[Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
_nethack schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:12:
[...]

Zoals ik zei, 'warrig verhaal'...

Ik begrijp hem ook niet. Ik zei hetzelfde. Ze zegt 'je kunt voor 1 oktober, per 1 november, je ESPN opzeggen' - Ik zeg dan dus 'mijn hele abonnement opzeggen dus, want in de communicatie staat dat ESPN onderdeel wordt van het standaard TV pakket - Ik heb dus geen apart ESPN pakket om op te zeggen'

Maar ze bleef bij hoog en laag volhouden dat omdat ik na 1 april klant geworden ben, ik dan wel ESPN apart kan opzeggen. Dus we wachten het nog wel even af.

(En anders zeg ik eenzijdig op, desnoods via de rechtsbijstandverzekering :))


edit:
Ik ben eens de kleine lettertjes beter gaan lezen, het lijkt erop dat ze mogelijk dit wel kunnen maken, omdat die ***** de algemene voorwaarden (ik vermoed per 1 april) hebben gewijzigd...

Artikel 10.1 lid b heeft het over extra tariefsverhoging bij o.a. " (iii) we onze diensten uitbreiden of verbeteren." - Hoewel ESPN toevoegen nou niet echt een verbetering is...

In ieder geval, als dit inderdaad klopt, maar even in de gaten houden dat ik wel het eerste jaar 50% korting heb, en ze dus het normale maandbedrag dan met €2,50 verhogen, waarna ik de afgesproken 50% korting krijg en dan netto €1,25 meer betaal...

edit2:
Maar volgens 10.3 heb ik dan wel weer het recht op te zeggen. Een verhoging vanuit 10.1 lid a (inflatiecorrectie) wordt daarin in 10.3b uitgesloten, maar een extra verhoging op basis van 10.1 lid b niet. En er is geen aantoonbaar voordeel (10.3a) te claimen lijkt me; het is financieel in mijn nadeel, en functioneel neutraal. (Geen nadeel want die extra zenders doen me op zich geen pijn, maar ook geen voordeel want ik hoef ze niet en kijk er niet naar)
Je kan uiteraard niet ESPN opzeggen tenzij je ESPN Compleet hebt wat straks Premium wordt. De 50% korting wordt gewoon toegepast.
Microkid schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:20:
[...]

Correct, en daar loopt het dus mank. Volgens mij was de opzet van deze regel juist dat de provider je kon wijzen op een betere oplossing, ook al is dat een ander pakket met technisch dezelfde specs maar een andere naam. Ik ga voortaan wel een paar x per jaar op de Ziggo site kijken of ik niks mis...
Welk pakket heb je?

  • CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
_nethack schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:35:
Nou, ik krijg toch net een e-mail dat per 1 juli de tarieven omhoog gaan met en de inflatiecorrectie (niet leuk, maar dat is nou eenmaal elk jaar zo) en ook die €2,50 voor ESPN.

Echter krijg ik voor die laatste als compensatie maar liefst 4 maanden €2,50 korting, en ga ik dan vanaf 1 november wel die verhoging betalen... :?

Mijn net vorige maand ingegane 24 maanden contract loopt nog tot 15 april 2028...

Dan toch maar weer opzeggen en overstappen naar Hollandsnieuwe... (Nog altijd geen glas hier, en ADSL wordt me te langzaam)
Dan neem je toch contact op met hun? Jij hebt gewoon recht op die korting gedurende de duur van je lopende contract.
Je krijgt 2,50 korting zolang je contract loopt - dit zie je terug op de factuur. Daardoor betaal je voorlopig niets extra voor je tv-pakket.

  • Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Het hangt er heel erg vanaf op welk moment je abonnement is ingegaan.

  • CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Jay-B schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 19:03:
Het hangt er heel erg vanaf op welk moment je abonnement is ingegaan.
Die van ons is 6 maanden geleden in gegaan (2 jaar, 1 jaar 50% = netto 2 jaar 25% korting)... en we hebben nog 18 maanden €2,50 korting voor ESPN.

  • Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@CreativeS Dat kan kloppen. Wanneer je contract korter geleden is ingegaan (uit mijn hoofd na 1 april) dan krijg je maximaal 4 maanden. Uiteraard behoud je daarmee ook je opzegrecht.

  • Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:05

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

[quote]Jay-B schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:53:
[...]

Je kan uiteraard niet ESPN opzeggen tenzij je ESPN Compleet hebt wat straks Premium wordt. De 50% korting wordt gewoon toegepast.


[...]

Welk pakket heb je?
[/quote.]
Ik had internet XXL, nu Wifi middel

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.


  • Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@Microkid Uit mijn hoofd zijn dat twee abonnementen met verschillende snelheden.

  • A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:59
Jay-B schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 19:18:
@CreativeS Dat kan kloppen. Wanneer je contract korter geleden is ingegaan (uit mijn hoofd na 1 april) dan krijg je maximaal 4 maanden. Uiteraard behoud je daarmee ook je opzegrecht.
Dit is niet juist, mijn contract is ingegaan op 24 april 2026 nadat ik had opgezegd ivm aanpassing algemene voorwaarden. Ben akkoord gegaan met een korting van 50% voor 12 maanden en ontving een bericht van Ziggo via de reguliere post dat die € 2,50 pas wordt berekend na afloop van mijn huidige contractperiode (dus 24 april 2028). https://www.ziggo.nl/campagne/tarieven2026
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JNfObf6xJTeDv2xK_IdBqJCKyYg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mokHsMmau13DZivuBlC4MyDh.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 4% gewijzigd door A3-D op 28-05-2026 12:31 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber


  • outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:58
A3-D schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:27:
[...]

Dit is niet juist, mijn contract is ingegaan op 24 april 2026 nadat ik had opgezegd ivm aanpassing algemene voorwaarden. Ben akkoord gegaan met een korting van 50% voor 24 maanden en ontving een bericht van Ziggo via de reguliere post dat die € 2,50 pas wordt berekend na afloop van mijn huidige contractperiode (dus 24 april 2028). https://www.ziggo.nl/campagne/tarieven2026
[Afbeelding]
Jij krijgt 24 maanden lang iedere maand 50% korting?

  • A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:59
outlandos schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:29:
[...]

Jij krijgt 24 maanden lang iedere maand 50% korting?
Excuses, 12 maanden 50% korting (de wens is de vader van de gedachte ;) )

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber


  • Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
A3-D schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:27:
[...]

Dit is niet juist, mijn contract is ingegaan op 24 april 2026 nadat ik had opgezegd ivm aanpassing algemene voorwaarden. Ben akkoord gegaan met een korting van 50% voor 24 maanden en ontving een bericht van Ziggo via de reguliere post dat die € 2,50 pas wordt berekend na afloop van mijn huidige contractperiode (dus 24 april 2028). https://www.ziggo.nl/campagne/tarieven2026
[Afbeelding]
Wanneer is de order geplaatst? Voor 1 april?
edit:
Ik las over de screenshot heen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jay-B op 28-05-2026 12:33 ]


  • A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:59
Jay-B schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:30:
[...]

Wanneer is de order geplaatst?
Op 24 april, de bevestiging via de mail ontving ik op 28 april.

[ Voor 24% gewijzigd door A3-D op 28-05-2026 12:37 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber


  • Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@A3-D ik kan niet verklaren wat er bij jou specifiek aan de hand is maar over het algemeen krijgen mensen in die periode max 4 maanden. Is ook terug te zien op de community van verschillende klanten.

  • CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
A3-D schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:27:
Dit is niet juist, mijn contract is ingegaan op 24 april 2026 nadat ik had opgezegd ivm aanpassing algemene voorwaarden.
Dan ben jij een uitzondering, ook dat kan hè...

  • A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:59
CreativeS schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 18:46:
[...]


Dan ben jij een uitzondering, ook dat kan hè...
Bijzonder dat ze dan voor een uitzondering een aparte landingspagina hebben gemaakt waar hetzelfde staat als in de brief: https://www.ziggo.nl/campagne/tarieven2026

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber


  • CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
A3-D schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:36:
[...]

Bijzonder dat ze dan voor een uitzondering een aparte landingspagina hebben gemaakt waar hetzelfde staat als in de brief: https://www.ziggo.nl/campagne/tarieven2026
Rustig maar... hakke hakke hakke doen we in het bos. Dat was gewoon info vanuit Ziggo. Na 1 april 4 maanden ipv heel contract. Het kan natuurlijk zo zijn dat dit gewijzigd is. Nogmaals... rustig maar, ik lees je wel.

  • monic39
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-06 15:08
ik heb in februari een contract aangevraagd (tv en int start)per 20 mei ingaande. ik was van mening dat de espn verhoging voor mij niet zou gelden (want dan lopend contract), maar vandaag brief in de bus dat ik wel moet gaan betalen. contact via chat leerde mij dat als mijn contract 10 mei was ingegaan ik de verhoging niet hoefde te betalen, maar helaas 10 dagen te laat. dus niet ieder lopend contract is vrijgesteld van de espn verhoging , Dit even ter info.

  • Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
monic39 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 19:07:
ik heb in februari een contract aangevraagd (tv en int start)per 20 mei ingaande. ik was van mening dat de espn verhoging voor mij niet zou gelden (want dan lopend contract), maar vandaag brief in de bus dat ik wel moet gaan betalen. contact via chat leerde mij dat als mijn contract 10 mei was ingegaan ik de verhoging niet hoefde te betalen, maar helaas 10 dagen te laat. dus niet ieder lopend contract is vrijgesteld van de espn verhoging , Dit even ter info.
Ik vind dit raar, dat ze de prijs van een vast contract kunnen wijzigen is überhaupt al vreemd maar het zou moeten gaan op het moment van aanvraag, niet op het moment dat je contract in gaat. Je kan immers op het moment van aanvraag niet weten dat Ziggo een aankondiging op 9 mei gaat doen.

Ook de Consumentenbond vindt deze prijsverhoging dubieus: https://www.consumentenbo...ziggo-kpn-wat-kun-je-doen

  • peter243
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:32
Vrijgesteld, tot afloop huidig contract. Dan maar weer kijken wat dan het aanbod is voor verlenging. Zelf zie ik de meerwaarde van espn niet. Maar dat geldt voor meer zenders. Zal nog eens een keer kijken naar nlziet.

  • Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:54
Ons 1 jarig abonnement loop af in augustus en heb - gewoon om te checken of er misschien iets veranderd is - direct met de afdeling retentie gebeld om te vragen voor een verlenginsaanbod wat in lijn ligt met wat je als nieuwe klant zou krijgen.

Helaas kon de zeer vriendelijke medewerkster mij niet meer bieden dan 3 maanden 10,- euro korting bij een 1 jaar contract of 6 maanden 10,- euro korting bij een 2 jarig contract.

Dat wordt dus weer opzeggen van het huidige abonnement wat op mijn naam staat en mijn vrouw als "nieuwe klant" aanmelden. Ander rekening nummer, andere naam, andere email maar met hetzelfde telefoonnummer. Net zoals vorig jaar dus toen ik de "nieuwe klant" was.

Fijn dat die mogelijkheid bestaat en toch ook jammer dat het zo moet om minder maandelijkse kosten te hebben voor exact hetzelfde ...

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games


  • Beloki
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-06 11:14
Vortigen schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:09:
Ons 1 jarig abonnement loop af in augustus en heb - gewoon om te checken of er misschien iets veranderd is - direct met de afdeling retentie gebeld om te vragen voor een verlenginsaanbod wat in lijn ligt met wat je als nieuwe klant zou krijgen.

Helaas kon de zeer vriendelijke medewerkster mij niet meer bieden dan 3 maanden 10,- euro korting bij een 1 jaar contract of 6 maanden 10,- euro korting bij een 2 jarig contract.

Dat wordt dus weer opzeggen van het huidige abonnement wat op mijn naam staat en mijn vrouw als "nieuwe klant" aanmelden. Ander rekening nummer, andere naam, andere email maar met hetzelfde telefoonnummer. Net zoals vorig jaar dus toen ik de "nieuwe klant" was.

Fijn dat die mogelijkheid bestaat en toch ook jammer dat het zo moet om minder maandelijkse kosten te hebben voor exact hetzelfde ...
Heb ik ook gedaan, afgelopen maandag nieuw abbo aangevraagd voor 1 jaar met half jaar 50 % korting en 120 euro cashback

Betere oplossing is er helaas niet

  • Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:54
Beloki schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:25:
[...]

Heb ik ook gedaan, afgelopen maandag nieuw abbo aangevraagd voor 1 jaar met half jaar 50 % korting en 120 euro cashback

Betere oplossing is er helaas niet
Oh, met cashback? Dat heb ik vorig jaar niet gekregen. Mag ik vragen op welke manier je dat voor elkaar hebt gekregen? Dat lijkt me natuurlijk wel wat :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games


  • Beloki
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-06 11:14
Via PriceWise.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6n-5V8xJykACMzP4f2eiZA3EUXE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MdfLca3DGPJLKbQ4JohMmN4J.png?f=fotoalbum_large

  • haste
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-06 22:46
Nog 30 euro extra cashback via overstappen.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cKgih7L7Z3-eu6twZJ09bM0fCMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5nfJfmS2TfhVYSb0XybE2EQJ.jpg?f=fotoalbum_large

  • DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Als je nu een abonnement afsluit, middels bovenstaande aanbiedingen met cashback, komt die 2,50 euro verhoging(/ESPN toeslag) er natuurlijk nog overheen? Dus +2,50x12 mnd. Dat geeft wel een beetje vertekend beeld.

  • outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:58
haste schreef op zondag 7 juni 2026 @ 08:12:
[...]

Nog 30 euro extra cashback via overstappen.nl

[Afbeelding]
Mooie cashback hoor. Ik kreeg "maar" 100 euro cashback.

Nou zie ik wel mijn pakket er niet tussen bij overstappen.nl, namelijk internet Extra Groot en tv Start. Of kijk ik eroverheen?

  • TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ziggo verhoogt snelheid en prijzen voor nieuwe klanten

En blijkbaar geen extra content meer bij een combinatie met Hollandsnieuwe:
Door Ziggo internet en hollandsnieuwe mobiel te combineren ontvangen klanten voortaan alleen nog extra data, minuten en sms bij hollandsnieuwe. Het gratis extra zenderpakket wat voorheen werd aangeboden bij Ziggo Internet en TV is komen te vervallen.
Verder gaat TV Start naar 7 dagen terugkijken. Dus geef je niet om opnemen of 'Movies & Series', dan kun je TV Complete net zo goed terugzetten naar TV Start.

Ik weet niet of er bij deze nieuwe prijzen per 1 juli ook nog eens € 2,50 bijkomt voor ESPN of dat dat nu al is meegenomen. Maar Internet 200 Mbit/s met TV Start (€ 55,90 per maand zonder korting) wordt, in ieder geval voor voetballiefhebbers (inclusief volledig ESPN en Ziggo Sport 1), best een aantrekkelijk basispakket.

[ Voor 32% gewijzigd door TexMex op 08-06-2026 10:15 ]


  • DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:11
En bestaande klanten? Zouden die ook een snelheidsverhoging tegemoet kunnen gaan zien?

  • Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

DutchOwnage schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:06:
En bestaande klanten? Zouden die ook een snelheidsverhoging tegemoet kunnen gaan zien?
Je kunt in mijnZiggo het aanpassen, zelfs met korting. Echter vervallen dan wel ook de eerdere vodafone/ziggo combi voordelen (bijv gratis SkyShowTime).....

  • DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:11
Ik heb inderdaad SkyShowtime "gratis" omdat ik Ziggo met Vodafone combineert. Dat wordt toch niet veranderd, alleen de combinatie met Hollands Nieuwe?

  • Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-06 15:26

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Het wordt er allemaal niet duidelijker op. Heb hier Internet Lite + Tv Standaard. (Heb een Humax met smartcard in gebruik) Daarnaast heb ik een combi deal met hollandsnieuwe (3 abbonementen), en SkyShowtime.
Iemand een idee wat er veranderd als ik overstap naar Internet 200Mbit/s? :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLjKuVdFWfXCemWTTox1La-aGrg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LyZK68TwYbIkBFsEDPNMKPVu.jpg?f=fotoalbum_medium

Gebruik een zakelijke Ubee 1318ZG in bridge.

[ Voor 5% gewijzigd door Harmen op 08-06-2026 10:30 ]

Whatever.


  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
DutchOwnage schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:06:
En bestaande klanten? Zouden die ook een snelheidsverhoging tegemoet kunnen gaan zien?
Dat lijkt mij wel, want anders hebben ze weer meer verschillende pakketten. Eerst alleen even voor nieuwe klanten, misschien dat daar dan dingen mee getest moeten worden. Van 400/40 naar 500/50 is fijn maar voor mij niet nodig, Over een dik jaar zal 200/25 voldoende zijn, dan wordt er niet meer thuis gewerkt, dus dan kan ik downgraden. Mijn gratis zenders vanwege Hollands Nieuwe ga ik nu niet kwijtraken want het zit al in TV max.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35WbBBHZbh9TNop_pYA9QhpWQAg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cOCAYyeDgDe0ceBEgv5aF6ty.png?f=fotoalbum_large

als bovengenoemde prijzen van de nieuwe pakketten zonder espn opslag en inflatie correctie zijn is het wel wat duurder dan ik ga betalen voor wat ik nu heb (+- 92 ipv +89 euro)

Ze willen blijkbaar van de wifi namen af.

kijk even hier om snelheden in 2022 te zien. Toen hadden we ook genoeg met 200/20 (of 150/15)

[ Voor 49% gewijzigd door W1ck1e op 08-06-2026 11:47 ]


  • Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

DutchOwnage schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:20:
Ik heb inderdaad SkyShowtime "gratis" omdat ik Ziggo met Vodafone combineert. Dat wordt toch niet veranderd, alleen de combinatie met Hollands Nieuwe?
Als je nu actief je abonnement omzet van bijv Wifi Middel (400/40) naar de nieuwe 500/50, dan krijg je wel €5 extra korting op je rekening, maar raak je de skyshowtime gratis kwijt (die combinatie bestaat niet meer als voordeel in de nieuwe situatie). Tenminste, dat zie ik nu op de website. Probeer maar eens een nieuw abonnement af te sluiten, de skyshowtime gratis optie zit er niet meer bij.

  • outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:58
TexMex schreef op maandag 8 juni 2026 @ 09:52:
Ziggo verhoogt snelheid en prijzen voor nieuwe klanten

En blijkbaar geen extra content meer bij een combinatie met Hollandsnieuwe:
[...]


Verder gaat TV Start naar 7 dagen terugkijken. Dus geef je niet om opnemen of 'Movies & Series', dan kun je TV Complete net zo goed terugzetten naar TV Start.

Ik weet niet of er bij deze nieuwe prijzen per 1 juli ook nog eens € 2,50 bijkomt voor ESPN of dat dat nu al is meegenomen. Maar Internet 200 Mbit/s met TV Start (€ 55,90 per maand zonder korting) wordt, in ieder geval voor voetballiefhebbers (inclusief volledig ESPN en Ziggo Sport 1), best een aantrekkelijk basispakket.
Die kortingen bij het combineren van vast internet en Vodafone waren er toch al gewoon? Ik combineer Extra Groot internet van Ziggo met Unlimited Plus van Vodafone. Ik heb nog geen eerste factuur ontvangen om te controleren, maar het lijkt me dat ik ook die 10 en 7,50 korting krijg per maand?

  • TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
outlandos schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:58:
[...]

Die kortingen bij het combineren van vast internet en Vodafone waren er toch al gewoon? Ik combineer Extra Groot internet van Ziggo met Unlimited Plus van Vodafone. Ik heb nog geen eerste factuur ontvangen om te controleren, maar het lijkt me dat ik ook die 10 en 7,50 korting krijg per maand?
Het lijkt erop dat je in de nieuwe situatie zowel op je Vodafone-factuur als op je Ziggo-factuur korting kunt krijgen:

Vodafone en Ziggo introduceren One: de hoogste combinatiekorting in de markt

  • outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:58
TexMex schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:04:
[...]


Het lijkt erop dat je in de nieuwe situatie zowel op je Vodafone-factuur als op je Ziggo-factuur korting kunt krijgen:

Vodafone en Ziggo introduceren One: de hoogste combinatiekorting in de markt
Oh ja inderdaad en in de oude situatie alleen korting op Vodafone. Als je voor 8 juni hebt afgesloten blijft de oude situatie van kracht.

Dus ik loop die 10 euro per maand korting op Ziggo mis, maar daartegenover staat dat ik wel Ziggo Sport Totaal heb met 12 euro korting per maand. Een zenderpakket dat voor mij absoluut relevant is (niet sarcastisch bedoeld).

  • Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-06 17:05
Ik betaal nu € 74,50 voor WiFi Groot (1Gbit) + TV Complete (Next).
Er komt dus een 3,3% inflatiecorrectie aan + € 2,50 prijsverhoging voor ESPN.

Dat zou dan op een nieuwe prijs van € 76,96 + € 2,50 = € 79,46 komen?

Als ik nu mijn abonnement wijzig naar Internet 1Gbit + TV Complete dan krijg ik € 7,50 korting omdat ik ook Vodafone mobiele abonnementen heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0yS4uwopwm983dQw7FhVoHId_mk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8yaPYo6j4sa4wAPeDhgm5BGD.png?f=user_large

Op bovenstaande prijzen komt ook nog 3.3% correctie + € 2,50 ESPN prijsstijging neem ik aan?
Dan zouden de nieuwe prijzen worden:

Internet 1Gbit + TV Complete Next: € 72,13
Internet 2Gbit + TV Complete Next: € 74,71

Mis ik iets? Of ben ik met een upgrade naar Internet 2Gbit alsnog goedkoper uit, na inflatiecorrectie en ESPN prijsstijging, dan wat ik nu betaal?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED


  • CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-06 20:05
Zit hier blijkbaar op XXL Internet start + TV Start met Vast bellen (niet onbeperkt) zo'n €73 p/m. als je geen belkosten maakt.

Als ik naar de nieuwe prijzen kijk is dat ruwweg €6,- verschil, op zich valt het nog enig sinds mee gezien het UPC abonnement met triple-play uit 2013 voor 50/2,5Mbits met ik meen het 2e tv pakket destijds en vast bellen het contract al die tijd niet is gewijzigd in bijna 13 jaar.

Heb ook gewoon 500/40 al sinds vorig jaar.

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/7ex679 & https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8


  • neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:31
TexMex schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:04:
[...]


Het lijkt erop dat je in de nieuwe situatie zowel op je Vodafone-factuur als op je Ziggo-factuur korting kunt krijgen:

Vodafone en Ziggo introduceren One: de hoogste combinatiekorting in de markt
Bij aanpassen abo zie ik nergens een looptijd staan.
Bij aanpassen is het maandelijks opzegbaar?

Edit:
Mijn abo was contract vrij in nov 2025.
Abo aanpassing gedaan, nu 8.26 eur extra korting omdat ik Vodafone heb.
Nog steeds maandelijks opzegbaar.
Zakelijk abo.

[ Voor 13% gewijzigd door neeecht op 08-06-2026 13:04 ]


  • Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:46
Hollandsnieuwe wordt vermoedelijk nu separaat getrokken en niet meer samen met Ziggo aangeboden, aangezien Hollandsnieuwe zelf internet en tv provider op het netwerk van Ziggo is.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/


  • Dekkertje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 21:58
Geen internet + kabel tv (en ziggo go) meer af te sluiten?

  • TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:41:
Hollandsnieuwe wordt vermoedelijk nu separaat getrokken en niet meer samen met Ziggo aangeboden, aangezien Hollandsnieuwe zelf internet en tv provider op het netwerk van Ziggo is.
Je krijgt nog steeds extra data bij een combinatie met Ziggo en Hollandsnieuwe. Alleen geen extra pakket meer. Met Vodafone krijg je overigens ook geen extra pakket meer (maar wel extra korting op Ziggo internet).

  • Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:46
Ik kan me voorstellen dat je meer korting krijgt wanneer je alles Hollandnieuwe afneemt.

Maar ik ken alle voorwaarden niet.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/


  • Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-06 15:26

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

In mijn ziggo abbonement proberen aan te passen en het eindoverzicht ingeladen.
Zie er doodleuk een contract van 12maand aan vast zit. Dat vind ik wel bijzonder!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MzBmfe1v3ydQuCtdAOJ5K2iDsw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hjFSvbzTpPj3AwL7oN37Tszx.jpg?f=fotoalbum_medium

Mijn huidige contract verloop feb 2027, kan dan beter wachten en dan een goede deal scoren. Mooie instinker. :/

Whatever.


  • DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:11
Hmm. Wil liever SkyShowtime niet kwijt als gratis content. Ik doe niks en kijk de kat wel even uit de boom.

  • haste
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-06 22:46
outlandos schreef op zondag 7 juni 2026 @ 22:49:
[...]

Mooie cashback hoor. Ik kreeg "maar" 100 euro cashback.

Nou zie ik wel mijn pakket er niet tussen bij overstappen.nl, namelijk internet Extra Groot en tv Start. Of kijk ik eroverheen?
Blijkbaar zijn de pakketten sinds vandaag of gisteren aangepast.

100 mbit wordt 200 mbit
400 mbit wordt 500 mbit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SYx0SPUz3HNIq0FfYIG5Rmoz3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e6MBV4igLZHkHSZT0pwTuYoh.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is van meermetziggo.nl. Daar krijg je 100 euro cashback voor het 500 mbit pakket (voorheen 400 mbit). Ik heb ook nog eens via woolsocks afgesloten daar krijg je 50 euro extra cashback nog via MeerMetZiggo.

  • Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

De nieuwe combi voordeel is dan weer netto duurder geworden in een heel aantal situaties. De gratis streamingdienst is vervallen sinds vandaag.


In mijn geval komt er €5/maand korting, maar moet ik €9,99/maand extra gaan betalen als ik skyshowtime wil behouden...

  • Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

haste schreef op maandag 8 juni 2026 @ 12:09:
[...]

Blijkbaar zijn de pakketten sinds vandaag of gisteren aangepast.

100 mbit wordt 200 mbit
400 mbit wordt 500 mbit

[Afbeelding]

Dit is van meermetziggo.nl. Daar krijg je 100 euro cashback voor het 500 mbit pakket (voorheen 400 mbit). Ik heb ook nog eens via woolsocks afgesloten daar krijg je 50 euro extra cashback nog via MeerMetZiggo.
Yes, zie ook frontpage tweakers.

  • DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:11
Ziggo is een beetje vervelend bezig. Als ik m'n wifi start wil omzetten naar het nieuwe internet 200, raak ik SkyShowtime kwijt maar krijg ik 2,50 korting. SkyShowtime vertegenwoordigd een waarde van 9,99, dus ik zou netto 7,50 meer gaan betalen voor 100Mb naar 200Mb en geen SkyShowtime meer.

In het verleden kreeg je om de zoveel tijd gewoon een " gratis" snelheidsverhoging zonder allerlij poespas.

Ik blijf zitten waar ik zit.

  • Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:08
Ik zie bij zakelijk ook de nieuwe snelheden staan, wordt dit automatisch verhoogd? Zit nu nog op de oude snelheid!

  • Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
neeecht schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:38:
[...]

Bij aanpassen abo zie ik nergens een looptijd staan.
Bij aanpassen is het maandelijks opzegbaar?

Edit:
Mijn abo was contract vrij in nov 2025.
Abo aanpassing gedaan, nu 8.26 eur extra korting omdat ik Vodafone heb.
Nog steeds maandelijks opzegbaar.
Zakelijk abo.
Als je naar het nieuwe portfolio overstapt dan ga je een nieuw jaarcontract aan. Dit geldt niet voor zakelijke abonnementen.
Dekkertje schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:41:
Geen internet + kabel tv (en ziggo go) meer af te sluiten?
Nee, deze worden niet meer aangeboden.
Harmen schreef op maandag 8 juni 2026 @ 12:06:
In mijn ziggo abbonement proberen aan te passen en het eindoverzicht ingeladen.
Zie er doodleuk een contract van 12maand aan vast zit. Dat vind ik wel bijzonder!
[Afbeelding]
Dit is al meer dan een jaar zo en niet specifiek in de wijziging vanaf vandaag.

[ Voor 28% gewijzigd door Jay-B op 08-06-2026 13:16 ]


  • TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jay-B schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:15:
[...]

Nee, deze worden niet meer aangeboden.
Dan wordt het weleens tijd dat Ziggo het gewoon bij elk tv-pakket mogelijk maakt om te kiezen voor app-only (dus afzien van mediabox of module) tegen een korting van € 2,50 per maand. Maar nu ESPN 2, 3 en 4 in het basispakket alleen beschikbaar komen via Next of CI+ lijkt Ziggo juist eerder de tegenovergestelde weg te bewandelen: Next wordt nóg belangrijker en de opties voor de app worden ingeperkt.

Jammer, want steeds meer mensen verkiezen apps op hun eigen apparaten boven een box van hun provider.

  • outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:58
TexMex schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:32:
[...]


Dan wordt het weleens tijd dat Ziggo het gewoon bij elk tv-pakket mogelijk maakt om te kiezen voor app-only (dus afzien van mediabox of module) tegen een korting van € 2,50 per maand. Maar nu ESPN 2, 3 en 4 in het basispakket alleen beschikbaar komen via Next of CI+ lijkt Ziggo juist eerder de tegenovergestelde weg te bewandelen: Next wórdt nog belangrijker en de opties voor de app worden ingeperkt.

Jammer, want steeds meer mensen verkiezen apps op hun eigen apparaten boven een box van hun provider.
Komt ESPN 2,3 en 4 niet in Ziggo Go komend seizoen? Hoezo niet? Ik ben die wel gewend te hebben in de KPN TV app (vergelijkerbaar met Ziggo Go).

  • TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@outlandos Nee, als je ESPN 2, 3 en 4 ook via Ziggo GO wilt ontvangen, of als je ook toegang wilt tot ESPN Watch, dan heb je alsnog ESPN Premium nodig.

  • outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:58
TexMex schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:39:
@outlandos Nee, als je ESPN 2, 3 en 4 ook via Ziggo GO wilt ontvangen, of als je ook toegang wilt tot ESPN Watch, dan heb je alsnog ESPN Premium nodig.
Ah helemaal gemist. Gaat dus nog 9.95 extra bijkomen. Nou kijk ik zelden op de app dus het is die 120 per jaar niet waard. Twijfel alleen of het het waard is voor de UHD kwaliteit. Volgens mij is dat gewoon full hd (1080p) net als normaal, maar dan HDR er aan toegevoegd. Vond dat in het verleden juist minder ogen dan de normale 1080p zonder HDR, maar wellicht is dat anno 2026 wel verbeterd.

  • pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:34
Als ik nu een 1-jarig contract afsluit ben ik €2,50 duurder uit per maand en geen SkyShowtime erbij. Ziggo maakt het mooi voor (dure) Vodafone klanten en niet voor hollandsnieuwe klanten. Ik hou gewoon ziggo abonnement dat in februari 2026 is afgesloten voor 1 jaar en stap niet over naar de nieuwe

[ Voor 22% gewijzigd door pinokkia op 08-06-2026 18:20 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!


  • Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:54
Even wat checken: hebben diegenen die ooit zijn overgestapt via sites als Pricewise, overstappen.nl enzo, ook echt de beloofde cashback gekregen?

Het klinkt alsof het te mooi is om waar te zijn namelijk. Of ben ik te achterdochtig? :?

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games


  • Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02:17
Vortigen schreef op maandag 8 juni 2026 @ 18:48:
Even wat checken: hebben diegenen die ooit zijn overgestapt via sites als Pricewise, overstappen.nl enzo, ook echt de beloofde cashback gekregen?

Het klinkt alsof het te mooi is om waar te zijn namelijk. Of ben ik te achterdochtig? :?
Via cashbackXL al meerdere keren de cashback ontvangen. Maar let goed op dat je de cookie instellingen van je browser juist hebt ingesteld (en test dit ook als je bent ingelogd).

  • Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:17
Krijgen die nieuwe pakketten ook nog een prijsverhoging per 1 juli, of blijven dat de nieuwe prijzen?

  • CrazY1985
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06 09:00
Vortigen schreef op maandag 8 juni 2026 @ 18:48:
Even wat checken: hebben diegenen die ooit zijn overgestapt via sites als Pricewise, overstappen.nl enzo, ook echt de beloofde cashback gekregen?

Het klinkt alsof het te mooi is om waar te zijn namelijk. Of ben ik te achterdochtig? :?
Yes! 2 jaar terug via Pricewise naar Ziggo overgestapt en na (de beschreven!) 3 maanden de cashback netjes ontvangen.

Dit jaar naar KPN overgestapt via Pricewise en in afwachting van de cashback (2 vd 3 maanden voorbij nu).

PC gamer | AMD Ryzen 7800X3D | AMD Radeon 9070XT | Apple IPhone 15 Pro


  • DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Hugo__Boss schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 07:34:
Krijgen die nieuwe pakketten ook nog een prijsverhoging per 1 juli, of blijven dat de nieuwe prijzen?
Dat vraag ik me ook af. Op de site waar je je pakket kunt samenstellen staat het volgende vermeld:
Vanaf 1 juli 2026 gaan onze prijzen omhoog door inflatiecorrectie (3,3%). Daarnaast betaal je 2,50 euro per maand meer omdat ESPN 2, 3 en 4 aan ons standaard tv-zenderaanbod worden toegevoegd.
Dus ik denk dat die 2,50 er nog overheen komt. Waarom zouden ze dit daar anders vermelden denk ik dan.

  • Harvester79
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-06 15:50
Ze lopen van alles te wijzigen. Veel mensen hebben sinds gisteren problemen met Veilig Internet (van F-Secure) wat je bij je abonnement krijgt als je Ziggo en Vodafone combineert. Al mijn gekoppelde apparaten waren weg, het is me gelukt om mijn pc opnieuw te koppelen.

Maar nu is mijn wachtwoordenkluis leeg! Ik had daar tussen de 100 en 200 wachtwoorden in staan, allemaal weg! Bij de helpdesk adviseren ze me om te posten op de Ziggo community, dat heb ik gedaan. Hopelijk reageert iemand van Ziggo daarop. Gaat me uren werk kosten om al die wachtwoorden ergens anders vandaan te scharrelen en wachtwoord vergeten te doen voor de sites waarbij ik ze niet kan achterhalen.

Toen ik Proton Ultimate nam (om van Amerikaanse big tech af te komen), dacht ik nog, zal ik alles overhevelen naar Proton Pass? Had ik dat nou maar gedaan, maar ik dacht dat het bij zo'n grote speler als F-Secure ook wel veilig zou staan. Ik denk niet dat ik bij Ziggo ga blijven als ze dit niet voor me oplossen.

  • TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het blijft ook allemaal wel heel krampachtig wat Ziggo doet. Iets meer dan een jaar na de introductie van de 'Wifi-pakketten' gaat het portfolio nu dus weer compleet overhoop met andere pakketnamen. Wat dat betreft is het bij KPN een stuk stabieler.

Alles lijkt er bij Ziggo op gericht om klanten met allerlei kunstgrepen zoveel mogelijk naar nieuwe jaarcontracten te krijgen. Maar ze doen niets wezenlijks waarvan mensen denken "hey, nu wordt Ziggo écht weer interessant!" (misschien op de voetballiefhebbers na).

En het lijkt erop dat de laatste prijsverhoging nog niet de verhoging met € 2,50 voor ESPN (per 1 juli) bevat. Zo geef je straks de nieuwswebsites nóg een keer voer om over "alweer een prijsverhoging" (inflatiecorrectie, nieuwe pakketten, ESPN) te schrijven. Tsja, dan maak je het er zelf ook wel een beetje naar...

[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 10-06-2026 09:31 ]


  • Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:17
DyStiC schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 21:39:
[...]

Dat vraag ik me ook af. Op de site waar je je pakket kunt samenstellen staat het volgende vermeld:


[...]

Dus ik denk dat die 2,50 er nog overheen komt. Waarom zouden ze dit daar anders vermelden denk ik dan.
Ik wil eigenlijk een Internet Only bestellen voor iemand die alleen maar ouderwets via DVB-C tv kijkt, dus die 2,50 zal ik geen last van hebben. Alleen ben wel benieuwd of naast de nieuwe prijzen er nu ook nog 3,3% bij komt, of dat deze prijzen al de nieuwe standaard zijn. Toch zou me die 3,3% verbazen, dan krijg je niet afgeronde prijzen en dat heeft Ziggo volgens mij nog nooit gehad.

  • Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@Hugo__Boss Die prijzen zijn al inclusief de inflatiecorrectie.

  • Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:09
Waar ik volgens mij nog niemand over hoor - door het wegvallen van het tv-pakket voor Vodafone/HN-klanten vermoed ik ook dat de sterke (korting)prijs voor Ziggo Sport Totaal komt te vervallen. Dan wordt je enerzijds blij gemaakt met een ESPN Totaal-pakket, maar voor het overige voetbal (Engeland, Duitsland, Spaans, Italiaans en Champions League) ga je de hoofdprijs betalen.

  • outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:58
Jewie schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:27:
Waar ik volgens mij nog niemand over hoor - door het wegvallen van het tv-pakket voor Vodafone/HN-klanten vermoed ik ook dat de sterke (korting)prijs voor Ziggo Sport Totaal komt te vervallen. Dan wordt je enerzijds blij gemaakt met een ESPN Totaal-pakket, maar voor het overige voetbal (Engeland, Duitsland, Spaans, Italiaans en Champions League) ga je de hoofdprijs betalen.
Klopt. Ik heb dat al gemeld bij de redactie nav hun artikel over deze wijzigigng, maar ze hebben er niks mee gedaan. Je verliest dus 12 euro korting op Ziggo Sport Totaal en krijgt daar een tientje per maand extra korting voor terug.

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Jewie schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:27:
Waar ik volgens mij nog niemand over hoor - door het wegvallen van het tv-pakket voor Vodafone/HN-klanten vermoed ik ook dat de sterke (korting)prijs voor Ziggo Sport Totaal komt te vervallen. Dan wordt je enerzijds blij gemaakt met een ESPN Totaal-pakket, maar voor het overige voetbal (Engeland, Duitsland, Spaans, Italiaans en Champions League) ga je de hoofdprijs betalen.
Met tv max zijn de gratis zenders door Hollands Nieuwe/Vodafone combinatie al in je pakket. Dus misschien is dat een optie. Je betaal nog steeds meer, maar je krijgt dat dan ook.

  • Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:09
outlandos schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:51:
[...]

Klopt. Ik heb dat al gemeld bij de redactie nav hun artikel over deze wijzigigng, maar ze hebben er niks mee gedaan. Je verliest dus 12 euro korting op Ziggo Sport Totaal en krijgt daar een tientje per maand extra korting voor terug.
Voor iemand die juist enkel geinteresseerd is in buitenland en Europees voetbal is dit gewoon een flinke stap terug.

  • outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:58
Jewie schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 13:28:
[...]

Voor iemand die juist enkel geinteresseerd is in buitenland en Europees voetbal is dit gewoon een flinke stap terug.
Valt ook wel mee, want de inflatiecorrectie van 3,3% is reeds in de nieuwe prijzen verwerkt, dus onder de streep scheelt het feitelijk niets.

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
outlandos schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 13:35:
[...]

Valt ook wel mee, want de inflatiecorrectie van 3,3% is reeds in de nieuwe prijzen verwerkt, dus onder de streep scheelt het feitelijk niets.
Is dat zo ?
Heb je een bron ?
Niet zijnde het bericht van @Hugo__Boss
Ik bedoel @Jay-B

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 10-06-2026 13:52 ]


  • outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:58
W1ck1e schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 13:39:
[...]

Is dat zo ?
Heb je een bron ?
Niet zijnde het bericht van @Hugo__Boss
Sorry nee, enkel:

[Ziggo] Prijzen, overstappen en aanbiedingen - Internet en hosting - GoT

[ Voor 32% gewijzigd door outlandos op 10-06-2026 13:51 ]


  • TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
outlandos schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:51:
[...]

Klopt. Ik heb dat al gemeld bij de redactie nav hun artikel over deze wijzigigng, maar ze hebben er niks mee gedaan. Je verliest dus 12 euro korting op Ziggo Sport Totaal en krijgt daar een tientje per maand extra korting voor terug.
Maar de volledige korting krijg je ook alleen maar met het hoogste internetpakket, anders wordt het allemaal nóg minder. Naast de inflatiecorrectie, prijsverhoging voor de laagste twee internetpakketten én prijsverhoging vanwege ESPN is VodafoneZiggo voor veel klanten dus ook nog eens de combi-voordelen aan het versoberen.

Ik heb Ziggo in mijn omgeving best vaak verdedigd omdat het ook veel onterechte kritiek krijgt, maar op deze manier is daar eigenlijk geen beginnen meer aan...

Waarschijnlijk zijn al deze ontwikkelingen nodig om ESPN in het basispakket te bekostigen, maar zit je niet op ESPN te wachten dan wordt de keuze om te vertrekken steeds makkelijker gemaakt.

(En zit je wel op ESPN te wachten dan kun je het bij KPN ook 'gratis' krijgen als combi-voordeel. En daar wél inclusief volledige beschikbaarheid via de app en inclusief ESPN Watch.)

[ Voor 17% gewijzigd door TexMex op 10-06-2026 14:45 ]


  • Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:54
Naar aanleiding van mijn opzegging heeft Ziggo zojuist mij gebeld met een goed aanbod.
Ik heb nu een 1 jaar contract voor de 2Gbit snelheid met 6 maanden 50% korting.

Het komt neer op ong. 30,- per maand voor de eerste 6 maanden en ong. 60,- per maand voor de resterende 6 maanden.
Mijn huidige 1Gbit abo was 34,50 de 1ste 6 maanden en 69,- de laatste 6 maanden.
Voor mij dus een uitstekende deal.

(die 30 en 60 euro p/m is wat ik verwacht per 1 juli wanneer de 2,50 extra voor ESPN erbij komt en wellicht nog de inflatie correctie van 3,3%. Maar ik lees hierboven dat de nieuwe pakketten waarschijnlijk al de inflatie correctie er in verwerkt hebben. Ik ga het zien. Onder aan de streep ga ik er in ieder geval op vooruit)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games


  • CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Vortigen schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 17:59:
Naar aanleiding van mijn opzegging heeft Ziggo zojuist mij gebeld met een goed aanbod.
Ik heb nu een 1 jaar contract voor de 2Gbit snelheid met 6 maanden 50% korting.

Het komt neer op ong. 30,- per maand voor de eerste 6 maanden en ong. 60,- per maand voor de resterende 6 maanden.
Dus netto 12x 25% korting :)

  • Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:54
CreativeS schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 18:27:
[...]


Dus netto 12x 25% korting :)
Ja klopt. Beter wordt het niet maar ik ben tevreden :*)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games


  • Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:54
Ik kan nu dus sneller downloaden, een klein beetje sneller uploaden en heb ESPN 1, 2, 3 en 4 voor minder dan mijn vorige abonnement.
Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat Ziggo zou bellen. Dat hadden ze namelijk vorig jaar ook niet gedaan. Ik ben blij verrast :)

[ Voor 5% gewijzigd door Vortigen op 10-06-2026 20:13 ]

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games


  • Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 00:32
Harvester79 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 22:30:
Ze lopen van alles te wijzigen. Veel mensen hebben sinds gisteren problemen met Veilig Internet (van F-Secure) wat je bij je abonnement krijgt als je Ziggo en Vodafone combineert. Al mijn gekoppelde apparaten waren weg, het is me gelukt om mijn pc opnieuw te koppelen.

Maar nu is mijn wachtwoordenkluis leeg! Ik had daar tussen de 100 en 200 wachtwoorden in staan, allemaal weg! Bij de helpdesk adviseren ze me om te posten op de Ziggo community, dat heb ik gedaan. Hopelijk reageert iemand van Ziggo daarop. Gaat me uren werk kosten om al die wachtwoorden ergens anders vandaan te scharrelen en wachtwoord vergeten te doen voor de sites waarbij ik ze niet kan achterhalen.

Toen ik Proton Ultimate nam (om van Amerikaanse big tech af te komen), dacht ik nog, zal ik alles overhevelen naar Proton Pass? Had ik dat nou maar gedaan, maar ik dacht dat het bij zo'n grote speler als F-Secure ook wel veilig zou staan. Ik denk niet dat ik bij Ziggo ga blijven als ze dit niet voor me oplossen.
https://www.telegraaf.nl/lifestyle/tech/veilige-functie-ziggo-toch-niet-zo-veilig-wachtwoorden-van-klanten-permanent-verwijderd-bij-storing/156879055.html

Foetsie.

  • WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-06 16:39
Gisteren mijn abonnement verlengd. Ik kreeg een mooie aanbieding en de meneer aan de telefoon was erg vriendelijk. Ik gaf aan dat ik het niet eens was met de extra €2,50 per maand voor ESPN. Dat bleek geen enkel probleem: ik kreeg gewoon €2,50 korting per maand, waardoor die kosten volledig werden gecompenseerd. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/b9df0957453ba8b0882d1b0308ba73c6.png

  • vanStriean
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-06 10:27
WhySoSerious? schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 13:44:
Gisteren mijn abonnement verlengd. Ik kreeg een mooie aanbieding en de meneer aan de telefoon was erg vriendelijk. Ik gaf aan dat ik het niet eens was met de extra €2,50 per maand voor ESPN. Dat bleek geen enkel probleem: ik kreeg gewoon €2,50 korting per maand, waardoor die kosten volledig werden gecompenseerd. :)

[Afbeelding]
Nette korting van 9 maanden voor 1 jarig contract. Dacht dat ze af gingen stappen van de naam Wifi als pakket, is dit omdat je het huidige contract verlengd?

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
vanStriean schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 13:53:
[...]

Nette korting van 9 maanden voor 1 jarig contract. Dacht dat ze af gingen stappen van de naam Wifi als pakket, is dit omdat je het huidige contract verlengd?
Is het niet zo dat na de introductie van de wifi pakketten het nog enige tijd mogelijk was om de voorgaande pakketten te verlengen waren en vanaf een bepaald moment opeens niet meer ?

  • lennard92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-06 18:46
Hallo allen,

Mijn einddatum van mijn contract is 13-08-2026. Ik heb afgelopen jaren met de retentieafdeling gebeld om mijn contract te verlengen, maar deze bieden uiteraard elk jaar minder goede verlengvoorstellen.

Ik las dat een aantal van jullie het contract opzeggen in de hoop dat er terugggebeld wordt met een verlengaanbod. Dit wil ik dit jaar ook proberen, mijn vragen hierover:

- Raden jullie aan om het contract online op te zeggen? Zo ja, op welke datum zal ik dit aanvragen? Bij het formulier zie ik namelijk geen (vanaf) opzegdatum. Stel ik doe dat vandaag, ontbinden ze het contract dan niet voortijdig?

- Of raden jullie aan om de eerder genoemde telefoonnumer(s) te bellen voor ik ga opzeggen? Zo ja, wat is het actuele nummer? (dus niet het algemene 1884-nummer)
edit:
ter info, huidig contract: Wifi Middel + TV Compleet next i.c.m. Hollandsnieuwe.

[ Voor 6% gewijzigd door lennard92 op 12-06-2026 14:25 ]


  • Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
lennard92 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:21:
Hallo allen,

Mijn einddatum van mijn contract is 13-08-2026. Ik heb afgelopen jaren met de retentieafdeling gebeld om mijn contract te verlengen, maar deze bieden uiteraard elk jaar minder goede verlengvoorstellen.

Ik las dat een aantal van jullie het contract opzeggen in de hoop dat er terugggebeld wordt met een verlengaanbod. Dit wil ik dit jaar ook proberen, mijn vragen hierover:

- Raden jullie aan om het contract online op te zeggen? Zo ja, op welke datum zal ik dit aanvragen? Bij het formulier zie ik namelijk geen (vanaf) opzegdatum. Stel ik doe dat vandaag, ontbinden ze het contract dan niet voortijdig?

- Of raden jullie aan om de eerder genoemde telefoonnumer(s) te bellen voor ik ga opzeggen? Zo ja, wat is het actuele nummer? (dus niet het algemene 1884-nummer)
edit:
ter info, huidig contract: Wifi Middel + TV Compleet next i.c.m. Hollandsnieuwe.
Gewoon even bellen met de speciale afdeling, opzeggen is niet altijd nodig en kan altijd nog... :)
Het (030)nummer is al tientallen keren genoemd in dit draadje en kun je makkelijk terugvinden door de zoekfunctie in te zetten.

  • W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Plucky schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:44:
[...]

Gewoon even bellen met de speciale afdeling, opzeggen is niet altijd nodig en kan altijd nog... :)
Het (030)nummer is al tientallen keren genoemd in dit draadje en kun je makkelijk terugvinden door de zoekfunctie in te zetten.
Maar je kan het ook uitrekenen: "0"+11*83*83*4013
Of is dat niet het goede ? ;)

  • lennard92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-06 18:46
W1ck1e schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:55:
[...]

Maar je kan het ook uitrekenen: "0"+11*83*83*4013
Of is dat niet het goede ? ;)
Haha, bedankt beiden! Ik ga het volgende week even proberen :)

  • lennard92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-06 18:46
lennard92 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 15:36:
[...]

Haha, bedankt beiden! Ik ga het volgende week even proberen :)
Ik heb mijn abbonement met een jaar verlegengd:
  • 6 maanden 20€ korting
  • 12 maanden (extra) 2,50€ korting ivm compensatie verplichte espn-sportpaket
  • 12 maanden tv zenders plus

  • meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:47
lennard92 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:06:
[...]

Ik heb mijn abbonement met een jaar verlegengd:
  • 6 maanden 20€ korting
  • 12 maanden (extra) 2,50€ korting ivm compensatie verplichte espn-sportpaket
  • 12 maanden tv zenders plus
Prima korting!

  • stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-06 10:25
Sinds wanneer moet ik bij een snelheidsverhoging binnen looptijd een nieuwe looptijd van een jaar accepteren bovenop de huidige looptijd?

Is dit nieuw? Naar mijn weten kon ik binnen een looptijd altijd kosteloos verhogen...

Moo, I say.


  • Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@stervis Kan het zijn dat je nog op een ouder portfolio zit? Bij de overgang naar een nieuw portfolio wordt standaard een jaarcontract toegevoegd. Dit is nu ruim een jaar zo. Op 8 juni zijn er nieuwe pakketten geïntroduceerd. Kans is dus groot dat je nog een oud pakket hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door Jay-B op 17-06-2026 18:00 ]


  • stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-06 10:25
Jay-B schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:59:
@stervis Kan het zijn dat je nog op een ouder portfolio zit? Bij de overgang naar een nieuw portfolio wordt standaard een jaarcontract toegevoegd. Dit is nu ruim een jaar zo. Op 8 juni zijn er nieuwe pakketten geïntroduceerd. Kans is dus groot dat je nog een oud pakket hebt.
Dat kan. Ik verleng elk jaar met korting.

In ieder geval reden om deze looptijd te laten aflopen en dit keer écht een overstap te maken.

Wat zou de reden zijn om niet te mogen verhogen onder huidige looptijd?

[ Voor 16% gewijzigd door stervis op 17-06-2026 18:30 ]

Moo, I say.


  • Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 00:32
Wederom "vergeet" Ziggo de 2.50 korting (espn) te verwerken. Al de 3e keer sinds mijn contract gestart is 9 maanden geleden dat ik ze op fouten moet wijzen. Maar weer kijken of dat volgend maand gecorrigeerd krijgen

  • Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wat zou de reden zijn om niet te mogen verhogen onder huidige looptijd?
De oude bundels worden ten eerste uitgefaseerd. Bovendien is het in veel gevallen zo dat de nieuwere bundels gunstiger geprijsd zijn. In ruil daarvoor wil Ziggo je dan een jaar vastleggen.

  • stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-06 10:25
Jay-B schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:35:
[...]


[...]

De oude bundels worden ten eerste uitgefaseerd. Bovendien is het in veel gevallen zo dat de nieuwere bundels gunstiger geprijsd zijn. In ruil daarvoor wil Ziggo je dan een jaar vastleggen.
Dat is prima. Maar niet bovenop de huidige/resterende termijn. Beetje onzin om jezelf 2 jaren vast te leggen met elk jaar van die inflatie fratsen.

[ Voor 10% gewijzigd door stervis op 17-06-2026 19:55 ]

Moo, I say.


  • Sniperwolf89
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 23-06 17:15
Goede avond,

Ik wou 2 weken geleden overstappen naar ziggo. Door de leuke cashback. Echter kon ik via breedbandwinkel pas 3 maanden van te voren overstappen(vodafone overstap is al gedaan door de beste aanbieding nieuwe telefoon).

Echter is de korting nu van 12 maanden naar 9 maanden gegaan. Is er een beetje een tijdspanne wanneer ze elk jaar de 12 maanden 50% korting geven.

  • mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Ik weet niet of er patroon in zit, er zijn wel terugkerende zaken zoals de jaarlijkse tariefverhoging per 1 juli.

Rond black friday (vrijdag 27 november) kun je in ieder geval een actie verwachten. De acties houden misschien verband met de aanstaande beursgang van VodafoneZiggo door eigenaar Liberty Global in 2027.

  • Sniperwolf89
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 23-06 17:15
Ja de tariefverhoging van odido heb ik begin dit jaar al gehad. Dus of het nou op 1 juli is of begin jaar. Hij is er toch altijd. 14 oktober verloopt mijn abbo dan is black friday net te laat. Dan maar hopen dat er iets eerder weer een actie is.

  • Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-06 12:34
Ik mis de "gratis" internetsnelheidsverhoging die je normaal kreeg, vorig jaar was de laatste keer. Of heeft iemand dit jaar een gratis upgrade gehad?

  • meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:47
Wasabi! schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:27:
Ik mis de "gratis" internetsnelheidsverhoging die je normaal kreeg, vorig jaar was de laatste keer. Of heeft iemand dit jaar een gratis upgrade gehad?
Voor een hogere snelheid moet je een overstap maken naar 1 van de nieuwe abonnementen, waarbij je gelijk een nieuw contract aan gaat.

  • CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-06 20:05
meesje schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:54:
[...]

Voor een hogere snelheid moet je een overstap maken naar 1 van de nieuwe abonnementen, waarbij je gelijk een nieuw contract aan gaat.
Vroeger bij UPC geloof ik niet, al meen ik dat je x jaar klant moest zijn alvorens je eindelijk in aanmerking kwam voor een verhoging, of het had iets te maken met dat je niet een van de duurdere abonnementen had gekozen destijds dat die het eerder kregen.

Linksom of rechtsom betaal je die 'gratis verhoging' uiteindelijk toch wel.

Maar maakt ook niet uit eigenlijk, net aan de telefoon gehangen i.v.m. dat de UPC Mediabox HD (Pace DCR-7111) de geest te lijken te hebben gegeven na ruim 13 jaar dienst.

Technisch even vervangen kon blijkbaar administratief niet zonder het abonnement 'aan te passen' nou ja met behoud van alles behalve een nieuwe MediaBox Next met Coax dus wel circa €6,- goedkoper per maand uit i.p.v. ~73 naar ~67 p/m. met triple-play van vast telefonie en 500/40 internet.

Dan ga je wel weer een 'nieuw' contract aan, maar het zei zo, die snelheidsverhogingen komen er uiteindelijk toch wel door netwerkverbeteringen, met name als de tragere abonnementen worden verschoven dan wel opgeruimd worden om enig sinds competitief te blijven in de markt.

Dit betreft echter geen 'vaste kalender' van jaarlijkse snelheidsverhogingen dan dat sommigen in het hoofd lijken te hebben.

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/7ex679 & https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8


  • meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:47
@CriticalHit_NL Ook vroeger bij Ziggo had je vaak halverwege het eerste half jaar een ‘gratis’ verhoging van de snelheid, zonder je abonnement te hoeven aanpassen. En dan een paar maanden kreeg je de vaste verhoging. Dit is niet eens zo heel lang geleden.

Als je al een langere tijd een oud abonnement hebt, kan het inderdaad lonen (lees: goedkoper uit zijn) om over te gaan naar een nieuw abonnement.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar Ziggo. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
- Coax: [Ziggo Coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie