplossing is gewoon een mediaspeler met Ziggo Go. Ben je ook nog eens provider onafhankelijk (zowat iedere provider heeft een TV app).
Wij kijken zelfs in de woonkamer 90% van de tijd met de Ziggo Go app (Apple TV).
Mijn ouders hebben een FireTV in de slaapkamer.
Wat ook nog kan (aangezien het om LiveTV gaat) is gewoon de coax rechtstreeks in de TV stoppen en ongecodeerd kijken. Heb je wel kwaliteitsverlies en ALLEEN live TV.
Of je koopt een oude Humax bij de kringloop, dan kun je zelfs pauzeren en opnemen. Alleen wederom; alleen de ongecodeerde kanalen.
Beter als NLZIET?
Zet je dan als startdatum van het nieuwe abonnement de stopdatum van het oude? Ik heb uit pure frustratie over de prijs vandaag opgezegd zonder solide plan, maar zit toch hierover na te denken omdat glasvezel pas "misschien" in de loop van dit halfjaar komt bij ons in huis.fevaho schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:18:
Wij zeggen jaarlijks op en sluiten een nieuw abonnement af op de rekening en naam van de partner. Eenmalig geinvesteerd in een eigen wifi mesh netwerk dus bij binnenkomst van de nieuwe modem deze in bridge modus zetten en alles blijft zoals het was. Meestal dan als 'nieuwe klant' is minimaal 6 maanden 50% haalbaar, maar vaak ook 9 maanden. Dan nog een cashback deal erbij van een paar tientjes en zo bijna het hele jaar korting. Moet je wel jaarlijks opzeggen, gesprekken over korting meteen afkappen (want dat is idd nooit meer dan 10 euro per maand). Het enige dat nog wel eens wisselt is een extra pakket, zoals 12 maanden ESPN of disney of.. maar dat boeit ons minder.
Ik zet altijd de startdatum op de dag van de stopdatum. Dan in de loop van de dag wissel ik het oude en nieuwe modem om, en dan is de downtime een minuut of 5.Dr0ppFTW schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 11:13:
[...]
Zet je dan als startdatum van het nieuwe abonnement de stopdatum van het oude? Ik heb uit pure frustratie over de prijs vandaag opgezegd zonder solide plan, maar zit toch hierover na te denken omdat glasvezel pas "misschien" in de loop van dit halfjaar komt bij ons in huis.
Heb ik ook altijd gedaan tot postNL 1x vertraging had. Dus nu doe ik een dagje ervoor en wacht ik tot mijn huidige modem stopt.fevaho schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 13:21:
[...]
Ik zet altijd de startdatum op de dag van de stopdatum. Dan in de loop van de dag wissel ik het oude en nieuwe modem om, en dan is de downtime een minuut of 5.
©2004
Weet je toevallig ook op dit werkt met een combinatie van mobiel?fevaho schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:18:
Wij zeggen jaarlijks op en sluiten een nieuw abonnement af op de rekening en naam van de partner. Eenmalig geinvesteerd in een eigen wifi mesh netwerk dus bij binnenkomst van de nieuwe modem deze in bridge modus zetten en alles blijft zoals het was. Meestal dan als 'nieuwe klant' is minimaal 6 maanden 50% haalbaar, maar vaak ook 9 maanden. Dan nog een cashback deal erbij van een paar tientjes en zo bijna het hele jaar korting. Moet je wel jaarlijks opzeggen, gesprekken over korting meteen afkappen (want dat is idd nooit meer dan 10 euro per maand). Het enige dat nog wel eens wisselt is een extra pakket, zoals 12 maanden ESPN of disney of.. maar dat boeit ons minder.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Misschien dat dit je op weg helpt: al meerdere keren van Ziggo naar Ziggo geswitched en de voordelen van (bijvoorbeeld) Hollandsnieuwe krijg je met een Ziggo aansluiting op jouw adres, tenaamstelling van Ziggo en HN is nooit hetzelfde geweest.Snippertje schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:05:
[...]
Weet je toevallig ook op dit werkt met een combinatie van mobiel?
Dan heb je geluk. zodra ziggo weer in de straatkast moet zijn gaat jouw stekker eruit. Dit is al enige jaren zo.FreakNL schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:33:
[...]
???Kees85 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:38:
[...]
Dan heb je geluk. zodra ziggo weer in de straatkast moet zijn gaat jouw stekker eruit. Dit is al enige jaren zo.
Onzin. Lees anders even terug voor je rare dingen roept….
Vertel mij ff waarom er dan sinds kort geen signaal meer op staat. @FreakNL
Terwijl er al een jaar geen dienst meer geleverd word door ziggo op mijn adres.
Ook bij 1 van mn ouders is dit het geval, sinds een half jaar geen signaal meer op de lijn.
Ik heb via de helpdesk vernomen dat er actief afsluitingen in straatkasten gedaan worden ivm ilegaal tv kijken
en het weglopen van vele klanten sinds enige jaren.
Dit is via andere fora ook wel te vinden.
Tevens kun je op internet ook wel vinden dat ziggo geen leveringsplicht meer heeft van de gratis omroepen.
bron: https://community.vodafon...o-abonnement/td-p/1408071
Terwijl er al een jaar geen dienst meer geleverd word door ziggo op mijn adres.
Ook bij 1 van mn ouders is dit het geval, sinds een half jaar geen signaal meer op de lijn.
Ik heb via de helpdesk vernomen dat er actief afsluitingen in straatkasten gedaan worden ivm ilegaal tv kijken
en het weglopen van vele klanten sinds enige jaren.
Dit is via andere fora ook wel te vinden.
Tevens kun je op internet ook wel vinden dat ziggo geen leveringsplicht meer heeft van de gratis omroepen.
bron: https://community.vodafon...o-abonnement/td-p/1408071
[ Voor 29% gewijzigd door Kees85 op 13-02-2026 22:35 ]
Degene die het vroeg heeft gewoon een Ziggo abbo en vroeg zich af hoe hij TV op de slaapkamer kan krijgen.
Jouw antwoord slaat als een tang op een varken.
Jouw antwoord slaat als een tang op een varken.
Zoals eerder gemeld, het gaat erom dat er op het adres 1 ziggo aansluting is. Nog niet gehad dat de korting, dubbele data etc weg was, bij zowel vodafone als hollandse nieuwe.Snippertje schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:05:
[...]
Weet je toevallig ook op dit werkt met een combinatie van mobiel?
De extra pakket keuze blijft ook bestaan, maar moet je dan wel opnieuw aanzetten.
[ Voor 16% gewijzigd door fevaho op 14-02-2026 09:57 ]
Einde van de maand weer over naar Ziggo. Hoe was het ook alweer met de modem bridge modus... Hoe komt hij uit de box aan en moet ik dit zelf instellen? Zal op mijn Deco BE65 worden aangesloten.
Sinterklaas wil bier !
Het blijft idioot dat als je wil verlengen je een heel klein beetje korting krijgt tov eerste jaar. Wijzig ik nu naar zakelijk jaar contract met 50% korting voor 12 maanden gratis 6 maanden Disney en 12 maanden sport compleet gratis. Idioot veel korting vergeleken met wat je krijgt als je opzegt.
Modem in Bridge mode zetten het stappenplan: https://www.ziggo.nl/klan...nternet-wifi/bridge-modusParaWM schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 13:44:
Einde van de maand weer over naar Ziggo. Hoe was het ook alweer met de modem bridge modus... Hoe komt hij uit de box aan en moet ik dit zelf instellen? Zal op mijn Deco BE65 worden aangesloten.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe
Na jaren bij KPN zojuist overgestapt naar Ziggo. Het verlengaanbod bij KPN is deze maand nog wat kariger geworden dan het al was (3 maanden 7,50 korting bij 12 maanden of 12 maanden 5 korting bij 24 maanden). Telefonisch konden ze ook niet meer bieden.
De komende 2 jaar dus Ziggo, dubbele internet snelheid t.o.v. KPN, opnemen erbij en dat voor minder. En dan zie ik over 2 jaar wel weer.
De komende 2 jaar dus Ziggo, dubbele internet snelheid t.o.v. KPN, opnemen erbij en dat voor minder. En dan zie ik over 2 jaar wel weer.
De basisprijs bij zakelijk is wel anders en de pakketten ook, het aanbod is niet zo goed als het lijkt. Nog steeds beter dan verlengen.el flaco schreef op zondag 15 februari 2026 @ 04:38:
Wijzig ik nu naar zakelijk jaar contract met 50% korting voor 12 maanden gratis 6 maanden Disney en 12 maanden sport compleet gratis. Idioot veel korting vergeleken met wat je krijgt als je opzegt.
Ik doe hetzelfde maar nu terug naar kpn. 12 maanden want dat blijft het goedkoopst als je blijft hoppen. Ik ga ook geen moeite doen om korting te krijgen bij ziggo. Komt lang niet in de buurt van 'nieuweklantenkorting'. Wifinaam en ww overzetten en alles werkt weer in huis.Dufniall schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:12:
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
ik zou willen dat ik kan hoppen tussen aanbieders. Alleen ziggo heeft "fatsoenlijke" snelheden in mijn wijk.
KPN en odido 30KB/s down...
Als je het durft is Odido Klik & Klaar misschien iets voor je.Megupe schreef op maandag 16 februari 2026 @ 22:43:
ik zou willen dat ik kan hoppen tussen aanbieders. Alleen ziggo heeft "fatsoenlijke" snelheden in mijn wijk.
80/16 is net te krap voor mij.W1ck1e schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 08:25:
[...]
Als je het durft is Odido Klik & Klaar misschien iets voor je.
Is dat de uitkomst van een eigen test of ga je af op de getallen van Odido ?
Dat is wel weinig voor Odido Klik & Klaar
[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 17-02-2026 08:54 ]
Nee hoor, hier ook zo traag. En dat terwijl de twee dichtstbijzijnde masten op straalverbinding met minilink zitten, oftewel lage snelheid met flinke overboeking.W1ck1e schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 08:53:
[...]
Dit geven ze zelf als potentiële max aan.W1ck1e schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 08:53:
[...]
Dan zou ik proberen te testen. Zoek iemand in je omgeving die daarbij wil helpen. Of probeer het een maandje. Kost wel wat maar dan weet je het.
Kijk via het Odido Klik & Klaar topic naar de kaart met de zendmasten in je omgeving.
Ik heb vorig jaar OK&K getest, mijn snelheden waren een veelvoud van wat er nu aangegeven wordt. Mijn echte snelheden (rond/boven de 800/90) heb ik toen ook gemeld in dat draadje.
[ Voor 62% gewijzigd door W1ck1e op 17-02-2026 11:27 ]
Zo. dit is waarom Ziggo er een bijzonder ( beroerde & bestaande) klant relatie op nahoudt...
20 jaar klant, abo al 3 jaar 'afgelopen' maar stilzwijgende verlengd
De 500 MB int was inmiddels hoger /duurder dan 1 GB, maar elke aanpassing moest een nieuw contract worden.
Dat wilde ik nog niet, want er ligt Glas naast mn huis..enkel op de verkeerde plek mbt ingang. ( VVE problemen)
wil nu van internet & tv naar internet only.. dus een nieuw contract. Een nieuwe klant krijgt dan bij een jaar 6 maanden 50 % korting.
Een reeds bestaande klant krijgt dan 3 maanden 10 euro korting....
En dit is precies waarom je zodra er glas ligt, ASAP weg moet wezen bij Ziggo.
( dit lucht up)
fijne dag
De 500 MB int was inmiddels hoger /duurder dan 1 GB, maar elke aanpassing moest een nieuw contract worden.
Dat wilde ik nog niet, want er ligt Glas naast mn huis..enkel op de verkeerde plek mbt ingang. ( VVE problemen)
wil nu van internet & tv naar internet only.. dus een nieuw contract. Een nieuwe klant krijgt dan bij een jaar 6 maanden 50 % korting.
( dit lucht up)
fijne dag
[ Voor 9% gewijzigd door DIKKEHENK op 17-02-2026 12:18 ]
Ik wacht al 1,5 jaar tot die sprietjes van de voordeur het appartement ingetrokken worden..DIKKEHENK schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:16:
Zo. dit is waarom Ziggo er een bijzonder ( beroerde & bestaande) klant relatie op nahoudt...
( dit lucht up)
fijne dag
Werd net gebeld door Ziggo: blabla wilt u verlengen want we zijn zo blij met u.
10 euro 6 maanden bij 2 jaar.
10 euro 3 maanden bij 1 jaar.
Gezegd laat maar zitten, te weinig korting.
2024
9 x 20 euro korting (op 83 euro abonnement).
2025
6 maanden 10 euro korting
2026
3 maanden 10 euro korting
Hoe werkt dat met opzeggen? Fomulier invullen en dan gaan ze je bellen met een beter aanbod?
10 euro 6 maanden bij 2 jaar.
10 euro 3 maanden bij 1 jaar.
Gezegd laat maar zitten, te weinig korting.
2024
9 x 20 euro korting (op 83 euro abonnement).
2025
6 maanden 10 euro korting
2026
Hoe werkt dat met opzeggen? Fomulier invullen en dan gaan ze je bellen met een beter aanbod?
[ Voor 37% gewijzigd door matthijst op 17-02-2026 15:00 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Online opzeggen en je wordt binnen een week gebeld (vaak sneller, maar ik neem een slag om de arm). Mocht je niet gebeld worden, moet je natuurlijk wel het opzeggen annuleren... of je poot stijf houden en vertrekken. Wij hebben 1 jaar 50% bij een 2-jarig abonnement. In feite dus over de hele termijn 24x 25% korting. Mijn vriendin was blij dat we toch bij Ziggo kunnen blijven... en ja, we hadden een alternatief.matthijst schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:58:
Nou ik zit op glasvezel van Ziggo 1200/1200 voor helft van het geld. Met jaarcontract! Met gratis Disney 6 maanden en gratis Sport compleet (dus ESPN en ziggo sport). Is een hele goede deal.Olaf van der Spek schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:27:
[...]
De basisprijs bij zakelijk is wel anders en de pakketten ook, het aanbod is niet zo goed als het lijkt. Nog steeds beter dan verlengen.
Alvast de overstap geregeld naar Ziggo voor over 6 maanden. De aanbiedingen en kortingen bij een overstap zijn nu heel aantrekkelijk en hoe lang dat zo blijft is de vraag, Vandaar de maximale overstaptermijn benut.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ik heb mijn overstap van Ziggo --> KPN al klaarstaan om dezelfde reden. En volgend jaar weer terug denk ik.hansvk schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:04:
Alvast de overstap geregeld naar Ziggo voor over 6 maanden. De aanbiedingen en kortingen bij een overstap zijn nu heel aantrekkelijk en hoe lang dat zo blijft is de vraag, Vandaar de maximale overstaptermijn benut.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
Ik weet niet of dit al bekend was, maar het viel mij op dat je verschillende prijs krijgt als je via computer of telefoon (niet bellen maar gewoon de website op je telefoon) afsluit.
- Computer -> bij 12 maanden contract, 6 maanden 50% korting
- Telefoon -> bij 12 maanden contract, 9 maanden 50% korting
[ Voor 9% gewijzigd door Boris96 op 22-02-2026 13:12 ]
Boris96
Hier beiden gelijk... heb je wel dezelfde opties op beide apparaten?Boris96 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:11:
Ik weet niet of dit al bekend was, maar het viel mij op dat je verschillende prijs krijgt als je via computer of telefoon (niet bellen maar gewoon de website op je telefoon) afsluit.
Beiden Internet en TV of Alles-in-1?
Internet Only -> Beiden 6 maanden 50% bij 1 jarig.
Internet en TV -> Beiden 6 maanden 50% bij 1 jarig.
[ Voor 9% gewijzigd door CreativeS op 22-02-2026 13:20 ]
Ik werd onlangs gebeld door ziggo. Met een aanbieding. Ging niet door omdat ik nog in een lopende verlengaanbieding zat. Jammer, bel mij dan niet. Geen idee wat de aanbieding was. Ik heb nu een beeld.Boris96 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:11:
Ik heb dezelfde opties vergeleken. Gaat om Internet en TV, met exact dezelfde instellingen. Ik heb;CreativeS schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:18:
[...]
Hier beiden gelijk... heb je wel dezelfde opties op beide apparaten?
Beiden Internet en TV of Alles-in-1?
Internet Only -> Beiden 6 maanden 50% bij 1 jarig.
- Geen vodafone
- 1Gbit/s
- gratis verserkers
- TV complete
Ook als ik het met Alles in 1 doe is het ook 9 maanden korting. Met Internet Only is het wel 6 maanden net als op de computer.
Boris96
https://www.ziggo.nl/tv-internet?zt=prosp-btl-localCreativeS schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:18:
[...]
Hier nog steeds 9mnd 50% bij 1 jaar
[ Voor 4% gewijzigd door ParaWM op 22-02-2026 13:52 ]
Sinterklaas wil bier !
Ja, bij deze wel op mobiel 9 maanden... leuk.ParaWM schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:51:
[...]
https://www.ziggo.nl/tv-internet?zt=prosp-btl-local
Hier nog steeds 9mnd 50% bij 1 jaar
Ik ben benieuwd met welke aanbiedingen Ziggo komt in het Deltafiber gebied. Als je een postcode check doet wordt er aangegeven dat Ziggo binnenkort beschikbaar komt in dat gebied. Ik hoop dat Ziggo zich onderscheidt met concurrerende tarieven op de Deltafiber glasvezel straks.
Wel alleen in gebieden waar Ziggo nu nog niet levert. Hier in Ziggogebied krijg ik bijvoorbeeld bij de postcodecheck van Delta niets te lezen over Ziggo.Donnu schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 12:55:
Ik ben benieuwd met welke aanbiedingen Ziggo komt in het Deltafiber gebied. Als je een postcode check doet wordt er aangegeven dat Ziggo binnenkort beschikbaar komt in dat gebied. Ik hoop dat Ziggo zich onderscheidt met concurrerende tarieven op de Deltafiber glasvezel straks.
Woon jij in Ziggo gebied en heb je ook één Deltafiber glasvezel aansluiting in je woning?CreativeS schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 19:04:
[...]
Wel alleen in gebieden waar Ziggo nu nog niet levert. Hier in Ziggogebied krijg ik bijvoorbeeld bij de postcodecheck van Delta niets te lezen over Ziggo.
Ja.Donnu schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 21:32:
Woon jij in Ziggo gebied en heb je ook één Deltafiber glasvezel aansluiting in je woning?
Ik ook, net als @CreativeS. Zelfde plaats. Geen optie voor ziggo via glas van Delta.Donnu schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 21:32:
[...]
Woon jij in Ziggo gebied en heb je ook één Deltafiber glasvezel aansluiting in je woning?
Zijn er ook postcodes in jouw gemeente waar glasvezel van Deltafiber ligt en Ziggo wel gaat leveren over de glasvezel, of levert Ziggo in de hele gemeente niet?
Ziggo is gewoon over kabel. Volgens mij in de hele gemeente. Project voor heel de gemeente voor aansluiting op Delta. Is niet overal doorgegaan. Was vrijwillig. Volgens mij is Ziggo over Delta geen optie op dit moment. Zou ik misschien wel interessant vinden.Donnu schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 21:51:
Zijn er ook postcodes in jouw gemeente waar glasvezel van Deltafiber ligt en Ziggo wel gaat leveren over de glasvezel, of levert Ziggo in de hele gemeente niet?
[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 26-02-2026 22:01 ]
Mij lijkt het ook wel interessant. Ik ben benieuwd welke prijzen Ziggo gaat hanteren op de glasvezel van Deltafiber.
net gebeld door Ziggo met een FANTASTISCH verlengaanbod en omdat ik al 30 jaar klant ben. nou ging er eens goed voor zitten en wreef in mijn handen, eindelijk erkenning als vaste klant.
Na 3x in de wacht gezet te zijn nav aanvullende vragen kreeg ik het volgende, let op:
Wauw!!!
wat een lachertje
Na 3x in de wacht gezet te zijn nav aanvullende vragen kreeg ik het volgende, let op:
Wauw!!!
wat een lachertje
Andersom precies hetzelfde, KPN aanbod was 6 maanden 12,50 korting bij 2 jaar abbo. Nieuwe klanten 12 maanden 35€ ipv 65€. Telefonisch contact gehad maar was het enige wat ze konden aanbieden. Dus nu maar weer naar Ziggo. Je wordt gewoon verplicht om over te stappen.
Naja mooi moment om ook weer eens te snoeien in streamingdiensten.
Naja mooi moment om ook weer eens te snoeien in streamingdiensten.
An eye for an eye makes the whole world blind.
Wat vinden jullie van de volgende aanbieding voor een verlenging van Ziggo Zakelijk?
- Ziggo Zakelijk Internet Xtra S (300/50)
- 3 jarig contract
- Eerste 12 maanden van €51,43 voor €16,64
- Overige 24 maanden van €51,43 voor €42,35
Voor het gemak heb ik alle prijzen inclusief btw gedaan.
- Ziggo Zakelijk Internet Xtra S (300/50)
- 3 jarig contract
- Eerste 12 maanden van €51,43 voor €16,64
- Overige 24 maanden van €51,43 voor €42,35
Voor het gemak heb ik alle prijzen inclusief btw gedaan.
[ Voor 10% gewijzigd door Jeffrey87 op 05-03-2026 11:02 ]
@Jeffrey87
Als ondernemer kijk je natuurlijk altijd naar het totaal en het gemiddelde per maand: € 33,76. Of dat goedkoop of duur is hangt af van je postcode. Kijk eens op https://internetten.nl. Je zet je wel vast op een contract van 3 jaar.
Als ondernemer kijk je natuurlijk altijd naar het totaal en het gemiddelde per maand: € 33,76. Of dat goedkoop of duur is hangt af van je postcode. Kijk eens op https://internetten.nl. Je zet je wel vast op een contract van 3 jaar.
Had 6 februari opgezegd. Tot 3 maart gewacht op een telefoontje vanuit Ziggo maar niets..
Toch maar weer verlengd. 6 maanden 10 euro korting, 12 maanden gratis ESPN bij 2 jaar contract, meer kon niet. Erg teleurstellend na klant te zijn sinds Chello.
De medewerker zei nog wel dat ik een meevaller had want het systeem werkte niet mee, daardoor kon hij alleen een 1-jarig contract invoeren. Daardoor krijg ik de korting van een 2-jarig contract maar dan bij een 1-jarig contract.
Van het vorig jaar door Ziggo aangekondigde beter behouden van bestaande klanten is weinig te merken op het gebied van kortingen vergeleken met wat nieuwe klanten krijgen. Ja, Priority en gratis films en zo..
Toch maar weer verlengd. 6 maanden 10 euro korting, 12 maanden gratis ESPN bij 2 jaar contract, meer kon niet. Erg teleurstellend na klant te zijn sinds Chello.
De medewerker zei nog wel dat ik een meevaller had want het systeem werkte niet mee, daardoor kon hij alleen een 1-jarig contract invoeren. Daardoor krijg ik de korting van een 2-jarig contract maar dan bij een 1-jarig contract.
Van het vorig jaar door Ziggo aangekondigde beter behouden van bestaande klanten is weinig te merken op het gebied van kortingen vergeleken met wat nieuwe klanten krijgen. Ja, Priority en gratis films en zo..
Tsja, gratis films uit 2016 of nog eerderSnotgeit schreef op zondag 8 maart 2026 @ 11:39:
Had 6 februari opgezegd. Tot 3 maart gewacht op een telefoontje vanuit Ziggo maar niets..
This train carries saints and sinners
Op 12 februari bestelde ik Internet +TV via de website van Ziggo. Ik kreeg netjes bevestiging.
Op 28 februari ontving ik een pakket met modem, Next Mini en een Wifi repeater. Deze heb ik nog niet aangesloten, ik heb nog steeds het modem wat ik een jaar geleden heb gekregen (zwarte ConnectBox).
Ik ben al meer dan 15 jaar klant van Ziggo (Casema) vanaf Alles-in-Eén Plus en betaal nu ongeveer €74 per maand inclusief telefonie. Mijn telefoonnummer wil ik denk ik onderbrengen bij CheapConnect en thuis een ATA aansluiten.
Nou vraag ik me af of ik dit abonnement gewoon krijg zoals aangegeven in de bevestigings-mail.
:strip_exif()/f/image/xYdUlP22KGYopgx0kS7om7XW.jpg?f=fotoalbum_large)
Gaat dit gewoon werken, of zet het systeem er dat abonnement zonder korting voor in de plaats?
Op 28 februari ontving ik een pakket met modem, Next Mini en een Wifi repeater. Deze heb ik nog niet aangesloten, ik heb nog steeds het modem wat ik een jaar geleden heb gekregen (zwarte ConnectBox).
Ik ben al meer dan 15 jaar klant van Ziggo (Casema) vanaf Alles-in-Eén Plus en betaal nu ongeveer €74 per maand inclusief telefonie. Mijn telefoonnummer wil ik denk ik onderbrengen bij CheapConnect en thuis een ATA aansluiten.
Nou vraag ik me af of ik dit abonnement gewoon krijg zoals aangegeven in de bevestigings-mail.
:strip_exif()/f/image/xYdUlP22KGYopgx0kS7om7XW.jpg?f=fotoalbum_large)
Gaat dit gewoon werken, of zet het systeem er dat abonnement zonder korting voor in de plaats?
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
Waarom zou het niet werken ?WEBsel schreef op maandag 9 maart 2026 @ 16:30:
Op 12 februari bestelde ik Internet +TV via de website van Ziggo. Ik kreeg netjes bevestiging.
[Afbeelding]
Omdat ik geen nieuwe klant ben en er wel 'nieuwe-klant-korting' op de bestelling staat. Dan zou het kunnen zijn dat ik vast zit aan een nieuw contract maar zonder korting (of met 3x€10 korting maar dat telt niet).
En mijn Mediabox Next (met coax-aansluiting) zou gedeäctiveerd kunnen worden zodra die Next Mini actief wordt.
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
Voor zekerheid moet je Ziggo bellen en krijg je die korting hoogstwaarschijnlijk niet. Maar de administratie van Ziggo is een puinhoop, dus best kans dat je door de mazen glipt en de korting wel krijgt, maar ook je mediabox next kwijtraakt.
Als je zekere korting wilt moet je gewoon elk jaar wisselen tussen Odido en Ziggo, doe ik ook.
Als je degelijkheid wilt naar freedom Internet.
Als je zekere korting wilt moet je gewoon elk jaar wisselen tussen Odido en Ziggo, doe ik ook.
Als je degelijkheid wilt naar freedom Internet.
Ik heb momenteel Internet + TV start bij Ziggo.
Als ik dit straks wijzig in Internet only, kan ik dan nog naar de standaard zenders via mijn coax kabel kijken (DVB-C), zonder dat ik daarbij ziggo go neem? Dit is me namelijk niet helemaal duidelijk.
Als ik dit straks wijzig in Internet only, kan ik dan nog naar de standaard zenders via mijn coax kabel kijken (DVB-C), zonder dat ik daarbij ziggo go neem? Dit is me namelijk niet helemaal duidelijk.
Ja, dat klopt. Als je hier filtert op 'Kabel TV pakket' zie je welke zenders je dan nog ontvangt. De RTL-zenders ontvang je vooralsnog alleen in SD-kwaliteit.Dekkertje schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:26:
Ik heb momenteel Internet + TV start bij Ziggo.
Thanks. Kun je ziggo go "als extra product" trouwens maandelijks aan- of uitzetten?TexMex schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:07:
[...]
Ja, dat klopt. Als je hier filtert op 'Kabel TV pakket' zie je welke zenders je dan nog ontvangt. De RTL-zenders ontvang je vooralsnog alleen in SD-kwaliteit.
En heeft ziggo go een betere of slechtere kwaliteit dan Kabel TV?
[ Voor 7% gewijzigd door Dekkertje op 10-03-2026 11:31 ]
Met Ziggo GO ontvang je 12 zenders in goede 1080p kwaliteit. De rest is 720p. Kabel TV geeft over het algemeen een iets betere beeldkwaliteit, behalve dus voor de RTL-zenders (die krijg je met Ziggo GO wél in HD).Dekkertje schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:24:
[...]
Thanks. Kun je ziggo go "als extra product" trouwens maandelijks aan- of uitzetten?
En heeft ziggo go een betere of slechtere kwaliteit dan Kabel TV?
Maandelijks wijzigen kan waarschijnlijk wel zolang je niet in een vast contract met korting zit, dan verlies je normaal gesproken de korting.
Heb je je oude abonnement opgezegd?WEBsel schreef op maandag 9 maart 2026 @ 16:46:
[...]
Omdat ik geen nieuwe klant ben en er wel 'nieuwe-klant-korting' op de bestelling staat. Dan zou het kunnen zijn dat ik vast zit aan een nieuw contract maar zonder korting (of met 3x€10 korting maar dat telt niet).
En mijn Mediabox Next (met coax-aansluiting) zou gedeäctiveerd kunnen worden zodra die Next Mini actief wordt.
Verklaar je nader. Klinkt nu een beetje als een persoonlijke uiting van frustratie.wlmpie schreef op maandag 9 maart 2026 @ 21:13:
Maar de administratie van Ziggo is een puinhoop
Dat is niet zo. De korting behoud je juist bijna altijd tenzij de korting zelf specifieke voorwaarden kent.TexMex schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:42:
[...]
Maandelijks wijzigen kan waarschijnlijk wel zolang je niet in een vast contract met korting zit, dan verlies je normaal gesproken de korting.
Nee, ik heb mijn oude abonnement niet opgezegd. Mijn contract is wel langer dan een jaar geleden afgesloten voor 1 jaar.
@WEBsel En heb je dezelfde contactgegevens gebruikt voor je nieuwe bestelling?
Ja, zelfde naam, adres, e-mailadres en IBAN.Jay-B schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 13:15:
@WEBsel En heb je dezelfde contactgegevens gebruikt voor je nieuwe bestelling?
@WEBsel Dan is de kans groot dat die order naderhand aangepast wordt en de korting verwijderd wordt.
Lang geleden heeft Ziggo een deurwaarder gestuurd omdat de aansluiting in de flat waar we al 5 jaar eerder vertrokken waren nog op onze naam zou staan. Gelukkig vonden we in onze administratie nog een 5 jaar oude verhuisbevestiging, maar Ziggo heeft nooit excuses aangeboden.Jay-B schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 13:12:
Verklaar je nader. Klinkt nu een beetje als een persoonlijke uiting van frustratie.
Recenter heeft Ziggo allemaal fouten gemaakt met wifi setjes etc. Maar dit keer in ons voordeel. Dat zie ik dan maar als karma of wat late excuses, maar dit bevestigt wel dat hun administratie nog steeds een puinhoop is.
Daarom heb ik ook een aversie tegen bedrijven die alleen nog telefonisch of via social media te benaderen zijn, want vind dan nog maar eens het tegenbewijs als ze je jaren later proberen te naaien.
Zoals velen hier heb ik ook contact gehad met de klantenservice over het verlengen van mijn ziggo abonnement en kreeg ik een een waardeloze deal voorgeschoteld. Meteen het opzeggingsformulier ingevuld. Ben beniewd of ik gebeld ga worden.
Had iets te voorbarig ook een bestelling geplaatst voor een vodafone verlenging maar die laat ik ook annuleren als dat nog kan...
Had iets te voorbarig ook een bestelling geplaatst voor een vodafone verlenging maar die laat ik ook annuleren als dat nog kan...
Met een referentie naar de Odido prijzen kreeg ik toen wel wat voor elkaar maar ik denk dat de nood momenteel iets minder hoog is omdat best wat mensen momenteel toch even hun buik volhebben van Odido na het lek.infidel011 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:50:
Zoals velen hier heb ik ook contact gehad met de klantenservice over het verlengen van mijn ziggo abonnement en kreeg ik een een waardeloze deal voorgeschoteld. Meteen het opzeggingsformulier ingevuld. Ben beniewd of ik gebeld ga worden.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar Ziggo. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
- Coax: [Ziggo Coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar Ziggo. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
- Coax: [Ziggo Coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie