[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 240 241 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:20
@Ambianz @Gonadan Nee uiteindelijk kon ik het bij geen enkel artikel zien, op m'n iPhone wel. Uiteindelijk alles van de site Voetbalzone.nl even vergeten bij Cache en opnieuw de pagina bezocht en toen werkte het weer zoals het hoort.

Twente komt eraan!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 00:14
Gonadan schreef op maandag 25 mei 2026 @ 17:12:
[...]

Lol echt? En dat terwijl ze elk nietszeggend nieuwtje op proberen te blazen tot relwaardige topics? :D
Ja vaak zie je zelfs reacties op geblokkeerde artikelen, in andere artikelen :D

Het is een treurig platform geworden helaas.. Maar heel veel alternatieven zijn er ook niet.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Met een fitte Steijn was dit Twente makkelijk 2e geworden dit seizoen, denk je niet? Voetballend was Twente, na PSV uiteraard, het beste dit seizoen, alleen werd er nooit gescoord.

• JoteW
ZieMaar! schreef op maandag 25 mei 2026 @ 18:36:
[...]

Met een fitte Steijn was dit Twente makkelijk 2e geworden dit seizoen, denk je niet? Voetballend was Twente, na PSV uiteraard, het beste dit seizoen, alleen werd er nooit gescoord.
Dat denk ik zeker niet! Aangezien Steijn met zijn doelpunten een hele hoop verbloemde vorig seizoen qua eigen voetbalkwaliteiten, al was zijn scorend vermogen uiteraard een wapen, maar ook qua hoe sterk Twente eigenlijk (niet) was. Twente speelde op een manier dat Steijn die doelpunten ook kon maken.

Toen hij vertrok en andere spelers kwamen in het elftal werd Twente juist voetballend veel beter, maar scorend minder. Echter voetballen we nu anders, dus Steijn daar simpelweg even tussen zetten gaat de tactiek geen goed doen.

Twente komt eraan!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ZieMaar! schreef op maandag 25 mei 2026 @ 18:36:
[...]

Wat is dat? Voetballend het beste, als je niet scoort? Ene heer De Boer of heer Koeman vinden ook al snel dat ze het voetballend het beste neer zetten. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JoteW
Gonadan schreef op maandag 25 mei 2026 @ 19:26:
[...]

Wat is dat? Voetballend het beste, als je niet scoort? Ene heer De Boer of heer Koeman vinden ook al snel dat ze het voetballend het beste neer zetten. :P
Naja je kan natuurlijk geweldig veldspel laten zien maar het net/de goal gewoon in de laatste fase/eindpass wat minder makkelijk kunnen vinden. Als dat lang genoeg duurt gaat het afronden vanzelf in de koppies zitten. Het is niet zo dat het team dat het meeste scoort ook altijd maar het beste voetbal speelt natuurlijk.

Twente komt eraan!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

JoteW schreef op maandag 25 mei 2026 @ 19:29:
[...]

Naja je kan natuurlijk geweldig veldspel laten zien maar het net/de goal gewoon in de laatste fase/eindpass wat minder makkelijk kunnen vinden. Als dat lang genoeg duurt gaat het afronden vanzelf in de koppies zitten. Het is niet zo dat het team dat het meeste scoort ook altijd maar het beste voetbal speelt natuurlijk.
Zeker niet, maar dat stel ik ook niet. Er wordt echter wel gesteld dat Twente het op één na beste voetbal speelde, is het beste veldspel (dat is al een behoorlijke stelling) ook automatisch het beste voetbal? Zijn NEC supporters het daarmee eens om maar iets te noemen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
NEC speelde natuurlijk 'beter' voetbal als dat de maatstaf is.

Vergeet ook niet dat Twente de eerste seizoenshelft behoorlijk matig presteerde en dat kwam echt niet alleen door het gebrek aan doelpunten.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 25-05-2026 19:50 ]

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 25 mei 2026 @ 19:26:
[...]

Dan zou Ajax heeeeel vaak de beste zijn ;)

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

toolkist schreef op maandag 25 mei 2026 @ 20:09:
[...]

Dan zou Ajax heeeeel vaak de beste zijn ;)
Haha dat is wel een beetje de tendens in het hoofd van sommigen inderdaad. Beetje realiteitszin kan geen kwaad. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:39
Gonadan schreef op maandag 25 mei 2026 @ 20:19:
[...]

Haha dat is wel een beetje de tendens in het hoofd van sommigen inderdaad. Beetje realiteitszin kan geen kwaad. ;)
Het afgelopen seizoen viel dat alleszins mee

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

418O2 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 20:39:
[...]

Het afgelopen seizoen viel dat alleszins mee
Kost een paar jaar miserie maar dan heb je ook wat. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9sMhnZ8wspjuwyrwrHsxfVIIUA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mL7XrmPGgDMWyl5loj8lT0kt.jpg?f=fotoalbum_large

Zit hier wat tussen voor Ajax?

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:39
Denk dat ze van geen 1 het salaris kunnen betalen. Of tekengeld

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Gonadan schreef op maandag 25 mei 2026 @ 19:34:
[...]

Zeker niet, maar dat stel ik ook niet. Er wordt echter wel gesteld dat Twente het op één na beste voetbal speelde, is het beste veldspel (dat is al een behoorlijke stelling) ook automatisch het beste voetbal? Zijn NEC supporters het daarmee eens om maar iets te noemen?
Geen idee, maar waar ik op doel is het veldspel. Ajax thuis is in 15 zwakke minuten in de 2e helft verloren, maar ik denk niet dat er veel ploegen zijn, ook NEC niet, die zo’n eerste helft op de mat leggen. En dat was zeker niet de enige keer, zeer zeker niet.

NEC heeft ook prima veldspel, maar in beide onderlinge ontmoetingen denk ik dat Twente eigenlijk het betere van het spel had.

Maar prima, dan hebben NEC en Twente samen het beste veldspel (uiteraard ver achter PSV), maar Twente mist het scorend vermogen.

Maar al met kan ik er, door het gebrek aan doelpunten, prima mee leven dat NEC en Feyenoord hoger eindigen.

Verwijderd

ZieMaar! schreef op maandag 25 mei 2026 @ 22:14:
Maar prima, dan hebben NEC en Twente samen het beste veldspel (uiteraard ver achter PSV), maar Twente mist het scorend vermogen.

Maar al met kan ik er, door het gebrek aan doelpunten, prima mee leven dat NEC en Feyenoord hoger eindigen.
Je spitsen scoren niet. Zonder de strafschoppen heeft Lammers er slechts vier gemaakt en van Wolfswinkel maar twee. Ik ben benieuwd wie Ten Hag deze zomer gaat halen.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ZieMaar! schreef op maandag 25 mei 2026 @ 22:14:
[...]

Geen idee, maar waar ik op doel is het veldspel. Ajax thuis is in 15 zwakke minuten in de 2e helft verloren, maar ik denk niet dat er veel ploegen zijn, ook NEC niet, die zo’n eerste helft op de mat leggen. En dat was zeker niet de enige keer, zeer zeker niet.

NEC heeft ook prima veldspel, maar in beide onderlinge ontmoetingen denk ik dat Twente eigenlijk het betere van het spel had.

Ik heb zelf geen oordeel over welke club het beste veldspel had, ik heb niet alle wedstrijden van alle clubs bekeken dus moet mij baseren op meningen die ik hoor en lees.
Dat Twente goed veldspel heeft vertoond in meerdere wedstrijden heb ik dan ook wel meegekregen, maar dat heb ik van meer clubs mee gekregen. AZ en NEC zijn ook geroemd en Feyenoord heeft een bepaalde periode wel goed gespeeld. (eredivisie.nl heeft bij de statiestieken Ajacieden bovenaan staan, maar laten we dat maar niet te serieus nemen. :+)

Dus ergens snap ik heel goed dat je als fan het gevoel hebt het beste van het spel gehad te hebben, zeker wanneer dat later in het seizoen op zijn top was. Maar het als feit neerzetten ben ik voorzichtiger mee, ik ervaar het niet als uniforme waarheid als ik de meningen en geluiden optel die ik zelf mee gekregen heb. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:15

Sagat

Is pappa x2!

Agent47 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 13:54:
wat is die Berghuis slecht bij Ajax zeg. Blij dat wij er van af zijn.
Bij ons was hij erg goed, en zijn vroege jaren bij Ajax ook wel. Hij begint met (als ik google mag geloven) bijna 35 inmiddels op leeftijd te raken te raken voor een voetballer. Mag het dan minder worden?

Dus enerzijds ja, op dit moment mis je hem niet meer, maar vond het toch erg jammer toen hij wegging destijds. Denk dat dit bij velen zo was gezien de 'emoties' en randzaken er omheen.

Want als noem eens wat Borges naar Ajax zou overstappen boeit niemand het iets :+

10 second ninja DONE

• Typhone
  • Laatst online: 22:59

Typhone

Who Dares Wins

Lewandowski legt er 25+ in.
Salah mag meteen komen voor Berghuis.
Casemiro voor Klaassen.

Denk dat je dan wel even wat serieuze slagkracht hebt en mentoren voor de jonkies. Zelfs op 60% overklassen die allemaal de Eredivisie.

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:02:
[...]

Lewandowski legt er 25+ in.
Salah mag meteen komen voor Berghuis.
Casemiro voor Klaassen.

Denk dat je dan wel even wat serieuze slagkracht hebt en mentoren voor de jonkies. Zelfs op 60% overklassen die allemaal de Eredivisie.
Zoveel zulke oude spelers hoef ik niet, ook niet die namen.
Ajax moet grotendeels bestaan uit talentvolle spelers < 23, aangevuld met een enkele ervaren kracht.

• toolkist
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 22:05:
[...]

Denk dat ze van geen 1 het salaris kunnen betalen. Of tekengeld
Sterling moet toch wel lukken? 🤢

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 07:06:
[...]

Je spitsen scoren niet. Zonder de strafschoppen heeft Lammers er slechts vier gemaakt en van Wolfswinkel maar twee. Ik ben benieuwd wie Ten Hag deze zomer gaat halen.
Yup, dat wordt interessant. Lammers is gewoon niet echt een scorende spits, maar veel meer een aanspeelpunt of misschien wel net achter de spits (maar mist daar misschien de bewegelijkheid voor).

Kansen ontstaan wel, maar een goede goalgetter zou heel, heel welkom zijn. Ik denk dat zelfs zo'n Danilo tot zeker 10 veldgoals was gekomen. Een fitte Boadu is ook wel interessant (maar te duur verwacht ik). Verder weet ik het in de eredivisie niet zo goed. Troy Parrot zal geen optie zijn :).

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ZieMaar! schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:49:
[...]

Yup, dat wordt interessant. Lammers is gewoon niet echt een scorende spits, maar veel meer een aanspeelpunt of misschien wel net achter de spits (maar mist daar misschien de bewegelijkheid voor).

Kansen ontstaan wel, maar een goede goalgetter zou heel, heel welkom zijn. Ik denk dat zelfs zo'n Danilo tot zeker 10 veldgoals was gekomen. Een fitte Boadu is ook wel interessant (maar te duur verwacht ik). Verder weet ik het in de eredivisie niet zo goed. Troy Parrot zal geen optie zijn :).
Jullie krijgen Weghorst toch?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Sagat schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:42:
[...]

Bij ons was hij erg goed, en zijn vroege jaren bij Ajax ook wel. Hij begint met (als ik google mag geloven) bijna 35 inmiddels op leeftijd te raken te raken voor een voetballer. Mag het dan minder worden?

Dus enerzijds ja, op dit moment mis je hem niet meer, maar vond het toch erg jammer toen hij wegging destijds. Denk dat dit bij velen zo was gezien de 'emoties' en randzaken er omheen.

Want als noem eens wat Borges naar Ajax zou overstappen boeit niemand het iets :+
Berghuis moet gewoon niet meer basis zijn. Met zijn ervaring en inzichten kan hij echt nog wel van waarde zijn in een groep, maar dan liever vanaf de bank of als staf. In het veld houdt het gewoon niet meer over en blokkeert hij andere spelers.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JanW
  • Laatst online: 09:02
ZieMaar! schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:49:
[...]

*kuch*WoutWeghorst*kuch* ;)
Hij gaat Ajax in ieder geval verlaten lijkt het. Zou me niks verbazen als ie alsnog in Twente opduikt.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:41

Player1S

Probably out in the dark

JanW schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:05:
[...]

*kuch*WoutWeghorst*kuch* ;)
Hij gaat Ajax in ieder geval verlaten lijkt het. Zou me niks verbazen als ie alsnog in Twente opduikt.
De verwachting is idd dat hij komt. Of we er gelukkig mee moeten zijn is een tweede?
Als hij ons persoonlijk richting de beker, kampioenschap en EL winst schiet zal ik licht voor hem juichen maar verwacht niet dat hij zo'n impact gaat hebben.
Denk dat die wappie juist averechts effect gaat hebben op veld en in de kleedkamer.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Gonadan schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:01:
[...]

Jullie krijgen Weghorst toch?
Geen idee…Ik weet ook niet of we daarop zitten te wachten, al denk ik wel dat ie makkelijker scoort dan Lammers. Maar hij gelooft wel heel erg in zichzelf, of dat nou bij dit Twente past…

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

En daar is onze nieuwe TD! Gas geven graag :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ZieMaar! schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:02:
[...]

Geen idee…Ik weet ook niet of we daarop zitten te wachten, al denk ik wel dat ie makkelijker scoort dan Lammers. Maar hij gelooft wel heel erg in zichzelf, of dat nou bij dit Twente past…
Je moet hem dan al eerste spits maken, anders wordt hij knorrig. Hij kan wel van waarde zijn denk ik, maar ik vind hem eigenlijk nog steeds het beste als hij gewoon bankzitter is en gefrustreerd nog een half uurtje mee mag doen. Ik vraag me alleen af of hij dat nog gaat accepteren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone
  • Laatst online: 22:59

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:26:
[...]

Zoveel zulke oude spelers hoef ik niet, ook niet die namen.
Ajax moet grotendeels bestaan uit talentvolle spelers < 23, aangevuld met een enkele ervaren kracht.
Ja maar die zijn fitter dan Godts en Baas opgeteld.

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:48:
[...]

Ja maar die zijn fitter dan Godts en Baas opgeteld.
Dat boeit me niks. Dan maar geen oudjes, geen Baas en geen Godts.

• JanW
  • Laatst online: 09:02
Dromen mag, maar die spelers gaan allemaal voor 't grote geld en ergens in de MLS ballen. Salah misschien nog in Turkije, waar een Galatasaray of Fenerbahce veel meer salaris kan bieden dan Ajax.
Klinkt leuk dat geroep om dit soort namen. Maar dat gaat never nooit gebeuren en moet je ook niet willen. Dit soort jongens worden topverdieners binnen de club, maar gaan je niks opleveren.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Gonadan schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:03:
[...]

Je moet hem dan al eerste spits maken, anders wordt hij knorrig. Hij kan wel van waarde zijn denk ik, maar ik vind hem eigenlijk nog steeds het beste als hij gewoon bankzitter is en gefrustreerd nog een half uurtje mee mag doen. Ik vraag me alleen af of hij dat nog gaat accepteren.
Ja precies, zoals was hij natuurlijk ook voor Oranje van waarde en ik denk dat het echt een prima pinchhitter/afmaker is. Maar goed, hij wordt wat ouder, nog meer een karakter...Je krijgt met zijn komst doelpunten, maar mogelijk ook gedoe...

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ZieMaar! schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:48:
[...]

Ja precies, zoals was hij natuurlijk ook voor Oranje van waarde en ik denk dat het echt een prima pinchhitter/afmaker is. Maar goed, hij wordt wat ouder, nog meer een karakter...Je krijgt met zijn komst doelpunten, maar mogelijk ook gedoe...
Ja en bij een Oranje of topclub waar er een topspits voor je staat is het makkelijker accepteren. Maar bij een Twente wat hij, met alle respect, toch als afbouwen zal beschouwen ligt dat misschien anders. En het is ook weer niet dat jullie nu een onbetwiste eerste spits hebben staan, dat zal hij dan willen zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:18
Tomiyasu dus weg bij Ajax. Jammer, ik had hem graag fysiek fit bij dit Ajax gehouden. Op zijn overbodige rode kaart na vond ik hem altijd wel een stukje voetbal intelligentie uitstralen. En door hem geen Wijndal ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

cheiron schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 15:07:
Tomiyasu dus weg bij Ajax. Jammer, ik had hem graag fysiek fit bij dit Ajax gehouden. Op zijn overbodige rode kaart na vond ik hem altijd wel een stukje voetbal intelligentie uitstralen. En door hem geen Wijndal ;)
De blessure van Wijndal komt door Tomiyasu?

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 15:38:
[...]

De blessure van Wijndal komt door Tomiyasu?
Yup, sinds hij ernaast stond is hij mentaal geblesseerd en doet niet meer mee. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 12:02:
En daar is onze nieuwe TD! Gas geven graag :)
Een td (en AD) ie datagedreven wil gaan werken, precies als Mislintat bij Ajax deed. Dat wordt een groot feest >:)

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:27
toolkist schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 06:55:
[...]

Een td (en AD) ie datagedreven wil gaan werken, precies als Mislintat bij Ajax deed. Dat wordt een groot feest >:)
Onze nieuwe TD was te gast bij een Belgische podcast. Ik heb het niet helemaal beluisterd, maar zijn aanpak is niet puur data. Een quote, gekopieerd van fr-fans.
''Het samenstellen van een kern vind ik gigantisch interessant'', begint de Belg in de podcast Play Sports. ''Het gaat nooit lukken om de beste voetballers samen te zetten en te zeggen: kijk maar of je tot een goede samenwerking komt. De kracht van een succesvolle kern bestaat uit de juiste persoonlijkheden combineren met elkaar, verschillende jongens in verschillende periodes in hun carrière samen te brengen. Ook dat is super belangrijk. Ik vind dat super leuk om te doen en dat ga ik bij Feyenoord ook doen.''

De nieuwe technisch directeur van Feyenoord ziet data en persoonlijk contact niet als twee tegenovergestelde werelden. Volgens Rigaux is het in het moderne voetbal juist belangrijk om data slim te combineren met oog voor de menselijke kant van spelers. ''Dat is juist een goede combinatie voor een succesvolle voetbalclub. Ik denk dat elke club die heel hard op data inzetten, juist heel hard bezig zijn met relaties opbouwen. Je moet heel goed weten of een speler bij je club kan aarden, je moet een persoonlijke connectie creëren.''
Ik ben gewoon blij dat Feyenoord een moderne aanpak gaat hanteren. Geen aankopen meer om de fans te please, woeste houthakkers die hard werken.

Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn, want hij vind RvP blijkbaar een goede trainer.... 😢
Pagina: 1 ... 240 241 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken