[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2025/2026 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 226 ... 242 Laatste
Acties:
  • 421.582 views

Onderwerpen

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:37

Vos

AFCA

dutchgio schreef op maandag 20 april 2026 @ 19:00:
Conference league is financiëel waarschijnlijk ook niet zo interessant, maar wel de last van doordeweekse wedstrijden, grotere selectie nodig etc.
Een keer overslaan is dan niet zo erg.
Kost je Europese punten, dat kan je nekken in een loting.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:37

Vos

AFCA

LZ86 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:39:
[...]

Gun ons ook een lolletje :+
Jullie hebben toch al jaren lol? Het is al jaren drama.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:34

Stimulate14

⭐⭐⭐

ElPaco schreef op maandag 20 april 2026 @ 18:47:
Bedenk je ook dat Ajax mogelijk niet in de Arena kan spelen tijdens de play-offs, het stadion is dan namelijk al in gebruik voor concerten. Scheelt nogal als je geen thuisvoordeel meer kan hebben.
Thuisvoordeel dit seizoen is te verwaarlozen :P.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13
Vos schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:42:
[...]
Kost je Europese punten, dat kan je nekken in een loting.
En daarnaast is het voor het Nederlandse voetbal waarschijnlijk beter als Ajax de Conference League ingaat dan Heerenveen, Groningen of Utrecht. We beginnen op plek 8 in de coëfficientenlijst volgend jaar, met een flink gat op belgie (+/- 7 punten en Portugal (+/- 12 punten). Er zijn gewoon punten nodig om niet verder af te glijden (en liefst te klimmen). Betere kansen op Champions League en direct Europa League voor de bekerwinnaar zijn ook in het belang van Ajax.

Al moet gezegd dat met de huidige stand alles nog open ligt. Plekken 2-5 staan op 4 punten. Al die clubs hebben nog zware tegenstanders in de laatste 4 potjes. Voor al die ploegen geldt dat directe Champions League net zo hard mogelijk is als playoffs.

Regeren is vooruitschuiven

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Stimulate14 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 10:02:
[...]

Thuisvoordeel dit seizoen is te verwaarlozen :P.
Niet dus. Zie mn eerdere post.
Tot aan Twente had Ajax thuis maar 2 verliespunten meer dan PSV.

• Stimulate14
  • Laatst online: 12:34

Stimulate14

⭐⭐⭐

toolkist schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 11:31:
[...]

Niet dus. Zie mn eerdere post.
Tot aan Twente had Ajax thuis maar 2 verliespunten meer dan PSV.
Links of rechtsom, het was dramatisch slecht. Dat is meer mijn punt. Thuis spelen is zeker geen garantie voor 3 punten.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:00

Agent47

I always close my contracts.

Dus Sterling gaat einde van het seizoen weg bij ons.
Toch leuk 2 miljoen bruto salaris verdiend en geen knikker geraakt.
Ook nog een tonnetje meenemen als we tweede worden :)

Na dit seizoen hopelijk eindelijk de grote schoonmaak:

Hopelijk weg; Zerrouki ( alleen dat salaris al) , Hwang, Tengstedt, Sliti en Slory verhuren, Smal, Nieuwkoop, Lotomba, Wellenreuther, Borges, 't Zand.

Ik heb vol vertrouwen in Sauer, Kraaijeveld, Targhalinne, Valente, Moder & Read.

Hopen dat Zinhagel volgend seizoen ook structureel bij de selectie zit.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:49

Herman

FP ProMod
https://nos.nl/artikel/26...aag-in-laatste-speelronde
FC Den Bosch vergroot promotiekansen met nederlaag in laatste speelrondel
FC Den Bosch staat voor een merkwaardige laatste wedstrijd in de eerste divisie. De Brabanders kunnen vrijdag hun kansen om naar de eredivisie te promoveren aanzienlijk vergroten door te verliezen van ADO Den Haag.
Altijd bijzonder als een ploeg baat heeft bij verliezen.

Lijkt wel een klein beetje op het scenario van Wikipedia: Barbados 4–2 Grenada waarbij Grenada op den duur in beide goals wilde scoren en Barbados beide doelen verdedigde :P

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:13

Sagat

Is pappa x2!

Agent47 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:12:

Hopelijk weg; Zerrouki ( alleen dat salaris al) , Hwang, Tengstedt, Sliti en Slory verhuren, Smal, Nieuwkoop, Lotomba, Wellenreuther, Borges, 't Zand.

Ik heb vol vertrouwen in Sauer, Kraaijeveld, Targhalinne, Valente, Moder & Read.

zerouki, bij twente wel weer de vorm laten zien die ook bij ons wel van meerwaarde zou zijn, maar desondanks zou ik hem ook niet missen.

verder..nieuwkoop, tsja als ie niet elke 2-3 geblesseerd was, was het wmb nog een redelijke speler voor de bank.

Smal had ik initieel ook geen hope pet van op maar vind ik ook nog wel redelijk, zeker ook voor de breedte

En Hwang, wow die verbaasde me! Dit seizoen idd niet best (door de?) vele blessures, maar vorig seizoen toch erg leuke speler. Wellenreuther mag ook blijven als 2e keeper, maar niets als eerste.

10 second ninja DONE

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:12:

Neem aan dat je Trauner nog in het 1e rijtje vergeten bent?
Ik zou ook vertrouwen hebben in Read, maar heb ook het vertrouwen dat ie komende zomer een mooie transfer gaat maken ;)

• Agent47

Agent47

toolkist schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:08:
[...]

Neem aan dat je Trauner nog in het 1e rijtje vergeten bent?
Ik zou ook vertrouwen hebben in Read, maar heb ook het vertrouwen dat ie komende zomer een mooie transfer gaat maken ;)
Trauner zou ik er voor de rust nog wel bij willen hebben. Feyenoord heeft formeel opgezegd met hem, na 1-5 kunnen ze altijd nog een contract aangaan.

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:15:
[...]

Trauner zou ik er voor de rust nog wel bij willen hebben. Feyenoord heeft formeel opgezegd met hem, na 1-5 kunnen ze altijd nog een contract aangaan.
Wat heb je aan rust bij iemand die zowat in een rolstoel het veld over moet?

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
T-MOB schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 10:14:
[...]

En daarnaast is het voor het Nederlandse voetbal waarschijnlijk beter als Ajax de Conference League ingaat dan Heerenveen, Groningen of Utrecht.
Volgens mij haalde Eagles meer punten dit seizoen dan Feyenoord. Het boeit ook niet wie je het meer gunt of wat volgens iemand het beste is, diegene die het haalt krijgt het gewoon. Met alle respect maar het is imo net zo'n non discussie of een club wel in de eredivisie hoort of niet. Telstar heeft best wel voor wat opschudding gezorgd itt NAC wat een eredivisie waardig stadion heeft. Feyenoord en Ajax is dit jaar werkelijk niet om aan te gluren. Het beste voor het Nederlandse voetbal is dat er fatsoenlijk beleid wordt gevoerd, een visie hebben ipv een oud speler of club icoon aan het roer te zetten omdat je zelf verder geen idee hebt wie anders en er voor nood een voormalig keeper of bejaarde bij zet voor steun.

tijd voor mn pilletje. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

• Agent47

Agent47

toolkist schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:01:
[...]

Wat heb je aan rust bij iemand die zowat in een rolstoel het veld over moet?
Overdrijven is ook een vak hoor :P

Hij staat en verdedigd altijd goed + hij verdedigt vooruit. Gewoon een stabiele verdediger.

• T-MOB
  • Laatst online: 09:13
LoneRanger schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:04:
[...]
Volgens mij haalde Eagles meer punten dit seizoen dan Feyenoord. Het boeit ook niet wie je het meer gunt of wat volgens iemand het beste is, diegene die het haalt krijgt het gewoon.
Dat is helemaal waar. Maar de stelling was dat Ajax de Conference League bewust zou moeten laten lopen. Dat lijkt me niet in het belang van Ajax, niet direct en niet inderect via het effect op de toewijzing van Europese tickets.

Regeren is vooruitschuiven

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Agent47 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:08:
[...]

Hij staat en verdedigd altijd goed + hij verdedigt vooruit. Gewoon een stabiele verdediger.
Denk dat de meeste Feyenoorders Trauner het gunnen, fijne gozer en heeft gewoon veel goede potten gespeeld, en als hij idd weer fit word en zijn oude niveau haalt een ideal bank speler voor nog 1-2 seizoenen.

Maar dat is de grote vraag blijft hij en fit en haalt hij zijn oude niveau? Hij is gewoon oud voor een voetballer, en kon paar jaar geleden al maar 1 pot per week aan.....dus ja, hoe erg ik het hem ook gun, denk dat hij beter kan gaan afbouwen bij een kleinere club.En normaal gezien met achmed, watanabe en beelen (jeng was ik al bijna vergeten?) + jeugd zou je een seizoen moeten kunnen doorkomen. Dit seizoen was echt 8)7 qua blessures.

10 second ninja DONE

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:33
Sagat schreef op woensdag 22 april 2026 @ 08:43:
[...]
Maar dat is de grote vraag blijft hij en fit.
Dat is de grote vraag bij de volledige Feyenoord selectie dit seizoen :+
Het beste voorbeeld is misschien nog wel Bijlow. Het kan toch niet alleen maar pech zijn als die gozer in Italië wel fit blijft?

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

JEightyFive schreef op woensdag 22 april 2026 @ 09:29:
[...]

Dat is de grote vraag bij de volledige Feyenoord selectie dit seizoen :+
Het beste voorbeeld is misschien nog wel Bijlow. Het kan toch niet alleen maar pech zijn als die gozer in Italië wel fit blijft?
Vind dat nog steeds bizar, hoewel als je over gun factor spreekt wow. Met zijn talent zou het tof zijn als hij via deze route nog bij een grote(re) club uitkomt!

10 second ninja DONE

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:08:
[...]

Hij was al niet de snelste, wordt er met zn leeftijd ook niet sneller op en heeft er nu hoe lang uit gelegen?

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:45
Wat zou het toch gaaf en ongekend knap zijn als Telstar erin blijft.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:01
Ik les net dat Te Kloese weggaat bij Feyenoord per 1 July.
https://www.ad.nl/voetbal...r-bij-feyenoord~a089ac0b/

Man man man. Wat een waardeloze organisatie hebben we ook. Persoon die alle macht naar zich toetrok loopt opeens weg.
Geen TD, geen AD. Incompetente trainer en hoofd RVC. Z'n "assistent" Ruyle is ook al pas weggegaan.

• Agent47

Agent47

Russel88 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:59:

Man man man. Wat een waardeloze organisatie hebben we ook. Persoon die alle macht naar zich toetrok loopt opeens weg.
Geen TD, geen AD. Incompetente trainer en hoofd RVC. Z'n "assistent" Ruyle is ook al pas weggegaan.
Heeft het gewoon goed gedaan als AD. Gaan hem wel missen denk ik op lange termijn.

Zullen wel met Gio ofzo aankomen …

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:47
Russel88 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:59:

tegelijkertijd, als hij zoveel macht naar zich toetrok, is 't misschien maar beter ook toch?
je weet alleen niet wat je ervoor terug krijgt...

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:57

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Bepaalde zaken heeft hij goed gedaan, andere zaken weer totaal niet. Ik denk dat men hem op dat tweede vlak wilde bijsturen maar dat hij daarin blijft vasthouden aan zijn eigen visie. Als je daar samen niet uit komt dan zal dit een logische conclusie zijn. Ben wel erg benieuwd hoe ze nu dan verder gaan.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik hoop dat Eenhoorn de taak van AD op zich wil gaan nemen. Maar dat het een beste puinhoop is op het moment, mag duidelijk zijn.

• JanW
rik86 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 14:17:
[...]

tegelijkertijd, als hij zoveel macht naar zich toetrok, is 't misschien maar beter ook toch?
je weet alleen niet wat je ervoor terug krijgt...
Dit, een goede algemeen directeur had allang ervoor gezorgd dat na het vertrek van Arnesen er een vervanger werd aangetrokken of in ieder geval een zoektocht had gestart naar een vervanger. Arnesen is ook alweer bijna vier jaar weg. Wat heeft Feyenoord ondertussen klaar gespeeld op de transfermarkt? 10M voor Sem Steijn die niet brengt wat er van werd verwacht (of gewoon verkeerd is gescout). Borges en nog wat andere spelers. Hoeveel daarvan gaan realistisch gezien nog met winst worden verkocht? Dat zal niet veel zijn. Dan heeft Te Kloese met de TD pet op, heel eerlijk, gewoon gefaald.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:01
JanW schreef op donderdag 23 april 2026 @ 15:59:
[...]

Dit, een goede algemeen directeur had allang ervoor gezorgd dat na het vertrek van Arnesen er een vervanger werd aangetrokken of in ieder geval een zoektocht had gestart naar een vervanger.
Probleem is dat Te Kloese het te leuk vindt om Football Manager te spelen met Feyenoord. Die 2 van RVC vonden het prima als zij ook inspraak zouden krijgen. Zie hier het verval van Feyenoord.
Te Kloese heeft idd goed werk verricht, maar het verval na Slot is wel heel groot he. Veel te groot. Dat mag hij zich aanrekenen, het fundament was gewoon slecht.
Dat is zijn verantwoordelijkheid. Nu Feyenoord een echte TD aan wilt stellen, stopt hij ermee.
Nou houdoe, het negatieve overheerst echt wel het positieve bij mij.

• toolkist
  • Niet online
Was dat buitenspel ofzo? Anders wel heel goedkoop afgekeurd

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Je ziet goed aan AZ dat ze te weinig rust hebben gehad.

• DutchOwnage
  • Nu online
HollowGamer schreef op donderdag 23 april 2026 @ 19:33:
Je ziet goed aan AZ dat ze te weinig rust hebben gehad.
Of te veel gezopen :P

• toolkist
  • Niet online
Heeft Zwolle niet door dat de wedstrijd nog bezig is ofzo? van 2-1 naar 6-1 in 12 minuten...

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
En niet omdat PSV nou ineens zo geweldig speelt. Esmir (brakkefiets noemen we hem in de groep, want geen idee hoe je zijn naam schrijft) heeft het op zijn heupen. Verder viel alles er gewoon in.

Klaar en door. Enkel jammer dat Peresic in de laatste minuut geel pakt en dus tegen Ajax niet mee mag doen.

WoT stats

• JanW
ElPaco schreef op donderdag 23 april 2026 @ 22:50:
En niet omdat PSV nou ineens zo geweldig speelt. Esmir (brakkefiets noemen we hem in de groep, want geen idee hoe je zijn naam schrijft) heeft het op zijn heupen. Verder viel alles er gewoon in.

Klaar en door. Enkel jammer dat Peresic in de laatste minuut geel pakt en dus tegen Ajax niet mee mag doen.
Zelfs zonder Perisic zie ik PSV niet verliezen van Ajax. Dat gaat een ongekend pak slaag voor Ajax worden ben ik bang.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:02
Dat AZ moeten ze als straf voor het opstellen van een B-elftal, vijf plekken naar beneden in de ranglijst gezet worden.

Dit is nu al de tweede keer dat ze compleet inspiratieloos ronddartelen. Ze hebben hun ticket naar Europa binnen, maar zelfs de supporters moeten zich ondertussen beginnen te schamen op welke manier dat gaat. En AZ heeft dit gedoe helemaal niet nodig.

Dan heb je gelukkig wel weer een PSV. Hoeven niks te doen, maar blijven wel tot het laatst voetballen, waardoor iedereen hier vrolijk en trots door de straten heenwandelt, met hun psv-shirtje om hun lijf.

• toolkist
  • Niet online
Blijkbaar heeft Go Ahead gisteren in stijl afscheid genomen van de materiaalvrouw die al 28 jaar in dienst was:
https://www.bbc.com/sport/football/articles/cevkrj9vgn7o

In NL media nog niks over gelezen, maar kan aan mij liggen ;)

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:27
Moder ook nog gebleseerd....... fuck dit seozoen

• DutchOwnage
  • Nu online
Voor de rest van het seizoen ook nog. Maar hee, Bos, Read en Trauner zijn wel weer terug. Jeeeej *O*

:|

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:43
Fc Den Bosch zou willen verliezen (v ADO), was zelfs op 1 uur journaal. Hoorde dat goksites hem hebben geschrapt, althans Toto.... . Want op oddschecker merk ik er niks van, dat het gesloten zou zijn.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Toto en Unibet hebben de wedstrijd niet.
Maar Willem II moet dan ook winnen, anders heeft Den Bosch er alsnog niets aan.

• HollowGamer
  • Niet online
Supporters bij ADO-DBO laten zien hoe het momenteel is in de maatschappij.

In zo'n geval moet de politie echt ingrijpen en ze na 30min. weer vrijlaten. :+

• HollowGamer
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 14:46:
Blijkbaar heeft Go Ahead gisteren in stijl afscheid genomen van de materiaalvrouw die al 28 jaar in dienst was:

Gek, ik heb wel om de 10 minuten ze over DBO gehoord.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:05
HollowGamer schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 20:34:
Supporters bij ADO-DBO laten zien hoe het momenteel is in de maatschappij.

In zo'n geval moet de politie echt ingrijpen en ze na 30min. weer vrijlaten. :+
Spreekkoren?

XXXVI

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JanW schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 08:06:
[...]

Zelfs zonder Perisic zie ik PSV niet verliezen van Ajax. Dat gaat een ongekend pak slaag voor Ajax worden ben ik bang.
De laatste keer dat PSV won van Ajax is inmiddels al weer 3 jaar geleden trouwens (uit, 5-2). Dat was in de periode dat Ajax wel goed voetbalde wel anders.

• HollowGamer
  • Niet online
Nee, supporters gingen met elkaar op de vuist. DBO moet verliezen voor playoffs, en kennelijk waren sommige niet blij dat thuis supporters daarvoor juichte.

[ Voor 11% gewijzigd door HollowGamer op 24-04-2026 21:14 ]

• PolarBear
  • Niet online
https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/dolberg-op-weg-naar-uitgang-bij-ajax-deen-mag-van-cruijff-uitzien-naar-een-andere-club

Dolberg heeft niet veel laten zien maar is toch beter dan Weghorst? Leuk hoor dat Weghorst meer meters maakt, maar zijn snelheid is dusdanig dat geen enkele eredivisie verdediger er van onder de indruk is. Als Weghorst druk komt zetten heb je nog rustig tijd om even rustig om je heen te kijken, te overleggen, bidon water te pakken en dan is Wout er eindelijk.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

PolarBear schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 21:30:
https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/dolberg-op-weg-naar-uitgang-bij-ajax-deen-mag-van-cruijff-uitzien-naar-een-andere-club

Dolberg heeft niet veel laten zien maar is toch beter dan Weghorst? Leuk hoor dat Weghorst meer meters maakt, maar zijn snelheid is dusdanig dat geen enkele eredivisie verdediger er van onder de indruk is. Als Weghorst druk komt zetten heb je nog rustig tijd om even rustig om je heen te kijken, te overleggen, bidon water te pakken en dan is Wout er eindelijk.
Weghorst gaat ook weg in de zomer. Beide niet goed genoeg en fysiek kwetsbaar.

En Weghorst en zijn houding en mentaliteit, daar kan je ook wat van vinden

• mavaros
HollowGamer schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 21:12:
[...]

Nee, supporters gingen met elkaar op de vuist. DBO moet verliezen voor playoffs, en kennelijk waren sommige niet blij dat thuis supporters daarvoor juichte.
Dat zijn die drie hooligans.

Toen Ado Den Haag scoorde, scandeerde het stadion: 10, 10, 10.

• ephymerous
PolarBear schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 21:30:

Dolberg valt natuurlijk ook flink tegen. Sjokt vaak maar wat. Ik wist dit seizoen al snel weer de reden dat ik de vorige keer niet rouwig was om zijn vertrek.

XXXVI

• PolarBear
  • Niet online
ephymerous schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 21:37:
[...]

Dolberg valt natuurlijk ook flink tegen. Sjokt vaak maar wat. Ik wist dit seizoen al snel weer de reden dat ik de vorige keer niet rouwig was om zijn vertrek.
Oh zeker ook waar, en wel jammer want als hij z'n best wel doet zie je dat hij echt wel kan voetballen. De andere kant is dat als ik Ajax zie met Weghorst in de spits het een stuk slechter loopt voetballend.

• ephymerous
PolarBear schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 21:43:
[...]

Oh zeker ook waar, en wel jammer want als hij z'n best wel doet zie je dat hij echt wel kan voetballen. De andere kant is dat als ik Ajax zie met Weghorst in de spits het een stuk slechter loopt voetballend.
Die zal ook wel vertrekken.

XXXVI

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17:58
ephymerous schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 21:48:
[...]

Die zal ook wel vertrekken.
Is er wel genoeg geld voor een vervanger? Eens dat er een nieuwe spits moet komen, want zowel Weghorst als Dolberg zijn niet goed genoeg. Maar ik ben benieuwd of er een geschikte en betaalbare vervanger rondloopt. Achteraf gezien hadden ze beter Parrott kunnen halen.....

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Sineplex schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 22:11:
[...]

Is er wel genoeg geld voor een vervanger? Eens dat er een nieuwe spits moet komen, want zowel Weghorst als Dolberg zijn niet goed genoeg. Maar ik ben benieuwd of er een geschikte en betaalbare vervanger rondloopt. Achteraf gezien hadden ze beter Parrott kunnen halen.....
Weghorst loopt af en is gewoon geen eerste spits voor Ajax

Dolberg is niet betrouwbaar genoeg. Dus ze moeten wel

• HollowGamer
  • Niet online
Vitesse laat maar weer eens zien dat we hun niet gaan missen. :)
edit:
zo te zien wachten erop dat het uitvak wordt schoongemaakt.

[ Voor 38% gewijzigd door HollowGamer op 24-04-2026 22:22 ]

• mavaros
PolarBear schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 21:43:
[...]

Dolberg is een goede spits, maar kennelijk past hij niet bij Ajax.

Bij het huidige PSV schiet dit soort voetballers er ineens wel 25 in en zijn ze niet om de haverklap ziek, zwak of missellijk,

Verwijderd

mavaros schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 22:52:
Met een middenveld Regeer, Mokio en Steur maakt de spits van volgend seizoen ook geen 20-25 doelpunten.

• Snowdog
  • Laatst online: 15:53
[...]

Bij het huidige PSV schiet dit soort voetballers er ineens wel 25 in en zijn ze niet om de haverklap ziek, zwak of missellijk,
Zie Pepi of zo'n beetje alle spitsen die ze hebben en die altijd geblesseerd zijn? :P

• mavaros
Snowdog schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 08:03:
[...]

Zie Pepi of zo'n beetje alle spitsen die ze hebben en die altijd geblesseerd zijn? :P
Je kan niet elk jaar een Romario, Ronaldo of De Jong hebben bij PSV. Dat is competitievervalsing.

• Maarten_E
  • Laatst online: 12:18
toolkist schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 14:46:

Had het wel voorbij zien komen, pracht gebaar.
Hoop alleen niet dat zij het spandoek moet wassen. :+
Ook prachtig voor haar dat ze haar (voor)laatste seizoen heeft kunnen vieren met Europees voetbal en een nationale prijs.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:55

Gundogan

Rip and tear, until it is done

[...]

Hij past juist WEL bij Ajax. Hij kan wel een bal vasthouden EN doorpassen naar een medespeler. Hij laat je links-, rechtsbuiten en nummer 10 10-15 doelpunten maken terwijl hij er zelf ook wel 10-15 kan maken. Beetje ala Tadic in de spits. Ik denk dat Rijkhoff die rol ook wel aankan als ie de kans krijgt. Dan heb je gewoon, mits Dolberg blessurevrij blijft, twee spitsen komend seizoen die het elftal beter laten voetballen als geheel. Konadu is het niet en Weghorst hopelijk ook weg. En dan niet meer aan hardwerkende houthakker spitsen beginnen voor het "hoog drukzetten" onzin verhaal. Power heb je nodig op 6 en 8 en achterin.

Als je een constante 25-30 doelpunten spits wil halen die niet een godsvermogen kost, moet je ook de rest van je elftal omgooien.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:48
Straks Feyenoord - Groningen
Veel zin in.
Gezien de prestaties van beide teams weet ik nog niet wat de uitslag zal zijn. Maar ik denk dat met de Kuip erachter die jonkies van Groningen wel onder de indruk zijn en Feyenoord daardoor wint.
Eerlijk gezegd maakt het mij niet echt uit wie wint. Ik gun Feyenoord het ook wel voor de tweede plaats.

Groningen wil graag de playoffs halen maar dat kan ook prima zonder een overwinning vanmiddag en uiteindelijk vind ik dat Groningen weinig te zoeken heeft in de playoffs, laat staan in Europa.
Denk daarom ook dat voor Feyenoord deze wedstrijd belangrijker is dan voor Groningen

Hoop op een spannende wedstrijd

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 25-04-2026 13:10 ]

• ph4ge
  • Laatst online: 16:58
Voorlopig lijkt het erop dat een beetje rust en een paar teruggekeerde spelers Feyenoord goed doen. 2 prachtige goals van Bos waarvan er 1 telt de terechte beloning tot dusver.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• DutchOwnage
  • Nu online
Wordt een steeds grotere fan van Jordan Bos.

Hopelijk houdt ie zich een beetje in op het WK. Kunnen we wellicht nog een jaartje van 'm blijven genieten.

[ Voor 55% gewijzigd door DutchOwnage op 25-04-2026 16:45 ]

• Harribo
ph4ge schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 16:43:
Voorlopig lijkt het erop dat een beetje rust en een paar teruggekeerde spelers Feyenoord goed doen. 2 prachtige goals van Bos waarvan er 1 telt de terechte beloning tot dusver.
Groningen speelde echt extreem slecht. Veel te timide.
Dus terechte voorsprong. Daar hoef je als Feyenoord dan ook niet goed voor te spelen.

Probleem dat ze misschien nu wel wakker zijn bij fc Groningen maar ja we scoren zo moeilijk

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 25-04-2026 16:47 ]

• D-e-n
  • Laatst online: 17:21
Peersman is een vuilak. Was paar jaar terug ook al verantwoordelijk voor een doodschop meen ik?

• Agent47

Agent47

Wat een pass van wellenreuther

• Agent47

Agent47

D-e-n schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 16:47:
Peersman is een vuilak. Was paar jaar terug ook al verantwoordelijk voor een doodschop meen ik?
Die schopte stengs bijna gehandicapt inderdaad

• ph4ge
D-e-n schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 16:47:
Ja, maakte eigenlijk een einde aan de carrière van Stengs.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Harribo
Ja heel goed gedaan
En de wedstrijd is gespeeld.
Jammer had liever een spannende wedstrijd gehad.

[ Voor 19% gewijzigd door Harribo op 25-04-2026 16:54 ]

• DutchOwnage
  • Nu online
Lekker. Kan voorlopig ff achterover leunen met m'n pilsie.

• Harribo
DutchOwnage schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 16:53:
Yup Groningen gaat hier vanmiddag niks klaar spelen. We scoren al zo moeilijk

• ph4ge
DutchOwnage schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 16:53:
Daar is het het seizoen niet voor.

• DutchOwnage
  • Nu online
Harribo schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 16:54:
[...]

Yup Groningen gaat hier vanmiddag niks klaar spelen. We scoren al zo moeilijk
Respect voor die 65 man die 3 uur in de auto hebben gezeten. En straks weer terug....

• DutchOwnage
  • Nu online
ph4ge schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 16:55:
[...]

Daar is het het seizoen niet voor.
Biertje kan altijd.

Ow, dat bedoel je niet natuurlijk :+

• Agent47

Agent47

Ik had veel meer tegengas van Groningen verwacht

• Harribo
Taha zou veel interesse voor zijn. Leuke snelle voetballer maar verknalt veel mogelijkheden en kansen. Ik zou hem niet kopen

• Harribo
Agent47 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 16:59:
Ik had veel meer tegengas van Groningen verwacht
Ik niet. De jonkies schijten in de broek van angst in de kuip. Mentaal niet zo sterk. Thuis durven ze meer
Nu moeten ze wel maar je ziet alles duurt te lang

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 25-04-2026 17:01 ]

• DutchOwnage
  • Nu online
In dit lage tempo gaat Groningen toch niks creëren? Tempo zal toch echt omhoog moeten willen ze nog iets.

• Harribo
DutchOwnage schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 17:07:
In dit lage tempo gaat Groningen toch niks creëren? Tempo zal toch echt omhoog moeten willen ze nog iets.
Ik ben inmiddels ook bijna klaar met mijn eten koken. Was al weggelopen. Dit is niet om aan te zien.

Na de rust wordt het 3-0 en misschien nog 3-1 ergens aan het einde van de wedstrijd vermoed ik

• LZ86
Gundogan schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 13:04:
[...]

Hij past juist WEL bij Ajax. Hij kan wel een bal vasthouden EN doorpassen naar een medespeler. Hij laat je links-, rechtsbuiten en nummer 10 10-15 doelpunten maken terwijl hij er zelf ook wel 10-15 kan maken. Beetje ala Tadic in de spits. Ik denk dat Rijkhoff die rol ook wel aankan als ie de kans krijgt. Dan heb je gewoon, mits Dolberg blessurevrij blijft, twee spitsen komend seizoen die het elftal beter laten voetballen als geheel. Konadu is het niet en Weghorst hopelijk ook weg. En dan niet meer aan hardwerkende houthakker spitsen beginnen voor het "hoog drukzetten" onzin verhaal. Power heb je nodig op 6 en 8 en achterin.

Als je een constante 25-30 doelpunten spits wil halen die niet een godsvermogen kost, moet je ook de rest van je elftal omgooien.
Nouja, toen hij terugkwam en de niet Ajacieden dat niet super positief vonden werden we afgefakkeld.
Maar we hebben toch gelijk gekregen. Bij de periode toen Ajax nog goed was vond ik het al geen geweldenaar en hij is daarna nergens echt goed geweest.

Geen verassing dat ie tegenvalt iig.

Wat wél een verrassing is, is de stand Fey- Gro.
Eindelijk een keer een 1e helft die loopt?

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17:35
Hier in het stadion dachten m'n pa en ik dat het absoluut niet zo bedoeld was :P
Actie van (ik dacht) Targhalline om zo te bukken vond ik eigenlijk ook wel briljant.

Trauner staat er trouwens ook alsof ie er nooit uit is geweest, knap hoor.

• Agent47

Agent47

Groningen had zo’n leuke speler.. prins? Linksback ? Wat is daarmee gebeurd ? @Harribo

• Harribo
Agent47 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 17:37:
Groningen had zo’n leuke speler.. prins? Linksback ? Wat is daarmee gebeurd ? @Harribo
Wouter Prins. Staat er naast.
Peersman krijgt de voorkeur.

Ik wil niet vervelend doen maar deze wedstrijd zegt weinig over Feyenoord. Ik zou als Feyenoord supporter de status van Feyenoord echt niet beoordelen op basis van deze wedstrijd. Groningen wilde gewoon niet voetballen de eerste twintig minuten, laat staan verdedigen.
Pass van wellenreuther was wel mooi.

Nu wil Groningen wel, maar dat is te laat.

Ben overigens wel tevreden met fc Groningen dit seizoen. Als je ziet wat hun budget is en waar ze vandaan komen... Hebben ze het prima gedaan.

• LZ86
Tja, Feyenoord heeft de totale controle. Bizar om dat weer eens te zien.

Of ze nu ineens snappen wat v persie bedoelt, of dat Groningen zo slecht is ben ik nog niet over uit :+

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:30

OMX2000

By any means necessary...

Trauner is echt zo sterk met passing. Die hebben we dus een stuk meer gemist dan we dachten.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Agent47

Agent47

OMX2000 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 17:52:
Trauner is echt zo sterk met passing. Die hebben we dus een stuk meer gemist dan we dachten.
Altijd vooruit verdedigen ook. Echt bizar hoe goed.

• Agent47

Agent47

Nr 25 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhVOXiU8cPSHVkFxkZ8x95HPEtY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g433HUMT16ULzDjqNet3oFwr.png?f=fotoalbum_large

• Harribo
OMX2000 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 17:52:
Ik hoorde de blessure lijst van Feyenoord in het begin van de wedstrijd. Pffff als Feyenoord al die spelers weer terug heeft, speelt het echt beter hoor. Je ziet al een klein verschil als trauner terug komt.
Daarom hoop ik ook voor het Nederlandse voetbal dat Feyenoord tweede wordt.

Ah kijk, de verwachte 3-0. Nu nog een doelpunt voor Groningen in de laatste minuut en dan is het precies zo gegaan als ik voor vreesde

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 25-04-2026 17:59 ]

• DutchOwnage
  • Nu online
LZ86 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 17:51:

Of ze nu ineens snappen wat v persie bedoelt, of dat Groningen zo slecht is ben ik nog niet over uit :+
Denk eerder dat Dickie z'n inbreng gewoon prima is. Je ziet het gelijk. Waar Feyenoord voorheen 90 minuten wilde afjagen, ook bij een voorsprong, lieten ze nu Groningen lekker het spel maken.

Trauner speelde idd echt goed. Na een jaar er uit te zijn geweest.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 25-04-2026 18:06 ]

• Agent47

Agent47

Eindelijk van dat kut opbouwen af met die keeper van ons. Gewoon de lange bal. Bedankt Dick.

• Harribo
DutchOwnage schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 18:04:
[...]

Denk eerder dat Dickie z'n inbreng gewoon prima is.
Ja afgezien van de eerste twintig minuten toen Groningen geen zin had en toen was het eigenlijk al gebeurd.
Maar Feyenoord verdedigt wel goed. Groningen is geen aanval wonder maar dat ligt wel echt aan Feyenoord die goed staat

[ Voor 16% gewijzigd door Harribo op 25-04-2026 18:11 ]

• Harribo
Mooi om nu wat jeugd te zien spelen aan beide kanten.

• Agent47

Agent47

Harribo schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 17:57:
[...]

Ik hoorde de blessure lijst van Feyenoord in het begin van de wedstrijd. Pffff als Feyenoord al die spelers weer terug heeft, speelt het echt beter hoor. Je ziet al een klein verschil als trauner terug komt.
Daarom hoop ik ook voor het Nederlandse voetbal dat Feyenoord tweede wordt.

Ah kijk, de verwachte 3-0. Nu nog een doelpunt voor Groningen in de laatste minuut en dan is het precies zo gegaan als ik voor vreesde
Daar heb je hem

• DutchOwnage
  • Nu online
@Harribo

Hopelijk had je een wedje lopen voor die 3-1 :)

Als ie blijft staan.

• Harribo
DutchOwnage schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 18:15:
@Harribo

Als ie blijft staan.
Nee helaas

• D-e-n
  • Laatst online: 17:21
Sterling versie 2026 is traag

• Harribo
Als hij nu wist dat Blokzijl in de sprint heel traag is bij Groningen, is vaker geklopt in de sprint, had hij er veel meer uit kunnen halen.
Maar Sterling kijkt wrs liever naar zijn oude maten in de premier league

• Harribo
Gefeliciteerd Feyenoord!

• LZ86
Vooraf had ik een keiharde nederlaag verwacht. Valt me alles mee.
En volgens mij nog best aardig gespeeld

Verwijderd

LZ86 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 18:33:
Vooraf had ik een keiharde nederlaag verwacht. Valt me alles mee.
En volgens mij nog best aardig gespeeld
De FC Groningen is zo'n typische middenmoter die thuis gevaarlijk kan zijn, maar tandeloos is in de uitwedstrijden bij de betere teams van de competitie.

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 18:15:
@Harribo

Als ie blijft staan.
Ik heb 3-1 op Voetbalpoules dus ben @Harribo dankbaar dat ie over de 3-1 begon na de 3-0 ;)
Pagina: 1 ... 226 ... 242 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2025/2026 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken