Wat mij betreft zijn beide situaties helemaal niet hetzelfde.
Als het hetzelfde was, zouden die 2 lijnen namelijk meer op elkaar liggen. Ik heb ook de onboards van Piastri teruggekeken, L17 en L21 zijn echt compleet anders. L17 versnelt hij in Chapel en remt vervolgens af als hij het bericht SC in this lap krijgt, L21 vertraagt hij in Chapel om daarna pas op Hangar straight op het gas te gaan en vervolgens weer af te remmen. Dat zie je ook in de lijnen terug.
De onboards van Piastri staat in beide rondes naar achteren waardoor niet goed te zien is wat de lampen van de SC doen, maar die van Verstappen naar voren en daar lijkt het in L21 erop dat de lampen op de SC al uit zijn op het moment dat Piastri het gas intrapt op Hangar straight, waarmee voor de rest van het veld het lijkt alsof Piastri de herstart is begonnen en dus de remactie die nog volgt compleet onverwacht is. In L17 lijken de lampen op hetzelfde punt uit te gaan, maar zit Piastri vlak achter de SC en remt meteen, in L21 is er een gat gevallen door de vertraging in Chapel.
Daarnaast, als ik de onboards van Piastri in L17 zie, dat was ook al een halve puinzooi achter hem (auto's die uit moesten wijken voor elkaar), dus zelfs als hij "niets anders" deed, was dat ook al op het randje. Hij remt af op het moment dat het mag, maar wel vrij agressief. Niet strafwaardig omdat het tot zekere hoogte te verwachten gedrag is, maar hij remt wel heel agressief op dat moment..