[F1 2025] Race 21 GP van Brazilië Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:51

Blokker_1999

Full steam ahead

RobertMe schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 20:44:
[...]

Maar toen deed die niet serieus mee? Dubbele gridpenalty. Ten eerste wilde het team daar ogenschijnlijk altijd al een nieuwe motor pakken (+ heel veel plekken), en ten tweede had die een +10? na de crash met Hamilton in Monza. Dus al had die toen P1 gekwalificeerd startte die nog laatste.
Die Q kun je dus niet echt meetellen als je kijkt naar "omdat die de snelheid niet had". Hij hoefde niet en een rondetijd binnen 107% zetten was alles dat nodig was. (En verder de motor sparen)
Toont vooral ook aan hoe goed hij de afgelopen jaren is geweest en dat dit echt wel een moment is waarbij ik hoop dat RBR eens goed gaat kijken hoe het anders moet.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:23

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ik zou als ik Red Bull was gewoon alle onderdelen vervangen omdat ze binnenkort toch al aan een gridstraf komen te zitten en dan de setup aanpassen, waardoor ze vanuit de pitstraat moeten starten. Gewoon een gok nemen en kijken wat het brengt

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:58
En de Mexico onderdelen uit de vloer halen, blijkbaar zitten het er nog op.

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb een veel beter idee. Zet Max in de racing bull, Hadjar heeft P5, dus Max zou daar toch nog wel meer uit moeten kunnen halen.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Shinji schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 20:22:
[...]

Maar Alonso ook! 3x WDC volgend jaar zou mooie bekroning zijn.
Vervolgens doet ALO "een Rosbergje" en VER kan na ALO's pensioen in een warm AMR stoeltje gaan zitten.
En de "bijles/rijinstructeur van Lance" rol van hem overnemen :+

• MikeyMan
  • Laatst online: 13:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Treveo schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:09:
Van haren meldt net dat die vloer er niet onder zit. Zie boven.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:27
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 20:19:
En dit is dus waarom je nooit Newey moet laten gaan.
Verder het idee dat Stroll een Newey auto gaat krijgen. }:|
Zou zomaar de nieuwe WDC kunnen worden met een goede wagen :+

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
SomerenV schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 19:44:
[...]

Ik kan me dat oprecht niet voorstellen. Verstappen voelt een wagen haarfijn aan en deze wagen is al een lange tijd enorm tricky om in een goede window te krijgen, met een gebrek aan feeling. Het lijkt me sterk dat je daar dan mee verder wilt.

Er rommelde gewoon enorm veel rondom Horner, ook al langere tijd. Waarschijnlijk zijn er meerdere factoren geweest die tot zn vertrek hebben geleid, maar dat Verstappen verder wilde met deze wagen en hij niet? Dat vind ik heel moeilijk te geloven.
Horner is de Overmars van RBR

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13:41
Treveo schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:09:
-> d-vine in "[F1 2025] Race 21 GP van Brazilië"

• sNielz123
  • Nu online
Eerlijk gezegd moet ik ook toegeven dat Lando best WDC waardig is na wat hij de laatste races (en daarvoor) laat zien.
Op momenten dat het moet staat hij er nu wel.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wat een klap, jemig! :o
Telemetry showed Bortoleto was doing 339 km/h when he lost control, taking a 34G first impact and a 57G second hit.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• miicker
  • Niet online
sNielz123 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:30:
Eerlijk gezegd moet ik ook toegeven dat Lando best WDC waardig is na wat hij de laatste races (en daarvoor) laat zien.
Op momenten dat het moet staat hij er nu wel.
Totaal oneens. In vrijwel elk team zit een rijder die echt allang de WDC had binnengehaald met een auto die zo goed is als de McLaren.

• PalingDrone
  • Niet online
Miki schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:21:
[...]

Tijdens de paaspinksterdag race op Zandvoort. :+

• Miki
miicker schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:32:
[...]

Totaal oneens. In vrijwel elk team zit een rijder die echt allang de WDC had binnengehaald met een auto die zo goed is als de McLaren.
Lees eens zijn reactie goed door… hij zegt letterlijk met wat Lando laat zien in de laatste races. In het begin van het seizoen was hij erg wisselvallig maar nu moet ik wel bekennen dat hij echt rustig blijft en gewoon ijzersterk rijdt, weinig fouten maakt en echt alles uit zijn wagen weet te persen gezien het grote verschil in tijden en rondetijden.

• miicker
  • Niet online
Miki schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:43:
[...]

Lees eens zijn reactie goed door… hij zegt letterlijk met wat Lando laat zien in de laatste races. In het begin van het seizoen was hij erg wisselvallig maar nu moet ik wel bekennen dat hij echt rustig blijft en gewoon ijzersterk rijdt, weinig fouten maakt en echt alles uit zijn wagen weet te persen gezien het grote verschil in tijden en rondetijden.
Hij zegt letterlijk "de laatste paar races (en daarvoor)"...

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-11 23:54
[...]

Kom op zeg, dat is wel erg kort door de bocht. Lando is gewoon bezig aan z’n eerste echte gooi naar een WDC en moet dat doen met een teamgenoot die zelf ook bloedhard rijdt. Dat is geen walk in the park. En vergeet ook niet dat hij altijd open is geweest over z’n mentale struggles. Dat hij nu de laatse paar weekenden constant presteert laat juist zien hoeveel progressie hij heeft gemaakt.

Het is makkelijk zeggen dat “elke coureur met die auto het had gedaan”, maar het vergt karakter om er ook echt te staan als het moet. En dat doet Lando dit seizoen wel degelijk.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
[...]

Precies. Alleen zitten er bij McLaren 2 die elkaar punten afpakken. Als er nou 1 veel beter was dan de ander was het allang in kannen en kruiken. Norris heeft wat mij betreft de gunfactor in deze. Niet weggelopen toen de McLaren bagger was en laat over het algemeen gewoon goede dingen zien.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
[...]

Hier sluit ik me bij aan, want hij liet heel lang iets anders zien.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Miki schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:21:
[...]

Haha :D
Wie weet inderdaad. :9

It’s the economy, stupid!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:57
Hopelijk gaat Kimi er morgen wel vol voor. Tijdens de sprintrace was het maar lafjes.
En als je al drie rondes hebt gezien dat Norris ingaan sector 3 een net groot genoeg gaatje trekt zodat je er op het 'rechte' stuk niet bijkomt dan leer je ook weinig.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:47

g0tanks

Moderator CSA
miicker schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:10:
Ik heb een veel beter idee. Zet Max in de racing bull, Hadjar heeft P5, dus Max zou daar toch nog wel meer uit moeten kunnen halen.
Als ze Racing Bull als zusterteam willen houden lijkt me dat onverstandig. Er is al veel discusie over mogelijk oneerlijk voordeel van twee teams hebben. Als je dit doet wordt het echt onhoudbaar denk ik.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• RobertMe
  • Laatst online: 11:44
MJHH93 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:55:
[...]

Kom op zeg, dat is wel erg kort door de bocht. Lando is gewoon bezig aan z’n eerste echte gooi naar een WDC en moet dat doen met een teamgenoot die zelf ook bloedhard rijdt. Dat is geen walk in the park. En vergeet ook niet dat hij altijd open is geweest over z’n mentale struggles. Dat hij nu de laatse paar weekenden constant presteert laat juist zien hoeveel progressie hij heeft gemaakt.
Wie het ook wordt, het blijft een kampioen uit armoede. Beide hebben ze echt (meermaals) dikke fouten gemaakt. Canada en Baku natuurlijk al sowieso.

En waar vorig jaar en begin dit jaar Piastri een koele kikker leek en "iedereen" (incl ondergetekende) dacht dat Piastri de grootste kans op het kampioenschap had valt die de laatste races juist gigantisch door de mand. En ja, dan moet ik ook erkennen dat Norris nu wel beter met de druk om lijkt te kunnen gaan en minder fouten en foutjes maakt. Zie bv begin dit jaar waar die de Q steeds vergooide met lockups (of in Spa nog tijdens de race, sneller dan Piastri maar zo ong. om de ronde een lockup waarmee het merendeel van wat die was ingelopen weer verdween). Nu zit die er in de Q wel steeds bij, geen foujes, noch in de race. En met Leclerc in Austin duurde het wel (te?) lang maar ook daar "foutloos".

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

RobertMe schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 23:14:
[...]

Wie het ook wordt, het blijft een kampioen uit armoede. Beide hebben ze echt (meermaals) dikke fouten gemaakt. Canada en Baku natuurlijk al sowieso.

En waar vorig jaar en begin dit jaar Piastri een koele kikker leek en "iedereen" (incl ondergetekende) dacht dat Piastri de grootste kans op het kampioenschap had valt die de laatste races juist gigantisch door de mand. En ja, dan moet ik ook erkennen dat Norris nu wel beter met de druk om lijkt te kunnen gaan en minder fouten en foutjes maakt. Zie bv begin dit jaar waar die de Q steeds vergooide met lockups (of in Spa nog tijdens de race, sneller dan Piastri maar zo ong. om de ronde een lockup waarmee het merendeel van wat die was ingelopen weer verdween). Nu zit die er in de Q wel steeds bij, geen foujes, noch in de race. En met Leclerc in Austin duurde het wel (te?) lang maar ook daar "foutloos".
Maar ondanks die dikke fouten rijden ze de auto wel vaak genoeg naar het podium. Het blijft een team prestatie. WCC voor McL is gewoon verdiend. Als NOR WDC wordt is dat wat mij betreft ook gewoon verdiend. Ik zie ook liever VER het WDC winnen, maar RBR heeft als team z'n zaken gewoon niet goed voor elkaar dit seizoen en dan wordt je terecht geen kampioen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:39
Poh, wat een slechte dit zeg voor Max. 1, 1, 2, 1, 5, 16 in kwalificatie. Het ging zo lekker. Morgen aan de bak, redden wat er te redden valt

Roomba E5 te koop

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:09
Ik weet niet tot hoelang je mag doorwerken als je er voor hebt gekozen om uit de pits te starten? Voor wat het waard is kan je, mede geholpen door het tijdverschil, overnachts nog wat simulaties in Milton Keynes doen en zondag ochtend dit toepassen op de auto. Of dien je door te werken tot de avondklok hiervoor (en zondag niks meer kan doen)

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:20
Voor de statistieken liefhebbers: dit is de eerste keer sinds Australië 2008 dat er geen wereldkampioen in Q3 deel nam. Hamilton stond toen op pole position, maar zou pas later dat jaar zijn eerste kampioenschap winnen.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:16
[...]
Stroll? Yuki?

Sowieso een onzinnige discussie om te hebben of de nr. 1 wel of niet kampioen waardig is. En je vergeet sowieso voor het gemak dat er nog een rijder met dezelfde auto rondrijdt die ook een serie races wist te winnen.

Er telt maar 1 voorwaarde: de rijder die op het eind de meeste punten heeft is verdiend kampioen. Hoe diegene daar is gekomen is gelukkig totaal irrelevant.

I know, niet populair want Lando.

En wetende dat Lando soms kampt met psychische problemen maakt het des te knapper om te zien waar hij nu staat.

[ Voor 20% gewijzigd door renegrunn op 09-11-2025 08:02 ]

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Stroll zit bij Alonso en Yuki bij Max.

Maar de reden dat we nog geen WDC hebben is omdat McLaren ervoor heeft gekozen om niet "Valtteri, this is James" te doen. Anders was of Norris of Piastri al lang niet meer in te halen.

Toevoeging: sowieso niet meer door iemand van ander team.

[ Voor 8% gewijzigd door Jake op 09-11-2025 08:11 ]

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:25
Gisteravond laat heb ik in recordtempo de kwalificatie maar even doorgespoeld. Dat is nogal tegen mijn principes maar op het feestje waar ik gisteren was werd de strekking van de kwalificatie op niet al te spoilervrije wijze medegedeeld. Heel fijn, weg spanning. Nou ja, spanning… :')

Bij Red Bull hebben ze vannacht tijdens de avondklok (curfew) voor teams doorgewerkt aan de auto van Verstappen. Ik ben benieuwd wat hij vanuit de pits nog kan doen. Hopen op chaos voorin net als bij de sprint.

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:19
Max gaat toch een nieuwe motor pakken? Ik ben heel benieuwd hoe het zit met Norris en de motors die hij nog in pool heeft en kwaliteit hiervan.

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:20
Goedemorgen allemaal, het is racday :)

Ok heb er zin in, hopelijk ook kan Max nog een vuist maken en het ka kampioenschap nog in leven houden.

Anders is het wel ironisch dat Max afgelopen jaar de mokerslag uitdeelde :/ en mu potentieel Norris.

• TinusXIII
McLaren heeft vorig jaar ook geen extra motor hoeven pakken. De enige met een Mercedes krachtbron die 5 motoren heeft gebruikt vorig jaar is Lewis.

• TinusXIII
powerboat schreef op zondag 9 november 2025 @ 08:41:
Goedemorgen allemaal, het is racday :)

Ok heb er zin in, hopelijk ook kan Max nog een vuist maken en het ka kampioenschap nog in leven houden.

Anders is het wel ironisch dat Max afgelopen jaar de mokerslag uitdeelde :/ en mu potentieel Norris.
Nou, die mokerslag is gewoon uitgedeeld dood Red Bull hoor :+

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:01

Pierre

Van nature lui!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLF7rrdw0dEW7tkgPtDWURnrcEw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/A5j9dQNvZ2NPwLLnJTO9CPKY.png?f=fotoalbum_large
Bizare foto dit (Reddit)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
  • Max Verstappen kende een dramatisch weekend in Brazilië: hij werd al in Q1 uitgeschakeld – voor het eerst in vijf jaar. Zijn tijd van 1:10,403 was 0,066 seconden te traag om door te gaan.
  • Al in de sprintrace waren er problemen zichtbaar. Verstappen klaagde over te weinig grip en een auto die over de hobbels stuiterde, waardoor hij niet in zijn ritme kwam.
  • Volgens technisch directeur Pierre Waché stond de Red Bull te laag en te stijf afgesteld. Daardoor verloor de auto regelmatig contact met het asfalt en werkte de ophanging niet goed mee.
  • Red Bull probeerde via Yuki Tsunoda een alternatieve setup, maar dat leverde nauwelijks verbetering op. Toen het team terugging naar de oude afstelling, werd het zelfs slechter.
  • Helmut Marko verklaarde dat Verstappen dit weekend “niet fasegewijs, maar constant traag” was – ongebruikelijk voor de Nederlander, die normaal snel zijn problemen oplost.
  • De banden bleken ook een raadsel: soms waren gebruikte banden sneller dan nieuwe sets, iets wat het team niet kon verklaren en wat de engineers extra hoofdbrekens bezorgde.
  • Uiteindelijk besloot Red Bull tot een radicale stap: een compleet nieuwe motor en aangepaste setup. Daardoor moest Verstappen de race vanuit de pitstraat starten.
  • De timing kon nauwelijks slechter, want Verstappen heeft juist nu elke punt nodig om Lando Norris in de titelstrijd bij te benen.
Via
https://www.auto-motor-un...appen-krise-gp-brasilien/

Nog een antwoord van Max via de Telegraaf:
Verstappen had na de teleurstellende kwalificatie even een moment voor zichzelf nodig waarna hij zich even later meldde. „Over het kampioenschap hoeven we het niet meer te hebben. Dat is wel klaar. We moesten tot het einde perfect zijn en vandaag is dat natuurlijk verre van het geval. Het is een paar weken heel goed gegaan en daardoor kregen mensen hoop. Misschien was het valse hoop. Als je kijkt naar de race in Austin, hadden we mazzel dat bij de start Charles voor Lando kwam. We waren daar ook niet de snelste.”

Wat extra info via X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90vrmj0YCWoca4tLsKjhkJDqJ-4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QS1xs9pNwA26t2t6hKZxV7gE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JprZ5rfD5FDX8Una4kzq3UggBQk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/S2N2i0vzsRAk9Ytaxn2oSQe0.gif?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door d-vine op 09-11-2025 09:38 ]

• Treveo
Ik maak me best wel veel zorgen om die "aangepaste setup", volgens mij weten ze gewoon totaal niet wat er mis is met de auto en wat ze dan moeten aanpassen? We weten al dat ze weinig/niets hebben aan de simulator data omdat er heel veel correlatie problemen zijn.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Misschien vinden ze wel de juiste afstelling en gaat die auto straks ontzettend goed! We gaan het zien :)

Kan nog best een mooie race worden als ze het ook weten te vinden!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:38

backupdevice

No Risk , Full Push

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 20:19:
En dit is dus waarom je nooit Newey moet laten gaan.
Verder het idee dat Stroll een Newey auto gaat krijgen. }:|
Newey hield zich bezig met de grote lijnen en was te druk met CTO (te willen ) zijn. De grootste fout was Rob Marshall laten vertrekken naar…..McLaren .

[ Voor 9% gewijzigd door backupdevice op 09-11-2025 09:58 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
backupdevice schreef op zondag 9 november 2025 @ 09:57:
[...]

Veel mensen maken deze fout . Newey hield zich bezig met de grote lijnen. De grootste fout was Rob Marshall laten vertrekken naar…..McLaren .
De grote lijnen van deze RB21 zijn vrij hopeloos. :>
Verder heeft Newey dus juist wel veel gedaan met de ophanging van deze generatie auto's ontwerpen om in combinatie met de aerodynamica, een stabiel platform te krijgen. Ook dat is helemaal weg. En dat is wat Marshall nu toegeschreven word bij McLaren en dat hij dat dus ook bij RBR had gedaan. Dit klopt dus niet. Het was waarschijnlijk een samenwerking onder een visionair leider die wist waar hij naartoe wou en richting gaf. Dat is nu gewoon weg en ze begrijpen die auto's gewoon niet.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Miki
d-vine schreef op zondag 9 november 2025 @ 09:20:
  • Max Verstappen kende een dramatisch weekend in Brazilië: hij werd al in Q1 uitgeschakeld – voor het eerst in vijf jaar. Zijn tijd van 1:10,403 was 0,066 seconden te traag om door te gaan.
  • Al in de sprintrace waren er problemen zichtbaar. Verstappen klaagde over te weinig grip en een auto die over de hobbels stuiterde, waardoor hij niet in zijn ritme kwam.
  • Volgens technisch directeur Pierre Waché stond de Red Bull te laag en te stijf afgesteld. Daardoor verloor de auto regelmatig contact met het asfalt en werkte de ophanging niet goed mee.
  • Red Bull probeerde via Yuki Tsunoda een alternatieve setup, maar dat leverde nauwelijks verbetering op. Toen het team terugging naar de oude afstelling, werd het zelfs slechter.
  • Helmut Marko verklaarde dat Verstappen dit weekend “niet fasegewijs, maar constant traag” was – ongebruikelijk voor de Nederlander, die normaal snel zijn problemen oplost.
  • De banden bleken ook een raadsel: soms waren gebruikte banden sneller dan nieuwe sets, iets wat het team niet kon verklaren en wat de engineers extra hoofdbrekens bezorgde.
  • Uiteindelijk besloot Red Bull tot een radicale stap: een compleet nieuwe motor en aangepaste setup. Daardoor moest Verstappen de race vanuit de pitstraat starten.
  • De timing kon nauwelijks slechter, want Verstappen heeft juist nu elke punt nodig om Lando Norris in de titelstrijd bij te benen.
Via
https://www.auto-motor-un...appen-krise-gp-brasilien/

Nog een antwoord van Max via de Telegraaf:
Verstappen had na de teleurstellende kwalificatie even een moment voor zichzelf nodig waarna hij zich even later meldde. „Over het kampioenschap hoeven we het niet meer te hebben. Dat is wel klaar. We moesten tot het einde perfect zijn en vandaag is dat natuurlijk verre van het geval. Het is een paar weken heel goed gegaan en daardoor kregen mensen hoop. Misschien was het valse hoop. Als je kijkt naar de race in Austin, hadden we mazzel dat bij de start Charles voor Lando kwam. We waren daar ook niet de snelste.”

Wat extra info via X

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ik dit lees klinkt het wat onwerkelijk en amateuristisch voor een top team wat nog kans maakte op een WDC prolongatie.
Het circuit is niet nieuw, data uit de simulator en uit P1 moet er ook zijn geweest om inzichten op te doen. Vervolgens wordt Tsunoda ook nog volledig opgeofferd met 0 resultaat.

Wat is er gebeurd, is letterlijk de druk te hoog geworden?

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:35
Een raketmotor voor Max? ;)

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Het enigste wat nu nog nodig is, is regen of omstandigheden zoals gisteren bij de sprint

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13:51
Lijkt mij eigenlijk niet handig met een olietanker die lastig te besturen is, is in de regen meer een nadeel dan een voordeel gok ik.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:38

backupdevice

No Risk , Full Push

DaniëlWW2 schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:01:
[...]

De grote lijnen van deze RB21 zijn vrij hopeloos. :>
Verder heeft Newey dus juist wel veel gedaan met de ophanging van deze generatie auto's ontwerpen om in combinatie met de aerodynamica, een stabiel platform te krijgen. Ook dat is helemaal weg. En dat is wat Marshall nu toegeschreven word bij McLaren en dat hij dat dus ook bij RBR had gedaan. Dit klopt dus niet. Het was waarschijnlijk een samenwerking onder een visionair leider die wist waar hij naartoe wou en richting gaf. Dat is nu gewoon weg en ze begrijpen die auto's gewoon niet.
Niemand zegt ook dat Marshall dit allemaal gedaan heeft en ja , dit was zeker n een samenwerking van 3 masterminds.

Maar het vertrek van newey was iets wat er al lang aan zat te komen . Ja Newey is een genie , maar Marshall’s vertrek is nog steeds zichtbaar. Reden voor Marshall om te vertrekken was omdat Newey te veel in controle wilde zijn en teveel petjes op had . Marshall zou graag CTO geworden zijn.

Marshall was al jaren chief engineering officer en sinds zijn garden leave kan je niet zeggen dat er een stijgende lijn zit in de performance van de RedBull. En bij MCL dus wel.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFcV6KKaMdcSd2j-yRf-OXJA678=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HUtzGmHljQ8ZLuuauPJpeMln.webp?f=fotoalbum_large

Helaas geen regen

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:16
Miki schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:04:
[...]

Wat is er gebeurd, is letterlijk de druk te hoog geworden?
Nee, en dat is al meermaals door Max en RBR aangegeven, ook gisteren weer: men weet het simpelweg niet. Ze hebben blijkbaar niet de juiste middelen (mensen, data, windtunnel, koekjes, kennis, etc) in huis om te kunnen achterhalen waarom de ene race Max (de wagen) bloedsnel is, en het andere weekend nergens is.

• RobertMe
Treveo schreef op zondag 9 november 2025 @ 09:51:
Ik maak me best wel veel zorgen om die "aangepaste setup", volgens mij weten ze gewoon totaal niet wat er mis is met de auto en wat ze dan moeten aanpassen? We weten al dat ze weinig/niets hebben aan de simulator data omdat er heel veel correlatie problemen zijn.
Het is niet alsof de auto nog veel slechter kan worden. En nu weer een andere setup kan wellicht nog wat werkbaars opleveren. De 3 of 4 setups die ze nu hebben gehad werken in ieder geval niet.

En wat ook nog kan is dat ze terug gaan naar de setup van de sprint. Tussen sprint en Q hebben ze immers de setup nog kunnen aanpassen.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:32

Martinspire

Awesomeness

Ik verwacht eigenlijk niet dat een regenbui het verschil gaat maken dit jaar. De auto's zijn al erg lastig in te halen en dat nieuwe glibberige asfalt zal niet helpen. Plus de auto loopt gewoon niet goed, dus dat is echt geen uitgemaakte zaak. Vorig jaar was een uitzondering, dat gaat ie niet zomaar herhalen en de rest zal ook niet stilgezeten hebben, die zagen zijn racelijnen ook echt wel.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• MikeyMan
  • Laatst online: 13:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

renegrunn schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:46:
[...]

Nee, en dat is al meermaals door Max en RBR aangegeven, ook gisteren weer: men weet het simpelweg niet. Ze hebben blijkbaar niet de juiste middelen (mensen, data, windtunnel, koekjes, kennis, etc) in huis om te kunnen achterhalen waarom de ene race Max (de wagen) bloedsnel is, en het andere weekend nergens is.
Is die nieuwe windtunnel al eens een keertje klaar ook? Newey kon nog wel uit de voeten met die middeleeuwse droogkap. Maar kan me voorstellen dat dat voor de jongere generatie ook geen pre is.

• RobertMe
Martinspire schreef op zondag 9 november 2025 @ 11:11:
Ik verwacht eigenlijk niet dat een regenbui het verschil gaat maken dit jaar. De auto's zijn al erg lastig in te halen en dat nieuwe glibberige asfalt zal niet helpen. Plus de auto loopt gewoon niet goed, dus dat is echt geen uitgemaakte zaak. Vorig jaar was een uitzondering, dat gaat ie niet zomaar herhalen en de rest zal ook niet stilgezeten hebben, die zagen zijn racelijnen ook echt wel.
Die regen-lijnen had de rest natuurlijk ook al kunnen leren van 2016, en dat deden ze vorig jaar ook al niet. Ik denk dus niet dat er veel wordt "geleerd" door races terug te kijken. Of Verstappen reed gewoon weer andere lijnen. Of door "muscle memory" behoud men toch eerder standaard de racelijn i.p.v. een regen lijn die men iemand anders heeft zien doen. In 2016 kreeg Ricciardo volgens mij letterlijk vertelt hoe en waar in te halen op basis van wat Verstappen deed, en die kreeg het ook niet voor elkaar.

• Treveo
RobertMe schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:52:
[...]

Het is niet alsof de auto nog veel slechter kan worden. En nu weer een andere setup kan wellicht nog wat werkbaars opleveren. De 3 of 4 setups die ze nu hebben gehad werken in ieder geval niet.

En wat ook nog kan is dat ze terug gaan naar de setup van de sprint. Tussen sprint en Q hebben ze immers de setup nog kunnen aanpassen.
Dat is zo, slechter kan wel: laatste worden :o

Na de sprint dachten ze ook dat ze setup niet slechter konden krijgen ;)

Maar inderdaad, ergens snap ik het wel. Als je nu niet nog meer risico's neemt, wint NOR het WK 100%. Dus ze gaan het wel proberen.

• d-vine
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jx6r9fJwH54bVOq64rUaO1p2JzI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E4LhPN90PUCcuPiihWIymvzj.jpg?f=fotoalbum_large

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
RobertMe schreef op zondag 9 november 2025 @ 11:43:
[...]

Die regen-lijnen had de rest natuurlijk ook al kunnen leren van 2016, en dat deden ze vorig jaar ook al niet. Ik denk dus niet dat er veel wordt "geleerd" door races terug te kijken. Of Verstappen reed gewoon weer andere lijnen. Of door "muscle memory" behoud men toch eerder standaard de racelijn i.p.v. een regen lijn die men iemand anders heeft zien doen. In 2016 kreeg Ricciardo volgens mij letterlijk vertelt hoe en waar in te halen op basis van wat Verstappen deed, en die kreeg het ook niet voor elkaar.
Sowieso zat er een verschil tussen vorig jaar 2016. In 2016 reed die in T3 de buitenom lijn continue terwijl die vorig jaar die alleen voor overtakes gebruikte. Als er geen verkeer was volgde die gewoon de race lijn.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
LOL:
It’s forecast to be dry later, but was also forecast to be dry now so

• PalingDrone
  • Niet online
Jake schreef op zondag 9 november 2025 @ 12:13:
[...]

LOL:
It’s forecast to be dry later, but was also forecast to be dry now so
Poncho time ! oOo :D

• d-vine
  • Nu online
weer update.
Opdrogen de baan zou ook leuk zijn, maar ik denk met deze bericht en dat het bij de start het droog genoeg is.
Tenzij Interlagos een kleine verrassing in petto heeft

[ Voor 67% gewijzigd door d-vine op 09-11-2025 12:26 ]

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:31

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Antonelli heeft thuis bij ons een mama appelsap veroorzaakt.
Mijn vrouw hoorde steeds tante nellie. :D
Hoor het nu niet anders meer :+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ze hebben de curbs in bocht 3 aangepast zodat het water er niet meer in blijft staan:

Afbeeldingslocatie: https://www.the-race.com/content/images/size/w1000/2025/11/IMG_1428.png

En de banden voor de race:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/G5T--odXcAAMjvn?format=jpg&name=small

[ Voor 24% gewijzigd door pilskes op 09-11-2025 13:16 ]

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Nadeel voor Norris is wel dat hij nog steeds ergens dit seizoen die gridstraf moet gaan pakken voor een nieuwe motor en Verstappen hem nu pakt op een baan waar hij makkelijk naar voren kan rijden (ALS ze de juiste setup vinden).

[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 09-11-2025 13:20 ]

• TinusXIII
G_Dragon schreef op zondag 9 november 2025 @ 13:19:
Nadeel voor Norris is wel dat hij nog steeds ergens dit seizoen die gridstraf moet gaan pakken en Verstappen hem nu pakt op een baan waar hij makkelijk naar voren kan rijden (ALS ze de juiste setup vinden).
Hoezo moet Norris nog ergens een gridstraf pakken? Vorig jaar hebben alle Mercedesmotoren het gewoon gered zonder gridstraffen, op Hamilton na.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
TinusXIII schreef op zondag 9 november 2025 @ 13:20:
[...]

Hoezo moet Norris nog ergens een gridstraf pakken? Vorig jaar hebben alle Mercedesmotoren het gewoon gered zonder gridstraffen, op Hamilton na.
Nieuws niet gevolgt?
Kwam namelijk laatst dit bericht tegen.. :p

• TinusXIII
G_Dragon schreef op zondag 9 november 2025 @ 13:22:
[...]

Nieuws niet gevolgt?
Kwam namelijk laatst dit bericht tegen.. :p
Ja klopt, maar waar de Hondamotoren vorig jaar allemaal over de limiet gingen is dat niet het geval bij Mercedes. Ik denk dat McLaren het gewoon gaat uitrijden met wat ze in hun poule hebben zitten. Tenzij ze een keer een totale verneukte kwalificatie hebben zoals Verstappen gisteren.

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:30
We moeten gewoon hopen op een overmoedige Antonelli bij de start, net zoals in Oostenrijk. En Max die dan toch nog een paar puntjes weet te sprokkelen.

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:34
Is dit lokale tijd? Want dan is de race natuurlijk allang gereden :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

StefanVerkerk schreef op zondag 9 november 2025 @ 08:21:
Gisteravond laat heb ik in recordtempo de kwalificatie maar even doorgespoeld. Dat is nogal tegen mijn principes maar op het feestje waar ik gisteren was werd de strekking van de kwalificatie op niet al te spoilervrije wijze medegedeeld. Heel fijn, weg spanning. Nou ja, spanning… :')

Bij Red Bull hebben ze vannacht tijdens de avondklok (curfew) voor teams doorgewerkt aan de auto van Verstappen. Ik ben benieuwd wat hij vanuit de pits nog kan doen. Hopen op chaos voorin net als bij de sprint.
Herkenbaar, gruwelijk irritant als mensen op bijv. verjaardagen F1 uitslagen spoilen idd. Van die nu.nl supporters die eigenlijk geen echte fans zijn

• d-vine
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMiqMZmtk5hsqfFaKsXLay1eLWI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbMnPha4vpX0d29rnemxz4lM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5E87FO86jlj3XJg0sEUHwJgcO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NsztmfMpk36YASXBhhGv8ciy.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JeFV1bqQOXl-l5-eDL9Jh2-OuRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HspTSyxEsd0XIbgeb4MUecXF.jpg?f=fotoalbum_large

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online
Zou toch leuk zijn als er alsnog een buitje over trekt tijdens ( of vlakvoor ) de race met een getergde max vanuit pitlane met hopelijk een meer juist afgestelde auto. Dan zouden we nog wel eens een leuke race kunnen krijgen. Zoniet dan wordt het treintje rijden ben ik bang.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Mag zeker nog wel een bui gaan vallen voor een leuke race

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Huh klopt dat wel? Max nog drie (!) nieuwe Softs? Ik meende dat hij gisteren juist niet op nieuwe kon kwalificeren omdat hij nog maar één setje had :?

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord