De motor is verzegeld, maar dat betekent inderdaad niet dat je hem niet na kan kijken. Ze maken röntgenfoto‘s(?) om barstjes enz op te sporen. Bekijken met camera de cylinderwanden om slijtage patronen te checken. Meten compressie. Dat soort zaken.ArcticWolf schreef op woensdag 3 december 2025 @ 18:22:
[...]
Mercedes heeft de motor van Norris @ Zandvoort toch ook nagekeken en dat was een olie lek ergens... Volgens mij worden de onderdelen verzegeld maar niet de hele motor. Je mag iig niet de kop, zuigers/veren, krukas, lagers etc vervangen maar leidingen mag naar mijn weten wel altijd.
Geen idee of je de motor een compressietest mag geven, maar zie niet in waarom niet...
En ze kunnen uiteraard onderhoud plegen.
Dus als ze zien dat een motor na een volledige race afstand helemaal tip top is, dan kunnen ze bepalen of ze de motor op 110% kunnen zetten.
Maar wat is dan hét moment?Fanta schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:33:
[...]
Even terug naar het scenario dat Max als leider de laatste ronde in gaat, Piastri als 3e en Norris als 4e. Ik kan jou op een briefje geven dat Zak dan op de lijn komt om Piastri even van zijn gas te laten gaan. Piastri kan dan namelijk toch geen kampioen meer worden, maar Norris wel.
Stel: Max rijdt 1, Piastri 2, Russell 3, Lando 4.
Laatste ronde: een achterblijver raakt de muur en laat wat achter. Gele vlaggen. Max rijdt er vlak achter en rijdt lek op stukje carbon, zakt af naar 3. Piastri komt op 1, Russell op 2. Norris rijdt op 4 en komt niet voorbij Max. Piastri kampioen.
Dus op welk moment zijn de kansen voor Piastri echt verkeken?
Ha ha ha. We struikelen over elkaar heen met allerlei scenario's.
Heerlijk om te zien (lezen) dat het zo leeft.
Op kantoor gaat het er ook steeds over. Zo leuk.
Lijkt 2021 wel. Ook zoveel energie.
Morfische resonantie heet dat.
(Samen denkende individuen die elkaar onbewust beïnvloeden en zorgen dat het GAAT gebeuren)
Zoiets.
(Samen denkende individuen die elkaar onbewust beïnvloeden en zorgen dat het GAAT gebeuren)
Zoiets.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
In 2021 had ik megagroot vertrouwen in de goede afloop voor VER. Vervolgens was die race helemaal kut tot die safetycar.AvK schreef op woensdag 3 december 2025 @ 20:03:
Ha ha ha. We struikelen over elkaar heen met allerlei scenario's.
Zoiets.
Nu ben ik een stuk voorzichtiger de McLaren is gewoon de betere auto. Mocht het gebeuren voor VER is dat niet meer dan terecht. Mocht een McLaren ermee weglopen heb ik er vrede mee. Dan heeft het niet zo mogen zijn. Het is verder duidelijk wie de beste coureur was dit seizoen, die rijdt iig niet bij McLaren
[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 03-12-2025 20:15 ]
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |