Idd , 1maand en anders afwachten tot ze u zelf contacteren .Als je ze instelt met 0 op de teller , dan zet je niets op net en hebben ze er eigenlijk geen affaire mee ...dodgefreak5 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 17:31:
Hier ook in de Hubo gekocht, draait al een week. Zit op een aparte groep en Blauwe CEE stekker met adapter erin. Je hebt 1 maand de tijd om hem aan te geven bij Luminus. We zien wel
Top! Ik hoopte al dat deze sensor beschikbaar zou komen.ctrl-tab schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 17:36:
Mocht iemand de Battery temperature in Homeassistant willen hebben dan kan je de volgende modbus sensor maken. Helaas verder niet veel kunnen vinden behalve een read-only export limit (geen import limit). Er is nog werk te verrichten door Anker hier!
Dit is de temperatuur van de main unit. Heb nog geen extra battery toegevoegd.code:Edit: heb nu een expansion batterij toegevoegd. Helaas wordt hier niks van exposed over modbus. Althans zo lijkt het.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17- name: anker_solix_extra type: tcp host: 6.6.6.6 #ip address van je anker mlodbus tcp endpoint port: 502 sensors: - name: "Anker Solarbank Battery Temperature" unique_id: anker_solarbank_battery_temp slave: 1 address: 10156 input_type: input data_type: int16 scale: 0.1 precision: 1 unit_of_measurement: "°C" device_class: temperature state_class: measurement scan_interval: 60
Heb er even een github ticket voor gemaakt. Ze moeten nog aan de slag bij Anker
https://github.com/anker-...-solix-official/issues/58
Bij mij laat hij het gemiddelde zien van de basisunit en uitbreiding.
Het valt me op dat nu in de avond de anker app geen solar signaleert terwijl die er duidelijk wel is. Gaat de app bij lage input automatisch op 0?
Verder is de eerste indruk van de solarbank ac max positief. Robuust, makkelijk te installeren en niet warm. Voorlopig nog op 800w staan. Na de vakantie maar een afspraak met m'n elektricien maken.
Verder is de eerste indruk van de solarbank ac max positief. Robuust, makkelijk te installeren en niet warm. Voorlopig nog op 800w staan. Na de vakantie maar een afspraak met m'n elektricien maken.
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue