Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astg
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 13-10 20:04
Mijn nieuwe P1 meter is ondertussen verzonden (opnieuw via DPD 🤨🤞🤞)

Ik had nog gevraagd welke de opties zijn om nog 1 of 2 extra solarbanks bij de plaatsen en kreeg onderstaande antwoord:
1. Laadvermogen. Indien u drie Solarbank 3 E2700 Pro apparaten gebruikt, kan elk apparaat afzonderlijk functioneren en opladen. Het maximale laadvermogen per Solarbank 3 E2700 Pro is 1800W.

2. Compatibiliteit tussen Solarbank 3 en Solarbank 2 AC.
Helaas kan de Solarbank 3 E2700 Pro niet worden gebruikt in combinatie met een Solarbank 2 AC. Indien u ervoor kiest om extra Solarbank 2 AC te gebruiken, moet elk systeem afzonderlijk worden beheerd; verschillende modellen communiceren niet met elkaar.Indien uw Solarbank 3 E2700 Pro echter samenwerkt met een P1-meter, en er wordt gedetecteerd dat andere systemen (Solarbank 2 AC) overtollige energie terugleveren aan het net, kan deze energie worden gebruikt om uw Solarbank 3 E2700 Pro op te laden.

3. P1-meter en communicatie met meerdere apparaten
Helaas kan momenteel één P1-meter slechts met één Solarbank communiceren. Wilt u meerdere apparaten synchroon laten werken in de modus “eigen verbruik”, dan raden wij aan een slimme meter te gebruiken. Let op: ook een slimme meter kan maar met één Solarbank communiceren en het is niet aan te bevelen meerdere slimme meters op dezelfde huishoudelijke hoofdmeter aan te sluiten.Indien u slechts één verdeelkast heeft, raden wij aan elke slimme meter enkel-fase (single-phase) aan te sluiten. Op deze manier kan de slimme meter van die fase communiceren met de Solarbank op dezelfde fase, wanneer er vermogensvraag is van de gekoppelde apparaten.

4. Weergave en beheer in de app.
Bij het gebruik van drie Solarbank-units dient u drie afzonderlijke systemen op te zetten. U kunt deze systemen wel allemaal beheren met één account en apart inloggen binnen dezelfde app. De systemen hebben geen invloed op elkaar.

Als dat klopt lijkt het me niet erg zinvol om dat te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincentkok
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:55
Had wel verwacht dat de p1 meerdere accu's kon aan sturen. Ben blij dit te lezen. Had de gedachte om er nog een bij te plaatsen. Dus 2 solerbanks onder 1 p1 meter. En dan nom aangestuurd worden.
Hoop dat ze snel wat gaan doen aan de p1 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:20
Zojuist een Anker SOLIX Solarbank 3 E2700 Pro + Smart Meter gekocht :-)
Is het mogelijk om deze te koppelen in de HomeWizard app of moet je daar echt de HW batterij voor hebben?

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 17 Pro 256 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:16
aGraPusher schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 20:46:
Zojuist een Anker SOLIX Solarbank 3 E2700 Pro + Smart Meter gekocht :-)
Is het mogelijk om deze te koppelen in de HomeWizard app of moet je daar echt de HW batterij voor hebben?
Daar moet je een HW batterij voor hebben ;) Anker heeft een eigen app voor haar eigen batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
Bij mij is inmiddels ook bevestigd dat het verloren pakket bij dpd de oude p1 meter bevatte. De nieuwe is vandaag overhandigd en volgens de app denken ze dat hij donderdag geleverd wordt. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:40
@ixrobin heel benieuwd ook!

Ik moet nog geduld hebben en kreeg van anker door dat de p1 meter binnenkort ingepakt wordt en daarna verzonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincentkok
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:55
Dan ben ik benieuwd welke versie van de firmware erop staat. Zouden jullie dat willen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem_hopster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:40
Hi all,

Kreeg net een mail van solarsupply dat de nieuwe p1 meters ook bij hun te bestellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mudbiker
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-10 21:03
ixrobin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 20:18:
Bij mij is inmiddels ook bevestigd dat het verloren pakket bij dpd de oude p1 meter bevatte. De nieuwe is vandaag overhandigd en volgens de app denken ze dat hij donderdag geleverd wordt. Ben benieuwd!
Heb vandaag mijn nieuwe "oude" P1 meter ontvangen. Helaas ook hier het oude type ontvangen: AE1R0. Toch maar geprobeert de firmware te updaten. Blijft helaas van 0.0.0.0 op 1.3.0.4 hangen.
Vandaag nieuwe DPD bevestiging ontvangen van een P1 meter die wel uit een vernieuwde revisie batch zou moeten komen.

Ligt nu bij DPD Krostitz. Zodra die binnen is doe ik een update. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mudbiker
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-10 21:03
Voor de liefhebbers van een P1 meter met een revisie AE1R0. Heb er nu 3 ( waarvan 1 van Solarsupply). Mogen voor een zacht prijsje overgenomen worden.😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
Pffff.....gaat wel lekker daar. En DPD is blijkbaar een onbetrouwbare partner. Vorig weekend Solarbank 2 E1600 AC besteld incl. 1x BP2700 uitbreidingsbatterij +Gratis P1 meter.

Base unit Solarbank 2 E1600 AC vorige week woensdag ontvangen. Vandaag de uitbreidingsbatterij BP2700 ontvangen. Beide via UPS. P1 meter via DPD is zoek. Vorige week donderdag verstuurd. Contact gehad met DPD. Moest maar contact opnemen met Anker. Dat gedaan. Zij gaan het uitzoeken. Heb gezegd dat ik voor het eind van de week wil weten of deze nog komt en anders moeten ze maar een nieuwe opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
BB72 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 15:48:
Pffff.....gaat wel lekker daar. En DPD is blijkbaar een onbetrouwbare partner. Vorig weekend Solarbank 2 E1600 AC besteld incl. 1x BP2700 uitbreidingsbatterij +Gratis P1 meter.

Base unit Solarbank 2 E1600 AC vorige week woensdag ontvangen. Vandaag de uitbreidingsbatterij BP2700 ontvangen. Beide via UPS. P1 meter via DPD is zoek. Vorige week donderdag verstuurd. Contact gehad met DPD. Moest maar contact opnemen met Anker. Dat gedaan. Zij gaan het uitzoeken. Heb gezegd dat ik voor het eind van de week wil weten of deze nog komt en anders moeten ze maar een nieuwe opsturen.
Kan even duren voordat ze binnenkomen. De vorige verkeerd geleverde P1 meter was uiteindelijk na 10 dagen binnen. De nieuwe P1 meter is al 5 dagen onderweg. En kan nog niet precies zien wanneer deze er is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dls123
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 15:51
Ik heb de mijne net binnen (eindelijk de nieuwe P1!).

Het werkt! Wel eerst even resetten vooraleer ik ze kon koppelen.

Het flikkert ook wat groen, wat zou kunnen wijzen op een netwerkissue. Maar de data komt door. Nul op de meter. Ik ben momenteel tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
dls123 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:38:
Ik heb de mijne net binnen (eindelijk de nieuwe P1!).

Het werkt! Wel eerst even resetten vooraleer ik ze kon koppelen.

Het flikkert ook wat groen, wat zou kunnen wijzen op een netwerkissue. Maar de data komt door. Nul op de meter. Ik ben momenteel tevreden. :)
Kijk, dat is mooi nieuws! Veel plezier met je werkende systeem :) Ben wel nieuwsgierig, is het modelnummer anders en op welke firmware kwam hij binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
FF1987 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:54:
[...]

Kan even duren voordat ze binnenkomen. De vorige verkeerd geleverde P1 meter was uiteindelijk na 10 dagen binnen. De nieuwe P1 meter is al 5 dagen onderweg. En kan nog niet precies zien wanneer deze er is.
En dan nog te hopen dat het de nieuwe versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
Het moet niet gekker worden. Vanochtend in 1 keer updates over de levering van mijn P1 meter en hij is zojuist bezorgd door DPD. Ben helaas niet thuis, dus kan nog niet bevestigen dat het de "nieuwe" versie is.

Weet iemand overigens wanneer die NORD POOL dynamische tarieven integratie live gaat of is deze al live ? Op de Anker Solix website staat Q4 2025.

[ Voor 27% gewijzigd door BB72 op 16-10-2025 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brockhaus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:28
BB72 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:26:
...
Weet iemand overigens wanneer die NORD POOL dynamische tarieven integratie live gaat of is deze al live ? Op de Anker Solix website staat Q4 2025.
Die is al live :-) alleen helaas wel per uur en niet per kwartier zoals dat nu bij Tibber al het geval is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgvNRrlXc_o_T9UTIDGWnQMcYPA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HI0Uusmoa0vF5MzG56lQ0l3c.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
Dank je wel. Nice en prima voor mij. Zit bij Zonneplan, die hebben nog uurtarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixrobin
@mudbiker is jouw meter inmiddels al verder dan Krostitz? Mijn laatste update was dinsdagmiddag “Your parcel is on its way” vanuit Korstitz. Vraag me af of hij nu weer kwijt is.
Pagina: 1 2 3 Laatste