Normaal gesproken met een rode vlag tijdens de race mag je alles doen gewoon toch? Alleen ik denk nu niet omdat de race officieel nog niet is begonnen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Michelin terug als bandenleverancier bij F1? Wut?!
Dit is de Driver of the Day.
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Denk dat ik me maar om laat scholen tot RallyX fan, de kans dat die races niet doorgaan is vrij klein, hooguit kan een bosbrand daarbij wat roet
in het eten gooien.
Misschien toch zoab overwegen. Wellicht minder piek grip, maar na een buitje direct weer racen
Loopt de 3 uur klok nu al of nog niet?
"When you grow up your heart dies"
Neesjaool schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:31:
Loopt de 3 uur klok nu al of nog niet?
per aspera ad astra
Gewoon racen, vertouwen je het niet geef je maar wat minder gas. 🤡
Dan zet je je auto afgesteld op de regen, laten ze het eerst helemaal droog worden
Met teveel regen helpt ZOAB ook niet.Harrie schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:31:
Misschien toch zoab overwegen. Wellicht minder piek grip, maar na een buitje direct weer racen
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
Zolang het maar geen spray veroorzaakt en dat is met ZOAB een heel stuk minder.
Zo heel hard leek het daarnet toch ook niet te regenen op de beelden.. Anyway, het was ook geen serieuze suggestie
Die grote gaten gaan vol zitten met rubber, vooral in de remzones. Niet handig met regenHarrie schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:31:
Ja, na een paar ronden zal ZOAB wel spekglad zijn vrees is.Holk schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:34:
[...]
Die grote gaten gaan vol zitten met rubber, vooral in de remzones. Niet handig met regen
Dan kunnen ze de baan elk jaar opnieuw gaan asfalteren.Harrie schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:31:
Als er water in ZOAB zit en het gaat (streng) vriezen, wat nog wel eens gebeurd in de Ardennen, dan breekt het asfalt open door het uitzettende ijs. Ook is het afremmend vermogen van ZOAB in de eerste weken erg slecht.

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-07-2025 15:38 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Typisch Engels lekker thee.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
In plaats daarvan kijk je liever voor 95 euro naar regen op het wegdek?Slavy schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:21:
Ik betaal niet 95 euro om een stel mensen de Macarena te zien doen....
Neem een voorbeeld aan de mensen daar die er gewoon wat van maken. Nat en koud, dan blijf je liever in beweging.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Maar dat vriest iedere winter kapot en jaarlijks nieuw asfalt wordt ook prijzigsjaool schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:34:
[...]
En dat kost heel veel geld. Dat zwarte goud is niet goedkoop.DaniëlWW2 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:36:
[...]
Dan kunnen ze de baan elk jaar opnieuw gaan asfalteren.
Als er water in Zoab zit en het gaat (streng) vriezen, wat nog wel eens gebeurd in de Ardennen, dan breekt het asfalt open door het uitzettende ijs.
Pfff.. kan je eens kijken op het open net, gaan ze de herhaling van 21 uitzenden.
ping 127.212.23.124
Rijden de race auto`s ZOAB niet kapot dan. Omdat het "luchtig" asfalt is ?sjaool schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:34:
[...]
How do you save a random generator ?
En als het niet regent en vriest moet er ook ieder jaar een nieuwe laag op omdat die door de F1 wagens compleet kapot gereden wordt met alle krachten op het asfalt. Misschien kan je niet eens een hele race erop rijden met hoe snel het asfalt dan verrot gereden wordt.DaniëlWW2 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:36:
[...]
Dan kunnen ze de baan elk jaar opnieuw gaan asfalteren.
Als er water in Zoab zit en het gaat (streng) vriezen, wat nog wel eens gebeurd in de Ardennen, dan breekt het asfalt open door het uitzettende ijs.
Hij heeft ook op donderdag weer bloemen neergelegd op de plek van het ongeluk.Wognummer schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:39:
valt me op dat Gas met een eerbettoon op zijn petje loopt anthoine hubert
Ja, lees de vorige berichten maar terug.enchion schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:39:
[...]
Rijden de race auto`s ZOAB niet kapot dan. Omdat het "luchtig" asfalt is ?
Nee, ze remmen gewoon niet tot tegen het einde van de race als de baan eindelijk een beetje ingereden is.enchion schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:39:
[...]
Rijden de race auto`s ZOAB niet kapot dan. Omdat het "luchtig" asfalt is ?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dan vergoed de FIA dat toch? Doen ze nog wat met die miljoenen die ze elk jaar opeisen van circuits om daar te racen.PalingDrone schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:37:
[...]
Maar dat vriest iedere winter kapot en jaarlijks nieuw asfalt wordt ook prijzig
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
pjottum schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:38:
Pfff.. kan je eens kijken op het open net, gaan ze de herhaling van 21 uitzenden.

Op F1TV live zoeven verschillende keren interview en commentaar tegelijkertijd. Dat is niet te volgen.
Daarnaast bespreken commentatoren soms beelden die ik niet zie. Of heb ik iets verkeerds ingesteld?
Daarnaast bespreken commentatoren soms beelden die ik niet zie. Of heb ik iets verkeerds ingesteld?
Volgens mij waren dat de Belgische en daarnaast de Nederlandse politie te paard?
En dan verhogen ze de bedragen nog eens wat verder en is het alleen nog maar haalbaar voor zandbakbanen om de F1 te laten rijden.Slavy schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:42:
[...]
Dan vergoed de FIA dat toch? Doen ze nog wat met die miljoenen die ze elk jaar opeisen van circuits om daar te racen.
Dat is weer van Viaplay, zie je als (alleen) F1 TV-kijker inderdaad niet.Taatort schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:42:
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
[ Voor 13% gewijzigd door Jasphur op 27-07-2025 15:44 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Andere lijnen zoeken als het nat is, dat lijkt me niet het grootste probleem..Holk schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:34:
[...]
Die grote gaten gaan vol zitten met rubber, vooral in de remzones. Niet handig met regen
Maar misschien kunnen ze beter iets van verwarming onder in het asfalt steken, om het sneller te laten opdrogen. Of zien jullie daar ook problemen mee
KloptHollowGamer schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:43:
Volgens mij waren dat de Belgische en daarnaast de Nederlandse politie te paard?
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Race win voor een John Deere op een Michelin iddStefanVerkerk schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:29:
[...]
Michelin terug als bandenleverancier bij F1? Wut?!
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Je kan F1TV nemen, dan zie je vooral feestende fans.pjottum schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:38:
Geen idee welke beter is.
Niet (per ongeluk?) het commentaar op Nederlands staan? Dan krijg je het Viaplay commentaar, wat soms bij hun beelden/studio e.d. hoort, en niet het commentaar en het geluid van interviews e.d van de F1TV crew.Taatort schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:42:
Op F1TV live zoeven verschillende keren interview en commentaar tegelijkertijd. Dat is niet te volgen.
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Given visibility issues, the stewards have said drivers won't be penalised for dropping more than 10 car lengths back from each other behind the Safety Car, as long as they stay within 20 car lengths #F1 #BelgianGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 27 juli 2025
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Hoop wel dat ze om 16:00 gaan starten
NL commentaar is van viaplay dat onder beelden f1tv wordt geplakt. Valt normaal tijdens race niet op, maar wel als ze nu uit verveling naar studio schakelen.Taatort schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:42:
Het regent nu wel hard..
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Dat is het nadeel van F1TV. Je hebt dan wel het Nederlandse commentaar van Viaplay, maar de beelden van F1TV.Taatort schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:42:
Normaal scheelt dat elkaar niet zoveel maar nu laten ze allemaal klassieke beelden zien en dan heb je daar alleen het geluid van.
Welk kanaal zit je te kijken? Het commentaar op International wordt verzorgd door andere zenders en kan dus zijn dat die iets bespreken wat ze zelf uitzenden en niet door F1TV uitgezonden wordt.Taatort schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:42:
Leid tot
It’s on 🫡
— Visa Cash App Racing Bulls F1 Team (@visacashapprb) 27 juli 2025
⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️
⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️
⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️
⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️
⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️
⚪️🔴⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️ https://t.co/U8dc12sntz
Interesting choice… 👀
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) 27 juli 2025
⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️
⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️
⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️
⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️
⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️
⚪️🔴⚪️🟡⚪️⚪️⚪️ https://t.co/r8mL6MQZdl
Ja, commentaar op NL staan. Ga het eens op EN zetten. Bedankt!SambalBij schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:44:
[...]
Niet (per ongeluk?) het commentaar op Nederlands staan? Dan krijg je het Viaplay commentaar, wat soms bij hun beelden/studio e.d. hoort, en niet het commentaar en het geluid van interviews e.d van de F1TV crew.
Ik acht de kans echt heel erg klein, ze zouden dan rond 15:50/15:55 de auto in moeten gaan.G_Dragon schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:44:
Lees de post onder jouw post maar eens terug.
(Houdt het gezellig aub.)
How do you save a random generator ?
Geld gaat naar de FIA, niet de andere kant op....Slavy schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:42:
[...]
Dan vergoed de FIA dat toch? Doen ze nog wat met die miljoenen die ze elk jaar opeisen van circuits om daar te racen.
Gelukkig worden er alvast een hoop auto’s het circuit op gestuurd om wat water te verplaatsen. Oh wacht..
Precies om 15h de kleine weggestuurd, Netflix afgesloten en F1 opgezet. Om vervolgens geen race te zien maar enkel wat fanshots: en de kleine wijsneus naast me die zich afvraagt waarom ik dit op tv wil kijken
If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
Niet dat ik iets met paarden heb, maar zag het aan de kleuren van de strepen.
Je moet iets met dit weer.
Er zijn 2 Engelse commentaren, het F1 Live kanaal dat door F1TV zelf verzorgd, en het internationale kanaal met Nederlands ViaPlay en Engelse SkyF1 commentaar (en nog wat talen). Let dus op dat je op het goede kanaal zit, anders krijg je bij het Engels de SkyF1.Taatort schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:46:
[...]
Ja, commentaar op NL staan. Ga het eens op EN zetten. Bedankt!
Kunt het beste het commentaar van F1tv zelf nemen. Ook Engels, maar een stuk beter dan dat van Sky.Taatort schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:46:
[...]
Ja, commentaar op NL staan. Ga het eens op EN zetten. Bedankt!
Ik ga mn bier maar even koud leggen. Tegen de tijd dat de race begint zal die wel op temperatuur zijn
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
regen stopt pas rond 16:10 volgens mij dus denk niet dat ze 16:00 gaan halenG_Dragon schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:44:
Ik prijs je optimisme!StefanVerkerk schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:48:
Nog heel even wachten mensen...! We zijn er bijna, dan een regenrace met een opdrogende baan. Spannend!
Ik gok dat we met 5 a 10 minuten een 10-minuten signaal gaan krijgen.
[Afbeelding]
Het lijkt er inderdaad echt op, gelukkig maar.StefanVerkerk schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:48:
Nog heel even wachten mensen...! We zijn er bijna, dan een regenrace met een opdrogende baan. Spannend!
[Afbeelding]
FTFYHollowGamer schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:43:
Volgens mij waren dat de Belgische en daarnaast de Nederlandse politie te zeepaard?
Het lijkt de KNMI wel met hun signalen.StefanVerkerk schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:48:
Wij zien geen problemen als je met zinnige oplossingen komt. NIet omdraaienHarrie schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:43:
[...]
Andere lijnen zoeken als het nat is, dat lijkt me niet het grootste probleem..
Maar misschien kunnen ze beter iets van verwarming onder in het asfalt steken, om het sneller te laten opdrogen. Of zien jullie daar ook problemen mee
Dat moet toch een ervaring zijn dat je met je tractor de eau rogue op mag rijden
En gewoon paarse sector rijdenJasphur schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:51:
Dat moet toch een ervaring zijn dat je met je tractor de eau rogue op mag rijden
If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
Dit is hilarisch.
Jos versus Nico Rosberg:
N: what do you think about Horner leaving (or something similar)
J: oh the management made the decision (and blah blah)
N: last year you said, you wanted Horner gone immediately
J: I have got nothing to say in that (🤯)
N: oh so now you are quiet, are you happy now?
YouTube: Jos Verstappen and Nico Rosberg AWKWARD Moment at Spa
Jos versus Nico Rosberg:
N: what do you think about Horner leaving (or something similar)
J: oh the management made the decision (and blah blah)
N: last year you said, you wanted Horner gone immediately
J: I have got nothing to say in that (🤯)
N: oh so now you are quiet, are you happy now?
YouTube: Jos Verstappen and Nico Rosberg AWKWARD Moment at Spa
Ik vind eigenlijk dat die boer in die tractor recht heeft op de beker en de champagne. Die kan schijnbaar wel tegen regen...
Bij Eau Rouge rijdt sinds de rode vlag een vrachtwagentje de boel “droog” te blazen.MadDogMcCree schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:47:
Gelukkig worden er alvast een hoop auto’s het circuit op gestuurd om wat water te verplaatsen. Oh wacht..
Maar positieve het wordt droger momenteel dus wat de beste man doet heeft vanaf nu enig toegevoegde waarde.
Nou, opschieten nu. De zon komt er zelfs doorheen. Straks is de baan al droog voordat we uberhaupt rijden.
Leuk om te zien dat ze de stewards wat verwennen. Het is schijnt vrijwilligerswerk te zijn, je staat kort op de actie, maar het is nog altijd werk.
Update:
This game is heating up 🥵
— Visa Cash App Racing Bulls F1 Team (@visacashapprb) 27 juli 2025
⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️
⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️
⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️
⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️⚪️
⚪️⚪️⚪️🔴⚪️⚪️⚪️
⚪️🔴⚪️🟡🟡🔴⚪️ https://t.co/WYSlGbkjVl
Nu moet waarschijnlijk eerst de SC een paar rondjes doen om de baan te inspecteren.StefanVerkerk schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:53:
Nou, opschieten nu. De zon komt er zelfs doorheen. Straks is de baan al droog voordat we uberhaupt rijden.
Kijk via iPhone 12 F1TV app / Apple TV en kan in de app alleen subtitles en taal instellen. Maar misschien zie ik iets over het hoofdTransportman schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:46:
[...]
Welk kanaal zit je te kijken? Het commentaar op International wordt verzorgd door andere zenders en kan dus zijn dat die iets bespreken wat ze zelf uitzenden en niet door F1TV uitgezonden wordt.
Op iPad kan ik meerdere views selecteren.
Heb commentaar nu op EN gezet en hoor nu inderdaad alleen maar interview en geen (Viaplay) commentaar.
Heb er wel als kind (met m’n ouders of grootouders op vakantie) met de auto overheen gereden.Jasphur schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:51:
Toen was het stuk tussen La Source en Les Combes gewoon provinciale weg. Zat thv Eau Rouge/Raidillion wel een bypass in omdat dat stuk anders te steil was voor een ouwe Kadett met caravan
Ferrari bandenmanager…
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
TRACK CLEAR
27 Jul 2025, 15:54:50, Lap 1
De rode vlag is nu weg...
27 Jul 2025, 15:54:50, Lap 1
De rode vlag is nu weg...
eerste uurtje van de 3 zit er al bijna opStefanVerkerk schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:53:
Dat zeg ik ook.PalingDrone schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:47:
[...]
Geld gaat naar de FIA, niet de andere kant op....
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Hoorde net de HAASbaas zeggen dat de tijd gewoon looptDrials schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:56:
[...]
FIA had al aangegeven dat de tijd nog niet is ingegaan.
De zon breekt door maar we hebben nog niet eens een herstart tijdG_Dragon schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:44:

Tegen de tijd dat de race start regent het wel weer

[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-07-2025 15:59 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik kan op de Apple TV naar links swipen (met de afstandsbediening) en dan kun je kiezen tussen de verschillende streams (F1 Live, International, Tracker, Data channel en de onboards)Taatort schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:54:
[...]
Kijk via iPhone 12 F1TV app / Apple TV en kan in de app alleen subtitles en taal instellen. Maar misschien zie ik iets over het hoofd
Op iPad kan ik meerdere views selecteren.
Heb commentaar nu op EN gezet en hoor nu inderdaad alleen maar interview en geen (Viaplay) commentaar.
Als je dan de F1 Live kiest, kun je weer onderaan (omhoog swipen) de subtitles/taal kiezen. Kies je dan Engels dan heb je de F1TV audio. (Zie je nu ook de presentatoren in beeld praten)
Waarom zijn er nog inters en wets als die toch niet gebruikt worden..
Alle klassieke nummers komen weer langs, hele dag in je hoofd. 
Waarom gaan ze nog niet de auto's in?
Waarom gaan ze nog niet de auto's in?
Kom op FIA
De regels zeggen het volgende;Drials schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:56:
FIA had al aangegeven dat de tijd nog niet is ingegaan.
If the formation lap for the race is started behind the safety car (see Article 49), the
maximum total race time of three (3) hours will commence at the time the green lights
on the start gantry are illuminated to signal the safety car will leave the grid in accordance
with Article 49.2
Als ik dat zo lees, dan is de tijd wel gestart.
Helaas geen regen race ondanks de baan nog nat. Benieuwd de rest vh seizoen als het regent voor de start ze dan ook gaan wachten
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |