[Peblar EV Charger] Ervaringen en discussie

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Let wel op dat je wat extra lengte nodig hebt gezien de afgaande kant (richting de EVSE en de rest) onderop de kWh meter zit en je dus zodoende al snel een cm of 10 extra nodig hebt op de draadlengte. En niet onbelangrijk, die kWh meters van HomeWizard zijn een crime om goed op moment te draaien en ja dat is wel belangrijk bij dit soort stromen.

[ Voor 2% gewijzigd door True op 18-02-2026 21:45 . Reden: Ernst Bobbie, 'en de rest' ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente | Proton $20 referral

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ja inderdaad, ook mijn ervaring. Die in- en uitgaande kant zijn wat tegenovergesteld aan gebruikelijk, maar dat is op zich geen ramp. Gaat hier overigens om een “tussen”meter direct na de hoofdschakelaar (alternatief op een slimme meter van de netbeheerder) dus moet daarna niet naar de EVSE. Maar mogelijk moet je dan de andere verbindingen (naar de aardlekschakelaars en zo) wel vervangen voor langere.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

JanHenk schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:23:
Ja inderdaad, ook mijn ervaring. Die in- en uitgaande kant zijn wat tegenovergesteld aan gebruikelijk, maar dat is op zich geen ramp. Gaat hier overigens om een “tussen”meter direct na de hoofdschakelaar (alternatief op een slimme meter van de netbeheerder) dus moet daarna niet naar de EVSE. Maar mogelijk moet je dan de andere verbindingen (naar de aardlekschakelaars en zo) wel vervangen voor langere.
Ja correct, ik was op het verkeerde been gezet door de reacties boven mij, het is inderdaad naar de andere gebruikers én de EVSE.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente | Proton $20 referral

• pasmanm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:00
Werkt de Peblar-integratie in Home Assistant bij jullie goed?
Ik loop tegen het volgende aan: als mijn auto is aangesloten maar niet oplaadt (omdat de maximale SOC is bereikt), springt de status in Home Assistant elke 15 minuten voor precies 10 seconden van 'suspend' naar 'charging'. Daarna springt hij weer terug op 'suspend'.

Bij mijn vorige laadpaal (Zappi) gebeurde dit niet. Herkent iemand dit gedrag, of hebben jullie dit ook?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgJ3Fgd73UgjYjuRKAlsxzmhEuk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SIQ5t6qWmGrni3ZdtiXxFOp4.jpg?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door pasmanm op 19-02-2026 09:00 ]

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:25

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

pasmanm schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:59:
Ik loop tegen het volgende aan: als mijn auto is aangesloten maar niet oplaadt (omdat de maximale SOC is bereikt), springt de status in Home Assistant elke 15 minuten voor precies 10 seconden van 'suspend' naar 'charging'. Daarna springt hij weer terug op 'suspend'.

Bij mijn vorige laadpaal (Zappi) gebeurde dit niet. Herkent iemand dit gedrag, of hebben jullie dit ook?

[Afbeelding]
Ik herken het gedrag niet. Hier heeft hij van af 2 uur vannacht tot vanmorgen half 6 op suspended gestaan. Alleen toen de klimatisering aanging om de Enyaq voor te verwarmen is hij eventjes op charging gegaan.

|| System Specs || 36° ONO-WZW 4875Wp ||

• wickydude
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik ook niet. Ik vermoed dat dat door de auto komt, waarschijnlijk vraagt die af en toe een beetje stroom.

Nibe F2120-16/SMO40/300L / Home Assistant / Peblar EV lader / 8000Wp Enphase

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Galibier7 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:28:
Sinds deze week heb ik een Peblar business laadpaal in gebruik. Ik heb een vraag over het automatisch switchen tussen laadmodi. Standaard gebruik ik de modus 'Slim zonne-laden'. Ik wil echter gegarandeerd hebben dat de accu de volgende dag weer 80% geladen is.

Mijn vraag is of ik de laadpaal ook zo instellen dat deze in de avond of nacht automatisch wisselt naar de standaard laadmodus, zodat het laden weer doorgaat tot 80%?
Je kan dit eenvoudig regelen met een cron job en deze python command line tool.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#!/bin/sh

export PEBLAR_HOST="192.168.1.12"
export PEBLAR_PASSWORD="secret"
export PEBLAR_QUIET=1
export TYPER_STANDARD_TRACEBACK=1

peblar smart-charging --default
peblar config --charge-current-limit 32
peblar ev --charge-limit 32 --no-force-single-phase
Edit: eigenlijk zou dit in de planner van de Peblar moeten zitten. Ipv alleen tijdsblokken aan/uit ook kunnen kiezen welke modus je wilt laden in die blokken.

[ Voor 7% gewijzigd door RichieB op 19-02-2026 09:40 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:18

Crusader

Arc Nature

pasmanm schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:59:

[Afbeelding]
Bij mij zie ik dat niet gebeuren, ook niet na bereiken maximale SoC:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UFHrOMbNJO8O4fK3znsffnVbt4o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nQJd8c4tRvNuVtP5XdvjgIP8.png?f=fotoalbum_large

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste