Inspired schreef op zondag 1 juni 2025 @ 08:13:
[...]
Het verschil is gewoon te groot. Hij zal nog wel eens een wedstrijd winnen misschien maar daarmee loopt hij niet genoeg in. Als ik RB was zou ik stoppen met de ontwikkeling van dit hok. Ze moeten alleen hopen dat Max blijft. Ik kan me goed voorstellen dat Max wat anders gaan doen. Binnen F1 of erbuiten.
Gelukkig gooit men bij RBR / Verstappen wat minder snel de handdoek in de ring. 😉
Het zal niet zo’n makkelijk jaar worden als 2 jaar geleden maar Verstappen nu al afschrijven lijkt me onverstandig als je McLaren heet.
Red Bull zal gewoon door blijven ontwikkelen en niet nu alles voor dit jaar stop zetten, dan weet je namelijk zeker dat er een krabbeltje ergens onder een contract wordt gezet en men Verstappen volgend jaar kwijt is.
RBR als achterhoede team beschouwen en alles op het conto van Verstappen schuiven is leuk maar de tweede rijder bij RBR is al jaren een probleem, een Albon is misschien te vroeg de nek om gedraaid maar een Perez (wat gewoon een paydriver was dankzij de centen van Telmex), Lawson, Tsunoda, Gasly…. Het zijn allemaal coureurs van het niveau Hulkenberg, Ocon e.d. en je gaat er simpelweg geen kampioenschap mee winnen en Verstappen staat er misschien goed op maar echte top coureurs waren het geen van allen, hooguit middelmaat op goede dagen.
Hadjar lijkt weer een beetje van een fatsoenlijk kaliber te zijn maar een Lawson is ook helemaal niets meer van over. Probleem met de tweede coureur bij RBR is dat ze zich allemaal illusies in het hoofd halen, zo ook een Tsunoda nu weer die gewoon bezwijkt onder de druk. RBR had gewoon een Sainz moeten contracteren en iedereen binnen het team die daar een andere mening over had moeten negeren.
Verstappen zijn kansen komen nog wel, tot die tijd is het bij blijven en hopen dat er bij McLaren nog wat gedonder komt, Norris is mentaal gezien een “de mindere” maar wel de snelste, Piastri lijkt nu wel de koele kikker maar heeft nog nooit onder serieuze druk gestaan.