olympusdenk schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:51:
@
Benjamin- je blijft stellige claims maken die gewoon niet kloppen. Ik wijs je erop, maar dan ga je schuiven met je argumenten. Laten we even precies zijn:
[...]
Jij zei letterlijk „Verder is
volledig de verwachting dat zij en Eerdmans het kabinet ingaan”. Dat is niet „indien” - dat is een stellige bewering over iets dat nog helemaal niet vaststaat. Voorlopig hebben er toch nog vrijwel geen formatiegesprekken plaatsgevonden?
[...]
Je beweerde dat „ze is
als politicus van die partij gevraagd als staatssecretaris” - dat klopt gewoon niet. Ze werd namens de PVV gevraagd, niet namens Leefbaar Rotterdam. Of ze formeel ergens lid is, doet er niet toe - Coenradie vertegenwoordig(de) toch duidelijk de PVV in het vorige kabinet, wat heeft gemeente in Rotterdam daarmee te maken?
[...]
*knip* Ze was als tiener lid van de VVD (tot 2006), werd daarna lid van Leefbaar Rotterdam (raadslid 2022-2024), werd staatssecretaris namens de PVV (2024), en stapte over naar JA21 (juni 2025). Dat zijn vier verschillende partijen in haar politieke carrière. Hoe is dat geen partijhoppen?
[...]
Ze was WEL namens de PVV staatssecretaris. Staat letterlijk overal: „namens de PVV staatssecretaris van Justitie en Veiligheid”. Of ze nou partijlid (voor zover Wilders die sowieso toelaat) was of niet maakt niet uit.
En ja, Agema (PVV) botste ook met Wilders - dat stipt trouwens precies punt aan, lijkt me nou niet echt het bewijs dat mensen rondom Wilders “stabiele” factoren zijn? Jij claimde dat Coenradie (
ex-PVV, ex-LR, ex-VVD en inmiddels JA21’er) GEEN instabiele factor is, maar je eigen voorbeelden tonen aan dat het wél zo is.
[...]
*knip* Ze was
namens de PVV staatssecretaris, botste met Wilders, verliet het kabinet na de val, en zei „ik wil niets meer mét of vóór Wilders doen”. Of ze formeel lid was doet er niet toe - hoe dieper we zo deze discussie induiken hoe meer ik mij oprecht steeds openlijker afvraag hoe dit als géén instabiele factor zou kunnen worden gezien?
Wat is dit? Ik reageer op een bericht die gaat over het vormen van een coalitie met JA21 en de instabiliteit van die partij. In die context bevindt die discussie. Als jij dan vervolgens dit uit context gaat halen en mij beticht van schuiven, claims maken die niet kloppen e.d. dan ben je gewoon opzoek naar negativiteit.
Als je dan vervolgens nog deze negativiteit voortzet wanneer ik verduidelijk dat dit een indien verhaal is, dan ga je nog verder op door.
Ja. Ze is terwijl ze politicus was voor LR, gevraagd om staatssecretaris te worden. Nu ga je vast weer proberen mijn woorden te ontleden om daar een andere betekenis uit te halen, maar laat dat gewoon, heeft geen meerwaarde.
Nee, ze vertegenwoordigde de PVV niet. Kabinetsleden vertegenwoordigen niet partijen. Het kabinet spreekt met 1 mond, en wat zij zei is in die zin hetzelfde als wat Schoof zei, wat Keijzer zei, wat Hermans zei enz. Het kabinet werkt a.d.h.v. van wat de meerderheid van de kamer wilt, en ook al kennen wij partijen in de kamer, heeft ieder lid een eigen zetel en bepalen zij individueel hoe ze ergens op stemmen.
Dus nee, zij vertegenwoordigde de PVV niet, zij was naar voren geschoven vanuit de PVV om zitting te nemen in het kabinet, net zoals Schoof dat was, en alle andere kabinetsleden die de PVV heeft voorgesteld op die plekken, en vervolgens heeft de meerderheid van de kamer voor hen gekozen.
Wat lees ik niet goed? Hoe kom je aan
2006? dat ze tot die tijd lid was van de VVD. Ja daarna is ze lid geworden van LR, er staat nergens wanneer, daarom schreef ik al dat dit ruim 10 jaar later was dat ze als politicus aan de slag ging voor LR.
En overal kan staan dat eenden roze met blauw en gele stippen zijn, maar dat maakt het nog niet waar. Normaliter zijn kabinetsleden lid van de partij die 1 van de coalitiepartijen zijn, maar zeker niet altijd. Nogmaals, Schoof is ook voorgedragen door de PVV, toch wordt daar niet over gesproken dat hij namens de PVV daar zat.
Kijk jij wilt het heel formeel maken, jij zit hier om het uiterst correct te hebben, maar vervolgens ga je eigen invullingen geven aan wanneer iemand wel of niet van de PVV is, en zo werkt het niet.
Ook al wil je op het woordje 'namens' blijven, als bewijs dat ze een PVV'er was, dan is dit nog steeds niet kloppend. Geen lid (ook niet in de kamer, gemeenteraad, staten enz), nooit op een PVV lijst, nooit voor de partij gewerkt, nooit woordvoering gedaan enz. Ze is gevraagd en voorgedragen door de PVV om zitting te nemen voor het kabinet Schoof 1. In die settings heeft zij het kabinet vertegenwoordigd, niet de PVV.
Verder is LR een lokale partij, dus fijn dat je die wilt berekenen als 1 van haar partijen, maar los van dat ze daar nog steeds lid van is, kan ze niet de landelijke politiek in voor die partij. Weetje trouwens wie lang de leider was van LR, en tevens ook nog lid is?
Dus de realiteit is dat ze toen ze jong was 2 jaar betrokken is geweest bij de VVD, ruim 10 jaar later voor LR de gemeente politiek ingegaan, gevraagd door de PVV om zitting te nemen in kabinet Schoof 1, om vervolgens lid en verkiesbaar te worden voor JA21. Dat zijn de feiten. Al het andere is jouw eigen invulling die niet op basis van feiten is.
[
Voor 0% gewijzigd door
NMH op 06-11-2025 19:32
]
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900