[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 241 242 Laatste
Acties:
  • 420.435 views

Onderwerpen


  • JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:20
@Ambianz @Gonadan Nee uiteindelijk kon ik het bij geen enkel artikel zien, op m'n iPhone wel. Uiteindelijk alles van de site Voetbalzone.nl even vergeten bij Cache en opnieuw de pagina bezocht en toen werkte het weer zoals het hoort.

Twente komt eraan!


  • Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:21
Gonadan schreef op maandag 25 mei 2026 @ 17:12:
[...]

Lol echt? En dat terwijl ze elk nietszeggend nieuwtje op proberen te blazen tot relwaardige topics? :D
Ja vaak zie je zelfs reacties op geblokkeerde artikelen, in andere artikelen :D

Het is een treurig platform geworden helaas.. Maar heel veel alternatieven zijn er ook niet.

  • ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Met een fitte Steijn was dit Twente makkelijk 2e geworden dit seizoen, denk je niet? Voetballend was Twente, na PSV uiteraard, het beste dit seizoen, alleen werd er nooit gescoord.

  • JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:20
ZieMaar! schreef op maandag 25 mei 2026 @ 18:36:
[...]

Met een fitte Steijn was dit Twente makkelijk 2e geworden dit seizoen, denk je niet? Voetballend was Twente, na PSV uiteraard, het beste dit seizoen, alleen werd er nooit gescoord.
Dat denk ik zeker niet! Aangezien Steijn met zijn doelpunten een hele hoop verbloemde vorig seizoen qua eigen voetbalkwaliteiten, al was zijn scorend vermogen uiteraard een wapen, maar ook qua hoe sterk Twente eigenlijk (niet) was. Twente speelde op een manier dat Steijn die doelpunten ook kon maken.

Toen hij vertrok en andere spelers kwamen in het elftal werd Twente juist voetballend veel beter, maar scorend minder. Echter voetballen we nu anders, dus Steijn daar simpelweg even tussen zetten gaat de tactiek geen goed doen.

Twente komt eraan!


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ZieMaar! schreef op maandag 25 mei 2026 @ 18:36:
[...]

Met een fitte Steijn was dit Twente makkelijk 2e geworden dit seizoen, denk je niet? Voetballend was Twente, na PSV uiteraard, het beste dit seizoen, alleen werd er nooit gescoord.
Wat is dat? Voetballend het beste, als je niet scoort? Ene heer De Boer of heer Koeman vinden ook al snel dat ze het voetballend het beste neer zetten. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:20
Gonadan schreef op maandag 25 mei 2026 @ 19:26:
[...]

Wat is dat? Voetballend het beste, als je niet scoort? Ene heer De Boer of heer Koeman vinden ook al snel dat ze het voetballend het beste neer zetten. :P
Naja je kan natuurlijk geweldig veldspel laten zien maar het net/de goal gewoon in de laatste fase/eindpass wat minder makkelijk kunnen vinden. Als dat lang genoeg duurt gaat het afronden vanzelf in de koppies zitten. Het is niet zo dat het team dat het meeste scoort ook altijd maar het beste voetbal speelt natuurlijk.

Twente komt eraan!


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
JoteW schreef op maandag 25 mei 2026 @ 19:29:
[...]

Naja je kan natuurlijk geweldig veldspel laten zien maar het net/de goal gewoon in de laatste fase/eindpass wat minder makkelijk kunnen vinden. Als dat lang genoeg duurt gaat het afronden vanzelf in de koppies zitten. Het is niet zo dat het team dat het meeste scoort ook altijd maar het beste voetbal speelt natuurlijk.
Zeker niet, maar dat stel ik ook niet. Er wordt echter wel gesteld dat Twente het op één na beste voetbal speelde, is het beste veldspel (dat is al een behoorlijke stelling) ook automatisch het beste voetbal? Zijn NEC supporters het daarmee eens om maar iets te noemen?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
NEC speelde natuurlijk 'beter' voetbal als dat de maatstaf is.

Vergeet ook niet dat Twente de eerste seizoenshelft behoorlijk matig presteerde en dat kwam echt niet alleen door het gebrek aan doelpunten.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 25-05-2026 19:50 ]


  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 25 mei 2026 @ 19:26:
[...]

Wat is dat? Voetballend het beste, als je niet scoort? Ene heer De Boer of heer Koeman vinden ook al snel dat ze het voetballend het beste neer zetten. :P
Dan zou Ajax heeeeel vaak de beste zijn ;)

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
toolkist schreef op maandag 25 mei 2026 @ 20:09:
[...]

Dan zou Ajax heeeeel vaak de beste zijn ;)
Haha dat is wel een beetje de tendens in het hoofd van sommigen inderdaad. Beetje realiteitszin kan geen kwaad. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 25 mei 2026 @ 20:19:
[...]

Haha dat is wel een beetje de tendens in het hoofd van sommigen inderdaad. Beetje realiteitszin kan geen kwaad. ;)
Het afgelopen seizoen viel dat alleszins mee

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
418O2 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 20:39:
[...]

Het afgelopen seizoen viel dat alleszins mee
Kost een paar jaar miserie maar dan heb je ook wat. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9sMhnZ8wspjuwyrwrHsxfVIIUA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mL7XrmPGgDMWyl5loj8lT0kt.jpg?f=fotoalbum_large

Zit hier wat tussen voor Ajax?

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL


  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Denk dat ze van geen 1 het salaris kunnen betalen. Of tekengeld

  • ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Gonadan schreef op maandag 25 mei 2026 @ 19:34:
[...]

Zeker niet, maar dat stel ik ook niet. Er wordt echter wel gesteld dat Twente het op één na beste voetbal speelde, is het beste veldspel (dat is al een behoorlijke stelling) ook automatisch het beste voetbal? Zijn NEC supporters het daarmee eens om maar iets te noemen?
Geen idee, maar waar ik op doel is het veldspel. Ajax thuis is in 15 zwakke minuten in de 2e helft verloren, maar ik denk niet dat er veel ploegen zijn, ook NEC niet, die zo’n eerste helft op de mat leggen. En dat was zeker niet de enige keer, zeer zeker niet.

NEC heeft ook prima veldspel, maar in beide onderlinge ontmoetingen denk ik dat Twente eigenlijk het betere van het spel had.

Maar prima, dan hebben NEC en Twente samen het beste veldspel (uiteraard ver achter PSV), maar Twente mist het scorend vermogen.

Maar al met kan ik er, door het gebrek aan doelpunten, prima mee leven dat NEC en Feyenoord hoger eindigen.

Verwijderd

ZieMaar! schreef op maandag 25 mei 2026 @ 22:14:
Maar prima, dan hebben NEC en Twente samen het beste veldspel (uiteraard ver achter PSV), maar Twente mist het scorend vermogen.

Maar al met kan ik er, door het gebrek aan doelpunten, prima mee leven dat NEC en Feyenoord hoger eindigen.
Je spitsen scoren niet. Zonder de strafschoppen heeft Lammers er slechts vier gemaakt en van Wolfswinkel maar twee. Ik ben benieuwd wie Ten Hag deze zomer gaat halen.

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ZieMaar! schreef op maandag 25 mei 2026 @ 22:14:
[...]

Geen idee, maar waar ik op doel is het veldspel. Ajax thuis is in 15 zwakke minuten in de 2e helft verloren, maar ik denk niet dat er veel ploegen zijn, ook NEC niet, die zo’n eerste helft op de mat leggen. En dat was zeker niet de enige keer, zeer zeker niet.

NEC heeft ook prima veldspel, maar in beide onderlinge ontmoetingen denk ik dat Twente eigenlijk het betere van het spel had.

Maar prima, dan hebben NEC en Twente samen het beste veldspel (uiteraard ver achter PSV), maar Twente mist het scorend vermogen.

Maar al met kan ik er, door het gebrek aan doelpunten, prima mee leven dat NEC en Feyenoord hoger eindigen.
Ik heb zelf geen oordeel over welke club het beste veldspel had, ik heb niet alle wedstrijden van alle clubs bekeken dus moet mij baseren op meningen die ik hoor en lees.
Dat Twente goed veldspel heeft vertoond in meerdere wedstrijden heb ik dan ook wel meegekregen, maar dat heb ik van meer clubs mee gekregen. AZ en NEC zijn ook geroemd en Feyenoord heeft een bepaalde periode wel goed gespeeld. (eredivisie.nl heeft bij de statiestieken Ajacieden bovenaan staan, maar laten we dat maar niet te serieus nemen. :+)

Dus ergens snap ik heel goed dat je als fan het gevoel hebt het beste van het spel gehad te hebben, zeker wanneer dat later in het seizoen op zijn top was. Maar het als feit neerzetten ben ik voorzichtiger mee, ik ervaar het niet als uniforme waarheid als ik de meningen en geluiden optel die ik zelf mee gekregen heb. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:55

Sagat

Is pappa x2!

Agent47 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 13:54:
wat is die Berghuis slecht bij Ajax zeg. Blij dat wij er van af zijn.
Bij ons was hij erg goed, en zijn vroege jaren bij Ajax ook wel. Hij begint met (als ik google mag geloven) bijna 35 inmiddels op leeftijd te raken te raken voor een voetballer. Mag het dan minder worden?

Dus enerzijds ja, op dit moment mis je hem niet meer, maar vond het toch erg jammer toen hij wegging destijds. Denk dat dit bij velen zo was gezien de 'emoties' en randzaken er omheen.

Want als noem eens wat Borges naar Ajax zou overstappen boeit niemand het iets :+

10 second ninja DONE


  • Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:57

Typhone

Who Dares Wins

Lewandowski legt er 25+ in.
Salah mag meteen komen voor Berghuis.
Casemiro voor Klaassen.

Denk dat je dan wel even wat serieuze slagkracht hebt en mentoren voor de jonkies. Zelfs op 60% overklassen die allemaal de Eredivisie.

  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:02:
[...]


Lewandowski legt er 25+ in.
Salah mag meteen komen voor Berghuis.
Casemiro voor Klaassen.

Denk dat je dan wel even wat serieuze slagkracht hebt en mentoren voor de jonkies. Zelfs op 60% overklassen die allemaal de Eredivisie.
Zoveel zulke oude spelers hoef ik niet, ook niet die namen.
Ajax moet grotendeels bestaan uit talentvolle spelers < 23, aangevuld met een enkele ervaren kracht.

  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 22:05:
[...]

Denk dat ze van geen 1 het salaris kunnen betalen. Of tekengeld
Sterling moet toch wel lukken? 🤢

  • ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 07:06:
[...]


Je spitsen scoren niet. Zonder de strafschoppen heeft Lammers er slechts vier gemaakt en van Wolfswinkel maar twee. Ik ben benieuwd wie Ten Hag deze zomer gaat halen.
Yup, dat wordt interessant. Lammers is gewoon niet echt een scorende spits, maar veel meer een aanspeelpunt of misschien wel net achter de spits (maar mist daar misschien de bewegelijkheid voor).

Kansen ontstaan wel, maar een goede goalgetter zou heel, heel welkom zijn. Ik denk dat zelfs zo'n Danilo tot zeker 10 veldgoals was gekomen. Een fitte Boadu is ook wel interessant (maar te duur verwacht ik). Verder weet ik het in de eredivisie niet zo goed. Troy Parrot zal geen optie zijn :).

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ZieMaar! schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:49:
[...]

Yup, dat wordt interessant. Lammers is gewoon niet echt een scorende spits, maar veel meer een aanspeelpunt of misschien wel net achter de spits (maar mist daar misschien de bewegelijkheid voor).

Kansen ontstaan wel, maar een goede goalgetter zou heel, heel welkom zijn. Ik denk dat zelfs zo'n Danilo tot zeker 10 veldgoals was gekomen. Een fitte Boadu is ook wel interessant (maar te duur verwacht ik). Verder weet ik het in de eredivisie niet zo goed. Troy Parrot zal geen optie zijn :).
Jullie krijgen Weghorst toch?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Sagat schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:42:
[...]

Bij ons was hij erg goed, en zijn vroege jaren bij Ajax ook wel. Hij begint met (als ik google mag geloven) bijna 35 inmiddels op leeftijd te raken te raken voor een voetballer. Mag het dan minder worden?

Dus enerzijds ja, op dit moment mis je hem niet meer, maar vond het toch erg jammer toen hij wegging destijds. Denk dat dit bij velen zo was gezien de 'emoties' en randzaken er omheen.

Want als noem eens wat Borges naar Ajax zou overstappen boeit niemand het iets :+
Berghuis moet gewoon niet meer basis zijn. Met zijn ervaring en inzichten kan hij echt nog wel van waarde zijn in een groep, maar dan liever vanaf de bank of als staf. In het veld houdt het gewoon niet meer over en blokkeert hij andere spelers.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:54
ZieMaar! schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:49:
[...]

Yup, dat wordt interessant. Lammers is gewoon niet echt een scorende spits, maar veel meer een aanspeelpunt of misschien wel net achter de spits (maar mist daar misschien de bewegelijkheid voor).

Kansen ontstaan wel, maar een goede goalgetter zou heel, heel welkom zijn. Ik denk dat zelfs zo'n Danilo tot zeker 10 veldgoals was gekomen. Een fitte Boadu is ook wel interessant (maar te duur verwacht ik). Verder weet ik het in de eredivisie niet zo goed. Troy Parrot zal geen optie zijn :).
*kuch*WoutWeghorst*kuch* ;)
Hij gaat Ajax in ieder geval verlaten lijkt het. Zou me niks verbazen als ie alsnog in Twente opduikt.

  • Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:04

Player1S

Probably out in the dark

JanW schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:05:
[...]

*kuch*WoutWeghorst*kuch* ;)
Hij gaat Ajax in ieder geval verlaten lijkt het. Zou me niks verbazen als ie alsnog in Twente opduikt.
De verwachting is idd dat hij komt. Of we er gelukkig mee moeten zijn is een tweede?
Als hij ons persoonlijk richting de beker, kampioenschap en EL winst schiet zal ik licht voor hem juichen maar verwacht niet dat hij zo'n impact gaat hebben.
Denk dat die wappie juist averechts effect gaat hebben op veld en in de kleedkamer.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!


  • ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Gonadan schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:01:
[...]

Jullie krijgen Weghorst toch?
Geen idee…Ik weet ook niet of we daarop zitten te wachten, al denk ik wel dat ie makkelijker scoort dan Lammers. Maar hij gelooft wel heel erg in zichzelf, of dat nou bij dit Twente past…

  • Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-06 14:04

Agent47

I always close my contracts.

En daar is onze nieuwe TD! Gas geven graag :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ZieMaar! schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:02:
[...]

Geen idee…Ik weet ook niet of we daarop zitten te wachten, al denk ik wel dat ie makkelijker scoort dan Lammers. Maar hij gelooft wel heel erg in zichzelf, of dat nou bij dit Twente past…
Je moet hem dan al eerste spits maken, anders wordt hij knorrig. Hij kan wel van waarde zijn denk ik, maar ik vind hem eigenlijk nog steeds het beste als hij gewoon bankzitter is en gefrustreerd nog een half uurtje mee mag doen. Ik vraag me alleen af of hij dat nog gaat accepteren.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:57

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:26:
[...]

Zoveel zulke oude spelers hoef ik niet, ook niet die namen.
Ajax moet grotendeels bestaan uit talentvolle spelers < 23, aangevuld met een enkele ervaren kracht.
Ja maar die zijn fitter dan Godts en Baas opgeteld.

  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:48:
[...]


Ja maar die zijn fitter dan Godts en Baas opgeteld.
Dat boeit me niks. Dan maar geen oudjes, geen Baas en geen Godts.

  • JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:54
Dromen mag, maar die spelers gaan allemaal voor 't grote geld en ergens in de MLS ballen. Salah misschien nog in Turkije, waar een Galatasaray of Fenerbahce veel meer salaris kan bieden dan Ajax.
Klinkt leuk dat geroep om dit soort namen. Maar dat gaat never nooit gebeuren en moet je ook niet willen. Dit soort jongens worden topverdieners binnen de club, maar gaan je niks opleveren.

  • ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Gonadan schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:03:
[...]

Je moet hem dan al eerste spits maken, anders wordt hij knorrig. Hij kan wel van waarde zijn denk ik, maar ik vind hem eigenlijk nog steeds het beste als hij gewoon bankzitter is en gefrustreerd nog een half uurtje mee mag doen. Ik vraag me alleen af of hij dat nog gaat accepteren.
Ja precies, zoals was hij natuurlijk ook voor Oranje van waarde en ik denk dat het echt een prima pinchhitter/afmaker is. Maar goed, hij wordt wat ouder, nog meer een karakter...Je krijgt met zijn komst doelpunten, maar mogelijk ook gedoe...

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ZieMaar! schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:48:
[...]

Ja precies, zoals was hij natuurlijk ook voor Oranje van waarde en ik denk dat het echt een prima pinchhitter/afmaker is. Maar goed, hij wordt wat ouder, nog meer een karakter...Je krijgt met zijn komst doelpunten, maar mogelijk ook gedoe...
Ja en bij een Oranje of topclub waar er een topspits voor je staat is het makkelijker accepteren. Maar bij een Twente wat hij, met alle respect, toch als afbouwen zal beschouwen ligt dat misschien anders. En het is ook weer niet dat jullie nu een onbetwiste eerste spits hebben staan, dat zal hij dan willen zijn.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06 20:01
Tomiyasu dus weg bij Ajax. Jammer, ik had hem graag fysiek fit bij dit Ajax gehouden. Op zijn overbodige rode kaart na vond ik hem altijd wel een stukje voetbal intelligentie uitstralen. En door hem geen Wijndal ;)

Flickr PSN ID= cheironnl


Verwijderd

cheiron schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 15:07:
Tomiyasu dus weg bij Ajax. Jammer, ik had hem graag fysiek fit bij dit Ajax gehouden. Op zijn overbodige rode kaart na vond ik hem altijd wel een stukje voetbal intelligentie uitstralen. En door hem geen Wijndal ;)
De blessure van Wijndal komt door Tomiyasu?

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 15:38:
[...]


De blessure van Wijndal komt door Tomiyasu?
Yup, sinds hij ernaast stond is hij mentaal geblesseerd en doet niet meer mee. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:02:
En daar is onze nieuwe TD! Gas geven graag :)
Een td (en AD) ie datagedreven wil gaan werken, precies als Mislintat bij Ajax deed. Dat wordt een groot feest >:)

  • Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:25
toolkist schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 06:55:
[...]

Een td (en AD) ie datagedreven wil gaan werken, precies als Mislintat bij Ajax deed. Dat wordt een groot feest >:)
Onze nieuwe TD was te gast bij een Belgische podcast. Ik heb het niet helemaal beluisterd, maar zijn aanpak is niet puur data. Een quote, gekopieerd van fr-fans.
''Het samenstellen van een kern vind ik gigantisch interessant'', begint de Belg in de podcast Play Sports. ''Het gaat nooit lukken om de beste voetballers samen te zetten en te zeggen: kijk maar of je tot een goede samenwerking komt. De kracht van een succesvolle kern bestaat uit de juiste persoonlijkheden combineren met elkaar, verschillende jongens in verschillende periodes in hun carrière samen te brengen. Ook dat is super belangrijk. Ik vind dat super leuk om te doen en dat ga ik bij Feyenoord ook doen.''

De nieuwe technisch directeur van Feyenoord ziet data en persoonlijk contact niet als twee tegenovergestelde werelden. Volgens Rigaux is het in het moderne voetbal juist belangrijk om data slim te combineren met oog voor de menselijke kant van spelers. ''Dat is juist een goede combinatie voor een succesvolle voetbalclub. Ik denk dat elke club die heel hard op data inzetten, juist heel hard bezig zijn met relaties opbouwen. Je moet heel goed weten of een speler bij je club kan aarden, je moet een persoonlijke connectie creëren.''
Ik ben gewoon blij dat Feyenoord een moderne aanpak gaat hanteren. Geen aankopen meer om de fans te please, woeste houthakkers die hard werken.

Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn, want hij vind RvP blijkbaar een goede trainer.... 😢

  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Volgens de data heeft RvP het ongetwijfeld heeeel goed gedaan ;)
Jij en ik weten wel beter.
Los van data/persoonlijkheid etc, past de speler uberhaupt wel bij de speelstijl die je trainer wil hanteren. Die vraag vergat Mislintat zichzelf te stellen en mis ik ook in bovenstaand verhaal. Maar goed, we gaan het meemaken.

edit: enneh, misschien gebruikt ie die data wel om de woeste houthakkers met de beste data daarvoor te halen? :+

[ Voor 14% gewijzigd door toolkist op 27-05-2026 11:13 ]


  • Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:06
Russel88 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 08:47:
[...]

Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn, want hij vind RvP blijkbaar een goede trainer.... 😢
Tja, het is dan ook wel bijzonder als je nog voor je dienstverband officieel is begonnen al roept "die Van Persie is toch wel zo'n enorme oetlul, ik begin op 1 juni om 9:00 en op 1 juni om 9:05 staat RvP op straat".

Ik snap best goed dat zo'n hele nieuwe directie hem een kans gaat geven. Tegelijkertijd heb ik er ook wel vertrouwen in dat hij snel en hard in gaat grijpen mocht dat nodig blijken te zijn. Dat heeft hij bij Brugge ook gedaan bij een trainer die zelfs juist heel populair was bij de fans.

  • Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:25
Vld1989 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:41:
[...]


Tja, het is dan ook wel bijzonder als je nog voor je dienstverband officieel is begonnen al roept "die Van Persie is toch wel zo'n enorme oetlul, ik begin op 1 juni om 9:00 en op 1 juni om 9:05 staat RvP op straat".

Ik snap best goed dat zo'n hele nieuwe directie hem een kans gaat geven. Tegelijkertijd heb ik er ook wel vertrouwen in dat hij snel en hard in gaat grijpen mocht dat nodig blijken te zijn. Dat heeft hij bij Brugge ook gedaan bij een trainer die zelfs juist heel populair was bij de fans.
Je hebt gelijk, toen ik de podcast terug luisterde hoorde ik ook een aarzeling voordat ie ging praten.

  • DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:45
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 07:06:
[...]


Je spitsen scoren niet. Zonder de strafschoppen heeft Lammers er slechts vier gemaakt en van Wolfswinkel maar twee. Ik ben benieuwd wie Ten Hag deze zomer gaat halen.
Lammers wist bij Heerenveen, 7 seizoenen geleden, het net 16 keer te vinden in 30 potjes. Van Wolfswinkel is misschien over zijn hoogtepunt heen, maar scoorde in mijn beleving vroeger best vaak. Ik wil maar zeggen, het kan ook aan de manier van voetballen liggen dat de spitsen minder (goede) kansen krijgen. Als dat zo is, dan heb je niks aan een nieuwe spits zonder anders te gaan voetballen.

Ik denk dat elke subtopper zijn vingers aflikt met het duo Lammers/Van Wolfswinkel, al komt de laatste wat op leeftijd.

[ Voor 8% gewijzigd door DeKever op 27-05-2026 13:06 ]


  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ajax op hoofdlijnen akkoord met Michel, dus dat wordt weer een periode met betonvoetbal

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
418O2 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:21:
Ajax op hoofdlijnen akkoord met Michel, dus dat wordt weer een periode met betonvoetbal
Ik hoor dat vaker, maar waar baseer jij dat op? :)

In mijn optiek hangt het voetbal wat je krijgt voor 75% af van wat Cruyff met de selectie gaat doen. Daar zit mijn grootste zorg wat dat betreft.

Oh en het is ESPN zie ik, ik wacht nog even af. Dit is echt een bericht zonder nieuws en niet te verifiëren. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 27-05-2026 13:24 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op het spel van Girona de laatste 5 jaar. Daar zat weinig intentie voor mooi voetbal in. De naam zingt al heel lang rond.

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
418O2 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:25:
Op het spel van Girona de laatste 5 jaar. Daar zat weinig intentie voor mooi voetbal in. De naam zingt al heel lang rond.
De laatste vijf jaar weinig intentie? Ik heb zelf Girona de laatste vijf jaar niet heel actief bekeken moet ik eerlijk zeggen, maar ik heb ook heel andere geluiden gehoord. Dit jaar was niet best, maar er zijn perioden geweest met een betere selectie waarin het wel gewoon goed en mooi voetbal was.
Al is het mij wel opgevallen dat de analyse op dat vlak aardig in lijn ligt met de basishouding van de betreffende journalist. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:28:
[...]

De laatste vijf jaar weinig intentie? Ik heb zelf Girona de laatste vijf jaar niet heel actief bekeken moet ik eerlijk zeggen, maar ik heb ook heel andere geluiden gehoord. Dit jaar was niet best, maar er zijn perioden geweest met een betere selectie waarin het wel gewoon goed en mooi voetbal was.
Al is het mij wel opgevallen dat de analyse op dat vlak aardig in lijn ligt met de basishouding van de betreffende journalist. :P
Ik kan me het tweeluik met Ajax nog herinneren, met het fenomeen deyverson. Dat was echt niet om aan te gluren. En dat was na het jaar dat ze top 5 hadden gespeeld in la Liga geloof ik

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
418O2 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:30:
[...]

Ik kan me het tweeluik met Ajax nog herinneren, met het fenomeen deyverson. Dat was echt niet om aan te gluren. En dat was na het jaar dat ze top 5 hadden gespeeld in la Liga geloof ik
Ben jij nu niet onwijs in de war met Getafe van die strontvervelende Bordalas?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:32:
[...]

Ben jij nu niet onwijs in de war met Getafe van die strontvervelende Bordalas?
Je hebt gelijk!

Ik zal eens wat analyses gaan kijken. Degradatie is niet per se een pre. Hoewel Kompany ook was gedegradeerd natuurlijk.

Ik heb er allemaal weinig vertrouwen in. Het moet allemaal binnen een maand staan

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
418O2 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:35:
[...]

Je hebt gelijk!

Ik zal eens wat analyses gaan kijken. Degradatie is niet per se een pre. Hoewel Kompany ook was gedegradeerd natuurlijk.

Ik heb er allemaal weinig vertrouwen in. Het moet allemaal binnen een maand staan
Klopp ook, er zijn er best een hoop die wel eens gedegradeerd zijn. Ik zie dat niet zozeer als een minpunt. Wat mij meer tegen staat is dat het dit jaar wel heel erg slecht was ineens en hij dat toch niet heeft kunnen keren.

Voor mij is het ook zeker geen garantie op succes hoor, ik ken hem niet goed genoeg en er moet wel heel erg veel gebeuren in de selectie. Maar ik schat hem wel als een stuk aantrekkelijker in dan dat tuig van Getafe. Dat was echt om te janken inderdaad, daar kan ik als Ajacied écht niet achter staan.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:10
Gonadan schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:32:
[...]

Ben jij nu niet onwijs in de war met Getafe van die strontvervelende Bordalas?
Dat was ook mijn gedachte. En helaas heeft Getafe ook conference league gehaald....

  • Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:50
Ben benieuwd of het nog iets uit gaat maken daar de beste man gebrekkig Engels praat en eigenlijk liefst Spaans spreekt.

  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Russel88 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 08:47:
[...]
Ik ben gewoon blij dat Feyenoord een moderne aanpak gaat hanteren. Geen aankopen meer om de fans te please, woeste houthakkers die hard werken.
https://nos.nl/liveblog/2...ije-vardy#UPDATE-94584645

Jamie Vardy, de hardwerkende spits 😂

  • Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-06 14:13

Stimulate14

⭐⭐⭐

418O2 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:21:
Ajax op hoofdlijnen akkoord met Michel, dus dat wordt weer een periode met betonvoetbal
Valt en staat met de spelers.

  • D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:23
Dat zal toch wel een broodje aap zijn mag ik hopen? Van Persie gaat er nu ook niet meer over

  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 20:25:
[...]

Dat zal toch wel een broodje aap zijn mag ik hopen? Van Persie gaat er nu ook niet meer over
Ik hoop het ook voor jullie, maar het zou me niks verbazen als er wel echt interesse is.

  • Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:52
toolkist schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 20:51:
[...]

Ik hoop het ook voor jullie, maar het zou me niks verbazen als er wel echt interesse is.
Het zou wel verassend zijn als Feyenoord de trend doorzet hoewel ik Vardy iets hoger inschat dan Sterling.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919


  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je kan vardy onmogelijk binnenhalen als je enige vorm van topsport cultuur in je organisatie wil. Wat een voorbeeld voor de jeugd is hij

  • Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:57

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:24:
[...]

Ik hoor dat vaker, maar waar baseer jij dat op? :)

In mijn optiek hangt het voetbal wat je krijgt voor 75% af van wat Cruyff met de selectie gaat doen. Daar zit mijn grootste zorg wat dat betreft.

Oh en het is ESPN zie ik, ik wacht nog even af. Dit is echt een bericht zonder nieuws en niet te verifiëren. :P
Pin mij er maar op vast, het wordt tot aan de winterstop ruk voetbal en dan ligt de beste man eruit. Spreekt geen woord Engels en totaal niet in de geest van Ajax. Jordy go home en neem je vriendjes mee.

  • ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:37
Typhone schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 21:24:
[...]


Pin mij er maar op vast, het wordt tot aan de winterstop ruk voetbal en dan ligt de beste man eruit. Spreekt geen woord Engels en totaal niet in de geest van Ajax. Jordy go home en neem je vriendjes mee.
Het is ook niet mijn droomkandidaat maar hij is een factor 100 beter dan Heitinga of Grim. Heeft met Girona in het verleden echt wel goede resultaten geboekt. Engels zal ie snel genoeg leren en met één of twee Spaanstalige assistenten zal het vast goedkomen.

Gezien de huidige staat en aantrekkingskracht van Ajax lijkt me dit ook het hoogst haalbare. De aankopen gaan vooral bepalen of dit een succes wordt :)

[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 27-05-2026 21:40 ]

XXXVI


  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Van wat ik zo las is er al even contact, dus zal er ook gesproken zijn over de spelers die hij wil. Als hij snel komt en je snel de selectie op orde kan brengen, verdient hij een eerlijke kans. Een koekenbakker is hij niet denk ik

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Typhone schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 21:24:
[...]


Pin mij er maar op vast, het wordt tot aan de winterstop ruk voetbal en dan ligt de beste man eruit. Spreekt geen woord Engels en totaal niet in de geest van Ajax. Jordy go home en neem je vriendjes mee.
lol, jij bent ook wel onze huisoptimist hè? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:23
Typhone schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 21:24:
[...]


Pin mij er maar op vast, het wordt tot aan de winterstop ruk voetbal en dan ligt de beste man eruit. Spreekt geen woord Engels en totaal niet in de geest van Ajax. Jordy go home en neem je vriendjes mee.
Dat niet Engels spreken is inderdaad wel bezopen. Het is niet dat je niveau Guardiola binnenhaalt ofzo. Een trainer met dezelfde kwaliteiten die Engels of Nederlands spreekt bestaat toch wel?

  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Waar heb je NL of EN voor nodig als Jordi half Spanje naar Ajax gaat halen? ;)

  • Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:38

Quad

Doof

toolkist schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 23:28:
Waar heb je NL of EN voor nodig als Jordi half Spanje naar Ajax gaat halen? ;)
Wacht maar tot begin december, dan haalt een groot deel van Nederland Spanje binnen.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
D-e-n schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 23:25:
[...]

Dat niet Engels spreken is inderdaad wel bezopen. Het is niet dat je niveau Guardiola binnenhaalt ofzo. Een trainer met dezelfde kwaliteiten die Engels of Nederlands spreekt bestaat toch wel?
Hij spreekt wel Engels, maar het is nog in ontwikkeling zeg maar. Hij is al een tijdje actief les aan het volgen om het te verbeteren.

En laten we eerlijk zijn, zo complex is dat voetbal Engels niet. De helft van de spelers spreekt het over het algemeen ook amper dus complexe materie ga je überhaupt niet zomaar over kunnen brengen. Dat moeten spelers onderling ook veel doen.
Ik moet even denken aan het niveau Engels van een Ten Hag of Van Gaal om maar wat te noemen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:55

Sagat

Is pappa x2!

Sterling en Vardy bij Feyenoord, paar jaar geleden was dat een droom......nu meer een nachtmerrie (al hoewel ik geen recent beeld heb bij Vardy, als ie wel 'gewoon' fit is knalt ie er hier in nl vast wel 20-30 in.)

Maar vooral na Sterling in het afgelopen seizoen..... :N

10 second ninja DONE


  • JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:54
Strookt ook niet met wat de nieuwe TD wil. Datagedreven werken en dan met een spits van 39 aankomen die er in de Serie A net 9 heeft ingelegd 8)7

  • Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:55

Sagat

Is pappa x2!

JanW schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 09:59:
Strookt ook niet met wat de nieuwe TD wil. Datagedreven werken en dan met een spits van 39 aankomen die er in de Serie A net 9 heeft ingelegd 8)7
Tsja ik heb liever ook een jongere speler, maar serie A is (was?) qua verdedigen de sterkte competitie. Als je er dan 9 in legt spelend bij een kleine club dan lukt het ook wel tegen telstar en zwolle etc.

Maar goed blij om te horen dat het dus niet reëel is.

10 second ninja DONE


  • Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:57

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 21:49:
[...]

lol, jij bent ook wel onze huisoptimist hè? :D
Zeer zeker ;). Ik ben ook lange(re) tijd werkzaam geweest in Duitsland en heb daar aan den lijve mogen ondervinden hoe Duits praten niet gelijk is aan Duits praten (ik spreek bijna 'native' Duits maar collega's niet). Als ik dan zie wat het Engels van deze trainer is en wat er vereist wordt aan communicatie bij Ajax (wat bij Farioli en zijn team heel sterk was) dan ga ik er een hard hoofd in hebben dat ook echte de fijne nuance goed overkomt bij de spelers.

Daarbij heb ik inmiddels ook al een paar keer gelezen dat het een trainer van de oude stempel is (a-la Koeman maar een graadje erger) en dan word ik er niet al te blij van. Tevens heb ik hier een hele tijd tegen Raul Moro lopen ageren, ook al een degradatie-kandidaat in Spanje en die voegde ook echt nul komma nul toe met zijn fletse spel. Nu ga ik niet zeggen dat de trainer en een speler vergelijkbaar zijn maar ik ben op basis van de eerste normale inschattingen niet hoopgevend overtuigd dat dit de juiste move is.

Aan de andere kant ben ik eerlijk genoeg voor een 'mea culpa' mocht hij het ongelijk bewijzen zoals Ten Hag in het verleden ooit gedaan heeft maar ik zie daar voor de directe toekomst geen enkele parallellen mee. Ten Hag had een goed functionerend Jong Ajax met een sterke lichting die eraan kwam. Het huidige Ajax is laatste geëindigd in de KKD zelfs nog (zeer ruim) onder Vitesse die -15 punten hebben gekregen.

Ik denk ook dat iedereen heel veel hoop put in deze man omdat wij zo'n enorm slecht seizoen hebben gedraaid. Als afgelopen zondag de laatste dag van Ten Hag zou zijn geweest dan zou iedereen nu schande spreken van deze trainer maar omdat wij zulke clowns voor de groep hebben gehad lijkt dit opeens heel wat.

  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Sagat schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:40:
Als je er dan 9 in legt spelend bij een kleine club dan lukt het ook wel tegen telstar en zwolle etc.
Heb je Vardy wel eens zien spelen?
Die kan zo'n beetje niks in de kleine ruimte, pure counter spits. En Feyenoord die het zou moeten hebben van counteren tegen Telstar/Zwolle? Zo slecht zijn jullie nou ook weer niet ;)

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Iedereen put hoop uit verandering, omdat wat er tot nu toe is niet werkt. Meer is het niet, zolang het niet doorgaan op de huidige voet is probeert men er iets positiefs uit te halen.
En dat kan ik ook niemand kwalijk nemen als ik eerlijk ben, zelf ben ik ook wel op zoek naar wat positiviteit.

En of dit de juiste man is weten we gewoon niet. Want als je eerlijk bent is er niemand hier die hem écht al die jaren goed gevolgd heeft, dus we baseren ons volledig op wat analisten en journalisten roepen.

Die groep heeft zich iets meer verdiept, maar heeft het in feite net zo weinig gevolgd dus gebruikt ook de dikke duim. Feitelijk heb je daarin twee kampen, de één is positief ingesteld en benadrukt lichtpuntjes (verzorgd voetbal vanuit balbezit, meerdere promoties, derde plaats Spanje, goed in het ontwikkelen en gebruiken van jonge en/of onbekende spelers, in staat om een tactisch plan te bedenken), de ander is negatief ingesteld en benadrukt de risico's (gebrekkig Engels, vaak gedegradeerd, weinig ervaring met echte top, last van druk in het verleden, veldspel dit seizoen).
Dat mechanisme zie je altijd, ook met Farioli en Cruyff zag je dat, maar ook met Kroes en Heitinga. En als supporter kan je dan kiezen welke stroming je volgt, de positieve of de negatieve.

Als ik zelf mijn drang naar het positieve opzij zet en kritisch kijk dan denk ik dat er veel te veel focus ligt op wie de trainer is, dat is maar een klein aspect en korte termijn.
Hoe zit het met de langere termijn visie, is er nu echt een technisch beleid? Een overkoepelende strategie waar de club en RvC als geheel achter staan, waar alle betrokkenen in dezelfde richting werken, en waar je na een eventueel vertrek van TD of trainer gewoon een vervanger kunt zoeken die past binnen de strategie zodat je zonder al te veel problemen kunt continuëren?
Daar zit mijn echte zorg. Ik vrees dat Geelen de club niet op die manier bestuurd, en dat het te veel in handen van een passant ligt (nu weer Cruyff). Het is allemaal korte termijn en damage control, geen echte visie en strategie.

Daar ligt mijn echte zorg, en zolang ik daar geen overtuigd goed gevoel bij heb vind ik analyseren of een Michel wel goed genoeg bij het Ajax voetbal past geneuzel in de marge. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:55

Sagat

Is pappa x2!

toolkist schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:21:
[...]

Heb je Vardy wel eens zien spelen?
Die kan zo'n beetje niks in de kleine ruimte, pure counter spits. En Feyenoord die het zou moeten hebben van counteren tegen Telstar/Zwolle? Zo slecht zijn jullie nou ook weer niet ;)
Fair point, over type spits dan. We zijn wel de minst slechtste van allemaal (buiten psv) in NL dit seizoen he :P 8)7

10 second ninja DONE


  • Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:25
toolkist schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:21:
[...]

Zo slecht zijn jullie nou ook weer niet ;)
We zijn gvd (nipt) kampioen van de armoe, ruim onder de echte kampioen, dat wel. Ik ben benieuwd wat Rigaux en Eenhoorn gaan doen. Ik ben in ieder geval positief op basis van wat ik nu lees. Een echte TD, niet iemand die maar wat koopt op basis van gevoel/scout rapporten. Maar iemand die een team wilt bouwen.

  • AniMeshorer
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 21-06 19:43
Geweldig dat Telstar in de Eredivisie blijft. Ze geven de kritikasters weer lik op stuk. De promotie was al een huzarenstukje, maar gezien dat zeer beperkte budget achtte zowat iedereen hen kansloos om in de Eredivisie te blijven. Opnieuw geven ze iedereen lik op stuk, ze doen het toch maar mooi met dat beperkte budget. Heel mooi!

Ik zou wel eens een wedstrijd van hen willen bijhouden. Ben groundhopper en hoor wel vaker dat het ook een erg authentiek stadion is. Moet enkel eens uitzoeken hoe ik vanuit België in Velsen-Zuid geraak per openbaar vervoer. Meteen zou ik ook AFC kunnen bezoeken, want blijkbaar ligt Velsen-Zuid via trein goed in verbinding met Amsterdam, en ook AFC staat op mijn verlanglijst (Ajax niet, wegens al 2x geweest).

Wel zéér riskant dat ze, bij 1-1 stand uit bij Volendam en met nog 2 minuten te spelen, hun strafschop lieten trappen door hun doelman. Ronald Koeman Jr trapte hem wel heel lekker binnen, maar het was een enorm risico: stel dat de Volendamse doelman die penalty stopt en Volendam lanceert een heel snelle tegenaanval. Dan is het Telstar-doel leeg, en als Volendam dan 2-1 maakt redden zij zich en moest Telstar die testduels tegen Willem II spelen. Maar goed, mooi ook dat ze dat risico durfden nemen, en die doelman trapte hem wel heel fraai binnen.

Altijd mooi als een "kleintje" het grote geld weet te verslaan. Dat extra seizoen Eredivisie is een geweldige verwezenlijking van Telstar. Inderdaad, de gunfactor is heel groot. Ook leuk hoe de club aan haar naam kwam. Het is eens wat anders dan alle "FC"s, "SV"s, "VV"s etc.

  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het grote geld van nac, Volendam en Heracles?

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
AniMeshorer schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 21:09:
Geweldig dat Telstar in de Eredivisie blijft. Ze geven de kritikasters weer lik op stuk. De promotie was al een huzarenstukje, maar gezien dat zeer beperkte budget achtte zowat iedereen hen kansloos om in de Eredivisie te blijven. Opnieuw geven ze iedereen lik op stuk, ze doen het toch maar mooi met dat beperkte budget. Heel mooi!

Ik zou wel eens een wedstrijd van hen willen bijhouden. Ben groundhopper en hoor wel vaker dat het ook een erg authentiek stadion is. Moet enkel eens uitzoeken hoe ik vanuit België in Velsen-Zuid geraak per openbaar vervoer. Meteen zou ik ook AFC kunnen bezoeken, want blijkbaar ligt Velsen-Zuid via trein goed in verbinding met Amsterdam, en ook AFC staat op mijn verlanglijst (Ajax niet, wegens al 2x geweest).

Wel zéér riskant dat ze, bij 1-1 stand uit bij Volendam en met nog 2 minuten te spelen, hun strafschop lieten trappen door hun doelman. Ronald Koeman Jr trapte hem wel heel lekker binnen, maar het was een enorm risico: stel dat de Volendamse doelman die penalty stopt en Volendam lanceert een heel snelle tegenaanval. Dan is het Telstar-doel leeg, en als Volendam dan 2-1 maakt redden zij zich en moest Telstar die testduels tegen Willem II spelen. Maar goed, mooi ook dat ze dat risico durfden nemen, en die doelman trapte hem wel heel fraai binnen.

Altijd mooi als een "kleintje" het grote geld weet te verslaan. Dat extra seizoen Eredivisie is een geweldige verwezenlijking van Telstar. Inderdaad, de gunfactor is heel groot. Ook leuk hoe de club aan haar naam kwam. Het is eens wat anders dan alle "FC"s, "SV"s, "VV"s etc.
Ik vind het helemaal geweldig en ben erg blij dat ze er nog een jaar bij zijn. Maar ik denk wel het laatste jaar. Sterkhouders gaan vertrekken, Correia is weg, er blijft weinig over en het is moeilijk verder bouwen. Ik vrees voor komend seizoen directe degradatie.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:13
Gonadan schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 21:32:
[...]

Ik vind het helemaal geweldig en ben erg blij dat ze er nog een jaar bij zijn. Maar ik denk wel het laatste jaar. Sterkhouders gaan vertrekken, Correia is weg, er blijft weinig over en het is moeilijk verder bouwen. Ik vrees voor komend seizoen directe degradatie.
Volgens mij is zo'n tweede seizoen veel moeilijker handhaven dan een eerste seizoen. Heb geen harde statistieken maar dat idee heb ik dan altijd. En gezien de redenen die je geeft bij Telstar ook wel logisch.

Vardy naar Feyenoord... Er wordt tegenwoordig maar van alles verzonnen om aandacht en click baits te genereren.

Messi naar fc Groningen... Gek op de eierbal

[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 28-05-2026 22:42 ]


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Harribo schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 22:40:
[...]

Volgens mij is zo'n tweede seizoen veel moeilijker handhaven dan een eerste seizoen. Heb geen harde statistieken maar dat idee heb ik dan altijd. En gezien de redenen die je geeft bij Telstar ook wel logisch.
Ik kan het ook niet hard maken met statistieken, maar zo gaat het in mijn optiek meestal wel. Als ze het eerste seizoen al overleven (geen garantie) dan gaan spelers en trainers vaak verder kijken, hebben andere clubs interesse en raakt de flow er uit. En dan heeft de club toch vaak te weinig continuïteit en middelen om de lijn door te trekken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
AniMeshorer schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 21:09:

Ik zou wel eens een wedstrijd van hen willen bijhouden. Ben groundhopper en hoor wel vaker dat het ook een erg authentiek stadion is. Moet enkel eens uitzoeken hoe ik vanuit België in Velsen-Zuid geraak per openbaar vervoer. Meteen zou ik ook AFC kunnen bezoeken, want blijkbaar ligt Velsen-Zuid via trein goed in verbinding met Amsterdam, en ook AFC staat op mijn verlanglijst (Ajax niet, wegens al 2x geweest).
Om de reis compleet te maken lekker met de fast flying ferry van Amsterdam naar IJmuiden ;)

  • Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:13
Nog wat nieuws over Groningen... Henk Veldmate stopt als scout. 69 jaar.
Zou je zeggen wie? Nou de man die oa van Dijk, Tadic, Suarez, Kostic etc naar Groningen haalde.
Dit soort mensen met een fantastisch inzicht in goede spelers zijn echt goud waard voor een club. Jammer dat het afloopt maar wel logisch.
Hij heeft ook nog even bij Ajax gewerkt.

  • Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-06 21:01
AniMeshorer schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 21:09:
Geweldig dat Telstar in de Eredivisie blijft. Ze geven de kritikasters weer lik op stuk. De promotie was al een huzarenstukje, maar gezien dat zeer beperkte budget achtte zowat iedereen hen kansloos om in de Eredivisie te blijven. Opnieuw geven ze iedereen lik op stuk, ze doen het toch maar mooi met dat beperkte budget. Heel mooi!

Ik zou wel eens een wedstrijd van hen willen bijhouden. Ben groundhopper en hoor wel vaker dat het ook een erg authentiek stadion is. Moet enkel eens uitzoeken hoe ik vanuit België in Velsen-Zuid geraak per openbaar vervoer. Meteen zou ik ook AFC kunnen bezoeken, want blijkbaar ligt Velsen-Zuid via trein goed in verbinding met Amsterdam, en ook AFC staat op mijn verlanglijst (Ajax niet, wegens al 2x geweest).
Ik ben benieuwd wat je aantrekt in AFC? Die spelen sinds een aantal jaar op een gloednieuwe locatie op een van de duurste plekken (qua grond) van Nederland. Daarvoor was het interessanter.

Voor Telstar : volgens mij kun je de bus vanuit Station Haarlem nemen, die stopt zeer dichtbij

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Harribo schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:52:
Nog wat nieuws over Groningen... Henk Veldmate stopt als scout. 69 jaar.
Zou je zeggen wie? Nou de man die oa van Dijk, Tadic, Suarez, Kostic etc naar Groningen haalde.
Dit soort mensen met een fantastisch inzicht in goede spelers zijn echt goud waard voor een club. Jammer dat het afloopt maar wel logisch.
Hij heeft ook nog even bij Ajax gewerkt.
Hoezo 'wie?'? Die man is toch een nationaal bekende scout? Die eigenwijze knar van Grunn. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:04

Player1S

Probably out in the dark

Wyke schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:13:
[...]

Ik ben benieuwd wat je aantrekt in AFC? Die spelen sinds een aantal jaar op een gloednieuwe locatie op een van de duurste plekken (qua grond) van Nederland. Daarvoor was het interessanter.

Voor Telstar : volgens mij kun je de bus vanuit Station Haarlem nemen, die stopt zeer dichtbij
Had AFC ook geen betaald voetbal ambities paar jaar terug? Of was dat andere amateurclub?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!


  • Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:10

Wom

Player1S schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:05:
[...]

Had AFC ook geen betaald voetbal ambities paar jaar terug? Of was dat andere amateurclub?
De Volewijckers heeft daar paar jaar terug serieus naar gekeken, maar weet niet wat daar verder het plan is. Jonker en Adriaanse waren daar toen bij betrokken. Maar ik gok dat het is doodgebloed.

  • Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:04

Player1S

Probably out in the dark

Wom schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:14:
[...]

De Volewijckers heeft daar paar jaar terug serieus naar gekeken, maar weet niet wat daar verder het plan is. Jonker en Adriaanse waren daar toen bij betrokken. Maar ik gok dat het is doodgebloed.
Had zelf ook nog even gegoogled. Schijnt dat meerdere clubs wel inmiddels bij de KNVB hun intenties hebben aangegeven en dat zodoende de promotie/degradatie KKD weer ter sprake is gekomen.

IMHO moet die pyramide gewoon zo snel mogelijk weer open. En versoepel de regels een beetje in de KKD zodat ze niet x aantal contract spelers moeten hebben bijvoorbeeld.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!


  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heb de vi analyse van Michel gelezen. Alle hoop dat ik had is weg. Frank de Boer all over again

  • Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:25
418O2 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 18:29:
Heb de vi analyse van Michel gelezen. Alle hoop dat ik had is weg. Frank de Boer all over again
Owww? Ik had in een filmpje gehoord dat hij het echt wel goed deed bij Girona. Gepromoveerd, CL gehaald alleen daarna ging het wel minder.

In ieder geval een betere CV dan Heitinga en Grim.

  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Russel88 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 18:47:
[...]

Owww? Ik had in een filmpje gehoord dat hij het echt wel goed deed bij Girona. Gepromoveerd, CL gehaald alleen daarna ging het wel minder.

In ieder geval een betere CV dan Heitinga en Grim.
Hij is ook drie keer gedegradeerd. En speelt vooral voor balbezit en heeft de laatste 2 seizoen heel weinig gescoord

  • Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:13
418O2 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 18:29:
Heb de vi analyse van Michel gelezen. Alle hoop dat ik had is weg. Frank de Boer all over again
Zag het ook. Balbezit is heilig las ik. Dat wordt gezellig breien

  • OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:16

OMX2000

By any means necessary...

Harribo schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 08:39:
[...]

Zag het ook. Balbezit is heilig las ik. Dat wordt gezellig breien
Maar 4-3-3 is heilig. Ik denk dat de gemiddelde Ajax supporter gelukkiger van Schreuder zou zijn geworden, maar ja geen 4-3-3.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast


  • toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
OMX2000 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 08:57:
[...]

Maar 4-3-3 is heilig. Ik denk dat de gemiddelde Ajax supporter gelukkiger van Schreuder zou zijn geworden, maar ja geen 4-3-3.
Dan zal ik geen gemiddelde ajax supporter zijn, ik hoef geen enkele Schreuder meer bij Ajax te zien. Z'n broer heeft al genoeg verprutst. Daarnaast, Dick Schreuder heeft er net 1 goed seizoen op zitten, laten we maar eens afwachten of het hem meer dan 1 seizoen lukt.

  • DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
toolkist schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 09:21:
[...]

Ik zou hem 2m boete geven als Feyenoord, heb je z'n veel te hoge salariskosten terug.
Precies. Mijn gedachte ook. Waanzin.

  • Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan


  • Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

toolkist schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 09:21:
[...]

Ik zou hem 2m boete geven als Feyenoord, heb je z'n veel te hoge salariskosten terug.
Dit!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Pagina: 1 ... 241 242 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken