True, daar las ik een beetje overheen, excuses
In imola lag Max na bocht 1 voorop wat erg scheelt in banden slijtage. Veel minder warmte doordat je kort op andere rijdTreveo schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:32:
[...]
Imola gemist? Daar had VER juist de beste banden slijtage en stond PIA ook op de pole....
Over het algemeen is de McLaren gewoon beter met de bandjes. Als Max vandaag ook de kop pakt na bocht 1 kan het er heel anders uitzien maar die kans acht ik erg klein
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Stroll is (mede) eigenaar van Aston Martin, niet alleen het raceteam. Uiteindelijk is Lawrence Stroll ook een zakenman en zal dan ook besluiten wat het beste is voor de zaak.cy-gor25 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:32:
[...]
Waarom AM en zou Stroll sr. nog wel investeren in AM dan?
Puntje bij paaltje is Max Verstappen een beter uithangbord voor je merk dan Lance Stroll.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Fijn dat ze dan die vleugel niet gebruiken tijdens de race
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
De kracht van McLaren doet mij toch veel denken aan de oppermachtige jaren van Mercedes. Altijd die front-row pakken en iedereen vecht om de derde plek.
Rondom de nieuwe regels voor de vleugels ben ik het eens met Hamilton. Veel geld uit laten geven, met 0,0 effect op de pikorde.
Rondom de nieuwe regels voor de vleugels ben ik het eens met Hamilton. Veel geld uit laten geven, met 0,0 effect op de pikorde.
Max gaat achter Newey aan. Lance Stroll wordt nu al uitgefaseerd. Felipe Drugovich mag de rest van het jaar afmaken.Just_I schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:50:
[...]
Stroll is (mede) eigenaar van Aston Martin, niet alleen het raceteam. Uiteindelijk is Lawrence Stroll ook een zakenman en zal dan ook besluiten wat het beste is voor de zaak.
Puntje bij paaltje is Max Verstappen een beter uithangbord voor je merk dan Lance Stroll.
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Niet eens. HAM rijdt voor spek en bonen. Alweer. Dat staat los van niet-legitieme zaken.Woudloper schreef op zondag 1 juni 2025 @ 12:00:
Mijn boefje is liev!
Misschien is het beter voor Stroll Sr. om te verkopen nadat hij Max gehaald heeft.wowly schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:24:
Stroll jr zijn exitstrategie is al gestart. Ik denk dat hij gaat stoppen voogende jaar (of uiterlijk daarna), en ikm hoop heel erg dat Max naar Aston Martin gaat. Dat zal dan van een andere eigenaar zijn (Aramco).
Stroll senior heeft dan denk ik gezien dat zijn zoon het hem niet heeft, en gaat weer ergens anders ondernemen....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Klein leuk feitje
Fernando Alonso has outqualified Lance Stroll for a 21st consecutive time.
— formularacers (@formularacers_) 31 mei 2025
The streak goes back to Hungary 2024.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Punten worden op zondag gegeven, en daar heeft Stroll er dit seizoen meer van. Dat is het enige feitje dat er toe doet.
Touché.RobertMe schreef op zondag 1 juni 2025 @ 12:21:
[...]
Punten worden op zondag gegeven, en daar heeft Stroll er dit seizoen meer van. Dat is het enige feitje dat er toe doet.
Het helpt echter ook niet mee dat Fernando al 3 DNFs heeft dit seizoen, waarvan 2 door technisch falen.
En in 2024 stond hij aanzienlijk hoger in het WDC (70pt/9e vs 24pt/13e)
[ Voor 10% gewijzigd door Fauna op 01-06-2025 12:37 ]
Wat een domme actie van Stroll om wel de kwalificatie te rijden en nu af te haken vanwege de pijn. Niet dat Aston punten zal verwachten met Drugovich, maar dit is kostbare ervaring die Drugovich door de neus wordt geboord.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Of een slimme zet van pappa om te voorkomen dat Drugovich best prima invalt en er over 1 of 2 races vragen zijn waarom zijn oogappeltje uberhaupt zo lang in de auto zit terwijl Drugovich beter is.Grrrrrene schreef op zondag 1 juni 2025 @ 12:35:
Wat een domme actie van Stroll om wel de kwalificatie te rijden en nu af te haken vanwege de pijn. Niet dat Aston punten zal verwachten met Drugovich, maar dit is kostbare ervaring die Drugovich door de neus wordt geboord.
Ik geloof daar niks van.Speedster schreef op zondag 1 juni 2025 @ 12:06:
[...]
Max gaat achter Newey aan. Lance Stroll wordt nu al uitgefaseerd. Felipe Drugovich mag de rest van het jaar afmaken.
Omdat het team Aston Martin gewoon blijft bestaan, maar de geldschieter veranderd. Als je niets investeerd in het team wordt het steeds minder waard. Daarnaast heeft het team zelf heeft ook lange termijn plannen en de geldschieter moet hier dan wel/niet in investeren.cy-gor25 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 11:32:
[...]
Waarom AM en zou Stroll sr. nog wel investeren in AM dan?
Ik denk dat het race avontuur van Lance wel een beetje op zijn einde loopt. Het is geen slechte coureur, maar zeker geen winnaar in het f1 veld momenteel. Die plaats ligt in het team bij Alonso.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Tja, we kunnen van alles bedenken. De meest logische verklaring is: Stroll had al een tijdje last, het ging prima, totdat hij de kwalificatie reed. Toen ging het opeens niet meer. En toen werd dit besluit genomen.Just_I schreef op zondag 1 juni 2025 @ 10:39:
Ik heb sterk de gedachte dat Stroll bewust de Q heeft gereden zodat Drugovich niet in zijn plek kan rijden, gewoon omdat hij het kan. Als hij er al meerdere weken last van heeft is het gewoon niet logisch om de Q te rijden en vervolgens de race te laten en zijn team zo te benadelen.
Het team zal er niks negatiefs over zeggen maar die zullen ongetwijfeld balen van dit besluit en dat ze er niks aan konden/mochten doen.
Dan kan je dus niks meer want je reserverijder kan niet worden ingezet.
Ok, daar zit wel wat in. Ik zou het wel mooi vinden overigens, Max bij AM de boel opbouwen samen met Honda en Newey....Help!!!! schreef op zondag 1 juni 2025 @ 12:07:
[...]
Misschien is het beter voor Stroll Sr. om te verkopen nadat hij Max gehaald heeft.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Incl opleiding en andere raceklasses. Daar zit ook meer toekomst (voor hem) in dan bij RedBull.wowly schreef op zondag 1 juni 2025 @ 12:56:
[...]
Ok, daar zit wel wat in. Ik zou het wel mooi vinden overigens, Max bij AM de boel opbouwen samen met Honda en Newey....
Nja tot nu toe doet zijn oogappeltje het beter dan AlonsoRobertMe schreef op zondag 1 juni 2025 @ 12:40:
[...]
Of een slimme zet van pappa om te voorkomen dat Drugovich best prima invalt en er over 1 of 2 races vragen zijn waarom zijn oogappeltje uberhaupt zo lang in de auto zit terwijl Drugovich beter is.
Scoreboard journalistiek. Ja Stroll heeft meer punten maar is zeker niet de betere coureur van de twee, alle statistieken wijzen Alonso als beter aan behalve de huidige WK stand.TinusXIII schreef op zondag 1 juni 2025 @ 13:03:
[...]
Nja tot nu toe doet zijn oogappeltje het beter dan Alonso
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Maar iedereen was verbaasd dat hij in 2023 meteen aan de seizoensstart verscheen. En het was ook toen wel bekend dat daar risico's aan zaten. En als je de boel niet goed laat genezen schijnt het ook weer terug te komen. Dus toen een paar weken terug de klachten begonnen waren dat de eerste tekenen aan de wand. Toen hadden ze dus al eerder moeten ingrijpen, en niet doorgaan totdat het echt niet meer kan.Tk55 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 12:55:
[...]
Tja, we kunnen van alles bedenken. De meest logische verklaring is: Stroll had al een tijdje last, het ging prima, totdat hij de kwalificatie reed. Toen ging het opeens niet meer. En toen werd dit besluit genomen.
Dan kan je dus niks meer want je reserverijder kan niet worden ingezet.
En dat schijnt ook half een FIA probleem te zijn? In 2023 heeft die wel opnieuw een extraction test moeten doen. Maar die kun je gewoon oneindig achter elkaar doen en "uiteindelijk" is die binnen de gestelde tijd uit de auto gekomen. Ook daar had dus al geconstateerd kunnen worden dat het wellicht medisch onverantwoord was om hem te laten zijden. En als een coureur, zeker met klachten/medische issues (/na herstel van een operatie) niet door de test komt moet die maar 1 race of een week uitzitten voordat die opnieuw de test kan doorlopen.
Nu al? Man, dat is jaren overdue.Speedster schreef op zondag 1 juni 2025 @ 12:06:
[...]
Max gaat achter Newey aan. Lance Stroll wordt nu al uitgefaseerd. Felipe Drugovich mag de rest van het jaar afmaken.
Een waarschuwing voor Aston Martin voor het niet wegen in kwalificatie.

En de goedkeuring dat Stroll niet meedoet vandaag.

Hoe zouden ze zoiets kunnen afkeuren überhaupt? Serieus: ik ben verbaasd dat zoiets een verzoek is dat ingewilligd moet worden.Chocoball schreef op zondag 1 juni 2025 @ 13:30:
[Afbeelding]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
In dit geval is dat natuurlijk een formaliteit, maar er zullen vast situaties denkbaar zijn waarbij het dubieuzer is dat iemand zich terugtrekt. Dus daar hebben ze dan een regeltje voor.Grrrrrene schreef op zondag 1 juni 2025 @ 13:31:
[...]
Hoe zouden ze zoiets kunnen afkeuren überhaupt? Serieus: ik ben verbaasd dat zoiets een verzoek is dat ingewilligd moet worden.
Op niet deelnemen staat een boete. Tenzij er sprake is van overmacht. Wat hier dus het geval is.Grrrrrene schreef op zondag 1 juni 2025 @ 13:31:
[...]
Hoe zouden ze zoiets kunnen afkeuren überhaupt? Serieus: ik ben verbaasd dat zoiets een verzoek is dat ingewilligd moet worden.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Monaco P11 t/m P20 op zondag: “ehh, fuck this, zwembad klinkt leuker”Grrrrrene schreef op zondag 1 juni 2025 @ 13:31:
[...]
Of elk team met enig respect voor mensenrechten tijdens Saudi-Arabië, Bahrein, Qatar…
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Klopt het eigenlijk wel dat AM geen reserve mag inzetten omdat die reserve zich niet heeft gekwalificeerd? IIRC is de regel dat diegene een sessie, gedurende het weekend, gereden moet hebben? Als AM dus slim was geweest hadden ze Drugovich ook FP1 kunnen laten rijden, en hadden ze daarmee een rookie FP1 afgetikt. Nu Stroll dan niet verder kan hadden ze Drugovich wel kunnen inzetten. Immers heeft die dan aangetoond competitief te zijn (binnen 107% te rijden). Maar start die uiteraard achteraan want geen tijd gezet in de kwalificatie.
🔎 A look at the lower downforce Red Bull rear wing Max Verstappen ran in qualifying yesterday versus Yuki Tsunoda.
— The Race (@wearetherace) 1 juni 2025
Tsunoda's pitlane start means he's now on that same lower downforce wing. pic.twitter.com/2CioPltrLx
Final start grid
:strip_exif()/f/image/eUMY1xli4ap466HipfAmhKbG.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 66% gewijzigd door d-vine op 01-06-2025 14:05 ]
Leuk verschil, McLaren had voor de Q juist beide wagens naar de hogere downforce vleugel gezet.
De reservecoureur moet tenminste 1 sessie hebben deelgenomen.RobertMe schreef op zondag 1 juni 2025 @ 14:01:
Klopt het eigenlijk wel dat AM geen reserve mag inzetten omdat die reserve zich niet heeft gekwalificeerd? IIRC is de regel dat diegene een sessie, gedurende het weekend, gereden moet hebben? Als AM dus slim was geweest hadden ze Drugovich ook FP1 kunnen laten rijden, en hadden ze daarmee een rookie FP1 afgetikt. Nu Stroll dan niet verder kan hadden ze Drugovich wel kunnen inzetten. Immers heeft die dan aangetoond competitief te zijn (binnen 107% te rijden). Maar start die uiteraard achteraan want geen tijd gezet in de kwalificatie.
Of het de Q of een van de FP's is maakt niks uit.
En dat heeft Drugovich niet, dus maar 1 AM auto.
---
Zo was eens voor Hongarije Paul Di Resta als reserve coureur voor Massa (lang lang lang geleden!). Die hadden alleen Q gereden.
Maar je hoeft niet perse een Q te rijden, een FP1 is ook voldoende.
En Drugovich is geen Rookie meer voor de "Vrije trainingen". Heeft al meerdere vrije trainingen gereden en valt dus niet meer onder die Rookie-regel.
[ Voor 18% gewijzigd door Ryur op 01-06-2025 14:11 ]
Nee uiteraard. Dat Drugovich niet mag rijden nu die geen enkele sessie gereden heeft spreekt voor zich.Ryur schreef op zondag 1 juni 2025 @ 14:09:
[...]
De reservecoureur moet tenminste 1 sessie hebben deelgenomen.
Die voorbeelden (Di Resta i.p.v. Massa, De Vries i.p.v. Albon, Bearman i.p.v. Sainz) was wel allemaal met Q inderdaad (en in ieder geval De Vries & Bearman de hele zaterdag, Di Resta weet ik niet meer of dat Q only was of ook FP3).Zo was eens voor Hongarije Paul Di Resta als reserve coureur voor Massa (lang lang lang geleden!). Die hadden alleen Q gereden.
Ik wist niet dat er een max aan het aantal FP1 sessies zat? En die dan niet meer telt. Rio Harikawa zal dan ook snel een "probleempje" worden. Dit seizoen meen ik al 3 of 4 keer? En Abu Dhabi vorig jaar ook al.En Drugovich is geen Rookie meer voor de "Vrije trainingen". Heeft al meerdere vrije trainingen gereden en valt dus niet meer onder die Rookie-regel.
Over Drugovich, hoeveel heeft die er dan wel niet gereden als die niet meer als rookie wordt beschouwd. Ik kom weinig hierover tegen overigens als ik een beetje zoek, maar dat een rookie er in een seizoen er max 4 kan doen (2 per auto) maar niks over een maximum aantal überhaupt over meerdere seizoenen.Ryur schreef op zondag 1 juni 2025 @ 14:09:
[...]
---
Zo was eens voor Hongarije Paul Di Resta als reserve coureur voor Massa (lang lang lang geleden!). Die hadden alleen Q gereden.
En Drugovich is geen Rookie meer voor de "Vrije trainingen". Heeft al meerdere vrije trainingen gereden en valt dus niet meer onder die Rookie-regel.
Het gaat om maximaal, volgens mij 3, gereden races dat je nog als rookie telt. Het maakt niet uit hoeveel vrije trainingen je hebt gereden volgens mij.Ryur schreef op zondag 1 juni 2025 @ 14:09:
[...]
---
Stat of the day: Only 3 drivers EVER have won in Barcelona from outside the front row... • Michael Schumacher (P3, 1996) • Max Verstappen (P4, 2016) • Fernando Alonso (P5, 2013) Verstappen could become the first with multiple wins from outside the front row in Barcelona.
— Daniel Valente 🏎️ (@f1guydan.bsky.social) 31 mei 2025
:strip_exif()/f/image/ol6nYYEIr0x0T2YLOVtGeGxM.jpg?f=fotoalbum_large)
Waait wel weer lekker als ik naar de vlaggen kijk
Ach ja, Max kan zomaar weer winnen als de voorste twee net als in 2016 een clash hebben. History repeats itself.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Yuki p5 confirmed
Waarom heet lance stroll officieel Lance Strulovitch?
Vader heet stroll en moeder callens.
Vader heet officieel ook Strulovic.retrey schreef op zondag 1 juni 2025 @ 14:32:
Zijn vader heet Sheldon Strulovicretrey schreef op zondag 1 juni 2025 @ 14:32:
rare rendition van het volkslied op gitaar. Het heeft wel wat. Volgend jaar de bardcore versie
Dat klonk goed: het volkslied gespeeld met al die gitaren!
Hopen op een eerste paar mooie ronden en een leuke finish. Wat er tussenin gebeurt zal wel weer banden managen worden. 
Veel plezier allemaal!
Veel plezier allemaal!
"When you grow up your heart dies"
We zitten er weer klaar voor! Fijne race allen!
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Fijne race iedereen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Altijd nog beter dan die Heineken bekers in stervorm die we een aantal jaar terug zo vaak zagen.d-vine schreef op zondag 1 juni 2025 @ 14:48:
Weer een fantasieloze beker met de layout van het circuit
Here we go, have fun all!
Denk MCL 1-2, en Leclerc als verrassende derde.
Denk MCL 1-2, en Leclerc als verrassende derde.
Het nog vijf minuten te gaan moment is daar. Telefoon gaat weg en de ogen gaan op de race. Tot straks allemaal en een fijne race!
Lang leve drum ‘n bass trouwens.
Lang leve drum ‘n bass trouwens.
[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 01-06-2025 14:56 ]
Yes fijne race allemaal hier, tot straks
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Veel plezier allemaal. Ik hoop dat de spanning niet beperkt blijft tot de eerste twee bochten.
Euhm, dit feitje geldt toch ook voor als Alonso hem wint vandaag?
Gewoon beide nietTinusXIII schreef op zondag 1 juni 2025 @ 14:53:
[...]
Altijd nog beter dan die Heineken bekers in stervorm die we een aantal jaar terug zo vaak zagen.
Yay, Berrrrrrnie zit ook weer bij race control. Dat wordt weer genieten.
Veel plezier mensen!
Veel plezier mensen!
Goedemiddag! Veel kijkplezier iedereen! Hier de uitdaging of het geven van een flesje uitgesteld kan worden tot rondje 10 en / of de eerste SC als die eerder komt dan ronde 10.
Hopelijk word het geen saaie optocht race!
Have fun allemaal. Benieuwd hoe de 1e ronde gaat zijn en of Max ons kan verrassen. Ook benieuwd hoe HAM het gaat doen en of LEC hem gaat inhalen.
Lets goo Max!!!
Lets goo Max!!!
Het zou bijna 30 graden zijn en de baan 50 graden.
Eventuele soft banden gaan dus ongeveer een sector werken.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Prioriteiten!StefanVerkerk schreef op zondag 1 juni 2025 @ 14:58:
Goedemiddag! Veel kijkplezier iedereen! Hier de uitdaging of het geven van een flesje uitgesteld kan worden tot rondje 10 en / of de eerste SC als die eerder komt dan ronde 10.
Je kunt ze niet vroeg genoeg (aan)leren!
Veel kijkplezier, op naar de eerste bocht
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ferrari rijdt zijn eigen race. De eeuwige strijd tussen coureur en de pitwall.MC_Sparkles schreef op zondag 1 juni 2025 @ 14:59:
Have fun allemaal. Benieuwd hoe de 1e ronde gaat zijn en of Max ons kan verrassen. Ook benieuwd hoe HAM het gaat doen en of LEC hem gaat inhalen.
Lets goo Max!!!
Nu hopen op een herhaling van 2016

Vaak bu'j te bang!
Meen je? Wauw dat word leuk!DaniëlWW2 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 14:59:
En bijna het hele veld gaat op soft startenDaniëlWW2 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 14:59:
Two stopper dus.DutchCrownNL schreef op zondag 1 juni 2025 @ 15:00:
[...]
En bijna het hele veld gaat op soft starten
Wauw dus McLaren had gewoon nog een heel nieuw setje over.
Gelukkig rijden ze nu op een echt circuit.
Waar je alsnog niet kan inhalen.

100% met je eens!
Max heeft ook nog een nieuwe set softs.TinusXIII schreef op zondag 1 juni 2025 @ 15:02:
Wauw dus McLaren had gewoon nog een heel nieuw setje over.
5 seconden langzamer rijden werkt hier niet. Dan wordt je wel ingehaald
Max > P2.
dat roord ging heel snel uit
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Mooie opening weer!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2025
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |