[ESS] Anker Solix Solarbank 3 E2700 Pro

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ixrobin
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:26
mudbiker schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:06:
[...]

Idd, door schade en schande leer ik bij.
Voor de overige vragen hierbij een link naar een online formulier waarbij je jouw slimme meter compatibiliteit kunt voorleggen met beschrijving en foto.

https://www.ankersolix.co...OKmfofO12D07q-qHoE2q797F3
Erg bedankt voor deze pagina. Mijn meter staat er niet tussen, dus meteen het formulier ingevuld. Hopelijk gaan ze hem snel toevoegen met een mogelijk toekomstige update.

• whazaaaa
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:46
mudbiker schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:06:
[...]

Idd, door schade en schande leer ik bij.
Voor de overige vragen hierbij een link naar een online formulier waarbij je jouw slimme meter compatibiliteit kunt voorleggen met beschrijving en foto.

https://www.ankersolix.co...OKmfofO12D07q-qHoE2q797F3
Bedankt, mijn ISKRA slimme meter staat er ook niet tussen. Ook maar aangemeld.
Niet dat het voor mij veel nut heeft aangezien de huidige P1 sowieso niet werkt met mijn E1600 pro :X

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 12:21
whazaaaa schreef op woensdag 17 september 2025 @ 08:59:
[...]

Bedankt, mijn ISKRA slimme meter staat er ook niet tussen. Ook maar aangemeld.
Niet dat het voor mij veel nut heeft aangezien de huidige P1 sowieso niet werkt met mijn E1600 pro :X
Hier ook een ISKRA (AM550 3-fase) dus net het formulier ingevuld en ik wacht maar even met de aanschaf.

• Tharco
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-10 17:24
Ik wacht ook met aanschaf tot ISKRA update, maar ondertussen houd ik ook de Marstek Venus A in de gaten. Lijkt ongeveer hetzelfde product maar veel goedkoper! Nog even verdiepen of deze ook goed werkt icm P1 meter van HW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bammos
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 15:09
Ikzelf heb ook de Solarbank 3 Pro met uitbreidingsbatterij en deze kan inderdaad 1200Watt laden en 800Watt ontladen. Als je hem instelt met VPN naar Duitsland, dan kan hij ook in Nederland ontladen met 1200Watt .
Verder zag ik dat Anker een nieuw product (https://www.ankersolix.co...arbank3-a17c5-multisystem) heeft gemaakt zodat je meer Solarbanken aan elkaar kunt koppelen waardoor de output niet max 1200Watt is maar bijv. 2400Watt met een max van 4800Watt (kunnen er max 4 aangesloten worden).

[ Voor 3% gewijzigd door Bammos op 17-09-2025 13:27 ]

• Tharco
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-10 17:24
Bammos schreef op woensdag 17 september 2025 @ 13:24:
Verder zag ik dat Anker een nieuw product (https://www.ankersolix.co...arbank3-a17c5-multisystem) heeft gemaakt zodat je meer Solarbanken aan elkaar kunt koppelen waardoor de output niet max 1200Watt is maar bijv. 2400Watt met een max van 4800Watt (kunnen er max 4 aangesloten worden).
Klopt, dit kastje moet dan wel weer aangesloten worden door een elektricien op een eigen 3 fase automaat

• dls123
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 09-10 12:49
ixrobin schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:11:
Ik heb nu ook de E2700 met de P1 meter binnen, maar ik krijg de P1 meter niet geüpdatet. De versie is 1.3.0.4 en deze versie is niet in staat mijn meter uit te lezen (Iskra AM550). De led knippert wild in het blauw. Als ik 5 keer op de iot knop druk zie ik dat hij wil updaten, knippert 1x groen, dan een paar seconden niks, dan heel vaak en snel achter elkaar groen, gevolgd door het snelle blauwe geknipper dat het signaal niet gelezen wordt. De firmware blijft op 1.3.0.4 steken. Ook al met/zonder actieve P1 splitter geprobeerd en ook inclusief de voeding op de P1 splitter/direct op de P1 meter aangesloten. Ik ga de support van Anker maar even benaderen.
Exact hetzelfde probleem hier. Ook als ik het unplug en even via de USB-C de voeding geef. Dan nog steeds zichtbaar in de app, maar zelfde gedrag. Kapotte P1-poort?

• FF1987
  • Niet online
ixrobin schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 11:36:
[...]

Jullie krijgen allemaal een stuk sneller antwoord dan ik, sta er van te kijken.
Maar er komt dus een nieuwe P1 meter die wel compatible is met de landys meter? Weet je toevallig of die compatible is met alle slimme meters? Ben vooral benieuwd wat de reden is achter een nieuwe iteratie P1 meter, terwijl de huidige pas net uit is.
Inmiddels al een reactie mogen ontvangen? Toevallig heb ik op het moment hetzelfde probleem. In begin kreeg ik de P1 meter niet online. Maar na een update van de Solarbank wel. Data komt op het moment niet door en krijg de firmware niet geupdate. Met de Homewizard P1 meter kwam de data wel door. Ben daarom benieuwd of er een oplossing komt. Zonde dat de Solarbank hierdoor niet echt te gebruiken is.

• ixrobin
dls123 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 16:42:
[...]

Exact hetzelfde probleem hier. Ook als ik het unplug en even via de USB-C de voeding geef. Dan nog steeds zichtbaar in de app, maar zelfde gedrag. Kapotte P1-poort?
De poort is niet kapot, want ik heb nog een P1 meter van HW aan de splitter hangen die het goed doet.

• ixrobin
FF1987 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 16:45:
[...]

Inmiddels al een reactie mogen ontvangen? Toevallig heb ik op het moment hetzelfde probleem. In begin kreeg ik de P1 meter niet online. Maar na een update van de Solarbank wel. Data komt op het moment niet door en krijg de firmware niet geupdate. Met de Homewizard P1 meter kwam de data wel door. Ben daarom benieuwd of er een oplossing komt. Zonde dat de Solarbank hierdoor niet echt te gebruiken is.
Helaas nog niet. Gisterochtend gaven ze 1-2 werkdagen als reactietijd aan. Ik ga ze morgenochtend mailen.

Het is inderdaad zonde. Maar als ik hoor dat ze mogelijk met een nieuwe iterative P1 meter komen heb ik er wel vertrouwen in. En anders ga ik kijken naar een kWh meter van ze, want ik ben verder wel erg te spreken over hun batterij!

• perfektidoeda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:12
Darnie schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:32:
Iemand nog interesse in twee smartplugs?
Ik heb deze erbij gekregen, maar ik ga ze niet gebruiken.
Mocht je ze nog niet kwijt zijn dan wil ik ze wel (overnemen). _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perfektidoeda
Ikzelf heb ook de Solarbank 3 Pro met uitbreidingsbatterij en deze kan inderdaad 1200Watt laden en 800Watt ontladen. Als je hem instelt met VPN naar Duitsland, dan kan hij ook in Nederland ontladen met 1200Watt .
Kun je meer details geven over het instellen met VPN naar Duitsland zodat hij kan ontladen met 1200 watt ipv 800 watt, dat scheelt een slok op een borrel.

• Brockhaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:33
Ikzelf heb ook de Solarbank 3 Pro met uitbreidingsbatterij en deze kan inderdaad 1200Watt laden en 800Watt ontladen. Als je hem instelt met VPN naar Duitsland, dan kan hij ook in Nederland ontladen met 1200Watt ...
Dat VPN is wel interessant! Al een idee hoe?

Al ben ik nu een beetje huiverig voor om alles opnieuw in te stellen omdat ik door een of andere vage manier wel de huidige P1 meter werkend gekregen heb met een Landis Gyr E360 3 fasen meter 😃.

[Update 13.57] Blijkbaar kon ik dat zelf al unlocken! Firmware versie v1.0.2.6.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYiySyPnDzVqLODfecRgTu7c0JM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AFvgI5ewl68G4aaqhUYZPv3u.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Brockhaus op 18-09-2025 13:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultimate-Dennus
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18:38
denan schreef op woensdag 17 september 2025 @ 09:05:
[...]

Hier ook een ISKRA (AM550 3-fase) dus net het formulier ingevuld en ik wacht maar even met de aanschaf.
Goedemiddag allemaal,

Ik verkoop en installeer zelf via mijn bedrijf ook de Anker producten.
Via deze weg kan ik bevestigen dat er ook meters zijn die werken en die niet vermeld staan op de door jullie gedeelde P1 meter pagina.

Bijvoorbeeld de ISKRA AM550 3 fase P1 meter werkt met de Anker P1. Dit kan ik bij deze bevestigen.
Mocht hij niet werken probeer hem dan te gebruiken met een splitter of controleer echt goed je netwerk instellingen.

• Ultimate-Dennus
Voor de mensen met de Landis en Gyr E360 kun je is proberen om doormiddel van een actieve P1 splitter van homewizard hem te stoppen in poort 2. Bijvoorbeeld bij de Zendure batterijen met de P1 en in combinatie met deze meter is het zo dat de P1 dan ineens actief wordt. Het probleem zit hem namelijk met sommige modellen slimme meters en P1 meters dat het signaal eerst gesplit moet worden alvorens hij werkt. Uiteraard werken de fabrikanten aan oplossingen om voor iedereen dit zo goed mogelijk te krijgen. Vandaar ook de verhalen over nieuwe versie's. Daar zit hardware matig een kleine aanpassing in om ook zo met niet werkende slimme meters overweg te kunnen. En ik weet dan is geduld hebben altijd even shit...

Helaas hebben wij geen Landis meters in onze regio dus kan ik dit helaas niet zelf testen, maar vanuit china heb ik wel begrepen dat bovengenoemde oplossing voor veel mensen met de huidige P1 de oplossing was. (Ze hebben de meters namelijk laten importeren, dit doen ze nog steeds om zo veel mogelijk rotte appels eruit tehalen en alles compatible te maken)

Mijn enige advies is mocht je het niet werkend krijgen met je huidige P1, wacht geduldig af... heb je geen geduld laat alsjeblieft een smart meter installeren. Als het Anker systeem draait is het echt een heel fijn systeem met hele goede AI features en een super overzichtelijke app!

Daarnaast voor mensen die nu klein beginnen en willen opschalen, binnenkort komt de PowerDock ook in Nederland en kun je legaal op een juiste manier volledig vermogen gebruiken. Anker heeft er helaas tot op heden voor gekozen om locatie gebaseerd de systemen vast te zetten tot 800 Watt output vermogen. Maar aan de andere kant is daar ook een goede veiligheids reden voor. Tweakers weten over het algemeen wel wat ze doen door zichzelf slim in te lezen, de gemiddelde consument daarin tegen zoekt soms de grenzen op. :)

• Brockhaus
Ultimate-Dennus schreef op donderdag 18 september 2025 @ 13:38:
[...]

Goedemiddag allemaal,

Via deze weg kan ik bevestigen dat er ook meters zijn die werken en die niet vermeld staan op de door jullie gedeelde P1 meter pagina.

Bijvoorbeeld de ISKRA AM550 3 fase P1 meter werkt met de Anker P1. Dit kan ik bij deze bevestigen.
Mocht hij niet werken probeer hem dan te gebruiken met een splitter of controleer echt goed je netwerk instellingen.
Bij mij zit die met een homewizard splitter in de laatste poort, op nr. 2 zit tibber, ik had hem actief van stroom voorzien bij het instellen en installeren van de firmware update, maar daarna is die "van de stroom af", enkel power via de P1 poort. Ik heb wel een Fritzbox 7590 ax als router staan, misschien ligt het daaraan?

Nu heb ik er een Solix 3 pro staan, maar binnenkort wordt dat er 3+1 extra batterij met powerdock! *O*

• ixrobin
[...]

Goedemiddag allemaal,

Super bedankt voor het delen! Helaas heb ik de 1 fase P1 Meter van ISKRA AM550, de ED.01. Ik zal vanavond proberen om hem in poort 2 van de HW splitter te stoppen en kijken of dat helpt.

• ixrobin
Ik heb inmiddels een reactie van de klantenservice en voor nu bevestigen ze dat van ISKRA alleen de AM550 TD2.04 compatible is. Dat is de 3 fase meter waar Ultimate-Dennus het over heeft.
Andere ISKRA modellen zijn nog niet getest, dus specifiek voor mijn 1 fase model (AM550 ED.01) kunnen ze niet bevestigen noch ontkennen dat hij compatible is.

En ze bevestigen inderdaad de komst van een nieuwe P1 meter die meer meters moet ondersteunen en in oktober beschikbaar komt.

Ik denk dat ik nog even wacht met het laten plaatsen van hun kWh meter en vraag of ze me de nieuwe P1 meter over een maand kunnen sturen als alternatief. En als dat dan nog steeds niet werkt, ga ik vragen of ze me kosteloos de kWh meter kunnen sturen als oplossing.

[ Voor 12% gewijzigd door ixrobin op 18-09-2025 14:18 ]

• denan
[...]

Goedemiddag allemaal,

Thnx! En nu je er toch bent -> Wat is jouw ervaring met de anker producten t.o.v. de rest van de markt? Ik neem aan dat jullie ook de alternatieven (marstek/etc) installeren?

• dls123
ixrobin schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:07:
[...]

Super bedankt voor het delen! Helaas heb ik de 1 fase P1 Meter van ISKRA AM550, de ED.01. Ik zal vanavond proberen om hem in poort 2 van de HW splitter te stoppen en kijken of dat helpt.
Houd ons op de hoogte!

• ixrobin
Helaas, hem in poort 2 prikken maakt niks uit bij mij. Op poort 1 zit de P1 meter van HW en die doet het wel prima.

• vincentkok
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:25
Hi
Ik probeer al een tijdje mijn firmware update op de p1 meter te krijgen..
Ik druk 5 x snel maar niks. ik zit nu op 1.4.0.1
Volgens Anker is 1.5.0.3 uit en ik krijg ook een melding om te upgrade.
iemand ideeën om dit voor elkaar te krijgen.
Ben wel blij met het systeem.
Draait bij mij op 0 op de meter, en ik heb er nu 2 accu pakketten op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
vincentkok schreef op donderdag 18 september 2025 @ 21:47:
Hi
Ik probeer al een tijdje mijn firmware update op de p1 meter te krijgen..
Ik druk 5 x snel maar niks. ik zit nu op 1.4.0.1
Volgens Anker is 1.5.0.3 uit en ik krijg ook een melding om te upgrade.
iemand ideeën om dit voor elkaar te krijgen.
Ben wel blij met het systeem.
Draait bij mij op 0 op de meter, en ik heb er nu 2 accu pakketten op zitten.
Ik kan je helaas niet helpen, ik zit al een week vast op 1.3.0.4.
Maar kun je mij vertellen waar jij een melding krijgt dat er een nieuwe versie is om te upgraden?
Als ik in de device settings kijk van de P1 meter zie ik alleen mijn huidige firmware versie.
En in mijn station settings > firmware update geeft hij alleen de firwmare versie van de E2700 weer met het bericht dat die netjes up to date is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincentkok
Ik kreeg een pop up als ik de app opende.
Als ik deze weer heb zal ik die delen. Op dat ze snel overgaan naar automatische updates heb je daar geen om kijken meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimate-Dennus
Brockhaus schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:04:
[...]

Bij mij zit die met een homewizard splitter in de laatste poort, op nr. 2 zit tibber, ik had hem actief van stroom voorzien bij het instellen en installeren van de firmware update, maar daarna is die "van de stroom af", enkel power via de P1 poort. Ik heb wel een Fritzbox 7590 ax als router staan, misschien ligt het daaraan?

Nu heb ik er een Solix 3 pro staan, maar binnenkort wordt dat er 3+1 extra batterij met powerdock! *O*
Wat ik zelf vaak zie is dat bij mensen die een HomeWizard splitter gebruiken i.c.m. hun slimme meter dat hij soms te weinig stroom krijgt bij het aansluiten van meerdere P1 dongle's. Ik heb bijvoorbeeld wel eens gehad met een ISKRA meter dat als ik een HomeWizard splitter aansluit en vervolgens meerdere P1's erin doe dat het goed gaat. Bij een andere meter met dezelfde setup krijgt hij bijvoorbeeld te weinig stroom. Of ik heb ook een keer gehad dat het met bijvoorbeeld een setup zoals: HomeWizard splitter --> Zonneplan P1 --> HomeWizard P1 --> Anker P1 dat het goed gaat maar vervang ik bijvoorbeeld de Anker P1 voor een Homey P1 dan valt de hele splitter uit omdat de Homey dan te veel stroom nodig heeft. Oplossing is dan aansluiten met een externe voeding.

Eigenlijk voor iedereen die problemen ervaart zou ik zeker in het begin zowel de splitter als de relevante P1 die op dat moment belangrijk is beide voeden om die problemen in eerste instantie uit te sluiten. Zie je vervolgens dat er waarden doorkomen dan rustig 1 voor 1 verwijderen om te kijken of dat hij dan nog blijft werken. En zoals je zelf al aangeeft met de Fritzbox kan dit indd ook de boosdoener zijn. Wat ik vaak doe met dit soort problemen is een eigen routertje er tussen hangen die puur alleen 2,4 Ghz uitzend en alleen voor deze apparaten. Puur om even te verifiëren of dat het een Router probleem is of helaas een niet compatible probleem. En geloof me veelal zijn het ook problemen met routers of apparatuur van de mensen zelf... :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultimate-Dennus
ixrobin schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:10:
Ik heb inmiddels een reactie van de klantenservice en voor nu bevestigen ze dat van ISKRA alleen de AM550 TD2.04 compatible is. Dat is de 3 fase meter waar Ultimate-Dennus het over heeft.
Andere ISKRA modellen zijn nog niet getest, dus specifiek voor mijn 1 fase model (AM550 ED.01) kunnen ze niet bevestigen noch ontkennen dat hij compatible is.

En ze bevestigen inderdaad de komst van een nieuwe P1 meter die meer meters moet ondersteunen en in oktober beschikbaar komt.

Ik denk dat ik nog even wacht met het laten plaatsen van hun kWh meter en vraag of ze me de nieuwe P1 meter over een maand kunnen sturen als alternatief. En als dat dan nog steeds niet werkt, ga ik vragen of ze me kosteloos de kWh meter kunnen sturen als oplossing.
Ah kijk aan sorry dat had ik niet meegekregen... dat is dan indd balen voor je... Ik zou zeker nog even geduld hebben. Het wachten wordt dan uiteindelijk beloond haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimate-Dennus
denan schreef op donderdag 18 september 2025 @ 14:20:
[...]

Thnx! En nu je er toch bent -> Wat is jouw ervaring met de anker producten t.o.v. de rest van de markt? Ik neem aan dat jullie ook de alternatieven (marstek/etc) installeren?
Leuke vraag! Heel eerlijk ik heb zelf uiteraard ook de Marstek getest en ook andere merken. Ik durf met zekerheid te zeggen dat op dit moment bij mensen die zonnepanelen hebben de Zendure een heel goed systeem is. Wellicht iets duurder maar wel een goed product. Enige nadeel de afgelopen tijd waren de lever problemen. Deze zijn bij sommige nog steeds van toepassing die zelf een bestelling hebben geplaatst helaas. Verder ben ik ook zeer tevreden over de Anker producten, om eerlijk te zijn bouwkwaliteit ook zeer robuust en ook de app is echt een van de beste in de markt op dit moment. Super overzichtelijk en een hele goede ingebouwde AI assistent. Daarnaast reageert Anker ook snel op problemen, niet altijd gelijk een oplossing die je wilt maar communicatief wel zeer sterk.

De Marstek zou ik persoonlijk ver van wegblijven, sinds de release van de Versie 1 ben ik al meerdere maanden in contact geweest met de support om het product goed te laten werken. En laat ik nog niet eens beginnen over de belabberde P1 meter. Daar werd bevestigd dat bijv. een ISKRA meter ondersteund was maar uiteindelijk na iedere 5 minuten klapte de batterij eruit. Zelfs met technische mensen gesproken binnen het bedrijf en staan je aan te kijken alsof je net met je hoofd tegen de muur bent gelopen. Dan nog niet te spreken over de app waarbij je geen support op afstand kon geven. Ik test alle systemen eerst grondig zelf zo kan ik altijd goede support leveren aan mensen als er vragen zijn en niet van uhh uhh hoe zit dit. Stel je voor ik zou een batterij leveren 45 min bij mij vandaan en die mensen hebben vragen en ik kan zoals bij de Marstek de batterij niet gemakkelijk benaderen op afstand. Dan moet ik dus telkens bij een firmware probleem of whatever 45 min rijden om support te kunnen geven. Dat is oprecht niet meer van deze tijd.... Ik snap dat dit als particulier anders is als je het zelf aanschaft maar ik kijk heel anders naar dit soort producten. Het kan je maken of kraken even eerlijk gezegd. Als ik bijvoorbeeld alleen al kijk naar de verschillende versie's die aan de lopende band zijn geproduceerd V1, V2 en V3 binnen een halfjaar / jaar tijd dat betekent dus dat die oudere modellen heel snel zijn afgeschreven. En dan ook nog de vraagprijs het begon tegen de 1799 aan bij wijze van uiteindelijk zijn ze voor 1199 / 1299 te koop en nu de V3 weer de grootste prijs of de V1 en V2 ineens erg in prijs gezakt. Begrijp me niet verkeerd ik probeer ook altijd in het belang van mijn klanten te denken, die voelen zich letterlijk genaaid als je ineens een dikke prijswijziging hebt. En ja ik begrijp ook wie het eerste wilt profiteren van de nieuwste technieken die betaald de hoofdprijs zo is het met alles. Maar als ik bijvoorbeeld naar Zendure of Anker kijk zijn deze producten vaak prijsvast (en met name bij Anker) je ziet zelden ineens prijsdalingen van een paar honderd euro. En zo moet het ook zijn... Ik vind dat je je zelf echt uit de markt prijst op deze manier... maar zo werkt het helaas nou eenmaal. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimate-Dennus
ixrobin schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 07:22:
[...]

Ik kan je helaas niet helpen, ik zit al een week vast op 1.3.0.4.
Maar kun je mij vertellen waar jij een melding krijgt dat er een nieuwe versie is om te upgraden?
Als ik in de device settings kijk van de P1 meter zie ik alleen mijn huidige firmware versie.
En in mijn station settings > firmware update geeft hij alleen de firwmare versie van de E2700 weer met het bericht dat die netjes up to date is.
Je moet eigenlijk minimaal versie V1.4.0.1 hebben om de P1 meter goed te laten werken. Met eerdere firmware is de kans groot dat de P1 niks doet. Wat je eventueel kunt proberen is de met het indrukken van de knop voor de firmware update dit meermaals te herhalen. Soms lukt het indd de eerste keer niet. Blijf het doorladen via de app en dan met de knoppen op de P1. Ik doe zelf vaak dat ookal heeft hij de nieuwste versie geïnstalleerd alsnog de app sluiten en alle stappen nogmaals uitvoeren. Puur om er zeker van te zijn dat de P1 echt geüpdate is met de nieuwste versie. Een kleine bugg in de app op dit moment is namelijk dat als je soms de app sluit en opent je bij de laatste P1 firmware ziet dat er niks staat en de volgende keer staat er ineens de nieuwste versie. Of dat hij soms de nieuwste versie heeft geïnstalleerd maar dan alsnog die versie aangeeft als update. Doe je bovenstaande stappen 2x uitvoeren dan moet hij hem updaten en werken krijgen. Daarnaast zoals hierboven ook al eens vermeld wat ik teruggelezen had als het goed is Kun je proberen de P1 los toe te voegen of als je de Solarbank al hebt toegevoegd hem via het hoofdscherm van de app via apparaten beheren toe te voegen. (Dit is namelijk ook nog een soort bugje net als met de PowerDock 8)7) De PowerDock had bijvoorbeeld ook een bugg dat je 2 solarbanks moest verwijderen alvorens je de powerdock toe kon voegen. Dat betekende helaas wel 2x data weg van die solarbanks maar anders kreeg je ze niet gekoppeld. Het home scherm gaf dan maar 1x Solarbank aan en dat wil je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimate-Dennus
vincentkok schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 08:24:
Ik kreeg een pop up als ik de app opende.
Als ik deze weer heb zal ik die delen. Op dat ze snel overgaan naar automatische updates heb je daar geen om kijken meer aan.
Tip van flip: als het systeem goed voor jou werkt maak alsjeblieft geen gebruik van automatische update's als die optie er is. Tegenwoordig merk je helaas veelal dat met een software update het hele systeem ontregelt kan worden en je kunt niet meer downgraden.... In mijn ogen is een update tegenwoordig niet altijd een update maar soms een verbetering. Vaak is het de update na de update die dan uiteindelijk goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
Ultimate-Dennus schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:00:
[...]

Je moet eigenlijk minimaal versie V1.4.0.1 hebben om de P1 meter goed te laten werken. Met eerdere firmware is de kans groot dat de P1 niks doet. Wat je eventueel kunt proberen is de met het indrukken van de knop voor de firmware update dit meermaals te herhalen. Soms lukt het indd de eerste keer niet. Blijf het doorladen via de app en dan met de knoppen op de P1. Ik doe zelf vaak dat ookal heeft hij de nieuwste versie geïnstalleerd alsnog de app sluiten en alle stappen nogmaals uitvoeren. Puur om er zeker van te zijn dat de P1 echt geüpdate is met de nieuwste versie. Een kleine bugg in de app op dit moment is namelijk dat als je soms de app sluit en opent je bij de laatste P1 firmware ziet dat er niks staat en de volgende keer staat er ineens de nieuwste versie. Of dat hij soms de nieuwste versie heeft geïnstalleerd maar dan alsnog die versie aangeeft als update. Doe je bovenstaande stappen 2x uitvoeren dan moet hij hem updaten en werken krijgen. Daarnaast zoals hierboven ook al eens vermeld wat ik teruggelezen had als het goed is Kun je proberen de P1 los toe te voegen of als je de Solarbank al hebt toegevoegd hem via het hoofdscherm van de app via apparaten beheren toe te voegen. (Dit is namelijk ook nog een soort bugje net als met de PowerDock 8)7) De PowerDock had bijvoorbeeld ook een bugg dat je 2 solarbanks moest verwijderen alvorens je de powerdock toe kon voegen. Dat betekende helaas wel 2x data weg van die solarbanks maar anders kreeg je ze niet gekoppeld. Het home scherm gaf dan maar 1x Solarbank aan en dat wil je niet.
Ik heb het denk ik wel al 50 keer geprobeerd, soms ook echt 10 keer achter elkaar.
Maar de lichtjes knipperen zo wild en zo anders dan wat de YouTube installatievideo zegt dat ik er niks van kan maken. Hier kun je een van mijn vele pogingen zien, puur om een beeld te krijgen wat de led indicatie doet: https://www.dropbox.com/s...0sll&e=1&st=11eoq0tu&dl=0

Wat bedoel je precies met "Blijf het doorladen via de app en dan met de knoppen op de P1"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dls123
ixrobin schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:08:
[...]

Ik heb het denk ik wel al 50 keer geprobeerd, soms ook echt 10 keer achter elkaar.
Maar de lichtjes knipperen zo wild en zo anders dan wat de YouTube installatievideo zegt dat ik er niks van kan maken. Hier kun je een van mijn vele pogingen zien, puur om een beeld te krijgen wat de led indicatie doet: https://www.dropbox.com/s...0sll&e=1&st=11eoq0tu&dl=0

Wat bedoel je precies met "Blijf het doorladen via de app en dan met de knoppen op de P1"?
Bij mij ongeveer exact hetzelfde gedrag. Had gehoopt dat ik het ook zonder de P1, en dus via de voeding, kon updaten. De meter was dan online in de app, meermaals geprobeerd te resetten, opnieuw te installeren, en te updaten. Telkens hetzelfde.

Als ik de knop eerst 4 a 5 sec inhoud en daarna snel 5x snel druk, lijkt het alsof hij wel beter kan updaten (blijft langer traag knipperen), maar uiteindelijk verandert er niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
dls123 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:29:
[...]

Bij mij ongeveer exact hetzelfde gedrag. Had gehoopt dat ik het ook zonder de P1, en dus via de voeding, kon updaten. De meter was dan online in de app, meermaals geprobeerd te resetten, opnieuw te installeren, en te updaten. Telkens hetzelfde.

Als ik de knop eerst 4 a 5 sec inhoud en daarna snel 5x snel druk, lijkt het alsof hij wel beter kan updaten (blijft langer traag knipperen), maar uiteindelijk verandert er niets...
Hier hetzelfde. Het laatste wat je beschrijft krijg ik ook af en toe. Dat duurt dan een paar minuten en uiteindelijk dan niks. Zelfs nog een actieve P1 splitter ertussen gezet, maar dat maakt geen verschil. Heb alle informatie al doorgeveven aan support en die zijn het aan het onderzoeken. Benieuwd of ze snel met een oplossing gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
FF1987 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 12:38:
[...]

Hier hetzelfde. Het laatste wat je beschrijft krijg ik ook af en toe. Dat duurt dan een paar minuten en uiteindelijk dan niks. Zelfs nog een actieve P1 splitter ertussen gezet, maar dat maakt geen verschil. Heb alle informatie al doorgeveven aan support en die zijn het aan het onderzoeken. Benieuwd of ze snel met een oplossing gaan komen.
Hou ons op de hoogte, ik ben benieuwd wat er uit gaat komen. Ik hoop ook nog een reactie van ze te krijgen met wat ik verder kan doen omtrent het upgraden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
Inmiddels komt de data wel door, sinds dat de actieve P1 splitter ertussen zit. De data klopt alleen niet omdat de P1 meter dubbel zoveel Watt data uit de zonnepanelen haalt terwijl dat het maar de helft is. Maar goed, kleine stapjes moet ik maar denken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
Bij mij heeft een andere medewerker de conversatie overgenomen en stuurt me nu de stap uit de handleiding, waarvan ik zelf al 2x een filmpje heb gestuurd waarin ik die handeling heb gedaan…

Ik heb mijn ticket geëscaleerd zodat er even een manager kan meekijken met de conversatie. Heb ook aangegeven dat de technische experts mij moeten antwoorden over verdere stappen die ik nog kan nemen met de huidige P1 meter en dat ik anders die nieuwe over een maand wil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brockhaus
Ultimate-Dennus schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 08:35:
[...]

Eigenlijk voor iedereen die problemen ervaart zou ik zeker in het begin zowel de splitter als de relevante P1 die op dat moment belangrijk is beide voeden om die problemen in eerste instantie uit te sluiten. Zie je vervolgens dat er waarden doorkomen dan rustig 1 voor 1 verwijderen om te kijken of dat hij dan nog blijft werken. En zoals je zelf al aangeeft met de Fritzbox kan dit indd ook de boosdoener zijn. Wat ik vaak doe met dit soort problemen is een eigen routertje er tussen hangen die puur alleen 2,4 Ghz uitzend en alleen voor deze apparaten. Puur om even te verifiëren of dat het een Router probleem is of helaas een niet compatible probleem. En geloof me veelal zijn het ook problemen met routers of apparatuur van de mensen zelf... :-(
Ik doelde juist dat de Fritzbox niet de boosdoener is, maar misschien een enabler, stabielere verbinding, ook op de 2.4 Ghz en er vlak bij (1 meter met een muur er tussen). Wellicht dat mensen dit helpt, dat ze een andere router proberen, en voeding in pluggen in de P1 meter, en een actieve splitter. Overigens heb ik die van mij eerst gekoppeld zonder een splitter er tussen, met een voeding direct in de slimme meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:47
ixrobin schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 16:45:
Bij mij heeft een andere medewerker de conversatie overgenomen en stuurt me nu de stap uit de handleiding, waarvan ik zelf al 2x een filmpje heb gestuurd waarin ik die handeling heb gedaan…

Ik heb mijn ticket geëscaleerd zodat er even een manager kan meekijken met de conversatie. Heb ook aangegeven dat de technische experts mij moeten antwoorden over verdere stappen die ik nog kan nemen met de huidige P1 meter en dat ik anders die nieuwe over een maand wil
Na lang contact, sinds 5 september, vandaag twee opties gekregen: of de nieuwe p1 meter in oktober of de meter waar een elektricien voor nodig is. Ik heb aangegeven dat ik de nieuwe p1 meter wil.

Op de website blijven ze adverteren met compatibiliteit dsmr 4 en 5, ze zullen redelijk wat tickets hebben als de oplossing een nieuwe p1 meter is. Ik ben benieuwd wat er nu fout gaat, waardoor er geen data in de app zichtbaar is, ik had verwacht dat dit een software issue was, wat makkelijk op te lossen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentkok
Ik heb Anker de link door gestuurd van deze discussie. Kunnen ze meekijken en hun voordeel er mee doen.
Hopelijk doen ze er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darnie
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22:11
aryan schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 14:42:
[...]

Na lang contact, sinds 5 september, vandaag twee opties gekregen: of de nieuwe p1 meter in oktober of de meter waar een elektricien voor nodig is. Ik heb aangegeven dat ik de nieuwe p1 meter wil.

Op de website blijven ze adverteren met compatibiliteit dsmr 4 en 5, ze zullen redelijk wat tickets hebben als de oplossing een nieuwe p1 meter is. Ik ben benieuwd wat er nu fout gaat, waardoor er geen data in de app zichtbaar is, ik had verwacht dat dit een software issue was, wat makkelijk op te lossen zou zijn.
Bij mij hetzelfde.
Accu doet het prima, maar de p1 is ….
Ik wacht rustig op de nieuwe versie aangezien de meterkast al serieus vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
aryan schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 14:42:
[...]

Ik heb inmiddels ook het aanbod gekregen en heb gekozen voor de nieuwe P1 meter.
Dat wordt een maandje wachten. Gelukkig niet zo'n probleem, omdat de opwekking de komende weken toch sterk gaat afnemen.

Voor nu heb ik een kleine tussenweg gevonden om toch de batterij te kunnen gebruiken met behulp van Home Assistant.
Ik heb dus een werkende P1 meter van HW die laat weten of ik een stroomoverschot heb.
Ook heb ik de onofficiele Anker Solix integratie gekoppeld aan de HA. Hierin kan ik de batterij ook configureren. Dit stelt mij in staat om een automation in Home Assistant te maken die het handmatig laden aan zet zodra ik een bepaald stroomoverschot heb. Door dit stroomoverschot te matchen met het ingestelde ontlaadvermogen van de batterij kan ik toch een soort van laden.
Ik heb ook een automation gemaakt om het laden weer te stoppen zodra ik een bepaalde stroomvraag heb in het huishouden.
Ontladen doe ik via een handmatig schema die ik in de batterij heb ingesteld.
Dus in mijn geval ga ik nu 400 watt laden zodra ik 400 watt stroomoverschot heb. Ik kan deze waarde ook hoger instellen in HA, maar dan duurt het langer voordat de automation start.

Vooralsnog is het naar mijn weten niet mogelijk om ook de ontlaadoutput in te stellen via HA. Maar om nou een volledige "P1 dynamische laad automation" in te gaan bouwen vond ik wat ver gaan om een maandje te overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
ixrobin schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:45:
[...]

Ik heb inmiddels ook het aanbod gekregen en heb gekozen voor de nieuwe P1 meter.
Dat wordt een maandje wachten. Gelukkig niet zo'n probleem, omdat de opwekking de komende weken toch sterk gaat afnemen.

Voor nu heb ik een kleine tussenweg gevonden om toch de batterij te kunnen gebruiken met behulp van Home Assistant.
Ik heb dus een werkende P1 meter van HW die laat weten of ik een stroomoverschot heb.
Ook heb ik de onofficiele Anker Solix integratie gekoppeld aan de HA. Hierin kan ik de batterij ook configureren. Dit stelt mij in staat om een automation in Home Assistant te maken die het handmatig laden aan zet zodra ik een bepaald stroomoverschot heb. Door dit stroomoverschot te matchen met het ingestelde ontlaadvermogen van de batterij kan ik toch een soort van laden.
Ik heb ook een automation gemaakt om het laden weer te stoppen zodra ik een bepaalde stroomvraag heb in het huishouden.
Ontladen doe ik via een handmatig schema die ik in de batterij heb ingesteld.
Dus in mijn geval ga ik nu 400 watt laden zodra ik 400 watt stroomoverschot heb. Ik kan deze waarde ook hoger instellen in HA, maar dan duurt het langer voordat de automation start.

Vooralsnog is het naar mijn weten niet mogelijk om ook de ontlaadoutput in te stellen via HA. Maar om nou een volledige "P1 dynamische laad automation" in te gaan bouwen vond ik wat ver gaan om een maandje te overbruggen.
Hebben ze aangegeven wanneer ze precies de nieuwe P1 meter gaan verwachten in oktober? Hier zijn ze nog het probleem aan het onderzoeken. Maar de uitkomst zal waarschijnlijk ook hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
FF1987 schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:58:
[...]

Hebben ze aangegeven wanneer ze precies de nieuwe P1 meter gaan verwachten in oktober? Hier zijn ze nog het probleem aan het onderzoeken. Maar de uitkomst zal waasrchijnlijk ook hetzelfde zijn.
Ik denk eind oktober. De CS manager zei "The waiting time is approximately one month".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
Ik zie in de Anker App nu trouwens ook dat ik de optie heb om 1200w te mogen ontladen, zonder verbonden te zijn met een Duits VPN.
Ik krijg dan wel een dikke disclaimer dat dit niet zomaar mag en je een installateur e.e.a. moet laten aanpassen. Ik heb de disclaimer niet bevestigd, maar ik denk dat je daarna zonder problemen 1200w mag ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimate-Dennus
ixrobin schreef op maandag 22 september 2025 @ 13:52:
Ik zie in de Anker App nu trouwens ook dat ik de optie heb om 1200w te mogen ontladen, zonder verbonden te zijn met een Duits VPN.
Ik krijg dan wel een dikke disclaimer dat dit niet zomaar mag en je een installateur e.e.a. moet laten aanpassen. Ik heb de disclaimer niet bevestigd, maar ik denk dat je daarna zonder problemen 1200w mag ontladen.
Klopt indd. En ze moesten ook wel... door de concurrentie die het bijvoorbeeld wel aanbied maar ook vanwege het feit als iemand het systeem wel op een eigen groep heeft aangesloten volgens de correcte en veilige manier dat op deze manier toch de volledige 1200 Watt benut kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
Inmiddels ook bericht gekregen. Ze gaan net als bij een aantal andere hier, een nieuwe P1 meter sturen. Het lijkt erop dat ze deze begin oktober gaan versturen. Deze mag ik dan proberen, aangezien ze niet zeker weten of de P1 meter compatibel is met met de slimme meter (Kaifa MA105A). Ze hebben de compatibliteit wel getest met de Kaifa MA105 (zonder A) en die werkt het met de nieuwe P1 meter. Mocht het uiteindelijk niet werken dan gaan ze een Anker smart meter sturen.

Nog even wachten dus. En dan hopelijk ervaren hoe de Solarbank werkt. :)

• rem_hopster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:04
@all,

Zo fijn dat wanneer je een een vraag hebt over iets....dan is er wel een forum op tweakers te vinden.

Wij willen ook een solix 3 pro set aanschaffen, maar levert de bijgeleverde p1 meter dan porblemen op of kunnen we beter wachten tot eind oktober?

Dank voor de antwoorden alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultimate-Dennus
rem_hopster schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:13:
@all,

Zo fijn dat wanneer je een een vraag hebt over iets....dan is er wel een forum op tweakers te vinden.

Wij willen ook een solix 3 pro set aanschaffen, maar levert de bijgeleverde p1 meter dan porblemen op of kunnen we beter wachten tot eind oktober?

Dank voor de antwoorden alvast.
Goedemorgen, dit hangt af van je slimme meter. Sommige mensen ervaren problemen bij direct gebruik van de P1 in de slimme meter en bij sommige werkt hij juist wel als hij aangesloten wordt via een splitter.
Mijn advies, stuur een mailtje naar anker om je slimme meter te bevestigen of wacht tot medio oktober voor de nieuwere P1 versie. En anders als je echt niet kunt wachten kun je de gok wagen met de huidige P1 of gebruik maken van de Anker smart meter. (Die laatste moet wel ingebouwd worden in de meterkast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
Ik zie dat hun lijst van compatible P1 meters inmiddels is uitgebreid: https://www.ankersolix.com/nl/P1MeterDetail.
Goed om te zien dat ze actief bezig zijn om dit te verbeteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
ixrobin schreef op maandag 29 september 2025 @ 13:03:
Ik zie dat hun lijst van compatible P1 meters inmiddels is uitgebreid: https://www.ankersolix.com/nl/P1MeterDetail.
Goed om te zien dat ze actief bezig zijn om dit te verbeteren!
Begreep vanuit de support reactie laatst, dat ze behoorlijk wat nieuwe meters hebben toegevoegd qua compatibiliteit voor de nieuwe P1 meter. Ook voor DSMR 4.0. Nu maar hopen dat het werkt en daarbij dat randzaken zoals firmware te updaten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Interessant gesprek net met sales support van StralendGroen: Zij geven aan dat de anker solix onder de 0% btw regeling valt als je hem aansluit op je eigen zonnepanelen ->

--------------------
"Als je er zonnepanelen op aansluit die op de woonhuis liggen mag je het inderdaad met 0% btw bestellen"
Maar alleen met een dynamisch contract, ems en onbalanshandel toch?
"Dat maakt geen verschil, deze kan gezien worden als omvormer omdat hij mppt trackers heeft"
-------------------
Klinkt een beetje als een loophole.. Maar ik vraag me af of dat wel zo kan?

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 29-09-2025 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perfektidoeda
Update mijn ervaringen, ik heb mijn twee Anker E2700 Pro en enkele expansion battery nog in parallel mode staan, werkt ook wel, maar power dock in bestelling en tot installatie van deze, laat ik de twee systemen onder 1 "power station" draaien in de "Self consumption" modus. Alleen afgelopen vrijdag krijg ik opeens de foutmelding dat de twee systemen inconsistente firmware hebben (huh ??). Wat blijkt 1 batteriypack zit op de laatste versie van de sw v1.0.3.7 (expansion battery op v0.3.3.7), en de andere op v1.0.3.6 / v0.0.3.6. Had ik maar geluisterd (tip van flip, ultimate dennis) en automatische update uitgezet. In ieder geval geen parallel mode en geen intelligentie meer, het power usage scenario gaat naar 200W output net zolang tot batterij op 10% staat. Mijn oplossing, de batterij op de oude sw uit mijn parallel mode gehaald, dan draait het systeem in ieder geval op halve capaciteit. En gisteren uiteindelijk mail naar Support gestuurd en vandaag heeft support geforceerd de update naar mijn systeem uitgestuurd op basis van het serienummer dat ik op de mail heb teruggegeven en nu draait de dubbele batterijset weer in parallel mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13

franssie

Save the albatross

Als ik naar de datasheet kijk, zie ik dat de MPPT een werkbereik heeft van 16-60VDC.
Lees ik dat nu verkeerd? Drie paneeltjes in serie doen bij mij rond de 100 Volt onder last. Of bedoelen ze iets anders?
Heb wel interesse in dit systeem, prijs is eigenlijk best OK als ik het grofweg vergelijk met een omvormer én powerstation.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:26

Harrie

NederVlaming

franssie schreef op maandag 29 september 2025 @ 18:22:
Als ik naar de datasheet kijk, zie ik dat de MPPT een werkbereik heeft van 16-60VDC.
Lees ik dat nu verkeerd? Drie paneeltjes in serie doen bij mij rond de 100 Volt onder last. Of bedoelen ze iets anders?
Heb wel interesse in dit systeem, prijs is eigenlijk best OK als ik het grofweg vergelijk met een omvormer én powerstation.
Het is inderdaad niet de bedoeling panelen in serie aan te sluiten, maar parallel.
Hij heeft 4 32A ingangen, met elk een MPPT tracker.

Op elke 32A ingang kan je zelfs 2 panelen parallel aansluiten denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Harrie op 29-09-2025 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zel_91
  • Laatst online: 09-10 09:11
perfektidoeda schreef op maandag 29 september 2025 @ 17:58:
Update mijn ervaringen, ik heb mijn twee Anker E2700 Pro en enkele expansion battery nog in parallel mode staan, werkt ook wel, maar power dock in bestelling en tot installatie van deze, laat ik de twee systemen onder 1 "power station" draaien in de "Self consumption" modus. Alleen afgelopen vrijdag krijg ik opeens de foutmelding dat de twee systemen inconsistente firmware hebben (huh ??). Wat blijkt 1 batteriypack zit op de laatste versie van de sw v1.0.3.7 (expansion battery op v0.3.3.7), en de andere op v1.0.3.6 / v0.0.3.6. Had ik maar geluisterd (tip van flip, ultimate dennis) en automatische update uitgezet. In ieder geval geen parallel mode en geen intelligentie meer, het power usage scenario gaat naar 200W output net zolang tot batterij op 10% staat. Mijn oplossing, de batterij op de oude sw uit mijn parallel mode gehaald, dan draait het systeem in ieder geval op halve capaciteit. En gisteren uiteindelijk mail naar Support gestuurd en vandaag heeft support geforceerd de update naar mijn systeem uitgestuurd op basis van het serienummer dat ik op de mail heb teruggegeven en nu draait de dubbele batterijset weer in parallel mode.

Doet het systeem het bij jou nu 100% na de geforceerde update of draait het nog steeds op 10%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
Ik krijg net een melding over een pakketje van 0.1kg van Hongtai Fulfillment Center wat morgen komt. Ben benieuwd of het de nieuwe P1 meter is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perfektidoeda
zel_91 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:26:
perfektidoeda schreef op maandag 29 september 2025 @ 17:58:
Update mijn ervaringen, ik heb mijn twee Anker E2700 Pro en enkele expansion battery nog in parallel mode staan, werkt ook wel, maar power dock in bestelling etc...

Doet het systeem het bij jou nu 100% na de geforceerde update of draait het nog steeds op 10%?
Ja, het draait nu weer volledig, max. 2400w input en ingesteld op 2400w output ook, dus snelkoker draait volledig op de batterijen 🤑en overdag genoeg zon op de panelen om de batterijen weer op 100% vol te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
ixrobin schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 20:11:
Ik krijg net een melding over een pakketje van 0.1kg van Hongtai Fulfillment Center wat morgen komt. Ben benieuwd of het de nieuwe P1 meter is!
Ik heb zojuist bevestiging dat het inderdaad de nieuwe versie P1 meter is!
Volgens dpd komt het pakket maandag, ik hou jullie op de hoogte!

Zijn er al anderen die ook bericht hebben over de nieuwe P1 meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mudbiker
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-10 21:25
ixrobin schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:17:
[...]

Helaas nog niet maar ben al wel benieuwd of het bij jou de P1 probleem oplost. Zodra ik hem ontvang doe ik ook een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
ixrobin schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:17:
[...]

Hier ook bericht gekregen dat de P1 meter is opgestuurd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJP1987
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09-10 13:43
Hoe denken jullie over de volgende set? 16,2kWh opslag voor nog geen €5500. Ontlaadvermogen van 3x1200w (3600w) en eventueel nog uit te breiden naar meer opslag en vermogen. Dit is toch de set voor veel mensen?

https://www.mediamarkt.de...-powerbank-161208167.html

ANKER Solix Power Dock mit E2700 PRO3 x3 Powerbank euro 3379

8100kwh

———-

ANKER SOLIX BP2700 Erweiterungsbatterie x3, 8,1kWh Powerbank 2039euro

https://www.mediamarkt.de...-powerbank-157334122.html

Totale opslag is

16,2kwh
Ontlaadvermogen 3x1200watt 3600watt

Investering zonder eenvoudige installatie en ritje Mediamarkt Duitsland

€5418

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
Hi all,

Alles vandaag binnen gekomen en de p1 meter ging goed met aansluiten.
Ik ben alleen opzoek naar informatie over de autorisatie locatie energiecentrale. Geen idee wat ik daarvoor zou moeten invullen. Weet iemand dit?

Verder zie ik een slimmestekker modus. Werkt deze ook in de slimme modus?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ixrobin
rem_hopster schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:18:
Hi all,

Alles vandaag binnen gekomen en de p1 meter ging goed met aansluiten.
Ik ben alleen opzoek naar informatie over de autorisatie locatie energiecentrale. Geen idee wat ik daarvoor zou moeten invullen. Weet iemand dit?

Verder zie ik een slimmestekker modus. Werkt deze ook in de slimme modus?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Op beide vragen heb ik helaas geen antwoord voor je. Mocht niemand anders het weten, dan zou je altijd support@anker.com kunnen mailen. Ze reageren over het algemeen vrij snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:50
Ben ook aan het kijken naar de Anker Solix Solarbank 3 E2700 PRO.

Helaas ook de ISKRA AM550 meter hier, om precies te zijn de AM550-ED1.04.
Ik lees dat @ixrobin een nieuwe P1 meter krijgt maandag, is het ook bekend welke meters die betreffende nieuwe P1 ondersteund? Zou je dat wellicht kunnen vragen @ixrobin aan de support afdeling?

Gezien de issues met uitlezen ben ik toch een beetje bang om hier nu voor te gaan.
Terwijl het wel een heel mooi product is O+

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ixrobin
White_Collar schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:19:
Ben ook aan het kijken naar de Anker Solix Solarbank 3 E2700 PRO.

Helaas ook de ISKRA AM550 meter hier, om precies te zijn de AM550-ED1.04.
Ik lees dat @ixrobin een nieuwe P1 meter krijgt maandag, is het ook bekend welke meters die betreffende nieuwe P1 ondersteund? Zou je dat wellicht kunnen vragen @ixrobin aan de support afdeling?

Gezien de issues met uitlezen ben ik toch een beetje bang om hier nu voor te gaan.
Terwijl het wel een heel mooi product is O+
Anker heeft een pagina gedeeld met gegarandeerd compatible meters en jouw versie van de AM550 staat ertussen: https://www.ankersolix.com/nl/P1MeterDetail

Ik ga er vanuit dat je geen issues zou moeten ervaren als je het product aanschaft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
@ixrobin dank je wel voor je antwoord en ze reageren inderdaad snel. Ze hebben ticket doorgezet en zelfs netjes aangegeven dat het wat langer zou duren. Netjes
Weet jij of iemand anders hoe het opladen gaat via het net (stekker)? Ik heb ingesteld dat deze een minimum capaciteit van 10% moet houden. De stroom is nu 0.14 cent en dus best interessant om deze op te laden.

Verder wat mij opvalt is dat wanneer ik het scenario aanpas, ik ontlaad met 200watt (modus eigen verbruik), het huis 155 watt belasting vraagt, maar wanneer ik de inductieplaat aanzet er geen verandering optreedt in wat het huis vraagt. En dit is trouwens ook in andere scenario's. Heb zelfs extra de waterkoker aangezet. Geen verandering...

Alvast dank voor de antwoorden en meedenken.

[ Voor 34% gewijzigd door rem_hopster op 03-10-2025 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
rem_hopster schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:26:
@ixrobin dank je wel voor je antwoord en ze reageren inderdaad snel. Ze hebben ticket doorgezet en zelfs netjes aangegeven dat het wat langer zou duren. Netjes
Weet jij of iemand anders hoe het opladen gaat via het net (stekker)? Ik heb ingesteld dat deze een minimum capaciteit van 10% moet houden. De stroom is nu 0.14 cent en dus best interessant om deze op te laden.

Verder wat mij opvalt is dat wanneer ik het scenario aanpas, ik ontlaad met 200watt (modus eigen verbruik), het huis 155 watt belasting vraagt, maar wanneer ik de inductieplaat aanzet er geen verandering optreedt in wat het huis vraagt. En dit is trouwens ook in andere scenario's. Heb zelfs extra de waterkoker aangezet. Geen verandering...

Alvast dank voor de antwoorden en meedenken.
Vreemd, als je niet het “schedule” scenario aan hebt staan zou hij niet standaard moeten ontladen. Althans, dat denk ik. Heb het helaas nog niet kunnen testen want mijn P1 meter doet het niet.

Als je wil opladen via de stekker kun je de backup mode aanzetten, dan gaat hij opladen prioriteit geven boven ontladen. Of je moet een ander scenario kiezen waarbij je de stroomtarieven kan meegeven, dan zou hij op basis daarvan moeten kijken of het gunstig is om te (ont)laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
Hi all,

Ik ben vandaag een beetje aan het pielen en ik heb het scenario "eigen gebruik" en uiteindelijk kreeg ik een melding dat er een zonnestroom bron was gevonden en wordt de batterij nu geladen, maar....
De zonnepanelen: 575W, daarvan gaat 309W naar de batterij en 266 W terug naar net. Er staan diverse apparaten aan, waaronder de over en de wasmachine en nog PC etc. Maar de thuisbelasting is 0.

Daar kan ik met mijn pet niet bij.
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

Ik laat alles nu een nachtje zo staan om te kijken wat er allemaal gebeurt.

Dank allemaal alvast voor antwoorden en mogelijke ideetjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ixrobin
rem_hopster schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 16:32:
Hi all,

Ik ben vandaag een beetje aan het pielen en ik heb het scenario "eigen gebruik" en uiteindelijk kreeg ik een melding dat er een zonnestroom bron was gevonden en wordt de batterij nu geladen, maar....
De zonnepanelen: 575W, daarvan gaat 309W naar de batterij en 266 W terug naar net. Er staan diverse apparaten aan, waaronder de over en de wasmachine en nog PC etc. Maar de thuisbelasting is 0.

Daar kan ik met mijn pet niet bij.
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

Ik laat alles nu een nachtje zo staan om te kijken wat er allemaal gebeurt.

Dank allemaal alvast voor antwoorden en mogelijke ideetjes.
Als ik je goed begrijp zegt de app dat je geen stroom verbruikt, waardoor je teruglevert aan het net? Maar dat zou volgens jou niet moeten kunnen, aangezien je zwaarverbruikers aan hebt staan?

Wat zegt het display van je slimme meter over je actuele stroombehoefte? Ik zou dat vergelijken met wat de P1 meter zegt en als dat inderdaad niet klopt, kijk dan of een firmware update van de P1 meter helpt. Volgens mij zit men intussen op 1.5.x.x. En anders zou ik dat denk ik ook even voorleggen bij de Anker Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
@ixrobin ik heb een paar keer een update uitgevoerd, maar de p1 blijft op v 1.304 staan. Proces lijkt wel goed te gaan. 5 keer drukken, groen lampje flasht en dan weer blauw. Heb anker ook al gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
rem_hopster schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 20:42:
@ixrobin ik heb een paar keer een update uitgevoerd, maar de p1 blijft op v 1.304 staan. Proces lijkt wel goed te gaan. 5 keer drukken, groen lampje flasht en dan weer blauw. Heb anker ook al gemaild.
Die versie blijkt voor velen niet betrouwbaar te zijn met het uitlezen van data. Pas vanaf 1.4.0.1 lijkt dat issue verholpen te zijn.
Mij lukt het helaas ook niet te upgraden naar een hogere versie, zit ook vast op 1.3.0.4. Hopelijk gaat het beter met de nieuwe p1 meter.

Goed dat je contact met ze hebt opgenomen. Vraag vooral de nieuwe P1 meter als de upgrade niet blijft slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
Is er ergens een link naar de nieuwe P1 meter (versie oktober)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
rem_hopster schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:04:
Is er ergens een link naar de nieuwe P1 meter (versie oktober)?
Nee, niet zover ik weet.
Ik hoop hem nog steeds morgen te ontvangen. Ik zal dan ook kijken of de modelnummers verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
@ixrobin ik hoop het ook voor je. Ik heb vandaag een aanvulling gedaan op mijn ticket en aangeven dat ik wel graag een werkende P1 meter zou willen ontvangen. Geeft helemaal niks door. Blijft blauw knipperen...

[ Voor 6% gewijzigd door rem_hopster op 05-10-2025 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentkok
Wat volgens mij handig moet zijn, is dat ze de update van de p1 meter gelijk maken aan de firmware update die ze naar de batterij pushen. Dan zit je niet als een gestreste kip op de p1 meter te drukken. Om weer te zien dat het niet gelukt is.
Je kan dan ook zelf beslissen om de update uit te voeren. Ik zit wel op 1.4.... maar weet ook dat versie 1.5....er al is. Maar ik heb het opgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rem_hopster
Hi all,

Vandaag contact gehad met anker. Ze gaan eerst alles bekijken (logs), foto van meter en aantal vragen beantwoord.
Wel bijzonder, want ik had alles al gemaild. Wat ik ook doe, updaten lukt niet en blijf op 1.3.×. en blauw knipperen(snel). Wifi veranderd en toe kreeg ik versie 0.0... ik had de ijdele hoop dat de updates nu wel zou lukken. Helaas. Nu klaar mee en wachten op anker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
Hi all,

Antwoord anker. De p1 meter niet compatible met mijn meter.

Alles qua bewijs moeten aanleveren dat ik alles heb gekocht. Nou weer afwachten of alles goed is. Had alles bij praxis besteld en die hebben weer een onder aannemmer.

Keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
rem_hopster schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:49:
Hi all,

Antwoord anker. De p1 meter niet compatible met mijn meter.

Alles qua bewijs moeten aanleveren dat ik alles heb gekocht. Nou weer afwachten of alles goed is. Had alles bij praxis besteld en die hebben weer een onder aannemmer.

Keep you posted.
Vervelend. Hopelijk sturen ze dan de nieuwe P1 meter met de hoop dat die het wel doet.

Ik heb de nieuwe P1 nog niet binnen. Ligt sinds zaterdag op het DPD depot, sindsdien geen update meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volanker
  • Laatst online: 09-10 16:14
Zogezegde nieuwe P1-meter werd vandaag geleverd…. Helaas werkt die voor geen meter… en lijkt verdacht veel op oude P1-meter, zelfs serienummer is lager dan eerste P1-meter. Hopelijk hebben jullie meer succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mudbiker
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-10 21:25
Volanker schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 17:50:
Zogezegde nieuwe P1-meter werd vandaag geleverd…. Helaas werkt die voor geen meter… en lijkt verdacht veel op oude P1-meter, zelfs serienummer is lager dan eerste P1-meter. Hopelijk hebben jullie meer succes.
Oef dat is vervelend man. Kreeg gisteren een bericht dat mijn nieuwe P1 meter is opgestuurd. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
Volanker schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 17:50:
Pff dat belooft niet veel goeds. Op welke firmware versie zit je nieuwe meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
@Volanker heel vervelend. Neem aan dat je anker weer gaat benaderen?
Wat is eigenlijk het probleem met de "nieuwe" meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlvk55
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:21
Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb 2 solarbanks gekocht. En krijg 2 nieuwe P1 meters met zogenaamde nieuwe firmware. Ben heel sceptisch of dat dit een oplossing gaat zijn.

Deze zouden al 2 oktober verzonden zijn. Nog steeds is er niks bij DPD qua status geüpdatete... We gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
tlvk55 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 20:57:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb 2 solarbanks gekocht. En krijg 2 nieuwe P1 meters met zogenaamde nieuwe firmware. Ben heel sceptisch of dat dit een oplossing gaat zijn.

Deze zouden al 2 oktober verzonden zijn. Nog steeds is er niks bij DPD qua status geüpdatete... We gaan het zien...
Ik hoop dat je niet zo veel pech gaat hebben als ik. Mijn pakketje ligt dus sinds zaterdag al op het depot, maar er komt geen nieuwe update. Net DPD gebeld en ze zeggen dat als hij zo lang zonder update ligt, ze geen nieuwe actie mogen ondernemen en dat ik Anker moet vragen of zij DPD kunnen vorderen het pakketje uit te leveren. Hoe omslachtig wil je het hebben 8)7

Maargoed, ik moet dus nog even wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoudb
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-10 20:59
Ik krijg er steeds minder hoop in, met de berichten hier. Mijn nieuwe P1 meter moet nog worden verzonden.

Ik kon kiezen voor handmatig opladen d.m.v. handmatige noodstroom, alleen lijkt deze optie verdwenen? Meer die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlvk55
DPD is de pakketten mogelijk kwijt.

Wel erg toevallig dat dit nu zo gebeurd bij ons...

Bij mij is de optie noodstroom ook verdwenen.

Hopelijk is er snel een oplossing en anders hoop ik dat ze beiden systemen met alle uitbreiding batterijen maar op komen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
Ik weet even niet zeker of je nu het handmatig laden van de solarbank bedoelt, of het kunnen laden van je apparaten als de stroom is uitgevallen.

Ik zie in ieder geval beide opties nog.

Handmatig laden van solarbank: Home > tandwiel icoon > Power usage scenario > Manual backup power
Laden van apparaten als stroom is uitgevallen: onder devices > solarbank > tandwiel icoon > Off-grid Output Settings

Ik gebruik zelf iOS, misschien dat het anders is in android

[ Voor 68% gewijzigd door ixrobin op 08-10-2025 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
Hi all,

Net contact gehad met solarsupply en zij wisten mij te vertellen dat zij eind volgende week P1 meters ontvangen, die met alle meters compatible moeten zijn.
Ze houden me op de hoogte en heb mijn meter type doorgegeven.

Heb nog niks terug gehoord van anker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
ixrobin schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 08:44:
[...]

Ik hoop dat je niet zo veel pech gaat hebben als ik. Mijn pakketje ligt dus sinds zaterdag al op het depot, maar er komt geen nieuwe update. Net DPD gebeld en ze zeggen dat als hij zo lang zonder update ligt, ze geen nieuwe actie mogen ondernemen en dat ik Anker moet vragen of zij DPD kunnen vorderen het pakketje uit te leveren. Hoe omslachtig wil je het hebben 8)7

Maargoed, ik moet dus nog even wachten...
Wat is de locatie in Duitsland waar die bij jou blijft hangen? Bij mij is er 2 dagen geleden nog een update geweest voor het DPD depot in Krostitz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
FF1987 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:20:
[...]

Wat is de locatie in Duitsland waar die bij jou blijft hangen? Bij mij is er 2 dagen geleden nog een update geweest voor het DPD depot in Krostitz.
Hij is bij mij om de hoek, in Veenendaal. Dat maakt het extra zuur.
De reis die hij heeft afgelegd was van Krostitz naar Unna en van Unna naar Veenendaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Revodrone
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-10 16:31
Ik heb de Anker Solix Powerbank 3 nu al een paar maanden in gebruik. Bij mij werd nog geen P1 meter geleverd, maar een Slimme meter met CT klemmen. Wellicht niet ideaal om aan te sluiten, maar prima te doen. Het werkte iig in een keer!

In eerste instantie heb ik hem gewoon in het stopcontact gestopt om 0 op de meter te realiseren. Dat werkt prima. Vervolgens heb ik hem naar de garage verplaatst en 2 zonnepanelen op aangesloten (meer heb ik nog niet). Ook dit draaide probleemloos (zelfde modus). Vervolgens heb ik hem in AI mode gezet. Wat ik nu zie is dat hij soms 's nachts een beetje gaat laden en dit wordt overdag weer teruggegeven aan het huis. Wellicht heeft dit er ook mee te maken dat hij met het huidige zonnetje vaak op 10% lading blijft hangen. HW geeft aan dat er soms nog 0,1kWh wordt teruggeleverd (aan het net) op een dag. Wellicht dat ik hem op 200Watt maximaal terugleveren ga zetten om de batterij wat meer te laten 'leven'.

Reden voor mij om voor dit systeem te gaan zijn de 4 MPPT's. Dit i.v.m. schaduw en verschillende windrichtingen van de zonnepanelen. Bouwkwaliteit vind ik erg goed en het apparaat zelf ziet er ook nog eens goed uit. Juist het 800Watt terugleveren is voor mij ideaal, want het systeem zelf is gewoon op een stopcontact aangesloten. Ooit is er wel van het huis naar de garage een kabel aangelegd, maar hoe en wat weet ik ook niet (zijn verschillende percelen met andere huizen er tussen). Een kabel erbij is voor nu geen optie, maar de Powerbank 3 zorgt er voor dat ik nu 4 panelen erbij kan leggen (dan is de ruimte op).

Op een dag.......ben je het allemaal vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
Revodrone schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:11:
Ik heb de Anker Solix Powerbank 3 nu al een paar maanden in gebruik. Bij mij werd nog geen P1 meter geleverd, maar een Slimme meter met CT klemmen. Wellicht niet ideaal om aan te sluiten, maar prima te doen. Het werkte iig in een keer!

In eerste instantie heb ik hem gewoon in het stopcontact gestopt om 0 op de meter te realiseren. Dat werkt prima. Vervolgens heb ik hem naar de garage verplaatst en 2 zonnepanelen op aangesloten (meer heb ik nog niet). Ook dit draaide probleemloos (zelfde modus). Vervolgens heb ik hem in AI mode gezet. Wat ik nu zie is dat hij soms 's nachts een beetje gaat laden en dit wordt overdag weer teruggegeven aan het huis. Wellicht heeft dit er ook mee te maken dat hij met het huidige zonnetje vaak op 10% lading blijft hangen. HW geeft aan dat er soms nog 0,1kWh wordt teruggeleverd (aan het net) op een dag. Wellicht dat ik hem op 200Watt maximaal terugleveren ga zetten om de batterij wat meer te laten 'leven'.

Reden voor mij om voor dit systeem te gaan zijn de 4 MPPT's. Dit i.v.m. schaduw en verschillende windrichtingen van de zonnepanelen. Bouwkwaliteit vind ik erg goed en het apparaat zelf ziet er ook nog eens goed uit. Juist het 800Watt terugleveren is voor mij ideaal, want het systeem zelf is gewoon op een stopcontact aangesloten. Ooit is er wel van het huis naar de garage een kabel aangelegd, maar hoe en wat weet ik ook niet (zijn verschillende percelen met andere huizen er tussen). Een kabel erbij is voor nu geen optie, maar de Powerbank 3 zorgt er voor dat ik nu 4 panelen erbij kan leggen (dan is de ruimte op).
Mooi om te horen dat het goed bij jou werkt met de Smart Meter van Anker! Daar zal ik ook mee aan de slag gaan als die nieuwe P1 meter niet werkt.
Goed om ook nog wat positiviteit tussen al dat geklooi met die P1 meter te lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volanker
  • Laatst online: 09-10 16:14
Anker benaderd inzake (nieuwe) P1-meter, blijft blauw knipperen, versie 1.3.0.4, wil niet updaten. Eerlijk P1meter lijkt me geen nieuw versie , zelfs serienummer is lager dan de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
Volanker schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:21:
Anker benaderd inzake (nieuwe) P1-meter, blijft blauw knipperen, versie 1.3.0.4, wil niet updaten. Eerlijk P1meter lijkt me geen nieuw versie , zelfs serienummer is lager dan de eerste.
Hou ons op de hoogte, ben benieuwd wat ze zeggen!

Anker heeft mij zojuist ook beantwoord op mijn logistieke issues. Ze hebben DPD een onderzoek laten starten wat er aan de hand is en zullen me binnen 2-5 werkdagen een update geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlvk55
Heb de zogenaamde nieuwe P1 meters binnen. Weer versie 1.3.0.4. ik geef de hoop op. Hopelijk verloopt het retourproces wel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
@tlvk55 Ik ben in afwachting van mijn nieuwe P1 meter. Zal even duren.
Ik snap niet helemaal wat Anker nu doet, want zoals ik het heb begrepen zal er een P1 meter komen die wel universeel zou moeten zijn. M.a.w. werken op alle meters.

Zelf heb ik besloten, wanneer de P1 meter weer problemen geeft het dichterbij huis te zoeken bij deze partij.
Zij gaven aan dat ze vooraf ook zullen garanderen dat het werkt voordat ik deze bestel.

Ik kreeg door van anker dat ik die van mij niet hoef te retourneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astg
  • Laatst online: 21:45
Hallo iedereen,

Ik heb identiek hetzelfde probleem als velen hier met de p1 meter.
De nieuwe versie van de p1 meter zou vandaag toekomen, maar hij ligt ook al bij DPD sinds 06/10 zonder update.
De app en website van DPD deed vandaag ook moeilijk merkte ik.
Mss hebben ze problemen met hun IT systeem en dat er daardoor niets geleverd wordt?
Als ik de reacties hier verder lees heb ik er sowieso ook al niet veel vertrouwen in dat het probleem opgelost wordt met de nieuwe p1 meter ☺️
Nog een kleine tip voor de mensen die een home assistant hebben draaien. Ik heb een automation aangemaakt die de batterij laat opladen via de backup optie, zodra er meer dan 200w naar het net gaat. (data van de homewizard meter). Het is zeker geen perfecte oplossing, maar werkt wel goed als workaround totdat er een definitieve oplossing is.

[ Voor 25% gewijzigd door Astg op 09-10-2025 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
Astg schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 18:55:
Hallo iedereen,

Ik heb identiek hetzelfde probleem als velen hier met de p1 meter.
De nieuwe versie van de p1 meter zou vandaag toekomen, maar hij ligt ook al bij DPD sinds 06/10 zonder update.
De app en website van DPD deed vandaag ook moeilijk merkte ik.
Mss hebben ze problemen met hun IT systeem en dat er daardoor niets geleverd wordt?
Als ik de reacties hier verder lees heb ik er sowieso ook al niet veel vertrouwen in dat het probleem opgelost wordt met de nieuwe p1 meter ☺️
Nog een kleine tip voor de mensen die een home assistant hebben draaien. Ik heb een automation aangemaakt die de batterij laat opladen via de backup optie, zodra er meer dan 200w naar het net gaat. (data van de homewizard meter). Het is zeker geen perfecte oplossing, maar werkt wel goed als workaround totdat er een definitieve oplossing is.
Ze hebben de DPD site van de week vernieuwd. Kreeg eerder deze week een error bij inloggen. Na een paar uur zag ik dat de layout was gewijzigd.

Vanmorgen ook nog even contact opgenomen of ze meer informatie kunnen achterhalen bij DPD. Kreeg hetzelfde antwoord als hierboven, dat ze het gaan uitzoeken. Daarnaast had ik nog gekeken of je meter zelf kunt flashen via USB. Maar zag niet echt een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlvk55
@rem_hopster

Ik heb er geen vertrouwen meer in.
Met het retour bedoelde ik. Terugsturen van de twee accu's met alle uitbreidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
@tlvk55 ik begrijp je frustratie. Maar zelf heb ik vertrouwen in het gesprek wat ik heb gehad met solarsupply uit den helder. Ik krijg volgende week een email wanneer zij de p1 binnen hebben.
Doet die van anker het niet die ik nog moet ontvangen geef ik graag 30 euro uit, wanneer zij de garantie geven dat het met mijn meter gaat werken.

Als daar een kink zou zijn, dan laat ik de andere meter inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
rem_hopster schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 20:11:
@tlvk55 ik begrijp je frustratie. Maar zelf heb ik vertrouwen in het gesprek wat ik heb gehad met solarsupply uit den helder. Ik krijg volgende week een email wanneer zij de p1 binnen hebben.
Doet die van anker het niet die ik nog moet ontvangen geef ik graag 30 euro uit, wanneer zij de garantie geven dat het met mijn meter gaat werken.

Als daar een kink zou zijn, dan laat ik de andere meter inbouwen.
Hou ons zeker op de hoogte, ik heb er ook 100% dat geld voor over. Een elektricien inschakelen voor de smart meter is immers duurder
Pagina: 1 2 Laatste