[F1 2025] Race 11 GP van Oostenrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 48.124 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:25
Mooie reactie 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:09
De eerste helft was wel interessant, maar daarna zakte het vooraan wel een beetje in toen het gat tussen NOR en PIA een paar seconden was maar het wel de focus bleef houden in de uitzending, terwijl er genoeg andere gevechten waren voor de lagere posities.

En een voordeel van het uitvallen van Verstappen, je kan geen strafpunten krijgen als je niet meedoet omdat iemand anders je eruit rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Best enerverende race gezien, leuk die battle met ALO op het einde zo tussen de leaders van de wedstrijd.
Jammer voor VER en iedereen bij Williams :F .
Ondanks alles is TSU deze keer wel voor VER gefinisht :')

Volgende hoeven we gelukkig niet al te lang op te wachten, nieuwe wedstrijd, nieuwe kansen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18:26
Transportman schreef op zondag 29 juni 2025 @ 17:08:
De eerste helft was wel interessant, maar daarna zakte het vooraan wel een beetje in toen het gat tussen NOR en PIA een paar seconden was maar het wel de focus bleef houden in de uitzending, terwijl er genoeg andere gevechten waren voor de lagere posities.

En een voordeel van het uitvallen van Verstappen, je kan geen strafpunten krijgen als je niet meedoet omdat iemand anders je eruit rijdt.
4 puntjes ruimte tot eind oktober.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

codex

Geen OpenAI agent :)

Ergens ben ik er niet rouwig om als Max überhaupt niet meer meedoet voor het kampioenschap. Ik hoop echt dat hij Red Bull verlaat, naar mijn idee is het hele team ingestort omdat Horner aan grootheidswaanzin is gaan leiden en dacht dat niemand onvervangbaar was. Zonder Max is Red Bull midfield at best.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19:54
Amphiebietje schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:47:
[...]

Jezus, dit topic zit echt vol met zuurpruimen. :(
Lol, dus je spoiled de uitslag van een andere raceklasse die niks met f1 te maken heeft in een f1 race topic over een battle die al uren gaande is en #33 niet kan passeren en dan ben ik o.a. een zuurpruim? Vreemde wereld leef jij in 7(8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Wat een drama voor williams.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:25
codex schreef op zondag 29 juni 2025 @ 17:14:
Ergens ben ik er niet rouwig om als Max überhaupt niet meer meedoet voor het kampioenschap.
Dat doet hij al niet meer en gaf dat ook zelf aan, met deze auto.

Niemand wil hier toch in rijden, als ze straks HAD willen ruilen voor Yuki, zou ik mooi bedanken als HAD zijnde.
Van Racing Bull naar Red Bull voelt echt als een degradatie.

Ik heb overigens een leuke race gezien, enige kleine minpuntje was dat hij 60 ronden te lang duurde :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
Snowdog schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:30:
[...]

Kijk even naar de punten in het kampioenschap, dan zie je al snel een ander verhaal. Sure, de Mercs zijn soms snel, maar in general weinig beter dan de RB.
1
McLaren
417
2
Scuderia Ferrari
210
3
Mercedes
209
4
Red Bull Racing
162

Ik zie toch echt Mercedes flink boven Red Bull staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:40
Document over de bowling actie is ook beschikbaar https://www.fia.com/syste..._collision_with_car_1.pdf

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:32
Kimi 3 plaatsen terug volgende GP

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9xhXGK9zGDWu8arVtFyO5cos0-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XgC2zEuCG75PQESthxBESzVZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Toch knap van McLaren die mede door deze één-twee weer aantoont dat de veruit de beste zijn. De Mercedes periode lijkt zo haast terug te komen. Alleen mis ik bij McLaren toch wel de echte rivaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Woudloper schreef op zondag 29 juni 2025 @ 17:55:
Toch knap van McLaren die mede door deze één-twee weer aantoont dat de veruit de beste zijn. De Mercedes periode lijkt zo haast terug te komen. Alleen mis ik bij McLaren toch wel de echte rivaliteit.
De rivaliteit ontwikkelde bij Mercedes ook gedurende de jaren.

Dit keer heeft een pitstop ervoor gezorgd de rust in de GP terug kwam, dat gaat niet elke keer gebeuren.
Piastri heeft Webber als mentor die laat zijn pupil niet hetzelfde overkomen wat hij met Vettel heeft moeten meemaken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:38

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
:+ :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GujW5tNXkAAGEfB?format=jpg&name=medium

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:06
d-vine schreef op zondag 29 juni 2025 @ 18:02:
[...]

De rivaliteit ontwikkelde bij Mercedes ook gedurende de jaren.

Dit keer heeft een pitstop ervoor gezorgd de rust in de GP terug kwam, dat gaat niet elke keer gebeuren.
Piastri heeft Webber als mentor die laat zijn pupil niet hetzelfde overkomen wat hij met Vettel heeft moeten meemaken.
Jep dat was de doodsteek die pitstop, Norris krijgt alle hulp.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
Die komt nog wel. Piastri laat zich niet piepelen. Ik geef hem nog steeds de beste kansen voor het kampioenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:46
TinusXIII schreef op zondag 29 juni 2025 @ 17:45:
[...]

1
McLaren
417
2
Scuderia Ferrari
210
3
Mercedes
209
4
Red Bull Racing
162

Ik zie toch echt Mercedes flink boven Red Bull staan.
Kijk je wel eens F1? Dan weet je dat 95% van die punten van Max komen, wat niet het geval is voor Merc. Maar goed, zelfs al was dat niet het geval, je zit nog niet op de helft van McLaren, dus who cares...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Amaze86 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 18:06:
[...]

Het was toch Piastri zelf die aangaf dat hij liever nog even wachtte met zijn pitstop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:39

Killjoy

Klingon lawn products

[...]

Oneens. Norris had eerste keuze, pakte die na de te optimistische actie met flat spot van Piastri. Team gaf hem de optie om binnen te komen en op 2 seconden van Norris terug op de baan te komen, of buiten te blijven en terug te komen met Delta en 4 seconden. Hoewel dat er ca. 5,5 werden. Daarna controleerde Norris de pace.

[ Voor 47% gewijzigd door Killjoy op 29-06-2025 18:17 ]

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:12
[...]

Piastri wilde het op de baan doen, kwam er dichtbij, maar maakte een fout. Daardoor had Norris de ruimte om gunstig de pitstop te maken.
Dat has niet zozeer met alle hulp te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:14
Nee bij Merc was er in die dominante tijd lekker veel rivaliteit :P
Alleen in 2016 met Rosberg. Verder werden alle teammaten van Hamilton vriendelijk verzocht vooral aan de kant te gaan voor mr "goat"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:20
TinusXIII schreef op zondag 29 juni 2025 @ 18:10:
[...]

Die komt nog wel. Piastri laat zich niet piepelen. Ik geef hem nog steeds de beste kansen voor het kampioenschap.
Piastri word wel kampioen. Norris bezwijkt te vaak onder druk. Deze zege heeft hij met hulp van teamorders 'gekregen'.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• d-vine
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvNkEXDUwzYZUDzGeNlCKUfKRwU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Xukec6sgLIlBpDKnPu9LOTmu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vergeet ook niet de eerste acties van Tsunoda samen met Colapinto toen Piastri er voorbij wilde, dat heeft hem veel tijd gekost

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
Exocet schreef op zondag 29 juni 2025 @ 18:33:
Vergeet ook niet de eerste acties van Tsunoda samen met Colapinto toen Piastri er voorbij wilde, dat heeft hem veel tijd gekost
ik vond de straf voor Colapinto trouwens vrij laag blauwe vlaggen negeren + forcing of track

maar 5 seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:14
Als het er echt op aan komt delft Norris gewoon het onderspit tegenover Piastri. Dat is inmiddels wel duidelijk.

De vraag is meer wanneer het in ruzie eindigt in het team. Beide kemphaantjes geven elkaar geen cm toe. WEllicht het enige dit seizoen om nog een beetje naar uit te kijken, want spannend is het al lang niet meer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mooie beelden van het podium!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2kwX8YQkHO6S3ZcfRFJw_iEoweQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/borAupq4rmAqhm0sasDuKvqt.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2m95N3CU9DpE8rV-ziOiseHx0Z0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xodBHgpXb9FaopieYeyiprlg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8R7oycTRfXJZ65334gYYLTUIxms=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QGt2jVKtJEnPXPT1NP2c6PxQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6dS5eaCrAsVY67dMnSGzFkJsu8k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xq4O1c2Z9zzAK3OnGnU0TPZA.jpg?f=fotoalbum_tile

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:25
hjvg schreef op zondag 29 juni 2025 @ 18:36:
[...]

ik vond de straf voor Colapinto trouwens vrij laag blauwe vlaggen negeren + forcing of track

maar 5 seconden
Eens, het is niet eens forcing of track, maar forcing of track voor iemand met wie hij helemaal niet in gevecht is. Het was natuurlijk niet bewust, anders kreeg je bijna Ocon vibes in Brazilië.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:06
TinusXIII schreef op zondag 29 juni 2025 @ 18:11:
[...]

Het was toch Piastri zelf die aangaf dat hij liever nog even wachtte met zijn pitstop?
Kijk daar gaat het fout, ze moeten toch beter weten en Piastri beter coachen in dit soort beslissingen, ja hij koos zelf om buiten te blijven. En dan die pitstop die langer duurde dan normaal.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:38
Nou, 49 rondes volgehouden op de tribune toen echt de schaduw opgezocht en toch wel even wat minder lekker de twee uur erna. Geen bier in het systeem, veel water en zonnebrand. Ga ook al jaren naar Oosterijk en festivals. Vandaag was killing!

Toch heel erg genoten dit weekend, heel jammer van Max, dat dreunt zo na in het publiek ook.. Mooi hoe die Kimi zo snel vergeeft voor de fout die die maakte

Ook nog wel mooi hoe Mclaren toch beetje zat te racen tegen elkaar :) Je denkt toch ergens die gaan zo weer er beide af

Na 4 jaar Oosterijk gp weekend is dit wel even me laatste. Ik word oud en de zon vandaag zorgde er gewoon voor dat ik eigenlijk alleen F2 heb gezien en helft-ish van F1. Voor de rest was het echt strijden na eigenlijk een vrij relaxt weekend waar ik ook wel schrok dat me lichaam toch een goed uur/2 uur erna zich niet helemaal lekker voelde en de airco in de bus eigenlijk enige uitkomst had.. Misschien toch klein zonnesteekje

[ Voor 10% gewijzigd door dglavimans op 29-06-2025 20:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Snowdog schreef op zondag 29 juni 2025 @ 18:10:
[...]

Kijk je wel eens F1? Dan weet je dat 95% van die punten van Max komen, wat niet het geval is voor Merc. Maar goed, zelfs al was dat niet het geval, je zit nog niet op de helft van McLaren, dus who cares...
Niet om het een of ander (Tinus kijkt overigens al best even F1 naar mijn weten) maar een team bestaat uit twee wagens. Als je met 1 wagen minder punten scoort dan een ander team met twee, dan sta je nog steeds achter :P

Het lijkt er misschien niet op maar F1 is een teamsport. Als je het als team niet voor elkaar krijgt om je andere wagen net zo goed of zo goed als de andere te laten rijden, dan ben je als team gewoon niet goed bezig. En verdien je die WCC punten niet imho.

Dus als Max voor 95% van de punten zorgt, wat een zeer bewonderingswaardige prestatie is overigens, schiet je als team gewoon te kort.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Race niet live kunnen volgen, maar wat een gala-voorstelling van McLaren...

Dikke pech voor Max. Maarja, dat is waarom je zover mogelijk voorin wil starten. Je loopt in het midden gewoon veel meer risico. Al was deze kegel-actie wel heul erg driest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Blijven zulke inspiratie loze trofeeën een circuit layout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-09 09:23
dglavimans schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:08:
Nou, 49 rondes volgehouden op de tribune toen echt de schaduw opgezocht en toch wel even wat minder lekker de twee uur erna. Geen bier in het systeem, veel water en zonnebrand. Ga ook al jaren naar Oosterijk en festivals. Vandaag was killing!

Toch heel erg genoten dit weekend, heel jammer van Max, dat dreunt zo na in het publiek ook.. Mooi hoe die Kimi zo snel vergeeft voor de fout die die maakte

Ook nog wel mooi hoe Mclaren toch beetje zat te racen tegen elkaar :) Je denkt toch ergens die gaan zo weer er beide af

Na 4 jaar Oosterijk gp weekend is dit wel even me laatste. Ik word oud en de zon vandaag zorgde er gewoon voor dat ik eigenlijk alleen F2 heb gezien en helft-ish van F1. Voor de rest was het echt strijden na eigenlijk een vrij relaxt weekend waar ik ook wel schrok dat me lichaam toch een goed uur/2 uur erna zich niet helemaal lekker voelde en de airco in de bus eigenlijk enige uitkomst had.. Misschien toch klein zonnesteekje
Kan oververhitting zijn geweest.

En door toedoen van Piastri lagen ze er ook bijna samen af. Daarna zal er een bericht zijn gestuurd naar beide dan dat niet de bedoeling is. Racen zonder een gevaar voor elkaar te zijn. De pitstop was ook duidelijk, de 2 uit elkaar halen en elkaar voorlopig ook niet meer tegenkomen tot het eind.

En op het eind reed Piastri 6,5 sec dicht, maar bleef opvallend hangen op 1,8.sec.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:49

vhal

ಠ_ಠ

LZ86 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 18:52:
Als het er echt op aan komt delft Norris gewoon het onderspit tegenover Piastri. Dat is inmiddels wel duidelijk.

De vraag is meer wanneer het in ruzie eindigt in het team. Beide kemphaantjes geven elkaar geen cm toe. WEllicht het enige dit seizoen om nog een beetje naar uit te kijken, want spannend is het al lang niet meer.
Als het alleen maar te doen is voor Verstappen en een mogelijke titel, dan kom men inderdaad van een koude kermis thuis en kan men beter de zondag besteden aan andere dingen :+

Eerlijk gezegd vind ik dit seizoen verrassender dan zo'n drama seizoen waar RBR alle races wint (op 1 na). Alles zit redelijk dicht bij elkaar en enkele races laten wel zien dat het niet altijd McLaren 1-2 is zoals in de Mercedes hoogtijdagen. De rookies laten ook wel mooie dingen zien in auto's waarvan je het niet verwacht.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
d-vine schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:14:
[...]

Ik snap die dingen ook niet. Zal wel marketing zijn, als mensen die trofeeën zien dat ze weten welke circuits dat zijn, want dat weet iedereen 🤨

Of ze van dichterbij willen zien omdat ze zich gaan afvragen welk circuit dat is, zou ook nog kunnen.

Ik ben ook meer van de mooie bekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
vhal schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:18:
[...]

Als het alleen maar te doen is voor Verstappen en een mogelijke titel, dan kom men inderdaad van een koude kermis thuis en kan men beter de zondag besteden aan andere dingen :+

Eerlijk gezegd vind ik dit seizoen verrassender dan zo'n drama seizoen waar RBR alle races wint (op 1 na). Alles zit redelijk dicht bij elkaar en enkele races laten wel zien dat het niet altijd McLaren 1-2 is zoals in de Mercedes hoogtijdagen. De rookies laten ook wel mooie dingen zien in auto's waarvan je het niet verwacht.
De auto is bijna net zo dominant, de enige reden dat anderen races winnen, is dat de McLaren coureurs het regelmatig laten liggen of dat Max of Russel een uitschieter heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dit getrol is nergens voor nodig

[ Voor 92% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-06-2025 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:38
Charles Hill schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:15:
[...]

Kan oververhitting zijn geweest.

En door toedoen van Piastri lagen ze er ook bijna samen af. Daarna zal er een bericht zijn gestuurd naar beide dan dat niet de bedoeling is. Racen zonder een gevaar voor elkaar te zijn. De pitstop was ook duidelijk, de 2 uit elkaar halen en elkaar voorlopig ook niet meer tegenkomen tot het eind.

En op het eind reed Piastri 6,5 sec dicht, maar bleef opvallend hangen op 1,8.sec.
Jah dat bericht heb ik niet mee gekregen moet ik eerlijk zeggen! Maar je merkte inderdaad wel op dat de battle op een moment ook wel een beetje klaar was..

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FqJ2CiWdqJ9EB4C-hYM7i9H5B9I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YXKGucbB19VbV9tCDWDJS0b6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

d-vine schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:14:
[...]

Je hebt liever de Heineken ster? ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:43
Zit de onboard van Antonelli te bekijken richting bocht 3. Het lijkt haast alsof hij zich klaarmaakt om te remmen waar je in Q3 zou remmen, om vervolgens verbaasd te zijn als dat niet gaat in de eerste ronde. Vervolgens uitwijken en dan knalt hij tegen de auto aan die op de apex zit.

Jammer jammer, nogal onhandig.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
Misschien kan hij Tsunoda even een lesje geven hoe je naar voren komt :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Het blijft toch grappig die F1 topics op tweakers.

Ik volg het al decennia, ook hier op tweakers maar de afgelopen jaren zijn er wel veel fanatieke Max fans die schijnbaar de topics willen roeleren :+

Want zodra er ook maar 1 bericht iets negatief of gekscherend met smiley wordt gestuurd gaan mensen los.

Jammer, ik ben best fan van Max, doet dingen die niet iedereen kan maar het fanatisme kan ik niet bekoren.

Ja de sport is van origine Brits en zal de komende decennia Brits blijven dus bias? Tja, nu nog wel maar Liberty is druk om de Amerikaanse stempel erop te rammen dus tegen de tijd dat Max klaar is met de F1 ben ik er wss ook klaar mee.

Jammer voor Max, Kimi kon er ook niet veel meer aan doen in de situatie dus.. Op naar de volgende overwinning voor McL !

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Humma Kavula schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:47:

Ik volg het al decennia, ook hier op tweakers maar de afgelopen jaren zijn er wel veel fanatieke Max fans die schijnbaar de topics willen roeleren :+

Want zodra er ook maar 1 bericht iets negatief of gekscherend met smiley wordt gestuurd gaan mensen los.

Jammer, ik ben best fan van Max, doet dingen die niet iedereen kan maar het fanatisme kan ik niet bekoren.

Ja de sport is van origine Brits en zal de komende decennia Brits blijven dus bias? Tja, nu nog wel maar Liberty is druk om de Amerikaanse stempel erop te rammen dus tegen de tijd dat Max klaar is met de F1 ben ik er wss ook klaar mee.

Jammer voor Max, Kimi kon er ook niet veel meer aan doen in de situatie dus.. Op naar de volgende overwinning voor McL !
Waar heb je het over?
Dat is toch helemaal niet aan de hand?
Er wordt gewoon gereageerd op mensen die het ongeluk van een ander kennelijk heel leuk vinden en dat als enige bericht in dit topic komen plaatsen.

Dat incident met Max en Kimi is gewoon geaccepteerd en weer door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:06

"British Bias' is de, door de Britse media, heel positief gevormde berichtgeving over Britse rijders en vaak wat meer negatieve berichtgeving over niet-Britse rijders. Heeft niets met de origine van F1, welke zeker ook niet Brits is of met de ver-Amerikanisering door Liberty Global te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:00
Liberty Media ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Er zit een verschil tussen een geintje maken en trollen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Exocet schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:47:
[...]

Kansloos gedoe gewoon, ga lekker ergens anders je haat spuien.
Prima dat je een andere favoriet hebt, maar dit is gewoon trollen.
Maar als Hamilton of Russel er zo afvliegt is het voor 90% van de posters hier ineens wel prima om zoiets te posten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:36

Blokker_1999

Full steam ahead

LZ86 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 18:52:
[...]
WEllicht het enige dit seizoen om nog een beetje naar uit te kijken, want spannend is het al lang niet meer.
Wacht, we hebben een seizoen waarin de titel mogelijks pas in Abu Dhabi beslist gaat worden en voor we halfweg zijn zeg jij al dat het niet spannend is?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
vhal schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:18:
[...]

Niet helemaal eens, de McLaren is dit jaar echt wel veel beter dan de rest. Als ze er niet vooraan staan hebben ze iets verprutst. De rest zit allemaal dicht op elkaar en dat maakt het gevarieerd maar de twee papayas zijn een stuk sneller. Dat ze het af en toe verprutsen maakt dat het nog wat lijkt maar dit jaar wordt het echt Mclaren 1-2, WDC voor Piastri en WCC voor Mclaren.

Volgend jaar nieuwe regeltjes en dan eens kijken wie het beste zijn huiswerk gedaan heeft. Als de auto's echt zo saai worden als sommige coureurs claimen dan krijg ik ws. wat meer vrije tijd erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
toolkist schreef op zondag 29 juni 2025 @ 23:45:
[...]

Maar als Hamilton of Russel er zo afvliegt is het voor 90% van de posters hier ineens wel prima om zoiets te posten?
De vraag hier stellen is hem ook beantwoorden helaas… ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Amaze86 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 19:51:
[...]

Kijk daar gaat het fout, ze moeten toch beter weten en Piastri beter coachen in dit soort beslissingen, ja hij koos zelf om buiten te blijven. En dan die pitstop die langer duurde dan normaal.
Je probeert nu weer het team de schuld in de schoenen te schuiven...

Piastri maakte zelf de keuze, maakte ook zelf de fout met de inhaal "actie". Had een slechte pitstop en werd tegengewerkt door backmarkers.

Waar in dit geheel zat het team fout dan?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Maarten_E schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:52:
Zit de onboard van Antonelli te bekijken richting bocht 3. Het lijkt haast alsof hij zich klaarmaakt om te remmen waar je in Q3 zou remmen, om vervolgens verbaasd te zijn als dat niet gaat in de eerste ronde. Vervolgens uitwijken en dan knalt hij tegen de auto aan die op de apex zit.

Hij remt alsof hij in de Quali zit.. maar als er nog 10 autos voor je rijden moet je steeds vroeger remmen. He aught to know better.

blup

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:27
TinusXIII schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:53:
[...]

Misschien kan hij Tsunoda even een lesje geven hoe je naar voren komt :P
Het dit gedurende het seizoen steeds duidelijk wat voor een zeepkist de Red Bull is. Tsunoda is echt geen pannenkoek.

De auto is onvoorspelbaar, upgrades werken niet en heeft zo te zien een miniem window waarin de auto snel is. Red Bull is een zinkend schip nu alle sleutelfiguren weg zijn en vanwege de interne vetes.

Ik zie Max volgend jaar naar Mercedes gaan of stoppen en lekker WEC racen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Maarten_E schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:52:

Mja zoals Max al zei; "dit gebeurd ons allemaal"

Wel kwalitatief uitermate teleurstellend dat hij net uitgerekend Max moet raken, maar goed dan kunnen we nu ook concreet zijn dat het WDC niets meer gaat worden (was al zo).

Die PIA kon de gehele 1e stint in tropische omstandigheden op de trekhaak van NOR blijven. Bizar!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:03

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nou na de verjaardag van ons zoon 's avonds de F1 maar aangezet. Max in de eerste ronde eruit, toen werd het nog even leuk knokken tussen de 2 Mclarens. En na de eerste pitstops kakte het in, hier en daar wat leuke inhaalacties, maar niets waar het echt heel spannend werd.

Ik denk dat we nu goed zien wat er gebeurd als Max niet mee doet en er 2 teamgenoten ervan door scheuren (oude Mercedes tijden). Ik heb na ongeveer 45-50 rondes de tv uitgezet en naar bed gegaan.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Mad-Matt schreef op maandag 30 juni 2025 @ 08:57:
Nou na de verjaardag van ons zoon 's avonds de F1 maar aangezet. Max in de eerste ronde eruit, toen werd het nog even leuk knokken tussen de 2 Mclarens. En na de eerste pitstops kakte het in, hier en daar wat leuke inhaalacties, maar niets waar het echt heel spannend werd.

Ik denk dat we nu goed zien wat er gebeurd als Max niet mee doet en er 2 teamgenoten ervan door scheuren (oude Mercedes tijden). Ik heb na ongeveer 45-50 rondes de tv uitgezet en naar bed gegaan.
Je ziet vooral dat het belangrijk is dat de smaakmakers in een competitieve auto rijden, zou ook al schelen als een Alonso of Leclerc de strijd aan zou kunnen gaan met de McLarens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:03

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Exocet schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:44:
[...]

Je ziet vooral dat het belangrijk is dat de smaakmakers in een competitieve auto rijden, zou ook al schelen als een Alonso of Leclerc de strijd aan zou kunnen gaan met de McLarens.
precies, Op de 1 of andere manier krijgt niemand het voor elkaar om de Mclarens echt moeilijk te maken.
Ondanks dat ze gisteren aan het knokken waren lagen ze binnen een handje vol rondes 6s voor op de rest.

Max lukt het wel ondanks zijn rammelbak. Zou leuk zijn als hij weer in een competitieve auto zit. Ik ben Max fan, maar ik geniet ook van Piastri z'n racecraft, ik hoop dat we volgend seizoen weer meerdere teams hebben die voor de winst strijden.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
Holk schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:38:
[...]

"British Bias' is de, door de Britse media, heel positief gevormde berichtgeving over Britse rijders
Vond het gister tijdens de race ook wel weer grappig hoe ze (Jacques en Palmer) even moesten benoemen wat een goede race Hamilton reed. Op P4, niet in de buurt van z'n teamgenoot 8)7

Gister gaf wel een goed beeld van hoe saai een race momenteel is wanneer Max niet meedoet om het de McLarens lastig te maken. Ja, ze hebben even onderling wat geracet maar daarna was er weinig meer aan imo.
Ben tussendoor wat anders gaan doen en toen ik even later weer inschakelde was er nog maar weinig veranderd. Piastri kwam iets dichterbij maar met 10 ronden voor het einde zag je ook wel dat ie dat gat niet meer dicht ging rijden dus toen heb ik 'm weer uit gezet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII
Ik heb niet de illusie dat Verstappen gister het verschil had kunnen maken/de strijd met de McLarens aan had kunnen gaan.

Mogelijk dat hij in gevecht had kunnen gaan met de Ferrari’s maar die waren ook wel snel dit weekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
JEightyFive schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:58:
[...]

Vond het gister tijdens de race ook wel weer grappig hoe ze (Jacques en Palmer) even moesten benoemen wat een goede race Hamilton reed. Op P4, niet in de buurt van z'n teamgenoot 8)7

Gister gaf wel een goed beeld van hoe saai een race momenteel is wanneer Max niet meedoet om het de McLarens lastig te maken. Ja, ze hebben even onderling wat geracet maar daarna was er weinig meer aan imo.
Ben tussendoor wat anders gaan doen en toen ik even later weer inschakelde was er nog maar weinig veranderd. Piastri kwam iets dichterbij maar met 10 ronden voor het einde zag je ook wel dat ie dat gat niet meer dicht ging rijden dus toen heb ik 'm weer uit gezet.
Het is maar net met welke bril je gisteren naar de race hebt hebt gekeken, want er gebeurde genoeg.

Om er een paar te noemen:
  • Piastri en Norris die vooral voor de eerste bandenwissel elkaar het leven zuur maakten. Waarbij de pitstop van Norris ook een halve seconden langer was dan Piastri maar dat hij uiteindelijk pech had ivm traffic.
  • Hamilton die een hele andere strategie wilde dan het team maar uiteindelijk toch binnen kwam.
  • Alonso en Bortoletto die aan het einde van de race flink aan het strijden waren
  • Hulkenberg die 11 plaatsen opschoof!
  • Tsunoda en Colapinto die letterlijk elkaar in de haren vlogen waarbij Colapinto Piastri van de baan duwde.
  • Lawson die voor zijn doen weer eens prima race reed
Was het grootste race zeker niet maar ik heb me zeker vermaakt want er gebeurde gewoon veel tijdens de race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
TinusXIII schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:14:
Ik heb niet de illusie dat Verstappen gister het verschil had kunnen maken/de strijd met de McLarens aan had kunnen gaan.

Mogelijk dat hij in gevecht had kunnen gaan met de Ferrari’s maar die waren ook wel snel dit weekend.
P3 als hij voorbij Leclerc was gekomen, meer zat er niet in. Z’n gelatenheid na de crash was wel tekenend. Tot een jaar of wat geleden zou hij uit z’n stekker gegaan zijn maar nu is het “shit happens, op naar de volgende”. Dit seizoen is klaar, RBR kan lekker op 2026 focussen en als Max nog een paar podiums haalt zal hij er vrede mee hebben (zo komt het op mij over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
Miki schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:19:
[...]

Tsunoda en Colapinto die letterlijk elkaar in de haren vlogen waarbij Colapinto Piastri van de baan duwde
Dat moment heb ik meegekregen en was tamelijk bizar ja. En dan 5 seconden uitdelen 8)7
Voor lichtere vergrijpen delen ze tegenwoordig 10 uit. Soms is er echt geen pijl meer op te trekken.

Edit: maar behalve de midlfield battles zie ik ook graag een strijd om P1. Die heeft inderdaad een paar rondes geduurd maar dat was het dan ook wel.

[ Voor 14% gewijzigd door JEightyFive op 30-06-2025 10:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
JEightyFive schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:58:
[...]

..
Haha, inderdaad, vond ik ook een aparte opmerking. Twee seconden later schoot ie ook meteen rechtdoor.
Je mag toch veel meer van Hamilton verwachten dan 6 seconden achter zijn teamgenoot rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Holk schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:21:
[...]

P3 als hij voorbij Leclerc was gekomen, meer zat er niet in. Z’n gelatenheid na de crash was wel tekenend. Tot een jaar of wat geleden zou hij uit z’n stekker gegaan zijn maar nu is het “shit happens, op naar de volgende”. Dit seizoen is klaar, RBR kan lekker op 2026 focussen en als Max nog een paar podiums haalt zal hij er vrede mee hebben (zo komt het op mij over)
Als het Russell of Hamilton was geweest, had het er waarschijnlijk anders uit gezien :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iICMWzZBRBWrXlO7dMMl80WBMd8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/03nIlM5QjXbdTfLhSYyn1U4P.png?f=user_large

:D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
MikeyMan schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:25:
[...]

Als het Russell of Hamilton was geweest, had het er waarschijnlijk anders uit gezien :P
Maar die twee zijn niet je teamgenoot in 2027 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:53
Het is jammer voor Verstappen, maar dit circuit is er ook wel naar dat dit soort dingen kunnen gebeuren, was het niet 2017 dat hij in bocht 1 een beuk kreeg?

Ik heb ook even de F2 races gekeken maar daar viel mij weer op hoe onervaren het er uit ziet, met als toppunt de crash in de laaste ronde van de sprintrace. Dan ook niet verwonderlijk dat een rookie als Antonelli deze fout maakt. Het is zonde, want met Verstappen nog in de race had het mogelijk wel een andere race geweest (ook gezien de problemen met de Ferrari's dat zij lift&coast voor de remzone moesten aanhouden om de bodem niet te veel te laten slijten). Uiteindelijk was het verschil tussen Piastri en Leclerc maar 16 seconden waar Norris en Piastri de laaste ronden niet echt kalm aan deden.

De streak van 31 punten finishes komt helaas ook ten einde, wat maar weer aangeeft hoe steady Verstappen gepresteerd heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Thinlanet schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:15:
De streak van 31 punten finishes komt helaas ook ten einde, wat maar weer aangeeft hoe steady Verstappen gepresteerd heeft.
En de streak van aantal finishes voor zijn teamgenoot is nu ook afgelopen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:54
YakuzA schreef op maandag 30 juni 2025 @ 11:23:
[...]

En de streak van aantal finishes voor zijn teamgenoot is nu ook afgelopen.
Technisch gezien is hij niet gefinished dus ook niet achter zijn teamgenoot gefinished.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zo, maandag, even pauze op werk, toch maar eens terugdenken aan de race: wat fijn dat McLaren hun coureurs laat racen, dan gebeurt er tenminste nog "iets". Niet dat inhalen compleet onmogelijk was, maar er gebeurde gewoon niet zo heel veel. Jammer van Max, maar het was toch al een beetje een verloren weekend en ik had niet de indruk dat hij er erg mee zat. Het kampioenschap is wel zo'n beetje over voor hem, vol de focus op 2026 dan maar :) Is ook goed voor de strafpuntjes, hoewel hij na dit weekend weer wat meer marge heeft, maar nu het toch niet meer om WDC #5 gaat, kun je een jaar lang al die strafpunten weer afbouwen, zodat je in 2026 met een schone lei slechts 3 punten kunt beginnen.

Het viel me een beetje tegen wat Oscar nog kon tegen Lando. Ik begreep ook niet zo goed waarom hij een paar ronden langer door reed. Nu blijft toch dat gevoel hangen: als hij nou direct na Lando was binnengekomen, had hij dan wel een goede kans gehad? De druk er vol ophouden werkt bij Norris, dat is niet zo'n koele kikker, getuige de forse fout in de laatste (?) bocht, waar hij vol door de grindbak ging. En wat ontzettend zuur dat de achterblijvers zo'n rol speelden in het gevecht tussen Norris en Piastri.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
Miki schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:19:
[...]

Het is maar net met welke bril je gisteren naar de race hebt hebt gekeken, want er gebeurde genoeg.

• Piastri en Norris die vooral voor de eerste bandenwissel elkaar het leven zuur maakten. Waarbij de pitstop van Norris ook een halve seconden langer was dan Piastri maar dat hij uiteindelijk pech had ivm traffic.
  • Hamilton die een hele andere strategie wilde dan het team maar uiteindelijk toch binnen kwam.
  • Alonso en Bortoletto die aan het einde van de race flink aan het strijden waren
  • Hulkenberg die 11 plaatsen opschoof!
  • Tsunoda en Colapinto die letterlijk elkaar in de haren vlogen waarbij Colapinto Piastri van de baan duwde.
  • Lawson die voor zijn doen weer eens prima race reed
Was het grootste race zeker niet maar ik heb me zeker vermaakt want er gebeurde gewoon veel tijdens de race.
De pitstop van Piastri was langzamer als norris, dus andersom :+
McLaren (NOR) - 3.15
McLaren (PIA) - 3.45

Verder waren er wat momentjes, maar eigenlijk gebeurde er weinig wat je boeit gedurende de race zelf. Op het einde leek het leuk te worden, maar dat werd gecockblocked waardoor we geen gevecht meer kregen.

Dus snap wel dat men het vond tegenvallen kwa race.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:36

AvK

Ready Set Go

Grrrrrene schreef op maandag 30 juni 2025 @ 12:17:

Het viel me een beetje tegen wat Oscar nog kon tegen Lando. Ik begreep ook niet zo goed waarom hij een paar ronden langer door reed. Nu blijft toch dat gevoel hangen: als hij nou direct na Lando was binnengekomen, had hij dan wel een goede kans gehad? De druk er vol ophouden werkt bij Norris, dat is niet zo'n koele kikker, getuige de forse fout in de laatste (?) bocht, waar hij vol door de grindbak ging. En wat ontzettend zuur dat de achterblijvers zo'n rol speelden in het gevecht tussen Norris en Piastri.
Vermoed dat McLaren een beetje ruimte tussen de beide mannen wilde creëren. En Piastri was het er mee eens om nog even buiten te blijven om te checken wat zijn pace was in schone lucht. Inderdaad jammer.

NB: Was niet de meest geweldige race maar voor mij toch nog genoeg mooie momenten. Saubers die in de punten rijden, Lawson idem. Gevecht Borteleto en Alonso met die fraaie bro-mans beelden na de race. Erg leuk.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Wel grappig/pijnlijk dat Lawson nu boven Tsunoda in het kampioenschap staat.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Je begint je af te vragen wat Max in zo'n VCARB-Racing Bulls zou kunnen.

[ Voor 55% gewijzigd door Grrrrrene op 30-06-2025 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Grrrrrene schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:12:
Je begint je af te vragen wat Max in zo'n VCARB-Racing Bulls zou kunnen.
Ben zelf ook wel heel benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

G_Dragon schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:15:
[...]

Ben zelf ook wel heel benieuwd!
Max is standaard 0.4s tot 0.8s sneller dan wie dan ook. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Waarom was Albon eigenlijk uitgevallen. Ik heb daar niets meer over gehoord tidjens de race. Motor?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

zonoskar schreef op maandag 30 juni 2025 @ 13:56:
Waarom was Albon eigenlijk uitgevallen. Ik heb daar niets meer over gehoord tidjens de race. Motor?

daarna geen update meer met wat er zou zijn

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:35
Ik zet net de P1 review aan en die beginnen ermee dat het een geweldige race was. Ze hebben het over een epic battle tussen Norris en Piastri... Heb ik een andere race gezien dan zij kregen? Piastri reed op het gemak achter Norris aan en heeft volgens mij 1x een poging gewaagd, daarna vond hij het wel best en McLaren ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57
TheBrut3 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:22:
Ik zet net de P1 review aan en die beginnen ermee dat het een geweldige race was. Ze hebben het over een epic battle tussen Norris en Piastri... Heb ik een andere race gezien dan zij kregen? Piastri reed op het gemak achter Norris aan en heeft volgens mij 1x een poging gewaagd, daarna vond hij het wel best en McLaren ook.
De eerste stint vond ik het best vermakelijk hoor tussen hun twee, je weet dat het niet "on edge" is als dat het twee verschillende teams waren geweest maar hij heeft echt wel een aantal keer aangezet, net niet gelukt, weer iets terug vallen en nog eens proberen.

Na de eerste pits was het een ander verhaal, had gehoopt dat die laatste paar ronden nog wat dichterbij zou komen voor nog een poging maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:35
Shinji schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:25:
De eerste stint vond ik het best vermakelijk
Als best vermakelijk kan ik de eerste stint ook nog wel omschrijven, maar meer was het toch ook niet?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

TheBrut3 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:27:
[...]

Als best vermakelijk kan ik de eerste stint ook nog wel omschrijven, maar meer was het toch ook niet?
Iedereen vind het klaarblijkelijk normaal dat PIA gewoon de gehele stint op de trekhaak zat bij NOR :? Kan geen enkele auto in het veld.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQGN7ESDf26pROmAMb765goNjGk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uD5hD82HBBe40La3LieFoShV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
Jammer dat deze gast geen F1 video's meer maakt, Dacha44. Kon er wel om lachen.

https://youtube.com/@dacha44?feature=shared

[ Voor 11% gewijzigd door Charles Hill op 30-06-2025 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:59
JB schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:43:
[...]

Iedereen vind het klaarblijkelijk normaal dat PIA gewoon de gehele stint op de trekhaak zat bij NOR :? Kan geen enkele auto in het veld.
Dit dus. Knap hoor die McLarens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Lynx schreef op maandag 30 juni 2025 @ 22:27:
[...]

Ik vond het mooi om te zien hoe de verschillen in karakter tussen Norris en Piastri zo duidelijk te zien waren in de eerste stint als je het vergelijkt met Canada. Piastri heeft goede racecraft en blijft koel, Norris bezwijkt toch te vaak onder druk, maakt dan in the heat of the moment de verkeerde keuzes... Ik zou mijn geld dus echt inzetten op Piastri en niet op Norris, ook al is hij nu ingelopen op zijn teamgenoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Lynx schreef op maandag 30 juni 2025 @ 22:27:
[...]

Dat is toch normaal, de mclarens zijn de snelsten van het veld en Pia is sneller dan NOR in racecraft. Als je dan een klein baantje hebt rijd je continue achter elkaar aan. De rest een halve minuut erachter dus echt racen doen ze niet. Showrun met afgesproken winnaar ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lynx
Bvanham schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 09:06:
[...]

Dat is toch normaal, de mclarens zijn de snelsten van het veld en Pia is sneller dan NOR in racecraft. Als je dan een klein baantje hebt rijd je continue achter elkaar aan. De rest een halve minuut erachter dus echt racen doen ze niet. Showrun met afgesproken winnaar ?
Je mist het punt. Iedereen verbrand z’n banden in een paar rondes als ze te dicht achter de voorganger rijden. Echter we hebben al meermaals gezien hoe McLaren vrolijk rondes binnen 1 a 2 seconde kunnen volgen en daarna alsnog het allersnelst zijn als de auto er voor moet pitten. Het verschil kan niet zo groot zijn als alle teams binnen een paar tienden zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57
Bvanham schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 09:06:
[...]

De andere auto’s kunnen niet zo lang direct achter een andere auto rijden. Dan oververhitten de banden. Dat is uniek aan de MCL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geoslogos
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 15:22
Shinji schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 09:10:
[...]

De andere auto’s kunnen niet zo lang direct achter een andere auto rijden. Dan oververhitten de banden. Dat is uniek aan de MCL
Precies dit ja, ze doen bij McLaren iets dat gedurende het hele Pirelli-tijdperk vrijwel onmogelijk was. Dit is ook anders dan de dominantie van Max de afgelopen jaren. Dat was gewoon een gevolg van het beter begrijpen van het groundeffect. Nu doen ze iets speciaals met de banden en is het eigenlijk heel simpel rijden. Zelfs als er iemand anders voor ze zit, blijven ze er gewoon een rondje of 10-15 vlak achter rijden totdat de voorligger door z'n banden zakt en dan rijden ze ineens met >1 sec per ronde weg.

Ergens heel knap om zoiets te vinden, maar ik hoop dat we niet genept worden met een of ander illegaal systeem...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
Geoslogos schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 09:22:
[...]

Precies dit ja, ze doen bij McLaren iets dat gedurende het hele Pirelli-tijdperk vrijwel onmogelijk was. Dit is ook anders dan de dominantie van Max de afgelopen jaren. Dat was gewoon een gevolg van het beter begrijpen van het groundeffect. Nu doen ze iets speciaals met de banden en is het eigenlijk heel simpel rijden. Zelfs als er iemand anders voor ze zit, blijven ze er gewoon een rondje of 10-15 vlak achter rijden totdat de voorligger door z'n banden zakt en dan rijden ze ineens met >1 sec per ronde weg.

Ergens heel knap om zoiets te vinden, maar ik hoop dat we niet genept worden met een of ander illegaal systeem...
Mijn gok is dat dit systeem ergens in een grijs gebied zit in de regels dus gebanned kan worden als de FIA het zou willen. En gezien de trend van Red Bull tegen werken wil de FIA waarschijnlijk een nieuwe WDC en laten ze hun hang gaan. Als je kijkt naar hoe flip floppy de FIA is met flexywings van een paar jaar terug zeggen van de "spirti of the rules" belangrijker vinden omtrend Flex vleugels en dan vorig jaar mclaren lekker laten rijden met flex vleugels en zodra RB eindelijk ook flexvleugels maakt in eens de regels aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geoslogos
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 15:22
ArgantosNL schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 09:33:
[...]

Mijn gok is dat dit systeem ergens in een grijs gebied zit in de regels dus gebanned kan worden als de FIA het zou willen. En gezien de trend van Red Bull tegen werken wil de FIA waarschijnlijk een nieuwe WDC en laten ze hun hang gaan. Als je kijkt naar hoe flip floppy de FIA is met flexywings van een paar jaar terug zeggen van de "spirti of the rules" belangrijker vinden omtrend Flex vleugels en dan vorig jaar mclaren lekker laten rijden met flex vleugels en zodra RB eindelijk ook flexvleugels maakt in eens de regels aan te passen.
Nou, ik denk niet dat dit soort dingen nodig zijn om ervoor te zorgen dat RedBull geen WDC en WCC binnen zal gaan halen dit seizoen. Daar heeft RedBull zelf wel voor gezorgd door een hok van een auto te bouwen. Ook Ferrari en Mercedes zijn inmiddels sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
ArgantosNL schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 09:33:
[...]

De FIA heeft al eens eerder iets gezegd over hun remkoeling en dat dat volledig legaal was. Er zijn wat dingen uitgesloten, zoals vloeistofkoeling, dus dat is het niet. Nu stond er van Craig Scarborough ergens iets online dat McLaren een soort "DAS-systeem" had, maar dan automatisch functionerend door de geometrie van hun wielophanging. Dat zou zomaar eens kunnen bijdragen aan minder bandenslijtage, door ze recht te zetten op het rechte stuk en in bochten weer wat "toe in" te geven. Geen idee of dat HET trucje is, maar wat ik ervan begreep is het niet iets wat zich makkelijk (nog in 2025) laat kopiëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
Ergens rond imola was dat verhaal dat RB een lading ontwerp voorstellen had ingediend bij FiA. Alles werd toen als illegaal betiteld behalve als 1 punt, daarvan werd gezegd dat het pas illegaal zou zijn vanaf het nieuwe 2026 seizoen. Conclusie lijkt me evident. Als dit het niet is dan is er ongetwijfeld iets wat niet in de regels beschreven staat. Ik kan niet geloven dat dit kan zonder de regels te “omzeilen”. Iets wat MCL al anderhalf jaar doet terwijl de FIA de andere kant op kijkt.

Uit de het bericht van @Chocoball chocobal in het algemene F1 topic:
Thermoelektrische koeling
Dit is geen koeling met vloeistof maar met vormveranderende materialen. Hoewel artikel 15.4.1 vormveranderende materialen niet toestaat met de uitzondering dat piëzo-elektrische materialen voor sensoren gebruikt mogen worden. De FIA zegt over piëzo-elektrisch elementen wanneer deze niet als sensor gebruikt wordt dan is het volgens artikel 15.4.1. illegaal.

Verder is het van mening als peltier-elementen voor koeling wordt gebruikt dit niet onder de technische voorschriften valt, dat het hier niet positief tegenover staat en het specifiek voor 2026 zal uitsluiten.

Het artikel staat met vol met uitleg en foto's daarom is het beter om het artikel zelf te lezen.

https://www.the-race.com/...for-mclarens-tyre-tricks/

[ Voor 71% gewijzigd door Lynx op 01-07-2025 11:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArgantosNL
Lynx schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 11:33:
Ergens rond imola was dat verhaal dat RB een lading ontwerp voorstellen had ingediend bij FiA. Alles werd toen als illegaal betiteld behalve als 1 punt, daarvan werd gezegd dat het pas illegaal zou zijn vanaf het nieuwe 2026 seizoen. Conclusie lijkt me evident. Als dit het niet is dan is er ongetwijfeld iets wat niet in de regels beschreven staat. Ik kan niet geloven dat dit kan zonder de regels te “omzeilen”. Iets wat MCL al anderhalf jaar doet terwijl de FIA de andere kant op kijkt.

Uit de het bericht van @Chocoball chocobal in het algemene F1 topic:

[...]
Dit is wat ik bedoeld met een grijs gebied, het feit dat het verboden gaat worden vanaf volgende jaar geeft aan dat dit niet de bedoeling was met de huidige regels. Maar niet verboden is volgens de letter van de regels. De FIA heeft in het verleden ingegrepen met flex vleugels van RB die door de tests kwamen en dus legaal waren. De FIA maak soms bepaalde keuzes omvoordeel te geven aan bepaalde teams, 2021 pitstop verranderingen die vanuit het niets kwamen midden in het seizoen dat het ritme van de RB pitstops verstoorde die gewoon veruit het snelste team was in dat specifiek ding. RB en Max zijn beide geen favorieten van de FIA en ze hebben lieven een andere WDC dit is voor mij de beste uitleg van de vreemde patronen die we zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dat argument wordt vaker gebruikt, maar gaat mijns inziens niet op. Het feit dat iets volgens de regels niet toegestaan is of het feit dat iets met een test niet opgemerkt wordt, is niet hetzelfde.

De tekst zegt: flexen mag niet. We testen dit door x statische belasting op de vleugel. <- de regel is flexen mag niet, dus flexen is illegaal, ookal kan de test dat niet staven.

De text zegt: vloestofkoeling en koeling op basis van vormveranderende materialen mogen niet. Peltier elementen zijn geen vloestofkoeling of vormveranderende materialen. <- de regel zegt niet, dat het niet mag, dus niet illegaal.

edit: de regels zijn dus ook niet veranderd m.b.t. de flexende vleugels, alleen de meetmethode. De regels zijn gelijk gebleven. Het was voorheen al illegaal en met de nieuwe tests nogsteeds illegaal.

[ Voor 14% gewijzigd door DeKaerften op 01-07-2025 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Ga nou niet ontkennen dat het direct, of later, doorvoeren van TD’s behoorlijk riekt naar voorkeur. Asymmetrisch remmen kon behoorlijk snel op ingegrepen worden. Net als de voorvleugel van AM of de achtervleugels van RBR. Schijnt dat RBR tussentijds ook nog geraakt zou zijn door een aanpassing op het doorzakken van de achtervering. En de TD rond vloerhoogte kon op aandringen van MB ook midden in het seizoen. Echter bij flexvleugels hebben we gezien dat het wel erg goed valt voor MCL en deze discussie over remmen vind ik ook nogal “opvallend”. Norris die voor causing a collision een aai over z’n bol krijgt terwijl Max en Kimi een flinke peer krijgen. Hamilton die reprimande na reprimande krijgt voor zijn idioterie in de VT’s en ik vond de toelichting van de stewards dat Russel zijn brakecheck geen brakecheck was helemaal schokkend. Ze hoeven alleen te beoordelen of het illegaal was of niet. Ze hoeven helemaal geen advocaat te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Slotje erop.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord