✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Benieuwd naar de laatste twee races. Al wint Norris het kampioenschap dan wel, de laatste races tonen aan dat het niet onverdiend is.
Ik denk dat het heel veel zegt over hoeveel zorgen ze zich over Max maken bij MCL. Het zou weken geleden al over moeten zijn, maar hij blijft maar inlopen.scrappy.doo schreef op zondag 23 november 2025 @ 11:16:
Wat een prutsers bij McLaren. Waarom neem je zo'n risico. Norris hoefde geen race meer te winnen. Gewoon een paar punten bij elkaar sprokkelen. Hup je bent WDC, maar nu is het spel weer vol op de wagen.
Van oppermachtig bovenaan, naar nu inmiddels gelijk/achter op Verstappen die in een tractor rijdt.
Als NOR komende week uitvalt en VER wint komt het dus net zoals in 2021 op de laatste race aan.
Bizar hoeveel Verstappen is ingelopen.
De laatste paar races doet ie het prima inderdaad. Maar t/m Monza was ie he-le-maal nergens. Had hulp nodig van het team en PIA tot op het oneerlijke richting PIA toe.TinusXIII schreef op zondag 23 november 2025 @ 11:41:
Maar goed, als Norris zo door blijft rijden als de afgelopen races haalt hij het nog wel binnen. Hij hoeft niet mee te winnen.
Benieuwd naar de laatste twee races. Al wint Norris het kampioenschap dan wel, de laatste races tonen aan dat het niet onverdiend is.
Uiteindelijk is degene met de meeste punten WDC en zal dat, als ze bij McL geen rare dingen doen, gewoon NOR worden. Maar totaal (zelf) verdiend vind ik het persoonlijk niet helemaal
De RedBull is duidelijk geen tractor meer. Piastri heeft gewoon de steun van zijn team verloren. Dit is zelfs de reden dat Max nog een kans heeft. Als MCL maanden gelden al had ingezet op Piastri dan was die al kampioen.LZ86 schreef op zondag 23 november 2025 @ 11:42:
Zo dan. Bizar dat PIA zo een ontzettende inzinking kent.
Van oppermachtig bovenaan, naar nu inmiddels gelijk/achter op Verstappen die in een tractor rijdt.
Beter geen Piastri racewins meer, aangezien Norris en Piastri nu beiden op 7 en Max op 6 staan. Piastri staat 2e met evenveel punten omdat hij meer racewins heeft.rik86 schreef op zondag 23 november 2025 @ 11:44:
Volgende race een ploffende motor bij nor, piastri 1 en Verstappen 2 en Verstappen de sprint winnen
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Brazilie dacht er anders over, na de pitlane start goede recovery, maar dat hok ging totaal niet.becopol schreef op zondag 23 november 2025 @ 11:45:
[...]
De RedBull is duidelijk geen tractor meer. Piastri heeft gewoon de steun van zijn team verloren. Dit is zelfs de reden dat Max nog een kans heeft. Als MCL maanden gelden al had ingezet op Piastri dan was die al kampioen.
Meestal kijk ik naar Yuki, komt die in q2 of 3 is de auto goed.
[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 23-11-2025 11:48 ]
Die in een tractor reed. Dat is nu toch niet meer te stellen, in verschillende omstandigheden kan het wel na de laatste grote wijzigingen/upgrades.LZ86 schreef op zondag 23 november 2025 @ 11:42:
Zo dan. Bizar dat PIA zo een ontzettende inzinking kent.
Als NOR komende week uitvalt en VER wint komt het dus net zoals in 2021 op de laatste race aan.
Bizar hoeveel Verstappen is ingelopen.
[ Voor 3% gewijzigd door Chefbierrr op 23-11-2025 11:58 ]
Yuki zal er anders vast nog wel zo over denken. Is er een ander team de laatste jaren geweest waar er zoveel race pace verschil was als tussen Max en zijn teamgenoten zoals de afgelopen 3 seizoenen.Bundin schreef op zondag 23 november 2025 @ 11:50:
[...]
Die in een tractor reed. Dat is nu toch niet meer te stellen, in verschillende omstandigheden kan het wel na de laatste grote wijzigingen/upgrades.
Ook wel opmerkelijk en eigenlijk ook triest dat deze race weer gereden kon worden op 1 set banden. Pirelli heeft echt werk te doen.
Zet je auto iets hoger en je belandt achterin het veld. Weg punten weg kampioenschap... Je moet iets en dit is gokken en verloren. Maar eventjes ze deden iets wat niet mocht met de skidblocks en daar zijn ze op gewezen en daardoor kwamen ze voor deze keuze.Chefbierrr schreef op zondag 23 november 2025 @ 11:57:
Ik kan er gewoon niet bij dat MClaren zo een extreem grote fout heeft gemaakt. Ze wisten dat hun auto niet geweldig was in Las Vegas maar waarom zoveel risico.... Heel dubieus verhaal.
En Qatar zou de MClaren goed moeten liggen. Tenzij ze iets moeten veranderen aan de auto na vandaag.TheBrut3 schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:06:
En laten we reëel blijven, als Norris Qatar wint is hij ook gewoon kampioen. Er vanuit gaande dat de Sprint normaal is.
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Missie volgende week is dus duidelijk. Twee keer voor Norris eindigen. Daarna in AD maar zien hoe dat loopt.TheBrut3 schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:06:
En laten we reëel blijven, als Norris Qatar wint is hij ook gewoon kampioen. Er vanuit gaande dat de Sprint normaal is.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Die kun je niet perse weg strepen omdat Verstappen er af werd gekegeld terwijl Piastri en Norris zichzelf er uit kegelde.Frappuccino schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:26:
[...]
NOR en PIA heeb beiden ook een DNF dus die Oostenrijk kun je wegstrepen.
En zelfs van Spanje kun je de schuld half bij het team leggen. Die geven immers de opdracht Russell langs te laten. Terwijl net op dat moment de stewards een "No further action" aan het tikken waren.
https://www.youtube.com/watch?v=fruS0U7_3VY
[ Voor 18% gewijzigd door floris_hack op 23-11-2025 12:26 ]
Maar was ook wel echt een niveautje torpedo hoor. Wat een actie. Zoiets doe ik normaal gesproken in race games zoals Wreckfest (yes, ik ben er zo eentje)Chocoball schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:20:
In ander nieuws. Verlies van 5 gridplaatsen in de volgende race plus 2 strafpunten voor Bortoleto voor zijn aanvaring met Stroll.
[Afbeelding]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Bezoek eens een multiplayerlobby van een F1-game en je komt ze ook daar tegen.Jasphur schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:27:
[...]
Maar was ook wel echt een niveautje torpedo hoor. Wat een actie. Zoiets doe ik normaal gesproken in race games zoals Wreckfest (yes, ik ben er zo eentje)
https://nos.nl/artikel/25...en-wordt-nu-heel-spannend
😂Is gemaakt van hout want Carbon slijt te snel
Dat die lui ook niet gewoon een beetje onderzoek doen.
[ Voor 73% gewijzigd door Damian op 23-11-2025 12:45 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Nou zo dus.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Eens. Maar ChatGPT zou "vertrouwt" waarschijnlijk correct spellenHolk schreef op zondag 23 november 2025 @ 11:19:
[...]
Dank je voor het aantonen dat ChatGPT en AI in het algemeen de domste uitvinding is van de mens, mede omdat de mens er blindelings op vertrouwd
die gebruiken ws. dezelfde ouderwetse motor van chat GPTDamian schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:42:
En de NOS die het heel droog over een “houten plank” heeft 😂
https://nos.nl/artikel/25...en-wordt-nu-heel-spannend
[...]
😂
Dat die lui ook niet gewoon een beetje onderzoek doen.
Je schrijft Bleekemolen verkeerdBvanham schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:59:
[...]
die gebruiken ws. dezelfde ouderwetse motor van chat GPT
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Mooi dat die idiote move van Norris bij de start faalde door zijn te late remmen. DotD had Antonelli mogen zijn.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het is nog steeds iet afhankelijk van VER prestaties, maar 1 ding is zeker, het worden nog 3 knotsgekke races, zeker nu met deze DSQ!!
Ik zeg:
NOR doet een 0 pnt (DNF of buiten de top 8 vanwege motor wissel of een crash etc) in de Sprint, een 2e en 3e plek in de 2 races = 33 punten.
PIA wint de Sprint wordt een keer 2e en 3e in de race = 41 punt
VER wordt 2e in de Sprint en wint beide races = 57 punten
Eindstand:
VER = 423 (8 wins)
NOR = 423 (7 wins)
PIA = 407
Taaln*** ook waarschijnlijk, maar dit was Google Chrome mocht je geïnteresseerd zijnReinier schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:57:
[...]
Eens. Maar ChatGPT zou "vertrouwt" waarschijnlijk correct spellen
haha .. wait for itStefanVerkerk schreef op zondag 23 november 2025 @ 06:57:
Maar 16 pagina's dit topic... voor een compleet raceweekend echt bizar weinig.![]()
Tot volgende week!
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Wat zou het geweldig zijn als ze opeens vast in het verkeer blijven.Sniffels schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:26:
Hoorde net dat McLaren skidplates gebruikte die uitzetten, waardoor ze het hele jaar lager konden rijden. dit hebben ze moeten aanpassen dus hier is het resultaat. volgende week auto dus hoger
Bron?Sniffels schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:26:
Hoorde net dat McLaren skidplates gebruikte die uitzetten, waardoor ze het hele jaar lager konden rijden. dit hebben ze moeten aanpassen dus hier is het resultaat. volgende week auto dus hoger
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Norris kegelde zichzelf en in Zandvoort niet uit, dat was een mechanisch probleem.RobertMe schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:20:
[...]
Die kun je niet perse weg strepen omdat Verstappen er af werd gekegeld terwijl Piastri en Norris zichzelf er uit kegelde.
En zelfs van Spanje kun je de schuld half bij het team leggen. Doe geven immers de opdracht Russell langs te laten. Terwijl net op dat moment de stewards een "No further action" aan het tikken waren.
En met jou manier van redeneren was Max ook niet door Kimi van de baan getikt als Max pole position had gehad in Oostenrijk. Een DNF is een DNF oftewel nul punten.
Daar niet, in Canada welFrappuccino schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:32:
[...]
Norris kegelde zichzelf en in Zandvoort niet uit, dat was een mechanisch probleem.
Was net op studio sport , met Bleekemolen. Had ook een "plank" bij zich ter illustratie.
Net zoals Max in Spanje dus door eigen toedoen maar 1 puntje scoorde. En nu?
Er was inderdaad iets gaande : https://www.f1-fansite.co...p-skid-plate-controversy/Appeltjeeitje schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:33:
[...]
Was net op studio sport , met Bleekemolen. Had ook een "plank" bij zich ter illustratie.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dromen zijn dan toch geen bedrog kennelijkjaapstobbe schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:37:
iedereen heeft het alweer over een dubbel DSQ, dat gaat alleen maar tegenvallen mensen.
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
En dan was er nog de botsing in de pitstraat tijdens Miami sprint... Toevallig ook met Antonelli.Kadett schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:24:
[...]
Max verliest eerder het kampioenschap vanwege Spanje (eigen schuld) en Antonelli in Oosternrijk. Had hij zeker 15 punten meer gehad op dit moment.
Dus Miami sprint contact met Antonelli.
Spanje drama geïnitieerd door een safety car veroorzaakt door... Antonelli.
DNF Oostenrijk door... Antonelli.
Max heeft meer overwinningen dan Oscar dus hoort ie toch op P2 te staan?
Edit:
Correctie. Verkeerd geteld.
[ Voor 12% gewijzigd door Frappuccino op 23-11-2025 16:40 ]
Het leverde een 25 punt point swing op. Maar belangrijker, de performance van de autos is voor een groot deel afhankelijk van de vloer. Hoe dichter bij de grond hoe beter.jaapstobbe schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:37:
iedereen heeft het alweer over een dubbel DSQ, dat gaat alleen maar tegenvallen mensen.
Wat je nu ziet is dat de performance die McLaren toonde werd veroorzaakt door het te laag leggen van de auto. In werkelijkheid had McLaren dus minder snelheid dan ze lieten zien.
In een wereld waar 6 groter dan 7 is heeft Verstappen idd meer overwinningenFrappuccino schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:40:
Waarom staat Max eigenlijk op P3 in de stand en Oscar op P2?
Een nieuwe motor is toch gridstraf in de hoofdrace en niet voor de sprint lijkt me? Anders zou iedereen ze altijd bij de sprint nemen.metallicattim schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:18:
Nog 58 punten te behalen en NOR mag er maar nog max 34 binnenhalen en VER moet alles winnen.
Het is nog steeds iet afhankelijk van VER prestaties, maar 1 ding is zeker, het worden nog 3 knotsgekke races, zeker nu met deze DSQ!!![]()
Ik zeg:
NOR doet een 0 pnt (DNF of buiten de top 8 vanwege motor wissel of een crash etc) in de Sprint, een 2e en 3e plek in de 2 races = 33 punten.
Eindstand:
VER = 423 (8 wins)
NOR = 423 (7 wins)
PIA = 407
![]()
![]()
Waarom neem hij niet de moeite om hele filmpje opnieuw op te nemen ?floris_hack schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:24:
Peter Windsor 2025 F1 Las Vegas RACE analysis:
https://www.youtube.com/watch?v=fruS0U7_3VY
Ok extra inleiding, maar zoveel werk is dat toch niet ?
Nog niet gezien maar ik neem aan dat je bedoeld dat de DSQs niet meegenomen zijn?DDX schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:46:
[...]
Waarom neem hij niet de moeite om hele filmpje opnieuw op te nemen ?
Maar dat doet verder niks af aan hoe er geraced is toch? Dat veranderd er niet door.
Ik lees dit topic achteraf terug, ja het gaat over iets anders dan waar hij uiteindelijk voor gediskwalificeerd is.. maar moest toch even gniffelenHollowGamer schreef op zondag 23 november 2025 @ 07:10:
Lando zal echt geen DSQ krijgen. Kennelijk zijn er mensen die zeggen dat er geen sample meer over is, leek mij meer iets anders?
*sowieso
Dat krijg je als je enkel de 25 punten scores telt.RobertMe schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:42:
[...]
In een wereld waar 6 groter dan 7 is heeft Verstappen idd meer overwinningen(Die nummers kwamen al eerder in het topic voorbij en heb ik zelf ook nu maar even nageteld op de F1 website).
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
F1 is populair, dus er zullen VEEL race-reviews komen.. Een uur eerder / later online zal je video maken of breken.DDX schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:46:
[...]
Waarom neem hij niet de moeite om hele filmpje opnieuw op te nemen ?
En "niet veel moeite".. ik weet niet hoe makkelijk het hem af gaat. Hij zal eerst een script / outline / opbouw schrijven.. Opnemen.. Je verspreekt je een paar keer.. dat moet opnieuw.. Dan naar de editor (?)
Was dit ook niet een paar seizoenen terug het geval, dat (bijna) alle teams hun auto hoger moesten zetten i.v.m. purposing en dat ze allen terugvielen behalve RBR (die hoefde het niet)?BiaggioLuciano schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:28:
[...]
Wat zou het geweldig zijn als ze opeens vast in het verkeer blijven.
Verrek, je hebt gelijk! Maar een crash/uitval/0pnt is nog altijd mogelijk zonder nieuwe motor, dus ik blijf bij mijn voorspellingShinji schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:43:
[...]
Een nieuwe motor is toch gridstraf in de hoofdrace en niet voor de sprint lijkt me? Anders zou iedereen ze altijd bij de sprint nemen.
maar dan met moeder en vader:MasterMaceMichu schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:38:
Als, als, als.... Als m'n tante ballen had, was hij m'n oom geweest, zou Max zeggen... 😂
YouTube: “If My Mom Had Balls, She’d Be My Dad” Max Verstappen #f1 #f1shorts
Dat was idd vanaf de zomerstop in 2022. Toen Verstappen door een penalty vanaf P12 of zo startte en na een ronde of 13? al aan de leiding reed (waarbij ik meen Sainz in de Ferrari vanaf P1 startte). Daarna hebben andere teams ook niet meer echt een kans gehad dat seizoen IIRC. Terwijl in ieder geval de eerste races Ferrari meedeed om de knikkers (totdat Leclerc het zelf enigszins vergooide in Frankrijk met een DNF/crash terwijl die aan de leiding reed).Nemean schreef op zondag 23 november 2025 @ 14:03:
[...]
Was dit ook niet een paar seizoenen terug het geval, dat (bijna) alle teams hun auto hoger moesten zetten i.v.m. purposing en dat ze allen terugvielen behalve RBR (die hoefde het niet)?
Zo'n rare uitspraak altijd. die Colonel zegt dat ook regelmatig. maarja OT: hup maxMasterMaceMichu schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:38:
Als, als, als.... Als m'n tante ballen had, was hij m'n oom geweest, zou Max zeggen... 😂
alexbl69 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:03:
Best vreemd dit. Waarom zou je als McLaren zoveel risico nemen? Afstelling te laag, te weinig brandstof.... Je zou zeggen dat je in de huidige omstandigheid waarbij het WDC je praktisch niet meer kan ontgaan wat meer veiligheidsmarge inbouwt.
Wellicht dat al die onderbroken FPs ze op het verkeerde been hebben gezet?
een jaar verder maar het geldt nog steedsAlfa Novanta schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 23:00:
Ik heb het al eerder gezegd, Max zijn beste teamgenoot is McLaren
[ Voor 48% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-11-2025 15:04 ]
Hier nog een alternatieve uitspraak.Het is gewoon een goede counter op de vele 'what if' vragen. Je kunt er wel op los fantaseren, maar wat is gebeurd is gebeurd. En ja, als m'n tante ballen had was het m'n oom, maar ze heeft geen ballen dus is het m'n tante. Met andere woorden: kappen met dat hypothetische gezever. De uitspraak komt overigens uit de 19e eeuw en komt uit Nederland, maar is ook gebruikt in België. Ik kende 'm ook al (ver) voordat Max hem opperde.Sniffels schreef op zondag 23 november 2025 @ 14:31:
[...]
Zo'n rare uitspraak altijd. die Colonel zegt dat ook regelmatig. maarja OT: hup max
Geen idee trouwens of het hier benoemd is, maar tijdens het post race interview-stukje met DC en die andere knakker zei Norris (weet zo de context niet meer) "I fucked up". Ben benieuwd of ie daar ook straf voor gaat krijgen, want vuile taal mag uiteraard!
Die was er eentje waar de dommempresehtatoren hem gewoon diep beledigden met hun opmerking, die echt als ananas op een pjzza sloegSomerenV schreef op zondag 23 november 2025 @ 15:33:
Hier nog een alternatieve uitspraak:
Pssst: Bossie in "[F1 2025] Race 22 GP van Las Vegas" En op een grappige manier jn de videoGeen idee trouwens of het hier benoemd is, maar tijdens het post race interview-stukje met DC en die andere knakker zei Norris (weet zo de context niet meer) "I fucked up". Ben benieuwd of ie daar ook straf voor gaat krijgen, want vuile taal mag uiteraard!
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Noem het chauvinistisch, oranje bril of wat anders, maar als Max dít seizoen nog WDC wordt dan is dat denk ik wel de meest legendarische uit het rijtje ... en manmanman wat zitten daar al pareltjes tussen! Als hij dit nog flikt wordt hij nog groter dan hij al is. Dit is echt serieus geschiedenis wat hij aan het schrijven is .. en wij waren erbij!Inspired schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:24:
Herhaling van 2021 incoming. Nogmaals, zou mij niet eens uitmaken wie het gaat winnen. Zolang we spanning hebben tot de laatste paar laps vind ik het al mooi. En als Max wint nog net iets mooier..
tenzij ze ook echt de plank meten, niet de blokjes.. de blokjes tillen de auto dan als het ware op en rust hij niet op de plank, hence de vonkenregenTreveo schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:28:
Ik probeer even te begrijpen hoe het precies werkt.
Als je de blokjes zou verhitten, heb je toch juist meer wear omdat ze dan groter/langer worden? Na de race krimpt het weer en ga je sneller onder die 9 mm? Waarom zou je dit dan willen doen?
ik geef je 10 miljoen als je hem van ons over neemtautje schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:35:
Eerder "Willen jullie Hamilton hebben? Alsjeblieft???"
Mogen we Piastri en Norris dan nog ruilen. Ik gun het Oscar meer, die is zo gepiepeld door zijn teammetallicattim schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:18:
Nog 58 punten te behalen en NOR mag er maar nog max 34 binnenhalen en VER moet alles winnen.
Het is nog steeds iet afhankelijk van VER prestaties, maar 1 ding is zeker, het worden nog 3 knotsgekke races, zeker nu met deze DSQ!!![]()
Ik zeg:
Eindstand:
VER = 423 (8 wins)
NOR = 423 (7 wins)
PIA = 407
![]()
![]()
if onlysly___ schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:59:
Zal toch heerlijk zijn als t om 0.01 mm of zo lijkt te gaan. Dan gaan we Zak nog een hele week horen.
nou echt! het lijkt zo gescript ..RogerSch schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:59:
Jongens dit staat gewoon zo in het script van Drive To Survive om zo dit seizoen toch nog wat spannend te maken.
😉
F1TV reactie op diskwalificatie:
YouTube: Why Lando Norris and Oscar Piastri Were Disqualified | 2025 Las Vega...
[ Voor 5% gewijzigd door ByteDelight op 23-11-2025 16:29 ]
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com
Wie van de 2 had als eerste 366 punten? PIA of VER?Frappuccino schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:40:
Waarom staat Max eigenlijk op P3 in de stand en Oscar op P2?
PIA heeft meer race-wins: https://www.formula1.com/en/results/2025/racesU123456 schreef op zondag 23 november 2025 @ 16:22:
[...]
Wie van de 2 had als eerste 366 punten? PIA of VER?
Als het aankomt op een rechtstreeks duel in de laatste race, dan wordt het episch.Alfa Novanta schreef op zondag 23 november 2025 @ 15:57:
[...]
Noem het chauvinistisch, oranje bril of wat anders, maar als Max dít seizoen nog WDC wordt dan is dat denk ik wel de meest legendarische uit het rijtje ... en manmanman wat zitten daar al pareltjes tussen! Als hij dit nog flikt wordt hij nog groter dan hij al is. Dit is echt serieus geschiedenis wat hij aan het schrijven is .. en wij waren erbij!
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Met andere woorden de sprint races / wins stellen niets voor. En is alleen maar pure opvulling.Mawlana schreef op zondag 23 november 2025 @ 16:24:
[...]
PIA heeft meer race-wins: https://www.formula1.com/en/results/2025/races
Dit kan alsnog super krap worden voor Max. Max moet alles winnen incl. de sprintrace in Qatar en Norris en Piastri moeten consequent p4 of lager finishen, anders wordt het alsnog NOR of PIA.
[ Voor 35% gewijzigd door FastFred op 23-11-2025 16:37 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Gaat eigenlijk echt om niet veel.. 9mm minimum -> RHS Front: 8.88mm, RHS rear, 8.93mm etc.. Maar goed, regels zijn regels, iedereen is gelukkig op dat vlak gelijk.sly___ schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:59:
Zal toch heerlijk zijn als t om 0.01 mm of zo lijkt te gaan. Dan gaan we Zak nog een hele week horen.
De stewards laten weten dat bij Norris de gemeten dikte rechtsvoor 8,88 millimeter betrof en rechtsachter 8,93 millimeter. Bij Piastri was er linksvoor een dikte van 8,96 millimeter, rechtsvoor van 8,74 millimeter en rechtsachter van 8,90 millimeter.sly___ schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:59:
Vergeet deze niet
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ja, mooie. Ik zie het wel voor mij. Dan rijdt Verstappen met 20s voorsprong richting z'n titel maar dan hangt Borteleto zijn auto opeens 4 ronden voor het einde in de muur, krijgen we een safetycar en staat hopelijk Piastri met verse bandjes achter Verstappen die nog rond rijdt met versleten mediums of zo en hem de laatste ronde inhaalt en zo op magische wijze zijn eerste wereldtitel pakt.Joris748 schreef op zondag 23 november 2025 @ 16:26:
[...]
Als het aankomt op een rechtstreeks duel in de laatste race, dan wordt het episch.
Al redt Max het niet, het seizoen is al een stuk spannender geworden. Net als vorig jaar toen Norris begon in te lopen op Max.FastFred schreef op zondag 23 november 2025 @ 16:30:
Ik vraag me nu af hoevaak in dit seizoen de McLaren ook te laag was en dus illegaal maar dat niet opgemerkt werd door dat opwarm trucje waar teams in Brazilië op betrapt werden?
Dit kan alsnog super krap worden voor Max. Max moet alles winnen incl. de sprintrace in Qatar en Norris en Piastri moeten consequent p4 of lager finishen, anders wordt het alsnog NOR of PIA.
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Nou idd, alsof McLaren het ze gewoon niet gunt .. bizar .. raar teamscrappy.doo schreef op zondag 23 november 2025 @ 11:16:
Wat een prutsers bij McLaren. Waarom neem je zo'n risico. Norris hoefde geen race meer te winnen. Gewoon een paar punten bij elkaar sprokkelen. Hup je bent WDC, maar nu is het spel weer vol op de wagen.
Norris z'n huidige motor is ook ancient aan het worden en er is er al 1 geploft...Alfa Novanta schreef op zondag 23 november 2025 @ 16:51:
[...]
Nou idd, alsof McLaren het ze gewoon niet gunt .. bizar .. raar team
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Die motor was niet geploft. Heeft zichzelf uitgeschakeld omdat er geen / onvoldoende oli bij kwam. Die motor is volgens McLaren dus prima in orde.ArcticWolf schreef op zondag 23 november 2025 @ 16:53:
[...]
Norris z'n huidige motor is ook ancient aan het worden en er is er al 1 geploft...
Je beseft dat je het nu gejinxt hebt. hè?RobertMe schreef op zondag 23 november 2025 @ 17:03:
[...]
Die motor was niet geploft. Heeft zichzelf uitgeschakeld omdat er geen / onvoldoende oli bij kwam. Die motor is volgens McLaren dus prima in orde.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ego, het is min of meer een US team met Zak.The_Scarabial schreef op zondag 23 november 2025 @ 17:04:
Haha ongelofelijk dat McLaren zoveel risico heeft genomen ze konden met twee vingers in de neus het kampioenschap binnen halen
Lijkt me evident dat dit al het hele seizoen speelt. De McLaren vonkte altijd als een gek en geluiden waren altijd dat de auto zo extreem stijf was waardoor ze laag konden rijden. Guess that aged well…
Gouden regel in f1: “it’s only cheating if you are caught.”
Ik hoop dat dit wat betekend voor de komende races en we nu weer een instabiele auto gaan zien zoals we af en toe in de training zagen. Dan zullen de heren er voor moeten werken en gaan we zien wat ze waard zijn. Helaas zijn AD en Qatar zeer vlakke circuits. Desondanks zijn de snelle bochten daar zeer van invloed op plankwear en downforce. Zeker in een lang sprint weekend.
Vandaag heeft hij Piastri achterhaald en Norris is binnen schootsbereik. T-rex incoming...
Benno
Piastri is niet aannemelijk, die staat nu gelijk met Max en is compleet de draad kwijt. Ik weet niet of deze dsq iets heeft blootgelegd waardoor McLaren hun auto hoger moeten afstellen, maar alleen dat en een domme actie van Norris kunnen nog voorkomen dat hij WDC wordt. Ik vind Norris mentaal niet sterk, ja, hij heeft een aantal races op rij goed gereden, maar vandaag die actie bij de start.... Het zou mij niet verbazen als hij het nog weg gooit.FastFred schreef op zondag 23 november 2025 @ 16:30:
Ik vraag me nu af hoevaak in dit seizoen de McLaren ook te laag was en dus illegaal maar dat niet opgemerkt werd door dat opwarm trucje waar teams in Brazilië op betrapt werden?
De pace van de redbull is iig terug. Max kan het gewoon flikken. Norris staat er wel sterk in maar had gisteren niets in te brengen tegen max. Piastri is al helemaal hopenloos.codex schreef op zondag 23 november 2025 @ 17:44:
[...]
Piastri is niet aannemelijk, die staat nu gelijk met Max en is compleet de draad kwijt. Ik weet niet of deze dsq iets heeft blootgelegd waardoor McLaren hun auto hoger moeten afstellen, maar alleen dat en een domme actie van Norris kunnen nog voorkomen dat hij WDC wordt. Ik vind Norris mentaal niet sterk, ja, hij heeft een aantal races op rij goed gereden, maar vandaag die actie bij de start.... Het zou mij niet verbazen als hij het nog weg gooit.
Als Max alles wint, heeft hij van Piastri niets te vrezen toch?FastFred schreef op zondag 23 november 2025 @ 16:30:
Het wordt nog iets beter. Het vermoeden is dat McLaren gebruik maakte van verwarmde skidblocks. De FIA ontdekte dat en verbood het. Ze willen alleen niet zeggen welk team (of teams) het betrof.Jorah_Newstone schreef op zondag 23 november 2025 @ 17:49:
[...]
De pace van de redbull is iig terug. Max kan het gewoon flikken. Norris staat er wel sterk in maar had gisteren niets in te brengen tegen max. Piastri is al helemaal hopenloos.
Het kan dus zijn dat McLaren al een tijd reed met verwarmde (thermische uitzetting) skidblocks en zo lager kon rijden. De plank sleet immers niet, alleen de blocks. Als ze dat nu moeten opgeven dan moet de wagen weer wat hoger gezet worden en dat is absoluut niet goed voor de performance.
De pace is alleen terug wanneer Red Bull de juiste afstelling weet te vinden. En dat is bij de Red Bull veel moeilijker te vinden dan bij de McLaren. En de koude baan helpt de Red Bull ook. Dus ik zou je nog niet direct rijk rekenen.Jorah_Newstone schreef op zondag 23 november 2025 @ 17:49:
[...]
De pace van de redbull is iig terug. Max kan het gewoon flikken. Norris staat er wel sterk in maar had gisteren niets in te brengen tegen max. Piastri is al helemaal hopenloos.
[ Voor 39% gewijzigd door Khun41 op 23-11-2025 17:55 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
/f/image/DrOwBQpaErItB58DX4hNYy3U.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mOumTEBwfwVHjgyA8ow2cL9r.jpg?f=fotoalbum_large)