Dat is een goede tip. Dat brengt mij weer aan twijfelen voor Zaptec go 2. Even in de gaten houden wat er allemaal gaat gebeuren binnenkort. Ik heb nog niet zoveel haast.aard01 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 21:54:
Misschien moet je de business kopen ook omdat er een MID meter in de paal zit. Ik las dat je wellicht geld terug krijgt wanneer je laadt. Wetsvoorstel is in behandeling.
Zie 'ERE certificaten, geld verdienen met thuisladen' in forum Mobiliteit
Als je meerdere peblar laders hebt, sluit je deze jumper aan op de laatste.pentaw1nz schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 19:26:
[Afbeelding]
Hier hangt hij ook. Degelijk ding. Installeren ging vlot. Wel lastig met de 6mm2 draden, maar gelukkig is er voldoende ruimte intern. Morgen nog de meterkast.
Dit zat in het zakje met schroefjes voor de kap. Wat is het?[Afbeelding]
Wise enough to play the fool
Dankje.
Die heb ik niet
Wel een beetje balen dat hij net 3 dagen hangt en ik dan pas het verhaal + vereisten lees voor ERE- certificaten.
Dan had ik denk ik toch de Business besteld.
Die heb ik niet
Wel een beetje balen dat hij net 3 dagen hangt en ik dan pas het verhaal + vereisten lees voor ERE- certificaten.
Dan had ik denk ik toch de Business besteld.
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024 / Peblar laadpaal / 25kw plugin hybride
Gisteren was ik via Google opzoek naar de Peblar Home. Het viel mij op dat op de officiële website een andere afbeelding getoond werd. Deze heb ik verder ook niet op de website kunnen ontdekken of eerder gezien.
Inmiddels word de juiste afbeelding getoond. Foutje bij Google of zal er binnenkort een nieuwe versie komen?
Inmiddels word de juiste afbeelding getoond. Foutje bij Google of zal er binnenkort een nieuwe versie komen?
Journey to the city unscathed
Die komt uit deze folder van 2023:
https://peblar.com/hubfs/...ET_WL_MAY30.pdf?hsLang=en
Kennelijk was er de mogelijkheid van een afwijkende behuizing.
https://peblar.com/hubfs/...ET_WL_MAY30.pdf?hsLang=en
Kennelijk was er de mogelijkheid van een afwijkende behuizing.
Wise enough to play the fool
Iemand enig idee wat de changelog van 1.8.0 -> 1.8.1 is?
Kan alleen de de changelog van 1.8.0 vinden.
Staat hier toch? https://peblar.com/downloads#software-updatessjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 19:49:
Iemand enig idee wat de changelog van 1.8.0 -> 1.8.1 is?
Wellicht hebben wij afwijkende oplossingen. Ik hoef niets met een 0-tarief in te regelen in mijn opzet.rippiedoos schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 12:40:
[...]
Moet je wel met Eneco nog bellen, want die moeten dan die extra pas aan je zakelijk abonnement koppelen met een 0-tarief. Gaat lang niet altijd goed heb ik gemerkt, toen ik mijn extra pas aangevraagd heb...
De peblar hangt aan mijn meterkast en ik krijg van eneco iedere kwh die geleverd wordt door de paal vergoed tegen mijn eigen stroom tarief. Ik betaal dus per geleverde kwh 0,23 Euro aan mijn energieleverancier( in mijn geval essent) en krijg 0,23 Euro per geleverde kwh door de laadpaal terug van Eneco. Per saldo is dat dus 0 Euro, ongeacht wie er met de paal geladen heeft.
Mijn laadpaal werkt net als een straatpaal, hij kent een leveringstarief ter hoogte van mijn stroom tarief (0,23 Euro). Wanneer een laadsessie wordt gestart, kan alleen met een laadpas, dan betaalt diegene 0,23 Euro per geladen kwh plus eventuele vaste kosten behorend bij zijn pas. Als ik met mijn laadpas van het werk laad dan zie ik daar geen rekening van die gaat naar mijn werkgever. Wanneer ik met mijn privé pas laad dan betaal ik daar 0,23 Euro cent per kwh voor aan de laadpas leverancier.
Thanks! ik kwam alleen maar op hun "blog" uit en daar staat alleen 1.8.0.KweNi schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 19:57:
[...]
Staat hier toch? https://peblar.com/downloads#software-updates
Wij zijn aan het orienteren voor een EV / hybride en daarbij ook gelijk aan het zoeken naar laders.
Vandaar nagenoeg gehele topic doorgelezen ( en staat ontzettend veel info ), maar mijn vraag heb ik net kunnen vinden.
Ik zal graag willen laden op overschot van zonne-energie ,maar als de auto dan niet vol is dat snachts 2e scenario gaat lopen om de auto helemaal vol te laden.
Kan dit ook met deze lader ?
Vandaar nagenoeg gehele topic doorgelezen ( en staat ontzettend veel info ), maar mijn vraag heb ik net kunnen vinden.
Ik zal graag willen laden op overschot van zonne-energie ,maar als de auto dan niet vol is dat snachts 2e scenario gaat lopen om de auto helemaal vol te laden.
Kan dit ook met deze lader ?
An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture