[F1 2025] Race 12 GP van het Verenigd Koninkrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste
Acties:
  • 59.188 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Yonix schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:57:
Ik mis PIA die een pet richting NOR gooit. :P
Zo erg is het nog niet, 't is niet dat ze elkaar al jarenlang haten ofzo ;)
PIA zat n beetje hoog in zn emotie en dan is het wel verstandig om zo min mogelijk te zeggen. Die hele race was voor niemand een ontspannen ritje.
Daardoor wel ontzettend vet om te bekijken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:50
Gynnad schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:03:
Jammer dat er nu geen coureurs zoals Hamilton of Alonso op het podium staan, die zien wat dit betekend voor Hulkenberg. Norris en Piastri hebben totaal geen aandacht voor Hulkenberg, zonde.
Pia gaf er ondanks zn pesthumeur zeker aandacht aan..

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

HollowGamer schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:04:
Hebben wij nog connecties met HUL? Weet dat hij bij Ziggo nog weleens in beeld kwam.
Ik vermoed dat Jack m wel gaat opzoeken voor hun Race Café :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

sly___ schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:04:
Sloeg nergens op...maar t lijkt me sterk dat t team dit meegaf als opdracht. Zal misschien iets zijn van laat een gat vallen maar niet trap op je rem 😂

Geweldig voor de Hulk. Top race zo.
Jammer dat de McLaren zo goed is.
Als je enkel lift dan valt de snelheid ook hard terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Je kunt erop wachten dat er uiteindelijk een keer gedonder komt bij McLaren. Twee haantjes naast elkaar gaat ergens een keer mis.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verstappen was de eerste die Hulk feliciteerde toen hij uit de auto stapte. Die weten het echt wel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:28
MikeyMan schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:02:
[...]
kom op zeg, laat je niet zo kennen. Zelfs Norris dook zowat achterin. En die reed er nog een heel stuk achter.
Piastri maakt daar ook een fout, maar die spin daarna staat daar los van, dat is mijn hele punt. Daar maakt Verstappen een fout. Waarom spint Norris dan ook niet, want zijn concentratie/banden zijn er dan toch ook helemaal aan..

Dat Piastri een break check geeft is not done en krijgt hij terecht een straf voor.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:57
Hulkenberg vandaag Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGXnvdUS2hys5jR65_WCvgB0EAk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xFWHNKwgybQZ2cgaPvjvCXvi.jpg?f=user_large

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Alles hieraan is weer eens onbegrijpelijk.
Aan de ene kant remmen coureurs meestal als SC ending is en de lichten op de SC uit gaan. Dit om de SC weg te laten rijden. Aan de andere kant kan het ook eratic driving zijn. Wat er nu precies is qua telemetrie, lichten etc, is gewoon onduidelijk voor ons. Het lijkt er alleen wel op dat Piastri rond de 150km/h is afgeremd en dat hij hierom die straf kreeg. Ik ga verder niet eens proberen dit te begrijpen. :>

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/fia-10-second-time-penalty-and-2-penalty-points-for-car-81-v0-3n7opdll1abf1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=f4edd8b648d20c1051d4f3ab96fce0fed752a123

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Het Peertje
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08-09 11:10
D-Ed schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:59:
[...]

En hoeveel winst is dat tov de andere 238 races? :+
Heul veul...
Dit was denk ik de 3e keer dat ik iets op Hulkenberg had ingezet.

En ik heb het te danken aan Tweakers. Iemand hier in het topic had het gekscherend over een podium voor Hulkenberg. En ik dacht ”ach, waarom niet...natte race, kunnen gekke dingen gebeuren ”..
Dus ik heb er 50 cent op ingezet :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
JeroenTheStig schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:04:
[...]

Waarom dan? Om Verstappen 3 strafpunten aan te naaien?
Vind het geen vreemde gedachte, zolang ik die Zac Brown een beetje volg probeert hij alles on- en offtrack om de boel een beetje op te juinen.
Nou doen ze dat allemaal wel in meer of mindere mate, Toto kon daar ook wat van maar die speelt momenteel een vrij kleine rol in het WDC/WCC.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:18
gambieter schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:05:
Verstappen was de eerste die Hulk feliciteerde toen hij uit de auto stapte. Die weten het echt wel.
Sterker nog, Verstappen heeft in de uitloopronde Hamilton ingehaald om vanuit de auto Hulkenberg uitgebreid te feliciteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vinniedh schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:02:
Op reddit doet iemand de suggestie dat de actie van pia op instructie van het team was
Als dat echt zo is, dan een DSQ voor het hele team... vieze spelletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12-09 19:21
Het Peertje schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:08:
[...]

Heul veul...

En ik heb het te danken aan Tweakers. Iemand hier in het topic had het gekscherend over een podium voor Hulkenberg. En ik dacht ”ach, waarom niet...natte race, kunnen gekke dingen gebeuren ”..
En wat was de winst?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zie net de pitstop met de 10 sec straf van Piastri, en ze koelden de auto met die ventilators. Er mag toch helemaal niets aan de auto worden gedaan, dat zou imo ook moeten betekenen dat die koeling niet mag.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Het Peertje
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08-09 11:10
337 eurootjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Het Peertje schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:08:
[...]

Heul veul...

Hmm, ff terugzoeken wie dat was....
8)
geef die user ff een biertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12-09 19:21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

PalingDrone schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:12:
[...]

Hmm, ff terugzoeken wie dat was....
8)
geef die user ff een biertje.
Of ons allemaal een drankje :P

ICE ICE Baby

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:07

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Wel leuk dat Max Nico het eerste feliciteerde, toen Nico net uit zijn auto stapte. d:)b
Oooh, dat was al gezegd hier, te laat.......

[ Voor 20% gewijzigd door Chrasher op 06-07-2025 18:14 ]

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:00
DaniëlWW2 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:08:
Aan de ene kant remmen coureurs meestal als SC ending is en de lichten op de SC uit gaan. Dit om de SC weg te laten rijden. Aan de andere kant kan het ook eratic driving zijn. Wat er nu precies is qua telemetrie, lichten etc, is gewoon onduidelijk voor ons. Het lijkt er alleen wel op dat Piastri rond de 150km/h is afgeremd en dat hij hierom die straf kreeg. Ik ga verder niet eens proberen dit te begrijpen. :>

[Afbeelding]
Ik snapte het al tijdens de race, er is een heel verschil tussen langzaam het gat laten vallen, of pas halverwege na een aantal secondes op het rechte stuk vol op de rem te gaan staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Natuurlijk is een eentweetje van Mclaren en Norris nice dat ie p1 eindigt. Maar de hulk derde zien eindigen is mooier. P19 maar P3, iets wat Max al eens heeft weten te doen en dan nu Hulk dat zien doen in een sauber. Jammer dat Mclaren 2x zo dik voor RBR staat in de team standing. Maar Max heeft maximaal benut wat er te benutten viel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

[Afbeelding]
Ik schat zo in dat de FIA vooral vond dat hij een gevaarlijke situatie creëerde, tis een kapstok straf.... de spray achter de auto, het harde remmen, bewust iemand in een fout dwingen etc.

Remmen mag, een gat laten vallen ook, alleen de manier waarop heeft voor de straf gezorgd, met name door de onboard beelden van Max.

[ Voor 6% gewijzigd door Bullet NL op 06-07-2025 18:16 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
De McLaren is wel zo veel beter dan de rest net als de hoogtijdagen van Senna en Prost.
Zou fijn zijn als dat vuurwerk erbij gaat komen anders wordt het wel een beetje saai.

Tot nu toe komen de echte gevechten er nog niet, maar wat niet is kan nog komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:38

[Afbeelding]
Je onderschrift past wel bij de verklaring van de FIA :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
gambieter schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:11:
Ik zie net de pitstop met de 10 sec straf van Piastri, en ze koelden de auto met die ventilators. Er mag toch helemaal niets aan de auto worden gedaan, dat zou imo ook moeten betekenen dat die koeling niet mag.
Vliegen die remmen dan niet in brand? Kan ook een veiligheidsdingetje zijn, hoewel ik dat bij deze race minder waarschijnlijk acht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:31
d-vine schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:19:
De McLaren is wel zo veel beter dan de rest net als de hoogtijdagen van Senna en Prost.
Zou fijn zijn als dat vuurwerk erbij gaat komen anders wordt het wel een beetje saai.

Tot nu toe komen de echte gevechten er nog niet, maar wat niet is kan nog komen.
De McLaren's kegelen elkaar nog wel een keer af. Vooral als het verschil in punten klein blijft. Dan komt er een moment dat ze risico's moeten nemen. Ik denk dat Norris het voor zichzelf zal verpesten, en dat Piastri wel eens met een "alles of niets" actie zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LA-384 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:22:
[...]

Vliegen die remmen dan niet in brand? Kan ook een veiligheidsdingetje zijn, hoewel ik dat bij deze race minder waarschijnlijk acht.
Ja en dan? Moet je geen 10s straf oppakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
gambieter schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:11:
Ze mogen de auto niet aanraken en dus geen werk doen, koelen mag wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:53
Over “voor zichzelf verpesten” gesproken. Piastri heeft het vandaag gedaan. Norris heeft voor de rest foutloos gereden. Lijkt me dat de tendens wat bij mag draaien.

Ik geloof niet dat die auto legaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lynx schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:24:
Over “voor zichzelf verpesten” gesproken. Piastri heeft het vandaag gedaan. Norris heeft voor de rest foutloos gereden. Lijkt me dat de tendens wat bij mag draaien.

Ja daar zit mijn frustratie. Hij heeft er niet genoeg last van gehad. Kost hem precies 1 plek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lynx schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:24:

Piastri was gewoon weer beter en Norris had geluk dat hij won

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
Exocet schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:27:
[...]

Piastri was gewoon weer beter en Norris had geluk dat hij won
Hoe heeft Norris het geluk dat Piastri de fout maakt en een penalty krijgt?

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Max felicitaties naar the Hulk.
Geweldig om te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:10:
[...]

Als dat echt zo is, dan een DSQ voor het hele team... vieze spelletjes
Is van alle tijden en hoort er blijkbaar bij.
Wie dacht je dat er profijt van had om "Hornergate" steeds maar op te blijven rakelen vorig seizoen.

Flavio had ooit ook een lifetime ban gekregen van Bernie....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Transportman schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:13:
[...]

Ik snapte het al tijdens de race, er is een heel verschil tussen langzaam het gat laten vallen, of pas halverwege na een aantal secondes op het rechte stuk vol op de rem te gaan staan.
Dat kan ik begrijpen, maar waarom nu opeens wel en al die jaren niet?
Afijn, ik heb er ook gewoon zo geen enkele zin om hier zelfs nog maar over na te denken. Het verpest de sport gewoon met de grenzeloze willekeur. :-(

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:26:
[...]

Ja daar zit mijn frustratie. Hij heeft er niet genoeg last van gehad. Kost hem precies 1 plek.
En het team scheelt het helemaal niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Transportman schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:13:
[...]

Waarbij je geen reet zag… das behoorlijk leip.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:32:
[...]

Afijn, ik heb er ook gewoon zo geen enkele zin om hier zelfs nog maar over na te denken. Het verpest de sport gewoon met de grenzeloze willekeur. :-(
Hebben we vaker dit soort sur places gezien onder deze omstandigheden? Vooral dat Norris er ook zowat in dook geeft aan dat het vrij extreem was.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Stel je voor dat je na 239 races eindelijk op het podium staat in de Formule 1.
En dan is juist die trofee van Lego gemaakt. :')

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Transportman
[...]

Omdat het al die jaren werkelijk anders was, Piastri was secondelang aan het versnellen en trapte daarna op de rem (wat het erratic maakte), terwijl in al die andere situaties coureurs eerder vertraagden en niet zo plotseling.

Maar ik deel je sentiment over de willekeur af en toe, de ene keer mag je iemand van de baan duwen, de andere keer weer niet, dan moet je ruimte geven en dan hoeft het weer niet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:35:
bij een unieke prestatie past een unieke prijs. Ik vind het wel passend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

DaniëlWW2 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:35:
Of de gedachte van Hulk was, eindelijk eens een beker om voor te strijden. :P

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:43
MikeyMan schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:55:
[...]
hij maakt niet gewoon een fout. Die banden kunnen helemaal niks hebben, als je ineens rare dingen moet doen ben je fucked. Hij wordt zwaar genaaid door piastri. Die er veel te goed mee weg komt.
Hoe hadden ze m dan moeten straffen? Alles behalve diskwalificatie had m op de 2e plek laten eindigen;
Ja, t is jammer voor Max, die was anders P3 geëindigd denk ik, ipv P5, maar Piastri gooit een zekere overwinning weg;

Als hij straks met minder dan 14 punten verschil 2e wordt in t WK heeft deze fout m de wereldtitel gekost;

Hij is zelf echt de grootste verliezer met deze straf

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Maarten_E
Verstappen heeft P3 verloren, om ons allen als Formule 1 gemeenschap te zien winnen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Maarten_E op 06-07-2025 18:40 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Leuke race en boeiend van begin tot het einde maar die Zack Brown is die altijd zo aanwezig voor de camera's na afloop?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

rik86 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:37:
[...]

Hoe hadden ze m dan moeten straffen? Alles behalve diskwalificatie had m op de 2e plek laten eindigen;
Ja, t is jammer voor Max, die was anders P3 geëindigd denk ik, ipv P5, maar Piastri gooit een zekere overwinning weg;

Als hij straks met minder dan 14 punten verschil 2e wordt in t WK heeft deze fout m de wereldtitel gekost;

Dsq? Stop and go? +5 plekken deze race? +5 plekken volgende start? Er is wel wat te verzinnen.

Maar ben je eens dat het allemaal weinig uitgemaakt had. Het verschil in tempo was te groot.

Vrees alleen dat ie we uiteindelijk zelf weinig last van gaat krijgen.
Het team al helemaal niet.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 06-07-2025 18:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Pjottski schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:36:
[...]

Of de gedachte van Hulk was, eindelijk eens een beker om voor te strijden. :P
Blik, gerecycled bierglas, eenofandere urn, van Lego kan je tenminste nog iets anders maken mocht de vorm je niet bevallen en anders is Hulk jr er vast blij mee. Duplo was erger geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
PalingDrone schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:41:
[...]

Blik, gerecycled bierglas, eenofandere urn, van Lego kan je tenminste nog iets anders maken mocht de vorm je niet bevallen en anders is Hulk jr er vast blij mee. Duplo was erger geweest :+
Volgens mij hebben die bekers ook een flinke hoeveelheid lijm in zich om ze Norris-proof te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:41
rik86 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:37:
[...]

Het verschil tussen P1 en P2 is toch geen 14 punten?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Transportman schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:36:
[...]

Omdat het al die jaren werkelijk anders was, Piastri was secondelang aan het versnellen en trapte daarna op de rem (wat het erratic maakte), terwijl in al die andere situaties coureurs eerder vertraagden en niet zo plotseling.

Maar ik deel je sentiment over de willekeur af en toe, de ene keer mag je iemand van de baan duwen, de andere keer weer niet, dan moet je ruimte geven en dan hoeft het weer niet.
Dat zou volgens Piastri komen omdat toen de lichten op de SC uit gingen.
Maar ik zie wel of iemand een fatsoenlijke analyse wil maken. Het kan me voor nu eigenlijk gestolen worden.

Gewoon Hulkenberg podium en de rest van de race doet me weinig. *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
TinusXIII schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:42:
[...]

Het verschil tussen P1 en P2 is toch geen 14 punten?
Piastri verliest 7 punten, Norris wint 7 punten, dus netto is het verschil 14 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:43:
[...]

Dat zou volgens Piastri komen omdat toen de lichten op de SC uit gingen.
Maar ik zie wel of iemand een fatsoenlijke analyse wil maken. Het kan me voor nu eigenlijk gestolen worden.

Gewoon Hulkenberg podium en de rest van de race doet me weinig. *O*
Is dat dan een goede reden om in de ankers te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-09 22:56
Transportman schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:43:
[...]

Piastri verliest 7 punten, Norris wint 7 punten, dus netto is het verschil 14 punten.
Je loopt er gewoon 7 uit of of je loopt er 7 in, niet meer niet minder 8)7

Twente komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Transportman schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:42:
[...]

Volgens mij hebben die bekers ook een flinke hoeveelheid lijm in zich om ze Norris-proof te maken.
Lijm?
Voor Norris proof moet er minimaal een Wikipedia: Tuned mass damper in zitten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:36
dawg schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:05:
[...]

Als je enkel lift dan valt de snelheid ook hard terug.
250-->50 in 100 meter is niet alleen liften..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Bvanham schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:46:
[...]

250-->50 in 100 meter is niet alleen liften..
In volle spray..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
JoteW schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:44:
[...]

Ja, maar van Piastri loopt 7 punten uit op Norris, gaat het naar Norris loopt 7 punten in op Piastri, doordat ze wisselen krijg je ook 2x de 7 punten. Zou een van de twee op P3 hebben gereden en de ander van P1 naar P2 gaan (of andersom) dan is het inderdaad gewoon 7 punten.

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/f93e34527d194334eae598a7fe94d8d7.gif

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Russell had em in Canada eigenlijk ook moeten krijgen, dat is ondertussen wel duidelijk :)
Maargoed. Water under the bridge.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:43
JoteW schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:44:
[...]

Nu is t
PIA 216
NOR 201

Als Pia p1 was geworden was t
PIA 223
NOR 194

Dus gat is nu maar 15 ipv 29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
klump4u schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:40:
Leuke race en boeiend van begin tot het einde maar die Zack Brown is die altijd zo aanwezig voor de camera's na afloop?
Ja ... arrogante klootzak is het (en ik heb hem paar keer persoonlijk mogen ontmoeten).

Ook zo mooi, in F1 zat hij Horner altijd af te zeiken met al die coureurs wisselingen (Albon, Perez, Lawson, Tsunoda). En wat doet hijzelf in Indycar: nog erger dan Red Bull deed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:53
Om nu de hypocrisie van de FIA bloot te leggen moet MCL in beroep gaan en bewijzen dat op basis van telemeters Pia hetzelfde deed als Russel en dus geen straf had mogen krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Lynx schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:54:
Om nu de hypocrisie van de FIA bloot te leggen moet MCL in beroep gaan en bewijzen dat op basis van telemeters Pia hetzelfde deed als Russel en dus geen straf had mogen krijgen.
Dit valt duidelijk onder erratic rijgedrag... de actie van Russell was dat ook, maar dat was nog op het randje omdat ze gelijk op de radio gingen zitten. Terecht dat ze de straf uitdeelde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eNvMYT9xHYUkV9VI0onyNIewhlg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m71gGUWoBe118N9NeOqkgCBG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door ArcticWolf op 06-07-2025 18:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:40
Lynx schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:54:
Wil je nu zeggen dat de FIA op de hand van Britse coureurs is, nee toch? :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-09 09:23
Frappuccino schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:56:
[...]

Wil je nu zeggen dat de FIA op de hand van Britse coureurs is, nee toch? :X
Dat zou inderdaad heel vreemd zijn, en compleet onsportief. Je moet er niet aan denken dat een overkoepelde organisatie een bepaalde nationaliteit anders behandeld dan de rest. Dat zou de sport behoorlijk verzieken 🤫

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 16:14

Blokker_1999

Full steam ahead

ArcticWolf schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:55:
[...]

Dit valt duidelijk onder erratic rijgedrag... de actie van Russell was dat ook, maar dat was nog op het randje omdat ze gelijk op de radio gingen zitten. Terecht dat ze de straf uitdeelde.
[Afbeelding]
Ben blij dat ze de remdruk erbij zetten, is dus bijna dubbel zo hoog als bij Russel. Kunnen we deze zaak nu sluiten en verder gaan?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:02
Go Lando! Eens zien of die Oscar zo’n koele kikker blijft.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:19

vhal

ಠ_ಠ

Transportman schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:42:
[...]

Lijm?

UNLEASH THE KRAGLE! :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZgnSZcYBQ5LHihf0u1JrOooAxk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MKbmbMj2yy1xyYQvUHlpnFd2.jpg?f=user_large

Strava

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:53
Leuke Mercedes PR plus een paar flessen champagne schijnt maar 'jouw Mercedes team'?

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/qdflw9pt8abf1.jpeg

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Chocoball schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:03:
Leuke Mercedes PR plus een paar flessen champagne schijnt maar 'jouw Mercedes team'?

[Afbeelding]
Sauber had geen champagne voor het team, dus die heeft Mercedes maar geregeld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill

[Afbeelding]
Ja, zijn Mercedes team 🤨 vreemd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MikeyMan schreef op zondag 6 juli 2025 @ 18:44:
[...]

Is dat dan een goede reden om in de ankers te gaan?
Ik zeg niet dat de straf onterecht is. Maar ik begrijp gewoon niet waarom nu wel en andere keren niet. :-(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maarten_E
'Dein Mercedes team" is vermoed ik informeel Duits.
De stationsmedewerkers worden in Duitsland vziw ook aangeduid als "dein Bahnhofsteam" oid.
Beetje zoals "ga naar jouw xx-winkel/kantoor", de winkel is niet daadwerkelijk van jou.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

[Afbeelding]
Dein staat in dit geval voor "het"

Het Mercedes team.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ArcticWolf schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:15:
[...]

Het Mercedes team.
Die is van vroeger het rijtjes stampen op de middelbare.
Der. Die. Das. Dein.
:p

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Maarten_E schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:12:
'Dein Mercedes team" is vermoed ik informeel Duits.
De stationsmedewerkers worden in Duitsland vziw ook aangeduid als "dein Bahnhofsteam" oid.
Beetje zoals "ga naar jouw xx-winkel/kantoor", de winkel is niet daadwerkelijk van jou.
Of steenkolen Duits, en is Your vertaald naar Dein. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DaniëlWW2 schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:08:
[...]

Ik zeg niet dat de straf onterecht is. Maar ik begrijp gewoon niet waarom nu wel en andere keren niet. :-(
Begrijp ergens wat je bedoelt. Maar hebben we eerder dergelijke vertragingen gezien? En dan ook nog in lijke omstandigheden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
[...]

Nou, zo moeilijk is ie niet helaas ...🇬🇧

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
[...]

Inconsistentie van stewards is al zo oud als de sport zelf, helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:12
MikeyMan schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:20:
[...]

Begrijp ergens wat je bedoelt. Maar hebben we eerder dergelijke vertragingen gezien? En dan ook nog in lijke omstandigheden?
De stap van geen straf voor Russel in Canada naar 10 sec hier is wel wat groot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:53
ArcticWolf schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:15:
[...]

Het Mercedes team.
Dein is geen het maar jouw. Ik snapte even de relatie niet (geen voormalig junior en de motorrelatie was bij andere teams), ik moet gewoon niet moeilijk denken en het als een persoonlijke felicitatie zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MuddyMagical schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:27:
[...]

De stap van geen straf voor Russel in Canada naar 10 sec hier is wel wat groot.
Ja ok... Maar ik betwist niet dat Russell ook een straf had moeten krijgen. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Charles Hill schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:23:
Nou, zo moeilijk is ie niet helaas ...🇬🇧

Het begint zelfs bij de Britten ook op te vallen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Chocoball schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:27:
[...]

Dein is geen het maar jouw. Ik snapte even de relatie niet (geen voormalig junior en de motorrelatie was bij andere teams), ik moet gewoon niet moeilijk denken en het als een persoonlijke felicitatie zien :)
Nee maar je kan Dein in dit geval wel lezen als "het" of "ons". Felicitaties "Van het hele Mercedes team".

Wat @Maarten_E ook zegt; formeel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Zat nog even de samenvatting te kijken maar daar hadden ze het op het einde nog over de controversiële penalty van PIA. Ik weet niet wat zij nuttigen tijdens het maken van commentaar, maar dat wil ik ook wel eens proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13-09 23:44
ArcticWolf schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:31:
[...]

Nee maar je kan Dein in dit geval wel lezen als "het" of "ons". Felicitaties "Van het hele Mercedes team".

Wat @Maarten_E ook zegt; formeel.
ik zou het eerder lezen als "Liefs" in dit geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvanL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:12
[...]

Bij Russel waren volgens mij lichten Safetycar nog aan en geval van Piastri waren lichten safetycar reeds uit en dien je constante snelheid aan te houden.
Volgens mij zit daar het verschil tussen de twee.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Die straf voor Piastri was in mijn ogen terecht. Neemt niet weg dat ik het weer eens meten met twee maten vind. Ja de remdruk was hoger dan bij Russel, maar onnodig remmen is onnodig remmen. En dat betekend niet dat ze nu hadden moeten zeggen: we hebben Russel geen straf gegeven, dus Piastri ook niet, maar ik hoop wel dat in de toekomst iedereen hier gewoon een straf voor krijgt, ook al is het een Britse coureur, want daar ligt i.m.o. gewoon het probleem.

F1 begint meer en meer op een jurysport te lijken waarbij een handje vol stewards (te) grote invloed hebben op de uitkomst en de stewards zijn vaak (bewezen) partijdig.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
HvanL schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:33:
[...]

Bij Russel waren volgens mij lichten Safetycar nog aan en geval van Piastri waren lichten safetycar reeds uit en dien je constante snelheid aan te houden.
Volgens mij zit daar het verschil tussen de twee.
Russel reed nog achter de safety car en had gewoon voor twee dingen een penalty kunnen krijgen, want bij een safety car dien je ook binnen 8 (geloof ik) wagenlengtes afstand van de safety car te blijven en ook dat deed Russel toen niet. Daar komt nog het abrupt remmen bij.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Robkazoe schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:32:
Zat nog even de samenvatting te kijken maar daar hadden ze het op het einde nog over de controversiële penalty van PIA. Ik weet niet wat zij nuttigen tijdens het maken van commentaar, maar dat wil ik ook wel eens proberen.
Op F1TV hadden ze het ook over "Harsh" toen die straf uitgedeeld werd 8)7 Doet gewoon ff een keiharde break check van ruim 200 km/h naar 50 km/h :X

Anyway, jammer voor Max maar desondanks best een vermakelijke race.

[ Voor 6% gewijzigd door evilution op 06-07-2025 19:37 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
miicker schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:33:
Die straf voor Piastri was in mijn ogen terecht. Neemt niet weg dat ik het weer eens meten met twee maten vind. Ja de remdruk was hoger dan bij Russel, maar onnodig remmen is onnodig remmen. En dat betekend niet dat ze nu hadden moeten zeggen: we hebben Russel geen straf gegeven, dus Piastri ook niet, maar ik hoop wel dat in de toekomst iedereen hier gewoon een straf voor krijgt, ook al is het een Britse coureur, want daar ligt i.m.o. gewoon het probleem.

F1 begint meer en meer op een jurysport te lijken waarbij een handje vol stewards (te) grote invloed hebben op de uitkomst en de stewards zijn vaak (bewezen) partijdig.
Remdruk zegt ook niet alles. Snelheid en afstand is ook nog een factor. En de actie ervoor ook, geeft iemand eerst gas en remt vervolgens, of remt iemand vanuit een constante snelheid. En dan is er nog de vraag of het logisch is dat er wordt geremd op dat punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Charles Hill schreef op zondag 6 juli 2025 @ 19:36:
[...]

Remdruk zegt ook niet alles. Snelheid en afstand is ook nog een factor. En de actie ervoor ook, geeft iemand eerst gas en remt vervolgens, of remt iemand vanuit een constante snelheid. En dan is er nog de vraag of het logisch is dat er wordt geremd op dat punt.
En de omstandigheden tellen wat mij betreft ook mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:28
MikeyMan schreef op zondag 6 juli 2025 @ 17:55:
[...]
hij maakt niet gewoon een fout. Die banden kunnen helemaal niks hebben, als je ineens rare dingen moet doen ben je fucked. Hij wordt zwaar genaaid door piastri. Die er veel te goed mee weg komt.
Fijn dat jij het iig beter wist, Verstappen staat er heel anders in waarom hij spinde, gewoon een fout/veel onbalans in de auto.
Oscar Piastri vecht zoals bekend wel voor het kampioenschap en daar beleefde Verstappen ook nog een momentje mee. De McLaren-coureur remde fors af toen de melding kwam dat de safety car weer naar binnen zou gaan en moest dat bekopen met tien seconden tijdstraf. "Dat is me nu natuurlijk al een paar keer overkomen, dat mensen voor mij dat doen. Alleen ik hoorde na de wedstrijd pas dat hij daar tien seconden tijdstraf voor heeft gekregen. Dat is ook wel weer heel extreem, tien seconden straf. Maar ja, ik maak de regels niet..." Nadien verloor Verstappen de auto zelf in Stowe, waarover hij kort van stof is: "Ik weet het niet. Ik ging gewoon op het gas en weg. De balans was ver te zoeken."
https://nl.motorsport.com...is-heel-extreem/10739972/

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:33

g0tanks

Moderator CSA
:P

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/david-coulthard-via-instagram-we-got-a-hulkenberg-podium-v0-ez1k0v1wnabf1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=73b827e16a77269fdffe2938dfe08f9d33e7c13c

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:42
KlaasjeNL schreef op zondag 6 juli 2025 @ 16:34:
[...]

Dan pas je toch je snelheid aan? Deze coureurs zijn de crème de la crème, maar zijn niet in staat om hun snelheid aan de omstandigheden aan te passen?
Vraag eens aan Bianchi, hoe dat verloopt. Die mocht gewoon racen in de regen.

Dit zijn race coureurs. Geen chauffeurs die langzaam willen rijden. Daarnaast lost langzaam rijden het probleem van de spray niet perse op. En als ze langzaam gaan rijden hebben ze ook al geen downforce meer dus nog minder grip. En aquaplaning heeft 0,0 te maken met snelheid of zicht en dat risico blijft ook bestaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Erg sneu om dit zo te zien, eigenlijk…;

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
JB schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:38:
Erg sneu om dit zo te zien, eigenlijk…;

[X]
Het is verschrikkelijk, hart verscheurend….

Maar hou is op met die valse ophef tweets te delen. Weet jij veel wat er precies zich heeft afgespeeld. Misschien is er wel een gebbetje onderling, spelen er nog andere dingen. Maar hey, het zal vast die kwaadaardige jongens zijn van MacLaren… right

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Vinniedh
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11-09 20:13
Miki schreef op zondag 6 juli 2025 @ 20:43:
[...]

Het is verschrikkelijk, hart verscheurend….

Maar hou is op met die valse ophef tweets te delen. Weet jij veel wat er precies zich heeft afgespeeld. Misschien is er wel een gebbetje onderling, spelen er nog andere dingen. Maar hey, het zal vast die kwaadaardige jongens zijn van MacLaren… right
Slecht weekend gehad ofzo? Hij heeft gewoon een punt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Race met vertraging terug kunnen kijken, maar was het ‘wachten’ wel waard!

Geweldige race met lekker veel spektakel. Nummer 1 en 2 weinig verassend, maar des te meer Nico op 3! RBR dit weekend gegokt en verloren. Leuk om de pole te pakken, maar de punten worden zondag verdeeld.
Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord