[Peblar EV Charger] Ervaringen en discussie

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Sandro! schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 15:45:
[...]

Voor mij is het feit dat Peblar dit niet heeft juist een pluspunt en een van de redenen waarom ik überhaupt voor een Peblar ben gegaan.
Dit!
Blik1984 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 12:44:
Ben wegens aankoop van een EV me aan het orienteren op een laadpaal, en de Peblar Business spreekt me wel aan. Ik zie dat ze een P1 meter vereisen en doorverwijzen naar HomeWizard. Ik ben echter voornemens om met Homey aan de slag te gaan en dus ook een P1-meter van Homey te nemen, iemand ervaring hiermee of dit ook werkt?
Op het randje van offtopic, maar:
Ik heb exact dit: hw p1 meter, homey en peblar. Die hw p1 meter doet de load balancing voor de peblar en geeft ook netjes de data door aan homey. Werkt goed, zonder gedoe en snel.

Wise enough to play the fool

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
teacher schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 18:51:
[...]

Dit!

[...]

Op het randje van offtopic, maar:
Ik heb exact dit: hw p1 meter, homey en peblar. Die hw p1 meter doet de load balancing voor de peblar en geeft ook netjes de data door aan homey. Werkt goed, zonder gedoe en snel.
Aanvullend aan de basisvraag achter de vraag: bij homewizard heb je geen + abonnement nodig om de individuele waarden van de fases te lezen via de api van de p1 of 3 fase meter. Dus zowel Peblar, HOmeassistant als Homey kunnen via de api gewoon de relevante data ophalen.

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:37
AA42 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 14:57:
O, o..... wat betekent dit en is het ernstig?

[Afbeelding]

Afgelopen nacht eigenlijk voor het eerst een "volle" laadsessie gedaan en zie nu dit in het dashboard.

Ik kan ZO slecht tegen foutmeldingen zonder verder enige info (wanneer was het, was het eenmalig? Wat is de oorzaak, wat zijn de gevolgen? Is het nu nog steeds aan de hand of al opgelost?

Heb de Peblar ingesteld op een vast IP adres 10.0.0.42, Subnet mask 255.255.255.0, standaard gateway 10.0.0.1
DNS modus staat op handmatig en er is niets ingevuld bij Primaire en Secundaire DNS server. Is dat soms fout?

Gebruik ethernet.
Ja dat is fout. Geen DNS server betekent dat er geen dns queries kunnen worden uitgevoerd. En dat is ook de foutmelding die je krijgt. Dus of dhcp gebruiken of DNS servers invullen. Vermoed voor jou 10.0.0.1 of bijv 8.8.8.8

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

• mversluis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:16
Gewoon dhcp aanzetten en dynamische op Mac vast zetten , krijgt die gewoon op basis van dhcp altijd hetzelfde ip , daarbij de dns en ntp servers.

An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste