• madbot
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06:03
tweakers is een Nederlandstalig forum, dus post vooral in het Nederlands..

[ Voor 86% gewijzigd door teacher op 16-07-2026 00:05 ]

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:56
Ik krijg een update aangeboden voor de E2700 en BP2700.

v1.0.7.1 en v0.3.5.5. Beiden met een generieke “bug fixes” omschrijving.

Iemand deze al geïnstalleerd?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:39
@koekjah ja is handig, maar blijkbaar niet noodzakelijk. Wellicht zit er marge ingebouwd; bij 80% energie gebruik oranje lampje, bijv?

@digital-IMEI nope, zou wel top zijn als Anker eens release notes van betekenis zou maken.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Uit arremoede heb ik een travel router gebruikt en inmiddels is de koppeling gelukt. Er is dus iets op mijn wifi netwerk waar de Anker spullen niet mee om kunnen gaan… (een mDNS issue afgaande op mijn wireshark captures)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:34
ctrl-tab schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 12:33:
De max ac is hier nu volle vak aan het laden. Merk op dat er flink wat geluid uit komt. Lijkt iets van een fan te zijn? Klopt dit?

Tis niet echt een hoge pitch , beetje het geluid van een graafmachine oid.

Temperatuur volgens anker app nu 42 graden, 40% soc op 3250watt geladen inmiddels.
Heb nu 2 units staan, 1x 7kw en 1x 7kw + 7kw uitbreiding.
Viel me op dat de grotere unit nauwelijks geluid maakt. Ook niet op max load . De kleine echt aanzienlijk.

Geluid lijkt de belasting op de batterijen te zijn en niet de invertor. Wanneer ik de kleine unit beperk tot 1800 watt oid, is het geluid hetzelfde als de grote unit. In verhouding ongeveer dezelfde belasting op de batterijen.
Het lijkt dus niet temperatuur gerelateerd maar iets dat vooral boven 2000watt ontstaat op een enkele set cellen. Het start na een paar minuten laden/ontladen.

Benieuwd of anderen hetzelfde ervaren.

[ Voor 11% gewijzigd door ctrl-tab op 16-07-2026 07:57 ]

WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:55
Tomba schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 07:13:
Uit arremoede heb ik een travel router gebruikt en inmiddels is de koppeling gelukt. Er is dus iets op mijn wifi netwerk waar de Anker spullen niet mee om kunnen gaan… (een mDNS issue afgaande op mijn wireshark captures)
Ik lees hier mee omdat geïnteresseerd ben in de Anker. Ik zie jouw bericht en herken dit probleem ivm mDNS, blijkbaar heb ik dit issue ook in m'n netwerk (had een topic geopend in t ziggo forum maar leverde niks op)

Heb een Ziggo connectbox (DHCP uit) & Raspberry pi5 voorzien van Homeassistent en adguardhome. Adguardhome (die als integratie is toegevoegd binnen homeassistent) regelt de DHCP en de apparaten die ik toevoeg geef ik een statisch ipadres.

De P1 dongle (mijn geval HW) heb alleen kunnen koppelen middels een workaroud en heb t vermoeden dat deze workaround ook werkt voor t koppelen van je P1 dongle van Anker.

Op je GSM zet je als 1e je locatie aan, VPN uit.  (Op mijn gsm heb in mijn wifi verbindings instellingen ervoor gezorgd dat de telefoon niet meer automatisch verbinding maakt met 't 5ghz wifi netwerk, want de meeste dongles werken sowieso alleen op 2,4ghz)

Wis de opslag en cache van (de HW) Anker app.

Ga op je telefoon naar de Instellingen en zoek mobiele hotspot en tethering.

Stel de MOBIELE hotspot in met EXACT dezelfde naam (SSID) en het hetzelfde wachtwoord als je wifi thuisnetwerk.

Eenmaal aangemaakt,  zet je de hotspot aan en je mobiele data verbinding aan.

Zet je eigen WiFi uit op de telefoon (anders verbindt de betreffende app met t verkeerde netwerk).

Open je (HW of) Anker app en zet de dongle in koppelstand.

Doorloop de koppel stappen, en voila de dongle verbindt nu automatisch met je hotspot.

De mobiele data en hotspot kun  je hierna uit zetten op je gsm, en je WiFi  kun je weer aanzetten op telefoon.

(Eén aandachtspunt: je telefoon moet op 2,4GHz hotspot staan, niet op 5GHz!

Waarom werkt het nu opeens wél ? Nu de installatie via de hotspot is voltooid, heeft de P1-meter de wifi-naam en het wachtwoord definitief opgeslagen in zijn geheugen. En maakt hij wel verbinding met je netwerk

Kanttekening, in homeassistent behoudt hij de connectie perfect / stabiel. Maar de connectie met de app verliest hij na 1 a 2 dagen. Dan dien je bovenstaande stappen te herhalen. (De stap om je dongle in koppelstand te zetten is dan niet meer nodig, die kan er tussenuit)

• ArPi75
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08:19
ctrl-tab schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 07:54:
[...]

Heb nu 2 units staan, 1x 7kw en 1x 7kw + 7kw uitbreiding.
Viel me op dat de grotere unit nauwelijks geluid maakt. Ook niet op max load . De kleine echt aanzienlijk.

Geluid lijkt de belasting op de batterijen te zijn en niet de invertor. Wanneer ik de kleine unit beperk tot 1800 watt oid, is het geluid hetzelfde als de grote unit. In verhouding ongeveer dezelfde belasting op de batterijen.
Het lijkt dus niet temperatuur gerelateerd maar iets dat vooral boven 2000watt ontstaat op een enkele set cellen. Het start na een paar minuten laden/ontladen.

Benieuwd of anderen hetzelfde ervaren.
Wellicht komt het door de hoge C-rate van 0,5C bij maximaal vermogen op enkel de base-unit, waarbij dat op de base+uitbreiding nog maar 0,25C is. Hogere C-rates zorgen voor meer warmte ontwikkeling.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 17,6 kWp PV, WW-warmtepomp, gasloos sinds 2023, 32 kWh / 17 kW thuisaccu

• w1ll8m
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:06
Ik had ook problemen met de P1 meter. Kwam niet door de zelftest en soms ook een melding slecht signaal terwijl de P1 naast de router ligt. Uiteindelijk getest door een hotspot met een iPhone en dat werkte direct. Ik heb een Asus Mesh set. Probleem zat in het Guest netwerk, deze gebruiken de instelling AP-Isolated. Apparaten hebben dan wel verbinding maar zie elkaar niet. Het signaal probleem kwam doordat de P1 verbond met de node die op zolder stond. Dit heb ik aangepast. M.a.w. de tip kwam al voorbij, maar zet AP-isolated uit als je Guest netwerk gebruikt en uiteraard instellen op 2.4ghz only.

• ctrl-tab
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:34
ArPi75 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 08:19:
[...]

Wellicht komt het door de hoge C-rate van 0,5C bij maximaal vermogen op enkel de base-unit, waarbij dat op de base+uitbreiding nog maar 0,25C is. Hogere C-rates zorgen voor meer warmte ontwikkeling.
Ik zou het ook zeggen. Het valt me sowieso op dat temperatuur zeer langzaam afneemt.
Heb gisteren effe een fan op de koelvinnen gehad maar had niet het idee dat dat veel deed met de internal temperature. Vinnen afgekoeld --> temperatuur intern blijft hoog.
Heb het idee dat niet alle data ontsloten wordt (wel battery temp, geen invertor temp)

Hier een screenshotje. De blauwe lijn is de grote unit. Maar die heeft nog niet noemenswaardig mee gedraaid (pas gisteren in geschakeld).
Heb nu de wattages aangepast van de kleine unit en de theorie is dat die na het opladen vanmiddag ongeveer op hetzelfde punt gaan eindigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuc3MRV8tF61nIHjcxIlGrv2n6k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/slRziBGSlJ4PBZAcMUSA2eNI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door ctrl-tab op 16-07-2026 08:34 ]

WP: Panasonic KIT-WC07L3E5 7kw , buffer PAW-BTANK50L-2, Boiler PAW-TD20C1E5-1 | Solar: Goodwe SDT G2 GW6K-DT 6 kW | Battery: 2x Zendure SF 2400 AC totaal 17.2 kW

• BOEFJE_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:38
Aangezien de meesten nooit wat van Anker Solix horen over hun bestelling, heb ik deze update gevonden op de site. De vanaf 6 juli wordt niet meer genoemd. Er is nog steeds 0,0 communicatie voor diegenen die via Anker zelf hebben besteld op 26 mei en hem nog niet in huis hebben...

1. Bestellingen van 26 mei t/m 2 juni worden uiterlijk 19 juli verzonden.
2. Bestellingen van 3 t/m 27 juni worden van 20 t/m 26 juli verzonden
3. Bestellingen van 28 juni t/m 14 juli worden van 27 t/m 30 juli verzonden.
4. Bestellingen vanaf 15 juli worden naar verwachting vanaf 31 juli verzonden.

[ Voor 3% gewijzigd door BOEFJE_NL op 16-07-2026 09:38 ]

Pagina: 1 ... 35 36 Laatste