[F1 2025] Race 12 GP van het Verenigd Koninkrijk Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:
  • 57.847 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:41
ZeRoC00L schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:00:
[...]

Hoe vaak is dat überhaupt voorgekomen dat iemand uit de race is gehaald?
Dan moet het echt bont gemaakt worden.
Hoeft het niet perse bont voor gemaakt te worden. Er hoeven maar marshalls aan de auto te zitten.

spoiler:
Zie Hulkenberg in Brazilie vorig jaar. Spin in de regen en vast komen te staan op afwatering. Marshalls duwen de auto weg waarna die verder kan rijden en vervolgens kreeg die een DSQ.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:06
Vinniedh schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:48:
[...]

Slecht weekend gehad ofzo? Hij heeft gewoon een punt.
Welk punt? Het is gewoon pure stemmingmakerij niet meer niet minder. Er wordt naar iets gezocht wat er zeer waarschijnlijk gewoonweg niet is. Hoe kunnen wij van afstand beoordelen wat er op het podium heeft plaats gevonden zonder verdere context. Was je er bij soms?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
wowly schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:54:
[...]

Wie denk je die alle goede race setups in de sim klaarmaakt voor Sauber?? Precies, Magnussen. Die vent is gewoon retegoed en deze overwinning is mede aan hem en de rest van het team te danken. Die wheatley heeft goede zaken gedaan.....
Ik had gelezen dat Magnussen nu zijn eerste race aanwezig was (dit seizoen) en hij sim driver bij Haas is. En dit staat ook op wikipedia:
In January 2025, Ayao Komatsu confirmed that Magnussen would continue to be linked to Haas that season as part of the team's testing of previous cars programme and as Toyota's simulator driver thanks to the technical partnership that Haas has with the Japanese brand.
Ik denk dus niet dat Magnussen veel te maken heeft met de setup van de Sauber ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
JB schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:38:
Erg sneu om dit zo te zien, eigenlijk…;

[X]
Even serieus, waar kun je je al niet druk over maken? Wie eerst een champagne douche krijgt bij de podiumceremonie...

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Wyke schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:32:
[...]

ik zou het eerder lezen als "Liefs" in dit geval...
In het Engels is “Yours truly” vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
D-Ed schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:59:
[...]

En hoeveel winst is dat tov de andere 238 races? :+
Als hij 238 races 50 cent inzette kostte dat dus 119 euro. Dus nu 375 euro (1/750) "winst" maken betekend nog steeds dat er 256 euro over blijft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Piastri deed hetzelfde bij de vorige SC en toen was het allemaal geen probleem. :F
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GvMSR0HWgAEqPs5?format=jpg&name=large

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:32:
[...]

Dat kan ik begrijpen, maar waarom nu opeens wel en al die jaren niet?
Afijn, ik heb er ook gewoon zo geen enkele zin om hier zelfs nog maar over na te denken. Het verpest de sport gewoon met de grenzeloze willekeur. :-(
Hoe vaak zie je dat de leider bij een "SC ending" + lampen uit (dus leider bepaald de pace) van 200+ met ~60psi remt naar ~50? Ik kan het mij niet herinneren in ieder geval.

Wat we wel zien is dat onder de SC (voor ending / lampen uit) iedereen accelereert en afremt om temperatuur in de remmen te houden. En dat is dan ook verwacht gedrag. Dat de leider als hij het tempo bepaald, en de regels duidelijk stellen dat die een vaste pace moet rijden (tot "vertrek") en niet onverwachts mag remmen (en weer accelereren, en weer remmen, en ...). En die vaste pace rijden doet Piastri duidelijk niet. Hij accelereert tot 200+ (dat mag, maar is wel lastig als je in de SC zijn kont zit, want je mag de SC niet inhalen), en trapt vervolgens weer op de rem om af te remmen tot ~50. En dat laatste mag gewoon niet.

IIRC is Bottas toen in Mugello ook nog onderzocht voor hoe hij herstartte, vanaf P1, omdat ze ergens achterin de top 10 op elkaar klapte door een accordeon effect. En deze race heeft Hulkenberg het in de cooldown room ook er over dat hij zijn voorligger (Gasly meen ik dat die zei) moest uitwijken omdat ze bijna op elkaar klapte doordat het hele pack weer moest afremmen door de actie van Piastri.

Totaal anders dus dan Russell die onder een SC conditie (geen SC ending, en de lampen nog aan) afremt om de remmen te warmen. En daarbij ook niet van 200+ naar 50 afremde.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MkM9ixF9uderMf-bHjhWylUjv7g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kgZ7fsdcxYhhphZtY5AIuCgU.jpg?f=user_large

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:59

[X]
Lando bezig met zichzelf, thuis race gewonnen en denkt aan de WDC waarschijnlijk. Piastri was gewoon teleurgesteld in zijn penalty, begrijpelijk.
Jammer voor Hulkenberg, maar er was veel gebeurd. Wel blij voor zijn eerste podium in F1 en DOTD! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgenumber
Idd, de ene kan zijn geluk niet op doordat zijn teammaat en concurrent zichzelf op een penalty heeft getrakteerd.

De ander heeft vanuit zijn perspectief een k#t dag omdat hij door zijn eigen stomme schuld zijn team maat voorbij ziet gaan.

Dus tja, de hulk had een one man party. Maar zo is het leven.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 15:51

SomerenV

It's something!

DaniëlWW2 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 21:41:
[X]

Piastri deed hetzelfde bij de vorige SC en toen was het allemaal geen probleem. :F
[Afbeelding]
FIA en consistentie... Maar dat gaf Piastri al in dat korte interview na de race aan, dat ie exact hetzelfde al 2 of 3 keer eerder had gedaan en dat blijkbaar wel oké was, en dat bij de laatste keer opeens een penalty van 10 seconden. Zelfs Verstappen gaf aan dat ie 10 seconden nogal lomp vond.

Als er iets echt enorm afbreuk doet aan de F1 zijn het wel de soms moeilijk te volgen penalties en het gebrek aan consistentie. Iemand van de baan tikken is 10 seconden, maar hard remmen zonder gevolgen ook }:|
NeverSettle schreef op zondag 6 juli 2025 @ 21:49:
[...]

Lando bezig met zichzelf, thuis race gewonnen en denkt aan de WDC waarschijnlijk. Piastri was gewoon teleurgesteld in zijn penalty, begrijpelijk.
Jammer voor Hulkenberg, maar er was veel gebeurd. Wel blij voor zijn eerste podium in F1 en DOTD! :)
Mij viel de podiumceremonie ook op in negatieve zin. Zowel Lando als Piastri lopen direct richting de persoon van McLaren (geen idee wie het is) en kijken niet eens om naar Hulkenberg. Ik vind dat gewoon onsportief over komen, zeker wetende wat dat podium betekent. Hulkenberg loopt iedereen vervolgens overigens ook straal voorbij om vooral champagne naar beneden te spuiten. Op het einde spuiten ze een beetje op elkaar.

[ Voor 31% gewijzigd door SomerenV op 06-07-2025 22:04 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:07:
[...]

Sauber had geen champagne voor het team, dus die heeft Mercedes maar geregeld. :P
[X]
Da's volgens mij vrij standaard, dat teams geen champagne bij zich hebben? Als in: je hebt teams die vrij constant op het podium staan (McLaren, Red Bull, Mercedes, Ferrari) en "iets bij zich hebben om te vieren" en je hebt teams die nooit op het podium staan en dus ook niet 24 races champagne in hun vracht gaan stoppen.

En zo zijn er uiteindelijk veel meer situaties waarbij "de vijand" (en Sauber is niet eens van Mercedes) uit helpt. Toen Marussia / Lotus / Manor / ... op sterven na dood waren en het personeel geen salaris kregen zorgde de andere teams er ook voor dat er wel "catering" verzorgt was (/het personeel van zo'n team bij hun terecht kon). En volgens mij zijn er ook wel dingen geweest waarbij andere teams met andere zaken uit hielpen. IIRC dingen met vracht die niet op tijd was aangekomen en dan gereedschap uitlenen etc zodat dat team wel de auto in elkaar kan schroeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:36
SomerenV schreef op zondag 6 juli 2025 @ 21:55:
[...]

FIA en consistentie... Maar dat gaf Piastri al in dat korte interview na de race aan, dat ie exact hetzelfde al 2 of 3 keer eerder had gedaan en dat blijkbaar wel oké was, en dat bij de laatste keer opeens een penalty van 10 seconden. Zelfs Verstappen gaf aan dat ie 10 seconden nogal lomp vond.

Als er iets echt enorm afbreuk doet aan de F1 zijn het wel de soms moeilijk te volgen penalties en het gebrek aan consistentie. Iemand van de baan tikken is 10 seconden, maar hard remmen zonder gevolgen ook }:|
Regels overtreden zonder gevolgen wordt in het dagelijks leven constant beboet, om de potentiële gevolgen.

Eerdere keren zal niemand het hebben aangekaart/ niet opgevallen zijn en als het niet bij de stewards komt hebben ze er geen mening over, dit keer was het wel gevaarlijk en opvallend. Beetje gevalletje 3x 160 rijden, maar de 4e keer rij je wel langs een flitspaal.

erutangiS

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:10
Wel z’n oude jet…

(klopt, ik ben niet gezellig op verjaardagen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Het goede nieuws is dat RBR eindelijk een Monza achtervleugel heeft. Die hadden ze al jaren niet.
Het slechte nieuws is dat ze dit eindelijk, geïmproviseerd hebben gemaakt omdat die nieuwe vloer zoveel neerwaartse druk achter genereert dat ze het niet meer kunnen balanceren met de voorvleugel. Dit in Silverstone en Verstappen haalde er nog pole mee ook. :')

Christian Horner has revealed the extent of the low downforce on the Red Bull this weekend, saying that the team had peeled back to Monza levels of downforce. #F1 #BritishGP

Thomas Maher (@thomasmaheronf1.bsky.social) 6 juli 2025

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 6 juli 2025 @ 21:29:
[...]

Als hij 238 races 50 cent inzette kostte dat dus 119 euro. Dus nu 375 euro (1/750) "winst" maken betekend nog steeds dat er 256 euro over blijft.
Dat hij ,50 inzette wist ik een kleine tien minuten na mijn vraag inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 15:51

SomerenV

It's something!

MrOleo schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:03:
[...]

Regels overtreden zonder gevolgen wordt in het dagelijks leven constant beboet, om de potentiële gevolgen.

Eerdere keren zal niemand het hebben aangekaart/ niet opgevallen zijn en als het niet bij de stewards komt hebben ze er geen mening over, dit keer was het wel gevaarlijk en opvallend. Beetje gevalletje 3x 160 rijden, maar de 4e keer rij je wel langs een flitspaal.
Alleen zit de F1 vol sensoren, camera's, weet ik 't hoeveel ogen van marshals en soortgelijk volk, data en noem maar op. Dat zou niet af moeten hangen van toevalligheid.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RobertMe
Miki schreef op zondag 6 juli 2025 @ 21:23:
[...]

Welk punt? Het is gewoon pure stemmingmakerij niet meer niet minder. Er wordt naar iets gezocht wat er zeer waarschijnlijk gewoonweg niet is. Hoe kunnen wij van afstand beoordelen wat er op het podium heeft plaats gevonden zonder verdere context. Was je er bij soms?
We hebben het op TV gezien? En het is vrij standaard dat als iemand een eerste podium / win scoort dat daar wat meer "aandacht" aan wordt besteed (/diegene nog wel eens de volle laag krijgt). Terwijl het nu gewoon een McLaren feestje is en Hulkenberg zijn eigen feestje moet bouwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:26

[X]
Als ik dit zo lees, dan heb ik precies op het juiste moment de uitzending uitgezet (tussen dat Hulkenberg en Piastri het podium op liepen).

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Re: De Hülkenberg editie :+
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/a2vOo1Y_460swp.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
RobertMe schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:05:
[...]

We hebben het op TV gezien? En het is vrij standaard dat als iemand een eerste podium / win scoort dat daar wat meer "aandacht" aan wordt besteed (/diegene nog wel eens de volle laag krijgt). Terwijl het nu gewoon een McLaren feestje is en Hulkenberg zijn eigen feestje moet bouwen.
Het is wellicht gebruikelijk maar verder dan dat weten we niets van wat er vooraf en naderhand achter de coulissen heeft plaatsgevonden. Het is nogmaals stemmingmakerij om op basis van alleen beelden complete conclusies te trekken dat het kwaadaardige opzet is geweest.

Maar goed, ik ga me verder niet mengen in een onzinnige discussie over een podium ceremonie zonder enige verdere context of wederhoor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
Miki schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:34:
[...]

Het is wellicht gebruikelijk maar verder dan dat weten we niets van wat er vooraf en naderhand achter de coulissen heeft plaatsgevonden. Het is nogmaals stemmingmakerij om op basis van alleen beelden complete conclusies te trekken dat het kwaadaardige opzet is geweest.
Ik stel helemaal niet dat het kwaadaardige opzet is ;). Ik vond het alleen nogal opvallend en "onvriendelijk". Of de McLaren coureurs dat vooraf gepland hebben met kwade bedoelingen doe ik geen oordeel over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13:34
[X]

[Afbeelding]
Wat mij betreft zijn beide situaties helemaal niet hetzelfde.

Als het hetzelfde was, zouden die 2 lijnen namelijk meer op elkaar liggen. Ik heb ook de onboards van Piastri teruggekeken, L17 en L21 zijn echt compleet anders. L17 versnelt hij in Chapel en remt vervolgens af als hij het bericht SC in this lap krijgt, L21 vertraagt hij in Chapel om daarna pas op Hangar straight op het gas te gaan en vervolgens weer af te remmen. Dat zie je ook in de lijnen terug.

De onboards van Piastri staat in beide rondes naar achteren waardoor niet goed te zien is wat de lampen van de SC doen, maar die van Verstappen naar voren en daar lijkt het in L21 erop dat de lampen op de SC al uit zijn op het moment dat Piastri het gas intrapt op Hangar straight, waarmee voor de rest van het veld het lijkt alsof Piastri de herstart is begonnen en dus de remactie die nog volgt compleet onverwacht is. In L17 lijken de lampen op hetzelfde punt uit te gaan, maar zit Piastri vlak achter de SC en remt meteen, in L21 is er een gat gevallen door de vertraging in Chapel.

Daarnaast, als ik de onboards van Piastri in L17 zie, dat was ook al een halve puinzooi achter hem (auto's die uit moesten wijken voor elkaar), dus zelfs als hij "niets anders" deed, was dat ook al op het randje. Hij remt af op het moment dat het mag, maar wel vrij agressief. Niet strafwaardig omdat het tot zekere hoogte te verwachten gedrag is, maar hij remt wel heel agressief op dat moment..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:43
Niet zo druk maken om niks. Hulkenberg heeft vanavond echt wel een feestje hoor.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:58
Transportman schreef op zondag 6 juli 2025 @ 22:37:
[...]

Wat mij betreft zijn beide situaties helemaal niet hetzelfde.

Als het hetzelfde was, zouden die 2 lijnen namelijk meer op elkaar liggen. Ik heb ook de onboards van Piastri teruggekeken, L17 en L21 zijn echt compleet anders. L17 versnelt hij in Chapel en remt vervolgens af als hij het bericht SC in this lap krijgt, L21 vertraagt hij in Chapel om daarna pas op Hangar straight op het gas te gaan en vervolgens weer af te remmen. Dat zie je ook in de lijnen terug.

De onboards van Piastri staat in beide rondes naar achteren waardoor niet goed te zien is wat de lampen van de SC doen, maar die van Verstappen naar voren en daar lijkt het in L21 erop dat de lampen op de SC al uit zijn op het moment dat Piastri het gas intrapt op Hangar straight, waarmee voor de rest van het veld het lijkt alsof Piastri de herstart is begonnen en dus de remactie die nog volgt compleet onverwacht is. In L17 lijken de lampen op hetzelfde punt uit te gaan, maar zit Piastri vlak achter de SC en remt meteen, in L21 is er een gat gevallen door de vertraging in Chapel.

Daarnaast, als ik de onboards van Piastri in L17 zie, dat was ook al een halve puinzooi achter hem (auto's die uit moesten wijken voor elkaar), dus zelfs als hij "niets anders" deed, was dat ook al op het randje. Hij remt af op het moment dat het mag, maar wel vrij agressief. Niet strafwaardig omdat het tot zekere hoogte te verwachten gedrag is, maar hij remt wel heel agressief op dat moment..
Wat volgens mij ook anders is, is dat als de safety car lichten uit zijn de coureur op P1 het veld leidt. Daar zijn ook regels aan gekoppeld met betrekking tot verwachting rondom snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 00:23
Ik had eigenlijk nog wel een diskwalificatie verwacht van de Hulk. Bodemplaat of te weinig benzine in te tank of zo....dat had nog wel bij hem gepast.
Gelukkig was dat niet zo.
Buiten 't titel gevecht tussen de McLaren s gaan we t toch vooral van dit soort momenten moeten hebben. Ik hoop voor Alonso dat hij ergens ook de kans krijgt om zoiets te doen. Dat gun ik hem ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
J-M-T schreef op zondag 6 juli 2025 @ 23:03:
[...]

Wat volgens mij ook anders is, is dat als de safety car lichten uit zijn de coureur op P1 het veld leidt. Daar zijn ook regels aan gekoppeld met betrekking tot verwachting rondom snelheid.
Niet perse verwachtingen omtrent snelheid (in absolute getallen, er is geen "de leider moet tussen de 100 en 150 rijden" of zo). Wel dat er niet abrupt geremd mag worden of accelereren en weer remmen. Het moment van (echt) accelereren moet ook het moment zijn "dat je gaat". Uiteraard met mogelijkheid dat door bochten de snelheid niet constant is, maar ook dan moet je eigenlijk puur door te liften en evt beetje bijremmen de snelheid terug brengen en daarna rustig opbouwen (of "gaan"), en dus niet "op snelheid" naar de bocht gaan en dan zo laat mogelijk de rem vol intrappen en met accelereren weer 100% gas geven en bij bv 100 of 150 weer het gas los laten / constante snelheid gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
RobertMe schreef op zondag 6 juli 2025 @ 23:14:
[...]

Niet perse verwachtingen omtrent snelheid (in absolute getallen, er is geen "de leider moet tussen de 100 en 150 rijden" of zo). Wel dat er niet abrupt geremd mag worden of accelereren en weer remmen. Het moment van (echt) accelereren moet ook het moment zijn "dat je gaat". Uiteraard met mogelijkheid dat door bochten de snelheid niet constant is, maar ook dan moet je eigenlijk puur door te liften en evt beetje bijremmen de snelheid terug brengen en daarna rustig opbouwen (of "gaan"), en dus niet "op snelheid" naar de bocht gaan en dan zo laat mogelijk de rem vol intrappen en met accelereren weer 100% gas geven en bij bv 100 of 150 weer het gas los laten / constante snelheid gaan rijden.
Volgens mij is de regel ook dat je pas "echt" mag accelereren als de SC de pit-entry lijn is gepasseerd... dus de versnelling van Piastri kan nooit dé versnelling geweest zijn.
meer een aanvulling dan een reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

RobertMe schreef op zondag 6 juli 2025 @ 21:57:
[...]

Da's volgens mij vrij standaard, dat teams geen champagne bij zich hebben? Als in: je hebt teams die vrij constant op het podium staan (McLaren, Red Bull, Mercedes, Ferrari) en "iets bij zich hebben om te vieren" en je hebt teams die nooit op het podium staan en dus ook niet 24 races champagne in hun vracht gaan stoppen.

En zo zijn er uiteindelijk veel meer situaties waarbij "de vijand" (en Sauber is niet eens van Mercedes) uit helpt. Toen Marussia / Lotus / Manor / ... op sterven na dood waren en het personeel geen salaris kregen zorgde de andere teams er ook voor dat er wel "catering" verzorgt was (/het personeel van zo'n team bij hun terecht kon). En volgens mij zijn er ook wel dingen geweest waarbij andere teams met andere zaken uit hielpen. IIRC dingen met vracht die niet op tijd was aangekomen en dan gereedschap uitlenen etc zodat dat team wel de auto in elkaar kan schroeven.
Minardi met de punten in Melbourne . Hele grid kwam champagne brengen want Mindardi had daar geen budget voor. Mooie podcast met Paul Stoddard die daar nog steeds emotioneel van werd

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bcjuShsNUdcsMuDocs2IZejXY4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DFt9sbN0KJ4yaqlQVwKWImtr.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wyke schreef op zondag 6 juli 2025 @ 23:39:
[...]

Volgens mij is de regel ook dat je pas "echt" mag accelereren als de SC de pit-entry lijn is gepasseerd... dus de versnelling van Piastri kan nooit dé versnelling geweest zijn.
De regel is iig dat je de SC niet mag inhalen.
Meestal zullen ze ook niet kunnen zien of de sc die pit entry al gepasseerd is ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pexow
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 13:10
Piastri blijkt ook gewoon te kraken onder druk. We kunnen het er heel lang over hebben of 10 seconden misschien niet wat veel is. Echter de grootste fout die Piastri dit weekend heeft gemaakt is door Max Verstappen te zien als een concurrent voor het kampioenschap. Het enige dat hij hoeft te doen is voor Norris eindigen en dan blijft hij uitlopen in het WDC. Een rijder die met het kampioenschap bezig is, had deze fout niet gemaakt. In een uiterst geval had hij Verstappen kunnen laten inhalen in de eerste bocht om hem twee rondes later gemakkelijk weer in te halen.

[ Voor 13% gewijzigd door Pexow op 07-07-2025 00:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Het enige wat wel jammer is, staat Hulk na al die jaren eindelijk op het podium, krijg je een beker gemaakt van Lego :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Ach, ik denk dat dit een leukere beker is dan zo'n gestileerde baan vorm. Of een bedrijfslogo als trofee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13:25
YakuzA schreef op maandag 7 juli 2025 @ 00:00:
[...]

Meestal zullen ze ook niet kunnen zien of de sc die pit entry al gepasseerd is ;)
De voorste auto krijgt meestal, in het geval van Ferrari weet ik t niet :+,van zijn race engineer te horen waar de SC precies is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Red Bull was gisteren het snelst met hun pitstop van Tsunoda.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/british-gp-fastest-pit-stops-and-team-standings-after-round-v0-227m9t7kmbbf1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=ba15b47719583b901ede71a0af594a3a990fdf4a

Staan inmiddels weer 3e in het pitstop kampioenschap.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/british-gp-fastest-pit-stops-and-team-standings-after-round-v0-vewbo58kmbbf1.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=2bbd871b80abc12b40d93f1109209f007c3c0b4f

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13:34
Wyke schreef op zondag 6 juli 2025 @ 23:39:
[...]

De regel is dat je de SC niet mag inhalen voor pit entry, maar verder mag P1 het tempo dicteren. Als P1 zo vroeg accelereert dat die de SC precies in zal halen bij het bereiken van pit entry mag dat gewoon. Met 50-70 km/h slingeren mag, met 100-150 km/h doorrijden mag, de SC blijven volgen mag, maar je mag niet gevaarlijk rijden door bijvoorbeeld te accelereren en daarna vol op de rem te trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Edgenumber schreef op maandag 7 juli 2025 @ 06:59:
Ach, ik denk dat dit een leukere beker is dan zo'n gestileerde baan vorm. Of een bedrijfslogo als trofee.
Lego is sinds kort ook een sponsor van F1. Dus of de trofee nu in de vorm van een Heineken ster is of gemaakt van Lego maakt geen verschil. 100% reclame voor de sponsor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Erazzzer schreef op maandag 7 juli 2025 @ 00:41:
Het enige wat wel jammer is, staat Hulk na al die jaren eindelijk op het podium, krijg je een beker gemaakt van Lego :/

😂🤣😂

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
RobertMe schreef op maandag 7 juli 2025 @ 08:40:
[...]

Lego is sinds kort ook een sponsor van F1. Dus of de trofee nu in de vorm van een Heineken ster is of gemaakt van Lego maakt geen verschil. 100% reclame voor de sponsor.
Dat maakt imho wel een verschil in die zin dat de beker van lego nog steeds wel op een beker lijkt. Er zijn er ook naar huis gegaan met een Santander logo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-07 11:17
Gisteren te ziek geweest om te kunnen kijken dus vanmorgen maar teruggekeken en een race kan ook te veel regen hebben :P

Maar ik heb mij vermaakt. Bijzonder dat er geen rode vlag is geweest.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:11

sjaool

Every life should have 9 cats

Jasphur schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:06:
Gisteren te ziek geweest om te kunnen kijken dus vanmorgen maar teruggekeken en een race kan ook te veel regen hebben :P

Maar ik heb mij vermaakt. Bijzonder dat er geen rode vlag is geweest.
Het regende behoorlijk maar niet hard genoeg voor een rode vlag. De full wets bleven weer eens in de kast.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:46

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[X]

[Afbeelding]
De eerste rem actie is in 160m en de 2de in 140m, De 2de keer heeft ie dus veel harder geremd dan de eerste keer. Dat de delta in snelheid evengroot is maakt niet uit.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sjaool schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:08:
[...]

Het regende behoorlijk maar niet hard genoeg voor een rode vlag. De full wets bleven weer eens in de kast.
Ja dat blijft absurd. Rondenlang achter de safetycar.
Pak lekker die wets.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:08:
[...]

De full wets blijven tegenwoordig altijd in de kast. In de regels staan zelfs scenario's waarbij de full wets gebruikt moeten worden (wet start achter SC of de evenknie na een rode vlag), en zelfs in die gevallen heeft RC de regels al overruled door inters toe te staan / te verplichten.

Waarbij de full wet zoals bekend twee problemen heeft. Enerzijds is het gat in performance tussen de inter en de full wet te groot. Daardoor is het dus nooit interessant om de full wet te gebruiken tenzij het puur is "om op de baan te blijven en rondetijden er niet toe doen". En anderzijds (ver voor dat punt van "puur voor op de baan blijven") de omstandigheden al te slecht zijn om nog te kunnen rijden / racen. In de zin van dat ook al met de inters er veel teveel spray is (grotendeels door de vloer), en standing water altijd een probleem is en blijft met dus risico's op aquaplaning. Waarbij de paar mm grotere diameter van de full wet eigenlijk geen verschil maakt. En daardoor is de kans op een SC of rode vlag natuurlijk weer veel groter (gisteren SC uit veiligheid, in Brazilië vorig jaar duurde het tot een crash). En onder de lagere snelheid van een SC doen de inters het weer "goed genoeg" en kun je daarmee "op de baan blijven" en is de full wet dus weer niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MikeyMan schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:20:
[...]

Ja dat blijft absurd. Rondenlang achter de safetycar.
Pak lekker die wets.
En wat hadden de full wets voor een verschil gemaakt? Had je Antonelli gezien? Hadjar in ieder geval niet. En dat was op inters, en zou er met full wets niet beter op worden, wel slechter (meer spray van de banden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertMe schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:22:
[...]

En wat hadden de full wets voor een verschil gemaakt? Had je Antonelli gezien? Hadjar in ieder geval niet. En dat was op inters, en zou er met full wets niet beter op worden, wel slechter (meer spray van de banden).
Ze hadden er (in theorie) in ieder geval voor moeten zorgen dat de autos op de baan in bleven.

Maar zoals je zelf al aangeeft, de werkvensters van de banden zijn nu gewoon niet logisch. Je kunt die wets nu haast beter schrappen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Niet zo druk om maken...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MikeyMan schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:24:
[...]

Ze hadden er (in theorie) in ieder geval voor moeten zorgen dat de autos op de baan in bleven.
Maar dat bleven ze toch ook?
Lawson lag niet aan de banden;
Bortoletto was in de zon op een nattige baan (op slicks als ik mij niet vergis? En anders was het nog steeds geen conditie voor full wets);
Hadjar werd met full wets alleen maar slechter;
Verstappens spin lag meer aan de afstelling dan de banden;
Hier en daar de slippertjes (Piastri, Leclerc, Russell) waren ver buiten het window van full wets en vonden gedeeltelijk zelfs op slicks plaats;

Volgens mij is in die echte regenbui ook niemand er af gegaan? Niet voor de SC, niet tussen de SCs, en niet erna. Ja, Hadjar ertussen, maar dat lag niet aan de banden; En Verstappens spin maar die lag ook niet echt aan de banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

JB schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:27:
[...]

Niet zo druk om maken...
Het ding is wel uniek en daarom juist waardevoller. Wel is het jammer dat dat ding volledig gelijmd is. Ik mag hopen dat De Hulk er nog een versie bij heeft gekregen om zelf te kunnen bouwen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
YakuzA schreef op maandag 7 juli 2025 @ 00:00:
[...]

Daarom zegt GP dat altijd tegen Max en ik gok dat dat bij anderen ook gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:00
Vind het ook verschrikkelijk hoor.. Een trofee hoort gewoon van goede en mooie degelijke kwaliteit te zijn, zoals een trofee 9 van de 10 keer gemaakt worden, messing/rvs/alu/staal, kristalglas, graniet oid. Zie je het al voor je dat de UEFA de Champions League bokaal ook van lego gaat maken vanaf volgend seizoen? Of de kampioen van Nederland een schaal van plastic krijgt?

Maargoed, ieder z'n mening, de één vind het prima en de ander vind het niks. :)

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MikeyMan schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:24:
[...]

Maar zoals je zelf al aangeeft, de werkvensters van de banden zijn nu gewoon niet logisch. Je kunt die wets nu haast beter schrappen.
In principe zijn de inters te goed op het moment. :P

Zodra je de wet band moet gebruiken weet je toch dat er een SC of rode vlag komt.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
JoteW schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:28:
[...]

Vind het ook verschrikkelijk hoor.. Een trofee hoort gewoon van goede en mooie degelijke kwaliteit te zijn, zoals een trofee 9 van de 10 keer gemaakt worden, messing/rvs/alu/staal, kristalglas, graniet oid. Zie je het al voor je dat de UEFA de Champions League bokaal ook van lego gaat maken vanaf volgend seizoen? Of de kampioen van Nederland een schaal van plastic krijgt?

Maargoed, ieder z'n mening, de één vind het prima en de ander vind het niks. :)
Als je er vele hebt staan van de F1 is dit denk ik hartstikke leuk voor de verandering. Voor Hulkenberg van wie het misschien zijn enige gaat zijn is het inderdaad wel wat minder inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
JoteW schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:28:
[...]

Zie je het al voor je dat de UEFA de Champions League bokaal ook van lego gaat maken vanaf volgend seizoen?
offtopic:
Als er genoeg geld op tafel gelegd wordt verkoopt de UEFA al haar principes wel hoor.

Verder echt genoten gister. Heerlijke chaos weer en jammer van Max maar dat het Nico zijn eerste podium oplevert verzacht de pijn. Het is hem echt gegund. Merkte dat ik daar blijer van werd dan de winst van Norris in zijn thuisrace, maar dat komt ook omdat dat hele Britse gedoe me aan het eind van het weekend wel m'n neus uit kwam ondertussen en ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat de winst enigszins cadeau is gedaan door de stewards. Brit op P2? Hier, een overdreven zware straf. Zelfs Coulthard en Palmer vonden 10 seconden zwaar overdreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Shinji schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:45:
[...]

Als je er vele hebt staan van de F1 is dit denk ik hartstikke leuk voor de verandering. Voor Hulkenberg van wie het misschien zijn enige gaat zijn is het inderdaad wel wat minder inderdaad.
Hierbij niet vergeten dat trofeeën normaliter alsnog naar de teams gaan, gek genoeg. Zie bv bij Red Bull waar de entree van het hoofdgebouw ook meteen de trofeeënkast is. En die van Hongarije (2023?) staat er twee keer in. Die wat Norris gesloopt heeft en de nieuwe. Hoogstens dat de coureur een replica kan bestellen / laten maken. (Waarbij Hulkenberg nu vast zelf een Lego set kan bestellen en de trofee zelf in elkaar kan zetten met zijn dochtertje, zonder dat hij er veel geld voor hoeft uit te geven :+)

En dat is ook waarom MBS de medaille voor de winnaar heeft ingevoerd, die gaat wel naar de rijder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
JEightyFive schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:48:
Zelfs Coulthard en Palmer vonden 10 seconden zwaar overdreven.
Je weet dat dat ook een Brit en een Schot zijn? ;) En Palmer wordt hier wel vaker beschuldigd van een gekleurde bril.

Ik persoonlijk vond de straf wellicht wel wat zwaar, maar terecht een straf. En gezien de gevaarzetting (er is een reden waarom dit niet mag) denk ik dat een 5 sec straf ook nogal ligt is. En de volgende mogelijkheid is dan 10 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:39
Aan de ene kant is denk ik een 10 sec straf inderdaad 'zwaar' voor het incident. Aan de andere kant, als een straf eigenlijk geen straf hoor je vaak, al dan niet terecht, ook kritiek. Want de overtreder wordt dan niet geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
Edgenumber schreef op maandag 7 juli 2025 @ 06:59:
Vind ik ook. Als finishing touch hadden ze er op het laatste moment nog de relevante speed champions op kunnen plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinniedh
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12:41
Miki schreef op zondag 6 juli 2025 @ 21:23:
[...]

Je ziet toch de beelden van het podium? Dan is zijn reactie heel terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:06:
[...]

Je weet dat dat ook een Brit en een Schot zijn? ;) En Palmer wordt hier wel vaker beschuldigd van een gekleurde bril.

Ik persoonlijk vond de straf wellicht wel wat zwaar, maar terecht een straf. En gezien de gevaarzetting (er is een reden waarom dit niet mag) denk ik dat een 5 sec straf ook nogal ligt is. En de volgende mogelijkheid is dan 10 sec.
Dat weet ik, vandaar het woordje "zelfs" ;)

Misschien heb je gelijk maar ik vraag me toch af wanneer Norris dit op P1 had gedaan of dezelfde straf uitgedeeld zou worden. Mijn onderbuik zegt van niet, maar goed, dat zullen we nooit weten.
Ik snap Piastri zijn frustratie in ieder geval erg goed. Voor het ijskonijn wat hij normaal gesproken is stond hij echt te koken bij Button na afloop. Ben benieuwd hoe de debrief bij McLaren geweest is. De een op een roze wolk en de andere laaiend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniedh
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 12:41
Joris748 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:45:
[...]

Wat is je probleem met Brown? Mag die kerel blij zijn met hun succes.
Oh ja zeker, maar mag hem en daarmee gelijk meerdere teambazen niet door zijn gestook. Nare opmerkingen naar de ander etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:39
Zat gister de race in de auto te kijken, onderweg terug van Werchter, dus miste mogelijk wat context, maar ik vond die radio van Piastri wel heel erg zwak om te vragen om een teamorder voor een wissel. Deed toch wel wat afbreuk aan zijn imago imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:11
RobertMe schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:02:
[...]

Hierbij niet vergeten dat trofeeën normaliter alsnog naar de teams gaan, gek genoeg. Zie bv bij Red Bull waar de entree van het hoofdgebouw ook meteen de trofeeënkast is. En die van Hongarije (2023?) staat er twee keer in. Die wat Norris gesloopt heeft en de nieuwe. Hoogstens dat de coureur een replica kan bestellen / laten maken. (Waarbij Hulkenberg nu vast zelf een Lego set kan bestellen en de trofee zelf in elkaar kan zetten met zijn dochtertje, zonder dat hij er veel geld voor hoeft uit te geven :+)

En dat is ook waarom MBS de medaille voor de winnaar heeft ingevoerd, die gaat wel naar de rijder.
De winnende constructeur krijgt toch ook altijd een beker, neem aan dat die inderdaad naar het team gaan en de rijderstrofee naar de rijder zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:01
JEightyFive schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:15:
[...]

Dat weet ik, vandaar het woordje "zelfs" ;)

Misschien heb je gelijk maar ik kan vraag me toch af wanneer Norris dit op P1 had gedaan of dezelfde straf uitgedeeld zou worden. Mijn onderbuik zegt van niet, maar goed, dat zullen we nooit weten.
Ik snap Piastri zijn frustratie in ieder geval erg goed. Voor het ijskonijn wat hij normaal gesproken is stond hij echt te koken bij Button na afloop. Ben benieuwd hoe de debrief bij McLaren geweest is. De een op een roze wolk en de andere laaiend :P
Ik moet eerlijk zeggen dat de remproef van Russell in Canada gevaarlijker vond dan deze, ook al remde hij minder hard toen dan Piatri gister (30 om 60 kg). Hangarstraight is veel breder dan het rechte stuk bij Canada, meer ruimte dus om uit te wijken. Daarnaast was Canada een situatie waar er zeer hoogst waarschijnlijk niet meer herstart zou worden icm het veld dicht bij elkaar, het aannaaien van een straf met veel impact. Immers strijden Russell en Verstappen voor P3 in het kampioenschap. Intenties zijn in deze lastig te achterhalen, de straf is in deze zwaar (tov geen straf voor Russell), maar wel goed dat dit nu een presedent schept voor de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
Blik1984 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:21:
[...]

De winnende constructeur krijgt toch ook altijd een beker, neem aan dat die inderdaad naar het team gaan en de rijderstrofee naar de rijder zelf?
Nee, die gaan dus naar het team. Dat staat zo in de contracten.
Verstappen krijgt wel replica's van de bekers die hij wint. Alleen die van Brazilie (2024) wilde hij origineel hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Maldonado's (95 F1 race starts totaal) enige keer op het podium bij zijn 24e race...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKuw9QN5fIk9TENnJDkC_R_A_dQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EmNgouDajpXQtmSo26S8AXKB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 07-07-2025 11:50 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Help!!!! schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:44:
Maldonado's enige keer op het podium...

[Afbeelding]
Zo had het ook met Nico gemoeten ook al was het maar een P3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Help!!!! schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:44:
Maldonado's enige keer op het podium...

[Afbeelding]
Weet jij veel wat er precies zich heeft afgespeeld. Misschien is er wel een gebbetje onderling, spelen er nog andere dingen. Maar hey, het zal vast die kwaadaardige jongens zijn… right

:+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Kwaadaardig? Denk dat jij zelf teveel zoekt. We moeten het toch doen met feiten die wel bekend zijn. En dat feit is dat ze niet echt geinteresseerd waren op het podium :'( .

ps nevermind. Had /s gemist.

[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 07-07-2025 12:19 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:26
Lekker belangrijk allemaal. Ik zit nog steeds aan de champagne sinds gisterenmiddag. Nicooo Huuuuuuuulkenberg *O* O+

Wat mij betreft mogen we dit seizoen nog vaker van dit soort gekke races hebben. Altijd vermakelijk om te kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wyke
RobertMe schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:02:
[...]

Nee, de reden is dat hij zelf graag in beeld wilde en ook iets wil overhandigen.. het kwam goed uit dat er iets te verzinnen was voor hem.

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08-07 00:45
Hallo,

Ik ben hier met de race-tempo-overzichten van de Grand Prix van Groot-Brittannië 2025:

Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2025-british-gp-race-pace/gp_12_2025_top_10.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2025-british-gp-race-pace/gp_12_2025_bottom_10.svg

Zoveel safety cars en virtuele safety cars! In deze race was racetempo logischerwijs minder doorslaggevend, maar McLaren zat simpelweg in een andere categorie dan alle anderen. Red Bull en Max hadden ingezet op een droge race, maar dat pakte niet uit. De lage-downforce achtervleugel maakte de auto gewoon te moeilijk om te controleren.

Hou je taai allemaal, fijne dag nog.

(Origineel Engels hieronder:)
Hallo

I'm here with the race pace charts of the 2025 British GP

Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2025-british-gp-race-pace/gp_12_2025_top_10.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2025-british-gp-race-pace/gp_12_2025_bottom_10.svg

So many safety and virtual safety cars! In this race obviously race pace wasn't as critical, but McLaren were just on a different category to everyone else. Red Bull and Max bet on a dry race and it didn't pan out. The low downforce rear wing just made the car too difficult to drive.

Take care everyone, have a nice day.

F1pace

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/nico-hulkenberg-via-ig-never-stop-believing-v0-d74r3xs0sgbf1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=7705579e97aab21e284115aafee6a117f43c5bb6

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki
JB schreef op maandag 7 juli 2025 @ 11:49:
[...]

Weet jij veel wat er precies zich heeft afgespeeld. Misschien is er wel een gebbetje onderling, spelen er nog andere dingen. Maar hey, het zal vast die kwaadaardige jongens zijn… right

:+
Antonelli werd ook niet op de schouders genomen dit seizoen… moeten daar dan nu ook schande van spreken?

Echt kom op, wordt eens volwassen ipv dit soort kinderachtige reacties te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 13:37

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Nu toch wel benieuwd naar 2/3 en 3/3. :P

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki
Pjottski schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:07:
[...]

Nu toch wel benieuwd naar 2/3 en 3/3. :P
https://www.reddit.com/r/formula1/s/hv8SWdaAnW

Bij deze de link naar de andere foto’s :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABdwS17ctodDmjXIiMr8KNluxPg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gPqNaLPjhqGO0E9flmKpzDPl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qu7Q8zKbfaKYRkehdjzSh3D0CWo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/51tZnWNFeu50wPSYLBm1160d.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door Miki op 07-07-2025 17:10 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Zo blij als een kind met zijn nieuwe lego set :D

ICE ICE Baby

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Miki schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:06:
[...]

Antonelli werd ook niet op de schouders genomen dit seizoen… moeten daar dan nu ook schande van spreken?

Echt kom op, wordt eens volwassen ipv dit soort kinderachtige reacties te posten.
Dat je geen verschil ziet, zegt genoeg :w

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
Dit is eigenlijk best een bizarre statistiek, Hulk heeft over de afgelopen 21 races meer punten gehaald dan de teamgenoot van Verstappen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYtBw3YYSPaJHyqw35DEv4jlySQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R9JfTgv0HTUUZMn9qE8N4J3T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WoodyRS
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 13:00
JB schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:29:
[...]

Dat je geen verschil ziet, zegt genoeg :w
Don't feed the troll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
TinusXIII schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:37:
Dit is eigenlijk best een bizarre statistiek, Hulk heeft over de afgelopen 21 races meer punten gehaald dan de teamgenoot van Verstappen. [Afbeelding]
Dat Hulkenberg sinds Spanje 31 punten behaald heeft en Verstappen maar 29 is net zo "schandalig". (En 35 om 29 van Sauber vs Red Bull, Bortoletto heeft vorige race zijn eerste puntjes behaald en Tsunoda die periode 0).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Miki schreef op maandag 7 juli 2025 @ 17:06:
[...]

Hier een volwassen reactie van RUS en VER:

PC Specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Nico heeft nog wel een Champagne douche gehad bij aankomst van zijn motorhome:

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Blijkbaar was Race Control na de eerste SC herstart ook al niet tevreden over het handelen van Piastri. Omdat hen toen ook al het accordeon effect verder naar achteren was opgevallen. Maar vonden ze het (net) niet ernstig genoeg om het naar de stewards te verwijzen. Toen Piastri vervolgens nog een tweede keer hetzelfde deed... hebben ze het dus wel doorverwezen naar de stewards en volgde er een straf. Het is dus niet perse een "waarom mocht het de eerste keer wel en de tweede keer niet". Maar eerder een "de eerste keer is er naar gekeken maar zagen ze het door de vingers omdat het 'eenmalig' was", toen die het vervolgens een tweede keer deed...

bron
The Race has learned that there were discussions among officials about whether his heavy braking on the lap 17 incident was a breach of the rules already.

Footage of that first restart showed that Piastri’s antics had caused a concertina effect as the cars behind bunched up - and this is something that is not ideal.
[...]
At Silverstone, while the cars stayed in order at the first restart, Piastri's heavy braking was looked at again by race control, and it was discussed - but it was ultimately felt that it did not warrant the need for a formal investigation.

However, with race control having been put on alert about what happened and so keeping a close eye on any repeat behaviour, when similar events played out on lap 21 it felt that the matter had to go to the stewards.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-07 22:33
Bij de VSC's kroop ie ook veel dichter in de kont van Verstappen dan dat ie zat op het moment van ingaan van VSC. Flikte ie beide keren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Frappuccino schreef op maandag 7 juli 2025 @ 20:10:
Bij de VSC's kroop ie ook veel dichter in de kont van Verstappen dan dat ie zat op het moment van ingaan van VSC. Flikte ie beide keren.
Dat mag toch gewoon zolang je binnen je deltas blijft?

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Dat wordt automatisch gemeten en als die in overtreding was kan dat gewoon automatisch gerapporteerd worden. Kans is dus groter dat Verstappen niet zo dicht op de delta tijd reed / nadeel had van andere lijnen / Piastri de herstart beter anticipeerde*.

* Doordat je een minimum tijd van "aankomst" hebt kun je ook in een mini sector eerst langzaam rijden en vervolgens accelereren. Als je dat accelereren perfect timed met het eindigen van de VSC dan heb je dus een veel hogere snelheid bij het eindigen van de VSC. En uiteraard hoef je in de sector waar je rijdt terwijl de VSC eindigt ook niet binnen de delta te blijven. Dus omdraaien kan ook, aan het begin van de sector vol op het gas, eindigt de VSC heb je snelheid, eindigt de VSC niet moet je vol op de rem om niet te snel door de sector te gaan. Time je dat goed zit je dus ook alweer op snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Uitleg van The Race:

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

En nog een laatste Hulk vid:

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 7 juli 2025 @ 20:08:
Blijkbaar was Race Control na de eerste SC herstart ook al niet tevreden over het handelen van Piastri. Omdat hen toen ook al het accordeon effect verder naar achteren was opgevallen. Maar vonden ze het (net) niet ernstig genoeg om het naar de stewards te verwijzen. Toen Piastri vervolgens nog een tweede keer hetzelfde deed... hebben ze het dus wel doorverwezen naar de stewards en volgde er een straf. Het is dus niet perse een "waarom mocht het de eerste keer wel en de tweede keer niet". Maar eerder een "de eerste keer is er naar gekeken maar zagen ze het door de vingers omdat het 'eenmalig' was", toen die het vervolgens een tweede keer deed...

bron

[...]
Heeft RC dit dan wel doorgegeven aan McLaren, of dat ook niet? Zo van, Oscar zat dicht tegen de limiet, let erop ivm veiligheid.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:24
Dat zou wat zijn. Iemand begaat een overtreding en dan gaat de FiA het team waarschuwen dat het een overtreding is om te voorkomen dat de rijder een straf krijgt.

Misschien als de coureur brits is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Lynx schreef op maandag 7 juli 2025 @ 21:04:
Dat zou wat zijn. Iemand begaat een overtreding en dan gaat de FiA het team waarschuwen dat het een overtreding is om te voorkomen dat de rijder een straf krijgt.

Misschien als de coureur brits is?
Daarvoor is een vlag toch? "Dit is je laatste waarschuwing, doe het niet meer". Naast dat die gegeven wordt bij track limit violations (het bereiken van 3 stuks en dus de vlag als "de volgende TL violation..."), is die ook al op andere momenten gezwaaid. Ik meen eens een keer naar Magnussen in het meer recente verleden? Maar ook bij Leclerc in Monza 2019 nadat hii Hamilton bij de tweede chicane het gras op duwde.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:00
Leuk weetje: Het Mercedes team en Aston Martin hebben hun flessen champagne gedoneerd aan het Stake Sauber team zodat het team de onverwachte podium kon vieren.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GvPcrfrXkAAiQq9?format=jpg&name=900x900

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/mercedes-sent-a-few-bottles-of-champagne-to-sauber-for-v0-qdflw9pt8abf1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=175fbeaae87fb1e6e7a5e6c4899f3feb081c9916

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-07 22:07
Daarom hoop ik dat F1 eens Code 60 gaat introduceren. Gewoon 60 km/h of pitlane speed rijden, dan heb je niet dat gezeik met de delta's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Ryur schreef op maandag 7 juli 2025 @ 22:21:
[...]

Daarom hoop ik dat F1 eens Code 60 gaat introduceren. Gewoon 60 km/h of pitlane speed rijden, dan heb je niet dat gezeik met de delta's
Dan hef je het verschil met SC op, toch? Sowieso is 60 veel te laag. Het is geen optocht van Dafjes…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Ryur schreef op maandag 7 juli 2025 @ 22:21:
[...]

Nja, niet perse. Bij een vaste snelheid doe je bij een langere lijn er dus langer over. Wat je dan dus krijgt is dat iedereen altijd de kortste lijn zou moeten rijden, anders krijg je ook weer verschillen. Daarnaast houd je altijd voor- en nadelen. Als je op een recht stuk rijdt en de VSC eindigt heb je een nadeel ten opzichte van diegene die net door een (langzame) bocht gaan, en dat soort dingen.

De problemen die er nu zijn zijn dus eigenlijk altijd een beetje inherent aan "VSC". Onafhankelijk van hoe je "VSC" nu implementeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-07 11:17
Ingelogd schreef op maandag 7 juli 2025 @ 21:38:
Leuk weetje: Het Mercedes team en Aston Martin hebben hun flessen champagne gedoneerd aan het Stake Sauber team zodat het team de onverwachte podium kon vieren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De wereld kan wel lief en attent zijn voor elkaar.

(Hoewel het publiceren van beelden van dit gebaar natuurlijk weer als promotie voor Mercedes gezien kan worden)

[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 08-07-2025 08:52 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord