Malfunctions schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 17:46:
[...]
Dat zou een slimme zet zijn van Ajax. Zo slim zelfs dat ik het zeer waag te betwijfelen dat het idee überhaupt bij ze is opgekomen.
Ik gun Heitinga en Ajax het allerbeste voor volgend seizoen, maar (los van eventuele inkomende transfers) verwacht ik voor volgend seizoen heel weinig qua prestaties. Als ik kijk wie er waarschijnlijk gaan vertrekken en wat er dan overblijft speel je voor de 5e plaats.
Dus maar hopen dat er parels verborgen zitten in de jeugdopleiding, en dat er nog wat moois uit de hoge hoed van het scoutingapparaat wordt getoverd.
Ik vind Heitinga tot nu toe een vrij sympathieke vent, en hoewel ik Ajax wsl 'iets minder'

het allerbeste wens, ben ik wel benieuwd in hoeverre hij bijgeleerd heeft.
Ik moet zeggen dat Van Persie het ook veul beter dan verwacht deed, maar die kunnen we ook 'pas echt' dit seizoen gaan beoordelen.
Dus ja het kan zo maar (ook) meevallen voor jullie. Maar idd tenzij de transfers onverwacht gunstig uitvallen gaat het pittig worden, helemaal als hij meer 'het ajax' voetbal gaat willen spelen.
Then again. Als je enigszins verder gaat op wat er het afgelopen seizoen is opgebouwd, vertrouwen tankt, en dan geleidelijk naar het mooiere voetbal gaat werken (ipv seizoen starten in een totaal nieuwe formatie

) dan kan je nog best ver komen.
PSV met bos in jaar 3, en mijn cluppie die wsl zeer veel sterkhouders kwijt raakt.......tenzij een van de subtoppers stiekum mee gaat doen, zou je toch verwachten dat een van de 3 het met moeite over de streep gaat trekken, en niet dat iemand aan de horizon verdwijnt.
Then again, vorig seizoen was...dynamisch!

dus.......je weet het niet!