[F1 2025] Race 22 GP van Las Vegas Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 74.596 views

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
djmuggs schreef op zondag 23 november 2025 @ 22:09:
[...]

Maar hij kan als enige eruit halen wat erin zit, gebruikt VER dan voodoo om dit voor elkaar te krijgen?

Bij andere teams hangt het van de dag en het moment af wie er sneller is in dezelfde auto.
De term buitencategorie wordt dan ook niet voor niets al meer dan 10 jaar in relatie tot Max genoemd ;)

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Gezien de mogelijkheid die er is kwa wie er WDC kan worden.
VER zou PIA kunnen helpen om WDC te worden en daarmee MCL in het hemd zet :)

En daarna valt MCL team uit elkaar.

[ Voor 12% gewijzigd door djmuggs op 23-11-2025 22:22 ]

ICE ICE Baby

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:28
djmuggs schreef op zondag 23 november 2025 @ 22:22:
Gezien de mogelijkheid die er is kwa wie er WDC kan worden.
VER zou PIA kunnen helpen om WDC te worden en daarmee MCL in het hemd zet :)
Zelfs als Verstappen Norris elke race Norris van de baan af rijdt (en Norris 0 punten scoort en Verstappen ook niet of weinig) zal Piastri nog steeds 24 of 25 punten moeten behalen. En gezien de resultaten van de afgelopen races kan die daar zomaar een flinke kluif aan hebben :X

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

RobertMe schreef op zondag 23 november 2025 @ 22:24:
[...]

Zelfs als Verstappen Norris elke race Norris van de baan af rijdt (en Norris 0 punten scoort en Verstappen ook niet of weinig) zal Piastri nog steeds 24 of 25 punten moeten behalen. En gezien de resultaten van de afgelopen races kan die daar zomaar een flinke kluif aan hebben :X
En wie gaat er veel beter dan PIA rijden als dit gebeurd?

ICE ICE Baby

• RobertMe
djmuggs schreef op zondag 23 november 2025 @ 22:26:
[...]

En wie gaat er veel beter dan PIA rijden als dit gebeurd?
Afgelopen 2 races zijn er sowieso al 2 Mercedessen voor hem gefinisht ;). Maar sure, met 2x een P3 zou die alsnog 30 punten behalen. En uiteraard moet zijn team het dan nog steeds niet vergooien met DSQs, foute strategie, trage pitstops, ....

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

RobertMe schreef op zondag 23 november 2025 @ 22:27:
[...]

Afgelopen 2 races zijn er sowieso al 2 Mercedessen voor hem gefinisht ;). Maar sure, met 2x een P3 zou die alsnog 30 punten behalen. En uiteraard moet zijn team het dan nog steeds niet vergooien met DSQs, foute strategie, trage pitstops, ....
Vergeet de Racing Bulls in dit gaval niet ;)

ICE ICE Baby

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:53

SomerenV

It's something!

RobertMe schreef op zondag 23 november 2025 @ 22:18:
[...]

Er is genoeg gezeik geweest rondom het feit dat Red Bull 4 auto's had en "de andere twee" voor 99% een kopie van "de origineel" was. Daarom dat er toen strikte regels zijn ingevoerd wat teams zelf moeten ontwerpen etc en wat ze evt mogen inkopen. Waarbij later dingen meer en meer zijn toegevoegd en Racing Point op 1 punt gestraft is.
Banden koeling met water is van origine een uitvinding van Red Bull jaren terug (Vettel tijd?) en toen verboden.
Flexiwings heeft Red Bull jaren mee gereden en blijkt achteraf een huzarenstukje van Rob Marshall te zijn geweest. Waarbij de FIA in 2021 (pas) ingreep gedurende het seizoen. Waarbij, wederom achteraf, blijkt dat Marshall verder wilde gaan met de (nieuwe) grenzen opzoeken maar RBR dat niet wilde (sure, dus dan is het wellicht minder cheaten als je volledig stopt na aanscherpen regels/testmethoden?). McLaren heeft die vervolgens wel vrij spel gekregen.
En nu is er dan weer het gedoe rondom motorwissels. Waarbij Red Bull wissels steevast opgaf als "betrouwbaarheid" en ze niet meetelde in de budget cap. Dat soort van mag aangezien er in de regels staat dat wissels omwille van betrouwbaarheid niet onder de cap vallen, maar "een nieuwe motor valt sowieso onder de budget cap als deze vervangen wordt na een crash" :+ (ja echt, als een ander je met 51G de muur in torpedeert of een putdeksel door de motor heen gaat dan valt die sowieso onder de cap). Dus die motor die Red Bull dit weekend in de auto van Tsunoda heeft gelepeld en die bij Verstappen vorig weekend zullen worden gedeclareerd als "betrouwbaarheid". Terwijl iedereen kan zien dat dat niks met "betrouwbaarheid" te maken heeft maar puur een makkelijke wissel / grid penalty is omdat ze toch al achteraan startte. En klanten teams hebben die mogelijkheid niet / minder omdat de fabrikant hier natuurlijk niet aan gaat meewerken.

Elk team zoekt dus de grenzen op naar wat wel en niet mag. En DAS vind ik persoonlijk ook zeer zeker geen cheaten. Al helemaal niet omdat het hele idee de FIA gepasseerd was en die het prima vonden "na aanpassingen" (ze wilden het eerst met een knopje op het stuur, oftewel elektronisch, doen, dat is afgekeurd omdat het dan niet "door bewegen van het stuur" kwam). Zaken als flexiwings zijn altijd erg grijs in de regels. "Flex mag niet" bestaat niet want er zit altijd een bepaalde mate van flex in. En de FIA kan niet alles testen / "simuleren". Straffen op basis van onboard camera hebben ze na de wintertests aangekondigd, maar zijn ze dan weer nooit op over gegaan.
Maar dat is het kat-en-muis-spelletje. Prima, tot je gepakt wordt. Recent zijn er ook op dat punt, los van de motorwissels, niet echt dingen waar je RBR op kunt pakken. Maar als je als McLaren zijnde anno 2025 bandenkoeling of flexwings toe gaat passen terwijl dat voorheen expliciet verboden is, of door middel van een trucje de rijhoogte kunt beïnvloeden, of als Ferrari zijnde meer brandstof kunt gebruiken dan toegestaan... Dat zijn geen mazen in de wet meer of slimme oplossingen in een grijs gebied.

Ik twijfelde ook wel of ik DAS op moest noemen. Ja er was veel over te doen, maar wat nou precies het voordeel was kon niemand echt zeggen.

Geen enkel team is heilig en iedereen zoekt naar manieren die ze in hun voordeel kunnen gebruiken, maar er is een verschil tussen een grijs gebied opzoeken en voorbij dat grijze gebied gaan.
djmuggs schreef op zondag 23 november 2025 @ 22:09:
[...]

Maar hij kan als enige eruit halen wat erin zit, gebruikt VER dan voodoo om dit voor elkaar te krijgen?

Bij andere teams hangt het van de dag en het moment af wie er sneller is in dezelfde auto.
Schijnbaar heeft Verstappen de skills om ook met een klote wagen goed te presteren, al is het dit jaar enorm hit and miss. Vergeet niet dat we het hebben over een coureur die het Nordschleife record (onofficieel) verpulverde in minder dan ideale omstandigheden, en die in zijn GT3 debutrace praktisch iedereen zoek reed én won (samen met z'n partner). Dit is gewoon een van de beste allertijden. Dat heeft ie inmiddels wel vaak genoeg laten zien.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

SomerenV schreef op zondag 23 november 2025 @ 22:29:
[...]

Maar dat is het kat-en-muis-spelletje. Prima, tot je gepakt wordt. Recent zijn er ook op dat punt, los van de motorwissels, niet echt dingen waar je RBR op kunt pakken. Maar als je als McLaren zijnde anno 2025 bandenkoeling of flexwings toe gaat passen terwijl dat voorheen expliciet verboden is, of door middel van een trucje de rijhoogte kunt beïnvloeden, of als Ferrari zijnde meer brandstof kunt gebruiken dan toegestaan... Dat zijn geen mazen in de wet meer of slimme oplossingen in een grijs gebied.

Ik twijfelde ook wel of ik DAS op moest noemen. Ja er was veel over te doen, maar wat nou precies het voordeel was kon niemand echt zeggen.

Geen enkel team is heilig en iedereen zoekt naar manieren die ze in hun voordeel kunnen gebruiken, maar er is een verschil tussen een grijs gebied opzoeken en voorbij dat grijze gebied gaan.

[...]

Schijnbaar heeft Verstappen de skills om ook met een klote wagen goed te presteren, al is het dit jaar enorm hit and miss. Vergeet niet dat we het hebben over een coureur die het Nordschleife record (onofficieel) verpulverde in minder dan ideale omstandigheden, en die in zijn GT3 debutrace praktisch iedereen zoek reed én won (samen met z'n partner). Dit is gewoon een van de beste allertijden. Dat heeft ie inmiddels wel vaak genoeg laten zien.
Het wordt dus tijd voor Le Mans en Indie 500 voor VER komend jaar, anders wordt het wel heel saai 2026 voor VER.

ICE ICE Baby

• hoevenpe
  • Laatst online: 00:55
Complot theorieën op reddit, heerlijk amusant. TLDR: FIA wil weer een laatste ronde beslissing voor de kijkcijfers.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:11
redwing schreef op zondag 23 november 2025 @ 22:12:
[...]

Voor zover ik overal lees gaat het om een legering, alleen is niet te vinden welke legering dat precies is. Maar een legering betekent wel dat zowel de uitzetting-coëfficiënt als het smeltpunt anders zullen zijn.

Maar je kunt er wel van uit gaan dat hier echt iets speelt aangezien de FIA hier schijnbaar bij meerdere teams op gewezen heeft, en McLaren wel heel hard door het ijs zakt.
"Die blokken zijn gemaakt van titanium – meestal de legering Ti-6Al-4V (ook wel Grade 5 titanium genoemd).

Materiaal: Titanium Ti-6Al-4V (6% aluminium, 4% vanadium, rest titanium)"

• hoevenpe
  • Laatst online: 00:55
Weet iemand trouwens hoe dik die plank aan het begin van de wedstrijd is?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:53

SomerenV

It's something!

djmuggs schreef op zondag 23 november 2025 @ 22:32:
[...]

Het wordt dus tijd voor Le Mans en Indie 500 voor VER komend jaar, anders wordt het wel heel saai 2026 voor VER.
Le Mans met Gabi en Alonso let's goooooo! Indie 500 wil ie niet aan mee doen geloof ik.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:40
hoevenpe schreef op zondag 23 november 2025 @ 22:39:
10 mm bij aanvang en mag 1 mm slijten tijdens de race, beide McLaren's waren fractioneel onder de 9 mm.

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

SomerenV schreef op zondag 23 november 2025 @ 22:41:
[...]

Le Mans met Gabi en Alonso let's goooooo! Indie 500 wil ie niet aan mee doen geloof ik.
Wilde ook niet aan het WDC mee doen tot aantal races terug 🤣

ICE ICE Baby

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-12 23:13
Zorro schreef op zondag 23 november 2025 @ 21:55:
Ik begrijp niks van dat valsspelen met uitzettende blokjes.

Als zo'n blokje uitzet is dat toch zodat de plank niet op de grond komt?
Dus staat met zo'n uitgezet blokje de auto toch hoger?
Hoe is dat een voordeel?
Je moet het zien als een soort bump stop aan het einde van de vering.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-12 13:00
hoevenpe schreef op zondag 23 november 2025 @ 22:39:
10mm - vanaf de kwalificatie. Aan het einde van de race meten ze op (dacht ik) 11 punten.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:26
SomerenV schreef op zondag 23 november 2025 @ 21:51:
[...] Al is het maar om de derde te zijn waar er twee vechten om het been :D
Op dit moment is niet Max maar Oscar de derde hond die vecht om het been. :+

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:52
Franko P. schreef op zondag 23 november 2025 @ 22:07:
[...]

Dat is niet zo, als ik google mag geloven zijn die titanium blokken 92mm hoog. Om dat 2 mm te laten uitzetten heb je grofweg 2.500 graden celcius nodig. Titanium smelt bij 1668 graden, 2 mm uitzetten, of voor mijn part 1 mm is bizar veel en die warmte krijg je alleen maar door wrijving zo hoog.
er hoeft alleen maar een laagje van iets wat uitzet bij warmte tussen het chassis en deze titatnium plaatjes te zitten. Het hoeft niet het titanium zelf te zijn wat uitzet

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-12 15:05

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb een leuke race gezien en als je nu achteraf alle verschillende beelden ziet en radio's hoort dan wist het team McLaren al dat ze in de problemen zaten.

Ook mooi om voor de start te horen hoe druk Lando met Max bezig was met dus die wilde actie tot gevolg wat hem de leiding kostte.

McLaren heeft de DSQ over zichzelf afgeroepen maar op de socials zijn de alu hoedjes al druk bezig om Max en de FIA de schuld te geven. De F1 blijft wat dat betreft toch een bijzondere sport. :P

Ik hoor iedereen over Max vs Lando en Oscar maar vlak Charles, George en Kimi ook niet uit de komende races. ;)

"When you grow up your heart dies"

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:50
Frappuccino schreef op zondag 23 november 2025 @ 22:37:
[...]

"Die blokken zijn gemaakt van titanium – meestal de legering Ti-6Al-4V (ook wel Grade 5 titanium genoemd).

Materiaal: Titanium Ti-6Al-4V (6% aluminium, 4% vanadium, rest titanium)"
Maar dat is alleen het stuk wat de grond raakt. Ik verwacht dat er niet beschreven staat hoe die blokjes gemonteerd moeten zijn, en je zou dan dus een ander materiaal er tussen kunnen zetten. Want het enige dat moet gebeuren is dat dat blokje bij warmte een paar mm naar beneden gaat.

[removed]

• redwing
sjaool schreef op zondag 23 november 2025 @ 23:16:
McLaren heeft de DSQ over zichzelf afgeroepen maar op de socials zijn de alu hoedjes al druk bezig om Max en de FIA de schuld te geven. De F1 blijft wat dat betreft toch een bijzondere sport. :P
Och, bij hoeveel voetbalwedstrijden krijgt de scheidsrechter wel niet de schuld van een verloren potje ?

[removed]

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:56

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWR-3HYCWJmj4G8zz1pS62f02io=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wY0tR79PbNlnLY3ZAvHLl1jZ.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-12 15:05

sjaool

Every life should have 9 cats

redwing schreef op zondag 23 november 2025 @ 23:21:
[...]

Och, bij hoeveel voetbalwedstrijden krijgt de scheidsrechter wel niet de schuld van een verloren potje ?
De scheidsrechter wel maar de tegenstander vaak niet. Maar ik ben geen voetbalfan dus ik heb eigenlijk ook geen idee. :+

"When you grow up your heart dies"

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uh0DXRSFrGXcK5atb4gUPX19Vu4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7zAZgVdngmAFhD3LmAdIPVjQ.png?f=fotoalbum_large

"He already knew..."

• RobertMe
Of hij veegt zich even door het gezicht? Volgens mij staat Norris echt veeel vaker zo in beeld (en dan bedoel ik niet alleen dit podium).

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:51:
[...]

Of hij veegt zich even door het gezicht? Volgens mij staat Norris echt veeel vaker zo in beeld (en dan bedoel ik niet alleen dit podium).
Zou kunnen. Maar de hele body language toen ie de auto uit kwam was wel erg negatief.

• RobertMe
MikeyMan schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:14:
[...]

Zou kunnen. Maar de hele body language toen ie de auto uit kwam was wel erg negatief.
Tsja. Als Norris het al wist, dan wist het team het ook? Dus waarom moet Stella dan bij een interview worden weggesleept door zijn PR poppetje? Dan hadden ze ook beter niet aan die interviews kunnen beginnen? (Of schone schijn houden en dus gewoon alle interviews geven)

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:11
Norris komt vaak heel negatief/somber over als hij niet op P1 is gefinished. Zeker als hij bij de start weer eens een plek verloren is dus ik zou niet teveel achter de houding van Norris zoeken.

De radio geeft dan wel weer aan dat ze het vermoeden hadden van een probleem maar door het rustige rijden hoopten ze vast dat dat gemitigeerd was

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Ben benieuwd of McLaren wellicht de auto expres lager heeft gezet omdat ze de auto niet meer door hebben ontwikkeld, om zo toch performance te krijgen. Het is een high-risk high reward optie, maar kan dus in je gezicht ontploffen, zoals we hebben gezien. RBR en Merc ontwikkelen de auto wel door voor zover ik weet.

Wat ik me dan ook afvraag, is of ze dan in Qatar safe spelen en dan juist met een hogere vloer afstelling gaan rijden, en dan wellicht terugvallen tot P4-P5... :)

[ Voor 9% gewijzigd door kevlar01 op 24-11-2025 10:38 ]

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:03

JB

Cédric roelt!

Ach ja allemaal leuk en aardig die DSQ, maar als RBR weer een weekend kent waar ze er compleet naast zitten...

Mijn boefje is liev!

• squashedraven
Tenzij Norris een motorplof krijgt of een grindbak/vangrail op zoekt tijdens de race gaat verstappen ook echt geen kampioenschap binnenslepen. Het is proberen een saai seizoen (mede door de regie van de beelden) enigszins spannend te maken.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
“Hij was moe na een lange race” :+

(Foto’s zeggen weinig als je degene kiest die het beste past bij je narratief)

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:22
Sowieso zou het mij verbazen als Norris niet wint in Abu Dhabi, de McLaren is ongeveer ontworpen om het goed te doen op dat circuit

[ Voor 21% gewijzigd door Blik1984 op 24-11-2025 10:49 ]

• squashedraven
Blik1984 schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:49:
Sowieso zou het mij verbazen als Norris niet wint in Abu Dhabi, de McLaren is ongeveer ontworpen om het goed te doen op dat circuit
Er gaan geruchten dat Latifi in Abu Dhabi invalt in de Williams voor Sainz :+

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

RobertMe schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:51:
Niet vergoelijken... je ziet de hele ceremonie dat hij het liefst naar beneden kijkt. Deze foto is een mooie samenvatting daarvan. Dat je het ergens niet mee eens bent... kan... maar nu is deze kant eens belicht. Pun intended.

[ Voor 11% gewijzigd door CreativeS op 24-11-2025 10:52 ]

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Tk55 schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:47:
[...]

“Hij was moe na een lange race” :+

(Foto’s zeggen weinig als je degene kiest die het beste past bij je narratief)
:(:)

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

RobertMe schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:23:
Tsja. Als Norris het al wist, dan wist het team het ook? Dus waarom moet Stella dan bij een interview worden weggesleept door zijn PR poppetje? Dan hadden ze ook beter niet aan die interviews kunnen beginnen? (Of schone schijn houden en dus gewoon alle interviews geven)
Je hebt verstand van veel dingen, maar soms ben je zo lekker naïef... niet aanvallend bedoeld. Gewoon lief :)

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Voor de rest... het is maar een foto. Het is maar net hoe zwaar je eraan tilt... -O-

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:12
squashedraven schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:46:
Tenzij Norris een motorplof krijgt of een grindbak/vangrail op zoekt tijdens de race gaat verstappen ook echt geen kampioenschap binnenslepen. Het is proberen een saai seizoen (mede door de regie van de beelden) enigszins spannend te maken.
En die plof moet dan ook nog eens tijdens de race in Qatar zijn.
Het moet echt nog gekker verlopen dan afgelopen weekend wil Norris geen kampioen worden.

• squashedraven
TheBrut3 schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:01:
[...]

Het moet echt nog gekker verlopen dan afgelopen weekend wil Norris geen kampioen worden.
Dat hoeft niet eens, zolang verstappen maar voor Norris eindigt in de hoofdrace (wint) en max 2e wordt in de sprintrace als Norris eerste wordt. Dan moet Verstappen Abu dhabi nog wel winnen.
Maar ik ben het met je eens dat Norris gewoon kampioen wordt.

• RobertMe
TheBrut3 schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:01:
[...]

Waar die ploft maakt niet uit? Zolang Verstappen maar met maximaal 24 punten achterstand op Norris Qatar verlaat kan die ook in AD kampioen worden als Norris daar 0 scoort.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9B4beY-agS-OK14YkJGYbdutjw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IlilWs9Ya7qUuzo8yEJ5272K.jpg?f=fotoalbum_large

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• squashedraven
RobertMe schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:06:
[...]

Waar die ploft maakt niet uit? Zolang Verstappen maar met maximaal 24 punten achterstand op Norris Qatar verlaat kan die ook in AD kampioen worden als Norris daar 0 scoort.
Ik zou opzich geen tegenstander zijn van 2x een plof :+

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11-12 15:57
Wat een geweldige ontknoping kan dit weer gaan worden zeg, dankzij Max die gewoon altijd zijn ding doet en maximaliseert (op een kleine blackout in Barcelona na) en het ongekende gepruts bij McLaren met hun Papaya rules, waardoor 1 van de twee nu al achterhaald is door Max.
Ik weet niet of mijn hart een tweede Abu Dhabi ontknoping aan kan maar wat een historische comeback zou het zijn zeg. Laat Max nou net op zijn best zijn wanneer hij getergd is en kan jagen en hij zit bij die twee McLarens tussen de oren. We gaan de komende races zien of Norris mentaal echt stappen gezet heeft. Las Vegas liet alweer zien dat hij toch foutjes maakt onder druk terwijl Max gewoon foutloos naar de overwinning cruiset.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:26
JEightyFive schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:48:
We gaan de komende races zien of Norris mentaal echt stappen gezet heeft. Las Vegas liet alweer zien dat hij toch foutjes maakt onder druk terwijl Max gewoon foutloos naar de overwinning cruiset.
In tegenstelling tot wat Zak heeft beweerd vermoed ik dat Oscar zichzelf moet gaan opofferen.

• redwing
Mawlana schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:15:
[...]
In tegenstelling tot wat Zak heeft beweerd vermoed ik dat Oscar zichzelf moet gaan opofferen.
Voorlopig valt er de laatste races weinig door hem op te offeren. Want dan zal ie toch eerst weer bij Norris in de buurt moeten zien te komen in de race.

Ik vraag me wel echt af wat er is gebeurd met Piastri, de 1e helft van het seizoen foutloos en goed rijden, maar nu gaat het echt op alle punten mis. Zijn er toch wijzigingen aan de auto geweest waar ie niet mee om kan gaan oid?

[removed]

• JEightyFive
Mawlana schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:15:
[...]

Dat weet ik wel zeker want inmiddels staat Max in punten gelijk met Piastri en Norris heeft de voorsprong. Met zijn huidige prestaties zie ik Piastri niet voor Max blijven in het kampioenschap en al zeker Norris niet meer inhalen. Als ze de kans hebben gaan ze die twee echt wel omwisselen tijdens de race. Zo niet dan lach ik me helemaal kapot wanneer Max dan echt profiteert.

• JEightyFive
redwing schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:23:
[...]

Ik vraag me wel echt af wat er is gebeurd met Piastri, de 1e helft van het seizoen foutloos en goed rijden, maar nu gaat het echt op alle punten mis. Zijn er toch wijzigingen aan de auto geweest waar ie niet mee om kan gaan oid?
Ik denk dat er op een dag nog wel wat vuile was buiten gehangen gaat worden.
Hij deelt niet voor niets "per ongeluk" bepaalde berichten op social media.

• WoodyRS
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 22:22
[b]
Ik denk dat er op een dag nog wel wat vuile was buiten gehangen gaat worden.
Hij deelt niet voor niets "per ongeluk" bepaalde berichten op social media.
Tja, geen medelijden met Piastri. Hij is zelf op een aparte manier naar McLaren gegaan terwijl hij nog onder "contract" stond bij Alpine en Ricciardo het veld moest ruimen.

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:54

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Die jongen , Oscar Piastri, lijkt wel geknakt.
Soms doet hij nog weleens een inhaalactie die gedecideerd is en op een punt dat je het niet verwacht. Maar daarna is het rondjes uitrijden lijkt het wel. Of dat het orders zijn van bovenaf.
Hoop toch zo dat hij die keiharde NO in de radio schreeuwt als hem wordt gevraagd om eventueel te swappen met Norris. >:)

Gun het ze wel de coureurs het WDC, maar dat hele Maclaren lijkt wel een sekte met Zak Brown aan het roer.

Zou wel de comeback van de eeuw zijn, mocht Verstappen het WDC pakken. :D

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-12 09:04
"Shit m'n gasfornuis staat nog aan..."

Er zijn genoeg sites die dit soort headlines online knallen als de waarheid, zullen we het daarbij laten aub?

PSN: Sluuz

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

redwing schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:23:
[...]

In de F1TV nabeschouwing hadden ze het erover dat Piastri's zwakke punt low-grip circuits zijn en laten we er daar nou net een reeks van gehad hebben. De verwachting was dat hij de laatste 2 races beter uit de verf zou moeten komen.

Sys Specs

• RobertMe
WoodyRS schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:38:
[...]

Tja, geen medelijden met Piastri. Hij is zelf op een aparte manier naar McLaren gegaan terwijl hij nog onder "contract" stond bij Alpine en Ricciardo het veld moest ruimen.
Piastri stond helemaal niet onder contract bij Alpine. Alpine had een optie om te verlengen en daar moesten ze vóór 1 augustus gebruik van maken. Als Alpine dat vervolgens niet doet is dat het falen van Alpine en heeft het niks met Piastri te maken.

Waarover Schafnauer ook nog een keer een boekje open over heeft gedaan. Hij was toen wel TP en werd op deze shitshow aangekeken. Maar Alpine werkt nogal raar en de TP had helemaal niks met de contracten te maken. Was 100% een HR aangelegenheid waarbij HR gefaald heeft. (En HR opereerde dus los van de TP, de TP was niet de baas van HR).

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:20
De druk gaat er nu vol op zitten bij Norris en Piastri.

Ik zie de McLarens nog wel fouten maken, bijvoorbeeld in Qatar waar Max (P1) en Ferrari (P2) het vorig jaar goed deden, en de McLarens minder (P3 en P10).

• CreativeS
  • Niet online

CreativeS

Sluuz schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:48:
Er zijn genoeg sites die dit soort headlines online knallen als de waarheid, zullen we het daarbij laten aub?
Iedereen heeft net zoveel postrechten als de ander? Vind je het niets... scroll door. Overigens is de foto gewoon van de F1 site hoor en ik kreeg daar een grappige gedachte bij. Maar inderdaad... niet van de happy few natuurlijk.

• RobertMe
JEightyFive schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:48:
maar wat een historische comeback zou het zijn zeg.
Ik vermoed dat het dat sowieso wel is. De grootste succesvolle comeback staat sowieso al op naam van Verstappen, 2022, iets van rond de 50 punten? En nu heeft die van Zandvoort tot nu 104 punten ingelopen op de toenmalig WDC leider.

En 2021 was het natuurlijk "all we need is one DNF". Dus ook dat zal geen gat van ~100 punten zijn geweest op het "hoogtepunt".

• redwing
Danfoss schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:03:
[...]
In de F1TV nabeschouwing hadden ze het erover dat Piastri's zwakke punt low-grip circuits zijn en laten we er daar nou net een reeks van gehad hebben. De verwachting was dat hij de laatste 2 races beter uit de verf zou moeten komen.
Dat zou inderdaad wel iets verklaren, al zou ik dan alsnog zeggen dat ie wel erg ver is teruggevallen. Hoe dan ook maakt het de boel wel een stuk spannender als hij ook weer bovenaan mee zou kunnen doen. Ik verwacht dat ie Norris dan wel voor moet laten, maar dan nog kan dat alleen maar als ze achter elkaar rijden.

[removed]

• asing
JEightyFive schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:31:
[...]

Dat weet ik wel zeker want inmiddels staat Max in punten gelijk met Piastri en Norris heeft de voorsprong. Met zijn huidige prestaties zie ik Piastri niet voor Max blijven in het kampioenschap en al zeker Norris niet meer inhalen. Als ze de kans hebben gaan ze die twee echt wel omwisselen tijdens de race. Zo niet dan lach ik me helemaal kapot wanneer Max dan echt profiteert.
Er was ooit een verbod op teamorders om de winst.... Helaas is die er niet meer.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-12 12:21
asing schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:39:
[...]

Er was ooit een verbod op teamorders om de winst.... Helaas is die er niet meer.
Die werden toch omzeilt door code taal, en was toch niet te bewijzen. Dat verbod is echt effectief geweest.

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 13:43
ArgantosNL schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:16:
[...]

Die werden toch omzeilt door code taal, en was toch niet te bewijzen. Dat verbod is echt effectief geweest.
"Multi 21" :+ :D

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-12 21:47
Sito schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:13:
De druk gaat er nu vol op zitten bij Norris en Piastri.

Ik zie de McLarens nog wel fouten maken, bijvoorbeeld in Qatar waar Max (P1) en Ferrari (P2) het vorig jaar goed deden, en de McLarens minder (P3 en P10).
De P10 was wel wat geflankeerd door de 10 sec stop and go van Norris. Zonder dat had hij met gemak 2e geworden

• JEightyFive
Thinlanet schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:54:
[...]

10 sec stop and go van Norris
Waar kunnen we tekenen? :P

• RobertMe
Van wie is die ook alweer de manager?
spoiler:
Owja, Piastri :+

• Frappuccino
redwing schreef op zondag 23 november 2025 @ 23:18:
[...]

Maar dat is alleen het stuk wat de grond raakt. Ik verwacht dat er niet beschreven staat hoe die blokjes gemonteerd moeten zijn, en je zou dan dus een ander materiaal er tussen kunnen zetten. Want het enige dat moet gebeuren is dat dat blokje bij warmte een paar mm naar beneden gaat.
Volgens mij zit er een gat in de 'houten' bodemplaat waar dat blok invalt. Die heeft dus hetzelfde draagvlak als waar de plank tegen gemonteerd zit. Dan zou je dus een draagvlak ter grote van dat skidblok moeten maken wat dan eventueel verwarmd wordt.

• WoodyRS
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 22:22
RobertMe schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:07:
[...]

Piastri stond helemaal niet onder contract bij Alpine. Alpine had een optie om te verlengen en daar moesten ze vóór 1 augustus gebruik van maken. Als Alpine dat vervolgens niet doet is dat het falen van Alpine en heeft het niks met Piastri te maken.

Waarover Schafnauer ook nog een keer een boekje open over heeft gedaan. Hij was toen wel TP en werd op deze shitshow aangekeken. Maar Alpine werkt nogal raar en de TP had helemaal niks met de contracten te maken. Was 100% een HR aangelegenheid waarbij HR gefaald heeft. (En HR opereerde dus los van de TP, de TP was niet de baas van HR).
Daarom contract ook tussen haakjes. Maar hij is sneaky weggegaan wat je er ook van maakt en nu bij McLaren piepelen ze hem een beetje.Maar dit is F1 en dat hoort erbij

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:13

• RobertMe
WoodyRS schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:36:
[...]

Daarom contract ook tussen haakjes. Maar hij is sneaky weggegaan wat je er ook van maakt en nu bij McLaren piepelen ze hem een beetje.Maar dit is F1 en dat hoort erbij
Maar hoezo sneaky? Hij was junior/testrijder en had in principe geen uitzicht op een vaste plek (het vertrek van Alonso was voor iedereen een verrassing en Ocon had ook nog een contract?). Tuurlijk kijkt hij (/zijn management) dan rond naar kansen bij een ander team waar die (mogelijk) wel direct kon instappen.

Vervolgens is het toch echt Alpine hun eigen fout dat ze geen gebruik maken van de optie binnen de contractuele termijn. Weinig sneaky aan dus. Die jonge wilde F1 coureur worden. Niet aan de zijlijn zitten bij die Franse bende die hem maar aan het lijntje zou blijven houden. En bij andere coureurs zal dat niet anders zijn. Ook daar zal een management "sneaky" rondkijken en mogelijk al opties op de plank hebben liggen voor als het team niet verlengd of tijdig een optie gebruikt.

• pjottum
  • Laatst online: 22:16

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

RobertMe schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:19:
[...]

Maar hoezo sneaky? Hij was junior/testrijder en had in principe geen uitzicht op een vaste plek (het vertrek van Alonso was voor iedereen een verrassing en Ocon had ook nog een contract?). Tuurlijk kijkt hij (/zijn management) dan rond naar kansen bij een ander team waar die (mogelijk) wel direct kon instappen.

Vervolgens is het toch echt Alpine hun eigen fout dat ze geen gebruik maken van de optie binnen de contractuele termijn. Weinig sneaky aan dus. Die jonge wilde F1 coureur worden. Niet aan de zijlijn zitten bij die Franse bende die hem maar aan het lijntje zou blijven houden. En bij andere coureurs zal dat niet anders zijn. Ook daar zal een management "sneaky" rondkijken en mogelijk al opties op de plank hebben liggen voor als het team niet verlengd of tijdig een optie gebruikt.
I see what you did there...

ping 127.212.23.124

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Verkeerd1

[ Voor 93% gewijzigd door Deruxian op 24-11-2025 19:36 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Deruxian schreef op maandag 24 november 2025 @ 19:29:
Nu twijfel ik over Jurassic park.
Heb deel 1 reeds los UHD…

Was die bundel niet geupdate?
En op zich betaal ik dan 11 euro per film voor deel 2 en 3……..
Eh, verkeerde topic @Deruxian ? :p

Alonso en Hamilton zijn wel relatieve dinosaurussen, maar dan nog :+

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 24-11-2025 19:30 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17
gambieter schreef op maandag 24 november 2025 @ 19:30:
[...]

Eh, verkeerde topic @Deruxian ? :p

Alonso en Hamilton zijn wel relatieve dinosaurussen, maar dan nog :+
T-Max die Lando van de pot rukt? :+

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:16

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Frappuccino schreef op maandag 24 november 2025 @ 16:05:
[...]

Volgens mij zit er een gat in de 'houten' bodemplaat waar dat blok invalt. Die heeft dus hetzelfde draagvlak als waar de plank tegen gemonteerd zit. Dan zou je dus een draagvlak ter grote van dat skidblok moeten maken wat dan eventueel verwarmd wordt.
Permaglass, geen hout ;)

Overigens speelde een vergelijkbaar verhaal ook al in 2023 en hing het samen met het hele porpoising verhaal waar Mercedes op aansloeg. Alleen ging het toen meer over in en uitschuiven. Zie ook; https://nl.motorsport.com...enrijk-mercedes/10336083/
"Sommige teams hebben skids die in de vloer kunnen verdwijnen als de auto de grond raakt. Maar die skids zijn er juist om de bodemslijtage te beperken, dus als je de skids naar boven laat komen en op miraculeuze wijze laat verdwijnen, dan lijkt me dat in strijd met de regels. Daar komt bij dat de bodemplank zelf dus ook nog eens meer doorbuigt dan dat zou moeten. De truc met de skids zou vanaf Spa al moeten verdwijnen, het andere aspect moet in het reglement van volgend jaar worden aangepakt."
Afbeeldingslocatie: https://cdn-2.motorsport.com/images/mgl/01W1weDY/s8/plank-1.jpg

En ook uit 2024; https://www.the-race.com/...ve-gary-anderson-verdict/
Formula 1 2024's long list of technical controversies has another entry, as a technical directive clarifying the way in which skids may be attached to cars' floors was issued on the eve of the Las Vegas Grand Prix weekend.
Afbeeldingslocatie: https://www.the-race.com/content/images/size/w1000/2024/11/image0--22--1.jpeg
The front skid within the green ellipse shows how the bib is protected. This is also where most of the sparks come from. This area also has a very complicated sprung mounting system that allows it to deflect upwards after a certain vertical load to protect the forward area of the chassis from damage.

The yellow ellipses show the front and rear skids that are subject to thickness checks. You can see the holes in the skid, which are the areas where the FIA checks the plank's thickness - which the regulations stipulate must be 10mm (± 0.2mm), with a minimum thickness of 9mm accepted "due to wear".

The red arrows are the questionable extra skids. For many years, teams have been mounting these extra skids in the most beneficial area to protect the critical skid/plank thickness but now, after all this time, the FIA has decided to alter the size - or you could even say the position - of the goalposts.
Maar ik vermoed dat de titanium blokjes nog steeds uit meerdere losse gedeeltes bestaan zoals in het eerste artikel wordt omschreven. Het scheelt nogal of je een "heel blok" of alleen een klein stukje hoeft te verhitten. Dit lijkt dan weer een doorontwikkeling op de eerdere methodes om deze (twee) directives te omzeilen.
Het idee is dat titanium skid blocks rond de gaten in de vloer zijn opgesplitst in verschillende componenten. Op die plekken meet de FIA de slijtage immers. Het hoofdelement van de skid blocks is één geheel en gaat rond het grootste deel van de gaten, maar het achterste element zou losgekoppeld zijn - hetgeen overigens gewoon mag. [...] Het achterste deel zou onafhankelijk van de andere sectie naar boven kunnen komen en dus in de bodemplank verdwijnen.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-12 09:41
Interessant filmpje over de 'voordelen' van het organiseren van een GP...

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Frappuccino
Waarom denk je dat 'houten' tussen ' ' staat?

• pjottum
  • Laatst online: 22:16

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Tja, dat heb je ook met de Baqme's van deze wereld: kosten afwentelen op de samenleving, verdwijnen met het geld en door naar het volgende.

Goeie discussie, misschien niet voor een f1 topic wat gezien de impact die het heeft toch al lastig is.

ping 127.212.23.124

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:40

ByteDelight

Retro computing is alive!

Hoeveel slechter zou Mclaren rijden wanneer 'eerlijk' op hoogte afgesteld?
Hoe sterk zouden de zorgen en zenuwen bij Lando en Oscar merkbaar zijn?
Hoe groot is de kans dat Max dit weekend z'n titel al pakt?

Waarom post ik dit in 't verkeerde topic :)

[ Voor 10% gewijzigd door ByteDelight op 25-11-2025 07:36 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• alexbl69
  • Laatst online: 12-12 09:41
ByteDelight schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 07:35:
Hoeveel slechter zou Mclaren rijden wanneer 'eerlijk' op hoogte afgesteld?
Hoe sterk zouden de zorgen en zenuwen bij Lando en Oscar merkbaar zijn?
Hoe groot is de kans dat Max dit weekend z'n titel al pakt?

Waarom post ik dit in 't verkeerde topic :)
Kan je alleen antwoord geven op je laatste vraag: nul :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• ByteDelight

ByteDelight

alexbl69 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 07:37:
[...]

Kan je alleen antwoord geven op je laatste vraag: nul :)
24 punten nodig (Lando geen), 25 + Sprint te behalen.
Dromen mag toch?

[ Voor 3% gewijzigd door ByteDelight op 25-11-2025 07:38 ]

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-12 12:32

Ypho

Allround Nerd

ByteDelight schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 07:38:
[...]

Dromen mag toch?
Nee, dat betekent P1 in de WDC klassificatie na dit weekend, nog niet de 5e titel. De titel komt de week erna wel :)

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• RobertMe
ByteDelight schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 07:38:
[...]

Dromen mag toch?
Hij heeft toch echt 26 punten voorsprong nodig om na komend weekend kampioen te zijn. En gezien hij er nu 24 achter staat..., moet hij er nu minimaal 24 + 26 = 50 behalen (als Norris 0 zou scoren). En dat terwijl er maar 8 + 25 = 33 punten te behalen zijn.

• ByteDelight

ByteDelight

RobertMe schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 07:48:
[...]

Hij heeft toch echt 26 punten voorsprong nodig om na komend weekend kampioen te zijn. En gezien hij er nu 24 achter staat..., moet hij er nu minimaal 24 + 26 = 50 behalen (als Norris 0 zou scoren). En dat terwijl er maar 8 + 25 = 33 punten te behalen zijn.
Zie je wel, ik droom nog ;)
Idd, hij moet dan 50 punten voor komen.

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-12 14:34

Nhz

ByteDelight schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 07:59:
[...]

Zie je wel, ik droom nog ;)
Idd, hij moet dan 50 punten voor komen.
Weef fout, hij moet 26 (of 25 op basis van overwinningen) punten voor komen. Hij moet dus 50 punten méér scoren dan Norris én 25 meer dan Piastri.

Goedemorgen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Nhz op 25-11-2025 08:03 ]

Groetjes

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:14
black Friday deals.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPz25DFPq8nphl1mUgCMPcXJyFw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/J8PZWye0dnhfGGYMwd6eCec9.webp?f=fotoalbum_large

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:57
Nhz schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:02:
[...]

Weef fout, hij moet 26 (of 25 op basis van overwinningen) punten voor komen. Hij moet dus 50 punten méér scoren dan Norris én 25 meer dan Piastri.

Goedemorgen ;)
Ligt eraan hoeveel punten Norris en Piastri pakken. Als Piastri 2x uitvalt hoeft ie (om hem voor te blijven) maar 1 puntje te pakken :)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17
caspervc schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:57:
[...]

Ligt eraan hoeveel punten Norris en Piastri pakken. Als Piastri 2x uitvalt hoeft ie (om hem voor te blijven) maar 1 puntje te pakken :)
Om komende race kampioen te zijn moet hij 25/26 punten voor komen op P1. Dat is niet mogelijk, dat is het punt.

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:41
caspervc schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:57:
[...]

geloof niet dat het Max echt interesseert of hij 2e of 3e wordt (na dit seizoen). Hij gaat gewoon voor de winst (in de races) en geniet daarvan, of daar dan nog een titel bij hoort zal hij daarna wel zien, maar 2e of 3e...?
(overigens denk ik dat hij prima 2x voor Oscar gaat eindigen, dus lijkt dit wat semantische discussie te zijn)

[ Voor 10% gewijzigd door brothermaynard op 25-11-2025 10:22 ]

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03:07
Blijkbaar kon je de GP gratis meekijken via allerlei verkeerscamera's:

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

brothermaynard schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:22:
[...]

geloof niet dat het Max echt interesseert of hij 2e of 3e wordt (na dit seizoen). Hij gaat gewoon voor de winst (in de races) en geniet daarvan, of daar dan nog een titel bij hoort zal hij daarna wel zien, maar 2e of 3e...?
(overigens denk ik dat hij prima 2x voor Oscar gaat eindigen, dus lijkt dit wat semantische discussie te zijn)
3e of 4e zou hem wel uitmaken, omdat je als 3e naar het FIA gala moet, en als 4e moet dat niet :+
Dus dan wordt ie liever 4e :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• asing
Ik zat even te rekenen.... Volgens de 2025 cijfers zou mclaren nu 6.85 miljoen dollar moeten betalen om mee te mogen doen in 2026. Voor de coureurs komt er nog eens 1.8 miljoen dollar bij.

Er was ooit een team wat bijna failliet ging aan hun succesvolle coureur en hij heeft zijn geld nog steeds niet....

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:46
asing schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:36:
Ik zat even te rekenen.... Volgens de 2025 cijfers zou mclaren nu 6.85 miljoen dollar moeten betalen om mee te mogen doen in 2026. Voor de coureurs komt er nog eens 1.8 miljoen dollar bij.

Er was ooit een team wat bijna failliet ging aan hun succesvolle coureur en hij heeft zijn geld nog steeds niet....
Met een waarde van $3.5 miljard zullen ze hier niet echt wakker van liggen

• asing
jan390 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 18:24:
[...]

Met een waarde van $3.5 miljard zullen ze hier niet echt wakker van liggen
Dat zou een logische redenering zijn. Maar dat is de waarde van het bedrijf bij verkoop. Dat is niet wat ze even in hun achterzak hebben zitten. Nog niet zo heel lang geleden heeft McLaren zo ongeveer alles verkocht om als bedrijf in leven te blijven.

https://racingnews365.com...way-from-going-bust-brown

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:46
asing schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 18:29:
[...]

Dat zou een logische redenering zijn. Maar dat is de waarde van het bedrijf bij verkoop. Dat is niet wat ze even in hun achterzak hebben zitten. Nog niet zo heel lang geleden heeft McLaren zo ongeveer alles verkocht om als bedrijf in leven te blijven.

https://racingnews365.com...way-from-going-bust-brown
Dat was een aantal jaren geleden en deels veroorzaakt door een niet betaalde sponsordeal. Zak Brown heeft het sindsdien tot een van de meest rendable teams gemaakt. Met de Constructor titel haalde ze in 2024 al $161 miljoen binnen. Dus nee, dit is kleingeld voor McLaren

[ Voor 4% gewijzigd door jan390 op 25-11-2025 18:41 ]

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:54

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

asing schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:36:

Lotus, met Raikonen toch?
Die had in zijn contract staan dat hij per punt een bonus kreeg of betaald volgens mij.
Hij heeft ze het vel niet over hun neus getrokken. Hij moet nog geld van ze krijgen.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• asing
Sepp14 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 19:20:
[...]

Lotus, met Raikonen toch?
Die had in zijn contract staan dat hij per punt een bonus kreeg of betaald volgens mij.
Hij heeft ze het vel niet over hun neus getrokken. Hij moet nog geld van ze krijgen.
Correct! Leave me alone, I know what I'm doing werd een hele dure zondag voor Lotus :)

• RobertMe
asing schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:56:
[...]

Correct! Leave me alone, I know what I'm doing werd een hele dure zondag voor Lotus :)
Simon Rennie was de ontvanger toch? Die daarna naar Red Bull is gegaan en race engineer van Riccicardo is geweest al die jaren. En nog twee? races GP heeft vervangen dit jaar.

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-12 15:28
Nog snel voordat het slotje erop gaat :)

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zo snel had dus niet gehoeven :+

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:50

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Deze mag inderdaad nog dicht :)

[ Voor 44% gewijzigd door tweakduke op 28-11-2025 10:43 ]

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord