Ajax heeft een vrij plekjeRussel88 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 13:40:
Slot ontslagen, als Feyenoorder mag je wel dromen toch?
Ik denk niet dat RvP zichzelf gaat ontslaan. Hij neemt de besluiten toch?Russel88 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 13:40:
Slot ontslagen, als Feyenoorder mag je wel dromen toch?
Zonder gekheid. Het was Eenhoorn die met Huiberts Slot ontsloeg bij AZ. Ik zie het niet gebeuren. Als Ajacied is er wel hoop. Slot naar Ajax zou perfect zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door ephymerous op 30-05-2026 13:44 ]
XXXVI
Voor zijn carrière lijkt het mij ook niet slim om naar een Nederlandse club te gaan (buiten PSV misschien). Ajax is een te groot risico.
Misschien een mooie club in Duitsland?
[ Voor 7% gewijzigd door Gynnad op 30-05-2026 14:39 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
En typisch dat de media hem zielig noemde. Het is een zwaar overbetaalde speler, die nog niet eens op ons hele lage niveau mee kon.DutchOwnage schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 12:59:
Blijkt ook maar weer hoe "serieus' meneer Sterling het allemaal nam
City zoekt nog een trainerGynnad schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:38:
[...]
Voor zijn carrière lijkt het mij ook niet slim om naar een Nederlandse club te gaan (buiten PSV misschien). Ajax is een te groot risico.
Misschien een mooie club in Duitsland?
En dan ook nog eenzijdig je Lambo naar de gallemiezen...HollowGamer schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:39:
[...]
En typisch dat de media hem zielig noemde. Het is een zwaar overbetaalde speler, die nog niet eens op ons hele lage niveau mee kon.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Wellicht een kleinere club daar. Maar ik denk voor zijn carrière beter om in de Bundesliga aan de slag te gaan.
Ik merk ook dat managers wel heel weinig tijd krijgen tegenwoordig.Trishul schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:44:
Ik heb niet het gevoel dat Slot er zo goed op staat in Engeland dat een andere top-PL club hem oppikt.
Wellicht een kleinere club daar. Maar ik denk voor zijn carrière beter om in de Bundesliga aan de slag te gaan.
Slot heeft het nog prima gedaan met het materiaal en blessures. Dat hij weg moet is eigenlijk belachelijk. Het had zeker beter gekund, maar je kunt hem nog tot aan de winter geven.
Amorin heeft veel slechtere dingen laten zien, dat lag volgens de media niet aan hem.
Bij City hebben ze nog een mooie vacature voor ‘mTrishul schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:44:
Ik heb niet het gevoel dat Slot er zo goed op staat in Engeland dat een andere top-PL club hem oppikt.
Wellicht een kleinere club daar. Maar ik denk voor zijn carrière beter om in de Bundesliga aan de slag te gaan.
Dat weet ik niet hoor. Slot schijnt graag thuis in Zwolle te zijn. Met de trein ben je vanuit Zwolle met een uurtje in Amsterdam. De familie lekker in de vertrouwde omgeving. En vergeet ook niet dat het voor je carrière en ego goed is als je de grootste club van Nederland er weer bovenop brengt
[ Voor 36% gewijzigd door ephymerous op 30-05-2026 15:32 ]
XXXVI
2 seizoenen getraind. Nr 1 en 5. Ik denk dat veel clubs daarvoor kiezen, om de 2 jaar kampioen worden.Trishul schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:44:
Ik heb niet het gevoel dat Slot er zo goed op staat in Engeland dat een andere top-PL club hem oppikt.
Wellicht een kleinere club daar. Maar ik denk voor zijn carrière beter om in de Bundesliga aan de slag te gaan.
Ik vind het gek dat ie ontslagen is, maar ik ben een Slot fan. Hopelijk neemt hij een paar maanden rust, dan kan hij lekker RvP vervangen met frisse energie.
Of, wie volgt Koeman eigenlijk op?
[ Voor 9% gewijzigd door DutchOwnage op 30-05-2026 15:44 ]
Dusss je wilt zeggen dat Schreuder het slechter zou doen dan de 85 trainers van afgelopen paar jaar? Mmmmkay.toolkist schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 09:20:
[...]
Dan zal ik geen gemiddelde ajax supporter zijn, ik hoef geen enkele Schreuder meer bij Ajax te zien. Z'n broer heeft al genoeg verprutst. Daarnaast, Dick Schreuder heeft er net 1 goed seizoen op zitten, laten we maar eens afwachten of het hem meer dan 1 seizoen lukt.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Joh
Perfect voor Slot zou 100miljoenmiljard per jaar bij <insertrandomclub> zijn gok ik zo.
Die kans is zomaar aanwezig, en ik denk rijkelijk groot. Gezien z'n track record is succes in ieder geval geen garantie.OMX2000 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 15:59:
[...]
Dusss je wilt zeggen dat Schreuder het slechter zou doen dan de 85 trainers van afgelopen paar jaar? Mmmmkay.
Uiteraard niet, want jullie hebben RvPDutchOwnage schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 15:43:
Slot gaat op dit moment in zijn carrière echt niet terug naar Feyenoord
Als die gast echt mentale problemen heeft dan is dat wel zielig ja, of ie nou totaal blut is of 100 miljoen op de bank heeft.HollowGamer schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:39:
[...]
En typisch dat de media hem zielig noemde. Het is een zwaar overbetaalde speler, die nog niet eens op ons hele lage niveau mee kon.
Als groundhopper zijn er 2 soorten stadions die me erg aantrekken: oude authentieke stadions waar je de historie nog ademt (in Delft is er zo eentje bijvoorbeeld), en stadions met een unieke locatie.Wyke schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:13:
[...]
Ik ben benieuwd wat je aantrekt in AFC? Die spelen sinds een aantal jaar op een gloednieuwe locatie op een van de duurste plekken (qua grond) van Nederland. Daarvoor was het interessanter.
Voor Telstar : volgens mij kun je de bus vanuit Station Haarlem nemen, die stopt zeer dichtbij
AFC valt in die laatste categorie. Het complex van AFC is omgeven door een gracht en met hypermoderne (ietwat futuristische) hoogbouw op de achtergrond. De omgeving is interessanter dan het sportpark zelf, maar die bijzondere setting is reden genoeg om er toch eens heen te willen gaan.
Ook Quick Boys uit Katwijk vallen in die categorie. Het sportpark is misschien niet heel bijzonder (?), maar de setting middenin de duinen zorgt er voor dat ik het toch gezien wil hebben.
Wat authentieke grounds betreft heb ik gehoord dat VVV (De Koel), Dordrecht FC, Telstar en in mindere mate Go Ahead Eagles nog lekker old school zijn.
Als groundhopper wil ik liefst gewoon zoveel stadions bezoeken, interessant/mooi of niet. Maar er zijn wel grounds die hoger op de bucket list staan.
Gemeente is eigenaar van de velden. AFC is hoofdhuurder en wel eigenaar van het clubhuis. Verder inderdaad dezelfde locatie en rond 2020 geheel gerenoveerd.Sjah schreef op zondag 31 mei 2026 @ 21:11:
Zit AFC nog op dezelfde locatie? Das zeer dure grond nu het daar is verworden tot ZuidAs, nietwaar? Of hebben ze zich laten uitkopen? Nee dus lijkt me, maar wel geld voor een nieuw complex, hoe kan dat?
Hoe ze het kunnen betalen weet ik niet exact. Maar ze zijn best gegroeid in de afgelopen jaren. Daarnaast hebben ze lang onderhandeld voor de verbouwing. De gemeente wilde dat ze enkele velden verplaatsten vanwege nieuwbouw. Dat hebben ze gedaan. Daarnaast worden de velden ook verhuurd aan omliggende scholen.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Het Kasteel van Sparta in Spangen, Rotterdam hoort bovenaan die lijst te staan!AniMeshorer schreef op zondag 31 mei 2026 @ 18:54:
[...]
Als groundhopper zijn er 2 soorten stadions die me erg aantrekken: oude authentieke stadions waar je de historie nog ademt (in Delft is er zo eentje bijvoorbeeld), en stadions met een unieke locatie.
AFC valt in die laatste categorie. Het complex van AFC is omgeven door een gracht en met hypermoderne (ietwat futuristische) hoogbouw op de achtergrond. De omgeving is interessanter dan het sportpark zelf, maar die bijzondere setting is reden genoeg om er toch eens heen te willen gaan.
Ook Quick Boys uit Katwijk vallen in die categorie. Het sportpark is misschien niet heel bijzonder (?), maar de setting middenin de duinen zorgt er voor dat ik het toch gezien wil hebben.
Wat authentieke grounds betreft heb ik gehoord dat VVV (De Koel), Dordrecht FC, Telstar en in mindere mate Go Ahead Eagles nog lekker old school zijn.
Als groundhopper wil ik liefst gewoon zoveel stadions bezoeken, interessant/mooi of niet. Maar er zijn wel grounds die hoger op de bucket list staan.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
poedelnaakt door de gang met badslippers, handdoekje en zeepje stevig in de hand. mooie tijdenbazzemans schreef op zondag 31 mei 2026 @ 20:52:
Dat oude complex van AFC was dezelfde locatie maar dan met de charme van het oude. Wel echt bijzonder met douches niet in de kleedruimte maar centraal. Met het handdoekje over de gang. Prachtig.
Dat klinkt als "we zoeken nog naar goede argumenten en over een kleine week gaat er een persbericht uit dat Van Persie niet langer de hoofdtrainer is".'Wij gaan eerst een analyse maken van het afgelopen seizoen. Daarna nemen we beslissingen', antwoordden zij op de vraag of Van Persie ook komend seizoen voor de groep staat. Een uitgesproken steunbetuiging bleef daarmee uit. 'We moeten eerst een compleet beeld krijgen. Daarvoor willen we de juiste mensen spreken. Het is logisch dat we de tijd nemen voordat we zo'n beslissing nemen.'
[ Voor 11% gewijzigd door JanW op 01-06-2026 14:37 ]
Dat is toch wel schrijnend, dan lijkt er dus toch echt twijfel te zitten of ze met van Persie door gaan, anders benoem je dit niet zo.JanW schreef op maandag 1 juni 2026 @ 14:36:
Vertrouwen in Van Persie is groot bij de nieuwe AD en TD:
[...]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Jammer wel. Niet doorgaan met RvP is natuurlijk de enige logische keuze.Gynnad schreef op maandag 1 juni 2026 @ 14:37:
[...]
Dat is toch wel schrijnend, dan lijkt er dus toch echt twijfel te zitten of ze met van Persie door gaan, anders benoem je dit niet zo.
XXXVI
Life is what happens while you're busy making other plans
Of Slot moet echt verliefd zijn op Feyenoord, dan juich ik het alleen maar toe.
En niet laten vallen!Megupe schreef op maandag 1 juni 2026 @ 09:27:
[...]
poedelnaakt door de gang met badslippers, handdoekje en zeepje stevig in de hand. mooie tijden
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
aan het polsen, dat klinkt zo als dat er een commissievoorzitter belt. Denk eerder dat een insider met zijn 06 zo zijdelings ns belt, meer niet. Feyenoord en Ajax kunnen hem niet krijgen, daarvoor moet Slot eerst 'n jaar mis gaan in de Bundesliga of La Liga.frumper schreef op maandag 1 juni 2026 @ 14:47:
Waarschijnlijk zijn ze Slot aan het polsen... maar willen ze niet de oude schoenen weggooien voordat ze nieuwe hebben gekocht.
Dat waren de goede oude tijden.bazzemans schreef op zondag 31 mei 2026 @ 20:52:
Dat oude complex van AFC was dezelfde locatie maar dan met de charme van het oude. Wel echt bijzonder met douches niet in de kleedruimte maar centraal. Met het handdoekje over de gang. Prachtig.
Ikzelf, en met mij heel wat groundhoppers, houden ook van die oude stadions die nog authentiek zijn en de sfeer van de oude dagen uitademen. Vaak erg versleten en soms bouwvallig, onkruid op de staanplaatsen, maar o zo mooi.
Hier in België hebben we gelukkig nog veel oude grounds. Het Drielindenstadion (RRC Boitsfort), het stadion van RSD Jette, het stadion van FC Saint-Josse, het Jef Mermansstadion (City Pirates Antwerpen), het stadion van Maccabi Antwerp, het Van Kesbeeckstadion van RC Mechelen, het Stade Bureaufosse van Tilleur, het stadion van Stade Waremmien, het Joseph Mariënstadion van Union SG (mooiste stadion van België vind ik, nochtans zeker geen Union-fan), het Edmond Machtensstadion van RWDM, het stadion van Paturages, ... en zo kan ik nog even doorgaan.
In Nederland weet ik dat Delft een heel erg oud authentiek stadion heeft, sommige groundhoppers noemen dat het mooiste stadion van heel Nederland.
De Koel, Het Kasteel (Spangen), het stadion van Go Ahead Eagles, stadion van FC Dordrecht ... staan ook heel erg hoog op mijn verlanglijst. En de Wageningse Berg uiteraard, heeft geen bespeler meer maar schijnt nog echt prachtig te zijn.
Met zekerheid zijn er nog meer hidden gems en oude authentieke stadions in Nederland, maar dan moet ik het allicht op amateurniveau gaan zoeken. Dat is in de meeste landen zo, dat de hoogste reeks vol moderne stadions zit maar je op amateurniveau wel nog pareltjes vindt.
Overigens, AFC zou in principe groeimarge tot zeker de Eerste Divisie moeten hebben. Een stad als Amsterdam met maar 1 profclub terwijl Eindhoven er 2 heeft, dat is toch vreemd. AFC zit op vrij hoog amateurniveau en kan misschien op termijn een tweede Amsterdamse profclub worden.
FC Wageningen!bazzemans schreef op maandag 1 juni 2026 @ 21:43:
Het stadion van AGOVV is ook nog in grotendeels intact. Berg en Bos heeft een monumentale hoofdtribune uit 1924. De ligging aan de rand van de stad en eigenlijk al in het Veluwse Bos (Berg en Bos) is ook prachtig.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
De Wageningse Berg was al genoemd. Groot verschil met Berg en Bos is dat AGOVV (als amateurclub) nog altijd speelt op haar complex en dus die monumentale tribune.
Bron: https://www.vi.nl/nieuws/ajax-heeft-een-nieuwe-trainer-club-akkoord-met-michelAjax heeft een nieuwe trainer: club akkoord met Míchel
Míchel is de nieuwe trainer van Ajax. De Amsterdamse club is rond met de vijftigjarige Spanjaard, die recent vertrok bij Girona, over een contract tot medio 2028.
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als vi het meldt geloof ik het wel persoonlijkGonadan schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:15:
Inkt is nog niet droog, ik zie nog niets op officiële kanalen. Dat wacht ik nog even af.
Op tijd een nieuwe trainer betekent dat we ook eindelijk direct kunnen gaan bouwen. Ik heb er wel zeker zin in.418O2 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:09:
Michel is officieel. Heb er weinig zin in...
Of het de juiste trainer is zal alleen de tijd kunnen leren. De buitenwacht heeft altijd wel een mening, maar ik kies er bewust voor positiever te kijken en optimistischer te zijn.
Negatief nieuws en analyses verkoopt beter, dus ik snap de buitenwacht, maar ik doe niet mee.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als je in de laatste twee seizoenen niet over de 35 goals komt in de competitie weet ik wel genoeg. En hij schijnt nauwelijks Engels te spreken...Gonadan schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:19:
[...]
Op tijd een nieuwe trainer betekent dat we ook eindelijk direct kunnen gaan bouwen. Ik heb er wel zeker zin in.
Of het de juiste trainer is zal alleen de tijd kunnen leren. De buitenwacht heeft altijd wel een mening, maar ik kies er bewust voor positiever te kijken en optimistischer te zijn.
Negatief nieuws en analyses verkoopt beter, dus ik snap de buitenwacht, maar ik doe niet mee.
VI beschouw ik als redelijk betrouwbare bron, maar zolang Ajax het niet zelf meldt is er nog niet getekend. En zolang er nog niet getekend is, is het simpelweg niet definitief.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dank je wel, goed geschreven. Bij de aanstelling van Ten Hag en Farioli stond ik te schreeuwen, nu wacht ik het rustig af. Maar het valt en staat met de komende selectie. Laat het opschonen beginnen.Gonadan schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:19:
[...]
Op tijd een nieuwe trainer betekent dat we ook eindelijk direct kunnen gaan bouwen. Ik heb er wel zeker zin in.
Of het de juiste trainer is zal alleen de tijd kunnen leren. De buitenwacht heeft altijd wel een mening, maar ik kies er bewust voor positiever te kijken en optimistischer te zijn.
Negatief nieuws en analyses verkoopt beter, dus ik snap de buitenwacht, maar ik doe niet mee.
Dit zal altijd een welles/nietes blijven als jij focust op de negatieve aspecten en ik op de positieve. Op elk argument zal ik een weerwoord hebben wat jij weer zal bestrijden.418O2 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:20:
[...]
Als je in de laatste twee seizoenen niet over de 35 goals komt in de competitie weet ik wel genoeg. En hij schijnt nauwelijks Engels te spreken...
De feiten zijn dat we zeer op tijd een nieuwe trainer hebben, een TD hebben en dus kunnen beginnen met opbouw. De basis staat, hopelijk gaat de verdere uitvoering ook naar wens. Ik ben blij dat er doorgepakt wordt.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Puur papegaaien van de makelaars die met hun ruis een voordeel willen bereiken.
Als fan laat je je al snel gek maken door al die geruchten, maar het is eigenlijk altijd iemand die er voordeel uit wil halen. Daarom wacht ik lekker af en oordeel pas laat.
https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/diepe-zakken-een-transfergerucht-is-geen-nieuws-maar-onderhandeling
Ook voor niet Ajacieden leuk om te lezen, als je browserfilter deze site toestaat.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Topic voor seizoen 2026 / 2027 is gemaakt: [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2026/2027
VI Pro stuk ook, staan hele positieve punten in.Gonadan schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:26:
@Stimulate14 ik vond dit artikel ook wel leuk om te lezen. Niets nieuws maar het zet aardig in perspectief waar al die kliksites hun geld uit halen.
Puur papegaaien van de makelaars die met hun ruis een voordeel willen bereiken.
Als fan laat je je al snel gek maken door al die geruchten, maar het is eigenlijk altijd iemand die er voordeel uit wil halen. Daarom wacht ik lekker af en oordeel pas laat.![]()
https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/diepe-zakken-een-transfergerucht-is-geen-nieuws-maar-onderhandeling
Ook voor niet Ajacieden leuk om te lezen, als je browserfilter deze site toestaat.
Bedankt nu krijg ik allemaal Ajax advertenties in mn browser.Gonadan schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:26:
@Stimulate14 ik vond dit artikel ook wel leuk om te lezen. Niets nieuws maar het zet aardig in perspectief waar al die kliksites hun geld uit halen.
Puur papegaaien van de makelaars die met hun ruis een voordeel willen bereiken.
Als fan laat je je al snel gek maken door al die geruchten, maar het is eigenlijk altijd iemand die er voordeel uit wil halen. Daarom wacht ik lekker af en oordeel pas laat.![]()
https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/diepe-zakken-een-transfergerucht-is-geen-nieuws-maar-onderhandeling
Ook voor niet Ajacieden leuk om te lezen, als je browserfilter deze site toestaat.
Wel een grappig stuk met een grote kern van waarheid. Leuk omdat de site zelf ook lijkt te draaien op dit soort geruchten.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Die site wel, die schrijver zeer zeker niet. Echt een goeie om te volgen mbt financien(als je Ajax fan ben dan)ph4ge schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:57:
[...]
Bedankt nu krijg ik allemaal Ajax advertenties in mn browser.![]()
Wel een grappig stuk met een grote kern van waarheid. Leuk omdat de site zelf ook lijkt te draaien op dit soort geruchten.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 17:10
Bedankt voor het nieuwe topicJanW schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:29:
Verdraaid, ben ik druk met de TS voor het nieuwe seizoen bezig, stelt Ajax ineens een nieuwe trainert aan...
Topic voor seizoen 2026 / 2027 is gemaakt: [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2026/2027
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken