[F1 2025] Race 3 GP van Japan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 63.000 views

Onderwerpen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:02
Speedster schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 18:59:
[...]

Inderdaad Max Verstappen zijn prestatie van vandaag was heel erg goed. Ik zie her en der de term " Goat" langs vliegen. Nou nee dat is Max Verstappen nog lang niet.
Fangio, Senna, Schumacher, Hamilton, komen dichter in de buurt van "Goat".
Wat een rot term ook "Goat" noem het dan Greatest Of His Time GOHT.
Als Max nu nog lang geen GOAT is gaat hij het nooit worden ook. Wat moet hij nog meer bewijzen dan wat hij de afgelopen negen jaar heeft laten zien om in de buurt van GOAT te komen? Het aantal titels is geen graadmeter want dan hoort Senna er niet tussen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
[...]

Inderdaad Max Verstappen zijn prestatie van vandaag was heel erg goed. Ik zie her en der de term " Goat" langs vliegen. Nou nee dat is Max Verstappen nog lang niet.
Is al vaker benoemd maar goat in F1 is gewoon niet te doen. Zo veel verschillende autos, aantal GPs , regelgeving die continu wisselen en noem maar op.

Maar Max wordt al vaker in het onderstaande rijtje genoemd door de kenners in en rondom het paddock niet meer dan terecht.

Fangio, Senna, Schumacher, Hamilton

Het gaat in F1 niet alleen om statistieken maar gelukkig ook vooral wat men op de baan laat zien en daar springt Max er toch steeds weer bovenuit.

Bij mij staat Senna boven aan door alles wat hij doet op en buiten de baan en ik begon te kijken met F1 in zijn hoogtijd dagen dat helpt natuurlijk.
Een ander kiest Schumacher of Hamilton prima wat mij betreft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUIbg_YLhhKG-vKsky-HZEy5yy0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bry4qVB7w0280RcyHzMJbmG6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:16
[...]

Man, ga toch weg..als je Hamilton in dat rijtje zet snap je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Lekker Ventje schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 19:11:
[...]

Als Max nu nog lang geen GOAT is gaat hij het nooit worden ook. Wat moet hij nog meer bewijzen dan wat hij de afgelopen negen jaar heeft laten zien om in de buurt van GOAT te komen? Het aantal titels is geen graadmeter want dan hoort Senna er niet tussen.
Ik heb Senna als bestuurder van een automobiel hoog zitten.
Senna zijn mentaliteit iets minder.

GOAT of te wel beste aller tijden daar is Max Verstappen nog lang niet.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
AMARONE schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 19:15:
[...]

Man, ga toch weg..als je Hamilton in dat rijtje zet snap je het niet.
https://nl.motorsport.com...humacher-en-meer/6869701/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:52
[...]

Ieder natuurlijk zijn mening. Maar je komt een klein beetje over als een troll op mij door Hamilton in dat rijtje te durven plaatsen, en Verstappen niet.

Ik was vroeger Hamilton fan, en vond hem geweldig, en het is zeer zeker een topcoureur, maar ik ben inmiddels nog veel meer onder de indruk van Verstappen en denk dat hij nog net een klasse beter is.
Hamilton is zeker een hele bijzondere coureur, maar het aantal wins maakt je niet de beste coureur. Elke middelmatige coureur had flink wat wins in die Mercedes kunnen pakken.

Toen die auto in kakte, heb je toen Hamilton ooit nog iets bijzonders zien doen?

[ Voor 24% gewijzigd door ZeromaNoiS op 05-04-2025 19:31 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mensen, hap nou niet. Troll be trolling.

Verstappen heeft dus een low downforce opzet. Het zal dus de vraag zijn of dit zijn banden opvreet als er duels volgen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Maak een topic rapport aan en ga zelf de topic waarschuwing kopiëren.

[ Voor 89% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-04-2025 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
Ik heb weinig frustraties en hou het prima gezellig hoor. :)

[ Voor 30% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-04-2025 20:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43
Ik vermoed dat Yuki iets te hard gefeest heeft na zijn promotie naar Red Bull. Vandaar dat hij wat onscherp was in de kwalificatie.

Bron

:+

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
jdiezrequejo schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 19:34:
Ik vermoed dat Yuki iets te hard gefeest heeft na zijn promotie naar Red Bull. Vandaar dat hij wat onscherp was in de kwalificatie.

Bron
[embed]="https://x.com/f1picturesdm/status/1907854694023835694?s=46"]Twitter[/embed]

Het volledige
Yuki's Hangover
Filmpje op insta

https://www.instagram.com...kT/?igsh=bmk4YmI0Mmd6djVk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ah, ik heb de discussie HAM vs VER maar eens met ChatGPT besproken. Chat en ik waren het er over eens dat het lastig is om met harde feiten aan te geven wie er nou beter is. Maar, als we er van uit gaan dat het gat tov je teamgenoot misschien wel een indicatie is of het de auto is die het verschil maakt of de drivers skills kwamen we met de volgende parameters:

- Gemiddelde verschil per seizoen in wk positie met team mate berekend op basis van alle jaren aktief in F1 :
Ham : 1,28 posities hoger
Ver : 2,3 posities hoger

-Gemiddelde verschil per seizoen in wk punten met team mate op basis van alle jaren aktief in de F1
Ham : 38.47 punten meer
Ver : 124.75 punten meer

Conclusies ga ik niet trekken maar cond het wel interessante data. 😉

Ik heb de gegevens overigens niet gecheckt waarmee ChatGPT dit berekend heeft. Hij heeft ze me wel getoond maar is teveel om hier neer te plempen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:29
Waar doet @ZeromaNoiS dan een van de dingen die jij aanhaalt? Of is het oneens zijn met jouw mening al meteen het "niet gezellig houden"?

En als Hamilton zo'n uitzonderlijke coureur is dan zie ik daar sinds 2022 weinig van. Dan is het nog maar een eendagsvlieg, die veelvuldig kleurloos rond rijdt. Een Alonso in 2023 had er veel meer zin in om elke race voor het podium te strijden. Vs Hamilton die zijn rondjes rijdt en op het team / auto loopt te klagen.
En sure, toen hij wel de auto had heeft hij ook goede races en kwalificaties gehad. En dat hij in zijn rookie jaar op 1 punt na WDC wordt zegt ook wel iets. Maar een GOAT ben je altijd, en niet alleen in de beste auto of op de dagen dat het meezit. En Verstappen heeft buiten zijn 4 WDC jaren toch ook genoeg bijzonders laten zijn (na 1,5 seizoen gepromoveerd worden en meteen winnen onder druk van een Ferrari om te beginnen). En van zijn 4 WDCs heeft hij er 2 toch echt goed voor moeten rijden en zeker vorig jaar elke race de boel moeten maximaliseren, ook als de auto niet mee deed (in 2021 was het toch minimaal een P2 normaliter, vorig jaar was die P2 of P3 zeer zeker niet gegarandeerd, en kon maximaliseren ook zomaar een P5 of P6 zijn).

Edit:
En dan zijn er natuurlijk ook nog de dingen buiten de baan. Hoe Verstappen het nu opneemt voor Lawson. Hoe hij vaker optrekt / optrok met junioren (uit de Red Bull stal) of rookies. Zie een Bortoletto waar hij contact mee heeft, en Bortoletto die in Melbourne op de grid na het volkslied vraagt van "Max, wat denk jij van de banden?" en Verstappen ook direct antwoord met "inters" => "weet je het zeker?" => "Ja, inters zijn prima*. Oftewel, echt helpen. En hetzelfde met een Lawson die hij nog wat "tips" gaf voor zijn debuutrace in Zandvoort '23.

[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-04-2025 20:20 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:30

JB

Cédric roelt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tqqlg-LarnkYpGSJs_WXDGL4htI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MXAdbJiXIun2P0JzoHNzBRRh.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 13:31

SG

SG surft naar info hardewaren

Feit is dat het constructors campioenschap is. Dus ten 1st de auto tegen mekaar daarboven op heb je duo rijders die ook kampioenschap houden. Overheersende auto kan je van .1 sec tot 3 seconden in 1st geval moet je consistenter zijn dan rest van veld. In laatste geval is middelmatigheid voldoende met enige consistentie en kan zelf paar dnf hebben.
7 kampioen zegt echt niks. Als er bulk ervan enorme dominantie . De rijder is dan boven gemiddeld en met moeite 2de rijder klopt zegt dat ook veel over dat zeker geen GOAT bent. Verstappen heeft 2 van 4 kampioen schappen op rijder talent tegen betere auto behaald. Door zeer sterke consistentie en rijder talent.
Met zwaar dominante auto heb je P1 P2. Met goed drivable car komen de no 2 en roekies ook beter mee.
Omdat casual GT7 sim race. En Mac sinds 2021 laatste race volgde. Heb ik wel wat meer verdiept in F1.
Al wat ervoor was ken ik niet omdat toen niet boeide. Maat flinke dominantie was toen ook vaak aanwezig.
Nu het heel dicht bij elkaar zit. Beteken dat als wat minder presteerd dat Pool positie inleverd of net geen of 2 pools. Nu met groep in fractie van seconde kan je 10 plaatsen zakken.
Een team wissel is zwaar voor Hamilton Carlos Liam en Yuki. Dus ik verwacht dat Yuki 2 voordelen heeft ken dat circuit goed en heeft 4 jaar ervaring. Dus kan het stuk beter doen dan liam die 4 handicaps heeft. Dus 2 extra is semi roekie en kent de circuit niet goed. Juist GP3 kent hij wel.
Wat betreft P1 qualie van max. Dat team work van race engineer en analisten in thuis basis die setting verfijnen aan de hand van max sublieme feedback waar ze meer in nauwe window kunnen setten en max consistente prestatie er een ronde tijd uit haald met mindere auto. Yuki heeft die band nog niet met zijn kant van pit cree maast feedback skills dat heeft ook aantal GP nodig. En ja die auto is slecht als niet snel genoeg vreet banden in full loaf en heeft nauwe window voor rijd bare settings. Dat is wat nekt de meeste rijders.
If vind de critiek op liam niet terecht. En ophemelen van yuki te voorbarig.
Alle factoren in acht neemt is P10 tot P14 mogelijk in droge race. Met wet race speeld team strategie zeer grote rol naast moeilijk te rijden RB21 wat P3 tot DNF mogelijk maakt. Kan dus freak off resultaat zijn. Dus ik beoordeel beide na 3 extra gp dus na 6de. P15 quali vlak achter LIAM is faal. Iig niet consistent en mogelijk ook gewenning. Dus binnen verwachting. Max bouwde fp1 fp2 fp3 ook rustig op dat zet yuki in goed daglicht maar max presteert in q3 waar meeste rijders moeite hebben. Dat is wat consistentie een wereld kampion maakt. Het reduceren van fouten naast goede strategie van team.
Ivm slechte full load verwacht ik van max hooguit podium maximaal. Ten zij hij en ook huki goed gebruik maken van wet condities. Zo ook strategie gaat dan grote rol spelen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-10 14:43
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-l67PXU2UNn7zYQ3xgwyh9uhRpo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bzae7hYwCXIxZnrr1bmG1pNz.webp?f=fotoalbum_large

>:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:52
Volgens mij heeft Yuki het toch heel goed gedaan vandaag. Hij heeft namelijk laten zien dat die wel de pace heeft. Echter dit keer ging het in Q2 gewoon mis.

Beter een coureur die snel is maar inconsistent (yuki) dan een coureur die consistent langzaam is (Lawson?).

Inconsistentie is te leren met ervaring; en die heeft Yuki nog niet met de RB. Snelheid is veel lastiger aan te leren....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@d-vine ik vond dit wel een aardige -statistisch inderbouwde- beschouwing:

YouTube: HOW GOOD IS MAX? by Peter Windsor

Spoiler, max wint niet op alle vlakken ;)
Maar blijft uiteraard luchtfietserij.

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 05-04-2025 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:13

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Nvm.

[ Voor 99% gewijzigd door uchiha tijntje op 05-04-2025 21:02 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:04
Nog een kleine analyse op de pole position ronde van Verstappen in de vertaling en samenvatting.
  • Verstappen rekende in het meest gunstigste scenario met een 4e startplek in Suzuka. De Red Bull ingenieurs haalden de RB21 helemaal overhoop maar deze bleef maar schommelen tussen fatsoenlijk en onbestuurbaar. In de 3e vrije training was het verschil met McLaren nog een halve seconde.
  • Volgens Horner werd alles onder de loep genomen zoals de gewichtsverdeling, de hoeveelheid downforce, de bandenspanning en de afstelling van de dempers, veren en stabilisatoren. Dat hielp want beide coureurs hadden tijdens Q1 het gevoel dat de RB21 weer in een goede racewagen was veranderd. Alleen is dan nog steeds de Verstappen factor in de cockpit nodig om het verbeterde rijgedrag in de kwalificatie te maximaliseren.
  • Verstappen zei overal op de limiet te hebben gezeten en soms eroverheen. Wat ook meespeelde was dat hij in Q3 2 foutloze rondes had waar Norris, Piastri en Russell tijd in de 1e sector verloren.
  • Piastri en Russell hadden last van de wind in bocht 2, die was sinds vrijdag gedraaid en nu was er rugwind wat de S-bochten nog lastiger maakt. Red Bull had ook voor een fractie meer downforce gekozen om de coureurs zo meer vertrouwen in de S-bochten te geven maar het hielp ook om de banden aan het begin van de ronde op de juiste temperatuur te krijgen. Echter waren niet de S-bochten het probleem voor Verstappen maar de Degner 2 bocht (bocht 9). Volgens Horner verloor Verstappen daar steeds 2 tienden op McLaren maar in de laatste poging niet en was hij even snel. Dat had er mee te maken dat Verstappen zijn banden in de 1e sector in het juiste venster hield om zo optimale griip in Degner 2 te hebben. Daarmee verplaatste de showdown met McLaren tot de laatste chicane voor start-finish en was Verstappen 66 duizendsten sneller dan Norris.
  • Regen kan morgen een factor spelen maar het viel tijdens de 3e vrije training op dat alleen de McLaren last had van graining op de voorbanden. Volgens een expert zou dat komen omdat McLaren de achterbanden in een zo goed mogelijk venster wil houden wat temperatuur betreft.
Afbeeldingslocatie: https://img.auto-motor-und-sport.de/_/bg:FFFFFF/f:best/h:1238/rt:fit/w:2200/plain/2194402.jpg

https://www.auto-motor-un...erstappen-pole-in-suzuka/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 14-10 23:05

The_Scarabial

MTB for life!

net ook even de highlights teruggekeken, want vanmorgen met die brakheid van F1TV was geen porum. echt mooie spannende quali, beloofd wat voor de race.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:04
The_Scarabial schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:25:
net ook even de highlights teruggekeken, want vanmorgen met die brakheid van F1TV was geen porum. echt mooie spannende quali, beloofd wat voor de race.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/hi5sgtftjzse1.jpeg?auto=webp&s=4c424493f93363456a53bd8890639c67e30e223d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:59

rammes

koekebakker 1e klas

valt er al regen daar ?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:59

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ben benieuwd morgenvroeg, hopelijk een mooie combinatie van regen en droog. Waardoor er veel sensatie op het veld komt :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:21

pro_6or

amateur_60r

Piastri rijd zelfs een stukje door het gras in die knik in de laatste bocht.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Speedster schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 17:48:
Als een van de weinige hier in dit forum ben ik geen Max Verstappen fan. Echter moet ook ik Max Verstappen complimenteren met een geniale ronde. De suggestie dat Max Verstappen die ronde heeft gedaan in
een "zeepkist" slaan natuurlijk nergens op.

Red Bull en Honda hebben Max Verstappen de bolide gegeven om deze geniale ronde mogelijk te maken.
In een Haas of Stake F1 was het ook Max Verstappen niet gelukt om zo'n ronde neer te zetten.

Yuki heeft het naar mijn idee goed gedaan in een vreemde auto met Mega veel druk op zijn schouders.

Zeer opvallend is Hadjar die in zijn derde race de bolide op plek 7 zet!
Grappig dat zelfs een Wereld Kampioen als Alonso het magisch noemt en de vrijheid neemt om voor ‘iedereen hier’ (de aanwezigen op Suzuka) te spreken. Red Bul en Honda hebben hem een bolide gegeven die technisch werkt maar blijkbaar (nog steeds) een kreng is om te bedwingen.. Het feit dat dit in Japan gebeurt, met een Honda motor in déze livery maakt het gewoon compleet en zal ook invloed hebben op de Drive voor Verstappen _/-\o_

Tenminste, dat neem ik allemaal wel mee in mijn respect voor deze gast en de ‘emotie’ die volgens mij heel veel race fans hebben gevoeld die minuut na de uitslag _/-\o_ Wat mij betreft de mooiste quali van Verstappen ooit, juist door de historie en de commitmend die Honda, Red Bull en de Verstappens jaren geleden elkaar hebben gegeven. Dit was een ‘once in a lifetime’ moment IMHO :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 04:10
Op basis van de radarbeelden bij het Japanse KNMI: jup. En er komt nog een hoop aan. Sowieso starten op een natte baan denk ik.

https://www.jma.go.jp/bos...ts:hrpns&slmcs&slmcs_fcst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 28-09 21:00
Speedster schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 17:48:

Zeer opvallend is Hadjar die in zijn derde race de bolide op plek 7 zet!
Is niet zo opvallend. RB heeft goed werk geleverd afgelopen winter, en een auto gebouwd die het vermogen van de motor op de weg weet te krijgen. Het was al wel duidelijk dat ze sneller zijn dan een aantal teams.

En dat het Hadjar lukt ben ik niet verbaasd over. Als je F2 volgt dan had je kunnen zien wat deze jonge vent met een auto kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:02

sjaool

Every life should have 9 cats

StefanVerkerk schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:59:
[...]

Op basis van de radarbeelden bij het Japanse KNMI: jup. En er komt nog een hoop aan. Sowieso starten op een natte baan denk ik.

https://www.jma.go.jp/bos...ts:hrpns&slmcs&slmcs_fcst
Mooi schoongespoeld asfalt. Dat gaat nog wat worden.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 28-09 21:00
sjaool schreef op zondag 6 april 2025 @ 00:42:
[...]

Mooi schoongespoeld asfalt. Dat gaat nog wat worden.
Volgens deze radar is het rond 6 uur onze tijd droog. Opnieuw een compleet andere baan dan vrijdag en zaterdag. Derde keer dit weekend. Maar hopelijk wel genoeg regen dat er geen branden meer ontstaan en geen rode vlaggen.

https://weather.com/en-GB...c92e3181d39fbdbfd8f00db59

Edit: onee, 72% kans op regen tot 7 uur, dat is de start.

https://weather.com/en-GB...c282c30f17dc02a976bde14ec

[ Voor 13% gewijzigd door Charles Hill op 06-04-2025 00:52 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ben onderweg naar het circuit. Het gaat af en aan. Regen afgewisseld door zon afgewisseld door regen. Tot 12u Japanse tijd zou het droog moeten zijn. Maar zodra de race start om 14:00 uur zit ik klaar in mijn poncho. Tot 16:00 uur blijft er regen voorspelt, daarna pas weer zon. Dus dat is wat tussen 7:00 - 09:00 NLse tijd. Ben benieuwd wat Max klaar kan spelen op de intermediates.

Het is wel grappig om in de trein naar Tsu te zitten in een coupe gemixt met Japanners in Red Bull en Mclaren jasjes. Maar een handjevol toeristen zoals ik. Al denk ik dat de meeste gewoon rond Suzuka of Nagoya overnachten en niet zoals ik in Osaka.

Edit: zit inmiddels klaar voor de actie. Bocht 9 uit met zicht op bocht 10 en belangrijker zicht op 130R en de drs zone. Inmiddels is de weersverwachting aangepast. Droog bij de start, na een uur regen tot aan de finish.

[ Voor 38% gewijzigd door Joosie200 op 06-04-2025 04:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
Joosie200 schreef op zondag 6 april 2025 @ 02:09:
Ben onderweg naar het circuit. Het gaat af en aan. Regen afgewisseld door zon afgewisseld door regen. Tot 12u Japanse tijd zou het droog moeten zijn. Maar zodra de race start om 14:00 uur zit ik klaar in mijn poncho. Tot 16:00 uur blijft er regen voorspelt, daarna pas weer zon. Dus dat is wat tussen 7:00 - 09:00 NLse tijd. Ben benieuwd wat Max klaar kan spelen op de intermediates.

Het is wel grappig om in de trein naar Tsu te zitten in een coupe gemixt met Japanners in Red Bull en Mclaren jasjes. Maar een handjevol toeristen zoals ik. Al denk ik dat de meeste gewoon rond Suzuka of Nagoya overnachten en niet zoals ik in Osaka.
Super gaaf, ik ben jaloers! :)
Ik zou dit jaar met een vriend een reisje Japan doen, en ook de GP bezoeken, was al voor een groot deel gepland en deels geboekt, maar door omstandigheden helaas niet door gegaan. We gaan volgend jaar.

Ik baal ervan, want ik had toch wel erg graag Max met de Honda motor op Suzuka zien rijden. (Suffe afwijking, ik ben een Honda fanboy. Als je ooit met een dikke V-TEC motor gereden hebt dan snap je dat ;))

Onwijs veel plezier toegewenst, en geniet ervan! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Build-up live

Klikken want FOM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Joosie200 schreef op zondag 6 april 2025 @ 02:09:

Edit: zit inmiddels klaar voor de actie. Bocht 9 uit met zicht op bocht 10 en belangrijker zicht op 130R en de drs zone. Inmiddels is de weersverwachting aangepast. Droog bij de start, na een uur regen tot aan de finish.
Och wat zou ik nu graag in jouw schoenen staan, echt heel veel plezier! _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Gezien de plassen op het asfalt naast de baan zal het vandaag wel meevallen met kurkdroog gras en vlammen, gras heeft maar 1 goeie plens nodig en het is weer hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
PalingDrone schreef op zondag 6 april 2025 @ 05:20:
Gezien de plassen op het asfalt naast de baan zal het vandaag wel meevallen met kurkdroog gras en vlammen, gras heeft maar 1 goeie plens nodig en het is weer hersteld.
Dat klinkt goed, hebben we iedergeval minder snel kans op een rode vlag. Een regen / droog race beloofd vaak wel vuurwerk, wat het nog leuker maakt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Dacht ff dat ze Yuki in een NSX cabrio aan het vervoeren waren alleen klopten de verhoudingen dan weer niet, bleek het een Honda S660 te zijn. :')
Volgende keer maar een "banana for scale" op het asfalt leggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Normaal sla ik dit soort tijden over. Maar zit in Vegas, dus juist een prima tijd om te kijken. Met vanuit de kamer uitzicht op de paddock:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhV3ldlYp6YFHoJTATRL3jxKDOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QM10IivlIOCBVEuDvLFN9aEX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door PWM op 06-04-2025 05:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:05
Als Max low downforce reed bij de qualy, is dat dan geen behoorlijk nadeel met regen, zeker hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
PWM schreef op zondag 6 april 2025 @ 05:31:
Normaal sla ik dit soort tijden over. Maar zit in Vegas, dus juist een prima tijd om te kijken. Met vanuit de kamer uitzicht op de paddock:

[Afbeelding]
Hou ons maar op de hoogte met je live verslag whehehe :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8_adAkFatHZrxuyduTDDLoz9G0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r8d56w6qSxnCANNu4OaZ4TOz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VihQ3E6kCW91lWzdeScd8-A_jE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Er7GI5owiFC2MuZllgJc8xOm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VJH-dghxinqlqi0FsCmK6DfRTTU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zIFifACpmCt2csAZRJ7zP1AF.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rV8DPHYdfMYlCfHDcRymSGatpw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4eeym3moRytJysJxzB67uVXI.jpg?f=fotoalbum_tile

Nog 1u15 tot formation lap. Driver parade gezien. En de bewolking verkleurt van grijs naar donkerblauw. Natuurlijk is er op zondag nul merch meer beschikbaar bij RBR. Verder had Mclaren een grote merch stand en Williams pakte uit met een display van hun bolide. Eerste uur gaat droog uitpakken, maar na een uur staat de eerste regen op de planning. Zit nu nog lekker in de zon maar al wel klaar met regenjas / poncho paraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het is nu dus weer droog.

O, en natuurlijk donuts en een Latte Machiato om wakker te worden. :D

[ Voor 25% gewijzigd door sjaool op 06-04-2025 06:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gEn4qR8JQ1hXPnWcAaEl2FECNZE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YPuP32fP14IO26a7BGgaoXyv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-10 22:06
Hopelijk mooie start van Max en dan zien we wel, en regen net voor/na de pitstops :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:36

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Goedemorgen, op naar een mooie race :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Goedemorgen! De installatierondes nu op slicks. Goh, ik had wel een natte baan verwacht op basis van de radarbeelden van gisteravond. Nou, hopen dat er nog wat regen aankomt dan.

Edit: de radar is ten westen van Suzuka helemaal leeg. Jammer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJA1wCtCHwJVX98a0s74f8Wl3IM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/luaGfWkRVWVngA6hVsgXXvK6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door StefanVerkerk op 06-04-2025 06:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:44

Pierre

Van nature lui!

Good morning net op tijd wakker, even ontbijt er in duwen en een bak koffie pakken. Allemaal veel plezier met de race.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-10 20:28
Morning all :O

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:40
Uitspraak James Hinchcliff "Lewis still learning his car" bij de grid walk.
Mmm toch een mager excuus dat Lewis niet presteert zoals door sommige verwacht was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Hmm niet echt nat nat als ik het zo zie. Komt er nog meer regen? Iemand een weer radar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
jdiezrequejo schreef op zondag 6 april 2025 @ 06:46:
Hmm niet echt nat nat als ik het zo zie. Komt er nog meer regen? Iemand een weer radar?
https://www.jma.go.jp/bos...rmal/elements:hrpns&slmcs

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Allemaal veel plezier met de race. Het is hopen op een goede en cleane start. Inhalen wordt nog wel een dingetje denk ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-10 23:24
Morguh!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• plizz
  • Nu online
Goedemorgen, let's rain and chaos.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• StefanVerkerk
RISK OF RAIN FOR F1 RACE IS 20%
6 Apr 2025, 06:45:14, Lap 1

-O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:02

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Goedemorgen

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:00
YESSSS LETS GOOOO

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07:37
Goedemorgen! :O

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Goeiemoggel.
Eta +3 minuten, let's go.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-10 20:28
Fijne race iedereen!

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:06
Have fun allemaal, hopelijk gaat Max als leider de esses in en krijgen we nog wat druppels ergens. Benieuwd wat TSU laten zien in de race.

Lets goo Max!!!!

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:53
Goedemorgen all! Ontbijtje en een bak koffie erbij, laat het feest maar beginnen. Veel plezier allemaal!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7aTvMBPrK0L5yJWpDff3brUZBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fLABdFNXo0JGnxGHvQXOPhxL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Bandenstaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vS5V7AhsxHtMVJI114afhmOO2Hs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AqMne4OH252VzWIrhYkRsyAe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:37
Goedemorgen, allemaal! Wij zitten er weer klaar voor. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IfBlaMXkQww3vsC37BWk07XqCGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wvu9K3hkQtzVOeiveITGeS80.jpg?f=fotoalbum_large

Dat het weer een toffe race mag worden! Let’s go en veel plezier! 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:38

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Zit weer helemaal klaar voor een spannende race

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:42
Fijne race allemaal. :)F 🇯🇵
Ik stond om 6 uur al de regendans te doen. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 14:19
DoubleDutch schreef op zondag 6 april 2025 @ 07:00:
Dan hoop ik dat het niet hier gaat regenen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plizz
  • Nu online
DoubleDutch schreef op zondag 6 april 2025 @ 07:00:

Het is niet echt succesvol. Ga harder dansen :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 14-10 22:38

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Goedemorgen, en een fijne race allemaal! oOo

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Goedemorgen, fijne race allemaal!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009

Quad

Doof

Fijne, mooie en spannende race allen!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Formation lap ✅
Fijne race allemaal *O*

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Fijne race iedereen. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
VER en NOR staan al lekker naar elkaar gericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Oh droog -O-

PSN: bollsie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het nadeel van 3 streams aan hebben staan is dat de start eigenlijk nooit een verrassing is omdat ze geen van allen synchroon lopen. :| :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Fijne race @ all!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Mooie start van VER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
plizz schreef op zondag 6 april 2025 @ 07:01:
[...]

Het is niet echt succesvol. Ga harder dansen :+
Ben bang dat we hier regen krijgen. 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
Max goed weg zeg. 💪🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:06
Iedereen in ieder geval ongeschonden door de esses :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

TSU is LAW al voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Een clean start van iedereen. Geen gedoe

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
DRS ENABLED
6 Apr 2025, 07:05:35, Lap 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 14:19
Zou cool zijn als TSU nu lekker gaat stampen en kan laten zien wat ie kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Kom op Tsunoda,laat een mooie inhaal race zien en pak wat puntjes. 💪🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Rondetijden voor ronde 2

1VER1:33.943
2NOR1:33.947
3PIA1:34.084
4LEC1:34.121
5RUS1:34.191
6ANT1:34.531
7HAD1:34.750
8HAM1:35.275
9ALB1:35.445
10BEA1:35.553
11ALO1:35.686
12GAS1:35.858
13TSU1:36.076
14LAW1:36.326
15SAI1:36.248
16HUL1:37.125
17OCO1:36.899
18DOO1:36.848
19STR1:37.016
20BOR1:36.988

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Silent Thunder schreef op zondag 6 april 2025 @ 07:07:
Zou cool zijn als TSU nu lekker gaat stampen en kan laten zien wat ie kan
Nu is GAS een heel andere cookie dan LAW dus dat duurt denk ik iets langer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-10 23:24
Ik zie t verschil tussen de vcarb en rb niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Heijmenberg99 schreef op zondag 6 april 2025 @ 07:08:
Ik zie t verschil tussen de vcarb en rb niet meer :+
Kleur neus ;-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StefanVerkerk
De teamradio bij Verstappen is weer enorm slecht te verstaan omdat de motorgeluiden 3 of 4x zo hard zijn in de audiomix. Waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

StefanVerkerk schreef op zondag 6 april 2025 @ 07:08:
De teamradio bij Verstappen is weer enorm slecht te verstaan omdat de motorgeluiden 3 of 4x zo hard zijn in de audiomix. Waardeloos.
Wou het net zeggen ja, niks mee te doen zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
VER klaagt over upshift

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ondertussen is Hamilton op harde banden gestart.
Dat lijkt een beetje op de "wachten totdat het gras in de fik vliegt strategie". Helaas heeft het geregend. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Weinig spannends in de top 10 qua rondetijden.

Rondetijden voor ronde 4

1VER1:33.744
2NOR1:33.838
3PIA1:33.699
4LEC1:33.954
5RUS1:34.057
6ANT1:34.260
7HAD1:34.277
8HAM1:34.147
9ALB1:34.317
10BEA1:34.466
11ALO1:34.610
12GAS1:34.708
13TSU1:34.771
14LAW1:35.098

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DaniëlWW2 schreef op zondag 6 april 2025 @ 07:10:
Ondertussen is Hamilton op harde banden gestart.
Dat lijkt een beetje op de "wachten totdat het gras in de fik vliegt strategie". Helaas heeft het geregend. :P
Of ze denken dat hij op de medium aan het einde van de race de boel weer goed kan maken. Nu hebben ze daar wel vaker een vreemde strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Nu online
Zit Norris banden te sparen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

plizz schreef op zondag 6 april 2025 @ 07:12:
Ik denk dat die behoorlijk veel last heeft van de vuile lucht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StefanVerkerk
Lijkt mij de meest verstandige strategie. De Mclarens leken de vorige races beter banden te sparen dan Verstappen. Wachten totdat Verstappen zijn banden oprookt en er voorbij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 14-10 23:34
Lijkt me niet. Als wel, dan doet hij Piastri geen vriendendienst want LEC heeft het gat bijna gedicht.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord