Infreno schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 18:09:
[...]
Auto blijft af en toe thuis laden wanneer ik op kantoor ben. App zou me toelaten om de laadsessie dan vanop afstand te raadplegen maar geen idee hoe vaak zoiets nuttig zou kunnen zijn. Peblar lijkt me dan zowat de enige laadpaal die dit niet aanbiedt?
Er zijn er meer (producenten) die dit niet doen, maar m.i. is het geen probleem. Dat ding hangt er voor 10-15jr bij mij, ik vraag mij af of de apps her en der die duur ook blijven werken.
En ik wil liever geen
attack surface voor mijn devices thuis.
Eens ik pure solar kies als modus blijft hij dit onthouden, ook bij de volgende keer als ik terug wil laden? Of moet dit bij elke laadbeurt opnieuw gekozen worden? Tijdens de zomer zou dit onze standaard laadmodus zijn aangezien we veel overschot zonnepanelen hebben en dagelijks geen al te grote afstanden rijden.
Correct dit blijft onthouden totdat je het aanpast (zelf of met een backend/HA/evcc).
Ik moet voor de boekhouder elk kwartaal laadtotalen kunnen doorgeven. Dit kan via het webportaal?
Ik weet niet of jouw boekhouder daarvoor een webportaal heeft?
Hoe ziet zo'n overzicht eruit van een laadsessie? Dit kan per dag, week, maand?
Op de pagina je Peblar paal kun je een overzicht downloaden in PDF of CSV. Zie voorbeelden onderaan van export en exportresultaten.
Heb een offerte van Alfen en die is vergelijkbaar met die van Peblar. Smappee is een stuk duurder. Waar zit de meerprijs? Staat Smappee technisch zoveel verder?
Ik geloof het niet (als ik zo snel even naar kijk), lijkt technisch hetzelfde te kunnen, maar is gewoon duurder en kan iets met een QR code waardoor die toegankelijker lijkt voor andere gebruikers - dit is vooral relevant wanneer je de EVSE plaats bij je bedrijf/kantoor en die ook toegankelijk wilt hebben voor derden.
Is het dezelfde plaatser die je meerdere offertes gedaan heeft of bij een andere leverancier dan kan er sowieso prijsverschil in zitten. Maar voor onafhankelijk advies (althans minder Peblar gekleurd) kun je beter hier zijn:
Thuisladen van je EV deel 2 wij raden toch allemaal (terecht) de Peblar Business aan als je ERE certificaten/backoffice wilt omdat die ook gewoon de beste is
Export mogelijkheid in Peblar web GUI:
Voorbeeld van een export (CSV) met wat data zwart gelakt: