Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerryvh
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 09:32
Dedicated Plug-in batterij topics voor HomeWizard, Zendure, en Marstek... maar nog geen over de Anker solix solarbank 3 e2700 pro? Ondanks een BE goedkeuring?

Ik ben wel geneigd om er eentje te kopen, als test in een tweede woning (heb in eerste woning een Zendure Hyper lopen).
Aankoopprijs voor de basis (omvormer + ingebouwde batterij) ligt in BE/NL verdacht uniform vast op 1499; duidelijk dat verkopers op mekaar afstemmen of de richtlijnen van fabrikant volgen. Gelukkig is er het buitenland - EUR 1245.

Wil iemand zijn ervaring delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:54
Ik zit hier met hetzelfde. Welk bedrijf heb je in gedachte waar hij goedkoper is? Eventueel de grens overrijden voor 400,- is nog wel de moeite. Ook direct even tanken en boodschappen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincentkok
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:07
Ik heb ook wel interesse in dit systeem. Kan mijn broer die dicht bij de Duitse grens woont de aankoop laten doen. Het is een mooi systeem. Ben dus ook wel benieuwd waar hij nu het goedkoopste is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:24

JT

VETAK y0

Ik vind het een mooi systeem maar ik haak af vanwege ontladen met max 1000w. Daarvoor vind ik hem echt te duur.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerryvh
StormRider schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 11:36:
Ik zit hier met hetzelfde. Welk bedrijf heb je in gedachte waar hij goedkoper is? Eventueel de grens overrijden voor 400,- is nog wel de moeite. Ook direct even tanken en boodschappen ;)
Der is eentje in Oostenrijk (ik passeer daar regelmatig). Is bij mijn weten wel de énige die wat korting geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:57
Ah fijn, een topic over de anker

Ik zat laatst, naar aanleiding van wat informatie die ik her en der kreeg, te kijken naar thuisbatterijen. Met name de plugin modellen. Niet als volledige vervanging (dus een ontldaing van 800 watt is geen probleem), enkel om het percentage eigen gebruik van zonneenergie op te krikken. De Homewizard lijkt mij niet echt toereikkend, en de anker lijkt interessant om, als het echt werkt, uit te kunnen uitbrieden in capaciteit.

Maar ik vraag mij af of mensen er ervaring mee hebben -- mede omdat ik niet, zoals je in sommige topics lees, er een heel HA systeem omheen wil. Maar goed instellen, goed aan laten sturen, een tikje plug en play.

Op dit moment heb ik 9 panelen die mijn stroomverbuik per jaar (ca 3200-3300 kWh) ruim dekt -- mijn dak ligt vol maar een paneel op een schuin dak op west zou er bij kunnen, die dan actief wordt als mijn normale zonnepanelen in teruggave afnemen -- en die aanknopen op de batterij

Dus ik ben benieuwd wat er al loopt en of zo een Anker accu in mijn use-case past

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c337n
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 15:23
Heeft er iemand een idee als je er zelf om gaat in Duitsland en cash betaald als je 'm dan ook meekrijgt voor 0% BTW?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:10

HHF

c337n schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:37:
Heeft er iemand een idee als je er zelf om gaat in Duitsland en cash betaald als je 'm dan ook meekrijgt voor 0% BTW?
Bij een aantal leveranciers is dit mogelijk. Mediamarkt.de heeft ze ook, mogelijk kun je het laten bezorgen bij een Mediamarkt vlak over de grens.
Deze is er ook nog:
https://mysolarplant.de/z...ix-pro3-batteriespeicher/
In de buurt van Roermond.

15 kWp panelen, gasloos, warmteponp, 1EV 80 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Ik vind dit ook wel een interessant ding, ook omdat het mogelijk is om er meer panelen op aan te sluiten (dan op een standaard plugin omvormer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HHF

HHF

Harrie schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:22:
Ik vind dit ook wel een interessant ding, ook omdat het mogelijk is om er meer panelen op aan te sluiten (dan op een standaard plugin omvormer).
Vergelijk hem ook eens met de Zendure solarflow 800P. ook 4 mppt en kan 2.6 kw aan zonnepanelen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

HHF schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:27:
[...]

Vergelijk hem ook eens met de Zendure solarflow 800P. ook 4 mppt en kan 2.6 kw aan zonnepanelen aan.
Die is inderdaad ook interessant. De Anker heeft wat mij betreft wel nog wat voordelen:
- maximum 1200 Watt ipv 800 Watt naar het net.
- 32A MPPT, wat het mogelijk maakt 2 panelen parallel aan te sluiten.
(Je kan je wel de vraag stellen hoeveel PV vermogen je maximaal aan wilt sluiten, want alles boven 1200Watt moet de batterij in, die is op een zonnige dag dan vrij snel vol. Afhankelijk van de gekozen capaciteit natuurlijk).

Als je met 1200Watt naar het net kan, ipv 800Watt, heb je misschien wat minder opslag nodig.

Edit: nu net nog wat videos gekeken, en ben niet zeker of hij nu met 800Watt of met 1200Watt naar het net kan sturen...

[ Voor 7% gewijzigd door Harrie op 19-08-2025 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmblom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09 20:06
Wat ik me afvraag bij dit apparaat is of ik mijn PV er direct op moet aansluiten, of dat het als standaard plug en play kan werken (met de P1 aaansturing).
En in geval van bv een grid outage, zou ik dan alsnog mijn PV in kunnen pluggen door ze uit mijn bestaande omvormer te halen? Omdat dan de P1 er waarschijnlijk ook uit ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHF

HHF

Harrie schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:03:
[...]

Die is inderdaad ook interessant. De Anker heeft wat mij betreft wel nog wat voordelen:
- maximum 1200 Watt ipv 800 Watt naar het net.
- 32A MPPT, wat het mogelijk maakt 2 panelen parallel aan te sluiten.
(Je kan je wel de vraag stellen hoeveel PV vermogen je maximaal aan wilt sluiten, want alles boven 1200Watt moet de batterij in, die is op een zonnige dag dan vrij snel vol. Afhankelijk van de gekozen capaciteit natuurlijk).

Als je met 1200Watt naar het net kan, ipv 800Watt, heb je misschien wat minder opslag nodig.

Edit: nu net nog wat videos gekeken, en ben niet zeker of hij nu met 800Watt of met 1200Watt naar het net kan sturen...
Volgens mij kunnen de Anker en de Zendure SFPRO beiden max 800 naar het net sturen en 1200 w van het net halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HHF

HHF

gmblom schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 18:55:
Wat ik me afvraag bij dit apparaat is of ik mijn PV er direct op moet aansluiten, of dat het als standaard plug en play kan werken (met de P1 aaansturing).
En in geval van bv een grid outage, zou ik dan alsnog mijn PV in kunnen pluggen door ze uit mijn bestaande omvormer te halen? Omdat dan de P1 er waarschijnlijk ook uit ligt
Je hoeft er geen panelen op aan te sluiten, kan standaard als plug en play werken.
Aansluiting van panelen is anders dan bij een standaard omvormer. Een reguliere omvormer heeft vaak 1 of 2 strings en alle panelen in serie. Bij de stekker batterijen moet je 1 of 2 panelen parallel aansluiten per mppt tracker. Dus dan moet je het dak op en alle bedrading gaan veranderen. In dat geval kun je beter (een deel van) je panelen permanent op de stekkerbatterij aansluiten, scheelt ook weer wat in DC-AC verliezen.

• cgms
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 15:06
Ik las net de handleiding, en hierin staat dat er ook een aparte losse aarding aangesloten moet worden (dus niet via de stekker). Hoe wordt dit gedaan? Door deze door te verbinden met de aarde van het thuisnet? Of moet hier een aparte aardpen voor geslagen worden?

Maakt de hele oplossing wat minder plug-and-play dan ik dacht.

• Harrie

Harrie

NederVlaming

cgms schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:20:
Ik las net de handleiding, en hierin staat dat er ook een aparte losse aarding aangesloten moet worden (dus niet via de stekker). Hoe wordt dit gedaan? Door deze door te verbinden met de aarde van het thuisnet? Of moet hier een aparte aardpen voor geslagen worden?

Maakt de hele oplossing wat minder plug-and-play dan ik dacht.
Die extra aardig is volgend mij omdat je ook een last kan voeden, ook wanneer je de stekker niet hebt ingestoken, via de backup power aansluiting.

Ik zou denken dat het niet nodig is, zolang je hem op een geaard stopcontact aangesloten houdt.

• Jerryvh
Met hun "Multi" systeem kan je dus tot 64kW aan akkus stapelen - niet mis :-). Heb nog niet uitgezocht hoe het werkt ("cluster" zoals Zendure? Slimme sturing?). Of dat veel zin heeft, is natuurlijk maar de vraag. Je zou dan , in theorie, meerdere donkere dagen kunnen overbruggen en je huis laten draaien op batterijstroom - maar met de beperkte laad- en ontlaadlimieten heeft dat weinig zin.

Hopelijk zijn de prijsafspraken snel achter de rug, en krijgen we wat concurrentie.

• HHF

HHF

Jerryvh schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:06:
Met hun "Multi" systeem kan je dus tot 64kW aan akkus stapelen - niet mis :-). Heb nog niet uitgezocht hoe het werkt ("cluster" zoals Zendure? Slimme sturing?). Of dat veel zin heeft, is natuurlijk maar de vraag. Je zou dan , in theorie, meerdere donkere dagen kunnen overbruggen en je huis laten draaien op batterijstroom - maar met de beperkte laad- en ontlaadlimieten heeft dat weinig zin.

Hopelijk zijn de prijsafspraken snel achter de rug, en krijgen we wat concurrentie.
Met het multisysteem kun je 4800w laden/ontladen. Dat is voor de meeste toepassingen genoeg. Voor zover ik het kan zien geen cluster maar op 1 fase. Je kunt ook 14.4 kWh aan zonnepanelen aansluiten.
Of je met Anker ook kunt clusteren (dus op verschillende fasen aansluiten) weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perfektidoeda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:35
Ik wil mijn ervaringen hier delen:
Op zondag 17 augustus heb ik twee batterijen en uitbreidingsbatterijen besteld, twee keer de Anker SOLIX Solarbank 3 E2700 Pro met elk een uitbreidingsset van één BP2700, zo heb ik maximaal een kleine 10 Kwh als je rekening houdt met de 10% lading die minimaal in het systeem moet achterblijven. Woensdag 20 augustus wordt alles afgeleverd, inclusief twee gratis P1 meters, één was genoeg geweest, maar deze kreeg ik er gratis bij. Installatie van de batterijen gaat voorspoedig, op elkaar gezet en zo heb je een batterij van 5 Kwh elk. Ik wil hier mee twee fasen voeden, mocht het bevallen dan kan ik er altijd nog een derde set bij bestellen. Batterijen worden in de Anker app direct herkend en dat lijkt allemaal goed te gaan. Tot ik ook de P1 meter aan moet sluiten, op de P1 aansluiting van de slimme meter (eerste connectie gaat via Bluetooth en daarna zet je op de Wifi, alleen 2.4 Ghz wordt ondersteund, maar dat heb ik al apart benoemd in mijn router en alleen de 2.4 Ghz actief. En daar gaat het mis, wat ik ook doe. De app ziet de P1 meter, maar zodra ik de Wifi erbij haal gaat de P1 meter offline en krijg deze niet meer aan de praat. De volgende dag de helpdesk van Anker gebeld (in Duitsland), maar krijg een bandje, zo druk dus alleen via email help te bekomen. Ik maak een mooie mail met plaatjes en heb de volgende vrijdag antwoord. Helaas ook met hun aanwijzingen blijft de P1 meter offline. Ik probeer het systeem op mijn andere router te zetten, maar ook de P1 meter blijft offline, na eerst door Bluetooth te zijn herkend. Op zaterdag nogmaals diverse pogingen om mijn P1 meter proberen aan te sluiten, maar niets lukt. Dan krijg ik de melding dat er een update beschikbaar is, met specifiek voor P1 meter in the Netherlands. Zou dat de verbindingsproblemen oplossen? Ik laat de update uitvoeren en tot mijn schrik / verbazing lijken de batterijen online, maar krijg ik een foutmelding dat ze daadwerkelijk offline zijn en dat er vanuit de app geen sturing meer mogelijk is, anders dan de Mood instelling, hahaha, ik kan een mooie blauwe streep op de batterij krijg, maar noch lading er in, noch eruit. Opnieuw mail naar de helpdesk, maar tot op heden blijft het stil. Mocht iemand nog slimme ideën hebben om de P1 meter aan de praat te krijgen, dan hoor ik het graag. Ik blijf hier verslag doen van hoe het verder gaat...
O ja, in de app zie ik wel de twee batterijen staan als samengevoegd maar als je deze werkelijk als één geheel wilt zien, dan moet je nog er nog een Anker SOLIX Power Dock bij kopen, deze is nog niet leverbaar (https://www.ankersolix.co...arbank3-a17c5-multisystem). Daar wacht ik eerst maar even mee.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bYtpAO3kAHjbUrQcrvpmO_S7mg8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S3e0js1a6xwl5jWUD1sC36Z9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3GYVcA7zz-TI0CNXvntRQgM6a50=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dnG5Vcl7COqa645ZPtU8ch5l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDaVlgZUtFy9fCea5BkyQ0GQWJA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LuyjJiJH2q3Kl2YuhXUZ2YgV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCzkTIe8a47UZBne178QQCXobHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eo4IyH2p0KI7z0uX5YunMI6m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHF

HHF

perfektidoeda schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:57:
Op zondag 17 augustus heb ik twee batterijen en uitbreidingsbatterijen besteld, twee keer de Anker SOLIX Solarbank 3 E2700 Pro met elk een uitbreidingsset van één BP2700, zo heb ik maximaal een kleine 10 Kwh als je rekening houdt met de 10% lading die minimaal in het systeem moet achterblijven. Woensdag 20 augustus wordt alles afgeleverd, inclusief twee gratis P1 meters, één was genoeg geweest, maar deze kreeg ik er gratis bij. Installatie van de batterijen gaat voorspoedig, op elkaar gezet en zo heb je een batterij van 5 Kwh elk. Ik wil hier mee twee fasen voeden, mocht het bevallen dan kan ik er altijd nog een derde set bij bestellen. Batterijen worden in de Anker app direct herkend en dat lijkt allemaal goed te gaan. Tot ik ook de P1 meter aan moet sluiten, op de P1 aansluiting van de slimme meter (eerste connectie gaat via Bluetooth en daarna zet je op de Wifi, alleen 2.4 Ghz wordt ondersteund, maar dat heb ik al apart benoemd in mijn router en alleen de 2.4 Ghz actief. En daar gaat het mis, wat ik ook doe. De app ziet de P1 meter, maar zodra ik de Wifi erbij haal gaat de P1 meter offline en krijg deze niet meer aan de praat. De volgende dag de helpdesk van Anker gebeld (in Duitsland), maar krijg een bandje, zo druk dus alleen via email help te bekomen. Ik maak een mooie mail met plaatjes en heb de volgende vrijdag antwoord. Helaas ook met hun aanwijzingen blijft de P1 meter offline. Ik probeer het systeem op mijn andere router te zetten, maar ook de P1 meter blijft offline, na eerst door Bluetooth te zijn herkend. Op zaterdag nogmaals diverse pogingen om mijn P1 meter proberen aan te sluiten, maar niets lukt. Dan krijg ik de melding dat er een update beschikbaar is, met specifiek voor P1 meter in the Netherlands. Zou dat de verbindingsproblemen oplossen? Ik laat de update uitvoeren en tot mijn schrik / verbazing lijken de batterijen online, maar krijg ik een foutmelding dat ze daadwerkelijk offline zijn en dat er vanuit de app geen sturing meer mogelijk is, anders dan de Mood instelling, hahaha, ik kan een mooie blauwe streep op de batterij krijg, maar noch lading er in, noch eruit. Opnieuw mail naar de helpdesk, maar tot op heden blijft het stil. Mocht iemand nog slimme ideën hebben om de P1 meter aan de praat te krijgen, dan hoor ik het graag. Ik blijf hier verslag doen van hoe het verder gaat...
O ja, in de app zie ik wel de twee batterijen staan als samengevoegd maar als je deze werkelijk als één geheel wilt zien, dan moet je nog er nog een Anker SOLIX Power Dock bij kopen, deze is nog niet leverbaar (https://www.ankersolix.co...arbank3-a17c5-multisystem). Daar wacht ik eerst maar even mee.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Soms heeft het geholpen om de P1 meter via een HW splitter aan te sluiten. Of dat hier ook gaat werken weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000

Dreamer

Foutje

Ik ben ook voor een Anker solix systeem gegaan met p1 meter.

Liep tegen dezelfde problemen aan dat de P1 meter niet online kwam. Dit is inmiddels opgelost. Bij werkte het volgende

Solarbank en p1 meter configuratie uit de app verwijderen.
Beide apparaten resetten

Solarbank toevoegen aan app
Solarbank op "self consumption / eigen verbruik" zetten
App vraagt dan om de slimme meter toe te voegen
Volg instructies om P1 meter toe te voegen.

Na afronding werkte het systeem na een paar minuten. Soort van.

Ik zeg soort van omdat beide apparaten online zijn in de app en dat de solarbank oplaad en ontlaad. Echter is de data van P1 meter totaal onbetrouwbaar waardoor de batterij ontlaad terwijl ik ook al stroom vanuit pv teruglever en andersom.

Verzoek ligt bij de klantenservice van Anker om dit op te lossen.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Dreamer schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:23:

Liep tegen dezelfde problemen aan dat de P1 meter niet online kwam. Dit is inmiddels opgelost. Bij werkte het volgende

Beide apparaten resetten

Ik zeg soort van omdat beide apparaten online zijn in de app en dat de solarbank oplaad en ontlaad. Echter is de data van P1 meter totaal onbetrouwbaar waardoor de batterij ontlaad terwijl ik ook al stroom vanuit pv teruglever en andersom.

Verzoek ligt bij de klantenservice van Anker om dit op te lossen.
Heb je de update voor de P1 meter in Nederland al gekregen? Misschien dat die jouw probleem oplost?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000

Dreamer

Foutje

Harrie schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:51:
[...]

Heb je de update voor de P1 meter in Nederland al gekregen? Misschien dat die jouw probleem oplost?
Heb een firmware update uitgevoerd. Leverde bij mij nog geen nieuwe versie op. Firmware versie v1.3.0.4

Klantenservice van Anker is gelukkig snel in reageren. Ze zijn mijn case nu aan het onderzoeken.

Edit:

Nogmaals de firmware upgrade geprobeerd. Ditmaal met succes. P1 Data lijkt nu goed te zijn. De firmware versie is nu v1.4.0.1

Voor het starten van de firmware upgrade staat in de handleiding 5x klikken in 3 seconden.

De praktijk is dat je veel sneller achter elkaar moet klikken. Eerder binnen 1 seconde.

[ Voor 30% gewijzigd door Dreamer op 27-08-2025 12:27 ]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• my_6th_sense
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-08 16:28
Thanks @Dreamer , die firmware update heeft het voor mij ook opgelost! (België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazaaaa
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:55
Loop tegen exact dezelfde problemen aan als jullie met de installatie van de P1 meter.
Komt niet online,

Echter ik heb een Solarbank 2 E1600 Pro,

De Anker helpdesk heeft vanmorgen gemaild dat de P1 meter alleen met de 1600AC en de E2700 pro werkt.

Ze hebben nog geen plannen om ook de E1600 pro te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perfektidoeda
Update van mijn ervaringen tot nu:
De Anker Helpdesk is zeer behulpzaam, maar heeft tot op heden geen oplossing kunnen bieden.
Mijn Anker Solix P1 meter is via een Homewizard splitter aangesloten, dus het lijkt geen verschil te maken of ik deze rechtstreeks op de P1 poort aansluit of via de splitter. Firmware van de Anker Solix P1 meter is v.1.4.0.1. dus lijkt up to date te zijn, al heb ik op de support site van Anker niet direct de laatste versie van de firmware kunnen achterhalen. Uiteindelijk heb ik een oplossing gevonden, ik zit op Odido als internet provider met een Zyxel EX5601-T1 modem/router, gastnetwerk draait alleen 2.4Ghz en 5Ghz staat uit, Anker P1 meter komt even online en dan is het afgelopen. Ik heb nu een kleine router (die ik nog had liggen) er tussen gezet, TP-Link Portable Wireless N router TL-MR3020, deze draait alleen een 2.4Ghz netwerk met 150Mbps. En het gehele systeem, twee batterijen sets en de Anker P1 meter zijn alle online en het lijkt allemaal te werken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke25
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 17-09 22:10
Ik heb alles online , laatste firmware , maar ik krijg geen data door van de P1 meter . Daarvoor had ik er eentje van homewizard en dat ging fluitje van een cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans van zeijl
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 03-09 09:00
Knip, reclame dit bericht is verwijderd ivm commerciële belangen.

[ Voor 155% gewijzigd door teacher op 30-08-2025 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:19
HHF schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 21:32:
[...]

Bij een aantal leveranciers is dit mogelijk. Mediamarkt.de heeft ze ook, mogelijk kun je het laten bezorgen bij een Mediamarkt vlak over de grens.
Deze is er ook nog:
https://mysolarplant.de/z...ix-pro3-batteriespeicher/
In de buurt van Roermond.
Dat is wel een aanzienlijk (en interessant) prijsverschil en het uurtje in de auto waard. €2.199 in Nederland tegen €1.650 in Duitsland. (voor de Anker SOLIX Solarbank 3 E2700 Pro met BP2700)
Is dan alleen zonder P1 meter, maar die is voor een paar tientjes los te bestellen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HHF

HHF

Merijn. schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 18:01:
[...]

Dat is wel een aanzienlijk (en interessant) prijsverschil en het uurtje in de auto waard. €2.199 in Nederland tegen €1.650 in Duitsland. (voor de Anker SOLIX Solarbank 3 E2700 Pro met BP2700)
Is dan alleen zonder P1 meter, maar die is voor een paar tientjes los te bestellen..
Let wel ik weet niet zeker of ze de leveranciers de batterijen ook zonder BTW aan een Nederlander verkopen. Gezien de verhalen op de diverse forum hier gaat dat meestal goed, maar je kunt voordat je op reis gaat altijd even bellen.
Het grote prijsverschil zit hem namelijk in de BTW. 0% voor inwoners van Duitland.
Op Giezhals.de of Idealo.de kun je een lijst met aanbieders in Duitsland vinden met de prijzen. Of alle webshops van deze lijst betrouwbaar zijn weet ik niet. Ik zou van de Ebay aanbieders wegblijven.

[ Voor 12% gewijzigd door HHF op 30-08-2025 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaleZ
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 10-09 12:46
Jerryvh schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 15:41:
Dedicated Plug-in batterij topics voor HomeWizard, Zendure, en Marstek... maar nog geen over de Anker solix solarbank 3 e2700 pro? Ondanks een BE goedkeuring?

Ik ben wel geneigd om er eentje te kopen, als test in een tweede woning (heb in eerste woning een Zendure Hyper lopen).
Aankoopprijs voor de basis (omvormer + ingebouwde batterij) ligt in BE/NL verdacht uniform vast op 1499; duidelijk dat verkopers op mekaar afstemmen of de richtlijnen van fabrikant volgen. Gelukkig is er het buitenland - EUR 1245.

Wil iemand zijn ervaring delen?
Ik denk dat de internationale verkopers geen P1-meter leveren. In plaats daarvan hebben ze de meters die je zelf moet installeren.

Ik heb het op hun website gecontroleerd, het lijkt erop dat P1 alleen beperkt is tot de verkopers in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHF

HHF

DaleZ schreef op maandag 1 september 2025 @ 11:13:
[...]

Ik denk dat de internationale verkopers geen P1-meter leveren. In plaats daarvan hebben ze de meters die je zelf moet installeren.

Ik heb het op hun website gecontroleerd, het lijkt erop dat P1 alleen beperkt is tot de verkopers in de Benelux.
In Duitsland zijn P1 meters ook gebruikelijk. Andere optie is in Nederland een losse P1 meter te kopen. Uit de reviews kun je wel achterhalen welke P1 meter compatible is met de stekkerakku en je smart meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V0gelz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:21
(BE) Heb ondertussen de Solarbank 3 E2700 geinstalleerd met de P1 meter maar die kan bij mij niets uitlezen.
Heb een Landis Gyr + E360-3P hangen en daar op valt te zien dat de P1 poort open is (via fluvius), maar hij kan niets uitlezen, 0W blijft er op staan. Beide toestellen met laatste firmware (P1: 1.4.0.1, Solarbank 1.0.2.6) en hij doet niets. Ook heb ik mijn OneSSID uitgezet aangezien de P1 meter enkel via 2.4 werkt (was ook een probleem bij mij). Heb al verschillende zaken naar helpdesk gestuurd van Anker, geen reactie gehad tot nu toe.
Heel vervelend, ben aan het denken om hem terug te sturen... Ik geeft het nog deze week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke25
Ik heb momenteel hetzelfde gevoel …
Leek veel belovend , maar momenteel dient mijn installatie niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V0gelz
Ter info: Landis+Gyr E360-meter niet compatibel met de P1-meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brockhaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Zo goedenavond allen! Na het lezen van de forum berichten werd ik toch ook een beetje bang of ik het werkend kreeg … Hier ook een Landis+Gyr E360 3-Phase systeem. Maar wonderbaarlijk toch werkend gekregen, moest de P1 meter wel een keertje loskoppelen en opnieuw koppelen (iot knop 10 seconden indrukken!) Dankzij de tip van Dreamer hieronder. Al moest ik de Anker Solix 3 E2700 Pro wel op “Custom-Mode” zetten.
Dreamer schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:23:

Beide apparaten resetten

Wat misschien voor anderen ook werkt met een E360, sluit een extra USB-C voeding aan tijdens het koppelen! Per toeval dacht ik hier aan om te proberen omdat ik ook het probleem dat de Anker P1-meter niet wilde koppelen. Na de 10sec reset lijkt de P1 meter namelijk niet normaal aan te gaan (lampjes branden niet normaal). Aangezien ik die van mij met de HomeWizard P1 splitter heb verbonden, gaf die de indicatie, oranje lampje, dat er onvoldoende stroom was! Na aansluiting met een extra USB-C kabel, voor extra peut, is de koppeling geslaagd en werkt alles naar behoren. Daarna de USB kabel ook weer verwijderd. *O*

Het werkt dus ook op een E360! Wellicht dat dit voor anderen een oplossing is! Indien zo, dan ga ik Anker van deze oplossing op de hoogte stellen. Blijkbaar kan dan de E360 niet genoeg power leveren op de P1 poort, raar … Foto’s als bewijs ;-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zFVVSr9uIv9bqVIWTrR8Yd1WyE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ryHCD0si79f0UlWIE2cvctFl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/clBRYeZkIr3-M9Zx8gZCSQ-WfP8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HO8JC6tBv2J7s0gomTvKEKkx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEpAt4V84Sw2wuiae3RDDnwb1Mo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hHb8EzpJhi1teSTPrxNc8Ixv.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UrLBc8gQyZAxfktdQJUiSvToaQU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MRnPJ6PPT7IMev5bUSjNzoP7.jpg?f=fotoalbum_tile
[Update 03-09] De Anker lijkt nu netjes te laden via de panelen, alleen is dit niet terug te zien in devices, die zijn "offline" :? 8)7 Wel een grillige verloop van verbruik in de tibber app...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zVqh5HgliQbnEsXtPpCCgkyHHws=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QO9SY846qYP4QHiy64Vtld1e.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wk_ZTggYmDoAduI0FHKwvFwlmko=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/MXxlv9kG6XwdJDXBVlvp367z.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81M67cNLVA7uGxopyM0e0Wc8aco=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/emyA2bcfk7HhTcgRLuL0WJOO.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 39% gewijzigd door Brockhaus op 03-09-2025 10:51 . Reden: Fotos in een grid. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brockhaus
  • Nu online
V0gelz schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:58:
(BE) Heb ondertussen de Solarbank 3 E2700 geinstalleerd met de P1 meter maar die kan bij mij niets uitlezen.
Heb een Landis Gyr + E360-3P hangen en daar op valt te zien dat de P1 poort open is (via fluvius), maar hij kan niets uitlezen, 0W blijft er op staan. Beide toestellen met laatste firmware (P1: 1.4.0.1, Solarbank 1.0.2.6) en hij doet niets. Ook heb ik mijn OneSSID uitgezet aangezien de P1 meter enkel via 2.4 werkt (was ook een probleem bij mij). Heb al verschillende zaken naar helpdesk gestuurd van Anker, geen reactie gehad tot nu toe.
Heel vervelend, ben aan het denken om hem terug te sturen... Ik geeft het nog deze week..
Probeer eens met een USB-C voeding er bij, eerst even verwijderen uit de app, 10 seconden de iot knop indrukken tot lampje gaat knipperen en dan nogmaals koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brockhaus
  • Nu online
Overigens na een reboot van mijn telefoon kreeg ik wel weer contact met de P1 meter en de Solarbank.

Weet iemand hoeveel Solarbanks je mag plaatsen thuis? Stel ik plaats er 3 heb ik dan 2100W output of zit ik nog steeds vast aan de 800W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volanker
  • Laatst online: 19:49
Hier helaas geen succes met Landis+Gyr E360 -1P … terugsturen of smartmeter dan maar ☹️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brockhaus
  • Nu online
Volanker schreef op woensdag 3 september 2025 @ 20:05:
Hier helaas geen succes met Landis+Gyr E360 -1P … terugsturen of smartmeter dan maar ☹️
Wat heb je geprobeerd?

• Robbeke25
De e360-1p is bij mij ook niet op te starten .
Heb er gelukkig een smartmeter bijgekregen .

• Robbeke25
Vandaag bericht gekregen van Anker dat de P1 meter niet compatibel is met de e360-1p

Er zal ook geen update komen dat dit in de toekomst wel zal lukken. Ze nemen hem retour .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V0gelz
Heb ook bericht gekregen dat ze de p1 meter willen wisselen met een smart meter, dit maakt de installatie alweer meer complex dan een simpele plug & play oplossing, moet dan ook iemand zoeken om deze te komen installeren..

• Brockhaus
  • Nu online
perfektidoeda schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:57:
Op zondag 17 augustus heb ik twee batterijen en uitbreidingsbatterijen besteld, twee keer de Anker SOLIX Solarbank 3 E2700 Pro met elk een uitbreidingsset van één BP2700, zo heb ik maximaal een kleine 10 Kwh als je rekening houdt met de 10% lading die minimaal in het systeem moet achterblijven. Woensdag 20 augustus wordt alles afgeleverd, inclusief twee gratis P1 meters, één was genoeg geweest, maar deze kreeg ik er gratis bij. Installatie van de batterijen gaat voorspoedig, op elkaar gezet en zo heb je een batterij van 5 Kwh elk. Ik wil hier mee twee fasen voeden, mocht het bevallen dan kan ik er altijd nog een derde set bij bestellen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie dat jij er twee heb staan, lever je dan ook meer dan 800 W aan je eigen huis? En aan het net?

Ik wil eventueel meer dan een plaatsen, maar ik las ergens dat je niet meer dan een mag plaatsen vanwege de 800 We regel. Wat is jou ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darnie
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:46
Ik keek vandaag toevallig een mail. 2 stekkers erbij en met een extra kortingscode 10% extra korting bovenop deze prijs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lqcXYM9qrkNwUCP0MSyuccq9jJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w7WPsrdl0zDir7ResUQZTZjd.jpg?f=fotoalbum_largemooie deal

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24
Darnie schreef op donderdag 4 september 2025 @ 18:54:
Ik keek vandaag toevallig een mail. 2 stekkers erbij en met een extra kortingscode 10% extra korting bovenop deze prijs

[Afbeelding]mooie deal
Welke winkel?

• perfektidoeda
Brockhaus schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:50:
[...]

Ik zie dat jij er twee heb staan, lever je dan ook meer dan 800 W aan je eigen huis? En aan het net?

Ik wil eventueel meer dan een plaatsen, maar ik las ergens dat je niet meer dan een mag plaatsen vanwege de 800 We regel. Wat is jouw ervaring?
Helaas, dit blijft 800 Watt, ook al heb ik ze op verschillende fasen aangesloten. Ik heb al een mail naar Anker support gestuurd. Als je Grid connection opvraagt, krijg je te zien dat de input wel 2400 en evt. lager in te stellen, maar de output staat op Auto en maximaal 800 watt. Moet 1600 watt zijn in plaats van 800 watt en waarom moet het Auto zijn en kan ik het niet zelf instellen zoals bij de input-kant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBPIgcUyHiynlEOYvmGrpUVwo98=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d73jyFZesf8ARPeDDtrLyLCB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharco
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:38
Darnie schreef op donderdag 4 september 2025 @ 18:54:

[Afbeelding]mooie deal
Weet iemand wat precies de functie van zo'n stekker is, als je al een P1 meter geïnstalleerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brockhaus
  • Nu online
perfektidoeda schreef op donderdag 4 september 2025 @ 21:52:
[...]

Helaas, dit blijft 800 Watt, ook al heb ik ze op verschillende fasen aangesloten. Ik heb al een mail naar Anker support gestuurd. Als je Grid connection opvraagt, krijg je te zien dat de input wel 2400 en evt. lager in te stellen, maar de output staat op Auto en maximaal 800 watt. Moet 1600 watt zijn in plaats van 800 watt en waarom moet het Auto zijn en kan ik het niet zelf instellen zoals bij de input-kant.
[Afbeelding]
Ah dat is goed om te weten, dus voor meer output hebt je die Power Dock nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Tharco schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 09:05:
[...]

Weet iemand wat precies de functie van zo'n stekker is, als je al een P1 meter geïnstalleerd hebt?
Ik denk dat het gewoon een 'slimme' stekker is, die je aan kunt schakelen als je PV panelen produceren en je batterij vol is bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprinkler98
  • Laatst online: 12:06
Robbeke25 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 13:15:
Vandaag bericht gekregen van Anker dat de P1 meter niet compatibel is met de e360-1p

Er zal ook geen update komen dat dit in de toekomst wel zal lukken. Ze nemen hem retour .
Ai, zou het op alle slimme meters niet werken dan? Ik heb een Siconia T211 digitale meter (België, West-Vlaanderen). Als het niet met P1 werkt hoeft het voor mij niet, ik wil het eenvoudig :) . Weet iemand vanaf wanneer de p1 aansturing in België officieel toegelaten gaat zijn? Ook dat is precies niet echt eenvoudig te vinden.

Zijn er ook specifieke redenen om hiervoor te kiezen en bvb. niet homewizard? Gelijkaardig vermogen, blijkbaar geen P1 problemen (ik heb al hun slimme meter en die werkt perfect). En zelfs nog iets goedkoper.

Verder kijk ook nog naar Marstek, die kunnen voor die prijs dubbel de capaciteit leveren...

[ Voor 19% gewijzigd door Sprinkler98 op 05-09-2025 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:17
Hoi,

Ik zit erover te denken om een E2700 icm de P1 meter te kopen. Zijn jullie over het algemeen tevreden?
En hoe is de RTE als je hem puur aan het stopcontact hangt, dus geen zonnepanelen er direct op koppelt?

Kom nu van HW die 3x een kapotte batterij stuurde, dus ben daar nu wel klaar mee. Dit lijkt een heel mooi alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHF

HHF

ixrobin schreef op maandag 8 september 2025 @ 17:15:
Hoi,

Ik zit erover te denken om een E2700 icm de P1 meter te kopen. Zijn jullie over het algemeen tevreden?
En hoe is de RTE als je hem puur aan het stopcontact hangt, dus geen zonnepanelen er direct op koppelt?

Kom nu van HW die 3x een kapotte batterij stuurde, dus ben daar nu wel klaar mee. Dit lijkt een heel mooi alternatief
Vergelijk Anker in de diverse reviews ook met Marstek Venus E en Zendure 2400AC. Hebben allemaal hun pro's en cons, en qua prijs per kwh redelijk vergeljkbaar. (Alhoewel de Marstek V2.0 momenteel in de aanbieding is vanwege het uitkomen van de V3.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:38
ixrobin schreef op maandag 8 september 2025 @ 17:15:
Hoi,

Wacht nog maar even, ik heb sinds zaterdag de e2700 met de p1 meter, alleen zie ik geen data in de app en zonder een werkende p1 meter heb je er niet veel aan. Ik heb al contact opgenomen met Anker support en ik vermoed een software issue, omdat mijn slimme meter compatible zou zijn (dsmr 4.2.2), de p1 meter krijgt data (led knippert groen) en is toegevoegd volgens de instructies. Doordat er geen logging is, ben ik nu afhankelijk van Anker support, wellicht kan het worden opgelost en anders moet alles maar retour. Mijn slimme meter is een kaifa ma105c, verouderd, maar mijn andere p1 meter heeft er geen problemen mee (youless) en het enige issue is eigenlijk dat er geen data in de app verschijnt en dan staat de e2700 ook maar in slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
aryan schreef op maandag 8 september 2025 @ 20:32:
[...]

Wacht nog maar even, ik heb sinds zaterdag de e2700 met de p1 meter, alleen zie ik geen data in de app en zonder een werkende p1 meter heb je er niet veel aan. Ik heb al contact opgenomen met Anker support en ik vermoed een software issue, omdat mijn slimme meter compatible zou zijn (dsmr 4.2.2), de p1 meter krijgt data (led knippert groen) en is toegevoegd volgens de instructies. Doordat er geen logging is, ben ik nu afhankelijk van Anker support, wellicht kan het worden opgelost en anders moet alles maar retour. Mijn slimme meter is een kaifa ma105c, verouderd, maar mijn andere p1 meter heeft er geen problemen mee (youless) en het enige issue is eigenlijk dat er geen data in de app verschijnt en dan staat de e2700 ook maar in slaapstand.
Bedankt voor het delen. Kan ik ergens zien welke slimme meters worden ondersteund voor hun P1 meter? Dat heb ik nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
ixrobin schreef op maandag 8 september 2025 @ 20:56:
[...]

Bedankt voor het delen. Kan ik ergens zien welke slimme meters worden ondersteund voor hun P1 meter? Dat heb ik nog niet kunnen vinden.
Nee, ik heb geen lijst kunnen vinden, je hebt een support pagina, waarin wel wat informatie staat:
De P1-meter is compatibel met de meeste slimme meters die de DSMR 5.0- of 4.0-protocollen gebruiken. Deze protocolversies worden meestal weergegeven op je slimme meter.

We werken voortdurend aan het uitbreiden van de lijst met compatibele apparaten. Onze primaire focus ligt op het ondersteunen van DSMR 5.0-modellen om optimale prestaties te garanderen.
https://support.ankersoli...eter-AE1R0-Gebruikersgids

En hier heb ik wat slimme meters kunnen vinden, met een aanduiding welke DSMR protocol wordt gebruikt:
https://www.powerbaas.nl/...ndersteund-door-powerbaas

Alleen lijkt er in mijn geval nu wel te worden voldaan aan minimaal DSMR 4.0, kan ik ook gewoon verbinding maken en zie ik de meter terug in de app, alleen geen data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
aryan schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:28:
[...]

Nee, ik heb geen lijst kunnen vinden, je hebt een support pagina, waarin wel wat informatie staat:

[...]

https://support.ankersoli...eter-AE1R0-Gebruikersgids

En hier heb ik wat slimme meters kunnen vinden, met een aanduiding welke DSMR protocol wordt gebruikt:
https://www.powerbaas.nl/...ndersteund-door-powerbaas

Alleen lijkt er in mijn geval nu wel te worden voldaan aan minimaal DSMR 4.0, kan ik ook gewoon verbinding maken en zie ik de meter terug in de app, alleen geen data.
Thanks voor het delen!
Vervelend voor je, ik hoop dat ze het snel kunnen oplossen. Heb je er wel een voeding op aangesloten?

Ik heb zo te zien een DSMR 5.0 meter, ben benieuwd hoe dat dan gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
ixrobin schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:47:
[...]

Thanks voor het delen!
Vervelend voor je, ik hoop dat ze het snel kunnen oplossen. Heb je er wel een voeding op aangesloten?

Ik heb zo te zien een DSMR 5.0 meter, ben benieuwd hoe dat dan gaat zijn.
Ja, met aangesloten voeding, ik maak gebruik van een p1 splitter, daarop zit ook voeding, ik heb het er ook even tussenuit gehaald en de Anker P1 meter direct op de P1 poort aangesloten en doordat de groene led blijft knipperen lijkt het allemaal oké.

Ze zouden in ieder geval wat meer details moeten geven om vooraf te controleren of de slimme meter compatibel is, dat zal meer zijn dan alleen DSMR versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
Ik heb nu ook de E2700 met de P1 meter binnen, maar ik krijg de P1 meter niet geüpdatet. De versie is 1.3.0.4 en deze versie is niet in staat mijn meter uit te lezen (Iskra AM550). De led knippert wild in het blauw. Als ik 5 keer op de iot knop druk zie ik dat hij wil updaten, knippert 1x groen, dan een paar seconden niks, dan heel vaak en snel achter elkaar groen, gevolgd door het snelle blauwe geknipper dat het signaal niet gelezen wordt. De firmware blijft op 1.3.0.4 steken. Ook al met/zonder actieve P1 splitter geprobeerd en ook inclusief de voeding op de P1 splitter/direct op de P1 meter aangesloten. Ik ga de support van Anker maar even benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardewarenman
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-09 17:58
Ik heb ook een Anker Solarbank 3 E2700 systeem met 2 uitbreidingen (BP2700). Mijn slimme meter is de Landis E360. In eerste instantie (zonder te weten van de problemen) heb ik het zonder problemen aangesloten en werkte de slimme modus prima. Na een reset van e.e.a. verloopt het heel stroef. Verbinden met P1 en app verloopt vreemd eerst inderdaad in custom modus zetten en dan lukt het wel. Echter de app toont de stroom vanuit de voltaische panelen (niet direct gekoppeld aan de solarbank) niet meer. Dit was voorheen wel het geval.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoudb
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-09 14:31
Hier ook een p1 meter geleverd gekregen. Maar wat is het koppelen een drama zeg. Hij heeft nu eindelijk wifi volgens de app, maar updaten van de firmware wil niet lukken, blijft op v1.3.0.4. En zodra ik hem daadwerkijk in de p1 splitter stop gaat die offline, nu al een ochtend mee aan het stoeien.

Heb hem aangeschaft met de solarbank 3 als vervanger van een HomeWizard batterij in verband met een grotere cappaciteit, maar begin nu toch wel te twijfelen of dat wel zo verstandig was als ik dit allemaal lees.

Iemand nog een tip? Als ik de knop vijf keer indruk, knippert die op een gegeven moment een aantal keer groen en dan weer terug naar blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
Remcoudb schreef op zondag 14 september 2025 @ 11:58:
Hier ook een p1 meter geleverd gekregen. Maar wat is het koppelen een drama zeg. Hij heeft nu eindelijk wifi volgens de app, maar updaten van de firmware wil niet lukken, blijft op v1.3.0.4. En zodra ik hem daadwerkijk in de p1 splitter stop gaat die offline, nu al een ochtend mee aan het stoeien.

Heb hem aangeschaft met de solarbank 3 als vervanger van een HomeWizard batterij in verband met een grotere cappaciteit, maar begin nu toch wel te twijfelen of dat wel zo verstandig was als ik dit allemaal lees.

Iemand nog een tip? Als ik de knop vijf keer indruk, knippert die op een gegeven moment een aantal keer groen en dan weer terug naar blauw.
Ik ben in contact met de klantenservice, ik hoop morgen iets te horen hierover.
Knippert hij bij jou snel blauw tijdens de update( 200ms) of is het solide voor 5 seconden?

En gebruik je een actieve of passieve splitter? Voor zover ik weet wordt een passieve niet ondersteund. Voor een actieve raad ik je aan om ook de voeding aan te sluiten

[ Voor 8% gewijzigd door ixrobin op 14-09-2025 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoudb
ixrobin schreef op zondag 14 september 2025 @ 12:19:
[...]

Knippert hij bij jou snel blauw tijdens de update( 200ms) of is het solide voor 5 seconden?

En gebruik je een actieve of passieve splitter? Voor zover ik weet wordt een passieve niet ondersteund. Voor een actieve raad ik je aan om ook de voeding aan te sluiten
Hij lijkt snel te knipperen. Volgens mij is het een actieve splitter, hier heb ik de voeding op aangesloten en ook op de splitter zelf.

Het gaat om deze splitter die er tussen zit:https://www.energiebespaarshop.nl/Details.aspx?a=70&ProductID=12845

Heb jij dan ook dat als je hem in de p1 poort plugt dat die dan niet meer online is? Toch mooi dat het wordt verkocht als plug & play, maar dat lijkt toch niet helemaal het geval te zijn :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
Remcoudb schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:20:
[...]

Hij lijkt snel te knipperen. Volgens mij is het een actieve splitter, hier heb ik de voeding op aangesloten en ook op de splitter zelf.

Het gaat om deze splitter die er tussen zit:https://www.energiebespaarshop.nl/Details.aspx?a=70&ProductID=12845

Heb jij dan ook dat als je hem in de p1 poort plugt dat die dan niet meer online is? Toch mooi dat het wordt verkocht als plug & play, maar dat lijkt toch niet helemaal het geval te zijn :-(
Snel knipperen betekent dat hij de data niet kan verwerken. Je ervaart in ieder geval hetzelfde als ik tijdens de upgrade. Waarom wij niet kunnen upgraden terwijl ik hier reacties lees over een versie 1.4.0.1 snap ik niet. Ik hoop dat de klantenservice snel antwoord geeft.

Bij mij gaat hij niet offline zodra ik hem direct in de p1 poort steek. Maar bij mij blijft hij altijd snel blauw knipperen, dus ik hoop dat die update het gaat fixen. Ik heb sporadisch gezien dat hij eenmalig data wist te verwerken, maar dat dan urenlang blijf tonen.

Mocht het niet werken, dan hoop ik hun smart meter te krijgen, want de batterij zelf lijkt me wel een solide product. De bouwkwaliteit vind ik in ieder geval beter dan die van HW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remcoudb
ixrobin schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:33:
[...]

Snel knipperen betekent dat hij de data niet kan verwerken. Je ervaart in ieder geval hetzelfde als ik tijdens de upgrade. Waarom wij niet kunnen upgraden terwijl ik hier reacties lees over een versie 1.4.0.1 snap ik niet. Ik hoop dat de klantenservice snel antwoord geeft.

Bij mij gaat hij niet offline zodra ik hem direct in de p1 poort steek. Maar bij mij blijft hij altijd snel blauw knipperen, dus ik hoop dat die update het gaat fixen. Ik heb sporadisch gezien dat hij eenmalig data wist te verwerken, maar dat dan urenlang blijf tonen.

Mocht het niet werken, dan hoop ik hun smart meter te krijgen, want de batterij zelf lijkt me wel een solide product. De bouwkwaliteit vind ik in ieder geval beter dan die van HW
Eens hoor, de batterij zelf is een top ding, Maar wil toch graag dat die ook slim voor me gaat werken, het handmatig opladen is niet ideaal. Vanavond nog maar eens proberen.

Bij mij knippert die trouwens 'langzaam' blauw als ik hem in de p1 splitter plug. En dan gaat die offline in de app.

[ Voor 5% gewijzigd door Remcoudb op 14-09-2025 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mudbiker
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:28
Zelfde probleem hier. Heb een ticket aangemaakt bij Anker support. P1 meter firmware 1.3.0.4 met Landis Gyr E360 3 fasen slimme meter. Vraagje RemcoudB hoe laat je nu de accu handmatig bij ? Met HW energy socket ?

[ Voor 48% gewijzigd door mudbiker op 14-09-2025 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remcoudb
mudbiker schreef op zondag 14 september 2025 @ 17:49:
Zelfde probleem hier. Vraagje Remco hoe laat je nu de accu handmatig bij ?
In de app heb je de modus handmatige noodvoeding, die zet ik aan als de zon schijnt of de tarieven overdag laag zijn. En dan in de avond weer met de aangepaste modus ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mudbiker
Thx ga ik daarna kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
Remcoudb schreef op zondag 14 september 2025 @ 17:51:
[...]

In de app heb je de modus handmatige noodvoeding, die zet ik aan als de zon schijnt of de tarieven overdag laag zijn. En dan in de avond weer met de aangepaste modus ontladen.
Dankjewel, ik was vandaag nog aan het zoeken of dit kan, maar ik had het nooit achter die optie gezocht.

Tof om te zien dat hij daadwerkelijk 1200w kan laden, ipv de 800w die de meeste anderen hanteren. Voor mijn persoonlijke situatie gunstiger, omdat wij rond lunch altijd een hoge piek hebben en de opwekking daarna sneller afneemt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remcoudb
ixrobin schreef op zondag 14 september 2025 @ 18:13:
[...]

Dankjewel, ik was vandaag nog aan het zoeken of dit kan, maar ik had het nooit achter die optie gezocht.

Tof om te zien dat hij daadwerkelijk 1200w kan laden, ipv de 800w die de meeste anderen hanteren. Voor mijn persoonlijke situatie gunstiger, omdat wij rond lunch altijd een hoge piek hebben en de opwekking daarna sneller afneemt
Klopt dat werkt gelukkig wel, is ook een mooi product dus hoop dat het koppelen uiteindelijk ook gaat werken. Dan nog eens goed kijken welke modus het beste werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoudb
ixrobin schreef op zondag 14 september 2025 @ 12:19:
[...]

Heb je contact met de duitse klantenservice of heb je een andere gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
Remcoudb schreef op maandag 15 september 2025 @ 09:15:
[...]

Heb je contact met de duitse klantenservice of heb je een andere gevonden?
Ik ben nu via support@anker.com in contact met ze.
De eerstelijns support mailt al het hele weekend met me, wat positief is.
Op dit moment ben ik in afwachting van een reactie van hun technische experts mbt welke firmware versie de meest actuele is, welke stappen ik nog kan zetten om naar die versie te gaan en of mijn slimme meter compatible is.

Bellen naar hun Duitse klantenservice raad ik af. Dit had ik vrijdag geprobeerd. De persoon aan de andere kant van de lijn wist niks af van het bestaan van een P1 meter en je krijgt echt puur de eerstelijns support (reset je devices, probeer het nog eens). Vervolgens wilde ze een poging doen om een ticket aan te maken, maar ik moest mijn email adres spellen en ik hoorde al dat het daar helemaal mis ging. Heb vanuit die hoek ook nooit meer een e-mail ontvangen.
Was een hele aardige vrouw, maar het was wel een hoop verloren tijd.

[ Voor 15% gewijzigd door ixrobin op 15-09-2025 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mudbiker
Heb een antwoord gekregen van Anker. Mijn slimme meter is inderdaad niet compatibel. Er komt over een maand een nieuwe P1 versie uit of ik kan een smartmeter krijgen die ingebouwd moet worden door een elektricien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazaaaa
mudbiker schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:46:
Heb een antwoord gekregen van Anker. Mijn slimme meter is inderdaad niet compatibel. Er komt over een maand een nieuwe P1 versie uit of ik kan een smartmeter krijgen die ingebouwd moet worden door een elektricien.
fysiek nieuwe P1 meter of alleen nieuwe software ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mudbiker
Nieuwere type P1 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoudb
mudbiker schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:46:
Zonde, welke slimme meter heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
Nu al een fysieke nieuwe P1 meter op komst, terwijl deze pas net 1 maand uit is? Dat is wel apart zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:33
Ik ben even om me heen aan het kijken naar prijzen voor een basisset (e2700 +p1 meter) maar het valt op dat de duitse leveranciers inderdaad ergens rond de 1050 liggen en de nederlandse allemaal op 1499.

Alleen stralendgroen ligt op €1199,- (losse anker p1 meter is €25,-). Is dat een voorbode van een brede prijsdaling of wijken ze af van de landelijke prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHF

HHF

denan schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:47:
Ik ben even om me heen aan het kijken naar prijzen voor een basisset (e2700 +p1 meter) maar het valt op dat de duitse leveranciers inderdaad ergens rond de 1050 liggen en de nederlandse allemaal op 1499.

Alleen stralendgroen ligt op €1199,- (losse anker p1 meter is €25,-). Is dat een voorbode van een brede prijsdaling of wijken ze af van de landelijke prijzen?
Let wel dat de duitse prijzen op basis van 0% btw zijn en de Nederlandse met 21% BTW. Neemt niet weg dat DLD vaak goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
HHF schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:57:
Let wel dat de duitse prijzen op basis van 0% btw zijn en de Nederlandse met 21% BTW. Neemt niet weg dat DLD vaak goedkoper is.
Klopt, maar stralendgroen zit in het noorden van Nederland. Het kan natuurlijk grijze import zijn, maar het prijsverschil is opvallend vergeleken met de rest (scheelt 275e). Iemand ervaringen met deze club? (de meeste online reviews/review sites zijn erg onbetrouwbaar de laatste tijd).

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 15-09-2025 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HHF

HHF

denan schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:02:
[...]

Klopt, maar stralendgroen zit in het noorden van Nederland. Het kan natuurlijk grijze import zijn, maar het prijsverschil is opvallend vergeleken met de rest (scheelt 275e). Iemand ervaringen met deze club? (de meeste online reviews/review sites zijn erg onbetrouwbaar de laatste tijd).
Als je goed kijkt is dit inclusief 0% %BTW. (beetje vreemde constructie). Volgens mij kan dat niet en zul je er nog 21% bij op moeten tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
HHF schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:00:
[...]

Als je goed kijkt is dit inclusief 0% %BTW. (beetje vreemde constructie). Volgens mij kan dat niet en zul je er nog 21% bij op moeten tellen.
Klopt, bij de andere items staat inderdaad netjes 21% maar bij deze niet. Vreemd.. maar als ik ga afrekenen blijft het eindbedrag 1199,- dus die prijs staat. Heb mijn ideal betaling maar niet door laten lopen.

Foutje op de website ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darnie
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:46
Iemand nog interesse in twee smartplugs?
Ik heb deze erbij gekregen, maar ik ga ze niet gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remcoudb
ixrobin schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:10:
[...]

Ik ben nu via support@anker.com in contact met ze.
De eerstelijns support mailt al het hele weekend met me, wat positief is.
Op dit moment ben ik in afwachting van een reactie van hun technische experts mbt welke firmware versie de meest actuele is, welke stappen ik nog kan zetten om naar die versie te gaan en of mijn slimme meter compatible is.

Bellen naar hun Duitse klantenservice raad ik af. Dit had ik vrijdag geprobeerd. De persoon aan de andere kant van de lijn wist niks af van het bestaan van een P1 meter en je krijgt echt puur de eerstelijns support (reset je devices, probeer het nog eens). Vervolgens wilde ze een poging doen om een ticket aan te maken, maar ik moest mijn email adres spellen en ik hoorde al dat het daar helemaal mis ging. Heb vanuit die hoek ook nooit meer een e-mail ontvangen.
Was een hele aardige vrouw, maar het was wel een hoop verloren tijd.
Ik heb ook maar even een feedback formulier ingestuurd. Ik hou je op de hoogte zodra ik meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
Ik verwacht vandaag of morgen een reactie van ze te hebben. Dat zal ik hier dan ook delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoudb
Ik heb zojuist een reactie gekregen waaruit blijkt dat de P1 meter niet compatibel is met de Landys Gyr meter. Ze bieden twee oplossingen, wachten op de nieuwe P1 meter die er aan komt in november zoals ik het lees. Deze vervangen ze kosteloos en je krijgt een cadeaubon ter compensatie.

Of optie 2 de Anker Solix slimme meter gratis ter vervanging, alleen dan zijn de elektricien kosten voor installatie voor eigen rekening.

Ik ga even bedenken wat te doen, aangezien ik denk zelf niet handig genoeg ben om dat ding te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
Remcoudb schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 11:18:
Ik heb zojuist een reactie gekregen waaruit blijkt dat de P1 meter niet compatibel is met de Landys Gyr meter. Ze bieden twee oplossingen, wachten op de nieuwe P1 meter die er aan komt in november zoals ik het lees. Deze vervangen ze kosteloos en je krijgt een cadeaubon ter compensatie.

Of optie 2 de Anker Solix slimme meter gratis ter vervanging, alleen dan zijn de elektricien kosten voor installatie voor eigen rekening.

Ik ga even bedenken wat te doen, aangezien ik denk zelf niet handig genoeg ben om dat ding te plaatsen.
Jullie krijgen allemaal een stuk sneller antwoord dan ik, sta er van te kijken.
Maar er komt dus een nieuwe P1 meter die wel compatible is met de landys meter? Weet je toevallig of die compatible is met alle slimme meters? Ben vooral benieuwd wat de reden is achter een nieuwe iteratie P1 meter, terwijl de huidige pas net uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoudb
ixrobin schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 11:36:
[...]

Jullie krijgen allemaal een stuk sneller antwoord dan ik, sta er van te kijken.
Maar er komt dus een nieuwe P1 meter die wel compatible is met de landys meter? Weet je toevallig of die compatible is met alle slimme meters? Ben vooral benieuwd wat de reden is achter een nieuwe iteratie P1 meter, terwijl de huidige pas net uit is.
Ja ik heb daarvoor een mail terug gestuurd, want dat is mij nu ook niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mudbiker
Remcoudb schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:31:
[...]

Zonde, welke slimme meter heb je?
Heb een Landis Gyr E360 CM3D 3 fasen meter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mudbiker
ixrobin schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:43:
[...]

Nu al een fysieke nieuwe P1 meter op komst, terwijl deze pas net 1 maand uit is? Dat is wel apart zeg
Idd, door schade en schande leer ik bij.
Voor de overige vragen hierbij een link naar een online formulier waarbij je jouw slimme meter compatibiliteit kunt voorleggen met beschrijving en foto.

https://www.ankersolix.co...OKmfofO12D07q-qHoE2q797F3

[ Voor 18% gewijzigd door mudbiker op 16-09-2025 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 16:01
ixrobin schreef op zondag 14 september 2025 @ 18:13:
[...]

Ah, die 1.200 W die is enkel voor laden. Ik dacht dat dat ook voor het ontladen zou gelden, maar dat kan dus via de app niet ingesteld worden?

Twijfel zelf enorm tussen de Anker E2700 en de Zendure 800 Pro. Wil ze combineren met vier panelen op m'n garage.

- De Zendure lijkt enkel de oude generatie AB2000x uitbreidingsaccu's te ondersteunen, terwijl de nieuwe generatie AB3000x ook afgelopen juni uitkwam. Maar... de Zendure 800 Pro kan in tegenstelling tot de Anker wel tot 2.800 W ontladen na approval in de app dat je de stekker "door een gecertificeerd electricien" heb laten vervangen door een eigen groep.
- De Anker heeft een hogere max. gezamenlijke input van 3.600 W op z'n vier MPPTs, waar dus evt zonnepanelen van zo'n 450Wp per twee met y-split kabel op aangesloten zouden kunnen worden. Ofwel, in theorie 8 panelen per E2700.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HHF

HHF

Rvanlaak schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:38:
[...]

Ah, die 1.200 W die is enkel voor laden. Ik dacht dat dat ook voor het ontladen zou gelden, maar dat kan dus via de app niet ingesteld worden?

Twijfel zelf enorm tussen de Anker E2700 en de Zendure 800 Pro. Wil ze combineren met vier panelen op m'n garage.

- De Zendure lijkt enkel de oude generatie AB2000x uitbreidingsaccu's te ondersteunen, terwijl de nieuwe generatie AB3000x ook afgelopen juni uitkwam. Maar... de Zendure 800 Pro kan in tegenstelling tot de Anker wel tot 2.800 W ontladen na approval in de app dat je de stekker "door een gecertificeerd electricien" heb laten vervangen door een eigen groep.
- De Anker heeft een hogere max. gezamenlijke input van 3.600 W op z'n vier MPPTs, waar dus evt zonnepanelen van zo'n 450Wp per twee met y-split kabel op aangesloten zouden kunnen worden. Ofwel, in theorie 8 panelen per E2700.
Je kunt (om het nog moeilijker te maken) ook nog kijken naar de Marstek Venus A die over ongeveer een maand moet uitkomen (1200 naar het net, aansluiten van 2400 wp panelen, 2.1 kWh) en deze gaat 499 euro kosten (ex btw) of een Growatt Nexa 2000 (2000 w naar het net en 2600 wp aan panelen, 2.1 kWh) beide systemen uit te breiden met extra accu's of meerdere Marstek units parallel. .Aanbod neemt snel toe de laatste tijd. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
Rvanlaak schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 20:38:
[...]

Nee, het ontladen is tot 800w in te stellen. Volgens mij is dat vanuit wet- en regelgeving bepaald. Maar het laden kun je dus wel tot 1200w instellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ixrobin
mudbiker schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:06:
[...]

Voor de overige vragen hierbij een link naar een online formulier waarbij je jouw slimme meter compatibiliteit kunt voorleggen met beschrijving en foto.

Erg bedankt voor deze pagina. Mijn meter staat er niet tussen, dus meteen het formulier ingevuld. Hopelijk gaan ze hem snel toevoegen met een mogelijk toekomstige update.

• whazaaaa
mudbiker schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:06:
[...]

Bedankt, mijn ISKRA slimme meter staat er ook niet tussen. Ook maar aangemeld.
Niet dat het voor mij veel nut heeft aangezien de huidige P1 sowieso niet werkt met mijn E1600 pro :X

• denan
whazaaaa schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:59:
[...]

Bedankt, mijn ISKRA slimme meter staat er ook niet tussen. Ook maar aangemeld.
Niet dat het voor mij veel nut heeft aangezien de huidige P1 sowieso niet werkt met mijn E1600 pro :X
Hier ook een ISKRA (AM550 3-fase) dus net het formulier ingevuld en ik wacht maar even met de aanschaf.

• Tharco
Ik wacht ook met aanschaf tot ISKRA update, maar ondertussen houd ik ook de Marstek Venus A in de gaten. Lijkt ongeveer hetzelfde product maar veel goedkoper! Nog even verdiepen of deze ook goed werkt icm P1 meter van HW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bammos
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 15:09
Ikzelf heb ook de Solarbank 3 Pro met uitbreidingsbatterij en deze kan inderdaad 1200Watt laden en 800Watt ontladen. Als je hem instelt met VPN naar Duitsland, dan kan hij ook in Nederland ontladen met 1200Watt .
Verder zag ik dat Anker een nieuw product (https://www.ankersolix.co...arbank3-a17c5-multisystem) heeft gemaakt zodat je meer Solarbanken aan elkaar kunt koppelen waardoor de output niet max 1200Watt is maar bijv. 2400Watt met een max van 4800Watt (kunnen er max 4 aangesloten worden).

[ Voor 3% gewijzigd door Bammos op 17-09-2025 13:27 ]

• Tharco
Bammos schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:24:
Verder zag ik dat Anker een nieuw product (https://www.ankersolix.co...arbank3-a17c5-multisystem) heeft gemaakt zodat je meer Solarbanken aan elkaar kunt koppelen waardoor de output niet max 1200Watt is maar bijv. 2400Watt met een max van 4800Watt (kunnen er max 4 aangesloten worden).
Klopt, dit kastje moet dan wel weer aangesloten worden door een elektricien op een eigen 3 fase automaat
Pagina: 1 2 Laatste