[F1 2025] Race 24 GP van Abu Dhabi Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 28 Laatste
Acties:
  • 94.460 views

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9pGvy4ZDvq07Zsq7s6MotI_Waw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/5b06xxQ0HjXqvFFsj4qyGsWA.gif?f=user_large

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:35
ArcticWolf schreef op woensdag 3 december 2025 @ 18:22:
[...]

Mercedes heeft de motor van Norris @ Zandvoort toch ook nagekeken en dat was een olie lek ergens... Volgens mij worden de onderdelen verzegeld maar niet de hele motor. Je mag iig niet de kop, zuigers/veren, krukas, lagers etc vervangen maar leidingen mag naar mijn weten wel altijd.
Geen idee of je de motor een compressietest mag geven, maar zie niet in waarom niet...
De motor is verzegeld, maar dat betekent inderdaad niet dat je hem niet na kan kijken. Ze maken röntgenfoto‘s(?) om barstjes enz op te sporen. Bekijken met camera de cylinderwanden om slijtage patronen te checken. Meten compressie. Dat soort zaken.

En ze kunnen uiteraard onderhoud plegen.

Dus als ze zien dat een motor na een volledige race afstand helemaal tip top is, dan kunnen ze bepalen of ze de motor op 110% kunnen zetten.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:58

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:33
Fanta schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:33:
[...]
Even terug naar het scenario dat Max als leider de laatste ronde in gaat, Piastri als 3e en Norris als 4e. Ik kan jou op een briefje geven dat Zak dan op de lijn komt om Piastri even van zijn gas te laten gaan. Piastri kan dan namelijk toch geen kampioen meer worden, maar Norris wel.
Maar wat is dan hét moment?
Stel: Max rijdt 1, Piastri 2, Russell 3, Lando 4.
Laatste ronde: een achterblijver raakt de muur en laat wat achter. Gele vlaggen. Max rijdt er vlak achter en rijdt lek op stukje carbon, zakt af naar 3. Piastri komt op 1, Russell op 2. Norris rijdt op 4 en komt niet voorbij Max. Piastri kampioen.
Dus op welk moment zijn de kansen voor Piastri echt verkeken?

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54

AvK

Ready Set Go

Ha ha ha. We struikelen over elkaar heen met allerlei scenario's.
Heerlijk om te zien (lezen) dat het zo leeft.

Op kantoor gaat het er ook steeds over. Zo leuk.
Lijkt 2021 wel. Ook zoveel energie.

Morfische resonantie heet dat.
(Samen denkende individuen die elkaar onbewust beïnvloeden en zorgen dat het GAAT gebeuren)

Zoiets. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:28
AvK schreef op woensdag 3 december 2025 @ 20:03:
Ha ha ha. We struikelen over elkaar heen met allerlei scenario's.
Heerlijk om te zien (lezen) dat het zo leeft.

Op kantoor gaat het er ook steeds over. Zo leuk.
Lijkt 2021 wel. Ook zoveel energie.

Morfische resonantie heet dat.
(Samen denkende individuen die elkaar onbewust beïnvloeden en zorgen dat het GAAT gebeuren)

Zoiets. :)
In 2021 had ik megagroot vertrouwen in de goede afloop voor VER. Vervolgens was die race helemaal kut tot die safetycar.

Nu ben ik een stuk voorzichtiger de McLaren is gewoon de betere auto. Mocht het gebeuren voor VER is dat niet meer dan terecht. Mocht een McLaren ermee weglopen heb ik er vrede mee. Dan heeft het niet zo mogen zijn. Het is verder duidelijk wie de beste coureur was dit seizoen, die rijdt iig niet bij McLaren

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 03-12-2025 20:15 ]

• Wok
  • Laatst online: 25-12 23:40

Wok

Dakloos...

Toke_gt schreef op woensdag 3 december 2025 @ 19:32:
[...]

Maar wat is dan hét moment?
Stel: Max rijdt 1, Piastri 2, Russell 3, Lando 4.
Laatste ronde: een achterblijver raakt de muur en laat wat achter. Gele vlaggen. Max rijdt er vlak achter en rijdt lek op stukje carbon, zakt af naar 3. Piastri komt op 1, Russell op 2. Norris rijdt op 4 en komt niet voorbij Max. Piastri kampioen.
Dus op welk moment zijn de kansen voor Piastri echt verkeken?
:? Piastri P1 (25pt) en Norris P4 (12pt) is nog steeds Norris kampioen, want het gat tussen NOR en PIA is 16pt en PIA pakt er op die manier maar 13. PIA zal dan de tweede plek weer terugpakken in de eindstand.

1. NOR 408 (huidig) --> 420 (eindstand na jouw scenario)
2. PIA 392 --> 417
3. VER 396 --> 411

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-12 21:35
Heerlijk die scenarios die hier allemaal voorbij komen. Voor mij is de mooiste:
1. VER
2. RUS
3. PIA
4. NOR

Mclaren wil PIA zo laat mogelijk plaats laten maken voor NOR, nog 3 ronden te gaan, Yuki zet hem in de muur, safety car, finishen achter de safety car, VER kampioen want ze mogen niet inhalen. Ahnee sh*t, ze boxen PIA dan gewoon...

Dan moet Yuki hem maar bij de pit ingang in de muur hangen -> Pit lane closed

[ Voor 10% gewijzigd door SpaceAce op 03-12-2025 21:49 ]

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-12 18:42

Major_ton

Shoot!

SpaceAce schreef op woensdag 3 december 2025 @ 21:48:
Heerlijk die scenarios die hier allemaal voorbij komen. Voor mij is de mooiste:
1. VER
2. RUS
3. PIA
4. NOR

Mclaren wil PIA zo laat mogelijk plaats laten maken voor NOR, nog 3 ronden te gaan, Yuki zet hem in de muur, safety car, finishen achter de safety car, VER kampioen want ze mogen niet inhalen. Ahnee sh*t, ze boxen PIA dan gewoon...

De kans is gewoon erg klein, maar niet 0 gelukkig! Max moet winnen en Norris moet ergens falen. Dat is toch wel een gegegen (ja ja, Max zou theoretisch ook nog 3e kunnen worden, maar Norris moet sowieso falen).

Some infinities are bigger than others.

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 20:14:
[...]

In 2021 had ik megagroot vertrouwen in de goede afloop voor VER. Vervolgens was die race helemaal kut tot die safetycar.
:? Hebben we het over dezelfde race of laat mijn geheugen me in de steek?

Voor de safety car had je toch PER als ministry of defense en verschillende acties waarbij VER en HAM elkaar bijna van de baan reden?

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
sloth schreef op woensdag 3 december 2025 @ 21:55:
[...]

Voor de safety car had je toch PER als ministry of defense en verschillende acties waarbij VER en HAM elkaar bijna van de baan reden?
Qua racebeeld was Hamiltin bijna kampioen, tot Latifi m in de muur parkeerde

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:22
[...]

Eigenlijk alleen de eerste bocht volgens mij, daar waar Hamilton een "leaving track gaining advantage" kaart trok. Daarna werd die ergens wel wat opgehouden door Perez, wat uiteindelijk voor genoeg speling zorgde dat het bij de safety car genoeg buffer was voor Verstappen om wel te pitten. Maar zonder die safetycar had Hamilton met flink wat voorsprong gewonnen.

• Wok

Wok

Dakloos...

Ik gooi het even over een andere boeg... Stel: Norris valt uit door een technisch probleem en vervolgens rijdt Russell P1, Verstappen P2 en Piastri P3. Dat zou Verstappen kampioen maken. Zou Russell dan Verstappen proberen te naaien door af te remmen om Piastri DRS en dus inhaalmogelijkheden te geven en als Piastri dan voorbij Verstappen komt, opzij te gaan voor Piastri? Ik zie die slang er wel voor aan...

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
Wok schreef op woensdag 3 december 2025 @ 22:13:
Ik gooi het even over een andere boeg... Stel: Norris valt uit door een technisch probleem en vervolgens rijdt Russell P1, Verstappen P2 en Piastri P3. Dat zou Verstappen kampioen maken. Zou Russell dan Verstappen proberen te naaien door af te remmen om Piastri DRS en dus inhaalmogelijkheden te geven en als Piastri dan voorbij Verstappen komt, opzij te gaan voor Piastri? Ik zie die slang er wel voor aan...
Geen enkele kans. Dat zou hem z'n carrière kosten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Wok

Wok

Dakloos...

alexbl69 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 22:21:
[...]

Geen enkele kans. Dat zou hem z'n carrière kosten.
Welke carrière? Als de Mercedes volgend jaar sterk is en de Red Bull een skelter, dan kan Max in '27 zonder pardon instappen bij Mercedes en staat Sjors buiten. Als Max op de markt komt, zal ieder team hem direct willen inlijven en Toto heeft daarvoor dan de beste papieren plus dat hij er nooit een geheim van heeft gemaakt dat hij Max koste wat het kost zal proberen te strikken als-ie beschikbaar komt.

• alexbl69
Wok schreef op woensdag 3 december 2025 @ 22:27:
[...]

Welke carrière? Als de Mercedes volgend jaar sterk is en de Red Bull een skelter, dan kan Max in '27 zonder pardon instappen bij Mercedes en staat Sjors buiten. Als Max op de markt komt, zal ieder team hem direct willen inlijven en Toto heeft daarvoor dan de beste papieren plus dat hij er nooit een geheim van heeft gemaakt dat hij Max koste wat het kost zal proberen te strikken als-ie beschikbaar komt.
Als Russell een zekere overwinning weg gooit om een persoonlijke crunch dan mag hij volgend seizoen vanaf de bank gaan bekijken. Dan vliegt hij er direct uit op basis van werkweigering. Geen enkel ander team zal hem willen hebben, en hij is persona non-grata onder de overige coureurs.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:33

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Voor mij is de mooiste:

Mclaren wil PIA zo laat mogelijk plaats laten maken voor NOR, nog 3 ronden te gaan, Yuki zet hem in de muur, safety car, finishen achter de safety car
Dus het mooiste is valsspelen met een nieuwe crash gate en niet met kwaliteiten? Oke...

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:29

SomerenV

It's something!

Wok schreef op woensdag 3 december 2025 @ 22:13:
Volgens mij zijn Russel en Piastri niet zo close. Daarbij is het wel een enorme gok om zoiets te doen. Afremmen in de hoop dat Piastri Verstappen in kan halen, en vervolgens dermate af remmen dat ie ook Russel voorbij gaat. Als iemand dat niet laat gebeuren is het Verstappen wel :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

"There's an issue with the car, stop immediately / at the nearest marshall post" ;)

• Wok

Wok

Dakloos...

Erazzzer schreef op woensdag 3 december 2025 @ 22:39:
[...]

Dus het mooiste is valsspelen met een nieuwe crash gate en niet met kwaliteiten? Oke...
Alsjeblieft inderdaad geen nieuwe crashgate. Ik gun het die kwal van een Norris absoluut niet om kampioen te worden, maar een herhaling van '21 met Max opnieuw een - voor Britse fans - 'besmet' kampioenschap zit ik ook niet op te wachten.

Mijn voorspelling: Norris wordt hoe dan ook (onverdiend) kampioen dit weekend, maar Max sluit het seizoen in stijl af met een overwinning.
SomerenV schreef op woensdag 3 december 2025 @ 22:41:
[...]

Volgens mij zijn Russel en Piastri niet zo close. Daarbij is het wel een enorme gok om zoiets te doen. Afremmen in de hoop dat Piastri Verstappen in kan halen, en vervolgens dermate af remmen dat ie ook Russel voorbij gaat. Als iemand dat niet laat gebeuren is het Verstappen wel :+
RUS en PIA zijn wellicht niet close, maar RUS heeft wel diepe haat richting VER en heeft al vaker laten zien geen enkele mogelijkheid onbenut te laten om hem te naaien....

[...]

Dat tweede.
Voor de safety car had je toch PER als ministry of defense
Dat was halverwege de race waarbij Verstappen uiteindelijk (bijna) achter Hamilton aansloot en vervolgens weer met twee vingers in de neus weg reed.
en verschillende acties waarbij VER en HAM elkaar bijna van de baan reden?
1? In de eerste ronde bij de chicane tussen de rechte stukken. Hamilton gaat er bij de start zelf voorbij, Verstappen valt bij de chicane aan aan de binnenkant waarna Hamilton besluit af te snijden en hij mag zijn plek ook nog behouden "omdat het gat daarna weer even groot was en hij geen voordeel had". Maar dat was dan niet meegenomen dat op de apex Verstappen er naast (/iets voor?) zat en gewoon de bocht haalde. Dus "gat was weer gelijk" zou je zeggen dat Verstappen er weer naast moest zitten en dat deed die niet. Naast dat Hamilton nog steeds gewoon af sneed. En binnen de huidige regels had denk ik Verstappen zelfs alle recht om die actie te doen en zat Hamilton fout.

Daarnaast was er sowieso nog (minimaal) 1 VSC waarbij Verstappen ook al voor een goedkope ("extra") stop ging. Maar dat leverde niks op. Red Bull gooide er die race vrij letterlijk alles tegenaan (elke (V)SC aangrijpen om te pitten, Perez zijn verdedigen, ...) maar niks daarvan had ook maar enige invloed op het (te verwachten) resultaat. Tot die bewuste SC dan.

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:42
Ik zie Norris er tijdens de kwalificatie wel vanaf vliegen.
Hij is er zo op gebrand om vóór Piastri en Verstappen te kwalificeren dat hij zijn wagen net teveel pusht en p10 moet beginnen.
Vervolgens nog wat beschadigde motor onderdelen vervangen buiten de poule en het wordt een p14/p15 op de grid.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-12 23:41

sjaool

Every life should have 9 cats

jaapstobbe schreef op woensdag 3 december 2025 @ 19:25:
[...]

Dit is vragen om bad karma...
Ach, als je in bijgeloof gelooft wel. Maar zelfs als Max geen wereldkampioen wordt dan is hij alsnog de morele winnaar. ;)

Niet dat je daar wat mee wint maar het blijft wel herinnerd worden.

"When you grow up your heart dies"

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:57
MaD_co schreef op donderdag 4 december 2025 @ 00:07:
Hij is er zo op gebrand om vóór Piastri en Verstappen te kwalificeren dat hij zijn wagen net teveel pusht en p10 moet beginnen.
Vervolgens nog wat beschadigde motor onderdelen vervangen buiten de poule en het wordt een p14/p15 op de grid.
Dan rijd hij nog met gemak naar P3, vrees ik.

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik ben eigenlijk een beetje bang dat Kimi over enthousiast gaat verdedigen tegen Norris, als goedmaker voor Max, en hem daarbij raakt.

Dan krijgt ie natuurlijk net zo'n hoos over zich heen als Latifi... Dat gun ik hem niet nog een keer.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Hoop vooral dat het een leuke/spannende race is. En niet dat NOR verdwijnt aan de horizon en het seizoen als een nachtkaars uit gaat.

Wat net zo goed in 2021 had kunnen gebeuren als Latifi hem niet in de muur had geparkeerd. Dan hadden we het er een stuk minder over.

• alexbl69
Wok schreef op woensdag 3 december 2025 @ 22:58:
[...]
Mijn voorspelling: Norris wordt hoe dan ook (onverdiend) kampioen dit weekend, maar Max sluit het seizoen in stijl af met een overwinning.
Hoezo onverdiend?

Als hij meer punten heeft, heeft hij meer punten. Het feit dat Verstappen het niet meer in eigen hand heeft is omdat hij zelf in Barcelona over de rooie ging.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:26

BM

Moderator Spielerij
Ik ga er van uit dat McLaren dit eenvoudig binnen haalt. Die insteek hanteer ik al een paar races, en pakt tot nu toe prima uit :+
alexbl69 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 07:54:
[...]

Hoezo onverdiend?

Als hij meer punten heeft, heeft hij meer punten. Het feit dat Verstappen het niet meer in eigen hand heeft is omdat hij zelf in Barcelona over de rooie ging.
Daarvan heeft ie zelf ook al gezegt dat dat 1 van de (weinige) dingen is die hij achteraf anders zou doen. Maar inderdaad, als je de meeste punten hebt, ben je verdiend kampioen. Of dat nu door de skills van de rijder komt, of door de betere auto is daarvoor irrelevant. Button werd ook terecht kampioen, ook al was dat voor 90% te danken aan de vreselijk dominante auto aan het begin van het seizoen. Voor mij hebben alleen zowel Norris als Piastri niet echt de kampioens-vibe die er bij 'hoort', wat Max, Lewis en Schumacher imho wel veel meer hadden. Maar ja, eerst maar eens zien wat er komend weekend gebeurd. Als ik op de berichten hier af moet gaan krijgen we een nog idiotere race dan in 2021 :+

[ Voor 79% gewijzigd door BM op 04-12-2025 08:00 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online
Haas heeft na deze race geen titelsponsor meer (zo heet dat toch?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vb3Pa6-Iocm2WtgK9TCYxxG9ofU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X7woxLuGvzg4fCjDNqAEFizK.jpg?f=fotoalbum_large

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
mr thee schreef op donderdag 4 december 2025 @ 08:00:
Haas heeft na deze race geen titelsponsor meer (zo heet dat toch?)

[Afbeelding]
Ze zullen vast op de achtergrond de volgende al hebben klaarstaan. Maar dat kondig je natuurlijk volgend jaar pas aan met de nieuwe livery en dergelijke.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:30

JB

Cédric roelt!

[...]

Hoezo onverdiend?

En hoeveel punten heeft NOR al gemorst? Ik mag toch hopen dat je het verschil in racecraft ziet…? NOR heeft een dominante auto != verdiend.

Mijn boefje is liev!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:02

Fanta

FordPerformance™️

[...]

Hoezo onverdiend?

Onverdiend omdat hij niet de allure heeft van een wereldkampioen, fouten maakt onder druk en zonder hulp van anderen niet aan de leiding zou hebben gestaan.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
M.I.A.T.A. Is Always The Answer

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-12 17:58
Ik kan hem niet vinden om te linken, maar de Canal+ promo voor deze race is echt heel tof.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• RegularJohn
  • Niet online
[...]

Hoezo onverdiend?

Onverdiend, omdat Norris zeer waarschijnlijk door die belachelijke switch na de trage pitstop kampioen gaat worden. Norris heeft gewoon weg niet het talent (en zeker niet de uitstraling) van een kampioen.

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-12 10:42

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Malfunctions schreef op donderdag 4 december 2025 @ 08:37:
Ik kan hem niet vinden om te linken, maar de Canal+ promo voor deze race is echt heel tof.
Was al eerder gepost:

Huub Huub Barbatruc!

• WoodyRS
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21:14
[...]

Hoezo onverdiend?

Nog een spuit 11 zeg, het houd niet op.

• codex
  • Registratie: Januari 2005

codex

Geen OpenAI agent :)

RegularJohn schreef op donderdag 4 december 2025 @ 07:34:
Ik ben eigenlijk een beetje bang dat Kimi over enthousiast gaat verdedigen tegen Norris, als goedmaker voor Max, en hem daarbij raakt.

Dan krijgt ie natuurlijk net zo'n hoos over zich heen als Latifi... Dat gun ik hem niet nog een keer.
Reken daar maar niet op, er zijn maar weinig mensen die willen dat Norris wint en veel die hem een DNF wensen. Kijk maar eens rond op social media, zelfs kanalen waar de grootste Max haters zaten willen nu dat Max (of Oscar) de titel pakt, zo lang het Norris maar niet is. Vreemd eigenlijk, Norris was eigenlijk best populair. Die heeft in een jaar tijd zijn eigen glazen, als het gaat om zijn fanbase, compleet ingegooid.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:52
codex schreef op donderdag 4 december 2025 @ 09:18:
[...]

Reken daar maar niet op, er zijn maar weinig mensen die willen dat Norris wint en veel die hem een DNF wensen. Kijk maar eens rond op social media, zelfs kanalen waar de grootste Max haters zaten willen nu dat Max (of Oscar) de titel pakt, zo lang het Norris maar niet is. Vreemd eigenlijk, Norris was eigenlijk best populair. Die heeft in een jaar tijd zijn eigen glazen als het gaat om zijn fanbase compleet ingegooid.
Wat ook wel weer de kracht van social media lijkt te zijn, want volgensmij heeft hij vooral z'n eigen glazen ingegooid door een paar uit z'n verband getrokken uitspraken die een eigen leven gaan leiden?

• codex

codex

Bartske schreef op donderdag 4 december 2025 @ 09:21:
[...]

Wat ook wel weer de kracht van social media lijkt te zijn, want volgensmij heeft hij vooral z'n eigen glazen ingegooid door een paar uit z'n verband getrokken uitspraken die een eigen leven gaan leiden?
Welke dan? Enige die ik zo kan bedenken is Brazilië 2024, just luck. Vaak klagen over anderen in de auto (met als doel ze straf aan te praten), zijn media performance die in 2025 vaak cringe is, angst voor Max die hij probeert te compenseren door stoere praatjes, mentaal zwak overkomen, voorgetrokken worden, inconsistentie in de auto en alsnog de voornaamste titelkandidaat zijn. Ik denk dat dat allemaal een rol speelt.

• autje
JB schreef op donderdag 4 december 2025 @ 08:19:
[...]

En hoeveel punten heeft NOR al gemorst? Ik mag toch hopen dat je het verschil in racecraft ziet…? NOR heeft een dominante auto != verdiend.
Dan neem ik aan dat je 2022 en zeker 2023 ook niet verdiend vond?
Fanta schreef op donderdag 4 december 2025 @ 08:19:
[...]

Onverdiend omdat hij niet de allure heeft van een wereldkampioen, fouten maakt onder druk en zonder hulp van anderen niet aan de leiding zou hebben gestaan.
Dat vind ik meer een gebrek aan glans dan dat het onverdiend zou zijn. Om terug te grijpen op mijn andere quote hierboven: 2023 was ook het gevolg van een dominante auto, maar Verstappen gaf dat kampioenschap glans door dan ook vrijwel elke race te winnen en een flink aantal records te breken. Dat is het verschil tussen 2023 en 2025, qua kampioen.

[ Voor 49% gewijzigd door autje op 04-12-2025 09:42 ]

• toolkist
  • Niet online
JB schreef op donderdag 4 december 2025 @ 08:19:
[...]

Boeiend. Meer punten = meer punten = verdiend kampioen. Zo simpel is het.

• toolkist
  • Niet online
codex schreef op donderdag 4 december 2025 @ 09:35:
[...]

Welke dan? Enige die ik zo kan bedenken is Brazilië 2024, just luck. Vaak klagen over anderen in de auto (met als doel ze straf aan te praten), zijn media performance die in 2025 vaak cringe is, angst voor Max die hij probeert te compenseren door stoere praatjes, mentaal zwak overkomen, voorgetrokken worden, inconsistentie in de auto en alsnog de voornaamste titelkandidaat zijn. Ik denk dat dat allemaal een rol speelt.
Of gewoon de topfavoriet zijn, die doet het haast nooit goed qua populariteit. Zie Hamilton en Verstappen bijvoorbeeld eerder. Heel veel mensen hebben een zwak voor de underdog.

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-12 10:42

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

verdiend - onverdiend
populair - onpopulair

uiteindelijk wordt iemand gewoon kampioen. Over 10 jaar weten de meesten niet meer hoe het seizoen was. Enige wat je kan herinneren is dat diegene kampioen is.

Alsof Rosberg zo populair was. Hij is nu gewoon 1x WDC. En daaraan wordt hij herinnerd.

Zondag gaat gewoon degene winnen met de meeste punten. Hoop op max, maar denk norris.
Slaap ik slechter als Norris wint? nope.

[ Voor 11% gewijzigd door DNA_Saint op 04-12-2025 09:48 ]

Huub Huub Barbatruc!

MaD_co schreef op donderdag 4 december 2025 @ 00:07:
Norris heeft nog geen nieuwe componenten buiten de toegestane gepakt? Wat volgens mij betekent dat het een +10 zou zijn (+5 is de vervolgstraf als je vervolgens nog een keer vervangt. Dus 4 is de max, bij 5 krijg je +10, en bij 6, 7, 8, ... krijg je +5).

• autje
Mocht Verstappen alsnog de titel winnen, is dit dan zijn beste kampioenschap? De comeback zou legendarisch zijn, maar aan de andere kant krijgt hij het ook in de schoot geworpen door McLaren's fuck-ups. In 2023 won hij alles, maar had hij ook een raket onder zijn kont.

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:55
DNA_Saint schreef op donderdag 4 december 2025 @ 09:48:
verdiend - onverdiend
populair - onpopulair

uiteindelijk wordt iemand gewoon kampioen. Over 10 jaar weten de meesten niet meer hoe het seizoen was. Enige wat je kan herinneren is dat diegene kampioen is.

Alsof Rosberg zo populair was. Hij is nu gewoon 1x WDC. En daaraan wordt hij herinnerd.

Zondag gaat gewoon degene winnen met de meeste punten. Hoop op max, maar denk norris.
Eens.
Als een voetbalteam A het meest aantrekkelijke aanvallende voetbal speelt en 25% van de wedstrijden verliest, en team B alles met verdedigen en één counter per wedstrijd met 1-0 90% van de wedstrijden wint, dan is B toch de terechte kampioen?
Uiteraard kijkt de neutrale toeschouwer het liefst naar de wedstrijden van A, maar ja.. daar hebben de medewerkers/spelers/fans van team B natuurlijk (terecht) lak aan.

En dat dat geouwehoer over de "superieure auto".. Duh! Het is toch ook een auto-/motorsport? Je gaat bij de paardenraces toch ook niet klagen dat de winnaar op het snelste paard zat, of bij wielrennen, dan de winnaar de beste fiets had, of de meest aerodynamische helm. Of bij schaatsen; dat het oneerlijk is dat de ene atleet wel dat net nieuw ontwikkelde pak/schaats heeft, en de concurrentie niet? Dat is topsport.. elke winst, hoe marginaal ook, telt en kan de overwinning opleveren. Innovatie (mits binnen de regels) levert progressie op. En zodra blijkt dat het werkt, neemt de rest van de wereld het over.
First they ignore you. Then they laugh at you. Then they attack you. Then you win.
                                               ^^^NORRIS nu^^^

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
DNA_Saint schreef op donderdag 4 december 2025 @ 09:48:
verdiend - onverdiend
populair - onpopulair

Persoonlijk vind ik Alonso altijd een goed voorbeeld. Want die rijdt nog steeds mee.
Hoe hij nu is en hoe hij was, zo, dat is een verschil.
(Al zie je heel soms nog de jonge Alonso :+ )

Meer dan ik dacht...

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-12 16:26
autje schreef op donderdag 4 december 2025 @ 09:59:
Mocht Verstappen alsnog de titel winnen, is dit dan zijn beste kampioenschap? De comeback zou legendarisch zijn, maar aan de andere kant krijgt hij het ook in de schoot geworpen door McLaren's fuck-ups. In 2023 won hij alles, maar had hij ook een raket onder zijn kont.
Imo is 2021 zijn beste. 2023 was een mooi voorbeeld van wat je krijgt wanneer je de beste coureur in de beste auto zet. Dit jaar is hij in leven gehouden dankzij McLaren met hun papaya rules idioterie, al denk ik niet dat iemand dit na Zandvoort nog had verwacht.
In 2021 had hij een gelijkwaardige / iets mindere auto dan de Mercedes maar wist hij de toenmalig regerend kampioen toch te verslaan in een intense strijd met enkele flinke uitschieters (Silverstone, Monza). Die blijft toch wel echt bovenaan staan wat mij betreft.

• JEightyFive
toolkist schreef op donderdag 4 december 2025 @ 09:42:
[...]

Boeiend. Meer punten = meer punten = verdiend kampioen. Zo simpel is het.
Feitelijk gezien klopt het misschien maar als je meer punten hebt omdat je, bijvoorbeeld, na een trage pitstop (wat gewoon onderdeel is van de sport) geholpen wordt met teamorders zit er toch een nare bijsmaak aan.
Het is gewoon niet geheel op eigen kracht gegaan en daarmee vind ik die term "verdiend" toch niet helemaal passend.

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-12 12:21
JEightyFive schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:28:
[...]

Feitelijk gezien klopt het misschien maar als je meer punten hebt omdat je, bijvoorbeeld, na een trage pitstop (wat gewoon onderdeel is van de sport) geholpen wordt met teamorders zit er toch een nare bijsmaak aan.
Het is gewoon niet geheel op eigen kracht gegaan en daarmee vind ik die term "verdiend" toch niet helemaal passend.
Men ziet graag natuurlijk de WDC naar de beste driver gaan en niet slechts naar de beste auto. Het drivers kampionschap is tussen 20 drivers het is niet een best of 2.

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

autje schreef op donderdag 4 december 2025 @ 09:59:
Mocht Verstappen alsnog de titel winnen, is dit dan zijn beste kampioenschap?
Ja, in mijn ogen - na overwinning, maar dat lijkt mij logisch!!!!!!!! - het meest bevochten kampioenschap (met deze deelnemers)...

[ Voor 9% gewijzigd door CreativeS op 04-12-2025 10:55 ]

• sjaool

sjaool

Feit is. De race is nog niet gewonnen. Max moet winnen en is voor de rest afhankelijk wat de andere coureurs/teams doen. Red Bull en Max kunnen alleen maar doen wat ze altijd proberen te doen... ontzettend goed presteren.

Wint Max fantastisch, wint Max niet dan heeft hij nog steeds een fantastisch seizoen gereden. Vooral na Zandvoort. Voor de rest heb je alleen nog maar what ifs maar daar win je niets mee. :)

• JEightyFive
ArgantosNL schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:34:
[...]

Men ziet graag natuurlijk de WDC naar de beste driver gaan en niet slechts naar de beste auto. Het drivers kampionschap is tussen 20 drivers het is niet een best of 2.
De beste driver maar ook iemand met een beetje kleur, charisma. Vergelijk een Norris eens met Senna, Schumacher, Alonso, Hamilton, Verstappen, wie dan ook.
Het is zo'n ongelooflijk mak lammetje. Geen pit. Kleurloos in mijn ogen. Als het niet gaat dan gaat hij bij de pakken neer zitten, janken en schiet nog net niet in een depressie. Dan moet zijn engineer hem weer oppeppen en bij elkaar rapen. En ja, het is moedig dat hij ervoor uit durft te komen, maar ik weet het niet, het toont in mijn ogen niet echt het karakter aan wat bij een wereldkampioen past. Dat onverzettelijke, strijdbaar, iets van een X factor.
Als Max dezelfde mentaliteit had gehad als Norris dan was hij in 2021 nooit kampioen geworden. Lewis had 'm opgevreten.

[ Voor 6% gewijzigd door JEightyFive op 04-12-2025 11:00 ]

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

2021 is imo het beste seizoen in de F1 ooit. Met de ervaren 7x wdc Lewis en jonge hond Max die elkaar naar ongekende hoogten brachten en een laatste race en ontknoping die niemand had kunnen verzinnen. Ik ben 54, volg F1 al sinds half jaren 80, en ik denk dat 2021 niet meer overtroffen gaat worden. Geschiedenis!

Neemt niet weg dat, door Max, dit seizoen zo'n beetje alles heeft, wat de uitkomst ook wordt.

Op naar zondag!

Te koop....

• ArgantosNL
JEightyFive schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:51:
[...]

De beste driver maar ook iemand met een beetje kleur, charisma. Vergelijk een Norris eens met Senna, Schumacher, Hamilton, Verstappen, wie dan ook.
Het is zo'n ongelooflijk mak lammetje. Geen pit. Kleurloos in mijn ogen. Als het niet gaat dan gaat hij bij de pakken neer zitten, janken en schiet nog net niet in een depressie. Dan moet zijn engineer hem weer oppeppen en bij elkaar rapen. En ja, het is moedig dat hij ervoor uit durft te komen, maar ik weet het niet, het toont in mijn ogen niet echt het karakter aan wat bij een wereldkampioen past. Dat onverzettelijke, strijdbaar, iets van een X factor.
Dit zijn randzaken die veel minder een probleem zouden zijn als hij niet in zo'n sterke auto zou zitten, nu heb je veel meer het gevoel dat de auto de doorslag gevende factor was niet degene die in het stoeltje zit. Niemand zou een probleem hebben met een wat meer emotioneel kwetsbare kampioen also hij ondanks dat de competie weet te verslaan.

• JEightyFive
ArgantosNL schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:00:
[...]

Dit zijn randzaken die veel minder een probleem zouden zijn als hij niet in zo'n sterke auto zou zitten, nu heb je veel meer het gevoel dat de auto de doorslag gevende factor was niet degene die in het stoeltje zit. Niemand zou een probleem hebben met een wat meer emotioneel kwetsbare kampioen also hij ondanks dat de competie weet te verslaan.
Ja maar dat is het dus, ik geloof niet dat hij (Norris) dat stukje bezit om met een iets mindere auto kampioen te worden. Ik zie het niet in ieder geval.

• ArgantosNL
JEightyFive schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:03:
[...]

Ja maar dat is het dus, ik geloof niet dat hij (Norris) dat stukje bezit om met een iets mindere auto kampioen te worden. Ik zie het niet in ieder geval.
Dat gevoel heb ik ook, dit alles helpt gewoon niet met de beeldvorming omtrend Norris en het idee van een verdiend kampioen. Zeker met hoe de politiek binnen Mclaren loopt, het feit dat Zak al jaren een zaken relatie heeft met Lando maakt het idee dat dit team echt equal effort geeft aan beide kanten van de garage niet echt geloofwaardig en moet een gat van 16 punten in de laatste race gaat men zich afvragen tot hoe ver dat gat organisch is.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:33

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Waah schreef op donderdag 4 december 2025 @ 08:05:
[...]

Ze zullen vast op de achtergrond de volgende al hebben klaarstaan. Maar dat kondig je natuurlijk volgend jaar pas aan met de nieuwe livery en dergelijke.
Toyota Gazoo wordt nieuwe titel sponsor. Is ook vandaag bekend gemaakt.

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-12 20:15
ArgantosNL schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:10:
[...]
... het feit dat Zak al jaren een zaken relatie heeft met Lando ...
Welke zakenrelatie hebben ze dan? Behalve als werkgever en werknemen? Zak heeft Lando binnen gehaald maar voor zover ik weet, is er voor de rest niets

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216

• ArgantosNL
Kenhas schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:14:
[...]

Welke zakenrelatie hebben ze dan? Behalve als werkgever en werknemen? Zak heeft Lando binnen gehaald maar voor zover ik weet, is er voor de rest niets
Zak had een hoge positie bij Quadrant en heeft nu een hoop aandelen daarin, Zak heeft dus meer baat met Lando groot maken dan Oscar.
sjaool schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:50:
Feit is. <...> Max moet winnen en is voor de rest afhankelijk wat de andere coureurs/teams doen.
Als je het dan feit noemt: hij hoeft niet te winnen. Wel minimaal een podium*? Maar dan mag Norris (vrijwel) geen enkel punt scoren en mag Piastri niet winnen.

* Mogelijk kan P4 nog net? Geen idee of dat 12 of 13 punten zijn, meen 12 en dus niet voldoende op countback (7 wins voor beide, meer P2s voor Norris). En Piastri mag dan ook geen P2 hebben.

Maar ja, als Verstappen kampioen wordt is het meest waarschijnlijke dat hij zelf wint en Norris P4 of lager. Kans dat Norris 8e of lager of zo wordt is vrij klein.

• autje
RobertMe schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:21:
[...]

Als je het dan feit noemt: hij hoeft niet te winnen. Wel minimaal een podium*? Maar dan mag Norris (vrijwel) geen enkel punt scoren en mag Piastri niet winnen.

* Mogelijk kan P4 nog net? Geen idee of dat 12 of 13 punten zijn, meen 12 en dus niet voldoende op countback (7 wins voor beide, meer P2s voor Norris). En Piastri mag dan ook geen P2 hebben.

Maar ja, als Verstappen kampioen wordt is het meest waarschijnlijke dat hij zelf wint en Norris P4 of lager. Kans dat Norris 8e of lager of zo wordt is vrij klein.
P4 is 12 punten waard, dus 13 punten verschil met de 25 die je voor P1 krijgt. Daarom moet NOR op P4 eindigen als VER wint.

[ Voor 6% gewijzigd door autje op 04-12-2025 11:26 ]

autje schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:25:
[...]

P4 is 12 punten waard, dus 13 punten verschil met de 25 die je voor P1 krijgt. Daarom moet NOR op P4 eindigen als VER wint.
Ik doelde voornamelijk op een P4 voor Verstappen ;) Maar idd, andersom moest het wel 12 punten zijn omdat Verstappen anders niet voldoende aan een win had.
Maar P4 Verstappen betekent dat bij Norris met 0 punten ze alsnog gelijk staan en Norris op countback kampioen is.

Dus het feit is dat Verstappen sowieso op het podium moet finishen. Waarbij het vervolgens niet heel logisch is dat Norris ergens rond P8 finisht (of DNFt) dus realistisch moet Verstappen winnen. (En Norris nog steeds max P4 worden).

• sjaool

sjaool

[...]

Ik acht de kans groter dat Max wint dan dat Lando P4 pakt. Vaak scoort Lando slecht als Max het heel goed doet. Dat is geen feit. :+

sjaool schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:36:
[...]

Ik acht de kans groter dat Max wint dan dat Lando P4 pakt. Vaak scoort Lando slecht als Max het heel goed doet. Dat is geen feit. :+
Maar dan kan Norris ook heel slecht scoren en heeft Verstappen nog steeds geen P1 nodig. Feit is dus, Verstappen hoeft niet te winnen (wel minimaal podium) :p

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Grappig, ik acht de kans "Verstappen kampioen en Norris achtste of lager" aanzienlijk groter dan Verstappen kampioen met Norris P4 t/m P7. Ik denk namelijk dat als Norris niet stuk gaat, hij top 3 (eigenlijk top 4, maar Piastri zal hem voorbij laten, mocht ie er voor rijden zonder zelf kans op kampioen) makkelijk kan rijden op dit circuit.

Dat betekent, stam + t .

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
Ik denk dat Norris hem of in de qualy of in de race in de muur zet. Hij heeft alle media zaken afgezegd om zichzelf nog meer druk op te leggen voor het kampioenschap. En Norris en druk zijn nu niet echt de beste vrienden.

Dus Norris start op P10 of lager door een crash in qualy, of Norris op pole en zet hem bij bocht 1 in de muur (wat in Vegas ook bijna het geval was). Ander scenario is nog dat Norris P5 staat en dusdanig gaat overdriven dat ook daar ergens de muur wordt opgezocht

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:58
squashedraven schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:00:
Ik denk dat Norris hem of in de qualy of in de race in de muur zet. Hij heeft alle media zaken afgezegd om zichzelf nog meer druk op te leggen voor het kampioenschap. En Norris en druk zijn nu niet echt de beste vrienden.

Dus Norris start op P10 of lager door een crash in qualy, of Norris op pole en zet hem bij bocht 1 in de muur (wat in Vegas ook bijna het geval was). Ander scenario is nog dat Norris P5 staat en dusdanig gaat overdriven dat ook daar ergens de muur wordt opgezocht
Ik zou al je spaargeld er op inzetten, je bent wel heel zeker van je zaak.

• Shinji

Dat kan toch niet zomaar, alle media zaken afzeggen? Hij had om 1500 interview met Max en Oscar. Officiële F1 interview, ik dacht dat daar afspraken over waren.

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-12 20:15
Ben benieuwd hoe het gaat aflopen. May the best pilot-car combination win. Gelukkig nog een afspraak voor zondag kunnen verplaatsen dus gelukkig live kijken
ArgantosNL schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:17:
[...]

Zak had een hoge positie bij Quadrant en heeft nu een hoop aandelen daarin, Zak heeft dus meer baat met Lando groot maken dan Oscar.
Dus jij denkt dat een team een wereldkampioenschap gaat laten afhangen van een klein verlieslatend kledingbedrijfje _O- Volgens mij heeft hij nooit een hoge positie gehad en had hij, voor het bedrijf gedeeltelijk werd overgenomen minder dan 10% van de aandelen. Hij zat in de raad van bestuur of zoiets. Maar kan ook verkeerd zijn hoor
Weet ook niet waarom dit er opeens wordt bij gesleurd. Is toch lang geweten?
Je kunt veel stokken zoeken om mee te slaan maar dit is toch echt een zeer klein twijgje. Er spelen veel grotere belangen mee dan dit.

2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
Shinji schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:05:
[...]

Dat kan toch niet zomaar, alle media zaken afzeggen? Hij had om 1500 interview met Max en Oscar. Officiële F1 interview, ik dacht dat daar afspraken over waren.
Officiële doet hij inderdaad verplicht, de rest is afgezegd

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:34

w00Dy

Make soap, not war

JEightyFive schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:51:
[...]
Het is zo'n ongelooflijk mak lammetje. Geen pit. Kleurloos in mijn ogen. Als het niet gaat dan gaat hij bij de pakken neer zitten, janken en schiet nog net niet in een depressie.
Idem Piastri hoor, en volgens mij vindt Mclaren het ook helemaal niet erg. Deze lammetjes kan je managen, Zet twee voormalige kampioenen in 1 team en ze rijden mekaar van de baan. Papaya rules werkten niet voor Max en Lewis vb.

Aan de andere kant vind ik niet dat je Lando mag afschrijven omdat hij mentaal anders in zijn sport staat. Het is ook niet zo dat je het eerder verdient omdat je het hardst roept... Iedereen heeft stress.

• sjaool

sjaool

squashedraven schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:08:
[...]

Officiële doet hij inderdaad verplicht, de rest is afgezegd
Oscar schijnt ook een mediastop opgelegd te hebben gekregen. Hij mag niet met de Australische pers spreken.

https://www.reddit.com/r/...p_oscar_piastri_has_been/

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

Norris zal wel net zo'n "mazzeltje" hebben dit weekend als Hamilton in 2008 had door Glock in de laatste ronde nog even te verschalken.

Ik vind Norris (en Piastri ook) wat dat betreft een beetje een Jensen Button, beetje kleurloos en als ze dan een keer proberen van zich af te bijten werkt is het haast een beetje ongeloofwaardig omdat ze het voorkomen hebben van de ideale schoonzoon maar dan zonder het "gemene" randje wat bijvoorbeeld een Russell en Ocon wel weer een beetje hebben.

Verstappen zal hem wel winnen komend weekend, Norris word 4e en met de hakken over de sloot kampioen... een kampioenschap wat niemand zich over 10 jaar meer zal herinneren omdat hij niet de man was van de memorabele momenten dit jaar.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Waah
sjaool schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:28:
[...]

Oscar schijnt ook een mediastop opgelegd te hebben gekregen. Hij mag niet met de Australische pers spreken.

https://www.reddit.com/r/...p_oscar_piastri_has_been/
Lees de comments en je ziet dat er eigenlijk niemand is die deze "news outlet" serieus neemt.

• toolkist
  • Niet online
Kenhas schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:08:
Je kunt veel stokken zoeken om mee te slaan maar dit is toch echt een zeer klein twijgje. Er spelen veel grotere belangen mee dan dit.
Allemaal wensdenken hier, wat dan als zowat voldongen feit hier neergezet wordt. :D

• Waah
Als iedereen een wonder verwacht komt het niet. 2021 had niemand meer echt verwacht. Dus gebeurt het. Nu verwachten heel veel mensen het (als ik de polls op verschillende media zit 75% op een max WDC wat gezien de situatie wel erg optimistisch is) dus gaat het niet gebeuren.

Word een saaie race, Mclaren op kop. Lando hoeft niet per se dus geen risico in het racen tegen Piastri.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:06
Apache4u schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:49:
[...]

Grappig, ik acht de kans "Verstappen kampioen en Norris achtste of lager" aanzienlijk groter dan Verstappen kampioen met Norris P4 t/m P7. Ik denk namelijk dat als Norris niet stuk gaat, hij top 3 (eigenlijk top 4, maar Piastri zal hem voorbij laten, mocht ie er voor rijden zonder zelf kans op kampioen) makkelijk kan rijden op dit circuit.
Even een korte zoekactie tijdens mijn pauze op werk dus vergeef me als het niet helemaal klopt. Maar daar kom ik voor Norris tijdens dit seizoen "maar" tot 6 keer buiten de top 3 geëindigd. Waarvan 2x DNF en 1x DSQ. De andere 3 keren 4e, 4e, 7e. Op basis hiervan zou je dus wel eens gelijk kunnen hebben.

Ook even gekeken hoe Norris het de laatste 4 jaar heeft gedaan op Abu Dhabi. Vorig jaar weliswaar gewonnen, maar de 3x daarvoor P5, P6, P7. Dat geeft weer hoop :P

Maar goed, je hebt leugens, nog grotere leugens en dan heb je nog statistieken :+
Uiteindelijk gaan er zoveel factoren meespelen. Hoe houden zijn zenuwen het, hoe houdt de motor het, maakt Max een zeldzaam foutje, is zijn auto wel goed, kan hij de race überhaupt wel winnen, doen de pit teams alles goed...

Ik geef Norris nog steeds de meeste kans. Maar ik hoop op een spannende en zenuwslopende race á la 2021 met Max wederom als overwinnaar. Dat is uiteindelijk toch meer memorabel dan kampioen worden met 6 races te gaan :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:44
Let op, daar waar veel mensen hopen dat Max kampioen wordt denk ik dat hij het seizoen zelfs als derde gaat eindigen. :+

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Net gepost. Zelf nog niet gezien dus geen idee wat er allemaal gezegd gaat worden.

Edit: als Norris P4 rijdt, Oscar P3 en Max P1 dan zou Norris niet vragen om te wisselen. Hij zou het fijn vinden, maar hij zou het niet vragen, want het is niet eerlijk. "Als Max zo wint, dan is het zo, gefeliciteerd Max."

Blijkbaar is dat scenario dus niet besproken. Oscar zegt hetzelfde. Die zegt geen antwoord te hebben op die vraag tot hij weet wat er van hem verwacht wordt op dat moment.

[ Voor 48% gewijzigd door SomerenV op 04-12-2025 13:24 ]

• JEightyFive
Waah schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:48:
Als iedereen een wonder verwacht komt het niet. 2021 had niemand meer echt verwacht. Dus gebeurt het. Nu verwachten heel veel mensen het (als ik de polls op verschillende media zit 75% op een max WDC wat gezien de situatie wel erg optimistisch is) dus gaat het niet gebeuren.

Word een saaie race, Mclaren op kop. Lando hoeft niet per se dus geen risico in het racen tegen Piastri.
Net zoals er geroepen werd dat Qatar een saaie race zou worden waarin McLaren geen risico zou nemen.
Risico hebben ze inderdaad niet genomen maar daardoor is het nu nog steeds spannend :P

• Mink Z.
  • Laatst online: 19-12 11:54
R2D2 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:41:
[...]
Verstappen zal hem wel winnen komend weekend, Norris word 4e en met de hakken over de sloot kampioen... een kampioenschap wat niemand zich over 10 jaar meer zal herinneren omdat hij niet de man was van de memorabele momenten dit jaar.
In dat geval wordt Verstappen kampioen.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
SomerenV schreef op donderdag 4 december 2025 @ 13:13:
[YouTube: 2025 F1 Title Contenders Press Conference | 2025 Abu Dhabi Grand Prix]

Net gepost. Zelf nog niet gezien dus geen idee wat er allemaal gezegd gaat worden.

Edit: als Norris P4 rijdt, Oscar P3 en Max P1 dan zou Norris niet vragen om te wisselen. Hij zou het fijn vinden, maar hij zou het niet vragen, want het is niet eerlijk. "Als Max zo wint, dan is het zo, gefeliciteerd Max."

Blijkbaar is dat scenario dus niet besproken. Oscar zegt hetzelfde. Die zegt geen antwoord te hebben op die vraag tot hij weet wat er van hem verwacht wordt op dat moment.
Verstappen is dus met van alles bezig, zijn dochter, GT3 en sim gebeuren, behalve F1. Ijskoud. Terwijl de zenuwen bij NOR er nu al afspatten.

• SomerenV

SomerenV

It's something!

pjlgt schreef op donderdag 4 december 2025 @ 13:27:
[...]

Verstappen is dus met van alles bezig, zijn dochter, GT3 en sim gebeuren, behalve F1. Ijskoud. Terwijl de zenuwen bij NOR er nu al afspatten.
En z'n ouders zijn er nu niet bij want na Zandvoort was alles toch zo'n beetje gecanceld :+ Hij is echt enorm koeltjes, maar laat ook goed weten dat hij daar puur zit door het falen van McLaren. Dat ze een mooie comeback hebben met de wagen is natuurlijk ook wel een factor, maar dat alleen was nooit voldoende geweest. Nou doet Verstappen zich volgens mij niet anders voor dan hoe hij echt is, maar ik kan me voorstellen dat zo'n houding van je directe concurrent echt enorm kut kan zijn en onder de huid kan gaan zitten.

• Shinji
pjlgt schreef op donderdag 4 december 2025 @ 13:27:
[...]

Ik vind dat laatste wel mee vallen, ik vond hem niet heel anders ogen dan normaal in interviews eerlijk gezegd.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
[YouTube: 2025 F1 Title Contenders Press Conference | 2025 Abu Dhabi Grand Prix]

Is vooral een politiek antwoord natuurlijk, ze proberen neutraal te blijven met de papaya rules maar dat werkt niet.
Tuurlijk wil Norris er dan voorbij en gaat Mclaren dat aan Piastri doorgeven.

• autje
NOR zal het niet vragen, maar het team wel natuurlijk.

• JEightyFive

"Nee, daar hebben we het niet over gehad", zei Norris donderdag op de persconferentie. "Eerlijk gezegd zou ik het fijn vinden. Maar ik denk niet dat ik het zal vragen. Het is niet aan mij. Dat is andersom ook zo. Ik zou het zelf wel doen, maar zo ben ik."

Met andere woorden...

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:03
Pff al 12 pagina's en de eerste free practice moet nog beginnen....

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:17

Pierre

Van nature lui!

Wat een koele kikker die Max in de press conference.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wel goed voor de kijkcijfers dit. Als McLaren beter zn best had gedaan had bijna geen (Nederlandse) hond meer gekeken dit weekend, nu is het ineens weer spannend.

Ik verwacht ook geen wonder. Wel leuk om te aanschouwen hoe Norris met de druk om zal gaan. Ik denk dat NOR alsnog wel gewoon WDC wordt. Er zijn ook te weinig concurrenten die zich voor hen kunnen begeven om NOR naar achteren te drukken.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-12 09:34

spartacusNLD

This is Sparta!!

poh.. ik zie nu die promo van canal+ voorbij komen voor de laatste race -> https://www.reddit.com/r/...wars_themed_dubai_teaser/
was al gepost: Chocoball in "[F1 2025] Race 24 GP van Abu Dhabi"

Kippelvel hoor :) ben echt benieuwd.. we kunnen 4000 scenario's voorbespreken, maar dan zal je net zien dat 4001 uit gaat komen. Morgen maar weer klaar zitten voor de FP1.. is lang geleden dat ik naar een FP uit keek :+

[ Voor 70% gewijzigd door spartacusNLD op 04-12-2025 14:28 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Mink Z. schreef op donderdag 4 december 2025 @ 13:27:
[...]

In dat geval wordt Verstappen kampioen.
Ah ik dacht dat hij door de inhaalactie op Antonelli afgelopen week dat hij buiten het podium mocht finishen maar hij heeft inderdaad een podium finish nodig.

Alsnog denk ik wel dat Norris gewoon de WDC titel binnen sleept, als die McLaren gewoon heel blijft dan hoort die auto gewoon op het podium, het is immers geen Red Bull waar op een enkeling na niemand echt snel in is :+

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30

CyBeRSPiN

sinds 2001

Pierre schreef op donderdag 4 december 2025 @ 13:42:
Haha, heerlijk ongemakkelijk ook tussen NOR en PIA als gevraagd wordt of PIA NOR voor zou moeten laten om te voorkomen dat Max WDC wordt :P

• codex

codex

CyBeRSPiN schreef op donderdag 4 december 2025 @ 13:43:
Wel goed voor de kijkcijfers dit. Als McLaren beter zn best had gedaan had bijna geen (Nederlandse) hond meer gekeken dit weekend, nu is het ineens weer spannend.

Ik verwacht ook geen wonder. Wel leuk om te aanschouwen hoe Norris met de druk om zal gaan. Ik denk dat NOR alsnog wel gewoon WDC wordt. Er zijn ook te weinig concurrenten die zich voor hen kunnen begeven om NOR naar achteren te drukken.
Dat laatste zinnetje is eigenlijk de essentie. Er zijn te weinig teams die 1 of 2 rijders hebben die consequent ertussen duiken. De hoop wat dat betreft is dan misschien Mercedes?

De grootste kans op winst is naar mijn idee Norris die knakt. Ik heb hem zoveel fouten zien maken op momenten dat het eigenlijk niet nodig was, terwijl de druk een stuk lager lag, dat ik hem wel een cruciale fout zie maken.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Pierre schreef op donderdag 4 december 2025 @ 13:42:
Het is dan ook vooral McLaren die het kan verliezen, dus de druk ligt dan ook vol aan die kant.

Maar als er geen gekke dingen gebeuren, dan stopt het balletje gewoon bij Norris als kampioen.
(we hebben dit seizoen wel al gezien dat er nog wel eens iets geks kan gebeuren)

[ Voor 25% gewijzigd door YakuzA op 04-12-2025 14:02 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• -ET-
  • Laatst online: 20:13

-ET-

Phone Home

codex schreef op donderdag 4 december 2025 @ 14:00:
[...]

Dat laatste zinnetje is eigenlijk de essentie. Er zijn te weinig teams die 1 of 2 rijders hebben die consequent ertussen duiken. De hoop wat dat betreft is dan misschien Mercedes?

De grootste kans op winst is naar mijn idee Norris die knakt. Ik heb hem zoveel fouten zien maken op momenten dat het eigenlijk niet nodig was, terwijl de druk een stuk lager lag, dat ik hem wel een cruciale fout zie maken.
Toch maar het eerste podium voor Hamilton waardoor Norris op 4 eindigd?

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:24
spartacusNLD schreef op donderdag 4 december 2025 @ 13:48:
poh.. ik zie nu die promo van canal+ voorbij komen voor de laatste race -> https://www.reddit.com/r/...wars_themed_dubai_teaser/

Kippelvel hoor :) ben echt benieuwd.. we kunnen 4000 scenario's voorbespreken, maar dan zal je net zien dat 4001 uit gaat komen. Morgen maar weer klaar zitten voor de FP1.. is lang geleden dat ik naar een FP uit keek :+
Voor wie liever dicht bij huis blijft en niet naar Reddit wil :)

Chocoball in "[F1 2025] Race 24 GP van Abu Dhabi"

• JEightyFive
codex schreef op donderdag 4 december 2025 @ 14:00:
[...]

Hoewel ik het eens ben dat Norris onder druk nog wel eens knakt hoeft het niet eens zozeer Norris zelf te zijn, zoals Qatar ook heeft laten zien. Reken maar dat er op de rest van dat team ook een gigantische druk rust. De strategie kan ook weer hopeloos mis gaan omdat ze bepaalde keuzes niet (durven) maken.

• autje
-ET- schreef op donderdag 4 december 2025 @ 14:01:
[...]

Toch maar het eerste podium voor Hamilton waardoor Norris op 4 eindigd?
Gezien Hamilton's huidige vorm zie ik hem eerder in de Latifi-rol.
Pagina: 1 ... 3 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord