[Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@stervis Kan het zijn dat je nog op een ouder portfolio zit? Bij de overgang naar een nieuw portfolio wordt standaard een jaarcontract toegevoegd. Dit is nu ruim een jaar zo. Op 8 juni zijn er nieuwe pakketten geïntroduceerd. Kans is dus groot dat je nog een oud pakket hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door Jay-B op 17-06-2026 18:00 ]

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 19:47
Jay-B schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:59:
@stervis Kan het zijn dat je nog op een ouder portfolio zit? Bij de overgang naar een nieuw portfolio wordt standaard een jaarcontract toegevoegd. Dit is nu ruim een jaar zo. Op 8 juni zijn er nieuwe pakketten geïntroduceerd. Kans is dus groot dat je nog een oud pakket hebt.
Dat kan. Ik verleng elk jaar met korting.

In ieder geval reden om deze looptijd te laten aflopen en dit keer écht een overstap te maken.

Wat zou de reden zijn om niet te mogen verhogen onder huidige looptijd?

[ Voor 16% gewijzigd door stervis op 17-06-2026 18:30 ]

Moo, I say.

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09:44
Wederom "vergeet" Ziggo de 2.50 korting (espn) te verwerken. Al de 3e keer sinds mijn contract gestart is 9 maanden geleden dat ik ze op fouten moet wijzen. Maar weer kijken of dat volgend maand gecorrigeerd krijgen

• Jay-B
  • Niet online
Wat zou de reden zijn om niet te mogen verhogen onder huidige looptijd?
De oude bundels worden ten eerste uitgefaseerd. Bovendien is het in veel gevallen zo dat de nieuwere bundels gunstiger geprijsd zijn. In ruil daarvoor wil Ziggo je dan een jaar vastleggen.

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 19:47
Jay-B schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:35:
[...]

[...]

De oude bundels worden ten eerste uitgefaseerd. Bovendien is het in veel gevallen zo dat de nieuwere bundels gunstiger geprijsd zijn. In ruil daarvoor wil Ziggo je dan een jaar vastleggen.
Dat is prima. Maar niet bovenop de huidige/resterende termijn. Beetje onzin om jezelf 2 jaren vast te leggen met elk jaar van die inflatie fratsen.

[ Voor 10% gewijzigd door stervis op 17-06-2026 19:55 ]

Moo, I say.

• Sniperwolf89
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 23-06 17:15
Goede avond,

Ik wou 2 weken geleden overstappen naar ziggo. Door de leuke cashback. Echter kon ik via breedbandwinkel pas 3 maanden van te voren overstappen(vodafone overstap is al gedaan door de beste aanbieding nieuwe telefoon).

Echter is de korting nu van 12 maanden naar 9 maanden gegaan. Is er een beetje een tijdspanne wanneer ze elk jaar de 12 maanden 50% korting geven.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Ik weet niet of er patroon in zit, er zijn wel terugkerende zaken zoals de jaarlijkse tariefverhoging per 1 juli.

Rond black friday (vrijdag 27 november) kun je in ieder geval een actie verwachten. De acties houden misschien verband met de aanstaande beursgang van VodafoneZiggo door eigenaar Liberty Global in 2027.

• Sniperwolf89
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 23-06 17:15
Ja de tariefverhoging van odido heb ik begin dit jaar al gehad. Dus of het nou op 1 juli is of begin jaar. Hij is er toch altijd. 14 oktober verloopt mijn abbo dan is black friday net te laat. Dan maar hopen dat er iets eerder weer een actie is.

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 12:39
Ik mis de "gratis" internetsnelheidsverhoging die je normaal kreeg, vorig jaar was de laatste keer. Of heeft iemand dit jaar een gratis upgrade gehad?

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:00
Wasabi! schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:27:
Ik mis de "gratis" internetsnelheidsverhoging die je normaal kreeg, vorig jaar was de laatste keer. Of heeft iemand dit jaar een gratis upgrade gehad?
Voor een hogere snelheid moet je een overstap maken naar 1 van de nieuwe abonnementen, waarbij je gelijk een nieuw contract aan gaat.

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:40
meesje schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:54:
[...]

Voor een hogere snelheid moet je een overstap maken naar 1 van de nieuwe abonnementen, waarbij je gelijk een nieuw contract aan gaat.
Vroeger bij UPC geloof ik niet, al meen ik dat je x jaar klant moest zijn alvorens je eindelijk in aanmerking kwam voor een verhoging, of het had iets te maken met dat je niet een van de duurdere abonnementen had gekozen destijds dat die het eerder kregen.

Linksom of rechtsom betaal je die 'gratis verhoging' uiteindelijk toch wel.

Maar maakt ook niet uit eigenlijk, net aan de telefoon gehangen i.v.m. dat de UPC Mediabox HD (Pace DCR-7111) de geest te lijken te hebben gegeven na ruim 13 jaar dienst.

Technisch even vervangen kon blijkbaar administratief niet zonder het abonnement 'aan te passen' nou ja met behoud van alles behalve een nieuwe MediaBox Next met Coax dus wel circa €6,- goedkoper per maand uit i.p.v. ~73 naar ~67 p/m. met triple-play van vast telefonie en 500/40 internet.

Dan ga je wel weer een 'nieuw' contract aan, maar het zei zo, die snelheidsverhogingen komen er uiteindelijk toch wel door netwerkverbeteringen, met name als de tragere abonnementen worden verschoven dan wel opgeruimd worden om enig sinds competitief te blijven in de markt.

Dit betreft echter geen 'vaste kalender' van jaarlijkse snelheidsverhogingen dan dat sommigen in het hoofd lijken te hebben.

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/7ex679 & https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

• meesje
@CriticalHit_NL Ook vroeger bij Ziggo had je vaak halverwege het eerste half jaar een ‘gratis’ verhoging van de snelheid, zonder je abonnement te hoeven aanpassen. En dan een paar maanden kreeg je de vaste verhoging. Dit is niet eens zo heel lang geleden.

Als je al een langere tijd een oud abonnement hebt, kan het inderdaad lonen (lees: goedkoper uit zijn) om over te gaan naar een nieuw abonnement.

• CriticalHit_NL
Hmm wellicht hoort het nog in dit topic thuis, na 2 dagen uitstel van PostNL bij levering is de Next Mini binnen gekomen i.v.m. de abonnements 'verandering' omdat de TV box het niet meer deed.

Ze hebben daarbij i.v.m. dat het abonnement blijkbaar gratis 'wifi garantie' geniet er wifi versterkers bij zitten, blijkbaar zit daar geen huurprijs aan dus doe maar dan.

Enkel tot mijn verbazing hebben ze 2! dozen met een 3-pack opgestuurd van de Deco M4. Dus totaal 6 wifi versterkers?! Volgens mij is standaard 1 3-pack die bij de providers wordt geleverd...

Grappig...

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/7ex679 & https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

• mrmrmr
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Ongebruikte spullen kunnen terug worden gestuurd (het is bruikleen). Ik moet dat ook nog doen voor een Ziggo abonnee die nu meerdere ongebruikte Next kastjes heeft.

Als het te oud is, zitten er soms nog wel bruikbare onderdelen zoals hard disks in.

• CriticalHit_NL
mrmrmr schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 12:58:
Ongebruikte spullen kunnen terug worden gestuurd (het is bruikleen). Ik moet dat ook nog doen voor een Ziggo abonnee die nu meerdere ongebruikte Next kastjes heeft.

Als het te oud is, zitten er soms nog wel bruikbare onderdelen zoals hard disks in.
Klopt maar ze zeiden letterlijk aan de telefoon als je het niet gebruikt mag je het gewoon op zolder laten liggen, had het expres wel gedaan i.v.m. je weet maar nooit en als het toch geen huur is.

Bruikleen maak je geen extra kosten voor bovenop het abonnement, het is alleen grappig dat ze het dubbel hebben toegestuurd. Komen die extra abonnementskosten de afgelopen jaren toch nog tot hun recht. >:)

Wellicht dat ik ze juist voor m'n glasvezel modem kan gebruiken, als ik er zin in heb, gezien de TP-link dingen vaak een account nodig hebben om ze via een app aan te sturen gezien een familielid zoiets heeft gehad bij Delta.

Spul dat hier komt wordt vaak zo oud dat ze het niet terug willen, dus de TC7200 ligt hier ook nog.

Maar we gaan denk ik nu iets te ver offtopic. :Y)

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10:13
Gisteren het 030-nummer gebeld en 6 maanden 50% korting bij een eenjarig contract gekregen (internet + tv). Daarnaast ook 12 maanden de creditering van €2,50 vanwege ESPN.

Was wel een enorm kippenhok daar in het call center. En doordat de medewerker die ik aan de lijn had zeer gebrekkig Nederlands sprak moest ik een aantal keer vragen wat ze zei waarop ik geïrriteerd als reactie kreeg "zoals ik al eerder heb gezegd" en "nogmaals..." 8)7

Ach zolang ze die korting maar doorvoeren. Snap alleen niet waarom de normale klantenservice (retentie) dit niet meer mag, die kwamen namelijk met 3x €10 korting aanzetten en leken ook duidelijk geïrriteerd door de beperkingen die ze hadden.

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 13:21

lohost

iemand had al localhost :-(

Ik heb jullie voorbeeld maar opgevolgd en ook het nummer gebeld. Ik snap de opmerking kippenhok wel. Hoop voor de medewerkers daar dat zij minder last hebben van al die andere bellers.

En wat betreft het aanbod, over van mijn Internet XXL + TV Start (CI+) naar de Internet 500mbit + TV Start (CI+), 6 maanden 50% en 6 maanden mijn Ziggo Sport voor nop.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Inmiddels zijn de nieuwe prijzen voor de tv-pakketten (en daarmee ook Internet & TV) zichtbaar op de website: + € 2,50 vanwege de toevoeging van ESPN 2, 3 en 4 aan TV Start en hoger.

[ Voor 9% gewijzigd door TexMex op 01-07-2026 09:18 ]

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:34
Mijn 1 jaar contract was een paar dagen geleden afgelopen, maar had nog zelf niet gebeld. Werd ik toevallig vanmorgen door het 030 nummer gebeld van Ziggo.

Ik betaal nu 92.xx per maand voor 1Gb internet en tv max.
Kreeg het aanbod om naar 2Gb te gaan voor 2 jaar; kost dan 95.xx per maand maar dan zou ik 5E korting krijgen per maand voor een jaar. Dat hoefde van mij niet, want ik heb voldoende aan 1Gb.
Tweede aanbod; wat ik nu heb verlengen voor 2 jaar en dan krijg ik 6 maanden 10E korting.

Voor mij prima, want heb toch geen plannen om over stappen dus dat maar geregeld gelijk.

• Donnu
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 09:19
-knip-. Nutteloze oneliner.

[ Voor 75% gewijzigd door rens-br op 03-07-2026 22:21 ]

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:50
Donnu schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 19:46:
[mbr]-knip-. Nutteloze oneliner. [/mbr]
Het gaat over de prijzen van ziggo. Ik reageer op een post over dat Ziggo nog altijd duur is met de melding dat ik daarom ben overgestapt.

beetje nutteloze moderation dit.

• Wimbr70
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14-08 16:55
Gisteren ook gebeld met het 030 nummer; eerste aanbod bij een 1 jarig contract was 3 maanden 50% korting; daarna aangegeven dat hier tot wel 6 maanden aangeboden werd dat ook gelijk gekregen. Tevreden klant weer.

• remcovp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-08 15:31
Net het 030 nummer gebeld en kreeg ook een erg mooi aanbod. 9 maanden 50% korting bij een jaarabbbonnement, de 2,50 ESPN korting en ik mag Sky Showtime als gratis zender houden.

Blijkbaar raken ze nog steeds klanten kwijt als ze dit soort aanbiedingen nodig hebben.

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik betaalde tot vorige maand € 61,50 voor het Internet (Middel-pakket, 400 Mbit/s) en TV Start-abonnement (interactieve tv via CI+ 1.3, zonder extra kastje en betaalzenders en zonder vaste telefonie). Nu is dat opeens € 66,02 geworden. Mijn jaarcontract verloopt begin augustus, dus ik ben benieuwd wat er dan mogelijk is. Ik heb hier eventueel ook een glasvezelaansluiting liggen, maar ik wil in principe gewoon bij Ziggo blijven. Is dit normale tariefverhoging en betaal ik vanaf nu voortaan € 66,02 per maand?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra 2 - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Van der Berg schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 09:37:
Ik betaalde tot vorige maand € 61,50 voor het Internet (Middel-pakket, 400 Mbit/s) en TV Start-abonnement (interactieve tv via CI+ 1.3, zonder extra kastje en betaalzenders en zonder vaste telefonie). Nu is dat opeens € 66,02 geworden.
...
Is dit normale tariefverhoging en betaal ik vanaf nu voortaan € 66,02 per maand?
Op mijn factuur staat er precies wat ik betaal en de bedragen zijn ook precies conform mijn verwachting. Is jouw factuur niet duidelijk genoeg ? En je kan ook vergelijken met de factuur van voorgaande maanden.

Bij mij is het verschil tussen de laatste en de 2 maanden eerder, alleen maar de inflatiecorrectie. ESPN wordt gecompenseerd tot het einde van mijn abonnement.

[ Voor 23% gewijzigd door W1ck1e op 18-07-2026 09:59 ]

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
remcovp schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 13:37:
Blijkbaar raken ze nog steeds klanten kwijt als ze dit soort aanbiedingen nodig hebben.
Is een wel erg makkelijke conclusie. Jij weet net zoals ik helemaal niets van de gedachtegang van Ziggo en dus blijft het allemaal speculoos.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-07 15:15
Ik betaalde tot vorige maand € 61,50 voor het Internet (Middel-pakket, 400 Mbit/s) en TV Start-abonnement (interactieve tv via CI+ 1.3, zonder extra kastje en betaalzenders en zonder vaste telefonie). Nu is dat opeens € 66,02 geworden. Mijn jaarcontract verloopt begin augustus, dus ik ben benieuwd wat er dan mogelijk is. Ik heb hier eventueel ook een glasvezelaansluiting liggen, maar ik wil in principe gewoon bij Ziggo blijven. Is dit normale tariefverhoging en betaal ik vanaf nu voortaan € 66,02 per maand?
Hier exact hetzelfde, behalve dat ik geen contract meer had lopen. Afgelopen maandag naar dat 030 nummer gebeld, lekker naïef gedaan omdat er voor nieuwe klanten een PS5 actie liep. Dat was niet mogelijk maar heb nu voor een 1-jarig contract met een nieuw type abonnement (500 Mbit/s + TV-start) 9 maanden 50% korting en 12 maanden € 2,50 korting gekregen waardoor ik nu voor 9 maanden op € 31,45 en voor de laatste 3 maanden op € 62,90 uit kom. Gaat tevens nog € 5,- af per maand omdat er hier een Vodafone abonnement actief is. Vond ik een goede deal dus ben er mee akkoord gegaan.

• Scheurbuik
61.50+3.3% inflariecorrectie + een extra 2.50 voor espn. Dat laatste zou je tot het eind van je contract niet betalen.. (heb er zelfs een brief van gekregen), maar dat was Ziggo bij mij ook "vergeten".

• meesje
Scheurbuik schreef op zondag 19 juli 2026 @ 15:34:
[...]

61.50+3.3% inflariecorrectie + een extra 2.50 voor espn. Dat laatste zou je tot het eind van je contract niet betalen.. (heb er zelfs een brief van gekregen), maar dat was Ziggo bij mij ook "vergeten".
Door dit bericht gelijk even bij mijn facturen gekeken. Bij mij is het wel goed gegaan: 63,52 euro. Nog een jaartje volhouden. En daarna maar weer eens bellen voor een goede aanbieding. Nu nog eerst genieten zonder de espn toeslag.

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 19-07-2026 15:44 ]

• qwerty19
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Dat ging gemakkelijker dan gedacht.. 1ᵉ aanbod gelijk 9 maanden €20 korting voor 1 jaar verlenging. (€38,40 ipv €58,40 voor 200Mb en TV start) Ik dacht dat ze juist knieperiger waren geworden als ik het de afgelopen maanden zo gelezen had hier..

• Joster
qwerty19 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 13:15:
Dat ging gemakkelijker dan gedacht.. 1ᵉ aanbod gelijk 9 maanden €20 korting voor 1 jaar verlenging. (€38,40 ipv €58,40 voor 200Mb en TV start) Ik dacht dat ze juist knieperiger waren geworden als ik het de afgelopen maanden zo gelezen had hier..
Bij mij ging het vorige week inderdaad ook vrij gemakkelijk..

• CreativeS
  • Niet online
En dat was toch ook zo? Het is ruim een jaar enkel een fooi van een paar tientjes geweest. Dat ze in de afgelopen weken wat soepeler zijn geworden zegt toch niets over de fooientijd hiervoor?

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:44
Ik kon 3 maanden gratis film1 krijgen (€30) een paar maanden geleden, ben nu weg na bijna 25 jaar.

Collectie

• meesje
Servpage schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 20:57:
Ik kon 3 maanden gratis film1 krijgen (€30) een paar maanden geleden, ben nu weg na bijna 25 jaar.
Dan had je denk ik niet via opzeggingen gebeld. Je krijgt dan met 100% zekerheid meer.

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-07 01:09
Bij mijn geen succes met het opzegformulier en telefoontje. Kon maximaal 6 maanden 50% korting krijgen bij een 1 jaar contract of 10 maanden 50% korting bij een 2 jaar contract + één extra zender pakket bij beide opties.

Aanvulling:

Ik heb zojuist even gebeld met het 088- marketing nummer van Ziggo. Via hun weer 9 maanden 50% korting gekregen bij een nieuw abonnement van 1 jaar + gratis zenderpakket.

[ Voor 33% gewijzigd door BinaryRun op 22-07-2026 16:26 ]

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Er stond hier van de week weer een Ziggo-sjaak voor de deur. Meteen gereageerd dat ik de hoge upload nodig heb en dus geen zin heb in coax. Reactie: sinds kort hebben we in dit gebied toegang tot glasvezel van KPN en bieden wij dus ook internet via hun netwerk aan. Press X to doubt.jpg, zullen we maar zeggen; leek me enorm stug, zeker na die grote mond van Ziggo de afgelopen tijd over hoe niemand in Nederland glasvezel nodig heeft. Aan de andere kant: zouden ze wel weer klanten mee kunnen binnenhalen, dus vanuit optiek aandeelhouders + schuld zou het financieel geen slecht idee zijn.

Maar toch benieuwd of ie aan het liegen was of niet, ff nagekeken: niets over te vinden, Ziggo site biedt gewoon de normale a-symmetrische pakketjes aan en verder niets. Toch vroeg ik me af of anderen ergens een gerucht hebben meegekregen dat Ziggo toch overstag is gegaan en inderdaad begint met aanbieden van internet via KPN-glas.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:22

MCP cloud

Op het web sinds 1998

WhatsappHack schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 20:48:
Er stond hier van de week weer een Ziggo-sjaak voor de deur. Meteen gereageerd dat ik de hoge upload nodig heb en dus geen zin heb in coax. Reactie: sinds kort hebben we in dit gebied toegang tot glasvezel van KPN en bieden wij dus ook internet via hun netwerk aan. Press X to doubt.jpg, zullen we maar zeggen; leek me enorm stug, zeker na die grote mond van Ziggo de afgelopen tijd over hoe niemand in Nederland glasvezel nodig heeft. Aan de andere kant: zouden ze wel weer klanten mee kunnen binnenhalen, dus vanuit optiek aandeelhouders + schuld zou het financieel geen slecht idee zijn.

Maar toch benieuwd of ie aan het liegen was of niet, ff nagekeken: niets over te vinden, Ziggo site biedt gewoon de normale a-symmetrische pakketjes aan en verder niets. Toch vroeg ik me af of anderen ergens een gerucht hebben meegekregen dat Ziggo toch overstag is gegaan en inderdaad begint met aanbieden van internet via KPN-glas.
Liegen kunnen ze goed 🤔🤣

https://www.ziggo.nl/internet/glasvezel/glasvezel-check

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6IUstYXdauhcSMbdYuc59tBE3-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EuXXKQPGSTkNf9AZopqcZzSs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ofZmiZPyLhcfrKCXp8EhdMHct8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vNtZlijVV26AlPQHbPzVkTg6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door MCP cloud op 23-07-2026 09:25 ]

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

• W1ck1e
  • Nu online
Er stond hier van de week weer een Ziggo-sjaak voor de deur. Meteen gereageerd dat ik de hoge upload nodig heb en dus geen zin heb in coax. Reactie: sinds kort hebben we in dit gebied toegang tot glasvezel van KPN en bieden wij dus ook internet via hun netwerk aan. ...
Kan het ook een KPN-knurft zijn geweest die aan je deur kwam ?

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Er stond hier van de week weer een Ziggo-sjaak voor de deur. Meteen gereageerd dat ik de hoge upload nodig heb en dus geen zin heb in coax. Reactie: sinds kort hebben we in dit gebied toegang tot glasvezel van KPN en bieden wij dus ook internet via hun netwerk aan.
Dat kan zoveel betekenen, zelfs een huurlijn van KPN die Ziggo in gebruik heeft valt onder die uitleg.

• JustRickvD
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-08 10:46
Met welk nummer belde je voor deze aanbieding?

• Van der Berg
  • Nu online
Vandaag heb ik gebeld met Ziggo omdat mijn jaarcontract is verlopen. Tot nu toe had ik het internetpakket met Wi-Fi Middel 400 Mbit/s in combinatie met TV Start (interactieve tv via een CI+ 1.3-module direct in onze LG OLED65B42LA).

Omdat mijn oude pakket niet meer bestaat, wilde Ziggo mij terugzetten naar 200 Mbit/s. Uit ervaring weet ik echter dat 200 Mbit/s te traag is voor ons. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een nieuw 2-jarig contract met een upgrade naar 500 Mbit/s. Tv blijft ongewijzigd en Internet Safe (tot 5 apparaten) loopt gratis mee, al gebruik ik zelf liever Norton 360 Premium. Het bestaande zwarte modem blijft in bridge-modus staan en hoeft gelukkig niet te worden vervangen. Ik gebruik de ASUS RT-BE92U als router.

De financiële vergelijking:
  • Oude situatie: € 66,02 per maand voor 400 Mbit/s.
  • Nieuwe situatie: Eerste 6 maanden € 55,40 per maand, daarna € 65,40 per maand voor de rest van het 2-jarige contract (voor 500 Mbit/s).
Onder de streep dus een mooie upgrade van 100 Mbit/s extra en de eerste 6 maanden een tientje korting per maand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ylv2QgMZ2_VSv_uD_DC2AdewXDE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jdqaiVuD3LjFo5xZCYBMak4A.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Van der Berg op 25-07-2026 12:30 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra 2 - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB

• W1ck1e
  • Nu online
Van der Berg schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 11:48:
...
Omdat mijn oude pakket niet meer bestaat, wilde Ziggo mij terugzetten naar 200 Mbit/s.
...
Interessante manier van "upselling". ;)
Volgend jaar wanneer ons contract afloopt ga ik toch echt kijken of die lagere snelheid dan voldoende is. Zeker als die dan ook verhoogd is, wat ik wel een beetje verwacht.

• Van der Berg
  • Nu online
W1ck1e schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 11:58:
[...]

Interessante manier van "upselling". ;)
Volgend jaar wanneer ons contract afloopt ga ik toch echt kijken of die lagere snelheid dan voldoende is. Zeker als die dan ook verhoogd is, wat ik wel een beetje verwacht.
Ik was inderdaad bang dat 200 Mbit/s te langzaam zou zijn. In het verleden heb ik al eens jarenlang 200 Mbit/s via Ziggo gehad. Omdat ik regelmatig games of updates download en grote back-ups binnenhaal, vind ik 500 Mbit/s simpelweg een stuk beter passen bij mijn huidige gebruik. Vorig jaar had ik 9-maand met korting nog Internet Elite (1000 Mbit/s); dat was erg leuk, maar voor ons niet per se nodig in huis. Bij een nieuw 1-jarig contract kon er dit keer helaas geen korting worden toegepast, vandaar de keuze voor 2 jaar.

Hier is een korte speedtest van mijn verbinding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMLvQP9WfUc1Fcb_71swUo9x0wA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TrPudoyjuUnPNjqtNm0jMjtg.jpg?f=fotoalbum_large Via de Galaxy S26 Ultra op 6GHz Wi-Fi 7 (ASUS RT-BE92U).

[ Voor 11% gewijzigd door Van der Berg op 25-07-2026 13:37 ]

• qwerty19
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
JustRickvD schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 10:31:
[...]

Met welk nummer belde je voor deze aanbieding?
Het welbekende 030 nummer

• JustRickvD
qwerty19 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 12:16:
[...]

Het welbekende 030 nummer
Voor zover ik begrijp zijn er veel verschillende. Maakt het dan uit welke je belt?

• CreativeS
  • Niet online
JustRickvD schreef op zondag 26 juli 2026 @ 17:05:
[...]

Voor zover ik begrijp zijn er veel verschillende. Maakt het dan uit welke je belt?
-knip-. Wellicht grappig bedoeld. Maar helpt de vraagsteller niet echt verder.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 26-07-2026 20:50 ]

• CreativeS
  • Niet online
-knip-. feedback op de moderatie mag via de DM.

[ Voor 121% gewijzigd door rens-br op 27-07-2026 08:23 ]

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-07 01:09
JustRickvD schreef op zondag 26 juli 2026 @ 17:05:
[...]

Hiermee wordt het nummer 030-4101127 bedoeld.

• FlyingPineapple
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-08 11:17
Ik werd vandaag gebeld door zo’n 030 nummer, maar een andere dan hierboven. Er werd mij verteld dat mijn Ziggo abonnement verlengd kan worden en dat ik voor 3 maanden de welbekende 10 euro korting kan krijgen.

Heb meneer verteld dat ik bij HollandsNieuwe de eerste 8 maanden maar 20 euro betaal en dat ik de aanbieding van Ziggo dus erg karig vind.

Het antwoord was dat je bij overstappen inderdaad meer voordeel krijgt en dat dit het enige is wat hij kon bieden.

Is het nog zinvol voor mij om dat andere 030 nummer te bellen? Eerlijkgezegd denk ik dat ik het nooit goedkoper ga krijgen, dan gewoon een jaar bij HollandsNieuwe te gaan zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door FlyingPineapple op 27-07-2026 10:59 ]

• mrmrmr
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

@FlyingPineapple Als je Ziggo opzegt gaan ze je bellen vanaf het "retentie" telefoonnummer. Als ze je niet bellen, bel dan zelf. Je krijgt bij opzeggen mensen aan de lijn die een betere aanbieding kunnen doen.

• Scheurbuik
FlyingPineapple schreef op maandag 27 juli 2026 @ 10:58:
Ik werd vandaag gebeld door zo’n 030 nummer, maar een andere dan hierboven. Er werd mij verteld dat mijn Ziggo abonnement verlengd kan worden en dat ik voor 3 maanden de welbekende 10 euro korting kan krijgen.

Heb meneer verteld dat ik bij HollandsNieuwe de eerste 8 maanden maar 20 euro betaal en dat ik de aanbieding van Ziggo dus erg karig vind.

Het antwoord was dat je bij overstappen inderdaad meer voordeel krijgt en dat dit het enige is wat hij kon bieden.

Is het nog zinvol voor mij om dat andere 030 nummer te bellen? Eerlijkgezegd denk ik dat ik het nooit goedkoper ga krijgen, dan gewoon een jaar bij HollandsNieuwe te gaan zitten.
Tja.. hollandse nieuwe is altijd nog ziggo natuurlijk :). Je had moeten zeggen dat je een jaartje glasvezel/kpn/.... in gedachte had.

• JustRickvD
Bedankt voor de tips hier!

Via het 030-nummer een mooie deal kunnen sluiten op een 1-jarig contract.
  • Eerste 6 maanden 50% korting
  • Eerste 6 maanden gratis Ziggo Sport Totaal (Ik kijk graag CL-wedstrijden van buitenlandse clubs)
  • €7,50 korting i.v.m combineren Vodafone abbo (standaard bij nieuwe contracten)
Komt uit op de eerste 6 maanden €47,15, daarna €85,85.
Dit is een abbo met 1Gbit + TV Complete, ESPN Premium, Ziggo Sport Totaal en 1 extra Next Mini á 6 euro.

• FlyingPineapple
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-08 11:17
Scheurbuik schreef op maandag 27 juli 2026 @ 11:50:
[...]

Tja.. hollandse nieuwe is altijd nog ziggo natuurlijk :). Je had moeten zeggen dat je een jaartje glasvezel/kpn/.... in gedachte had.
Ja daar had ik met alle liefde mee willen onderhandelen, maar we hebben hier geen glasvezel. Als dat er wel was, dan was ik denk ik sowieso nooit Ziggo klant geweest.

• Scheurbuik
Tja.. en dat weet Ziggo ook. Je hebt weinig tot geen onserhandelingspositie.. dus is je korting nihil.

• W1ck1e
  • Nu online
FlyingPineapple schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:20:
[...]

Ja daar had ik met alle liefde mee willen onderhandelen, maar we hebben hier geen glasvezel. Als dat er wel was, dan was ik denk ik sowieso nooit Ziggo klant geweest.
Odido Klik&Klaar, is misschien een alternatief (om mee te "dreigen")

• Toxicfreak
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-08 19:35
JustRickvD schreef op maandag 27 juli 2026 @ 12:16:
Bedankt voor de tips hier!

Via het 030-nummer een mooie deal kunnen sluiten op een 1-jarig contract.
  • Eerste 6 maanden 50% korting
  • Eerste 6 maanden gratis Ziggo Sport Totaal (Ik kijk graag CL-wedstrijden van buitenlandse clubs)
  • €7,50 korting i.v.m combineren Vodafone abbo (standaard bij nieuwe contracten)
Komt uit op de eerste 6 maanden €47,15, daarna €85,85.
Dit is een abbo met 1Gbit + TV Complete, ESPN Premium, Ziggo Sport Totaal en 1 extra Next Mini á 6 euro.
Had je hun zelf gebeld? Vanmiddag kreeg ik een verbaasde medewerker aan de lijn die mij niet kon helpen. Op het bekende 030 nr

• JustRickvD
Toxicfreak schreef op maandag 27 juli 2026 @ 23:19:
[...]

Had je hun zelf gebeld? Vanmiddag kreeg ik een verbaasde medewerker aan de lijn die mij niet kon helpen. Op het bekende 030 nr
Wat gek. Ik heb zelf gebeld.

• CreativeS
  • Niet online
Toxicfreak schreef op maandag 27 juli 2026 @ 23:19:
Het is ook geen garantie hè... we stappen allemaal wel eens met het verkeerde been uit bed :)

Gewoon nog een keer bellen? Wordt wel allemaal geregistreerd hè.

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 23:42
Wel jammer dat je eerst de horlepiep achterstevoren moet dansen om een beetje korting te krijgen. Ik stap daarom gewoon elk jaar over van glasvezel naar coax en weer terug. Eind augustus van Odido naar HN dit keer. Want de verplichte eredivisiebelasting bij Ziggo zag ik echt niet zitten.

Ik overweeg overigens om volgend jaar naar freedom glasvezel te gaan en dan daar te blijven. Geen korting meer dan maar wel een goed en eerlijk product.

• CreativeS
  • Niet online
wlmpie schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:40:
Ik overweeg overigens om volgend jaar naar freedom glasvezel te gaan en dan daar te blijven. Geen korting meer dan maar wel een goed en eerlijk product.
Als 'eerlijk product' hoog op je lijstje staat... zeker doen. Voor de rest is het hetzelfde internet :)

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:56

Roetzen

he.net Certified Sage

CreativeS schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 09:53:
[...]

Als 'eerlijk product' hoog op je lijstje staat... zeker doen. Voor de rest is het hetzelfde internet :)
Niet helemaal hetzelfde. Bij Freedom worden bijvoorbeeld geen poorten geblokkeerd. Dus als je een eigen mailserver wil draaien moet je bij Freedom zijn. Bij de meeste andere providers, Ziggo bijvoorbeeld, kan dat niet omdat voor een mailserver essentiële poorten worden geblokkeerd.

Ripe Atlas probes 17297 en 26115

• CreativeS
  • Niet online
Roetzen schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:57:
[...]

Niet helemaal hetzelfde. Bij Freedom worden bijvoorbeeld geen poorten geblokkeerd. Dus als je een eigen mailserver wil draaien moet je bij Freedom zijn. Bij de meeste andere providers, Ziggo bijvoorbeeld, kan dat niet omdat voor een mailserver essentiële poorten worden geblokkeerd.
Ik heb het alleen niet over poorten... dat zijn de specificaties van een dienst. Zegt niets over 'eerlijk internet'. Maar never mind, is verder totaal niet belangrijk.

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 29-07-2026 18:07 ]

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Net gebeld met 030-4101127. Ik heb Wifi Middel met Complete Next. Verlengd voor een jaar met 6 maanden 50% korting.

Snel verdiend. Volgend jaar maar weer bellen 😎

• W1ck1e
  • Nu online
njitter schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:44:
Net gebeld met 030-4101127. Ik heb Wifi Middel met Complete Next. Verlengd voor een jaar met 6 maanden 50% korting.

Heb je "gedreigd" met opzeggen ?

• njitter
  • Niet online
W1ck1e schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:52:
[...]

Nee hoor. Gezegd dat ik een jaarcontract heb en dat ik verder wel tevreden ben maar dat er ook KPN glasvezel in de meterkast ligt. En dan ik benieuwd was of ze een leuke aanbieding konden doen.

Ze kwam zelf gelijk met deze aanbieding.

• meesje
W1ck1e schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:52:
[...]

Mijn ervaring is dat dat zeker niet nodig. Altijd vriendelijke gesprekken. Ongetwijfeld afhankelijk van welke concurrentie er is op je adres. Dat hebben ze wel inzichtelijk.

• W1ck1e
  • Nu online
@meesje @njitter Dat geeft hoop voor volgend jaar, als mijn contract afloopt. Bij ons ligt er Delta glas. Ik wil niet echt weg.

• LXXI
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik werd gebeld, al 2 weken maar ik pak doorgaans niet op bij herkenbare colportage. Nu wel opgepakt want ik was het blokkeren van alle varianten van nummers zat. Enkel gezegd na het introductiepraatje dat ze mij maar een aanbod op de mail zetten wat een verbetering is voor mijn portemonnee en dat ik verder geen veranderingen hoef. Heb nu enkel 400 mbit internet abo.

Nou, ik heb de mail gelezen zojuist en gemerkt dat ik een gewaardeerde 15 jaar oude klant ben... :N Krijg je 1 gbit aangeboden welke een hogere prijs heeft dan mijn abo nu, enkel met de VF korting waardoor die 1 euro goedkoper lijkt dan het huidige abo. Geen verdere korting maar wel voor een jaar vastgelegd. Wel heeft ze nog even lopen zuigen waarom ik geen WIFI geneuzel van ze heb en geen TV (zelf geregeld en het andere is simpel COAX meer dan zat).

Dat heb ik dus online maar geannuleerd want dat komt niet in de buurt van wat ik vroeg. Prutsers.

En ja, ik had kunnen bedelen om korting zoals blijkbaar de sport is lijkt het, maar dat doe ik niet. Ze kunnen het zelf geven als ze dat willen en mij waarderen, maar dat is blijkbaar niet het geval.

• njitter
  • Niet online
LXXI schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 17:12:

En ja, ik had kunnen bedelen om korting zoals blijkbaar de sport is lijkt het
bedelen valt wel mee. Ik heb dat iig niet gedaan. Gewoon de situatie uitgelegd. Binnen 5 minuten klaar. Maar jij wil blijbaar dat ze jou smeken om please please please klant te blijven.

• LXXI
  • Niet online
njitter schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 21:08:
[...]

bedelen valt wel mee. Ik heb dat iig niet gedaan. Gewoon de situatie uitgelegd. Binnen 5 minuten klaar. Maar jij wil blijbaar dat ze jou smeken om please please please klant te blijven.
Nee, als je mij belt om mij wat te verkopen moet je het aantrekkelijk maken. Dat gebeurt niet, ga zelfs achteruit. Heeft niets met smeken te maken.

• meesje
LXXI schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 21:16:
[...]

Nee, als je mij belt om mij wat te verkopen moet je het aantrekkelijk maken. Dat gebeurt niet, ga zelfs achteruit. Heeft niets met smeken te maken.
Je hoeft helemaal niet te bedelen. Het enige wat je hoeft te doen is een belletje met opzeggingen. Dan krijg je gewoon een vriendelijk gesprek waarin je aangeeft dat je allerlei aanbiedingen van andere providers voorbij ziet komen en dat wel aantrekkelijk vindt. Maar dat je ook wel tevreden bent over Ziggo en graag een verlengingsaanbod zou ontvangen. “Goed dat u belt” krijg ik altijd te horen en je krijgt zelfs het advies om jaarlijks of om de twee jaar even te bellen.

• LXXI
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 21:23:
[...]

Je hoeft helemaal niet te bedelen. Het enige wat je hoeft te doen is een belletje met opzeggingen. Dan krijg je gewoon een vriendelijk gesprek waarin je aangeeft dat je allerlei aanbiedingen van andere providers voorbij ziet komen en dat wel aantrekkelijk vindt. Maar dat je ook wel tevreden bent over Ziggo en graag een verlengingsaanbod zou ontvangen. “Goed dat u belt” krijg ik altijd te horen en je krijgt zelfs het advies om jaarlijks of om de twee jaar even te bellen.
Dat is dus bedelen, vanzelf krijg je het niet en bieden ze niets.

• meesje
LXXI schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 21:26:
[...]

Dat is dus bedelen, vanzelf krijg je het niet en bieden ze niets.
Dan wacht je toch lekker en onderneem je niks. Ook prima. Jouw keuze. Wat een drama toch…

• Van der Berg
  • Nu online
njitter schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:44:

Erg netjes hoor! Toen ik vorige week verlengde via Ziggo (overigens via 0900-1884), konden ze mij geen korting geven op een jaarcontract. Ik moest verplicht naar een tweejarig contract om de eerste 6 maanden € 10,- korting te krijgen. Ook mijn pakket 'Wi-Fi Middel' (400 Mbit/s) bestaat volgens hen niet meer. Ik had de keuze tussen 200 Mbit/s, 500 Mbit/s of hoger, aangezien de 400 Mbit/s-snelheid is overgegaan naar 500 Mbit/s. Hierdoor ben ik overgestapt naar Internet 500 Mbit/s met TV Start (interactieve tv via CI+ 1.3). Ik betaal de eerste 6 maanden € 55,40 en daarna € 65,40. Goed gescoord dus!

Is dat 030-nummer van Ziggo trouwens een ander nummer, of kom je uiteindelijk op hetzelfde uit als via 0900-1884?

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 31-07-2026 08:20 ]

• Apel
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 17:31
Hier ook het 030 nummer gebeld. Kreeg meteen het aanbod twaalf maanden 50% korting bij een tweejarig abonnement, wifi 500 en tv start. Gevraagd of zij ook iets met ESPN konden doen, was niet mogelijk, toen ik zei dat het mij te duur werd 6 maanden gratis gekregen. Je moet er dus wel wat voor doen.

Nu hopen dat het met de rekeningen goed gaat……

• m3power
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:15
Apel schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 09:05:
Hier ook het 030 nummer gebeld. Kreeg meteen het aanbod twaalf maanden 50% korting bij een tweejarig abonnement, wifi 500 en tv start. Gevraagd of zij ook iets met ESPN konden doen, was niet mogelijk, toen ik zei dat het mij te duur werd 6 maanden gratis gekregen. Je moet er dus wel wat voor doen.

Nu hopen dat het met de rekeningen goed gaat……
Je krijgt Espn toch sowieso 'gratis' bij alle tv pakketten van Ziggo? Of bedoel je dat je extra korting wilde omdat je Espn juist niet wilt hebben?

• njitter
  • Niet online
Van der Berg schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 08:04:
[...]

Erg netjes hoor! Toen ik vorige week verlengde via Ziggo (overigens via 0900-1884), konden ze mij geen korting geven op een jaarcontract. Ik moest verplicht naar een tweejarig contract om de eerste 6 maanden € 10,- korting te krijgen. Ook mijn pakket 'Wi-Fi Middel' (400 Mbit/s) bestaat volgens hen niet meer. Ik had de keuze tussen 200 Mbit/s, 500 Mbit/s of hoger, aangezien de 400 Mbit/s-snelheid is overgegaan naar 500 Mbit/s.

Is dat 030-nummer van Ziggo trouwens een ander nummer, of kom je uiteindelijk op hetzelfde uit als via 0900-1884?
Ik heb gewoon nog steeds Wifi Middel hoor. Ze hebben het bij mij niet over 500 mbit gehad.

Dat 030 nummer is van een externe partij volgens mij. Kippenhok als je belt. Ze zouden daar wel eens mogen investeren in goede headsets voor hun medewerker die het omgevingsgeluid cancellen 😎

• meesje
m3power schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 10:38:
[...]

Je krijgt Espn toch sowieso 'gratis' bij alle tv pakketten van Ziggo? Of bedoel je dat je extra korting wilde omdat je Espn juist niet wilt hebben?
Of een andere optie: een paar maanden gratis ESPN Premium.

• Joster
Van der Berg schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 08:04:
[...]

Erg netjes hoor! Toen ik vorige week verlengde via Ziggo (overigens via 0900-1884), konden ze mij geen korting geven op een jaarcontract. Ik moest verplicht naar een tweejarig contract om de eerste 6 maanden € 10,- korting te krijgen. Ook mijn pakket 'Wi-Fi Middel' (400 Mbit/s) bestaat volgens hen niet meer. Ik had de keuze tussen 200 Mbit/s, 500 Mbit/s of hoger, aangezien de 400 Mbit/s-snelheid is overgegaan naar 500 Mbit/s. Hierdoor ben ik overgestapt naar Internet 500 Mbit/s met TV Start (interactieve tv via CI+ 1.3). Ik betaal de eerste 6 maanden € 55,40 en daarna € 65,40. Goed gescoord dus!

Dit is toch helemaal niet zo goed? Ik had ook het 400 Mbit pakket, heb gebeld met het 030 nummer en kreeg zonder moeite het nieuwe 500 Mbit pakket met 9 maanden 50% korting bij een 1-jarig contract? Zie ook: Joster in "[Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen"

• Apel
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-08 17:31
Betreft inderdaad ESPN premium. Voor de kids.

• TimoGoose
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-07 23:32
Vandaag voor mijn ouders gebeld, die zitten nog op een oud abonnement met 150 Mbit. Het aanbod was 12,50 korting per maand voor 12 maanden bij een jaar abonnement. Als ik het abonnement had verhoogt naar 200 Mbit dan hadden ze het aanbod van de website kunnen krijgen, maar aangezien ze nu als standaard bedrag 53 euro per maand betalen voor alles-in-1 zou dat uiteindelijk duurder zijn.

• Flamingo BB
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-08 20:55
Op dit moment heb ik een “Internet Basic en TV standaard bellen” pakket! Dit is inmiddels een verouderd pakket bij ziggo!

- Internet download/up 125/25 Mbps

- Tv Zenders 50+ en 4 Full hd channels

- Vast bellen

Kosten € 55,48 p/maand sinds juli! Onder de noemer van alles werkt en ik doe maar niks dus al jaren dit pakket. Enige waar het aan schort is dat de wifi soms spontaan wegvalt en er ook zo ineens weer is!

Klopt het dat als ik zeg dat als ik over wil gaan naar een Internet only abonnement dat de tv het wel gewoon blijft doen met het standaard pakket over de kabel? Dus zonder module en dergelijke? Volgens chatgpt wel maar kom er straks liever niet achter doormiddel van zwart beeld!

Ook wil ik graag een nieuw modem van Ziggo! Wat is verstandig om op in te zetten gezien jullie dit spelletje vaker spelen 😏

Alvast bedankt!

• supersnathan94
  • Laatst online: 13-08 08:03
Enige waar het aan schort is dat de wifi soms spontaan wegvalt en er ook zo ineens weer is!
Welk modem heb je?
Ook wil ik graag een nieuw modem van Ziggo! Wat is verstandig om op in te zetten gezien jullie dit spelletje vaker spelen
"hallo, m'n wifi stopt soms met werken, dan krijg ik ineens dat ie gaat bufferen als ik op de plee zit"

• Flamingo BB
supersnathan94 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:21:
[...]

Welk modem heb je?

[...]

"hallo, m'n wifi stopt soms met werken, dan krijg ik ineens dat ie gaat bufferen als ik op de plee zit"
Bedoel met name op prijs/kortingen :-p

Modem nu; Compal CH7465LG-ZG

• supersnathan94
Ah, de beruchte connectbox, dat verklaart ook waarom je Wifi er uit klapt. Ding heeft een Puma 6 chipset. Grote kans dat bedraad internet het op dat moment het ook niet doet.

https://approvedmodemlist.com/intel-puma-6-modem-list-chipset-defects/

Zou ik dus sws laten vervangen door een nieuwe. Die hebben dat issue gelukkig niet meer.

• Flamingo BB
supersnathan94 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:36:
[...]

Ah, de beruchte connectbox, dat verklaart ook waarom je Wifi er uit klapt. Ding heeft een Puma 6 chipset. Grote kans dat bedraad internet het op dat moment het ook niet doet.

Zou ik dus sws laten vervangen door een nieuwe. Die hebben dat issue gelukkig niet meer.
Top bedankt voor je reactie! Neem ik mee

Ook antwoord of de standaard tv zenders het nog doen bij een internet only?

Edit:// heb het al gevonden, zou moeten werken!

https://community.vodafoneziggo.nl/t5/Abonnement/Heb-ik-bij-een-Internet-aansluiting-ook-altijd-TV-kijken-via-de/td-p/1802713

[ Voor 19% gewijzigd door Flamingo BB op 04-08-2026 12:29 ]

• Jay-B
  • Niet online
supersnathan94 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:36:
[...]

Dit is wel een hele simplistische analyse van een wifi-probleem. Ik heb jaren modems met puma chipsets gehad zonder onderbreking zowel bedraad als via wifi. De kans dat het hiermee te maken heeft is niet groot. Verder wel mee eens dat nieuwere modems beter zijn. Het is dus niet gezegd dat met een nieuw modem alle 'wifi-problemen' op magische wijze zijn verholpen.

Wat betreft TV blijf je de ongecodeerde kanalen ontvangen bij Internet Only. Besef wel dat je contractueel geen TV abonnement afsluit. Mocht er ooit iets veranderen dan kan je je daar niet op beroepen.

[ Voor 16% gewijzigd door Jay-B op 04-08-2026 12:54 ]

• supersnathan94
Jay-B schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 12:50:
[...]

Dit is wel een hele simplistische analyse van een wifi-probleem. Ik heb jaren modems met puma chipsets gehad zonder onderbreking zowel bedraad als via wifi. De kans dat het hiermee te maken heeft is niet groot.
Het ding is. als je het niet hebt, heb je het niet. Heb je het wel, dan is het vrijwel zeker dit. Niks gaat dit oplossen anders dan een nieuw modem. De kans dat het wel dit is, is echt heel hoog. overal waar ik deze apparaten heb vervangen voor UBee boxen was het eigenlijk direct weg.

• Jay-B
  • Niet online
Grappig dat je expliciet verwijst naar de Ubee die helemaal geen wifi heeft, je gaat dus per definitie over naar een compleet andere, al dan niet eigen, oplossing met compleet andere specs en trekt vervolgens de conclusie dat het de puma chipset was. Ja, zo kan ik ook troubleshooten. Nou vind ik dat persoonlijk niet zo erg, ben alleen bang dat deze gebruiker er vervolgens achter zou kunnen komen dat het nieuwe modem het probleem niet oplost omdat er een inteferentieprobleem is (noem maar wat).

• JWWhisky
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10:49
Ik moet binnenkort een nieuw Internet en TV abbo kiezen. Nu Ziggo en tevreden over de geleverde dienst, dus overweeg weer een nieuw Ziggo abbo. Is de huidige aanbieding (nieuwe klanten 500 Mbit/s + TV basis) 2 jaar afsluiten eerste jaar € 34,95 scherp?

Puurschotland.nl - Alles over Schotland en whisky

• wlmpie
Hoe wil je Ziggo voor nieuwe klant afsluiten als je al klant bent? En volgens mij heeft hollandsnieuwe een scherpere aanbieding en je krijgt dan gewoon Ziggo met een budgetlabel.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wlmpie schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 22:18:
Hoe wil je Ziggo voor nieuwe klant afsluiten als je al klant bent? En volgens mij heeft hollandsnieuwe een scherpere aanbieding en je krijgt dan gewoon Ziggo met een budgetlabel.
Gewoon op andere naam afsluiten natuurlijk.

• JWWhisky
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10:49
@wlmpie i.v.m. uit elkaar gaan en contract staat nu nog op naam ex. Zie alleen dat hollandsnieuwe geen ESPN heeft.

Puurschotland.nl - Alles over Schotland en whisky

• vanStriean
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-08 17:25
JWWhisky schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 14:32:
Ik moet binnenkort een nieuw Internet en TV abbo kiezen. Nu Ziggo en tevreden over de geleverde dienst, dus overweeg weer een nieuw Ziggo abbo. Is de huidige aanbieding (nieuwe klanten 500 Mbit/s + TV basis) 2 jaar afsluiten eerste jaar € 34,95 scherp?
Ik zou zelf altijd voor een jaar gaan en kijken waar je eventueel nog een cashback kunt krijgen dan betaal je het minste per maand gemiddeld gezien. Na een jaar kun je weer op een andere naam registreren en weer korting + cashback pakken of het bekende telefoonnummer bellen

[ Voor 3% gewijzigd door vanStriean op 11-08-2026 13:23 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-08 21:55
wlmpie schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 22:18:
Contract op mijn naam opgezegd en nieuwe aangemaakt op naam van m'n vrouw.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• wlmpie
JWWhisky schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 08:41:
@wlmpie i.v.m. uit elkaar gaan en contract staat nu nog op naam ex. Zie alleen dat hollandsnieuwe geen ESPN heeft.
Dat was voor mij juist de reden om wel naar hollandsnieuwe te gaan. Ik wilde geen verplichte Eredivisie belasting betalen.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:24
Rivanov schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:54:
[...]

Contract op mijn naam opgezegd en nieuwe aangemaakt op naam van m'n vrouw.
Dan krijg je ook nieuw apparatuur zeker? Zodra je vrouw het nieuwe contract heeft aangemaakt, zou je Ziggo dan niet kunnen bellen bij het opzeggen en vragen of ze die voorwaarden (van het contract van je vrouw) niet gewoon kunnen overnemen zodat ze geen nieuwe apparatuur hoeven te sturen?

Ik kom volgend jaar in hetzelfde schuitje (wil graag bij Ziggo blijven, zeker nu met gratis ESPN en de goede kwaliteit van het internet).

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 11-08-2026 16:46 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-08 21:55
outlandos schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:46:
[...]

Dan krijg je ook nieuw apparatuur zeker? Zodra je vrouw het nieuwe contract heeft aangemaakt, zou je Ziggo dan niet kunnen bellen bij het opzeggen en vragen of ze die voorwaarden (van het contract van je vrouw) niet gewoon kunnen overnemen zodat ze geen nieuwe apparatuur hoeven te sturen?

Ik kom volgend jaar in hetzelfde schuitje (wil graag bij Ziggo blijven, zeker nu met gratis ESPN en de goede kwaliteit van het internet).
Klopt. En nee, je kunt het niet overzetten. Want dan wordt het niet gezien als “nieuwe klant”.
Je moet overigens wel een ander rekeningnummer gebruiken. Daar wordt op gecontroleerd namelijk.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:34

R.G

verplaatst niet hier thuis

[ Voor 138% gewijzigd door R.G op 14-08-2026 03:33 . Reden: verplaatst ]

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:34

R.G

verplaatst

[ Voor 94% gewijzigd door R.G op 14-08-2026 03:33 . Reden: verkeerde topic ]

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar Ziggo. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
- Coax: [Ziggo Coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie