5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Ant had na die straf nog 0,1 sec over op lec dus mag Ant zich derde noemenJohri schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:15:
[...]
ANT had nog een straf van 5 seconden uitstaan. LEC dan?
StefanVerkerk schreef op zondag 23 november 2025 @ 06:57:
Maar 16 pagina's dit topic... voor een compleet raceweekend echt bizar weinig.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hs8IFOVOICzMUH3yaMqSL9Q9.jpg?f=user_large)
Ryur schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:14:
[...]
Genoeg, o.a. Ferrari dit jaar (Austin uit mijn hoofd)
En ook regelmatig gewoon coureurs, dan is een coureur wel "veilig" andere niet.
Wikipedia: Skid block
[...]
Dan is het aardig zwart/wit. Indien teveel slijtage dan is het dsq. En is al eerder gebeurd in de VS. Meten is weten en das aardig objectief vast te stellen.Lewis Hamilton and Charles Leclerc were disqualified for excessive plank wear in the 2023 United States Grand Prix after being randomly selected for a post-race inspection. Hamilton had originally finished in second place and Leclerc in sixth after starting on pole.[5]
Lewis Hamilton, driving a Ferrari, was disqualified for excessive plank wear at the 2025 Chinese Grand Prix. He had originally finished in sixth place, after starting fifth on the grid.[6]
Nico Hülkenberg, driving a Sauber, was disqualified for excessive plank wear at the 2025 Bahrain Grand Prix. He had originally finished in 15th place, after starting 16th on the grid
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Norris is al vertrokken schijnbaar, benieuwd hoelang de beslissing nog op zich laat wachtenlando left the track already 😭😭💀 DOES HE KNOOOOW pic.twitter.com/Hgz8rXXqoS
— ray (@ln4norris) 23 november 2025
Ah... Precies genoeg.ArcticWolf schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:15:
[...]
Die straf is gelijk verrekend bij de finish, Lec zat er 1 tienden achter alsnog.
Alles is/was 's nachts en had zelf wedstrijd dit weekend dus ga niet midden in de nacht opstaan om de F1 te kijken, dan maar alles terug kijken. Dan "leeft" de race ook niet echt bij mij en dat zal wel voor meerdere mensen zijn neem ik even aan.StefanVerkerk schreef op zondag 23 november 2025 @ 06:57:
Maar 16 pagina's dit topic... voor een compleet raceweekend echt bizar weinig.![]()
Tot volgende week!
Zo kennen we hem weersaikol schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:20:
[Embed]
Norris is al vertrokken schijnbaar, benieuwd hoelang de beslissing nog op zich laat wachten
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
https://www.gptoday.net/n...in-zet-teambaas-op-straat
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Dat waren meerdere teams toch?d0s schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:23:
Mclaren dan toch het team met de hitte uitzettende blokjes waar in Brazilië de regels voor zijn aangepast? Dan gaat ze dat vanaf nu performance kosten.
Lekkere timing… jeetje. Er zijn belangrijkere zaken dan het ontslag van een TP.Amaze86 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:24:
Nóg meer chaos in Las Vegas: 'Aston Martin zet teambaas op straat'
Ik probeer even te begrijpen hoe het precies werkt.d0s schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:23:
Mclaren dan toch het team met de hitte uitzettende blokjes waar in Brazilië de regels voor zijn aangepast? Dan gaat ze dat vanaf nu performance kosten.
Als je de blokjes zou verhitten, heb je toch juist meer wear omdat ze dan groter/langer worden? Na de race krimpt het weer en ga je sneller onder die 9 mm? Waarom zou je dit dan willen doen?
Die dnf van STR was vast de druppelAmaze86 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:24:
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Brief en cv van Horner zijn al onderweg denk ikAmaze86 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:24:
Volgens mij gingen Newey en Horner aan het eind niet helemaal lekker. Al waren dat wellicht geruchten.pjlgt schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:28:
[...]
Brief en cv van Horner zijn al onderweg denk ik
/f/image/Wlxo5SLCF8nyAzoVyciAGkBI.png?f=fotoalbum_large)
https://www.telegraaf.nl/...ar-piastri/107060492.html
Edit: nu staat er weer 'dreigt' bij.
[ Voor 3% gewijzigd door alexbl69 op 23-11-2025 09:33 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Bijzonder als in: geheime minnaars? Of gaat Verstappen naar Ferrari?Han schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:33:
Wat een bijzondere samenkomen tussen Frédéric Vasseur en Laurent Mekies na de race… iemand gezien? Vasseur trok Mekies zowat uit een interview met F1TV. Daarna volgde een onderonsje waarbij Vasseur eerst keek of er een camera in de buurt was, zichzelf en Mekies weg draaide van de camera en een tijdje praten. Bijzonder onderonsje.
Wanneer is dit te zien in de stream?Han schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:33:
Wat een bijzondere samenkomen tussen Frédéric Vasseur en Laurent Mekies na de race… iemand gezien? Vasseur trok Mekies zowat uit een interview met F1TV. Daarna volgde een onderonsje waarbij Vasseur eerst keek of er een camera in de buurt was, zichzelf en Mekies weg draaide van de camera en een tijdje praten. Bijzonder onderonsje.
Post-race uitzending, na ongeveer 5 minutenTreveo schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:34:
Wanneer is dit te zien in de stream?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik denk dat Vasseur op het stoeltje van Yuki probeert te komen.Mog schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:34:
[...]
Bijzonder als in: geheime minnaars? Of gaat Verstappen naar Ferrari?
Eerder "Willen jullie Hamilton hebben? Alsjeblieft???"Mog schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:34:
[...]
Je hebt zelf de tekst alvast aangepast?alexbl69 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:32:
De T kopt het al, artikel nog niet bijgewerkt...
[Afbeelding]
https://www.telegraaf.nl/...ar-piastri/107060492.html
Edit: nu staat er weer 'dreigt' bij.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Leclerc naar Red Bull, zou nog een leuke combi kunnen zijn.Mog schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:34:
[...]
Even terug scrollen naar de 30 screenshots in dit topic. Plankwear.Jackson6 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:36:
Ik word net wakker en heb de highlights gekeken, maar waarom zou McLaren DSQ kunnen krijgen?
Door even terug te lezen de laatste paginaJackson6 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:36:
Ik word net wakker en heb de highlights gekeken, maar waarom zou McLaren DSQ kunnen krijgen?
Neem even 5 minuten de moeite en lees wat nieuwsberichten. Man man manJackson6 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:36:
De skid blokken en plank moeten op dezelfde hoogte zitten, maar door de skid blokken op te warmen worden ze groter en komen ze onder de plank, daardoor konden ze de wagen lager afstellen omdat de skid blokjes de plank beschermde tegen wear (althans dat maak ik uit het verhaal op).Treveo schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:28:
[...]
Ik probeer even te begrijpen hoe het precies werkt.
Als je de blokjes zou verhitten, heb je toch juist meer wear omdat ze dan groter/langer worden? Na de race krimpt het weer en ga je sneller onder die 9 mm? Waarom zou je dit dan willen doen?
Nee, zo goed zijn m'n paint skills niet
Was een screen-shot, maar is nu weer weg gehaald. Normaal is Erik van Haren een zeer betrouwbare bron, dus durfde het wel te posten. Zowel hij als ik waren blijkbaar toch te snel
Ze kijken niet naar die blokjes. Maar als die blokjes uitzetten, beschermen ze de blokjes waar wél naar wordt gekeken. Zo lees ik hem op Reddit althans.Treveo schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:28:
[...]
Ik probeer even te begrijpen hoe het precies werkt.
‘Dit is Tweakers, hier verwachten we dat je zelf onderzoek hebt gedaan. Losse vragen worden niet gewaardeerd, dit topic zal daarom gesloten worden’Jackson6 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:36:
---RAWE CEEK!!!---
Nee, te weinig brandstofNoFearCreations schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:39:
Is dat dan ook de reden dat Norris zo ver weg viel aan het einde?
Hij kwam ook brandstof tekort.NoFearCreations schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:39:
Ik zie niet hoe ze een uitzondering kunnen maken voor minder dan 9mm. Maar we hebben ze in de documenten natuurlijk al vaker zien rechtlullen wat zo krom als een banaan was...
nee in iedergeval niet wat ze zeiden ze hebben tegen noris gezegt dat dat voor brandstof te kort wasNoFearCreations schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:39:
Dubbel fout dus. Dubbele straf..
1x dsq. Volgende race uit de pit starten?
Huub Huub Barbatruc!
volgens mij is brandstof niet under investigation dus hadden ze genoeg op het eindebasjuuhhh schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:40:
[...]
Dubbel fout dus. Dubbele straf..
1x dsq. Volgende race uit de pit starten?
Nah, ze zijn gewoon altijd hardstikke traag. Maar dit is gewoon DSQ. Kan niet anders.sly___ schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:41:
Dit duurt te lang voor een slam dunk penalty...
Politieke spelletjes wsl...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Met iets wat meetbaar is kom je daar niet mee weg denk ik.sly___ schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:41:
Dit duurt te lang voor een slam dunk penalty...
Politieke spelletjes wsl...
Eerder is HAM ook al gediskwalificeerd toen die blokken 8,93mm dik waren, 0,07mm te dun... Zie niet hoe ze dit zouden kunnen weg-beargumenterenKlaasjeNL schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:40:
Volgens mij is die diskwalificatie een slam dunk hoor. Volgens Bauer is de plank minder dan 9mm dik. Volgens het reglement is de minimale dikte 10mm, maar “A minimum thickness of 9mm will be accepted due to wear and conformity to this provision will be checked at the peripheries of the designated holes.”
Ik zie niet hoe ze een uitzondering kunnen maken voor minder dan 9mm. Maar we hebben ze in de documenten natuurlijk al vaker zien rechtlullen wat zo krom als een banaan was...
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Was sowieso ook sarcasmehjvg schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:41:
[...]
volgens mij is brandstof niet under investigation dus hadden ze genoeg op het einde
Lijkt me stug dat ze dit nog om gaan draaien. Als ze dat hadden gewild hadden ze het niet eens naar buiten gebracht. Plank is net als een valse start; geen discussie mogelijk.KlaasjeNL schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:40:
Volgens mij is die diskwalificatie een slam dunk hoor. Volgens Bauer is de plank minder dan 9mm dik. Volgens het reglement is de minimale dikte 10mm, maar “A minimum thickness of 9mm will be accepted due to wear and conformity to this provision will be checked at the peripheries of the designated holes.”
Enige reden dat het zo lang duurt is waarschijnlijk dat Zak al een uur op ze aan het inpraten is.
Waarschijnlijk is het straks 0.91 gemeenten op het dikste gedeelte. 🤡SambalBij schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:42:
[...]
Eerder is HAM ook al gediskwalificeerd toen die blokken 8,93mm dik waren, 0,07mm te dun... Zie niet hoe ze dit zouden kunnen weg-beargumenteren
volgens mij is juist de laatste tijd bij valse start wel discussie over hoe ze straffen en dus niet altijd het zelfdealexbl69 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:42:
[...]
Lijkt me stug dat ze dit nog om gaan draaien. Als ze dat hadden gewild hadden ze het niet eens naar buiten gebracht. Plank is net als een valse start; geen discussie mogelijk.
Enige reden dat het zo lang duurt is waarschijnlijk dat Zak al een uur op ze aan het inpraten is.
En wetende dat Lando én benzine moest sparen (om een reden die we nog niet weten) en een oudere motor heeft is dit echt nog niet gespeeld.
No Jo, that’s so not right!alexbl69 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:42:
[...]
De straten van Vegas zijn behoorlijk hobbelig. De volgende twee circuits zijn biljardlakens.d0s schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:44:
En het lijkt nog verdere gevolgen te hebben. Want als het die blokjes zijn dan moet de auto vanaf nu hoger worden afgesteld. Dat kost performance.
En wetende dat Lando én benzine moest sparen (om een reden die we nog niet weten) en een oudere motor heeft is dit echt nog niet gespeeld.
Ze lieten de valsestart van Ant. zien en vroeg mij echt af wat er vals was aan die start. Hij bewoog toch pas toen de lichten uitgingen?hjvg schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:44:
[...]
volgens mij is juist de laatste tijd bij valse start wel discussie over hoe ze straffen en dus niet altijd het zelfde
Als je het in inches uitdrukt valt het wel mee, ze zijn in immers in de VS.SambalBij schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:42:
[...]
Eerder is HAM ook al gediskwalificeerd toen die blokken 8,93mm dik waren, 0,07mm te dun... Zie niet hoe ze dit zouden kunnen weg-beargumenteren
Ze meten vrij nauwkeurig, ik vermoed dat het wel klopt, al zal het marginaal zijn.ArcticWolf schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:47:
Ze lieten de valsestart van Ant. zien en vroeg mij echt af wat er vals was aan die start. Hij bewoog toch pas toen de lichten uitgingen?
Dan nog moeten ze nu hoger rijden dan dat ze zouden kunnen doen met cheat. En 42 punten voorsprong rijdt net wat lekkerder dan 24.Robkazoe schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:46:
[...]
De straten van Vegas zijn behoorlijk hobbelig. De volgende twee circuits zijn biljardlakens.
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com
X Pro gewoon open houden komt die vanzelf langs en waarschijnlijk eerder dan op een websiteByteDelight schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:49:
Hoeveel mensen zijn aan het verversen op meer dan één website?
https://www.fia.com/docum...4/season/season-2025-2071ByteDelight schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:49:
Hoeveel mensen zijn aan het verversen op meer dan één website?
Dit is toch wel de belangrijkste
Hij stond niet stil, hij kroop minimaal naar voren. (Had zijn voet niet op de rem bij de start).ArcticWolf schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:47:
[...]
Ze lieten de valsestart van Ant. zien en vroeg mij echt af wat er vals was aan die start. Hij bewoog toch pas toen de lichten uitgingen?
Beetje ook het verschil tussen een STOP bord en voorrang geven bord bij CBR rijexamen
[ Voor 11% gewijzigd door Ryur op 23-11-2025 09:50 ]
Vreemd? Waarom hebben ze dan überhaupt die skid blokjes? Als ze die niet gebruiken om te meten?d0s schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:38:
[...]
Ze kijken niet naar die blokjes. Maar als die blokjes uitzetten, beschermen ze de blokjes waar wél naar wordt gekeken. Zo lees ik hem op Reddit althans.
Er zijn hier denk ik users die het zekerder weten, maar ik dacht dat een te korte reactietijd ook problematisch was. De redenering zou dan zijn dat als je te snel reageert, je stiekem gegokt hebt op wanneer de lichten uitgaan in plaats van dat het een reactie is op de lichten die uitgaan. Maar ik weet niet zeker of dit klopt.ArcticWolf schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:47:
[...]
Dan nog weten we het effect niet. Ze rijden er al langer mee en kunnen niet nog een keer dit rsico lopen. Qatar is ook weer een sprintweekend, dus beperkte training tijd.Robkazoe schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:46:
[...]
De straten van Vegas zijn behoorlijk hobbelig. De volgende twee circuits zijn biljardlakens.
Dat is toch altijd onderdeel van de sport geweest? Mazen in de wet en slimmigheidjes vinden die anderen niet vinden. En dan de andere teams die erachter proberen te komen en je kopiëren of proberen de FIA de maas te sluiten.Inspired schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:44:
Met een beetje geluk is de cheat laat genoeg ontdekt zodat Nor alsnog kampioen wordt. Best wel veel reward voor een goede cheat in de F1 eigenlijk.
Straks ook meer pagina's dan voor alle vrije trainingen, kwalificatie en race bij elkaarTito129 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:50:
The aftermath is weer spannender dan de race.
Zonder die blokjes slijt de plank.Treveo schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:50:
[...]
Vreemd? Waarom hebben ze dan überhaupt die skid blokjes? Als ze die niet gebruiken om te meten?
Lijkt een beetje op 2021. daar werd meer gevochten na de wefstrijd dan tijdens.Tito129 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:50:
The aftermath is weer spannender dan de race.
DAt heeft me destijds wel doen twijfelen om in 2022 weer te kijken.
ik kijk al sinds 1991, maar dat seizoen was ik er wel bijna klaar mee
Technofreakz schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:50:
Er is geen reden dat het zo lang moet duren… te laag is te laag en daar staat een dsq voor. Al is het maar 0.01 mm
Nee, dit moet onze avatar worden, als protest 😂😂
Je krijgt 10 seconde tijdstraf bij de volgende race. Verplicht 10 seconde later kijken dan de rest.
en verplicht live meekijken in het topicStefanVerkerk schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:55:
[...]
Je krijgt 10 seconde tijdstraf bij de volgende race. Verplicht 10 seconde later kijken dan de rest.
If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
Jo Bauer is de inspecteur in dit geval en heeft het gemeld bij het management.
Denk dat Zak een betoog van een uur staat te houden over hoe oneerlijk het allemaal is en dat ze medelijden moeten hebben met hem.
Duurt wel langer dan normaal schijnbaar
The team is off to the stewards at 23:45 local time, so in five minutes. Usually a pretty quick decision for these #F1 #LasVegasGP https://t.co/LrjiEDp0zy
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 23 november 2025
Eigenlijk waren we gewoon al tevreden tijdens de race.dcell schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:58:
Meer actie in dit topic na de race dan tijdens de race
Maar nu gaat het om de titel 😎
zou ie een filibuster doen tot het verjaard is?ArcticWolf schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:57:
[...]
Jo Bauer is de inspecteur in dit geval en heeft het gemeld bij het management.
Denk dat Zak een betoog van een uur staat te houden over hoe oneerlijk het allemaal is en dat ze medelijden moeten hebben met hem.
Er klaagde er eentje daarstraks over slechts 16 pagina's als ik het goed heb.dcell schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:58:
Meer actie in dit topic na de race dan tijdens de race
Dat gaat wel verbeteren.
😉
Abu Dabi 2022 was langer, die was de hele post-season doorgegaan met de rechtszaken en "gaat hij door of niet?"ByteDelight schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:57:
Wordt dit de langste GP ever? 5.00 - 10.00
Die is er helaas wel.Technofreakz schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:50:
Er is geen reden dat het zo lang moet duren… te laag is te laag en daar staat een dsq voor. Al is het maar 0.01 mm
Er gaat te veel geld om in deze sport en de teams hebben te veel macht gekregen. Het resultaat is dat bij dergelijke beslissingen, er naast de coureur vaak een jurist meegaat naar de Stewards. Die kennen de regelboeken goed, vaak beter dan de Stewards die weekenden draaien zonder fatsoenlijke vergoeding. Die juristen pluizen alles uit en als ze iets zien, dan proberen ze onder de straf uit te komen.
Toen Charlie Whiting er nog was, had je minder kans omdat hij min of meer het regelboek mede heeft geschreven en de Race Director zit een beetje tussen de teams en Stewards in. Maar die kennis is ook weg.
Resultaat is dat de FIA constant achter de feiten aanloopt. Ze hebben gewoon niet genoeg professioneel personeel om dit snel te doen. Helpt natuurlijk ook niet dat ze er niet voor willen betalen. Dus dan duurt het maar uren voordat ze alle handelingen hebben verricht na een race en een standaard formuliertje gereed hebben en kunnen publiceren. Want dit is gewoon een DSQ.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
/f/image/syAgOANA9XMlF0cR8FnIzCWY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/F9xNgmP5aS7yAV2MOJTGBodX.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Fg5T7QOCRkaL5WMTN2vTyXnx.jpg?f=fotoalbum_large)