Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icepick
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:36
asing schreef op maandag 7 april 2025 @ 19:12:
[...]

Unifi hier. Als ik ze block zijn ze met een minuut of 2 offline. Deblokkeer ik ze, dan zijn ze na een paar minuten beiden weer online. Er zit wat tijdsverschil tussen, dus ik denk dat de batterij een inwendige polling heeft.
Heb ook unifi.. gebruik je hiervoor een traffic rule of doe je simpelweg een block bij de device aanzetten? Bij mij ging de batterij bij een block rood knipperen (geen wifi) en kwam niet meer online namelijk. Met een traffic rule lukte het niet echt het te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:29
icepick schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:25:
[...]

Heb ook unifi.. gebruik je hiervoor een traffic rule of doe je simpelweg een block bij de device aanzetten? Bij mij ging de batterij bij een block rood knipperen (geen wifi) en kwam niet meer online namelijk. Met een traffic rule lukte het niet echt het te realiseren.
Ik heb een block gezet. Dat wordt een toggle switch in HA.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevil
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Nevil schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:44:
[...]

Bij mij wordt het (morgen) ook omgewisseld. Kreeg jij ook een apart bericht dat de defecte thuisbatterij wordt opgehaald? Want ik zie formeel alleen dat de nieuwe wordt bezorgd.

Ik kreeg een transportafspraak voor morgen (zoals verwacht) voor de bezorging, maar geen enkel verwijzing dat het omgewisseld wordt.
Ja, toch wel. Er zijn twee verschillende trackingnummers: A- en T-nummering. Als ik verder doorklik, zie ik dit pas:

T = nieuwe batterij. Ik zie 5 symbolen en tekst "levering" (zie voorbeeld hieronder)
A = defecte batterij. Ik zie 9 symbolen en tekst "afhaling"

Ben nu wat wijzer geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5C8yiSF8oMRiiltmKq1n5cXI_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L0QA4ZFCxxo7wWvIR5ugh9mO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 23:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:04

fxs81

Julianadorp

Ik kan via de zoekfunctie niet zo snel vinden of dit al op het verlanglijstje staat maar ik zou graag zien dat je zelf kan kiezen om de updates voor p1 en pib automatisch te laten komen of handmatig dmv een vinkje of schuifje in de app @HomeWizard_NL . Ik lees hier toch af en toe dat alles prima werkte tot de update was gedraaid waarna er problemen kwamen, nu word dat wel netjes opgelost maar hier doet het ding gewoon perfect wat hij moet doen dus ik zit eerlijk gezegd (nog) niet te wachten op een update.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• velo1901
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 01-05 08:23
GL007 schreef op maandag 7 april 2025 @ 14:23:
[...]

Als erg oude P1 unit heb dan kan deze blijkbaar niet correct worden geüpdatet.
Ik heb afgelopen maandag een nieuwe PiB gekregen (had er bij aankondiging 2 besteld) omdat de oude regelmatig de verbinding verbrak zowel met P1 meter als WiFi. Gelijk ook een nieuwe P1 meter gekocht (met USB-C) en na installatie werkte beide PiB's tot vanochtend toen de andere PiB geen verbinding met de p1 meter kon maken. Na een paar uur p1 meter losgekoppeld en daarna hebben beide weer verbinding met de p1 meter. Ondertussen is de nieuwe opgeladen tot 100% en de andere stond nog op 10%.
Beide batterijen zijn hier elke ochtend leeg en schijnbaar heeft de p1 meter het laden vanaf de panelen wel gestart. Dus of een nieuwe p1 meter de oplossing is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Leveren je zonnepanelen meer dan 800 watt (wat bij 10 panelen van 300 watt al snel het geval is), dan gaat de resterende energie alsnog naar het net. Verbruik je meer dan 800 wattuur (wat op een avondje tv-kijken met een oled-tv, atmos-receiver, koffiemachine, vaatwasser en airfryer al snel het geval is), dan moet je er energie bijhalen van het net.
-O-
Als de salderingsregel niet meer geldt, is iedere kWh die je niet teruglevert maar zelf (later) verbruikt meteen een besparing. Dat betekent met een kilowattuurprijs van 40 cent dat je met 2,5 kW per dag één euro wint – als de zon genoeg zou schijnen om dat iedere dag te halen tenminste.
-O-

En een paar keer het woord "voltage" waar ze gewoon spanning bedoelen. -O- Duidelijk een ICT-magazine die wat over energie schrijft. Verder vind ik het een nogal lichtgewicht review, maar zonder overduidelijke onjuistheden. Aandacht voor privacy, en de mogelijkheid te koppelen met HA, dat zijn pluspunten.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• velo1901
EvaluationCopy schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:35:
[...]
Als die eerste accu ook al verbindingsproblemen had dan zou ik zeggen: breng je netwerk eens terug tot de allersimpelste vorm, een volledig nieuwe en kale set-up van je providersmodem met heel simpel wifi aan en verder geen beperkingen, instellingen, niets.

Als de PiB dán nog niet werkt dan kun je het in de PiB zoeken, eerder niet.
Ik heb al behoorlijk wat settings uitgezet, wij hebben een mesh netwerk van TP-Link met hierin een apart IoT netwerk op 2.4 Ghz. Tevens Snelle roaming, Beamforming en Smart-DHCP uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gompy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-07 11:15
icepick schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:25:
[...]
Ik heb een ook block gezet. Dat wordt een toggle switch in HA zoals @asing ook aangaf. Hij gaat dat idd rood knipperen maar komt daarna ook weer gewoon online als Wifi weer aanzet.

Dit allemaal totdat @HomeWizard_NL het via de API netjes laat aan en uitzetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Driekussie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-09 09:48
DCSBL schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:51:
[...]

Zou het kunnen dat bij je 'iPhone instellingen → Toegankelijkheid → Weergave en tekstgrootte' het vinkje 'Vergoot contrast' aan staat?
Heb het even nagekeken en je hebt gelijk. Als ik dat uitvink zijn de kleuren weer als vanouds..

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJIGsRSqetiIalzK6yucpgouYOg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4uvKrEkewEov30SzOCa1hssC.png?f=user_large

Voor iedereen is de laatste beta-versie dus nu ook beschikbaar.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ferret X
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:40
New in Plug-In Battery 1.0104

We made some changes to the error reporting during boot. Some errors were incorrectly displayed during boot while components were still initialising.
There was an issue that caused the “slanted surface” error to be triggered incorrectly. We’ve fixed that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:24

aip

Om de voortgang inzichtelijk te houden: bestelling op 22 augustus, vandaag het 'twee weken mailtje'. Waar ik niet aan kan voldoen wegens vakantie (ga over 1,5 week 2 weken weg), maar daar mail ik HW wel op als de mail met betaallink komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
aip schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 17:08:
Om de voortgang inzichtelijk te houden: bestelling op 22 augustus, vandaag het 'twee weken mailtje'. Waar ik niet aan kan voldoen wegens vakantie (ga over 1,5 week 2 weken weg), maar daar mail ik HW wel op als de mail met betaallink komt.
Misschien handig voortijdig te mailen? Helaas merk ik zelf (n=1) dat ze een beetje moeite hebben met reageren binnen hun gestelde 24 uur. Veel wachten op reactie en onduidelijk of "Wizzi" wel e.e.a. doorzet.

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:24

aip

Mirabis schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 17:11:
[...]

Misschien handig voortijdig te mailen? Helaas merk ik zelf (n=1) dat ze een beetje moeite hebben met reageren binnen hun gestelde 24 uur. Veel wachten op reactie en onduidelijk of "Wizzi" wel e.e.a. doorzet.
Slim. Zal ik zo eens even doen. Dank voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongTimeAgo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:46
fxs81 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:51:
Ik kan via de zoekfunctie niet zo snel vinden of dit al op het verlanglijstje staat maar ik zou graag zien dat je zelf kan kiezen om de updates voor p1 en pib automatisch te laten komen of handmatig dmv een vinkje of schuifje in de app @HomeWizard_NL . Ik lees hier toch af en toe dat alles prima werkte tot de update was gedraaid waarna er problemen kwamen, nu word dat wel netjes opgelost maar hier doet het ding gewoon perfect wat hij moet doen dus ik zit eerlijk gezegd (nog) niet te wachten op een update.
Hier sluit ik mij bij aan.
Ik update graag, maar dan wel op super stabiele releases.

Bij mij werkt de batterij perfect. Maar 1 keer een stable update begin maart en zowel de P1 meter als de batterij waren plots de verbinding met elkaar kwijt en vonden elkaar niet terug tot ik beide herstartte. Maarja wel een mooie zonnige dag daardoor volledig gemist. Moest daar ook zelf achter komen in de app en kreeg geen melding.

Zonnepanelen: 9 stuks, 3300wp op west. | Warmtepomp: Adlar Aurora II 6kw | Tussenwoning - 45m² vloerverwarming - 125m² totaal woning - HR++ (bijna) overal | Thuisaccu: Homewizard 2,7kWh |

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik heb de Release Notes van de laatste versie voor de P1 meter en Batterij opgenomen in de TS. Staat bijna helemaal onderaan. Je kunt lezen wat er verbeterd is of wat de versie omvat. Ik zal ook de beta versies daar gaan neerzetten. Als het een beta versie is dan staat dit er duidelijk achter. Die is alleen beschikbaar dan ook voor bezitters die zich hebben aangemeld voor het beta programma van @HomeWizard_NL. Wil je daaraan meedoen? Zie ook de TS.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LongTimeAgo schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 17:16:
[...]

Hier sluit ik mij bij aan.
Ik update graag, maar dan wel op super stabiele releases.

Bij mij werkt de batterij perfect. Maar 1 keer een stable update begin maart en zowel de P1 meter als de batterij waren plots de verbinding met elkaar kwijt en vonden elkaar niet terug tot ik beide herstartte. Maarja wel een mooie zonnige dag daardoor volledig gemist. Moest daar ook zelf achter komen in de app en kreeg geen melding.
Voor mij niet nodig maar als zo iets komt dan wel met de default instelling dat automatisch updaten aan staat. Anders krijg je gedoe dat mensen updates niet krijgen omdat ze niet weten dat er een update beschikbaar is.

Niet iedereen zal met regelmaat de app gebruiken en controleren of er updates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Ja je merkt wel dat het druk is, had zondag ook een vraag ingeschoten over men kWh meter, en nog geen reactie. Zal ook niet meer gebeuren vandaag. Op zich niet zo erg voor mijn probleem maar de 24h hulp word idd niet meer gehaald zoals voorheen. Ook voor niet gerelateerde batterij problemen dus. Wat gaat dat geven als België er nog bijkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 20:21
✔️ Tot 30% efficiënter dan andere thuisbatterijen

Eigenlijk wel benieuwd welke andere thuisbatterijen hier bedoeld worden door HW in nieuwsbrief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Vooralsnog is het erg stil in mijn mail bakje. Ja! een mail van Home Wizard... oh, nieuwsbrief. -O-

Hoe is het met de leveringen, komen wij al in de buurt van september?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Vdvmark schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 18:13:
✔️ Tot 30% efficiënter dan andere thuisbatterijen

Eigenlijk wel benieuwd welke andere thuisbatterijen hier bedoeld worden door HW in nieuwsbrief.
Nou, als je de Marstek neemt... Die schijnt ergens tussen de 60 en 70% te halen. Als je dan de negatieve uitschieter pakt (60%) en daar 30% bij optelt, dan zit je aan 78%. Dat zijn getallen die sommigen hier halen als de RTE lekker hoog is.

My take : HomeWizard is er niet erg open in hoe de RTE verloopt bij verschillende belastingen. LFP accu's zijn redelijk uitgeëngineerd, net als BMS systemen. De enige plus die ze hebben is de kleine omvormer, die door zijn geringe capaciteit al snel efficiënt wordt. Maar zonder met fatsoenlijke data te komen mogen ze wat mij betreft die claim achterwege laten. Als je dat hier wil claimen dan moet je het ook kunnen onderbouwen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirabis
  • Niet online
Idd. 3 en 6 april gemaild ...geen reactie. Ondertussen wel twee reminders en melding dat de reservering binnenkort vervalt. Heb al 1 in betaald en ontvangen maar daar staat nog een vraag voor open. De tweede (van ouders) wil ik elders laten leveren i.v.m. vakantie maar reactie HW blijft uit.
Verkeerd adres? We helpen je graag
... zullen het wel druk hebben.

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Lesje marketing?

bewezen techniek = oude meuk
innovatieve techniek = wij weten ook niet of het werkt.

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harri
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22-09 09:26
Verwijderd schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 18:18:
Vooralsnog is het erg stil in mijn mail bakje. Ja! een mail van Home Wizard... oh, nieuwsbrief. -O-

Hoe is het met de leveringen, komen wij al in de buurt van september?
22 Augustus heeft vandaag een “2 weken mail” gehad, zie het bericht van @aip om 17:08.

[ Voor 13% gewijzigd door Harri op 08-04-2025 18:52 ]

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartindM
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21:52
Zie mijn vorige post:
MartindM in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2"

Inmiddels de 4 batterijen sinds gisteren inclusief P1 aangesloten (Wifi) op een bedraad accesspoint,
waar verder niets op zit.
Afstand accesspoint tot PIB’s ca 2m gescheiden door spouwmuur.
Verbinding vooralsnog tussen 80%-100%.

Verder vandaag de PIB (1.0104) software update gedaan.
Benieuwd of met bovenstaande de meldingen dat PIB verbinding met P1 verbroken is,
alsook de scheefstand meldingen, opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23:16
aip schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 17:08:
Was hier hetzelfde, zakenreis van ruim 2 weken. Heb een mail gestuurd, wordt begrijpend op gereageerd, maar toch na een werkdag een reminder en weer gemaild, om 4 dagen later een mail te krijgen dat je reservering dreigt te vervallen.
Ik hoop dat je meer geluk hebt, maar het lijkt erop dat Wizzi “zelfstandig handelt” en er geen actie wordt genomen op je vraag.
Ik hoop dat je meer succes hebt.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:47:
[Afbeelding]

Voor iedereen is de laatste beta-versie dus nu ook beschikbaar.
Update uitgevoerd en merkte dat het erg lang duurde voordat de batterij uit de standby mode komt.
Voor de rest werkt de update erg aardig. Verder gezien dat de batterij status Laden / ontladen en Stand-By goed wordt weergeven in Homey.
Nu nog de unit temperatuur. De externe temperatuur meting geeft aardig weer hoe de ventilator werkt.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 19:47:
[...]

Update uitgevoerd en merkte dat het erg lang duurde voordat de batterij uit de standby mode komt.
Voor de rest werkt de update erg aardig. Verder gezien dat de batterij status Laden / ontladen en Stand-By goed wordt weergeven in Homey.
Nu nog de unit temperatuur. De externe temperatuur meting geeft aardig weer hoe de ventilator werkt.
Nice! Hier maar 1x een scheefstand melding gehad. Ook niet meer gezien. Wat is lang? Hier worden ze gepushed (beta tester). Staat er vaak al op als er een aankondiging is geweest. Ga mijn inziens snel. Zolang hij terug komt prima toch. Ik ervaar geen problemen met deze versie. Klaar voor de volgende beta 😜. Hopelijk zijn dat features ipv bug-fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icepick
  • Laatst online: 20:36
asing schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:30:
[...]

Ik heb een block gezet. Dat wordt een toggle switch in HA.
Nog even verder getest en dit werkt inderdaad.. het terug online komen duurt inderdaad soms wel een paar minuten. Mooi, heb ik toch enige vorm van controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lupajane
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:16
Harri schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 18:50:
[...]

22 Augustus heeft vandaag een “2 weken mail” gehad, zie het bericht van @aip om 17:08.
26 augustus ook, zie ik net in mijn mailbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Devke schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 19:53:
[...]

Nice! Hier maar 1x een scheefstand melding gehad. Ook niet meer gezien. Wat is lang? Hier worden ze gepushed (beta tester). Staat er vaak al op als er een aankondiging is geweest. Ga mijn inziens snel. Zolang hij terug komt prima toch. Ik ervaar geen problemen met deze versie. Klaar voor de volgende beta 😜. Hopelijk zijn dat features ipv bug-fixes.
Het duurde hier ongeveer 20 minuten na de update voordat de stand-by stand naar ontladen ging

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En daar is dan een concurrent erbij voor de PIB.

De Next Energy Plug In Batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harri
Ik vraag me wel af hoe je met een batterij van €999 een btw-bedrag van €100 - €576 terug kunt krijgen.
Maar is idd wel een aardige concurrent

edit: men is niet volledig in het artikel, het bedrag is afhankelijk van je bestelling. Grotere bestelling = meer btw teruggave.

[ Voor 49% gewijzigd door Harri op 08-04-2025 20:41 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:46
4 maal 2,1 = 10,5 :?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 00:35
Harri schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:33:
Ik vraag me wel af hoe je met een batterij van €999 een btw-bedrag van €576 terug kunt krijgen.
Maar is idd wel een aardige concurrent
Later uitbreidbaar... Dus... ze lopen nu al mijlen achter op HomeWizard. Geen woord over een P1 meter, heel wazig.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TFX77 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:40:
[...]

Later uitbreidbaar... Dus... ze lopen nu al mijlen achter op HomeWizard. Geen woord over een P1 meter, heel wazig.
Eigen p1 meter en lijkt alleen te werken nog voor hun eigen klanten. Prijs wordt leuker. Ik heb de link ook geplaatst in het batterij stekker topic. Linkje staat in de TS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harri
Als ik de specificaties goed begrijp dan gaat met een uitbreiding alleen de opslagcapaciteit omhoog, en niet het laad-/ontlaadvermogen (1200W/800W). Lijkt me toch een behoorlijke minpunt tov de HW PIB als je bv warmtepomp hebt en/of inductiekookplaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Harri op 08-04-2025 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:00
TFX77 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:40:
[...]

Als je klikt op de bestelpagina, kun je voor 799 euro per stuk direct extra accu’s bestellen. Hoezo lopen ze dan achter? De p1 dongle wordt meegeleverd lees ik. Volgens mij is accu 1 gecombineerd met de omvormer en de extra accu’s worden gestapeld.

[ Voor 15% gewijzigd door frankj030 op 08-04-2025 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:00
Ik denk een foutje? Accu 1 is 2,1 en je lijkt er 4 extra per “master” accu te kunnen bestellen op de bestelpagina (spelen met aantal panelen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:35
Devke schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:20:

Maar pas in 2026 beschikbaar voor niet net engery klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Devke schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:20:

Was te verwachten. Er zullen meer partijen met het idee spelen en nu blijkt er een markt te zijn. Een beetje concurrentie is prima. Of ze net zo goed zijn... Rijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
asing schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:24:
[...]

Was te verwachten. Er zullen meer partijen met het idee spelen en nu blijkt er een markt te zijn. Een beetje concurrentie is prima. Of ze net zo goed zijn... Rijd zal het leren.
Ik zie dit ook als een positieve ontwikkeling voor de consument. Concurrentie is goed voor de ontwikkeling van een product maar ook voor de prijs. Die zie je per kWh al zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[quote][b]Devke schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:31:

[ Voor 65% gewijzigd door GL007 op 08-04-2025 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09 00:20
asing schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 18:29:
[...]

Nou, als je de Marstek neemt... Die schijnt ergens tussen de 60 en 70% te halen. Als je dan de negatieve uitschieter pakt (60%) en daar 30% bij optelt, dan zit je aan 78%. Dat zijn getallen die sommigen hier halen als de RTE lekker hoog is.

My take : HomeWizard is er niet erg open in hoe de RTE verloopt bij verschillende belastingen. LFP accu's zijn redelijk uitgeëngineerd, net als BMS systemen. De enige plus die ze hebben is de kleine omvormer, die door zijn geringe capaciteit al snel efficiënt wordt. Maar zonder met fatsoenlijke data te komen mogen ze wat mij betreft die claim achterwege laten. Als je dat hier wil claimen dan moet je het ook kunnen onderbouwen.
Maar als je naar sessy zoekt, daar halen ze 'gewoon' een rte van 80% en dat dus met een zwaardere en dus minder efficiënte omvormer. Ben wel benieuwd waar dat aan ligt.
Zelf denk ik dat HW softwarematig iets te strak heeft staan qua beveiliging oid, waardoor iedereen rond de 75% haalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HBO88 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:48:
[...]

Maar als je naar sessy zoekt, daar halen ze 'gewoon' een rte van 80% en dat dus met een zwaardere en dus minder efficiënte omvormer. Ben wel benieuwd waar dat aan ligt.
Zelf denk ik dat HW softwarematig iets te strak heeft staan qua beveiliging oid, waardoor iedereen rond de 75% haalt.
Sessy werkt naar mijn weten op 48V, net als een aantal andere merken zoals Zendure en die haalt ook een RTE van 80+%. HW werkt op een lager voltage met lagere RTE tot gevolg. Daarnaast zou het kunnen zijn dat een aantal componenten extra stroom vragen, denk daarbij aan de actieve koeling, LED's en veel sensoren.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
HBO88 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:48:
[...]

"Gewoon"? Volgens mij is Sessy geen Plug-In battery? Werkt dus op een ander voltage. Dus je vergelijk appels met peren. Inclusief installatie duurder dan de HomeWizard Plug-In Battery. Plus als je verhuist moet je hem verkopen aan de nieuwe eigenaar of nog twee maal installatie kosten betalen voor de-installatie en installatie in je nieuwe huis.

13 x 260Wp ReneSola All Black op een SolarEdge SE3000 Live | Twee Technaxx 300W Balkon Zonne-Energiecentrale | Twee HomeWizard Plug-In Batteries | LG 3,5 kW Standaard Plus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:36
Harri schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 20:45:
Als ik de specificaties goed begrijp dan gaat met een uitbreiding alleen de opslagcapaciteit omhoog, en niet het laad-/ontlaadvermogen (1200W/800W). Lijkt me toch een behoorlijke minpunt tov de HW PIB als je bv warmtepomp hebt en/of inductiekookplaat.
Daar ben ik juist blij mee.

Als ik wil uitbreiden met een batterij zonder ingebouwde omvormer hoef ik ook die omvormer niet te betalen. Gewoon die ‘kale’ uitbreidingsmodule is wat mij betreft dan prima.

Echter, zelfs met een relatief kleine zonnepaneel-installatie van bijvoorbeeld 2,5 kWp en een batterij van 1200 W input stuur je op een zonnige dag alsnog de helft het net op. Wil je dat verbeteren, zal je ook bij HW minstens 2 accu’s nodig hebben.

De output van 800 W lijkt klein maar dat is op een zonnige dag genoeg om - zelfs met een draaiende vaatwasser - toch op nul opname uit te komen. Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XsI7wcxLrAukCb2BgBRIAOWBwrY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Py0ztdeCJrEye3WKSsEzH4Ka.png?f=fotoalbum_large

Net als een wasmachine of inductiekookplaat zijn het vaak pieken van slechts 20 minuten. Heb je daar werkelijk een groter systeem voor nodig? Ja, nog meer output kan fijn zijn als je een warmtepomp of EV hebt maar het veiligheidsaspect vind is m.i. belangrijker.
Mensen die twee of meer batterijen op een stekkerdoos aansluiten en hier dan doodleuk vragen hoe ze dit kunnen unlocken naar hogere vermogens: doodeng.

Wat mij betreft prima specificaties voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09 00:20
Voor 1800 euro een set van 4,2kWh, ik ga nu echt twijfelen of ik de HW nog wil.
Ik ben dit jaar overgestapt van energie leverancier dus kan nog niet overstappen naar next. Zal toch de HW batterij worden denk ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• netappie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:10
HBO88 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 07:01:
Ik ben dit jaar overgestapt van energie leverancier dus kan nog niet overstappen naar next. Zal toch de HW batterij worden denk ik
Als je maar lang genoeg wacht zal alles goedkoper worden, ook de HW.
Ik denk dat ik zel nog wel een keer over ga stappen naar iets groters, maar pas als dat echt rendabel is.
Voorlopig ben ik erg blij met de HW ondanks dat er door de veiligheidsmarges en laad/ontlaad verlies minder over blijft dan wat ik gedacht had.

Ik vrees dat deze veiligheidsmarges en verliezen vergelijkbaar zullen zijn op de Next batterij, dus met twee stuks is nul op de meter draaien al onwaarschijnlijk. Je zal eerder naar drie stuks moeten en eigenlijk nog meer als je daarnaast ook echt op de dynamische markt wilt kunnen handelen met je overschot.

Overigens ben ik wel blij met meer keuze. Concurrentie is goed voor de prijs en houdt de merken scherp qua features en kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
Concurrentie breid idd uit. Ook Anker doet mee.
Kende ze alleen van de powerbanks en kabels.

https://www.notebookcheck...mpact-frame.995025.0.html

Alleen, op de duur zie je door het bos de bomen niet meer 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartindM
Zie mijn vorige post

Vanmorgen 1 van de PIB’s geen verbinding met P1 meter.
Andere 3 PIB’s wel.

Verbindingssterkte P1 met netwerk 100%
PIB1 90% (deze heeft nu geen verbinding met P1)
Rest vd PIB’s verbindingssterkte met netwerk 100%

Diverse malen proberen (middels app) te verbinden met P1, niet gelukt.
PIB uitgezet middels knop aan de zijkant en na een minuut of 5 weer aan.
Is weer actief.

Heel vreemd.

@Homewizard, dat kan/moet beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:18
MartindM schreef op woensdag 9 april 2025 @ 07:58:
Zie mijn vorige post

Vanmorgen 1 van de PIB’s geen verbinding met P1 meter.
Andere 3 PIB’s wel.

Verbindingssterkte P1 met netwerk 100%
PIB1 90% (deze heeft nu geen verbinding met P1)
Rest vd PIB’s verbindingssterkte met netwerk 100%

Diverse malen proberen (middels app) te verbinden met P1, niet gelukt.
PIB uitgezet middels knop aan de zijkant en na een minuut of 5 weer aan.
Is weer actief.

Heel vreemd.

@Homewizard, dat kan/moet beter
ik snap dat dit niet wenselijk is, maar vaak werkt de connectie wel gewoon en is het enkel de app die zegt dat er wat mis is. Als de batterij gewoon lekker ontlaadt/oplaadt zou ik van de grote schakelaar afblijven. En het is al eens eerder gemeld: kijk niet elk uur in de app of er gele driehoekjes zijn, hoe verleidelijk ook (kost zelf ook veel moeite :) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 09:14
Het lijkt me handig als mensen verbindingsproblemen melden dat ze meteen ook aangeven of ze een mesh systeem hebben of niet. Volgens mij zijn juist daar de meeste problemen mee.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperEye
  • Laatst online: 22-09 14:20
Die verbindingsproblemen ervaar ik ook nog steeds af en toe (en inderdaad een mesh netwerk). In praktijk blijkt er meestal wel een verbinding te zijn. Zoals ik al tig keer heb aangegeven in dit topic. De verbinding herstelt zich eigenlijk altijd vanzelf gedurende de dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:36
Vanmorgen ook 1 van de 4 batterijen geen connectie van de P1 meter. Wel gisteravoen naar versie 104 geüpdated. 2x herstart gedaan vanmorgen (ongeveer 1:30 min uit). Niet gelukt, wel vervelend dat je iederekeer de beveiliging weer moet uitschakelen.

Vandaag maar ff vechten met Wizi ;)

Wel Mesh van Synology. Die ook al gereboot.

[ Voor 7% gewijzigd door C0C0 op 09-04-2025 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Vandaag wordt mijn accu omgewisseld omdat ik een E446 melding had, die overigens later weer wegging... toch had ik het idee dat de accu niet volledig zijn werk deed. Kan iemand daar iets over zeggen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZVN4Llsl4c0kTnH0fAFqxOlnt4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7zdfiurXdZH8ifPiqEfpo1Wu.png?f=fotoalbum_large

Hier begint de accu op 0%. Hij gaat naar 100% maar er is maar 1,1 kWh import. Hij eindigt op 0% met 0,8 kWh export.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0eX5t8ftooOI29SWBCaTECk26iw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aJ82IMLaSM42fuem2LukQ4ll.png?f=fotoalbum_large

Hier was de foutmelding waardoor hij rond de 80% bleef hangen en ineens werkte hij weer.

Kun je hier uit opmaken dat de accu toch niet volledig werkte (qua capaciteit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• velo1901
Hansie_P schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:05:
[...]

ik snap dat dit niet wenselijk is, maar vaak werkt de connectie wel gewoon en is het enkel de app die zegt dat er wat mis is. Als de batterij gewoon lekker ontlaadt/oplaadt zou ik van de grote schakelaar afblijven. En het is al eens eerder gemeld: kijk niet elk uur in de app of er gele driehoekjes zijn, hoe verleidelijk ook (kost zelf ook veel moeite :) )
Daar heb je gelijk in, maar Homewizard gaf me een tegoedbon voor de aanschaf van zo'n mooi display en daarop is ook te zien dat de zonnepanelen volop stroom leveren, maar dat de procent geladen op dezelfde waarde blijft staan. En in mijn geval hersteld de verbinding 's avonds en dan heb ik weinig aan de batterijen als deze maar op 10% staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• velo1901
[quote]iAR schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:26:
Vandaag wordt mijn accu omgewisseld omdat ik een E446 melding had, die overigens later weer wegging... toch had ik het idee dat de accu niet volledig zijn werk deed. Kan iemand daar iets over zeggen?

Voorbeeld van verbroken verbinding met de P1 meter, de PiB geeft witte leds weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 19:36
rabero1985 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 07:56:
Concurrentie breid idd uit. Ook Anker doet mee.
Kende ze alleen van de powerbanks en kabels.

https://www.notebookcheck...mpact-frame.995025.0.html

Alleen, op de duur zie je door het bos de bomen niet meer 😅
Anker doet dit al een tijdje maar heeft als nadeel dat ze elk jaar een nieuw product de markt op slingeren en dan geen updates meer geven van het oude product. Wil je die functies dan moet je de nieuwe versie kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 20:21
Uit dat eerdere youtube filmpje begreep ik wel dat updates bij Anker niet nodig zijn om de werking te verbeteren. Als dat waar is hebben ze een vrij unieke positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:20

Aardedraadje

Met kabelschoen

iAR schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:26:

[Afbeelding]

Hier begint de accu op 0%. Hij gaat naar 100% maar er is maar 1,1 kWh import. Hij eindigt op 0% met 0,8 kWh export.

[Afbeelding]

Hier was de foutmelding waardoor hij rond de 80% bleef hangen en ineens werkte hij weer.

Kun je hier uit opmaken dat de accu toch niet volledig werkte (qua capaciteit)?
Je conclusie klopt als een bus. E4-errors duiden op problemen met de cellen en/of de BMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:04

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Gisteren de batterij en de P1 meter geupdate. Nu al 2 keer dat de P1 meter offline is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 09:14
Miesjh schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:11:
Gisteren de batterij en de P1 meter geupdate. Nu al 2 keer dat de P1 meter offline is.
en wat voor netwerk heb je?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Status Bar op Homey scherm zichtbaar.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWn_6BFSP86dXNRrW5MaBgQK15A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lWISm5NkxwEYLUFSAPg03w2Z.png?f=fotoalbum_large

We krijgen de boel goed onder controle
Nou nog de tweede batterij.

[ Voor 8% gewijzigd door GL007 op 09-04-2025 10:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Ronald1245 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:48:
Is het de verwachting van HW dat er in de wintermaanden heel veel accu’s uitgezet en weggezet zullen worden?

Ik vraag het even omdat er in het batterij menu nu een speciale optie ervoor is toegevoegd.
Deze optie lijkt mij niet echt nodig toch, er zijn betere en meer gevraagde opties die wel wat toevoegen toch?

[Afbeelding]
Helemaal met je eens dat er genoeg andere aanvullingen/aanpassingen qua opties en aansturing gewenst zijn (bij mij zeker ook).

Maar ik denk dat deze "opladen voor opslag" functie vooral is toegevoegd door HW vanuit het veiligheid, garantie en juridisch oogpunt. Bouw je die optie immers in je product, dan kan niemand meer zeggen: "He, ik heb mijn accu uitgeschakeld (voor de winter of whatever) en na een paar maanden is hij ineens stuk wegens diepontlading."

HW kan dan zeggen: daarom staat dat in de gebruiksaanwijzing vermeld dat je hem een stukje moet opladen voordat je hem wegzet EN we hebben er notabene een aparte functie voor in de PiB zelf voor gemaakt.

Bovendien was het tot de geadviseerde 60-70% procent opladen nog niet met 1 druk op de knop te doen. Dus ofwel je moest ernaast gaan zitten terwijl hij op je overschot gaat opladen en dan bij 60-70% uitzetten, ofwel je moet op handmatig opladen drukken en ook daar dan op het juiste moment weer uitschakelen.

Dit hebben ze nu getackled voor die mensen die er daadwerkelijk gebruik van willen maken maar ik denk dus vooral OOK omdat het een optie is die de verantwoordelijkheid voor "te voorkomen" diepontlading op zijn minst deels bij de consument neerlegt. En misschien ook wel terecht.

Zal juridisch of verzekeringstechnisch voor HW ook wel belangrijk zijn. Want stel je voor als er straks misschien wel duizenden gebruikers hun PiB's tijdens de donkere maanden gaan uitzetten, daar zal vast wel een aantal procent er niet aan denken hem goed weg te zetten.
Die ene knop/functie zal dan juridisch ineens wel wat waarde hebben... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartindM
SniperEye schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:17:
Die verbindingsproblemen ervaar ik ook nog steeds af en toe (en inderdaad een mesh netwerk). In praktijk blijkt er meestal wel een verbinding te zijn. Zoals ik al tig keer heb aangegeven in dit topic. De verbinding herstelt zich eigenlijk altijd vanzelf gedurende de dag.
Zoals ik heb aangegeven 4 batterijen direct op 1 bedraad accesspoint wat niet in mesh zit
Gastnetwerk staat uit.

PIB1 is weer online.
Inmiddels PIB3 foutmelding geen verbinding met P1
Want P1 “losgekoppeld”
Voor PIB installatie nooit deze melding gehad, dus zou niet aan de P1 moeten liggen.
Immers, waarom wel melding van de PIB dat de P1 meter losgekoppeld is, terwijl de P1 zelf niet aangeeft, dat zou ik dan ook daar verwachten. En andere PIB’s geven deze melding niet.

Terugkomend naar je melding, verbinding hersteld zichzelf meestal wel, zal ik het eens aankijken.
Naast de melding geeft de PIB in de app bij status aan dat deze inactief is terwijl rechtsboven in het blauw wel “online” staat.
Heb ook 2 PIB’s die inactief staan zonder foutmelding, ook 1 die aan het laden is.

Vervelend is ook dat de max laad/ontlaad wattage teruggeschroef wordt met elke PIB die in foutmelding gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:36
Op de site van NextEenergy is te zien dat het gaat om een model van Fox ESS. Bovendien lijkt het me niet handig & verstandig om ook meteen aan een energieprovider gebonden te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFX77
Ja en dan nog hopen dat alles werkt. Wat een P1 integratie blijkt nog niet zo makkelijk te zijn en als het al lukt zijn velen te laat met inschakelen. Vergeet niet goedkoop is vaak duurkoop. Echter is concurrentie altijd goed. Maar laat het eerst maar beschikbaar zijn en ook goed werken. Ik wacht wel eerst op de review van Ketel Klets. Die heeft volgens mij qua Plug-In ook de voorkeur voor HomeWizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MartindM schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:34:
[...]

Zoals ik heb aangegeven 4 batterijen direct op 1 bedraad accesspoint wat niet in mesh zit
Gastnetwerk staat uit.

PIB1 is weer online.
Inmiddels PIB3 foutmelding geen verbinding met P1
Want P1 “losgekoppeld”
Voor PIB installatie nooit deze melding gehad, dus zou niet aan de P1 moeten liggen.
Immers, waarom wel melding van de PIB dat de P1 meter losgekoppeld is, terwijl de P1 zelf niet aangeeft, dat zou ik dan ook daar verwachten. En andere PIB’s geven deze melding niet.

Terugkomend naar je melding, verbinding hersteld zichzelf meestal wel, zal ik het eens aankijken.
Naast de melding geeft de PIB in de app bij status aan dat deze inactief is terwijl rechtsboven in het blauw wel “online” staat.
Heb ook 2 PIB’s die inactief staan zonder foutmelding, ook 1 die aan het laden is.

Vervelend is ook dat de max laad/ontlaad wattage teruggeschroef wordt met elke PIB die in foutmelding gaat.
Als de max laad/ontlaad waarde terugvalt doe je zelf iets. Want deze gaat alleen terug naar default als je de stekker uit de WCD haalt.

Ik zie niets mis aan de melding inactief in combinatie met online als je meerdere batterijen hebt. Als je niet genoeg overschot hebt dan werken alleen de batterijen die nodig zijn om dat overschot te laden. Als dit een langere peiriode duurt schakelen de actieve na enige tijd uit en gaan de niet actieve aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:04

Miesjh

winwiz schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:23:
[...]

en wat voor netwerk heb je?
WIFI. Dit werkt al jaren goed voordat ik de batterij had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• velo1901
Miesjh schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:11:
Hier hetzelfde, gisteren PiB 1 offline voor de update en nu vanochtend PiB 2 offline. Via de app proberen heeft geen zin, want dan wordt de veiligheidsrestrictie weer aan gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartindM
hanev001 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:50:
[...]

Als de max laad/ontlaad waarde terugvalt doe je zelf iets. Want deze gaat alleen terug naar default als je de stekker uit de WCD haalt.

Ik zie niets mis aan de melding inactief in combinatie met online als je meerdere batterijen hebt. Als je niet genoeg overschot hebt dan werken alleen de batterijen die nodig zijn om dat overschot te laden. Als dit een langere peiriode duurt schakelen de actieve na enige tijd uit en gaan de niet actieve aan het werk.
Max laad/ontlaad staat op 3200W (4 batterijen).
Op moment dat de koppeling van een batterij met de P1 verloren gaat gaat deze met 800w
Naar beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderr
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16:06
Gedachten van nu,

De eerste batterij bevalt heel goed! Zelfs zo goed dat een tweede bestelling in de pijplijn zit. Nu overweeg ik om vanaf zeg 1 november tot 28 februari ( 4 maanden dus ) een van de twee batterijen uit te zetten. In opslag mode.

De reden hiervoor is dat de stroom die al opgewekt wordt direct wordt verbruikt in de airco's om het huis te verwarmen.

In november heb ik 37 kWh het net op gestuurd, december 8.6 kWh, januari 23.3 kWh en februari 71.7 kWh. De combinatie van op zonnige dagen de wasmachine aanzetten overdag en een batterij zou dit dus wel allemaal redelijk naar 0 gaan.

Zou het efficiënt zijn om een batterij dan uit te zetten en in opslag mode of zou ik ze alle 2 aangesloten laten.

Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 2x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leanderr schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:42:
Gedachten van nu,

De eerste batterij bevalt heel goed! Zelfs zo goed dat een tweede bestelling in de pijplijn zit. Nu overweeg ik om vanaf zeg 1 november tot 28 februari ( 4 maanden dus ) een van de twee batterijen uit te zetten. In opslag mode.

De reden hiervoor is dat de stroom die al opgewekt wordt direct wordt verbruikt in de airco's om het huis te verwarmen.

In november heb ik 37 kWh het net op gestuurd, december 8.6 kWh, januari 23.3 kWh en februari 71.7 kWh. De combinatie van op zonnige dagen de wasmachine aanzetten overdag en een batterij zou dit dus wel allemaal redelijk naar 0 gaan.

Zou het efficiënt zijn om een batterij dan uit te zetten en in opslag mode of zou ik ze alle 2 aangesloten laten.
Laat ze alle twee aangesloten. Dat is echt efficiënt.
Ik heb de tweede batterij ook besteld en heb vergelijkbare situatie.
Mocht de tweede batterij problemen geven zet dan voor de zekerheid alle Homewizard IP-adressen static in de wifi want dat scheelt veel problemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Ik zit zelf wel echt te wachten op uitbreiding van de local API hoor met wat aansturing-switches..

Ik zit in de topics van de concurrenten te lezen en die producten zijn ook wel heel fraai (althans veelbelovend, maar nog wat minder ervaringen). Alleen jammer dat het ecosysteem een stuk minder fraai is en zowel uitlezing als aansturing weliswaar mogelijk is, maar ook een hoop hacks vereist. En je weet niet hoe duurzaam die hacks zijn; ze gaan via de cloud van de fabrikant... -O-

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

velo1901 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:29:
[quote]iAR schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:26:

Voorbeeld van verbroken verbinding met de P1 meter, de PiB geeft witte leds weer.
Oh zat het daar in? De witte leds had ik al wel gezien maar dacht dat de foutmelding over de cellen ging.
Aardedraadje schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:50:
Je conclusie klopt als een bus. E4-errors duiden op problemen met de cellen en/of de BMS.
BMS?
Voor de nieuwe dus kijken of hij het een aantal dagen doet zonder errors. Ben benieuwd hoe de waarden dan wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:36
Nu is mijn P1 meter ook offline volgens de app, maar HA en 3 batterijen zien deze wel in het LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Battery Management System, vrij algemene term tegenwoordig. Stukje elektronica dat de monitoring, aansturing etc. van de afzonderlijke batterijcellen verzorgd.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Sonero schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:41:
[...]

Op de site van NextEenergy is te zien dat het gaat om een model van Fox ESS. Bovendien lijkt het me niet handig & verstandig om ook meteen aan een energieprovider gebonden te worden.
Hier krijg ik even een Zonneplan Nexus gevoel bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmunstro
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 24-06 16:31
C0C0 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:22:
Vanmorgen ook 1 van de 4 batterijen geen connectie van de P1 meter. Wel gisteravoen naar versie 104 geüpdated. 2x herstart gedaan vanmorgen (ongeveer 1:30 min uit). Niet gelukt, wel vervelend dat je iederekeer de beveiliging weer moet uitschakelen.

Vandaag maar ff vechten met Wizi ;)

Wel Mesh van Synology. Die ook al gereboot.
zelfde hier .. ook 1 accu doet niet mee...geeft aan online tussen de meters, maar de accu laad niet, en geeft aan dat verbinding met de P1 kwijt is.....

nu al paar keer gehad.... vind het een beetje vervelend worden, zeker omdat je ook gewoonweg geen melding krijgt als er iets niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JanHenk schreef op woensdag 9 april 2025 @ 12:30:
Ik zit zelf wel echt te wachten op uitbreiding van de local API hoor met wat aansturing-switches..

Ik zit in de topics van de concurrenten te lezen en die producten zijn ook wel heel fraai (althans veelbelovend, maar nog wat minder ervaringen). Alleen jammer dat het ecosysteem een stuk minder fraai is en zowel uitlezing als aansturing weliswaar mogelijk is, maar ook een hoop hacks vereist. En je weet niet hoe duurzaam die hacks zijn; ze gaan via de cloud van de fabrikant... -O-
Misschien kan @HomeWizard_NL een tijdspad aangeven. Ook ik zie de concurrentie niet stil zitten en interessante opties gaan bieden / al bieden. Hopelijk wordt het geduld niet meer te lang op de proef gesteld @JanHenk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shthpnz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 08:07
elmunstro schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:48:
[...]

zelfde hier .. ook 1 accu doet niet mee...geeft aan online tussen de meters, maar de accu laad niet, en geeft aan dat verbinding met de P1 kwijt is.....

nu al paar keer gehad.... vind het een beetje vervelend worden, zeker omdat je ook gewoonweg geen melding krijgt als er iets niet werkt.
Welkom bij de club. Het lijkt alsof de helpdesk van HomeWizard het probleem niet onderkent.

Huis uit 1904; gasloos; HR++ x133; PV: Sunpower 9kWp; WP: Nibe L/W 16kW; LTV: Jaga’s met DBH; 2 airco’s; 4 PiB’s; laadpaal, 2 EV’s

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nevil
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Nevil schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:46:
[...]

Inmiddels contact gehad met HomeWizard. Woensdag wordt het omgeruild! :*)
Eindelijk doet de thuisbatterij! oOo

Na het koppelen leek in eerste instantie het niet goed gaan. Het lampje werd oranje. Meteen gekeken in de app. Nee, er staat niks in. Ook niet dat PiB is gekoppeld. Dus uitgezet en opnieuw het koppelproces doorlopen. In eerste instantie werd gemeld dat al een PiB was gekoppeld (niet dus, want niet terug te vinden in de app).

Ik ging toch verder met het koppelproces en wat eerder niet gebeurde en nu wel, was dat de update van zowel PiB (1.0104) als P1-meter (6.0112) werd uitgevoerd. Daarna werd een en ander gesynchroniseerd en na 5 tot 10 minuten was alles afgewerkt: "Alles is ok".

Heel even een melding dat de omgevingstemperatuur niet helemaal goed was, maar dat verdween al snel.

Heb nu voor deze keer handmatige oplaadmodus geselecteerd. En zodra het 100% is, dan gaat het naar Nul-modus en kan PiB nu zijn echte werk doen! :)

En moet ik even wennen dat ik een PiB heb. Dus zal vast heel vaak naar PiB en in de app kijken. :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01:26
Nevil schreef op woensdag 9 april 2025 @ 15:04:
[...]

Eindelijk doet de thuisbatterij! oOo

Na het koppelen leek in eerste instantie het niet goed gaan. Het lampje werd oranje. Meteen gekeken in de app. Nee, er staat niks in. Ook niet dat PiB is gekoppeld. Dus uitgezet en opnieuw het koppelproces doorlopen. In eerste instantie werd gemeld dat al een PiB was gekoppeld (niet dus, want niet terug te vinden in de app).

Ik ging toch verder met het koppelproces en wat eerder niet gebeurde en nu wel, was dat de update van zowel PiB (1.0104) als P1-meter (6.0112) werd uitgevoerd. Daarna werd een en ander gesynchroniseerd en na 5 tot 10 minuten was alles afgewerkt: "Alles is ok".

Heel even een melding dat de omgevingstemperatuur niet helemaal goed was, maar dat verdween al snel.

Heb nu voor deze keer handmatige oplaadmodus geselecteerd. En zodra het 100% is, dan gaat het naar Nul-modus en kan PiB nu zijn echte werk doen! :)

En moet ik even wennen dat ik een PiB heb. Dus zal vast heel vaak naar PiB en in de app kijken. :*)
Gefeliciteerd :)

En ik herken het enthousiasme.

De eerste weken heeft de batterij hier in de woonkamer gestaan en hebben we er geregeld naar gekeken. Ook de app daar zijn we weer meer mee bezig. Vooral omdat we nu met de batterij meer kunnen schipperen met ons verbruik, en daarmee een fors hoger direct verbruik krijgen.

Erg leuk vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:06
Laatste dagen ook Offline melding van de P1 meter. Terwijl de dag grafiek wel netje update.
Geen data onder de live 'Nu' weergave van Stroom en wel voor de batterij.

Een keer de P1 meter eruit gehaald en toen was de status weer even Online. Maar onder tussen weer Offline.
Gelukkig werkt alles nog.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 10:33
Gezien de meldingen die ik hier lees over het offline gaan van Homewizard devices, heb ik in Homey de P1 meter als Unifi wifi device toegevoegd en daar een simpele flow van gemaakt. Eens kijken hoe vaak deze daadwerkelijk offline gaat.

Voor diegenen die ook Homey gebruiken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2fRc8MiIg-LPr8KqayMszZjj-1U=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pKXPDyVBoFNsjkrUaEqmoL8L.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:30
De meterkast is nu voorbereid op de komst van de PiB, Groepenkast vervangen door van 10 naar 12 groepen te gaan. Aparte groepen laten maken voor de Airco en PiB, en nu maar wachter op het betaalbewijs. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FritsHome
  • Laatst online: 19-09 08:32
Hebben de mensen die een uitstel mail (van de begin mei) hebben ontvangen van HomeWizard al een update gekregen? Ik heb twee batterijen in februari besteld en kreeg toen een verwachte leverdatum van eind april. Tot op heden heb ik daarover geen nieuwe informatie ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de “maart” batch heb ik de beruchte “voor 10 mei” mail gekregen. Voor de reeds bestelde tweede batterij in de “eind april” batch heb ik tot op heden niks ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enter81
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:26
FritsHome schreef op woensdag 9 april 2025 @ 18:12:
Hebben de mensen die een uitstel mail (van de begin mei) hebben ontvangen van HomeWizard al een update gekregen? Ik heb twee batterijen in februari besteld en kreeg toen een verwachte leverdatum van eind april. Tot op heden heb ik daarover geen nieuwe informatie ontvangen.
Uitstel mail voor 10 mei heb ik ontvangen.
Mijn bestelling is van 3 September 2024 en op het moment van
schrijven nog niets gehoord maar het is ook nog geen 10 mei.

Zag al wel de twee weken mail van iemand die op 28 augustus had
besteld dus het komt gestaag aan dichterbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netappie
  • Laatst online: 23:10
Leanderr schreef op woensdag 9 april 2025 @ 11:42:
Gedachten van nu,

Gewoon aangesloten laten. Met twee batterijen krijg je ook meer vermogen (mits ongrendeld).
Dat kan bij korte pieken van zon of verbruik net het verschil zijn.

Daarnaast zullen ze meer gelijk slijten en weet je ook zeker dat degene in opslag niet diep ontlaad.

Overigens kan je natuurlijk ook gewoon meer zonnepanelen leggen, desnoods in de tuin in de winter. Die kosten toch bijna niks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• huijbreghs
  • Laatst online: 21-08 18:46
enter81 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 18:24:
[...]

Zag al wel de twee weken mail van iemand die op 28 augustus had
besteld dus het komt gestaag aan dichterbij.
Mijn bestelling is van 9 december (verwachte leverdatum eind april) en februari (verwacht eind mei). Tot op heden nog niets gehoord en kan alleen maar hopen dat HW enigzins op schema is met leveringen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFX77 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 23:50:
[...]

"Gewoon"? Volgens mij is Sessy geen Plug-In battery? Werkt dus op een ander voltage.
Zo werkt dat niet, je hebt een DC-zijde en daar is een thuisaccu vaak 24 Volt of 48 Volt en aan de AC-zijde is dat altijd 230 Volt, los van of die met een stekker of direct op een groep wordt aangesloten. Ook bijv. Victron systemen zijn 48V DC (accu) en 230V AC.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Grappig..... ik denk dat je hier mooi kunt zien dat de batterij ook wat eigen verbruik heeft (achter de omvormer). De batterij is al een paar uur vol. Of het bekende SoC verhaal? De batterij heeft geen activiteit maar de SoC daalt wel van 100% naar 99% (gerommel in de marge). Eerste x dat ik het zie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DMDZPbT14pGburDys3UM3IVGFGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gKsQ152TH45jpAAW7PfcY5Uk.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:

En dan een half uurtje later besluit hij om bij te laden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7j3HVMbIFzfRjRTuClKzgKrsEo8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/a7sTHOyy6n4J5NozoT9Yjsk6.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door Devke op 09-04-2025 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:45
Devke schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:05:
Grappig..... ik denk dat je hier mooi kunt zien dat de batterij ook wat eigen verbruik heeft (achter de omvormer). De batterij is al een paar uur vol. Of het bekende SoC verhaal? De batterij heeft geen activiteit maar de SoC daalt wel van 100% naar 99% (gerommel in de marge). Eerste x dat ik het zie.

[Afbeelding]
Ik heb het al vaker voorbij zien komen afgelopen dagen. De batterij was dan tegen 10a11uur al vol en er was dan gedurende de dag tot 18uur genoeg PV opwek om de rest af te dekken. En dan meestal rond 16uur valt hij terug naar 99% en begint opnieuw te laden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgJtHQ2pdXX4FKndfrGV6faAWtQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bp8kw8BODX3rKkTMPPKtUbe8.jpg?f=fotoalbum_large

Is het iemand opgevallen dat de batterij er geen moeite mee heeft om meer als 800 watt te leveren. Als de p1 vraag voor NOM 840 watt vereist levert hij ook 840. Is het meer dan 850a900 watt dan blijft hij wel netjes op 800.
Viel me al langer op aangezien ons vebruik in de avond meestal daarop uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:05:

[Afbeelding]
De batterij heeft de eigenschap dat bij afkoeling de spanning iets daalt. Vandaar 100% naar 99%

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris96 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:28:
[...]

Ik heb het al vaker voorbij zien komen afgelopen dagen. De batterij was dan tegen 10a11uur al vol en er was dan gedurende de dag tot 18uur genoeg PV opwek om de rest af te dekken. En dan meestal rond 16uur valt hij terug naar 99% en begint opnieuw te laden.

[Afbeelding]

Is het iemand opgevallen dat de batterij er geen moeite mee heeft om meer als 800 watt te leveren. Als de p1 vraag voor NOM 840 watt vereist levert hij ook 840. Is het meer dan 850a900 watt dan blijft hij wel netjes op 800.
Viel me al langer op aangezien ons vebruik in de avond meestal daarop uitkomt.
Heb de post al iets aangepast, ik zie dat bijladen ook. Met dynamisch zou ik dat nu juist niet meer willen. Prijs ligt hoger nu ;-P

Ik heb hem in de omschakeling wel eens ruim 820 Watt zien doen maar dat liep wel terug naar 800W. Blijft hij dan langdurig hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:29:
[...]

De batterij heeft de eigenschap dat bij afkoeling de spanning iets daalt. Vandaar 100% naar 99%
1e keer dat ik het zie. Staat al tijdje te niks namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:45
Devke schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:32:
[...]

Heb de post al iets aangepast, ik zie dat bijladen ook. Met dynamisch zou ik dat nu juist niet meer willen. Prijs ligt hoger nu ;-P

Ik heb hem in de omschakeling wel eens ruim 820 Watt zien doen maar dat liep wel terug naar 800W. Blijft hij dan langdurig hoger?
Je kon het in de afbeelding hierboven al zien.
Toch zeker 2a3 minuten boven de 800 daarna gestopt met kijken :9
Ik kom in het voor en najaar te kort gelukkig kan een 2e die in mei moet komen dat afdekken. >:)
Pagina: 1 ... 78 ... 213 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.