Excuus, had het verkeerd verwoord. Ik bedoelde idd de prijsverlaging. Thanks weer!Jay-B schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:40:
@kesj Bedoel je met korting de prijsverlaging zelf? Die geldt voor iedereen ongeacht wanneer je Sport Compleet hebt afgsloten.
En zoals ik het lees krijg je die €2,50 terug als korting wegens een lopend contract. Ik heb begin mei verlengd met de nieuwe voorwaarden. Ik weet niet of dat ook voor mij geldt. Maar daar lig ik niet wakker van.kesj schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 11:03:
[...]
Excuus, had het verkeerd verwoord. Ik bedoelde idd de prijsverlaging. Thanks weer!
Aanvulling: als je UHD espn niet wil, kijk dan even of je broer een Vodafone of Hollandse nieuwe abonnement heeft. Ziggo Sport totaal is dan 5 euro wegens combideal. Hangt dan wel af hoe ze dan omgaan met je contract denk ik. Maar dan moet je even bellen denk ik.
[ Voor 24% gewijzigd door pdj73 op 14-05-2026 13:03 ]
En zo leest iedereen het, want zo is het simpelweg. Lopende contracten krijgen geen verhoging van €2,50 bij hun TV-abonnement. Zij kunnen wel direct per 01.07.2026 profiteren van de lagere prijs van ESPN Premium.pdj73 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:57:
En zoals ik het lees krijg je die €2,50 terug als korting wegens een lopend contract. Ik heb begin mei verlengd met de nieuwe voorwaarden. Ik weet niet of dat ook voor mij geldt. Maar daar lig ik niet wakker van.
Over de laatste gaat mij vraag nu, deze (Disney) loopt bijna af (gratis periode) en wil ik daarom ook opzeggen want biedt echt geen meerwaarde.
Maar bij het opzeggen moet ik akkoord gaan met allerlei PDF's en staat ook de eerder genoemde disclaimer bij vermeld:
:strip_exif()/f/image/JOrTSc36XFZp5k6pk6hNXHxt.png?f=user_large)
Maar ik wil natuurlijk niet de 2,50 extra gaan betalen (en volgens mij de inflatiecorrectie ook niet omdat ik nog een lopend contract heb). Iemand hier ervaring mee, of kan ik het beste telefonisch het disney abbo opzeggen ?
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
2,50 voor espn kan je alleen vermijden als je voor juli een nieuw contact aan gaat. mogelijk kan je nog wat korting regelen (of andere gratis streaming dienst), maar ik twijfel of dat al kan in de eerste 6 maanden van je huidige contract.
ik zou inderdaad bellen, en je motieven en wensen op tafel leggen
[ Voor 17% gewijzigd door W1ck1e op 19-05-2026 10:47 ]
Leverdatum nieuwe contract op de 29e?
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Leverdatum zetten op 27e. Ze sturen het pakket altijd erg laat en als je een dag vertraging hebt met de post heb je heel het weekend geen verbinding.janvanduschoten schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:25:
Ik heb Ziggo opgezegd per eind deze maand, 30 mei. Ik ga op een andere naam en rekeningnummer een nieuw jaarcontract aanvragen. Hoe kan ik dit "overstappen" het beste doen zonder dat ik zonder internet en TV kom te zitten?
Het abo gaat pas echt in als je de boel aansluit dus het maakt verder niet uit.
Disney+ kan je gewoon opzeggen. Dat is niet direct gerelateerd aan je lopende contract of de 2,50 korting. De inflatiecorrectie krijg je sowieso ongeacht of je nog een lopend contract hebt.ZeRoC00L schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:31:
Heb nog een lopend contract (1 jaar, 9 maanden korting en een gratis streaming dienst voor 6 maanden).
Over de laatste gaat mij vraag nu, deze (Disney) loopt bijna af (gratis periode) en wil ik daarom ook opzeggen want biedt echt geen meerwaarde.
Maar bij het opzeggen moet ik akkoord gaan met allerlei PDF's en staat ook de eerder genoemde disclaimer bij vermeld:
[Afbeelding]
Maar ik wil natuurlijk niet de 2,50 extra gaan betalen (en volgens mij de inflatiecorrectie ook niet omdat ik nog een lopend contract heb). Iemand hier ervaring mee, of kan ik het beste telefonisch het disney abbo opzeggen ?
het nieuwe abo gaat inderdaad pas in als je het nieuwe modem aansluit. Enige overlap is wel handig want de ene keer sluit ziggo het signaal af in de ochted van bv de 30e, de andere keer pas de dag daarna. En in combinatie met soms een trage postnl of herroutering is 2 of 3 dagen overlap geen overbodige luxe als je niet zonder internet wil komen zitten..Wolly schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:28:
[...]
Leverdatum zetten op 27e. Ze sturen het pakket altijd erg laat en als je een dag vertraging hebt met de post heb je heel het weekend geen verbinding.
Het abo gaat pas echt in als je de boel aansluit dus het maakt verder niet uit.
Vorig jaar heb ik hetzelfde gedaan en heb ik 1 week overlap genomen. Gewoon voor de zekerheid. In jouw geval zou dat dan een leverdatum van 1 week (23 mei) voor het eindigen van je huidige abonnement zijn.janvanduschoten schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:25:
Ik heb Ziggo opgezegd per eind deze maand, 30 mei. Ik ga op een andere naam en rekeningnummer een nieuw jaarcontract aanvragen. Hoe kan ik dit "overstappen" het beste doen zonder dat ik zonder internet en TV kom te zitten?
En dat was maar goed ook, want er was wat mis met het nieuwe modem en ons aansluitingspunt en er moest een monteur langskomen.
Is allemaal opgelost door de monteur maar het nam bijna een week in beslag.
In augustus wanneer ons abo afloopt, neem ik weer een week overlap. Gewoon voor de zekerheid
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Een dergelijke overstap heb ik nog nooit gedaan. Kennelijk werkt dit goed, los van technische issues. Kennelijk kun je het al in laten gaan, terwijl er op hetzelfde adres nog een lopend abonnement is. Altijd gedacht van daar controleren ze op. Maar dus niet. Je krijgt bij je nieuwe abo een nieuw modem welke dan bepalend is. Ik moet nog een ruim een jaar. Maar daarna ga ik ook zo overstappen.Vortigen schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 17:44:
[...]
Vorig jaar heb ik hetzelfde gedaan en heb ik 1 week overlap genomen. Gewoon voor de zekerheid. In jouw geval zou dat dan een leverdatum van 1 week (23 mei) voor het eindigen van je huidige abonnement zijn.
En dat was maar goed ook, want er was wat mis met het nieuwe modem en ons aansluitingspunt en er moest een monteur langskomen.
Is allemaal opgelost door de monteur maar het nam bijna een week in beslag.
In augustus wanneer ons abo afloopt, neem ik weer een week overlap. Gewoon voor de zekerheid
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Ik verwacht dat je hierdoor niet een nieuwe contract (1 of 2 jaar) bent aangegaan. Mocht je graag bij Ziggo blijven, zou ik nog een keer bellen en vragen naar een mooi verlengingsaanbod.evilution schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:04:
Ik heb vandaag de mail gekregen over espn en de prijsverhoging dus heb gelijk gebeld om op te zeggen. Het resultaat is dat de prijsverhoging de komende 12 maanden gecompenseerd wordt. Ik kijk het dus nog een jaartje aan. Ik heb internet via glas en ben een ouwe lul die gewoon kabel-tv wil. Maar dat begint wel duur te worden, 25 euro per maand voor alleen tv, vroeger kreeg ik daar nog radio bij.
Mja, heb inmiddels ook NLZiet en daar probeer ik aan te wennen. Sowieso probeer ik wat meer met de apps op mijn TV te kijken. Omdat ik geen internet van Ziggo heb kost TV straks meer dan 25 euro. Sinds radio er af is heeft de kabel eigenlijk geen meerwaarde meer en dan is 25 euro gewoon belachelijk duur.meesje schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:13:
[...]
Ik verwacht dat je hierdoor niet een nieuwe contract (1 of 2 jaar) bent aangegaan. Mocht je graag bij Ziggo blijven, zou ik nog een keer bellen en vragen naar een mooi verlengingsaanbod.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Alleen TV is inderdaad veel te duur. Het liefst zou ik wel een dienst als NLziet willen uitproberen. Echter in ons huishouden wordt voetbal wel gewaardeerd. Wij hebben dus geen problemen met de 2,50 euro verhogingevilution schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:23:
[...]
Mja, heb inmiddels ook NLZiet en daar probeer ik aan te wennen. Sowieso probeer ik wat meer met de apps op mijn TV te kijken. Omdat ik geen internet van Ziggo heb kost TV straks meer dan 25 euro. Sinds radio er af is heeft de kabel eigenlijk geen meerwaarde meer en dan is 25 euro gewoon belachelijk duur.
Ze sturen het op het laatst mogelijke moment, daarom moet je overlap nemen.outlandos schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 08:18:
Morgen ga ik over van Kpn naar Ziggo internet en tv. Mijn status staat nog steeds op In behandeling. Had hij inmiddels niet verzonden moeten zijn? Wat is jullie ervaring daarbij?
Nee , geen gebruik gemaakt van overstapservice. Maar hoezo een wensdatum? Ik ga vanaf morgen toch ook gewoon betalen..?Jay-B schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 08:23:
@outlandos De datum die je opgeeft is een wensdatum maar wordt niet altijd gehaald. Heb je gebruik gemaakt van de overstapservice? Het kan best zijn dat het installatiepakket vandaag verstuurd wordt.
Dat verklaart het (hopelijk). Wat is daar de gedachte achter eigenlijk?Wolly schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 08:47:
[...]
Ze sturen het op het laatst mogelijke moment, daarom moet je overlap nemen.
Want stel PostNL komt hier pas in de avond, dan zit ik een dag zonder internet. Nu heb ik gelukkig voor de zekerheid 4 dagen overlap genomen, maar indien je maakt gebruik van de overstapservice dan heb je die overlap toch niet?
Morgenmiddag komt er een vriend/familielid langs en die zou de modem van Ziggo wel even aan de muur hangen, vandaar mijn vraag trouwens. Hoop dat hij tegen die tijd wel binnen is.
NLZiet heeft tegenwoordig ook een radio sectie.evilution schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:23:
[...]
Mja, heb inmiddels ook NLZiet en daar probeer ik aan te wennen. Sowieso probeer ik wat meer met de apps op mijn TV te kijken. Omdat ik geen internet van Ziggo heb kost TV straks meer dan 25 euro. Sinds radio er af is heeft de kabel eigenlijk geen meerwaarde meer en dan is 25 euro gewoon belachelijk duur.
Track and trace zojuist binnengekomenoutlandos schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:19:
[...]
Nee , geen gebruik gemaakt van overstapservice. Maar hoezo een wensdatum? Ik ga vanaf morgen toch ook gewoon betalen..?
[...]
Dat verklaart het (hopelijk). Wat is daar de gedachte achter eigenlijk?
Want stel PostNL komt hier pas in de avond, dan zit ik een dag zonder internet. Nu heb ik gelukkig voor de zekerheid 4 dagen overlap genomen, maar indien je maakt gebruik van de overstapservice dan heb je die overlap toch niet?
Morgenmiddag komt er een vriend/familielid langs en die zou de modem van Ziggo wel even aan de muur hangen, vandaar mijn vraag trouwens. Hoop dat hij tegen die tijd wel binnen is.
Bij Ziggo ga je pas betalen als je modem online is of 14 dagen nadat je het pakket hebt ontvangen.outlandos schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:19:
[...]
Nee , geen gebruik gemaakt van overstapservice. Maar hoezo een wensdatum? Ik ga vanaf morgen toch ook gewoon betalen..?
Nee, maar dan wordt je oude abonnement ook pas opgezegd wanneer je nieuwe verbinding bij je nieuwe provider actief wordt. In het geval van Ziggo zoals @4POX al aangaf wanneer het modem online komt of 14 dagen na ontvangst pakket.outlandos schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:19:
[...]
Nu heb ik gelukkig voor de zekerheid 4 dagen overlap genomen, maar indien je maakt gebruik van de overstapservice dan heb je die overlap toch niet?
Nee nee, ik heb zelf opgezegd bij KPN per 25 mei. En per 21 mei gaat mijn Ziggo in. Allemaal zelf geregeld, los van elkaar.Jay-B schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 13:27:
[...]
Nee, maar dan wordt je oude abonnement ook pas opgezegd wanneer je nieuwe verbinding bij je nieuwe provider actief wordt. In het geval van Ziggo zoals @4POX al aangaf wanneer het modem online komt of 14 dagen na ontvangst pakket.
Dat was voor mij geen optie omdat als ik overstapservice zou gebruiken ik nog minimaal 30 dagen moest wachten, dat is namelijk de eerste datum dat wordt geaccepteerd bij het gebruik van de overstapservice.An1mA schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 13:42:
Zat eerst ook te twijfelen voor overlap of toch overstapservice te gebruiken. Toch voor het laatste gegaan, en begin van de maand netjes overstap gemaakt van Odido naar Ziggo. Ging echt vlekkeloos. Minuten nadat de modem van Ziggo online kwam, mail binnen van Odido betreft opzegging etc.
Aangezien KPN de algemene voorwaarden heeft veranderd ben ik per direct contractvrij en vandaar dat ik ervoor heb gekozen de overstap zelf te regelen. Dat zelf regelen stelt uiteindelijk ook vrij weinig voor natuurlijk.
Dat snap ik. Ik gaf alleen aan hoe de overstapservice werkt.outlandos schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 13:29:
[...]
Nee nee, ik heb zelf opgezegd bij KPN per 25 mei. En per 21 mei gaat mijn Ziggo in. Allemaal zelf geregeld, los van elkaar.
Als je zelf opzegt ben je meteen contractvrij zonder opzegtermijn bij KPN? Ik zit er ook over na te denken om weer bij Ziggo terug te komen dan. Ze hebben een zeer aantrekkelijk aanbod.outlandos schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:19:
Aangezien KPN de algemene voorwaarden heeft veranderd ben ik per direct contractvrij en vandaar dat ik ervoor heb gekozen de overstap zelf te regelen.
Wel als je het vanwege een wijziging in de algemene voorwaarden doet.grun93 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 20:23:
Als je zelf opzegt ben je meteen contractvrij zonder opzegtermijn bij KPN? Ik zit er ook over na te denken om weer bij Ziggo terug te komen dan. Ze hebben een zeer aantrekkelijk aanbod.
Ja, wat hierboven al is gezegd.grun93 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 20:23:
[...]
Als je zelf opzegt ben je meteen contractvrij zonder opzegtermijn bij KPN? Ik zit er ook over na te denken om weer bij Ziggo terug te komen dan. Ze hebben een zeer aantrekkelijk aanbod.
Je moet wel volhouden bij de KPN klantenservice, want die vrouw bleef eerst volhouden dat het via de overstapservice moest. Maar dan moet je zeggen dat je niet wilt overstappen, maar dat je gewoon van KPN afwilt vanwege de aanpassing in de algemene voorwaarden. Uiteindelijk vraagt ze dan vanaf welke datum, in mijn geval heb ik gekozen voor 25 mei en dat was akkoord. Dit was een kleine 2 weken geleden.
Vorige keer niet kon Ziggo de verbinding niet stabiel krijgen, anders had ik er wel gebruik van gemaakt.
[ Voor 10% gewijzigd door Deuce op 21-05-2026 07:35 ]
En het is uitgesloten dat ziggo het nu wel voor elkaar zou krijgen ?Deuce schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 07:34:
Ziggo wil mij graag terug als klant. Via de mail een aanbod : 1 jaar 50% korting. Gisteren telefonisch aanbod: 15 maanden 50% korting, extra zenderpakket gratis (particulier). Of de bekende cadeaus: Playstation/Nintendo Switch.
Vorige keer niet kon Ziggo de verbinding niet stabiel krijgen, anders had ik er wel gebruik van gemaakt.
Ik zou als voorwaarde laten opnemen dat de verbinding nu wel stabiel moet zijn. En indien niet dat je straffeloos het contract kon beeindigen. Wel ziggo een beperkte tijd de ruimte geven om de verbinding stabiel te maken.
Ik wil voor mijn ouders graag een goed aanbod krijgen voor Ziggo. Ze zijn er niet eerder klant geweest. Zitten nu bij Online.nl, contract loopt af over 2 maanden. Moet je bellen of kan ik een aanbod vragen via email?Deuce schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 07:34:
Ziggo wil mij graag terug als klant. Via de mail een aanbod : 1 jaar 50% korting. Gisteren telefonisch aanbod: 15 maanden 50% korting, extra zenderpakket gratis (particulier). Of de bekende cadeaus: Playstation/Nintendo Switch.
Ik zou eerst even kijken op de site van Ziggo zelf en kijken of het aanbod voor nieuwe klanten al interessant klinkt voor je ouders. Zo kan je nu bv een TV "gratis" krijgen bij een 2 jarig abonnement. Of gewoon voor de korting gaan als dat beter bevalt.haste schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 16:58:
[...]
Ik wil voor mijn ouders graag een goed aanbod krijgen voor Ziggo. Ze zijn er niet eerder klant geweest. Zitten nu bij Online.nl, contract loopt af over 2 maanden. Moet je bellen of kan ik een aanbod vragen via email?
Nieuwe klanten aanbiedingen
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Wat me stoort is dat je via Overstappen.nl of Breedbandwinkel.nl mooie acties ziet op bepaalde postcodes, bijvoorbeeld 9 maanden 50% korting op 1 jarig abonnement, maar wanneer ik dit op de postcode van mijn ouders opvraag is het standaard 6 maanden 50% korting.Vortigen schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 18:25:
[...]
Ik zou eerst even kijken op de site van Ziggo zelf en kijken of het aanbod voor nieuwe klanten al interessant klinkt voor je ouders. Zo kan je nu bv een TV "gratis" krijgen bij een 2 jarig abonnement. Of gewoon voor de korting gaan als dat beter bevalt.
Nieuwe klanten aanbiedingen
Ik wil uiteraard dezelfde beste korting die anderen ook kunnen krijgen.
Bij meermetziggo.nl krijg je 100 euro cashback bij een 12 maanden abonnement. Plus natuurlijk de standaard 6 maanden 50% korting.haste schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 20:35:
[...]
Wat me stoort is dat je via Overstappen.nl of Breedbandwinkel.nl mooie acties ziet op bepaalde postcodes, bijvoorbeeld 9 maanden 50% korting op 1 jarig abonnement, maar wanneer ik dit op de postcode van mijn ouders opvraag is het standaard 6 maanden 50% korting.
Dan moet je even de stappen volgen die geregeld op pepper.com worden gepost, door de goede url te kopieren en plakken pak je cashback + de volle 9 maanden korting voor een jaarcontract.haste schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 20:35:
[...]
Wat me stoort is dat je via Overstappen.nl of Breedbandwinkel.nl mooie acties ziet op bepaalde postcodes, bijvoorbeeld 9 maanden 50% korting op 1 jarig abonnement, maar wanneer ik dit op de postcode van mijn ouders opvraag is het standaard 6 maanden 50% korting.
Die werkt helaas niet meer sinds een week.Wolly schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 21:57:
[...]
Dan moet je even de stappen volgen die geregeld op pepper.com worden gepost, door de goede url te kopieren en plakken pak je cashback + de volle 9 maanden korting voor een jaarcontract.
Ik heb het modem keurig gister ontvangen. Alleen nog geen tijd gehad om aan te sluiten. Begrijp ik het goed dat ik daarmee kan wachten en mijn abonnement daardoor ook enkele dagen later pas begint?4POX schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 12:52:
[...]
Bij Ziggo ga je pas betalen als je modem online is of 14 dagen nadat je het pakket hebt ontvangen.
Ja. Op het moment dat je het pakket hebt ontvangen gaat er een timer lopen. Over 14 dagen gaat je overeenkomst automatisch beginnen. Of wanneer je het modem aansluit en deze zichzelf activeert. Dit geeft klanten nu de tijd om rustig een gratis installatiemonteur in te plannen zonder dat ze al betalen voor een pakket.outlandos schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:45:
[...]
Ik heb het modem keurig gister ontvangen. Alleen nog geen tijd gehad om aan te sluiten. Begrijp ik het goed dat ik daarmee kan wachten en mijn abonnement daardoor ook enkele dagen later pas begint?
Deze week gebeld door Ziggo of ik weer terug wilde komen. Ik gaf aan dat er al een bestelling liep. Daarop werd aangegeven dat ze mij een betere aanbieding konden geven en dat ik eerder kon overstappen i.v.m. gewijzigde voorwaarden bij KPN. Nu dus ongeveer twee maanden eerder terug naar Ziggo.hansvk schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:04:
Alvast de overstap geregeld naar Ziggo voor over 6 maanden. De aanbiedingen en kortingen bij een overstap zijn nu heel aantrekkelijk en hoe lang dat zo blijft is de vraag, Vandaar de maximale overstaptermijn benut.
welk modem krijg je tegenwoordig bij Wifi Middel?
[ Voor 4% gewijzigd door hansvk op 22-05-2026 13:53 ]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Volgens mij is dat de Sagemcom modem. Dat is die zwarte. Doet het hier prima trouwens (op WiFi groot).hansvk schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:51:
[...]
Deze week gebeld door Ziggo of ik weer terug wilde komen. Ik gaf aan dat er al een bestelling liep. Daarop werd aangegeven dat ze mij een betere aanbieding konden geven en dat ik eerder kon overstappen i.v.m. gewijzigde voorwaarden bij KPN. Nu dus ongeveer twee maanden eerder terug naar Ziggo.
welk modem krijg je tegenwoordig bij Wifi Middel?
Mooi, bedankt voor de uitleg.4POX schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 09:23:
[...]
Ja. Op het moment dat je het pakket hebt ontvangen gaat er een timer lopen. Over 14 dagen gaat je overeenkomst automatisch beginnen. Of wanneer je het modem aansluit en deze zichzelf activeert. Dit geeft klanten nu de tijd om rustig een gratis installatiemonteur in te plannen zonder dat ze al betalen voor een pakket.
Mijn kpn glasvezel loopt tot 25 mei. Denk dus dat ik maandag rustig op mn vrije 2e Pinksterdag de Ziggo modem aansluit. Hij hangt al netjes in de meterkast dankzij mn familielid. Heb voor Zeer groot gekozen omdat die het dichtste bij komt van mijn 4gbit glasvezelverbinding.
Was het niet zo dat internet providers je er wettelijk op moeten attenderen dat je pakket goedkoper kan? Kan me niet herinneren ooit zo'n mail gezien te hebben...
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Mijn huidige situatie: Ziggo Wi-Fi Middel (400 Mbit/s) + TV Start via een CI+ 1.3 module voor € 61,50 per maand.
Mijn jaarcontract loopt tot medio augustus. Tot die tijd compenseren ze de verhoging met een tijdelijke korting van € 2,50, maar na augustus vervalt deze korting en krijg ik te maken met de reguliere inflatiecorrectie. Netto stijgen mijn maandlasten straks dus voor zenders die ik niet gebruik.
Zodra mijn contract medio augustus afloopt, ben ik van plan de klantenservice te bellen om te kijken of er een nieuw jaarcontract met een scherpe korting in zit. Zijn er hier meer Tweakers die deze ESPN-verplichting aangrijpen als heronderhandelingsmoment, of is de overstap naar internet-only bij een glasvezelboer inmiddels interessanter?
[ Voor 6% gewijzigd door Van der Berg op 26-05-2026 10:57 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB
Ja, ik heb dit ook als argument gebruikt, maar in combinatie met overstap naar glasvezel. Dit keer heb ik alleen niet naar retentie gebeld, maar simpelweg opgezegd via de website. Een paar dagen later werd ik gebeld en heb ik aangegeven dat ik tevreden was over Ziggo als dienst, maar dat de inflatiecorrectie i.c.m. de ESPN verhoging reden was om over te stappen op glasvezel. Ik kreeg direct het aanbod: 50% korting en gratis Ziggo Sport Totaal (6 maanden bij een jaarcontract, 12 maanden bij een tweejarig contract). Stuk eenvoudiger dan onderhandelen bij retentie.Van der Berg schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:53:
Zodra mijn contract medio augustus afloopt, ben ik van plan de klantenservice te bellen om te kijken of er een nieuw jaarcontract met een scherpe korting in zit. Zijn er hier meer Tweakers die deze ESPN-verplichting aangrijpen als heronderhandelingsmoment, of is de overstap naar internet-only bij een glasvezelboer inmiddels interessanter?
Sowieso maar even gebeld want ons gratis disney plus abbo liep af en online kan je het pas een maand later wijzigen, terwijl streaming diensten per direct opzegbaar zijn. Aan laten passen naar disney+ reclame, scheelt bijna een tientje.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Nou, ik krijg toch net een e-mail dat per 1 juli de tarieven omhoog gaan met en de inflatiecorrectie (niet leuk, maar dat is nou eenmaal elk jaar zo) en ook die €2,50 voor ESPN.CreativeS schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 13:18:
[...]
En zo leest iedereen het, want zo is het simpelweg. Lopende contracten krijgen geen verhoging van €2,50 bij hun TV-abonnement. Zij kunnen wel direct per 01.07.2026 profiteren van de lagere prijs van ESPN Premium.
Echter krijg ik voor die laatste als compensatie maar liefst 4 maanden €2,50 korting, en ga ik dan vanaf 1 november wel die verhoging betalen...
Mijn net vorige maand ingegane 24 maanden contract loopt nog tot 15 april 2028...
Dan toch maar weer opzeggen en overstappen naar Hollandsnieuwe... (Nog altijd geen glas hier, en ADSL wordt me te langzaam)
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
En Odido klik en klaar dan?_nethack schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:35:
[...]
Nou, ik krijg toch net een e-mail dat per 1 juli de tarieven omhoog gaan met en de inflatiecorrectie (niet leuk, maar dat is nou eenmaal elk jaar zo) en ook die €2,50 voor ESPN.
Echter krijg ik voor die laatste als compensatie maar liefst 4 maanden €2,50 korting, en ga ik dan vanaf 1 november wel die verhoging betalen...![]()
Mijn net vorige maand ingegane 24 maanden contract loopt nog tot 15 april 2028...
Dan toch maar weer opzeggen en overstappen naar Hollandsnieuwe... (Nog altijd geen glas hier, en ADSL wordt me te langzaam)
Heb je er niet meer aan om even na te vragen waarom je die verhoging al binnenkort effectief moet betalen, in plaats van pas vanaf 15 april 2028 ?_nethack schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:35:
[...]
Nou, ik krijg toch net een e-mail dat per 1 juli de tarieven omhoog gaan met en de inflatiecorrectie (niet leuk, maar dat is nou eenmaal elk jaar zo) en ook die €2,50 voor ESPN.
Echter krijg ik voor die laatste als compensatie maar liefst 4 maanden €2,50 korting, en ga ik dan vanaf 1 november wel die verhoging betalen...![]()
Ik verwacht ook pas na mijn huidige contract (aug/sep 2027) die 2,50 euro te moeten betalen. Ik heb nog geen mail hierover ontvangen.
Die had ik echt net weer opgezegd en vandaag het modem van teruggestuurd.
Ik had daarmee toch net even te veel instabiliteit en (kleine) storingen zo af en toe, elke 24u een ander IP adres... Was het net niet eigenlijk...
Heb ze net gebeld... Warrig verhaal wat weer volledig anders is dan wat er in de e-mail en op de website staat.W1ck1e schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:41:
[...]
Heb je er niet meer aan om even na te vragen waarom je die verhoging al binnenkort effectief moet betalen, in plaats van pas vanaf 15 april 2028 ?
Ik verwacht ook pas na mijn huidige contract (aug/sep 2027) die 2,50 euro te moeten betalen. Ik heb nog geen mail hierover ontvangen.
Blijkbaar is het mogelijk om na aflopen van die 4 maanden korting (voor klanten die nog net aan het begin van een nieuw contract zitten (tussen 1 april en 1 mei afgesloten)) om toch na die 4 maanden die extra ESPN zenders weer op te zeggen...
Dat klopt, maar dat doen ze op de factuur van april (als ik me niet vergis). Zowel op die van vorig jaar als dit jaar, staat dat erop vermeld.Microkid schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:52:
Was het niet zo dat internet providers je er wettelijk op moeten attenderen dat je pakket goedkoper kan? Kan me niet herinneren ooit zo'n mail gezien te hebben...
Dat laatste begrijp ik dan weer niet. "Iedere" klant "krijgt" toch die ESPN zenders ?_nethack schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:59:
...
Heb ze net gebeld... Warrig verhaal wat weer volledig anders is dan wat er in de e-mail en op de website staat.
Blijkbaar is het mogelijk om na aflopen van die 4 maanden korting (voor klanten die nog net aan het begin van een nieuw contract zitten (tussen 1 april en 1 mei afgesloten)) om toch na die 4 maanden die extra ESPN zenders weer op te zeggen...
Gevonden.Bezulsqy schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:00:
[...]
Dat klopt, maar dat doen ze op de factuur van april (als ik me niet vergis). Zowel op die van vorig jaar als dit jaar, staat dat erop vermeld.
/f/image/Py6eZkagxpDyxT5jVjLOOgiF.png?f=fotoalbum_large)
Maar dit was dus niet waar, want ik kon een tientje per maand besparen...
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Zoals ik zei, 'warrig verhaal'...W1ck1e schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:06:
[...]
Dat laatste begrijp ik dan weer niet. "Iedere" klant "krijgt" toch die ESPN zenders ?
Ik begrijp hem ook niet. Ik zei hetzelfde. Ze zegt 'je kunt voor 1 oktober, per 1 november, je ESPN opzeggen' - Ik zeg dan dus 'mijn hele abonnement opzeggen dus, want in de communicatie staat dat ESPN onderdeel wordt van het standaard TV pakket - Ik heb dus geen apart ESPN pakket om op te zeggen'
Maar ze bleef bij hoog en laag volhouden dat omdat ik na 1 april klant geworden ben, ik dan wel ESPN apart kan opzeggen. Dus we wachten het nog wel even af.
(En anders zeg ik eenzijdig op, desnoods via de rechtsbijstandverzekering
edit:
Ik ben eens de kleine lettertjes beter gaan lezen, het lijkt erop dat ze mogelijk dit wel kunnen maken, omdat die ***** de algemene voorwaarden (ik vermoed per 1 april) hebben gewijzigd...
Artikel 10.1 lid b heeft het over extra tariefsverhoging bij o.a. " (iii) we onze diensten uitbreiden of verbeteren." - Hoewel ESPN toevoegen nou niet echt een verbetering is...
In ieder geval, als dit inderdaad klopt, maar even in de gaten houden dat ik wel het eerste jaar 50% korting heb, en ze dus het normale maandbedrag dan met €2,50 verhogen, waarna ik de afgesproken 50% korting krijg en dan netto €1,25 meer betaal...
edit2:
Maar volgens 10.3 heb ik dan wel weer het recht op te zeggen. Een verhoging vanuit 10.1 lid a (inflatiecorrectie) wordt daarin in 10.3b uitgesloten, maar een extra verhoging op basis van 10.1 lid b niet. En er is geen aantoonbaar voordeel (10.3a) te claimen lijkt me; het is financieel in mijn nadeel, en functioneel neutraal. (Geen nadeel want die extra zenders doen me op zich geen pijn, maar ook geen voordeel want ik hoef ze niet en kijk er niet naar)
[ Voor 42% gewijzigd door _nethack op 26-05-2026 14:54 ]
Ik speel nu even advocaat van de duivel, maar het kan zijn dat omdat Ziggo door de jaren heen erg veel verschillende paketten heeft, jouw pakket niet meer bestaat, en je dus wel het goedkoopste hebt in zijn soort.Microkid schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:11:
[...]
Gevonden.[Afbeelding]
Maar dit was dus niet waar, want ik kon een tientje per maand besparen...
Dat zou ik natuurlijk ook idioot vinden. Maar ik vrees dat de juridische werkelijkheid waaraan Ziggo (en andere providers) aan moeten voldoen, niet overeenkomt met hoe wij als gebruikers dit ervaren.
Correct, en daar loopt het dus mank. Volgens mij was de opzet van deze regel juist dat de provider je kon wijzen op een betere oplossing, ook al is dat een ander pakket met technisch dezelfde specs maar een andere naam. Ik ga voortaan wel een paar x per jaar op de Ziggo site kijken of ik niks mis...Bezulsqy schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:13:
[...]
Ik speel nu even advocaat van de duivel, maar het kan zijn dat omdat Ziggo door de jaren heen erg veel verschillende paketten heeft, jouw pakket niet meer bestaat, en je dus wel het goedkoopste hebt in zijn soort.
Dat zou ik natuurlijk ook idioot vinden. Maar ik vrees dat de juridische werkelijkheid waaraan Ziggo (en andere providers) aan moeten voldoen, niet overeenkomt met hoe wij als gebruikers dit ervaren.
Je kan uiteraard niet ESPN opzeggen tenzij je ESPN Compleet hebt wat straks Premium wordt. De 50% korting wordt gewoon toegepast._nethack schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:12:
[...]
Zoals ik zei, 'warrig verhaal'...
Ik begrijp hem ook niet. Ik zei hetzelfde. Ze zegt 'je kunt voor 1 oktober, per 1 november, je ESPN opzeggen' - Ik zeg dan dus 'mijn hele abonnement opzeggen dus, want in de communicatie staat dat ESPN onderdeel wordt van het standaard TV pakket - Ik heb dus geen apart ESPN pakket om op te zeggen'
Maar ze bleef bij hoog en laag volhouden dat omdat ik na 1 april klant geworden ben, ik dan wel ESPN apart kan opzeggen. Dus we wachten het nog wel even af.
(En anders zeg ik eenzijdig op, desnoods via de rechtsbijstandverzekering)
edit:
Ik ben eens de kleine lettertjes beter gaan lezen, het lijkt erop dat ze mogelijk dit wel kunnen maken, omdat die ***** de algemene voorwaarden (ik vermoed per 1 april) hebben gewijzigd...
Artikel 10.1 lid b heeft het over extra tariefsverhoging bij o.a. " (iii) we onze diensten uitbreiden of verbeteren." - Hoewel ESPN toevoegen nou niet echt een verbetering is...
In ieder geval, als dit inderdaad klopt, maar even in de gaten houden dat ik wel het eerste jaar 50% korting heb, en ze dus het normale maandbedrag dan met €2,50 verhogen, waarna ik de afgesproken 50% korting krijg en dan netto €1,25 meer betaal...
edit2:
Maar volgens 10.3 heb ik dan wel weer het recht op te zeggen. Een verhoging vanuit 10.1 lid a (inflatiecorrectie) wordt daarin in 10.3b uitgesloten, maar een extra verhoging op basis van 10.1 lid b niet. En er is geen aantoonbaar voordeel (10.3a) te claimen lijkt me; het is financieel in mijn nadeel, en functioneel neutraal. (Geen nadeel want die extra zenders doen me op zich geen pijn, maar ook geen voordeel want ik hoef ze niet en kijk er niet naar)
Welk pakket heb je?Microkid schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:20:
[...]
Correct, en daar loopt het dus mank. Volgens mij was de opzet van deze regel juist dat de provider je kon wijzen op een betere oplossing, ook al is dat een ander pakket met technisch dezelfde specs maar een andere naam. Ik ga voortaan wel een paar x per jaar op de Ziggo site kijken of ik niks mis...
Dan neem je toch contact op met hun? Jij hebt gewoon recht op die korting gedurende de duur van je lopende contract._nethack schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:35:
Je krijgt 2,50 korting zolang je contract loopt - dit zie je terug op de factuur. Daardoor betaal je voorlopig niets extra voor je tv-pakket.
Die van ons is 6 maanden geleden in gegaan (2 jaar, 1 jaar 50% = netto 2 jaar 25% korting)... en we hebben nog 18 maanden €2,50 korting voor ESPN.Jay-B schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 19:03:
Het hangt er heel erg vanaf op welk moment je abonnement is ingegaan.
[...]
Je kan uiteraard niet ESPN opzeggen tenzij je ESPN Compleet hebt wat straks Premium wordt. De 50% korting wordt gewoon toegepast.
[...]
Welk pakket heb je?
[/quote.]
Ik had internet XXL, nu Wifi middel
Dit is niet juist, mijn contract is ingegaan op 24 april 2026 nadat ik had opgezegd ivm aanpassing algemene voorwaarden. Ben akkoord gegaan met een korting van 50% voor 12 maanden en ontving een bericht van Ziggo via de reguliere post dat die € 2,50 pas wordt berekend na afloop van mijn huidige contractperiode (dus 24 april 2028). https://www.ziggo.nl/campagne/tarieven2026Jay-B schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 19:18:
@CreativeS Dat kan kloppen. Wanneer je contract korter geleden is ingegaan (uit mijn hoofd na 1 april) dan krijg je maximaal 4 maanden. Uiteraard behoud je daarmee ook je opzegrecht.
![]() |
[ Voor 4% gewijzigd door A3-D op 28-05-2026 12:31 ]
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Jij krijgt 24 maanden lang iedere maand 50% korting?A3-D schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:27:
[...]
Dit is niet juist, mijn contract is ingegaan op 24 april 2026 nadat ik had opgezegd ivm aanpassing algemene voorwaarden. Ben akkoord gegaan met een korting van 50% voor 24 maanden en ontving een bericht van Ziggo via de reguliere post dat die € 2,50 pas wordt berekend na afloop van mijn huidige contractperiode (dus 24 april 2028). https://www.ziggo.nl/campagne/tarieven2026
[Afbeelding]
Excuses, 12 maanden 50% korting (de wens is de vader van de gedachteoutlandos schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:29:
[...]
Jij krijgt 24 maanden lang iedere maand 50% korting?
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Wanneer is de order geplaatst? Voor 1 april?A3-D schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:27:
[...]
Dit is niet juist, mijn contract is ingegaan op 24 april 2026 nadat ik had opgezegd ivm aanpassing algemene voorwaarden. Ben akkoord gegaan met een korting van 50% voor 24 maanden en ontving een bericht van Ziggo via de reguliere post dat die € 2,50 pas wordt berekend na afloop van mijn huidige contractperiode (dus 24 april 2028). https://www.ziggo.nl/campagne/tarieven2026
[Afbeelding]
Ik las over de screenshot heen.
[ Voor 7% gewijzigd door Jay-B op 28-05-2026 12:33 ]
Op 24 april, de bevestiging via de mail ontving ik op 28 april.
[ Voor 24% gewijzigd door A3-D op 28-05-2026 12:37 ]
Dan ben jij een uitzondering, ook dat kan hè...A3-D schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:27:
Dit is niet juist, mijn contract is ingegaan op 24 april 2026 nadat ik had opgezegd ivm aanpassing algemene voorwaarden.
Bijzonder dat ze dan voor een uitzondering een aparte landingspagina hebben gemaakt waar hetzelfde staat als in de brief: https://www.ziggo.nl/campagne/tarieven2026CreativeS schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 18:46:
[...]
Dan ben jij een uitzondering, ook dat kan hè...
Rustig maar... hakke hakke hakke doen we in het bos. Dat was gewoon info vanuit Ziggo. Na 1 april 4 maanden ipv heel contract. Het kan natuurlijk zo zijn dat dit gewijzigd is. Nogmaals... rustig maar, ik lees je wel.A3-D schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:36:
[...]
Bijzonder dat ze dan voor een uitzondering een aparte landingspagina hebben gemaakt waar hetzelfde staat als in de brief: https://www.ziggo.nl/campagne/tarieven2026
Ik vind dit raar, dat ze de prijs van een vast contract kunnen wijzigen is überhaupt al vreemd maar het zou moeten gaan op het moment van aanvraag, niet op het moment dat je contract in gaat. Je kan immers op het moment van aanvraag niet weten dat Ziggo een aankondiging op 9 mei gaat doen.monic39 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 19:07:
ik heb in februari een contract aangevraagd (tv en int start)per 20 mei ingaande. ik was van mening dat de espn verhoging voor mij niet zou gelden (want dan lopend contract), maar vandaag brief in de bus dat ik wel moet gaan betalen. contact via chat leerde mij dat als mijn contract 10 mei was ingegaan ik de verhoging niet hoefde te betalen, maar helaas 10 dagen te laat. dus niet ieder lopend contract is vrijgesteld van de espn verhoging , Dit even ter info.
Ook de Consumentenbond vindt deze prijsverhoging dubieus: https://www.consumentenbo...ziggo-kpn-wat-kun-je-doen
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van aanbiedingen, contractverleningen of overstappen naar Ziggo. Technisch inhoudelijke onderwerpen horen thuis in:
- Coax: [Ziggo Coax] Ervaringen & Discussie - Deel 11
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie
:strip_exif()/f/image/mokHsMmau13DZivuBlC4MyDh.jpg?f=fotoalbum_tile)