I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Maar dat is niet zijn clubliedgroggy schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:36:
[...]
Voeg nou is daad bij het woord en reageer niet... Ga lekker genieten van de pot voetbal.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Wie heeft het over social media? Ik niet. Wel over media. Jij eerder ook, dus deze draai volg ik niet.Harribo schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:35:
[...]
Dat is social media in het algemeen niet.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ga dit even lekker via dm doen of kap er mee.FirePuma142 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:38:
[...]
Wie heeft het over social media? Ik niet. Wel over media. Jij eerder ook, dus deze draai volg ik niet.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Er staan genoeg neuzeldraadjes of losse flodders tussen tijdens een wedstrijd. Je kunt ook gewoon door scrollen. Doe ik ook.gws24 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:39:
[...]
Ga dit even lekker via dm doen of kap er mee.
[ Voor 93% gewijzigd door Harribo op 30-09-2025 22:42 ]
KappenFirePuma142 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:41:
[...]
Er staan genoeg neuzeldraadjes of losse flodders tussen tijdens een wedstrijd. Je kunt ook gewoon door scrollen. Doe ik ook.
KappenHarribo schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:42:
[...]
Daar begon het mee. Er werd wat geroepen op X.
Hij kan dalijk het publiek bedanken. Of hij dat nu in Marseille doet of elders er zitten er evenveel die er iets om geven: 0Holk schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:42:
Zouden ze het vliegticket van Heitinga nog kunnen omzetten naar een enkeltje?
En wie moet er dan trainer worden? Ik vrees dat die hetzelfde probleem krijgt.
Ik denk nl dat Farioli een exceptioneel goede trainer is die je niet zo maar weer krijgt.
Hoop uiteraard dat ik ongelijk heb
Dick lukkien. Die presteert overHarribo schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:44:
Zit trouwens te denken... Heitinga kan wel weg maar de directie blijft zitten.
Ik denk nl dat Farioli een exceptioneel goede trainer is die je niet zo maar weer krijgt.
Er is iemand vrij met een goede reeks bij Ajax, maar of die wil, of die kan en of Ajax die wil hebben moet ik nog maar zienHarribo schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:44:
Past niet bij Ajax vrees ik. Veel te nuchtere Groninger.
Wel een goede trainer. Maar hij krijgt er nu ook het materiaal voor. Taha, Janse, Resink, Blokzijl
Ajax moet volgens mij echt terug naar de eigen jeugd. Zo heeft Feyenoord en Groningen het in moeilijke tijden ook gered. Denk ik hoor
[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 30-09-2025 22:48 ]
Ik was ook sarcastisch, sorryHarribo schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:48:
[...]
Wel een goede trainer. Maar hij krijgt er ook het materiaal voor.
Ajax moet volgens mij echt terug naar de eigen jeugd. Zo heeft Feyenoord en Groningen het in moeilijke tijden ook gered
Het zou al veel helpen als je gewoon speelt naar de mogelijkheden van de selectie. Dat betekent zone verdediging en een lager verdedigend blok zodat je compacter staat en geen grote ruimtes weggeeft; en daarmee kan je best attractief aanvallend spelen. Als zelfs van Basten en Sneijder dit zien dan kan volgens mij elke andere trainer dan Heitinga/Keizer dit ook zien.Harribo schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:44:
I see what you did there: kijk even Teletekst 829/830 en zoek Jong AjaxHarribo schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:48:
[...]
Wel een goede trainer. Maar hij krijgt er ook het materiaal voor.
Ajax moet volgens mij echt terug naar de eigen jeugd. Zo heeft Feyenoord en Groningen het in moeilijke tijden ook gered. Denk ik hoor
Als hij binnen een bepaalde periode weer aan het werk gaat krijgt hij zijn ontslag'vergoeding' niet (volledig).Holk schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:47:
[...]
Er is iemand vrij met een goede reeks bij Ajax, maar of die wil, of die kan en of Ajax die wil hebben moet ik nog maar zien
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Wil je mij niet zo laten schrikken?ST10©DE schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:48:
[...]
Lukkien naar PSV, Heitinga naar Groningen (voor @Harribo en Bosz naar Ajax.
Enige wat lastig is , Atletico draait weer als een malle dus die gaat niet weg
[ Voor 3% gewijzigd door Megupe op 30-09-2025 22:50 ]
Oops... Duidelijk dat ik dat niet meer echt volg.Typhone schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:48:
[...]
I see what you did there: kijk even Teletekst 829/830 en zoek Jong Ajax
Groningen voetbalt geen kkd meer
Je staat 10 punten voor op de eerstvolgende club onder je. Ik zie het probleem niet.Typhone schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:48:
[...]
I see what you did there: kijk even Teletekst 829/830 en zoek Jong Ajax
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
JohSoulizer schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:50:
Dit Ajax heeft helemaal niks te zoeken in de champions league.
Dat is niet genoeg zo bleek vorig jaarMaarten_E schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:50:
[...]
Je staat 10 punten voor op de eerstvolgende club onder je. Ik zie het probleem niet.
Captain hindsight in tha houseSoulizer schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:50:
Dit Ajax heeft helemaal niks te zoeken in de champions league.
Gaat een half Jong PSV er harder af tegen Leverkusen of niet?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
En 4 wedstrijden meer gespeeld. Reken maar dat Vitesse boven JA gaat eindigenMaarten_E schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:50:
[...]
Je staat 10 punten voor op de eerstvolgende club onder je. Ik zie het probleem niet.
Analyseren, mouwen opstropen, naief, bespreken. Bla bla bla. Puppet.groggy schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:53:
Wie kan voorspellen wat Heitinga ga zeggen?
taken, afspraken, lastige uitwedstrijd, opbouwen. Stop de tijd.groggy schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:53:
Wie kan voorspellen wat Heitinga gaat zeggen?
Geen goals uit de corner. Daar ook goed op gehamerd en dus ook goed uitgevoerdgroggy schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:53:
Goede tegenstander , we waren niet goed genoeg. Het moet beter.Typhone schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:53:
[...]
Analyseren, mouwen opstropen, naief, bespreken. Bla bla bla. Puppet.

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Leverkusen gaat ook niet zo goed meer, zelfs een gehavend PSV zal er niet zo slecht af gaan als Ajax hier.Maarten_E schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:52:
Vraag van de komende 24 uur:
Gaat een half Jong PSV er harder af tegen Leverkusen of niet?
Dat weet hij zelf niet op het moment dat de woorden zijn mond verlaten. Als je dat kan voorspellen wil ik graag weten wat de winnende Lotto nummers zijn komende week.groggy schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:53:
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Werd met Mokio wel wat beter dacht ik. Nou ja... Minder beschamend mag ookGonadan schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:54:
Ik ben in ieder geval bij dat het krachtsverschil niet op het wedstrijdformulier te zien is.
En stop dat proces maar op een donkere plek, idiote uitspraken.Typhone schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:54:
Marseille is verder dan Ajax. Nee lamlul jouw balverlies en scherpte zijn verder dan Ajax.
XXXVI
Hahaha we moeten ons achter de oren krabben.ephymerous schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:55:
[...]
En stop dat proces maar op een donkere plek, idiote uitspraken.
Harde les.
Gruwelijk wat een interview.
[ Voor 90% gewijzigd door Outerspace op 30-09-2025 22:59 . Reden: Gewoon een TR indienen ]
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
[ Voor 90% gewijzigd door Outerspace op 30-09-2025 22:59 . Reden: Doe maar niet ]
Ja sorry ben zo bloedserieus nu met deze spannende wedstrijd
We weten het wel dat Heitinga ons niet het kampioenschap gaat brengen, maar een lief dagboek over Heitinga geschreven door 20 Ajacieden hoef ik echt niet
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Naja, zesde in de Bundesliga. Niet top, maar geen middenmoter. Ben bang dat PSV niet op elkaar ingesteld gaat zijn, alle aanvallende impulsen van Til moeten komen en Veerman vakkundig wordt geneutraliseerd. Vervolgens een verdediging die wordt overlopen door ontbreken van Dest et voila.dutchgio schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:54:
[...]
Leverkusen gaat ook niet zo goed meer, zelfs een gehavend PSV zal er niet zo slecht af gaan als Ajax hier.
Hopelijk wordt Veerman nog even goed ziek. Die kunnen we missen als kiespijn.Maarten_E schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:58:
[...]
Naja, zesde in de Bundesliga. Niet top, maar geen middenmoter. Ben bang dat PSV niet op elkaar ingesteld gaat zijn, alle aanvallende impulsen van Til moeten komen en Veerman vakkundig wordt geneutraliseerd. Vervolgens een verdediging die wordt overlopen door ontbreken van Dest et voila.
Hebben we een screen van dat hout? Ik ben gek op bomen maar ik heb t niet live kunnen zienMegupe schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:58:
Vind de reacties van Wesley en Marco hout snijden. En Helène ook iets met hout 😇
Afgelopen weekend was hij wel oke, maar hij wordt in Europese wedstrijden compleet overlopen. Ben benieuwd of Bosz de variant weer toe gaat passen met Schouten in de verdediging.ST10©DE schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 23:02:
[...]
Hopelijk wordt Veerman nog even goed ziek. Die kunnen we missen als kiespijn.
En desnoods een 6-3-1. Was met Luuk nog een optie geweest ook. Een vleugelverdediger legt de bal voor, de middenvelders beschermen Luuk en Luuk kopt vrij binnen.
Nee, ik speel geen Fifa, hoe bedoel je.
[ Voor 4% gewijzigd door Maarten_E op 30-09-2025 23:06 ]
Ja. InteressantMegupe schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:58:
Vind de reacties van Wesley en Marco hout snijden. En Helène ook iets met hout 😇
Alleen jammer dat ze onderbroken worden in hun uitleg om interviews te zien. Wat moeten die spelers dan zeggen nu?
Moeten naast spelers ook coaches een dopingplasje doen?
Bestaat toch niet dat dit nuchter is

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Winnaargroggy schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:54:
[...]
Goede tegenstander , we waren niet goed genoeg. Het moet beter.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Lijkt me voor Jonnie geen goed idee, betekent direct levenslange schorsingBastie-88 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 23:14:
Gewoon even om te checken.
Moeten naast spelers ook coaches een dopingplasje doen?
Bestaat toch niet dat dit nuchter is
Dan ga ik het potje er hoogstpersoonlijk onderhoudenmad-dog schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 23:16:
[...]
Lijkt me voor Jonnie geen goed idee, betekent direct levenslange schorsing
Bij Heitinga rent iedereen maar als een kip zonder kop over het veld. Constant 2 of 3 man die, al wijzend, dezelfde man dekken terwijl ze 3 anderen compleet ongedekt laten. Dit moet zo relaxed zijn voor tegenstanders.
Flickr PSN ID= cheironnl
Ik zou de datum 26 dagen naar voren halen…Han schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:39:
[...]
We gaan het zien hoop ik... voorlopig heb ik maandag 27 oktober in mijn agenda rood omcircelt, dat is de dag dat Ajax Heitinga op non-actief gaat zetten
Dit is niet houdbaar meer
Life is what happens while you're busy making other plans
Naast die clichés is het ergste nog wel:Typhone schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:56:
[...]
Hahaha we moeten ons achter de oren krabben.
Harde les.
Gruwelijk wat een interview.
'Met De Zerbi weet je dat ze spelen vanuit die structuur', ging Heitinga nog in op de trainer bij de tegenstander en hoe hij zich daarop had voorbereid. 'Wij probeerden ze hoog onder druk te zetten en op momenten was dat goed.
Dus je weet hoe De Zerbi speelt en alsnog ga je hoog druk zetten en één op één spelen en nu nog steeds niet inzien dat je tactische keuzes prut zijnBaalde hij nog van zijn eigen tactische keuzes? 'Nee.'

Misschien in het begin van Farioli, toen het begon te lopen en het idee er achter gestalte kreeg was er volgens mij voldoende steun. Jammer van het verprutsen op het laatst maar als je van te voren had gezegd je wordt tweede dan had iedereen getekend.LZ86 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:21:
[...]
De roep vanuit de harde kern (die blijkbaar best wat te vertellen hebben) om een Ajax dna trainer en dat zogenaamde Ajax spel was anders best hard. Die hebben het hele seizoen aan de stoelpoten van Farioli lopen zagen.
Nu hebben ze hun zin gekregen. Denk je dat ze er blij mee zijn?
Nu was het verliezen van de titel zuur natuurlijk, maar als psv die inzinking niet had gehad, dan had je gewoon goed gepresteerd door 2e te worden.
Ik denk dat niemand hier blij mee is. In welke supporters geleding dan ook.
Gisteren avond door de selectie zitten scrollen en wat je allemaal in het veld hebt staan en op de bank dat is Ajax of topclub onwaardig.
Je hebt Gloukh nu maar die kan in zijn eentje ook niet alles redden en zeker niet op een positie waar je een echte spits voor nodig hebt. Hopen dat Dolberg straks wat kan betekenen daarvoor is het nog wat vroeg om te beoordelen, hier geldt ook voor als die speelt in een zoutzakken team komt er niets van terecht.
Dan heb je Godts nog op de flanken die wat acties heeft en er loopt maar 1 echt goed talent nog rond dat is Bouwman wat nood ter benen weer een verdediger is.
De rest is gewoon matig tot slecht kan er niets anders van maken, en dat blijkt wedstrijd na wedstrijd wel weer.
Ajax koos voor Heitinga, wat eerlijk gezegd ook niet de beste optie was. Maar het grootste probleem is dat je geen stabiel beleid en geen goed doordachte selectie hebt. Als je om de twee à drie jaar een nieuwe trainer haalt zonder een duidelijke lijn, dan kom je nergens. Dan word je het Manchester United van Nederland.
Ten Hag is nu beschikbaar. Voor het buitenland lijkt hij misschien minder geschikt, maar voor Ajax zou hij in mijn ogen een uitstekende oplossing zijn om zo snel mogelijk Heitinga te vervangen.
Of weer een goede buitenlandse trainer, want men kan wel roepen Ajax dna dit en dat maar het dna is al jaren zoek bij de Amsterdammers en ook niet meer dan een modewoord
En als added bonus ook nog durven zeggen dat je goed begon. 2-0 achter na 12 minuten, inderdaad een prima begin. Of zou ie alleen de aftrap bedoeld hebben? (geen idee of Ajax die had, was niet thuis dus heb er 'helaas' niks van gezien)gws24 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 23:43:
[...]
Naast die clichés is het ergste nog wel:
[...]
[...]
Dus je weet hoe De Zerbi speelt en alsnog ga je hoog druk zetten en één op één spelen en nu nog steeds niet inzien dat je tactische keuzes prut zijn
Maar het blijft een amateuristisch zooitje met geen enkele lijn. Je moet het hebben van gelukkige combinaties van factoren. Een overmars die Blind & Tadic haalt, dan vallen er andere dingen goed, Ten Hag die er een team van maakt. En dan heb je even een goede periode. Maar waar ze dan praten over de organisatie en het proces als het goed gaat, blijkt daar niets van als die bepalende mensen weer weg zijn en stort het kaartenhuis weer in.
Neem daar het eeuwige gedoe in de raad van commissarissen bij en je komt structureel nergens.
Waar heb je ze dat horen zeggen dan? Er werd om aanvallender voetbal gevraagd, ook hier en ook door mij, maar zeer zeker niet om iemand met een Ajax verleden.LZ86 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:21:
[...]
De roep vanuit de harde kern (die blijkbaar best wat te vertellen hebben) om een Ajax dna trainer en dat zogenaamde Ajax spel was anders best hard. Die hebben het hele seizoen aan de stoelpoten van Farioli lopen zagen.
Nu hebben ze hun zin gekregen. Denk je dat ze er blij mee zijn?
Ten Hag is helemaal niet beschikbaar, die is dit seizoen financieel gegijzeld door Bayer Leverkusen. Zodra hij dit seizoen een trainersplek vindt dan gaat dat grotendeels ten koste van zijn ontslagpremie van 5 miljoen.d-vine schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 07:50:
Ten Hag is nu beschikbaar.
Natuurlijk hoeft Ten Hag het niet te doen voor het geld, hij was al rijk voordat hij überhaupt begon aan zijn trainerscarriere maar geld weggooien doet niemand.
Daarnaast moet je je afvragen of het slim is om Ten Hag terug te halen, prestaties uit het verleden bieden 0,0 garanties voor de toekomst en het is maar de vraag of hij dit Ajax weer op de rails krijgt. Ten Hag beschikte in zijn tijd bij Ajax over uitzonderlijk goede spelers, die zijn er nu in de verste verte niet meer. Er zal weinig eer te behalen zijn vrees ik, de kans dat je faalt met deze selectie is groter dan dat je het weer aan de gang krijgt. Ajax heeft wederom behoefte aan een trainer a la Farioli, die de ploeg naar kunnen laat spelen. Maar ja, daarmee ga je het publiek niet vermaken.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ajax is Hato en Henderson kwijt en is op het moment zn spitsen kwijt, dan blijft er naar mijn bescheiden mening een matige selectie over waar ook weinig meer van te maken is dan Heitinga laat zien. Cruciale spelers als Berghuis en Klaassen worden niet beter, en spelers als Glough en Moro moeten nog stappen maken en dat heeft tijd nodig.
Baas en Godts worden nu als toppers gezien terwijl die jongens 5 jaar geleden gewoon naar FC Groningen waren afgevloeid omdat er 4 beter spelers voor ze zaten.
Ik heb vorig seizoen ook altijd geroepen dat het niet aan Priske lag omdat er (na blessures) gewoon niet meer mogelijk was bij Feyenoord. Dat zie ik nu bij Ajax ook.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zolang Ajax een bedrijf (beursnotering) en geen voetbalclub is zie ik het somber in. Je hebt gewoon niet de snelheid om bepaalde deals door te drukken omdat alles langs die verdomde rvc moet
Al dat Ajax dna/Ajax verleden geleuter komt meestal voornamelijk vanuit de media en praatpopjes als vd gijp. Enige wat ze volgens mij vanuit Ajax zelf wel eens gezegd hebben is iets als "hij kent de club", wat ik overigens ook een volledig onzinnig statement vind.toolkist schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:14:
[...]
Waar heb je ze dat horen zeggen dan? Er werd om aanvallender voetbal gevraagd, ook hier en ook door mij, maar zeer zeker niet om iemand met een Ajax verleden.
Het is gewoon erg jammer. Ik heb werkelijk niemand horen zeggen (los van Ajax directie) dat ze het zagen zitten in Heitinga en dat lijkt vooralsnog volledig terecht. Ik zie ook werkelijk 0 verschil met zijn 1e periode. Zijn media optredens zijn nog steeds tenenkrommend en als je de spelers hoort praten lijkt het alsof zij ook geen enkel idee hebben wat er van ze gevraagd wordt.
Lijkt me maar 1 logische oplossing en die pleister kan er wat mij betreft niet snel genoeg af. Je hebt vorig jaar gezien dat een goede trainer echt veel verschil kan maken en dit jaar zie je het tegenovergestelde daarvan.
Die constructie was ik niet van op de hoogte maar geef je gelijk kans dat hij slaagt is minder groot gezien de kwaliteit van de selectie. Enige is dat hij in Nederland met Utrecht en een ook niet al te hoogstaande selectie het leuk deed vandaar.Han schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:25:
[...]
Ten Hag is helemaal niet beschikbaar, die is dit seizoen financieel gegijzeld door Bayer Leverkusen. Zodra hij dit seizoen een trainersplek vindt dan gaat dat grotendeels ten koste van zijn ontslagpremie van 5 miljoen.
Natuurlijk hoeft Ten Hag het niet te doen voor het geld, hij was al rijk voordat hij überhaupt begon aan zijn trainerscarriere maar geld weggooien doet niemand.
Daarnaast moet je je afvragen of het slim is om Ten Hag terug te halen, prestaties uit het verleden bieden 0,0 garanties voor de toekomst en het is maar de vraag of hij dit Ajax weer op de rails krijgt. Ten Hag beschikte in zijn tijd bij Ajax over uitzonderlijk goede spelers, die zijn er nu in de verste verte niet meer. Er zal weinig eer te behalen zijn vrees ik, de kans dat je faalt met deze selectie is groter dan dat je het weer aan de gang krijgt. Ajax heeft wederom behoefte aan een trainer a la Farioli, die de ploeg naar kunnen laat spelen. Maar ja, daarmee ga je het publiek niet vermaken.
Publiek vermaken moet nu ondergeschikt zijn om goede prestaties neer te zetten
Niet meer mogelijk bij Feyenoord? Feyenoord had op een gegeven moment 13?! spelers die geblesseerd waren. Al was het de helft, dan was je vorig seizoen met 2 vingers in de neus 2e geworden.ph4ge schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:27:
Farioli heeft gewoon een wonder verricht. Hij zag een selectie in verval en z'n beste spelers vertrekken, en stelde daarom harde eisen op het gebied van kwaliteit. Hij kon met dat materiaal ook niet herhalen wat hij vorig seizoen presteerde, maar die verwachtingen zijn er wel. Naast clubman Heitinga wilde er daarom ook geen andere trainer in stappen lijkt het.
Ajax is Hato en Henderson kwijt en is op het moment zn spitsen kwijt, dan blijft er naar mijn bescheiden mening een matige selectie over waar ook weinig meer van te maken is dan Heitinga laat zien. Cruciale spelers als Berghuis en Klaassen worden niet beter, en spelers als Glough en Moro moeten nog stappen maken en dat heeft tijd nodig.
Baas en Godts worden nu als toppers gezien terwijl die jongens 5 jaar geleden gewoon naar FC Groningen waren afgevloeid omdat er 4 beter spelers voor ze zaten.
Ik heb vorig seizoen ook altijd geroepen dat het niet aan Priske lag omdat er (na blessures) gewoon niet meer mogelijk was bij Feyenoord. Dat zie ik nu bij Ajax ook.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Die bestuursraad had je zonder beursnotering ook, dat had het echt niet beter gemaakt. Daar zitten de sentimenten mbt 'Ajax dna' etc, niet bij de externen die ze naar de RvC halen.Bastie-88 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:28:
Ik hoop dat ze Xavi of knutsen weten te strikken. Maargoed aangezien hoop uitgestelde teleurstelling is zal er weer wel een gebakje aangesteld worden.
Zolang Ajax een bedrijf (beursnotering) en geen voetbalclub is zie ik het somber in. Je hebt gewoon niet de snelheid om bepaalde deals door te drukken omdat alles langs die verdomde rvc moet

De jongens moeten gewoon met lef gaan voetballen! Wat het ook moge betekenen. Als dat het niveau is van de wedstrijdbesprekingen dan snap ik wel dat die gasten van elkaar niet weten wat er nou eigenlijk van ze gevraagd en verwacht wordt.
Met lef jongens, kom op!
Ik blijf het gevoel houden dat Sjon één van de weinigen was die überhaupt ja wilde zeggen op deze baan. En in die zin is 'de club kennen' en voordeel want dan zeg je wellicht uit emotie ja en niet uit verstand.Henkie_NtA schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:29:
Al dat Ajax dna/Ajax verleden geleuter komt meestal voornamelijk vanuit de media en praatpopjes als vd gijp. Enige wat ze volgens mij vanuit Ajax zelf wel eens gezegd hebben is iets als "hij kent de club", wat ik overigens ook een volledig onzinnig statement vind.
Sterker nog, ik herinner me dat wij dolblij waren dat er eens out of the box gekeken werd en er een trainer stond die ook moderne aspecten mee nam in zijn visie.toolkist schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:14:
[...]
Waar heb je ze dat horen zeggen dan? Er werd om aanvallender voetbal gevraagd, ook hier en ook door mij, maar zeer zeker niet om iemand met een Ajax verleden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zullen we gewoon stoppen met zijn teksten analyseren? Het is overduidelijk dat hij niet eerlijk en transparant is. Er komt over het algemeen al niet veel met diepgang uit maar gister kon je aan z'n kop zien dat hij ronduit bokkig voor de camera stond. En daar ging hij dan een beetje obstinaat antwoorden staan geven.JEightyFive schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:53:
Laptop opgestart. Nog steeds geen bericht dat Heitinga is ontslagen, maar wel een bericht dat hij er zelf nog alle vertrouwen in heeft![]()
De jongens moeten gewoon met lef gaan voetballen! Wat het ook moge betekenen. Als dat het niveau is van de wedstrijdbesprekingen dan snap ik wel dat die gasten van elkaar niet weten wat er nou eigenlijk van ze gevraagd en verwacht wordt.
Met lef jongens, kom op!
Tja, laat dan die hele interviews maar zitten, je. kunt toch niet van op aan wat hij zegt. Leuk voor de matige journalisten zonder inspiratie, maar inhoudelijk hebben we er gewoon nul komma nul aan.
Het enige wat het zegt is dat hij stronteigenwijs is, maar dat wisten we allang.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik denk dat hij heel transparant is. Er zit namelijk helemaal geen inhoud in.Gonadan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:02:
[...]
Het is overduidelijk dat hij niet eerlijk en transparant is.
Zijn antwoord op dat hij nergens spijt van heeft en niets zou veranderen was niets anders dan een pure obstinate 'nee' om de boel gewoon af te kappen. Daar zat niets aan transparantie in.JEightyFive schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:06:
[...]
Ik denk dat hij heel transparant is. Er zit namelijk helemaal geen inhoud in.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gegeven de 12 blessures was er niet veel meer uit te halen. In hoeverre Priske verantwoordelijk is voor die blessures verschillen we misschien van mening. Ik zie niemand Heitinga de schuld geven voor de blessures van Weghorst en Dolberg, maar Ajax doet kwalitatief gewoon een flinke jas uit zonder Weghorst en zn vervanger.Agent47 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:30:
[...]
Niet meer mogelijk bij Feyenoord? Feyenoord had op een gegeven moment 13?! spelers die geblesseerd waren. Al was het de helft, dan was je vorig seizoen met 2 vingers in de neus 2e geworden.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Bosz zijn tactiek is toch aanvallend voetbal? Hoog druk zetten en zo...LZ86 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 07:17:
Nou, vandaag PSV. Die zie ik ook niet winnen eerlijk gezegd
Nou hou je hart maar vast dan. We hebben gisteren gezien dat als je team niet goed genoeg is, je beter vanuit de verdediging kunt gaan spelen.
Toch bijzonder dat zowel Ajax als Psv nu opeens geen fatsoenlijke centrum spits meer kunnen inbrengen.
Feyenoord heeft nog Ueda... Maar hopen voor ze dat die niet geblesseerd uitvalt.
Wij hebben bij Groningen 3 centrum spitsen
Edit : zie dat bij leverkusen die schopper van een Andrich ook weer mag meedoen.
[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 01-10-2025 09:23 ]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ik ben over Feyenoord nog wel positief. Die nieuwe vleugelspitsen zou ik even wat tijd geven.Agent47 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:23:
Wij hebben een trainer die een speler opstelt die leuk gevoetbalt heeft in een universiteitsteam ergens in Turkije. Van Persie vind ik tot nu toe geen steek beter dan Heitinga. Ik blijf erbij dat Van Persie tot nu toe meer geluk heeft dan wijsheid. Ook moet Wellenreuther eens aangesproken worden. Die keept verder goed, maar dat tijdrekken en klagen moet hij eens mee stoppen.
Van Persie zet het ook goed neer tot nu toe. De verdediging, wat toch je basis is, staat goed volgens mij.
Alleen Tengstedt zou ik op de eerste de beste rommelmarkt wegdoen.
En Feyenoord kan wel een tweede spits erbij gebruiken. Of hebben ze die wel? Ben niet zo goed op de hoogte van het personeel bij Feyenoord
Edit : oh ja Larin, thnx
[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 01-10-2025 09:30 ]
Larin.Harribo schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:25:
[...]
Ik ben over Feyenoord nog wel positief. Die nieuwe vleugelspitsen zou ik even wat tijd geven.
Van Persie zet het ook goed neer tot nu toe. De verdediging, wat toch je basis is, staat goed volgens mij.
Alleen Tengstedt zou ik op de eerste de beste rommelmarkt wegdoen.
En Feyenoord kan wel een tweede spits erbij gebruiken. Of hebben ze die wel? Ben niet zo goed op de hoogte van het personeel bij Feyenoord
Ik vind wel dat Van Persie de basis goed heeft neergezet. Er wordt weinig weggeven omdat de organisatie klopt. Aanvallend mist de selectie simpelweg kwaliteit om echt mooi voetbal te spelen. Jammer dat hij tegen Braga kortsluiting kreeg, en Lotomba kortsluiting kreeg tegen Fenerbahce.Agent47 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:23:
Wij hebben een trainer die een speler opstelt die leuk gevoetbalt heeft in een universiteitsteam ergens in Turkije. Van Persie vind ik tot nu toe geen steek beter dan Heitinga. Ik blijf erbij dat Van Persie tot nu toe meer geluk heeft dan wijsheid. Ook moet Wellenreuther eens aangesproken worden. Die keept verder goed, maar dat tijdrekken en klagen moet hij eens mee stoppen.
Scheelt weer. Gelukkig hebben we 6 teams itt Portugal(4) en België (3)
[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 01-10-2025 09:37 ]
Middelmatige selectie is een understatement
Comments heb ik niet verzonnen

vond het grappig om te kijken wat eruit zou komen
Player | Position | Rating (0-100) | Comment |
Vítězslav Jaroš | GK | 50 | Promising but not yet proven at top level |
Remko Pasveer | GK | 40 | Reliable veteran, past prime |
Joeri Heerkens | GK | 35 | Young, low exposure |
Lucas Rosa | DF | 45 | Developing, needs big matches |
Anton Gaaei | DF | 50 | Solid defender, needs consistency |
Youri Baas | DF | 55 | Good youth + first team experience |
Josip Šutalo | DF | 65 | Ajax’s defensive rock, international experience |
Ko Itakura | DF | 60 | Experienced, adds stability |
Owen Wijndal | DF | 60 | Solid LB with international caps |
Aaron Bouwman | DF | 35 | Younger, depth option |
Gerald Alders | DF | 30 | Reserve / developmental stage |
Kenneth Taylor | MF | 60 | Strong central midfielder |
Oscar Gloukh | MF | 65 | Creative, high potential |
Davy Klaassen | MF | 58 | Experience + leadership |
Branco van den Boomen | MF | 50 | Ball-playing midfielder, solid domestically |
Kian Fitz-Jim | MF | 45 | Young, unproven internationally |
Youri Regeer | MF | 55 | Versatile, role player |
Rayane Bounida | MF | 45 | Youth talent, needs growth |
James McConnell | MF | 50 | Depth, not yet standout |
Raúl Moro | MF / FW | 50 | Attacking option, some potential |
Sean Steur | MF / FW | 45 | Backup, developmental status |
Wout Weghorst | FW | 65 | Experienced striker, physically strong |
Kasper Dolberg | FW | 60 | Talent, but inconsistent |
Steven Berghuis | FW | 55 | Veteran attacker, useful option |
Mika Godts | FW | 50 | Young forward, potential upside |
Don-Angelo Konadu | FW | 45 | Developmental stage |
Oliver Edvardsen | FW | 45 | Still maturing, depth player |
Komen die tekortkomingen van AI toch weer pijnlijk aan het lichtd-vine schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:36:
Ik heb de Ajax selectie met ai tool vergeleken aan de hand van Sofascore en andere CL teams.
Middelmatige selectie is een understatement
Comments heb ik niet verzonnen![]()
vond het grappig om te kijken wat eruit zou komen
Player Position Rating (0-100) Comment Owen Wijndal DF 60 Solid LB with international caps
Heeft Wijndal zeker nog nooit zien spelen: Solid LB with international caps *proest*
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken