Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniedh
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 20-10 13:07
Waarom krijgen sommige rijders, in dit geval sainz, wel een straf nadat ze zijn uitgevallen en anderen weer niet. In beide gevallen na een botsing.
G_Dragon schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 01:04:
Straf voor Sainz, 5 grid penalty in Mexico en strafpunten op zijn licentie

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:05
Vinniedh schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 01:32:
Waarom krijgen sommige rijders, in dit geval sainz, wel een straf nadat ze zijn uitgevallen en anderen weer niet. In beide gevallen na een botsing.

[...]
Hij heeft een 10s penalty gekregen. Deze heeft hij niet kunnen inlossen, dus wordt deze meegenomen naar de volgende race in de vorm van een grid penalty. Een 5s penalty (die je niet hebt kunnen inlossen) wordt niet omgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14:39
Een Piastri rijdt echt niet ineens zoveel langzamer…🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik geef Norris betere papieren dan Piastri op dit moment. Net als afgelopen seizoenen lijkt Piastri tegen het einde van het seizoen in een dip te komen. Qua pace is Norris de laatste 2 wedstrijden ook niet langzamer dan Max.

Het gaat op details en team calls aankomen denk ik, en juist in die 2 aspecten laat McLaren het regelmatig liggen ten opzichte van RBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:23
Wie had dit toch gedacht? Aan het begin van het seizoen zoveel "een saai seizoen" en dan dit als toetje?
Ik zit wel te genieten, mijn hart kan het alleen niet echt aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Drials schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 04:43:
Een Piastri rijdt echt niet ineens zoveel langzamer…🤔
Viel mij ook al op. Misschien toch meer schade aan de vloer tijdens die botsing met Norris?

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Deurstopper schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 07:00:
[...]

Viel mij ook al op. Misschien toch meer schade aan de vloer tijdens die botsing met Norris?
Ik begreep dat hij de balans in de auto niet goed afgesteld kreeg omdat ze geen data uit de sprint race hadden.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Toch jammer dat Max de grand slam (plus) is misgelopen.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:07
Lol. Dus, €50k boete voor Red Bull waarvan €25k voorwaardelijk. Dit omdat een teamlid na de start van de formation lap terug het circuit op ging terwijl dit niet meer mocht, de poorten gesloten werden, en de marshalls hem tegen probeerden te houden (verbaal dan, niet fysiek).

En de reden dat de monteur dit deed zou zijn geweest omdat... McLaren schijnbaar een stuk tape op de gridmuur plakt ter referentie voor Norris. Iets waar geen regels over zijn. En er zijn dus ook geen regels over het weghalen er van. Waarbij Red Bull schijnbaar ook al meerdere keren dit heeft weggehaald.

Edit:
Blijkbaar is post race een Redittor nog op zoek geweest naar de tape.

Deze is wel redelijk tampor proof:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ovs8wZ7.jpeg

[ Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 20-10-2025 07:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:24

BM

Moderator Spielerij
RobertMe schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 07:23:
Lol. Dus, €50k boete voor Red Bull waarvan €25k voorwaardelijk. Dit omdat een teamlid na de start van de formation lap terug het circuit op ging terwijl dit niet meer mocht, de poorten gesloten werden, en de marshalls hem tegen probeerden te houden (verbaal dan, niet fysiek).

En de reden dat de monteur dit deed zou zijn geweest omdat... McLaren schijnbaar een stuk tape op de gridmuur plakt ter referentie voor Norris. Iets waar geen regels over zijn. En er zijn dus ook geen regels over het weghalen er van. Waarbij Red Bull schijnbaar ook al meerdere keren dit heeft weggehaald.
Het tweede deel van je post is een leuke verklaring waarom de monteur terug ging, maar feit blijft dat het dus op een moment was dat ie de baan niet meer op mocht. Terechte boete dus :)

Wel grappig dus dat teams zoiets basaals als een stukje tape als hulpmiddel gebruiken. Geinig :)
Ryur schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 06:52:
Wie had dit toch gedacht? Aan het begin van het seizoen zoveel "een saai seizoen" en dan dit als toetje?
Ik zit wel te genieten, mijn hart kan het alleen niet echt aan :D
Ik had een hele tijd terug al geen 2 centen meer gegeven voor Max' titelkansen, en ik durf nog steeds niet echt te hopen. Maar vind het alleen al mooi om te zien dat McLaren (en zijn rijders) onder druk toch wat barsten beginnen te vertonen, ook al zou het Max uiteindelijk niet lukken.

[ Voor 22% gewijzigd door BM op 20-10-2025 07:34 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:49
Vindt het eigenlijk wel bizar dat McLaren schijnbaar als enige een stukje tape nodig heeft om in het vak te kunnen staan. Als het zo slecht zichtbaar is zouden toch meer coureurs er last van moeten hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
BM schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 07:32:
[...]

Het tweede deel van je post is een leuke verklaring waarom de monteur terug ging, maar feit blijft dat het dus op een moment was dat ie de baan niet meer op mocht. Terechte boete dus :)

Wel grappig dus dat teams zoiets basaals als een stukje tape als hulpmiddel gebruiken. Geinig :)
Uiteraard. Maar ik hoorde op de radio iets van 50k boete + tape + Norris.

Het officiële stewards document staat vervolgens uiteraard alleen in dat de boete is gegeven omdat een teamlid terug het circuit op ging terwijl dat niet mocht.

Via Reddit vond ik vervolgens deze ("mogelijke") verklaring. (Red Bull heeft er zeker andere races aan gezeten. En nu is er schijnbaar ook een slechte kwaliteit video waarop niet te zien is wat die doet behalve dat die dus bij de muur bij Norris' grid slot staat. 1+1 is vrij zeker 2 dus)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:42

JB

Cédric roelt!

squashedraven schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 07:35:
Vindt het eigenlijk wel bizar dat McLaren schijnbaar als enige een stukje tape nodig heeft om in het vak te kunnen staan. Als het zo slecht zichtbaar is zouden toch meer coureurs er last van moeten hebben?
MCL heeft ook een dominante auto nodig… anders kunnen hun coureurs het niet.

Die banden bij NOR zitten me niet lekker. Die kwam gewoon een 2e keer aanzetten omdat het karkas te warm was.

Ben er nog niet gerust op als die echt achter Max zit de volgende races. Nu hadden we gewoon ook mazzel dat LEC “animal” bezig was. Yuki heb je niks aan.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 16:19

En de reden dat de monteur dit deed zou zijn geweest omdat... McLaren schijnbaar een stuk tape op de gridmuur plakt ter referentie voor Norris.
Niet slim.... Je kan beter er een paar stroken bij plakken :Z

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:04

krietjur

Where am I?

Je zou bijna op het idee komen om, in plaats van de tape weg te halen, er wat extra stukken tape bij te plaatsen als Red Bull zijnde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
JB schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 07:39:
[...]

Die banden bij NOR zitten me niet lekker. Die kwam gewoon een 2e keer aanzetten omdat het karkas te warm was.

Ben er nog niet gerust op als die echt achter Max zit de volgende races. Nu hadden we gewoon ook mazzel dat LEC “animal” bezig was. Yuki heb je niks aan.
Troost je... Max had veel harder verdedigigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ik las iets dat dit bij Hamilton ook het geval zou zijn?

Maar hoeveel het uberhaupt werkt? Dit zullen ze niet officieel met een laser meten zeg maar en de tape hangt ook verder weg. Een goede referentie om tot op de millimeter te parkeren is het dus niet. En om in de juiste grid slot te parkeren zou je het al helemaal niet nodig moeten hebben. Want er hangen LED panelen aan de pitmuur ter hoogte van de gridslot met daarop de naan/afkorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Waah schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 07:39:
[...]

Niet slim.... Je kan beter er een paar stroken bij plakken :Z
Ligt natuurlijk aan de reden. Ik kan mij niet indenken dat dit is om de exacte stop plek aan te geven (/hoe ver naar voren die mag rijden). Dus dan maakt meer tape niet uit.

Even los van het psychologische ding dan dat als er meer tape is die potentieel een WTF moment heeft. (En hetzelfde dan als de tape foetsie is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 07:40:
[...]

Hoorde bij de GP van Singapore idd iets over dat NOR en HAM dit zouden hebben oid.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-10 12:59

Bloodclot

Jawier!

Edit:

[Afbeelding]
Moeilijk er af te halen lijkt het, denk dat er de volgende races wat meer tapes hangen naast die van norris 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:00
Verstappen wint door de beuk op Russel het kampioenschap niet verwqcht ik😬🤓

Voor de rest ziet het er goed uit, bij MCl is het een zooitje en de rijders gaan nog wel meer prutsen samen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

basjuuhhh schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 08:09:

Voor de rest ziet het er goed uit, bij MCl is het een zooitje en de rijders gaan nog wel meer prutsen samen....
Vlak Antonelli niet uit... Maar idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:38
sig69 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 00:37:
[...]

Jij hebt niet zo goed opgelet denk ik.
Nou nee, daarmee zeg je namelijk dat de achterstand die Verstappen heeft opgelopen in het begin van het seizoen te wijten was aan hemzelf. Dat weiger ik te geloven :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19:14
RobertMe schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 07:40:
[...]

Maar hoeveel het uberhaupt werkt? Dit zullen ze niet officieel met een laser meten zeg maar en de tape hangt ook verder weg. Een goede referentie om tot op de millimeter te parkeren is het dus niet. En om in de juiste grid slot te parkeren zou je het al helemaal niet nodig moeten hebben. Want er hangen LED panelen aan de pitmuur ter hoogte van de gridslot met daarop de naan/afkorting.
Dit hebben ze bij Singapore laten zien, ik vond het van Hamilton wel goed gevonden. Die zetten ze op de juiste plek in het startvak. Vervolgens kan hij vanuit de auto alleen de lange gele lijn zien die uitsteekt naar de zijkant, niet het startvak zelf. De monteur plakt vervolgens een stukje tape op de auto van hamilton, in het verlengde van die gele streep (Lewis geeft aan waar dat precies is terwijl hij in de cockpit zit). Zo kan hij dus altijd op precies de juiste plek gaan staan, ondanks dat hij het startvak niet kan zien. Wat een stukje tape op de muur precies toevoegt snap ik nog niet helemaal, maar er is vast over nagedacht door MCL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
basjuuhhh schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 08:09:

Het helpt niet mee net zoals Antonelli etc.
Mocht Max het kampioenschap missen is dat voornamelijke door RedBull zelf die de auto niet goed voor elkaar hadden en kregen in het begin van het seizoen

ps.
Max en Piastri kunnen gelijk eindigen in het kampioenschap.

Check de what if in het algemene topic.
Iemand heeft daar zijn berekeningen weer op los gelaten

[ Voor 14% gewijzigd door d-vine op 20-10-2025 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Proeh. Ik durf niet te hopen. Weet iemand of er redelijk verse motoren in de pool van Max zitten ?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Waah schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 07:40:
[...]

Troost je... Max had veel harder verdedigigd.
LEC deed het ook prima. En je kunt wel hard verdedigen, maar als je overspeed en/of bandenvoordeel hebt... is er geen houden aan.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-10 19:10
JB schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 07:39:
[...]

Yuki heb je nu niets aan, was dat in het seizoen dat Max voor het eerst WC werd niet ook het geval met Perez, die in de beslissende race ineens 'defence minister' werd? I.m.o. reed die ook niet zo lekker door het seizoen heen en moest Max het grotendeels alleen doen, tot op dat specifieke moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
evil_lemon schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 08:20:
[...]

Dit hebben ze bij Singapore laten zien, ik vond het van Hamilton wel goed gevonden. Die zetten ze op de juiste plek in het startvak. Vervolgens kan hij vanuit de auto alleen de lange gele lijn zien die uitsteekt naar de zijkant, niet het startvak zelf. De monteur plakt vervolgens een stukje tape op de auto van hamilton, in het verlengde van die gele streep (Lewis geeft aan waar dat precies is terwijl hij in de cockpit zit). Zo kan hij dus altijd op precies de juiste plek gaan staan, ondanks dat hij het startvak niet kan zien. Wat een stukje tape op de muur precies toevoegt snap ik nog niet helemaal, maar er is vast over nagedacht door MCL.
Als je tape op de auto in het verlengde van de gele streep maakt én op de muur met de tape dit 'in het verlengde' van de tape op de auto plakt, dan hoeft de coureur na de formation lap de tape op de auto maar uit te lijnen met de tape op de muur, dan staat die perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
JB schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 08:33:
[...]

LEC deed het ook prima. En je kunt wel hard verdedigen, maar als je overspeed en/of bandenvoordeel hebt... is er geen houden aan.
Voor de 'techniek' zou ik het ergens mooier vinden als je minder verschillen had in de krachtbronnen, bijvoorbeeld even veel PK's (of kW) maar door een de motor efficiënter te maken in de krachtoverbrenging (hogeren Nm) op de banden (maar dan wel zo precies afgesteld dat je niet wegslipt) eerder op snelheid te komen, of (doordat de motor veilig meer toeren kan maken), dan wel een ingenieus ideetje waardoor de overbrenging op de banden op enige moment wat sneller kan, waardoor de topsnelheid hoger ligt.

Het komt dan véél meer op de techniek van de auto (en hoe coureurs daarmee overweg kunnen) ipv de kracht van de motor aan.

De huidige 'overspeed' verschillen vind ik soms echt wel te groot tussen de koplopers en de middenmoot of gasten achteraan op het grid. Op een recht stuk eenvoudig inhalen zou (in bovenstaande situatie) dus alleen kunnen als je iets slims hebt bedacht voor hogere snelheid op de top (niet doordat je simpelweg een sterkere motor hebt) óf doordat je bijvoorbeeld een hoger/ efficiënter koppel hebt waardoor je sneller je topsnelheid bereiken kan, dus iedere meter die je aan het optrekken bent, ga je eigenlijk sneller dan diegene voor je.

Lang verhaal waaarmee ik eigenlijk bedoel te zeggen dat het jammer is dat de krachtbron zo'n grote bepalende factor is.

[ Voor 4% gewijzigd door jbdeiman op 20-10-2025 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
evil_lemon schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 08:20:
Wat een stukje tape op de muur precies toevoegt snap ik nog niet helemaal, maar er is vast over nagedacht door MCL.
Over nagedacht, vast. Maar of McLaren ook tot een logische conclusie is gekomen? :X Maar daar heb ik wel vaker mijn twijfels bij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
jbdeiman schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 08:36:
[...]

Als je tape op de auto in het verlengde van de gele streep maakt én op de muur met de tape dit 'in het verlengde' van de tape op de auto plakt, dan hoeft de coureur na de formation lap de tape op de auto maar uit te lijnen met de tape op de muur, dan staat die perfect.
Als je in de auto zit is de muur meters verder. Dan kun je de auto echt niet risicoloos tot op de millimeter goed zetten op basis van een referentie zo ver weg.

En dan nog. Zie hoe vaak Verstappen precies op het randje staat, en dat zonder extra hulpmiddelen (ok, de gele lijn is ook een hulpmiddel, maar die is er voor iedereen)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 08:51:
[...]

Als je in de auto zit is de muur meters verder. Dan kun je de auto echt niet risicoloos tot op de millimeter goed zetten op basis van een referentie zo ver weg.

En dan nog. Zie hoe vaak Verstappen precies op het randje staat, en dat zonder extra hulpmiddelen (ok, de gele lijn is ook een hulpmiddel, maar die is er voor iedereen)
Het is wederom een "net-niet" gevoel wat overheerst bij die MCL coureurs als je dit soort dingen leest/hoort :D Wel benieuwd waarom ze die tape plakken en waarom RBR die weg wil halen. Mooi dit soort verhalen!

Ik hoop alleen al voor Mr. Tyre-Water dat we die kop nog een keer in beeld gaan zien ala;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gDq_rIxvV-XZVJWVFNoQkoDOOto=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/RqF68fxlHaEVNHPDPibr4vgW.gif?f=user_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
JB schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 08:57:
[...]

Het is wederom een "net-niet" gevoel wat overheerst bij die MCL coureurs als je dit soort dingen leest/hoort :D Wel benieuwd waarom ze die tape plakken en waarom RBR die weg wil halen. Mooi dit soort verhalen!

Ik hoop alleen al voor Mr. Tyre-Water dat we die kop nog een keer in beeld gaan zien ala;

[Afbeelding]
Abu Dhabi haalt Verstappen de leidende McLaren nog even in op een meter voor de finish en wordt zo kampioen met gelijke punten maar met meer overwinningen. Mogen ze alvast een reanimatie team klaarzetten voor zak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
JB schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 08:57:
Wel benieuwd waarom ze die tape plakken en waarom RBR die weg wil halen.
Alleen al het psychologische aspect. McLaren doet dit met een reden. Dus als het er "ineens" niet is zal Norris toch in de auto zitten "k*t, waar is mijn referentie?!". En ondanks dat de tweede keer wel duidelijk is dat die weg is, zal het psychologisch nog steeds werken. Norris denkt een voordeel te hebben hiervan, en is dat voordeel kwijt.

Op Reddit ging het er ook over dat Brazilië '21 het aanraken van de achtervleugel puur psychologisch was. Ze wisten dat ze een boete konden krijgen, en toch hebben ze het gedaan puur om tussen de oren van Hamilton te komen. (Uiteraard wisten ze van tevoren niet dat net die keer de FIA die test zou doen en deze zou falen, maar ze wisten wel / hadden het vermoeden dat er een trucje met de achtervleugel werd uitgehaald).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-10 12:59

Bloodclot

Jawier!

squashedraven schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 09:04:
[...]

Mogen ze alvast een reanimatie team klaarzetten voor zak
Denk wel meer voor overal ter wereld. Een nieuwe AD21 is niet goed voor mijn gezondheid denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Komt er straks een nieuwe instructie van de FIA dat het niet toegestaan is markeringen aan te brengen op vaste objecten op de baan. Beetje klein bier dit als je het mij vraagt. Overigens ook wel bijzonder dat je het als coureur schijnbaar nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Woudloper schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 09:10:
Overigens ook wel bijzonder dat je het als coureur schijnbaar nodig hebt.
En daar geloof ik dus echt wel in, bij Norris. Een ander team zou het wellicht ook kunnen doen, om juist RBR op te naaien maar in dit geval is het gewoonweg weer iets wat nodig lijkt te zijn voor Norris.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Woudloper schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 09:10:
Komt er straks een nieuwe instructie van de FIA dat het niet toegestaan is markeringen aan te brengen op vaste objecten op de baan. Beetje klein bier dit als je het mij vraagt. Overigens ook wel bijzonder dat je het als coureur schijnbaar nodig hebt.
Tja, vind het maar vreemd dat dit ok is.

What's next, dat MCL zelf her en der op het circuit extra papaya vlaggetjes gaat neerzetten voor de individuele rempunten.... :? :+

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:14
RobertMe schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 09:06:
[...]

Alleen al het psychologische aspect. McLaren doet dit met een reden. Dus als het er "ineens" niet is zal Norris toch in de auto zitten "k*t, waar is mijn referentie?!". En ondanks dat de tweede keer wel duidelijk is dat die weg is, zal het psychologisch nog steeds werken. Norris denkt een voordeel te hebben hiervan, en is dat voordeel kwijt.

Op Reddit ging het er ook over dat Brazilië '21 het aanraken van de achtervleugel puur psychologisch was. Ze wisten dat ze een boete konden krijgen, en toch hebben ze het gedaan puur om tussen de oren van Hamilton te komen. (Uiteraard wisten ze van tevoren niet dat net die keer de FIA die test zou doen en deze zou falen, maar ze wisten wel / hadden het vermoeden dat er een trucje met de achtervleugel werd uitgehaald).
Klopt, ik heb ergens een interview met iemand van RedBull (denk ik) gezien die dit vertelde. Ook dat Max op een gegeven moment heel veel tijd nam om zich om te kleden. Hamilton was altijd langzaam, dus Max besloot er nog langer over te doen. Heerlijk die spelletjes.

Edit: Video gevonden. Was een interview van High Performance met Bradley Scanes. Vanaf minuut 23
YouTube: Max Verstappen’s Trainer: What I’ve Seen in Max That NO ONE Else Has

Vond Norris gisteren wel weer erg sterk, of ja de auto in ieder geval. Aanvallen op zacht, eigenlijk die band over kling jagen en daarna dat gewoon nog een keer kunnen doen. Baart me toch wel zorgen. Het is dat LeClerc in de eerste stint zo goed kon verdedigen. Overwinning voor Max was dan echt geen zekerheidje.

[ Voor 7% gewijzigd door sjufke op 20-10-2025 09:38 ]

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-10 11:36

Edit:

[Afbeelding]
Dat lijkt me toch niet zo moeilijk voor de FIA om hier een regeltje voor te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
Chefbierrr schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 09:37:
[...]

Dat lijkt me toch niet zo moeilijk voor de FIA om hier een regeltje voor te maken...
In principe plak je iets over een uiting van een sponsor. Dat zou makkelijk in een regel kunnen. Als er al niet iets in staat wat het verbied om de commerciële partners van de F1 te benadelen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chefbierrr schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 09:37:
[...]

En waarvoor wil je dan een regel maken? Dat teams niks op de pitmuur mogen plakken? Of dat teams niks van de pitmuur af mogen halen?

Het zou wel grappig zijn als de volgende keer een team het LED bord met de naam weg haalt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
JB schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 09:16:
Een ander team zou het wellicht ook kunnen doen, om juist RBR op te naaien
Ik denk niet dat Red Bull zich druk maakt om een stuk tape op de pitmuur. Het is gewoon het opnaaien van een concurrent in de mogelijke titelstrijd. Als ze dit stukje tape bij Russell of Leclerc zouden plakken denk ik niet dat Red Bull daar iets mee zal doen. (Laat staan als Williams of Alpine dit zouden doen).

Edit:
Dit valt ook gewoon in het rijtje zoals dat in '21 Mercedes en Red Bull de luchtslangen niet meer aan de kant hielden bij een pitstop van Verstappen / Hamilton. Tot het punt toe dat op een gegeven moment een Red Bull monteur nog aan de buitenkant van de slangen ging staan zodat Hamilton nog scherper moest uit sturen.

[ Voor 24% gewijzigd door RobertMe op 20-10-2025 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:52
JB schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 09:16:
[...]

En daar geloof ik dus echt wel in, bij Norris. Een ander team zou het wellicht ook kunnen doen, om juist RBR op te naaien maar in dit geval is het gewoonweg weer iets wat nodig lijkt te zijn voor Norris.
Ach, bij de MotoGP zie je ze tijdens de trackwalk met hun hak een zwarte streep zetten op de kerbs als referentie punt.

Ik vind het wel mooi :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 09:55:
[...]

Ik denk niet dat Red Bull zich druk maakt om een stuk tape op de pitmuur. Het is gewoon het opnaaien van een concurrent in de mogelijke titelstrijd. Als ze dit stukje tape bij Russell of Leclerc zouden plakken denk ik niet dat Red Bull daar iets mee zal doen. (Laat staan als Williams of Alpine dit zouden doen).

Edit: Tot het punt toe dat op een gegeven moment een Red Bull monteur nog aan de buitenkant van de slangen ging staan zodat Hamilton nog scherper moest uit sturen.
Dat was wel ff een legendarische shot hoe hij daar inderdaad bleef staan. De druk was echt gigantisch en stond die kerel daar gewoon met gevaar voor eigen lijf als een poortwachter _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-10 12:45
Gewoon zelf nog 5 stukjes tape er bij plakken, mag Norris raden welke de juiste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mercapto schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 12:43:
Gewoon zelf nog 5 stukjes tape er bij plakken, mag Norris raden welke de juiste is.
Of een klein beetje naar voren plaatsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 11:54

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb een voorgevoel dat "stickergate" nog wel eens voor grappige situaties kan gaan zorgen :D

Ik zie Red Bull er wel voor aan om hier iets mee te doen om McLaren te stangen...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:03
Schijnbaar de tape in kwestie waarvoor Red Bull een geldboete heeft gekregen door het weg te halen.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/red-bull-were-fined-50-000-in-austin-because-one-of-their-v0-rvwj8yk278wf1.jpeg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=2135f87c40da1e3cb80dcb7195773e02248d2c1b

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 20-10-2025 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Damian schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:00:
Ik heb een voorgevoel dat "stickergate" nog wel eens voor grappige situaties kan gaan zorgen :D

Ik zie Red Bull er wel voor aan om hier iets mee te doen om McLaren te stangen...
Daar weet Lollipopp vast wel raad mee :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 11:54

Damian

Insane Obtrusion

Chocoball schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:03:
Schijnbaar de tape in kwestie waarvoor Red Bull een geldboete heeft gekregen door het weg te halen.

[Afbeelding]
Dezelfde als een paar posts terug inderdaad ;)
JB schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:06:
[...]

Daar weet Lollipopp vast wel raad mee :D
Hehe ja precies.

Beetje wraak voor het tire water verhaal:D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:14

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

[Afbeelding]
Maar wat is hiervan het nut? Waarom zou Mclaren zoiets doen vraag ik me dan af...

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[Afbeelding]
WTF. Dit is F1. Er moet toch wel een over geengineerde hi tech oplossing mogelijk zijn om de auto op de juiste plek te zetten i.p.v. een stukje tape?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:03
In ander nieuws dan de DHL fastest pit stop :)

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/us-gp-fastest-pit-stops-and-team-standings-after-round-19-v0-yi8uwsm5u5wf1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=cf2458186583efd33ef4134aefc9b75b804bacf5

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/us-gp-fastest-pit-stops-and-team-standings-after-round-19-v0-amg1hjm5u5wf1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=72d68e7a970481096ce4bf7d7d67c84e1b1d5aa5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe

[Afbeelding]
Red Bull heeft helemaal geen boete gekregen voor het weghalen van de tape. En ze hebben de tape al meerdere races weggehaald.

Ze hebben een boete gekregen omdat een monteur de baan betrad na de start van de formation lap / terwijl dat verboden was. Dat dat was om te proberen de tape te verwijderen is volkomen irrelevant.

Edit:
En "door het weg te halen" klopt ook niet. Zie de post race foto die ik all eerder heb gepost. Er zitten wat "gaten" in, maar die tape trek je er niet in één ruk af, maar dan heb je allemaal kleine stukjes die je los moet peuteren. Vorige races zal het wel gewone(re) tape zijn geweest want toen ging die er wel makkelijk af.

[ Voor 18% gewijzigd door RobertMe op 20-10-2025 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
evilution schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:11:
[...]

WTF. Dit is F1. Er moet toch wel een over geengineerde hi tech oplossing mogelijk zijn om de auto op de juiste plek te zetten i.p.v. een stukje tape?
Daarvoor is die hele lange gele streep. En 18 andere coureurs hebben daar ook geen problemen mee (Hamilton heeft schijnbaar een hulpmiddel in de vorm van een streepje tape op de auto dat uitlijnd met de gele lijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:14:
[...]

Daarvoor is die hele lange gele streep. En 18 andere coureurs hebben daar ook geen problemen mee (Hamilton heeft schijnbaar een hulpmiddel in de vorm van een streepje tape op de auto dat uitlijnd met de gele lijn).
Ik sta er niet van te kijken dat HAM dit soort dingen (ook) nodig heeft. Ja hij kan echt wel sturen, maar alles moet komen van een dominante auto, wil hij extraheren. Max onderscheid zich enorm tov deze heren.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Op Sky mocht Brundle een opwarmrondje voor de start doen in een McLaren, met alle instructies die de coureur krijgt. Brundle kon de streep niet zien vanuit de cockpit. Kan net te maken hebben met hoe diep de coureur ligt etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Voor mij was de Quali/Sprint Quali het bewijs dat Max toch echt meer controle heeft over een auto.

Sprint quali waren de condities normaal, en scheelde het heel weinig met de no 2 (Norris 0,071)
Qauli waren de condities een stuk lastiger (klaagden veel coureurs over) en het verschil tussen Max en de no 2 is opeens een stuk groter (Norris 0,291). en dat terwijl Max zijn 2e run niet eens kon doen. (tijdens hun eerste run scheelde het volgens mij ~ 0,4 zelfs).

Max is gewoon een klasse apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
gambieter schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:24:
[...]

Op Sky mocht Brundle een opwarmrondje voor de start doen in een McLaren, met alle instructies die de coureur krijgt. Brundle kon de streep niet zien vanuit de cockpit. Kan net te maken hebben met hoe diep de coureur ligt etc.
Maar Norris is al aan zijn 6e? seizoen bezig. In die tijd had McLaren echt wel ervoor kunnen zorgen dat die de lijn wel ziet (stoeltje iets "hoger" dus, of een kussentje er in :+). En een coureur als Tsunoda, kleinste coureur, heeft ook geen problemen om die lijn te zien schijnbaar.

En na eerdere klachten van de coureurs is de lijn ook al aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RobertMe schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:28:
Maar Norris is al aan zijn 6e? seizoen bezig. In die tijd had McLaren echt wel ervoor kunnen zorgen dat die de lijn wel ziet (stoeltje iets "hoger" dus, of een kussentje er in :+). En een coureur als Tsunoda, kleinste coureur, heeft ook geen problemen om die lijn te zien schijnbaar.

Het was bedoeld als uitleg, niet als verklaring waarom Norris nog steeds niet weet waar hij moet staan ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:32
RobertMe schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:28:
[...]

Vergelijken met Yuki is niet echt nuttig, dat is een hele andere auto. Misschien zit er bij Norris wel net de spiegel in de weg of whatever.
Maar volgens mij is het niet verboden om een extra sensortje onder de auto te zetten die mooi oplicht op het dash van Norris als hij goed staat.

over dash gesproken: GP zegt heel vaak tegen Max: "Eyes on dash". Volgens mij voornamelijk tijdens de Quali als Max niet in een snelle ronde zit. Wat is dan de bedoeling? Geven ze dan extra info die ze niet willen delen over de radio op het dash ofzo? Of betekent het dat Max specifiek ergens op moet letten? Of zegt hij eigenlijk "i's on -", oftewel schakelaar I (spreek uit IE) op liggend streepje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:33
Wyke schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 14:21:
[...]
over dash gesproken: GP zegt heel vaak tegen Max: "Eyes on dash". Volgens mij voornamelijk tijdens de Quali als Max niet in een snelle ronde zit. Wat is dan de bedoeling? Geven ze dan extra info die ze niet willen delen over de radio op het dash ofzo? Of betekent het dat Max specifiek ergens op moet letten? Of zegt hij eigenlijk "i's on -", oftewel schakelaar I (spreek uit IE) op liggend streepje? :+
Voornamelijk 'Lift and Coast' om de banden optimaal te houden, gaan we helaas volgend jaar nog meer zien met de nieuwe auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Data transmissie naar de auto toe vanuit het team is volgens mij verboden, tenzij de auto binnen in de pitbox staat?
Dus die optie zal het niet zijn.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:19
[...]

Vergelijken met Yuki is niet echt nuttig, dat is een hele andere auto. Misschien zit er bij Norris wel net de spiegel in de weg of whatever.
Maar volgens mij is het niet verboden om een extra sensortje onder de auto te zetten die mooi oplicht op het dash van Norris als hij goed staat.
Is de tape op de muur niet bedoeld om de auto zo ver mogelijk tegen het einde van de gele streep te kunnen plaatsen? Ik kan mij iets voorstellen dat dat vanuit de cockpit met sec de gele streep als referentie lastig bepalen is tot hoever je kunt gaan en daarmee altijd wat marge neemt om veilig te staan. Zo'n tapeje op de muur zal net die 10-15 cm schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

De gele streep was ergens dit seizoen (of vorig seizoen) toch al langer gemaakt ivm de zichtbaarheid vanuit de cockpit?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:15
[...]

Eyes on dash zegt GP toch eigenlijk altijd bij VSC/SC, ging er iig vanuit dat dit was voor de delta's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
saikol schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 14:58:
[...]

Eyes on dash zegt GP toch eigenlijk altijd bij VSC/SC, ging er iig vanuit dat dit was voor de delta's.
Tijdens de kwalificatie is er ook een minimale "ronde" tijd (tussen SC-line 1 en SC-line 2). Dus ook tijdens de Q kan die dat prima zeggen i.v.m. de delta tijd.

Verstappen vroeg zaterdag bij zijn laatste Q ronde dan ook hoeveel sneller die moest zijn ten opzichte van wat er op zijn dash stond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:56
Het zou leuker en slimmer zijn om naast de tape van McLaren nog een paar stukken tape te plakken. Zie dan maar eens de juiste te kiezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

pro_6or

amateur_60r

gewoon matzwarte tape overheen plakken.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:43
cordonbleu schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:03:
Het zou leuker en slimmer zijn om naast de tape van McLaren nog een paar stukken tape te plakken. Zie dan maar eens de juiste te kiezen :+
Dikke poster eroverheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:00

Pierre

Van nature lui!

Dit wist ik niet toch een Nederlands tintje (behalve Max) https://www.nu.nl/320843/...ters-openen-gp-in-vs.html

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:49

SomerenV

It's something!

Iemand die ik via via ken zat in een van de Chinooks dus ik wist dat er Nederlandse militairen meevolgen, maar ik had geen idee dat de toestellen ook allemaal Nederlands waren. Wel heel vet hoe ze zoiets zo perfect weten te timen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

SomerenV schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:32:
[...]

Iemand die ik via via ken zat in een van de Chinooks dus ik wist dat er Nederlandse militairen meevolgen, maar ik had geen idee dat de toestellen ook allemaal Nederlands waren. Wel heel vet hoe ze zoiets zo perfect weten te timen.
Ook in vorige jaren waren de chinooks die overvlogen de Nederlandse :)

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:06
Klopt, het 302 squadron van de Koninklijke Luchtmacht is gestationeerd in Fort Hood in Texas

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:39

sjaool

Every life should have 9 cats

hoevenpe schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 23:33:
De T-Rex is weer een stuk dichter bij de paniekerige papaja jeep gekomen...

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

Er is mij geen gele lijn opgevallen. Waar moet ik die zoeken?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RoelandD
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:26
evilution schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:53:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://www.f1-fansite.com/wp-content/uploads/2006/06/start-grid-2006-UK-F1-GP.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
evilution schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:53:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNMEl2Hnq7u5rJ6hrIVy49XTpCE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5x9QaFwjwIoZNJ2QFf2uRrGM.png?f=fotoalbum_large

Ik denk niet dat ze hem veel breder kunnen maken zeg maar :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
RobertMe schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:59:
[...]

[Afbeelding]

Ik denk niet dat ze hem veel breder kunnen maken zeg maar :P
Ik dacht even, zetten ze nu ook al rode paaltjes neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ah, ok. Hoe kun je dit missen? Kun je desnoods toch makkelijk een markering op de auto zelf zetten om goed uit te lijnen :? Kan de concurrent er ook niet mee klooien. Door dingen op de muur te plakken vraag je er ook om 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
evilution schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:28:
[...]

Ah, ok. Hoe kun je dit missen? Kun je desnoods toch makkelijk een markering op de auto zelf zetten om goed uit te lijnen :? Kan de concurrent er ook niet mee klooien. Door dingen op de muur te plakken vraag je er ook om 8)7
Ze kunnen de onderkant van de wielen niet zien dus het is een beetje 'gokken' maar Hamilton doet inderdaad een tape op de auto als markering, lijkt mij persoonlijk inderdaad ook prettiger dan op de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Konden de Amerikanen mooi denken hoe great hun luchtmacht is.

Ben benieuwd wat de meningen waren over die jongen die het volkslied zong. Ook wel jammer trouwens dat die gouverneur (in een rolstoel) door woke beleid zijn functie heeft gekregen :+ :+ :+

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Die blikken van Max en Charles na die opmerking van Lando 😂
https://www.instagram.com...h9/?igsh=NzVkNGplb2F2aHBj

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 18:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8LDlWJGXyTQQbCp9Sb0KWl5LME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/95bIo1lbTCEwQiJbGVJfqzN8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zit hier nu 'Live' de race van gisteren te bekijken (zonder de uitslag te kennen!!) maar..... WTF: Hebben ze bij RBR misschien stiekem de RB19 terug uit de motteballen gehaald en daar het bodywork van de RB21 op geklust, ofzo?

:o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Geen insta. Was dit de cooldown room?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Will_M schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 20:58:
Ik zit hier nu 'Live' de race van gisteren te bekijken (zonder de uitslag te kennen!!) maar..... WTF: Hebben ze bij RBR misschien stiekem de RB19 terug uit de motteballen gehaald en daar het bodywork van de RB21 op geklust, ofzo?

Dat niet, maar die voorvleugel buigt fors door en dat lijkt een groot effect te hebben. Die auto is veel meer in balans, slijt de banden minder omdat de auto ook minder glijdt en met de nieuwe vloer rijden ze ook weer een stuk lager zonder dat de auto gewoon niet in wil sturen omdat er te veel neerwaartse druk achter is. Alles bij elkaar zorgt voor een forse verbetering.

McLaren had dit voordeel het hele seizoen omdat die stomme TD van de FIA, hun vleugel niet aanpakte, maar die van andere teams wel...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah

Nee wel de Renault plofmotor er in gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
evilution schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:28:
[...]

Ah, ok. Hoe kun je dit missen?
Een coureur ziet alleen het bovenste stukje van de banden. Maarja, 18 coureurs kunnen het zonder extra hulpmiddel.
Kun je desnoods toch makkelijk een markering op de auto zelf zetten om goed uit te lijnen
Dat is dus schijnbaar wat Ferrari bij Hamilton doet werd hier eerder vandaag geschreven. Auto op de juiste plek in grid slot zetten en een monteur die op basis van aanwijzingen van Hamilton een stuk tape plakt zodat de tape voor hem (/HAM :+) in verlengde van de gele lijn is. Positie van de banden is vervolgens dus irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe

De RB20 was op vele circuits sneller dan de RB19 (maar wel onbestuurbaar en trager dan de McLaren). Het lijkt me dus sterk dat de RB19 sneller is dan de RB21 ;)

Volgens mij waren er ook races vorig jaar waar Verstappens pole tijd van 2023 niet voldoende was om Q1 uit te komen? Als voorbeeld voor dat de auto's in het algemeen toch echt wel sneller waren dat de RB19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19:32
Jammer dat aan het eind van de film de T-Rex niet wint... hopelijk gaat de analogie niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:00

Pierre

Van nature lui!

Was er een andere regisseur, heb geen vriendin gezien tijdens de race.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
Pierre schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:22:
Toch spijtig. Tijd genoeg voor een aangename shot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:05
Beter zo, nu is het tenminste geschikt om samen met m'n vrouw te kijken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Dan heb je "cow-boy" "Bear-man" gemist. Want "pappa Bearman" is wel in beeld geweest incl. cowboyhoed. Maar dat is idd geen vriendin ;)

Was er niet ook voorbij gekomen dat er maar iets van 2 vriendinnen aanwezig waren? En voor hetzelfde geldt hebben die zich nog steeds "weg gehouden" (of ze nu in hospitality kijken of in de pitbox maakt ook niet echt uit, en in hospitality zullen ze niet zo snel met camera komen tijdens de race).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Wyke schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:15:
[...]

Jammer dat aan het eind van de film de T-Rex niet wint... hopelijk gaat de analogie niet op :)
Welke Jurassic park heb jij het dan over? Volgens mij worden de mensen (in de originele film) van het eiland verjaagd (win voor de dinosaurus algemeen) en in de laatste shots smijt de t-rex de raptors aan de kant in het hoofdgebouw (win t-rex over raptors).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Waah schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:05:
[...]

Geen insta. Was dit de cooldown room?
Ja

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUn-8-zVPm0lRdiYFXNZy4iURJc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rmshtHLT4DsOBsY3Hq6JgH35.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:14
Denk het niet. Een herhaling van de start gaat nog steeds voor actie op de baan.. :/

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord