[F1 2025] Race 20 GP van Mexico Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste
Acties:
  • 67.536 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05:20
Wat een pech met die VSC, ik had hem graag die move nog zien maken. Toch een prachtige race gezien vandaag!

Maar die gasten bij Viaplay… serieus? Ze zijn daar live aanwezig, alleen om naar de FOM-stream te kijken en daar commentaar op te geven? Dan kunnen ze net zo goed in Hilversum blijven zitten om daar te zeuren over de regie. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze met meer dan één scherm zouden werken. Dan zouden ze tenminste niet zo afhankelijk zijn van de inderdaad belachelijk slechte regie van vandaag.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Justevo schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:03:
[...]

Kolder. En ik stop hier de video ook nog een seconde zodat je ziet dat hij links en rechts achter de barrière staat, de auto rolt nog een stuk verder door. En dit is in het langzame stadion gedeelte. Een VSC was helemaal nergens voor nodig.

[Afbeelding]
Het gaat om de marshalls op de baan. Zolang de Williams nog niet achter de hekken staat zijn de marshalls ook niet veilig. Denk nou eens na! De FIA ramt niet voor de lol op de VSC knop. Waarom zouden ze dat doen als zowel Verstappen als Piastri bijna hun voorganger inhalen (en dus het WK spannender maken)? Dit doen ze niet voor niets. Kap met die wilde complottheorieën.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:09
Volgens Duits commentaar werd de VSC deployed omdat er marshals op de baan stonden bij de auto van Sainz. Ook te zien op de beelden. Als ze de auto daar gewoon hadden laten staan, was het vermoedelijk bij dubbel geel gebleven. Wat een gepruts... Eerst dat incident met Lawson en dan dit.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:12
Lawson ontwijkt 2 marshalls, eerder in de race: https://dubz.co/v/d18a85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Traditie daar, deze keer niet op de tribune in het stadion wat op zich al een vooruitgang is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-10 02:17
[...]

Kolder. En ik stop hier de video ook nog een seconde zodat je ziet dat hij links en rechts achter de barrière staat, de auto rolt nog een stuk verder door. En dit is in het langzame stadion gedeelte. Een VSC was helemaal nergens voor nodig.

[Afbeelding]
De auto stond niet volledig achter de barrier en tijdens de VSC zijn er dus marshalls die de auto achter de barrier hebben geduwd. Dus die VSC is wel volgens het protocol (auto achter de barrier duwen) geweest, maar was niet echt nodig voor die laatste ronde nee. Maar ja, waar leg je dan de grens? Hoeveel rondes laat je zo'n auto buiten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:17

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzlDjWMvu6eh8QfpnNPwZGrMUe4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WSirZvPBx80vEFdMFVWDeFiu.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

[...]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/2v224xhr1jxf1.jpeg
Ze hadden ook een VSC kunnen geven voor die witte auto... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
HollowGamer schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:06:
[...]

Omdat een vergelijking met voetbal het eenvoudigst is. Bij het wielrennen zijn er ook incidenten geweest, waarom dat niet erbij halen? Of darten?
Goede vraag waarom niet :+ ik maakte de vergelijking met voetbal niet dus vraag me hetzelfde af.

Ik zie liever het niveau van Tennis dan Voetbal zeg maar als het om supporters aan komt. Al zit er dan wel weer wat weinig beleving bij Tennis.

De sfeer om het circuit is gewoon top van wat ik heb meegemaakt. Blij zijn dat het niet zoals voetbal is, zoals werd gesteld, is imho de lat heel laag leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:23
dutchgio schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 22:58:
[...]

Met een race minder. ;)
Tenzij Piastri en Norris er een keer samen af gaan lijkt het een brug te ver, maar er is in ieder geval nog kans.
Max staat 36 en 35 punten achter. 4x winnen (wat ik niet verwacht, maar Max is Max), dan is het nog maar 7 of 8 punten in het meest ongunstige geval. En dan zijn historisch gezien desprints ook nog eens voor Max, dus is het 5 of 6 pt. Met de Ferraris en Mercedessen af en toe in de mix is het geen onmogelijk scenario, zelfs als de McLarens geen DNFs hebben.
ik heb er geen verwachtingen van, maar hopen mag altijd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:36
Gave post race show.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Benieuwd of dat boe geroep Norris nog pijn doet, hij was er duidelijk niet blij mee.
Max heeft het vaak genoeg meegemaakt, maar hem doet het niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13
Damian schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 22:45:
[...]

Zat je wel te kijken?

Wat een stelletje zeurpieten hier weer zeg...

Aluhoedjes af en op naar de volgende race!
Ik snap nog steeds niet waarom exact dan die VSC, toch veel te laat naar dit middel gegrepen?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:28
jan390 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:08:
Lawson ontwijkt 2 marshalls, eerder in de race: https://dubz.co/v/d18a85
Holy sh*t! Dit is wel een grove fout van of de marshall post of van de wedstrijdleider. Pfoe... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Wyke schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:10:
[...]

Max staat 36 en 35 punten achter. 4x winnen (wat ik niet verwacht, maar Max is Max), dan is het nog maar 7 of 8 punten in het meest ongunstige geval. En dan zijn historisch gezien desprints ook nog eens voor Max, dus is het 5 of 6 pt. Met de Ferraris en Mercedessen af en toe in de mix is het geen onmogelijk scenario, zelfs als de McLarens geen DNFs hebben.
ik heb er geen verwachtingen van, maar hopen mag altijd :)
Als Hamilton nou ook zo zou vechten tegen Norris zoals die dat tegen Max doet... dan is er zeker kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Waah schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:09:
[...]

Goede vraag waarom niet :+ ik maakte de vergelijking met voetbal niet dus vraag me hetzelfde af.

Ik zie liever het niveau van Tennis dan Voetbal zeg maar als het om supporters aan komt. Al zit er dan wel weer wat weinig beleving bij Tennis.

De sfeer om het circuit is gewoon top van wat ik heb meegemaakt. Blij zijn dat het niet zoals voetbal is, zoals werd gesteld, is imho de lat heel laag leggen.
In tennis is het ook raak de laatste tijd. Daarnaast zijn er de atleten die zich niet kunnen gedragen.

Snap de vergelijking, maar in elke sport is het zo helaas. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
Jeuh, ze hebben het play knopje weer gevonden. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:00
Waah schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:01:
[...]

Voor straf de laatste race allemaal gelijke punten tussen Max/Norris/Piastri. En Michael Masi wordt race director
En Albon of Sainz word vervangen door Latifi _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-10 21:21
Mog schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:07:
[...]

Het gaat om de marshalls op de baan. Zolang de Williams nog niet achter de hekken staat zijn de marshalls ook niet veilig. Denk nou eens na! De FIA ramt niet voor de lol op de VSC knop. Waarom zouden ze dat doen als zowel Verstappen als Piastri bijna hun voorganger inhalen (en dus het WK spannender maken)? Dit doen ze niet voor niets. Kap met die wilde complottheorieën.
Er stonden geen marshalls op de baan, nooit gestaan. Deze twee, en alleen deze twee, duwden de auto. Dit is het moment dat ze beginnen te duwen, waarbij de barrière links al niet eens meer te zien is.
Ze hebben dus nooit op de baan gestaan. Je zit er gewoon naast, de veiligheid is nooit in het geding geweest.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VbhBO0QGuSJx65NnYSvp07OJGdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BZY1N5aMv5Wi9VVYZEA84YQg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Exocet schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:10:
Benieuwd of dat boe geroep Norris nog pijn doet, hij was er duidelijk niet blij mee.
Max heeft het vaak genoeg meegemaakt, maar hem doet het niks.
Max boeit het vaak wel denk ik, maar hij heeft een dikke huid en wint alles. Als RUS dat doet, dan is het toch minder leuk lol.

Vind het wel sneu voor Lando, heb ook vaak het gevoel dat hij geleid wordt door Zak in zijn uitspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:02
Voor de post-race show uitgeweken naar mijn pc.
Daar werkt het wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Blik1984 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:06:
[...]

Derde is wel vrij zeker met ~60 punten voorsprong op Russell
Het zal Verstappen aan z’n achteruitgang oxideren of hij tweede, derde of vierde wordt ;)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:39
HollowGamer schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:12:
[...]

In tennis is het ook raak de laatste tijd.
Met name US Open... Maar wel iets van de laatste jaren inderdaad.

Meanwhile on ad.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTiPxFx3whLXDVCFmHXbgwuIs3k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DLRqRMp9A7b3h0PuDdNtOfef.png?f=fotoalbum_large

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 19:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Waah schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:11:
[...]

Als Hamilton nou ook zo zou vechten tegen Norris zoals die dat tegen Max doet... dan is er zeker kans!
Als Lewis in de buurt is dan weet je dat je moet uitkijken. Die kan echt niet close racen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Peter F schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:00:
Kleine plot twitst nog

Mercedes en Mclaren hebben mogelijk het budgetcap overschreden in 2024. Dit is door sky italie en ook door een engelse zneder bevestigd. kan zo maar zijn dat er nog een straf volgt. ben benieuwd.
Uit wat zou die straf bestaan? Is dat niet al eens eerder gebeurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:08
HollowGamer schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:16:
[...]

Red Bull had minder windtunnel en CFD tijd toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-10 23:18
[...]

RBR ? :), je krijgt 1 jaar nog minder budget op je budgetcap? 5% ofzoiets?

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEj9L08Jn9M4Pj5M32aKP2GNOQs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FAqqgcwcNFxaaFpXBz9z3LU4.jpg?f=user_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:39
[...]

Jep RBR, en is het toen niet het achter de schermen opgelost?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Meen je...

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 27-10-2025 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:22

Harrie

NederVlaming

Joris748 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:15:
[...]

Het zal Verstappen aan z’n achteruitgang oxideren of hij tweede, derde of vierde wordt ;)
Nah, dan is hij het liefst 4e, dan hoeft hij niet naar dat gala.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
Wanneer was dit? toen er geel was in T1 in het begin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001

Theuno

Da Devil Crew

mathy_ schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:07:
Maar die gasten bij Viaplay… serieus? Ze zijn daar live aanwezig, alleen om naar de FOM-stream te kijken en daar commentaar op te geven?
Volgens mij doen ze alsof, voor de kijkers.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wyke schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:24:
[...]

Het is me nog niet duidelijk wanneer dit precies was, kom het ook echt net tegen op Twitter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7TtVQCUo2_sTBJLqruI5oVBNB7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/umiR3bPr7Bh9fAbw53gnH6qC.jpg?f=fotoalbum_large

De reden blijkbaar voor de VSC, een rokende auto bij Sainz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 19:01

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Red Bull kreeg het volgende:
Red Bull Racing kreeg voor het breken van de budget-/kostenplafondregels in de FIA (voor het seizoen 2021) een boete van US$ 7 miljoen. Daarnaast kreeg het team een 10 % reductie in windtunnel-/CFD-aerodynamische testtijd voor één jaar.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
G_Dragon schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:29:
[Afbeelding]

De reden blijkbaar voor de VSC, een rokende auto bij Sainz.
kon Carlos nou echt niet even 3 meter verder rijden/rollen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9v6yUPiYaY5ecVmXCdBgc2ajVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1XSsMw0bvM9iVK4AqNu5gqZF.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Wyke schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:30:
[...]

kon Carlos nou echt niet even 3 meter verder rijden/rollen?
Geen enkele auto gaat daar rechtdoor op die plek in zo'n langzame bocht.

Vsc was echt onzin. Double yellow is al flink vertragen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
De vraag is: smaakt het naar meer Max?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Max lekker nuchter bij Viaplay (vrije vertaling) " Ik denk dat een safetycar mij in m'n carrière ook heeft geholpen". Soms zit ie mee, soms zit ie tegen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06:00
Ik kan me toch niet voorstellen dat Max geen dauw krijgt voor t negeren van de gele vlag op t eind...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
D-Ed schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:33:
Max lekker nuchter bij Viaplay (vrije vertaling) " Ik denk dat een safetycar mij in m'n carrière ook heeft geholpen". Soms zit ie mee, soms zit ie tegen :+
Welke safety car zou die dan bedoelen? :Y)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Waah
sly___ schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:33:
Ik kan me toch niet voorstellen dat Max geen dauw krijgt voor t negeren van de gele vlag op t eind...
Hij heeft gelift, ferrari is niet ingehaald. De enige die er over klaagt ben jij. Dus tenzij je lijntjes hebt met de FIA of de stewards :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Waah schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:34:
[...]

Welke safety car zou die dan bedoelen? :Y)
Ik heb geen screenshot gemaakt maar als je z'n smile ziet dan weet iedereen meteen welke 8) _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
D-Ed schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:33:
Hoppa wat een geweldige uitspraak, lekker hollands en nuchter *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
G_Dragon schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:35:
[...]

Hoppa wat een geweldige uitspraak, lekker hollands en nuchter *O*
Nu al ben benieuwd naar het Sky interview ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 22:03
Wyke schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:24:
[...]

Jup. Doordat LAW pitte (voor nieuwe vleugel) zat die niet meer bij the pack. Totale fuckup van de course director dinges dus. Regie liet zelfs nog de track map zien waarop je dus het blauwe bolletje door de gele zone zag gaan. Director of the course had dit dus zeker moeten zien en zijn mensen niet de baan op sturen / op tijd weg roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Leclerc had verwacht dat zijn race zou eindigen in bocht 1 met Lewis die hem naar Max duwde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
Lewis: "it was fun at the start" met de meest depressieve blik ooit XD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
renegrunn schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:21:
[...]

Jep RBR, en is het toen niet het achter de schermen opgelost?
Nee, boete en windtunnel tijd reductie in elk geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
sly___ schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:33:
Hij heeft gelift... Dus is niet genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Shinji schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:39:
[...]

Nee, boete en windtunnel tijd reductie in elk geval.
En dat was een minor infraction. Als het een grotere infraction is, kan het wel punten kosten voor het kampioenschap of zelfs DSQ dacht ik bij extreme gevallen.

Voor McLaren is het natuurlijk wel lastig. Want in 2024 hebben ze hele grote stappen gemaakt die voor de voorsprong van 2025 hebben gezorgd. Als Max tot slechts enkele punten kan komen, haal je echt heel wat gezeik op de hals als je in 2024 flink boven budget hebt gezeten, want dat is dus inclusief ontwikkeling van de 2025 auto...

Dan missen ze Horner wel denk ik. Want ALS McLaren een major infraction heeft begaan... dan zou Horner als een pitbull er bovenop gaan tot de rechter aan toe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:09

SuBBaSS

-has Ryzen

D-Ed schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:36:
[...]

Nu al ben benieuwd naar het Sky interview ;)
En? Was het wat je verwachtte?

Hij was heel redelijk.

De meltdown op sky over het geboe op Norris of het "grote onrecht" dat Lewis aangedaan is was echter van een heel andere orde. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
RobertMe schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:37:
[...]

Jup. Doordat LAW pitte (voor nieuwe vleugel) zat die niet meer bij the pack. Totale fuckup van de course director dinges dus. Regie liet zelfs nog de track map zien waarop je dus het blauwe bolletje door de gele zone zag gaan. Director of the course had dit dus zeker moeten zien en zijn mensen niet de baan op sturen / op tijd weg roepen.
Als ik mij niet vergis zijn de marshals vrijwilligers. Kan best wat Mexicaans temperament/enthousiasme zijn van een marshal die instructies negeert en de held wil uithangen door spul van het circuit te trekken. Zelfde kan ik me ook voorstellen bij die VSC op het laatst; overijverige marshals die de baan betreden om de auto van Sainz weg te duwen, waardoor pas na een kleine ronde met nog 1 ronde te gaan geel werd omgezet naar een VSC. Een competente race director had laten doorracen, maar VSC is vermoedelijk protocol als iemand de baan betreedt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
SuBBaSS schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:44:
[...]

Hij was heel redelijk.

De meltdown op sky over het geboe op Norris of het "grote onrecht" dat Lewis aangedaan is was echter van een heel andere orde. :D
Was dat na de race? Dan weet ik ff wat ik moet terugkijken. Vooral sky en Lewis zou ik graag ff terug laten luisteren aan een collega die nog elke week weer begint over 2021 en dat de Lewis-fans altijd vergeten wat Lewis bij Max heeft gedaan met Silverstone etc.... Als ik dat kan voeden laat ik dat niet natuurlijk. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Toch een van de leukste Mexico races sinds jaren gezien, zat niet echt een dood moment in. Beetje jammer van die VSC maarja.
Op naar Brasil (een van m'n favoriete tracks en met een beetje geluk ook nog behoorlijk wisselvallig weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
KlaasjeNL schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:44:
[...]

Als ik mij niet vergis zijn de marshals vrijwilligers. Kan best wat Mexicaans temperament/enthousiasme zijn van een marshal die instructies negeert en de held wil uithangen door spul van het circuit te trekken. Zelfde kan ik me ook voorstellen bij die VSC op het laatst; overijverige marshals die de baan betreden om de auto van Sainz weg te duwen, waardoor pas na een kleine ronde met nog 1 ronde te gaan geel werd omgezet naar een VSC. Een competente race director had laten doorracen, maar VSC is vermoedelijk protocol als iemand de baan betreedt.
Dat is een hele stapel aannames :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
Waah schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:46:
[...]

Klopt :+ Maar het is niet zo dat we in het verleden niet vaker rare fratsen hebben gezien van marshals. Dus helemaal onwaarschijnlijk is het niet.

[ Voor 29% gewijzigd door KlaasjeNL op 26-10-2025 23:48 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Even van de buren op Reddit geleend, de laptimes van Verstappen in zijn stint op softs. Had iemand al gezegd dat Max een machine is?? _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYkKHAcRGOVHXvERFN7_S4oMu7w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/oKj3xGk5e2ezXbESbHHyjFg7.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Nouja, er zijn maar 2 opties. Of bij race control hebben ze gigantisch zitten te slapen (en het is niet de eerste keer dat ze fouten maken met pitstops. Was Gasly in Suzuka '22? niet met exact dezelfde reden, dat die in de regen de marshalls half overhoop reed doordat (die geel negeerde en) ze op de baan liepen doordat RC hem "gemist" had door een stop. + de vele last lap pitstop fuckups). Of dus een marshall die de instructies niet opvolgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
PalingDrone schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:46:
Toch een van de leukste Mexico races sinds jaren gezien, zat niet echt een dood moment in. Beetje jammer van die VSC maarja.
Op naar Brasil (een van m'n favoriete tracks en met een beetje geluk ook nog behoorlijk wisselvallig weer)
De voorspellingen zijn niet verkeerd!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D_chx2H3vMuBYgzQolUlhgWVL9o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kSr5awrNUao90ZfrDgYcWTC8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
RUS is, nadat hij z'n "ideale schoonzoon" masker al afzette tijdens de race nog best zuur bij Sky.
Lawnmowerrace en "something has to change", "if there was gravel..." beetje dat gemekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
KlaasjeNL schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:47:
[...]

Klopt :+ Maar het is niet zo dat we in het verleden niet vaker rare fratsen hebben gezien van marshals. Dus helemaal onwaarschijnlijk is het niet.
Zeker. Maar ook genoeg fratsen van de race director :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Waah schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:51:
[...]

[Afbeelding]
Leuk voor het weekend als ze willen doorwerken met opbouwen, maar de (sprint)race is pas in het weekend van 8 / 9 november. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
StefanVerkerk schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:47:
Even van de buren op Reddit geleend, de laptimes van Verstappen in zijn stint op softs. Had iemand al gezegd dat Max een machine is?? _/-\o_

[Afbeelding]
Tsja. Had die nu maar harder gereden. Daar had die meer aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Waah schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:51:
[...]

[Afbeelding]
Voorspellingen zijn daar vrijwel altijd verkeerd ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
StefanVerkerk schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:52:
[...]

Leuk voor het weekend als ze willen doorwerken met opbouwen, maar de (sprint)race is pas in het weekend van 8 / 9 november. ;)
-O- een week geen F1!? Fml.... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

[...]

Was dat na de race? Dan weet ik ff wat ik moet terugkijken. Vooral sky en Lewis zou ik graag ff terug laten luisteren aan een collega die nog elke week weer begint over 2021 en dat de Lewis-fans altijd vergeten wat Lewis bij Max heeft gedaan met Silverstone etc.... Als ik dat kan voeden laat ik dat niet natuurlijk. :Y
Probeer het interview van die blonde sky dame met Piastri ook mee te pakken.
"Read the room" zou ik tegen haar zeggen.
Begint te praten over zijn goede race en weet ik wat al niet meer. Arme kerel zat er mentaal nogal doorheen, maar ze bleef maar zuigen... :X

Die 'meltdown' was tijdens Karun's skypad-babbeltje trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door SuBBaSS op 26-10-2025 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Waah schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:37:
Lewis: "it was fun at the start" met de meest depressieve blik ooit XD
Zijn penalty was weliswaar terecht maar je moet toch medelijden met hem hebben (p op sportief vlak). Moet het hele seizoen al dealen met Ferrari clowns, een matige auto die LiCo nodig heeft en dan kwalificeert hij eindelijk eens een keer lekker en dan is z’n race na een paar bochten weer verpest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
Tk55 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:54:
[...]

Zijn penalty was weliswaar terecht maar je moet toch medelijden met hem hebben (p op sportief vlak). Moet het hele seizoen al dealen met Ferrari clowns, een matige auto die LiCo nodig heeft en dan kwalificeert hij eindelijk eens een keer lekker en dan is z’n race na een paar bochten weer verpest.
Tja helaas. Maar hij heeft zelf gekozen voor Ferrari terwijl die wist wat vooor clowns daar zaten.... de auto is zeker niet top, maar welke auto is dat wel in dit veld behalve de McLaren? En de race heeft die toch wel aan zichzelf te danken...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
StefanVerkerk schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:52:
[...]

offtopic:
Iemand is dan jarig ;) Is het erg onaardig om 2 uitvallende McL als kadootje te vragen? Vraag dit uiteraard voor "een vriend" :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Waah schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:52:
[...]

Zeker. Maar ook genoeg fratsen van de race director :+
Race director heeft daar weinig mee te maken. Clerk of the course (dat was te term die ik zocht) is verantwoordelijk voor de aansturing van de marshall posts. Dus de race director kan wel "groen licht" geven voor "opruimen" (en dus geel) maar de clerk of the course moet dan de post(en) aansturen en met RD afstemmen. (Clerk of the course is dan ook iemand van het circuit en niet van de FIA. Zit uiteraard wel in race control bij / naast de race director).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
PalingDrone schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:55:
[...]
offtopic:
Iemand is dan jarig ;) Is het erg onaardig om 2 uitvallende McL als kadootje te vragen? Vraag dit uiteraard voor "een vriend" :7
Ja, dat is onaardig.... dat doe je als wens bij het uitblazen van de kaarsjes en vertel je aan niemand....

Of je maakt een spotje voor kerst a la Sky met de herhaling van Norris die hem achter in Piastri rijd in Canada

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Hier nogmaals het moment tussen Hamilton en Verstappen;

[ Voor 20% gewijzigd door G_Dragon op 26-10-2025 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

[...]
offtopic:
PalingPartyyyyyyyyyyyyyy. :+ oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
RobertMe schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:55:
[...]

Race director heeft daar weinig mee te maken. Clerk of the course (dat was te term die ik zocht) is verantwoordelijk voor de aansturing van de marshall posts. Dus de race director kan wel "groen licht" geven voor "opruimen" (en dus geel) maar de clerk of the course moet dan de post(en) aansturen en met RD afstemmen. (Clerk of the course is dan ook iemand van het circuit en niet van de FIA. Zit uiteraard wel in race control bij / naast de race director).
Ik doelde niet op vandaag, maar in de historie. Zoals een recovery-auto de baan op sturen in Japan tijdens een gele vlag met nauwelijks zicht terwijl enkele jaren ervoor er iemand is verongelukt op eenzelfde manier om maar iets te noemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frappuccino
Tk55 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:54:
[...]

Zijn race werd al door LeClerc verpest op weg naar bocht 1.
Als LEC zich nou eens op NOR had gefocusd ipv zijn teamgenoot dan hadden ze NOR misschien wel kunnen pakken.
Maar LEC rijdt er liever zijn teamgenoot af (nee, dat deed ie inderdaad niet) dan dat ie NOR probeert te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Frappuccino schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:58:
[...]

Als LEC zich nou eens op NOR had gefocusd ipv zijn teamgenoot dan hadden ze NOR misschien wel kunnen pakken.
Maar LEC rijdt er liever zijn teamgenoot af (nee, dat deed ie inderdaad niet) dan dat ie NOR probeert te pakken.
Leclerc richtte zich ook op Norris. Maar Norris was beter weg.

Wat had leclerc volgens jou dan moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Frappuccino schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:58:
[...]

Wat had Leclerc anders moeten doen dan? Of hij rijdt relatief rechtuit als eerste in zijn rij en moet dus zijn eigen gat in de lucht rijden (oftewel trager), of hij gaat meteen naar rechts de slipstream van Norris in. In beide gevallen is Hamilton "de dupe". Nadeel van P1 starten geldt immers ook grotendeels voor P2. Je bent de "eerste" in die lijn. Hamilton wordt vanaf P3 in de slipstream van Norris meegezogen en komt zo naast Leclerc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
SuBBaSS schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:44:
[...]

Hij was heel redelijk.

Ik lig al in bed, kom ik morgen wel ergens tegen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

PalingDrone schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:51:
RUS is, nadat hij z'n "ideale schoonzoon" masker al afzette tijdens de race nog best zuur bij Sky.
Lawnmowerrace en "something has to change", "if there was gravel..." beetje dat gemekker.
Het is dat Britse gemekker. Daarom vind _niemand_ die coureurs “leuk”. Altijd dat gejank en gezuig… NOR en HAM doen dat ook. Calimero gedrag.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Het scheelde maar een paar centimeter of de Ferrari's hadden Norris er af getikt in bocht 1:

https://i.imgur.com/QmwQT2V.mp4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Zou NOR bewust een beetje "Prost" achtig kapsel genomen hebben? Hij kreeg er net nog een flesje sjampoepel ingegoten door een monteur na de champagnespuiterij richting het team na de groepsfoto.
Vind dat haar er nu opeens wel heel veel op lijken, beetje voorsorteren op een evt McL WDC met een historische verwijzing oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
StefanVerkerk schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 00:09:
Het scheelde maar een paar centimeter of de Ferrari's hadden Norris er af getikt in bocht 1:

https://i.imgur.com/QmwQT2V.mp4
Lewis durfde zijn signature move niet aan vanaf de buitenkant. Die hoort aan de binnenkant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
JB schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 00:06:
[...]

Het is dat Britse gemekker. Daarom vind _niemand_ die coureurs “leuk”. Altijd dat gejank en gezuig… NOR en HAM doen dat ook. Calimero gedrag.
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/69HJuhfmjKgAAAAM/eric-tears.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Nog ff begin van lap 71 gekeken... En daar zie je dat als Max en Leclerc er lang komen er in geen velde of wegen een auto te bekennen is van Sainz. VSC had er dus af gekunt. Dus gewoon een foutje van de race director.

Maarja kan gebeuren. Soms zit het mee, soms heel erg mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat was het doel van die tweede pitstop van onder andere Russell? Was ie bang dat Piastri hem op nieuw rubber zou inhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:14
Nog even terug te komen op de race...
Inderdaad spectaculaire reis. Toen Verstappen na de pitstop 8e lag had ik er niet veel meer hoop in. Jeez wat werd het nog spannend...
Hamilton is echt zijn "race craft" verloren (heeft hij deze wel gehad???). "Huilen" over de radio bij de 10 seconden penalty dat het "ook zo glad is".. Het probleem was voor Hamilton niet dat hij van de baan af reed, omdat het glad was, maar omdat hij de instructies van de race director niet goed heeft opgevolgd en de escape road niet gebruikte.....
Geweldig hoe Verstappen bij bocht 1 de auto nog uit de muur hield, en ook erna nog "wist" wie hij helemaal voor moest laten (LeClerc en Hamilton) om geen straf te krijgen... Dat hij ook wist dat hij Russel al voor de apex van bocht ruimschoots langs was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:20
Net pas de race gezien, vanwege het grote tijdverschil, maar wat een anti-climax. Had graag gezien of het Max was gelukt. Want LEC verdedigd vaak erg goed. Verder mooie race met verschillende strategiën en die strategie van Max pakte erg goed uit. Zo zag het er in t begin niet echt uit, maar toch weer mooi podium en het gat iets verkleint. Hopelijk volgende race dat de RB een stukkie beter is.

De race van Bearman was ook heel sterk. Dat is wel een mooi talent voor de toekomst. Erg constant en sterk gereden vandaag. Helaas net naast het podium, maar die komen er nog wel voor hem in de toekomst.

Op naar de volgende race en Max weer mag jagen. It ain't over till the fat lady sings *O*

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RogerSch schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 03:48:
Inderdaad spectaculaire reis. Toen Verstappen na de pitstop 8e lag had ik er niet veel meer hoop in. Jeez wat werd het nog spannend...
Hamilton is echt zijn "race craft" verloren (heeft hij deze wel gehad???). "Huilen" over de radio bij de 10 seconden penalty dat het "ook zo glad is".. Het probleem was voor Hamilton niet dat hij van de baan af reed, omdat het glad was, maar omdat hij de instructies van de race director niet goed heeft opgevolgd en de escape road niet gebruikte.....
Geweldig hoe Verstappen bij bocht 1 de auto nog uit de muur hield, en ook erna nog "wist" wie hij helemaal voor moest laten (LeClerc en Hamilton) om geen straf te krijgen... Dat hij ook wist dat hij Russel al voor de apex van bocht ruimschoots langs was....
Ik denk dat ie bedoelde dat ie geen voordeel heeft kunnen halen omdat de omweg erg glas was.

Maargoed, het behaalde voordeel kwam ook deels doordat max iedereen ophield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waah schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 00:35:
Nog ff begin van lap 71 gekeken... En daar zie je dat als Max en Leclerc er lang komen er in geen velde of wegen een auto te bekennen is van Sainz. VSC had er dus af gekunt. Dus gewoon een foutje van de race director.

Maarja kan gebeuren. Soms zit het mee, soms heel erg mee
Sainz stond echter een muurtje. Die vsc had er niet hoeven komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:08
RogerSch schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 03:48:
Hamilton werd verteld dat hij 10 seconden straf kreeg voor het gedoe met Verstappen. Niet dat hij 10 seconden straf kreeg omdat hij de escaperoad niet goed nam en voordeel nam door zo af te steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004

JME

zeg maar Jamie

[...]
offtopic:
Ja, de 8e. En vier het de 9e. Serieus. Dus kom maar door! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/p653bcgl8jxf1.jpeg

Geen straf voor Hamilton in T1 (L9 of wat was het?) omdat er maar minimaal contact was en geen schade. Tot zover weer de "de gevolgen doen er niet toe. Verstappen zat er voldoende naast dat hij de ruimte moest krijgen en het dus de fout van Hamilton was dat ze contact hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:35
Letterlijk de eerste woord van de reason:
On lap 6,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
TinusXIII schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 07:15:
[...]

Hamilton werd verteld dat hij 10 seconden straf kreeg voor het gedoe met Verstappen. Niet dat hij 10 seconden straf kreeg omdat hij de escaperoad niet goed nam en voordeel nam door zo af te steken.
Het werd hem niet alleen verteld, zo werd het ook in beeld gebracht :p

Het onderzoek naar de escape road werd afgerond als "niks aan de hand" en meteen opgevolgd door "leaving the track and gaining an advantage" waarop niet veel later de 10s penalty volgde.

Gevoelsmatig speelde Verstappen daar trouwens ook een rol in. Verstappen ging in T3 door het gras en ik denk dat Verstappen zijn plek in T4 terug wilde geven. Vervolgens werd het dikke chaos omdat Russell in hun kont zat, Hamilton verremd zich dik en gaat door het gras, Verstappen maakt zelf een fout en gaat breed, .... En vervolgens is Bearman ineens 4e :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
duvekot schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 07:30:
[...]

Letterlijk de eerste woord van de reason:

[...]
Letterlijk het eerste woord is "On" dan. Dat geeft niet veel aan :+

Ik had hem een half uur geleden al gelezen en nu pas in staat om te posten. Dus niet opnieuw gelezen ;),

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

RUS ging overigens ook gewoon rechtdoor het gras in bij de 1e bocht… en maar janken over anderen.

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord