[F1 2025] Race 9 GP van Spanje Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-06 21:24
LZ86 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:02:
Ja, TD heeft dus 0,0 gedaan.

McLaren kampioen en PIA of NOR WDC.

Ik zet de centen op PIA
En dat is niet erg. Max zal komende 1,5 jaar op 4 WK’s blijven staan.
Ford volgend jaar in die Red Bull gaat eerste jaar voor nieuwe motor fabrikant hem ook niet worden.

Voor Max fans is het wachten voor nieuw WK succes op 2027 ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jammer hoor, weer een seizoen met een dominant team.
Hopelijk blijft de strijd tussen de twee dan wel levend

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:28
De meeste winnen vanaf pole of p2 in Barcelona.

Max heeft er wel een handje van om dit soort statistieken persoonlijk de nek om te draaien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:23
Treveo schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:03:
[...]

Mogen we eerst paar races afwachten voordat je zulke conclusies kan trekken?
Hangt er vanaf hoeveel je wil wachten. McLaren heeft vanaf race 1 (van) beide auto’s vooraan staan op alle soorten circuits in zowel quali als race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
renegrunn schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:05:
[...]

Hangt er vanaf hoeveel je wil wachten. McLaren heeft vanaf race 1 (van) beide auto’s vooraan staan op alle soorten circuits in zowel quali als race.
En kijk hoeveel achter VER staat qua punten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Otto Jans
Exocet schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:04:
Zeker jammer. Je had gehoopt op het spannendste seizoen sinds 2021 minimaal en krijgt 2 McLaren coureurs die bijna alles gaan binnen harken.

Alles gaan ze winnen de komende races die Norris en Piastri. The Old Mercedes days/years ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Otto Jans op 31-05-2025 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Treveo schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:06:
[...]

En kijk hoeveel achter VER staat qua punten?
25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Max lijkt het seizoen opgegeven te hebben.. Man man die staat er verslagen bij tijdens het interview..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09:39
Treveo schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:03:
[...]

Mogen we eerst paar races afwachten voordat je zulke conclusies kan trekken?
Nou, ik denk dat het toch wel redelijk duidelijk is dat McLaren dit jaar gewoon weer kampioen wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:49
renegrunn schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:05:
[...]

En ze staan nu 1 race-win aan punten voor. Als McLaren echt zo sterk was, hadden ze nu minstens 50 punten los moeten staan. En voorlopig hebben ze inderdaad wel de sterkste auto, maar het verzilveren blijven ze nog lastig vinden. Waarbij Max juist keer op keer meer punten haalt dan je hem vooraf zou geven.

Naar mijn idee heeft McLaren momenteel dus zeker de beste papieren, maar een 100% zeker WDC geef ik ze toch nog niet.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otto Jans
D-Ed schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:10:
Max lijkt het seizoen opgegeven te hebben.. Man man die staat er verslagen bij tijdens het interview..
Besef zal nu wel langzaam komen bij Max dat het dit jaar hem niet gaat worden nee.

[ Voor 11% gewijzigd door Otto Jans op 31-05-2025 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:05
Otto Jans schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:11:
[...]

Besef zal nu wel langzaam komen. Nu nog bij sommige Tweakers hier ;)
Dat kan je vergeten. :)

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Exocet schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:04:
Nou ja, in ieder geval nu 2 coureurs die om de titel strijden. Dat is toch leuker dan een coureur die weg rijdt van de rest zoals de vorige twee seizoenen.

Als Nederlander hoop ik dan maar dat RBR in ieder geval volgend jaar hun shit op orde heeft en dit jaar ook nog wat vindt om een kans op WDC te maken.

Eerlijk gezegd valt het seizoen me tot nog toe niet tegen. Vanwege Max ben ik van sporadische kijker een redelijk vaste kijker geworden en hoewel ik het leuk vind als een Nederlander wint, het is sowieso gewoon leuk om een goede race te kijken.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
redwing schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:10:
[...]

En ze staan nu 1 race-win aan punten voor. Als McLaren echt zo sterk was, hadden ze nu minstens 50 punten los moeten staan.
Dat is lastig als beide rijders van hetzelfde team continue de punten verdelen.

Beide rijders hebben nu 7x podium. En dat maakt dit team ongekend sterk.

Max 4. Als het allemaal wel mee zou vallen dan had Max ook 7x podium gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door renegrunn op 31-05-2025 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
evilution schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:14:
[...]

Nou ja, in ieder geval nu 2 coureurs die om de titel strijden. Dat is toch leuker dan een coureur die weg rijdt van de rest zoals de vorige twee seizoenen.

Als Nederlander hoop ik dan maar dat RBR in ieder geval volgend jaar hun shit op orde heeft en dit jaar ook nog wat vindt om een kans op WDC te maken.

Eerlijk gezegd valt het seizoen me tot nog toe niet tegen. Vanwege Max ben ik van sporadische kijker een redelijk vaste kijker geworden en hoewel ik het leuk vind als een Nederlander wint, het is sowieso gewoon leuk om een goede race te kijken.
Jij verwacht echt dat Red Bull met een nieuwe motor fabrikant er gelijk staat?

Kijk eens na de laatste 20 / 30 jaar bijvoorbeeld Honda eerste jaar bij McLaren enz. Volgend jaar is een leerjaar voor Red Bull. Die gaan echt niet mee doen om de knikkers.

Zet dan nog eerder geld volgend jaar op een Newey meesterwerk bij Aston dan Red Bull in 2026. Red Bull is gewoon subtop volgend jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Otto Jans op 31-05-2025 17:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:24
redwing schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:10:
Als McLaren echt zo sterk was, hadden ze nu minstens 50 punten los moeten staan.
Ze staan inderdaad maar 29 punten los, als je de punten van Red Bull en Mercedes bij elkaar optelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Net beide onboards teruggekeken van zowel Ver als Pia en je ziet die voorvleugels op het einde rechte stuk echt flink flexen in q3. Ben benieuwd of ze allemaal netjes in de marge zitten. Ik neem aan dat dit achteraf allemaal wordt geanalyseerd door de Fia, of doen ze dit gelijk zoals bij track limits? Iemand enig idee?

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Deurstopper schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:18:
Net beide onboards teruggekeken van zowel Ver als Pia en je ziet die voorvleugels op het einde rechte stuk echt flink flexen in q3. Ben benieuwd of ze allemaal netjes in de marge zitten. Ik neem aan dat dit achteraf allemaal wordt geanalyseerd door de Fia, of doen ze dit gelijk zoals bij track limits? Iemand enig idee?
Statische test, als het daar doorheen komt is het goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:37
Otto Jans schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:11:
[...]

Besef zal nu wel langzaam komen bij Max dat het dit jaar hem niet gaat worden nee.
Dat zegt hij al maanden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Helemaal klaar voor morgen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vyf7E-FVGrrRtXeNhvjF5WnWI2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GX7F4w69YH0afYSoddYgxb1A.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otto Jans
Max zal altijd blijven vechten, maar na vandaag ( grote TD wijziging) is het kwartje nu echt gevallen. Och, we zien Max nu in de rol zoals de eerste jaren bij Red Bull.
Kans op podiums, maar geen enkele kans op de overwinning met zo een dominante McLaren. Is gewoon weer even wennen na 4 jaar WK titel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedster
O jee Verstappen niet op pole.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Was een mooie kwalificatie! Heerlijk die strijd voorin, Piastri die gewoon weer een geweldige ronde heeft gereden. Kan een interessante start gaan worden, zolang de race maar geen optocht gaat zijn vind ik het prima!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-06 17:50
Zei ik toch. Er veranderd helemaal niets met die nieuwe technical directive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Het Peertje
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08:53
Otto Jans schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:27:
[...]

Och, we zien Max nu in de rol zoals de eerste jaren bij Red Bull.
Kans op podiums, maar geen enkele kans op de overwinning met zo een dominante McLaren.
Hij heeft al 2 overwinningen dit seizoen. :?

[ Voor 13% gewijzigd door Het Peertje op 31-05-2025 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-06 21:11

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Het Peertje schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:37:
[...]

Hij heeft al 2 overwinningen dit seizoen. :?
En morgen moeten er nog steeds 66 ronden worden afgelegd voordat je de podium kan invullen. De huid niet verkopen voordat de beer geschoten is.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:43
Super knap van Max hoe ie weer 100% maximaliseert. Man man zonder hem was RB het 8e of 9e team op de grid!

Eens kijken of ie nog wat kan morgen. De long runs zagen er veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Toto heeft volgens Chris Medland aangeven dat Russell morgen kansloos is tegen de top 3, en mogelijk dan ook nog tegen de Ferrari's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
TheBrut3 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:45:
Toto heeft volgens Chris Medland aangeven dat Russell morgen kansloos is tegen de top 3, en mogelijk dan ook nog tegen de Ferrari's.
Geluk voor Verstappen dat ie voor Russel staat dan, hopelijk na bocht 1 nog steeds morgen.

Mercedes kan een veel slechtere racepace hebben maar inhalen hier is ook lastig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 01-06 21:11

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

De drs van de red bull zal ook krachtiger zijn door meer vleugel, tevens minder glijden in de high speed corners daardoor. We gaan het morgen zien.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 18:18

FunkyTrip

Funky vidi vici!

DutchOwnage schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:45:
Super knap van Max hoe ie weer 100% maximaliseert. Man man zonder hem was RB het 8e of 9e team op de grid!

Eens kijken of ie nog wat kan morgen. De long runs zagen er veelbelovend uit.
Ik vind het ook knap hoor. Telkens podiums in de 4e auto van het circuit toont zijn uitzonderlijke klasse aan elke keer weer. Midfield driver Tsunoda gewoon 20e in die traktor :X

Dit dus.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Twee Mercedes powered auto’s op de eerste startrij. Dat was in 2016 ook geloof ik? 8)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-06 21:03
Hopelijk kan Max morgen de start herhalen van vorige week. 😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:36
Hoop ligt bij RBR waarschijnlijk meer op de banden slijtage bij de McLaren rijders. Als die net zo dominant is als in bijvoorbeeld Miami dan is het jaar “voorbij”. Mocht het net zo zijn als in Italië dan is er hoop. 0.3 er achter is niet veel, long runs zagen er goed uit, alles valt of staat met de mate van slijtage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
renegrunn schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:14:
[...]

Dat is lastig als beide rijders van hetzelfde team continue de punten verdelen.

Beide rijders hebben nu 7x podium. En dat maakt dit team ongekend sterk.

Max 4. Als het allemaal wel mee zou vallen dan had Max ook 7x podium gehad.
Als ze zouden winnen/2e worden, lopen ze minimaal 7 punten uit. Doe dat keer de 8 races en beide McLarens zouden 50 punten los moeten staan. In plaats daarvan halen ze max de helft.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
TheBrut3 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:16:
[...]
Ze staan inderdaad maar 29 punten los, als je de punten van Red Bull en Mercedes bij elkaar optelt.
De 2e rijder van RB doet al jaren niet mee. Dus het lijkt me logisch dat we het hier over het WDC hebben. Het WCC was voor het begin van het seizoen al onhaalbaar.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 08:57
DoubleDutch schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 18:32:
Hopelijk kan Max morgen de start herhalen van vorige week. 😋
Waar die naast Piastri kwam maar vervolgens eieren voor zijn geld koos omdat die inzag dat Piastri hem de muur in zou rijden?

Ik denk dat je twee weken terug bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
RobertMe schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 19:17:
[...]

Waar die naast Piastri kwam maar vervolgens eieren voor zijn geld koos omdat die inzag dat Piastri hem de muur in zou rijden?

Ik denk dat je twee weken terug bedoelt?
Nou dat hoop ik niet, daar had ie geen beste start maar had hij geluk dat Russel door hem en Piastri klemgezet werd en dat Piastri veel te vroeg remde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Mooie beelden van na de kwalificatie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXJatRpMrOa1EPmgWJdmNJ_8DFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xNrvJQ2blUUBhF9A2TEl6LW0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PgtdMt9u7GlraGX7TfQJSmSthEw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbffhs13buw6oeCU2kvWpuHD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qyCk3USS3gU2HWjHPI5WFt1gcD8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u9AVP6XwJjFbYMA4zgFbjuEh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xwgebXjw_8f9TDi2Z_zQ1fvJqlg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DajE8OQ9ZkjZd0iJlhiydkh0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06:54
McLaren lijk wel sneller te zijn geworden na de TD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
[...]

Max zal altijd blijven vechten, maar na vandaag ( grote TD wijziging) is het kwartje nu echt gevallen. Och, we zien Max nu in de rol zoals de eerste jaren bij Red Bull.
Kans op podiums, maar geen enkele kans op de overwinning met zo een dominante McLaren. Is gewoon weer even wennen na 4 jaar WK titel ;)
Daar ben ik het niet mee eens, onderschat nooit Max :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Vreemd dat ik nog geen beslissing over Stroll zie. Het is inmiddels al zo'n 3 uur geleden dat ze naar de stewards moesten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Arjantje72 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:25:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens, onderschat nooit Max :)
Overschat ook Red Bull niet. McLaren is de afgelopen twee seizoenen hard ingelopen, er overheen gegaan, en nog steeds aan het uitlopen. Red Bull is in die twee jaar van dominant naar het 3e? 4e? 5e? 6e? als we naar Tsunoda's kwalificaties kijken 10e team gegaan.

Het lijkt Red Bull dus wel te lukken om met kleine updates de auto steeds wat sneller te maken, maar de inherente problemen die ze al jaren lijken te hebben krijgen ze niet opgelost. Laat staan dat ze echt sneller worden (en dus inlopen op McLaren of uitlopen op Mercedes of Ferrari).

Nu rijdt Verstappen nog om en om voor een podium, maar dat kan ook zomaar minder worden. En het is natuurlijk al schandalig dat Red Bull onder dezelfde regels van 20+ overwinningen twee seizoenen geleden nu niet eens consistent op het podium staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07:09
TheBrut3 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:36:
Vreemd dat ik nog geen beslissing over Stroll zie. Het is inmiddels al zo'n 3 uur geleden dat ze naar de stewards moesten.
Ach dan maakt die 5minuutjes ook niet meer uit. ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
TheBrut3 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:36:
Het is weekend en de FIA uit Zwitserland ontvangt geen instant payments uit Canada van Lawrence :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...] maar na vandaag ( grote TD wijziging) is het kwartje nu echt gevallen. Och, we zien Max nu in de rol zoals de eerste jaren bij Red Bull.
Kans op podiums, maar geen enkele kans op de overwinning met zo een dominante McLaren.
Max wordt gewoon nog kampioen. Niets aan de hand. Spanje is een McLaren circuit en het is warm.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Pjottski schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:56:
De drs van de red bull zal ook krachtiger zijn door meer vleugel, tevens minder glijden in de high speed corners daardoor. We gaan het morgen zien.
Benieuwd wat we dus van TSU gaan zien, die heeft als het goed is DRS genoeg en zolang alles heel blijft bij 'm kan dat op deze baan vast wel wat leuke inhaalacties opleveren.
Wanneer Yuki minimaal zo rond plek 7 a 8 finisht denk ik dat ze wel tevreden zullen zijn na deze dramatische Q, hij grinde serieus hard over de kerbs voor hij aan z'n rondje begon dus schade aan de vloer valt zeker niet uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Mog schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:47:
Max wordt gewoon nog kampioen. Niets aan de hand. Spanje is een McLaren circuit en het is warm.
Het blijft F1, je bent altijd 1 update verwijderd van het kampioenschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Stroll rijdt niet mee, heeft blijkbaar last van een blessure uit 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
RobertMe schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:42:
[...]

Overschat ook Red Bull niet. McLaren is de afgelopen twee seizoenen hard ingelopen, er overheen gegaan, en nog steeds aan het uitlopen. Red Bull is in die twee jaar van dominant naar het 3e? 4e? 5e? 6e? als we naar Tsunoda's kwalificaties kijken 10e team gegaan.

Het lijkt Red Bull dus wel te lukken om met kleine updates de auto steeds wat sneller te maken, maar de inherente problemen die ze al jaren lijken te hebben krijgen ze niet opgelost. Laat staan dat ze echt sneller worden (en dus inlopen op McLaren of uitlopen op Mercedes of Ferrari).

Nu rijdt Verstappen nog om en om voor een podium, maar dat kan ook zomaar minder worden. En het is natuurlijk al schandalig dat Red Bull onder dezelfde regels van 20+ overwinningen twee seizoenen geleden nu niet eens consistent op het podium staat.
Ik had het niet over Red Bull :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:19
Op eigen verzoek deed Leclerc slechts 1 run in Q3 om zo voor morgen betere bandenopties in de race te hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

pilskes schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 22:22:
Stroll rijdt niet mee, heeft blijkbaar last van een blessure uit 2023.
Ah, het was geen grap :)
https://www.motorsport.co...-to-hand-injury/10728541/

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Mog schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 20:47:
[...]

precies, hij moet gewoon bij blijven en wie weet, hij is er altijd..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
Breaking!
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/wzbe93grf64f1.jpeg

Hier nog het officiële statement van Aston Martin.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/xhl4guhsd64f1.jpeg

BREAKING: Lance Stroll will not race in the Spanish Grand Prix on medical advice due to pain in his hand and wrist #F1 #SpanishGP

Chris Medland (@chrismedlandf1.bsky.social) 31 mei 2025

No replacement can take his seat this weekend as they haven’t taken part in qualifying #F1 #SpanishGP

Chris Medland (@chrismedlandf1.bsky.social) 31 mei 2025
Een vervanger is in dit geval niet mogelijk omdat deze niet aan de kwalficiatie heeft deelgenomen.

[ Voor 53% gewijzigd door Chocoball op 31-05-2025 22:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusXIII
Had hij zich niet eerder terug kunnen trekken zodat een reserverijder van Aston Martin/Mercedes kan rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-06 21:01
TinusXIII schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 22:35:
Had hij zich niet eerder terug kunnen trekken zodat een reserverijder van Aston Martin/Mercedes kan rijden.
Dat zat ik ook te denken, als hij nou voor de Q had besloten om te laten opereren had Drugovich zijn debuut kunnen maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:33
PalingDrone schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 21:57:
[...]

Benieuwd wat we dus van TSU gaan zien, die heeft als het goed is DRS genoeg en zolang alles heel blijft bij 'm kan dat op deze baan vast wel wat leuke inhaalacties opleveren.
Wanneer Yuki minimaal zo rond plek 7 a 8 finisht denk ik dat ze wel tevreden zullen zijn na deze dramatische Q, hij grinde serieus hard over de kerbs voor hij aan z'n rondje begon dus schade aan de vloer valt zeker niet uit te sluiten.
Lijkt mij een schot voor open doel om Tsunoda’s setup helemaal om te gooien en vanuit de pits te starten. Veel slechter gaat het niet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Peertje
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 08:53
albino71 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 18:30:
Twee Mercedes powered auto’s op de eerste startrij. Dat was in 2016 ook geloof ik? 8)
Toen won een jochie van 18 zijn eerste race...

Morgen dus Antonelli ftw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-06 21:33
Het Peertje schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 23:46:
[...]

Toen won een jochie van 18 zijn eerste race...

Morgen dus Antonelli ftw :P
17 volgensmij maar de situatie is wel ong hetzelfde. Zal wat zijn als het weer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Jeroentjuh82 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 23:50:
[...]

17 volgensmij maar de situatie is wel ong hetzelfde. Zal wat zijn als het weer gebeurt.
Verdedigend tegen een Ferrari veteraan?
Met Lewis op de plek waar die start niet onmogelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Arjantje72 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 22:24:
[...]

Ik had het niet over Red Bull :)
Snap ik. Maar Verstappen kan ook niet oneindig boven de auto uit stijgen. In een Sauber gaat Verstappen ook geen overwinningen halen. Dus afhankelijk van hoe ver Red Bull terug zakt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Jeroentjuh82 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 23:50:
[...]

Hij debuteerde op zijn 17e en had al een jaartje er op zitten. 18 dus in mei 2016.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:34
Het is in zekere zin wel een opluchting. We weten hoe de rest van het seizoen gaat verlopen en we weten dat het niet om Max zal draaien. Norris heeft de hoogste piek en Piastri de minst diepe dalen van de twee. Wat mij betreft jammer dat we door een superieure auto een competitie gaan zien tussen niet perse de beste coureurs. Ik denk dat iedereen liever een aantal anderen ziet strijden. Helaas is dat wat het is. Laten we afwachten of Norris z’n snelheid het gaat winnen van Piastri zijn constantheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
MCL heeft mooie basis, maar komen ze tot het einde seizoen elke race er ongeschonde eruit?
Regen? Foutje in strategie? Elkaar niks gunnen?

Elke race gewoon stabiel meedraaien en de benodigde punten pakken kan hoop opleveren.

ICE ICE Baby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 00:29
Kansloos dit seizoen voor Verstappen...zo simpel is het. Blijft onwaarschijnlijk knap wat McLaren heeft neergezet.
Dat het tot de laatste race spannend mag blijven tussen Norris en Piastri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:44

Blokker_1999

Full steam ahead

djmuggs schreef op zondag 1 juni 2025 @ 05:12:
MCL heeft mooie basis, maar komen ze tot het einde seizoen elke race er ongeschonde eruit?

Elke race gewoon stabiel meedraaien en de benodigde punten pakken kan hoop opleveren.
Het seizoen is al een derde voorbij en ze tonen dat ze consistent genoeg zijn. Het kan ook niet zijn dat je moet hopen op pech voor een ander om iets te winnen. Je moet zelf gewoon beter zijn, het op eigen kracht doen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Speedster
Lewis Hamilton on the flexi front wing saga: "What a waste of money, it's just wasted everyone's money.”

“It's literally changed nothing. Everyone's wings still bend, it's just half the bending, and everyone's had to make new new wings and spend more money to make these.."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:14
djmuggs schreef op zondag 1 juni 2025 @ 05:12:

Het verschil is gewoon te groot. Hij zal nog wel eens een wedstrijd winnen misschien maar daarmee loopt hij niet genoeg in. Als ik RB was zou ik stoppen met de ontwikkeling van dit hok. Ze moeten alleen hopen dat Max blijft. Ik kan me goed voorstellen dat Max wat anders gaan doen. Binnen F1 of erbuiten.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:28
Blijft de plek van STR nu open of schuiven ze door?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Inspired schreef op zondag 1 juni 2025 @ 08:13:
[...]

Het verschil is gewoon te groot. Hij zal nog wel eens een wedstrijd winnen misschien maar daarmee loopt hij niet genoeg in. Als ik RB was zou ik stoppen met de ontwikkeling van dit hok. Ze moeten alleen hopen dat Max blijft. Ik kan me goed voorstellen dat Max wat anders gaan doen. Binnen F1 of erbuiten.
Zo overdreven is het ook niet dat Max gelijk wat anders gaat doen.
Dit is en hoort bij de formule 1 en dat weet Max ook dat je soms niet de snelste auto hebt.
Voor de 4 kampioenschappen was hij ook jaren lang de hunter.

RedBulll zal blijven ontwikkelen zo lang het gat nog te overbruggen is

Volgend jaar nieuwe regels op aero en motor gebied. Niemand weet waar hij staat
Grotere kans dat Max lekker blijft zitten waar hij zit en daarna pas een beslissing neemt.
Max heeft immers de luxe dat hij zo goed is dat elk team hem op elk moment wel wilt hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-06 21:01
Jasphur schreef op zondag 1 juni 2025 @ 08:30:
Ze schuiven gewoon door.
Als hij uitviel tijdens de formatieronde, dan zou de plek leegblijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
d-vine schreef op zondag 1 juni 2025 @ 08:30:
[...]

Zo overdreven is het ook niet dat Max gelijk wat anders gaat doen.
Dit is en hoort bij de formule 1 en dat weet Max ook dat je soms niet de snelste auto hebt.
Voor de 4 kampioenschappen was hij ook jaren lang de hunter.

RedBulll zal blijven ontwikkelen zo lang het gat nog te overbruggen is

Volgend jaar nieuwe regels op aero en motor gebied. Niemand weet waar hij staat
Grotere kans dat Max lekker blijft zitten waar hij zit en daarna pas een beslissing neemt.
Max heeft immers de luxe dat hij zo goed is dat elk team hem op elk moment wel wilt hebben.
RB is al een jaar aan het ontwikkelen en ze komen amper dichterbij. Ook blijft de auto voor een doorsnee coureur niet te besturen. Juist ivm die nieuwe regels zou ik nu geen energie meer in de huidige auto stoppen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Inspired schreef op zondag 1 juni 2025 @ 08:13:
[...]

Gelukkig gooit men bij RBR / Verstappen wat minder snel de handdoek in de ring. 😉

Het zal niet zo’n makkelijk jaar worden als 2 jaar geleden maar Verstappen nu al afschrijven lijkt me onverstandig als je McLaren heet.

Red Bull zal gewoon door blijven ontwikkelen en niet nu alles voor dit jaar stop zetten, dan weet je namelijk zeker dat er een krabbeltje ergens onder een contract wordt gezet en men Verstappen volgend jaar kwijt is.

RBR als achterhoede team beschouwen en alles op het conto van Verstappen schuiven is leuk maar de tweede rijder bij RBR is al jaren een probleem, een Albon is misschien te vroeg de nek om gedraaid maar een Perez (wat gewoon een paydriver was dankzij de centen van Telmex), Lawson, Tsunoda, Gasly…. Het zijn allemaal coureurs van het niveau Hulkenberg, Ocon e.d. en je gaat er simpelweg geen kampioenschap mee winnen en Verstappen staat er misschien goed op maar echte top coureurs waren het geen van allen, hooguit middelmaat op goede dagen.

Hadjar lijkt weer een beetje van een fatsoenlijk kaliber te zijn maar een Lawson is ook helemaal niets meer van over. Probleem met de tweede coureur bij RBR is dat ze zich allemaal illusies in het hoofd halen, zo ook een Tsunoda nu weer die gewoon bezwijkt onder de druk. RBR had gewoon een Sainz moeten contracteren en iedereen binnen het team die daar een andere mening over had moeten negeren.

Verstappen zijn kansen komen nog wel, tot die tijd is het bij blijven en hopen dat er bij McLaren nog wat gedonder komt, Norris is mentaal gezien een “de mindere” maar wel de snelste, Piastri lijkt nu wel de koele kikker maar heeft nog nooit onder serieuze druk gestaan.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
Inspired schreef op zondag 1 juni 2025 @ 08:58:
[...]

RB is al een jaar aan het ontwikkelen en ze komen amper dichterbij. Ook blijft de auto voor een doorsnee coureur niet te besturen. Juist ivm die nieuwe regels zou ik nu geen energie meer in de huidige auto stoppen.
McLaren heeft er wat langer over gedaan dan een jaar om weer boven aan te staan. Personeel, nieuwe windtunnel en bv. een unieke uitvinding van de remmen.

Formule 1 is van de lange visie niet van korte termijn handelen en besluiten nemen.

Yuki was deze kwali trouwens een proefkonijn voor RedBulll. Dus stoppen met testen en ontwikkelen doen ze echt nog niet.

Voor de ontwikkeling van een auto zou ik oa hier eens kijken naar wat mooie uitleg videos van driver61

Schumacher had het vroeger ook met de Ferrari waarin de window nauw was en hij altijd de overhand op had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Jasphur schreef op zondag 1 juni 2025 @ 08:30:
Is er geen reserve rijder die voor hem gaat rijden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d-vine
G_Dragon schreef op zondag 1 juni 2025 @ 09:18:
[...]

Als het goed is niet zover ik weet moet iemand hebben deelgenomen aan de kwalificatie om te kunnen racen op zondag

[ Voor 5% gewijzigd door d-vine op 01-06-2025 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
G_Dragon schreef op zondag 1 juni 2025 @ 09:18:
[...]

Vast wel maar die heeft geen tijd gezet in de Q. En dan mag je niet mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
d-vine schreef op zondag 1 juni 2025 @ 09:19:
[...]

Als het goed is niet zover ik weet moet iemand hebben deelgenomen aan de kwalificatie om te kunnen racen op zondag
Jasphur schreef op zondag 1 juni 2025 @ 09:23:
[...]

Vast wel maar die heeft geen tijd gezet in de Q. En dan mag je niet mee doen.
Ah op die manier, wel zuur voor het team dat ze hierdoor met een auto minder rijden :)

[ Voor 17% gewijzigd door G_Dragon op 01-06-2025 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
G_Dragon schreef op zondag 1 juni 2025 @ 09:25:
[...]

[...]

Ah op die manier, wel zuur voor het team dat ze hierdoor met een auto minder rijden :)
Ben dan ook wel verbaasd dat ze dit donderdag niet al zagen aankomen. Of na FP1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Jasphur schreef op zondag 1 juni 2025 @ 09:31:
[...]

Ben dan ook wel verbaasd dat ze dit donderdag niet al zagen aankomen. Of na FP1.
Ja klopt, maar dan zal hij er vast en zeker nog niet zoveel last van hebben gehad want anders hadden ze wel gehandeld.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5omPL8ZhhfFXBujWl-dhJ9NhHvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6ZqSb3D3SKh9hqjQNIfSDxt.jpg?f=fotoalbum_large

Mogelijk strategieën;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgdhpuc47cBMC1SZO21cY3dZYxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9701RPT9sTLw7EcscwCoK8cV.jpg?f=fotoalbum_large

Banden per coureur;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hXOQ0FmH6IM_-ye0WXFzGHwEb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1FrlU8HtrwqUkZNpT5EMH48h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Vandaag om 13.00 is het weer tijd voor steeds dezelfde F1 vragen: 'Hoe voel je je?', 'Heb je goed geslapen?', 'Wat is er mogelijk vandaag?', 'Denk je dat het een hete race wordt?', (speciaal voor Sainz en Alonso) 'Wat vind je van de atmosfeer hier?', 'Graag nog wat woorden in je eigen taal'.

LIVE: Spanish Grand Prix Build-Up and Drivers Parade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 19:12
d-vine schreef op zondag 1 juni 2025 @ 09:15:
[...]

Yuki was deze kwali trouwens een proefkonijn voor RedBulll. Dus stoppen met testen en ontwikkelen doen ze echt nog niet.
Klinkt meer als een poging om de auto voor yuki stabieler te maken, zodat ie niet weer in een bandenstapel eindigt. Probleem is dat deze RB21 als ie niet op de limiet gereden wordt, dus inderdaad de langzaamste auto van het veld is. Je moet hem rijden met minimale downforce op de achterwielen, anders is ie niet vooruit te branden. En zodra je in de window zit met ground effect verlies en stalls, is ie gruwelijk onberekenbaar.

Er is maar 1 route hieruit, en dat is "normale" snelheid vinden zonder aerodynamische / mechanische trucjes die hem alleen maar verder in de richting van onbestuurbaarheid duwen. Zou zomaar kunnen dat dat alleen lukt met een herontwerp van de hele auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Wat ik uit de reacties begrijp is dat iedereen de harde band vreselijk vindt en dat de strategie waraschijnlijk alleen geel en rood gaat worden. Wie geen set medium banden in de 3e vrije training heeft gebruikt heeft dus nog een extra set voor de race. Leclerc heeft gisteren op eigen keuze maar 1 ronde gedaan in Q3 om meer bandenkeuze te hebben maar zo te zien heeft hij geen nieuwe soft banden meer over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:32
Chocoball schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:02:
[...]

Wat ik uit de reacties begrijp is dat iedereen de harde band vreselijk vindt en dat de strategie waraschijnlijk alleen geel en rood gaat worden. Wie geen set medium banden in de 3e vrije training heeft gebruikt heeft dus nog een extra set voor de race. Leclerc heeft gisteren op eigen keuze maar 1 ronde gedaan in Q3 om meer bandenkeuze te hebben maar zo te zien heeft hij geen nieuwe soft banden meer over.
Ik verbaasde mij daar inderdaad ook over.

Op een circuit met zo'n hoge degradatie, in combinatie met de hoge temperatuur, zou de harde band een voorgeschreven keuze moeten zijn. Echter de snelle bochten en hoge zijwaartse belasting, maakt dat de harde band snel gaat glijden omdat hij per definitie minder grip heeft en minder stabiliteit biedt dan de medium of soft. Ofwel: de hard raakt sneller oververhit, is niet per se duurzamer, en bovendien langzamer.
(bron: https://www.formula1.com/...ix.3o8LI4veJkzwcmahujv1j8 )

In dat opzicht is Leclerc denk ik wel slim geweest door een setje mediums uit te sparen. Die single-run in Q3 snap ik dan weer niet omdat hij ook geen nieuwe set softs over heeft.

Het blijft echter frappant dat de soft band, die het nauwelijks een hele ronde in de Q volhoudt, als race band wordt voorspeld. 15 ronden met volle tanks is dan blijkbaar geen probleem, als er maar weer langzaam genoeg gereden wordt... |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Fauna op 01-06-2025 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
d-vine schreef op zondag 1 juni 2025 @ 09:15:
[...]

McLaren heeft er wat langer over gedaan dan een jaar om weer boven aan te staan. Personeel, nieuwe windtunnel en bv. een unieke uitvinding van de remmen.

Formule 1 is van de lange visie niet van korte termijn handelen en besluiten nemen.

[..]
Precies, daarom zeg ik. Stoppen met de ontwikkeling in de huidige RB. Je gaat dit gat niet meer overbruggen. Niemand kan de Mcl truc nog namaken en volgend jaar heb je er weinig meer aan. Denk dat Max ook liever nu 4de ipv 3de wordt in het WDC zodat dat hij meer kans voor 2026 heeft op de winst. Al zie ik dat met Ford overigens ook niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 21:40
Wat doet de verschillende setups met de bandenslijtage. Daar draait het vandaag om. Kwalificatie is 1, maar race de banden heelhuiden is 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Chocoball schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:02:
[...]

Word leuk voor Leclerc die geen soft banden meer over heeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:55
Brakius schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:20:
Wat doet de verschillende setups met de bandenslijtage. Daar draait het vandaag om. Kwalificatie is 1, maar race de banden heelhuiden is 2.
Als je naar het huidige seizoen kijkt dan heeft McLaren het daar juist ook vaak op orde. Minste banden slijtage van de grid (ook door voor aan te kunnen rijden)

Ik verwacht weer een groot gat naar p3 aan het einde als er geen gekke late safetycars ofzo komen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Ghost car returns for Spain! 👻
We take a look at Piastri 🆚 Norris in Q3 ⚔️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:07

Pinobigbird

doesn't share food!

Crysania schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:26:
[...]

Ik verwacht weer een groot gat naar p3 aan het einde als er geen gekke late safetycars ofzo komen
Dat zou zo maar eens kunnen ja. Ik gok dat Max met 40s achterstand op de winnaar Piastri binnenkomt op P3

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Crysania schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:26:
[...]

Als je naar het huidige seizoen kijkt dan heeft McLaren het daar juist ook vaak op orde. Minste banden slijtage van de grid (ook door voor aan te kunnen rijden)

Imola gemist? Daar had VER juist de beste banden slijtage en stond PIA ook op de pole....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
Inspired schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:16:
[...]

Precies, daarom zeg ik. Stoppen met de ontwikkeling in de huidige RB. Je gaat dit gat niet meer overbruggen. Niemand kan de Mcl truc nog namaken en volgend jaar heb je er weinig meer aan. Denk dat Max ook liever nu 4de ipv 3de wordt in het WDC zodat dat hij meer kans voor 2026 heeft op de winst. Al zie ik dat met Ford overigens ook niet gebeuren.
Zo lang het gat te overbruggen is gaat dit niet gebeuren. De McLarens zullen er elkaar maar eens afrijden en Max wint moet je dan kijken, het blijft sport ;)

Met RedBull Powertrains- Ford weet je het gewoon niet misschien hebben ze wel een raket motor gebouwd er zijn immers 45 mensen van Mercedes aangetrokken en 170 in totaal.
Ford had vroeger ook prima motoren gebouwd.
Daarnaast gaat de brandstof samenstelling ook een rol spelen.

Volgend jaar is niets meer dan speculeren, en dat wordt zoveel gedaan dat er altijd iemand kan zeggen zie je wel ik heb het verteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Just_I

What did you just say?

Ik heb sterk de gedachte dat Stroll bewust de Q heeft gereden zodat Drugovich niet in zijn plek kan rijden, gewoon omdat hij het kan. Als hij er al meerdere weken last van heeft is het gewoon niet logisch om de Q te rijden en vervolgens de race te laten en zijn team zo te benadelen.
Het team zal er niks negatiefs over zeggen maar die zullen ongetwijfeld balen van dit besluit en dat ze er niks aan konden/mochten doen.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Ryur schreef op zondag 1 juni 2025 @ 08:36:
[...]

Ze schuiven gewoon door.
Als hij uitviel tijdens de formatieronde, dan zou de plek leegblijven
Kleine aanvulling. Een uur voor de start wordt de definitieve startopstelling gepubliceerd. Tot die tijd schuiven ze op, daarna niet meer. Zie ook Monaco een paar jaar terug toen Leclerc vanaf pole zou starten maar bij de rondes naar de grid nog een probleem met de versnellingsbak bleek te hebben (na zijn Q crash). Pole bleef toen leeg en Verstappen startte nog steeds vanaf de P2 plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
G_Dragon schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:25:
[...]

Word leuk voor Leclerc die geen soft banden meer over heeft :p
Geen nieuwe, maar die hij nog heeft zijn gebruikt in de kwalificatie. Daar kan je nog prima op rijden in de race.

Wel slim van hem om nog 2 mediums over te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De alternatieve strategie (hard - soft) was wel erg sterk in de F2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:33
Stroll jr zijn exitstrategie is al gestart. Ik denk dat hij gaat stoppen voogende jaar (of uiterlijk daarna), en ikm hoop heel erg dat Max naar Aston Martin gaat. Dat zal dan van een andere eigenaar zijn (Aramco).
Stroll senior heeft dan denk ik gezien dat zijn zoon het hem niet heeft, en gaat weer ergens anders ondernemen....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-06 17:20
wowly schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:24:
Stroll jr zijn exitstrategie is al gestart. Ik denk dat hij gaat stoppen voogende jaar (of uiterlijk daarna), en ikm hoop heel erg dat Max naar Aston Martin gaat. Dat zal dan van een andere eigenaar zijn (Aramco).
Stroll senior heeft dan denk ik gezien dat zijn zoon het hem niet heeft, en gaat weer ergens anders ondernemen....
Waarom AM en zou Stroll sr. nog wel investeren in AM dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Treveo schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:32:
[...]

Imola gemist? Daar had VER juist de beste banden slijtage en stond PIA ook op de pole....
Hij zegt toch “vaak”?

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord