[F1 2025] Race 4 GP van Bahrein Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 50.643 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchFlamingo
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 28-05 18:43
Wat een ontzettend leuke race was dit. Overstijgt Suzuka ten volste. De druk op de leider was vele malen minder maar de actie op de rest van het veld was er in overmaat.

Vooral de HAAS'en deden het goed. En Alpine natuurlijk. Eindelijk ook hun eerste punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:57

Mad-Matt

TheDoctor#2181

DutchFlamingo schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:28:
Wat een ontzettend leuke race was dit. Overstijgt Suzuka ten volste. De druk op de leider was vele malen minder maar de actie op de rest van het veld was er in overmaat.

Vooral de HAAS'en deden het goed. En Alpine natuurlijk. Eindelijk ook hun eerste punten.
Dat was inderdaad tof, veel druk op coureurs (rond P10 was het intens), al vond ik het inhalen wel beperkt. Leuk voor Alpine dat ze het zo goed deden, is lang geleden.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:56

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ajOPB8AxSKFNZ7I941Hc1aFG8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lN6hdH08Tp4nHRJ3TbcCvFVh.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:35
Tja, het zou zomaar kunnen dat Max naar Mercedes gaat. Het contract van Russell loopt na komend seizoen af en er is interesse van Cadillac voor Russell, maar dat is er ook voor Perez.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Barfman schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:43:
Tja, het zou zomaar kunnen dat Max naar Mercedes gaat. Het contract van Russell loopt na komend seizoen af en er is interesse van Cadillac voor Russell, maar dat is er ook voor Perez.
Perez is een slimme keuze, Mexico kan wel eens belangrijk zijn voor Cadillac en een Europese coureur is mogelijk commercieel ook een goede keuze, maar of Russel dat dan is. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:17
sjaool schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:55:
[...]

Uhm, nee. Ze doen echt alles rondom de tijdwaarneming. Ze leveren alle hardware en software. Dat hebben ze al eerder gedaan alleen zijn ze denk ik een beetje roestig. ;) Ze zijn dus niet puur een naamsponsor.
Op F1TV hebben ze hier een tijd terug een video over gepubliceerd. En daarin werd IIRC 0x de naam Rolex genoemd. Als Rolex / Tag dus echt alles hiervoor leveren dan zou dat dus ook wel benoemd worden. Maar het is dus 100% de verantwoordelijkheid van FOM en zij doen dit allemaal in house (/wordt gedaan vanuit het Event Technical Center. Oftewel "de grote tent met F1 op het dak die op elk circuit aanwezig is").

Edit: blijkbaar ook in podcast vorm: https://www.formula1.com/...nd.5qzycCnnJg5zXJXDrWXJpd

[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 14-04-2025 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchFlamingo
[...]

Uhm, nee. Ze doen echt alles rondom de tijdwaarneming. Ze leveren alle hardware en software. Dat hebben ze al eerder gedaan alleen zijn ze denk ik een beetje roestig. ;) Ze zijn dus niet puur een naamsponsor.
Heb je hierbij een bron?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik zou het hilarisch vinden als Max dan naar Mercedes gaat en blijkt dat hij er daar veel minder van bakt omdat de auto niet naar zijn voorkeur is ontwikkeld jaren lang.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-07 23:36

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ReVision. schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:07:
Ik zou het hilarisch vinden als Max dan naar Mercedes gaat en blijkt dat hij er daar veel minder van bakt omdat de auto niet naar zijn voorkeur is ontwikkeld jaren lang.
Kan ie driver of the day worden a la Ham.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:37

Bullet NL

Eigen Wijs

Waarom is dit hilarisch?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Hilarisch wat betreft het hele Red Bull debacle van de afgelopen 7 jaar.

Dan is eindelijk direct duidelijk waarom elke 2e rijder faalt bij Red Bull, omdat die auto specifiek en enkel voor Verstappen zijn rijstijl is ontwikkeld. Al die rijder wissels de afgelopen jaren waren dus compleet nutteloos.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFlamingo
Waar hij inderdaad baat bij heeft gehad is dat ze de auto bouwen zodat hij er sterk mee is. Max is bij Red Bull wel behoorlijk ingekapseld.

Daarom is het interessant om hem nu bijvoorbeeld in een RB te zetten. Kijken of hij daarin heel veel beter is dan een Hadjar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:39
DutchFlamingo schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:19:
[...]

Waar hij inderdaad baat bij heeft gehad is dat ze de auto bouwen zodat hij er sterk mee is. Max is bij Red Bull wel behoorlijk ingekapseld.

Daarom is het interessant om hem nu bijvoorbeeld in een RB te zetten. Kijken of hij daarin heel veel beter is dan een Hadjar.
Alleen dat gaan ze nooit doen, want dan hebben ze geen fallback meer als er iemand ziek wordt. Voor zover ik weet mogen er per team max 4 coureurs rijden in een seizoen. Door de swap van Lawson en Tsunoda staan beide al op 3 effectief. Als ze Max met zeg Hadjar wisselen staan ze beide op 4 en als er dan iemand ziek raakt hebben ze een coureur te kort. Als ze Max wisselen met Lawson kan RBR nog eventueel een beroep doen op een 4e van buiten maar RB niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ReVision. schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:15:
[...]

Dan is eindelijk direct duidelijk waarom elke 2e rijder faalt bij Red Bull, omdat die auto specifiek en enkel voor Verstappen zijn rijstijl is ontwikkeld. Al die rijder wissels de afgelopen jaren waren dus compleet nutteloos.
Iedereen blijft ontkennen dat de auto speciaal voor Max is gebouwd. Max heeft wel een bepaalde voorkeur waarop de auto ingesteld is. Dus ik denk niet dat we het ooit echt zullen weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Het logo naast de klok is puur een sponsor ding.

Wie in de achtergrond de timing loops etc doet staat daar los van. Kan zijn dat het nu toevallig beiden Tag Heuer is?
Als de F1/FOM van sponsor wisselt gaan ze echt niet alle hard en software op alle circuits vervangen :)

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 14-04-2025 14:58 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
ReVision. schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:15:
[...]

Behalve dan dat Verstappen ook gewoon herkend en erkend dat de auto onbestuurbaar is. Beetje gek als ze dat naar de wensen/rijstijl van Verstappen doen. Enn als hij dat vervolgens aangeeft ook niet even terug zouden gaan naar de "versie" waar die wel mee overweg kon. Blijkbaar is er dan toch iets anders dat het team drijft om de auto te ontwikkelen zoals die ontwikkeld is, en is dat dus niet de input van Verstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:27:

Behalve dan dat Verstappen ook gewoon herkend en erkend dat de auto onbestuurbaar is. Beetje gek als ze dat naar de wensen/rijstijl van Verstappen doen. Enn als hij dat vervolgens aangeeft ook niet even terug zouden gaan naar de "versie" waar die wel mee overweg kon. Blijkbaar is er dan toch iets anders dat het team drijft om de auto te ontwikkelen zoals die ontwikkeld is, en is dat dus niet de input van Verstappen.
Dat de auto nu niet bestuurbaar is doet niets af aan de stelling dat de auto al die jaren lang naar Verstappen zijn wensen en eisen is ontwikkeld.

hoi

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ReVision. schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:33:
Dat de auto nu niet bestuurbaar is doet niets af aan de stelling dat de auto al die jaren lang naar Verstappen zijn wensen en eisen is ontwikkeld.
Krijgen we die onzin weer.

VERSTAPPEN: RED BULL NOT DESIGNED AROUND MY DRIVING STYLE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
En hun conclusie is dus hetzelfde:
“It doesn’t mean that the car is explicitly designed for him, but it does mean that making the fastest car he can still cope with – no matter how extreme it might be for drivers with different driving styles – has been Red Bull’s most logical path to success in recent years.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Als je enkel de conclusie leest en niet het hele artikel dan kan ik je ook niet helpen. Die conclusie komt niet overeen met wat er in het artikel door o.a. Horner wordt verteld.

Als je specifiek voor Verstappen de auto puur zo snel mogelijk ontwikkeld ook al gaat dat ten kosten van de bestuurbaarheid (waar Verstappen beter mee om kan gaan) dan ontwikkeld je dus de auto naar zijn wensen.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:46
backupdevice schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:00:
[...]

Ik zie AM niet gebeuren. Denk dat Max voor een works team gaat kiezen.
AM wordt in feite een works team aangezien ze de enige zijn die met Honda rijden. En daar heeft Max natuurlijk wel wat mee.

Van de andere kant is dat direct ook het grootste nadeel voor AM/Honda.. er rijden maar 2 auto's met die motor rond in 2026.
Hetzelfde geldt - in iets mindere mate- voor Red Bull Power Trains waar er 4 auto's met die motor rijden. Toch dubbel zoveel data/info als Honda. Als je dat echter vergelijkt met
Mercedes: Mercedes, McLaren, Alpine+ Williams = 8 auto's
Ferrari: Ferrari, Haas, Cadillac = 6 auto's
Dan heb je nog Audi, waarvan het helemaal de vraag gaat zijn wat ze voor elkaar krijgen, met 1 team dus 2 autos..

Mercedes krijgt dus 8 keer zoveel informatie binnen als Honda. Waarbij die ook nog eens over 4 teams verdeeld is waardoor je eigenlijk nog veel meer informatie krijgt vanwege verschillende design filosofiën van de auto. En dan heb je nog eens het team dat bij de vorige grote regelwijziging voor motoren als allerbeste uit de bus kwam + het team dat net 2 keer een WCC won.

Als Honda er niet in 1 keer staat, gaan ze net als de vorige keer waarschijnlijk wat tijd nodig hebben om bij te trekken. Mercedes zou dat sneller moeten kunnen.
RBPT is wat mij betreft heel erg afwachten. Ze kunnen door met kennis van de Honda motor, maar wat Ford gaat toevoegen aan waarde voor het hybride stuk is afwachten.

Als ik Max was, zou ik gokken op Mercedes. Met HAM weg daar, denk ik dat ze Russell net zo makkelijk de laan uitsturen als Ferrari met Sainz gedaan heeft. En dan kan ANT nog een paar jaartjes van de meester leren.

Hij kan natuurlijk ook simpelweg 2026 nog even afwachten om de verhoudingen te zien en dan zijn sollicitatiebrief sturen :+

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 11:48

backupdevice

Boeh!

Beetje een Lewis idee bedoel je.

Zal heus wel een gewenning zijn, maar ook dat geldt imho dat Merc het design gaat aanpassen aan mensen zoals Max.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 11:48

backupdevice

Boeh!

sanderb schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:21:
[...]

AM wordt in feite een works team aangezien ze de enige zijn die met Honda rijden. En daar heeft Max natuurlijk wel wat mee.

Van de andere kant is dat direct ook het grootste nadeel voor AM/Honda.. er rijden maar 2 auto's met die motor rond in 2026.
Hetzelfde geldt - in iets mindere mate- voor Red Bull Power Trains waar er 4 auto's met die motor rijden. Toch dubbel zoveel data/info als Honda. Als je dat echter vergelijkt met
Mercedes: Mercedes, McLaren, Alpine+ Williams = 8 auto's
Ferrari: Ferrari, Haas, Cadillac = 6 auto's
Dan heb je nog Audi, waarvan het helemaal de vraag gaat zijn wat ze voor elkaar krijgen, met 1 team dus 2 autos..

Mercedes krijgt dus 8 keer zoveel informatie binnen als Honda. Waarbij die ook nog eens over 4 teams verdeeld is waardoor je eigenlijk nog veel meer informatie krijgt vanwege verschillende design filosofiën van de auto. En dan heb je nog eens het team dat bij de vorige grote regelwijziging voor motoren als allerbeste uit de bus kwam + het team dat net 2 keer een WCC won.

Als Honda er niet in 1 keer staat, gaan ze net als de vorige keer waarschijnlijk wat tijd nodig hebben om bij te trekken. Mercedes zou dat sneller moeten kunnen.
RBPT is wat mij betreft heel erg afwachten. Ze kunnen door met kennis van de Honda motor, maar wat Ford gaat toevoegen aan waarde voor het hybride stuk is afwachten.

Als ik Max was, zou ik gokken op Mercedes. Met HAM weg daar, denk ik dat ze Russell net zo makkelijk de laan uitsturen als Ferrari met Sainz gedaan heeft. En dan kan ANT nog een paar jaartjes van de meester leren.

Hij kan natuurlijk ook simpelweg 2026 nog even afwachten om de verhoudingen te zien en dan zijn sollicitatiebrief sturen :+
In feite blijft AM een klant van Honda.

Ik zie Max niet bij RB blijven. Het platform waarop deze auto is gebouwd heeft sinds lange tijd iets in het design zitten wat al begin vorig jaar als probleem is aangeven door Team Max. Vooral Jos is daar heel erg vocaal over geweest, vooral omdat RB dit steeds wegwuifde. Max haalde nog wel goede resultaten maar dat kwam door Max en niet door de auto.

Deze problemen zitten in het design en zijn gewoon niet op te lossen zonder vanaf scratch te beginnen. Anders had RB dit allang opgelost.

Daarnaast zijn de signalen vanuit RBPT niet positief. Dus zit je in een team wat geimplodeerd is door politieke spelletjes, geile principals, talend drain, falend platform en een motor die niet opgewassen is tov de concurrentie.

Zet daarbij de interesse van AM en Merc tegenover......

[ Voor 17% gewijzigd door backupdevice op 14-04-2025 14:31 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Uit je gelinkte verhaal:
Verstappen has been the only driver consistently delivering them in recent years and that inevitably has shaped Red Bull’s car development in a certain direction. It makes sense for the team to follow that direction, as Verstappen is Red Bull's only chance to compete at the front currently. The car needs to be as fast as possible in his hands. It doesn’t mean that the car is explicitly designed for him, but it does mean that making the fastest car he can still cope with – no matter how extreme it might be for drivers with different driving styles – has been Red Bull’s most logical path to success in recent years.
Verstappen zegt dat ie de snelste auto wil. RBR zegt dat ze de snelste auto willen bouwen. So far, so good.

Verstappen is beter dan heel veel anderen in auto's met bepaalde karakteristieken.
Albon once described it as a computer mouse set to 100% sensitivity: incredibly responsive, but also incredibly unforgiving with a sharp front end and loose rear.
Binnen RBRs huidige design-filosofie is dat randje opzoeken blijkbaar de snelste optie. Gevolg: de wagen heeft veel potentieel, maar niet iedereen weet dat te benutten. Er is een balans tussen snel en handelbaar en voor Max ligt die grens met deze setup ergens anders dan voor andere coureurs. Max is snel met een snelle maar enorm moeilijk te hanteren wagen, anderen niet.

En vanaf hier wordt het een semantische en eigenlijk zinloze discussie: is de auto zoals ie is omdat Max daarmee kan omgaan? Jazeker. Is ie dan "designed for Max", of is ie "designed for speed"? Allebei is even waar. Zal het Max interesseren of het dit "responsive met loose rear end" design is of iets anders? Mijn vermoeden: nee, als het maar werkt en hij mee kan doen om de knikkers. Heeft Max afgedwongen dat ie per se dit wil? Waarschijnlijk niet direct, zie vorige zin, maar wel indirect door zijn prestaties.

Tot ergens vorig jaar werkte dit. Max wist het potentieel in dit ontwerp te benutten en was snel. Het over een andere boeg gooien, zodat een andere coureur er ook mee om kan gaan betekent inleveren op responsiveness en dat moet je dan elders goedmaken.

Andere teams zitten echter niet stil. Jaar in jaar uit vasthouden aan deze filosofie, die steeds extremer moet worden toegepast om vooraan te blijven, is een risico..En ik meen hier al eens gelezen te hebben dat iemand bij RBR aangaf dat er niet werd gezocht naar oplossingen voor kleine issues omdat Max daar omheen wist te werken op de baan. Als dan blijkt dat een ander design uiteindelijk verder doorontwikkeld kan worden, zit je op een dood spoor. McLaren en co lijken die alternatieve route te hebben gevonden.

Dat is lang te tolereren zolang Max wint, maar zodra dat niet gebeurt, heb je een forse achterstand in te halen voor het volgende seizoen. En dat zie je al veel eerder in de prestaties van de tweede rijder. Er zijn dan twee opties: door op de ingeslagen weg en hopen dat Max het nog een keer weet te flikken of de wagen minder extreem maken, Max zal wat inleveren, een tweede rijder zal sneller worden want beter handelbaar ten koste van rauw potentieel. En misschien biedt dat dan ruimte voor een beweging naar wat werkt voor sommige andere teams.

Ik vermoed dat men het risico van optie 1 heeft genomen want 2026 regels zit er toch aan te komen. Dan maar hopen dat Max het volhoudt, eventueel 2025 als verlies accepteren en hopen op beter na de gedeeltelijke reset die volgend seizoen komt. Maar ik denk ook dat ze inmiddels doorhebben dat Max het waarschijnlijk niet gaat redden op veel circuits, dus dan wordt het onderzoeken van andere opties, ook naar 2026 toe, wellicht interessanter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
ReVision. schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:10:
Als je enkel de conclusie leest en niet het hele artikel dan kan ik je ook niet helpen. Die conclusie komt niet overeen met wat er in het artikel door o.a. Horner wordt verteld.

Als je specifiek voor Verstappen de auto puur zo snel mogelijk ontwikkeld ook al gaat dat ten kosten van de bestuurbaarheid (waar Verstappen beter mee om kan gaan) dan ontwikkeld je dus de auto naar zijn wensen.
Waar maak je uit op dat ik alleen de conclusie heb gelezen? Ik deel alleen de conclusie, want dat is, je raad het niet: de conclusie.

Ze ontwikkelen de auto zo snel mogelijk, ongeacht wie, maar voor Verstappen kunnen ze daar in verder gaan. Dat is wat anders dan dat die voor Verstappen is ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 28-07 15:59
Het is natuurlijk niet zo dat Max niet meer met een auto overweg kan als hij niet helemaal naar zijn wens is afgesteld. 2022 en de eerste helft van 2023 was de auto meer in balans en is Max toch WK geworden.
Halverwege 2023 is men de ontwikkelingsrichting op bochtenwerk gaan afstellen.
- De auto moest sneller de bocht om kunnen door een specifieke luchtstroom te genereren bij het aanremmen
- je ziet duidelijk in de onboards sinds 2023 halverweg tot nu hoe de neus van de auto duikt . Daardoor wordt de achterkant licht en zou je in theorie beter bochtenwerk in de typische start-stop circuits van Tilke moeten krijgen
- dat idee is echter te ver doorgeschoten. 2024 hebben ze het nog net gered de coureurs titel te pakken, maar de constructeurstitel was weg omdat Perez hier niets mee kon.
- Enige voordeeltje, de budgetcap is iets losser nu ze niet kampioen zijn, men kán geld aan updates besteden. Probleem1 is dat je nog steeds met een instabiele auto begint, Probleem2 is dat vanwege interne politiek men een rookie voor de bus gegooid heeft als Max teamgenoot

Men heeft de karakteristiek van de auto in Bahrein willen counteren door meer op onderstuur af te stellen, maar nu schiet men te ver naar de andere kant door en roteert de auto helemaal niet meer. Gevolg, onderstuur, verhoogde bandenslijtage, oververhitte remmen en een coureur met moordneigingen. De hitte verergert dat ook nog eens.

Geen idee wanneer er updates gepland zijn (imola waren de geruchten) maar op deze voet verder gaan betekent dat hij rond kan gaan kijken naar een ander team. Voor wanneer ben ik even kwijt, zijn contract liep iig tot 2028, maar er zouden clausules in zitten dat hij vrij man is als de auto niet meer competitef is. Wat RBR nu voor zichzelf moet oplossen: teveel geld uitgeven om Max binnenboord te kunnen houden en zo de boot missen voor 2026 (nieuwe regels) of a la Haas in 2023 dit seizoen weggooien om alles op een nieuwe auto te zetten. Diezelfde afweging moet Max natuurlijk ook maken om niet in een Alonso situatie van verkeerde teamkeuzes terecht te komen.

Neemt niet weg dat dit een traject van lange adem is voor team en rijder, en de media wil dat niet horen. Dus die gaan alvast stoken dat er NU een oplossing gevonden moet worden, de clicksites nemen dat over met nog wat extra luide koppen en stoken de socialmedia-fans weer op die dat lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
backupdevice schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:22:
[...]
Ik zie Max niet bij RB blijven.
Klopt, hij is in 2016 al overgestapt van wat nu RB heet naar RBR ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
ReVision. schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:33:
[...]

Het was echt mooi hoe snel ze die wagen om hem heen hebben gebouwd toen bij van Toro Rosso naar Red Bul overstapte, meteen z’n eerste race gewonnen *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
D-Ed schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:50:

Het was echt mooi hoe snel ze die wagen om hem heen hebben gebouwd toen bij van Toro Rosso naar Red Bul overstapte, meteen z’n eerste race gewonnen *O*
Ja want dat hij door omstandigheden toevallig die eerste wint heeft ook echt zo veel te maken met de ontwikkeling van de auto in de jaren die volgen.

Ben je nou echt zo achterlijk, of wil je gewoon bijdehand reageren?

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:06
ReVision. schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:53:
[...]

Ja want dat hij door omstandigheden toevallig die eerste wint heeft ook echt zo veel te maken met de ontwikkeling van de auto in de jaren die volgen.

Wat aardiger mag best, maar bovenal wordt er eerder gesteld dat Max niet zou kunnen rijden met een auto die niet op hem ontwikkeld is. Dat ie zijn 1e race in die auto heeft gewonnen is enerzijds natuurlijk wat geluk met hoe de race verliep, maar het geeft wel aan dat ie wel degelijk ook goed kan rijden met een auto die niet voor hem is ontwikkeld.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
[...]

Nou nou, gevoelige snaar geraakt? Niet achterlijker dan iemand die z'n rode petje er voor af deed *;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
redwing schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:56:

Wat aardiger mag best, maar bovenal wordt er eerder gesteld dat Max niet zou kunnen rijden met een auto die niet op hem ontwikkeld is. Dat ie zijn 1e race in die auto heeft gewonnen is enerzijds natuurlijk wat geluk met hoe de race verliep, maar het geeft wel aan dat ie wel degelijk ook goed kan rijden met een auto die niet voor hem is ontwikkeld.
Mijn stelling was niet zo zeer dat Max niet zou kunnen rijden, het is vrij duidelijk wat een geweldige coureur hij is. Het ging mij er meer om dat ik me afvraag in hoeverre een switch naar Mercedes wel een oplossing voor hem is als je kijkt naar hoe de RBR auto zo op hem is 'afgestemd'.

En dat we dan mogelijk zien dat de reden dat de 2e rijders bij Red Bull zo hard falen meer komt door de auto dan door de coureurs zelf.

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-07 16:14

sjaool

Every life should have 9 cats

ReVision. schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:00:
[...]

Mijn stelling was niet zo zeer dat Max niet zou kunnen rijden, het is vrij duidelijk wat een geweldige coureur hij is. Het ging mij er meer om dat ik me afvraag in hoeverre een switch naar Mercedes wel een oplossing voor hem is als je kijkt naar hoe de RBR auto zo op hem is 'afgestemd'.

En dat we dan mogelijk zien dat de reden dat de 2e rijders bij Red Bull zo hard falen meer komt door de auto dan door de coureurs zelf.
Max heeft al heel vaak gezegd dat als ze hem maar een snelle wagen geven dat hij zijn rijstijl zal aanpassen om hem ook zo snel mogelijk rond het circuit te sturen. Ik denk dat hij in vrijwel elke wagen op de grid er het maximale uit weet te halen.

Elk team zal de snelste wagen willen ontwikkelen en niet de makkelijkst bestuurbare. Als dat laatste wel zo is dan is dat lekker meegenomen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:04:
[...]

Max heeft al heel vaak gezegd dat als ze hem maar een snelle wagen geven dat hij zijn rijstijl zal aanpassen om hem ook zo snel mogelijk rond het circuit te sturen. Ik denk dat hij in vrijwel elke wagen op de grid er het maximale uit weet te halen.

Elk team zal de snelste wagen willen ontwikkelen en niet de makkelijkst bestuurbare. Als dat laatste wel zo is dan is dat lekker meegenomen.
Ik denk dat de meeste teams de auto's zo snel mogelijk maken waarbij deze wel goed bestuurdbaar is voor beide rijders, en dat dit bij Red Bull een stuk minder het geval is geweest de laatste jaren.

Je hebt niets aan een auto die veel sneller is maar vervolgens geen bocht kan nemen (ja hierbij overdrijf ik maar je snapt mijn punt)

[ Voor 8% gewijzigd door ReVision. op 14-04-2025 15:11 ]

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]
Dat afstemmen maakt dus niet zoveel uit als ie de 1e race al alles uit de auto kan halen wat er in zit. Het lijkt er dan ook meer op dat juist doordat ie in alles kan rijden, de auto nu een gedrocht is geworden. Want hij kan er keer op keer alles uithalen, terwijl de auto wel steeds lastiger te besturen werd. En dat gaat goed totdat het ook hem niet meer lukt.
En dan is dus vooral het probleem dat de auto maar een heel klein window heeft waarin ie goed werkt (wat gelijk verklaart waarom hij vorige week een race kon winnen en nu er achteraan hobbelt)

Maar in een andere auto zal ie dus ook snel het maximale er uit kunnen halen.
Maar dat is iets dat Red Bull zelf ook wel aangeeft. Punt blijft alleen dat Max wel keer op keer vooraan kan rijden. Het blijft dus zoeken naar iemand die iig mee kan komen.

Uiteindelijk is het dus wel een combinatie waardoor het nu mis gaat. Want juist doordat Max zo goed met de auto om kan gaan zijn ze een verkeerde kant op gaan ontwikkelen. En dat verklaart dan weer waarom de 2e rijders ermee falen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Lando heeft eens in een interview gezegd dat de constructeur een zo snel mogelijke auto bouwt en dat de coureur zich aan moet passen om er zo veel mogelijk uit te persen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-07 09:32
redwing schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:26:
[...]

Dat afstemmen maakt dus niet zoveel uit als ie de 1e race al alles uit de auto kan halen wat er in zit. Het lijkt er dan ook meer op dat juist doordat ie in alles kan rijden, de auto nu een gedrocht is geworden. Want hij kan er keer op keer alles uithalen, terwijl de auto wel steeds lastiger te besturen werd. En dat gaat goed totdat het ook hem niet meer lukt.
En dan is dus vooral het probleem dat de auto maar een heel klein window heeft waarin ie goed werkt (wat gelijk verklaart waarom hij vorige week een race kon winnen en nu er achteraan hobbelt)

Maar in een andere auto zal ie dus ook snel het maximale er uit kunnen halen.

[...]

Maar dat is iets dat Red Bull zelf ook wel aangeeft. Punt blijft alleen dat Max wel keer op keer vooraan kan rijden. Het blijft dus zoeken naar iemand die iig mee kan komen.

Uiteindelijk is het dus wel een combinatie waardoor het nu mis gaat. Want juist doordat Max zo goed met de auto om kan gaan zijn ze een verkeerde kant op gaan ontwikkelen. En dat verklaart dan weer waarom de 2e rijders ermee falen.
Max heeft "een kanarie in de kolenmijn" nodig om vroeg signaal te geven wanneer een verkeerde weg is ingeslagen. Gezien je dit niet uit zijn data kan halen want Max kan dealen me de eerste symptomen van een onvoorspelbare auto.

2023 barcelona was dit moment waar perez in eens wegviel en niet meer terug kwam. Toen zijn ze een verkeerd pad ingeslagen waar zijn midden 2024 tegen aan liepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
ArgantosNL schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:54:
[...]

Max heeft "een kanarie in de kolenmijn" nodig om vroeg signaal te geven wanneer een verkeerde weg is ingeslagen. Gezien je dit niet uit zijn data kan halen want Max kan dealen me de eerste symptomen van een onvoorspelbare auto.

2023 barcelona was dit moment waar perez in eens wegviel en niet meer terug kwam. Toen zijn ze een verkeerd pad ingeslagen waar zijn midden 2024 tegen aan liepen.
Yup, waarbij het natuurlijk ook mee speelt dat ie in 2023 en 2024 alsnog WDC werd. Want daardoor konden ze ook niet eerder al de auto echt aanpassen. Want als je voorop rijdt, ga je niet een paar stappen terug doen om later juist beter terug te komen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 10:54
D-Ed schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:58:
[...]

Nou nou, gevoelige snaar geraakt? Niet achterlijker dan iemand die z'n rode petje er voor af deed *;
[YouTube: Lauda praises Verstappen after first win (Barcelona 2016, RTL) [English CC]]
Nouja, daar doet de comment die wat nicer verwoord had kunnen worden weinig aan af toch? Natuurlijk was het een hele prestatie en dat zegt Lauda ook (waarbij zijn credits voor Jos hem vast niet in dank worden afgenomen in de internationale community), maar het was meer een toevalstreffer dan dat de auto op dat moment al om hem heen of om zijn feedback heen zou zijn ontworpen en dat is wat de originele poster aangeeft?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-07 16:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Snowdog schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:03:
[...]

Nouja, daar doet de comment die wat nicer verwoord had kunnen worden weinig aan af toch? Natuurlijk was het een hele prestatie en dat zegt Lauda ook (waarbij zijn credits voor Jos hem vast niet in dank worden afgenomen in de internationale community), maar het was meer een toevalstreffer dan dat de auto op dat moment al om hem heen of om zijn feedback heen zou zijn ontworpen en dat is wat de originele poster aangeeft?
Het was vooral indrukwekkend hoe Max vele ronden achter elkaar Kimi achter zich wist te houden. Dat de beide Mercedessen toevallig uitvielen doet niets af aan die prestatie.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
sjaool schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:37:
[...]

Het was vooral indrukwekkend hoe Max vele ronden achter elkaar Kimi achter zich wist te houden. Dat de beide Mercedessen toevallig uitvielen doet niets af aan die prestatie.
Zeker indrukwekkend, ik denk dat iedereen het daar wel over eens is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost217
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-07 21:09
Ben ik ook wel benieuwd naar. Er zijn ook gewoon gespecialiseerde bedrijven in tijdwaarneming, zoals Mylaps. Loont het dan wel voor een horlogemaker om een eigen systeem te ontwikkelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:56

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fajrMRNkIW0lTtugc8ex8DvVJGg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wC50DeLwOvRDRXrVrMGcsrFU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-aUl1av5YXI6b5A-qSWgVTGRVSw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NHECpUlrgkirSUyDF5qQwwcb.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Snowdog schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:03:
[...]

Een toevalstreffer die direct omgezet kon worden in een overwinning. Een toevalstreffer waarmee al vroeg aangetoond werd dat de overstap midden in het seizoen de juiste was. Een toevalstreffer waarmee Max zich bij de oud gedienden wist te profileren als talent uit de buiten categorie (hoewel die oudgedienden dat natuurlijk al lang wisten).

To finish first you first have to finish en met die oude banden (waren er al niet een paar banden kapot gereden in die race trouwens) Kimi achter zich laten was meer dan knap.

Lang verhaal kort, zoals al zo vaak is bevestigd door coureurs en teambazen, de wagen wordt niet ‘om een coureur gebouwd’. Ze maken zo’n ding zo snel mogelijk binnen de limieten die worden gesteld. Fine tuning doen ze vanzelfsprekend maar als hij ‘naar wens wordt gemaakt’ doen ze al best lang wat mis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
D-Ed schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:41:
[...]

Een toevalstreffer die direct omgezet kon worden in een overwinning. Een toevalstreffer waarmee al vroeg aangetoond werd dat de overstap midden in het seizoen de juiste was. Een toevalstreffer waarmee Max zich bij de oud gedienden wist te profileren als talent uit de buiten categorie (hoewel die oudgedienden dat natuurlijk al lang wisten).

To finish first you first have to finish en met die oude banden (waren er al niet een paar banden kapot gereden in die race trouwens) Kimi achter zich laten was meer dan knap.

Lang verhaal kort, zoals al zo vaak is bevestigd door coureurs en teambazen, de wagen wordt niet ‘om een coureur gebouwd’. Ze maken zo’n ding zo snel mogelijk binnen de limieten die worden gesteld. Fine tuning doen ze vanzelfsprekend maar als hij ‘naar wens wordt gemaakt’ doen ze al best lang wat mis..
Ja, dat laatste deeltje is zeker waar, maar ze nemen wel de feedback van de coureur mee en dat zorgt er dan wel een beetje voor dat de wagen toch om de coureur heen wordt gebouwd denk ik. Anyway, daar is al genoeg over gesproken, dus denk dat we het daar niet al te lang over hoeven te hebben. Ik denk wel dat in het geval van Max de feedback misschien niet optimaal is voor andere drivers, hoewel hij zelf ook niet zo tevreden is met de auto. Is het dan zijn feedback of het team dat gewoon niet goed developt, daar valt denk ik niet zoveel over te zeggen zonder heel veel meer informatie en is giswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Snowdog schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:47:
[...]

Ja, dat laatste deeltje is zeker waar, maar ze nemen wel de feedback van de coureur mee en dat zorgt er dan wel een beetje voor dat de wagen toch om de coureur heen wordt gebouwd denk ik. Anyway, daar is al genoeg over gesproken, dus denk dat we het daar niet al te lang over hoeven te hebben. Ik denk wel dat in het geval van Max de feedback misschien niet optimaal is voor andere drivers, hoewel hij zelf ook niet zo tevreden is met de auto. Is het dan zijn feedback of het team dat gewoon niet goed developt, daar valt denk ik niet zoveel over te zeggen zonder heel veel meer informatie en is giswerk.
Tja, das koffiedik kijken. Ik weet uit eerdere interviews dat ingenieurs veel aan Max z’n feedback hadden/hebben. Die gast stond al als klein kind aan z’n karts te sleutelen en kan ieder beetje onbalans voelen en communiceren. Ergens in het proces gaat er (al lang) iets goed fout. Red Bull lijkt een losgeslagen schip te zijn op dit moment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
[...]

Acherlijk? Iets vriendelijker mag ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
D-Ed schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:41:
offtopic:
Ricciardo en Vettel hadden een extra stop gemaakt (3 stop leek sneller dan 2 stop), waardoor Verstappen 1 en Raikonnen 2 werd (i.p.v. 2 & 4). En tegen het eind van de race kreeg Ricciardo toen een lekke band. Maar meen dat hij toen al 4e lag? (/ingehaald door Vettel). IIRC was dat toen ook de enige lekke band, en dus bij iemand die een stop extra had gemaakt. Denk dus eerder een incident en geen structureel probleem, gerelateerd aan te lang doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
D-Ed schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:51:
[...]

Tja, das koffiedik kijken. Ik weet uit eerdere interviews dat ingenieurs veel aan Max z’n feedback hadden/hebben. Die gast stond al als klein kind aan z’n karts te sleutelen en kan ieder beetje onbalans voelen en communiceren. Ergens in het proces gaat er (al lang) iets goed fout. Red Bull lijkt een losgeslagen schip te zijn op dit moment.
Ja, maar wellicht is die feedback dus niet zo prima denk ik. Dat ze denken er wat aan te hebben, maar dat de development eigenlijk hindert om de een of andere reden. Ik kan er weinig over zeggen, maar dat het niet goed gaat is wel duidelijk. Maar teams staan zelden vele jaren aan de top, wellicht is het gewoon "normaal". En daarbij weten we nog altijd niet wat het "geheim" van de McLaren is en waar zij die snelheid vandaan halen. Doet er niks aan af dat RB ook tov de andere constructeurs flink heeft ingeleverd though, maar dat lijkt toch wel een stuk beheersbaarder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:24
Snowdog schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:56:
[...]

Ja, maar wellicht is die feedback dus niet zo prima denk ik. Dat ze denken er wat aan te hebben, maar dat de development eigenlijk hindert om de een of andere reden. Ik kan er weinig over zeggen, maar dat het niet goed gaat is wel duidelijk. Maar teams staan zelden vele jaren aan de top, wellicht is het gewoon "normaal". En daarbij weten we nog altijd niet wat het "geheim" van de McLaren is en waar zij die snelheid vandaan halen. Doet er niks aan af dat RB ook tov de andere constructeurs flink heeft ingeleverd though, maar dat lijkt toch wel een stuk beheersbaarder.
Denk eerder dat de correlatieproblemen zorgen voor het gebrek aan ontwikkeling. Ze lijken nog steeds geen idee te hebben met als voorbeeld de GP van Japan, waarbij ze een setup hadden gevonden die drie tienden sneller zou zijn, maar uiteindelijk drie tienden langzamer was. Nu wijzen ze naar de tekortkomingen van de huidige windtunnel. Het is simpelweg een puinhoop en gezien de tijd die ze al hebben gehad, kan ik me het bijna niet voorstellen dat ze dit zomaar op korte termijn kunnen herstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
NotSoSteady schreef op maandag 14 april 2025 @ 18:15:
[...]

Denk eerder dat de correlatieproblemen zorgen voor het gebrek aan ontwikkeling. Ze lijken nog steeds geen idee te hebben met als voorbeeld de GP van Japan, waarbij ze een setup hadden gevonden die drie tienden sneller zou zijn, maar uiteindelijk drie tienden langzamer was. Nu wijzen ze naar de tekortkomingen van de huidige windtunnel. Het is simpelweg een puinhoop en gezien de tijd die ze al hebben gehad, kan ik me het bijna niet voorstellen dat ze dit zomaar op korte termijn kunnen herstellen.
Yea, lastig te zeggen. Ding is natuurlijk dat ze deze auto in dezelfde windtunnel hebben ontworpen en alles een tijdje gesmeerd liep. Dat ze dan nu met excuses komen en bijbehorende redenen, wie weet of dat de waarheid is. Als die windtunnel state of the art was, dan hadden ze wel weer een ander probleem aangewezen denk ik. Het is een enorm complex proces waarbij vele mensen moeten samenwerken, daar kan altijd was misgaan. Het kunnen idd goed correlatieproblemen zijn, maar goed, het kan heel veel zijn, als buitenstaander kunnen we daar ik weinig over zeggen. En zelfs de insiders weten het waarschijnlijk niet echt. Ding is wel dat we niet kunnen uitsluiten dat de feedback gewoon niet geweldig is en ook een van de oorzaken is. Maar goed, heb alweer beetje spijt van het posten van die berichtjes, want hier kun je van alles over schrijven, we weten het toch niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:37

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

EUh.... Nou, ik denk eerder dat het anders om is..... De Red Bull is niet specifiek op Max afgesteld, Max is een coureur die juist goed met de kleine band breedte van de auto om kan gaan.

zie ook:
https://nl.motorsport.com...unnel-niet-goed/10713338/

RB heeft een probleem met de auto, niet alleen de laatste paar races, maar vorig jaar ook al, dat Max toch weet te winnen en om de problemen heen kan rijden zegt meer over hoe goed Max is dan hoe "makkelijk" de auto zou zijn. De auto wordt dus niet specifiek om Max heen bouwt. Red Bull ontwikkelt een auto die in hun ogen qua concept snel moet zijn, echter zorgt dit er voor dat de auto snel kan zijn, maar een hele kleine bandbreedte heeft waarbij hij snel is (zie Japan)

Het is dus niet een universele auto die op elke baan makkelijk tot zijn optimale prestatie komt, je moet om de eigenaardigheden van de auto heen rijden. Wanneer je hier moeite mee hebt val je door de mand om het zo maar te zeggen.

Zie Cheko, Liam, Albon... En misschien wel net zo belangrijk, de keuze van RB om Riccardo niet terug te laten komen.

Kortom, in tegenstelling wat jij probeert te vertellen, de auto wordt juist niet specifiek voor Max ontworpen, Max is van een dus danig goede kwaliteit dat hij om de problemen van de auto heen kan rijden....

Daarom zal Max ook geen probleem hebben met een auto als die van Mercedes, Aston Martin, ondanks de komst van Newey is altijd nog een grote onzekerheid. Natuurlijk krijgen de Honda, maar alleen de motor maakt niet dat de auto ook optimaal is. Ze laten het dit jaar in elk geval niet zien dat ze een stap gemaakt hebben. Dit in tegenstelling tot Mercedes, Russel doet lekker mee, Antonelli doet het voor een rookie helemaal uitstekend. Ik zie niet in waarom een overstap van Max naar bijvoorbeeld Mercedes niet goed voor hem kan uitwerken.

Het blijft rommelen bij Red Bull, als ze dit niet binnen een x aantal races voor elkaar krijgen is hij weg.... Markeer mijn woorden ;-)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:11
Het is sowieso een beetje vreemd om hier te stellen dat Verstappen alleen snel is omdat de auto om hem heen gebouwd zou zijn. Zo'n beetje elke (voormalig) coureur geeft aan dat Verstappen een ontzettend snelle en goede coureur is. Alonso zegt in Suzuka letterlijk dat er niet 1 coureur is op de huidige grid die kan wat Verstappen kan. Ook hij en Lewis niet dus. Je ziet daar ook een Sainz vol bewondering kijken wat Verstappen doet. Zelfs iemand als Damon Hill, die altijd extreem kritisch is geweest op Verstappen, begint steeds meer te benadrukken hoe goed die is.

En dan lees je hier mensen die zeggen, het is alleen maar de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:11
NotSoSteady schreef op maandag 14 april 2025 @ 18:15:
[...]

Persoonlijk zie ik het vooral als een personeelsprobleem. Net als op zoveel plekken, waar de beste mensen zitten wordt er gewonnen. Red Bull heeft gewoon haar beste mensen verloren aan de concurrentie. Pierre Wache is mogelijk een prima understudy, maar niet iemand voor een echte hoofdrol.

Het probleem is, als je dat elite talent kwijt bent, haal je ze ook niet zomaar terug. Kan je wel leuk mensen halen bij de concurrent, maar als die zo goed waren hadden die niet net jouw mensen weggekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Kist schreef op maandag 14 april 2025 @ 21:53:
Het is sowieso een beetje vreemd om hier te stellen dat Verstappen alleen snel is omdat de auto om hem heen gebouwd zou zijn. Zo'n beetje elke (voormalig) coureur geeft aan dat Verstappen een ontzettend snelle en goede coureur is. Alonso zegt in Suzuka letterlijk dat er niet 1 coureur is op de huidige grid die kan wat Verstappen kan. Ook hij en Lewis niet dus. Je ziet daar ook een Sainz vol bewondering kijken wat Verstappen doet. Zelfs iemand als Damon Hill, die altijd extreem kritisch is geweest op Verstappen, begint steeds meer te benadrukken hoe goed die is.

En dan lees je hier mensen die zeggen, het is alleen maar de auto.
Ik weet niet of je op mij doelt, maar dat was nooit mijn stelling in iedergeval. Het ging mij erom dat dit voornamelijk de reden was dat waarom iedereen in het 2e zitje bij RBR zo hard faalt elke keer, en dat al die rijders wissels helemaal geen zin hebben.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-07 09:32
Snowdog schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:56:
[...]

Het zou kunnen dat er een soort van conflict is tussen Max zijn feedback en de data die hij genereerd. Max zegt dat dat ding niet te besturen is maar haalt er wel meer laptijd uit. En dan de windtunnel/sim correlatie issues die daar nog eens over heen gaan die problemen geven in de ontwikkeling.
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord