[Peblar EV Charger] Ervaringen en discussie

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
Boeie schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:28:
Ik heb nu een Newmotion/Shell (nu 50five) laadpaal op een zuil. Weet iemand of zo'n Peblar op deze zuil gemonteerd kan worden of dat ik een eigen Peblar zuil nodig heb?
Kijk even of dezelfde gaten en vorm van de kap is
https://peblar.com/hubfs/...&%20Pole%20Base%20R02.pdf

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:18

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Heb hier een Business versie geïnstalleerd maar vroeg me af of het display ook iets moet tonen als er geen auto verbonden is (kan dat nog niet testen want de EV moet nog geleverd worden). Of gaat het display alleen aan als er een EV aangesloten wordt?

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
buzzlightyear schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:37:
Heb hier een Business versie geïnstalleerd maar vroeg me af of het display ook iets moet tonen als er geen auto verbonden is (kan dat nog niet testen want de EV moet nog geleverd worden). Of gaat het display alleen aan als er een EV aangesloten wordt?
Als er een sessie is, staat het aantal kWh erop. Tot een paar minuten na verbreken van de verbinding

• crbnnw
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 17:04
buzzlightyear schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:37:
Ik spreek voor de Peblar Home, maar zover ik heb gemerkt staat het display alleen aan wanneer er een auto verbonden is. Tevens blijft er kort wat zichtbaar na het ontkoppelen.

🔋 5.76 kWh Zendure 2400 AC | ☀️ 5.5 kWp SolarEdge (NW & ZO) | 𖣘 5.2 kW Daikin L/L 3-Multi | 🔌 Peblar Home | 🚙 14 kWh PHEV

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:54
Ik heb sinds dinsdag ook een peblar aan de muur hangen en moet me even verdiepen in wat allemaal wel en niet kan. Op dit moment staat hij nog open (laden zonder beperkingen, maar dat wil ik omzetten. We hebben er 1 tag bij gekregen, maar kan je het ook zo inrichten dat je een sessie moet goedkeuren met je mobiel? In de handleiding wordt alleen over (RFID)tags gesproken.

Ik vermoed dat het antwoord nee is, maar wellicht weten mensen hier meer.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-12 11:33
Sinds gisteren hier ook een Peblar Home 11KW. Peblar en CT spoelen zelf gekocht, en gewoon laten aansluiten door een lokaal installatiebedrijf. Scheelde meer dan €600 vergeleken met een laadpaalboer.
Erg blij mee. Laden verloopt prima evenals de loadbalancing.
Ik had er ook 1 RFID tag bij, maar had zelf een extra exemplaar gekocht als reserve.
Volgens mij kan starten met laden alleen met RFID tag.

• pj
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

pj

Malfunctions schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:16:
Ik heb sinds dinsdag ook een peblar aan de muur hangen en moet me even verdiepen in wat allemaal wel en niet kan. Op dit moment staat hij nog open (laden zonder beperkingen, maar dat wil ik omzetten. We hebben er 1 tag bij gekregen, maar kan je het ook zo inrichten dat je een sessie moet goedkeuren met je mobiel? In de handleiding wordt alleen over (RFID)tags gesproken.

Ik vermoed dat het antwoord nee is, maar wellicht weten mensen hier meer.
Nee, helaas kan dit niet.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:10
Iemand enig idee wat het volgende kan zijn? Als ik mijn Volvo EX30 aansluit op mijn Peblar, dan zegt mijn EX30: “Kabel aangesloten, wachten…” Hij gaat vervolgens niet laden totdat ik de Peblar via de webinterface reboot, daarna laad hij prima! :?

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:56

Argarath

MasterBlaster

Ik heb sinds de installatie van KPN glasvezel en in gebruikname van een volledig nieuw netwerk (edgerouter 6p ipv KPN modem) problemen met de Peblar. Deze is met UTP aangesloten en krijgt netjes een IP en ik kan de portal ook gewoon bereiken. Helaas ziet hij dan na verloop van tijd de homewizard P1 meter niet meer.

Verbind ik dan naast ethernet ook de wifi, dan vindt hij de P1 meter wel weer.

Alle andere devices zien de P1 meter prima en in de app werkt het ook gewoon. Kortom; ik snap er niets van?

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-12 15:03
Danielson schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 17:49:
Iemand enig idee wat het volgende kan zijn? Als ik mijn Volvo EX30 aansluit op mijn Peblar, dan zegt mijn EX30: “Kabel aangesloten, wachten…” Hij gaat vervolgens niet laden totdat ik de Peblar via de webinterface reboot, daarna laad hij prima! :?
Even opnieuw autoriseren op de paal?

• Danielson
Theone098 schreef op zondag 9 november 2025 @ 11:06:
[...]

Even opnieuw autoriseren op de paal?
Ik heb geen autorisatie aanstaan? Je bedoeld die tag toch?

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-12 15:03
Danielson schreef op zondag 9 november 2025 @ 13:53:
[...]

Ik heb geen autorisatie aanstaan? Je bedoeld die tag toch?
Ja, die bedoel ik. Als die niet aan staat, zal dat het niet zijn ;) .

• tiunk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 17:47
Argarath schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:23:
Ik heb sinds de installatie van KPN glasvezel en in gebruikname van een volledig nieuw netwerk (edgerouter 6p ipv KPN modem) problemen met de Peblar. Deze is met UTP aangesloten en krijgt netjes een IP en ik kan de portal ook gewoon bereiken. Helaas ziet hij dan na verloop van tijd de homewizard P1 meter niet meer.

Verbind ik dan naast ethernet ook de wifi, dan vindt hij de P1 meter wel weer.

Alle andere devices zien de P1 meter prima en in de app werkt het ook gewoon. Kortom; ik snap er niets van?
En de p1 dongle er 10 sec uit je meterkast halen en er weer instoppen? Bij mij herkende Peblar hem toen weer wel.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-12 13:05
Ze zijn nu bezig met de installatie, maar de P1 meter van Homewizard werkt niet mee. Wel te vinden, maar leest niks uit. Firmware uptodate en ook API staat aan. Meter is SMR 5.0 en zou ook gewoon moeten werken. Andere HW onderdelen eruit getrokken om de P1 meter niet te verwarren, maar nog steeds niks.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
Señor Sjon schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:03:
Ze zijn nu bezig met de installatie, maar de P1 meter van Homewizard werkt niet mee. Wel te vinden, maar leest niks uit. Firmware uptodate en ook API staat aan. Meter is SMR 5.0 en zou ook gewoon moeten werken. Andere HW onderdelen eruit getrokken om de P1 meter niet te verwarren, maar nog steeds niks.
Zelfde subnet? Geen gasten of iot netwerk? Peblar bedraad aangesloten?

Uit te lezen in hw app?
Uit te lezen in Homeassistant?

• Señor Sjon
Gasten Wifi, Peblar bedraad op de Hoofddeco. P1 meter wordt wel gezien, maar data wordt geblokkeerd. Met een kWh meter van HW gebeurt precies hetzelfde.

HW app werkt ie gewoon
HA heb ik niet.

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16
Señor Sjon schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:31:
Gasten Wifi, Peblar bedraad op de Hoofddeco. P1 meter wordt wel gezien, maar data wordt geblokkeerd. Met een kWh meter van HW gebeurt precies hetzelfde.

HW app werkt ie gewoon
HA heb ik niet.
Precies wat je zegt - data wordt geblokkeerd tussen gasten WiFi (HW P1) en je hoofdnetwerk (Peblar). Al geprobeerd om de HW op je hoofdwifi te zetten?

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
Señor Sjon schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:31:

HW app werkt ie gewoon
HA heb ik niet.
Gasten wifi voor 1 apparaat en de ander op hoofdnet lan ka dus niet. Je zult de p1 naar hoofdnet moeten zetten.

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:11

Lulukai

God's gift to women

Een Peblar laadpaal verbindt enkel met beveiligde Wifi-netwerken. Ooit gaat iemand me dankbaar zijn voor deze informatie.

.

• Señor Sjon
Het gastennetwerk is ook met wachtwoord beveiligd. Maar ze zagen elkaar wel. Nu overgeheveld naar het thuisnetwerk en het werkt gelijk. Dat had me wel een paar uur geklooi met de installateur kunnen besparen.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Señor Sjon Hoogstwaarschijnlijk zit er in je netwerk wel een mDNS repeater, waardoor de Peblar wel de P1-meter kon 'zien', ook al zitten ze op verschillende vlans. Maar dat wil niet zeggen dat de communicatie tot stand kan komen, want gasten-netwerk zijn doorgaans van alle interne LAN-communicatie afgesloten. Apparaten op een gastennetwerk kunnen alleen communiceren naar het internet. Wat dan wel weer correspondeert met dat de HomeWizard app wel de waarden doorkreeg (dat werkt namelijk via HW cloud).

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Señor Sjon
In ieder geval hangt ie nu. :D De installateur wist ook te vertellen dat binnenkort wit/zwart ook leverbaar wordt.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
Señor Sjon schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:54:
Het gastennetwerk is ook met wachtwoord beveiligd. Maar ze zagen elkaar wel. Nu overgeheveld naar het thuisnetwerk en het werkt gelijk. Dat had me wel een paar uur geklooi met de installateur kunnen besparen.
Deco gasten netwerk is een beetje vreemd geïmplementeerd.

Gast- internet toegestaan
Gast- interne lan, niet toegestaan
Interne lan- gasten, wel toegestaan (met beperking).
Gast - interne dhcp wel toegestaan (zelfs zelfde dhcp als interne lan.

Gast maakt ook gebruik van dezelfde DNS instelling (router zelf), waardoor bijv een pihole ook niet werkt.
Gast zit op ander vlan (11), waardoor je ook de goede switches en vlan instellingen moet gebruiken om dat mogelijk te maken.

P1 maakt gebruik van websocket api, waardoor communicatie tussen gast en interne netwerk niet goed gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Get!em op 11-11-2025 18:16 ]

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:56

Argarath

MasterBlaster

tiunk schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:30:
[...]

En de p1 dongle er 10 sec uit je meterkast halen en er weer instoppen? Bij mij herkende Peblar hem toen weer wel.
Na een paar dagen zoeken erachter... De Netgear managed switch die er tussen zat deed vervelende dingen met energy settings waardoor hij de connection steeds resette... pfff, bloed, zweet en tranen ;-)

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

• JayvanO
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19:06
Danielson schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 17:49:
Gebruik je huishoudlimiet en staat deze op 4kwh bij een 3 fase aansluiting? In dat geval is de kans groot dat hij niet start omdat je bij minimum per fase van +/-1.4kwh al over de limiet van het huishoudelijk verbruik komt.
Ik moet echter zelf ook zeggen dat hij soms om onverklaarbare reden niet wil starten. Zou handig zijn dat je ergens kon aflezen wat de reden is van de huidige status.

• Danielson
JayvanO schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:58:
[...]

Gebruik je huishoudlimiet en staat deze op 4kwh bij een 3 fase aansluiting? In dat geval is de kans groot dat hij niet start omdat je bij minimum per fase van +/-1.4kwh al over de limiet van het huishoudelijk verbruik komt.
Ik moet echter zelf ook zeggen dat hij soms om onverklaarbare reden niet wil starten. Zou handig zijn dat je ergens kon aflezen wat de reden is van de huidige status.
Nee, dat staat uitgeschakeld! Maar de laatste twee keer ging het laden direct goed, misschien moesten de Peblar en de EX30 elkaar eerst even leren kennen! :P

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:46
Heeft er al iemand geprobeerd om de diagnostische gegevens te lezen?
Een download geeft me een .PEDP bestand, voorlopig geen idee hoe ik dat kan lezen.

• GerrD
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 25-11 22:44
Heb onlangs de Peblar Home geïnstalleerd met de HWP1. Bij welk vermogen overschot schakelt de Peblar van 1 naar 3 fasen laden?

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
GerrD schreef op maandag 17 november 2025 @ 16:44:
Heb onlangs de Peblar Home geïnstalleerd met de HWP1. Bij welk vermogen overschot schakelt de Peblar van 1 naar 3 fasen laden?
Bij default instelling zou dat 4,2kW moeten zijn (3x 1400W).
Ik gebruik EVCC en die doet dat met de home ook op die waarde. Alleen heb ik de vertraging op 5 minuten gezet in evcc, zodat bij af en toe een wolk hij niet steeds schakelt.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
Bij mij was in zowel HomeAssistant als in Peblar de verbinding met de P1 van HomeWizard verbroken. Blijkbaar een update van de P1 meter.

Voor HA moest ik op de knop drukken van de P1 meter om te autoriseren.
Voor de Peblar heb ik de hele installatiewizard opnieuw moeten draaien om de P1 weer werkend te krijgen en opnieuw moeten commissionen.
(waarna ik in HA de Peblar weer opnieuw moest autoriseren).

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:05
Get!em schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 15:11:
Bij mij was in zowel HomeAssistant als in Peblar de verbinding met de P1 van HomeWizard verbroken. Blijkbaar een update van de P1 meter.

Voor HA moest ik op de knop drukken van de P1 meter om te autoriseren.
Voor de Peblar heb ik de hele installatiewizard opnieuw moeten draaien om de P1 weer werkend te krijgen en opnieuw moeten commissionen.
(waarna ik in HA de Peblar weer opnieuw moest autoriseren).
Ook mijn HW P1 geupdate naar versie 6.0206 (weliswaar manueel), maar HA en Peblar bleven gewoon werken.

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Invictus66 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:02:
Heeft er al iemand geprobeerd om de diagnostische gegevens te lezen?
Een download geeft me een .PEDP bestand, voorlopig geen idee hoe ik dat kan lezen.
Die zijn niet bedoeld voor eindgebruikers. Waarom zou je dat willen?

.

• Invictus66
Lulukai schreef op woensdag 19 november 2025 @ 11:34:
[...]

Die zijn niet bedoeld voor eindgebruikers. Waarom zou je dat willen?
Voornamelijk nieuwsgierigheid.
Af en toe zie ook wel eens een foutmelding ivm communicatie met de auto, meer info is altijd leuk.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
Invictus66 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 11:59:
[...]

Voornamelijk nieuwsgierigheid.
Af en toe zie ook wel eens een foutmelding ivm communicatie met de auto, meer info is altijd leuk.
Technisch:
Het is een custom file format: PEblar Diagnostiscs file PED

Het formaat is gezipt in GZ. Hernoemen naar .GZ en openen met 7zip levert je een logtrail van de events op van de afgelopen maand.
Binnenin zitten folders/zips (.ped), een folder voor elk belangrijk event (reboot, manual configs, watchdog, update).
Die zijn ook weer te openen binnen 7zip (je kunt als je toch al binnen 7zip bent gewoon verder de folder in, zonder te hernoemen).
Binnen elk van die folders is een snapshot te vinden van de config, version en logs van verschillende onderdelen een diagnostics bin-file. En ook een log met de meterdata. Ook de charging history zit erin. Ook de p1 log zit erin.

Gelukkig zijn de secrets.json wel obfuscated opgeslagen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Get!em op 19-11-2025 12:09 ]

• RigolleM
RigolleM schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 19:17:
[...]

Ook mijn HW P1 geupdate naar versie 6.0206 (weliswaar manueel), maar HA en Peblar bleven gewoon werken.
Ff mezelf quoten: na een herstart van HA moest ik inderdaad 2s op het knopje van mijn P1 meter gaan duwen.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
RigolleM schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:20:
[...]

Ff mezelf quoten: na een herstart van HA moest ik inderdaad 2s op het knopje van mijn P1 meter gaan duwen.
Goede kans dat na een herstart van de peblar je nog een keer moet. Zo was dat bij mij ook.

• RigolleM
Get!em schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:23:
[...]

Goede kans dat na een herstart van de peblar je nog een keer moet. Zo was dat bij mij ook.
Dat gaan we nog ff uitstellen dan :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Vandaag ook even keihard geupgrade:
Van 10 jaar oude 1 fase lolo naar 3 fase peblar.
Installatie was easy; alles wat je nodig hebt zit erbij, ingebruikname via webinterface was even gedoe (want meteen firmware update draaien ) maar instellingen ook easy; homewizard p1 meter werd zo gevonden, rfid tags inleren ook easy.
Aan homey hangen, ook easy.

* teacher is tevreden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ai0AQI29qvroR0DS54gtYD51AKg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eMUz7BdnuXaZE6wGlqn9FIqk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlOHlMoFyEXg7AE3Mr7LnW_2Dys=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBaHCXhETV3gnaRVmiBEhelN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gv3sc_mDmHqRBY8QEDpbOvdEuY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/syayA8JfVr8AeOEtFg9TNlYT.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RB46s3mfyT-j_C0YPsqTW3vIjZ0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HwJyjCsDEehfREi5Fa7O5BGa.jpg?f=fotoalbum_tile
WizzyBrown schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 18:58:
[...]

Heb jij de paal zelf vervangen? Die nieuwe, zit die ook met kabel verbonden aan een p1 poort van een slimme electra meter bij je in de meterkast, om zo te weten wat hij max mag leveren aan de auto. Is die nieuwe zonder abbo te gebruiken? Kosten?
Ik antwoord hier even:
Ja, ja (via homewizard p1 meter), ja, 940 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door teacher op 21-11-2025 19:55 ]

Wise enough to play the fool

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:25

Freakie1NL

Grote Baas

teacher schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:44:
Installatie was easy; alles wat je nodig hebt zit erbij, ingebruikname via webinterface was even gedoe (want meteen firmware update draaien ) maar instellingen ook easy; homewizard p1 meter werd zo gevonden, rfid tags inleren ook easy.

* teacher is tevreden.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]

Ik antwoord hier even:
Je hebt hem pas net natuurlijk, maar al eerste voor en nadelen ervaren ten opzichte van de Lolo? Hier een 3 fase TNM > Shell Recharge > 50Five lader. Zit te denken om hem zakelijk te vervangen door een Peblar Business.

Vooral PV en v2g ready kijken mij erg fijn. Ook is de TNM sinds 50Five erg achteruit gegaan.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• DanielvE
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:53
Stuur je nu de lader ook aan via Homey en wat zijn de functionaliteiten die je ik kan stellen via Homey?

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
DanielvE schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:20:
[...]

Stuur je nu de lader ook aan via Homey en wat zijn de functionaliteiten die je ik kan stellen via Homey?
https://homey.app/nl-nl/a...Peblar/Peblar-EV-Charger/ hier staat alle functies

• DanielvE
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:53
Ja, die pagina ken ik. Ik ben vooral benieuwd hoe het in de praktijk werkt.

• wteening
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-11 06:39

* teacher is tevreden.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]

Ik antwoord hier even:
Mag ik vragen waar die tweede elektrabuis voor is? UTP?

• teacher

teacher

Dysgaf!

Klopt, ik heb utp door tweede buis getrokken. De utp en driefasenkabel lagen er al, die heb ik -heel verstandig- getrokken toen ik de eenfase lolo installeerde, want onder mijn huis is geen feestje ivm hoog grondwater.
DanielvE schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:20:
[...]

Aansturen nee, maar wel monitoren. De peblar webinterface doet het alleen binnen mn eigen netwerk, homey ook daarbuiten.
Freakie1NL schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 20:55:
[...]

Je hebt hem pas net natuurlijk, maar al eerste voor en nadelen ervaren ten opzichte van de Lolo? Hier een 3 fase TNM > Shell Recharge > 50Five lader. Zit te denken om hem zakelijk te vervangen door een Peblar Business.

Vooral PV en v2g ready kijken mij erg fijn. Ook is de TNM sinds 50Five erg achteruit gegaan.
De lolo was tof toen het nog newmotion was; goedwerkende app, devportal waarop je kon inloggen. De lader zelf heeft bij mij altijd probleemloos gewerkt, dus daar lag het niet aan. Wat ik destijds al wel een minpunt vond was dst loadbalancing een betaalde dienst was. De laatste jaren onder shell was het al karig, en de 50five toestand wilde ik voorblijven. Mijn lolo was een lolo2, die eigenlijk al niet meer ondersteund werd en shell kon/wilde er ook niets meer mee, dus als de server uitgeschakeld zou worden kan ik helemaal niets meer. Mede daardoor ben ik erg voorzichtig geworden met producten waar een cloud aan vast zit.

Wat stond er op mijn shortlist?
Alfen
Easee
Peblar

Peblar wint het met gemak van die drie, zeker met het oog op de opties, niet vastzitten aan een cloud / aanbieder, en eventuele toekomstige v2h. Aangezien ik àlles elektrisch doe, was loadbalancing zonder gedoe ook een vereiste.
Echte nadelen heb ik nog niet kunnen ontdekken aan de peblar. Belangrijk punt: ik gebruik hem prive, dus kan niets zeggen over backoffice koppelingen, alhoewel de peblar dat uiteraard wel kan.

[ Voor 101% gewijzigd door teacher op 25-11-2025 23:02 ]

• wteening
teacher schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 18:40:
Klopt, ik heb utp door tweede buis getrokken. De utp en driefasenkabel lagen er al
Als je nog geen UTP had, zou je die dan speciaal voor Peblar alsnog aanleggen, of werkt het voldoende via Wifi?
Ik wil in de kerstvakantie de Peblar Home aanschaffen en aansluiten, maar ik moet waarschijnlijk wel wat door baksteen/beton boren. Ik vind het ook fraaier als er maar één buis hoeft te lopen...

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:18

buzzlightyear

To infinity and beyond...

wteening schreef op woensdag 26 november 2025 @ 06:21:
[...]

Als je nog geen UTP had, zou je die dan speciaal voor Peblar alsnog aanleggen, of werkt het voldoende via Wifi?
Ik wil in de kerstvakantie de Peblar Home aanschaffen en aansluiten, maar ik moet waarschijnlijk wel wat door baksteen/beton boren. Ik vind het ook fraaier als er maar één buis hoeft te lopen...
My two cents: bedraad is altijd meer bedrijfszeker dan draadloos. Het bereik met wifi is erg afhankelijk van de lokale omstandigheden. Hier heb ik een beetje bereik met de Peblar op 12 meter af van het huis (was test, is wel bedraad aangesloten). Aan de voorkant van het huis hangt er nog een, 4 meter van access point, en daar heb ik geen bereik.
Je kunt ook een afgeschermde utp naast je voedingskabel leggen in 1 buis.

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:41
Je kunt wifi signaal sterkte testen vooraf op plek van installatie. Heb een peblar business laten installeren en op plek van installatie heb ik een signaal sterkte van -49 db. Is min of meer net zo sterk als binnen bij router. De peblar hangt dan ook aan de andere kant van de buitenmuur ter hoogte van de router vandaar..

Gaat nog 3 maanden duren voordat ik hem in gebruik kan nemen, dan wordt ev pas geleverd en of ie überhaupt werkt weet ik pas over een dikke week, heb hem meteen op 3 fasen laten aansluiten maar heb nog een 1 fase aansluiting dus ik kan er pas spanning op zetten als enexis volgende week is geweest voor verzwaring aansluiting. Ach zal best wel werken als alle draden in de goede gaatjes zitten. Hopelijk is die 300 euro extra voor business uitvoering de moeite waard geweest, ik heb nog altijd ernstige twijfels of we er ooit bidirectioneel mee kunnen laden.

Dat is wel de reden van duurdere aanschaf geweest.

Meer verschil is er niet, behalve die gecertificeerde mid meter, maar goed gebruik hem enkel privé dus moet zelf stroom betalen.

Komend jaar nog salderen dus ik denk dat smart solar de optie is voor komend jaar en vanaf 2027 pure solar, ben helaas toch thuis, dus auto kan er vanaf 2027 wat mij betreft weken over doen om op te laden. Rij toch vaak 1 maand of langer niet. Ongeveer 3.000 km per jaar maximum.

• teacher

teacher

Dysgaf!

[...]

Ik kan natuurlijk niets zeggen over jouw wifi. Hier naar het huis is het signaal nog best goed, maar de draad had ik destijds al getrokken (just in case).

Ik zou de kabel trekken. Door een buis naast elektra zou ik doen met een s/ftp kabel. Geeft dat gedoe kan je altijd nog een extra buisje doen. Trek sowieso in een keer de kabels die je eventueel nodig kan hebben.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
Ik heb hier zelfs 2 utp laten trekken. Met name omdat je dan zowel internet als een mof is aangesloten p1 of ct klem kan gebruiken.

Ik gebruik nu de HW p1, maar kan nu wel gemakkelijk switchen naar modbus of bedraad p1 indien nodig.

• JanHenk
  • Niet online
[...]

Ik sluit me aan bij voorgaande reacties, ik zou een utp erbij trekken als je de voedingskabel ook nog moet trekken.

En in het kader van je tweede bezwaar: volgens mij mag UTP bij de voeding in een mantelbuis als je een 'dubbel geïsoleerde' kabel gebruikt, dus een XMVK bijvoorbeeld. Hij mag inderdaad niet in dezelfde buis als installatiedraad (VD-draad).

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:29
Ik heb op dit moment een oude TheNewMotion laadpaal met een automatische zakelijke verrekening, zonder dat ik de laadpas eerst langs de lezer moet halen. De laadpas is gekoppeld aan de laadpaal, dus alleen inpluggen is voldoende. Aangezien ik toch de enige ben die de laadpaal gebruik is dit lekker makkelijk.

Is dit ook mogelijk met de Peblar Business (en een bepaalde backoffice)?

• JanHenk
  • Niet online
Rprp schreef op woensdag 26 november 2025 @ 10:25:
Ik heb op dit moment een oude TheNewMotion laadpaal met een automatische zakelijke verrekening, zonder dat ik de laadpas eerst langs de lezer moet halen. De laadpas is gekoppeld aan de laadpaal, dus alleen inpluggen is voldoende. Aangezien ik toch de enige ben die de laadpaal gebruik is dit lekker makkelijk.

Is dit ook mogelijk met de Peblar Business (en een bepaalde backoffice)?
Als een backoffice is ingesteld in de Peblar wordt authenticatie van de laadsessie afgehandeld door die backoffice via ocpp. Als je in die backoffice plug and charge instelt (of hebt ingesteld) met een laadpas, kan dat zeker. Is niet echt een specifieke laadpaalfunctionaliteit dus eigenlijk.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
JanHenk schreef op woensdag 26 november 2025 @ 10:30:
[...]

Als een backoffice is ingesteld in de Peblar wordt authenticatie van de laadsessie afgehandeld door die backoffice via ocpp. Als je in die backoffice plug and charge instelt (of hebt ingesteld) met een laadpas, kan dat zeker. Is niet echt een specifieke laadpaalfunctionaliteit dus eigenlijk.
Nou, de Home ondersteunt geen plug & charge volgens de specs ;), dus dan moet je wel de Business hebben.

• JanHenk
  • Niet online
Get!em schreef op woensdag 26 november 2025 @ 10:34:
[...]

Nou, de Home ondersteunt geen plug & charge volgens de specs ;), dus dan moet je wel de Business hebben.
Dat gaat over de ISO15118-standaard. Die beschrijft hoe je een auto kunt herkennen en kan koppelen aan een laadpas in een backoffice, waardoor je dus op basis van herkenning van de auto de sessie kan (laten) authentiseren.

Dat is dus nog weer een stapje verder. Vergelijkbaar met hoe bijvoorbeeld voor sommige auto's Fastned hun Autocharge heeft geïmplementeerd, maar dan voor een thuislader.

De besproken plug and charge is gewoon een vaste laadpas in de backoffice, waar alle sessies op worden gedeclareerd, ongeacht welke auto wordt aangesloten. Dat kan met beide varianten van de Peblar wel. Want beide hebben OCPP.

• Tibbi3
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:01
Hier inmiddels sinds 2 weken ook een Peblar Home. Werkt als een zonnetje. Nu ben ik vandaag een beetje aan het pionieren met de verschillende load balancing opties, nu met slim laden.

Wat mij opvalt is dat op het moment dat de opwek meer is dan het verbruik het een paar minuten duurt voordat de Peblar begint te laden. Denk dat dit komt omdat ik in de diagnostiek dan nog geen 6A terug zie bij de waardes (dynamische load balancing metingen) en (meter laadstromen).

Is dit normaal? Hierdoor lever je namelijk een korte periode toch iets terug aan het net.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
Tibbi3 schreef op woensdag 26 november 2025 @ 14:06:
Hier inmiddels sinds 2 weken ook een Peblar Home. Werkt als een zonnetje. Nu ben ik vandaag een beetje aan het pionieren met de verschillende load balancing opties, nu met slim laden.

Wat mij opvalt is dat op het moment dat de opwek meer is dan het verbruik het een paar minuten duurt voordat de Peblar begint te laden. Denk dat dit komt omdat ik in de diagnostiek dan nog geen 6A terug zie bij de waardes (dynamische load balancing metingen) en (meter laadstromen).

Is dit normaal? Hierdoor lever je namelijk een korte periode toch iets terug aan het net.
Hoe lees je de waardes? Met een P1 meter?
Wat voor DSMR versie digitale meter heb je? Er zijn verschillende merken en versies. Generiek is DSMR 4 10 seconden, en DSMR 5 elke seconde, maar er zijn ook die er minuten over doen.

Ikzelf heb het ondertussen via EVCC geregeld en die heb ik op 6 seconden sturing staan (proefondervindelijk kan ik proberen dit nog sneller te zetten, maar 6 seconden lijkt een beetje de max van de modbus van mijn SolarEdge meter te zijn). Echter in EVCC heb ik de schakeling van uit naar aan en van 1 naar 3 fase op 5 minuten vertraging gezet, zodat er niet te veel geschakeld wordt. Er moet dus minimaal 5 minuten overschot zijn, wil hij starten met laden.

[ Voor 9% gewijzigd door Get!em op 26-11-2025 14:52 ]

• wickydude
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:03
Klopt. De Peblar wacht ook een paar minuten alvorens in te schakelen om niet te vaak te moeten schakelen als het even drie seconden zon was tussen de wolken.

Nibe F2120-16/SMO40/300L / Home Assistant / Peblar EV lader / 8000Wp Enphase

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
wickydude schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:18:
Klopt. De Peblar wacht ook een paar minuten alvorens in te schakelen om niet te vaak te moeten schakelen als het even drie seconden zon was tussen de wolken.
Van wat ik uit de API documentatie haal is het maximaal 3x schakelen in het 10 minuten rolling window.

• edtbonep
Ik heb privé ook een Peblar Home. Deze is bekabeld verbonden met mijn router.
Wat ik wel jammer vind is dat ik hem niet vanuit het buitenland kan instellen/aanpassen.

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12 13:17
edtbonep schreef op woensdag 26 november 2025 @ 19:33:
Ik heb privé ook een Peblar Home. Deze is bekabeld verbonden met mijn router.
Wat ik wel jammer vind is dat ik hem niet vanuit het buitenland kan instellen/aanpassen.
Een beetje Tweaker lost dit wel op toch ;-)

• KweNi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 00:12
@japie101 Het is me nog niet gelukt om de webinterface te bereiken vanop een ander netwerk. Portforwarding lijkt niet genoeg.
Ik kan er wel aan via Home Assistant.

• japie101
KweNi schreef op woensdag 26 november 2025 @ 19:43:
@japie101 Het is me nog niet gelukt om de webinterface te bereiken vanop een ander netwerk. Portforwarding lijkt niet genoeg.
Ik val er een beetje blanco in, maar vanaf buitenshuis naar je Peblar connecten doe je naar mijn idee via een VPN?

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
KweNi schreef op woensdag 26 november 2025 @ 19:43:
Er zijn meerdere opties, waaronder Tailscale op je Homeassistant,
Of WireGuard.

Ikzelf heb WireGuard als LXC op proxmox en de tailscale als backup optie.

• edtbonep
Home Assistant had ik ook gezien. Gaat nu helaas niet werken omdat ik hier geen Hostname of IP address van de Peblar heb.

• japie101
edtbonep schreef op woensdag 26 november 2025 @ 22:41:
Home Assistant had ik ook gezien. Gaat nu helaas niet werken omdat ik hier geen Hostname of IP address van de Peblar heb.
Door in te loggen op je router moet je daar wel achter kunnen komen.

• wickydude
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:03
Als je op het dashboard kunt komen heb je ook de hostname, pblr-00xxxxx.
Ben je daar eenmaal kun je bij Instellingen - Netwerk je IP vinden

Nibe F2120-16/SMO40/300L / Home Assistant / Peblar EV lader / 8000Wp Enphase

• LuPo
  • Laatst online: 23:31
Heeft iemand ook ervaring met de installatie van een Peblar Home via slimmelaadpunt?

Ik heb zelf de kennis niet dus wil hem graag laten installeren door een goed bedrijf.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
LuPo schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:52:
Heeft iemand ook ervaring met de installatie van een Peblar Home via slimmelaadpunt?

Ik heb zelf de kennis niet dus wil hem graag laten installeren door een goed bedrijf.
Zie mijn tweede post in dit topic, stuur eens een dm

• Frank-33
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-12 09:58
Get!em schreef op woensdag 26 november 2025 @ 15:26:
[...]

Van wat ik uit de API documentatie haal is het maximaal 3x schakelen in het 10 minuten rolling window.
Bij duurt het ook best lang voordat de lader overschakelt naar 3 fase.
Waar kan ik dat instellen om de lader sneller te laten reageren?

• Invictus66
Frank-33 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 18:48:
Bij duurt het ook best lang voordat de lader overschakelt naar 3 fase.
Waar kan ik dat instellen om de lader sneller te laten reageren?
Niet vermoed ik. Dit lijkt me een beveiliging van de paal. Je wil niet dat hij constant staat te togglen als je rond het switchpunt draait.

• edtbonep

Ik had een offerte opgevraagd bij hun. Ik vond dat best wel duur.
Ik heb toen de Peblar Home zelf gekocht samen met een set CT spoelen omdat mijn slimme meter niet geschikt was voor load balancing via een P1 dongle.
De installatie, inclusief aanpassing van de meterkast door een goed installatiebedrijf laten doen.
Uiteindelijk was ik ruim €600 goedkoper uit dan bij Slimmelaadpunt.
Mijn advies: Niet meteen gaan shoppen bij die laadpaalboeren, maar even goed rondkijken en wat offertes opvragen.

• wteening

Ik ben misschien een taalpurist, maar als ze de naam van het bedrijf al fout schrijven twijfel ik aan hoe vaardig ze zijn op andere vlakken...

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:13
wteening schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 06:38:
[...]

Ik ben misschien een taalpurist, maar als ze de naam van het bedrijf al fout schrijven twijfel ik aan hoe vaardig ze zijn op andere vlakken...
Dat is inderdaad een drogredenering waar een taalpurist makkelijk in kan trappen.

Los daarvan vond ik Slimmelaadpunt zelf wel aan de dure kant: een forse meerprijs voor het plaatsen van een energiemeter. Ik kan zo een aantal alternatieven opnoemen, maar weet niet of dat de bedoeling is hier.

Wel echt bijna een eis: vraag altijd minimaal drie offertes op, ik heb er zelf 5+ aangevraagd. Dat is heel makkelijk als je precies weet wat je wilt.

De prijzen kunnen soms flink uiteenlopen en veel partijen proberen je richting een Ratio, Easee of Zaptec te duwen. Ze zeggen dan wel eens dat ze slechte ervaringen hebben met Peblar vanwege slechte kwaliteit. Overigens ook gehoord over de Zappi (eerste instantie mijn eerste keuze).

• sharktech
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:02

Slimmelaadpunt laat de installatie uitvoeren door derden. Bij mij is dit door De Jong EKW B.V. uitgevoerd. Alles is naar wens geinstalleerd en het gehele proces is soepel verlopen.

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:42

Theuno

Da Devil Crew

wteening schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 06:38:
[...]

Eens. Daarom dacht ik meteen dat het bedrijf niet pluis was, en ben ik ergens anders gaan shoppen.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• LuPo
  • Laatst online: 23:31
sharktech schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 12:23:
[...]

Slimmelaadpunt laat de installatie uitvoeren door derden. Bij mij is dit door De Jong EKW B.V. uitgevoerd. Alles is naar wens geinstalleerd en het gehele proces is soepel verlopen.
Top, dank je wel!

De Peblar Home in ieder geval besteld met Homewizard P1 voor €649 bij slimmelaadpunt
Dag later al geleverd :D snelle service

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• hdoedens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12 09:31
Ik heb onlangs de Peblar lader (Eneco Connectric) geïnstalleerd gekregen en mistte het makkelijk kunnen ophangen van de laadkabel. Daarom heb ik de onderste kap getekend inclusief een socket om de stekker in te hangen. Nu kan ik weer met 1 hand de stekker pakken/terughangen. Omdat de laadpaal nog eigendom is van mijn werkgever heb ik er voor gekozen om de hele kap te printen. Je zou natuurlijk ook alleen het socket kunnen printen en een gat in de onderste kap maken waar je de socket in schroeft.
Mocht iemand interesse hebben, ik heb hem zojuist op printables gepubliceerd: https://www.printables.co...ger-cover-with-plug-mount

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xuJqrYUbwT020gB0bbPkhadpf-k=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QJl7y5SLG2ZPLVPHJsvuRGUg.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bw3R0Td5XohA-F-wV7Qm3gVRc4o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/t1I8BuqHHCeUTUxe7eBi2j2i.jpg?f=user_large

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

@hdoedens nou dit is nu eens een volwaardige Tweakers-post!!!

.

• bassd
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Netjes, geprint in PETG of ABS?

Leveren ze bij Eneco de bovenste kap netjes zonder reclame, of heb je die ook zelf geprint?

• Invictus66
@hdoedens [Peblar EV Charger - White label] Ervaringen en discussie
Misschien ook even delen in het white label topic

• Invictus66
bassd schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 18:06:
Leveren ze bij Eneco de bovenste kap netjes zonder reclame, of heb je die ook zelf geprint?
Die komt zonder reclame

• hdoedens
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12 09:31
[...]

Ik heb hem in PLA geprint. Even afwachten hoelang dat het volhoudt in de volle zon (hangt op het zuiden), regen etc.

• bassd
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dat is dan beter dan die van 50Five, met groot dat lelijke logo.

• Frank-33
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-12 09:58
Ik heb even een vraagje.
Als ik wil inloggen op de lader duurt het soms erg lang voordat ik verbinding heb met de lader.
Mijn lader is via wifi verbonden met de Homewizard P1 meter en het modem.
Hebben hier meer gebruikers last van?

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12 12:39
Frank-33 schreef op maandag 1 december 2025 @ 17:30:
Ik heb even een vraagje.
Als ik wil inloggen op de lader duurt het soms erg lang voordat ik verbinding heb met de lader.
Niet vergelijkbaar, bij mij is de lader via UTP op mijn netwerk aangesloten. Ik krijg direct de lader te zien.

• tjaf
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 03-12 13:02
Ik heb even een vraagje.
Nee. Webportal komt er binnen de paar seconden. Zowel op UTP als via wifi. Je kan in de webportal ergens zien hoe goed je wifi ontvangst is, misschien is je ontvangst gewoon heel slecht?

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
[...]

Bij mij was het met reclame van eneco, echter kan je ook de antraciete kappen krijgen van peblar zonder eneco logo.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
Ik heb even een vraagje.
Near instant hier.

Check even of je DNS / subnetten goed staan in je router. Gebruik je het IP adres? Zit die in dezelfde range als van het device die je gebruikt om de webpagina te laden? Of heb je IoT / Gasten netwerk gebruikt?Mogelijk heb je een Pihole of Adguard in je netwerk?

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Als ik .local gebruik, duurt het de eerste keer lang (3-6 sec), de volgende keer is het meteen.

[ Voor 13% gewijzigd door Lulukai op 02-12-2025 10:30 ]

.

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:24
rfid tags inleren ook easy.
misschien een domme vraag, maar kan de nfc van de telefoon toegevoegd worden?

• sjorsjuhmaniac
hdoedens schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 15:34:
kunnen printen en een gat in de onderste kap maken waar je de socket in schroeft.
Mocht iemand interesse hebben, ik heb hem zojuist op printables gepubliceerd: https://www.printables.co...ger-cover-with-plug-mount
thx!

Weet je toevallig of de bovenste kap ook gewoon te vervangen is? of zit het doorzichtige deel van het display daar _in_ verwerkt?

• teacher

teacher

Dysgaf!

sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 22:16:
[...]

misschien een domme vraag, maar kan de nfc van de telefoon toegevoegd worden?
Iphone hier, dus dat kan sowieso niet.

• Verdicampo
teacher schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 23:35:
[...]

Iphone hier, dus dat kan sowieso niet.
Ik heb een van de bankpassen in mijn iPhone toegevoegd aan de peblar, ging prima!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Verdicampo schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:01:
[...]

Ik heb een van de bankpassen in mijn iPhone toegevoegd aan de peblar, ging prima!
Tof! Gaan we dit weekend eens even proberen :)

• JanHenk
  • Niet online
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 22:18:
[...]

thx!

Weet je toevallig of de bovenste kap ook gewoon te vervangen is? of zit het doorzichtige deel van het display daar _in_ verwerkt?
Die beide kappen kun je gewoon los vervangen ja, zowel de onderste als bovenste. Kun je ook zien in de installatiehandleiding, bijvoorbeeld op pag. 35 hoofdstuk 6.3.

• crbnnw
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 17:04
[...]

Werkt het ook daadwerkelijk bij jou om met een Apple Pay(?) pas uit de Wallet van je iPhone de sessie te autoriseren? Bij mij lukt het met een Peblar Home wel om zo'n pas als tag toe te voegen, maar het autoriseren werkte dan niet.

Er staat me ook iets van bij de Apple Pay de tokens continue ververst, dus zou me ook niet niets verbazen als de Peblar deze telkens als een nieuwe/unieke 'tag' zou zien.

🔋 5.76 kWh Zendure 2400 AC | ☀️ 5.5 kWp SolarEdge (NW & ZO) | 𖣘 5.2 kW Daikin L/L 3-Multi | 🔌 Peblar Home | 🚙 14 kWh PHEV

• sjorsjuhmaniac
[...]

*O* Dat is een goed idee!! Thx.

• sjorsjuhmaniac
crbnnw schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:26:
[...]

Werkt het ook daadwerkelijk bij jou om met een Apple Pay(?) pas uit de Wallet van je iPhone de sessie te autoriseren? Bij mij lukt het met een Peblar Home wel om zo'n pas als tag toe te voegen, maar het autoriseren werkte dan niet.

Er staat me ook iets van bij de Apple Pay de tokens continue ververst, dus zou me ook niet niets verbazen als de Peblar deze telkens als een nieuwe/unieke 'tag' zou zien.
-O- te snel gereageerd :-(

• Verdicampo
crbnnw schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:26:
[...]

Goed punt, dat heb ik nog niet geprobeerd. Zal ik met kerst doen als ik weer bij mijn ouders ben.

• KweNi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 00:12
Heeft er iemand al eens gemeten hoeveel de laadpaal verbruikt als er geen auto aanhangt of als een laadsessie onderbroken is?
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste