[Peblar EV Charger] Ervaringen en discussie

Pagina: 1 ... 37 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:43
pentaw1nz schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 18:27:
Ik heb regelmatig dat mijn peblar op zonneladen niets doet. Ook niet op slim of fast.
Soms met foutmelding 1102, 1104
Heel vaak ook zonder melding.

Bij slim en fast is er geen minimaal vereiste teruglevering, als ik het goed lees op de site van peblar

Ik heb ook wel eens gehad dat ik mijn p1 meter er uit en er weer in moet doen..
Maar toen had ik een andere foutcode.

Peblar zelf is met utp kabel verbonden. Load balancing via p1 meter
Dat heb ik ook, soms refresh ik de app door naar beneden te sliden, maar dan na 10 minuten gebeurd en nog steeds niets. Als ik hem dan op gepland zet en de tijden in het tijdvak actief staan, laadt hij onmiddellijk. Je zou met fast ook verwachten dat hij dit ook onmiddellijk moet doen ondanks het aanbod van zonne-energie.

Op de wind van gister kan je niet zeilen

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:16
Devke schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 17:35:
[...]

HW P1 meter in bezit? Dan heb je load balancing al klaar. Heb hier ook de Business. P1 van HW regelt de load balancing. P1 gekoppeld via de web interface van de lader.
Die heb ik niet en wil ik ook niet :p , ik heb een DSMR4 meter en vind 10s echt te traag met data.
Heb wel een P1-usb in mijn NUC hangen waar Home Assistant op draait.
Thuis batterijen stuur ik er mee aan en werkt echt 37x beter dan de app van de clouddienst zelf :Y .

Omdat ik toch al HA heb draaien wil ik ook eigenlijk de laadpaal er mee aansturen. Dan is het ook meteen vanaf buitenaf te bereiken door de VPN server die ik thuis heb draaien.

• crryp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:31
elektriekert schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 20:13:
[...]

Die heb ik niet en wil ik ook niet :p , ik heb een DSMR4 meter en vind 10s echt te traag met data.
Heb wel een P1-usb in mijn NUC hangen waar Home Assistant op draait.
Thuis batterijen stuur ik er mee aan en werkt echt 37x beter dan de app van de clouddienst zelf :Y .

Omdat ik toch al HA heb draaien wil ik ook eigenlijk de laadpaal er mee aansturen. Dan is het ook meteen vanaf buitenaf te bereiken door de VPN server die ik thuis heb draaien.
DSMR5 heb ik hier maar maakt weinig uit peblar polled maar om de 10 seconden als ik het zo een beetje monitor.

Maar dat is voor loadbalancing echt meer dan prima die hoofdzekering smelt echt niet binnen die tijd.

En qua zonneladen heb ik daar geen klachten over zie gister en vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdIXv1MDjuFTMQKG1v50gixgldc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZdPsG0z2pdymVcP0iDRPaTEX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ryu9gsjcMV2dVnnTaGniVNvjdJU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QqjiljYw0E9QW7IAKCqCYwiI.png?f=fotoalbum_large

Homeassistant, 3x HW battery, PV 4440WP Solis inverter, 5x Daikin Aircos, Peblar business, Tesla model Y AWD

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:58
Is dit een standaard overzicht in HW app of heb je de betaalde + versie?

• phkba
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:23
Firmware 1.9.2 is uit met als enige de fix voor het issue met de socket laders

• crryp
Chutney schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 21:15:
Is dit een standaard overzicht in HW app of heb je de betaalde + versie?
Dit is de plus versie, maar mocht je willen heb hem nagebouwd in homeassitant.

Net als die van de accus. :) moet nog even een peblar grafiek maken ook bedenk ik me nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pnkR159hC02kMAlWCMMNgrsmbMI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7tscDPh1liQGUKw2fTgCCC4U.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2yzTQYp08tt8-inkHzHRKWA8zY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fGMoK9SMTeCrRuc7hLzjeWBd.png?f=fotoalbum_large

Homeassistant, 3x HW battery, PV 4440WP Solis inverter, 5x Daikin Aircos, Peblar business, Tesla model Y AWD

• crryp
phkba schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 21:35:
Firmware 1.9.2 is uit met als enige de fix voor het issue met de socket laders
En dat irritante uitroepenteken van er is een “downgrade” in mijn geval hehe

• pzijde
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:49
MillZ schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 23:28:
Zou peblar binnenkort met een eigen app komen die je buiten je wifi bereik van de woning ook kan benaderen?
Dat zou een clouddienst zijn. Wat mij betreft liever niet, want ik hou mijn data graag intern. Met een simpel VPN kan je gewoon van buitenaf in je netwerk komen.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:00

The Legend

*Plop*

Iemand toevallig overgestapt van een Zappi v2.1 naar een Peblar Business? Zijn de boorgaten van de Zappi te hergebruiken? Of moet je opnieuw boren?

Ik ben toch malle pietje niet!

Pagina: 1 ... 37 38 Laatste

Let op:
Voor alles tussen de Peblar en je meterkast en verdere inrichting van je groepenkast kun je met vragen terecht in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3
Voor vragen over thuisladen in het algemeen: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3
Voor alles over ERE certificaten zie: [EV] ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen
En voor automatiseren van het laden zie het Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 of het Evcc slim laden met de zon en dynamische tarieven topic.
Heb je een "white label" peblar?
Dan is een een dedicated topic voor je vraag: [Peblar EV Charger - White label] Ervaringen en discussie