Ik corrigeerde hem niet op een anti-rechtsstatelijk standpunt, ik wees hem erop dat hij niet juist citeerde uit zijn bronnen.olympusdenk schreef op woensdag 10 december 2025 @ 10:39:
Je stelt voor om uitgeprocedeerde asielzoekers "permanent in detentie" te plaatsen en klaagt vervolgens dat "verdragen dat niet toestaan". Dat is letterlijk een anti-rechtsstatelijk standpunt. Dezelfde rechtsstaat waar je net @garathane nog 'op corrigeerde'
Maar je conclusie is juist: volgens de huidige wet- en regelgeving is dit nu niet toegestaan. En ja, ik ben voorstander om die regels aan te passen zodat het wel mogelijk is.
Overtreding van het inreisverbod bijvoorbeeld. En permanente detentie met de kanttekening dat het een pressiemiddel moet zijn de Europese Unie te verlaten. Nu worden deze personen namelijk amper uitgezet, waardoor we bijna net zo goed iedereen toe kunnen laten.bazzemans schreef op woensdag 10 december 2025 @ 10:41:
@Dennis Welke misdaad hebben uitgeprocedeerde asielzoekers precies begaan dat ze in permanente detentie moeten?
Ik zag het nog in het filmpje van Jan-Willem Schut van afgelopen weekend. Ook een jongeman die hier illegaal verblijft en betrapt wordt op winkeldiefstal. Hij werd niet in detentie genomen omdat er onvoldoende capaciteit is. Hij kreeg wel een boete voor het overtreden van het inreisverbod, maar die kan hij natuurlijk helemaal niet betalen (behalve door te stelen) dus dat is eigenlijk volstrekt zinloos.