Piastri is altijd wat inconsistent geweest, zeker niet de raw speed van Norris. Maar hij heeft morgen genoeg tijd om het verschil op te maken, in principe is een podiumplek gewoon ok voor hem. Slecht weekend, maar zo zal het niet elk weekend gaan, zo'n slippertje kan hij zich veroorloven. Als Max morgen weet te winnen staat de druk er nog meer op though, je begint er bijna in te geloven.gambieter schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 00:15:
Piastri heeft het zwaar, de druk toch te groot aan het worden? Dit is ondermaats voor de WK leider.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Bovenaan in het kampioenschap staan is niet gelijk aan kampioen zijn. Dat vereist nog even wat extra van je.gambieter schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 00:15:
Piastri heeft het zwaar, de druk toch te groot aan het worden? Dit is ondermaats voor de WK leider.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Met een beetje geluk wordt het toch nog spannend dit seizoen

Steam/Discord: Flimovic
Normaal is MCL wel sterk op de medium banden trouwens. Dus als ze daar op beginnen dan kan de eerste stint nog heel lastig worden. We gaan het zien morgen.
Ze willen Norris kampioen hebben, zo simpel is het. En Max gaat daar hopelijk optimaal van profiteren.
Leuk statement, zou je best gelijk in kunnen hebben. Maar ik zie geen enkele relatie met de resultaten van deze quali.DoeEensGek schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 00:19:
Ze willen Norris kampioen hebben, zo simpel is het. En Max gaat daar hopelijk optimaal van profiteren.
Piastri moet ook Russell voorbij zien te komen en hij zit niet in zijn sterkste fase van het seizoen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Beste kans die Piastri heeft, is slechte pitstop, moet minimaal Norris hem voorlaten. Maar zou wel zo eerlijk zijn als de rest het dan ook doet.
Maar waarom dan geen pole? Dat was de snelste complete ronde.
een treffende spreuk
Dat is het alFlimovic schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 00:18:
It’s Versthappening!
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Hopelijk blijft het ook spannend op de baanFlimovic schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 00:18:
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Mooi overzicht van de kwalificatie waar toch duidelijk de voorsprong van Verstappen te zien is!
/f/image/4hALUuDd8LdntK9v0HztSHKJ.png?f=fotoalbum_large)
En de grid zoals het nu lijkt;
/f/image/4hALUuDd8LdntK9v0HztSHKJ.png?f=fotoalbum_large)
En de grid zoals het nu lijkt;
:strip_exif()/f/image/m9nYxK8wqSwu0bmNtCJL64N1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door G_Dragon op 19-10-2025 00:28 ]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
McLaren heeft dit ook steeds meer aan zichzelf te danken.
Ze hebben meermaals ingegrepen in het voordeel van Norris om beide coureurs in het WDC te houden. En nu komt Norris echt dichterbij, maar ook Verstappen. Dit terwijl Piastri een paar slechte races heeft gehad.
Het gaat zo onmogelijk worden om een coureur ondergeschikt te maken aan de ander. Die kunstmatige regels gaan zo ook het raam uitgegooid worden. En straks is Verstappen echt nog de lachende derde. Als Max morgen wint, dan pakt hij zo weer 6 7 punten op Norris en Piastri op P6 zou 17 punten inlopen beteken.
Ze hebben meermaals ingegrepen in het voordeel van Norris om beide coureurs in het WDC te houden. En nu komt Norris echt dichterbij, maar ook Verstappen. Dit terwijl Piastri een paar slechte races heeft gehad.
Het gaat zo onmogelijk worden om een coureur ondergeschikt te maken aan de ander. Die kunstmatige regels gaan zo ook het raam uitgegooid worden. En straks is Verstappen echt nog de lachende derde. Als Max morgen wint, dan pakt hij zo weer 6 7 punten op Norris en Piastri op P6 zou 17 punten inlopen beteken.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
FER had best een goede race pace in de sprint. Wel wat meer last van degradatie door een wat hogere vloer maar met een SC kan LEC het NOR wel eens lastig kan maken
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
ik denk juist dat ferrari in de sprint de auto al wat hoger had staan en nu in de race minder heeft hoeven te verhogen dan andere teams.Zewatanejo schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 00:29:
FER had best een goede race pace in de sprint. Wel wat meer last van degradatie door een qat hogere vloer maar bij een SC kan LEC het NOR wel eens lastig kan maken
JE ziet ook dat ze 0.4 tiende langzamer zijn hier. deels door de wind, maar ook omdat de auto minder op de grond mag schuren met meer ronde.
Piastri lijkt echt van slag, nerveus om het WK te winnen, maar nu ook om het te verliezen.
morgen wordt het iets koeler, dus slijtage kan wat gunstiger zijn voor max
[ Voor 5% gewijzigd door Peter F op 19-10-2025 00:33 ]
7 punten op NorrisDaniëlWW2 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 00:29:
McLaren heeft dit ook steeds meer aan zichzelf te danken.
Het gaat zo onmogelijk worden om een coureur ondergeschikt te maken aan de ander. Die kunstmatige regels gaan zo ook het raam uitgegooid worden. En straks is Verstappen echt nog de lachende derde. Als Max morgen wint, dan pakt hij zo weer 6 punten op Norris en Piastri op P6 zou 17 punten inlopen beteken.
Dus over het weekend dan 15 punten op Norris, en 25 punten op Piastri.
Geen slechte score, maar ik zie Piastri nog wel wat plekken winnen. Die pace is er in elk geval, zolang die geen stomme foutjes maakt kan die nog wel richting podium.
plek 6 , zal nog spannend worden of hij niet in de mangel komt morgen en wat beschadigd. of juist heel conservatief rijd en wat plekken gaat verliezen bij de start.Shinji schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 00:33:
[...]
7 punten op Norris
Dus over het weekend dan 15 punten op Norris, en 25 punten op Piastri.
Geen slechte score, maar ik zie Piastri nog wel wat plekken winnen. Die pace is er in elk geval, zolang die geen stomme foutjes maakt kan die nog wel richting podium.
Piastri heeft hier het meest te verliezen. Defensies punten pakken. Als die crashed dan heeft max een mega weekend. 33 punten tegenover piastri in the pocket.Peter F schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 00:34:
[...]
plek 6 , zal nog spannend worden of hij niet in de mangel komt morgen en wat beschadigd. of juist heel conservatief rijd en wat plekken gaat verliezen bij de start.
Wanneer Max zo in blijft lopen op Piastri en Norris, dan gaat het WK zeer waarschijnlijk weer in de laatste race beklonken worden. We hebben hier echt weer een potentiële thriller te pakken.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
En als ie een keer zevende wordt dan is het weer klaar. Het is nog steeds een theoretische optie, niet heel veel meer dan dat (tenzij crashes).
Je zag hoe moeilijk het al was om Russell af te houden, als de McLaren morgen snel is kan het ook nog prima een Norris win worden. Ik ben ook wel een beetje bang voor nog een tikkie van Nor.
een treffende spreuk
Was ik trouwens de enige die wat irritatie zag tussen verstappen en Norris terwijl leclerc werd geinterviewd ?
Ik dacht dat Verstappen wat zij tegen Norris, maar die liep gewoon weg en verstappen maakte wat armgebaren.
Misschien verkeerd gezien, iemand anders dit opgevallen?
Ik dacht dat Verstappen wat zij tegen Norris, maar die liep gewoon weg en verstappen maakte wat armgebaren.
Misschien verkeerd gezien, iemand anders dit opgevallen?
[ Voor 35% gewijzigd door Peter F op 19-10-2025 01:05 ]
Ik denk dat RBR veel heeft gehad aan die rondes in de sprint en de aanpassingen die daar uit volgde. Die meters mist MCL; t.a.v. alles wat we tot nu toe kunnen zeggen, blijft de race-pace van MCL een groot vraagteken.pro_6or schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 00:56:
Je zag hoe moeilijk het al was om Russell af te houden, als de McLaren morgen snel is kan het ook nog prima een Norris win worden. Ik ben ook wel een beetje bang voor nog een tikkie van Nor.
Klopt, foutje. Begreep even niet wat je bedoelde. Maar nog steeds: nee hij hoeft zijn race niet op te geven. Hij moet namelijk zorgen dat hij wint. Zijn einddoel moet niet zijn: Russell moet een penalty krijgen.RobertMe schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 23:02:
[...]
Volgens mij had je maar het halve bericht gelezen? Als Verstappen wilt dat Russell een straf krijgt voor deze onbezonnen actie dan moet die dus zijn race opgeven / maar crashen. Om vervolgens zelf een straf te krijgen omdat die instuurt terwijl iemand naast hem zit.
Het stroll incident is zoals je ziet heel anders. Daar wordt namelijk contact gemaakt. Daarom al niet te vergelijken.En volgens jou was die straf voor Stroll dan zeker ook oneerlijk? Want T1 is heeeeeel breed. Ocon had ook makkelijk een andere lijn kunnen rijden om niet te crashen, zelfs zonder buiten de baan te gaan.
Ik heb het nog eens teruggekeken, maar gevoelsmatig lijkt dit meer een uiting van ongenoegen t.a.v. het concept van post-race interviews of de vragen die hij kreeg. Lijkt mij geen onderlinge fitti.Peter F schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 01:05:
Was ik trouwens de enige die wat irritatie zag tussen verstappen en Norris terwijl leclerc werd geinterviewd ?
[ Voor 7% gewijzigd door Thinlanet op 19-10-2025 02:25 ]
Er van uitgaande dat MC liever Norris als kampioen ziet.. waarom??
Piastri had toch een duidelijke en eerlijke voorsprong. Eindelijk kan je weer eens een wereldkampioen afleveren. Dan zet je toch alles op alles om dat zsm te bewerkstelligen
Piastri had toch een duidelijke en eerlijke voorsprong. Eindelijk kan je weer eens een wereldkampioen afleveren. Dan zet je toch alles op alles om dat zsm te bewerkstelligen
Waarom zouden ze Norris offeren? Marketing technisch is hij veel meer waard als brit in een Brits merk, sowieso maakt het voor McLaren vrij weinig uit wie er kampioen wordt want het wcc is voor hen van belangDeruxian schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 07:16:
Als die zo in blijft lopen als de afgelopen 3 races, dan is Max wereldkampioen in Qatar. Zo hard gaat het op dit momentMajor_ton schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 00:38:
Wanneer Max zo in blijft lopen op Piastri en Norris, dan gaat het WK zeer waarschijnlijk weer in de laatste race beklonken worden. We hebben hier echt weer een potentiële thriller te pakken.
Eerst nog maar ff vanavond afwachten.Blik1984 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 07:48:
[...]
Als die zo in blijft lopen als de afgelopen 3 races, dan is Max wereldkampioen in Qatar. Zo hard gaat het op dit moment
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Uiteraard, ook als Piastri zou finishen op P6 vandaag dan heeft Max nog steeds 38 punten achterstand. Dan moet die alsnog iedere race winnen om WDC te wordenInspired schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 07:55:
[...]
Eerst nog maar ff vanavond afwachten.Op zich is de opstelling best goed voor Max zo. Denk dat je op dit moment liever Nor naast je hebt dan Rus of Lec. Die laatste twee hebben ook niks te verliezen en nemen meer risico dan Nor verwacht ik.
Max wordt echt geen kampioen, onmogelijk. Maar hij maakt ze wel zenuwachtig en zorgt ervoor dat t seizoen niet als een nachtkaars uitgaat.
Ik ben geneigd je gelijk te geven maar it aint over till the Fat Lady sings. Met de huidige vorm van Piastri kan het alle kanten opsly___ schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 08:15:
Max wordt echt geen kampioen, onmogelijk. Maar hij maakt ze wel zenuwachtig en zorgt ervoor dat t seizoen niet als een nachtkaars uitgaat.
Àls het vandaag finisht zoals het start, staat Norris op 12 punten van Piastri; dan is onderlinge strijd (vrijwel) gegarandeerd. En getuige de laatste races weten we allemaal hoe dat eruit ziet.Blik1984 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 07:59:
Uiteraard, ook als Piastri zou finishen op P6 vandaag dan heeft Max nog steeds 38 punten achterstand. Dan moet die alsnog iedere race winnen om WDC te worden
Is het offeren te noemen als je degene die gewoon beter racet en meer punten haalt steunt i.p.v. een recept die teveel foutjes maakt. Dit is kijkende naar de situatie voordat de papaya rules (dit was volgens mij het moment met de slechte pitstop en daarom de positie wissel) hoe het ging.squashedraven schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 07:18:
[...]
Waarom zouden ze Norris offeren? Marketing technisch is hij veel meer waard als brit in een Brits merk, sowieso maakt het voor McLaren vrij weinig uit wie er kampioen wordt want het wcc is voor hen van belang
Piastri racete beter en Norris maakte ook een paar onhandige foutjes. Piastri stond (en staat nog steeds) in punten een stukje voor.
Had McLaren toen vol voor Piastri gekozen, had bijna iedereen dit begrepen. Norris en een aantal GB minded met oogkleppen op daargelaten. Doordat ze daar eigenlijk geen keuze maakten is deze situatie ontstaan waarbij het risico dat ze geen WC worden groter wordt als ze voor Norris kiezen en Piastri lijkt zijn koppie er wat minder bij te hebben.
Ik lees daarover dat verschillende mensen denken dat het door de druk van het potentieel behalen van WC komt, maar ik denk dat de druk vanuit het team, de vreemde acties en het eindelijk laten zien dat ze liever Norris als WC hebben ook enorm mee speelt.
Voor mijn gevoel laat hij zijn koppie een beetje hangen en gaat die er ook minder vol voor.
Beste kans voor Piastri is een divebomb in die ene bocht, waar Max ontweek en Stroll ramde, en Norris wellicht dezelfde achterband een tweede keer gaat verliezen.Jake schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 00:23:
Beste kans die Piastri heeft, is slechte pitstop, moet minimaal Norris hem voorlaten. Maar zou wel zo eerlijk zijn als de rest het dan ook doet.
Ik verwacht dat Russell vandaag heel behulpzaam gaat zijn voor Verstappen.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Als je zo zeker er van bent dat hij geen kampioen wordt is er ook geen enkele reden om er zenuwachtig van te worden en is het seizoen ook al als een nachtkaars uit gegaan.sly___ schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 08:15:
En juist het feit dat ze er zenuwachtig van worden kan er voor zorgen dat er wel mogelijkheden ontstaan (zie bv Baku met Piastri zijn start en vervolgens te gretig).
Lijkt me in Piastri’s geval dat je juist hier niet midden in het pak wilt zitten met die grote sandwich in turn 1, gaat hij rustig kunnen blijven deze keer en gewoon een ‘veilige’ lijn kiezen of weer druistig zoveel mogelijk plaatsen willen pakken bij de start incl alle risico’s.
Ik zie Piastri eigenlijk alles achter hem redelijk makkelijk passeren, de ferraris leken in de sprint ook wel lekker te gaan en Russel ging tot zijn momentje ook goed. Zal dus veel racecraft gaan vragen van PIA om naar voren te komen.
Zojuist ook nog even einde Q3 teruggekeken met Max zijn onboard en geluid. Ik vind hem opvallend rustig, geen gevloek en vond GP zelfs meer balen van het missen van die laatste run dan Max zelf
Ik zie Piastri eigenlijk alles achter hem redelijk makkelijk passeren, de ferraris leken in de sprint ook wel lekker te gaan en Russel ging tot zijn momentje ook goed. Zal dus veel racecraft gaan vragen van PIA om naar voren te komen.
Zojuist ook nog even einde Q3 teruggekeken met Max zijn onboard en geluid. Ik vind hem opvallend rustig, geen gevloek en vond GP zelfs meer balen van het missen van die laatste run dan Max zelf
Dat zou zomaar kunnen. Ik vind Russell sowieso sterk racen de laatste tijd.Rudedadude schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 08:31:
Ik verwacht dat Russell vandaag heel behulpzaam gaat zijn voor Verstappen.
Lange divebomb, van Turn 1 tot aan Turn 12Amphiebietje schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 08:25:
Beste kans voor Piastri is een divebomb in die ene bocht, waar Max ontweek en Stroll ramde, en Norris wellicht dezelfde achterband een tweede keer gaat verliezen.
Russel gaf zelf in het interview aan dat hij 1 kans had en die ook moest pakken. Ook op de live feed werd er aangeven dat Russel alles al had ingezet . Er was zelfs een graph bij de eerste keer dat Russel DRS had op de backstraight waar Max nog 60% ERS had en Russel 30 en declining .pro_6or schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 00:56:
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Pia moest het juist van zijn consistentie en racepace hebben omdat nor inderdaad zoals je al zegt wat meer raw speed heeftSnowdog schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 00:18:
[...]
Piastri is altijd wat inconsistent geweest,
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Hoe is het met de banden voordeel met max tov Norris? Norris heeft een keer een setje extra moeten doen en max heeft dacht ik wat over qua softs, hij heeft natuurlijk de laatste run niet gedaan op de nieuwe softs. Hoe staat het met de mediums? Ik verwacht niet echt dat er veel gereden wordt op de softs, tenzij late Safetycar/rode vlag.
Als Max elke race wint (en voorlopig is hij erg lekker bezig om dat scenario uit te laten komen) komt hij al serieus dicht bij. En nog 1 keer zo'n actie zoals gister dat McLaren weinig of 0 punten scoort... een paar races geleden was ik het volledig met je eens, maar de ommekeer die Max en RB hebben gemaakt.....sly___ schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 08:15:
Exact expert nodig?
Je kan voor die overweging bijvoorbeeld kijken hoe lang hij al voor McLaren heeft gereden, ook als junior, en Piastri nietDeruxian schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 07:16:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik geloof absoluut niet dat Piastri technisch gesaboteerd wordt ten faveure van Norris. Er zijn wel wat bedenkelijke keuzes gemaakt tijdens wedstrijden maar dat is het dan ook. Maar als de auto van Piastri bijvoorbeeld langzamer zou zijn gemaakt valt dat natuurlijk wel heel snel op. Tot nu toe waren de pitstops van Norris ook vaak wat langzamer.
Net de kwalificatie teruggekeken, maar alweer een blunder van Red Bull. Bij SQ met Tsunoda en nu met Max. Gelukkig was zijn eerste run ruim voldoende.
Piastri maakt het WK zo wel spannend. Norris en Piastri starten ook op het vuile deel, dus hopelijk wat struggles en verliezen ze nog een positie.
Piastri maakt het WK zo wel spannend. Norris en Piastri starten ook op het vuile deel, dus hopelijk wat struggles en verliezen ze nog een positie.
Ik zie dat vaker langs komen... Klachten over max zn gemiste tweede run. Maar vraag me af of ze daadwerkelijk hun best gedaan hebben. Vrijwel niemand verbeterde zich in de tweede run.
Of het daarmee geluk was...?
Max heeft natuurlijk wel een paar grote voordelen tegenover de McLarens. Hij kan jagen, heeft veel meer ervaring met de titelstrijd, heeft al titels gewonnen, heeft 2021 in zijn bagage en een verenigd team achter zich. En al bewezen dat die een serie wedstrijden naar zijn hand kan zetten.
Piastri daarentegen is al jaren minder in het laatste deel van het seizoen. Daar komt nu de druk van de titelstrijd en het gedoe met papaya rules bij.
Piastri daarentegen is al jaren minder in het laatste deel van het seizoen. Daar komt nu de druk van de titelstrijd en het gedoe met papaya rules bij.
De vorige race heeft die al niet gewonnen, dus zo goed gaat het niet met "elke race winnen".Crazy D schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 09:06:
[...]
Als Max elke race wint (en voorlopig is hij erg lekker bezig om dat scenario uit te laten komen)
En elke race voor de McLarens finishen zet niet perse veel zoden aan de dijk. De grootste klap is immers P1 naar P2, 7 punten verschil. Als vorige race 2-4 1-3 was geweest dan was Verstappen op beiden toch alweer een puntje of 3 extra ingelopen.
Je weet nooit hoe een koe een haas vangt.sly___ schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 08:15:
Maar inderdaad, hoe magistraal een 5e titel op een rij ook zou zijn, we zijn allemaal winnaars door de spanning die terug is in wat een gedoodverfd kampioenschap leek.
Als we kijken naar de afgelopen 3 races, dan kan je ook zeggen hij is na Zandvoort al 44 punten ingelopen. In dat tempo is het kampioenschap een peulenschil.RobertMe schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 09:45:
[...]
De vorige race heeft die al niet gewonnen, dus zo goed gaat het niet met "elke race winnen".
En elke race voor de McLarens finishen zet niet perse veel zoden aan de dijk. De grootste klap is immers P1 naar P2, 7 punten verschil. Als vorige race 2-4 1-3 was geweest dan was Verstappen op beiden toch alweer een puntje of 3 extra ingelopen.
Maar dat loopt die in doordat McLaren het nu al twee races laat liggen, en niet (alleen) op eigen kracht. Als Verstappen de komende 6 races wint en Piastri steeds tweede wordt loopt die maar 43 punten in (+ 2 sprintraces is 45). En dat is dus gelijk aan wat hij de afgelopen 3 races in liep. Dat hij zo fors blijft inlopen is (statistisch gezien) gewoon heel onwaarschijnlijk, en daarvoor is die dus niet alleen afhankelijk van zijn eigen resultaat, maar net zo hard van dat van de McLarens (Piastri 2x een DNF en Norris een DNF en een shit resultaat).Kist schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 09:59:
[...]
Als we kijken naar de afgelopen 3 races, dan kan je ook zeggen hij is na Zandvoort al 44 punten ingelopen. In dat tempo is het kampioenschap een peulenschil.
Realistisch gezien heeft Verstappen dus nog steeds een DNF / 0 score van op zijn minst Piastri nodig, en anders wel 2 hele slechte races (0-10 punten). En Verstappen zal dan bij voorkeur ook die races moeten winnen (dus over 1 of 2 races weer ~25 punten inlopen). Want uit gaan van dat Verstappen alles wint / moet winnen is gewoon iffy.
Tijdens de sprintrace liep Max er 8 in wat in het gunstigste geval zonder uitval van de McLarens maar 1 of 2 punten zou zijn geweest.RobertMe schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 09:45:
[...]
De vorige race heeft die al niet gewonnen, dus zo goed gaat het niet met "elke race winnen".
Uiteraard. Maar je kunt er niet vanuit gaan dat er vaker van die "gelukjes" volgen. En zoals het er nu voor staat kan Verstappen elk punt hard gebruiken. Want zonder nog 1 of 2 miskleunen van de McLarens wordt die nu gewoon geen kampioen. (Theoretisch kan het, praktisch onrealistisch dat die de resterende 6 wint gezien de auto niet zó dominant is en Mercedes / Russell ook komt boven drijven, zoals vorige race dus die Verstappen als gevolg "al" niet won).Frappuccino schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 10:25:
[...]
Tijdens de sprintrace liep Max er 8 in wat in het gunstigste geval zonder uitval van de McLarens maar 1 of 2 punten zou zijn geweest.
Inderdaad, Piastri sneed erg scherp naar binnen, terwijl hij had kunnen weten dat in ronde 1 de kans heel groot is dat er andere auto’s zitten. Kan wel eens een duur foutje blijken te zijn.MetalStef schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 22:25:
Ik vond het bij uitstek Piastri's fout, hoewel de verschillende verslaggevers vrij mild waren en het een turn-1 incident vonden. Het klopt dat die bocht zich uitstekend leent voor zo'n "switchback"-actie die Piasti deed, en hij voerde hem ook perfect uit. Maar dat kun je niet doen als je weet dat je eigenlijk best wijd gaat, en als je weet dat er nog 17 andere jongens in drie rijen dik door diezelfde bocht komen.
In elke andere ronde was het een pracht-actie geweest, in ronde 1 schiet je jezelf (en je teamgenoot, en 3 anderen) mee in de voet.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
We moeten vooral niet vergeten dat Max geen mister van defense als teamgenoot heeft . Hij staat er helemaal alleen voor op de baan. Ik zou willen dat Yuki opeens het licht zag zodat ook hij met de RedBull de snelheid kan vinden om in ieder geval ergens in de buurt van Max te rijden zodat er tactisch dingen mogelijk zouden zijn
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
Aan de andere kant, vorig jaar was de McLaren ook al een geweldige auto in de tweede helft van het seizoen. De uitslagen van Piastri vanaf de GP op COTA, 5, 8, 8, 7, 3, 10. Wel een overwinning en een tweede plek in de sprint races.RobertMe schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 10:30:
[...]
Uiteraard. Maar je kunt er niet vanuit gaan dat er vaker van die "gelukjes" volgen. En zoals het er nu voor staat kan Verstappen elk punt hard gebruiken. Want zonder nog 1 of 2 miskleunen van de McLarens wordt die nu gewoon geen kampioen. (Theoretisch kan het, praktisch onrealistisch dat die de resterende 6 wint gezien de auto niet zó dominant is en Mercedes / Russell ook komt boven drijven, zoals vorige race dus die Verstappen als gevolg "al" niet won).
Singapore is van oudsher Max zijn minste circuit. De komende circuits heeft Piastri in een niet sprint race nog nooit gepresteerd. Die altijd vlak achter Max en Lando eindigen is verre van zeker.
Je noemt zelf ook Russel maar die kan er ook voor zorgen dat een Max overwinning meer waard wordt.
[ Voor 4% gewijzigd door Kist op 19-10-2025 10:37 ]
Die 10 in Abu Dhabi kwam dan wel doordat ene M. Verstappen hem in de eerste ronde van de baan kegeldeKist schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 10:35:
[...]
Aan de andere kant, vorig jaar was de McLaren ook al een geweldige auto in de tweede helft van het seizoen. De uitslagen van Piastri vanaf de GP op COTA, 5, 8, 8, 7, 3, 10. Wel een overwinning en een tweede plek in de sprint races.
Singapore is van oudsher Max zijn minste circuit. De komende circuits heeft Piastri in een niet sprint race nog nooit gepresteerd. Die altijd vlak achter Max en Lando eindigen is verre van zeker.
Je noemt zelf ook Russel maar die kan er ook voor zorgen dat een Max overwinning meer waard wordt.
Maar idd, dat rijtje is niet heel positief voor Piastri. Maar ik weet de races even niet meer en of dat vertekend is. Sowieso Abu Dhabi dan door de touche. En in Brazilië waren er in de sprint teamorders en in de race zelf was sowieso die dikke regen race en zegt ook niet alles.
Dat wéét iedereen hier prima hoor. We kunnen allemaal rekenen. Maar in sport is niks onmogelijk.RobertMe schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 10:16:
[...]
Dat hij zo fors blijft inlopen is (statistisch gezien) gewoon heel onwaarschijnlijk, en daarvoor is die dus niet alleen afhankelijk van zijn eigen resultaat, maar net zo hard van dat van de McLarens (Piastri 2x een DNF en Norris een DNF en een shit resultaat).
Haters everywhere but I don’t really care
Ik had er drie weken terug ook een hard hoofd in, maar iedereen die nu durft te beweren dat Max geen realistische kans heeft op het WDC ziet niet wat er gebeurt.
McLaren, Piastri en tot op zekere hoogte ook Norris presteren de laatste weken extreem wisselvallig, terwijl Max en Red Bull juist zeer sterk en consistent zijn. Dit zij geen voorvallen, dit is een duidelijke trend.
En stel dat Max hem pakt... dan is het misschien wel net zo bijzonder als '21
McLaren, Piastri en tot op zekere hoogte ook Norris presteren de laatste weken extreem wisselvallig, terwijl Max en Red Bull juist zeer sterk en consistent zijn. Dit zij geen voorvallen, dit is een duidelijke trend.
En stel dat Max hem pakt... dan is het misschien wel net zo bijzonder als '21
Het is veel lekkerder om te jagen dan om een prooi te zijn. Dat is Verstappen zijn voordeel. Wie van de drie er uiteindelijk wint maakt me niet uit. Maar het zou heerlijk zijn als het pas beslist wordt in AD.
Tja als antonelli hem niet had geramd en verstappen niet expres tegen russel was aangereden had hij mogelijk nu al gelijk gestaan met Norris. Dit soort dingen maken ook een seizoen van winnen of verliezen als de verschillen klein zijnRobertMe schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 09:45:
[...]
Bron https://www.f1technical.n...pic.php?t=32324&start=120Bloodclot schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 09:04:
Hoe is het met de banden voordeel met max tov Norris? Norris heeft een keer een setje extra moeten doen en max heeft dacht ik wat over qua softs, hij heeft natuurlijk de laatste run niet gedaan op de nieuwe softs. Hoe staat het met de mediums? Ik verwacht niet echt dat er veel gereden wordt op de softs, tenzij late Safetycar/rode vlag.
Max heeft 1 setje rood die alleen een opwarmronde + uitrijden hebben gedaan
:strip_exif()/f/image/fHoHOCQcSEyT0XjTFTMPtzy6.png?f=user_large)
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Op Baku (en gisteren) na zijn ze nog steeds direct achter Verstappen gefinisht. Als ze dat blijven doen is Verstappen geen kampioen. (Moeten ze wellicht alleen hier en daar een teamorder gebruiken zodat Piastri direct achter Verstappen finisht).Luapper schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 10:44:
Ik had er drie weken terug ook een hard hoofd in, maar iedereen die nu durft te beweren dat Max geen realistische kans heeft op het WDC ziet niet wat er gebeurt.
En het ziet er intussen zeker een stuk rooskleuriger uit. Zowel de prestaties van Verstappen (top 2, terwijl die eerder in het seizoen sommige races nog niet eens op 5 haalde?), als de prestaties van McLaren (langzamer dan Verstappen, en ook Russell lijkt zich te kunnen mengen).
Maar 55 punten verschil is nog steeds (fors) groter dan het vorige "record" (46? 49? die Leclerc vooraf aan Frankrijk '22 voor stond en Verstappen die uiteindelijk (ruim) kampioen wordt). En zo heel veel races zijn er niet meer.
In de sprint heeft Hamilton nog geluk gehad ook, de Halo zorgde ervoor dat een stuk carbon hem niet raakte.
:strip_exif()/f/image/PSs91tGj3NuzpxX49QnB6Eau.jpg?f=fotoalbum_large)
Ach ja. In 2016 wonnen de Cavs de nba finals met 4-3 vanaf een 3-1 achterstand. Nooit eerder gebeurd in de nba sinds 1946. En Ajax dacht met 2-0 voor naar de championsleague finale te gaan tegen Tottenham. Tot er iemand een hattrick scoorde met de laatste goal in de 96e minuut.
Dat is het mooie aan Sport.
Haters everywhere but I don’t really care
Beetje omgekeerde van vorig jaar. Toen kwam Norris heel dichtbij. Hopelijk lukt het Max wel
Mijn boefje is liev!
Hij had geen geluk, maar een haloG_Dragon schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 11:06:
In de sprint heeft Hamilton nog geluk gehad ook, de Halo zorgde ervoor dat een stuk carbon hem niet raakte.
[Afbeelding]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
zou mooi zijn als Max, Piastri en Norris in AD allemaal binnen 7 punten van elkaar staan. Dat zal een mooi spektakel worden.Mog schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 10:46:
Het is veel lekkerder om te jagen dan om een prooi te zijn. Dat is Verstappen zijn voordeel. Wie van de drie er uiteindelijk wint maakt me niet uit. Maar het zou heerlijk zijn als het pas beslist wordt in AD.
Kans is natuurlijk astronomisch klein, maar een mens mag hopen
En dan een safety car die naar binnen gaat in de laatste ronde...Bartske schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 11:15:
zou mooi zijn als Max, Piastri en Norris in AD allemaal binnen 7 punten van elkaar staan. Dat zal een mooi spektakel worden.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
En nummer 1 en 2 die elkaar eraf tikken en nummer 3 die er met de winst vandoor gaathoevenpe schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 11:16:
[...]
En dan een safety car die naar binnen gaat in de laatste ronde...
Heerlijk! Dat zou een droom zijn.Bartske schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 11:15:
[...]
zou mooi zijn als Max, Piastri en Norris in AD allemaal binnen 7 punten van elkaar staan. Dat zal een mooi spektakel worden.
Ik merk wel dat sinds de wederopstanding van Verstappen F1 weer mega spannend is. Gisteren zat ik nerveus voor de TV. Dat is lang geleden.
Ik zat voor een deel van de sprintrace in de auto en heb een stukje op de radio geluisterd, dat heb ik na een paar min maar weer uit gezet ik werdt er veel te nerveus van. BV die divebom van russel was op de radio (in mijn hoofd dus) veel erger dan op tvMog schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 11:23:
[...]
Heerlijk! Dat zou een droom zijn.
Ik merk wel dat sinds de wederopstanding van Verstappen F1 weer mega spannend is. Gisteren zat ik nerveus voor de TV. Dat is lang geleden.
Champions league finale 1999, dat was pas een klein mirakelmatthijst schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 11:07:
Ach ja. In 2016 wonnen de Cavs de nba finals met 4-3 vanaf een 3-1 achterstand. Nooit eerder gebeurd in de nba sinds 1946. En Ajax dacht met 2-0 voor naar de championsleague finale te gaan tegen Tottenham. Tot er iemand een hattrick scoorde met de laatste goal in de 96e minuut.
Dat was nou eindelijk eens een live graph die ECHT verhelderend was. Ik zou de SOC State of charge, graag steeds ergens zien. Een kleurtje in een klein vakje is al genoeg.backupdevice schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 08:58:
[...]
Russel gaf zelf in het interview aan dat hij 1 kans had en die ook moest pakken. Ook op de live feed werd er aangeven dat Russel alles al had ingezet . Er was zelfs een graph bij de eerste keer dat Russel DRS had op de backstraight waar Max nog 60% ERS had en Russel 30 en declining .
een treffende spreuk
Dit. Alhoewel het nu nog echt een long shot is, er mag helemaal niets mis gaan, en dan nog. Je voelt het iig alweer.Mog schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 11:23:
[...]
Heerlijk! Dat zou een droom zijn.
een treffende spreuk
Precies! Het leukste zou zijn als ze alle 3 zo dicht bij elkaar komen dat ze alle 3 in AD nog een kans hebben op de titelMog schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 10:46:
Als aanvulling, het had niet uitgemaakt. Er was een queue in de pittlane, dus eerder vertrekken had geen zin. Hij zat aan het einde van zijn outlap ook vlak achter Antonelli, die met minder dan 5s te gaan zijn lap starte. Als Max het net wel gehaald had, had hij dus last van zijn dirty air gehad.MikeyMan schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 09:32:
Ik zie dat vaker langs komen... Klachten over max zn gemiste tweede run. Maar vraag me af of ze daadwerkelijk hun best gedaan hebben. Vrijwel niemand verbeterde zich in de tweede run.
Valt niet zo simpel te zeggen? Als Verstappen in de queue stond had die daarna kunnen inhalen. GP gaf zelfs nu nog de instructie om dat nu te doen. Uiteraard valt dus wel te stellen dat zeer waarschijnlijk iemand te laat zou zijn. Maar als ze gingen inhalen, eerder in de ronde, hoefde dat niet perse ook Verstappen te zijn.Nivado schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 12:46:
[...]
Als aanvulling, het had niet uitgemaakt. Er was een queue in de pittlane, dus eerder vertrekken had geen zin. Hij zat aan het einde van zijn outlap ook vlak achter Antonelli, die met minder dan 5s te gaan zijn lap starte. Als Max het net wel gehaald had, had hij dus last van zijn dirty air gehad.
Zou Redbull er niet goed aan doen om Hadjar de rest van het seizoen een kans te geven om eventueel Max te helpen?
Nee, want zowat iedereen die ze naast Verstappen in de Redbull gegooid hebben, is erin verzopen. Ik zie niet in waarom Hadjar niet zou verzuipen.Drials schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 12:58:
Zou Redbull er niet goed aan doen om Hadjar de rest van het seizoen een kans te geven om eventueel Max te helpen?
Ik denk het niet, hadjar lijkt opzich in zijn rijstijl meer op max dan tsunoda, dus het zou wellicht beter bij de auto passen maar hij heeft denk ik gewoon nog wat uren nodig in een auto die niet elke kleine imperfectie genadeloos afstraft. ik denk dat je wel een paar punten meer zou halen met hem ipv tsunoda, maar het risico om hadjar zijn vertrouwen volledig te vernietigen is gewoon te groot.Drials schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 12:58:
Dan krijg je zulke taferelen:RobertMe schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 12:53:
[...]
Valt niet zo simpel te zeggen? Als Verstappen in de queue stond had die daarna kunnen inhalen. GP gaf zelfs nu nog de instructie om dat nu te doen. Uiteraard valt dus wel te stellen dat zeer waarschijnlijk iemand te laat zou zijn. Maar als ze gingen inhalen, eerder in de ronde, hoefde dat niet perse ook Verstappen te zijn.
Volgens mij heeft hij al heel wat jaartjes laten zien dat hij het alleen prima kan managen. Vanavond even op norris letten bij Turn1 en hopen dat George dat niet doet. Daarnaast moet Piastri 4 coureurs voorbij die hem niet zomaar langs laten. Ik zie wel wat kansen hoor.--HYPER--392 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 10:33:
We moeten vooral niet vergeten dat Max geen mister van defense als teamgenoot heeft . Hij staat er helemaal alleen voor op de baan. Ik zou willen dat Yuki opeens het licht zag zodat ook hij met de RedBull de snelheid kan vinden om in ieder geval ergens in de buurt van Max te rijden zodat er tactisch dingen mogelijk zouden zijn
Want? Omdat ie hem binnen een minuut in de muur hing?Drials schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 12:58:
V.w.b. wennen aan het team, wellicht. Maar de kans is ook groot dat die compleet verzuipt in deze auto en dan is het maar de vraag wat dat met zijn vertrouwen doet richting volgend jaar. Beter dus gewoon volgend jaar eerst de testdagen. En een nieuwe auto, die hopelijk wel "bestuurbaar" is door iedereen behalve Verstappen.Drials schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 12:58:
Puur qua dynamiek valt er voor Max alleen maar te winnen, net als in 2021. Voor Piastri valt er alleen maar te verliezen en dat zorgt voor andere dynamiek, zoals risicomijding.Mog schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 10:46:
En dat is het mooiste om naar te kijken; een race die nog lang niet gelopen is.
Dit. Plus, je wil ook nog dat drivers enig vertrouwen hebben in hun eigen positie binnen het team. Men moet toch nauw samenwerken onder hoogspanning.RobertMe schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 13:55:
[...]
V.w.b. wennen aan het team, wellicht. Maar de kans is ook groot dat die compleet verzuipt in deze auto en dan is het maar de vraag wat dat met zijn vertrouwen doet richting volgend jaar. Beter dus gewoon volgend jaar eerst de testdagen. En een nieuwe auto, die hopelijk wel "bestuurbaar" is door iedereen behalve Verstappen.
ach voor de strijd in het kampioenschap is het mooi dat het weer dichter naar elkaar kruipt. Max die het per weekend bekijkt en Mekkies die toch wel een positieve draai heeft kunnen geven aan het team (zowel mentaal als technisch). Ze kunnen weer een auto bieden die, met de juiste coureur, mee kan doen om de het podium...
Benieuwd naar de komende races. Piastri was vorig seizoen ook niet zo sterk in het 4de deel van het seizoen.... Norris moet zijn kop er bij houden en max... sjah lekker laten rijden... kortom heb er weer zin in vanavond :-)
Benieuwd naar de komende races. Piastri was vorig seizoen ook niet zo sterk in het 4de deel van het seizoen.... Norris moet zijn kop er bij houden en max... sjah lekker laten rijden... kortom heb er weer zin in vanavond :-)
...
Ik snap natuurlijk prima wat je hier bedoelt, maar iedereen behalve Verstappen? Krijgt hij straf, extra uitdaging?RobertMe schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 13:55:
[...]
En een nieuwe auto, die hopelijk wel "bestuurbaar" is door iedereen behalve Verstappen.
Precies dit. Wint Verstappen? Mooi voor NL en de fans hier. Wint Norris: eerste WDC is altijd speciaal, hij heeft er dan hard genoeg voor gewerkt. Wint Piastri: awesome, zo vroeg in je carriere.Mog schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 10:46:
Ik kan dan met alledrie prima leven, al heb ik natuurlijk een voorkeur
Extra ballast.Toke_gt schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 14:01:
[...]
Ik snap natuurlijk prima wat je hier bedoelt, maar iedereen behalve Verstappen? Krijgt hij straf, extra uitdaging?
Goed punt, zo had ik het nog niet bekeken. Hij had inderdaad kunnen proberen in te halen, echter zagen we gisteren in SQ1 dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan. Aan de andere kant, Max is geen Yuki.RobertMe schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 12:53:
[...]
Valt niet zo simpel te zeggen? Als Verstappen in de queue stond had die daarna kunnen inhalen. GP gaf zelfs nu nog de instructie om dat nu te doen. Uiteraard valt dus wel te stellen dat zeer waarschijnlijk iemand te laat zou zijn. Maar als ze gingen inhalen, eerder in de ronde, hoefde dat niet perse ook Verstappen te zijn.
Het ging dit weekend al vaak over wat er binnen McLaren besproken is nav de divebomb van Norris in Singapore (de "consequences"). Niemand in het team die iets naar buiten brengt, maar de commentatoren bij F1TV denken aan iets kleins, zoals het eerst naar buiten gaan in een kwali ronde, of een tow of iets dergelijks.
Maar ik heb een andere theorie: namelijk dat op het moment dat Norris eigenlijk geen kans meer maakt, en dat Verstappen een bedreiging wordt voor het WC voor Piastri, dat dan Norris niet voor eigen dagsucces meer gaat rijden, maar volledig in dienst van Piastri. Ik zie dat praktisch niet snel gebeuren, maar het is denk ik een afspraak waar beide coureurs mee kunnen leven.
Maar ik heb een andere theorie: namelijk dat op het moment dat Norris eigenlijk geen kans meer maakt, en dat Verstappen een bedreiging wordt voor het WC voor Piastri, dat dan Norris niet voor eigen dagsucces meer gaat rijden, maar volledig in dienst van Piastri. Ik zie dat praktisch niet snel gebeuren, maar het is denk ik een afspraak waar beide coureurs mee kunnen leven.
Interessante gedachte. Maar… het verschil is nu nog maar 22 punten. En zo’n afspraak zou Norris juist kunnen aanmoedigen Piastri dwars te zitten, zodat het verschil niet groter wordt en de afspraak nooit ingelost hoeft te worden.vargo schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 14:14:
[…]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |