Inmiddels ben ik een maandje verder met mijn tweede batterij. De eerste batterij was geleverd op 28 februari 2025, en gaf na 8 cycles (een paar weken) foutcode E442 aan.
Toen ik contact opnam met de servicedesk om te vragen wat deze code inhield en wat ik er aan kon doen, werdt er geen uitleg gegeven (ook niet naar herhaaldelijk vragen) maar wel onmiddelijk een accuruil aangeboden. Binnen drie dagen na het aanmaken van het ticket was de koerier aan de deur om mijn eerste batterij op te halen, en een tweede batterij terug te geven, uiteraard zonder kosten voor mij.
Deze batterij, geleverd op 25 maart 2025, heeft op moment van schrijven 19 cycles gemaakt, 60.8 kWh import en 42.16 kWh export. En is 66% vol. Op basis van een grove berekening kom ik uit op zo'n 75% efficientie. Wel wat lager dan ik gehoopt had eigenlijk, maar wellicht is het inherent aan het omvormen én mijn gebruikspatroon.
Ik denk dat mijn tweede batterij die de eerste verving, een andere batch was, de opdruk was namelijk subtiel verschillend.
De eerste batterij, die is opgehaald vanwege E442:
De tweede batterij, die nu hier staat:
Ik documenteer en post deze informatie hier in de hoop dat iemand er ooit wat aan heeft in de diepe krochten van het internet, nu of wellicht over 10 jaar. Ben jij die persoon? Veel succes met je batterij!