"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Hier net besteld en gelukt 9 maanden -> schone Chrome browser, VPN uit het buitenlandmrmrmr schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 19:23:
[...]
Dat werkt niet voor mij, het is browser onafhankelijk, wel met ublock origin actief.
Nu ga ik toch opzeggen en opnieuw afsluiten met een andere IBAN/naam/mailadres. (9 maanden 50% korting)
Huidige abonnement loopt tot 1 jan. is het mogelijk om het nieuwe abonnement op bijvoorbeeld 30/31 december in te laten gaan ivm de feestdagen en de boel pas op 1 jan aan te sluiten zodra de verbinding weg is?
Heb je dan ook de cashback van 100 euro?Theswitch schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 20:52:
[...]
Hier net besteld en gelukt 9 maanden -> schone Chrome browser, VPN uit het buitenland
En dat na 4 jaar.
Uitgelegd wat ik op het forum hier had gelezen en wat voor korting ik wilde.
Dus ze ging het hier opzoeken en kon het niet geloven en ze wist niet wie dit soort kortingen kon geven.
Kreeg een 030 nummer wat na 50 minuten nog niet was opgenomen.
Opgehangen en het opzeggen formulier ingevuld.
Sinds een maand heb ik een glasvezel aansluiting en Odido zou dan de enige goede optie zijn.
Als éénpersoonshuishouden, kan ik de iban/naam truc niet uithalen
Meta Quest 3
Via cashbackxl 38.50 oid cashback. Tv compleet, wifi groot, HBO max 6 maandennafofella schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 20:58:
[...]
Heb je dan ook de cashback van 100 euro?
0800 0250 202CreativeS schreef op woensdag 26 november 2025 @ 17:20:
[...]
Je kunt ze uiteindelijk ook zelf bellen op het 0800-nummer vermeld in de bevestigingsmail, maar dan is het hele principe van 'ik zeg op en de groeten' weg
Met een revolut rekening, voor een jaartje, ben je er volgens mij ook.Aldoendex schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 21:01:
Ik belde, kreeg 3x €10 korting via het 088 nummer wat je ziet als je wilt opzeggen.
En dat na 4 jaar.
Uitgelegd wat ik op het forum hier had gelezen en wat voor korting ik wilde.
Dus ze ging het hier opzoeken en kon het niet geloven en ze wist niet wie dit soort kortingen kon geven.
Kreeg een 030 nummer wat na 50 minuten nog niet was opgenomen.
Opgehangen en het opzeggen formulier ingevuld.
Sinds een maand heb ik een glasvezel aansluiting en Odido zou dan de enige goede optie zijn.
Als éénpersoonshuishouden, kan ik de iban/naam truc niet uithalen
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Je kunt als natuurlijk persoon een KvK nummer hebben omdat je ondernemer bent, maar dat heb je dan omdát je ondernemer bent en niet in capaciteit als ‘particulier’. Iemand die alleen een particulier is (en dus niet al ondernemer) heeft geen KVK nummer.mitsumark schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:03:
[...]
Je kunt als particulier ook een KVK nummer hebben.
Als je als natuurlijk persoon bij de KVK staat ingeschreven dan héb je een bedrijf, maar dat bén je zelf omdat jij degene bent die aansprakelijk is, er is geen aparte rechtspersoon zoals een BV.Je hébt een bedrijf, je bént niet het bedrijf.
…en dan terug ontopic:
Als Ziggo voor deze actie particulieren (dus niet-ondernemers) had willen uitsluiten dan hadden ze dat anders verwoord in de voorwaarden.
[ Voor 10% gewijzigd door Yorro op 28-11-2025 22:56 ]
Of een ander iban nummer, van je spaarrekening bijvoorbeeld. Zodra je alles binnen hebt verander je in Mijn Ziggo gewoon weer naar je eigen rekeningnummer.Nnoitra schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:38:
[...]
Met een revolut rekening, voor een jaartje, ben je er volgens mij ook.
Ik verwonder mij trouwens wel over de berichten dat de link van 9 maanden niet zou werken, terwijl die user dan een blocker gebruikt
Het is echt zo simpel als geschreven, @Theswitch is weer een levend bewijs.
[ Voor 24% gewijzigd door Wolly op 28-11-2025 23:06 ]
Aldoendex schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 23:11:
Mijn Revolut rekening staat op mijn naam met identieke initialen.
Adres is ook hetzelfde.
Werkt dat echt?
Meta Quest 3
Ik krijg als ik alles en in 1 invul wel de korting van 9 maanden maar ik kan geen nummerbehoud werkend krijgen. Hij weigert alle telefoonnummers. Klantendienst opgebeld maar die kunnen het niet aanpassen. Dat moet dan nadat alles geleverd is maar ik wil de kans niet lopen dat er dan weer iets mis gaat en het nummer toch verloren gaat. Hij zegt dus dat het specifieke telefoon nummer niet overgezet kan worden.
Iemand hier ervaring mee of nog een idee over?
Overigens doen ik hierover met de klantenservice sprak en met de afdeling sales.. Vertelde ze me doodleuk dat ze dit niet voor mij konden afsluiten. Was een online iets.. maar ik lees in het topic dat sommige mensen het dus wel voor elkaar hebben gekregen... Apart dit wisselvalligheid.
[ Voor 21% gewijzigd door streafer op 28-11-2025 23:23 ]
Tuurlijk, ze doen geen naamcontrole op rekeningnummer.Aldoendex schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 23:11:
Mijn Revolut rekening staat op mijn naam met identieke initialen.
Werkt dat echt?
Wat is retentie?
Steam ID = Ackerfiets
Ik kreeg 12x20euro!!amsterdammertje schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:43:
Men is idd niet erg voornemens klanten te behouden. Zit al sinds jaar en dag bij ziggo inc 4 vodafone red abbonementen. Naar blijkt , misschien mijn eigen onoplettendheid had ik in februari al kunnen overstappen naar de nieuwe wifi pakketten ( groot )en daarmee 14 euro per maand kunnen besparen. DAt dragen ze nu aan als kosten besparing tov mijn huidige abbonement. Als ik voor 2 jaar zou verlengen krijg ik 20 euro voor 9 maanden korting aangeboden. Heb vriendelijk bedankt. dan maar over naar kpn glasvezel
Ik zou het op de naam van je partner doen.NileZ_ schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 19:00:
[...]
Haha lekker bezig!
Ik ben nog niet gebeld na eerder opgezegd te hebben maar dat is dan niet anders. Wel een ontvangstbevestiging gehad, maar verder nog geen daadwerkelijke opzegging.
Nu heb ik 2 opties, over naar een ander, of op naam partner nieuw contract. Twijfel wel welke datum voor ingang dan gebruikt zou moeten worden gezien ik verder nog geen echte opzegging bevestigd heb gekregen. Maar dat nieuwe contract moet natuurlijk wel dit weekend dan aangevraagd worden, want BF enzo.
Ergens wil ik een lange neus trekken naar ze, maar ik kijk ook erg graag motogp dus kanaal 14 is toch wel prettig. De ontvangstbevestiging +30 dagen als ingangsdatum nieuwe contract?
1 dag later laten ingaan na de opzegdatum. Zeer grote kans dat het internet die 1e dag gewoon doorgaat.
En aanmelden via de Breedbandwinkel.
Rententie = vasthouden. Ziggo heeft een afdeling die zich richt op het vasthouden van bestaande klanten. Die kunnen betere aanbiedingen doen dan de normale klantenservice.
+50% van de klanten (vooral oud) zitten al decenia vastgeroest (groep sterft letterlijk langzaam uit) , 30% kan je binnenhouden en blijmaken en weer een jaar fixen door ze een gratis pakketje aan te smeren (met beetje geluk houden ze het betaald na afloop).. en een kleine groep moet je met echte grote korting vasthouden.
Jaartje naar KPN dus, en de 268 euro besparing inzetten voor nog wat netwerk upgrades, om de jaarlijkse overstap zo plug-and-play mogelijk te maken.
-Geen deurwaarder-
als ziggo beloofd dat je zaterdag 29-11 je pakket krijgt zodat je gelijk internet hebt dan bedoelen ze dat dat maandag 1 december is.
postnl is flink aan het kloten.
-gisteren bevestiging (ik heb alle post en pakketjes naar postnl punt doorgeschakeld standaard)
-sochtends melding dat pakket was aangemeld.
-5 uur bericht dat bezorging maandag word.
-Online kon ik hem veranderen naar zelfde postnl punt dan werd zaterdag.
-vanochtend: bezorging vandaag, tijdstip volgt
-kwartier geleden: bezorging maandag
-5 minuten geleden: bezorging vandaag, bezorger is onderweg
Lol postnl punt waar ik laat bezorgen is tot 16.30 geopend. Kan het niet laten bezorgen in hun eigen postnl pakketautomaat.
***ergernis uit***
[ Voor 64% gewijzigd door nafofella op 29-11-2025 11:25 ]
2jaar.
Korting Vodafone 170euro.
En mijn Vodafone via Unitedconsumers ook 96euro.
Dus totale korting voor 2jaar 506euro.
Als ik zou overstappen dan mis ik mijn Vodafone korting.
Dus kan beter blijven zitten.
Het ligt niet aan de bezorger zelf, die doet zijn/haar best. Problemen zijn er al een tijdje bij PostNL. Daarnaast is het nu natuurlijk wat drukker door BF. Maar daar kan in principe iedereen een beetje rekening mee houden.
Laat weten of zoiets werkt.
Hier dus geprobeerd ook bij een 3rd parry site, maar dat liep spaak op het feit dat ze nog een actief abo zien op hetzelfde adres.
(Ook opgezegd per x, en nieuw abo geprobeeed af te sluiten vanaf x+1)
Ja we kunnen door blijven zeuren... feit blijft dat je je particuliere abonnement kunt oversluiten naar een zakelijk abonnement.... mét een KVK-nummer. Het kan niet zonder KVK-nummer. Punt. Je kunt blijven klagen, maar dan moet je je ongenoegen bij Ziggo dumpen. Kijken hoever je ermee komt. Ja, ze moeten dan waarschijnlijk hun voorwaarden aanpassen voor zij die denken dat zakelijk ook voor particulieren geldt, maar iedere *** heeft toch wel door dat je voor een zakelijk abonnement een KVK-nummer nodig hebt? Beetje *** in de marge.Yorro schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:54:
Je kunt als natuurlijk persoon een KvK nummer hebben omdat je ondernemer bent, maar dat heb je dan omdát je ondernemer bent en niet in capaciteit als ‘particulier’. Iemand die alleen een particulier is (en dus niet al ondernemer) heeft geen KVK nummer.
Als je als natuurlijk persoon bij de KVK staat ingeschreven dan héb je een bedrijf, maar dat bén je zelf omdat jij degene bent die aansprakelijk is, er is geen aparte rechtspersoon zoals een BV.
…en dan terug ontopic:
Als Ziggo voor deze actie particulieren (dus niet-ondernemers) had willen uitsluiten dan hadden ze dat anders verwoord in de voorwaarden.
Zoals eerder gezegd heb ik er zelf geen baat bij, want ik heb zelf via BV afgesloten. Maar ik meende er misschien iemand mee op weg te kunnen helpen. Inmiddels via DM begrepen dat iemand het ook via 00000000 heeft kunnen indienen en bevestiging gehad.CreativeS schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 14:34:
[...]
Ja we kunnen door blijven zeuren... feit blijft dat je je particuliere abonnement kunt oversluiten naar een zakelijk abonnement.... mét een KVK-nummer. Het kan niet zonder KVK-nummer. Punt. Je kunt blijven klagen, maar dan moet je je ongenoegen bij Ziggo dumpen. Kijken hoever je ermee komt. Ja, ze moeten dan waarschijnlijk hun voorwaarden aanpassen voor zij die denken dat zakelijk ook voor particulieren geldt, maar iedere *** heeft toch wel door dat je voor een zakelijk abonnement een KVK-nummer nodig hebt? Beetje *** in de marge.
Jouw opmerkingen mbt “zeuren” vind ik wel bijzonder, met name omdat je stelling “particulier met KvK” simpelweg onjuist is.
En zoals eerder gezegd heeft ziggo de mogelijkheid voor particulieren gewoon zelf in de actievoorwaarden van Zakelijk staan:
[ Voor 12% gewijzigd door Yorro op 29-11-2025 15:35 ]
'Als je nu al particuliere klant bent, dan kan je ook het aanbiedingen tarief krijgen bij een nieuw zakelijk abbonement'?
Dus handig voor het geval je net een bedrijf aan huis begonnen bent en al Ziggo particulier hebt.
Met particulier verlengen heb je dan geen weinig korting, maar omschakelen naar zakelijk geeft wel korting
-Geen deurwaarder-
Gaf toen ik hem daar op wees aan dat hij niet aan verkoop deed, en dat het gratis was. En of mijn buren niks hadden gezegd, want die hadden al ja gezegd.
Toen ik vroeg of het echt gratis was toen zei hij ja natuurlijk. Dus ik zei: ik heb dan straks gratis internet?
Nee u moet dan natuurlijk wel een abonnement afsluiten….dus ik zei aha dan verkoopt u dus wel wat. Toen begon hij erover water of gasleiding is toch ook gratis. Ik zo: daar betaal je toch ook voor het gebruik?
Erg vervelende ervaring. Mensen met een vergelijkbare ervaring? Mijn buren weten overigens nergens van dus was gewoon een pressiemiddel
[ Voor 5% gewijzigd door DoubleR op 29-11-2025 16:58 ]
Hier zou ik niet vanuit gaan. Vorige wissel was om 04.00 uur de internetverbinding weg. Jammerdebammer.Ruud888 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 11:01:
1 dag later laten ingaan na de opzegdatum. Zeer grote kans dat het internet die 1e dag gewoon doorgaat.
Ff modem omwisselen en na 10 minuten weer internet. Kan alleen modem nog niet in bridge zetten omdat mijn internet in de app nog niet actief is.
Ik ben positief verrast door de next mini. Heel simpel te koppelen, klein en hij is snel.
Btw weet iemand of je die ci modules ook ergens kan insteken bij iemand die geen actieve verbinding heeft maar wel de ziggo kabel en coax?
Je kunt ook gewoon de klantenservice bellen, doen die dat ff snel voor je.nafofella schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 17:38:
Ff modem omwisselen en na 10 minuten weer internet. Kan alleen modem nog niet in bridge zetten omdat mijn internet in de app nog niet actief is.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Sticker is ook niet rechtsgeldig hè... ondanks dat velen het wel respecteren. Heel af en toe komt er wel eentje... en dat zijn dan vaak de telecomverkopers. Geen respect voor mijn keuzes? Dan ook totaal geen respect naar hun toe in de zin van deur opendoen of iets dergelijks.DoubleR schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 16:23:
Ik had net hele vervelende meneer met iPad aan de deur: voor “Giganet” glasvezel. Ondanks mijn nee geen verkoop sticker.
Ja, nou vervelend? Ik heb 'zo'n figuur' drie keer terug laten komen (door niet te reageren op de deurbel) om vervolgens als laatste via de camera op de garage aan te geven dat ik respect had voor zijn doortastendheid, maar dat hij bij de verkeerde mensen aanbelde. Hij liep mompelend weg... met een camera werkt zijn spelletje niet.DoubleR schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 16:23:
Gaf toen ik hem daar op wees aan dat hij niet aan verkoop deed, en dat het gratis was. En of mijn buren niks hadden gezegd, want die hadden al ja gezegd.
Toen ik vroeg of het echt gratis was toen zei hij ja natuurlijk. Dus ik zei: ik heb dan straks gratis internet?
Nee u moet dan natuurlijk wel een abonnement afsluiten….dus ik zei aha dan verkoopt u dus wel wat. Toen begon hij erover water of gasleiding is toch ook gratis. Ik zo: daar betaal je toch ook voor het gebruik?
Erg vervelende ervaring. Mensen met een vergelijkbare ervaring? Mijn buren weten overigens nergens van dus was gewoon een pressiemiddel
De eigen gedragscode van de sector verbied het wel om aan te bellen bij een geen colportage sticker. Ik zou dan ook zeker een klacht indienen, gaan ze altijd goed mee om!CreativeS schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 18:33:
[...]
Sticker is ook niet rechtsgeldig hè... ondanks dat velen het wel respecteren. Heel af en toe komt er wel eentje... en dat zijn dan vaak de telecomverkopers. Geen respect voor mijn keuzes? Dan ook totaal geen respect naar hun toe.
Ze gaan er zo goed mee om dat de volgende verkoper gewoon weer aanbelt.Panzer Dean schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 18:37:
[...]
De eigen gedragscode van de sector verbied het wel om aan te bellen bij een geen colportage sticker. Ik zou dan ook zeker een klacht indienen, gaan ze altijd goed mee om!
In verleden toen mijn vader nog thuis bij mij woonde wel paar akkefietjes gehad.Panzer Dean schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 18:37:
[...]
De eigen gedragscode van de sector verbied het wel om aan te bellen bij een geen colportage sticker. Ik zou dan ook zeker een klacht indienen, gaan ze altijd goed mee om!
Colporteur die mijn vader een fout (zakelijk) energie contract verkocht. Later energie maatschappij gebeld. Direct geannuleerd en verkopende 3e partij eruit geknikkerd.
(Mijn vader was al op leeftijd en niet echt meer in staat afgewogen beslissingen te maken).
Ook nog wel meer zaken van rare lui die misbruik probeerden te maken van de geestelijke gesteldheid van mijn vader op momenten dat wij aan werk waren.
Tegenwoordig een automatisch hek en doorbird dus nu helemaal geen gezeik meer aan de deur.
En anders 10 cameras die alles filmen 😜
Lekker offtopic.
Ziggo nieuwe abbo werkt hier. Modem ook in bridge. Dikke pluim voor ziggo hoe gemakkelijk dit ging.
Je kan ook netjes een discussie voeren zonder op de man te spelen.CreativeS schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 14:34:
Ja we kunnen door blijven zeuren... (..) maar iedere *** heeft toch wel door dat je voor een zakelijk abonnement een KVK-nummer nodig hebt? Beetje *** in de marge.
Niet elk bedrijf heeft een KvK inschrijving. Als je bijvoorbeeld onder een bepaalde omzetgrens blijft of als het bedrijf in het buitenland is ingeschreven of als je niet voldoet aan een van de (nogal strenge) eisen die KvK of de Belastingdienst stelt. Dat is een grote groep.
Alle B2B bedrijven (ook misschien Ziggo) die een KvK nummer blijven eisen en discrimineren, waarschijnlijk is dat uit gemakzucht en niet omdat er een legitieme reden voor is.
Maar er valt toch eerlijk gezegd geen discussie te voeren? De uitkomst is al dagen - oké, is eigenlijk nooit een discussiepunt geweest - duidelijk. Zakelijk abonnement is alleen voor hen die ook ondernemer met een KVK-nummer zijn. Zo werkt het bij alle providers. En begin alsjeblieft niet over discrimineren en dat obligate 'op de man spelen'... providers maken *altijd* al onderscheid en daar doet de ACM ook niets aan en ik richt mij tot iemand in een reactie. Wel erg makkelijk om dan een reactie die niet bevalt te scharen onder 'op de man spelen'. Als je dan wil discussiëren… begin dan over iets wat iets toevoegt… toch? Gebeden zonder einde zijn er al in overvloed.mrmrmr schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 23:32:
[...]
Je kan ook netjes een discussie voeren zonder op de man te spelen.
Niet elk bedrijf heeft een KvK inschrijving. Als je bijvoorbeeld onder een bepaalde omzetgrens blijft of als het bedrijf in het buitenland is ingeschreven of als je niet voldoet aan een van de (nogal strenge) eisen die KvK of de Belastingdienst stelt. Dat is een grote groep.
Alle B2B bedrijven (ook misschien Ziggo) die een KvK nummer blijven eisen en discrimineren, waarschijnlijk is dat uit gemakzucht en niet omdat er een legitieme reden voor is.
Maar er wordt ‘een kaart getrokken’, dus voor mij is het sowieso gewoon doorscrollen.
[ Voor 26% gewijzigd door CreativeS op 30-11-2025 12:38 ]
Dus door lekker moeilijk te doen krijg jij geen glasvezel kabel naar binnen gelegd, en sta je dus niet in de best mogelijke onderhandelingspositie t.o.v. Ziggo. way to goDoubleR schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 16:23:
Ik had net hele vervelende meneer met iPad aan de deur: voor “Giganet” glasvezel. Ondanks mijn nee geen verkoop sticker.
Introductiekorting ken ik niet. Wel afgelopen week nieuw cq verlengd Ziggo zakelijk abo afgesloten. Zelfde KvK, zelfde IBAN.Joss schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:33:
Heeft iemand toevallig ervaring met het opnieuw gebruik maken van Ziggo zakelijk introductiekorting, door hetzelfde KVK nummer te gebruiken maar de partner in crime daarvoor te gebruiken, inclusief andere IBAN?
Internet 700/70
TV Start
Contract 12 maanden, 12 maanden 50% korting
31,50 (ex btw) per maand.
Geen idee of dat nog heel veel goedkoper kan, maar vind het wel prima zo.
Mijn ervaring is dat je met dit soort problemen toch beter maar even kan bellen. Als het in je online account in 1x werkt dan ben je spekkoper, als het niet in 1x werkt dat lukt het vaak ook niet door maar te blijven proberen. Even bellen, iemand mee laten kijken en dan is het vaak wel geregeld.Family Guy schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:37:
Ik krijg SkyShowtime niet geactiveerd. Het account waar ik het op wil zetten heeft geen abonnement, echter als ik het account via Ziggo wil koppelen, zegt het systeem dat ik reeds een abonnement heb, wat niet klopt (al ruim een jaar geen abo)...
Iemand hier ervaring mee?
Lijkt mij de beste korting die er is, dus dat heb je goed gedaan. Maar je was dus al zakelijk klant? Zelf gebeld om deze deal te krijgen?B-Real schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:52:
[...]
Introductiekorting ken ik niet. Wel afgelopen week nieuw cq verlengd Ziggo zakelijk abo afgesloten. Zelfde KvK, zelfde IBAN.
Internet 700/70
TV Start
[...]
Ik was al klant (vorig jaar met BF afgesloten). Had al een aanbod om dat te verlengen, maar nog niet geaccepteerd. Gebeld om te verlengen, maar bleek uiteindelijk een contract voor 3 jaar, waarbij alleen het 1e jaar 50% korting. Sowieso ook duurder (maar ook sneller internet)
De BF deal was nóg goedkoper en dus voor een jaar. Geen enkel probleem om die af te sluiten.
Heb het hier al eerder gemeld, maar de zakelijke klantenservice is echt een verademing tov de particuliere lijn. Uiteraard wel wat wachttijd, maar vervolgens word je altijd goed en vlot geholpen door mensen die gewoon prima Nederlands praten
Dat heb ik de vorige keer gehad toen ik naar Ziggo overstapte: Ziggo houdt oude emailadressen in hun bestand. Geen idee waarom en hoelang, maar ik begin me wel af te vragen wat daarin toegestaan is.Family Guy schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:37:
Ik krijg SkyShowtime niet geactiveerd. Het account waar ik het op wil zetten heeft geen abonnement, echter als ik het account via Ziggo wil koppelen, zegt het systeem dat ik reeds een abonnement heb, wat niet klopt (al ruim een jaar geen abo)...
Iemand hier ervaring mee?
Dus je zal de helpdesk in moeten schakelen.
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Heb ook bovenstaande. Inmiddels ook bevestiging van Ziggo binnen één dag. Alleen zie wat dingen die niet helemaal overeenkomen met het aanbod van meermetziggo:B-Real schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:52:
[...]
Introductiekorting ken ik niet. Wel afgelopen week nieuw cq verlengd Ziggo zakelijk abo afgesloten. Zelfde KvK, zelfde IBAN.
Internet 700/70
TV Start
Op informatiepagina staat bijvoorbeeld met "extra voordeel" Disney+ Premium 6 maanden cadeau (gratis). In het besteloverzicht (ook mail) staat bij mij 12 maanden gratis.
Bij de bevestiging mail van Ziggo staat weer wat anders:
Disney+ Premium
6 maanden Disney+ Premium cadeau (€13,21)
Heb jij ook zoiets?
Gebeld, er is een ticket aangemaakt, maar geen idee hoe lang dat gaat duren. Intussen weer een paar uur verder wel al.Pietervs schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:11:
[...]
Dat heb ik de vorige keer gehad toen ik naar Ziggo overstapte: Ziggo houdt oude emailadressen in hun bestand. Geen idee waarom en hoelang, maar ik begin me wel af te vragen wat daarin toegestaan is.
Steam ID = Ackerfiets
Ik ben ook net gebeld... na een week wachten en ben gewoon een zwakke lulNileZ_ schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:09:
Iemand enig idee tot hoe laat dat 030 nummer bereikbaar is? Ben bijna een week later dan toch nog gebeld, gemiste oproep haha..
Dat wordt nu Wifi Middel en TV Max voor 2 jaar met 1 jaar 50% korting à €40,- per maand. Tweede jaar €80,- per maand. Effectief dus 24 maanden €60,-. 24 maanden 25% korting is een mooie deal. Zeker in de huidige omstandigheden. Nu wachten op de mail. Mail ontvangen.
Bestelling bij Delta (aanbod BF) welke ik vanochtend heb gedaan annuleer ik zodra het abonnement bij Ziggo is geactiveerd.
Alles is al geactiveerd, dus bestelling Delta is geannuleerd.
Ter info... specs bij Delta BF waren voor een jaar redelijk gelijk (behalve upload):
[ Voor 35% gewijzigd door CreativeS op 01-12-2025 21:54 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Als je een andere naam en iban gebruikt wel.danielrene schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:38:
Beste allemaal, mijn vriendin en ik hebben beide Ziggo tv+internet (maandelijks opzegbaar). Binnenkort gaan we samenwonen in een nieuwe woning. Daar zou ik gebruik willen maken van de 9x 50% korting. Hebben jullie een idee of wij bij een nieuwe woning kwalificeren als 'nieuwe klant'?
Enkel iban is prima al toch?Wolly schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:51:
[...]
Als je een andere naam en iban gebruikt wel.
Steam ID = Ackerfiets
Als je naar een nieuw adres verhuist zou een andere iban voldoende kunnen zijn. Ik zou zelf naam, mail en iban anders nemen voor de zekerheid.
Ik zou beide opzeggen en dan de beste retentie aanbieding accepteren als die voldoende is. Tenminste als dat op het nieuwe adres mogelijk is. Zij kennen niet het hele verhaal dus daar kan je gebruik van maken om Ziggo tegen Ziggo te laten opbiedendanielrene schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:38:
Beste allemaal, mijn vriendin en ik hebben beide Ziggo tv+internet (maandelijks opzegbaar). Binnenkort gaan we samenwonen in een nieuwe woning. Daar zou ik gebruik willen maken van de 9x 50% korting. Hebben jullie een idee of wij bij een nieuwe woning kwalificeren als 'nieuwe klant'?
Dit is niet waar. En als je heel goed oplet kan je zelf zien dat dat niet zo is. Ziggo linkt je door naar de provider van de dienst om in te loggen maar slaat zelf het emailadres van het account niet op. Je bent op dat moment in de omgeving van de aanbieder. Sterker nog, als een aanbieder de mogelijk biedt om zonder emailadres in te loggen zal dat ook werken.Pietervs schreef op maandag 1 december 2025 @ 12:11:
[...]
Dat heb ik de vorige keer gehad toen ik naar Ziggo overstapte: Ziggo houdt oude emailadressen in hun bestand. Geen idee waarom en hoelang, maar ik begin me wel af te vragen wat daarin toegestaan is.
Probleem zit hem waarschijnlijk in het feit dat SkyShowtime het niet toestaat dat dit account weer geactiveerd wordt. Inderdaad iets voor Ziggo om uit te zoeken.
[ Voor 17% gewijzigd door Jay-B op 01-12-2025 16:27 ]
Mooi verhaal: ik wilde 3 jaar geleden overstappen naar Ziggo. Maar dat lukte niet via CashbackXL.Jay-B schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:24:
[...]
Dit is niet waar. En als je heel goed oplet kan je zelf zien dat dat niet zo is. Ziggo linkt je door naar de provider van de dienst om in te loggen maar slaat zelf het emailadres van het account niet op. Je bent op dat moment in de omgeving van de aanbieder. Sterker nog, als een aanbieder de mogelijk biedt om zonder emailadres in te loggen zal dat ook werken.
Probleem zit hem waarschijnlijk in het feit dat SkyShowtime het niet toestaat dat dit account weer geactiveerd wordt. Inderdaad iets voor Ziggo om uit te zoeken.
Uiteindelijk gebeld met de servicedesk: "ja meneer, uw email adres staat al in het systeem. Dus u kunt helemaal geen nieuw abonnement afsluiten." Waarop ik vroeg hoe dat kon aangezien ik het jaar daarvoor geen abonnement bij Ziggo had gehad. Werd de verbinding verbroken. Natuurlijk was dat "per ongeluk"...
Moet zeggen dat ik toen wel een geweldige deal kreeg, uiteindelijk: 1 Gb internet, alle tv zenders, met Ziggo Sport en SkyShowtime erbij voor 40 euro per maand. Plus het mislopen van de cashback via CashbackXL werd van de eerste facturen afgetrokken. Dat soort deals kunnen we nu alleen nog maar van dromen.
Ik heb al glasvezel. En Giganet is gewoon koper netwerk… sterker nog toen ik belde zei ziggo zelf dat ze geen glasvezel actief leggen in mijn regio.AlexFL schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:46:
[...]
Dus door lekker moeilijk te doen krijg jij geen glasvezel kabel naar binnen gelegd, en sta je dus niet in de best mogelijke onderhandelingspositie t.o.v. Ziggo. way to go
Haha ik zal 1 poging wagen om terug te bellen maar de actie 9 maanden 50% korting plus 6 maanden ESPN staat al in bestelling. Dus eigenlijk wil ik niet voor minder dan dat gaan, wellicht als ze 12 maanden ESPN er in kunnen gooien..CreativeS schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:14:
[...]
Ik ben ook net gebeld... na een week wachten en ben gewoon een zwakke lulWe hadden Wifi Middel, TV Complete, extra zenders (gratis voor één jaar), SkyShowtime en Ziggo Sport Totaal via Vodafone-abonnement voor €4,95. Contractvrij.
Dat wordt nu Wifi Middel en TV Max voor 2 jaar met 1 jaar 50% korting à €40,- per maand. Tweede jaar €80,- per maand. Effectief dus 24 maanden €60,-. 24 maanden 25% korting is een mooie deal. Zeker in de huidige omstandigheden. Nu wachten op de mail. Mail ontvangen.
Bestelling bij Delta (aanbod BF) welke ik vanochtend heb gedaan annuleer ik zodra het abonnement bij Ziggo is geactiveerd.
Maar nu heb je het over iets compleet anders. Natuurlijk slaat Ziggo het emailadres op van hun eigen klanten voor communicatie, een Mijn Ziggo account en marketingdoeleinden. Daarbij rekeninghoudend met de wettelijke termijnen. Maar dit is niet waar we het over hadden. Het ging om de registratie van emailaccounts van externe aanbieders van streamingdiensten. Dit zijn appels en peren.Pietervs schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:51:
[...]
Mooi verhaal: ik wilde 3 jaar geleden overstappen naar Ziggo. Maar dat lukte niet via CashbackXL.
Uiteindelijk gebeld met de servicedesk: "ja meneer, uw email adres staat al in het systeem. Dus u kunt helemaal geen nieuw abonnement afsluiten." Waarop ik vroeg hoe dat kon aangezien ik het jaar daarvoor geen abonnement bij Ziggo had gehad. Werd de verbinding verbroken. Natuurlijk was dat "per ongeluk"...
Twee telefoontjes verder,maar meer dan 12 maanden 25% korting, min 5 euro /mnd komen ze bij mij niet. Eerste wat ik te horen kreeg: u had 12 maanden 50% korting, dat kunnen we zeker niet weer geven. Dus ik vroeg al: "Kan jij niet geven bedoel je, want ik hoor dat het toch zeker mogelijk is". Ook dat ik dan wel verder ging kijken naar andere aanbieders en vroeg om opzegging bracht daar geen verandering in. De willekeur is wel weer vreemd.B-Real schreef op maandag 1 december 2025 @ 11:30:
Nouja, is gewoon de standaard BF deal dus heb daar niet heel veel moeite voor hoeven doen.
Ik was al klant (vorig jaar met BF afgesloten). Had al een aanbod om dat te verlengen, maar nog niet geaccepteerd. Gebeld om te verlengen, maar bleek uiteindelijk een contract voor 3 jaar, waarbij alleen het 1e jaar 50% korting. Sowieso ook duurder (maar ook sneller internet)
De BF deal was nóg goedkoper en dus voor een jaar. Geen enkel probleem om die af te sluiten.
Heb het hier al eerder gemeld, maar de zakelijke klantenservice is echt een verademing tov de particuliere lijn. Uiteraard wel wat wachttijd, maar vervolgens word je altijd goed en vlot geholpen door mensen die gewoon prima Nederlands praten
Heel irritant dat je enkel telefonisch op kan zeggen, al 15min in de wacht nu..
Je kan dat formulier toch invullen? Werd dezelfde dag nog gebeld. Je hoeft niet te bellen. In de wacht moeten staan om op te zeggen. Moet niet gekker worden 😃.CyBeRSPiN schreef op maandag 1 december 2025 @ 19:34:
Ook weer als "nieuwe klant" aangemeld met 9 maanden 50% korting en 6 maanden Disney+.
Heel irritant dat je enkel telefonisch op kan zeggen, al 15min in de wacht nu..
Laat hen lekker bellen. En doe dan hetzelfde. Zeg gewoon wilt u heel even wachten? En dan gewoon 10 min wat anders gaan doen.
[ Voor 20% gewijzigd door Davidrrr op 01-12-2025 19:37 ]
Inmiddels gelukt..Davidrrr schreef op maandag 1 december 2025 @ 19:35:
[...]
Je kan dat formulier toch invullen? Werd dezelfde dag nog gebeld. Je hoeft niet te bellen. In de wacht moeten staan om op te zeggen. Moet niet gekker worden 😃.
Laat hen lekker bellen. En doe dan hetzelfde. Zeg gewoon wilt u heel even wachten? En dan gewoon 10 min wat anders gaan doen.
Gelukkig valt de maand opzegtermijn na black friday midden in de feestdagen zodat het mn thuiswerken niet verstoort tijdens de wissel.
Jammer dat de gehuurde CI+ module niet hergebruikt wordt, die mag ik zelf de prullenbak in gooien..
Waar betaal je dan die 4 euro/maand extra voor?
Daar gaat het dus wel om.Jay-B schreef op maandag 1 december 2025 @ 18:11:
[...]
Maar nu heb je het over iets compleet anders. Natuurlijk slaat Ziggo het emailadres op van hun eigen klanten voor communicatie, een Mijn Ziggo account en marketingdoeleinden. Daarbij rekeninghoudend met de wettelijke termijnen. Maar dit is niet waar we het over hadden. Het ging om de registratie van emailaccounts van externe aanbieders van streamingdiensten. Dit zijn appels en peren.
Lees mijn eerste post nog eens: ik was al ruim een jaar geen klant meer van Ziggo, dus waarom houden ze die gegevens nog steeds? Voor hoelang? Op welke manier?
Je schuift het af op “externe aanbieders”, wat mogelijk ook een rol speelt, maar vergeet voor het gemak de twijfelachtige rol die Ziggo daarin speelt.
Bij de prijs is dat al binnen 12-18 maanden terugverdiend door Ziggo.CyBeRSPiN schreef op maandag 1 december 2025 @ 19:43:
Waar betaal je dan die 4 euro/maand extra voor?
Het is dus puur een melkkoe, maar dat hebben ze inmiddels afgeschaft voor de eerste tv. Je mag nu in plaats voor een kastje kiezen voor CI+. Je kan zelf een SSD aan de tv hangen voor opnemen, hoewel je meestal niet tegelijk een zender kan opnemen en kijken naar een andere.
Die informatie is gewoon terug te lezen als je even had gezocht:Pietervs schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 00:15:
[...]
Daar gaat het dus wel om.
Lees mijn eerste post nog eens: ik was al ruim een jaar geen klant meer van Ziggo, dus waarom houden ze die gegevens nog steeds? Voor hoelang? Op welke manier?
https://www.ziggo.nl/privacy
Jij begon je post met een reactie op iemand die zijn Skyshowtime account niet kon activeren en claimde dat dat kwam omdat Ziggo deze adressen opslaat. Wat niet zo is. Vervolgens verander je de discussie compleet door het ineens over je eigen situatie te hebben waardoor je geen korting kon krijgen. Ik zeg alleen dat dat twee compleet verschillende scenario's betreffen. Die je voor jou eigen gemak niet zomaar even op één hoop kan gooien.Je schuift het af op “externe aanbieders”, wat mogelijk ook een rol speelt, maar vergeet voor het gemak de twijfelachtige rol die Ziggo daarin speelt.
[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 02-12-2025 08:24 ]
Heb je dat zelf wel gelezen? Dan had je namelijk gezien dat er niet meer dan wat standaard platitudes staan en er inhoudelijk geen enkel antwoord wordt gegeven op de vragen die ik stel.Jay-B schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 07:40:
[...]
Die informatie is gewoon terug te lezen als je even had gezocht:
https://www.ziggo.nl/privacy
Hoe lang? => "niet langer dan de wettelijke bewaartermijn." Inhoudelijk zegt dat geen fuck, alleen dat ze beweren de wet niet te overtreden.
"op welke manier" => al helemaal niet terug te vinden
"waarom" => wordt ook niet beantwoord.
Ik gaf een duidelijk voorbeeld waardoor het bij die persoon waarschijnlijk ook fout is gelopen en waarom hij naar mijn mening contact op moest nemen met de helpdesk.Jij begon je post met een reactie op iemand die zijn Skyshowtime account niet kon activeren en claimde dat dat kwam omdat Ziggo deze adressen opslaat. Wat niet zo is. Vervolgens verander je de discussie compleet door het ineens over je eigen situatie te hebbem waardoor je geen korting kon krijgen.
*reactie weggehaald, onnodig lullig van mijn kant.Ik zeg alleen dat dat twee compleet verschillende scenario's betreffen. Die je voor jou eigen gemak niet zomaar even op één hoop ksn gooien.
[ Voor 3% gewijzigd door Pietervs op 02-12-2025 08:29 ]
Als je de moeite had genomen om het privacy statement even te downloaden uit de link die gegeven is, had je bijvoorbeeld geweten hoelang ze het maximaal bewaren:Pietervs schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:12:
[...]
Heb je dat zelf wel gelezen? Dan had je namelijk gezien dat er niet meer dan wat standaard platitudes staan en er inhoudelijk geen enkel antwoord wordt gegeven op de vragen die ik stel.
Hoe lang? => "niet langer dan de wettelijke bewaartermijn." Inhoudelijk zegt dat geen fuck, alleen dat ze beweren de wet niet te overtreden.
Op die pagina staat ook een link naar het privacy statement document met alle antwoorden op die vragen. Elke provider is wettelijk verplicht dit te hebben anno 2025. Suggereren dat dit omgeven is door misterie of willekeur is niet nodig. Als je merkt dat er iets niet klopt dan mag je daar Ziggo op aanspreken.Pietervs schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:12:
[...]
Heb je dat zelf wel gelezen? Dan had je namelijk gezien dat er niet meer dan wat standaard platitudes staan en er inhoudelijk geen enkel antwoord wordt gegeven op de vragen die ik stel.
Nee hoor, maar als je iets zegt wat naar mijn mening niet klopt dan mag dat toch weerlegd worden?Dan heb je een rottige manier van communiceren, want het komt nogal over of je alles wat ik zeg aanval.
[ Voor 3% gewijzigd door Jay-B op 02-12-2025 08:29 ]
@Jay-B natuurlijk mag dat weerlegd worden. Graag zelfs, want daar leer ik ook van.
Ik laat het hierbij, ik merk dat ik mijn punt niet duidelijk kan maken. Ligt aan mij. Of de vroege ochtend.
Ik kon het doen met 3x €10 korting ven een iets goedkoper pakket van €46,50. Ik betaal al 2 jaar €56,50 start met tv.
Dus online opgezegd en wachten op het belletje dat niet kwam
Het online opzeggen was nog niet definitief, want nog geen datum.
En zelf wilde ik geen overstap tussen de kerst en nieuwjaar.
Dus gebeld naar het nummer wat in de mail stond van de 'voorwaardelijke opzegging '.
Ik belde om een datum te prikken voor beëindiging in januari. Ze konden de prijs laten zakken met €10. Dus ik vroeg voor 12 maanden, nee 3 maanden. 🤦
Opgezegd voor de tweede week van januari
Er komt Odido glasvezel met een Ben abonnement (ik had Hollandse nieuwe) voor 30 GB en onbeperkt bellen.
Nieuwe combi korting van €5 pm daardoor.
En 12 maanden korting op het tweejarig Odido abonnement
Afgesloten via mobiel nl met in totaal €180 cashbacks en €80 ing rente coupons.
Dan kom ik uit op €36 pm voor internet 100 mb up en down en TV en dat mobiele abo erbij.
Dat Ziggo. Ik kijk over twee jaar wel verder.
[ Voor 4% gewijzigd door Aldoendex op 02-12-2025 22:40 ]
Meta Quest 3
En je had - als je niet langer wilde wachten - naar dat 030-nummer moeten bellen met de vraag of je nog gebeld gaat worden? En dat je nieuwsgierig bent. Is een paar pagina's terug nog gemeld. Bij dat 0800 krijg je gewoon een soort van 'retentie'.Aldoendex schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 22:38:
Dus gebeld naar het nummer wat in de mail stond van de 'voorwaardelijke opzegging '.
Ik heb gesproken met retentie, 2x zelfs. Ze dachten zeker dat ik blufte na 5 jaar klant te zijn geweest.CreativeS schreef op woensdag 3 december 2025 @ 07:31:
[...]
En je had - als je niet langer wilde wachten - naar dat 030-nummer moeten bellen met de vraag of je nog gebeld gaat worden? En dat je nieuwsgierig bent. Is een paar pagina's terug nog gemeld. Bij dat 0800 krijg je gewoon een soort van 'retentie'.
Meta Quest 3
Je leest niet goed... dat 030-nummer is niet zozeer van retentie en daar krijg je - op dit moment meestal - een beter aanbod om je binnenboord te houden.Aldoendex schreef op woensdag 3 december 2025 @ 07:56:
Ik heb gesproken met retentie, 2x zelfs. Ze dachten zeker dat ik blufte na 5 jaar klant te zijn geweest.
[ Voor 13% gewijzigd door CreativeS op 03-12-2025 08:13 ]
Ik had een bestaand adres met ziggo.
Ik heb opgezegd en einddatum 2 december. Opzegging was begin november.
Ik heb een week gewacht en toen op naam van mijn schoonzus een nieuw abbo aangevraagd op zelfde adres.
-snel ff gmail adres gemaakt
-bestaande adres van huisje uiteraard
-iban schoonzus + persoonsgegevens
-als gsm nummer ff een burner gebruikt (kun je ook nummer werk of zo nemen maar ze gebruiken 2staps verificatie en dat is makkelijk als je dan niet steeds een ander moet lastigvallen).
Ik heb mijn abbo zelfs tussendoor geannuleerd bij ziggo (bedenktijd 14 dagen) en toen naar "meermetziggo" omdat ik daar nog 100 euro cashback kreeg.
Van weekend alles aangesloten en mijn schoonzus heeft fantastisch goed internet
Ik ben twee keer door dat nummer gebeld, 2x een aanbieding waar ik niks mee kon. Toen zelf gebeld, weer niks. Toen maar écht opgezegd vrijdag, en vandaag belden ze. Aan de telefoon kijken ze gewoon even mee met je alternatieven (odido glas hier) en toen rolde er 12 maanden 50% korting uit bij 2jr 400/40 abbo. Met 6 maanden gratis disney plus premium. TV of bol korting was echt niet mogelijk bij retentie, maar goed, 12x33 euro is bijna hetzelfde.CreativeS schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:12:
[...]
Je leest niet goed... dat 030-nummer is niet zozeer van retentie en daar krijg je - op dit moment meestal - een beter aanbod om je binnenboord te houden.
Bevestiging inmiddels in de mail. Enige wat ik nog wel zwart op wit wil is dat ik geen 24 maanden aan disney vast zit want na die 6 maanden wil ik gewoon de reclame variant.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik weet niet precies welk pakket ik heb maar volgens mij is het TV start en internet start. Ik betaal iig 64.50 per maand. Daarbij gratis ESPN. Maar dat stond wel op het punt om af te lopen.
De man aan de telefoon kwam met 10 euro korting voor 9 maanden en dan wel een 2-jaar abbo. Ik vertelde hem dat ik meer interesse had in ESPN. Maar daar moest hij voor “overleggen”. Uiteindelijk belde hij terug, ik krijg 5 euro per maand korting voor 9 maanden en 24 maanden gratis ESPN. Wel een 2-jaar contract.
Geen top-deal verder maar ik heb er ook geen moeite voor hoeven doen verder. En ik ben tevreden over de dienst en de abbo prijs verder, zit niet op het vinkentouw om ergens 5 of 10 euro goedkoper uit te zijn. En ook bij Ziggo moet de schoorsteen roken.
Overigens heb ik een eigen decoder (5200c) met Smartcard maar 9 van de 10 keer kijken we via Ziggo Go op de Apple TV. Opnemen kan op de Humax of terugkijken via Ziggo App. Maar de paar dingen die vriendin graag terugkijkt (Masked Singer, Expeditie Robinson en dat soort meuk) pak ik via Usenet en dan Plex… Dus die Ziggo functionaliteit gebruiken we ook nauwelijk… Zelf kijk ik alleen wat voetbal…
Modem (Ubee 1318) staat in bridge met eigen router dus ook daar neem ik niks verder af…
Ik vind het prima zo.
[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 03-12-2025 19:45 ]
Wow.. ik lees dit heel toevallig. Vind er een metamorfose plaats bij Ziggo? Een aantal maanden terug heb ik zelf contact opgenomen met Ziggo om een pauze van 2 a 3 maanden te vragen. Bleek dat ik al 27 (!) Jaar klant was (eerst via UPC). Een pauze ? Niet mogelijk. Contract opzeggen en een nieuw contract afsluiten? Ook niet mogelijk.. enige mogelijkheid was opzeggen. Ok .. toen maar gedaan.. nogmaals geprobeerd een nieuw contract af te sluiten, maar mevrouw van Ziggo ging de verbinding verbreken. Ik had een hele waslijst aan apparatuur.. maar alles mocht naar de schroothoop.FreakNL schreef op woensdag 3 december 2025 @ 19:42:
Ik ben zelf pro-actief benaderd door Ziggo.
Het verbaasd me dus dat Ziggo klanten proactief benaderd (tenzij het is om het contract op te zeggen)
Ziggo vraagt recente apparatuur in bruikleen terug te sturen. Dat kun je sowieso het beste doen als je daarmee inleverkosten bij de gemeente kunt vermijden.flyingdutchboy schreef op donderdag 4 december 2025 @ 00:58:
Ik had een hele waslijst aan apparatuur.. maar alles mocht naar de schroothoop.
Zie https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/terugsturen
Wat betreft opnieuw aanvragen (aansluiting is niet meer actief) zijn er twee opties:
1. Je kan een (volwassen) huisgenoot met eigen bankrekening Ziggo laten aanvragen.
2. Als bedrijf met aparte bankrekening een abonnement aanvragen.
Dan kun je gebruik maken van actieprijzen.
Dan was mijn apparatuur dus niet recent. Inleverkosten? Wat is dat?mrmrmr schreef op donderdag 4 december 2025 @ 01:23:
[...]
Ziggo vraagt recente apparatuur in bruikleen terug te sturen. Dat kun je sowieso het beste doen als je daarmee inleverkosten bij de gemeente kunt vermijden.
Zie https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/terugsturen
Wat betreft opnieuw aanvragen (aansluiting is niet meer actief) zijn er twee opties:
1. Je kan een (volwassen) huisgenoot met eigen bankrekening Ziggo laten aanvragen.
2. Als bedrijf met aparte bankrekening een abonnement aanvragen.
Dan kun je gebruik maken van actieprijzen.
Ik zie nu dat het topic erg nieuw is. Collega tweakers die 20 respectievelijk 24 jaar klant waren kregen geen aanbieding. Mij zijn ze dan na 27 jaar liever kwijt dan rijk. Ik ben ook nooit door een 030 nummer gebeld
In jouw geval is het natuurlijk “computer says no”. Een pauze is gewoon niet in het systeem in te voeren. En dat snap ik ergens ook wel.flyingdutchboy schreef op donderdag 4 december 2025 @ 00:58:
[...]
Wow.. ik lees dit heel toevallig. Vind er een metamorfose plaats bij Ziggo? Een aantal maanden terug heb ik zelf contact opgenomen met Ziggo om een pauze van 2 a 3 maanden te vragen. Bleek dat ik al 27 (!) Jaar klant was (eerst via UPC). Een pauze ? Niet mogelijk. Contract opzeggen en een nieuw contract afsluiten? Ook niet mogelijk.. enige mogelijkheid was opzeggen. Ok .. toen maar gedaan.. nogmaals geprobeerd een nieuw contract af te sluiten, maar mevrouw van Ziggo ging de verbinding verbreken. Ik had een hele waslijst aan apparatuur.. maar alles mocht naar de schroothoop.
Het verbaasd me dus dat Ziggo klanten proactief benaderd (tenzij het is om het contract op te zeggen)
Korting kunnen ze gewoon invoeren en heel eerlijk: in mijn geval kost het ze bijna niets want ze betalen een X bedrag aan ESPN en daar moeten ze zelf hun “winst” uithalen. Of ik nu wel of niet ESPN neem , dat X bedrag blijft hetzelfde… Ze proberen uiteraard wel ESPN te slijten maar het bedrag dat ze ervoor vragen is volledig arbitrair, dat komt niet bij ESPN vandaan ofzo…
Ik heb overigens nog niet akkoord gegeven want ik zie dat start/start nu wifi-middel/start is (komt het meeste overeen) en dat is nog wat goedkoper dan start/start. Dus ik ga ff kijken of er nog iets kan…
[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 04-12-2025 08:47 ]
Heb vandaag na wat gemiste oproepen terug gebeld, kwam eigenlijk gelijk met 6 maanden 50% korting en 12 maanden ESPN gratis bij een jaar contract. Aanvraag met de wisseltruc was 9 maanden 50% korting en 6 maanden ESPN gratis. Effectief zijn de aanbiedingen nagenoeg gelijk, dus denk dat ik de nieuwe aanvraag annuleer en dit aanbod aanneem. 6x32 en 12×17,95 korting, ben ik wel tevreden mee.CreativeS schreef op maandag 1 december 2025 @ 13:14:
[...]
Ik ben ook net gebeld... na een week wachten en ben gewoon een zwakke lulWe hadden Wifi Middel, TV Complete, extra zenders (gratis voor één jaar), SkyShowtime en Ziggo Sport Totaal via Vodafone-abonnement voor €4,95. Contractvrij.
Ter info... specs bij Delta BF waren voor een jaar redelijk gelijk (behalve upload):
[Afbeelding]
Moet wel de huidige next retour sturen en ontvang dan een mini.
Waarom dat? Blijft het pakket niet hetzelfde?NileZ_ schreef op donderdag 4 december 2025 @ 17:02:
Geen idee. Had nog een oud pakket, maar heb er eigenlijk geen aandacht aan besteed tot jij dit nu zegt. Heb geen flauw idee eigenlijk haha. Vind het op zich niet zo erg, mijn next loopt soms onverklaarbaar vast. Had nog wel gevraagd of er verschil in kwaliteit tussen zit, maar die gasten hoef je geen technische vragen te stellen.. was alleen bezig met zijn prijzen.Olaf van der Spek schreef op donderdag 4 december 2025 @ 17:33:
[...]
Waarom dat? Blijft het pakket niet hetzelfde?
Over ESPN, dat kan heel goed kloppen. Ik heb inmiddels een lijntje met retentie. Ik kan elke 3 maanden kosteloos ESPN Compleet laten aanzetten. Vaak gooien ze er dan ook Ziggo Sport Totaal gratis bij, en/of 3 maanden een tientje korting op m'n totale abonnementsgeld. Enige nadeel is dat het telkens maar voor 3 maanden kan maar so be it.FreakNL schreef op donderdag 4 december 2025 @ 08:44:
[...]
In jouw geval is het natuurlijk “computer says no”. Een pauze is gewoon niet in het systeem in te voeren. En dat snap ik ergens ook wel.
Korting kunnen ze gewoon invoeren en heel eerlijk: in mijn geval kost het ze bijna niets want ze betalen een X bedrag aan ESPN en daar moeten ze zelf hun “winst” uithalen. Of ik nu wel of niet ESPN neem , dat X bedrag blijft hetzelfde… Ze proberen uiteraard wel ESPN te slijten maar het bedrag dat ze ervoor vragen is volledig arbitrair, dat komt niet bij ESPN vandaan ofzo…
Ik heb overigens nog niet akkoord gegeven want ik zie dat start/start nu wifi-middel/start is (komt het meeste overeen) en dat is nog wat goedkoper dan start/start. Dus ik ga ff kijken of er nog iets kan…
Waarom? Blijkbaar omdat ik al 27 jaar klant ben (pre UPC) en ze me "waarderen". Ik vindt het allemaal prima verder. Ben zeer tevreden over Ziggo (nooit issues) en ik kijk echt ontzettend graag voetbal. Voor mij geen enkele aanleiding om elders te gaan shoppen.
Ja, feitelijk hebben wij (iedereen met dit aanbod voor 2 jaar) 24x 25% korting. Het bedrag zal per abonnee verschillen. Mijn vriendin was het al niet helemaal eens met de opzegging bij Ziggo, want zij vindt het wel fijn bij Ziggo. Afgelopen maandag was alles weer in kannen en kruiken. Vriendin blij. Ik heb echter net contact opgenomen of het mogelijk was om Wifi Middel en TV Max alsnog om te zetten naar Wifi Extra Groot en TV Max met behoud van de gegeven korting. Ik kijk nu eerst even FP2 van de F1 en wil even geen onderbreking. Hierna geef ik akkoord en dan wordt de korting in ons geval 24x €23,-.NileZ_ schreef op donderdag 4 december 2025 @ 17:02:
Heb vandaag na wat gemiste oproepen terug gebeld, kwam eigenlijk gelijk met 6 maanden 50% korting en 12 maanden ESPN gratis bij een jaar contract. Aanvraag met de wisseltruc was 9 maanden 50% korting en 6 maanden ESPN gratis. Effectief zijn de aanbiedingen nagenoeg gelijk, dus denk dat ik de nieuwe aanvraag annuleer en dit aanbod aanneem. 6x32 en 12×17,95 korting, ben ik wel tevreden mee.
Oh, ik mag de legacy Next blijven gebruiken.NileZ_ schreef op donderdag 4 december 2025 @ 17:02:
Doen ze deze aanbiedingen ook voor alleen klanten met alleen internet? Internet middel of groot is beide prima voor mij, geen tv.
Opzeggen is niet echt een optie, ziggo is de enige kabel die bij mij naar boven komt en al liggen de glasvezel sprietjes al een tijdje voor de deur lijkt daar geen beweging in te komen. Al zou ik nog naar odidio klik en klaar kunnen...
Als ik dit topic een beetje door blader is de volgende stap dus om op te zeggen en dan wachten tot ik gebeld wordt?
Nou die Next loopt bij mij wel eens random vast en moet ie echt hardcore van de stroom af..CreativeS schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:43:
[...]
Ja, feitelijk hebben wij (iedereen met dit aanbod voor 2 jaar) 24x 25% korting. Het bedrag zal per abonnee verschillen. Mijn vriendin was het al niet helemaal eens met de opzegging bij Ziggo, want zij vindt het wel fijn bij Ziggo. Afgelopen maandag was alles weer in kannen en kruiken. Vriendin blij. Ik heb echter net contact opgenomen of het mogelijk was om Wifi Middel en TV Max alsnog om te zetten naar Wifi Extra Groot en TV Max met behoud van de gegeven korting. Ik kijk nu eerst even FP2 van de F1 en wil even geen onderbreking. Hierna geef ik akkoord en dan wordt de korting in ons geval 24x €23,-.
[...]
Oh, ik mag de legacy Next blijven gebruiken.
Is de Mini slechter? Want anders ga ik nog even in overleg met ze, haha.
Aha, duidelijk. Nou de Next had wel eens beter beeld dan de Next Mini... maar goed, die tijd is voorbij.NileZ_ schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 15:11:
Nou die Next loopt bij mij wel eens random vast en moet ie echt hardcore van de stroom af..
Is de Mini slechter? Want anders ga ik nog even in overleg met ze, haha.
Na akkoord is het modem direct opnieuw gestart en haal ik nu keurige snelheden, zowel down als up.
[ Voor 11% gewijzigd door CreativeS op 05-12-2025 15:20 ]
Bel 0304101127 en doe je verhaal, het schijnt dat retentie minder opties heeft en de afdeling die je krijgt meer kan betekenen.kwint schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 14:51:
Ik heb zojuist gebeld om mijn internet abbo te "verlengen", mits ze een leuke aanbieding hadden. Na wat heen en weer was het beste wat ze voor mij kon doen 2 jaar vast met 6 maanden 10 euro korting. Vette bek.
Doen ze deze aanbiedingen ook voor alleen klanten met alleen internet? Internet middel of groot is beide prima voor mij, geen tv.
Opzeggen is niet echt een optie, ziggo is de enige kabel die bij mij naar boven komt en al liggen de glasvezel sprietjes al een tijdje voor de deur lijkt daar geen beweging in te komen. Al zou ik nog naar odidio klik en klaar kunnen...
Als ik dit topic een beetje door blader is de volgende stap dus om op te zeggen en dan wachten tot ik gebeld wordt?
Take your pick...beezjeh schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 15:29:
Bel 0304101127 en doe je verhaal, het schijnt dat retentie minder opties heeft en de afdeling die je krijgt meer kan betekenen.
0304101101
0304101102
0304101103
0304101104
0304101105
0304101106
0304101107
0304101108
0304101109
0304101110
0304101111
0304101112
0304101113
0304101114
0304101115
0304101116
0304101117
0304101118
0304101119
0304101120
0304101121
0304101122
0304101123
0304101124
0304101125
0304101126
0304101127
0304101128
0304101129
0304101130
0304101131
0304101132
[ Voor 80% gewijzigd door rens-br op 07-12-2025 08:25 ]
Het werd nog gekker want ik werd door een ander ziggo nummer gebeld enn die hadden nog een beter aanbod, waardoor ik nu 12 maanden ESPN en Ziggo sporttotaal gratis heb gekregen. Naast de 9 maanden 50% korting voor een 1 jarig abonnement.magrec schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:00:
[...]
Ja zie dus via heelvoordelig.nl een aanbieding van 1 jaar abonnement met 9 maanden voor 50%. Maar als ik dan alles heb ingevuld en akkoord kan aanvinken dan kan je ook de voorwaarden downloaden en dan krijg ik dus voorwaarden voor een contract van onbepaalde tijd voor de duur van 2 jaar..
Kleine edit, heb gebeld en ben daarna teruggebeld en heb voor een abonnement van 1 jaar nu met 9 maanden 50% korting gekregen.
Ben nu contractvrij, heb nog een 4 a 5 maand 50% korting en nu geven ze weer 1 jaar gratis Ziggo sport totaal, cadeautje van Ziggo.
Als ze nou bij verlengen nieuw contract over 4 maanden weer 9 maand 50% korting en die pakketten gratis geven voor 1 jaar dan blijf ik nog even plakken.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar Ziggo. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
- Coax: [Ziggo Coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie