[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 231 232 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:35

Typhone

Who Dares Wins

Wat loopt Garcia bij Ajax te lullen over hoe volgend seizoen dingen gaan veranderen? Ik mag hopen dat hij Jong Ajax bedoelt. Onnozele.

• toolkist
  • Niet online
Player1S schreef op zondag 10 mei 2026 @ 19:35:
[...]

Dat dus. Twente moet dus klappen er op. Een actie die je normaal zou maken kan nu betekenen dat je je toch in houdt.

plus thuis publiek zal er ook van genieten dat Ajax playoffs moet spelen.
Jezelf inhouden is meer risico op blessures ;)

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op zondag 10 mei 2026 @ 22:22:
Wat loopt Garcia bij Ajax te lullen over hoe volgend seizoen dingen gaan veranderen? Ik mag hopen dat hij Jong Ajax bedoelt. Onnozele.
Ik mag hopen dat hij al een voorselectie gedaan heeft (welke spelers hebben het niveau/inzet niet) en weet wat Cruijff zn ideeen zijn.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Playoffs Conference League bedoelde ik.

Maar nu Ajax verloren heeft is de kans groot dat ze zich toch direct plaatsen ipv 5e worden.

Ik hoop ook dat Ajax 5e wordt, dat is hilarisch

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Typhone schreef op zondag 10 mei 2026 @ 22:22:
Ergens hoorde ik ook dat hij al had aangegeven niet meer terug naar Jong te willen. Of dat waar is weet ik zelf niet maar mocht dat zo zijn dan snap ik nog maar weinig van de hele constructie.
Ik mag hopen dat de geruchten dat Cruyff al bezig is met een nieuwe trainer waar zijn want Garcia heeft in die paar wedstrijden al genoeg laten zien om mij geen goed gevoel over een hoofdtrainerschap te geven. Niet dat ik nu ineens écht kan oordelen maar de balans is onderhand wel verschoven van 'geen idee' naar 'liever een ander'.

Als er wat veranderd dan moet dat op meerdere vlakken gebeuren, maar het zou fijn zijn als spelers en trainer zich nu gewoon even op dit seizoen focussen en gewoon het hoogst haalbare er nog uit halen. Kijkend naar gisteren heb ik dat gevoel nog steeds niet.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11:48
Garcia lijkt mij gewoon een typische passant. Het kon niet langer met Grim, dus laten ze die Garcia een paar wedstrijden overbruggen. Maar deze man heeft natuurlijk totaal niet de bagage om trainer te zijn bij Ajax 1, lijkt mij ook niet dat hij serieus op de lijst staat.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:12
Gonadan schreef op maandag 11 mei 2026 @ 08:35:
[...]

Ergens hoorde ik ook dat hij al had aangegeven niet meer terug naar Jong te willen. Of dat waar is weet ik zelf niet maar mocht dat zo zijn dan snap ik nog maar weinig van de hele constructie.
Ik mag hopen dat de geruchten dat Cruyff al bezig is met een nieuwe trainer waar zijn want Garcia heeft in die paar wedstrijden al genoeg laten zien om mij geen goed gevoel over een hoofdtrainerschap te geven. Niet dat ik nu ineens écht kan oordelen maar de balans is onderhand wel verschoven van 'geen idee' naar 'liever een ander'.

Als er wat veranderd dan moet dat op meerdere vlakken gebeuren, maar het zou fijn zijn als spelers en trainer zich nu gewoon even op dit seizoen focussen en gewoon het hoogst haalbare er nog uit halen. Kijkend naar gisteren heb ik dat gevoel nog steeds niet.
Als je gisteren Weghorst ziet juichen bij die 1-1. Er is 0,0 urgentie bij die gast. Klaassen gaat nog de bal pakken, maar dat is compleet nutteloos omdat Weghorst even zijn momentje wil pakken en uitgebreid wil gaan juichen. Ondanks z'n goal viel hij verder compleet beroerd in.

• Gonadan

Gonadan

JanW schreef op maandag 11 mei 2026 @ 08:48:
[...]

Als je gisteren Weghorst ziet juichen bij die 1-1. Er is 0,0 urgentie bij die gast. Klaassen gaat nog de bal pakken, maar dat is compleet nutteloos omdat Weghorst even zijn momentje wil pakken en uitgebreid wil gaan juichen. Ondanks z'n goal viel hij verder compleet beroerd in.
Weghorst speelt allang voor zichzelf, maar het is veel breder dan hij. Op individuen na straalt de hele groep amper uit dat ze zo hoog mogelijk willen eindigen ten behoeve van komend seizoen. Dat is al weken/maanden zo.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:12
Gonadan schreef op maandag 11 mei 2026 @ 08:53:
[...]

Weghorst speelt allang voor zichzelf, maar het is veel breder dan hij. Op individuen na straalt de hele groep amper uit dat ze zo hoog mogelijk willen eindigen ten behoeve van komend seizoen. Dat is al weken/maanden zo.
Helemaal mee eens. De laatste goede wedstrijd was thuis tegen Sparta, toen leek er nog wel iets van urgentie in te zitten. Of het was het "schokeffect" van het ontslag van Grim en de aanstelling van Garcia. Maar na Sparta is het weer strompelend neer het einde.

Dat is ook een mentaal ding en iets waar een coach ook bovenop moet zitten. Eerlijk gezegd kan ik niet wachten tot deze ellende erop zit. Waarschijnlijk tegen beter weten in, maar ik hoop op een transferzomer waarin er van wat gasten afscheid wordt genomen. Weghorst, Regeer, Gaaei, Paes, Berghuis, Sutalo en ook Klaassen en Gloukh. Renderen niet, zijn niet (meer) goed genoeg en mogen vertrekken. En dan vergeet ik er vast nog een paar.

Jongens waarop we kunnen bouwen zoals Mokio, Steur en Itakura. Godts zal ook nog wel een transfer gaan maken en hopelijk voor een mooie zak geld, zodat dat kan worden geïnvesteerd in kwaliteit en contractverlengingen.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:59

Sagat

Is pappa x2!

Gonadan schreef op zondag 10 mei 2026 @ 19:43:
[...]

Tenzij dit resultaat sommigen laat denken dat ze goed bezig waren. Het wordt weer een interessant seizoen.
Byzondere meningen heb je altijd, maar kan me niet voorstellen dat weinig mensen trots zijn op het behalen van plek 2 via een wedstrijd waar je 2 tegengoals (en ja 1afgekeurd maar manier van verdedigen! :'( ) krijgt in de eerste minuten.

Ben blij met het resultaat maar '2e plek van de armoede' lijkt me heel erg van toepassing hier.

10 second ninja DONE

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Sineplex schreef op maandag 11 mei 2026 @ 08:47:
Garcia lijkt mij gewoon een typische passant. Het kon niet langer met Grim, dus laten ze die Garcia een paar wedstrijden overbruggen. Maar deze man heeft natuurlijk totaal niet de bagage om trainer te zijn bij Ajax 1, lijkt mij ook niet dat hij serieus op de lijst staat.
Ik denk dat je je daarin wel eens aardig kan vergissen. Maatje van Cruijff (familievriend zelfs) en die praat nu net als sommige politieke partijen met alle winden mee waarbij de 'geef mij een andere selectie en alles is anders wind' waarschijnlijk de meest waarschijnlijke is op dit moment.

Maar ook hoor ik hem zaken uitspreken en zie ik dingen anders gaan. Overigens is het lijstje met spelers die géén Ajacieden zijn wel schrikbarend groot. In mijn ogen rijp voor een '[b]OUT[/b]':

Jaros / Paes / Gaaei / Itakura / Wijndal / Sutalo / Regeer / Fitz-Jim / Carrizo / Weghorst / Godts / Edvardsen / Konadu / Berghuis

Tevens pleit ik voor een nieuwe regel voor degraderende clubs: als je je bij het afzakken naar een ander niveau niet kunt gedragen tijdens de laatste wedstrijden dan de komende 2 jaar geen mogelijkheid hebben op promotie. Leer die Gen-Z'ers maar eens met kritiek en teleurstelling omgaan in plaats van elke keer weer die shit in de stadions.

Wat dus betekent dat NAC in het seizoen 26/27, 27/28 geen kans maakt op directe promotie naar de Eredivisie en dus voor spek & bonen meespeelt in het geheel. Zou een stok achter de deur zijn. Dat gekloot met vuurwerk zoals bij Ajax - Groningen mag overigens ook een seizoen lang betreffende vakken dicht zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Typhone op 11-05-2026 09:18 ]

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:50
Sagat schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:11:
[...]

Ben blij met het resultaat maar '2e plek van de armoede' lijkt me heel erg van toepassing hier.
Is inderdaad nooit beter van toepassing geweest dan dit seizoen.

Door de staf werd die 2e plek gisteren vrij uitbundig gevierd. Maar de mensen op de tribune hou je niet voor de gek, het grote deel was al lang weg. Als je uitgaat van de laaste 3/4 kwart van het seizoen, wordt je volgend seizoen 6e en loop je gigantisch voor lul in de CL.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

DutchOwnage schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:16:
[...]

Is inderdaad nooit beter van toepassing geweest dan dit seizoen.

Door de staf werd die 2e plek gisteren vrij uitbundig gevierd. Maar de mensen op de tribune hou je niet voor de gek, het grote deel was al lang weg. Als je uitgaat van de laaste 3/4 kwart van het seizoen, wordt je volgend seizoen 6e en loop je gigantisch voor lul in de CL.
De kans is alom aanwezig dat volgend seizoen een grote 'sof' gaat worden. Maar in alle eerlijkheid: hoevaak heeft van Persie een fitte selectie gehad? :)

Die moet je ook eens een maand of twee hebben om de man op zijn merites te kunnen beoordelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 11-05-2026 09:19 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:58

Agent47

I always close my contracts.

Sauer - Aankoop - Aankoop
Valente - Steijn-Zechiel
Bos- Watanabe- Aankoop- Aankoop
Aankoop

Zoiets dan maar volgend seizoen. Read, Hadj Moussa en Ueda zijn sowieso niet te houden, die worden verkocht.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Agent47 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:19:
Sauer - Aankoop - Aankoop
Valente - Steijn-Zechiel
Bos- Watanabe- Aankoop- Aankoop
Aankoop

Zoiets dan maar volgend seizoen. Read, Hadj Moussa en Ueda zijn sowieso niet te houden, die worden verkocht.
Hoop Dat Steijn het kan laten zien volgend seizoen. Op basis van zijn eerdere seizoenen ED zou het echt een leuke en nuttige speler kunnen zijn. Verder mis je in dit middenveld wel wat body. Denk dat Moder waar dat nodig is misschien in de basis kan.

Maar wmb grootste probleem nog altjid spits. Ueda heeft hoopt doelpunten gemaakt maar probleem lijkt te blijven dat hij tegen sterkere tegenstanders meestal onzichtbaar is. Verder keeper idd. Wellenreuter is degelijk maar wmb niet goed genoeg voor ons.

Als Beelen weer fit terugkomt heb je mogelijk geen extra verdediger nodig. Ben ook benieuwd wat er met Trauner gebeurd, na het enthousiasme na die pot is het nu niet veel meer, plus zijn fitheid is natuurlijk een dingetje...

10 second ninja DONE

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:18
Mwah blijf een nuchtere Groninger he? :)

Dit was een goede wedstrijd van Groningen maar de eerdere wedstrijden waren dermate zwak (Feyenoord, go ahead, excelsior) dat ik ze die playoffs niet zie winnen.

Was wel blij eindelijk weer eens een heel goed Groningen te zien, dat was genieten.
Topsfeer in de euroborg.

• Gonadan

Gonadan

[...]

Byzondere meningen heb je altijd, maar kan me niet voorstellen dat weinig mensen trots zijn op het behalen van plek 2 via een wedstrijd waar je 2 tegengoals (en ja 1afgekeurd maar manier van verdedigen! :'( ) krijgt in de eerste minuten.

Ik ben er van overtuigd dat de Heer van Persie zich voornamelijk door het resultaat laat leiden en als er maar een paar technische mensen in mee gaan heb je zo een risico dat er onvoldoende kritisch gekeken wordt. Als ik Feyenoorder was zou ik nog niet rustig zitten, nog lang niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:10
Sagat schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:33:
[...]

Hoop Dat Steijn het kan laten zien volgend seizoen. Op basis van zijn eerdere seizoenen ED zou het echt een leuke en nuttige speler kunnen zijn. Verder mis je in dit middenveld wel wat body. Denk dat Moder waar dat nodig is misschien in de basis kan.

Maar wmb grootste probleem nog altjid spits. Ueda heeft hoopt doelpunten gemaakt maar probleem lijkt te blijven dat hij tegen sterkere tegenstanders meestal onzichtbaar is. Verder keeper idd. Wellenreuter is degelijk maar wmb niet goed genoeg voor ons.

Als Beelen weer fit terugkomt heb je mogelijk geen extra verdediger nodig. Ben ook benieuwd wat er met Trauner gebeurd, na het enthousiasme na die pot is het nu niet veel meer, plus zijn fitheid is natuurlijk een dingetje...
Ik denk niet dat de spits het grote probleem is, maar enerzijds de aanvoer en anderzijds (al zou je dat met Steijn als hij weer op zijn Twente-statistieken uit kan komen deels op kunnen lossen) scorende spelers eromheen.

Ueda scoort i.m.o. best gemakkelijk, maar omdat naast Hadj Moussa en Ueda eigenlijk niemand een goal maakt moet het ook allemaal van die spelers komen. => Dat is relatief gemakkelijk te verdedigen, maar wordt lastiger als er ook middenvelders zijn die kunnen scoren.

• Harribo
Mog schreef op zondag 10 mei 2026 @ 18:54:
Met hakken over de sloot. Gelukkig hebben we de CL-miljoenen veilig gesteld. Nu wijs uitgeven.
Wat leek Feyenoord nerveus zeg. Gewoon apathisch. Ik heb wel alleen de samenvatting gekeken moet ik eerlijk bekennen.
Hoop dat rvp die jongens eens lekker laat voelen want ze leek bijna allemaal stijf van de zenuwen.

• Gonadan

Gonadan

JanW schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:07:
[...]

Helemaal mee eens. De laatste goede wedstrijd was thuis tegen Sparta, toen leek er nog wel iets van urgentie in te zitten. Of het was het "schokeffect" van het ontslag van Grim en de aanstelling van Garcia. Maar na Sparta is het weer strompelend neer het einde.

Dat is ook een mentaal ding en iets waar een coach ook bovenop moet zitten. Eerlijk gezegd kan ik niet wachten tot deze ellende erop zit. Waarschijnlijk tegen beter weten in, maar ik hoop op een transferzomer waarin er van wat gasten afscheid wordt genomen. Weghorst, Regeer, Gaaei, Paes, Berghuis, Sutalo en ook Klaassen en Gloukh. Renderen niet, zijn niet (meer) goed genoeg en mogen vertrekken. En dan vergeet ik er vast nog een paar.

Jongens waarop we kunnen bouwen zoals Mokio, Steur en Itakura. Godts zal ook nog wel een transfer gaan maken en hopelijk voor een mooie zak geld, zodat dat kan worden geïnvesteerd in kwaliteit en contractverlengingen.
De spelers wil ik het niet persoonlijk kwalijk nemen. Het doet ook echt wel wat met je als groep als er zo vaak een te weinig capabele trainer is neergezet, de communicatie zo brandhout is, trucjes als 'kleedkamer 2' gebruikt worden, 'het materiaal' continu door media en zelfs trainers naar beneden gepraat wordt, etc.
Dat is echt niet zomaar om te draaien. Een Farioli kon dat goed omdat hij écht vol op dat mentale stuk zat, maar lang niet iedereen is daar goed in, zeker de 'nuchtere Hollander' niet. En als je dan keer op keer je als groep weer moet opladen om er opnieuw voor te gaan dan wordt dat wel elke keer moeilijker.

Dat is niet goed en van professionals verwacht je eigenlijk meer, maar het zijn ook mensen en die zijn ook al jaren slachtoffer van slecht beleid en worden lang niet altijd goed behandeld.
Daarom denk ik dat je de groep uit elkaar moet halen, frisse spelers erbij die er veel positiever in staan, enthousiaste trainer er voor met een goed verhaal en mentaal opzwepend, en weer lekker gaan voetballen. Met gewoon een beetje aankopen ga je de sfeer niet meer omgooien, dan blijven we kwakkelen.

Overigens zou ik spelers als Berghuis en Gloukh zeker behouden, maar dan inzetten zoals ze kunnen renderen. Een Itakura laat wel zien dat hij vies tegen valt, waarom zouden we die dan willen houden?
Sutalo vind ik prima, maar niet zoals wij willen spelen dus inderdaad verkopen. Ze Bouwman daar maar neer. Paes is prima, maar moet wel tweede keeper zijn, daar is hij voor gehaald. Klaassen als invaller ook prima, maar het is niet de leider die we zoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 11-05-2026 09:47 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Agent47

Agent47

Sagat schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:33:
[...]

Ueda moet je nu verkopen man. Die gaat echt niet beter spelen bij ons. Genoeg doelpunten gemaakt + een WK waar hij actief is. Die kan je in ieder geval met winst verkopen.

• Harribo
Sterkte voor de Nac en Heracles supporters. Degraderen is heel pijnlijk, ik weet hoe het voelt.
Eigenlijk móet je het volgende seizoen meteen weer promoveren naar de eredivisie anders wordt heel moeilijk. Zie een Willem II en Roda

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:10
Harribo schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:40:
[...]

Wat leek Feyenoord nerveus zeg. Gewoon apathisch. Ik heb wel alleen de samenvatting gekeken moet ik eerlijk bekennen.
Hoop dat rvp die jongens eens lekker laat voelen want ze leek bijna allemaal stijf van de zenuwen.
In het begin van de wedstrijd ben ik het helemaal met je eens, later ging Feyenoord echt wel veel beter spelen en liep het allemaal lekkerder met best een aantal (grote) kansen als resultaat (ik vond het echt een periode met best sterk spel, dat hadden we al even niet gezien). HM had hem naar Ueda moeten spelen bijvoorbeeld toen die tegen de keeper opschoot, Ueda stond er beter voor.

• Harribo
Agent47 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:46:
[...]

Ueda moet je nu verkopen man. Die gaat echt niet beter spelen bij ons. Genoeg doelpunten gemaakt + een WK waar hij actief is. Die kan je in ieder geval met winst verkopen.
Ik zou Ueda niet verkopen als het niet hoeft. Sterker nog, Feyenoord heeft een tweede scorende spits erbij nodig. Voor de concurrentie, andere manier van spelen en als er een in cruciale wedstrijden geblesseerd raakt.
Wil je als team beter worden dan moet je denk ik toch proberen je sterkhouders te houden en uit te breiden met nog een paar kwalitatieve aankopen.
Je wilt toch vooruit.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:29
Ueda wordt bij Feyenoord ook nog eens verkeerd gebruikt. Met HM die altijd de actie opzoekt en helemaal niemand op linksbuiten krijgt hij veel te weinig ballen in de ruimte of liever nog over de flanken. Als je met veel (vroege) voorzetten gaat spelen kan je zijn allersterkste punt, zijn kopkracht, nog beter inzetten. Met de rug naar de goal tegen twee verdedigers (zoals in topwedstrijden) zie je hem niet. Daar is hij niet sterk genoeg voor. Echt vanuit de omschakeling snel de diepte in mis je als heel Feyenoord de snelheid voor (zowel in de spits als op de flanken). Wat klassieker 4-3-3 met aanvallende lopers op de flanken die voorzetten in de ruimte geven denk ik dat Ueda veel meer kan scoren nog.

Overigens eens met verkopen bij een goed WK. Nadeel is dat er niet echt iemand klaarstaat om het over te nemen en ik ook niet weet wie je dan nu zou moeten halen.

Gelukkig hebben we een bewezen sterke en ervaren TD die hier al lang mee bezig is voor volgend seizoen :+

[ Voor 15% gewijzigd door donleone83 op 11-05-2026 10:03 ]

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:45:
[...]

Dat is niet goed en van professionals verwacht je eigenlijk meer, maar het zijn ook mensen en die zijn ook al jaren slachtoffer van slecht beleid en worden lang niet altijd goed behandeld.
De spelers ala slachtoffer zien vind ik wel een heel apart inzicht. Daar kan ik het echt op geen enkele manier mee eens zijn. Minimaal een half miljoen per jaar vangen en het nog niet op kunnen brengen om elke de poten onder je lijf vandaan te rennen. Nee, zij zijn onderdeel van het probleem en zeker geen slachtoffer in mijn ogen.

• toolkist
  • Niet online
[...]

Plus dat ie alleen scoort tegen de kleinere teams. Die tellen natuurlijk ook, maar het zegt wel wat over op welk niveau Ueda speelt.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:10:
[...]

De spelers ala slachtoffer zien vind ik wel een heel apart inzicht. Daar kan ik het echt op geen enkele manier mee eens zijn. Minimaal een half miljoen per jaar vangen en het nog niet op kunnen brengen om elke de poten onder je lijf vandaan te rennen. Nee, zij zijn onderdeel van het probleem en zeker geen slachtoffer in mijn ogen.
Zou jij harder lopen wanneer jij beloofd wordt €1.500.000 per jaar te krijgen als je harder loopt wanneer je nu €50.000 krijgt?

Of ga je harder lopen wanneer jou beloofd wordt €2.000.000 per jaar te krijgen wanneer je nu €1.500.000 krijgt?

Ik heb hier akelig weinig opmerkingen gezien over Godts maar heeft iemand hier gezien waar deze achterlijke gek mee bezig was gisteren? Teert lekker op zijn statistieken als het cashcowtje van Ajax maar 7 jaar geleden zou hij door Tadic harder verrot gescholden zijn dan Noa Lang ooit is geweest.

• Agent47

Agent47

toolkist schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:12:
[...]

Plus dat ie alleen scoort tegen de kleinere teams. Die tellen natuurlijk ook, maar het zegt wel wat over op welk niveau Ueda speelt.
Het aparte is dat hij bij Japan wel veel scoort. Ik ben van mening dat als Hadj Moussa niet zo egoistisch was, hij er minimaal 30 in had liggen.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

[...]

Vind hem overkomen als een sympathieke jongen en zijn werklust is prima. Echter volkomen met je eens, hij is nu hot en mocht hij er een paar met het wk inschieten zal de dat prijs alleen maar beter maken.

En voor de duidelijkheid, voor dit seizoen vond ik hem niet eens goed genoeg als back up spits. Maar hij heeft inderdaad veel gescoord, dat dat moet ik hem meegeven. Maar dat is wat ik bedoelde met mijn opmerking, in de grote wedstrijden laat hij het op zijn best 'te weinig' zien en juist dan verwacht ik dat een spits het verschil maakt.

10 second ninja DONE

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Gonadan schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:38:
[...]

Ik ben er van overtuigd dat de Heer van Persie zich voornamelijk door het resultaat laat leiden en als er maar een paar technische mensen in mee gaan heb je zo een risico dat er onvoldoende kritisch gekeken wordt. Als ik Feyenoorder was zou ik nog niet rustig zitten, nog lang niet.
Wij zitten nooit rustig :P

Maar ik snap dat ze blij RVP en zijn staf blij waren. Het resultaat is behaald. De manier waarop was natuurlijk diep triest en dat is bekend. Daarom is oa advocaat als erbij gehaald. Dus ik heb weinig angst dat het probleem onderschat of zelfs niet onderkend word.

Wel angst dat het niet opgelost word.

10 second ninja DONE

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:10:
[...]

Lekker zwart/wit meteen weer. Zij hebben niet voor de situatie gekozen en zijn daar wel degelijk slachtoffer van. Dat pleit ze niet volledig vrij van alle blaam, maar dat heb dan ook niet gezegd. :)

Als ik echter zie wat dergelijke jonge jongens over zich heen krijgen, wat zij aan gebrekkige begeleiding krijgen en hoe weinig lijn er in de staf en tactiek zit, hoe spelers gebruikt worden en wat er over ze geroepen wordt, dan is dat mentaal niet makkelijk hoeveel geld je ook krijgt.
De tactiek sluit niet aan bij de spelers, spelers worden op andere posities gezet dan waar ze bij vorige clubs rendeerden, de opstelling is elke week anders, nul continuïteit. Ik snap wel dat je daarmee wat gelatenheid creëert, zeker omdat er jaren geen écht perspectief is eigenlijk.

In die zin hoop ik dat Cruyff en de nieuwe trainer goed kijken naar het systeem wat je wilt spelen en welke spelers daarbij passen. Past het niet, neem dan afscheid, direct.

Wil je met ruimte in de rug spelen dan mag Sutalo vast gaan. Blijf je met die achterlijke zes spelen dan kan je Gloukh ook alvast weg doen, of kies voor een tien en dan is er prima plek voor hem. Rendeert een Dolberg ook meteen beter.
Het moet logisch gaan passen en dan zal de helft van deze groep ineens prima kunnen renderen. Zo slecht zijn veel spelers individueel gezien helemaal niet, maar je moet er wel wat van maken. En dat wordt al jaren nagelaten op een positieve fase met Farioli na.

En laten we eerlijk zijn, spelers als Baas en Regeer mochten ooit weg omdat ze het niveau gewoon niet haalden. Dat ze nu terug zijn is niet omdat het laat bloeier blijken maar omdat het niveau gewoon zo abominabel ver gedaald is dat we denken dat ze wel passen.

Hadden ze maar allemaal de mentale hardheid van een Gaaei, maar dat is helaas een positieve uitzondering.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Sagat schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:28:
[...]

Wij zitten nooit rustig :P

Maar ik snap dat ze blij RVP en zijn staf blij waren. Het resultaat is behaald. De manier waarop was natuurlijk diep triest en dat is bekend. Daarom is oa advocaat als erbij gehaald. Dus ik heb weinig angst dat het probleem onderschat of zelfs niet onderkend word.

Wel angst dat het niet opgelost word.
De angst zou moeten zitten in wat RvP accepteert. Blijkbaar heeft hij al grote invloed kunnen hebben op hoe de directie überhaupt samengesteld gaat worden en hoe die mogen handelen. Ik zou er niet zo zeker van zijn dat hij alles vol realisme onderkent. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:25
Typhone schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:14:
[...]

Teert lekker op zijn statistieken als het cashcowtje van Ajax maar 7 jaar geleden zou hij door Tadic harder verrot gescholden zijn dan Noa Lang ooit is geweest.
Oh, dat waren tijden he ;( Ergens kon ik daar zo van genieten. O+

K to the KillaZ

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:27
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Echter lees je ook verhalen dat de Feyenoord leiding nog steeds vertrouwen heeft in RvP en denkt dat de brakke resultaten komt door blessures.

Ik denk dat daar naar gerefereerd wordt. RvP moet gewoon ergens anders ervaring opdoen. Feyenoord is niet de plek om het vak te leren.

• Russel88
Harribo schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:54:
[...]

Ik zou Ueda niet verkopen als het niet hoeft. Sterker nog, Feyenoord heeft een tweede scorende spits erbij nodig. Voor de concurrentie, andere manier van spelen en als er een in cruciale wedstrijden geblesseerd raakt.
Wil je als team beter worden dan moet je denk ik toch proberen je sterkhouders te houden en uit te breiden met nog een paar kwalitatieve aankopen.
Je wilt toch vooruit.
Ueda heeft de leeftijd bereikt dat we hem beter nu kunnen verkopen. Grote kans dat z'n vervanger het initieel minder doet, maar dat is nu eenmaal het lot van een ED club.

• Agent47

Agent47

Voor Feyenoord nu oprecht de zaak om zo snel mogelijk een AD en TD aan te stellen en nu al schoon schip te maken. In Augustus moet er een compleet elftal staan.

• Russel88
Agent47 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:56:
Voor Feyenoord nu oprecht de zaak om zo snel mogelijk een AD en TD aan te stellen en nu al schoon schip te maken. In Augustus moet er een compleet elftal staan.
Eigenlijk wil ik ook een nieuwe trainer. Met RvP hebben we geen enkele keer gewonnen tegen een top 6 ploeg. In Europese verband hebben we ook niks klaar gespeeld.

Dit kan gewoon niet. Nog slechter dan Priske.

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Agent47 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:56:
Misschien moet ik open deze wedstrijd ingaan, en inderdaad niet gelijk sceptisch hier tegenover staan. We hoeven iig niet een voorronde te starten met een elftal in opbouw waar de trainer dan ook nog eens al lekker aan het rouleren is en met een vage opstelling komt.

Maar in augustus het elftal compleet hebben? Ik zie het niet gebeuren helaas :S

10 second ninja DONE

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:29:
[...]

Lekker zwart/wit meteen weer. Zij hebben niet voor de situatie gekozen en zijn daar wel degelijk slachtoffer van. Dat pleit ze niet volledig vrij van alle blaam, maar dat heb dan ook niet gezegd. :)

Als ik echter zie wat dergelijke jonge jongens over zich heen krijgen, wat zij aan gebrekkige begeleiding krijgen en hoe weinig lijn er in de staf en tactiek zit, hoe spelers gebruikt worden en wat er over ze geroepen wordt, dan is dat mentaal niet makkelijk hoeveel geld je ook krijgt.
De tactiek sluit niet aan bij de spelers, spelers worden op andere posities gezet dan waar ze bij vorige clubs rendeerden, de opstelling is elke week anders, nul continuïteit. Ik snap wel dat je daarmee wat gelatenheid creëert, zeker omdat er jaren geen écht perspectief is eigenlijk.

In die zin hoop ik dat Cruyff en de nieuwe trainer goed kijken naar het systeem wat je wilt spelen en welke spelers daarbij passen. Past het niet, neem dan afscheid, direct.

Wil je met ruimte in de rug spelen dan mag Sutalo vast gaan. Blijf je met die achterlijke zes spelen dan kan je Gloukh ook alvast weg doen, of kies voor een tien en dan is er prima plek voor hem. Rendeert een Dolberg ook meteen beter.
Het moet logisch gaan passen en dan zal de helft van deze groep ineens prima kunnen renderen. Zo slecht zijn veel spelers individueel gezien helemaal niet, maar je moet er wel wat van maken. En dat wordt al jaren nagelaten op een positieve fase met Farioli na.

En laten we eerlijk zijn, spelers als Baas en Regeer mochten ooit weg omdat ze het niveau gewoon niet haalden. Dat ze nu terug zijn is niet omdat het laat bloeier blijken maar omdat het niveau gewoon zo abominabel ver gedaald is dat we denken dat ze wel passen.

Hadden ze maar allemaal de mentale hardheid van een Gaaei, maar dat is helaas een positieve uitzondering.
Zal ongetwijfeld te zwart/wit zijn. Maar het gaat er bij mij niet in dat je als het niet draait niet minstens de basis op kunt brengen. Meelopen met je man, meeverdedigen, dat soort zaken. Met een salaris van 500k+ (en dat is nog heel voorzichtig ingeschat) moet het toch ook wel mogelijk zijn om een mental coach in te huren als je het lastig hebt met dat aspect, nog los van de discussie of dat Ajax dat zou moeten regelen.
Spelers zijn absoluut niet de enige hier die schuldig zijn aan het klote seizoen, maar ze kunnen er wel heel wat meer aan doen dat het een stuk minder aan hun zelf ligt.

• DutchOwnage
toolkist schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:12:
[...]

Zal je zien dat ie er 2 inknikt tegen Oranje :+

• DutchOwnage
Russel88 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:14:
[...]

Eigenlijk wil ik ook een nieuwe trainer. Met RvP hebben we geen enkele keer gewonnen tegen een top 6 ploeg. In Europese verband hebben we ook niks klaar gespeeld.

Blijf het lastig vinden. Wil hem eigenlijk pas echt beoordelen als ie langere tijd over een fitte selectie kan beschikken. En ik mag aannemen dat ie de grootste rookie fouten nu wel gemaakt heeft. Volgens mij blijft Advocaat ook nog betrokken.

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:44:
[...]

Zal ongetwijfeld te zwart/wit zijn. Maar het gaat er bij mij niet in dat je als het niet draait niet minstens de basis op kunt brengen. Meelopen met je man, meeverdedigen, dat soort zaken. Met een salaris van 500k+ (en dat is nog heel voorzichtig ingeschat) moet het toch ook wel mogelijk zijn om een mental coach in te huren als je het lastig hebt met dat aspect, nog los van de discussie of dat Ajax dat zou moeten regelen.
Spelers zijn absoluut niet de enige hier die schuldig zijn aan het klote seizoen, maar ze kunnen er wel heel wat meer aan doen dat het een stuk minder aan hun zelf ligt.
In beginsel wel, maar hoe lang houd je dat vol als je werkgever er keer op keer een potje van blijft maken en de verbetering steeds uitblijft?
Zoals ik al schreef vind ik dat je van profs eigenlijk meer wilt verwachten, maar ik kan er wel begrip voor opbrengen als ze daar onderhand gewoon te veel moeite mee hebben.
Zelf ben ik ook iemand die jaar in jaar uit kan blijven proberen te trekken aan onderwerpen die steeds maar moeizaam gaan, maar dat is de aard van het beestje. Er zijn ook veel mensen die daar veel sneller meer moeite mee hebben en dan wat apathisch worden. Niet goed, maar het lijkt menselijk te zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:51:
[...]

Zal je zien dat ie er 2 inknikt tegen Oranje :+
Dat komt dan toch precies overeen met wat ie in de Eredivisie doet? ;)

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

JanW schreef op maandag 11 mei 2026 @ 09:07:
[...]

Sparta heeft in de afgelopen 12 wedstrijden 1 keer gewonnen… Dus ook met Grim had je Sparta gewoon gepakt….

• ph4ge
  • Laatst online: 00:14
toolkist schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:44:
[...]

Meelopen met een man klinkt zo makkelijk, en elke amateur snapt het. Het is echter kwaliteit omdat op het hoogste niveau constant goed te doen. 10 cm en fracties van een seconde maken het verschil tussen een speler die ogenschijnlijk scherp is of die dat niet is. Ik denk echter dat het voornamelijk gewoon kwaliteit is. Als je kwaliteit tekort komt dan sta je net niet ideaal en kom je overal te laat en als je dan denkt dat zo'n speler beter is dan hij is dan lijkt het alsof hij zn best niet doen.

Ajax is inmiddels 3 trainers verder en heeft weinig excuses zoals blessures, schorsingen, scheidsrechters etc. De selectie is gewoon niet beter. Ze willen wel maar ze kunnen niet. (voor wat het waard is, hetzelfde geldt voor Feyenoord, dat is ook een ploeg die normaalgesproken vijfde was geworden, al zit er wel meer kwaliteit in de selectie dan bij Ajax op het moment)
Russel88 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 11:14:
[...]

Helemaal mee eens, maar ik geef Van Persie het voordeel van de twijfel omdat hij net aan wel de doelstelling heeft gehaald, hij veel pech heeft gehad, maar vooral omdat er al genoeg onrust is bij de club. Ik denk dat Van Persie wel op de toko kan passen totdat de nieuwe mensen zijn ingewerkt en hun eigen beleid uitstippelen.

[ Voor 23% gewijzigd door ph4ge op 12-05-2026 10:31 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Russel88
ph4ge schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 10:24:
[...]

Helemaal mee eens, maar ik geef Van Persie het voordeel van de twijfel omdat hij net aan wel de doelstelling heeft gehaald, hij veel pech heeft gehad, maar vooral omdat er al genoeg onrust is bij de club. Ik denk dat Van Persie wel op de toko kan passen totdat de nieuwe mensen zijn ingewerkt en hun eigen beleid uitstippelen.
Pech. Mwah. Door zijn keuzes zijn de spelers ook langer geblesseerd dan nodig. De 2 bekendste voorbeelden zijn Read en Smal.

Hij heeft idd de 2e plek behaald, maar de resultaten na de winterstop waren dramatisch. Hij heeft in een seizoen weinig progressie geboekt. Hij kan niet goed met mensen omgaan. Ik weet niet op basis van wat we verwachten dat hij het volgend seizoen beter gaat doen.

Maar ik verwacht idd wel dat hij komend seizoen mag beginnen aangezien we geen AD en TD hebben.

• ph4ge
Russel88 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 10:41:
[...]

Pech. Mwah. Door zijn keuzes zijn de spelers ook langer geblesseerd dan nodig. De 2 bekendste voorbeelden zijn Read en Smal.
Het zijn geen keuzes gemaakt uit luxe en het zijn meer bewust genomen risico's. We zagen bijv. dat het gelijk mis ging toen Read eruit ging en als je veel blessures hebt dan moet je de overgebleven meer belasten en krijg je nog meer blessures.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• D-e-n
  • Laatst online: 09:06
[...]
Helemaal mee eens, maar ik geef Van Persie het voordeel van de twijfel omdat hij net aan wel de doelstelling heeft gehaald,
Scorebordjournalistiek. Hij stevent af op het laagste puntenaantal voor een nummer twee ooit en wetende dat de nummer twee op die ranglijst Willem II is zou al genoeg moeten zeggen. Het is niet dat de eredivisie nu sterker is dan al die andere jaren waarin de nummer twee meer punten haalde.

• D-e-n
ph4ge schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 10:49:
[...]

Het zijn geen keuzes gemaakt uit luxe en het zijn meer bewust genomen risico's. We zagen bijv. dat het gelijk mis ging toen Read eruit ging en als je veel blessures hebt dan moet je de overgebleven meer belasten en krijg je nog meer blessures.
Van dat Read-excuus word ik echt doodmoe. Je mist hem aanvallend maar het is niet zo dat Deijl een eerste divisiespeler is en als je zag hoe die defensie af en toe stond was dat van amateurniveau. Dat lag absoluut niet aan het gemis van Read. En hij heeft heel veel wedstrijden gewoon met Valente, Targhelinne en Hwang/Steijn kunnen spelen en ook toen was het middenveld een zeef. Het feit dat het nu wat stabieler is achterin sinds Advocaat hem influistert wat defensiever te spelen zegt ook wel dat de defensieve wanorde niet aan de blessures lag.

• toolkist
  • Niet online
[...]

Meelopen met een man klinkt zo makkelijk, en elke amateur snapt het. Het is echter kwaliteit omdat op het hoogste niveau constant goed te doen. 10 cm en fracties van een seconde maken het verschil tussen een speler die ogenschijnlijk scherp is of die dat niet is. Ik denk echter dat het voornamelijk gewoon kwaliteit is.
Ik had het meer over uberhaupt meelopen ipv een stukje doen alsof en dan je man te laten lopen. Dat heeft niks met kwaliteit te maken maar alles met instelling.
Op het juiste moment op de juiste plek staan is absoluut een kwaliteit, Kanté was daar bv geweldig in.

• D-e-n
[...]

Maar ik verwacht idd wel dat hij komend seizoen mag beginnen aangezien we geen AD en TD hebben.
Die komen er in de komende weken toch wel mag ik hopen?

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:17:
[...]

Die komen er in de komende weken toch wel mag ik hopen?
Maar gaan die meteen een coach ontslaan die uiteindelijk gewoon aan de doelstellingen voldaan heeft? Kan het me niet voorstellen.

• ph4ge
D-e-n schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:02:
[...]

Van dat Read-excuus word ik echt doodmoe. Je mist hem aanvallend maar het is niet zo dat Deijl een eerste divisiespeler is en als je zag hoe die defensie af en toe stond was dat van amateurniveau. Dat lag absoluut niet aan het gemis van Read. En hij heeft heel veel wedstrijden gewoon met Valente, Targhelinne en Hwang/Steijn kunnen spelen en ook toen was het middenveld een zeef. Het feit dat het nu wat stabieler is achterin sinds Advocaat hem influistert wat defensiever te spelen zegt ook wel dat de defensieve wanorde niet aan de blessures lag.
Zelfs de momenten dat hij op papier een redelijk team kon opstellen bestond het team uit spelers die allemaal pijntjes waren en maar beperkt inzetbaar waren. Zie bijv. ook het moment met Read.

Ik ga niet zeggen dat hij niets verkeerds heeft gedaan, maar trainers beoordeel je inderdaad in de regel op het scorebord. Dat het beter moet is evident, dat het met hem onslaan beter wordt niet.

• Gonadan

Gonadan

Van Persie heeft zelf een groot aandeel gehad in de blessures door Feyenoord te pushen om boven hun kunnen te spelen in het begin van het seizoen, net als hij bij Heerenveen daar ook al tegenaan liep. Je kunt het pech noemen, en je had het aan kunnen zien komen. Ben erg benieuwd of hij dat zelf ook ziet, of dat hij met zijn beoogde stijl eigenlijk gewoon spelers nodig heeft die meer aan kunnen.
[...]

Meelopen met een man klinkt zo makkelijk, en elke amateur snapt het. Het is echter kwaliteit omdat op het hoogste niveau constant goed te doen. 10 cm en fracties van een seconde maken het verschil tussen een speler die ogenschijnlijk scherp is of die dat niet is. Ik denk echter dat het voornamelijk gewoon kwaliteit is. Als je kwaliteit tekort komt dan sta je net niet ideaal en kom je overal te laat en als je dan denkt dat zo'n speler beter is dan hij is dan lijkt het alsof hij zn best niet doen.
In de basis ben ik dat wel met je eens, maar wedstrijden tegen de onderste helft van het rechterrijtje van de Nederlandse Eredivisie kan je moeilijk het hoogste niveau noemen toch? Daar lukt het steevast ook niet tegen, maar in bepaalde andere wedstrijden tegen betere tegenstanders incidenteel ineens wel. Kwaliteit speelt zeker een rol, maar er speelt wel meer dan dat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
ph4ge schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 12:47:
[...]

Ik ga niet zeggen dat hij niets verkeerds heeft gedaan, maar trainers beoordeel je inderdaad in de regel op het scorebord.
En het scorebord toont een aantal punten aan waarmee je normaal gesproken vijfde wordt. Iedere andere trainer als van Persie was met die prestatie aan de kant gezet.
Dat het beter moet is evident, dat het met hem onslaan beter wordt niet.
Daar zijn we het dus niet over eens.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-05 06:50
[...]

Hij heeft idd de 2e plek behaald, maar de resultaten na de winterstop waren dramatisch. Hij heeft in een seizoen weinig progressie geboekt. Hij kan niet goed met mensen omgaan. Ik weet niet op basis van wat we verwachten dat hij het volgend seizoen beter gaat doen.

Hij heeft de 2e plek gehaald met een puntenaantal wat normaal p5-6 is. Het is niet dankzij v Persie dat het gehaald is. Dat is doordat de rest onderpresteerde (buiten NEC en PSV)

Ik zie graag een andere trainer, ik heb 0 vertrouwen in v Persie. Wellicht nog minder dan in Gio v Bronckhorst.

• Biser
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 12-05 15:38
LZ86 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 13:48:
[...]

Hij heeft de 2e plek gehaald met een puntenaantal wat normaal p5-6 is. Het is niet dankzij v Persie dat het gehaald is. Dat is doordat de rest onderpresteerde (buiten NEC en PSV)
65 punten, dat is puntenaantal waar Feyenoord op uit komt bij winst op Zwolle, is sinds 95/96 bijna altijd goed genoeg geweest voor plek 3 of 4.

• LZ86
Biser schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 14:00:
[...]

65 punten, dat is puntenaantal waar Feyenoord op uit komt bij winst op Zwolle, is sinds 95/96 bijna altijd goed genoeg geweest voor plek 3 of 4.
Jij denkt dat we van Zwolle gaan winnen? _O-

• Biser
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 12-05 15:38
LZ86 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:26:
[...]

Jij denkt dat we van Zwolle gaan winnen? _O-
Is er nog wel sprake van een we?

• Russel88
Biser schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:38:
[...]

Is er nog wel sprake van een we?
Als je kritisch bent op Feyenoord wilt niet zeggen dat je geen Feyenoorder bent. Vergeet niet dat het maar 2 jaar geleden is dat Slot weg is gegaan. Sindsdien is het echt bergafwaarts gegaan. De aanstelling van RvP sloeg nergens op. Hem aanhouden ook niet. Hopen dat hij van z'n fouten geleerd heeft is niet voldoende. Dat dachten we ook in de winterstop, het is niet veel beter geworden daarna.

• Agent47

Agent47

HAHAHAHA Feyenoord gaat Sterling nog een aanbieding doen.

De hele club gaat naar de klote man :+

• LZ86
https://www.ad.nl/voetbal/robin-van-persie-wacht-witte-rook-in-de-kuip-niet-af-ik-beslis-wie-er-weg-mag-en-wie-kan-blijven~a0d95d5c/

Stuur die vent weg.....NU

''Ik ga over mijn staf en over de spelers. Ik bepaal de werkwijze en de speelwijze. Ik beslis uiteindelijk over de selectie, wie er weg mag en wie kan blijven. Daar ga ík over. Juist nu heb ik de tijd om te kijken hoe spelers het hebben gedaan en kan ik ze op basis van het hele seizoen beoordelen.''

Die vent is helemaal knettahhh

[ Voor 36% gewijzigd door LZ86 op 12-05-2026 16:16 ]

• Agent47

Agent47

LZ86 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:15:
https://www.ad.nl/voetbal/robin-van-persie-wacht-witte-rook-in-de-kuip-niet-af-ik-beslis-wie-er-weg-mag-en-wie-kan-blijven~a0d95d5c/

Stuur die vent weg.....NU

''Ik ga over mijn staf en over de spelers. Ik bepaal de werkwijze en de speelwijze. Ik beslis uiteindelijk over de selectie, wie er weg mag en wie kan blijven. Daar ga ík over. Juist nu heb ik de tijd om te kijken hoe spelers het hebben gedaan en kan ik ze op basis van het hele seizoen beoordelen.''

Die vent is helemaal knettahhh
Zo dan, dit komt heel narcistisch over! Pierre had gelijk met die vrije trap :D :+

Hij wilt Sterling ook al verlengen. Waarschijnlijk op de gok dat hij een goed seizoen draait en hij dan met winst verkocht wordt.

• Agent47

Agent47

Als van Bodegom zijn derde termijn toch nog ingaat dan is het helemaal af met de club.

• DutchOwnage
Dit is niet best :N

En niemand die hem tot de orde roept? Dickie zal het te druk hebben met Curaçao?

Hoe in hemelsnaam kan het in je brein rondspoken om Sterling te willen verlengen...die gast komt werkelijk niemand meer voorbij.

[ Voor 10% gewijzigd door DutchOwnage op 12-05-2026 16:22 ]

• Agent47

Agent47

DutchOwnage schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:21:
Dit is niet best :N

En niemand die hem tot de orde roept? Dickie zal het te druk hebben met Curaçao?

Hoe in hemelsnaam kan het in je brein rondspoken om Sterling te willen verlengen...
Ik kan maar 1 reden bedenken:

Erop gokken dat hij fit wordt deze zomer en hij een goed seizoen heeft waardoor hij goed verkocht kan worden.

• DutchOwnage
Agent47 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:22:
[...]

Ik kan maar 1 reden bedenken:

Erop gokken dat hij fit wordt deze zomer en hij een goed seizoen heeft waardoor hij goed verkocht kan worden.
Gaat toch nooit meer gebeuren??

Kan je net zo goed Ihattaren halen. Die zou nog wat stapjes kunnen maken op weg naar echte fitheid...

• Agent47

Agent47

DutchOwnage schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:24:
[...]

Kan je net zo goed Ihattaren halen. Die zou nog wat stapjes kunnen maken op weg naar echte fitheid...
Die zie ik voor die 2,5 miljoen afkoop liever komen :9

• DutchOwnage
Agent47 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:26:
[...]

Die zie ik voor die 2,5 miljoen afkoop liever komen :9
Hij schijnt wel graag naar Feyenoord te willen komen..

• Russel88
Agent47 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:11:

Als je de verhalen leest gaat RvP ook even technisch directeurtje spelen. De nieuwe TD hoeft alleen nog maar de contracten te regelen. Robin dacht als Te Kloese dat als parttime job erbij doet, dan kan ik dat vast ook. Amateurisme ten top weer.

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:11:

Ligt er net aan wat de aanbieding is. Hier heb je 500k zolang je belooft naar Ajax te gaan als die je een contract aanbieden?

• Russel88
DutchOwnage schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:24:
[...]

Alsjeblieft zeg. Die wordt nooit topfit. Voetbal kwaliteiten is maar 1 meetpunt. Mentaliteit is ook belangrijk. Hij leeft gewoon niet voor de sport. Spelers met een klote mentaliteit verpesten gewoon de sfeer en zorgen voor ergenis. Vroegah hadden we nog de breakfast club. Spelers die extra vroeg naar de club gaan om te trainen en topfit te worden. Zulke spelers hebben we nodig.

• toolkist
  • Niet online
En hoe harder RvP zich opstelt nu "ik beslis etc", hoe makkelijker de beslissing wordt voor de nieuwe AD en/of TD om hem eruit te donderen.

• LZ86
toolkist schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:44:
En hoe harder RvP zich opstelt nu "ik beslis etc", hoe makkelijker de beslissing wordt voor de nieuwe AD en/of TD om hem eruit te donderen.
Mag het hopen.

Supporterswebsites zijn iig niet blij met deze instelling. v Persie gooit hier keihard zijn eigen glazen in en heeft het laatste beetje goodwill totaal verspeeld

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Met alle respect voor de voetballer RVP, de man heeft het buskruit niet uitgevonden. Het is een niet bijster snuggere jongen die nu opeens met mensen moet spreken die management ervaring hebben en journalisten die weten hoe het spelletje (uitlokken) te spelen. Zonder voetbal was hij nergens geweest.

Lachen gieren brullen als het goed gaat, lelijk en (passief) agressief wanneer het niet loopt. Dat is verder niet erg, maar als dingen niet lopen zoals ze zouden moeten lopen, hoef je niet opeens te verwachten dat hier een groot leider spreekt. Het is aan Feyenoord om hier een grens te trekken. Je kan het RVP niet kwalijk nemen dat hij zich gedraagt zoals hij zich sinds zijn 15e opstelt.

We hebben het hier over de man die een wedstrijd moest missen omdat hij niet wist dat zomertijd was ingegaan

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 12-05-2026 16:50 ]

• Russel88
PWM schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:47:
Het is aan Feyenoord om hier een grens te trekken. Je kan het RVP niet kwalijk nemen dat hij zich gedraagt zoals hij zich sinds zijn 15e opstelt.
Hopelijk hebben we heel snel een nieuwe AD en TD. Te Kloese en Bodegom zullen dat niet doen. Ze dekken elkaar en sleuren Feyenoord naar beneden.

Hopelijk zijn we heel snel van deze 3 heren verlost.

• DutchOwnage
Russel88 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:41:
[...]

Alsjeblieft zeg. Die wordt nooit topfit. Voetbal kwaliteiten is maar 1 meetpunt. Mentaliteit is ook belangrijk. Hij leeft gewoon niet voor de sport. Spelers met een klote mentaliteit verpesten gewoon de sfeer en zorgen voor ergenis. Vroegah hadden we nog de breakfast club. Spelers die extra vroeg naar de club gaan om te trainen en topfit te worden. Zulke spelers hebben we nodig.
Kan het mis hebben maar volgens mij heeft Danny Buijs hem aardig op de rit gekregen op dat vlak. Lijkt me niet iemand om mee te dollen.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:04
PWM schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:47:
Met alle respect voor de voetballer RVP, de man heeft het buskruit niet uitgevonden. Het is een niet bijster snuggere jongen die nu opeens met mensen moet spreken die management ervaring hebben en journalisten die weten hoe het spelletje (uitlokken) te spelen. Zonder voetbal was hij nergens geweest.

Lachen gieren brullen als het goed gaat, lelijk en (passief) agressief wanneer het niet loopt. Dat is verder niet erg, maar als dingen niet lopen zoals ze zouden moeten lopen, hoef je niet opeens te verwachten dat hier een groot leider spreekt. Het is aan Feyenoord om hier een grens te trekken. Je kan het RVP niet kwalijk nemen dat hij zich gedraagt zoals hij zich sinds zijn 15e opstelt.

We hebben het hier over de man die een wedstrijd moest missen omdat hij niet wist dat zomertijd was ingegaan
Haha, het lijkt wel alsof een beetje kunnen voetballen als effect heeft dat je jezelf op ieder ander punt gaat overschatten. Opvallend veel voetballers kunnen tegenwoordig ook rappen :o

Deze man heeft wel Feyenoord-DNA. Persoonlijk gun ik ‘m een contract voor het leven :)

[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 12-05-2026 18:15 ]

XXXVI

• Gonadan

Gonadan

LZ86 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:45:
[...]

Mag het hopen.

Supporterswebsites zijn iig niet blij met deze instelling. v Persie gooit hier keihard zijn eigen glazen in en heeft het laatste beetje goodwill totaal verspeeld
Wees blij dat de ware aard nu al duidelijk zichtbaar wordt. Hints waren er al genoeg maar het wordt zo snel duidelijk wat voor vlees je in de Kuip hebt. (:+ )

Hij wil typisch manager zijn. TD, trainer, alles bepalen. Ging DtK daarom weg? Omdat die geen TD meer mocht zijn van RvP? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Russel88
Gonadan schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 19:51:
[...]

Hij wil typisch manager zijn. TD, trainer, alles bepalen. Ging DtK daarom weg? Omdat die geen TD meer mocht zijn van RvP? :D
Inderdaad ja. Lekker ruzie maken wie de slechtere buitenspeler heeft gekocht. Borges of Sterling.

Gelukkig vindt God RvP dat Sterling een herkansing verdiend....

• donleone83
Het is weer lekker makkelijk quotejes verzamelen geweest en RvP laat zich daar lekker in mee lokken. Ik schrok ook van het artikel. Maar er staat wel degelijk wat nuance in die mij doet vermoeden dat de journalist het ook wel heel dankbaar enigszins uit zijn verband gerukt heeft. Wat hun taak is natuurlijk.

Overigens gaat óók een coach over zijn selectie. Het was bijvoorbeeld ook echt niet de TD van ManU die het een goed idee vond om 100 miljoen voor Antony te betalen. RvP geeft aan dat hij nu de tijd heeft om alles te bekijken en dat het dan in samenspraak met de TD is om te kijken wat mogelijk is. Dat klinkt al een stuk normaler.

Ik weet nog steeds niet wat nu wijsheid is. In een vacuüm ook je trainer ontslaan brengt ons alleen maar verder weg. En RvP heeft vorig jaar tweede seizoenshelft en de eerste weken van dit seizoen uitstekend gepresteerd. Sommige wedstrijden in augustus waren echt heel goed. Tegelijkertijd heeft hij bewezen het bij tegenslag niet op de rit te krijgen en lijkt het voetbal al maanden helemaal nergens meer op. Zijn dat de blessures en vele wisselingen? Of is het tactisch niet goed genoeg? Bij Ajax klaagt Berghuis ook dat het voor een team moeilijk presteren is zonder vastigheden. Zeg het maar.

Ik snap best dat hij nu blijft zitten. Ik vertrouw er dan wel op dat Eenhoorn (als hij komt) het niet schuwt om harde beslissingen te nemen als de seizoensstart slecht is.

• Gonadan

Gonadan

Tijdens de persconferentie deed RvP het op een moment ook bewust en zei het er zelfs bij: "zo, nu heb je toch dat kwootje wat je zoekt?".

Maar dat is het listige. Op zo'n moment zet hij het extra aan en maakt er een grap van, maar op andere moment waarop hij genuanceerd probeert te zijn druipt het er toch ook vaak tussendoor. Dus ik snap ook wel weer waarom de journalisten op zoek zijn, er zit wel degelijk een kern van waarheid in.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• donleone83
Gonadan schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 10:15:
Tijdens de persconferentie deed RvP het op een moment ook bewust en zei het er zelfs bij: "zo, nu heb je toch dat kwootje wat je zoekt?".

Maar dat is het listige. Op zo'n moment zet hij het extra aan en maakt er een grap van, maar op andere moment waarop hij genuanceerd probeert te zijn druipt het er toch ook vaak tussendoor. Dus ik snap ook wel weer waarom de journalisten op zoek zijn, er zit wel degelijk een kern van waarheid in.
Eens. Als je het over reflectieve personen hebt die regelmatig twijfelen aan zichzelf en genuanceerd zijn over hun eigen tekortkomingen, heb je het doorgaans niet over (oud-)topvoetballers. Jongens die dat wel zijn, zoals Guus Til, zitten aan de ene kant van de schaal. Helemaal aan de andere kant van de schaal zit zo iemand als Wesley Sneijder die zichzelf naar voren lult als TD van Ajax of op zijn minst iets in de staf (waar hij nul kwalificaties voor heeft) en een dag later doodleuk op tv Sutalo keihard afbrandt.

RvP zit iets meer richting de kant van Sneijder met een rotsvast geloof in eigen kunnen. Tegelijkertijd accepteert hij blijkbaar wel hulp (de adviezen van Advocaat) en lijkt het alsof hij iets van lerend vermogen heeft. Bijzonder mens lijkt het eigenlijk te zijn met twee gezichten.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wie bedenkt dit? Zal wel weer 5min minimaal duren met opruimen.

• toolkist
  • Niet online
Kan iemand die trommel afpakken?
Of anders Almere 6x laten scoren 1e helft zodat ze stil houden? Kanonnen wat irritant zo eentonig

• Agent47

Agent47

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:53

• Gonadan

Gonadan

Nou met de hekel aan Ajax zit het dan alvast goed, dat was punt 1 op zijn CV denk ik. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zat Almere te kijken maar sinds wanneer is vasthouden in de 16 bij een corner een penalty?

Only fools are enslaved by time and space.

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

donleone83 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:08:
Het is weer lekker makkelijk quotejes verzamelen geweest en RvP laat zich daar lekker in mee lokken. Ik schrok ook van het artikel. Maar er staat wel degelijk wat nuance in die mij doet vermoeden dat de journalist het ook wel heel dankbaar enigszins uit zijn verband gerukt heeft. Wat hun taak is natuurlijk.

Overigens gaat óók een coach over zijn selectie. Het was bijvoorbeeld ook echt niet de TD van ManU die het een goed idee vond om 100 miljoen voor Antony te betalen. RvP geeft aan dat hij nu de tijd heeft om alles te bekijken en dat het dan in samenspraak met de TD is om te kijken wat mogelijk is. Dat klinkt al een stuk normaler.

Ik weet nog steeds niet wat nu wijsheid is. In een vacuüm ook je trainer ontslaan brengt ons alleen maar verder weg. En RvP heeft vorig jaar tweede seizoenshelft en de eerste weken van dit seizoen uitstekend gepresteerd. Sommige wedstrijden in augustus waren echt heel goed. Tegelijkertijd heeft hij bewezen het bij tegenslag niet op de rit te krijgen en lijkt het voetbal al maanden helemaal nergens meer op. Zijn dat de blessures en vele wisselingen? Of is het tactisch niet goed genoeg? Bij Ajax klaagt Berghuis ook dat het voor een team moeilijk presteren is zonder vastigheden. Zeg het maar.

Ik snap best dat hij nu blijft zitten. Ik vertrouw er dan wel op dat Eenhoorn (als hij komt) het niet schuwt om harde beslissingen te nemen als de seizoensstart slecht is.
Het Engelse model is onvergelijkbaar. Vaak is de coach ook manager en dan ga je wel over de aankopen.

• toolkist
  • Niet online
FreakNL schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 11:38:
[...]

Het Engelse model is onvergelijkbaar. Vaak is de coach ook manager en dan ga je wel over de aankopen.
Daarnaast laten het voorbeeld van Ten Hag, maar bv ook Slot afgelopen zomer, wel zien dat dat geen heel grote successen oplevert qua transfers ;)

• Russel88
Ik hoop in ieder geval dat Eenhoorn wat aan dat gelek doet. Werkelijk alles wordt gelekt bij Feyenoord.

• DutchOwnage
Russel88 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 14:37:
Ik hoop in ieder geval dat Eenhoorn wat aan dat gelek doet. Werkelijk alles wordt gelekt bij Feyenoord.
Omdat er zoveel zijn die er graag een eigen BV'tje op nahouden daar, zal er altijd gelekt blijven worden door wie dan ook.

• DutchOwnage
toolkist schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 20:21:
Kan iemand die trommel afpakken?
Of anders Almere 6x laten scoren 1e helft zodat ze stil houden? Kanonnen wat irritant zo eentonig
Ik telde toch zeker 3 variaties in het getrommel :9

Je gaat me toch niet vertellen dat je liever iemand met een megafoon hebt toch ;)

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:04
Ja is ie toegelaten door van Persie? :o

Ik denk een goede keuze voor Feyenoord.

XXXVI

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 15:31:
[...]

Ik telde toch zeker 3 variaties in het getrommel :9

Je gaat me toch niet vertellen dat je liever iemand met een megafoon hebt toch ;)
Allebei niet.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:05

Quad

Doof

Gewoon terug naar 2021, lekker rustig.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Gonadan

Gonadan

donleone83 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:43:
[...]

Eens. Als je het over reflectieve personen hebt die regelmatig twijfelen aan zichzelf en genuanceerd zijn over hun eigen tekortkomingen, heb je het doorgaans niet over (oud-)topvoetballers. Jongens die dat wel zijn, zoals Guus Til, zitten aan de ene kant van de schaal. Helemaal aan de andere kant van de schaal zit zo iemand als Wesley Sneijder die zichzelf naar voren lult als TD van Ajax of op zijn minst iets in de staf (waar hij nul kwalificaties voor heeft) en een dag later doodleuk op tv Sutalo keihard afbrandt.

RvP zit iets meer richting de kant van Sneijder met een rotsvast geloof in eigen kunnen. Tegelijkertijd accepteert hij blijkbaar wel hulp (de adviezen van Advocaat) en lijkt het alsof hij iets van lerend vermogen heeft. Bijzonder mens lijkt het eigenlijk te zijn met twee gezichten.
Het zit hem in hiërarchie denk ik. Advocaat stelt zich echt op als assistent en helpt, niet meer dan coachen. Dat trekt RvP wel.
Een TD gaat beleid bepalen, op zijn vingers kijken, iets vinden van wat hij doet. Dat trekt RvP vrij slecht.
Had hij als voetballer ook al last van. Is hij niet dé man dan is hij nukkig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:31:
[...]

Gewoon terug naar 2021, lekker rustig.
In Engeland laten ze zien dat het prima zonder kan :)
Pagina: 1 ... 231 232 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken