Heb wel het idee dat Heitinga de selectie bepaald met AI en alleen naar de comments kijkt
Ik gok dat Heitinga voorlopig veilig is omdat hij is aangesteld door Kroes en Beuker. Heitinga nu ontslaan straalt zeer slecht op henzelf af.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
In ongeveer elk ajax minded praatprogram, podcast, o.a. hier die sloot aan klachten over het spel, media (tel de Telgraaf even niet mee, maar dan zou het nog erger zijn)toolkist schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:14:
[...]
Waar heb je ze dat horen zeggen dan? Er werd om aanvallender voetbal gevraagd, ook hier en ook door mij, maar zeer zeker niet om iemand met een Ajax verleden.
Het was niet des Ajax, dat verdedigende behoudende spel. Daar viel iedereen over. Dat Farioli vervolgens met wat geluk 2e wist te worden, zelfs bijna nog 1e vergat men ff. Zeker toen de voorsprong op PSV verspeeld werd op het eind was de kritiek niet mals op het spel.
Achteraf de koe in de kont kijken, maar Farioli had een wonder verricht en de selectie blijkt gewoon maar zeer matig en absoluut geen top 2 materiaal. Wellicht zelfs geen top 3 als AZ en Utrecht wakker worden.
Ajax heeft in de ED vooral lichte tegenstanders gehad. Als die tegen AZ, Utrecht en Twente gaan spelen vrees ik dat het op de huidige voet allemaal 0 of 1 punten wedstrijden gaan worden. Een vervanger van heitinga (lijkt me inmiddels wel onafwendbaar dat ze m gaan wippen) zal toch echt weer realistisch moeten gaan spelen de komende seizoenen. Dus in de stijl van Farioli en vanuit daar weer opbouwen.
Vraag me ook af of Kroes (die uberhaupt al nooit als TD daar had mogen komen, maarja, harde kern) kan blijven zitten, want de schuld bij Mislintat erfenis in de schoenen schuiven kan niet meer.
Misschien moet Ajax maar 5-3-2 gaan spelen met opkomende backs die elkaar afwisselen.
Groet,
Louis
Groet,
Louis
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Dat kan denk ik. Je weet ook niet wat er intern gebeurt. Misschien heeft de directie het wel van hem geëist om zo te spelen? Dat Heitinga dan ook denkt ok laat maar in de soep lopen dan?Mog schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:48:
Ik gok dat Heitinga voorlopig veilig is omdat hij is aangesteld door Kroes en Beuker. Heitinga nu ontslaan straalt zeer slecht op henzelf af.
En ik denk dat zolang Ajax in de Eredivisie bij de eerste 3 blijft staan dat het nog niet zo'n vaart dan ook loopt om heitinga meteen te ontslaan. Steijn stond helemaal onderaan destijds.
En Heitinga krijgt ook gewoon een zeer matig Ajax voor zijn kiezen.
Ik dacht eerst nog geef Heitinga een kans... Hij mag wat mij betreft uitproberen met verschillende posities maar hij begint nu wel langzamerhand over te komen als een tactisch onbenul. Aardige vent die ik meer gun maar ja zo werkt het natuurlijk niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 01-10-2025 10:12 ]
Opstelling doet hij wrs net zo als Mourinhod-vine schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:43:
Heb wel het idee dat Heitinga de selectie bepaald met AI en alleen naar de comments kijkt
"I THROW COINS IN THE AIR!" Ex-Spurs Boss Mourinho
Hier was idd een sloot aan klachten over het vertoonde spel, ook van mijzelf, maar dat is iets heel anders dan vinden dat er een trainer met Ajax dna moest komen.LZ86 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:58:
[...]
In ongeveer elk ajax minded praatprogram, podcast, o.a. hier die sloot aan klachten over het spel, media (tel de Telgraaf even niet mee, maar dan zou het nog erger zijn)
Het was niet des Ajax, dat verdedigende behoudende spel. Daar viel iedereen over. Dat Farioli vervolgens met wat geluk 2e wist te worden, zelfs bijna nog 1e vergat men ff. Zeker toen de voorsprong op PSV verspeeld werd op het eind was de kritiek niet mals op het spel.
Ik heb zelf bv steeds geroepen dat voor Farioli in dit seizoen de uitdaging lag om aan dezelfde resultaten met aantrekkelijker spel te gaan werken.
Wat een podcast of media (telegraaf) verder roept kan me aan m'n reet oxideren, die vinden de huidige situatie alleen maar fijn want het is uiterst makkelijk nu om dagelijks een berg content te creeeren.
Overigens ben ik ervan overtuigd dat de huidige selectie beter is dan die van vorig seizoen. Ja er zijn nog steeds uiterst zwakke plekken, maar die waren vorig seizoen niet beter (Hato was verdedigend ook ruk) en qua aanvallende spelers zijn we er echt wel op vooruit gegaan.
Alleen Henderson is wat mij betreft een gemis.
Dus jij vindt Hato verdedigend slechter dan Wijndal? Berghuis beter dan Traore, die nog wél eens een man voorbij kwam .?toolkist schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:15:
[...]
Overigens ben ik ervan overtuigd dat de huidige selectie beter is dan die van vorig seizoen. Ja er zijn nog steeds uiterst zwakke plekken, maar die waren vorig seizoen niet beter (Hato was verdedigend ook ruk) en qua aanvallende spelers zijn we er echt wel op vooruit gegaan.
Ik vind in wedstrijden zoals gisteren, waar Ajax aan de bak moet, je echt niet aan kunt komen met Berghuis, Klaassen, Regeer, Rosa, Wijndal...
Heb je een half team wat onder de maat is. Mijn idee hoor
linkdrops zonder context zijn nooit fijn.
[ Voor 85% gewijzigd door Outerspace op 01-10-2025 13:38 ]
Berghuis of Traoré is echt lood om oud ijzer. Traoré levert vervolgens toch de bal weer in. Beiden hebben zo hun momenten maar eigenlijk is het helemaal niks meer.Harribo schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:30:
[...]
Dus jij vindt Hato verdedigend slechter dan Wijndal? Berghuis beter dan Traore, die nog wél eens een man voorbij kwam .?
Ik vind in wedstrijden zoals gisteren, waar Ajax aan de bak moet, je echt niet aan kunt komen met Berghuis, Klaassen, Regeer, Rosa, Wijndal...
Hato is inderdaad echt wel beter dan Wijndal en vind ik een gemis. Verder denk ik dat we met Dolberg, Moro en Gloukh echt wel versterkingen binnen hebben gehaald en dat er aanvallend meer mogelijk zou moeten zijn dan vorig seizoen.
Wat dat betreft is het jammer dat we niet de solide basis van Farioli hebben, aangevuld met deze namen.
Farioli zo makkelijk laten gaan en vervangen met zo'n ontzettende prutser is toch wel echt een kapitale blunder die we ook niet zo 1,2,3 te boven gaan komen. Wie moet het gaan doen? En belangrijker nog: wie wíl het doen die niet op het niveau van 't Schip zit?
Ik vind Hato in ieder geval verdedigend geen flinke verbetering tov Wijndal nee. Die maakte ook met regelmaat grote fouten, alleen kregen die nooit echt de aandacht.Harribo schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:30:
[...]
Dus jij vindt Hato verdedigend slechter dan Wijndal? Berghuis beter dan Traore, die nog wél eens een man voorbij kwam .?
Van alle andere namen die je noemt waren alleen Rosa en Regeer er niet bij begin vorig seizoen.
Dat is natuurlijk ook wel te verwachten. Hij heeft het hele "lef" en "hoog druk zetten" bedacht, alsof hij nog in zijn proeftijd na zijn sollicitatie bij Kroes en Beuker zit.Gonadan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:08:
[...]
Zijn antwoord op dat hij nergens spijt van heeft en niets zou veranderen was niets anders dan een pure obstinate 'nee' om de boel gewoon af te kappen. Daar zat niets aan transparantie in.
Of, zoals Pieter Zwart treffend zei; Hoog druk zetten tegen een ploeg van een trainer die zelf Guardiola laat watertanden om zijn ideeën over de opbouw van zijn ploeg is zelfmoord.
Elke keer weer komt de ploeg het veld op zonder ook maar enige voorbereiding of plan. Het enige wat ze horen in die kleedkamer is waarschijnlijk iets in de zin van "Toon Lef" en "zet hoog druk, koppeltjes maken!!!". Kansloso natuurlijk en iets wat Farioli vele malen beter voor elkaar had.
Dat laat zien dat Heitinga tactisch gezien gewoon een ouwehoer is met zijn hoog druk zetten. Dat kon onder Slot met dat kaliber spelers. Zonder die spelers maakt het niet uit of je PL of Eredivisie speelt, 3 keer kaatsen en je tegenstander staat in je 16.
Eigenlijk sta je nu in een spagaat, Heitinga ontslaan omdat het gewoon niet lukt is een brevet van onvermogen aan de kant van Kroes en Beuker, terwijl Heitinga zelf echt die handdoek niet in de ring gaat gooien.
Dus modderen we maar aan, worden we ergers 4e of 5e en lopen we vooraal heel, heel veel coëfficiënten mis.

K to the KillaZ
Ondertussen stappen Guardiola en Arteta etc overigens steeds meer af van het opbouwen van achteruit, doordat teams steeds beter worden in het vastzetten van de opbouw.
Stond onlangs een uitgebreid artikel over op de BBC website. Zo nemen de keepers hun doeltrappen steeds vaker lang om die pressing van de tegenpartij te omzijlen.
Stond onlangs een uitgebreid artikel over op de BBC website. Zo nemen de keepers hun doeltrappen steeds vaker lang om die pressing van de tegenpartij te omzijlen.
Ja ze zijn er zeker op vooruit gegaan qua selectie op punten.toolkist schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:15:
[...]
Hier was idd een sloot aan klachten over het vertoonde spel, ook van mijzelf, maar dat is iets heel anders dan vinden dat er een trainer met Ajax dna moest komen.
Ik heb zelf bv steeds geroepen dat voor Farioli in dit seizoen de uitdaging lag om aan dezelfde resultaten met aantrekkelijker spel te gaan werken.
Wat een podcast of media (telegraaf) verder roept kan me aan m'n reet oxideren, die vinden de huidige situatie alleen maar fijn want het is uiterst makkelijk nu om dagelijks een berg content te creeeren.
Echter denk ik niet dat Dolberg in een matig elftal gaat renderen, Moro lijkt inderdaad wel ok. Gloukh ben ik nog niet over uit, lijkt heel wat, maar tussen brandhout lijkt een degelijke, niet al te bijzondere speler al snel goed (Denk aan Immers, Toornstra bij Feyenoord) mag nog meer tijd krijgen, maar is erg wisselvallig zover.
Middenveld is verder gewoon matig, verdediging slecht en de aanval wellicht de minst slechte linie, maar loopt ook niet over van kwaliteit.
Ajax zal echt vanaf 0 moeten beginnen met bouwen om weer op het niveau te komen waar ze horen en ik vraag me heel ernstig af of ze dat kunnen met de huidige directie en TD. Je kan Heitinga ook niet alles kwalijknemen, hij roeit met de riemen die hij heeft en Kroes heeft m moedwillig daar neergezet.
Laten we dit topic maar weer gaan gebruiken voor het gekneus van Heitinga, en dit topic voor de wedstrijd die PSV vanavond speelt?
Moet je eerlijk gezegd ook niet aan beginnen. Dat elftal uit 2019 heeft echt veel verbloemdFerra schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 07:21:
Erik ten Hag, kom er maar in 😎
Het gaat uiteraard alleen maar over Heitinga. Maar het gebrek aan kwaliteit en zijn aanstelling zijn gewoon op conto van Kroes en co.
Dus stuur die dan ook maar weg.
PSV heeft dit seizoen de ziekenboeg kaart overgenomen van Feyenoord.
Die hebben nog amper in hun sterkste opstelling kunnen spelen.
Zie het vanavond niet positief voor ze, wat jij @carpebios
5-0 eraf, of meer zelfs. Super veel geblesseerd, niet echt een team en Bosz heeft 0 grip nog en geen plan B.LZ86 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:19:
PSV heeft dit seizoen de ziekenboeg kaart overgenomen van Feyenoord.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Farioli had dezelfde kwaliteit tot zijn beschikking en die presteerde toch een heel stuk beter. Ik durf zelfs wel te stellen minder kwaliteit tot zijn beschikking. Die had geen Gloukh, Moro, Dolberg of Itakura.Advizor schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:18:
Het gaat uiteraard alleen maar over Heitinga. Maar het gebrek aan kwaliteit en zijn aanstelling zijn gewoon op conto van Kroes en co.
Voornamelijk Henderson is een gemis t.o.v. vorig jaar.
Wat ik Kroes voornamelijk kwalijk neem is het zo makkelijk laten lopen van Farioli (en Dave Vos) en dan met Heitinga, Keizer en Peerenboom op de proppen komen.
Ook mijn significante quotum aan kans geven is onderhand wel op, van mij mogen ze een ander neer zetten.KillaZ schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:52:
Eigenlijk sta je nu in een spagaat, Heitinga ontslaan omdat het gewoon niet lukt is een brevet van onvermogen aan de kant van Kroes en Beuker, terwijl Heitinga zelf echt die handdoek niet in de ring gaat gooien.
Dus modderen we maar aan, worden we ergers 4e of 5e en lopen we vooraal heel, heel veel coëfficiënten mis.
Qua aanstelling begrijp ik het nog steeds niet, het ligt zo níet in de lijn van het beleid wat tot Farioli leidde. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er wellicht toch een machtsspel gespeeld heeft en dat Blind hier een dikke vinger in had bijvoorbeeld. De keuze sluit gewoon niet aan bij wat het technisch kader eerder als pad heeft geschetst.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Grappig dat ik dan PSV wel met een gelijk spel weg zie komen. Leverkusen draait ook nog niet geweldig en Schick is geblesseerd, dat is toch wel 1 van de belangrijkste spelers bij dit Leverkusen.carpebios schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:21:
[...]
5-0 eraf, of meer zelfs. Super veel geblesseerd, niet echt een team en Bosz heeft 0 grip nog en geen plan B.
Slechter dan Telstar?toolkist schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:38:
[...]
Grappig dat ik dan PSV wel met een gelijk spel weg zie komen. Leverkusen draait ook nog niet geweldig en Schick is geblesseerd, dat is toch wel 1 van de belangrijkste spelers bij dit Leverkusen.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Haha, origineel.d-vine schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 07:50:
nood ter benen
Nee, dat duidt op daadkrachtigheid. Mensen maken fouten, de kracht zit hem in het herkennen én herstellen ervan.Mog schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:48:
Heitinga nu ontslaan straalt zeer slecht op henzelf af.
[ Voor 48% gewijzigd door Tristan Wins op 01-10-2025 11:50 ]
16 punten tot nu toe toch? Op Ajax na is niet elke andere ploeg waar PSV tegen heeft gehaald slechter dan Telstar
Klopt, maar hoe! Telstar thuis een puinhoop, zelfs de zondagsploeg van een random dorp had nog gewonnen van PSV. Ajax, viel random op de grond en nog konden ze niet winnen thuis. Union thuis, weer kansloos. Nee, bij PSV is het 1 grote sportieve chaos.toolkist schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:50:
[...]
16 punten tot nu toe toch? Op Ajax na is niet elke andere ploeg waar PSV tegen heeft gehaald slechter dan Telstar
Hoe vaak is Farioli gered door Weghorst? Hij was er niet bij, en zn vervanger ook niet. Dat scheelt echt al een slok op een borrel. Hato was misschien in zn eentje wel meer waard als de 11 van gisteren bij elkaar. Bij Berghuis en Klaassen (en Pasveer) beginnen de jaren zichtbaar ook steeds meer te tellen. Daarnaast was het verval echt al onder Farioli ingezet natuurlijk, het spel is nooit goed geweest en de resultaten waren de laatste maanden van Farioli ook slecht. Hoe goed de nieuwe spelers zijn is even afwachten, dat heeft tijd nodig, ook bij andere clubs staan nieuwe spelers er vaak niet gelijk.JEightyFive schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:25:
Farioli had dezelfde kwaliteit tot zijn beschikking en die presteerde toch een heel stuk beter. Ik durf zelfs wel te stellen minder kwaliteit tot zijn beschikking. Die had geen Gloukh, Moro, Dolberg of Itakura.
Wat ik Kroes voornamelijk kwalijk neem is het zo makkelijk laten lopen van Farioli (en Dave Vos) en dan met Heitinga, Keizer en Peerenboom op de proppen komen.
Farioli wilde niet voor niets weg, die zag ook wel dat het een wonder was wat hij vorig jaar presteerde en dat hij dit seizoen een mindere selectie kon verwachten, met hogere verwachtingen. Volgens mij is Heitinga ook niet gekozen ondanks dat Ajax zoveel te kiezen had. Het is maar de vraag wie er nu in wil stappen.
Misschien komt het door mijn clubbril, maar ik zei vorig jaar hetzelfde bij Priske; dit ligt maar in beperkte mate aan de trainer. Het is het programma, de blessures en de selectie. Ik lees ook nauwelijks serieuze analyses over wat Heitinga anders moet doen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Priske was tactisch niet zozeer het grote probleem, maar vooral zijn trainingsmanieren. Het bleek dat een aanzienlijk deel van de blessures die we hadden ook door trainingsopbouw en intensiteit lag. Dat en het totale gebrek aan chemie tussen hem en de spelersgroep maakten dat hij en dus Feyenoord dat seizoen faalde.ph4ge schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:15:
[...]
Hoe vaak is Farioli gered door Weghorst? Hij was er niet bij, en zn vervanger ook niet. Dat scheelt echt al een slok op een borrel. Hato was misschien in zn eentje wel meer waard als de 11 van gisteren bij elkaar. Bij Berghuis en Klaassen (en Pasveer) beginnen de jaren zichtbaar ook steeds meer te tellen. Daarnaast was het verval echt al onder Farioli ingezet natuurlijk, het spel is nooit goed geweest en de resultaten waren de laatste maanden van Farioli ook slecht. Hoe goed de nieuwe spelers zijn is even afwachten, dat heeft tijd nodig, ook bij andere clubs staan nieuwe spelers er vaak niet gelijk.
Farioli wilde niet voor niets weg, die zag ook wel dat het een wonder was wat hij vorig jaar presteerde en dat hij dit seizoen een mindere selectie kon verwachten, met hogere verwachtingen. Volgens mij is Heitinga ook niet gekozen ondanks dat Ajax zoveel te kiezen had. Het is maar de vraag wie er nu in wil stappen.
Misschien komt het door mijn clubbril, maar ik zei vorig jaar hetzelfde bij Priske; dit ligt maar in beperkte mate aan de trainer. Het is het programma, de blessures en de selectie. Ik lees ook nauwelijks serieuze analyses over wat Heitinga anders moet doen.
Het verschil nu is vooral dat Priske een beter elftal ter beschikking had dan wat Ajax de laatste 3 jaar op het veld had, dus lagen er ook meer gemiste kansen.
Denk dat veel Ajaxfans van binnen ook wel snappen dat ondanks dat Heitinga echt geen goede trainer is hij ook niet kan helpen dat hij gewoon al 0-1 achterstaat en in zekere zin slachtoffer is. Hij is daar neergezet door een technisch directeur die er een potje van maakt en hierin de hoofdschuldige is. Heitinga moet ook maar roeien met de riemen die hij heeft.
Dat valt wel mee hoor, er is echt heel veel meer uit deze groep te halen dan Heitinga nu doet. Nu doen alsof de selectie zo slecht is dat niemand er wat mee kan is niet meer dan je kop in het zand steken.
Overigens herinner ik mij meer dan genoeg tactische kritiek op de keuzes van Priske, onder andere van @D-e-n met regelmaat.
Overigens herinner ik mij meer dan genoeg tactische kritiek op de keuzes van Priske, onder andere van @D-e-n met regelmaat.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tactisch deed ie zeker ook rare dingen, maar dat waren meer details. Achteraf bleken sommige keuzes die wij niet snapten dus weer gemaakt werden vanwege de blessures en de trainingsintensiteit. Dan had die vent zo hard getrained dat de betreffende spelers geen pot vol konden maken.Gonadan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:54:
Dat valt wel mee hoor, er is echt heel veel meer uit deze groep te halen dan Heitinga nu doet. Nu doen alsof de selectie zo slecht is dat niemand er wat mee kan is niet meer dan je kop in het zand steken.
Dat er meer uit de huidige selectie te halen is ben ik overigens natuurlijk met je eens. Maar als je Heitinga nu wipt gaat het echt niet ineens 100% beter. Het zal iets degelijker worden als men durft te kiezen Berghuis en Klaassen te wippen, maar die jonge gastjes erachter gaan echt niet het elftal op sleeptouw kunnen nemen.
Dan ga je ipv met 0-4 er wellicht met 0-2 af.
Winnen van Marseille is sowieso een utopie, maar als je op tijd een goede trainer neer zet doe je gewoon mee om het kampioenschap. Met de huidige koers zie ik daar weinig in. Berghuis en Klaassen kunnen het ook niet op sleeptouw nemen, dus wat betreft de kar trekken hoef je dat niet mee te nemen in de afweging.LZ86 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:02:
Tactisch deed ie zeker ook rare dingen, maar dat waren meer details. Achteraf bleken sommige keuzes die wij niet snapten dus weer gemaakt werden vanwege de blessures en de trainingsintensiteit. Dan had die vent zo hard getrained dat de betreffende spelers geen pot vol konden maken.
Dat er meer uit de huidige selectie te halen is ben ik overigens natuurlijk met je eens. Maar als je Heitinga nu wipt gaat het echt niet ineens 100% beter. Het zal iets degelijker worden als men durft te kiezen Berghuis en Klaassen te wippen, maar die jonge gastjes erachter gaan echt niet het elftal op sleeptouw kunnen nemen.
Dan ga je ipv met 0-4 er wellicht met 0-2 af.
Daarom hoop ik dat er al goede alternatieve zijn gevonden, want als je hem nu wipt en een nieuwe trainer neer zet heeft het sowieso al tijd nodig voordat je de hand van de nieuwe trainer kunt zien. Als je hem dan eerst nog moet gaan zoeken met een interim op de bank dan kan je de boel beter laten zoals het is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat riep de media ja, maar Hancko bijvoorbeeld niet. Die gaf juist aan dat er zowat niet getraind kon worden op doordeweekse dagen. Dat geef ik dan toch een wat zwaardere waarde dan wat een random clubwatcher oid roept.LZ86 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:34:
[...]
Priske was tactisch niet zozeer het grote probleem, maar vooral zijn trainingsmanieren. Het bleek dat een aanzienlijk deel van de blessures die we hadden ook door trainingsopbouw en intensiteit lag.
Utopie? Kom op zeg. Marseille is degelijk maar echt geen topclub ofzo.Gonadan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:17:
[...]
Winnen van Marseille is sowieso een utopie, maar als je op tijd een goede trainer neer zet doe je gewoon mee om het kampioenschap. Met de huidige koers zie ik daar weinig in. Berghuis en Klaassen kunnen het ook niet op sleeptouw nemen, dus wat betreft de kar trekken hoef je dat niet mee te nemen in de afweging.
Daarom hoop ik dat er al goede alternatieve zijn gevonden, want als je hem nu wipt en een nieuwe trainer neer zet heeft het sowieso al tijd nodig voordat je de hand van de nieuwe trainer kunt zien. Als je hem dan eerst nog moet gaan zoeken met een interim op de bank dan kan je de boel beter laten zoals het is.
De boel zo laten als het is echt geen betere geen optie. Tenzij je het hele seizoen nu al weg wil donderen en ermee kan leven dat we komend seizoen geen CL spelen.
Overigens hadden ze blijkbaar prima andere kandidaten in beeld, maarja, die RvC/Raad van bestuur he...
https://www.voetbalprimeu...farioli-op-te-volgen.html
Dat is wel iets té hoopvolGonadan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:17:
[...]
Winnen van Marseille is sowieso een utopie, maar als je op tijd een goede trainer neer zet doe je gewoon mee om het kampioenschap.
AZ, NEC, en een beetje Utrecht spelen gewoon beter voetbal en hebben op veel posities gelijkwaardige spelers. Groningen hebben we kunnen zien, heeft best een degelijk elftal, daar gaan ploegen het moeilijk mee hebben. En Twente lijkt ook weer de weg omhoog te hebben gevonden...
Het hangt ervan af of die nieuwe trainer (als ie al komt, want voorlopig zie ik ze Heitinga echt niet zomaar wippen vanwege het hachie van Kroes) de realiteitszin heeft om vanuit een solide defensie proberen iig het aantal tegengoals drastisch te verminderen en daarbij tegen de schreeuwers die mooi spel eisen in durft te gaan. ( telegraaf en co )
Feyenoord en PSV hebben een betere selectie, al lijkt PSV ook in nood door het blessurespook, dus daar een flinke slag om de arm. Wat @D-e-n al noemde, de weg naar beneden was eind vorig seizoen, onder een veel betere trainer al ingezet.
Nouja, Hancko riep natuurlijk gewoon de mediatraining na.toolkist schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:18:
[...]
Dat riep de media ja, maar Hancko bijvoorbeeld niet. Die gaf juist aan dat er zowat niet getraind kon worden op doordeweekse dagen. Dat geef ik dan toch een wat zwaardere waarde dan wat een random clubwatcher oid roept.
Meerdere bronnen binnen de club, niet alleen de verschillende clubwatchers, benoemden allemaal de bijzondere kijk op de doordeweekse trainingen van Priske
Jij en ik hebben niet hetzelfde beeld van de selecties van onze clubs, dat was al wel duidelijk.LZ86 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:25:
[...]
Dat is wel iets té hoopvolAls ze nu ingrijpen ga je van vechten foor een 5e plek naar de 3e plek.
AZ, NEC, en een beetje Utrecht spelen gewoon beter voetbal en hebben op veel posities gelijkwaardige spelers. Groningen hebben we kunnen zien, heeft best een degelijk elftal, daar gaan ploegen het moeilijk mee hebben. En Twente lijkt ook weer de weg omhoog te hebben gevonden...
Het hangt ervan af of die nieuwe trainer (als ie al komt, want voorlopig zie ik ze Heitinga echt niet zomaar wippen vanwege het hachie van Kroes) de realiteitszin heeft om vanuit een solide defensie proberen iig het aantal tegengoals drastisch te verminderen en daarbij tegen de schreeuwers die mooi spel eisen in durft te gaan. ( telegraaf en co )
Feyenoord en PSV hebben een betere selectie, al lijkt PSV ook in nood door het blessurespook, dus daar een flinke slag om de arm. Wat @D-e-n al noemde, de weg naar beneden was eind vorig seizoen, onder een veel betere trainer al ingezet.
Er is voorin veel meer creativiteit en mogelijkheden, dus zorg dat het achterin niet zo'n achterlijke gatenkaas is en je komt al een heel eind. Maar ja, dan moet je wel van Wijndal af komen en niet meer iets achterlijks als Klaassen op zes gaan proberen.
Of hij gewipt gaat worden heb ik ook een hard hoofd in, maar wat mij betreft is elke trainer die een linksback mee neemt welkom.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
PSG verloor ook van Marseille en Real had twee strafschoppen nodig om te winnen, Marseille presteert op dit moment gewoon als een Europese topclub, daar win je echt niet zomaar van.toolkist schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:22:
Utopie? Kom op zeg. Marseille is degelijk maar echt geen topclub ofzo.
De boel zo laten als het is echt geen betere geen optie. Tenzij je het hele seizoen nu al weg wil donderen en ermee kan leven dat we komend seizoen geen CL spelen.
Nu Heitinga ontslaan als je geen vervanger hebt is ook het seizoen weggooien, dan krijg je twee schakelmomenten en dat werkt nog veel minder.
Dat sluit wel aan bij mijn gevoel dat het niet zozeer van Kroes en consorten zelf kwam dat Heitinga het moest worden. Als daadwerkelijk vanuit niet-bestuurlijke lagen dermate veel invloed/druk is uitgeoefend om het een Nederlandse trainer te maken dan zitten daar mensen die de boel onbewust gewoon kapot maken.Overigens hadden ze blijkbaar prima andere kandidaten in beeld, maarja, die RvC/Raad van bestuur he...
https://www.voetbalprimeu...farioli-op-te-volgen.html
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Of de media wordt hier handig gebruikt door Kroes en Beuker om het eigen straatje wat schoon te vegen. Noem twee talentvolle trainers die nu populair zijn in de media en zeg dat je die ook op je shortlist had staan.Gonadan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:45:
[...]
Dat sluit wel aan bij mijn gevoel dat het niet zozeer van Kroes en consorten zelf kwam dat Heitinga het moest worden. Als daadwerkelijk vanuit niet-bestuurlijke lagen dermate veel invloed/druk is uitgeoefend om het een Nederlandse trainer te maken dan zitten daar mensen die de boel onbewust gewoon kapot maken.
Dat weten we toch al jaren? Dat die figuren er zitten voor hun eigen ego en niet wat daadwerkerkelijk goed is voor Ajax?Gonadan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:45:. Als daadwerkelijk vanuit niet-bestuurlijke lagen dermate veel invloed/druk is uitgeoefend om het een Nederlandse trainer te maken dan zitten daar mensen die de boel onbewust gewoon kapot maken.
Dat is niet uit te sluiten. Kijk je echter naar wat ze vooraf voor plan geschetst hebben, hoe goed de invulling van Heitinga daarbij past en nu de nukken van Blind dan vind ik het aannemelijker dat ze geforceerd zijn van het plan af te wijken.JanW schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:16:
Of de media wordt hier handig gebruikt door Kroes en Beuker om het eigen straatje wat schoon te vegen. Noem twee talentvolle trainers die nu populair zijn in de media en zeg dat je die ook op je shortlist had staan.
Het kan natuurlijk zo zijn dat Blind juist opstapt omdát ze van het plan afwijken, maar dan hadden we daar vast al meer over gehoord denk ik.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Timber is geblesseerd en kan niet meedoen tegen Villa.
Denk dat dit hem meteen zijn basisplaats kan kosten met hoe hij de laatste 3 potten speelt.
Denk dat dit hem meteen zijn basisplaats kan kosten met hoe hij de laatste 3 potten speelt.
Hmm Timber er niet bij morgen. Juist hem heb je Europees nodig.
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100133837_684761b8Gonadan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:39:
[...]
Dat is niet uit te sluiten. Kijk je echter naar wat ze vooraf voor plan geschetst hebben, hoe goed de invulling van Heitinga daarbij past en nu de nukken van Blind dan vind ik het aannemelijker dat ze geforceerd zijn van het plan af te wijken.
Het kan natuurlijk zo zijn dat Blind juist opstapt omdát ze van het plan afwijken, maar dan hadden we daar vast al meer over gehoord denk ik.
Moest om deze wel even gniffelen
Vindt dat je wel snel iemand afschrijft hoor. Sure, hij heeft wel eens betere tijden gehad maar ook nu kan je hem er heel goed bijhebben naar mijn mening.LZ86 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:16:
En wat riep ik? Hij mag nog even blijven.
Ik als Feyenoorder snap het heel goed! Ik zou hem tot minimaal kerst geven
Ik vermaak me kostelijk op de socials vandaag, komt echt heel veel langs en sommige zijn ook echt grappig.LZ86 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:33:
[...]
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100133837_684761b8
Moest om deze wel even gniffelen

Zeiss Distagon 21 f/2.8
We kunnen er maar beter om lachen, maar het is natuurlijk om te janken de huidige staat van de ED
Wen er maar aan, de grote competities en bonden doen er alles aan om het gat groter te maken. Op een leuk piekje af en toe na zal het niet heel enerverend meer worden.carpebios schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:06:
We kunnen er maar beter om lachen, maar het is natuurlijk om te janken de huidige staat van de ED
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat mij betreft laten ze m de komende jaren zitten.Agent47 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:56:
En wat riep ik? Hij mag nog even blijven.
Maar ze hebben nu gezegd m niet vóór Sparta te ontslaan. Dus na Sparta is het jachtseizoen geopend
Hoe hij de eerste potten begon zeker.DutchOwnage schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:33:
[...]
Vindt dat je wel snel iemand afschrijft hoor. Sure, hij heeft wel eens betere tijden gehad maar ook nu kan je hem er heel goed bijhebben naar mijn mening.
Maar de laatste 3 potten was ie gewoon slecht. Terwijl het wel je beste speler is als ie zijn best doet.
We staan breed genoeg op het middenveld om dan ook anderen de kans te gunnen
Ajax heeft helemaal niets gezegd, het is een journalist die dit beweert.LZ86 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:30:
[...]
Wat mij betreft laten ze m de komende jaren zitten.
Maar ze hebben nu gezegd m niet vóór Sparta te ontslaan. Dus na Sparta is het jachtseizoen geopend
Maar iedereen ziet dat dit gewoon richting exit gaat tenzij er een wonderbaarlijke wending komt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Had RvP het dan toch goed gezien in het begin?LZ86 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:34:
[...]
Hoe hij de eerste potten begon zeker.
Maar de laatste 3 potten was ie gewoon slecht. Terwijl het wel je beste speler is als ie zijn best doet.
We staan breed genoeg op het middenveld om dan ook anderen de kans te gunnen
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Itakura is een versterking inderdaad, al deed Baas het daar ook prima. Gloukh misschien, vind het nog geen uitblinker voor die 15 miljoen.JEightyFive schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:25:
[...]
Farioli had dezelfde kwaliteit tot zijn beschikking en die presteerde toch een heel stuk beter. Ik durf zelfs wel te stellen minder kwaliteit tot zijn beschikking. Die had geen Gloukh, Moro, Dolberg of Itakura.
Moro en Dolberg zijn vooralsnog geen versterkingen.
Het gaat er niet om of ze het geld al waard zijn, maar het is ontegenzeggelijk een toevoeging van creativiteit die Farioli danig gemist heeft.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Union St. Gilles - Newcastle 0-4
Ik zeg verder maar niks...
Eigenlijk kan je het team onder Farioli en dit team onder Heitinga niet met elkaar vergelijken. Ik vind er trouwens ook weinig verschil in zitten.Gonadan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:12:
Het gaat er niet om of ze het geld al waard zijn, maar het is ontegenzeggelijk een toevoeging van creativiteit die Farioli danig gemist heeft.
Heitinga werd namelijk geacht vanuit de directie om anders te spelen dan Farioli.
Als Farioli zo aanvallend had gespeeld, wat hij terecht weigerde en daarom weg ging, was hij er net zo hard gisteren af gegaan. En was Ajax misschien wel net zo matig elke week.
Dit team is gewoon niet goed genoeg om hoog en dominant te spelen.
Nou we zijn los, hup PSV.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Harribo schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:42:
Union St. Gilles - Newcastle 0-4
:strip_exif()/f/image/OoRHbw8F9xLZv7MdOeNKl3sw.jpg?f=fotoalbum_large)
Andere wedstrijd, andere spelers, andere omstandigheden.
Ik begrijp je punt, maar vind het net te makkelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Maarten_E op 01-10-2025 21:02 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Bam
[ Voor 53% gewijzigd door Harribo op 01-10-2025 21:07 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Even de VAR afwachten.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Noooope.
Mmm de var jammer
Maar dat waren 2 geweldige passen... Die lange van Veerman en die van Man op Perišić.
Gisteren niet gezien
Edit : Man passeert man
Maar dat waren 2 geweldige passen... Die lange van Veerman en die van Man op Perišić.
Gisteren niet gezien
Edit : Man passeert man
[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 01-10-2025 21:07 ]
Grimaldo scoort vaak, die echt in de gaten houden.
Die Man had ik nog niet echt eerder gezien maar lijkt een aanwinst
Die Man had ik nog niet echt eerder gezien maar lijkt een aanwinst
Schouten kijkt weer wat en doet niet mee. Hoe is dat mogelijk? Wisselen
Lekker druk hier, we kunnen de naam van dit topic beter omdopen naar Ajax seizoen 2025 /2026
Lekker druk hier, we kunnen de naam van dit topic beter omdopen naar Ajax seizoen 2025 /2026
Hier valt voor PSV wat te halen. Dat Leverkusen lijkt me een soort Heracles.
Ik vind Leverkusen wel heel sterk hoor
Dus kun je je afvragen waarom Heitinga dat dan wel probeert. Het is echt niet alleen de opdracht van directie, het is ook zijn eigen stijl die hij volgt. Ik denk zelfs een tandje fanatieker dan hem gevraagd is.Harribo schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:48:
[...]
Eigenlijk kan je het team onder Farioli en dit team onder Heitinga niet met elkaar vergelijken. Ik vind er trouwens ook weinig verschil in zitten.
Heitinga werd namelijk geacht vanuit de directie om anders te spelen dan Farioli.
Als Farioli zo aanvallend had gespeeld, wat hij terecht weigerde en daarom weg ging, was hij er net zo hard gisteren af gegaan. En was Ajax misschien wel net zo matig elke week.
Dit team is gewoon niet goed genoeg om hoog en dominant te spelen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ha, we hebben een voetbalkenner erbij!mavaros schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:24:
Hier valt voor PSV wat te halen. Dat Leverkusen lijkt me een soort Heracles.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Het is erg voorzichtig allemaal, of moet ik het besluiteloos noemen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat weten wij niet precies. Jij niet en ik niet. Toch?Gonadan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:25:
[...]
Dus kun je je afvragen waarom Heitinga dat dan wel probeert. Het is echt niet alleen de opdracht van directie, het is ook zijn eigen stijl die hij volgt. Ik denk zelfs een tandje fanatieker dan hem gevraagd is.
Volgens de informatie die we krijgen is het wel zo dat Farioli weg gegaan is omdat er aanvallender gevoetbald diende te worden. Toen hebben ze heitinga gehaald. Die heeft daar vast dan ja op geknikt.
Tot nu pakt het in ieder geval niet goed uit met heitinga
Ik zei ook niksMaarten_E schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:01:
[...]
[Afbeelding]
Andere wedstrijd, andere spelers, andere omstandigheden.
Ik begrijp je punt, maar vind het net te makkelijk.
Vind het verschil in uitslag wel heel opmerkelijk
Dit is juist het stuk waar we de feiten niet van kennen. De informatie suggereert eerder dat eisen niet ingewilligd werden.Harribo schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:29:
Volgens de informatie die we krijgen is het wel zo dat Farioli weg gegaan is omdat er aanvallender gevoetbald diende te worden.
Het zal allemaal in ieder geval complexer liggen dan we uit de kranten halen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
We hebben trouwens alsnog Til, Tillman en Man op het veld.
Ze lijken er nu iets meer vat op te krijgen.
Dat is wel een kans Perišić... Eigenlijk meer mee doen
Ja die Man zit op voetbal.sNielz123 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:41:
Man wat een pass zeg
Zie hem voor het eerst, dat lijkt een goede aankoop
Ik was begin september in Roemenië. Daar waren allemaal lovend over Man.
Afgelopen weekend heeft hij ook al gespeeld.Harribo schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:42:
[...]
Ja die Man zit op voetbal.
Zie hem voor het eerst, dat lijkt een goede aankoop
Ik denk dat hij niet voor Van Bommel onder doet.
Speelt natuurlijk aan de andere kant maar omdat Perisic verhuist door die blessure is Man onderaan de streep natuurlijk de vervanger van Van Bommel.
Man man man gaan we nou ook al miepen over de shirtmaat?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoop zo dat Psv hier nog een puntje kan pakken. Heeft het Nederlandse voetbal wel nodig
Leverkusen wel iets beter.
Ze houden aardig stand tot nog toe. Duimen maar voor een resultaat(je).Harribo schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 22:05:
Hoop zo dat Psv hier nog een puntje kan pakken. Heeft het Nederlandse voetbal wel nodig
Saibari vertraagt de aanval... Moet veel sneller
Wat loopt psv te kloten joh? Eerst links negeren, dan een zaadbal en dan maar weer verspelen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik snap het ook niet.Gonadan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 22:13:
Wat loopt psv te kloten joh? Eerst links negeren, dan een zaadbal en dan maar weer verspelen.
Als ze zo door gaan scoort Frankfurt wel. Psv maakt niet echt ergens aanspraak op zo.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Laat Frankfurt maar scoren!Gonadan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 22:15:
Als ze zo door gaan scoort Frankfurt wel. Psv maakt niet echt ergens aanspraak op zo.
Gelukkig spelen ze tegen Leverkusen
Leverkusen is heel gevaarlijk op de counter. Gelukkig rennen ze steeds snel terug
Kartoffel, kartoffel. Zijn allemaal Duitsers.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken