Waar die ploft maakt niet uit? Zolang Verstappen maar met maximaal 24 punten achterstand op Norris Qatar verlaat kan die ook in AD kampioen worden als Norris daar 0 scoort.TheBrut3 schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:01:
[...]
En die plof moet dan ook nog eens tijdens de race in Qatar zijn.
Het moet echt nog gekker verlopen dan afgelopen weekend wil Norris geen kampioen worden.
Ik zou opzich geen tegenstander zijn van 2x een plofRobertMe schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:06:
[...]
Waar die ploft maakt niet uit? Zolang Verstappen maar met maximaal 24 punten achterstand op Norris Qatar verlaat kan die ook in AD kampioen worden als Norris daar 0 scoort.
Wat een geweldige ontknoping kan dit weer gaan worden zeg, dankzij Max die gewoon altijd zijn ding doet en maximaliseert (op een kleine blackout in Barcelona na) en het ongekende gepruts bij McLaren met hun Papaya rules, waardoor 1 van de twee nu al achterhaald is door Max.
Ik weet niet of mijn hart een tweede Abu Dhabi ontknoping aan kan maar wat een historische comeback zou het zijn zeg. Laat Max nou net op zijn best zijn wanneer hij getergd is en kan jagen en hij zit bij die twee McLarens tussen de oren. We gaan de komende races zien of Norris mentaal echt stappen gezet heeft. Las Vegas liet alweer zien dat hij toch foutjes maakt onder druk terwijl Max gewoon foutloos naar de overwinning cruiset.
Ik weet niet of mijn hart een tweede Abu Dhabi ontknoping aan kan maar wat een historische comeback zou het zijn zeg. Laat Max nou net op zijn best zijn wanneer hij getergd is en kan jagen en hij zit bij die twee McLarens tussen de oren. We gaan de komende races zien of Norris mentaal echt stappen gezet heeft. Las Vegas liet alweer zien dat hij toch foutjes maakt onder druk terwijl Max gewoon foutloos naar de overwinning cruiset.
In tegenstelling tot wat Zak heeft beweerd vermoed ik dat Oscar zichzelf moet gaan opofferen.JEightyFive schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:48:
We gaan de komende races zien of Norris mentaal echt stappen gezet heeft. Las Vegas liet alweer zien dat hij toch foutjes maakt onder druk terwijl Max gewoon foutloos naar de overwinning cruiset.
Voorlopig valt er de laatste races weinig door hem op te offeren. Want dan zal ie toch eerst weer bij Norris in de buurt moeten zien te komen in de race.Mawlana schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:15:
[...]
In tegenstelling tot wat Zak heeft beweerd vermoed ik dat Oscar zichzelf moet gaan opofferen.
Ik vraag me wel echt af wat er is gebeurd met Piastri, de 1e helft van het seizoen foutloos en goed rijden, maar nu gaat het echt op alle punten mis. Zijn er toch wijzigingen aan de auto geweest waar ie niet mee om kan gaan oid?
[removed]
Dat weet ik wel zeker want inmiddels staat Max in punten gelijk met Piastri en Norris heeft de voorsprong. Met zijn huidige prestaties zie ik Piastri niet voor Max blijven in het kampioenschap en al zeker Norris niet meer inhalen. Als ze de kans hebben gaan ze die twee echt wel omwisselen tijdens de race. Zo niet dan lach ik me helemaal kapot wanneer Max dan echt profiteert.Mawlana schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:15:
[...]
In tegenstelling tot wat Zak heeft beweerd vermoed ik dat Oscar zichzelf moet gaan opofferen.
Ik denk dat er op een dag nog wel wat vuile was buiten gehangen gaat worden.redwing schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:23:
[...]
Ik vraag me wel echt af wat er is gebeurd met Piastri, de 1e helft van het seizoen foutloos en goed rijden, maar nu gaat het echt op alle punten mis. Zijn er toch wijzigingen aan de auto geweest waar ie niet mee om kan gaan oid?
Hij deelt niet voor niets "per ongeluk" bepaalde berichten op social media.
Tja, geen medelijden met Piastri. Hij is zelf op een aparte manier naar McLaren gegaan terwijl hij nog onder "contract" stond bij Alpine en Ricciardo het veld moest ruimen.[b]
Ik denk dat er op een dag nog wel wat vuile was buiten gehangen gaat worden.
Hij deelt niet voor niets "per ongeluk" bepaalde berichten op social media.
Die jongen , Oscar Piastri, lijkt wel geknakt.
Soms doet hij nog weleens een inhaalactie die gedecideerd is en op een punt dat je het niet verwacht. Maar daarna is het rondjes uitrijden lijkt het wel. Of dat het orders zijn van bovenaf.
Hoop toch zo dat hij die keiharde NO in de radio schreeuwt als hem wordt gevraagd om eventueel te swappen met Norris.
Gun het ze wel de coureurs het WDC, maar dat hele Maclaren lijkt wel een sekte met Zak Brown aan het roer.
Zou wel de comeback van de eeuw zijn, mocht Verstappen het WDC pakken.
Soms doet hij nog weleens een inhaalactie die gedecideerd is en op een punt dat je het niet verwacht. Maar daarna is het rondjes uitrijden lijkt het wel. Of dat het orders zijn van bovenaf.
Hoop toch zo dat hij die keiharde NO in de radio schreeuwt als hem wordt gevraagd om eventueel te swappen met Norris.
Gun het ze wel de coureurs het WDC, maar dat hele Maclaren lijkt wel een sekte met Zak Brown aan het roer.
Zou wel de comeback van de eeuw zijn, mocht Verstappen het WDC pakken.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
"Shit m'n gasfornuis staat nog aan..."
Er zijn genoeg sites die dit soort headlines online knallen als de waarheid, zullen we het daarbij laten aub?
PSN: Sluuz
In de F1TV nabeschouwing hadden ze het erover dat Piastri's zwakke punt low-grip circuits zijn en laten we er daar nou net een reeks van gehad hebben. De verwachting was dat hij de laatste 2 races beter uit de verf zou moeten komen.redwing schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:23:
[...]
Piastri stond helemaal niet onder contract bij Alpine. Alpine had een optie om te verlengen en daar moesten ze vóór 1 augustus gebruik van maken. Als Alpine dat vervolgens niet doet is dat het falen van Alpine en heeft het niks met Piastri te maken.WoodyRS schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:38:
[...]
Tja, geen medelijden met Piastri. Hij is zelf op een aparte manier naar McLaren gegaan terwijl hij nog onder "contract" stond bij Alpine en Ricciardo het veld moest ruimen.
Waarover Schafnauer ook nog een keer een boekje open over heeft gedaan. Hij was toen wel TP en werd op deze shitshow aangekeken. Maar Alpine werkt nogal raar en de TP had helemaal niks met de contracten te maken. Was 100% een HR aangelegenheid waarbij HR gefaald heeft. (En HR opereerde dus los van de TP, de TP was niet de baas van HR).
De druk gaat er nu vol op zitten bij Norris en Piastri.
Ik zie de McLarens nog wel fouten maken, bijvoorbeeld in Qatar waar Max (P1) en Ferrari (P2) het vorig jaar goed deden, en de McLarens minder (P3 en P10).
Ik zie de McLarens nog wel fouten maken, bijvoorbeeld in Qatar waar Max (P1) en Ferrari (P2) het vorig jaar goed deden, en de McLarens minder (P3 en P10).
Iedereen heeft net zoveel postrechten als de ander? Vind je het niets... scroll door. Overigens is de foto gewoon van de F1 site hoor en ik kreeg daar een grappige gedachte bij. Maar inderdaad... niet van de happy few natuurlijk.Sluuz schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:48:
Er zijn genoeg sites die dit soort headlines online knallen als de waarheid, zullen we het daarbij laten aub?
Ik vermoed dat het dat sowieso wel is. De grootste succesvolle comeback staat sowieso al op naam van Verstappen, 2022, iets van rond de 50 punten? En nu heeft die van Zandvoort tot nu 104 punten ingelopen op de toenmalig WDC leider.JEightyFive schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:48:
maar wat een historische comeback zou het zijn zeg.
En 2021 was het natuurlijk "all we need is one DNF". Dus ook dat zal geen gat van ~100 punten zijn geweest op het "hoogtepunt".
Dat zou inderdaad wel iets verklaren, al zou ik dan alsnog zeggen dat ie wel erg ver is teruggevallen. Hoe dan ook maakt het de boel wel een stuk spannender als hij ook weer bovenaan mee zou kunnen doen. Ik verwacht dat ie Norris dan wel voor moet laten, maar dan nog kan dat alleen maar als ze achter elkaar rijden.Danfoss schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:03:
[...]
In de F1TV nabeschouwing hadden ze het erover dat Piastri's zwakke punt low-grip circuits zijn en laten we er daar nou net een reeks van gehad hebben. De verwachting was dat hij de laatste 2 races beter uit de verf zou moeten komen.
[removed]
Er was ooit een verbod op teamorders om de winst.... Helaas is die er niet meer.JEightyFive schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:31:
[...]
Dat weet ik wel zeker want inmiddels staat Max in punten gelijk met Piastri en Norris heeft de voorsprong. Met zijn huidige prestaties zie ik Piastri niet voor Max blijven in het kampioenschap en al zeker Norris niet meer inhalen. Als ze de kans hebben gaan ze die twee echt wel omwisselen tijdens de race. Zo niet dan lach ik me helemaal kapot wanneer Max dan echt profiteert.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Die werden toch omzeilt door code taal, en was toch niet te bewijzen. Dat verbod is echt effectief geweest.asing schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:39:
[...]
Er was ooit een verbod op teamorders om de winst.... Helaas is die er niet meer.
"Multi 21"ArgantosNL schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:16:
[...]
Die werden toch omzeilt door code taal, en was toch niet te bewijzen. Dat verbod is echt effectief geweest.
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
De P10 was wel wat geflankeerd door de 10 sec stop and go van Norris. Zonder dat had hij met gemak 2e gewordenSito schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:13:
De druk gaat er nu vol op zitten bij Norris en Piastri.
Van wie is die ook alweer de manager?
spoiler:
Owja, Piastri 
Volgens mij zit er een gat in de 'houten' bodemplaat waar dat blok invalt. Die heeft dus hetzelfde draagvlak als waar de plank tegen gemonteerd zit. Dan zou je dus een draagvlak ter grote van dat skidblok moeten maken wat dan eventueel verwarmd wordt.redwing schreef op zondag 23 november 2025 @ 23:18:
[...]
Maar dat is alleen het stuk wat de grond raakt. Ik verwacht dat er niet beschreven staat hoe die blokjes gemonteerd moeten zijn, en je zou dan dus een ander materiaal er tussen kunnen zetten. Want het enige dat moet gebeuren is dat dat blokje bij warmte een paar mm naar beneden gaat.
Daarom contract ook tussen haakjes. Maar hij is sneaky weggegaan wat je er ook van maakt en nu bij McLaren piepelen ze hem een beetje.Maar dit is F1 en dat hoort erbijRobertMe schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:07:
[...]
Piastri stond helemaal niet onder contract bij Alpine. Alpine had een optie om te verlengen en daar moesten ze vóór 1 augustus gebruik van maken. Als Alpine dat vervolgens niet doet is dat het falen van Alpine en heeft het niks met Piastri te maken.
Waarover Schafnauer ook nog een keer een boekje open over heeft gedaan. Hij was toen wel TP en werd op deze shitshow aangekeken. Maar Alpine werkt nogal raar en de TP had helemaal niks met de contracten te maken. Was 100% een HR aangelegenheid waarbij HR gefaald heeft. (En HR opereerde dus los van de TP, de TP was niet de baas van HR).
Maar hoezo sneaky? Hij was junior/testrijder en had in principe geen uitzicht op een vaste plek (het vertrek van Alonso was voor iedereen een verrassing en Ocon had ook nog een contract?). Tuurlijk kijkt hij (/zijn management) dan rond naar kansen bij een ander team waar die (mogelijk) wel direct kon instappen.WoodyRS schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:36:
[...]
Daarom contract ook tussen haakjes. Maar hij is sneaky weggegaan wat je er ook van maakt en nu bij McLaren piepelen ze hem een beetje.Maar dit is F1 en dat hoort erbij
Vervolgens is het toch echt Alpine hun eigen fout dat ze geen gebruik maken van de optie binnen de contractuele termijn. Weinig sneaky aan dus. Die jonge wilde F1 coureur worden. Niet aan de zijlijn zitten bij die Franse bende die hem maar aan het lijntje zou blijven houden. En bij andere coureurs zal dat niet anders zijn. Ook daar zal een management "sneaky" rondkijken en mogelijk al opties op de plank hebben liggen voor als het team niet verlengd of tijdig een optie gebruikt.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/IlilWs9Ya7qUuzo8yEJ5272K.jpg?f=fotoalbum_large)