Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Peblar EV Charger] Ervaringen en discussie

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
itsme schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:09:
[...]

Hierbij: [Peblar EV Charger - White label] Ervaringen en discussie.

Mocht iemand het nieuwe topic willen overnemen of mee beheren dan hoor ik dat graag.
Topper: direct gelinkt vanaf de openingspost hier.

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:22

S913

Abusus non tollit usum

itsme schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 19:43:
@S913 heeft niets verkeerd gedaan maar krijgt nu een boze waarschuwing ipv een verwijzing naar een geschikter topic wellicht: Shell Recharge / Newmotion gebruikersplatform
Thanks, ik zal me daar eens gaan inlezen en m'n verdere vragen stellen in dat nieuwe topic dat je net aangemaakt hebt 👍
Get!em schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 20:40:
Welke installateur? En privé of via lease of werkgever?
Dat stond in mijn originele post: Lease, en de leasemaatschappij heeft laadpaal installatie en beheer uitbesteedt aan 50Five.
ASW1 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 22:08:
Dit is ook wel raar, het lijkt me niet de bedoeling dat er kappen van Peblar gemonteerd worden op de [uw logo hier] white labels.
Ook een interessante vraag idd.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:47
Ik heb nu een Newmotion/Shell (nu 50five) laadpaal op een zuil. Weet iemand of zo'n Peblar op deze zuil gemonteerd kan worden of dat ik een eigen Peblar zuil nodig heb?

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
Boeie schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:28:
Ik heb nu een Newmotion/Shell (nu 50five) laadpaal op een zuil. Weet iemand of zo'n Peblar op deze zuil gemonteerd kan worden of dat ik een eigen Peblar zuil nodig heb?
Kijk even of dezelfde gaten en vorm van de kap is
https://peblar.com/hubfs/...&%20Pole%20Base%20R02.pdf

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:03

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Heb hier een Business versie geïnstalleerd maar vroeg me af of het display ook iets moet tonen als er geen auto verbonden is (kan dat nog niet testen want de EV moet nog geleverd worden). Of gaat het display alleen aan als er een EV aangesloten wordt?

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
buzzlightyear schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:37:
Heb hier een Business versie geïnstalleerd maar vroeg me af of het display ook iets moet tonen als er geen auto verbonden is (kan dat nog niet testen want de EV moet nog geleverd worden). Of gaat het display alleen aan als er een EV aangesloten wordt?
Als er een sessie is, staat het aantal kWh erop. Tot een paar minuten na verbreken van de verbinding

• crbnnw
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11:01
buzzlightyear schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:37:
Ik spreek voor de Peblar Home, maar zover ik heb gemerkt staat het display alleen aan wanneer er een auto verbonden is. Tevens blijft er kort wat zichtbaar na het ontkoppelen.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-11 22:19
Ik heb sinds dinsdag ook een peblar aan de muur hangen en moet me even verdiepen in wat allemaal wel en niet kan. Op dit moment staat hij nog open (laden zonder beperkingen, maar dat wil ik omzetten. We hebben er 1 tag bij gekregen, maar kan je het ook zo inrichten dat je een sessie moet goedkeuren met je mobiel? In de handleiding wordt alleen over (RFID)tags gesproken.

Ik vermoed dat het antwoord nee is, maar wellicht weten mensen hier meer.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-11 11:45
Sinds gisteren hier ook een Peblar Home 11KW. Peblar en CT spoelen zelf gekocht, en gewoon laten aansluiten door een lokaal installatiebedrijf. Scheelde meer dan €600 vergeleken met een laadpaalboer.
Erg blij mee. Laden verloopt prima evenals de loadbalancing.
Ik had er ook 1 RFID tag bij, maar had zelf een extra exemplaar gekocht als reserve.
Volgens mij kan starten met laden alleen met RFID tag.

• pj
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

pj

Malfunctions schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:16:
Ik heb sinds dinsdag ook een peblar aan de muur hangen en moet me even verdiepen in wat allemaal wel en niet kan. Op dit moment staat hij nog open (laden zonder beperkingen, maar dat wil ik omzetten. We hebben er 1 tag bij gekregen, maar kan je het ook zo inrichten dat je een sessie moet goedkeuren met je mobiel? In de handleiding wordt alleen over (RFID)tags gesproken.

Ik vermoed dat het antwoord nee is, maar wellicht weten mensen hier meer.
Nee, helaas kan dit niet.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Iemand enig idee wat het volgende kan zijn? Als ik mijn Volvo EX30 aansluit op mijn Peblar, dan zegt mijn EX30: “Kabel aangesloten, wachten…” Hij gaat vervolgens niet laden totdat ik de Peblar via de webinterface reboot, daarna laad hij prima! :?

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-11 22:46

Argarath

MasterBlaster

Ik heb sinds de installatie van KPN glasvezel en in gebruikname van een volledig nieuw netwerk (edgerouter 6p ipv KPN modem) problemen met de Peblar. Deze is met UTP aangesloten en krijgt netjes een IP en ik kan de portal ook gewoon bereiken. Helaas ziet hij dan na verloop van tijd de homewizard P1 meter niet meer.

Verbind ik dan naast ethernet ook de wifi, dan vindt hij de P1 meter wel weer.

Alle andere devices zien de P1 meter prima en in de app werkt het ook gewoon. Kortom; ik snap er niets van?

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-11 16:01
Danielson schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 17:49:
Iemand enig idee wat het volgende kan zijn? Als ik mijn Volvo EX30 aansluit op mijn Peblar, dan zegt mijn EX30: “Kabel aangesloten, wachten…” Hij gaat vervolgens niet laden totdat ik de Peblar via de webinterface reboot, daarna laad hij prima! :?
Even opnieuw autoriseren op de paal?

• Danielson
  • Nu online
Theone098 schreef op zondag 9 november 2025 @ 11:06:
[...]

Even opnieuw autoriseren op de paal?
Ik heb geen autorisatie aanstaan? Je bedoeld die tag toch?

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-11 16:01
Danielson schreef op zondag 9 november 2025 @ 13:53:
[...]

Ik heb geen autorisatie aanstaan? Je bedoeld die tag toch?
Ja, die bedoel ik. Als die niet aan staat, zal dat het niet zijn ;) .

• tiunk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12-11 21:55
Argarath schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:23:
Ik heb sinds de installatie van KPN glasvezel en in gebruikname van een volledig nieuw netwerk (edgerouter 6p ipv KPN modem) problemen met de Peblar. Deze is met UTP aangesloten en krijgt netjes een IP en ik kan de portal ook gewoon bereiken. Helaas ziet hij dan na verloop van tijd de homewizard P1 meter niet meer.

Verbind ik dan naast ethernet ook de wifi, dan vindt hij de P1 meter wel weer.

Alle andere devices zien de P1 meter prima en in de app werkt het ook gewoon. Kortom; ik snap er niets van?
En de p1 dongle er 10 sec uit je meterkast halen en er weer instoppen? Bij mij herkende Peblar hem toen weer wel.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:20
Ze zijn nu bezig met de installatie, maar de P1 meter van Homewizard werkt niet mee. Wel te vinden, maar leest niks uit. Firmware uptodate en ook API staat aan. Meter is SMR 5.0 en zou ook gewoon moeten werken. Andere HW onderdelen eruit getrokken om de P1 meter niet te verwarren, maar nog steeds niks.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
Señor Sjon schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:03:
Ze zijn nu bezig met de installatie, maar de P1 meter van Homewizard werkt niet mee. Wel te vinden, maar leest niks uit. Firmware uptodate en ook API staat aan. Meter is SMR 5.0 en zou ook gewoon moeten werken. Andere HW onderdelen eruit getrokken om de P1 meter niet te verwarren, maar nog steeds niks.
Zelfde subnet? Geen gasten of iot netwerk? Peblar bedraad aangesloten?

Uit te lezen in hw app?
Uit te lezen in Homeassistant?

• Señor Sjon
Gasten Wifi, Peblar bedraad op de Hoofddeco. P1 meter wordt wel gezien, maar data wordt geblokkeerd. Met een kWh meter van HW gebeurt precies hetzelfde.

HW app werkt ie gewoon
HA heb ik niet.

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:44
Señor Sjon schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:31:
Gasten Wifi, Peblar bedraad op de Hoofddeco. P1 meter wordt wel gezien, maar data wordt geblokkeerd. Met een kWh meter van HW gebeurt precies hetzelfde.

HW app werkt ie gewoon
HA heb ik niet.
Precies wat je zegt - data wordt geblokkeerd tussen gasten WiFi (HW P1) en je hoofdnetwerk (Peblar). Al geprobeerd om de HW op je hoofdwifi te zetten?

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
Señor Sjon schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:31:

HW app werkt ie gewoon
HA heb ik niet.
Gasten wifi voor 1 apparaat en de ander op hoofdnet lan ka dus niet. Je zult de p1 naar hoofdnet moeten zetten.

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-11 22:52

Lulukai

God's gift to women

Een Peblar laadpaal verbindt enkel met beveiligde Wifi-netwerken. Ooit gaat iemand me dankbaar zijn voor deze informatie.

.

• Señor Sjon
Het gastennetwerk is ook met wachtwoord beveiligd. Maar ze zagen elkaar wel. Nu overgeheveld naar het thuisnetwerk en het werkt gelijk. Dat had me wel een paar uur geklooi met de installateur kunnen besparen.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Señor Sjon Hoogstwaarschijnlijk zit er in je netwerk wel een mDNS repeater, waardoor de Peblar wel de P1-meter kon 'zien', ook al zitten ze op verschillende vlans. Maar dat wil niet zeggen dat de communicatie tot stand kan komen, want gasten-netwerk zijn doorgaans van alle interne LAN-communicatie afgesloten. Apparaten op een gastennetwerk kunnen alleen communiceren naar het internet. Wat dan wel weer correspondeert met dat de HomeWizard app wel de waarden doorkreeg (dat werkt namelijk via HW cloud).

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Señor Sjon
In ieder geval hangt ie nu. :D De installateur wist ook te vertellen dat binnenkort wit/zwart ook leverbaar wordt.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Topicstarter
Señor Sjon schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:54:
Het gastennetwerk is ook met wachtwoord beveiligd. Maar ze zagen elkaar wel. Nu overgeheveld naar het thuisnetwerk en het werkt gelijk. Dat had me wel een paar uur geklooi met de installateur kunnen besparen.
Deco gasten netwerk is een beetje vreemd geïmplementeerd.

Gast- internet toegestaan
Gast- interne lan, niet toegestaan
Interne lan- gasten, wel toegestaan (met beperking).
Gast - interne dhcp wel toegestaan (zelfs zelfde dhcp als interne lan.

Gast maakt ook gebruik van dezelfde DNS instelling (router zelf), waardoor bijv een pihole ook niet werkt.
Gast zit op ander vlan (11), waardoor je ook de goede switches en vlan instellingen moet gebruiken om dat mogelijk te maken.

P1 maakt gebruik van websocket api, waardoor communicatie tussen gast en interne netwerk niet goed gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Get!em op 11-11-2025 18:16 ]

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-11 22:46

Argarath

MasterBlaster

tiunk schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:30:
[...]

En de p1 dongle er 10 sec uit je meterkast halen en er weer instoppen? Bij mij herkende Peblar hem toen weer wel.
Na een paar dagen zoeken erachter... De Netgear managed switch die er tussen zat deed vervelende dingen met energy settings waardoor hij de connection steeds resette... pfff, bloed, zweet en tranen ;-)

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

• JayvanO
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12-11 20:14
Danielson schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 17:49:
Gebruik je huishoudlimiet en staat deze op 4kwh bij een 3 fase aansluiting? In dat geval is de kans groot dat hij niet start omdat je bij minimum per fase van +/-1.4kwh al over de limiet van het huishoudelijk verbruik komt.
Ik moet echter zelf ook zeggen dat hij soms om onverklaarbare reden niet wil starten. Zou handig zijn dat je ergens kon aflezen wat de reden is van de huidige status.

• Danielson
  • Nu online
JayvanO schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:58:
[...]

Gebruik je huishoudlimiet en staat deze op 4kwh bij een 3 fase aansluiting? In dat geval is de kans groot dat hij niet start omdat je bij minimum per fase van +/-1.4kwh al over de limiet van het huishoudelijk verbruik komt.
Ik moet echter zelf ook zeggen dat hij soms om onverklaarbare reden niet wil starten. Zou handig zijn dat je ergens kon aflezen wat de reden is van de huidige status.
Nee, dat staat uitgeschakeld! Maar de laatste twee keer ging het laden direct goed, misschien moesten de Peblar en de EX30 elkaar eerst even leren kennen! :P

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-11 21:58
Heeft er al iemand geprobeerd om de diagnostische gegevens te lezen?
Een download geeft me een .PEDP bestand, voorlopig geen idee hoe ik dat kan lezen.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste