Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[F1 2025] Race 22 GP van Las Vegas Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
HollowGamer schreef op zondag 23 november 2025 @ 07:10:
Lando zal echt geen DSQ krijgen. Kennelijk zijn er mensen die zeggen dat er geen sample meer over is, leek mij meer iets anders?
Minimumgewicht

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:25
Zou wel mooi voor het kampioenschap zijn, een ons te licht.

Alles tussen 0 en een ons is ook goed trouwens. :+

[ Voor 31% gewijzigd door Frappuccino op 23-11-2025 07:21 ]

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Bij McLaren gegokt op wegrijden aan de kop en dan het tempo drukken? Of een (langere) safetycar? Anders gooi je er toch wel iets meer brandstof in?

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Als het om brandstof gaat dan zal het eerder om de minimum hoeveelheid die er over moet zijn in plaats van het gewicht gok ik. Dat scheelt niet zo heel veel toch? Qua gewicht.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Quad schreef op zondag 23 november 2025 @ 05:55:
[...]

Wordt het voor de constructeurstitel wel lastig..
Hoezo, Max staat nu ook op een paar puntjes na alleen op P3 in WCC.

En heeft WCC al vaker alleen binnen geharkt qua punten aantal.

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:59
Niet echt een spannende race gezien. Domme move van Lando aan het begin, te aggressief. Jammer van de vsc anders had Lando het nooit gered op zijn brandstof. Stiekem hoop ik nog op een dsq vanwege brandstoftekort

• aleppink
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:33
Lando mogelijk te licht na race. Hangt er een diskwalificatie in de lucht…….

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
aleppink schreef op zondag 23 november 2025 @ 07:44:
Lando mogelijk te licht na race. Hangt er een diskwalificatie in de lucht…….
Bron? Of vermoeden/hoop?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:48
Het werd net ook op Viaplay gezegd.

• PalingDrone
  • Niet online
TinusXIII schreef op zondag 23 november 2025 @ 07:23:
[...]

Als het om brandstof gaat dan zal het eerder om de minimum hoeveelheid die er over moet zijn in plaats van het gewicht gok ik. Dat scheelt niet zo heel veel toch? Qua gewicht.
Kans op een paar rondjes SC was hier vrij hoog en de VSC heeft nu maar heel weinig brandstof bespaard.

Hoe dan ook, te weinig voor een sample of te laag gewicht iig was het nogal drastisch om RUS op de finish vrijwel onder de achtervleugel van NOR te laten komen. Klein slippertje in de laatste bocht en RUS was er eenvoudig voorbij gegaan.
NOR heeft meer moeten pushen dan verwacht (van pole in free air naar de overwinning rijden kost minder brandstof en is beter te managen dan stoeien met RUS en een paar sec naar Max, ontstaan door z'n eigen schuld in bocht 1 al, dicht proberen te rijden.)

VER kon nu juist lekker cruisen en toen NOR RUS inhaalde had VER genoeg over om een tandje bij te zetten en er een lading FL uit te knallen. Wilde NOR nog een beetje in de buurt komen dan moest er hard getrapt worden en dat kost nou eenmaal extra brandstof. Toen ze een rondje of 5 voor het einde doorkregen dat P2 het hoogst haalbare was hebben ze NOR in de eco-mode gezet, zolang hij RUS maar voor bleef. (En dat zag er best spannend uit op de finish)

• PalingDrone
  • Niet online
Brakius schreef op zondag 23 november 2025 @ 07:52:
[...]

Door Ted in z'n uitloopbabbel op Sky ook.

• PalingDrone
  • Niet online
Iedereen wacht op de persconferentie van Andrea Stella

• PalingDrone
  • Niet online
Lando kijkt niet supervrolijk van onder z'n hoody bij het weglopen fwiw.

[ Voor 22% gewijzigd door PalingDrone op 23-11-2025 08:14 ]

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:23
Stand zou dan worden:
Lando 390
Oscar 381
Max 366

Wel spannend maar dan moet Max nog steeds alles winnen en Lando niet elke keer 2e worden. Dat zie ik ook niet snel gebeuren.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Robkazoe schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:15:
Stand zou dan worden:
Lando 390
Oscar 381
Max 366

Wel spannend maar dan moet Max nog steeds alles winnen en Lando niet elke keer 2e worden. Dat zie ik ook niet snel gebeuren.
Maar dan zit het wel weer binnen 'one DNF' wat extra druk kan geven.

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
69 overwinningen dames en heren 💪. GOAT in wording.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:22
Wat een race van Antonelli, wat mij betreft driver of the day. Op oude harde banden er nog voor zorgen dat je voldoende tijd van je straf over houdt op Leclerc. Gestart vanaf P17, puike prestatie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9gUzlkt3KCMbBLQF5sYz-W1xY8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Leqeht2UYMPfBwrGEW5kuXP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Gynnad op 23-11-2025 08:23 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:37
Brakius schreef op zondag 23 november 2025 @ 07:52:
[...]

Dus hoop. Kans is natuurlijk aanwezig, maar moeten het ook niet groter maken dan het is. Norris zal meer op de limiet zitten dan wie dan ook, maar ook daar zullen ze wel weten wat ze doen. Anders geef je niet 10 ronden daarvoor de go om Max te pakken en dus maximaal te pushen.

• PalingDrone
  • Niet online
Volgens Ted kan het behalve brandstof ook "plankwear" zijn waar de FIA nu naar kijkt bij het onderzoeken van de wagen van NOR, inmiddels is iedereen de pitstraat uitgebonjourd dus hij kan nu ook niet zien wat er nu bij McL gebeurt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bvanham schreef op zondag 23 november 2025 @ 07:33:
Niet echt een spannende race gezien. Domme move van Lando aan het begin, te aggressief. Jammer van de vsc anders had Lando het nooit gered op zijn brandstof. Stiekem hoop ik nog op een dsq vanwege brandstoftekort
Alle auto's hebben net iets te weinig brandstof om voluit te gaan de hele race. Dat is eenvoudigweg sneller. En als banden het dan langer goed houden dan verwacht (zie kimi), kan je ook langer voluit gaan. Dat manage je normaal over de hele race en bij mclaren hebben ze besloten dat minder te doen, wellicht hopen op positie pakken en dan geluk met SC ofzo.

Zo bijzonder is dit allemaal niet. Nu moesten ze alleen de laatste 4 ronden flink compenseren, zonder echt in gevaar te komen. Grote kans dat dit gewoon gecalculeerd was en ze dit al van mijlenver zagen aankomen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:03

Nemean

3:16

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FafVHeJxFDc71t3Ih0iyLhkVlA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3vKn8LqT42bflJUQZskWbb75.jpg?f=fotoalbum_large

Benieuwd wat eruit gaat komen. Zal wel niets wezen.

• Robkazoe
JvS schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:24:
[...]

Alle auto's hebben net iets te weinig brandstof om voluit te gaan de hele race. Dat is eenvoudigweg sneller. En als banden het dan langer goed houden dan verwacht (zie kimi), kan je ook langer voluit gaan. Dat manage je normaal over de hele race en bij mclaren hebben ze besloten dat minder te doen, wellicht hopen op positie pakken en dan geluk met SC ofzo.

Zo bijzonder is dit allemaal niet. Nu moesten ze alleen de laatste 4 ronden flink compenseren, zonder echt in gevaar te komen. Grote kans dat dit gewoon gecalculeerd was en ze dit al van mijlenver zagen aankomen.
Dat is op zich niet raar maar nadat NOR RUS had ingehaald was het devies: push hard, we gaan Max pakken. Wat was dan het masterplan? Gat dicht rijden, Max inhalen en dan fuel besparen? Dan pakt Max Lando toch gewoon weer terug.

Was Norris zo gretig dat hij er veel te veel brandstof doorheen gebrand heeft? Of lagen ze te slapen bij het strategieteam van MCL en vroegen ze iets waar ze achteraf spijt van zouden krijgen?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Skid wear Car 4 en 81

FIA Doc: https://www.fia.com/documents/season/season-2025-2071 (kan hem allene nog niet openen.) En wat het is.

Edit: Beide wagen minder dan 9 MMAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGyoTLlYbHMXoRRQSflmNPQ7zOY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3zTYteAzm1UndHsRdm5eSqds.png?f=user_large

[ Voor 44% gewijzigd door Illegal_Alien op 23-11-2025 08:35 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:10

sus

is druk :+

Zou het?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZN967KxyDAPTsDuXmO_OFMnlZ8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LvqJzdDBOiiwXxP0Vtvu30gC.jpg?f=fotoalbum_large

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TwZtJutZy9m2B0cDn9-RUVx6_tg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B7oTzGCPz9naJKiDhuZLOAbF.jpg?f=fotoalbum_large

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Dit zou dus volgens de regels een dubbele DSQ moeten zijn.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:02

d0s

sssst

Dit is normaal gesproken een dubbele dsq, toch?

• Robkazoe
Dat zou dubbel DSQ voor MCL zijn? Dan zou Max op gelijke hoogte met Oscar komen?

• PalingDrone
  • Niet online
Volgens Ted nog geen officiële "under investigation" maar er werd dus wel naar die McL gekeken.
Wanneer "gewogen en te licht bevonden" is het sowieso DSQ, daar is geen discussie over mogelijk.

• StefanVerkerk
  • Laatst online: 13:26
Dat wordt een slam dunk DSQ. Wowsie.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:55

Spotmatic

Ken sent me

Zozo, het zou wat zijn als het team van McLaren het helemaal heeft verkloot door net wat meer risico te nemen met de afstelling. Bring it on!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:24
iedereen heeft het alweer over een dubbel DSQ, dat gaat alleen maar tegenvallen mensen.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Ga niet alles posten van de FIA docs, maar summons doc 54 en 55 zijn er.

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:31
En zo zijn de titel kansen voor max toch nog enigzins realistisch in leven.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:02

d0s

sssst

jaapstobbe schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:37:
iedereen heeft het alweer over een dubbel DSQ, dat gaat alleen maar tegenvallen mensen.
Het document is er al hè.. dit is 0 of 1 bij benzine of plankslijtage.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:38
WTF???
Dacht eens kijken wat de wedstrijd gedaan heeft, maken ze het WDC zelf spannend.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:03

Nemean

3:16

jaapstobbe schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:37:
Dit is altijd nog een DSQ geweest. Of de stewards moeten weer slapen.

• jaapstobbe
OK, dus 100% zeker?

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:38
Kan bijna niet anders.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• MikeyMan
  • Laatst online: 14:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vond piastri al extreem hard vonken.

• Gynnad

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14:12
Als het echt een dsq word voor beide, zal het een knotsgek slot gaan worden van het seizoen. Los van dat Max dan veel kans heeft, vooral benieuwd hoe Norris met de druk om zal gaan, want die staat er dan ineens echt vol erop. Nu heeft die voldoende buffer voor een foutje, maar binnen 1 dnf is dat heel anders.

Hopelijk werken de race goden goed vandaag en komt die dsq er })

iRacing Profiel

• PalingDrone
  • Niet online
Pas als het op zo'n FIA papiertje/PDF staat :P

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfrkVfyz9dTt34EPuxvepxewqNY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qyWMuveFGPbEtYhFaZZn8UXn.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-caobWcJdI8NU6686UvCgUk8aY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7hvf4AD4WxjQgNbtp1P1hAjs.png?f=fotoalbum_large

• warp
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Evq__8HqgmEQI1g9Vz4ZPF_UcI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LHU3PyZoelselBunuBWR1wpb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M6AeIpJ5rS_d8TsolEm4lzB48s8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3B383COpX5kGlBSi3SDwqL6J.jpg?f=fotoalbum_large

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Robkazoe schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:31:
[...]

Dat is op zich niet raar maar nadat NOR RUS had ingehaald was het devies: push hard, we gaan Max pakken. Wat was dan het masterplan? Gat dicht rijden, Max inhalen en dan fuel besparen? Dan pakt Max Lando toch gewoon weer terug.

Was Norris zo gretig dat hij er veel te veel brandstof doorheen gebrand heeft? Of lagen ze te slapen bij het strategieteam van MCL en vroegen ze iets waar ze achteraf spijt van zouden krijgen?
Ja ik denk dus dat brandstof nooit echt een (daadwerkelijk penalty genererend) issue is geweest. Maar een mogelijke denkstap is: We liggen nu 2e, als we het gat dichtrijden, inhalen en we moeten daarna besparen zijn we alsnog tweede. Als we het gat dichtrijden, inhalen en we hebben daarna mazzel met een SC, zijn we spekkopers.

Maar het lijkt idd geen brandstofissue (in de zin wellicht wel iets moeten lift and coasten), maar een plankissue. Vraag me af of je dat tijdens de race al kan weten met een sensor ofzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Gynnad
MC_Sparkles schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:41:
Als het echt een dsq word voor beide, zal het een knotsgek slot gaan worden van het seizoen. Los van dat Max dan veel kans heeft, vooral benieuwd hoe Norris met de druk om zal gaan, want die staat er dan ineens echt vol erop. Nu heeft die voldoende buffer voor een foutje, maar binnen 1 dnf is dat heel anders.

Hopelijk werken de race goden goed vandaag en komt die dsq er })
Gat is dan als nog redelijk fors met 24 punten met nog 2 races en een sprint race te gaan. Dan zal Norris een keer uit moeten vallen.

Piastri en Verstappen komen dan gelijk te staan.

• PalingDrone
  • Niet online
Verklaart wel het niet zo vrolijke snoetje van Lando net, mag ff op gesprek komen.

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:31
Gynnad schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:45:
[...]

Gat is dan als nog redelijk fors met 24 punten met nog 2 races en een sprint race te gaan. Dan zal Norris een keer uit moeten vallen.

Piastri en Verstappen komen dan gelijk te staan.
1 plofmotortje is genoeg, heb het idee dat Stella zoveel vragen stelde over max zijn wissel omdat ze er zelf ook over nadenken

• Blokker_1999
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

JvS schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:43:
[...]
Ja ik denk dus dat brandstof nooit echt een issue is geweest. Maar een mogelijke denkstap is: We liggen nu 2e, als we het gat dichtrijden, inhalen en we moeten daarna besparen zijn we alsnog tweede. Als we het gat dichtrijden, inhalen en we hebben daarna mazzel met een SC, zijn we spekkopers.

Maar het lijkt idd geen brandstofissue (in de zin wellicht wel iets moeten lift and coasten), maar een plankissue. Vraag me af of je dat tijdens de race al kan weten met een sensor ofzo.
Daar worden ongetwijfeld ook metingen voor gedaan. Hoewel je de dikte zelf niet kunt meten, heb je waarschijnlijk wel sensoren die aangeven hoeveel je die plank en de blokjes aan het beschadigen bent en van daaruit kan je een gok doen van hoeveel slijtage er is.

Alleen is het moeilijk te begrijpen dat zulke teams dit vooraf foutief inschatten, al had Ferrari eerder dit seizoen hetzelfde voor geloof ik. Zo maken ze op zijn minst het WDC weer spannend :+ .

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• jaapstobbe
Hij is Brits dus ik verwacht a slap on the wrist.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Nemean schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:30:
[Afbeelding]

Benieuwd wat eruit gaat komen. Zal wel niets wezen.
Ik kan me niet voorstellen dat ze in een US race de winnaar zouden diskwalificeren om een probleem met de slijtage van de vloer. Ze willen publiek winnen daar, niet verliezen om dit soort 'technicalities'

edit: terechte opmerkingen hieronder, de nr 2 (en 4) natuurlijk. maakt de kans op een straf meteen ook groter.

[ Voor 8% gewijzigd door toolkist op 23-11-2025 08:56 ]

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:42
jaapstobbe schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:49:
Is er ooit iemand voor dit vergrijp met een slap on the wrist weggekomen?

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:52
toolkist schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:51:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat ze in een US race de winnaar zouden diskwalificeren om een probleem met de slijtage van de vloer. Ze willen publiek winnen daar, niet verliezen om dit soort 'technicalities'
En tegelijk: hoe ga je dat dan een volgende keer doen? Dan wel DSQ omdat het niet US is? Dat zou zeer betwistbaar zijn

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:49
[...]

winnaar?

maar het staat gewoon in de regels

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

jaapstobbe schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:49:
Dat gaat hem niet worden, want welke verzachtende omstandigheden zouden er dan zijn? Precedentwerking is ook een ding...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• StefanVerkerk
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat ze in een US race de winnaar zouden diskwalificeren om een probleem met de slijtage van de vloer.
Bij mij stond Max net op het podium op P1 en Norris op P2. Bij jou stond Norris als winnaar op het podium? 8)7

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:47
autje schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:52:
[...]

Is er ooit iemand voor dit vergrijp met een slap on the wrist weggekomen?
Ferrari, Maleisië '99 zo uit mijn hoofd.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
FIA doet echt alles om het tot de laatste race spannend te houden _O-

Stel, stel, stel Max zou wereldkampioen worden… dat zou gewoon episch zijn.

Meer dan ik dacht...

• warp
  • Niet online
Had Norris de race gewonnen dan? :+

• jaapstobbe
Ik denk dat Trump de McLarens wel gratie verleent na een gesprek met King Charles.

• toolkist
  • Niet online
Wognummer schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:52:
[...]

winnaar?

maar het staat gewoon in de regels
Oeps tis nog vroeg :+

• Robkazoe
Als MCL double DSQ krijgen, gaan RUS en ANT alsnog op het podium.

• Vinniedh
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14:07
streamnl schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:53:

Nee dat diet mlc echt helemaal zelf. Al het hele seizoen

• Rene
  • Registratie: September 2007
Lijkt me duidelijk. Als die plank te veel versleten is dan is het een dubbele DSQ. In tegenstelling tot veel andere ongeregeldheden is dit een vrij binaire zaak.

Zou wat zijn zeg…

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:42
Robkazoe schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:54:
RUS stond al op het podium ;).

• Wognummer
geen kids zeker maar ik vind dat deze gewoon om 9 uur zou moeten beginnen beter

ik dacht mn telefoon staat tot 9 uur op stil ga er om 7 uur uit dan mis ik alle notificaties... dochter laat thuis gister dus telefoon van stil gehaald jammer weer

• StefanVerkerk
MikeyMan schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:41:
Vond piastri al extreem hard vonken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHtUZR3bE9mdj5gbmmrqHMolL4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ojk16aJXOMmtXqTTdl1SjhYz.jpg?f=fotoalbum_large

• toolkist
  • Niet online
Ik snap niet waarom je uberhaupt dat soort notificaties aan zou zetten. Maar goed ;)

• toolkist
  • Niet online
Gelukkig ik ben niet de enige slaapkop :Z

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:28

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Nou exact dit moment dus ja! Ik dacht wow! Heeft hij een lekkeband ofzo?

• warp
  • Niet online
Wognummer schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:55:
ik dacht mn telefoon staat tot 9 uur op stil ga er om 7 uur uit dan mis ik alle notificaties... dochter laat thuis gister dus telefoon van stil gehaald jammer weer
Stil profiel aanmaken waar alleen 'VIP's' je mogen storen geen optie?

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:28
nvm

[ Voor 95% gewijzigd door KlaasjeNL op 23-11-2025 09:00 ]

• Wognummer
toolkist schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:57:
Ik snap niet waarom je uberhaupt dat soort notificaties aan zou zetten. Maar goed ;)
ik heb wat onaardige mensen op signal/whatsapp die wel live kijken hehe

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:43
streamnl schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:53:

Naja. Met al die vonken onder Piastri zijn auto, lijkt het me best logisch dat ze dit willen controleren.
Ondanks dat het dan nog steeds een gat is, staat de druk er wel vol op.
Dat was nu ook, die druk, en we hebben gezien wat Norris in bocht 1 deed. Lijkt wat dat betreft best op een kat in het nauw vooralsnog. En 1 verkeerde sprong (om maar in de context van de kat in het nauw te blijven) en het gat is bijna weg.

[ Voor 8% gewijzigd door jbdeiman op 23-11-2025 09:02 ]

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:22
Hahaha dubbele dsq. Die gaan ze niet ontlopen....

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:28
Best vreemd dit. Waarom zou je als McLaren zoveel risico nemen? Afstelling te laag, te weinig brandstof.... Je zou zeggen dat je in de huidige omstandigheid waarbij het WDC je praktisch niet meer kan ontgaan wat meer veiligheidsmarge inbouwt.

Wellicht dat al die onderbroken FPs ze op het verkeerde been hebben gezet?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
alexbl69 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:03:
Best vreemd dit. Waarom zou je als McLaren zoveel risico nemen? Afstelling te laag, te weinig brandstof.... Je zou zeggen dat je in de huidige omstandigheid waarbij het WDC je praktisch niet meer kan ontgaan wat meer veiligheidsmarge inbouwt.

Waarschijnlijk een rekenfoutje? De teams hebben niet veel long runs gedaan naar mijn weten.

Vond de McLaren's al zo laag liggen vergeleken met de RB21, was goed te zien tijdens de finish shots.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:06
Denk dat ook enorm meespeelt. Kijk ook maar naar de double DSQ van Ferrari (Austin?), dat was een Sprint-weekend en dus ook weinig data.

• StefanVerkerk
Er waren toch berichten/geruchten over meerdere teams die skid blocks gebruikten die met warmte uitzetten en dat de FIA extra zou gaan controleren na Brazilië? 1 + 1 = 2?

Edit: dit dus https://www.gptoday.net/e...eams-running-illegal-cars

[ Voor 24% gewijzigd door StefanVerkerk op 23-11-2025 09:09 ]

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:04

spartacusNLD

This is Sparta!!

Als de DSQ door gaat.. en max wint alles (sprint en twee maal grand prix) en norris wordt overal 2e.. wie is er dan wereldkampioen?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Joosie200
  • Niet online
*2.5h nog even uitgeslapen

Wat win je precies bij een te dunne vloer of teveel skidwear? Elke gram lichter equals snellere auto? En is dat dan een reden om net zoals te gokken op lichter brandstofverbruik om de Mclaren's met minder op pad te sturen?

Komt voor mij als casual kijker over als een reden om de strijd om het kampioenschap levend te houden tot Abu Dhabi. Zou wat zijn: na een Hamilton / Max showdown, nu een Norris / Max showdown _O-

• PalingDrone
  • Niet online

Staat nogal wat op het spel, tussen NOR en PIA zal McL niet veel boeien maar zolang Max nog meevecht wordt alles uit de kast getrokken.

• toolkist
  • Niet online
Wognummer schreef op zondag 23 november 2025 @ 08:59:
[...]

ik heb wat onaardige mensen op signal/whatsapp die wel live kijken hehe
Ook daarvan zie ik de zin niet van het hele bericht al op je vergrendelscherm te zien. :+

• Robkazoe

Dat moet volgens mij ook het advies zijn voor de komende twee races. Neem geen risico’s. Laatste twee races zijn op biljard laken circuits. MCL heeft nog steeds een hele goede auto. Als Lando 3e wordt in elke (sprint)race dan is hij er ook gewoon.

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
pff, niet zien aankomen, wel stiekem op gehoopt toen norris voorzichtig met de brandstop moest zijn.

he zal toch niet gebeuren dat max straks het wk verliest door het akkefietje met russel.

Hoe bizar is het dat als dit hierboven niet gebeurt was en antonelli verstappen niet uit de wedstrijd had geramt hij misschien nu met deze dsq bovenaan had gestaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Peter F op 23-11-2025 09:11 ]

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

spartacusNLD schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:08:
Als de DSQ door gaat.. en max wint alles (sprint en twee maal grand prix) en norris wordt overal 2e.. wie is er dan wereldkampioen?
Dat is maar 13 punten bij elkaar aan inlopen.. dus niet genoeg.. als het verschil 24 punten is.

• Wognummer
Joosie200 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:08:

Wat win je precies bij een te dunne vloer of teveel skidwear? Elke gram lichter equals snellere auto? En is dat dan een reden om net zoals te gokken op lichter brandstofverbruik om de Mclaren's met minder op pad te sturen?

Komt voor mij als casual kijker over als een reden om de strijd om het kampioenschap levend te houden tot Abu Dabi. Zou wat zijn: na een Hamilton / Max showdown, nu een Norris / Max showdown _O-
het is toch hoe lager je je auto af kan stellen hoe sneller je bent? en ze willen het ook veilig houden dat de ondervloer niet van je auto slijt :+

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
SpeedfreakR schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:09:
[...]

Dat is maar 13 punten bij elkaar aan inlopen.. dus niet genoeg.. als het verschil 24 punten is.
15 inlopen toch? 2x 7 en 1x 1

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:14

backupdevice

No Risk , Full Push

Wat win je precies bij een te dunne vloer of teveel skidwear? Elke gram lichter equals snellere auto? En is dat dan een reden om net zoals te gokken op lichter brandstofverbruik om de Mclaren's met minder op pad te sturen
Lager bij de grond , wat betere performance geeft .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• SpeedfreakR

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Treveo schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:10:
[...]

15 inlopen toch? 2x 7 en 1x 1
Sorry klopt.. ik dacht 6 punten maar het is 7 ja.

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Peter F schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:09:

ik hoop echt niet dat de rode lijn in het seizoen is dat de punten die max verloor door russel te rammen.
Dan ligt de schuld geheel bij hem zelf, kort lontje zeg maar.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

• PalingDrone
  • Niet online
StefanVerkerk schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:08:
Er waren toch berichten/geruchten over meerdere teams die skid blocks gebruikten die met warmte uitzetten en dat de FIA extra zou gaan controleren na Brazilië? 1 + 1 = 2?

Edit: dit dus https://www.gptoday.net/e...eams-running-illegal-cars
Daar heb je in de kou van Vegas (blijkbaar) weinig profijt van :+

• Robkazoe

Komt voor mij als casual kijker over als een reden om de strijd om het kampioenschap levend te houden tot Abu Dhabi. Zou wat zijn: na een Hamilton / Max showdown, nu een Norris / Max showdown _O-
Uitleg nu.nl is wel goed: De skid block (een plankje onder de vloer) is een kunststof strook die in de jaren '90 werd ingevoerd om te voorkomen dat teams de auto te laag afstellen. Een lagere auto levert meer downforce op, maar zorgt er ook voor dat de vloer de grond raakt. De skid block laat precies zien hoe vaak en hoe hard dat gebeurt, maar mag niet meer dan 9 millimeter afslijten.

• Joosie200
  • Niet online
Wognummer schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:09:
[...]
het is toch hoe lager je je auto af kan stellen hoe sneller je bent? en ze willen het ook veilig houden dat de ondervloer niet van je auto slijt :+
Ja en dat is toch het vraagstuk van porpoising? In ieder geval komt het mij gekunsteld over gezien de strijd om het kampioenschap. Of zijn er in het verleden al vaker volledige teams voor geDSQ?

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dus, ik had echt geen zin om op 5:00 op te staan. Maar Max gewonnen en nu komt dit. Dat lijken 25 punten ingelopen te worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eb9FE22M-W1TjK21gfqxRVEDrmc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fg5T7QOCRkaL5WMTN2vTyXnx.jpg?f=fotoalbum_large

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:06
Joosie200 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:13:
[...]

Ja en dat is toch het vraagstuk van porpoising? In ieder geval komt het mij gekunsteld over gezien de strijd om het kampioenschap. Of zijn er in het verleden al vaker volledige teams voor geDSQ?
Genoeg, o.a. Ferrari dit jaar (Austin uit mijn hoofd)
En ook regelmatig gewoon coureurs, dan is een coureur wel "veilig" andere niet.

Wikipedia: Skid block
Michael Schumacher in a Benetton was disqualified for an excessively worn plank in the 1994 Belgian Grand Prix. Schumacher spun out across the curb at Pouhon corner. Although the curb carved a pattern out into the plank, it was deemed by the FIA to have not been the cause for the excessive wear.

Jarno Trulli in a Jordan was initially disqualified for plank wear after the 2001 United States Grand Prix but the Jordan team successfully appealed the decision to the FIA International Court of Appeal because a steward was absent when the original decision was made, and Trulli's 4th-place finish was allowed to stand.[2][3]

André Lotterer, Benoît Tréluyer and Marcel Fässler, driving the #7 Audi Sport Team Joest R18 e-tron, were excluded from the 2016 6 Hours of Silverstone after finishing in first place. Post-race scrutineering determined that the skid block was less than the 20 mm dictated by FIA World Endurance Championship rules. The ruling was a blow to Audi's hopes in the first round of the WEC season, handing victory to the defending champion Porsche team.[4] The team chose not to appeal.

Lewis Hamilton and Charles Leclerc were disqualified for excessive plank wear in the 2023 United States Grand Prix after being randomly selected for a post-race inspection. Hamilton had originally finished in second place and Leclerc in sixth after starting on pole.[5]

Lewis Hamilton, driving a Ferrari, was disqualified for excessive plank wear at the 2025 Chinese Grand Prix. He had originally finished in sixth place, after starting fifth on the grid.[6]

Nico Hülkenberg, driving a Sauber, was disqualified for excessive plank wear at the 2025 Bahrain Grand Prix. He had originally finished in 15th place, after starting 16th on the grid.[7][8]

[ Voor 76% gewijzigd door Ryur op 23-11-2025 09:15 ]

• Gynnad
Wel blij dat hetzelfde document nu al 10x gedeeld is in dit topic :+

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:04

spartacusNLD

This is Sparta!!

DaniëlWW2 schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:13:
Dus, ik had echt geen zin om op 5:00 op te staan. Maar Max gewonnen en nu komt dit. Dat lijken 25 punten ingelopen te worden.
[Afbeelding]
Ik heb om 07:00 de race aan gezet en precies toen het klaar was kwam ik hier achter. Perfecte timing.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Johri
  • Laatst online: 11:23
ANT had nog een straf van 5 seconden uitstaan. LEC dan?
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord