VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente | Proton $20 referral
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Ja correct, ik was op het verkeerde been gezet door de reacties boven mij, het is inderdaad naar de andere gebruikers én de EVSE.JanHenk schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:23:
Ja inderdaad, ook mijn ervaring. Die in- en uitgaande kant zijn wat tegenovergesteld aan gebruikelijk, maar dat is op zich geen ramp. Gaat hier overigens om een “tussen”meter direct na de hoofdschakelaar (alternatief op een slimme meter van de netbeheerder) dus moet daarna niet naar de EVSE. Maar mogelijk moet je dan de andere verbindingen (naar de aardlekschakelaars en zo) wel vervangen voor langere.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente | Proton $20 referral
Ik loop tegen het volgende aan: als mijn auto is aangesloten maar niet oplaadt (omdat de maximale SOC is bereikt), springt de status in Home Assistant elke 15 minuten voor precies 10 seconden van 'suspend' naar 'charging'. Daarna springt hij weer terug op 'suspend'.
Bij mijn vorige laadpaal (Zappi) gebeurde dit niet. Herkent iemand dit gedrag, of hebben jullie dit ook?
[ Voor 22% gewijzigd door pasmanm op 19-02-2026 09:00 ]
Ik herken het gedrag niet. Hier heeft hij van af 2 uur vannacht tot vanmorgen half 6 op suspended gestaan. Alleen toen de klimatisering aanging om de Enyaq voor te verwarmen is hij eventjes op charging gegaan.pasmanm schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:59:
Werkt de Peblar-integratie in Home Assistant bij jullie goed?
Ik loop tegen het volgende aan: als mijn auto is aangesloten maar niet oplaadt (omdat de maximale SOC is bereikt), springt de status in Home Assistant elke 15 minuten voor precies 10 seconden van 'suspend' naar 'charging'. Daarna springt hij weer terug op 'suspend'.
Bij mijn vorige laadpaal (Zappi) gebeurde dit niet. Herkent iemand dit gedrag, of hebben jullie dit ook?
[Afbeelding]
|| System Specs || 36° ONO-WZW 4875Wp ||
Nibe F2120-16/SMO40/300L / Home Assistant / Peblar EV lader / 8000Wp Enphase
Je kan dit eenvoudig regelen met een cron job en deze python command line tool.Galibier7 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:28:
Sinds deze week heb ik een Peblar business laadpaal in gebruik. Ik heb een vraag over het automatisch switchen tussen laadmodi. Standaard gebruik ik de modus 'Slim zonne-laden'. Ik wil echter gegarandeerd hebben dat de accu de volgende dag weer 80% geladen is.
Mijn vraag is of ik de laadpaal ook zo instellen dat deze in de avond of nacht automatisch wisselt naar de standaard laadmodus, zodat het laden weer doorgaat tot 80%?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| #!/bin/sh export PEBLAR_HOST="192.168.1.12" export PEBLAR_PASSWORD="secret" export PEBLAR_QUIET=1 export TYPER_STANDARD_TRACEBACK=1 peblar smart-charging --default peblar config --charge-current-limit 32 peblar ev --charge-limit 32 --no-force-single-phase |
[ Voor 7% gewijzigd door RichieB op 19-02-2026 09:40 ]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Bij mij zie ik dat niet gebeuren, ook niet na bereiken maximale SoC:pasmanm schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:59:
Werkt de Peblar-integratie in Home Assistant bij jullie goed?
[Afbeelding]
If it ain't broken, play with it till it breaks.