SkyF1: "Kijk, PIA zit binnen de 2 seconden! Spannend!"Exocet schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:50:
Laten we vooral doen alsof we een fantastische show hebben gezien...
*kijkt naar de timing... 1,980 sec.*
SkyF1: "Kijk, PIA zit binnen de 2 seconden! Spannend!"Exocet schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:50:
Laten we vooral doen alsof we een fantastische show hebben gezien...
Ik heb het idee dat je je kijkers niet serieus neemt door deze man de interviews te laten doen.HollowGamer schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:50:
[...]
Geen idee wie dit is, maar vind hem super vervelend. Geen idee waarom ze hem zo pushen bij F1TV?
Hij moet gewoon heel snel weg uit dat zinkende schip. Alle succes makers zijn bijna allemaal al weg.NotSoSteady schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:49:
[...]
Als ie dat niet doet dan ben ik echt bang dat Verstappen jaren gaat weggooien. Die nieuwe windtunnel komt pas in 2027 online, Wache en zijn team weten al ruim een jaar niet om met werkende updates te komen en dan ook nog de introductie van de eerste motor van Red Bull.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Als autist heb ik vaak geen idee wat hij zegt. Het klinkt als Congratulations en de rest moet ik de woorden maar uit vissen. Volgens mij doen de coureurs dat ook lol (gewoon uitleggen hoe de race was).rammes schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:49:
Vergeet niet te ademen Davide.
Dat punt wordt al een paar races niet meer gegeven, sinds AustraliëCharles Hill schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:50:
[...]
Piastri snelste ronde toch? Onee, dat is niet meer.
Je ninja edit was net op tijdCharles Hill schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:50:
[...]
Piastri snelste ronde toch? Onee, dat is niet meer.
PSN: xMaurice93
En niet te vergeten… Red Bull Powertrains zonder Honda en met Ford… daar verwacht ik ook niet veel van tov de gevestigde motoren merken in de F1.Exocet schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:51:
[...]
Hij moet gewoon heel snel weg uit dat zinkende schip. Alle succes makers zijn bijna allemaal al weg.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Werd die überhaupt onderzocht dan?Exocet schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:49:
Benieuwd naar de straf voor antonelli, lijkt me minimaal 3 strafpunten en 10 plaatsen voor de volgende race
Dat is nog langMaurice079 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:53:
Poeh. Ik had een afspraak om 2 uur, dus net even binnen een half uur door de race heen geskipt. Mijn hemel, wat een draak van een race. Op naar Silverstone.
After the race
Zit nog altijd in mijn hoofd 😅TinusXIII schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:52:
[...]
Dat punt wordt al een paar races niet meer gegeven, sinds Australië
Ik zou hetzelfde zeggen als ze een F1 film zouden maken met Brat Pitt enzo, dat lijkt me dan zo overdreven en minachtend. Oh waitNotSoSteady schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:51:
[...]
Ik heb het idee dat je je kijkers niet serieus neemt door deze man de interviews te laten doen.
If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different
Werken die dingen? Al zou ik blij zijn met al iets. Heb voor woensdag veel water en ventilatoren.DutchCrownNL schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:49:
Volgens mij heb ik vanaf halverwege weinig gemist. Ben de mobiele airco maar even wezen afstoffen en aan het werk gezet.
Als je een oké ding hebt gekocht werkt het als een tierelier.HollowGamer schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:56:
[...]
Werken die dingen? Al zou ik blij zijn met al iets. Heb voor woensdag veel water en ventilatoren.
Verder de race niet super spannend, als Max (ja bril op) niet meedoet, dan wordt het ook niet veel. WIL is ook weer met beide voeten op de grond.
Mja, ga je evengoed geen risico willen lopen dat een of beide coureurs door onderlinge strijd niet de maximale punten pakken. Maar da's mijn mening als leunstoel teambaas.TinusXIII schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:47:
[...]
Verstappen gaat echt geen bedreiging zijn voor McLaren.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Ik had de race tussendoor gepauzeerd, maar bij ronde 50 toch maar de eindstand er even bijgepakt en vervolgens afgezet.Scorpio861 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:51:
[...]
Hele slechte reclame voor de sport, elke race is er werkelijk geen hol te beleven
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Mijn boefje is liev!
Dan is hij het gelijk afgeleerdJB schreef op zondag 29 juni 2025 @ 17:00:
Als die NOR toch een keer die fles champagne kapot slaat hèPaar pezen door en klaar. Ik snap niet dat ze hem dat niet verbieden.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Mag je dit een trend noemen?Bossie schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:59:
[...]
Ik had de race tussendoor gepauzeerd, maar bij ronde 50 toch maar de eindstand er even bijgepakt en vervolgens afgezet.
Er zijn van die races waarbij opeens tussendoor wat anders gaat doen en vervolgens opeens 20 ronden hebt gemist zonder iets gemist te hebben
Eens, was inderdaad een goede race. Gebeurde voldoende en was op meerdere fronten spannend. Jammer dat Borteletto niet langs Alonso kwam nog.BakkerM schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:53:
Ik heb een prima race gezien hoor. Leuk dat Lawson, Alonso en de Saubers het zo lekker hebben gedaan. Niet om echt op het puntje van je stoel te zitten, maar voldoende inhaalacties, verrassende uitkomsten en best om tegelijkertijd een beetje te werken (onder de airco).
Als je alleen maar F1 races kijkt voor spektakel, dan is het goed om je verwachtingen bij te stellen, anders blijf je steeds maar weer teleurgesteld worden. Het merendeel van de wedstrijden zal niet gek veel spannender zijn, zeker nu de McLarens het gewoon goed voor elkaar hebben.
Tip: overweeg anders een meer Amerikaanse sport; daar draait met om spektakel, meer nog dan sportieve prestaties
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
En over Verstappen, dat is voor mij ook. Vooraan is er al weinig aan door de gaten, als Verstappen ertussen rijdt dan is het nog hopen op een overwinning. Nu was er niets meer dat het echt spannend maakte. Heel even leek Piastri nog te komen, maar bij 1,8 sec was het wel klaar.HollowGamer schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:56:
[...]
Werken die dingen? Al zou ik blij zijn met al iets. Heb voor woensdag veel water en ventilatoren.
Verder de race niet super spannend, als Max (ja bril op) niet meedoet, dan wordt het ook niet veel. WIL is ook weer met beide voeten op de grond.
Heeft niet met spektakel, maar met spanning te maken. Dat was er gewoon amper deze race.BakkerM schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:53:
Ik heb een prima race gezien hoor. Leuk dat Lawson, Alonso en de Saubers het zo lekker hebben gedaan. Niet om echt op het puntje van je stoel te zitten, maar voldoende inhaalacties, verrassende uitkomsten en best om tegelijkertijd een beetje te werken (onder de airco).
Als je alleen maar F1 races kijkt voor spektakel, dan is het goed om je verwachtingen bij te stellen, anders blijf je steeds maar weer teleurgesteld worden. Het merendeel van de wedstrijden zal niet gek veel spannender zijn, zeker nu de McLarens het gewoon goed voor elkaar hebben.
Tip: overweeg anders een meer Amerikaanse sport; daar draait met om spektakel, meer nog dan sportieve prestaties
4 puntjes ruimte tot eind oktober.Transportman schreef op zondag 29 juni 2025 @ 17:08:
De eerste helft was wel interessant, maar daarna zakte het vooraan wel een beetje in toen het gat tussen NOR en PIA een paar seconden was maar het wel de focus bleef houden in de uitzending, terwijl er genoeg andere gevechten waren voor de lagere posities.
En een voordeel van het uitvallen van Verstappen, je kan geen strafpunten krijgen als je niet meedoet omdat iemand anders je eruit rijdt.
Lol, dus je spoiled de uitslag van een andere raceklasse die niks met f1 te maken heeft in een f1 race topic over een battle die al uren gaande is en #33 niet kan passeren en dan ben ik o.a. een zuurpruim? Vreemde wereld leef jij inAmphiebietje schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:47:
[...]
Jezus, dit topic zit echt vol met zuurpruimen.
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Dat doet hij al niet meer en gaf dat ook zelf aan, met deze auto.codex schreef op zondag 29 juni 2025 @ 17:14:
Ergens ben ik er niet rouwig om als Max überhaupt niet meer meedoet voor het kampioenschap.
1Snowdog schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:30:
[...]
Kijk even naar de punten in het kampioenschap, dan zie je al snel een ander verhaal. Sure, de Mercs zijn soms snel, maar in general weinig beter dan de RB.
De rivaliteit ontwikkelde bij Mercedes ook gedurende de jaren.Woudloper schreef op zondag 29 juni 2025 @ 17:55:
Toch knap van McLaren die mede door deze één-twee weer aantoont dat de veruit de beste zijn. De Mercedes periode lijkt zo haast terug te komen. Alleen mis ik bij McLaren toch wel de echte rivaliteit.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Jep dat was de doodsteek die pitstop, Norris krijgt alle hulp.d-vine schreef op zondag 29 juni 2025 @ 18:02:
[...]
De rivaliteit ontwikkelde bij Mercedes ook gedurende de jaren.
Dit keer heeft een pitstop ervoor gezorgd de rust in de GP terug kwam, dat gaat niet elke keer gebeuren.
Piastri heeft Webber als mentor die laat zijn pupil niet hetzelfde overkomen wat hij met Vettel heeft moeten meemaken.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Die komt nog wel. Piastri laat zich niet piepelen. Ik geef hem nog steeds de beste kansen voor het kampioenschap.Woudloper schreef op zondag 29 juni 2025 @ 17:55:
Toch knap van McLaren die mede door deze één-twee weer aantoont dat de veruit de beste zijn. De Mercedes periode lijkt zo haast terug te komen. Alleen mis ik bij McLaren toch wel de echte rivaliteit.
Kijk je wel eens F1? Dan weet je dat 95% van die punten van Max komen, wat niet het geval is voor Merc. Maar goed, zelfs al was dat niet het geval, je zit nog niet op de helft van McLaren, dus who cares...TinusXIII schreef op zondag 29 juni 2025 @ 17:45:
[...]
1
McLaren
417
2
Scuderia Ferrari
210
3
Mercedes
209
4
Red Bull Racing
162
Ik zie toch echt Mercedes flink boven Red Bull staan.
Het was toch Piastri zelf die aangaf dat hij liever nog even wachtte met zijn pitstop?Amaze86 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 18:06:
[...]
Jep dat was de doodsteek die pitstop, Norris krijgt alle hulp.
Oneens. Norris had eerste keuze, pakte die na de te optimistische actie met flat spot van Piastri. Team gaf hem de optie om binnen te komen en op 2 seconden van Norris terug op de baan te komen, of buiten te blijven en terug te komen met Delta en 4 seconden. Hoewel dat er ca. 5,5 werden. Daarna controleerde Norris de pace.Amaze86 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 18:06:
[...]
[ Voor 47% gewijzigd door Killjoy op 29-06-2025 18:17 ]
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Piastri wilde het op de baan doen, kwam er dichtbij, maar maakte een fout. Daardoor had Norris de ruimte om gunstig de pitstop te maken.Amaze86 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 18:06:
[...]
Nee bij Merc was er in die dominante tijd lekker veel rivaliteitWoudloper schreef op zondag 29 juni 2025 @ 17:55:
Piastri word wel kampioen. Norris bezwijkt te vaak onder druk. Deze zege heeft hij met hulp van teamorders 'gekregen'.TinusXIII schreef op zondag 29 juni 2025 @ 18:10:
[...]
Die komt nog wel. Piastri laat zich niet piepelen. Ik geef hem nog steeds de beste kansen voor het kampioenschap.
ik vond de straf voor Colapinto trouwens vrij laag blauwe vlaggen negeren + forcing of trackExocet schreef op zondag 29 juni 2025 @ 18:33:
Vergeet ook niet de eerste acties van Tsunoda samen met Colapinto toen Piastri er voorbij wilde, dat heeft hem veel tijd gekost
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Eens, het is niet eens forcing of track, maar forcing of track voor iemand met wie hij helemaal niet in gevecht is. Het was natuurlijk niet bewust, anders kreeg je bijna Ocon vibes in Brazilië.hjvg schreef op zondag 29 juni 2025 @ 18:36:
[...]
ik vond de straf voor Colapinto trouwens vrij laag blauwe vlaggen negeren + forcing of track
maar 5 seconden
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Kijk daar gaat het fout, ze moeten toch beter weten en Piastri beter coachen in dit soort beslissingen, ja hij koos zelf om buiten te blijven. En dan die pitstop die langer duurde dan normaal.TinusXIII schreef op zondag 29 juni 2025 @ 18:11:
[...]
Het was toch Piastri zelf die aangaf dat hij liever nog even wachtte met zijn pitstop?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
[ Voor 10% gewijzigd door dglavimans op 29-06-2025 20:10 ]
Niet om het een of ander (Tinus kijkt overigens al best even F1 naar mijn weten) maar een team bestaat uit twee wagens. Als je met 1 wagen minder punten scoort dan een ander team met twee, dan sta je nog steeds achterSnowdog schreef op zondag 29 juni 2025 @ 18:10:
[...]
Kijk je wel eens F1? Dan weet je dat 95% van die punten van Max komen, wat niet het geval is voor Merc. Maar goed, zelfs al was dat niet het geval, je zit nog niet op de helft van McLaren, dus who cares...
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Blijven zulke inspiratie loze trofeeën een circuit layoutG_Dragon schreef op zondag 29 juni 2025 @ 19:02:
Mooie beelden van het podium!
[Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Kan oververhitting zijn geweest.dglavimans schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:08:
Nou, 49 rondes volgehouden op de tribune toen echt de schaduw opgezocht en toch wel even wat minder lekker de twee uur erna. Geen bier in het systeem, veel water en zonnebrand. Ga ook al jaren naar Oosterijk en festivals. Vandaag was killing!
Toch heel erg genoten dit weekend, heel jammer van Max, dat dreunt zo na in het publiek ook.. Mooi hoe die Kimi zo snel vergeeft voor de fout die die maakte
Ook nog wel mooi hoe Mclaren toch beetje zat te racen tegen elkaarJe denkt toch ergens die gaan zo weer er beide af
Na 4 jaar Oosterijk gp weekend is dit wel even me laatste. Ik word oud en de zon vandaag zorgde er gewoon voor dat ik eigenlijk alleen F2 heb gezien en helft-ish van F1. Voor de rest was het echt strijden na eigenlijk een vrij relaxt weekend waar ik ook wel schrok dat me lichaam toch een goed uur/2 uur erna zich niet helemaal lekker voelde en de airco in de bus eigenlijk enige uitkomst had.. Misschien toch klein zonnesteekje
Als het alleen maar te doen is voor Verstappen en een mogelijke titel, dan kom men inderdaad van een koude kermis thuis en kan men beter de zondag besteden aan andere dingenLZ86 schreef op zondag 29 juni 2025 @ 18:52:
Als het er echt op aan komt delft Norris gewoon het onderspit tegenover Piastri. Dat is inmiddels wel duidelijk.
De vraag is meer wanneer het in ruzie eindigt in het team. Beide kemphaantjes geven elkaar geen cm toe. WEllicht het enige dit seizoen om nog een beetje naar uit te kijken, want spannend is het al lang niet meer.
Ik snap die dingen ook niet. Zal wel marketing zijn, als mensen die trofeeën zien dat ze weten welke circuits dat zijn, want dat weet iedereen 🤨d-vine schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:14:
[...]
Blijven zulke inspiratie loze trofeeën een circuit layout
De auto is bijna net zo dominant, de enige reden dat anderen races winnen, is dat de McLaren coureurs het regelmatig laten liggen of dat Max of Russel een uitschieter heeft.vhal schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:18:
[...]
Als het alleen maar te doen is voor Verstappen en een mogelijke titel, dan kom men inderdaad van een koude kermis thuis en kan men beter de zondag besteden aan andere dingen
Eerlijk gezegd vind ik dit seizoen verrassender dan zo'n drama seizoen waar RBR alle races wint (op 1 na). Alles zit redelijk dicht bij elkaar en enkele races laten wel zien dat het niet altijd McLaren 1-2 is zoals in de Mercedes hoogtijdagen. De rookies laten ook wel mooie dingen zien in auto's waarvan je het niet verwacht.
Jah dat bericht heb ik niet mee gekregen moet ik eerlijk zeggen! Maar je merkte inderdaad wel op dat de battle op een moment ook wel een beetje klaar was..Charles Hill schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:15:
[...]
Kan oververhitting zijn geweest.
En door toedoen van Piastri lagen ze er ook bijna samen af. Daarna zal er een bericht zijn gestuurd naar beide dan dat niet de bedoeling is. Racen zonder een gevaar voor elkaar te zijn. De pitstop was ook duidelijk, de 2 uit elkaar halen en elkaar voorlopig ook niet meer tegenkomen tot het eind.
En op het eind reed Piastri 6,5 sec dicht, maar bleef opvallend hangen op 1,8.sec.
Iedereen weet het al. En Norris wint, Piastri tweede en op een halve minuut Leclerc derde.Boerenlater schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:23:
Kan nu pas de race kijken. Begint meteen al heerlijk Verstappen eruit haha
Is dit nu nodig?Boerenlater schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:23:
[ Voor 4% gewijzigd door Exocet op 29-06-2025 20:25 ]
Lekker laten verder, die gast laat het hele weekend al zien wat zijn bedoeling is.
1 berichtje in dit topic over deze race en dan met zoiets komen, vrij sneuBoerenlater schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:23:
Twente komt eraan!
Je hebt liever de Heineken ster?d-vine schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:14:
[...]
Blijven zulke inspiratie loze trofeeën een circuit layout
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Misschien kan hij Tsunoda even een lesje geven hoe je naar voren komt
Dat slaat dus nergens op he.Charles Hill schreef op zondag 29 juni 2025 @ 20:28:
[...]
Lekker laten verder, die gast laat het hele weekend al zien wat zijn bedoeling is.
Kansloos gedoe gewoon, ga lekker ergens anders je haat spuien.
Waar heb je het over?Humma Kavula schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:47:
Het blijft toch grappig die F1 topics op tweakers.
Ik volg het al decennia, ook hier op tweakers maar de afgelopen jaren zijn er wel veel fanatieke Max fans die schijnbaar de topics willen roeleren
Want zodra er ook maar 1 bericht iets negatief of gekscherend met smiley wordt gestuurd gaan mensen los.
Jammer, ik ben best fan van Max, doet dingen die niet iedereen kan maar het fanatisme kan ik niet bekoren.
Ja de sport is van origine Brits en zal de komende decennia Brits blijven dus bias? Tja, nu nog wel maar Liberty is druk om de Amerikaanse stempel erop te rammen dus tegen de tijd dat Max klaar is met de F1 ben ik er wss ook klaar mee.
Jammer voor Max, Kimi kon er ook niet veel meer aan doen in de situatie dus.. Op naar de volgende overwinning voor McL !
"British Bias' is de, door de Britse media, heel positief gevormde berichtgeving over Britse rijders en vaak wat meer negatieve berichtgeving over niet-Britse rijders. Heeft niets met de origine van F1, welke zeker ook niet Brits is of met de ver-Amerikanisering door Liberty Global te maken.Humma Kavula schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:47:
Ik volg het al decennia, ook hier op tweakers maar de afgelopen jaren zijn er wel veel fanatieke Max fans die schijnbaar de topics willen roeleren
Want zodra er ook maar 1 bericht iets negatief of gekscherend met smiley wordt gestuurd gaan mensen los.
Jammer, ik ben best fan van Max, doet dingen die niet iedereen kan maar het fanatisme kan ik niet bekoren.
Ja de sport is van origine Brits en zal de komende decennia Brits blijven dus bias? Tja, nu nog wel maar Liberty is druk om de Amerikaanse stempel erop te rammen dus tegen de tijd dat Max klaar is met de F1 ben ik er wss ook klaar mee.
Jammer voor Max, Kimi kon er ook niet veel meer aan doen in de situatie dus.. Op naar de volgende overwinning voor McL !
Er zit een verschil tussen een geintje maken en trollen.Humma Kavula schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:47:
"When you grow up your heart dies"
Maar als Hamilton of Russel er zo afvliegt is het voor 90% van de posters hier ineens wel prima om zoiets te posten?Exocet schreef op zondag 29 juni 2025 @ 21:47:
[...]
Kansloos gedoe gewoon, ga lekker ergens anders je haat spuien.
Prima dat je een andere favoriet hebt, maar dit is gewoon trollen.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq