Je weet dat er 15 andere teams in de eredivisie zitten dan alleen de klassieke top 3? Clubs en supporters van de middenmoot en subtop kijken wel wat anders tegen Europees voetbal aan. En dat is niet alleen om de extra inkomsten.Mania-92 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 13:52:
[...]
Dan leven we in een andere bubbel. Onder mijn vrienden, waar fans van de gehele klassieke top 3 tussen zitten, hoopt iedereen elk jaar maar op één ding: het kampioenschap. Hoe ver men in Europa komt is helemaal niet relevant, behoudens het feit dat het geld oplevert én dus een betere kans op het kampioenschap volgend jaar. Als het geen geld zou opleveren zou het ook gewoon helemaal niet hoeven dat Europese voetbal, het is vooral een hinderlijke onderbreking (net als interland voetbal overigens) van gewoon een competitiewedstrijd elke week.
Kan je dan niet beter gewoon de top vijf het seizoen erop in de Duitse competitie zetten en dat je dan hier de iets mindere Duitse clubs in onze competitie laat spelen als ruil.OMX2000 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:10:
[...]
Het is controversieel, maar zo'n model of een gecombineerde met de Belgische topclubs ben ik echt wel voorstander van. Maak er dan twee competities van gecombineerd over Nederland en België, een met de topclubs (linkerrijtje), en een me de rest.
Het huidige PSV heeft daar veel meer te zoeken, dan in onze competitie.
Goeie ruil. In plaats van Borussia Dortmund en Bayern München krijg je Heerenveen en Fortuna Sittard op bezoek. Zullen ze vast prima vindenmavaros schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:56:
[...]
Kan je dan niet beter gewoon de top vijf het seizoen erop in de Duitse competitie zetten en dat je dan hier de iets mindere Duitse clubs in onze competitie laat spelen als ruil.
Het huidige PSV heeft daar veel meer te zoeken, dan in onze competitie.
Dat zou prima zijn. Als we dan ook nog het aantal profclubs flink terugbrengen kunnen we die supporters op termijn weer verdelen over de rest.D-e-n schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:08:
[...]
Wat mij betreft hebben we een competitie met tien clubs. Dan speel je als topclub feitelijk alleen maar tegen clubs uit het rechterrijtje. Komt de weerstand enorm ten goede denk ik.
Helaas vinden we dat lastig. Vitesse en ook FC Twente hebben in de recente geschiedenis alle gelegenheid gegeven om die licentie in te trekken. Helaas.
XXXVI
Ik denk niet, dat mocht mijn cluppie om wat voor reden dan ophouden te bestaan ik fan zal kunnen worden van een andere club. Misschien af en toe een wedstrijdje bezoeken(doe ik nu ook al regelmatig) maar zal dan geen SCC meer nemen denk ikephymerous schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 18:47:
[...]
Dat zou prima zijn. Als we dan ook nog het aantal profclubs flink terugbrengen kunnen we die supporters op termijn weer verdelen over de rest.
Helaas vinden we dat lastig. Vitesse en ook FC Twente hebben in de recente geschiedenis alle gelegenheid gegeven om die licentie in te trekken. Helaas.
Maar de nieuwe generatie weer wel. Vandaar op termijnJ-roenn schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 18:52:
[...]
Ik denk niet, dat mocht mijn cluppie om wat voor reden dan ophouden te bestaan ik fan zal kunnen worden van een andere club. Misschien af en toe een wedstrijdje bezoeken(doe ik nu ook al regelmatig) maar zal dan geen SCC meer nemen denk ik
XXXVI
Waarom wordt die Kramer zo gewaardeerd? Vind het maar een speler die heel graag tikken uitdeelt.
Helemaal mee eens. Europees voetbal is voor de meeste "niet traditionele top 3" clubs gewoon geweldig.Ruzor schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:35:
[...]
Je weet dat er 15 andere teams in de eredivisie zitten dan alleen de klassieke top 3? Clubs en supporters van de middenmoot en subtop kijken wel wat anders tegen Europees voetbal aan. En dat is niet alleen om de extra inkomsten.
Hoe mooi is het om in een fantastisch stadion tegen een geweldig grote club te mogen voetballen en je daarmee te meten? Of dat een hele grote europese club bij jou komt spelen? Dat is toch geweldig voor supporters?
Kan me niet voorstellen dat er supporters zijn die Europees voetbal NIET leuk vinden?
Ik als FC Groningen supporter vind het iig geweldig als we Europees mogen spelen.
Deze bijvoorbeeld:
YouTube: 1983: FC Groningen - Atletico Madrid
Edit;
[ Voor 26% gewijzigd door Format-C op 17-04-2026 20:10 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
...Overigens was het Owen Wijndal die namens Ajax de aanvoerdersband droeg tijdens het treffen met FC Twente.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Of je hem nu een kans gunt of niet, hier is hij sowieso niet voor geschikt.Quad schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 20:19:
Het zit je diep hè.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ben ik mee eens, maar ik heb nu een beetje van; 'nu weten we het wel'.Gonadan schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 20:26:
[...]
Of je hem nu een kans gunt of niet, hier is hij sowieso niet voor geschikt.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
En het vervelende is dat dit ze het idee heeft dat ze belangrijk zijn waardoor ze nog minder snel geneigd zijn om op te bokken.Gonadan schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 20:26:
[...]
Of je hem nu een kans gunt of niet, hier is hij sowieso niet voor geschikt.
Fitz Jim ook, heeft weer wat minuten gemaakt, nu een tijd geblesseerd wegens operatie dus straks weer een andere trainer waar ie het opnieuw mag proberen
Ik geloof er niks van dat het voetbal in de breedte gebaat is bij een situatie zoals die uit de jaren 50 toen we internationaal niks voorstelden. De zeges van Ajax en Feyenoord in de jaren 70 en de successen van Oranje die daar rechtstreeks uit voortkwamen hebben zoveel gedaan voor de aantrekkelijkheid van ons voetbal. Stadions zijn beter gevuld en er is meer aandacht dan vroeger. En we leven niet op een eiland. Je ziet nu al overal jongetjes met shirtjes van buitenlandse topvoetballers en van buitenlandse clubs. Dat wordt nog veel meer als we in Nederland niks meer voorstellen. Dan wordt de eredivisie een soort niche voor de liefhebber.Mania-92 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:19:
[...]
Maar dat is toch niet erg? PSV heeft Perisic ook helemaal niet nodig als Ajax en Feyenoord ook mindere spelers hebben. Dat is precies wat ik claim: Het absolute niveau van de competitie doet er voor de doorsnee voetbalfan niet zoveel toe, zolang jou club relatief gezien maar beter is dan de rest. Om je voorbeeld van de Zweedse competitie aan te halen. Een Malmö fan beleeft er waarschijnlijk net zoveel plezier aan om kampioen te worden dan een PSV fan. En als de Eredivisie het niveau van de Zweedse competitie heeft over 10 jaar, dan is het net zo leuk om kampioen te worden als dit jaar.
Ik vergelijk het met mijn scorito pool voor het komende WK. Hoe goed ik het in absolute zin doe boeit me echt helemaal niets. Zolang ik het maar beter doe dan mijn vrienden.
Gezellig tegen FC Dynamosky uit KazachstanFormat-C schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 20:00:
[...]
Helemaal mee eens. Europees voetbal is voor de meeste "niet traditionele top 3" clubs gewoon geweldig.
Hoe mooi is het om in een fantastisch stadion tegen een geweldig grote club te mogen voetballen en je daarmee te meten? Of dat een hele grote europese club bij jou komt spelen? Dat is toch geweldig voor supporters?
Kan me niet voorstellen dat er supporters zijn die Europees voetbal NIET leuk vinden?
Ik als FC Groningen supporter vind het iig geweldig als we Europees mogen spelen.En over sommige wedstrijden wordt jaren later nog gepraat. Zo legendarisch waren ze .
Deze bijvoorbeeld:
YouTube: 1983: FC Groningen - Atletico Madrid
Edit;
[Afbeelding]
Zero compensation
Nee, we weten het helemaal niet anders worden dit soort achterlijke beslissingen niet genomen. Dus SPREAD THE WORD! Want het onheil met die man kent geen grenzen.Quad schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 20:28:
[...]
Ben ik mee eens, maar ik heb nu een beetje van; 'nu weten we het wel'.
Ja dat gevoel heb ik ook, daarom snap ik dit soort besluiten gewoon écht niet.Quad schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 20:28:
[...]
Ben ik mee eens, maar ik heb nu een beetje van; 'nu weten we het wel'.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zou een gat in de lucht springen als Bayern München op visite komt. Daar staan nog wat rekeningen open die je dan prima kan vereffenen op voetbalkundig vlak.JanW schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:16:
[...]
Goeie ruil. In plaats van Borussia Dortmund en Bayern München krijg je Heerenveen en Fortuna Sittard op bezoek. Zullen ze vast prima vinden
Maar dat geldt wel meer voor de grotere clubs in een competitie. Die kleine clubs hebben al een jaarlijkse feestdag als ze de buren op het veld over de knie kunnen leggen of wanneer ze een seizoen in de eredivisie hebben overleefd.
Welaan, de grote bekerfinale komt eraan. NEC treedt aan met Cillessen. Vaak is het alles of niks met Jasper. Ik verwacht dat NEC iets geslepener zal zijn en de beker zal binnenhalen.
Ben benieuwd, hoop op een zege voor NEC.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik vrees een saaie wedstrijd met penalties. Ik vind het altijd iets kneuterigs hebben die finales maar ik gun zowel de AZ als de NEC supporters een mooie avond
.
Eigenlijk is het voor Az belangrijker om deze te winnen dan voor Nec.
Nec krijgt hwrs toch wel Europees voetbal, voor Az wachten dan als laatste optie nog de play-offs waarbij je dan ook nog niet eens bent geplaatst voor de hoofdfase van de Conference League. De Europa League kan je dan sowieso al vergeten
Nec krijgt hwrs toch wel Europees voetbal, voor Az wachten dan als laatste optie nog de play-offs waarbij je dan ook nog niet eens bent geplaatst voor de hoofdfase van de Conference League. De Europa League kan je dan sowieso al vergeten
Daar heeft AZ getuige afgelopen donderdag sowieso een jaartje geen recht op.Harribo schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:25:
Eigenlijk is het voor Az belangrijker om deze te winnen dan voor Nec.
Zal je net zien da AZ ergens in de 107e minuut de winnende goals scoort.
Dat kan er dit seizoen ook nog wel bij.
Dat kan er dit seizoen ook nog wel bij.
Az is wel een team vind ik wat ook zo maar een stuk beter weer kan zijn volgend seizoen.
Ze hebben daar in Alkmaar wel oog voor goed talent en een goede opleiding.
Ze hebben daar in Alkmaar wel oog voor goed talent en een goede opleiding.
Goes maakt mij fysiek misselijk. Je mag nooit iemand iets slecht toewensen, maar voor hem maak ik een uitzondering.
Ik quote je even.PWM schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:31:
Goes maakt mij fysiek misselijk. Je mag nooit iemand iets slecht toewensen, maar voor hem maak ik een uitzondering.
Mocht Goes naar Feyenoord gaan, of je daar nog steeds achter staat.
Bijzondere gedachte om een ander persoon, die je niet kent, iets toe te wensen.
[ Voor 8% gewijzigd door Quad op 19-04-2026 18:34 ]
nggyu nglyd
Wens hem niks toe maar sta ook niet raar te kijken als hem een Kokmeijertje overkomt.PWM schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:31:
Het is echt wachten tot hij de verkeerde tegenkomt.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Tot nu toe wel een vermakelijke pot voetbal, biertje erbij prima zondagavond 🙂
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Je weet niet wat ik hem toewens hèQuad schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:33:
[...]
Ik quote je even.
Mocht Goes naar Feyenoord gaan, of je daar nog steeds achter staat.
Bijzondere gedachte om een ander persoon, die je niet kent, iets toe te wensen.
Maar als hij naar Feyenoord zou gaan, hoop ik dat hij enkel op de bank zit.
Ik vind zo'n reactie niet ok. Je gaat toch niet iemand iets slechts wensen, laat staan een voetballer die ver van je af staat?PWM schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:31:
AZ speelt slimmer dan Nec heb ik het idee. Ban gebroken nu
Hear hear.PWM schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:31:
Typisch trouwens: beelden direct na de 1-0 en zie je een vrouw lachen in het NEC publiek.
Iedereen snapt toch wat @PWM zegt? Het is gewoon wachten tot dat wannabe klootviooltje een keer iemand tegen komt en dan ligt ie. Het is al wel duizend keer in beeld geweest wat voor een knecht hij is. Deze gast loopt constant te klooien en te doen en wij maar vallen over een wel/geen rode kaart voor Sandler.
[ Voor 32% gewijzigd door Typhone op 19-04-2026 18:42 ]
Zo'n Goes brengt dan weer wel gif mee, die Feyenoord goed kan gebruiken.PWM schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:36:
[...]
Je weet niet wat ik hem toewens hè
Nee, gewoon niet grappig en bijzonder ongepast, of het nu Goes of iemand anders is.PWM schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:36:
[...]
Je weet niet wat ik hem toewens hè
nggyu nglyd
Ja, zijn gedrag heeft zeker een risico om de verkeerde tegen te komen. Maar daar hoop je dan toch niet op?Typhone schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:39:
[...]
Hear hear.
Typisch trouwens: beelden direct na de 1-0 en zie je een vrouw lachen in het NEC publiek.
Iedereen snapt toch wat @PWM zegt? Het is gewoon wachten tot dat wannabe klootviooltje een keer iemand tegen komt en dan ligt ie. Het is al wel duizend keer in beeld geweest wat voor een knecht hij is. Deze gast loopt constant te klooien en te doen en wij maar vallen over een wel/geen rode kaart voor Sandler.
Echt normen en waarden zijn soms ver te zoeken zodra het over voetbal gaat. Laten we het hier gewoon netjes houden.
Daarnaast, wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet gij dat ook een ander niet.
nggyu nglyd
De man is staat in het veld en probeert anderen pijn te doen. Zo’n duw tegen een verdediger die dan weer de keeper raakt is bewust, gemeen en met de hoop dat het mis gaat. Geen enkele medelijden als hem iets overkomt.
Ik moest toch stiekem lachen om @PWM ’s post. Laten we niet voor anderen bepalen wat wel en niet grappig is. Dat is in mijn ogen pas bijzonder ongepast.Quad schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:42:
[...]
Nee, gewoon niet grappig en bijzonder ongepast, of het nu Goes of iemand anders is.
[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 19-04-2026 18:51 ]
XXXVI
*knip*
En iemand zo concreet geweld toewensen gaat wel te ver.
[ Voor 79% gewijzigd door tweakduke op 20-04-2026 13:11 ]
Welk?
Die gast knijpt, butst, beukt en doet de hele wedstrijd maar ongepaste dingen die net wel/niet binnen het toegestane liggen. Als hij een keer gigantisch eruit getrapt wordt door iemand en een maandje of 3 eruit ligt dan komt ie wellicht een keer tot bezinning. Dat risico loopt hij en daar vraagt hij om. Tijd dat hij eens gewoon zijn voeten laat spreken of een stap (niveau) terug doet als het te moeilijk is zonder rariteiten.Quad schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:45:
[...]
Ja, zijn gedrag heeft zeker een risico om de verkeerde tegen te komen. Maar daar hoop je dan toch niet op?
Echt normen en waarden zijn soms ver te zoeken zodra het over voetbal gaat. Laten we het hier gewoon netjes houden.
Daarnaast, wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet gij dat ook een ander niet.
Wtf was dat voor een reclame tijdens de wedstrijd? Opeens keihard gejuich
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Het is serieus bedoeld en niet grappig dus weet niet wat je bedoelt.ephymerous schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:47:
[...]
Ik moest toch stiekem lachen om @PWM ’s post. Laten we niet voor anderen bepalen wat wel en niet grappig is.
Maar Goes kan natuurlijk wel heel irritant zijn. Ook wel ok en handig voor je team totdat het de grenzen overschrijdt. Hij heeft wat te leren.
Hoewel ik wel het idee heb dat dat langzamerhand beter wordt.
Snap wel dat Az hem opstelt, verder goede voetballer. Komt vaak uit moeilijke situaties.
Denk dat de mensen om hem heen hem moet onderwijzen.
Een rot trap gaat hem niet veranderen hoor
[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 19-04-2026 18:51 ]
Dit wordt niks voor NEC, Ouaissa nu hard geraakt. Jammer.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Die spelen ook totaal geen voetbal as we speak. Niet het befaamde NEC voetbal. Ik voel een nachtkaars aankomen.Maarten_E schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:51:
Dit wordt niks voor NEC, Ouaissa nu hard geraakt. Jammer.
AZ oogt wat volwassenener en overtuigender heb ik het idee. Haalt Nec uit hun spel.Typhone schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:52:
[...]
Die spelen ook totaal geen voetbal as we speak. Niet het befaamde NEC voetbal. Ik voel een nachtkaars aankomen.
*knip*
[ Voor 85% gewijzigd door tweakduke op 20-04-2026 13:11 ]
Achja Goes, ik hou niet van dat soort voetballers, als ze bij de Gegner spelen, maar bij jouw team.... altijd welkom dat soort klootzakkken.
*knip*
[ Voor 95% gewijzigd door tweakduke op 20-04-2026 13:12 ]
Welk?
Gadver, hoopte op buitenspel maar is op eigen helft
Aparte tegenstander dat AZ. Voetballend vind ik het niet heel bijzonder. Ik had meer van NEC verwacht.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ik neem aan dat er geen slot op je browser zit toch.
Feit dat “deugen” iets slecht is geworden is op zichzelf al belachelijks. Maar daarmee beken je ook kleur.
On topic. Nec heeft het niet. Hun middenveld is compleet tandloos. Az heeft dat goed voor elkaar.
[ Voor 16% gewijzigd door tweakduke op 20-04-2026 13:12 ]
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Goes mag zijn hoofd binnen de lijnen soms verliezen, maar op het forum verliezen sommige Tweakers hun verstand en vliegen de verwensingen in het rond
Nouja, NEC zakt gewoon keihard door de hoeven.
Eindelijk is duidelijk dat ze dit seizoen echt niet zo bijzonder zijn, maar dat de weerstand gewoon matig was.
Nu krijgen ze een kee rwat weerstand en direct klaar
Eindelijk is duidelijk dat ze dit seizoen echt niet zo bijzonder zijn, maar dat de weerstand gewoon matig was.
Hopelijk is dit ook het einde van het gedweep met Schreuder en het gelul dat ie naar Ajax of Feyenoord moet.LZ86 schreef op zondag 19 april 2026 @ 19:41:
XXXVI
Jammer voor NEC.
Doelpuntenfestijn is begonnen. Gefeliciteerd az
Is gewoon een driftig team, niks meer of minder.LZ86 schreef op zondag 19 april 2026 @ 19:41:
Het enige wat ik vandaag zie zijn de lange ballen en duels, verder amper iets.
Nou nou nou wat een niveau
Het gaat niet over moreel goed zijn of iemand de les te lezen maar om weten wat iemand kan overkomen in de wereld en hoe zoiets voelt. Blijkbaar missen sommigen dat (nog).
AZ op 3-0,het zat eraan te komen. Az verdedigt disciplinair met zijn allen en Nec geeft soms dan ook naïef ruimtes weg. Tenminste zo zie ik het.
Toch wel de ervaring van een Az die het wint van Nec.
[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 20-04-2026 13:13 ]
Trainer van AZ is ook niet de meest snuggere volgens mij?
Het gaat om veiligheid. Iets dat je steeds meer ziet, mede dankzij de grip die we niet meer hebben op bepaalde gasten.
Het gaat om veiligheid. Iets dat je steeds meer ziet, mede dankzij de grip die we niet meer hebben op bepaalde gasten.
Waarom werd het nou stilgelegd ?
3-1 NEC maar dit is te laat, 11 minuten te gaan.
In een ander topic kreeg ik te horen: zoek het zelf maar op. Maar ik ben niet zo.Agent47 schreef op zondag 19 april 2026 @ 19:49:
Waarom werd het nou stilgelegd ?
Geen idee om eerlijk te zijn? Het zal wel iets serieus zijn, anders bel je niet lijkt me? Dacht dat de commentator iets zei over vuurwerk/iets gepland?
Ik hoop toch dat het stilleggen en al dat rollebollen, erbij worden geteld?
edit:
nu weer 5 minuten vieren..
nu weer 5 minuten vieren..
[ Voor 23% gewijzigd door HollowGamer op 19-04-2026 19:57 ]
Haha die lijnen compleet clownesk getekend. Wat zegt dat nu joh?
Haha doe je stoer je shirtje uit loop je in je bh-tje rond
Domme dagjeslul ook met die fakkel. Morgenvroeg 05:00 wordt er op de deur geklopt, niet zacht wel hard. Wat een ongelooflijke droefhaas haha.HollowGamer schreef op zondag 19 april 2026 @ 19:48:
Trainer van AZ is ook niet de meest snuggere volgens mij?
Vreemd ja, ik ving ook iets op over vuurwerk en het stond ook op de borden...maar er was niets in beeld. En in het begin van de wedstrijd en 2e helft waren ook volop fakkels te zien. Die mogen ze wat mij betreft ook afschaffen, want de wedstrijd begon later door de rookHollowGamer schreef op zondag 19 april 2026 @ 19:53:
[...]
In een ander topic kreeg ik te horen: zoek het zelf maar op. Maar ik ben niet zo.![]()
Geen idee om eerlijk te zijn? Het zal wel iets serieus zijn, anders bel je niet lijkt me? Dacht dat de commentator iets zei over vuurwerk/iets gepland?
Anders doe je even je handen omhoog als keeper?
Het is verdient van AZ. Deze finale is wel al leuker dan al die vorige edities.
Het is verdient van AZ. Deze finale is wel al leuker dan al die vorige edities.
Kennelijk werden die van een ander vak gegooid?Ruzor schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:05:
[...]
Vreemd ja, ik ving ook iets op over vuurwerk en het stond ook op de borden...maar er was niets in beeld. En in het begin van de wedstrijd en 2e helft waren ook volop fakkels te zien. Die mogen ze wat mij betreft ook afschaffen, want de wedstrijd begon later door de rook
Dit is echt het slechtste seizoen wat ik heb gezien in 20 jaar. Helaas kan deze wedstrijd dat niet veranderen. Wel gewoon terechte overwinning van AZ.
Hopelijk volgend seizoen meer lol.
Weet je wat ik zo erg vind.. meer clubs gaan nu dus met een B-elftal spelen.PWM schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:05:
Dit is echt het slechtste seizoen wat ik heb gezien in 20 jaar. Helaas kan deze wedstrijd dat niet veranderen. Wel gewoon terechte overwinning van AZ.
Terwijl ze overal in Europa met hun beste 11 spelen, krijgen wij een competitie die nog een niveau lager is.
Deruxian schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:04:
Haha doe je stoer je shirtje uit loop je in je bh-tje rond
NEC zie ik op deze manier ook geen plek 2 meer pakken. Denk dat daar iets is geknapt.
Die moeten rust nemen.Maarten_E schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:08:
NEC zie ik op deze manier ook geen plek 2 meer pakken. Denk dat daar iets is geknapt.
Precies dat dus. Zal mn voorspelling alvast aanpassen. Denk dat die niks meer gaan winnen.Maarten_E schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:08:
Enige voordeel wat ik kan bedenken is dat AZ tegen Feyenoord misschien wat B spelers op gaat stellen en spelers rust gaat gunnen voor volgend seizoen / transfers.
AZ heeft voor hun het maximale er nu uitgehaald.
AZ heeft voor hun het maximale er nu uitgehaald.
Meer dan verdiende overwinning van AZ. Zaten teveel speler van NEC helemaal niet in dewedstrijd.
Flickr PSN ID= cheironnl
Dit AZ had ergens volgende maand met een Europese beker kunnen rondlopen. We zullen het nooit weten, want ze hebben dat op lopen offeren voor dit hier.
NEC gaat wel naar europa, maar champions league wordt hem niet vrees in..
Fullham en Brighton spelen in een veel zwaardere competities. Die nemen nooit rust.mavaros schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:12:
Dit AZ had ergens volgende maand met een Europese beker kunnen rondlopen. We zullen het nooit weten, want ze hebben dat op lopen offeren voor dit hier.
Ik vind eigenlijk dus niet dat het kan. Deze hadden echt wel gewonnen als ze verder waren gekomen.
Hoor die knuppels zingen: we gaan Europa in. Donderdag zongen ze nog: we gaan Europa uit. Schizofrenen daar in Alkmaar.
Hans Kraai gaat weer diepte interviews doen.. sommige spelers moeten even het op zich in laten werken.
Fulham en Brighton hebben ook ruim 3-4x zoveel te besteden, als het niet meer is.HollowGamer schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:14:
[...]
Fullham en Brighton spelen in een veel zwaardere competities. Die nemen nooit rust.
Ik vind eigenlijk dus niet dat het kan. Deze hadden echt wel gewonnen als ze verder waren gekomen.
Die spelen ook niet Europees..toolkist schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:17:
[...]
Fulham en Brighton hebben ook ruim 3-4x zoveel te besteden, als het niet meer is.
Dus je verklaart nu zelf waarom ze geen rust nodig hebben?
Nee? AZ moet rust nemen, terwijl ze in een lagere competities spelen t.o.v. de PL.toolkist schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:20:
[...]
Dus je verklaart nu zelf waarom ze geen rust nodig hebben?
Zit er nog een bijzondere gedachte achter die badjassen of is het gewoon een slimmigheidje om de sponsoren van AZ uit het zicht te krijgen ten behoeve van dat gokbedrijf?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is al jaaaaaaren traditie, al sinds de jaren 60.Gonadan schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:31:
Zit er nog een bijzondere gedachte achter die badjassen of is het gewoon een slimmigheidje om de sponsoren van AZ uit het zicht te krijgen ten behoeve van dat gokbedrijf?
Lol inderdaad. Is me gewoon nog nooit echt opgevallen, of er was geen plekje voor in mijn geheugen.sus schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:34:
[...]
Dat is al jaaaaaaren traditie, al sinds de jaren 60.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
AZ heeft ook echt hetzelfde niveau wisselspelers als een PL-club 🤔.HollowGamer schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:23:
[...]
Nee? AZ moet rust nemen, terwijl ze in een lagere competities spelen t.o.v. de PL.
Gonadan schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:31:
Dat klopt niet helemaal.sus schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:34:
[...]
Dat is al jaaaaaaren traditie, al sinds de jaren 60.
De badjassen waren voor de eerste wereld oorlog er een keer voor de zilveren bal trofee.
Nooit voor de knvb beker finale.
De badjas in 1995 officieel geïntroduceerd bij de KNVB Bekerfinale (toen Feyenoord won van FC Volendam). Sindsdien is het een vast onderdeel van de ceremonie.
Amstel bedacht dat badjassen de ideale plek waren voor een groot sponsor logo. Omdat spelers hun wedstrijdshirt (met eigen sponsor) vaak uitdoen of overhandigen, zorgde de badjas ervoor dat het logo van de hoofdsponsor van de beker pontificaal in beeld kwam tijdens de huldiging.
Niets traditie maar een commercieel doeleinde
Toen ik het de eerste keer zag en mede daardoor vind ik het een vreselijke toevoeging.
[ Voor 15% gewijzigd door d-vine op 19-04-2026 21:38 ]
Ik kan je niet volgen.HollowGamer schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:23:
[...]
Nee? AZ moet rust nemen, terwijl ze in een lagere competities spelen t.o.v. de PL.
AZ heeft meer wedstrijden te spelen, maar toch is het volgens jou raar dat ze rust moeten nemen. Waarbij Fulham en Brighton veel meer kunnen betalen aan (en voor) een speler, en dus ook spelers kunnen halen die fysiek beter zijn (daar zit ook gewoon een prijskaartje aan).
Maar AZ boeit dus niet meer in de strijd om EU voetbal.
Zoals het er nu voorstaat NEC voorronde CL en Twente EL.
Play offs: Ajax, Groningen, Heerenveen en Utrecht.
Zoals het er nu voorstaat NEC voorronde CL en Twente EL.
Play offs: Ajax, Groningen, Heerenveen en Utrecht.
Ajax heeft ook nog geen makkelijk programma vind ik. Dat worden wrs play-offs voor Ajax, daar zullen ze dan niet blij mee zijn in Amsterdam.
En mocht je die winnen.... 32e voorronde Conference League... Jahoooo
AZ heeft hele goede zaken gedaan gisteren.
Gezien het WK en hoe laat spelers daardoor terugkomen tov start voorrondes zou je bijna (nadruk op bijna) wensen dat Ajax helemaal geen Europees haalt.Harribo schreef op maandag 20 april 2026 @ 14:55:
Ajax heeft ook nog geen makkelijk programma vind ik. Dat worden wrs play-offs voor Ajax, daar zullen ze dan niet blij mee zijn in Amsterdam.
Welke WK gangers heeft Jordi op het oog dan als versterking? Want buiten Sutalo en Itakura kan er op volle oorlogssterkte worden begonnen?toolkist schreef op maandag 20 april 2026 @ 15:11:
[...]
Gezien het WK en hoe laat spelers daardoor terugkomen tov start voorrondes zou je bijna (nadruk op bijna) wensen dat Ajax helemaal geen Europees haalt.
Het hele seizoen is al niet makkelijk, laat staan die laatste potjes.Harribo schreef op maandag 20 april 2026 @ 14:55:
Ik zou het niet erg vinden als Ajax een keer geen EU speelt. Dan gaat er misschien een keer echt wat gebeuren ipv dat aanpappen en nat houden.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken