Alu hoedje op: zou er meer aan de hand zijn dan enkel de DSQ voor deze race? Meer consequenties dan enkel de DSQ voor NOR en PIA? Waarom zou het anders zo lang duren.
Duurt vast zo lang omdat na controle bleek dat alleen NOR teveel plan wear had. Zak is nog aan het lobbyen om voor het eerlijke ook PIA te DSQ’en
F5, is dat een kart met een vleugel erop?becopol schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:28:
F5 is inmiddels stuk bij mij
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Zijn ze een auction gestart voor de uitslag?
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com
“ Zou Oscar Piastri gek genoeg ook hopen op een diskwalificatie van zichzelf? Blijft de huidige uitslag staan, dan is het verschil tussen Norris en hem 30 punten. Worden Piastri en Norris gediskwalificeerd, dan is het gat slechts 24 punten.“
Van NU.nl. Deze snap ik niet? Beter NOR alleen zonder Piastri toch ?
Tis Las Vegas hè, iedereen is eerst geld inzetten op de uitslag.
Door een diskwalificatie wordt het verschil tussen Norris en Piastri kleiner, en dus meer kans voor Oscar op winst.Deruxian schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:30:
“ Zou Oscar Piastri gek genoeg ook hopen op een diskwalificatie van zichzelf? Blijft de huidige uitslag staan, dan is het verschil tussen Norris en hem 30 punten. Worden Piastri en Norris gediskwalificeerd, dan is het gat slechts 24 punten.“
Er wordt waarschijnlijk de aanname gedaan dat of beide auto's illegaal zijn, of geen van beide.Deruxian schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:30:
“ i have a buddy and will ask him for the results”DoeEensGek schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:30:
Tis Las Vegas hè, iedereen is eerst geld inzetten op de uitslag.
Ik zou het doen!
Ze hebben allebei teveel wear. Dus niet de één of de ander.Deruxian schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:30:
Tuurlijk zou Pia liever alleen Nor hebben. Maar beide hebben hetzelfde issue. Dus dan maar beide een DSQ.Deruxian schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:30:
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Weer een oude ambacht om zeep geholpen door automatisering…
of zoals hierboven ergens hij is eerst naar de bookmakers voor overleg (of inzetten)ByteDelight schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:10:
[...]
Boekhouder is 2 beslissingen aan het doorrekenen..
In ronde 49 word nog gezegd dat NOR een issue aan het 'nursen' is. Lijkt mij dat ze dus al op de hoogte zijn van dit issue voor de finish bij mclaren.
Net de race teruggekeken, en het is dus nog steeds spannend! F5 F5 F5!
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Dat ging over de brandstof niet over de vloer
Ik zie in latere reacties al dat het ws. toen ook al over de vloer ging.
Ik zie in latere reacties al dat het ws. toen ook al over de vloer ging.
[ Voor 47% gewijzigd door Bvanham op 23-11-2025 10:35 ]
Hij moest in bepaalde high downforce bochten rustiger aan doen om dus de skidplate te ontzien.stylezzz schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:32:
In ronde 49 word nog gezegd dat NOR een issue aan het 'nursen' is. Lijkt mij dat ze dus al op de hoogte zijn van dit issue voor de finish bij mclaren.
Via nu.nl:stylezzz schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:32:
Ho-Pin Tung: "Tijdens de race waren er al signalen van problemen met te veel slijtage. Teams geven natuurlijk een soort van cryptische berichten door aan de rijder. Norris werd in dit geval door zijn engineer gevraagd om te sparen in onder andere bocht 11 en 17. Dit zijn bochten die normaal gesproken makkelijk volgas zijn, maar daar heb je dan wel een zijwaartse druk, waardoor de zijkant van de vloer sneller slijt. Als het puur om brandstof was gegaan, wat in eerste instantie werd gesuggereerd, was Norris waarschijnlijk gevraagd om aan het einde van het rechte stuk te liften."
NOR krijgt geheid ook nog een uitbrander voor zijn taalgebruik tijdens het "all over the world live" plaatsen van een f-bomb.StefanVerkerk schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:28:
Alu hoedje op: zou er meer aan de hand zijn dan enkel de DSQ voor deze race? Meer consequenties dan enkel de DSQ voor NOR en PIA? Waarom zou het anders zo lang duren.
Ietsje heftiger live dan tijdens een persco waar toch geen hond behalve wat die-hard fans naar kijkt, deze viel niet weg te bliepen.
Kan iemand even een FIA rapport ineen flanzen met :
Infringement - FIA summons Red Bull for working on the McLarens cars before the race oid?
Infringement - FIA summons Red Bull for working on the McLarens cars before the race oid?
Verstappen is inmiddels vertrokken met zijn jet:
Verstappen's 8X jet just took off!
— Max Verstappen’s Jet 🛩 (@VerstappenJet) 23 november 2025
🛫Arizona, United States of America 🇺🇸
🦁 #UnleashTheLion pic.twitter.com/h9UN9Dfm8R
Ik denk slechts een smoesjeBvanham schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:33:
Couldn’t be botheredStefanVerkerk schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:34:
Verstappen is inmiddels vertrokken met zijn jet:
[X]
Uh, je gaat toch niet over de radio roepen wat er echt aan de hand is?Bvanham schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:33:
Het zou wat zijn - sensationeel maar ook een enorme anti climax.StefanVerkerk schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:28:
If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
Max vind gewoon aan de hele Las Vegas F1 setting/show niets. En hij kan er toch niets aan veranderen. Vlug terug naar zijn familie.
Voor de start van Q moeten de teams een document inleveren met alle instellingen. Daarbij gaat parc fermé in. Behalve iets meer of minder vleugel mag je daarna niets meer veranderen. Dus de rijhoogte stond vast voor de start van Q en daarmee hadden de McLarens een klein voordeel.RogerSch schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:29:
Als de auto te laag stond afgesteld zou dit Norris ook geholpen hebben in de kwalificatie?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
5 minuten tot beslissing?
Huub Huub Barbatruc!
Hij viel wel erg snel veel terug. Na inhalen van Russell was het minder dan 4 seconden, wat plotseling groeide tot ruim 17 seconden!
Bron?DNA_Saint schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:38:
5 minuten tot beslissing?
Het YouTube kanaal dat jullie hier posten 😂
Huub Huub Barbatruc!
Die ene livestream, heeft iemand een linkje toevallig?
Brown heeft het al bevestigd tegenover een journalist, diskwalificatie
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Hij heeft vast wel Starlink internet en loopt dit topic te f5'en.
Bron? 😝Han schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:40:
Huub Huub Barbatruc!
Zak Brown tells me Norris and Piastri will be disqualified. Verstappen will move to second in the standings, 24 points out, with two races remaining. FIA has not confirmed.
https://x.com/JennaFryer/status/1992528000156606651
https://x.com/JennaFryer/status/1992528000156606651
Wow, serieus? Mag hij dat? Gediskwalificeerd voor lekken gegevens? 😂Han schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:40:
What a fine day for Science! | Specs
AP journalist:
Zak Brown tells me Norris and Piastri will be disqualified. Verstappen will move to second in the standings, 24 points out, with two races remaining. FIA has not confirmed.
— Jenna Fryer (@JennaFryer) 23 november 2025
Wat had hij gezegd dan en wanneer?PalingDrone schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:34:
[...]
NOR krijgt geheid ook nog een uitbrander voor zijn taalgebruik tijdens het "all over the world live" plaatsen van een f-bomb.
Ietsje heftiger live dan tijdens een persco waar toch geen hond behalve wat die-hard fans naar kijkt, deze viel niet weg te bliepen.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Het is een binaire situatie. Je voldoet of je voldoet niet. Als je niet voldoet is DSQ het gevolg. Er zijn alleen wel wat gevolgen voor het kampioenschap dus er moet even over gepraat worden.Han schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:40:
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
F* tijdens het interview meteen na de race, dat ben je af in de US.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
I fucked up
Tegen Coulthard tijdens het interview na de race.
F1 standings aangepast.
https://www.formula1.com/en/results/2025/drivers
Traag
Traag
[ Voor 10% gewijzigd door MuddyMagical op 23-11-2025 10:44 ]
Zie niks. Ma nog steeds 3e
Huub Huub Barbatruc!
Te laat...
[ Voor 91% gewijzigd door plieshout op 23-11-2025 10:45 ]
Hoi..
Nou ja, eigenlijk nog drie. Een 1ste plek minder dan Pia dit seizoen.Robkazoe schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:43:
Hier is ie al bijgewerkt. Max op #2.
Bij mij ook. Oude scoresDNA_Saint schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:44:
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Kijk naar de puntenDNA_Saint schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:44:
naar de punten kijken 366. gelijk aantal punten. Ivm overwinningen zouden ze nu Max 2e moeten zetten ipv Oscar.DNA_Saint schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:44:
Ik hoop eigenlijk Norris wel DSQ en Piastri niet. Dat geeft Max de beste kans.asing schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:42:
[...]
Het is een binaire situatie. Je voldoet of je voldoet niet. Als je niet voldoet is DSQ het gevolg. Er zijn alleen wel wat gevolgen voor het kampioenschap dus er moet even over gepraat worden.
Erik van Haren:
❗️Bevestiging FIA: diskwalificatie Lando Norris en Oscar Piastri in Las Vegas definitief.
— Erik van Haren (@ErikvHaren) 23 november 2025
Max Verstappen loopt 25 punten in. #F1
Eindelijk. Oke, fijne dag mensen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Whaha, wat een onverwacht topweekend voor Verstappen
Flickr PSN ID= cheironnl
Dududududu
Ik weet van gekkigheid niet meer wat ik moet zeggen. Haha.
Ik weet van gekkigheid niet meer wat ik moet zeggen. Haha.
Ho Lee Fuk.
Some infinities are bigger than others.
Lekker, al staat Norris alsnog wel ver voor. Maar het geeft een sprankje hoop!
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Het is een wonder in Vegas, jammer dat Verstappen al weg is, hij zijn geld op dubbel nul kunnen zetten met dit geluk
Everything is better with Bluetooth
Echt een heerlijke race gezien (los van wat regie momentjes) en dan kijk op dit topic en zie het nieuws van de DSQ’s.
Wat. Een. Zondag. Nu al haha
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ook wel bijzonder... Foutje in het opstellen van het document? Legal loophole? Of werkelijk evenveel. Kan het me haast niet voorstellen...DoeEensGek schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:47:
Allebei evenveel...
[ Voor 28% gewijzigd door TIGER1125 op 23-11-2025 10:50 ]
Maar worden ze nu nog zenuwachtiger in het papayakamp ? 3 man binnen 25 punten. 1 sprint en 2 races te gaan. Dat kan leuk worden.
Zeker met Qatar er tussenin met de verplichtte mac. 25 ronden per band geen bandenvoordeel voor Mclaren meer denk ik, als dat er nog was.
Zeker met Qatar er tussenin met de verplichtte mac. 25 ronden per band geen bandenvoordeel voor Mclaren meer denk ik, als dat er nog was.
Wel eerlijk, typisch McLaren, beide even veel. Papaya rules to the Max.DoeEensGek schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:47:
Allebei evenveel...
Van wederom 'kansloze' regie momentenJasphur schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:48:
Echt een heerlijke race gezien (los van wat regie momentjes) en dan kijk op dit topic en zie het nieuws van de DSQ’s.
WTF, McLaren probeerde dus serieus nog koehandel te doen. Serieus?!
https://www.fia.com/syste...ormity_plank_assembly.pdfThe Team argued that mitigating circumstances existed in that there was additional
and unexpected porpoising at this event, limited opportunity to test due to the weather
on Day 1, and shortened practice sessions. Further the Team submitted that the
degree of the breach was lower than prior breaches of this regulation in 2025.
The FIA argued that unfortunately there was no provision in the regulations or in
precedent for any penalty other than the usual penalty (i.e. disqualification). The FIA
noted that it strongly held the view that the breach was unintentional and that there
was not deliberate attempt to circumvent the regulations.
Toch knap dat de andere 9 teams het dan wel goed voor elkaar konden krijgen....StefanVerkerk schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:52:
WTF, McLaren probeerde dus serieus nog koehandel te doen. Serieus?!
[...]
https://www.fia.com/syste...ormity_plank_assembly.pdf
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/Hv6PYDhSlTTHU9KyjDFVWTw3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SLnoYnKDYgWsmwzJoRM7Fgax.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/J3ee4PO0eS1h6HOmgEhv2dLc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WYozLYqsheOfdMJH449WDgaE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xU59Iav4NwevY3mUtvVVCqML.jpg?f=fotoalbum_large)