[Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:43
Mijn Black Friday korting, die ik spontaan kreeg vorig jaar, zit er ook weer op.. Weinig zin om weer de volle mep van 90 euro te betalen. Dus de boel maar weer opgezegd en hopen op een positief belletje van 030.

Het liefst blijf ik bij Ziggo, ben tevreden, maar anders ga ik toch maar eens Glasvezel proberen voor een jaar.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:56
Ik heb woensdag Ziggo opgezegd, nog steeds niets van een bevestiging of opzegdatum ontvangen. Gaan ze dat echt pas sturen nadat ze je gebeld hebben?

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:56
HansAnders07 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 06:57:
Ik heb woensdag Ziggo opgezegd, nog steeds niets van een bevestiging of opzegdatum ontvangen. Gaan ze dat echt pas sturen nadat ze je gebeld hebben?
Hier al twee weken stilte van ziggo.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik denk dat er nu meer opgezegd wordt dan anders... dus: drukte.
Je kunt er natuurlijk altijd zelf even een belletje aan wagen... nummers zijn hier wel gemeld.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:34
HansAnders07 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 06:57:
Erwin schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 11:21:
Hier al twee weken stilte van ziggo.
Ziggo heeft een structureel probleem met het behandelen (vertragen?) van opzeggingen.
Daar lopen al lange tijd diverse topics over op het Ziggo/Vodafone forum.
Er is beterschap belooft?
Vodafone & Ziggo Community: Geen bevestiging binnen 10 beloofde dagen na opzeggen
Vodafone & Ziggo Community: Ziggo negeert opzegging
Dan over dit probleem in het algemeen: Er lijkt inderdaad iets niet goed te gaan in dit proces. Het kan een keer misgaan, maar we zien recent veel voorbeelden waarbij het opzegproces stil komt te liggen nadat er geen contact is gelegd. Dat is zoals gezegd niet zoals het hoort. We hebben dit intern doorgezet om te laten onderzoeken.

De formulieren komen binnen (anders waren er ook geen belpogingen gedaan), dus we kunnen terughalen wat de originele datum is en op basis daarvan actie ondernemen.
Het formulier voor opzeggen vanwege wijzigen algemene voorwaarden is wel recent aangepast/verbeterd:
Vodafone & Ziggo Community: Wijziging algemene voorwaarden
Vraag, welk opzegformulier is dit?
Ik heb op Ziggo Modelformulier opgezocht zoals vermeldt in Algemene Voorwaarden.
Is er vanuit Community al eens richting Ziggo gevraagd op korte termijn dit bijgevoegde formulier te wijzigen volgens Algemene Voorwaarden punt 10.3.

https://www.ziggo.nl/opzeggen
De online formulier die je hier vindt.
En goed nieuws de keuze optie is toegevoegd.

[ Voor 6% gewijzigd door The_Doman op 04-04-2026 13:22 ]

• CreativeS
  • Niet online
En dat is inderdaad onder de aandacht gebracht toen een gebruiker geen duidelijke reden kon vinden. Die reden ontbrak inderdaad al tijden als je wilde opzeggen vanwege de gewijzigde voorwaarden. Vroeger had je deze mogelijkheid tot opzeggen vaker volgens mij, maar dit had natuurlijk al veel eerder opgelost moeten worden.

[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 04-04-2026 14:18 ]

• DeLongie
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 15:08
-knip-. Dat kan je ook op een normale manier zeggen.

En ja ik ben ook gebeld door 030 maar nam genoegen met €90 korting over 9 maanden en gratis Ziggo Sport Totaal tot einde contract.
Voor de plaatjesdenkers; €43 1e 9 maanden en daarna €53.

[ Voor 47% gewijzigd door rens-br op 05-04-2026 10:53 ]

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:54
Hmm, mijn contract loopt volgende maand ook af. Glasvezel ligt er dus wellicht een overstap. Ook hier gebeld met een korting van €10 voor 9 maanden. Vriendelijk afgewezen. Voor nieuwe klanten geldt een korting van 50% over eenzelfde periode. Voor mij als bestaande klant iets meer als 10%. Ik beschouw mijzelf niet als aasgier maar de balans tussen nieuw en oud is wel een beetje zoek.

• DeLongie
En het is nooit anders geweest, met soms een uitschieter op Black Friday.

Een grote besparing kan ook bij jezelf liggen, want heb je echt die 1.000.000 zenders + streamingdiensten nodig? Of de 1000/1000 internetverbinding?

Ik ben gedowngrade naar de Next Mini met standaard zenderpakket en 100/25 internet.
En dat blijkt verrassend goed te werken.
Haarscherp beeld en heel vlot internet voor dus maar €53. En nu de eerste 9 maanden €43.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

DeLongie schreef op zondag 5 april 2026 @ 09:32:
Dus even hè… jullie zijn best tevreden over Ziggo. Aasgier als je bent zeg je op want poeh nee te weinig korting. Hopend op een belletje van 030 of je alsjeblieft klant wilt blijven met als lokkertje nog een tientje per maand eraf. Maar dat belletje blijft uit. En uit. En nu zenuwachtig worden en zelf maar weer contact opnemen met Ziggo? Ik had jullie geeneens meer teruggenomen als klant. Veel plezier bij KPN, Odido of whatever.

En ja ik ben ook gebeld door 030 maar nam genoegen met €90 korting over 9 maanden en gratis Ziggo Sport Totaal tot einde contract.
Hahaha, sorry hoor... Denk dat als jij een CEO van een provider bent je het bedrijf snel naar de k hebt met zo'n instelling.

Helaas werkt het in NL nou eenmaal zo dat je met veel korting wordt binnen gelokt om daarna hopelijk langer te blijven, zoals jij en gewoon met minder genoegen neemt want makkelijk.
Die €10,- korting die jij nu krijgt valt in het niet met wat ik ieder jaar aan korting krijg.
Afgelopen 1,5 jaar 50% korting gehad bij Ziggo, nu weer naar Youfone, weer 8 maanden 50% bij 1 jaar abonnement.

Heeft in mijn geval niks te maken met tevreden of niet, puur geld en zolang iedere provider deze praktijken blijft volhouden, blijf ik switchen..

Wear Sunscreen!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:58

FreakNL

Well do ya punk?

DeLongie schreef op zondag 5 april 2026 @ 09:32:
Dus even hè… jullie zijn best tevreden over Ziggo. Aasgier als je bent zeg je op want poeh nee te weinig korting. Hopend op een belletje van 030 of je alsjeblieft klant wilt blijven met als lokkertje nog een tientje per maand eraf. Maar dat belletje blijft uit. En uit. En nu zenuwachtig worden en zelf maar weer contact opnemen met Ziggo? Ik had jullie geeneens meer teruggenomen als klant. Veel plezier bij KPN, Odido of whatever.

Misschien steek je hem iets te negatief in. Maar in de basis ben ik het wel met je eens. Overigens snap ik niet wie er 90 euro betaald, ik betaal zelf rond de 60. Ben tevreden over Ziggo en stap niet elk jaar over.. Kwaliteit mag ook gewoon iets kosten verder.

Ik heb een collega die stapt elk jaar over… Wat een gedoe…

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Humma Kavula schreef op zondag 5 april 2026 @ 09:58:
[...]

Hahaha, sorry hoor... Denk dat als jij een CEO van een provider bent je het bedrijf snel naar de k hebt met zo'n instelling.

Helaas werkt het in NL nou eenmaal zo dat je met veel korting wordt binnen gelokt om daarna hopelijk langer te blijven, zoals jij en gewoon met minder genoegen neemt want makkelijk.
Die €10,- korting die jij nu krijgt valt in het niet met wat ik ieder jaar aan korting krijg.
Afgelopen 1,5 jaar 50% korting gehad bij Ziggo, nu weer naar Youfone, weer 8 maanden 50% bij 1 jaar abonnement.

Heeft in mijn geval niks te maken met tevreden of niet, puur geld en zolang iedere provider deze praktijken blijft volhouden, blijf ik switchen..
We zijn nu eenmaal enorm vatbaar voor aanbiedingen. Als we gewoon kappen met dat overstapcircus kan er overal 10 euro af. Want die aanbieding van jou wordt door bestaande klanten betaald. Jouw gedrag (en dat van die 100duizenden andere Nederlanders) houdt dat ook in stand…

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

FreakNL schreef op zondag 5 april 2026 @ 10:03:
[...]

We zijn nu eenmaal enorm vatbaar voor aanbiedingen. Als we gewoon kappen met dat overstapcircus kan er overal 10 euro af. Want die aanbieding van jou wordt door bestaande klanten betaald. Jouw gedrag (en dat van die 100duizenden andere Nederlanders) houdt dat ook in stand…
Mijn gedrag? Het zijn gewoon keiharde euros hoor, iedere maand 50% korting ipv geen korting is wel een verschil en dat is een systeem wat de providers bieden.
Dat jij nu gewoon wil blijven slapen/ieder jaar je provider belt om te smeken voor korting is ook een gedrag.

Wear Sunscreen!

• DeLongie
Humma Kavula schreef op zondag 5 april 2026 @ 09:58:
[...]

Lekker blijven switchen dan.
Ik denk dat je meer bespaard door bijvoorbeeld eens de auto te laten staan of bewuster boodschappen te doen of noem het maar..

• DeLongie
Humma Kavula schreef op zondag 5 april 2026 @ 10:10:
[...]

Mijn gedrag? Het zijn gewoon keiharde euros hoor, iedere maand 50% korting ipv geen korting is wel een verschil en dat is een systeem wat de providers bieden.
Dat jij nu gewoon wil blijven slapen/ieder jaar je provider belt om te smeken voor korting is ook een gedrag.
Smeken voor korting? Nee dat doen jullie.
Ik word gewoon gebeld door 030, ze doen me een prima aanbieding en ik ga akkoord. Case closed.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
FreakNL schreef op zondag 5 april 2026 @ 10:01:
[...]

.. Overigens snap ik niet wie er 90 euro betaald, ik betaal zelf rond de 60. Ben tevreden over Ziggo en stap niet elk jaar over.. Kwaliteit mag ook gewoon iets kosten verder.
...
Je hoeft mij niet te snappen, maar met korting betaal ik nu 75 euro, straks als de korting is afgelopen zal het weer een 10-tje duurder worden, en met de prijsverhoging richting de 90 euro gaan. Bij 400/40. Ik ben tevreden met ziggo en heb het er voor over. Er wordt nu nog thuis gewerkt, maar als dat voorbij is (de werkgever betaalt mee aan de verbinding, wel fijn niet nodig) gaan we waarschijnlijk downgraden (hopelijk naar 200 Mbit down of meer).

Geld (be-)sparen doe ik wel elders en dat geeft minder rompslomp en levert veel meer op.

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 05-04-2026 10:21 ]

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Humma Kavula schreef op zondag 5 april 2026 @ 10:10:
[...]

Niet zo snel op je teentjes getrapt.

Feit blijft dat wij Nederlanders vatbaar zijn voor aanbiedingen. Daarom zijn producten in de supermarkt ook duurder dan in buurlanden, gewoonweg omdat die 3+1 ergens van betaald moet worden.

Ik ben dat hele circus liever kwijt dan rijk.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

FreakNL schreef op zondag 5 april 2026 @ 10:34:
Een ad hominem is niet nodig in een respectvolle discussie.
Feit blijft dat wij Nederlanders vatbaar zijn voor aanbiedingen. Daarom zijn producten in de supermarkt ook duurder dan in buurlanden, gewoonweg omdat die 3+1 ergens van betaald moet worden.

Prima dat je dat vind, maar tot de tijd dat dit verboden is heb je geen reden om iemand aan te vallen op het feit dat hij niet een te hoge prijs betaalt en toch echt wel een fikse korting wil op absurd hoge prijzen. Die hoge prijzen worden ongetwijfeld geïnstigeerd door de Amerikaanse investeerder die alsmaar meer geld eruit wil trekken. Dat doen die buitenlandse investeringsmaatschappijen typisch: bedrijven grond in drijven (zie V&D, HEMA).
offtopic:
Overigens heb ik ook wat te klagen over Ziggo inhoudelijk: de tv gids wordt de laatste tijd niet bijgehouden. Er worden te oude gegevens gebruikt waardoor die onbruikbaar zijn voor opnamen. Je zou bijna denken dat ze hun klanten niet respecteren.
Een kwalitatief uitermate teleurstellend product leveren voor teveel geld. Het moet niet veel gekker worden.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:48
FreakNL schreef op zondag 5 april 2026 @ 10:03:
[...]

Ik heb 15 jaar lang Ziggo gehad omdat er hier niks anders was. In die 15 jaar nooit geklaagd, 1x gebeld voor 3 maanden gratis Film1 zenders en verder nooit weer een aanbieding gezien.
Tegenwoordig ligt er glasvezel, ben net weer overgestapt. Ik denk alleen dat Ziggo mij niet weer terug gaat zien, het verschil is te groot.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

mrmrmr schreef op zondag 5 april 2026 @ 10:48:
[...]

Een ad hominem is niet nodig in een respectvolle discussie.

[...]

Prima dat je dat vind, maar tot de tijd dat dit verboden is heb je geen reden om iemand aan te vallen op het feit dat hij niet een te hoge prijs betaalt en toch echt wel een fikse korting wil op absurd hoge prijzen. Die hoge prijzen worden ongetwijfeld geïnstigeerd door de Amerikaanse investeerder die alsmaar meer geld eruit wil trekken. Dat doen die buitenlandse investeringsmaatschappijen typisch: bedrijven grond in drijven (zie V&D, HEMA).
offtopic:
Overigens heb ik ook wat te klagen over Ziggo inhoudelijk: de tv gids wordt de laatste tijd niet bijgehouden. Er worden te oude gegevens gebruikt waardoor die onbruikbaar zijn voor opnamen. Je zou bijna denken dat ze hun klanten niet respecteren.
Een kwalitatief uitermate teleurstellend product leveren voor teveel geld. Het moet niet veel gekker worden.
Ik zeg letterlijk: "Jouw gedrag en dat van 100duizenden andere Nederlanders". Daarmee zeg ik niks geks. Om dingen te veranderen kun je moeilijk alleen maar naar anderen wijzen, het begint altijd bij jezelf... Als niemand meer deelneemt aan dat overstap circus verdwijnen dit soort non-aanbiedingen vanzelf..

Ik val niemand aan, ik zeg alleen dat dit gedrag ervoor zorgt dat dit circus in stand blijft.. En ja, gedrag is individueel. Je kan moeilijk alle schuld bij anderen leggen en zelf nooit iets willen veranderen..

[ Voor 16% gewijzigd door FreakNL op 05-04-2026 11:05 ]

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Stel ik stap over naar Ziggo en heb al een Disney+ account.
Bij dat overstappen kan ik bij een Ziggo jaarcontract een half jaar lang gratis Disney+ krijgen.
Weet iemand of je dan een nieuw Disney+-abonnement moet afsluiten, of is die Ziggo-korting op de een of andere manier aan je huidige Disney-account te koppelen?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• DeLongie
-knip-. Goed bedoeld. Maar feedback op de moderatie graag via de DM, om te voorkomen dat het topic ontspoort.

[ Voor 91% gewijzigd door rens-br op 05-04-2026 13:06 ]

• W1ck1e
  • Nu online
FreakNL schreef op zondag 5 april 2026 @ 10:57:
...
Als niemand meer deelneemt aan dat overstap circus verdwijnen dit soort non-aanbiedingen vanzelf..
....
Helaas zal dat niet gauw gebeuren.
Genoeg of teveel mensen zullen gaan voor de korting (waarschijnlijk bij elke gelegenheid, hopelijk totdat ze de beste provider gevonden hebben).
Daarmee geen oordeel over die mensen, ieder heeft zijn/haar eigen motieven en omstandigheden.

edit: mochten wij klanten het voor elkaar krijgen dat we afspreken dat we niet niet meer op de aanbiedingen reageren door over te stappen voor de korting. dan komen de providers misschien ook wel tot de conclusie dat loyaliteitskorting een mooier concept is en daar onderling (illegaal) iets over afspreken. Dan zal er toch weer een moment komen dat een eventueel nieuwe provider zich daar niet aan houdt.

dus willen we er van af dan zal de overheid iets moeten roepen.

[ Voor 42% gewijzigd door W1ck1e op 05-04-2026 11:17 ]

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
FreakNL schreef op zondag 5 april 2026 @ 10:57:
[...]

Ik zeg letterlijk: "Jouw gedrag en dat van 100duizenden andere Nederlanders". Daarmee zeg ik niks geks. Om dingen te veranderen kun je moeilijk alleen maar naar anderen wijzen, het begint altijd bij jezelf... Als niemand meer deelneemt aan dat overstap circus verdwijnen dit soort non-aanbiedingen vanzelf..
Dat zie je echt verkeerd. Als iedereen deelneemt aan dat overstap circus, dan is het economisch niet meer Interessant voor providers en verdwijnt het vanzelf.

Ik probeer mijn thuisnetwerk zo provideronafhankelijk mogelijk in te richten, zodat het overstappen amper werk is. Komende zomer ga ik weer naar Ziggo, maar ik heb nog geen goede aanbieding gezien. Laatste stond hier een linkje en dat gaf 9 maanden korting op een jaarcontract, maar helaas werkte dat niet meer. Heeft iemand enig idee in welke periodes Ziggo meestal met extra acties komt? Black friday is te lang wachten.

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
W1ck1e schreef op zondag 5 april 2026 @ 11:06:
[...]

dus willen we er van af dan zal de overheid iets moeten roepen.
Tja, ze hadden nutsvoorzieningen nooit moeten privatiseren. Wat denk je dat al die reclame, afzonderlijke administratie en winstbejag kosten? Een nutsvoorziening gerund door suffe ambtenaren is waarschijnlijk goedkoper, kwalitatief beter en zeker makkelijker want geen overstapcircus nodig

• W1ck1e
  • Nu online
wlmpie schreef op zondag 5 april 2026 @ 11:53:
[...]

Tja, ze hadden nutsvoorzieningen nooit moeten privatiseren. Wat denk je dat al die reclame, afzonderlijke administratie en winstbejag kosten? Een nutsvoorziening gerund door suffe ambtenaren is waarschijnlijk goedkoper, kwalitatief beter en zeker makkelijker want geen overstapcircus nodig
Iets roepen is iets anders dan zelf uitvoeren. Kaders definiëren en eisen stellen.

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:00
wlmpie schreef op zondag 5 april 2026 @ 11:13:
[...]

Dat zie je echt verkeerd. Als iedereen deelneemt aan dat overstap circus, dan is het economisch niet meer Interessant voor providers en verdwijnt het vanzelf.

Ik probeer mijn thuisnetwerk zo provideronafhankelijk mogelijk in te richten, zodat het overstappen amper werk is. Komende zomer ga ik weer naar Ziggo, maar ik heb nog geen goede aanbieding gezien. Laatste stond hier een linkje en dat gaf 9 maanden korting op een jaarcontract, maar helaas werkte dat niet meer. Heeft iemand enig idee in welke periodes Ziggo meestal met extra acties komt? Black friday is te lang wachten.
https://nl.pepper.com/aan...0-korting-cashback-398649

• CreativeS
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLc2TVK87NAKkEQd9HQ3RJxVHlk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/kGc2SRrcncSLqg4rb3yFsJgu.png?f=user_large

3x €46,25 korting per maand korting extra is natuurlijk nog fijner... maar ik ben blij met 12 maanden 50% :)
Toch weer €555,- besparing op €2220,- (24 maanden) die ik anders wel had moeten betalen. Als dat je (stoer man) niet boeit (gewoon algemeen gericht), snap ik niet wat je in een aanbiedingen-topic moet :) Toch weer 3x een volle tank (huidige Duitse prijzen).

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Als we de zaak analyseren zien we een Amerikaanse private-equity investor (Liberty Global) en een grootaandeelhouder, John Malone, die zijn invloed stap voor stap vergroot door al sinds 2016 aandelen in te kopen.

Leveraged cash flow is zijn methode en dat uit zich in de steeds maar stijgende prijzen van Ziggo.

Als klanten niet weg zouden gaan wegens te hoge prijzen, zou de prijs alleen nog hoger worden. De gedachte dat als niemand een korting accepteert het bedrijf de prijzen zou laten zakken is niet reëel. Dat gaat rechtstreeks in tegen de methode van de CEO.

Klanten kunnen niets veranderen aan wangedrag van monopolisten. De prijs wordt al jaren steeds hoger onder het mom van inflatiecorrectie en zelfs meer dan dat. Klanten die blijven zijn voor hen "sleepers", en die ziet VodafoneZiggo graag. De korting wordt vooral gegeven om meer klanten aan te trekken. Ze houden verder de ratings hoog door vertrekkende klanten korting te geven, die anders zouden gaan klagen op review sites. Met korting wordt nog steeds winst gedraaid, want het kost erg weinig om mensen aangesloten te houden. Het is bijna gratis geld. De groei van het aantal klanten door campagnes staat leuk op de prospectus voor de aanstaande beursgang van VodafoneZiggo.

Het is natuurlijk niet handig als die klanten te snel weer vertrekken, dus opzeggingen negeren is een goed plan om het vertrek te vertragen.

Het is veel beter als er goede wetgeving komt om woekerprijzen tegen te gaan. De ACM zou kunnen ingrijpen. En natuurlijk moet men concurrentie toelaten op de kabel, net als KPN dat moest doen. Delta is geen concurrentie, je kan als consument niet kiezen.
KPN vraagt overigens te hoge prijzen bij lage afname, wat barricades opwerpt voor nieuwe internetproviders. Die komen niet van de grond terwijl er wel aan de andere kant bestaande bedrijven op grote schaal worden overgenomen. Ondertussen blijven al die fusies worden goedgekeurd. Dat is niet goed voor de concurrentie tussen bedrijven. Er moet iets aan worden gedaan. En dat geldt dan ook voor Ziggo en Delta.

• CreativeS
  • Niet online
mrmrmr schreef op zondag 5 april 2026 @ 13:41:
Het is natuurlijk niet handig als die klanten te snel weer vertrekken, dus opzeggingen negeren is een goed plan om het vertrek te vertragen.
Als jij opzegt, krijg je gewoon een mail.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVbZLYTciNACdRDpeabWLU9v640=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XPrn2z2aKIYHd0439ac95eG1.png?f=fotoalbum_large

Die mail is voldoende en anders beroep je je gewoon op de Telecommunicatiewet waarin alles keurig is geregeld. Hoef je geen epistel voor op te stellen.

Enige waarom mensen gebeld willen worden is voor de aangeboden korting na opzegging. En als je echt weg wil, dan bel je toch zelf het nummer in de mail? Dat de verwerking van opzeggingen wat stroever verloopt kan altijd gebeuren, overal is wel wat... maar hier ook al een 'complot' in te zien (bewust vertragen)? Een brug te ver.

• W1ck1e
  • Nu online
@mrmrmr Ik kan op mijn adres gewoon Delta bestellen. De aansluiting is 2 jaar geleden geinstalleerd. Kijk maar in het draadje over "glasvezel in Landgraaf". Buren 2 huizen verder zijn overgegaan naar Delta. Ik niet, ik zit nog steeds bij Ziggo, want ik ben tevreden. Er is dus wel concurrentie. Echter niet op de kabel.

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 05-04-2026 14:38 ]

• CreativeS
  • Niet online
W1ck1e schreef op zondag 5 april 2026 @ 14:36:
@mrmrmr Ik kan op mijn adres gewoon Delta bestellen. De aansluiting is 2 jaar geleden geinstalleerd. Kijk maar in het draadje over "glasvezel in Landgraaf". Buren 2 huizen verder zijn overgegaan naar Delta. Ik niet, ik zit nog steeds bij Ziggo, want ik ben tevreden. Er is dus wel concurrentie. Echter niet op de kabel.
Ja, Deltafiber zit in de meterkast... maar Delta kan niet tippen aan Ziggo. Hmja... qua snelheid wel, maar ik merk met 2Gb/s dat sneller echt niet hoeft :) Uitpakken op SSD duurt langer dan downloaden :+ Dan blijft TV over... en dan trekt Ziggo ons over de streep.

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13:00
CreativeS schreef op zondag 5 april 2026 @ 12:24:
[...]

[Afbeelding]

3x €46,25 korting per maand korting extra is natuurlijk nog fijner... maar ik ben blij met 12 maanden 50% :)
Toch weer €555,- besparing op €2220,- (24 maanden) die ik anders wel had moeten betalen. Als dat je (stoer man) niet boeit (gewoon algemeen gericht), snap ik niet wat je in een aanbiedingen-topic moet :) Toch weer 3x een volle tank (huidige Duitse prijzen).
Volgens mij vroeg hij om een algemene korting die op dit moment loopt, en niet om de korting die jij nu hebt. ;) In ieder geval moet hij zelf de knoop doorhakken of hij voor 9 of 15 maanden gaat betreft de korting.

• CreativeS
  • Niet online
Mir64za schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:27:
Volgens mij vroeg hij om een algemene korting die op dit moment loopt, en niet om de korting die jij nu hebt. ;) In ieder geval moet hij zelf de knoop doorhakken of hij voor 9 of 15 maanden gaat betreft de korting.
Het punt is... het is net alsof men nooit tevreden is met wat men wel heeft kunnen krijgen. Het is geen garantie wat je krijgt. Als men het gevoel van oneerlijkheid krijgt, heeft men wat levenslessen gemist...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:48
CreativeS schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:19:
[...]

Ja, Deltafiber zit in de meterkast... maar Delta kan niet tippen aan Ziggo. Hmja... qua snelheid wel, maar ik merk met 2Gb/s dat sneller echt niet hoeft :) Uitpakken op SSD duurt langer dan downloaden :+ Dan blijft TV over... en dan trekt Ziggo ons over de streep.
In welk opzicht? DVB-C rechtstreeks in je televisie? Of de Next mini?

Toegegeven, ik vond de Next Mini een prachtig ding. Beeldkwaliteit van Ziggo is prima, maar ik mis het niet met Odido. En voor die ene keer dat Odido of Delta niet meewerkt duw je die COAX kabel gewoon weer in het Ziggo AOP en blijkt er nog gewoon signaal op te staan. Niet alle zenders en niet allemaal in HD, maar voor live televisie goed genoeg.

• W1ck1e
  • Nu online
_JGC_ schreef op zondag 5 april 2026 @ 16:11:
[...]

In welk opzicht? DVB-C rechtstreeks in je televisie? Of de Next mini?

Toegegeven, ik vond de Next Mini een prachtig ding. Beeldkwaliteit van Ziggo is prima, maar ik mis het niet met Odido. En voor die ene keer dat Odido of Delta niet meewerkt duw je die COAX kabel gewoon weer in het Ziggo AOP en blijkt er nog gewoon signaal op te staan. Niet alle zenders en niet allemaal in HD, maar voor live televisie goed genoeg.
Voor mij de tv interface met de opname mogelijkheden via de Next.

• CreativeS
  • Niet online
_JGC_ schreef op zondag 5 april 2026 @ 16:11:
Niet alle zenders en niet allemaal in HD, maar voor live televisie goed genoeg.
En voor ons is dat niet goed genoeg d:)b

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:56
CreativeS schreef op zondag 5 april 2026 @ 14:30:
[...]

Als jij opzegt, krijg je gewoon een mail.

[Afbeelding]

Die mail is voldoende en anders beroep je je gewoon op de Telecommunicatiewet waarin alles keurig is geregeld. Hoef je geen epistel voor op te stellen.

Enige waarom mensen gebeld willen worden is voor de aangeboden korting na opzegging. En als je echt weg wil, dan bel je toch zelf het nummer in de mail? Dat de verwerking van opzeggingen wat stroever verloopt kan altijd gebeuren, overal is wel wat... maar hier ook al een 'complot' in te zien (bewust vertragen)? Een brug te ver.
Nee hoor ik hoef niet gebeld te worden, hoef ook geen korting. Ik wil weten hoe nu verder, wat m’n einddatum is en waar die apparatuur heen moet. Nu heb ik eigenlijk nog niets buiten dat ik bevestiging heb van opzeggen

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

FreakNL schreef op zondag 5 april 2026 @ 10:34:
[...]

Jij spreekt mij aan op mijn gedrag, dat heeft niks met teentjes te maken.

Ik ben het eens dat dit systeem moet stoppen echter wordt het gefaciliteerd door providers dus dan kan er wel hautain gedaan worden zoals @DeLongie en zeggen dat
Ik word gewoon gebeld door 030, ze doen me een prima aanbieding en ik ga akkoord. Case closed.
waardoor je jezelf schijnbaar superieur voelt maar inderdaad, zoals met alles zijn wij slap voor korting, hoe je dat aanbiedt is aan de verkoper.
Genoeg voorbeelden hoe je een product voor een competitieve prijs kan neer zetten zonder 1,5 jaar 50% korting op een jaar abonnement..

Wear Sunscreen!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik mag dat toch gewoon benoemen? Doordat we vatbaar zijn voor dit soort aanbiedingen (zowat 90% van alle Nederlanders, jij ook, ik ook) bestaan dit soort aanbiedingen zoals nieuwe klantenkorting en 3+1 in de supermarkt.

Nogmaals, blijkbaar is er markt voor. Jammer genoeg…

Ik snap niet zo goed waarom je daar defensief op blijft reageren. Het is geen aanval , het is het vaststellen van een feit.

Misschien had ik het woord “gedrag” moeten vervangen door “keuzes”, want je lijkt daar erg op aan te slaan. Maar ik bedoelde dat totaal niet negatief of aanvallend.

[ Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 05-04-2026 22:30 ]

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

FreakNL schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:29:
Ik mag dat toch gewoon benoemen?
Het ging mij daar even over: op mijn teentjes getrapt. ( dat is persoonlijk )
Ik snap niet zo goed waarom je daar defensief op blijft reageren. Het is geen aanval , het is het vaststellen van een feit.

Misschien had ik het woord “gedrag” moeten vervangen door “keuzes”, want je lijkt daar erg op aan te slaan. Maar ik bedoelde dat totaal niet negatief of aanvallend.
Ik denk dat mijn reactie verkeerd geïnterpreteerd wordt, ik ben defensief in de zin dat wij niet slaafs de standaard prijs van een provider moeten accepteren. ( moet ook zeggen dat jouw: "blijft reageren" ook best belerend is en niet relevant aangezien ik het nu 1x vermeld )

Zeker, ik betaal soms ook te veel voor dingen echter dom blijven "slapen" bij een (1) provider is gewoon diefstal van je portemonnee.

Eigen keuze uiteraard want gemak maar zoals elke provider moet je na je welkom bonus gewoon de hoofdprijs betalen.

Zegt een provider nu: hierbij, elke maand standaard internet en tv, altijd €35,- of €40,- !
Geen welkomstbonus, gewoon je hele loopduur.
Ik ben gelijk je klant.
Alleen werkt het zo schijnbaar niet. Ergo, mensen blijven wisselen naar een betere maandprijs.

Oftewel, dit is het overstappen en kortingen topic en dat doe ik :+

Wear Sunscreen!

• M@cer
En vandaag gebeld vanuit Utrecht.. Toch weer 6 maanden 50% korting gekregen en abonnement iets aangepast zodat het nog goedkoper werd.

Abonnement afgesloten op Black Friday 2024 met 8 maanden 50% bij jaarcontract, daarna vanuit Ziggo zelf 6 maanden 50% gekregen zonder contractverlening en nu weer 6 maanden 50%. Dus in totaal 30 maanden, waarvan 20 maanden met 50% korting.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Dekkertje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22-04 23:58
M@cer schreef op woensdag 8 april 2026 @ 11:21:
En vandaag gebeld vanuit Utrecht.. Toch weer 6 maanden 50% korting gekregen en abonnement iets aangepast zodat het nog goedkoper werd.

Abonnement afgesloten op Black Friday 2024 met 8 maanden 50% bij jaarcontract, daarna vanuit Ziggo zelf 6 maanden 50% gekregen zonder contractverlening en nu weer 6 maanden 50%. Dus in totaal 30 maanden, waarvan 20 maanden met 50% korting.
Wat had je als reden voor opzegging aangevinkt?
Nog veel moeten onderhandelen?

[ Voor 5% gewijzigd door Dekkertje op 08-04-2026 19:02 ]

• M@cer
Dekkertje schreef op woensdag 8 april 2026 @ 18:29:
[...]

Wat had je als reden voor opzegging aangevinkt?
Nog veel moeten onderhandelen?
Te hoge prijs.. Geen onderhandeling nodig, gelijk aangegeven dat ik helemaal niet weg wilde en als ze me weer 6 maanden 50% korting gaven bij een jaarcontract de opzegging de prullenbak in kon.. Was zo geregeld.

• Vogelbert
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 17-04 15:20
Goedemorgen!
Eerste post hier, dus bij voorbaat excuses als dit niet het juiste draadje is.
Ik zie hier veel mensen met verstand van providers en abonnementen en ben benieuwd hoeveel mensen hier ervaring hebben met een provider die gewoon niet reageert op een opzegging of klacht. Niet het gedoe van wachttijden of slechte service, maar echt dat je meerdere keren hebt geprobeerd op te zeggen en ze blijven doorbelasten, of dat ze je van het kastje naar de muur sturen totdat je het opgeeft.
Zelf heb ik dit meegemaakt en uiteindelijk mijn geld teruggekregen, maar het kostte me veel tijd om uit te zoeken hoe.
Benieuwd of anderen dit herkennen en wat jullie hebben gedaan.

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:56

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Vogelbert schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:18:
Goedemorgen!
Eerste post hier, dus bij voorbaat excuses als dit niet het juiste draadje is.
Ik zie hier veel mensen met verstand van providers en abonnementen en ben benieuwd hoeveel mensen hier ervaring hebben met een provider die gewoon niet reageert op een opzegging of klacht. Niet het gedoe van wachttijden of slechte service, maar echt dat je meerdere keren hebt geprobeerd op te zeggen en ze blijven doorbelasten, of dat ze je van het kastje naar de muur sturen totdat je het opgeeft.
Zelf heb ik dit meegemaakt en uiteindelijk mijn geld teruggekregen, maar het kostte me veel tijd om uit te zoeken hoe.
Benieuwd of anderen dit herkennen en wat jullie hebben gedaan.
Als jouw provider Ziggo is, zit je in het juiste topic. Indien niet, graag het topic van desbetreffende provider opzoeken.

Steam ID = Ackerfiets

• Vogelbert
Dank voor je reactie, het ging inderdaad om Ziggo en Budget Internet. Op een gegeven moment werd ik zelfs dubbel belast.

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@Vogelbert Bedoel je daarmee dat je over bent gestapt van Ziggo naar Budget of vice versa? Heb je gebruik gemaakt van de overstapservice?

• Vogelbert
@Jay-B Ik ben overgestapt naar Budget Alles-in-1, geen overstapservice gebruikt, gewoon zelf geregeld. Maar de situatie die ik bedoel is eigenlijk provider-onafhankelijk: dat je probeert op te zeggen of een klacht indient, en het bedrijf reageert gewoon niet of stuurt je eindeloos rond.
Bij mij ging het om een dienst die nooit geleverd werd, internet dat het niet deed vanaf dag één. Na weken van niet-reageren heb ik uiteindelijk een formele ontbindingsbrief gestuurd op juridische gronden, en pas toen werd het opgelost.
Maar mijn eigenlijke vraag is breder: herkennen mensen hier dit patroon? Dat providers weten dat de meeste mensen uiteindelijk opgeven en daar bewust op rekenen?
Wellicht ben ik hier dan binnen het verkeerde draadje, maar ik ben nieuw dus bij voorbaat excuus, deze leek met het meest passend.

• Andrehj
  • Niet online
Afgelopen zondag via internetten.nl een abo bij Ziggo afgesloten.
Op de website van Ziggo staat "binnen drie werkdagen online". En bij internetten.nl had ik als ingangsdatum "zo spoedig mogelijk " ingevuld. Ik had dus verwacht uiterlijk met een week wel een werkende aansluiting te hebben.
Ik kreeg echter pas vandaag een bevestiging van Ziggo, waarmee de drie werkdagen al om waren.
Maar in die bevestiging staat dat de "gewenste ingangsdatum" 11 mei is. :?
Dat is maar liefst 5 weken na mijn aanvraag. 8)7
Gaat dit bij anderen ook zo moeizaam? Want dan snap ik wel dat ZIggo steeds meer klanten verliest...

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• CreativeS
  • Niet online
Andrehj schreef op donderdag 9 april 2026 @ 21:27:
Gaat dit bij anderen ook zo moeizaam? Want dan snap ik wel dat ZIggo steeds meer klanten verliest...
De vertrekkers zijn al klant... die zijn niet wachtende op een verbinding :)

• Wolly
  • Niet online
Andrehj schreef op donderdag 9 april 2026 @ 21:27:
Afgelopen zondag via internetten.nl een abo bij Ziggo afgesloten.
Op de website van Ziggo staat "binnen drie werkdagen online". En bij internetten.nl had ik als ingangsdatum "zo spoedig mogelijk " ingevuld. Ik had dus verwacht uiterlijk met een week wel een werkende aansluiting te hebben.
Ik kreeg echter pas vandaag een bevestiging van Ziggo, waarmee de drie werkdagen al om waren.
Maar in die bevestiging staat dat de "gewenste ingangsdatum" 11 mei is. :?
Dat is maar liefst 5 weken na mijn aanvraag. 8)7
Gewoon bij Ziggo aanvragen dus.

• Andrehj
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 9 april 2026 @ 21:55:
Gewoon bij Ziggo aanvragen dus.
Dat lijkt achteraf verstandiger, maar via internetten.nl kreeg ik nog een cashback van 85 euro, wat over een jaarcontract toch weer 7 euro per maand is. Alleszins de moeite dus. Maar die vertelden er niet bij dat er een dikke maand extra wachttijd bij kwam... :-(

• Andrehj
  • Niet online
CreativeS schreef op donderdag 9 april 2026 @ 21:53:
De vertrekkers zijn al klant... die zijn niet wachtende op een verbinding :)
Dat klopt, maar als Ziggo al zo laks is bij nieuwe klanten, dan zullen ze met de bestaande klanten nog wel slechter omgaan, wat dan weer de verklaring is voor het weglopen. :)

• CreativeS
  • Niet online
Andrehj schreef op donderdag 9 april 2026 @ 22:05:
Dat klopt, maar als Ziggo al zo laks is bij nieuwe klanten, dan zullen ze met de bestaande klanten nog wel slechter omgaan, wat dan weer de verklaring is voor het weglopen. :)
Ik heb in ieder geval nog nooit van zo'n lange aansluittijd gehoord. Wel eens van de twee weken afkoelperiode, maar dat heeft iedere provider.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Andrehj schreef op donderdag 9 april 2026 @ 22:04:
[...]

Dat lijkt achteraf verstandiger, maar via internetten.nl kreeg ik nog een cashback van 85 euro, wat over een jaarcontract toch weer 7 euro per maand is. Alleszins de moeite dus. Maar die vertelden er niet bij dat er een dikke maand extra wachttijd bij kwam... :-(
Letop dat je die cashback op tijd aanvraag (binnen 8 weken) en ik kreeg mijn eerste factuur pas na 6 weken, en ik had het niet door van die 8 weken.

Everything is better with Bluetooth

• Andrehj
  • Niet online
CreativeS schreef op donderdag 9 april 2026 @ 22:20:
Ik heb in ieder geval nog nooit van zo'n lange aansluittijd gehoord. Wel eens van de twee weken afkoelperiode, maar dat heeft iedere provider.
Inmiddels heb ik een reactie van internetten.nl gehad.
Ergens in het bestelproces moet je aangeven wat de opzegtermijn van je huidige abonnement is. Omdat ik daar had aangegeven dat die termijn 1 maand is, houden ze bij internetten.nl die maand ook aan en vragen dus een abo bij Ziggo aan voor over vijf weken. Maar dat vertellen ze je dus niet.
En wie zegt nou zijn huidige abonnement op voordat het nieuwe bewezen werkt? Dat doet toch niemand?

Kortom, een bijzonder slechte ervaring met internetten.nl

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20:37
Andrehj schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 19:10:
[...]

Inmiddels heb ik een reactie van internetten.nl gehad.
Ergens in het bestelproces moet je aangeven wat de opzegtermijn van je huidige abonnement is. Omdat ik daar had aangegeven dat die termijn 1 maand is, houden ze bij internetten.nl die maand ook aan en vragen dus een abo bij Ziggo aan voor over vijf weken. Maar dat vertellen ze je dus niet.
En wie zegt nou zijn huidige abonnement op voordat het nieuwe bewezen werkt? Dat doet toch niemand?
Ehm... ik. Meer dan 1 dag overlap heb ik eigenlijk nooit. Er is een leven zonder vast internet mogelijk

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-04 08:43
M@cer schreef op woensdag 8 april 2026 @ 19:56:
[...]

Te hoge prijs.. Geen onderhandeling nodig, gelijk aangegeven dat ik helemaal niet weg wilde en als ze me weer 6 maanden 50% korting gaven bij een jaarcontract de opzegging de prullenbak in kon.. Was zo geregeld.
@Dekkertje

hier ook zo aangepakt .
online opzeggen , belletje afwachten en uitleggen dat je het onderhandelings spel wilt overslaan en je wensen doorgeven .

nu 6mnd 50% op 1 jaar ( eerder lukte 9 mnd €35 ook ) korting en dubbele snelheid voor alsnog minder geld na de 6 maanden .
Heb ook nieuwe apparatuur gekregen modem en 3 gratis versterkers en ga van wifi 5 naar 6 .

• Andrehj
  • Niet online
Scheurbuik schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 19:50:
Ehm... ik. Meer dan 1 dag overlap heb ik eigenlijk nooit. Er is een leven zonder vast internet mogelijk
Dat laatste ligt hier wat gevoelig.
En het betreft hier een Ziggo-aansluiting die nog nooit gebruikt is (in een 6 jaar oude nieuwbouwwoning). Het is dus maar de vraag of alles werkt. Dan voortijdig van alles opzeggen is mij veel te riskant.

• Wolly
  • Niet online
Andrehj schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 19:56:
[...]

Dat laatste ligt hier wat gevoelig.
En het betreft hier een Ziggo-aansluiting die nog nooit gebruikt is (in een 6 jaar oude nieuwbouwwoning). Het is dus maar de vraag of alles werkt. Dan voortijdig van alles opzeggen is mij veel te riskant.
Je bent wel onnodig angstig, met overstapservice wordt de oude verbinding pas beëindigd als de nieuwe werkt.

Verder heb je dus zelf een fout gemaakt bij het aanvragen en probeer je Ziggo de schuld te geven :X

• Andrehj
  • Niet online
Wolly schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 23:42:
Verder heb je dus zelf een fout gemaakt bij het aanvragen en probeer je Ziggo de schuld te geven :X
  1. Ik heb geen fout gemaakt. Ik heb gewoon de vragen beantwoord die Internetten.nl mij stelde.
  2. Ik geef Ziggo nergens de schuld van. Die doen namelijk in deze kwestie precies wat ze door internetten.nl gevraagd is. Het probleem ligt dus daar.

• Wolly
  • Niet online
Andrehj schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 08:34:
[...]Ik heb geen fout gemaakt. Ik heb gewoon de vragen beantwoord die Internetten.nl mij stelde.
Je hebt 3 opties bij internetten.nl onder het kopje
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/L6YgyFHX/screenshot-557.png

Optie 1
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/90HKvj6H/screenshot-554.png

Optie 2
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HLfhygsX/screenshot-555.png

Optie 3
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Y9KdSzb0/screenshot-556.png

Dat is vrij duidelijk. Je geeft aan dat je had aangegeven dat de opzegtermijn van je huidige provider 1 maand is, dan is het in mijn ogen superlogisch dat ze die termijn respecteren. Het is immers een overstapservice en niet een 'hou de oude verbinding actief' service, dan had je een andere optie moeten kiezen.
Omdat ik daar had aangegeven dat die termijn 1 maand is, houden ze bij internetten.nl die maand ook aan en vragen dus een abo bij Ziggo aan voor over vijf weken. Maar dat vertellen ze je dus niet.
Dat vertellen ze je dus wel. Hoe duidelijk wil je het hebben?
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MpwRXr8F/screenshot-558.png
Ik geef Ziggo nergens de schuld van. Die doen namelijk in deze kwestie precies wat ze door internetten.nl gevraagd is. Het probleem ligt dus daar.
Ik lees hier toch echt blaming naar Ziggo>
Andrehj schreef op donderdag 9 april 2026 @ 22:05:
[...]

[ Voor 25% gewijzigd door Wolly op 11-04-2026 10:37 ]

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Wolly schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 23:42:
[...]

Je bent wel onnodig angstig, met overstapservice wordt de oude verbinding pas beëindigd als de nieuwe werkt.

Niet onnodig angstig, ik zat bij ziggo, 1,5 jaar uitstapje gemaakt naar odido, terug naar ziggo.
Modem komt de dag voor oplevering ziggo (vond ik al een beetje kort dag van ziggo, als je niet thuis bent en het gaat terug naar het depot kan je het pas de volgende dag ophalen), en de ziggo aansluiting werkte niet op de dag van aansluiting. Moest wachten op een monteur, 2 weken initieel, na bellen kwam die 2 werkdagen later. Hij moest alleen de switch omzetten in de wijkkast (wat ik al vermoede). Gelukkig had ik een paar dagen overlap. Ik maakte niet gebruik van de overstap service, maar ik vraag me af of dat was goed gedaan (dwz ik had opgegeven dat ik het al had opgezegd, datum gekozen voor de aansluiting, pas nadat ik de bevestiging van Ziggo had, heb ik odido opgezegd, je moet het gewoon ruim een maand van te voren doen. Er ging ook nog wat mis bij internetten en kreeg het verkeerde ziggo abo / verkeerde datum, werd snel hersteld).

Volgende keer laat ik de nieuwe aansluiting niet op vrijdag beginnen....

Nee internet is niet van levensbelang, maar als je remote werkt zoals ik, dan is het wel fijn dat internet het doet.....

[ Voor 15% gewijzigd door jeanj op 11-04-2026 12:44 ]

• CreativeS
  • Niet online
Hmja, maar weer dingen die kunnen gebeuren bij de oplevering van een verbinding. Daar dien je gewoon rekening mee te houden en anders heb je nog te weinig hoofdstukken toegevoegd aan je boek met "Leren omgaan met teleurstellingen". Dat de coax in de straatkast opnieuw aangesloten moet worden is alleen maar goed. Dat gratis kijken ondanks dat men geen klant meer is, moet maar eens afgelopen zijn. Lekker actief afkoppelen en pas weer aansluiten bij een actief abonnement. En wat betreft overstapservice... je oude verbinding stopt niet eerder als dat men een signaal geeft dat de nieuwe verbinding actief is. Je zit niet zonder. Dat Ziggo het modem laat verstuurt... hmja... als het te vroeg is gaat men alsnog zelf lopen kloten... terwijl de verbinding nog niet actief kan zijn. En het pakket ontvangen als jij niet thuis bent? Hmja, toch fijn dat Ziggo zo'n glazen bol heeft dat ze kunen zien dat jij dan thuis bent. Dan komt het maar een dag later, of 2 of 3 of 4. Daar kun je nooit van te voren allemaal op anticiperen, er kan zoveel gebeuren. Of moet Ziggo maar de pakketten meesturen met de monteurs als extra bezorgdienst? Dat ze tussen de afspraken door even langsrijden? :) Wel lekker makkelijk allemaal, bij elke provider kan het pakket alleen op adres afgeleverd worden.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
jeanj schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 12:40:
Nee internet is niet van levensbelang, maar als je remote werkt zoals ik, dan is het wel fijn dat internet het doet.....
Dan bel je de klanten service van je vorige provider even of ze het nog een weekje langer aan kunnen houden, is vast geen probleem.
Deed m'n pa ook toen ie van KPN naar Ziggo overstapte.

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:39

Pater

Terry Tate

Vorige week opzegging gestuurd, vandaag gebeld. Voorstel voor 24 maanden vast, met eerste 12 maanden 25% korting of 12 maanden vast en 6 maanden 50% korting. Beide voor alleen internet, 400/40 Mbps.

Ik hoef jullie niet te vertellen welke ik gekozen heb. :)

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• matthijst
  • Registratie: November 2002
Zonder op te zeggen gebeld met 030-4101127.
4 maanden 50% korting (37,50 pm in mijn geval) bij een jaar.

Haters everywhere but I don’t really care

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

@Pater @matthijst Check nog even de aanbieding van Hollands nieuwe. Meer snelheid voor een lager prijs, zie ook deze post MrImpulsive in "[HollandsNieuwe vast internet] Ervaringen & Discussie"

Kijk wel goed of het abonnement voor jouw specifieke situatie een optie is

[ Voor 14% gewijzigd door jeanj op 14-04-2026 15:47 ]

• matthijst
Mja, ik neem nog weleens wat op, zie dat niet terug bij Hollands Nieuwe (alleen 7 dagen terugkijken)?
Of lees ik er overheen?

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Er is geen box zover ik nu weet, alleen de app, dus geen opnames.
Die app lijkt 7 dagen terug te kunnen gaan als ik het inloggen oversla, maar dat kunnen ze altijd aanpassen of anders zijn als je bent ingelogd

[ Voor 13% gewijzigd door jeanj op 14-04-2026 16:08 ]

• Mr.DD
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-04 19:38
Hoi,
N.a.v. de wijziging van algemene voorwaarden ook eens gebeld. Ik heb pas sinds enkele maanden weer een tweejarig abbo bij ziggo. Toen ipv de korting gekozen voor een gunstigere kortingsbon van Bol. Maar Ziggo zegt dat als ik nu opzeg, zij mij een half jaar niet als klant accepteren. Het dreigement werkt, want ik stel hier nu de vraag: meer mensen dit gehoord?

In reactie op de discussies: deze paar honderd opzeggingen n.a.v. algemene voorwaarden wijziging zijn keurig ingecalculeerd door Ziggo, medelijden met deze toko's is echt niet nodig. Ook niet bij heronderhandelen bij aflopende contracten. Dat is gewoon gezonde marktwerking.

Dank!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Mr.DD schreef op donderdag 16 april 2026 @ 16:11:
Hoi,
N.a.v. de wijziging van algemene voorwaarden ook eens gebeld. Ik heb pas sinds enkele maanden weer een tweejarig abbo bij ziggo. Toen ipv de korting gekozen voor een gunstigere kortingsbon van Bol. Maar Ziggo zegt dat als ik nu opzeg, zij mij een half jaar niet als klant accepteren. Het dreigement werkt, want ik stel hier nu de vraag: meer mensen dit gehoord?
Weet je zeker dat het geen misverstand is? Wat betreft promotionele aanbiedingen is het geen dreigement maar staat dit letterlijk in de actievoorwaarden van vrijwel elke actie die gevoerd wordt. Maar weer klant worden is geen issue, je krijgt alleen geen korting, aldus de actievoorwaarden.

• CreativeS
  • Niet online
Mr.DD schreef op donderdag 16 april 2026 @ 16:11:
Als je een partner hebt... en/of eventueel een ander bankrekeningnummer, accepteren ze je zo weer (met korting).

• N!els
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:01
Naar aanleiding van mijn opzegging ben ik vandaag ook gebeld door Ziggo.

Contract met 12 maanden verlengd, met de eerste 6 maanden 50% korting en 12 maanden Sport Compleet (ESPN + Ziggo Sport).

• nafofella
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 20:35
N!els schreef op donderdag 16 april 2026 @ 20:15:

Contract met 12 maanden verlengd, met de eerste 6 maanden 50% korting en 12 maanden Sport Compleet (ESPN + Ziggo Sport).
Lijkt of ze leren. Dat is een hele nette aanbieding en beetje zelfde als nieuwe klanten toch?

• N!els
nafofella schreef op donderdag 16 april 2026 @ 21:00:
[...]

Lijkt of ze leren. Dat is een hele nette aanbieding en beetje zelfde als nieuwe klanten toch?
Ja, deels.

Ik zie dat ze geen zenderpakketten meer aanbieden aan nieuwe klanten, maar alleen een aantal streamingdiensten voor max 6 maanden.

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:57

Persoonlijk is het nog steeds een slechte aanbieding. Voorheen kreeg je gewoon 9 maanden 50% korting of 9 maanden €20 korting met daarbij 12 maanden gratis extra’s zender, film 1 en nog streamingdienst 6 maanden gratis bij een 1-jarig contract. Ik kreeg vorig jaar oktober echt de meest waardeloze verlengingsaanbieding en dat was 3 maanden €10 korting, 12 maanden film 1 bij een 1-jarig contractverlenging. Heb nml dag Ziggo gezegd en hello bij nieuw 1-jarig contract met 9 maanden 50% korting, 6 maanden Disney Xd gratis en extra’s zenders gratis op mijn partner zijn naam afgesloten. Beetje jammer dat het op zo’n manier moet gaan. Terwijl ik al 28 jaar klant was.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• Goldia
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-04 22:43
net gebeld met ziggo. maximale dat ik kreeg aangeboden was 3 maanden 10 euro korting.... nieuwe klanten krijgen er nota bene een ps5 bij en 6 maanden videoland. nee mijnheer meer kan ik echt niet doen. terwijl ik in dit topic zie dat het wel kan... wat moet je daar nu mee he?!

• Goldia

hoe heb je dit aangepakt? ik kon hoog en laag springen maar ik werd werd afgescheept met een heel matig voorstel

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Goldia schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 12:29:
net gebeld met ziggo. maximale dat ik kreeg aangeboden was 3 maanden 10 euro korting.... nieuwe klanten krijgen er nota bene een ps5 bij en 6 maanden videoland. nee mijnheer meer kan ik echt niet doen. terwijl ik in dit topic zie dat het wel kan... wat moet je daar nu mee he?!
Dus de opzegging is nu verwerkt, en nu ga je een nieuw abo aanvragen op een andere naam?

• N!els
[...]

hoe heb je dit aangepakt? ik kon hoog en laag springen maar ik werd werd afgescheept met een heel matig voorstel
Zeg meestal ieder jaar op, mijn ervaring is dat je dan het beste voorstel krijgt.

ik ben gebeld door 030-4101127

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:15
N!els schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 13:26:
[...]

Zeg meestal ieder jaar op, mijn ervaring is dat je dan het beste voorstel krijgt.

Heb jij alternatieve aanbieders die fatsoenlijk internet kunnen leveren?
Hier in Amsterdam ben ik helaas echt gebonden aan vodafone. Als die mij laten opzeggen dan zit ik zonder internet zonder goede alternatieven. (KPN scoort nog het beste met 30Mbit down)

• matthijst
Als je opzegt dan bellen ze en krijg je 6 maand 50% korting. Als je niet opzegt en 030 belt krijg je 4 maand 50% korting (ik tenminste).

• Goldia
N!els schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 13:26:
[...]

Zeg je dan op via de website ofzo? Ik deed het via de telefoon, menu opzeggen?

Maar wat als ze dan niet bellen? Want ik wil helemaal niet weg :)

• CreativeS
  • Niet online
Goldia schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:37:

Zoveel berichten gelezen... en dan niet gelezen dat je gewoon online moet opzeggen?

Als je niet weg wil en het best wel eng vindt... gewoon tevreden zijn met wat je hebt, maar je kan inderdaad ook de opzegging weer annuleren :)

[ Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 17-04-2026 19:22 ]

• N!els
Goldia schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:37:
[...]

Inderdaad online, via de link in de reactie hierboven.

Mocht je bang zijn dat ze niet bellen, dan kun je altijd nog overwegen om de opzegging te annuleren.

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17:57
Is het een probleem als je opzegd daarna weer een abbo neemt op een andere naam, maar wel met zelfde rekening nummer?

• CreativeS
  • Niet online
Voor zover ik weet is juist het bankrekeningnummer een controle. Wij hebben sowieso 2 bankrekeningnummers en een Revolut en je zou dan de gratis versie kunnen doen.

[ Voor 15% gewijzigd door CreativeS op 19-04-2026 13:34 ]

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:12
Mijn broer heeft net opgezegd in de hoop ook gebeld te worden en een 6 maanden 50% en 12 maanden voetbalzenders te krijgen. Nu kreeg hij onderstaande mail. Hij moet dus gewoon even afwachten en niet zelf bellen naar het nummer dat Ziggo vermeldt?

Hoe nu verder
Binnen 10 dagen ontvang je een mail met details over je opzegging. Apparatuur in bruikleen? We laten je weten hoe je die terugstuurt.

Mogelijk bellen we je als we vragen hebben bij het verwerken van je opzegging. Ons telefoonnummer begint met 030.

Toch liever blijven? We hebben een mooi aanbod voor je. We komen graag met je in contact, bel gratis 0800 – 0250 202.

• CreativeS
  • Niet online
@kesj… inderdaad en die mail is standaard. Niet met dat 0800-nummer bellen. Echt even het 030-nummer afwachten en als dat te lang duurt… zelf met een 030-nummer bellen. Niet de klantenservice of opzeggingen bij Ziggo zelf bellen.

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 19-04-2026 18:24 ]

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:12
CreativeS schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:21:
@kesj… inderdaad en die mail is standaard. Niet met dat 0800-nummer bellen. Echt even het 030-nummer afwachten en als dat te lang duurt… zelf met een 030-nummer bellen. Niet de klantenservice of opzeggingen bij Ziggo zelf bellen.
Dank! Heb het aan hem doorgegeven. Ben benieuwd!

• CreativeS
  • Niet online
kesj schreef op zondag 19 april 2026 @ 19:49:
Dank! Heb het aan hem doorgegeven. Ben benieuwd!
En voor de zekerheid even dát 030-nummer geven: 030-4101127
Maar het is eigenlijk een hele rits nummers.

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Prijzen gaan vanaf 1 juli weer omhoog bij Ziggo met 3,3% als ik de aanvraag pagina moet geloven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNfgmV-hrrhZ6_-dkPC7RM25Ado=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MpbymUd59LyXs9ITavulVg6k.png?f=fotoalbum_large Zie https://www.ziggo.nl/tv-internet?preselect=1500

Verdere details ontbreken.

[ Voor 37% gewijzigd door Nick op 19-04-2026 20:07 ]

• CreativeS
  • Niet online
Nick schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:05:
Prijzen gaan vanaf 1 juli weer omhoog bij Ziggo met 3,3% als ik de aanvraag pagina moet geloven:
Ja, die gaan elk jaar omhoog en elk jaar is er weer dezelfde verontwaardiging.

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:26
[...]

Ik werd begin februari gebeld en heb toen een aanbod gekregen voor ESPN voor een jaar. Was ik blij mee, maar ik had toen een ESPN abbo lopen dus kon men het niet verlengen. Ik kreeg toen de vraag of het goed was als ze terug konden bellen wanneer het ESPN-abbo in april zou verlopen. Vond ik prima.

Vorige week belde ze dus terug en kreeg ik dezelfde aanbieding als jou en was ESPN uitgesloten. "Sorry meneer, wij weten ook niet welke aanbiedingen er zijn want dat verandert elke keer."

Volgens mij is die hele retentie-afdeling volledig gebaseerd op vibes van het desbetreffende callcenter.

• SardonicSmile
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-04 11:47
Is er een opzegtermijn als je wil opzeggen vanwege de aangepaste voorwaardes?

• CreativeS
  • Niet online
SardonicSmile schreef op maandag 20 april 2026 @ 17:49:
Is er een opzegtermijn als je wil opzeggen vanwege de aangepaste voorwaardes?
Dan wordt je contract per 30 april 2026 opgezegd. Laatste dag van de oude voorwaarden. Mocht je voor die tijd nog geen nieuw abonnement hebben, moeten ze je een tijdelijke verlenging geven onder vermelding dat je niet akkoord bent met de wijziging van de algemene voorwaarden. Dit stopt dan zodra je nieuwe abonnement bij een andere provider actief is. Dit is zo omdat elke provider een 'afkoelperiode' hanteert van twee weken. Mocht je dus nog geen nieuwe verbinding hebben op 1 mei, dan behoren ze dit te honoreren.

[ Voor 43% gewijzigd door CreativeS op 20-04-2026 18:31 ]

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Marrtijn schreef op maandag 20 april 2026 @ 08:24:
[...]

Ik werd begin februari gebeld en heb toen een aanbod gekregen voor ESPN voor een jaar. Was ik blij mee, maar ik had toen een ESPN abbo lopen dus kon men het niet verlengen. Ik kreeg toen de vraag of het goed was als ze terug konden bellen wanneer het ESPN-abbo in april zou verlopen. Vond ik prima.

Vorige week belde ze dus terug en kreeg ik dezelfde aanbieding als jou en was ESPN uitgesloten. "Sorry meneer, wij weten ook niet welke aanbiedingen er zijn want dat verandert elke keer."

Volgens mij is die hele retentie-afdeling volledig gebaseerd op vibes van het desbetreffende callcenter.
Heb ik vorig jaar ook gehad, ik belde voor een korting en kreeg 9 maanden 20 euro korting. Dat vond ik destijds prima op een éénjarig contract. Het aanbod zou worden genoteerd zodat ik kon nadenken. Toen ik drie dagen had nagedacht, belde ik terug en kon er nog slecht 3 maanden 10 euro vanaf.

"Aanbiedingen worden aangepast en wij zijn er niet van op de hoogte wanneer dit gebeurd.".

Dat was mijn laatste contact met Ziggo, behalve de definitieve opzegging.

🇳🇱  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR

• SardonicSmile
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-04 11:47
CreativeS schreef op maandag 20 april 2026 @ 18:13:
[...]

Dan wordt je contract per 30 april 2026 opgezegd. Laatste dag van de oude voorwaarden. Mocht je voor die tijd nog geen nieuw abonnement hebben, moeten ze je een tijdelijke verlenging geven onder vermelding dat je niet akkoord bent met de wijziging van de algemene voorwaarden. Dit stopt dan zodra je nieuwe abonnement bij een andere provider actief is. Dit is zo omdat elke provider een 'afkoelperiode' hanteert van twee weken. Mocht je dus nog geen nieuwe verbinding hebben op 1 mei, dan behoren ze dit te honoreren.
Daar wilde de meneer aan de telefoon niks van weten. Morgen nog maar een keer bellen.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar Ziggo. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
- Coax: [Ziggo Coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie