Vorige week proberen op te zeggen vanwege gewijzigde voorwaarden. Opzegtermijn was gewoon een maand volgens medewerker, dus per 15 mei.CreativeS schreef op maandag 20 april 2026 @ 18:13:
[...]
Dan wordt je contract per 30 april 2026 opgezegd. Laatste dag van de oude voorwaarden. Mocht je voor die tijd nog geen nieuw abonnement hebben, moeten ze je een tijdelijke verlenging geven onder vermelding dat je niet akkoord bent met de wijziging van de algemene voorwaarden. Dit stopt dan zodra je nieuwe abonnement bij een andere provider actief is. Dit is zo omdat elke provider een 'afkoelperiode' hanteert van twee weken. Mocht je dus nog geen nieuwe verbinding hebben op 1 mei, dan behoren ze dit te honoreren.
En dat klopt écht niet! Anders gewoon via de Community doen... dan regelen de mods het daar.Wolly schreef op maandag 20 april 2026 @ 19:17:
Vorige week proberen op te zeggen vanwege gewijzigde voorwaarden. Opzegtermijn was gewoon een maand volgens medewerker, dus per 15 mei.
Al zeg je de 30e april nog op... dan is de 30e april de einddatum. Wat een kennisloos volk daar op de klantenservice.
https://community.vodafon...e-Voorwaarden/m-p/1823357
En eh... ik heb eindelijk het juiste artikel gevonden dat ik al eens eerder aangehaald heb.
Beleidsregel kosteloos beëindigingsrecht artikel 7.2 Telecommunicatiewet
Artikel 5:
ACM is van oordeel dat de aanbieder de abonnee in staat stelt om de overeenkomst kosteloos te beëindigen als is voldaan aan de volgende criteria:
- De aanbieder brengt de abonnee geen kosten in rekening wanneer de abonnee de overeenkomst beëindigt;
- De aanbieder stelt de abonnee in staat zijn abonnement kosteloos te beëindigen op de in de overeenkomst overeengekomen wijze. Indien de aanbieder een andere wijze van beëindiging van de overeenkomst voorstelt dan vermeldt de aanbieder hierbij dat ook de overeengekomen wijze van beëindiging mogelijk blijft;
- De overeenkomst eindigt in beginsel op het einde van de laatste dag van de in het vijfde lid van het tweede artikel genoemde termijn; -> dus gaan we naar artikel 2 lid 5!
- De aanbieder stelt de abonnee die zijn overeenkomst kosteloos wil beëindigen in staat om naar een andere aanbieder over te stappen. De geldende wet- en regelgeving is onverkort van toepassing.
ACM is van oordeel dat er sprake is van genoegzaam informeren als er wordt voldaan aan de volgende criteria:
- De aanbieder informeert de abonnee op een duidelijke en ondubbelzinnige wijze over alle voorgenomen wijzigingen van bedingen opgenomen in de overeenkomst;
- De aanbieder informeert de abonnee op individuele wijze;
- De aanbieder informeert de abonnee op een zodanige wijze dat de abonnee in staat is om de nieuwe situatie te vergelijken met de huidige situatie;
- De aanbieder informeert de abonnee over zijn recht om de overeenkomst kosteloos te beëindigen en op welke wijze de abonnee dit kan doen;
- De aanbieder verstrekt de in de voorgaande leden opgenomen informatie tenminste een maand voordat een voorgenomen wijziging van een beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt; en
- De aanbieder zorgt ervoor dat de abonnee ook effectief een maand heeft om te bepalen of hij gebruik wil maken van het kosteloos beëindigingsrecht.
In de Ziggo voorwaardes van september 2025, die nu nog gelden, staat het ook duidelijk vermeld in Artikel 8.4 dat je per de laatste dag van de huidig geldende voorwaardes kan opzeggen.
Als een wijziging niet aantoonbaar in het
voordeel van de Klant is, dan heeft de Klant het
recht om het Abonnement en/of enige
verbonden of verwante overeenkomst kosteloos
op te zeggen met ingang van de wijzigingsda-
tum. Deze opzegging vindt via de Klantenser-
vice plaats en kan uiterlijk tot de wijzigingsda-
tum worden gedaan.
Als een wijziging niet aantoonbaar in het
voordeel van de Klant is, dan heeft de Klant het
recht om het Abonnement en/of enige
verbonden of verwante overeenkomst kosteloos
op te zeggen met ingang van de wijzigingsda-
tum. Deze opzegging vindt via de Klantenser-
vice plaats en kan uiterlijk tot de wijzigingsda-
tum worden gedaan.
Tja. Mevrouw was onverbiddelijk, jammer dat ze hun eigen regels niet volgen.CreativeS schreef op maandag 20 april 2026 @ 22:06:
[...]
En dat klopt écht niet! Anders gewoon via de Community doen... dan regelen de mods het daar.
Al zeg je de 30e april nog op... dan is de 30e april de einddatum. Wat een kennisloos volk daar op de klantenservice.
En eh... ik heb eindelijk het juiste artikel gevonden dat ik al eens eerder aangehaald heb.
Artikel 5:
ACM is van oordeel dat de aanbieder de abonnee in staat stelt om de overeenkomst kosteloos te beëindigen als is voldaan aan de volgende criteria:Artikel 2:
- De aanbieder brengt de abonnee geen kosten in rekening wanneer de abonnee de overeenkomst beëindigt;
- De aanbieder stelt de abonnee in staat zijn abonnement kosteloos te beëindigen op de in de overeenkomst overeengekomen wijze. Indien de aanbieder een andere wijze van beëindiging van de overeenkomst voorstelt dan vermeldt de aanbieder hierbij dat ook de overeengekomen wijze van beëindiging mogelijk blijft;
- De overeenkomst eindigt in beginsel op het einde van de laatste dag van de in het vijfde lid van het tweede artikel genoemde termijn; -> dus gaan we naar artikel 2 lid 5!
- De aanbieder stelt de abonnee die zijn overeenkomst kosteloos wil beëindigen in staat om naar een andere aanbieder over te stappen. De geldende wet- en regelgeving is onverkort van toepassing.
ACM is van oordeel dat er sprake is van genoegzaam informeren als er wordt voldaan aan de volgende criteria:Ergo... de laatste dag dat de oude voorwaarden nog geldig zijn voor jou en dat is 30 april 2026.
- De aanbieder informeert de abonnee op een duidelijke en ondubbelzinnige wijze over alle voorgenomen wijzigingen van bedingen opgenomen in de overeenkomst;
- De aanbieder informeert de abonnee op een zodanige wijze dat de abonnee in staat is om de nieuwe situatie te vergelijken met de huidige situatie;
- De aanbieder informeert de abonnee over zijn recht om de overeenkomst kosteloos te beëindigen en op welke wijze de abonnee dit kan doen;
- De aanbieder verstrekt de in de voorgaande leden opgenomen informatie tenminste een maand voordat een voorgenomen wijziging van een beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt; en
- De aanbieder zorgt ervoor dat de abonnee ook effectief een maand heeft om te bepalen of hij gebruik wil maken van het kosteloos beëindigingsrecht.
Ik ga er geen moeite instoppen, maar bedankt voor je uitleg.
ik heb na 10 jaar trouwe maximale betalingen ook opgezegd. klantenservice wilde ons 10,00 korting geven ipv de 50% korting of de playstation 5 etc... dus de groeten
Vandaag belde Ziggo. Ik heb namens mijn broer teruggebeld. Uiteindelijk kreeg ik ze niet verder dan 6 maanden 50% korting op internet en 6 maanden gratis Sport Compleet. Alleen ESPN wilden ze 12 maanden gratis geven.CreativeS schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:05:
[...]
En voor de zekerheid even dát 030-nummer geven: 030-4101127
Maar het is eigenlijk een hele rits nummers.
De dame heeft ook een iets sneller internet pakket aangevinkt, dat maandelijks ook ietsje goedkoper is.
Eindresultaat:
Nieuw jaarcontract met een besparing van 408 euro.
Dank voor de hulp hier!
Dan neem ik even aan dat je van een oud pakket kwam (zonder wifi in de naam). Klopt dat ?kesj schreef op donderdag 23 april 2026 @ 16:17:
[...]
Vandaag belde Ziggo. Ik heb namens mijn broer teruggebeld. Uiteindelijk kreeg ik ze niet verder dan 6 maanden 50% korting op internet en 6 maanden gratis Sport Compleet. Alleen ESPN wilden ze 12 maanden gratis geven.
De dame heeft ook een iets sneller internet pakket aangevinkt, dat maandelijks ook ietsje goedkoper is.
Eindresultaat:
Nieuw jaarcontract met een besparing van 408 euro.
Dank voor de hulp hier!
Hier nog een oud Ziggo pakket (Internet Basic en TV Standard met Bellen) met 125 Mbps download / 25 Mbps upload. Inmiddels ook glasvezel in de meterkast. Op zich hoeven we niet weg bij Ziggo. We gebruiken nog steeds de oude Humax om op te nemen en dat werkt prima. Ik heb een paar jaar geleden eens gebeld maar dan krijg ik een aanbieding van een nieuw type abonnement. We vinden de tarief aanpassing echter wel een dingetje. Is er iemand die een dergelijk oud pakket heeft weten te verlengen met korting?
Thnx hiervoor! Ik had al via het webform opgzegd maar de bevestiging daarvan had het over een termijn van 10 dagen voordat Ziggo er op zou reageren. Dus ik heb net gebeld en die hele order was niet te vinden in het systeem dus gelijk bij de persoon aan de lijn opgezegd. Wilde hij me eerst nog een maand langer aan het lijntje(ha!) houden totdat ik hem op de Telecomminicatiewet wees en toen was 30 april gelijk akkoord.CreativeS schreef op maandag 20 april 2026 @ 22:06:
[...]
En dat klopt écht niet! Anders gewoon via de Community doen... dan regelen de mods het daar.
Artikel 5:
ACM is van oordeel dat de aanbieder de abonnee in staat stelt om de overeenkomst kosteloos te beëindigen als is voldaan aan de volgende criteria:Artikel 2:
ACM is van oordeel dat er sprake is van genoegzaam informeren als er wordt voldaan aan de volgende criteria:Ergo... de laatste dag dat de oude voorwaarden nog geldig zijn voor jou en dat is 30 april 2026.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Ik meen van wel. Bij de helpdesk gaven ze aan dat dit een pakket voor nieuwe klanten is (sneller en iets goedkoper).W1ck1e schreef op donderdag 23 april 2026 @ 16:23:
[...]
Dan neem ik even aan dat je van een oud pakket kwam (zonder wifi in de naam). Klopt dat ?
Het staat ook in hun eigen aflopende voorwaarden, maar externe beleidsregels zijn onafhankelijk van hun eigen voorwaarden. Gek hè, dat ze het dan ineens wel allemaal wetenFDMK schreef op donderdag 23 april 2026 @ 16:51:
Thnx hiervoor! Ik had al via het webform opgzegd maar de bevestiging daarvan had het over een termijn van 10 dagen voordat Ziggo er op zou reageren. Dus ik heb net gebeld en die hele order was niet te vinden in het systeem dus gelijk bij de persoon aan de lijn opgezegd. Wilde hij me eerst nog een maand langer aan het lijntje(ha!) houden totdat ik hem op de Telecomminicatiewet wees en toen was 30 april gelijk akkoord.
[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 23-04-2026 19:05 ]
Ja, daar reken ze dus natuurlijk op.Wolly schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 11:28:
Ik ga er geen moeite instoppen, maar bedankt voor je uitleg.
Ziggo Vodafone & Ziggo Community: Algemene voorwaarden/opzegging
Ziggo Vodafone & Ziggo Community: Opzegtermijn@Doman schreef:
Dit zijn toch geen "foutjes" maar lijkt meer op bewust policy/traineren (tot na 30 april).?
En ja ALLEEN voor degene die zo vasthoudend is en de community weet te vinden/lid te worden wordt het dan blijkbaar weer rechtgezet met ook weer hulp/ assistentie hier van (vrijwillige?) community leden.
@Doman schreef:
Er is beterschap/verbetering belooft maar het blijft toch steeds maar aan de gang blijkbaar?
De klantenservice zou hierover toch aangesproken/geïnstrueerd worden??
@Henderico schreef:
Die optie (opzeggen ivm alg voorw) hebben ze nu (kennelijk onder druk) toegevoegd. Die optie stond eind maart 2026 toen ik voor de 1e keer opzegde nog niet in het formulier.
Iemand misschien tips voor het regelen van een gratis PS5 als bestaande klant? Abonnee sinds @Home tijd (1998). Eigenlijk nooit de moeite gedaan voor kortingen, etc.
Als ik de reacties hier zo lees heeft de klantenservice bellen waarschijnlijk geen zin. Kan ik die medewerkers ook niet kwalijk nemen met hun targetsdruk. Gelijk een community post plaatsen?
Als ik de reacties hier zo lees heeft de klantenservice bellen waarschijnlijk geen zin. Kan ik die medewerkers ook niet kwalijk nemen met hun targetsdruk. Gelijk een community post plaatsen?
En het gaat gewoon door:
@MarcelRdam1 schreef:
Hoop dat er iemand is die mij kan helpen want telefonisch heb ik nu 3 ZIGGO personen gesproken en die zeggen allemaal wat anders m.b.t. het opzeggen van het Ziggo abonnement i.v.m. de algemene voorwaarden.
Toen even Google gebruikt en ben op dit forum terecht gekomen:
Wederom met Ziggo gebeld, 3e medewerker vertelt mij dat het niet klopt wat er op de community staat. Afsluiting is op 24 mei omdat er ALTIJD een maand opzegtermijn is en dat er nooit een reden van opzeggen in de email staat.
@Demischa88 schreef:
Ik heb ook online opgezegd vanwege de wijziging in algemene voorwaarden. Ik heb nog geen bevestiging gekregen maar 30 April nadert al snel. De online klantenservice geeft aan dat ik gewoon een maand opzegtermijn heb terwijl dat niet zou kloppen gezien ik niet akkoord ga met de algemene voorwaarden. Kun je voor mij checken of het nu juist is ontvangen en hoe het in het systeem staat nu?
Je gaat geen PS5 krijgen als je enkel belt. Dat wordt feitelijk opzeggen en een nieuw abonnement met een ander bankrekeningnummer nemen.luxzenburcht schreef op donderdag 23 april 2026 @ 19:36:
Iemand misschien tips voor het regelen van een gratis PS5 als bestaande klant? Abonnee sinds @Home tijd (1998). Eigenlijk nooit de moeite gedaan voor kortingen, etc.
Ben ook gebeld vandaag en kon 9 of 12 maanden tegen 50% korting krijgen bij een 12 of 24 maanden abonnement. Op zich niet gek.
net gebeld na het opzeggen van mijn abbo. 6 maanden 1 jaar of 12 maanden bij 2 jaar 50% korting aangeboden. Op mijn opmerking dat dit dan zonder ESPN is kwam de opmerking dat men ook 6 maanden ESPN gratis kon aanbieden na overleg met de supervisor.
Onder de streep kwam ik nog wel steeds duurder aan, heb nu de 9 maanden 50% korting bij 1 jaar op andere naam/zelfde adres afgesloten.
was een prima gesprek, werd meegedacht op een vriendelijke toon.
Onder de streep kwam ik nog wel steeds duurder aan, heb nu de 9 maanden 50% korting bij 1 jaar op andere naam/zelfde adres afgesloten.
welke postcode kwam je nu met de 9 maanden uit ?Clark klont schreef op woensdag 29 april 2026 @ 18:20:
net gebeld na het opzeggen van mijn abbo. 6 maanden 1 jaar of 12 maanden bij 2 jaar 50% korting aangeboden. Op mijn opmerking dat dit dan zonder ESPN is kwam de opmerking dat men ook 6 maanden ESPN gratis kon aanbieden na overleg met de supervisor.
Na het debacle met opzeggen wat ze weigerden per 1-4 ivm de gewijzigde voorwaarden toch weer gezwicht
12 maanden contract Wifi middel TV start.
9 maanden 50%
6 maanden gratis Disney+
110 cashback via overstappen.nl
Effectief dus het gehele jaar met 50% korting. En een Smartwifi pod in bruikleen, die kon ik niet uitvinken
9 maanden 50%
6 maanden gratis Disney+
Effectief dus het gehele jaar met 50% korting. En een Smartwifi pod in bruikleen, die kon ik niet uitvinken
4811 AA en huisnummer 10. Wel eerst de bekende handelingen moeten doen, browser pakken welke je normaal niet gebruik, incognitoscherm en cookies niet opslaan. Uiteindelijk was het edge waarin het voor mij werkte.fevaho schreef op woensdag 29 april 2026 @ 19:49:
[...]
welke postcode kwam je nu met de 9 maanden uit ?
Andere naam zelfde adres?Wolly schreef op woensdag 29 april 2026 @ 21:14:
Na het debacle met opzeggen wat ze weigerden per 1-4 ivm de gewijzigde voorwaarden toch weer gezwicht![]()
9 maanden 50%
6 maanden gratis Disney+
Haters everywhere but I don’t really care
Ik las afgelopen week iets over de gewijzigde voorwaarden en zie net dat ik vandaag nog wat moet/kan doen, mocht ik dat willen. Bellen levert bij mij vaak matig succes op, zeker in vergelijk met nieuwe klant aanbiedingen. Ik wil vandaag mijn abonnement opzeggen en een nieuwe afsluiten op naam en rekening van m'n 18+ thuiswonende zoon. Dan kan ik/hij een nieuwe klant aanbieding pakken en blijft ook het mobiele HollandsNieuwe voordeel zoals het is/was.
Zie ik nog iets over het hoofd?
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Je kan ook bellen met bepaalde Ziggo retentie telefoonnummers en zeggen dat je wil opzeggen want te duur, en vragen wat ze je kunnen bieden.janvanduschoten schreef op donderdag 30 april 2026 @ 13:52:
Gebruik je Ziggo email accounts? Die kun je nog 6 maanden blijven gebruiken, en ik vraag me af hoe iemand geregeld krijgt dat over te dragen naar een nieuw abonnement. Daarom zou ik toch vooral bellen.
Moet lukken. De persoon op het contract hoeft overigens niet ingeschreven te zijn op het adres, mogelijkheden genoeg dus.janvanduschoten schreef op donderdag 30 april 2026 @ 13:52:
Ik las afgelopen week iets over de gewijzigde voorwaarden en zie net dat ik vandaag nog wat moet/kan doen, mocht ik dat willen. Bellen levert bij mij vaak matig succes op, zeker in vergelijk met nieuwe klant aanbiedingen. Ik wil vandaag mijn abonnement opzeggen en een nieuwe afsluiten op naam en rekening van m'n 18+ thuiswonende zoon. Dan kan ik/hij een nieuwe klant aanbieding pakken en blijft ook het mobiele HollandsNieuwe voordeel zoals het is/was.
Ik gebruik geen Ziggo mailadres, ik wil kunnen overstappen en niet m'n mailadres kwijtraken. Die afdeling heb ik vaker gesproken en krijg dan vergelijkbare aanbiedingen zoals ik hierboven al zag. 6 maanden €10 korting, soms wat meer korting en/of meer maanden, maar spanneder wordt het niet. Het komt niet in de buurt van een nieuwe klant aanbieding.mrmrmr schreef op donderdag 30 april 2026 @ 14:22:
[...]
Je kan ook bellen met bepaalde Ziggo retentie telefoonnummers en zeggen dat je wil opzeggen want te duur, en vragen wat ze je kunnen bieden.
Gebruik je Ziggo email accounts? Die kun je nog 6 maanden blijven gebruiken, en ik vraag me af hoe iemand geregeld krijgt dat over te dragen naar een nieuw abonnement. Daarom zou ik toch vooral bellen.
Ik bel via HollandsNieuwe en krijg extra data vanwege Ziggo, op hetzelfde adres (net nog even gecontroleerd). Moet in mijn geval dus wel op hetzelfde adres zijn.Wolly schreef op donderdag 30 april 2026 @ 14:23:
[...]
Moet lukken. De persoon op het contract hoeft overigens niet ingeschreven te zijn op het adres, mogelijkheden genoeg dus.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Nou moet ik mijn Next Mini retouren, maar moeten daar ook alle kabels bij? Er zou een hdmi-, internet- en usb-kabel bijgezeten hebben, maar die heb ik volgens mij niet in gebruik, sowieso de internetkabel niet. Heb kabels genoeg rondzwerven dus kan er altijd wel wat bijstoppen als het moet.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/terugsturenSardonicSmile schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 16:10:
Nou moet ik mijn Next Mini retouren, maar moeten daar ook alle kabels bij? Er zou een hdmi-, internet- en usb-kabel bijgezeten hebben, maar die heb ik volgens mij niet in gebruik, sowieso de internetkabel niet. Heb kabels genoeg rondzwerven dus kan er altijd wel wat bijstoppen als het moet.
Het lijkt er wel op dat ze alles terug willen hebbenStop de apparaten, de kabels en stekkers, de ophangbeugel en afstandsbediening samen in de retourdoos of een andere stevige doos
Nee hoor. Ik heb alleen de adapter en de mini teruggestuurd. De HDMI kabel hangt nu aan mijn Apple TV. Ziggo wil alleen apparaten terug met een LG serienummer eroprclahsen schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 16:17:
[...]
https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/terugsturen
[...]
Het lijkt er wel op dat ze alles terug willen hebben
Zie ik nu goed dat ze tplink deco setjes niet meer terug hoeven ?
Dat verklaart wel de aanbiedingen op marktplaats.
Ja dat klopt. Vorig jaar toen ik als "nieuwe klant" bij Ziggo kwam hoefde ik die niet terug te sturen.W1ck1e schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 19:43:
[...]
Het jaar daarvoor was mijn vrouw de "nieuwe klant" en zo wisselen we elk jaar om tenminste nog een acceptable korting te krijgen
EDIT: foutje, de jaren daarvoor kregen we als bestaande klant nog goede kortingen en een jaar lang een extra zender naar keuze.
[ Voor 12% gewijzigd door Vortigen op 01-05-2026 19:51 ]
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Ik zie op de site van Ziggo dat ze nu voor nieuwe klanten maar een half jaar een gratis extra zender aanbieden en niet meer een heel jaar ... dat was vorig jaar toch beter. Toen kreeg ik als "nieuwe klant" een jaar lang ESPN compleet + 6 maanden 50% korting bij een 1 jaar abo; gewoon via de site.
Zou het een kans van slagen hebben om Ziggo te bellen (als nieuwe klant zijnde) om te vragen of 1 jaar ESPN compleet + die 6 maanden korting tot de mogelijkheden behoort? Weer bij een 1 jarig abo dus.
Of heeft dat geen zin?
Zou het een kans van slagen hebben om Ziggo te bellen (als nieuwe klant zijnde) om te vragen of 1 jaar ESPN compleet + die 6 maanden korting tot de mogelijkheden behoort? Weer bij een 1 jarig abo dus.
Of heeft dat geen zin?
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Het is mij gisteren als bestaande klant niet gelukt bij verlenging een jaar lang gratis ESPN te ontvangen. Voorgaande jaren zonder problemen.
De medewerker liet echter doorschemeren dat naar grote waarschijnlijkheid per juli de optie komt om je pakket voor € 2,50 uit te breiden met espn. Ik ga ervan uit dat dit bij combi voordeel is, net als bij Ziggo Sport voor € 4,95.
Wellicht is het dan 'handiger' je op andere welkomst voordelen te richten!
De medewerker liet echter doorschemeren dat naar grote waarschijnlijkheid per juli de optie komt om je pakket voor € 2,50 uit te breiden met espn. Ik ga ervan uit dat dit bij combi voordeel is, net als bij Ziggo Sport voor € 4,95.
Ik denk dat men voorsorteert op de overname. Bepaalde dingen zijn gewoon niet mogelijk. Een smartwatch op krediet (Watch Ultra 3 €131 goedkoper dan bij Apple of waar dan ook) is sinds de geruchten van de overname ook niet meer mogelijk. 3 maanden is wel een hele lange tijd voor een 'storing'. Of het met elkaar verband houdt, is mijn onbekend, maar wel frappant.
[ Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 02-05-2026 10:05 ]
Tja. Je huurt een setje voor een maand en dan stop je de huur weer. Totale kosten voor drie torentjes is dan 2,50 euro.W1ck1e schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 19:43:
[...]
Ik heb ze al een aantal jaren, echter maar 1 jaar voor betaald. Dat is ook niet fout.4POX schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 10:11:
Tja. Je huurt een setje voor een maand en dan stop je de huur weer. Totale kosten voor drie torentjes is dan 2,50 euro.
Maar worden ze nu dan nog steeds aageboden door ziggo ?
Hier KPN klant (19 maanden geleden nog Ziggo klant).
Hadden al 3x deze week gebeld dus 4e keer toch maar opgenomen,
Kreeg telefonisch aanbieding van 15 maanden 50% korting + 1 streamings dienst 6 maanden gratis op Internet 1GB + Tv pakket met 1 extra Mini Next voor een 2 jarig abonnement.
Heb nog niets beslist maar Ziggo medewerker gaf ook nog aan dat alle KPN klanten contract vrij waren in mei 2026 vanwege een wijziging aan hun kant. Wie weet hier meer details over en of dit wel klopt ?
Oh ja kreeg ook nog de vraag over interesse in de PS5 of Switch2
Kreeg telefonisch aanbieding van 15 maanden 50% korting + 1 streamings dienst 6 maanden gratis op Internet 1GB + Tv pakket met 1 extra Mini Next voor een 2 jarig abonnement.
Heb nog niets beslist maar Ziggo medewerker gaf ook nog aan dat alle KPN klanten contract vrij waren in mei 2026 vanwege een wijziging aan hun kant. Wie weet hier meer details over en of dit wel klopt ?
nieuws: Mobiele KPN-klanten krijgen malwarefilter en prijsverhoging van 1 eur...RonRef schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 11:28:
Vast niet dus.
@neeecht Volgens deze doorgaans KPN-gezinde site klopt dat niet:
https://www.totaaltv.nl/n...1-juni-dit-moet-je-weten/
Die medewerker heeft dus wel degelijk gelijk.
https://www.totaaltv.nl/n...1-juni-dit-moet-je-weten/
Die medewerker heeft dus wel degelijk gelijk.
[ Voor 13% gewijzigd door Jay-B op 02-05-2026 11:56 ]
Hoe regelen jullie als bestaande Ziggo klant korting bij een verlenging? Bellen jullie met afdeling opzeggingen en vraag je gewoon wat ze kunnen bieden om te verlengen, of ..?
EU DNS: 86.54.11.100
Dat levert je maximaal een paar tientjes op... veel korting? Online opzeggen en wachten tot je gebeld wordt. Je moet er wat voor over hebben.c-nan schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 12:38:
Hoe regelen jullie als bestaande Ziggo klant korting bij een verlenging? Bellen jullie met afdeling opzeggingen en vraag je gewoon wat ze kunnen bieden om te verlengen, of ..?
Opzeggen en mijn vrouw als nieuwe klant naar voren schuiven mag zeker niet?CreativeS schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 12:41:
[...]
Dat levert je maximaal een paar tientjes op... veel korting? Online opzeggen en wachten tot je gebeld wordt. Je moet er wat voor over hebben.
Opzeggen wil ik wel doen voor de korting, maar wat als ze niet bellen
Als ze niet bellen, bel je zelf even met dat nummer. Waar blijft mijn belletje? En anders annuleer je de opzegging weer. En ja, je mag zelfs al een nieuw abonnement op je eigen naam, als het bankrekeningnummer maar anders is.c-nan schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 12:43:
[...]
Opzeggen en mijn vrouw als nieuwe klant naar voren schuiven mag zeker niet?
Opzeggen wil ik wel doen voor de korting, maar wat als ze niet bellenik wil namelijk helemaal niet overstappen, ik wil gewoon korting.
Mijn laatste opzegging en opnieuw klant worden ging met wat meer gedoe gepaard, maar wel gelukt. Na de online opzegging kreeg ik niet binnen de beloofde 10 dagen een opzegdatum. Uiteindelijk kwam die opzegdatum na 3 weken pas (ik had natuurlijk zelf kunnen bellen maar bewust laten zitten). De nieuwe aanvraag gedaan, en de leverdatum hetzelfde gehouden als einddatum, omdat ik uit het verleden nog het idee heb dat bij overlap de twee abonnementen misschien op 1 oud klantnummer terecht kunnen komen (eerder hield ik opzegdatum +1 aan). Uiteindelijk bleek dat niet het geval gelukkig, maar kwam PostNL wel 1,5 dag later dan gepland waardoor ik nog even moest aanrommelen met een hotspot en geen tv had. Ik wilde eigenlijk, nav een tip, na een geslaagde bestelling de leverdatum van dat nieuwe abonnement aanpassen (naar voren halen, 1 dag overlap), maar die optie was er niet (vorige keer wel).
Waarschijnlijk wel met een nieuw account zodat je je opgenomen programma’s kwijt bent denk ik?CreativeS schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 12:46:
[...]
Als ze niet bellen, bel je zelf even met dat nummer. Waar blijft mijn belletje? En anders annuleer je de opzegging weer. En ja, je mag zelfs al een nieuw abonnement op je eigen naam, als het bankrekeningnummer maar anders is.
Uiteraard.Plucky schreef op zondag 3 mei 2026 @ 08:45:
Waarschijnlijk wel met een nieuw account zodat je je opgenomen programma’s kwijt bent denk ik?
IK had elders gelezen dat de AV van KPN wijzigt en dat wat jij zegt klopt dan ook. Gisteren KPN zelf gebeld en die bevestigde dat ook. Mobiel 1 euro voor SAFE is verplicht en de AV stelt dat ze bovenop de inflatiecorrectie ook jaarlijks tot 5% max extra mogen verhogen. Daar zit het hem in.RonRef schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 11:28:
Ik ga Ziggo zeker bellen en vindt jouw bericht dan ook rete interessant. Ik heb hier ook 3 mobiele abo's om over te zetten.
Kan ook via werk aan Ziggo partnervoordeel meedoen. Die stelt ook 15 maand 50% korting.
Ga KPN zeker ook de kans geven. Benieuwd wat er uit gaat komen.
KPN gesproken zojuist met vraag wat ze kunnen bieden maar ze zien het anders. Ja bent deze maand vrij om over te stappen maar nee wij komen niet met korting om je te behouden. Ook geen korting wanneer je nu voor 2 jaar een nieuw contract aan wilt gaan. Dat laat het systeem niet toe.
Tja dat wordt een rekensommetje omdat de ervaring hier zo is dat zowel KPN als Ziggo prima werken.
Tja dat wordt een rekensommetje omdat de ervaring hier zo is dat zowel KPN als Ziggo prima werken.
Om deze vraag zelf maar even te beantwoorden: Vandaag is onze Ziggo-aansluiting opgeleverd, en bovenstaande lijkt boven verwachting goed te werken.Andrehj schreef op zondag 5 april 2026 @ 10:59:
Stel ik stap over naar Ziggo en heb al een Disney+ account.
Bij dat overstappen kan ik bij een Ziggo jaarcontract een half jaar lang gratis Disney+ krijgen.
Weet iemand of je dan een nieuw Disney+-abonnement moet afsluiten, of is die Ziggo-korting op de een of andere manier aan je huidige Disney-account te koppelen?
We kregen na de activering van de aansluiting een mailtje van Ziggo met daarin een link om een Disney account aan te maken. Met die link konden we gewoon inloggen op het bestaande Disney account.
Daarna wordt (automatisch) netjes het bestaande abonnement gepauzeerd, en loopt de facturering via Ziggo, zoals dan in je account info te zien is:
Dat werkt dus eigenlijk heel mooi! Complimenten voor de IT'ers die dit zo bedacht hebben.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Begrijpelijk en mooi dat het voor jou gewerkt heeft maar het gebeurt veel te vaak dat het gewoon niet werkt en dat men het niet kan activeren. Community staat er vol mee.Andrehj schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 14:42:
[...]
Om deze vraag zelf maar even te beantwoorden: Vandaag is onze Ziggo-aansluiting opgeleverd, en bovenstaande lijkt boven verwachting goed te werken.
We kregen na de activering van de aansluiting een mailtje van Ziggo met daarin een link om een Disney account aan te maken. Met die link konden we gewoon inloggen op het bestaande Disney account.
Daarna wordt (automatisch) netjes het bestaande abonnement gepauzeerd, en loopt de facturering via Ziggo, zoals dan in je account info te zien is:
[Afbeelding]
Dat werkt dus eigenlijk heel mooi! Complimenten voor de IT'ers die dit zo bedacht hebben.(Dat mag ook wel eens gezegd worden).
Ik ben deze week ook gebeld door Ziggo (030 nummer) met het volgende aanbod:
Ik ben 2 jaar geleden over gestapt naar Odido door de steeds maar hogere prijzen van Ziggo (ben al klant sinds de @home tijd). Deze aanbieding van Ziggo lijkt met echter niet verkeerd, toch?
| Wifi Middel, TV Complete (Next Mini) | € | 33,50 |
| Wifi Middel 400 Mbit/s | ||||||
| Safe Online | ||||||
| Next Mini in bruikleen | ||||||
| TV Complete | ||||||
| Movies & Series | ||||||
| Ziggo Go | ||||||
| Cloud Recording (400 uur) | ||||||
| Replay TV (7 dagen) | ||||||
| Looptijd contract | ||||||
| Eenmalige Kosten |
| 15 maanden 50% korting pm op Internet en/of TV | - € | 33,50 |
| 24 Maanden Contract |
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Zeker en dit is de aanbieding wanneer je tester wil zijn en eerste instapper op het DFN netwerk
Daar horen dus ook NDA-verplichtingen bij en de verplichting om testresultaten in te leveren.
Tenminste dit is de glasvezelaanbeiding op het Delta-netwerk?
Daar horen dus ook NDA-verplichtingen bij en de verplichting om testresultaten in te leveren.
[ Voor 19% gewijzigd door Sjakie0101 op 08-05-2026 10:33 ]
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
@JunkO Zeker.
@Sjakie0101 Het kan inderdaad zijn dat zo'n aanbieding wel eens wordt gegund aan "testers" en dat vanwege de test dan een NDA in het spel is. Maar dat je dat kan omdraaien (en dus @JunkO nu een NDA aan zijn broek heeft) ? Lijkt mij niet vanzelfsprekend. Hij kan dan natuurlijk niet schrijven dat hij wel een NDA heeft geaccepteerd
Ik zie niets richting een verbinding over glas.
btw: ik heb een door delta aangelegde en aangesloten glasvezel verbinding. Echter maak ik daar geen gebruik van. Ik gebruik nu ziggo via de coax. Mocht Ziggo mijn zo'n aanbieding doen dan wil ik daar best wel op ingaan. Ook als tester met NDA (maar dat ga ik dan hier niet delen).
@meesje Ik niet.
@Sjakie0101 Het kan inderdaad zijn dat zo'n aanbieding wel eens wordt gegund aan "testers" en dat vanwege de test dan een NDA in het spel is. Maar dat je dat kan omdraaien (en dus @JunkO nu een NDA aan zijn broek heeft) ? Lijkt mij niet vanzelfsprekend. Hij kan dan natuurlijk niet schrijven dat hij wel een NDA heeft geaccepteerd
Ik zie niets richting een verbinding over glas.
btw: ik heb een door delta aangelegde en aangesloten glasvezel verbinding. Echter maak ik daar geen gebruik van. Ik gebruik nu ziggo via de coax. Mocht Ziggo mijn zo'n aanbieding doen dan wil ik daar best wel op ingaan. Ook als tester met NDA (maar dat ga ik dan hier niet delen).
@meesje Ik niet.
[ Voor 33% gewijzigd door W1ck1e op 08-05-2026 10:22 ]
Op welk bericht reageer je? Ik zie de relatie in ieder geval niet met het bericht er boven.Sjakie0101 schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 10:10:
Zeker en dit is de aanbieding wanneer je tester wil zijn en eerste instapper.
edit:
kennelijk ziet iemand wel een relatie tussen de gedane aanbieding van Ziggo en een NDA.
kennelijk ziet iemand wel een relatie tussen de gedane aanbieding van Ziggo en een NDA.
[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 08-05-2026 10:17 ]
Ik wel, die aanbieding wordt gedaan aan testers op het DFN-netwerk. Maar wie weet strooit men nu ook met dezelfde aanbieding onder te werven klanten op COAX
En om te reageren op of je naar glasvezel kan wanneer je COAX afneemt van Ziggo en er DFN glasvezel ligt. Nee dat kan niet. Echter... de truuk is dan om de COAX af te laten sluiten en te laten verwijderen. Dan heb je alleen glasvezel van DFN en krijgt je Ziggo over glasvezel geleverd.
En om te reageren op of je naar glasvezel kan wanneer je COAX afneemt van Ziggo en er DFN glasvezel ligt. Nee dat kan niet. Echter... de truuk is dan om de COAX af te laten sluiten en te laten verwijderen. Dan heb je alleen glasvezel van DFN en krijgt je Ziggo over glasvezel geleverd.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Ik heb geen idee waar jullie het over hebben eerlijk gezegd, testen? Er is ook helemaal niet gesproken over kabel of glas. Sterker nog, ik was in de veronderstelling dat Ziggo nog altijd enkel via de kabel ging. En een NDA? Nu wordt het wel heel gek!
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Dan is het gewoon een goede aanbieding. Doen !JunkO schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 10:28:
Ik heb geen idee waar jullie het over hebben eerlijk gezegd, testen? Er is ook helemaal niet gesproken over kabel of glas. Sterker nog, ik was in de veronderstelling dat Ziggo nog altijd enkel via de kabel ging. En een NDA? Nu wordt het wel heel gek!![]()
@Sjakie0101 Mijn insteek is dat wanneer ik tevreden ben (ben ik) ergens niet om ga vragen (laat staan door het verwijderen van de Coax verbinding) maar als Ziggo mij zo'n test zou aanbieden dan ga ik daar wel op in, zeker met die korting. Want dan willen ze iets van mij in plaats van andersom.
[ Voor 26% gewijzigd door W1ck1e op 08-05-2026 10:33 ]
Ik zit hier (Haaksbergen, Twente) niet op het het Delta Fiber netwerk, dus ik ga er vanuit dat deze aanbieding gewoon voor kabel internet is.
Klopt, sorry voor de verwarring.JunkO schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 10:31:
Ik zit hier (Haaksbergen, Twente) niet op het het Delta Fiber netwerk, dus ik ga er vanuit dat deze aanbieding gewoon voor kabel internet is.
Ik zit een aantal kilometer verder in regio Almelo en daar gaat Ziggo leveren over het glasvezelnetwerk van Delta. Bij ons is COAX geheel afgesloten, daar zat Delta op.
[ Voor 23% gewijzigd door Sjakie0101 op 08-05-2026 10:35 ]
Als je vrouw een ander rekeningnummer heeft kan dat. Ik heb vorig jaar opgezegd en op haar naam/rekeningnummer aangevraagd (jaarcontract met 9 maanden 50% korting en 6 maanden gratis ESPN). Dag later telefoon of ik niet mijn eigen abonnement alsnog wilde verlengen. 2 jarig contract, 15 maanden 50% korting en gratis ESPN voor een jaar.c-nan schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 12:43:
[...]
Opzeggen en mijn vrouw als nieuwe klant naar voren schuiven mag zeker niet?
Opzeggen wil ik wel doen voor de korting, maar wat als ze niet bellenik wil namelijk helemaal niet overstappen, ik wil gewoon korting.
Daarmee was het over het geheel een prima aanbieding. Daadwerkelijk opzeggen is zo ongeveer het enige dat werkt om nog korting te krijgen.
En hoe zit het dan met de Vodafone telefoon abonnementen? Die staan op mijn naam. Of kijken ze niet naar naam, enkel naar het adres?Prosac schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 10:44:
[...]
Als je vrouw een ander rekeningnummer heeft kan dat. Ik heb vorig jaar opgezegd en op haar naam/rekeningnummer aangevraagd (jaarcontract met 9 maanden 50% korting en 6 maanden gratis ESPN). Dag later telefoon of ik niet mijn eigen abonnement alsnog wilde verlengen. 2 jarig contract, 15 maanden 50% korting en gratis ESPN voor een jaar.
Daarmee was het over het geheel een prima aanbieding. Daadwerkelijk opzeggen is zo ongeveer het enige dat werkt om nog korting te krijgen.
Alleen adres.c-nan schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 10:46:
[...]
En hoe zit het dan met de Vodafone telefoon abonnementen? Die staan op mijn naam. Of kijken ze niet naar naam, enkel naar het adres?
Voor de combi kijken ze dan weer naar het adres. Maakt dus niet uit op wiens naam die staan.c-nan schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 10:46:
[...]
En hoe zit het dan met de Vodafone telefoon abonnementen? Die staan op mijn naam. Of kijken ze niet naar naam, enkel naar het adres?
Dit is exact het partnervoordeel aanbieding welke ik via mijn werk kan krijgen (nu KPN en kan daar dus weg). Zit er sterk aan te denken om die ook te pakken en dan 3 sim only's van KPN naar Hollands Nieuwe te brengen.JunkO schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 10:02:
Wifi Middel, TV Complete (Next Mini) € 33,50
Wifi Middel 400 Mbit/s Safe Online Next Mini in bruikleen TV Complete Movies & Series Ziggo Go Cloud Recording (400 uur) Replay TV (7 dagen) Looptijd contract Eenmalige Kosten
15 maanden 50% korting pm op Internet en/of TV - € 33,50 Ik ben 2 jaar geleden over gestapt naar Odido door de steeds maar hogere prijzen van Ziggo (ben al klant sinds de @home tijd). Deze aanbieding van Ziggo lijkt met echter niet verkeerd, toch?
24 Maanden Contract
Bij KPN zit ik net 14 maanden dus de voordelen zijn verdwenen nu. Komt dit op een goed moment. Eerder Ziggo gehad en was ik heel tevreden over.
Heb je het ook over ESPN als extra voordeel gehad (die zoek ik ook namelijk)
Sinds augustus 2025 zit ik weer op een nieuw jaarcontract bij Ziggo. Ik ben gedowngraded van Elite (1 Gbps) naar het 400 Mbit/s-pakket inclusief TV Start. Geen mediabox hier, ik gebruik de CI+ 1.3 module. De prijs van € 61,50 per maand (na de initiële korting) vind ik erg netjes voor deze snelheid en stabiliteit. Jouw aanbod is vergeleken hiermee zeker een goede deal.JunkO schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 10:02:
Wifi Middel, TV Complete (Next Mini) € 33,50
Wifi Middel 400 Mbit/s Safe Online Next Mini in bruikleen TV Complete Movies & Series Ziggo Go Cloud Recording (400 uur) Replay TV (7 dagen) Looptijd contract Eenmalige Kosten
15 maanden 50% korting pm op Internet en/of TV - € 33,50 Ik ben 2 jaar geleden over gestapt naar Odido door de steeds maar hogere prijzen van Ziggo (ben al klant sinds de @home tijd). Deze aanbieding van Ziggo lijkt met echter niet verkeerd, toch?
24 Maanden Contract
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB
De kogel is door de kerk, wij gaan Ziggo verlaten. Na lang wikken en wegen hebben we besloten om over te stappen op glasvezel. We zijn sinds de hunebedden al lid van Ziggo (nooit iets anders gehad). Jarenlang was Ziggo vanzelfsprekend maar de laatste jaren waarin de prijzen (in het algemeen) flink aan het stijgen zijn wordt ik meer getriggerd om meer prijsbewust te worden. Ook ligt er sinds een jaar glasvezel zodat we nu een keuze hebben.
De overstap beslissing viel voor mij op het moment dat ik gebeld ben door Ziggo met een aanbieding voor het verlengen van het contract voor 24 maanden met als korting €10 voor 9 maanden. Dit was het moment dat ik besefte dat ze je pushen richting een andere aanbieder om in aanmerking te komen voor een korting die enigszins gelijk staat zoals bij een nieuwe klant. Ik moest alleen mijn vrouw nog overtuigen, en dat is uiteindelijk gelukt.
Ik besef dat het gras niet altijd groener is bij een andere provider maar Ned 1 is Ned 1. Ik moet alleen nog een beslissing maken of het Delta of Odido gaat worden. Mijn vrouw en dochter hebben als mobiele provider al Odido dus wellicht gaat dat prijstechnisch de doorslag geven.
Lang verhaal kort, ons abonnement loopt 15 mei a.s. met een opzegtermijn in het achterhoofd is het verstandig om direct over te stappen of wachten op oktober/november voor Black Friday aanbiedingen bij Delta/Odido? Ik heb hier nooit zo opgelet. Weet iemand hier of Internet/TV providers rond deze periode strooien met aantrekkelijke aanbiedingen of kan ik beter de aankomende periode al gebruiken om die korting te pakken. Ik zie nu bv. dat in ons geval de kortingen kunnen oplopen tot €60 (per maand).
De overstap beslissing viel voor mij op het moment dat ik gebeld ben door Ziggo met een aanbieding voor het verlengen van het contract voor 24 maanden met als korting €10 voor 9 maanden. Dit was het moment dat ik besefte dat ze je pushen richting een andere aanbieder om in aanmerking te komen voor een korting die enigszins gelijk staat zoals bij een nieuwe klant. Ik moest alleen mijn vrouw nog overtuigen, en dat is uiteindelijk gelukt.
Ik besef dat het gras niet altijd groener is bij een andere provider maar Ned 1 is Ned 1. Ik moet alleen nog een beslissing maken of het Delta of Odido gaat worden. Mijn vrouw en dochter hebben als mobiele provider al Odido dus wellicht gaat dat prijstechnisch de doorslag geven.
Lang verhaal kort, ons abonnement loopt 15 mei a.s. met een opzegtermijn in het achterhoofd is het verstandig om direct over te stappen of wachten op oktober/november voor Black Friday aanbiedingen bij Delta/Odido? Ik heb hier nooit zo opgelet. Weet iemand hier of Internet/TV providers rond deze periode strooien met aantrekkelijke aanbiedingen of kan ik beter de aankomende periode al gebruiken om die korting te pakken. Ik zie nu bv. dat in ons geval de kortingen kunnen oplopen tot €60 (per maand).
Volgens de berichten in het andere ziggo draadje: espn wordt onderdeel van de tv pakketten. zodra je buiten je contract zit ga je er 2,50 euro per maand voor betalen. Het lijkt geen optie te zijn. De klanten die er al voor betaalden besparen geld. Anderen betalen er echter voor.HRJ schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 08:31:
Het is mij gisteren als bestaande klant niet gelukt bij verlenging een jaar lang gratis ESPN te ontvangen. Voorgaande jaren zonder problemen.
[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 09-05-2026 09:35 ]
Crawl NL schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 07:23:
De kogel is door de kerk, wij gaan Ziggo verlaten. Na lang wikken en wegen hebben we besloten om over te stappen op glasvezel. We zijn sinds de hunebedden al lid van Ziggo (nooit iets anders gehad). Jarenlang was Ziggo vanzelfsprekend maar de laatste jaren waarin de prijzen (in het algemeen) flink aan het stijgen zijn wordt ik meer getriggerd om meer prijsbewust te worden. Ook ligt er sinds een jaar glasvezel zodat we nu een keuze hebben.
- Mijn glazen bol is defect, geen idee welke geweldige aanbieding er aan komt
- In mijn ogen zijn de BF aanbiedingen niet spectaculair, maar lees het na, het staat vast nog wel op Tweakers in de BF topics
- je hebt het over ca 6 maanden uitstel, dus wat kost je dat als je daar geen korting op hebt. Idem met de mobile abo's. Over het algemeen hoe eerder je start, hoe eerder je de volgende kortings deal kan pakken
- ci kaarten vervallen
- opnames niet meer beschikbaar zijn
- bepaalde zenders niet hebt
- Kijken via IP vereist of de app (op je appraat of stick) of een decoder (tegen betaling voor tweede TV en meer)
- extra diensten opgezegd worden dan wel stoppen (hardware, virusscannner etc)
- voor mij belangrijk, je hebt geen ziggo app mee (met de handige feature om alle afleveringen van linear snel te vinden)
Op een Delta netwerk is Odido over het algemeen duurder, maar geen idee hoe het dan zit met combi voordelen en als je korting krijgt
Ik zou zelf niet voor een 2 jarige deal gaan. Als ik zo naar de cijfers kijk op een vergelijking site , dan bespaar je soms 1-2 euro per maand en het tweede jaar ben je een deel dan wel alles van het voordeel al weer kwijt aan de inflatie correctie. Hollandsnieuwe overwogen? Nlziet voor TV?
Je geeft aan 60 euro per maand korting, maar dat klinkt wel als veel en zeker niet voor de gehele looptijd. Kijk naar de totale looptijd (en inflatie correctie meenemen als je voor 2 jaar gaat). Succes
Everything is better with Bluetooth
Dank voor je input. Die €60 korting geeft inderdaad een vertekend beeld aangezien ik in snelheid wat terug ga schakelen. 1 Gbit is voor een huishouden van 3 wellicht wat overkill. Ik oriënteer dus bij een nieuwe aanbieder naar de helft van de snelheid. Vandaar het verschil.jeanj schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 10:09:
[...]Ik neem aan dat je er aan hebt gedacht dat
- Mijn glazen bol is defect, geen idee welke geweldige aanbieding er aan komt
- In mijn ogen zijn de BF aanbiedingen niet spectaculair, maar lees het na, het staat vast nog wel op Tweakers in de BF topics
- je hebt het over ca 6 maanden uitstel, dus wat kost je dat als je daar geen korting op hebt. Idem met de mobile abo's. Over het algemeen hoe eerder je start, hoe eerder je de volgende kortings deal kan pakken
- ci kaarten vervallen
- opnames niet meer beschikbaar zijn
- bepaalde zenders niet hebt
- Kijken via IP vereist of de app (op je appraat of stick) of een decoder (tegen betaling voor tweede TV en meer)
- extra diensten opgezegd worden dan wel stoppen (hardware, virusscannner etc)
- voor mij belangrijk, je hebt geen ziggo app mee (met de handige feature om alle afleveringen van linear snel te vinden)
Op een Delta netwerk is Odido over het algemeen duurder, maar geen idee hoe het dan zit met combi voordelen en als je korting krijgt
Ik zou zelf niet voor een 2 jarige deal gaan. Als ik zo naar de cijfers kijk op een vergelijking site , dan bespaar je soms 1-2 euro per maand en het tweede jaar ben je een deel dan wel alles van het voordeel al weer kwijt aan de inflatie correctie. Hollandsnieuwe overwogen? Nlziet voor TV?
Je geeft aan 60 euro per maand korting, maar dat klinkt wel als veel en zeker niet voor de gehele looptijd. Kijk naar de totale looptijd (en inflatie correctie meenemen als je voor 2 jaar gaat). Succes
Ik ga zeker voor 1 jaar niet 2 jaar en alles wat komt te vervallen bij de overstap dat is dan maar zo. Daar heb ik sowieso niet zoveel mee.
Vandaag het nieuws dat er weer €2,50 bij komt voor iets waar ik sowieso niet naar kijk. Nog een extra reden om Ziggo te verlaten.
Klopt het dat de inflatie correctie 3,3% ook tijdens de vaste contract periode wordt gerekend? Dus als je op 1 juni een nieuwe abo afneemt of verlengd, dan krijg je op 1 juli die verhoging?
En gezien de nieuwe voorwaarden wordt dus de abo's ook per 1 juli 2,50 duurder voor alle lopende en nieuwe contracten?
Ik wil gaan verlengen (voor mijn ouders, ze willen niets anders) en de vraag is dus of ik dan tot 1 juli moet gaan wachten
En gezien de nieuwe voorwaarden wordt dus de abo's ook per 1 juli 2,50 duurder voor alle lopende en nieuwe contracten?
Ik wil gaan verlengen (voor mijn ouders, ze willen niets anders) en de vraag is dus of ik dan tot 1 juli moet gaan wachten
Everything is better with Bluetooth
Inflatie is ook voor lopende contracten (in de voorwaarden staat dat inflatiecorrectie geen geldige reden is om contract voortijdig te beeindigen)jeanj schreef op zondag 10 mei 2026 @ 10:50:
Klopt het dat de inflatie correctie 3,3% ook tijdens de vaste contract periode wordt gerekend? Dus als je op 1 juni een nieuwe abo afneemt of verlengd, dan krijg je op 1 juli die verhoging?
Verhoging is niet voor lopende contracten, zodra buiten contract krijg je ouders die 2,50 euro aan hun broek.
Ik denk dus beter VOOR 1 juli, dan hebben je ouders op 1 juli een lopend contract en komt die 2,50 euro pas na het contract er bij. Scheelt 12 of 24 maal 2,50 euro. De inflatiecorrectie kunnen ze waarschijnlijk niet vermijden. Misschien is er wel nog een leuke deal te sluiten, korting voor x maanden
[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 10-05-2026 11:32 ]
@jeanj ik denk dat het niet zo heel veel uitmaakt. De aankondiging is gedaan. Iedereen weet dat er vanaf 1 juli op verschilllende momenten er 2,50 bij komt afhankelijk van wanneer je contract afloopt. Bij het afsluiten van een nieuw contract nu is dit een bekende factor en ga je er dus impliciet mee akkoord.
[ Voor 21% gewijzigd door Jay-B op 10-05-2026 11:24 ]
En dat is dus het kromme... in feite kunnen ze iedereen die gewoon klant is gebleven na het wijzigen van de voorwaarden die verhoging geven. Ook wij die met een lopend contract gebleven zijn.Jay-B schreef op zondag 10 mei 2026 @ 11:23:
Bij het afsluiten van een nieuw contract nu is dit een bekende factor en ga je er dus impliciet mee akkoord.
... Indien voor 1 juli, dat je pas na je contract die 2,50 euro gaat betalen.Jay-B schreef op zondag 10 mei 2026 @ 11:23:
.... Bij het afsluiten van een nieuw contract nu is dit een bekende factor en ga je er dus impliciet mee akkoord.
Met die laatste zin ben ik het niet eens. Bij menig consument zal dit geen bekende info zijn. Zij gaan nu naar de website van Ziggo en zien daar de oude/huidige prijzen staan.Jay-B schreef op zondag 10 mei 2026 @ 11:23:
@jeanj ik denk dat het niet zo heel veel uitmaakt. De aankondiging is gedaan. Iedereen weet dat er vanaf 1 juli op verschilllende momenten er 2,50 bij komt afhankelijk van wanneer je contract afloopt. Bij het afsluiten van een nieuw contract nu is dit een bekende factor en ga je er dus impliciet mee akkoord.
En als je dus nu een contract aangaat heb je die prijs tot het einde van je contract, behoudens inflatie correctie.meesje schreef op zondag 10 mei 2026 @ 13:36:
[...]
Met die laatste zin ben ik het niet eens. Bij menig consument zal dit geen bekende info zijn. Zij gaan nu naar de website van Ziggo en zien daar de oude/huidige prijzen staan.
Exact!W1ck1e schreef op zondag 10 mei 2026 @ 13:41:
[...]
En als je dus nu een contract aangaat heb je die prijs tot het einde van je contract, behoudens inflatie correctie.
Vorige maand kreeg ik een verlengaanbod van 3 maanden € 10 korting bij een jaarcontract op Wifi Groot & TV Complete inclusief Ziggo Sport totaal. Ik heb het toen niet geaccepteerd en enkele dagen later online opgezegd (tip van hier). Gisteren werd ik gebeld door het 030 nummer met de vraag waarom ik had opgezegd. Aangeven dat ik het aanbod heel karig vond. Nu 6 maanden 50% korting gekregen op hetzelfde bestaande abonnement bij een jaarcontract.
Er is volgens mij nog niks verwerkt op hun website.Jay-B schreef op zondag 10 mei 2026 @ 14:46:
@meesje Ik vermoed dat dit vanaf morgen allemaal duidelijk op de website komt. Dan start ook de persoonlijke communicatie naar klanten toe. Vandaag is het misschien nog relevant maar vanaf morgen (en dus de rest van Juni) niet meer.
Ik ben nog steeds aan het wachten op dat belletje. Ik heb op 20 april via de website opgezegd, maar nog niets gehoord. Ook geen e-mail met de 'details over de opzegging' en over terugsturen van zaken. HOe lang duuurde het bij jou precies voordat ze belden?lochtejans schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 19:00:
Vorige maand kreeg ik een verlengaanbod van 3 maanden € 10 korting bij een jaarcontract op Wifi Groot & TV Complete inclusief Ziggo Sport totaal. Ik heb het toen niet geaccepteerd en enkele dagen later online opgezegd (tip van hier). Gisteren werd ik gebeld door het 030 nummer met de vraag waarom ik had opgezegd. Aangeven dat ik het aanbod heel karig vond. Nu 6 maanden 50% korting gekregen op hetzelfde bestaande abonnement bij een jaarcontract.
Dan bel je ze zelf toch? 030-nummer staat wel in dit topic. Je wordt nu niet meer gebeld. Max 10 dagen.Goldia schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 23:05:
[...]
Ik ben nog steeds aan het wachten op dat belletje. Ik heb op 20 april via de website opgezegd, maar nog niets gehoord. Ook geen e-mail met de 'details over de opzegging' en over terugsturen van zaken. HOe lang duuurde het bij jou precies voordat ze belden?
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar Ziggo. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
- Coax: [Ziggo Coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar Ziggo. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
- Coax: [Ziggo Coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie