Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:22
Tens schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:00:
[...]

Als de Storm Shadows effectief, en in ruime mate in voorraad, blijken te zijn zie ik Trump toch nog wel Tomahawks sturen. (jaloers worden op de aandacht/ niet onder willen doen/ de focus weer op VS materieel krijgen)
Ook nog een paar dozijn Taurus inzetten en dat Europa en Oekraine dan pochen hoe geweldig ze zijn.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Topicstarter
Tens schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:00:
[...]

Als de Storm Shadows effectief, en in ruime mate in voorraad, blijken te zijn zie ik Trump toch nog wel Tomahawks sturen. (jaloers worden op de aandacht/ niet onder willen doen/ de focus weer op VS materieel krijgen)
Ze zijn effectief, maar niet in ruime voorraad. De productie lag al vele jaren stil ivm geen vraag voor nieuw/vervanging.
Productie is inmiddels wel alweer herstart dacht ik.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:22
YakuzA schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:07:
Ze zijn effectief, maar niet in ruime voorraad. De productie lag al vele jaren stil ivm geen vraag voor nieuw/vervanging.
Productie is inmiddels wel alweer herstart dacht ik.
Volgens mij is Frankrijk nooit helemaal gestopt met productie, maar dan in zeer lage aantallen. Het VK is bezig met het opzetten van een nieuwe lijn om de voorraden weer aan te vullen - maar zoals die dingen gaan, gaat het wel even duren voordat die faciliteit online is. Voor wat ik begrijp is de fabriek van MDBA in Frankrijk de productie weer aan het opschroeven.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Topicstarter
Helixes schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:48:
[...]

Volgens mij is Frankrijk nooit helemaal gestopt met productie, maar dan in zeer lage aantallen. Het VK is bezig met het opzetten van een nieuwe lijn om de voorraden weer aan te vullen - maar zoals die dingen gaan, gaat het wel even duren voordat die faciliteit online is. Voor wat ik begrijp is de fabriek van MDBA in Frankrijk de productie weer aan het opschroeven.
Ah, ok. :)
Gezien dit bericht dacht ik dat ze helemaal gestopt waren:
On 10 July 2025, MBDA announced that it was resuming production of SCALP/Storm Shadow missiles in 2025, some 15 years since receiving the last order, with the possibility of more missiles being supplied to Ukraine.
Wikipedia: Storm Shadow

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:

De situatie in Rusland zelf mag in: De situatie binnen Rusland

Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer

Doel van dit topic
Informatiebron voor actuele ontwikkelingen en plaats voor discussie over alleen deze ontwikkelingen.
• Van posts offtopic voor dit topic wordt gekeken of ze kan worden verplaatst naar een ander topic.
• Is de post te offtopic of draagt ze onvoldoende bij, dan wordt de post verwijderd.

Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Niet refereren aan gebruik van Nucleaire wapens, hiervoor is Nucleaire dreiging Rusland
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Vermijd het maken van een analogie, dit leidt dit vaak af van de discussie. (false equivalence/Valse analogie),
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid