Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris96 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 20:04:
[...]

Je kon het in de afbeelding hierboven al zien.
Toch zeker 2a3 minuten boven de 800 daarna gestopt met kijken :9
Ik kom in het voor en najaar te kort gelukkig kan een 2e die in mei moet komen dat afdekken. >:)
Had ik gezien. Is de Nu grafiek. Wilde weten of dit bijvoorbeeld voor 10 min ook zou zijn.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale Ouwe
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22-09 05:52
Ik kijk natuurlijk ook regelmatig in de app en zag zojuist de onderstaande grafiek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wb0MI9saKMrbHk2vD2IMqP-3FQ8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LcoOMCDT4KaSfWrde8VPXNNC.jpg?f=user_large

Een plotseling zeer sterke ontlading te zien in de grafiek.
Er staat niets geks aan.
Alle drie de PIB's geven aan normaal te functioneren.

En na een F5 wordt de grafiek als volgt weer gegeven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3m9VjaYya_p805e9oAajPq54YF4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OU2UUQafcX9MeaDLc1nIBteh.jpg?f=user_large

Het normale beeld voor een avond hier.
Gelukkig niets aan de hand. Alleen wel een beetje vreemd, die eerste grafiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartindM
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21:52
MartindM in "Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2"

Nou, ik kon wel zeggen dat ik het inmiddels beu was.
Dus wordt wat sceptisch tot @HomeWizard_NL het tegendeel gaat bewijzen.
Aantal uren gewacht. De verbinding werd niet automatisch hersteld
Maar weer handmatig (aan/uit) hersteld.
Rest vd dag goed, tot vanavond. PIB4 geeft aan verbinding p1 losgekoppeld
En weer max opladen (zonder mijn interventie) teruggeschroefd, nu naar 800 watt…..
Nogmaals, Accesspoint alleen 2.4Ghz geen mesh geen gastnetwerk, vast ip adres
Geeft aan dat verbinding met batterijen actief is.
HW APP geeft aan verbinding met accesspoint 99%
Status inactief
Helemaal bovenin staat in witte letters in blauw ovaal “online”
Staat er vlgs mij vast, heb daar nooit wat anders gezien
Laatste frimware zit in de PIBS en de P1

As we speak
Max opladen staat nu op 2400W (zonder mij interventie. HOE DAN ?
Klik je op de instellingen tandwiel en dan meters, dan staat alles online, yeah right….
Klik ik daar op de PIB4 dan zie ik pas de foutmelding.

Terwijl ik dit schrijf staat de app open en krijg ik:
The network connection was los 913
GraphQLerror (en nog wat tekst erachter)
Request timeout 905.

Early adaptor, yes.
Oplossend werken geen probleem, 1.5wk alles nagekeken, netwerk aangepast, accesspoint gekocht
Maar, dit kan echt niet
Mail gestuurd naar thuisbatterij@homewizard.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:29
MartindM schreef op woensdag 9 april 2025 @ 20:56:

En weer max opladen (zonder mijn interventie) teruggeschroefd, nu naar 800 watt…..
Status inactief

As we speak
Klik je op de instellingen tandwiel en dan meters, dan staat alles online, yeah right….

Request timeout 905.

Early adaptor, yes.
Oplossend werken geen probleem, 1.5wk alles nagekeken, netwerk aangepast, accesspoint gekocht
Maar, dit kan echt niet
Hoe zit het met je buren? Meer precies, zijn er access points in de buurt die op dezelfde wifi frequentie zitten en zo hard blaten dat ze jouw wifi wegdrukken?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keesie
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-09 07:32
En ik begin toch langzaam wel te twijfelen over de kwaliteit van de batterij. Heb bij de eerste batterij na ongeveer een uurtje aangesloten te hebben de E422 foutmelding gekregen.
Contact opgenomen en keurig en vrij vlot een nieuwe ontvangen.
Nu 3 weken verder stond vanmiddag ook deze batterij met de E118, E465 en E422 foutmeldingen. Na herstarten werden dit E118, E400 en E422. Verwacht dat het wederom een vervanging zal gaan worden, maar echt vertrouwen schept dit alles niet.
Kan zijn dat ik gewoon pech heb, maar begint wel irritant te worden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartindM
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21:52
asing schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:07:
[...]

Hoe zit het met je buren? Meer precies, zijn er access points in de buurt die op dezelfde wifi frequentie zitten en zo hard blaten dat ze jouw wifi wegdrukken?
Zit niemand op het kanaal waar ik op zit.
Ook is het een ander kanaal dan mijn andere wifi netwerk (speciaal deze 2.4Ghz met ande SSID voor de PIBs en P1 gecreerd omdat ik eerder problemen met mesh had.

P1 en PIB’s hebben prima verbinding met accesspoint.
En dus moeten ze signalen naar elkaar kunnen sturen, immers het werkt met de overige 3.
Wat zegt dan de P1 meter losgekoppeld melding, want dat is niet zo.
Mijn inziens een bug in de software

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Keesie schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:17:
En ik begin toch langzaam wel te twijfelen over de kwaliteit van de batterij. Heb bij de eerste batterij na ongeveer een uurtje aangesloten te hebben de E422 foutmelding gekregen.
Nu 3 weken verder stond vanmiddag ook deze batterij met de E118, E465 en E422 foutmeldingen. Na herstarten werden dit E118, E400 en E422. Verwacht dat het wederom een vervanging zal gaan worden, maar echt vertrouwen schept dit alles niet.
Minder leuk. Begrijpelijk. Hopelijk is 3x scheepsrecht. Draait hier al 2 maanden probleemloos. Hopelijk daar ook heel snel.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JanHenk schreef op woensdag 9 april 2025 @ 12:30:
Ik zit zelf wel echt te wachten op uitbreiding van de local API hoor met wat aansturing-switches..
Ik ook - en ik heb mijn accu nog niet eens ;)
En je weet niet hoe duurzaam die hacks zijn; ze gaan via de cloud van de fabrikant... -O-
Dan weet je het antwoord eigenlijk al. Local is king, cloud is planned obsolescense. IoT hoort niet direct met internet te praten.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenH schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:48:
[...]

Ik ook - en ik heb mijn accu nog niet eens ;)

[...]

Dan weet je het antwoord eigenlijk al. Local is king, cloud is planned obsolescense. IoT hoort niet direct met internet te praten.
De Homewizard draait via de cloud maar de data komt hier direct binnen op Homey en dat werkt perfect

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GL007 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:58:
[...]

De Homewizard draait via de cloud maar de data komt hier direct binnen op Homey en dat werkt perfect
O ja dat weet ik. Zodra mijn HW accu stabiel is sluit ik zijn internet-toegang af. Hij mag op het lokale netwerk met de P1-meter en met Home Assistant praten en dat is het. Als ik hier lees dat er een firmware-update is mag hij weer een uurtje internet en daarna weer niet. Soort schermtijd voor de kinderen ;)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenH schreef op woensdag 9 april 2025 @ 22:04:
[...]

O ja dat weet ik. Zodra mijn HW accu stabiel is sluit ik zijn internet-toegang af. Hij mag op het lokale netwerk met de P1-meter en met Home Assistant praten en dat is het. Als ik hier lees dat er een firmware-update is mag hij weer een uurtje internet en daarna weer niet. Soort schermtijd voor de kinderen ;)
Dat is niet nodig. Ik heb alle wifi 2,4 GHz devices een vast ip adress toegekend nadat deze door de Homewizard app zijn in gesteld en hierna heb ik geen enkel probleem meer had met verbindingen.

Homey, Homewizard battery 2x, 9 zonnepanelen 3100W piek power SolarEdge omvormer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:45
Keesie schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:17:
Balen zeg, ik kan je frustratie wel voorstellen.
Echter las ik vanmiddag de laatste 3 pagina's in het marstek topic. Daar zitten sommige mensen met bricked batterijen na fw updates en is snelle omwisseling niet aan de orde. Dus het kan nog erger wellicht een schrale troost.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 23:12
Taro schreef op woensdag 9 april 2025 @ 18:45:
[...]

Zo werkt dat niet, je hebt een DC-zijde en daar is een thuisaccu vaak 24 Volt of 48 Volt en aan de AC-zijde is dat altijd 230 Volt, los van of die met een stekker of direct op een groep wordt aangesloten. Ook bijv. Victron systemen zijn 48V DC (accu) en 230V AC.
Ik kan een beetje praktijk ervaring over Sessy en HW accu's delen en ook het vergelijk maken tussen HW en Sessy
zelf heb ik meer dan een jaar 3 Sessy's in huis, die ik zelf XOM aanstuur via Homey, zeer ruim over schot aan PV opwek. nacht verbruik van de woning ongeveer 200 watt X op 600 gezet waardoor Sessy met ongeveer 800watt staat te ontladen de meeste tijd. Hier door blijft de RTE idd boven de 80%. Op dit moment 1103 geladen en 890 ontladen = 80,6% RTE
Als ik met de sexy's NOM wil doen is de RTE minder gunstig omdat ik dan met veel lager vermogen ontlaad.

Sinds korte tijd staat er bij familie een HW accu die in de nacht 150 watt moet leveren deze accu heeft 83 kWh geladen en 62,8 kWh ontladen dit is ruim 75%
Dat is een mooie RTE gezien het beperkte vermogen dat s'nacht word ontladen.

Maar wat zou nu het financiële voordeel zijn als de HW ook 80% kan halen??

Nu word het leuk,
Ik doe ff een paar aannames per dag 3 kWh laden en 75% tov 80% alleen laden met PV stroom
laden per jaar 365 x 3 = 1095 kWh geladen
RTE 75 = 0,75 x 1095 = 821 kWh ontladen
RTE 80 = 0,80 x 1095 = 876 kWh ontladen

Het verschil tussen 75 % en 80% RTE is dus 876-821=55 kWh uit je PV opwek die je kwijt bent.

Mag iedereen zelf zeggen hoeveel geld dit is.

Sessy is een echt ander product dan de HW maar maak je niet druk om die 75% of 80 % als je iets meer rendement wilt, 1 PV paneel van 400 WP levert je ongeveer 300 kWh per jaar op en kost maar weinig. ( € 60,-)
( we zijn Tweakers dus zelf installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

De vervanging is binnen, en geïnstalleerd… maar: de stroomimport en -export stond al op een bepaalde waarde. Is dat dan van mijn vorige accu? Ook raar, bij de instellingen staat 1600 W bij maximaal opladen. Dat is toch per accu gemaximaliseerd op 800 W?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harri
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22-09 09:26
Ik denk dat de app jouw oude accu nog “ziet”. Daar zal inderdaad de oude import/export waarde vandaan komen, en daarom denkt hij dat er met 1600W geladen kan worden.
Ik meen in een ander bericht gezien te hebben dat dit na enige tijd vanzelf recht is getrokken (mits de oude accu wel uit de lijst met meters is verwijderd).

7200Wp Z/ZW | Daikin Altherma 3 all electric | 3x HW PiB | Gasloos

Acties:
  • +6 Henk 'm!
@Peterhardenberg Sexy NOM..... kun je die eens uitleggen 🤣?

Een dikke 50 kWh dus. Niet iedereen heeft de ruimte voor een extra paneeltje. Toch vind ik het weggegooide stroom. Die 50 kWh staan hier voor 70 wasjes of 600 uur TV kijken of 55 vaatwasjes. HW staat voor duurzaamheid daarnaast. Stel er zijn inmiddels 1000 batterijen uitgeleverd (ook een aanname) dan hebben we het ineens over 55000 kWh!

Ik begrijp heel goed dat dit erbij hoort en dat 100% een utopie is maar ik blijf erbij dat dit beter moet. Zowel op gezinsniveau maar ook als het gaat om het grotere plaatje.

Ja het wordt opgewekt vaak door de panelen maar dan nog had je minder verlies kunnen inzetten voor ander doeleinden.

Ik had gehoopt dat het bij een iets warmere locatie een betere RTE zou geven. Sterker nog maart is 1.5% gezakt tov februari.

Mooi en simpel te installeren product is het zeer zeker. Problemen vrij hier. Nederlands product (net als je Sessy's) maar laat ik zo zeggen er zijn wel verbeterpunten die hopelijk op de korte termijn worden aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 23:06
Wat is jullie gemiddelde wachttijd via de chat? Ik ga inmiddels naar dag 4. Ook niet batterij mensen moeten langer wachten als gewend.
Ergens wel jammer, hoop dat ze wat kunnen bijbenen. Het komt natuurlijk ook doordat ze ons verwend hebben met hun supersnelle reacties voor de batterij er was. 🙂

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rabero1985 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:02:
Wat is jullie gemiddelde wachttijd via de chat? Ik ga inmiddels naar dag 4. Ook niet batterij mensen moeten langer wachten als gewend.
Ergens wel jammer, hoop dat ze wat kunnen bijbenen. Het komt natuurlijk ook doordat ze ons verwend hebben met hun supersnelle reacties voor de batterij er was. 🙂
Geen vraag open staan in chat dus kan het je helaas niet zeggen. Ja we zijn zeker verwend. 4 dagen is wel wat lang maar ik zou niet opnieuw vragen daar je anders weer achterin de wachtrij komt. Eerder door HW gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabero1985
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 23:06
Ja ik laat de chatbox voor wat het is om idd niet terug achteraan te eindigen.👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:36
Mijn problemen van gisteren waren waarschijnlijk veroorzaakt doordat mijn Home Assistant docker dubbel draaide. 8)7 . Lijkt vandaag een stuk beter. Denk dat dubbel P1 meter uitvragen te veel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diedvdyk
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-09 15:50
C0C0 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:21:
Mijn problemen van gisteren waren waarschijnlijk veroorzaakt doordat mijn Home Assistant docker dubbel draaide. 8)7 . Lijkt vandaag een stuk beter. Denk dat dubbel P1 meter uitvragen te veel is.
Homewizard heeft bij het ontwikkelen van de HomeAssistant Plugin dat de P1 Meter met 5 connecties op zijn max zit (4 batterijen en HomeAssistant zelf). Dat verklaart je problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knurt
  • Registratie: Juli 2022
  • Niet online
Devke schreef op donderdag 10 april 2025 @ 07:30:
@Peterhardenberg Sexy NOM..... kun je die eens uitleggen 🤣?

Een dikke 50 kWh dus. Niet iedereen heeft de ruimte voor een extra paneeltje. Toch vind ik het weggegooide stroom. Die 50 kWh staan hier voor 70 wasjes of 600 uur TV kijken of 55 vaatwasjes. HW staat voor duurzaamheid daarnaast. Stel er zijn inmiddels 1000 batterijen uitgeleverd (ook een aanname) dan hebben we het ineens over 55000 kWh!

Ik begrijp heel goed dat dit erbij hoort en dat 100% een utopie is maar ik blijf erbij dat dit beter moet. Zowel op gezinsniveau maar ook als het gaat om het grotere plaatje.

Ja het wordt opgewekt vaak door de panelen maar dan nog had je minder verlies kunnen inzetten voor ander doeleinden.

Ik had gehoopt dat het bij een iets warmere locatie een betere RTE zou geven. Sterker nog maart is 1.5% gezakt tov februari.

Mooi en simpel te installeren product is het zeer zeker. Problemen vrij hier. Nederlands product (net als je Sessy's) maar laat ik zo zeggen er zijn wel verbeterpunten die hopelijk op de korte termijn worden aangepakt.
Helemaal met je eens dat de RTE beter kan/moet.

PiB staat hier nog steeds op dezelfde plek in hoek van woonkamer. Circa 18 C graden nog steeds, ietsjes gestegen de afgelopen weken.
Regelmatig laat ik hem pas laden als ik seintje krijg dat er meer dan 800W wordt teruggeleverd, zodat hij tenminste full-pull gaat laden en dus op 100% omvormer benut, dus beste RTE.
Daarna dus NOM draaien met behalve kookpieken in de avond ongeveer 400 W en in de nacht 100-250 W.

Toch zakt ook hier de RTE steeds iets verder in. Zie hieronder mijn cijfertjes.
Afgelopen week dus maar 72,6%.
En sinds het begin gemiddeld naar 74,3% gedaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVTIJY4wfBq-jERPuktcpxIJ7ag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HqyNmhZdWznJTRY28ctFSq4Z.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de rest ben ik wel helemaal tevreden nog steeds. Hier gelukkig nog steeds geen centje pijn, geen foutmeldingen of whatever. Een of twee keer SOC drift laden gezien and that's it.

Maar ja die RTE, he...? Hoop dat daar software-matig qua aansturing of whatever nog iets te verbeteren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAR schreef op donderdag 10 april 2025 @ 07:10:
De vervanging is binnen, en geïnstalleerd… maar: de stroomimport en -export stond al op een bepaalde waarde. Is dat dan van mijn vorige accu? Ook raar, bij de instellingen staat 1600 W bij maximaal opladen. Dat is toch per accu gemaximaliseerd op 800 W?
Herken ik,gebeurde ook toen ik mijn omgewisseld batterij aansloot. De instellingen heb ik opgelost door de P1-meter even stroomloos te maken dus uit de slimme meter of splitter halen.

De stroom import/export waarde zijn van de nieuwe batterij, die staan niet op nul.

[ Voor 8% gewijzigd door hanev001 op 10-04-2025 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

hanev001 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:46:
[...]

Herken ik,gebeurde ook toen ik mijn omgewisseld batterij aansloot. Heb ik opgelost door de P1-meter even stroomloos te maken dus uit de slimme meter of splitter halen.
En bedoel je de spook kwh of de 1600 W?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iAR schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:55:
[...]

En bedoel je de spook kwh of de 1600 W?
Sorry zie edit van vorige post.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:36
Astra schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:30:
Gezien de meldingen die ik hier lees over het offline gaan van Homewizard devices, heb ik in Homey de P1 meter als Unifi wifi device toegevoegd en daar een simpele flow van gemaakt. Eens kijken hoe vaak deze daadwerkelijk offline gaat.

Voor diegenen die ook Homey gebruiken:
[Afbeelding]
Goed idee, alternatief is netscan.
https://homey.app/nl-nl/app/com.netscan/Net-Scan/

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Handige tip ik heb het gelijk hier uitgevoerd voor Batterij en P1 unit
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:20
MartindM schreef op woensdag 9 april 2025 @ 20:56:

Status inactief

As we speak

Request timeout 905.

Early adaptor, yes.
Maar, dit kan echt niet
Frustrerend inderdaad. Duidelijk is dat er iets conflicteert tussen netwerk en je batterijen. Netwerken blijven altijd complex. Of dat dat HW helemaal aan te rekenen is weet ik niet. Mijn referentiekader is mijn ervaring bij een helpdesk van een multinational in bepaalde consumenten elektronica. Destijds ook een hoop ellende waarbij wij na lang analyseren tot de conclusie kwamen dat het probleem ook echt lokaal speelde bij de klanten.

Na nog verder analyseren kwamen we bij een specifieke (grote) provider uit en een specifieke configuratie. De provider weigerde wat te doen aan de configuratie. Toen hebben wij daar een gerichte faq op geschreven en konden het gros van de problemen opgelost worden. Dat kost echter gruwelijk veel tijd tot frustratie van de klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SniperEye schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:17:
[...]

Frustrerend inderdaad. Duidelijk is dat er iets conflicteert tussen netwerk en je batterijen. Netwerken blijven altijd complex. Of dat dat HW helemaal aan te rekenen is weet ik niet. Mijn referentiekader is mijn ervaring bij een helpdesk van een multinational in bepaalde consumenten elektronica. Destijds ook een hoop ellende waarbij wij na lang analyseren tot de conclusie kwamen dat het probleem ook echt lokaal speelde bij de klanten.

Na nog verder analyseren kwamen we bij een specifieke (grote) provider uit en een specifieke configuratie. De provider weigerde wat te doen aan de configuratie. Toen hebben wij daar een gerichte faq op geschreven en konden het gros van de problemen opgelost worden. Dat kost echter gruwelijk veel tijd tot frustratie van de klant.
Dit was voor Mijzelf de reden dat ik de wifi van Ziggo hebt uitgeschakeld en een AMPLIFI wifi router hebt aangeschaf. Deze router heeft een perfecte app op de IPad of IPhone warmee je de router kunt instellen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 10:36
Mijn HW batterij wordt vandaag voor de 2e keer omgeruild (E450)

Het vertrouwen in de techniek staat bij mij ook wel op een vraagteken, maar ik merk dat ik daar helemaal niet wakker van lig, simpelweg omdat de klantenservice / aftersales dit naar mijn ervaring telkens uitstekend en zonder al te veel moeite of drempels op te werpen, oppakt….Dit keer was één vervolg berichtje op mijn vorige al afgesloten chat, voldoende voor een omruil aanbod (gevraagd welke dag me goed uitkwam - erg fijn dat dat kan!)
Wat ook meehelpt is dat de batterij ondanks de foutmeldingen prima blijft werken en dat de impact dus eigenlijk zeer beperkt is (hooguit mis een halve dag opbrengst van de batterij op de dag dat die omgeruild wordt)

Los hiervan is mijn ervaring dat de klantenservice de eerstvolgende werkdag heeft gereageerd en in de gevallen waarbij dat ook kon, meteen met een accurate oplossing kwam (er staat een nieuw apparaat voor je klaar in de bestelmand bijv.) Soms kwam er eerst nog een vraag of verzoek voor meer informatie.

Ik lees dat sommigen zien dat de oplaad capaciteit op 1600 of 2400 Watt staat. Je hoeft helemaal niet bang te zijn dat de batterij daar stuk van gaat want de omvormer kan technisch 800 Watt aan.

[ Voor 23% gewijzigd door autoreverse op 10-04-2025 09:28 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:07

Tubby

or not to be

Ok, hij draait nu al ff; stats! :)

Februari (vanaf 4-feb): kWh laden 53,27, ontladen 40,94 roundtrip rendement 76,85%
Maart: 94,25, 71,53: 75,89%
April: 29,67, 22,5 75,83%
Totaal tot nu toe: 177,19 kWh geladen 134,97 ontladen; roundtrip rendement: 76,17%

Waarschijnlijk was het rendement van Februari een beetje een outlier omdat hij natuurlijk deels geladen werd geleverd. Dus ik denk dat de 75,8% normaal is :)

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:39
Mooie post, dat zou dan bij de boeven van Greenchoice vanaf 2027 55kwh x 0,00251 cent zijn. Nu hoop ik alsnog wel dat ze iig in de zomer komen met een uitstel instelling op laden en het max laden waarbij je kunt instellen geen 800 watt op 100% maar bijv 720 watt. Denk dat daar nog wel wat te tweaken valt.
Peterhardenberg schreef op donderdag 10 april 2025 @ 00:32:
[...]

Ik kan een beetje praktijk ervaring over Sessy en HW accu's delen en ook het vergelijk maken tussen HW en Sessy
zelf heb ik meer dan een jaar 3 Sessy's in huis, die ik zelf XOM aanstuur via Homey, zeer ruim over schot aan PV opwek. nacht verbruik van de woning ongeveer 200 watt X op 600 gezet waardoor Sessy met ongeveer 800watt staat te ontladen de meeste tijd. Hier door blijft de RTE idd boven de 80%. Op dit moment 1103 geladen en 890 ontladen = 80,6% RTE
Als ik met de sexy's NOM wil doen is de RTE minder gunstig omdat ik dan met veel lager vermogen ontlaad.

Sinds korte tijd staat er bij familie een HW accu die in de nacht 150 watt moet leveren deze accu heeft 83 kWh geladen en 62,8 kWh ontladen dit is ruim 75%
Dat is een mooie RTE gezien het beperkte vermogen dat s'nacht word ontladen.

Maar wat zou nu het financiële voordeel zijn als de HW ook 80% kan halen??

Nu word het leuk,
Ik doe ff een paar aannames per dag 3 kWh laden en 75% tov 80% alleen laden met PV stroom
laden per jaar 365 x 3 = 1095 kWh geladen
RTE 75 = 0,75 x 1095 = 821 kWh ontladen
RTE 80 = 0,80 x 1095 = 876 kWh ontladen

Het verschil tussen 75 % en 80% RTE is dus 876-821=55 kWh uit je PV opwek die je kwijt bent.

Mag iedereen zelf zeggen hoeveel geld dit is.

Sessy is een echt ander product dan de HW maar maak je niet druk om die 75% of 80 % als je iets meer rendement wilt, 1 PV paneel van 400 WP levert je ongeveer 300 kWh per jaar op en kost maar weinig. ( € 60,-)
( we zijn Tweakers dus zelf installeren)

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Knurt
  • Niet online
Dit is dan wel weer leuk om te zien:

Netafname PER WEEK 2024 (BLAUW) vs 2025 (ORANJE).
Het is vrij duidelijk te zien in welke week ik de Plug-in Battery ontvangen en geïnstalleerd heb. ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPjPAvhzrIhkVq3dZNw9uWihEts=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mO0uBijWXlvet8I7mvHJ27Mt.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autoreverse
Ja de nul op de meter instelling werkt echt uitstekend, de enige piekjes net afname hier thuis zijn de waterkoker en magnetron (want beide consumeren meer dan 800Watt) vroeg in de ochtend en ‘s avonds als de opwek panelen afgenomen is.

Moet ik wel zeggen dat sinds ik de batterij heb het op 2 dagen na uitzonderlijk zonnig is geweest dus dat de batterij gemakkelijk 1 tot 1,5 cyclus per etmaal kon draaien.

[ Voor 50% gewijzigd door autoreverse op 10-04-2025 10:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peterhardenberg
gielz schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:56:
Mooie post, dat zou dan bij de boeven van Greenchoice vanaf 2027 55kwh x 0,00251 cent zijn. Nu hoop ik alsnog wel dat ze iig in de zomer komen met een uitstel instelling op laden en het max laden waarbij je kunt instellen geen 800 watt op 100% maar bijv 720 watt. Denk dat daar nog wel wat te tweaken valt.

[...]
@gielz Ik zie net dat je 2 HW accu's hebt dan is het verlies natuurlijk dubbel zo groot, ;)
En zoals @Devke terecht zegt Elke verloren kWh is jammer en je moet wel ruimte hebben om een paneel bij te plaatsen.
Economisch valt de impact wel mee, maar vanuit milieu oogpunt is elke verloren kWh verloren energie er 1 teveel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 00:26
Peterhardenberg schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:30:
[...]

@gielz Ik zie net dat je 2 HW accu's hebt dan is het verlies natuurlijk dubbel zo groot, ;)
En zoals @Devke terecht zegt Elke verloren kWh is jammer en je moet wel ruimte hebben om een paneel bij te plaatsen.
Economisch valt de impact wel mee, maar vanuit milieu oogpunt is elke verloren kWh verloren energie er 1 teveel.
Wat milieu betreft ligt het er ook aan hoe je rekent denk ik.

Netbeheer heeft duidelijk gemaakt dat een groot probleem qua gevraagd vermogen ligt tussen 17u en 21u. Gebruik maken van een batterij icm zonnepanelen zal in veel gevallen zorgen voor een (sterk) verminderde afname juist op dat tijdstip. Dat zal zorgen voor meer ruimte op het net voor meer mensen die overgaan op EV, WP etc.

Wat mij betreft is het verspillen van enkele kWh's op tijdstippen dat er zelden schaarste is in ruil voor meer ruimte op het net wanneer dat erg nodig is een goed ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knurt schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:59:

Het is vrij duidelijk te zien in welke week ik de Plug-in Battery ontvangen en geïnstalleerd heb. ;-)

[Afbeelding]
gokje ? week 1 :Y _O- , wel erg leuke grafiek, om het nog leuker te maken zou je daar ook nog je teruglevering richting net erbij kunnen zetten? d:)b

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG64
  • Laatst online: 22:09
Knurt schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:59:

De zonopbrengst in maart en april 2025 is tot nu toe ook aanzienlijk hoger geweest dan in 2024.
Scheelde bij bijna 100 kWh.
Dus daarmee kan de netafname ook een scheef beeld geven.

Donald

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-jDIaWUa1dxlXqPE3unPq6Qleo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uQIXb6pq2b7KsSqFkEb4FIcf.png?f=fotoalbum_large
In het plaatje kun je de laad/standby/Ontlaad status zien . Hier mee kun je het schakelen van de relays zichtbaar zien op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:04

fxs81

Julianadorp

autoreverse schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:24:
(hooguit mis een halve dag opbrengst van de batterij op de dag dat die omgeruild wordt)
Eigenlijk niet want hij word ongeveer halfvol geleverd, of je moet hem vol meegeven, dan weer wel ;)

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1245
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22:22
Zojuist is mijn 2e accu uitgevallen met error E305, heb HW chat gestuurd en de batterij even uitgezet en de steker eruit gehaald voor een paar minuten. Batterij staat nu weer te synchroniseren met het net, kijken of de error weg blijft.

Update: de accu staat nu weer te laden alsof er niets aan de hand is geweest, wel gek gisteren de update gedaan op deze batterij en vandaag die error dus.
Ik had gehoopt niet bij die 2% te zitten die errors krijgen op hun accu maar zelfs na 32 cyclus is dat dus niet het geval.

Overigens accu 1 loopt al zonder problemen inmiddels op cyclus 63 vandaag.

[ Voor 43% gewijzigd door Ronald1245 op 10-04-2025 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icepick
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:36
Mrdelange schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:55:
[...]

Ik had ook verwacht vandaag geen reactie meer te ontvangen, echter omstreeks 17.15u kwam toch nog het bericht. Komt goed
Hoe is dit afgelopen? Heb nu ook een E305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbretveld
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-09 19:23
Hier ook vandaag error E305. Chat melding gestuurd, en de batterij even aan en uit gezet. Dit leek te helpen en momenteel laad de batterij weer vol.

Wel benieuwd wat de error inhoud maar daar zal via de chat of mail nog wel reactie op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icepick
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:36
mbretveld schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:09:
Hier ook vandaag error E305. Chat melding gestuurd, en de batterij even aan en uit gezet. Dit leek te helpen en momenteel laad de batterij weer vol.

Wel benieuwd wat de error inhoud maar daar zal via de chat of mail nog wel reactie op komen.
Laat het svp weten als je wat hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longtree
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-09 09:12
mbretveld schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:09:

Hier ook van 13u tot 16u storing E305 gehad. Is vanzelf weer beginnen te laden.
Ben ook wel benieuwd waarom, maar dat horen we misschien nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1245
icepick schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:11:
[...]

Laat het svp weten als je wat hoort.
Vreemd dat er spontaan errors E305 naar boven komen bij meerdere mensen zo te lezen, ik neem aan dat na het melden HW er bovenop zit.

Gemis is nog steeds een volledige lijst met error codes zodat je kunt inschatten wat er nu precies misgaat, is dit naar aanleiding van de laatste update of toch niet want accu 1 had die update al en geeft geen kik🤔

Of heeft het toch iets te maken met meervoudige accus, wie zal het zeggen.
Maar weer wachten op HW.

Ik hoop wel dat dit soort zaken getackeld worden ik ben bang dat ik anders tijdens mijn vakantie de accu’s moet uitzetten en dat gaat natuurlijk nergens over.

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knurt
  • Niet online
MacD007 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:51:
[...]

gokje ? week 1 :Y _O- , wel erg leuke grafiek, om het nog leuker te maken zou je daar ook nog je teruglevering richting net erbij kunnen zetten? d:)b
Hahahaha... bijna goed.
PiB dus in week 8 erbij gekomen. :-)

Hierbij nog wat grafiekjes dan.
(let wel: in 2023 hebben we veel elektrisch verwarmd, niet echt representatief)

BLAUW = 2023
ORANJE = 2024
GEEL = 2025

NETAFNAME PER WEEK:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvgQz7FFsHFtaJvetpOZpPnDc3g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/usGr766IIzT0UtLYgMesi8fB.jpg?f=user_large

TERUGGELEVERD PER WEEK:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXbkew7y1kC6-8dW1nvXNZ-Eamo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eGMGAxDHeovFfD5yjJE9Wmjo.jpg?f=user_large

DIRECT VERBRUIK ZONNEPANELEN:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7c_-0cEN5id4jC6CJ0523HxD22g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2KGCEsraurUZJA6pteAjD1WH.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Knurt op 10-04-2025 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronald1245 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:17:
[...]

Vreemd dat er spontaan errors E305 naar boven komen bij meerdere mensen zo te lezen, ik neem aan dat na het melden HW er bovenop zit.

Gemis is nog steeds een volledige lijst met error codes zodat je kunt inschatten wat er nu precies misgaat, is dit naar aanleiding van de laatste update of toch niet want accu 1 had die update al en geeft geen kik🤔

Of heeft het toch iets te maken met meervoudige accus, wie zal het zeggen.
Maar weer wachten op HW.

Ik hoop wel dat dit soort zaken getackeld worden ik ben bang dat ik anders tijdens mijn vakantie de accu’s moet uitzetten en dat gaat natuurlijk nergens over.

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard
In de TS staat een stukje over errorcodes en wanneer je dus contact op moet nemen. Het is een linkje naar een post van HW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 21:57
Puur uit interesse en om een HW te proberen lijkt met het mooi deze te laten draaien naast een Marstek. Ik ben echter bang dat ze tegen elkaar op gaan vechten, dus op elkaar reageren met laden en ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jellybrah schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:51:
Puur uit interesse en om een HW te proberen lijkt met het mooi deze te laten draaien naast een Marstek. Ik ben echter bang dat ze tegen elkaar op gaan vechten, dus op elkaar reageren met laden en ontladen.
Dit gaat fout tenzij Marstek 3x zo traag is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1245
Devke schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:49:
[...]

In de TS staat een stukje over errorcodes en wanneer je dus contact op moet nemen. Het is een linkje naar een post van HW
Tja net even de TS gelezen (opnieuw) maar daar staat alleen wat over de 4x error codes, er staat niets over de 3x codes die dus blijkbaar ook een melding bij HW moeten krijgen volgens de app.

Nogmaals een uitgebreidere lijst dan de 2 4x codes zou handig zijn in het TS lijkt mij, wellicht iets van een tabel maken waarin informatie verzameld wordt die uit het forum komt want er zal informatie beschikbaar zijn over de E305 code tenslotte wordt er door HW op geacteerd als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:07
jellybrah schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:51:
Of als je driefase hebt kan je op iedere fase een andere batterij aansluiten. Anders op dezelfde fase gaan ze elkaar tegen werken (tenzij je een EMS hebt die de batterijen kan aansturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:39
Ik heb aan Homewizard gevraagd of ze een lijst met foutcodes hadden en wat de support afdeling daar mee doet. Dit willen ze niet delen en is ook niet terug te vinden als je de homewizard apk door een decompiler haalt.

Er ziet dus niet anders op dan support te contacten en dan gaat iemand daar in de excel kijken. 8)7 8)7
Ronald1245 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:08:
[...]

Tja net even de TS gelezen (opnieuw) maar daar staat alleen wat over de 4x error codes, er staat niets over de 3x codes die dus blijkbaar ook een melding bij HW moeten krijgen volgens de app.

Nogmaals een uitgebreidere lijst dan de 2 4x codes zou handig zijn in het TS lijkt mij, wellicht iets van een tabel maken waarin informatie verzameld wordt die uit het forum komt want er zal informatie beschikbaar zijn over de E305 code tenslotte wordt er door HW op geacteerd als het goed is.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Avenger 2.0 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:11:
[...]

Of als je driefase hebt kan je op iedere fase een andere batterij aansluiten. Anders op dezelfde fase gaan ze elkaar tegen werken (tenzij je een EMS hebt die de batterijen kan aansturen)
Dit lijkt me niet te kloppen. De aansturing van de HW wordt op basis van de slimme meter gedaan en die geeft het saldo van de 3 fasen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 21:57
GL007 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:06:
[...]

Dit gaat fout tenzij Marstek 3x zo traag is
Haha gaat ook niet werken, zou mooi zijn als het kon :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
Avenger 2.0 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:11:
[...]

Ik geloof niet dat de fase veel uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jellybrah schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:35:
[...]

Haha gaat ook niet werken, zou mooi zijn als het kon :p
Als de correctie waarde 0,4 x de normale waarde en de update tijd 2,2 zo lang wordt dan gaat het werken.
Maar we weten niet volgens welk regel model de units zijn geprogrammeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronald1245 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:08:
[...]

My bad. Alle 4 codes is sws contact opnemen met HW. Staat dit bij een 3.. code niet bij? HW geeft de codes niet dus kan alleen een nr noteren en de actie als die al niet in de app staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsl
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:17
Hier ook opeens een E305 storing. Net als ik toevallig de hele dag niet in de app kijk. Zag alleen net 1% op het Energy Display staan, dan is er duidelijk wat mis na weer een zonnige dag.

Blijkbaar meet het apparaat wel continu 7 Watt verbruik, ook al is deze in de inactief-stand.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISJRp2r4RnpFGRqgQugdFYlPA1g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z52zEFqvMTQhxuj4FaqKiCsO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:07
hanev001 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:28:
[...]

Dit lijkt me niet te kloppen. De aansturing van de HW wordt op basis van de slimme meter gedaan en die geeft het saldo van de 3 fasen door.
Okay, goed om te weten. Dus met CT klemmen zou het wel moeten lukken (wanneer deze komen voor op Belgische markt, gezien P1 niet mag hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1245
Devke schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:06:
[...]

My bad. Alle 4 codes is sws contact opnemen met HW. Staat dit bij een 3.. code niet bij? HW geeft de codes niet dus kan alleen een nr noteren en de actie als die al niet in de app staat.
Devke, je kunt de code E305 dus opnemen in de TS als zijnde een code waar de app je vraagt om contact op te nemen.
Misschien horen we later wat de code precies inhoudt als HW gereageerd heeft, als iedereen dit dan doorgeeft aan jou dan vult de tabel zich langzaam met informatie denk ik zo.

Overigens heb ik geen code meer gezien na het uitschakelen en steker eruit halen voor een paar minuten, de batterij lijkt het gewoon weer te doen.
Ik houd hem scherp in de gaten hier.

[ Voor 13% gewijzigd door Ronald1245 op 10-04-2025 18:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjamo
Ronald1245 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:26:
[...]

Devke, je kunt de code E305 dus opnemen in de TS als zijnde een code waar de app je vraagt om contact op te nemen.
Misschien horen we later wat de code precies inhoudt als HW gereageerd heeft, als iedereen dit dan doorgeeft aan jou dan vult de tabel zich langzaam met informatie denk ik zo.
Is zoiets handig?

Stel dat de informatie verandert door nieuwe inzichten bij HW. Dan staat de oude info hier nog in de startpost waar steeds naar verwezen wordt.

Ik zou mbt foutmeldingen altijd het advies aanhouden HW te vragen wat er moet gebeuren. Niet allerlei halfwas en mogelijk incorrecte informatie geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ritsl
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:17
Sjamo schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:30:
[...]
Is zoiets handig?

Stel dat de informatie verandert door nieuwe inzichten bij HW. Dan staat de oude info hier nog in de startpost waar steeds naar verwezen wordt.

Ik zou mbt foutmeldingen altijd het advies aanhouden HW te vragen wat er moet gebeuren. Niet allerlei halfwas en mogelijk incorrecte informatie geven.
Tja, lijkt me ook niet nodig om wat er in de app staat te kopieren naar hier. De app is toch al de plek waar je de foutmelding ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1245
ritsl schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:34:
[...]

Tja, lijkt me ook niet nodig om wat er in de app staat te kopieren naar hier. De app is toch al de plek waar je de foutmelding ziet.
Ik dacht juist dat de TS een levend document was die dus altijd de laatste informatie bevat?.

De bedoeling is ook niet om te zien welke error een HW trigger geeft, maar om meer inzicht te krijgen wat over de errors bekend is zoals wat is het probleem precies en kan ik het negeren of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vale Ouwe
We eten zo eigen gemaakte Pizza.
Eigenlijk hebben we gewoon die 4e PIB nodig. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rY1yRtYwvjMVQkej3TvEh9VQvwQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ASsS5E2dF45YIUw8xtUhwnU4.jpg?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ronald1245
Vandaag de nieuwe kap op de
Meterkast gezet dus ziet er weer top uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TCF9NuwGuK6DMF3s1OeXGmEsEHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/32VwWb9weTQs8aOLV88JSMgi.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag even de auto geladen om te kijken naar de warmte ontwikkeling in de kast.
Hieronder met kap erop
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8TVBwni2_SlSOOWkAHvL1yS7VwU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5fKvnq8UbCBG4ZXDk9HKrW76.png?f=fotoalbum_large

En hieronder met kap eraf, gemeten na 2 uur laden met de auto, hierna moest de auto nog 2 uur laden.
Ben tevreden met de temperaturen die ik meet nu.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhOtvmo1npA5RLtawwg0FYpJjK0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TJDtJk3bKGOIB0IZhyOaA60x.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Ronald1245 op 10-04-2025 19:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:29
Vale Ouwe schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:49:
We eten zo eigen gemaakte Pizza.
Eigenlijk hebben we gewoon die 4e PIB nodig. :+

[Afbeelding]
Waarom verbruikt je houtgestookte pizza oven zoveel stroom? :+

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vale Ouwe
Hout hebben we genoeg (+ 100m3), maar niet voor de oven.
Wel een idee. Wellicht toch zo'n vintage AGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Ik heb geloof ik weleens gezien dat de batterij boven de 80% minder snel laadt (dus niet de volledige 800Watt pakt) maar dit is dan wel weer vreemd / nieuw voor mij.

Er is nog opbrengst van de panelen, maar met een vast interval laadt de batterij met een soort intervallen: gedurende 2 seconden met de vollledige PV spanning (in dit plaatje steeds zo’n 600Watt) en stopt dan steeds weer met laden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3jis0Ttwn02JwSqAFHKaOEoAx9k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lA1EOCX6Itis13OkFjZYKqXP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DG64
Zoiets had ik vandaag ook.
Ik kwam rond kwart 12.00 uur thuis en heb zo'n drie kwartier aangezien, laden voor paar seconden en dan weer ontladen. De zonnepanelen leverden op dat moment tegen de 1000W.

In de app stond dat alles prima was en geen foutmeldingen.

Ik heb de batterij uitgezet en na paar minuten weer ingeschakeld. Toen functioneerde alles were normaal en werd weer met 800W geladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qys65np8691k-25ei5ZB71EvU00=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wozxZ7NiToS6Km07boUCk4kB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:20

Aardedraadje

Met kabelschoen

Zomaar even een theorie maar de omvormer kort op hoog vermogen laten draaien is veel efficiënter dan hem lang op laag vermagen laten draaien. Zo'n modulatie zou wel eens een truukje kunnen zijn om er wat meer RTE uit te persen.

Edit: Maar bij 57% zou je dit niet verwachten 7(8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Aardedraadje op 10-04-2025 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ronald1245 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:44:
Zojuist is mijn 2e accu uitgevallen met error E305, heb HW chat gestuurd en de batterij even uitgezet en de steker eruit gehaald voor een paar minuten. Batterij staat nu weer te synchroniseren met het net, kijken of de error weg blijft.

Update: de accu staat nu weer te laden alsof er niets aan de hand is geweest, wel gek gisteren de update gedaan op deze batterij en vandaag die error dus.
Ik had gehoopt niet bij die 2% te zitten die errors krijgen op hun accu maar zelfs na 32 cyclus is dat dus niet het geval.

Overigens accu 1 loopt al zonder problemen inmiddels op cyclus 63 vandaag.
Het kan verstandig zijn om na de update de batterij te herstarten. Dus schakelaar uit, spanning af, wachten. Spanning op. Schakelaar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:35
GL007 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:23:
[...]

Het kan verstandig zijn om na de update de batterij te herstarten. Dus schakelaar uit, spanning af, wachten. Spanning op. Schakelaar in.
Zou zelf niet weten waarom na update de batterij zelf te herstarten, want dat doet de batterij al uit zich zelf.
Verder is een E3.. een melding die er niet echt toe doet ( kan even het exacte antwoorde welke ik toendertijd van HW had niet zo gelijk terug vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
DG64 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 19:47:
Zoiets had ik vandaag ook.
Ik kwam rond kwart 12.00 uur thuis en heb zo'n drie kwartier aangezien, laden voor paar seconden en dan weer ontladen. De zonnepanelen leverden op dat moment tegen de 1000W.

In de app stond dat alles prima was en geen foutmeldingen.

Ik heb de batterij uitgezet en na paar minuten weer ingeschakeld. Toen functioneerde alles were normaal en werd weer met 800W geladen.

[Afbeelding]
Geintje heb ik zelf hier ook gehad en is gewoon wat dus voor kan komen, alleen werd hier bij mij gezegd dat ik te veel naar de batterij zou kijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
autoreverse schreef op donderdag 10 april 2025 @ 19:33:
Ik heb geloof ik weleens gezien dat de batterij boven de 80% minder snel laadt (dus niet de volledige 800Watt pakt) maar dit is dan wel weer vreemd / nieuw voor mij.

Er is nog opbrengst van de panelen, maar met een vast interval laadt de batterij met een soort intervallen: gedurende 2 seconden met de vollledige PV spanning (in dit plaatje steeds zo’n 600Watt) en stopt dan steeds weer met laden.

[Afbeelding]
Dat stoppen wat je beschrijft heb ik zelf hier niet meegemaakt, wel dat boven de 80% het laden minder "snel" gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG64
ivo1969 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:29:
[...]

Geintje heb ik zelf hier ook gehad en is gewoon wat dus voor kan komen, alleen werd hier bij mij gezegd dat ik te veel naar de batterij zou kijken 8)7
Maar is het uiteindelijk wel goed gekomen, cq is het 'vanzelf' weer verdwenen ?
Of had ik wat langer moeten wachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramkoe
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-09 09:44
knip knip

I am an idiot sandwich! 8)7 heb het gevonden.

[ Voor 98% gewijzigd door Ramkoe op 10-04-2025 21:38 . Reden: zelf gevonden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
DG64 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:37:
[...]

Maar is het uiteindelijk wel goed gekomen, cq is het 'vanzelf' weer verdwenen ?
Of had ik wat langer moeten wachten ?
Je hebt het goed gedaan, wat het was ook het advies welke ik van HW had gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ivo1969 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:29:
[...]

Zou zelf niet weten waarom na update de batterij zelf te herstarten, want dat doet de batterij al uit zich zelf.
Verder is een E3.. een melding die er niet echt toe doet ( kan even het exacte antwoorde welke ik toendertijd van HW had niet zo gelijk terug vinden).
En als de batterij twee processoren heeft dan is een volledige herstart verstandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
GL007 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:13:
[...]

En als de batterij twee processoren heeft dan is een volledige herstart verstandig
En als dat zo was had hw dat wel vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASO010
  • Laatst online: 14-09 13:00
Om mijn accu's pas te laten laden wanneer de elektriciteitskosten het laagst zijn maak ik gebruik van een energie socket (0p P1 meter) die op energiesaver staat (laagste 4 uur) en tijdschakelaar na zon uit en 18:00 aan.
Hiermee voorkom ik dat de accu's vol zijn voor 12:00 en krijg ik nog iets voor mijn stroom (variabel uurtarief).
Kan je ook 2 HW p1 meters gebruiken zodat mijn verbruik inzichtelijk blijft ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peterhardenberg
ASO010 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:26:
Om mijn accu's pas te laten laden wanneer de elektriciteitskosten het laagst zijn maak ik gebruik van een energie socket (0p P1 meter) die op energiesaver staat (laagste 4 uur) en tijdschakelaar na zon uit en 18:00 aan.
Hiermee voorkom ik dat de accu's vol zijn voor 12:00 en krijg ik nog iets voor mijn stroom (variabel uurtarief).
Kan je ook 2 HW p1 meters gebruiken zodat mijn verbruik inzichtelijk blijft ?
Het in en uit schakelen van de accu dmv een socket word ten zeerste afgeraden door HW. Zeer schadelijk voor de BMS de levensduur word hier door flink ingekort.
Al div keren hier in het topic beschreven.

Als je 2 P1 meters verbruikt, dan krijg je toch gewoon 2x de zelfde getallen, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier wat detailgedrag van de batterij op dit moment. Ik heb voor de energie meting een aparte stekker gebruikt om de werking van de batterij te controleren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uezxdzPXGPeivs6LBP5Bm5iSdE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SC4cCrydSgPPVt9iUBNQrhoE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmaFVSD2mgjPshIF-hx4B6jSpD8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CKPRNZcQ7FUntTAMn5iUQ6TA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:36
Peterhardenberg schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:47:
[...]

Het in en uit schakelen van de accu dmv een socket word ten zeerste afgeraden door HW. Zeer schadelijk voor de BMS de levensduur word hier door flink ingekort.

Als je 2 P1 meters verbruikt, dan krijg je toch gewoon 2x de zelfde getallen, of zie ik iets over het hoofd?
Daarom zou een optie zoals “alleen laden tussen 11-15” uur een mooie toevoeging zijn. Niet echt dynamisch maar het dekt vermoedelijk vele wensen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ivo1969 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:17:
[...]

En als dat zo was had hw dat wel vermeld
Dat hoeft niet altijd een chip kan twee processen of cpu bevatten. Ik heb daar in het verleden wel aan geprogrammeerd. Vandaar de koude herstart methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
GL007 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:58:
[...]

Dat hoeft niet altijd een chip kan twee processen of cpu bevatten. Ik heb daar in het verleden wel aan geprogrammeerd. Vandaar de koude herstart methode.
👍 Joh het zal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shthpnz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 08:07
GL007 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:23:
[...]

Eigenlijk wel een goeie tip. Ik merkte bij mijn EV ook dat het beter is om na een update een reset te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door shthpnz op 11-04-2025 08:27 ]

Huis uit 1904; gasloos; HR++ x133; PV: Sunpower 9kWp; WP: Nibe L/W 16kW; LTV: Jaga’s met DBH; 2 airco’s; 4 PiB’s; laadpaal, 2 EV’s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:20

Aardedraadje

Met kabelschoen

[...]

De socket zit in dit geval op de voeding van de P1-meter, niet op de batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 23:52
[...]

Zoals ik het lees word de P1 meter geschakeld met een energie socket dus er is geen verbinding meer met de batterij.
De tweede P1 meter die wel aangesloten blijft geeft dan de waarden door die gemist worden door de afgeschakeld P1 meter.
Als de afgeschakeld P1 meter weer word ingeschakeld hebben beiden weer de zelfde waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBpByWEosgmO57munXFQiAGso2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lLy7EWMuXEL6A9ZlM1qHBXzP.jpg?f=fotoalbum_large

De batterij heeft net bijgeladen na de bekende SoC drift. @HomeWizard_NL vanaf gister zie ik deze melding wat vaker hier. Ik laat hem even staan en kijk wat hij zelf doet.

Edit : Batterij aan ander wifi netwerk gekoppeld ivm later willen laden. E foutcode is dan weer verdwenen. Lopen er checks waar hij even niet goed doorkomt? Te strak afgesteld?

[ Voor 14% gewijzigd door Devke op 11-04-2025 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• velo1901
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 01-05 08:23
GL007 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:21:
[...]

Dit was voor Mijzelf de reden dat ik de wifi van Ziggo hebt uitgeschakeld en een AMPLIFI wifi router hebt aangeschaf. Deze router heeft een perfecte app op de IPad of IPhone warmee je de router kunt instellen.
Wij hebben glasvezel van Odido (modem is acces point) en een WiFi 7 mesh netwerk met dezelfde problemen. Ik heb nu op het Odido modem een 2.4Ghz netwerk gemaakt met alleen standaard instellingen en daar alleen de HW items op gezet middels hun MAC adres. Ondanks dat het bereik rond de 62% is op de batterijen en watermeter draaien ze al dagen prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shthpnz
  • Laatst online: 22-09 08:07
Update: Deze post is overbodig

[ Voor 89% gewijzigd door shthpnz op 11-04-2025 08:26 ]

Huis uit 1904; gasloos; HR++ x133; PV: Sunpower 9kWp; WP: Nibe L/W 16kW; LTV: Jaga’s met DBH; 2 airco’s; 4 PiB’s; laadpaal, 2 EV’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
Wij gebruiken een HW pib (2,5kWh) en een ander merk thuisbatterij (3,5kWh).

Als ik onze afname uitreken over de afgelopen weken kom ik telkens op rond de 7W (gemiddeld).
Dit zal overigens veranderen in andere tijden van het jaar, maar voor nu geeft het een beeld voor ons.

Ik ben benieuwd wat dit is voor andere mensen met 1 of meerdere HW batterijen. Ik vermoed dat dat nog lager zal zijn voor 1 batterij.

Overigens is onze gezamenlijke rte lager dan gemiddeld door de samenwerking/tegenwerking van onze batterijen van verschillend soort, maar dat is voor ons geen probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjamo op 11-04-2025 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
Aardedraadje schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 04:13:
[...]

De socket zit in dit geval op de voeding van de P1-meter, niet op de batterijen.
De meeste slimme meters hebben voeding op de P1 poort, soms leevrd deze voeding niet genoeg stroom zeker met gebruik van de splitter dan word losse voeding aanbevolen, zelf gebruik ik de HW P1 meter zonder voeding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Peterhardenberg schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 08:49:
[...]

De meeste slimme meters hebben voeding op de P1 poort, soms leevrd deze voeding niet genoeg stroom zeker met gebruik van de splitter dan word losse voeding aanbevolen, zelf gebruik ik de HW P1 meter zonder voeding.
Gebruikt altijd de externe voeding. Het wifi gedeelte heeft soms de eigenschap veel korte stroom pieken te gebruiken. Ik heb dit gemonitord met een usb meet adapter.
Dit is vooral belangrijk tijdens het updaten van de adapter.

[ Voor 5% gewijzigd door GL007 op 11-04-2025 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

gielz schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:13:
Ik heb aan Homewizard gevraagd of ze een lijst met foutcodes hadden en wat de support afdeling daar mee doet. Dit willen ze niet delen en is ook niet terug te vinden als je de homewizard apk door een decompiler haalt.

Er ziet dus niet anders op dan support te contacten en dan gaat iemand daar in de excel kijken. 8)7 8)7

[...]
Vind dit wel een beetje apart: het komt over alsof ze bewust niet willen laten 'zien' dat er dingen niet goed gaan. Een andere reden kan ik niet bedenken om zo geheimzinnig te doen (denk dat dat nieuwe klanten af kan schrikken). Transparantie zou ze sieren althans zo denken wij, in principe zijn diegene die de accu al hebben nu real life testers. Is in mijn voordeel, zodat ik er als iets latere instapper er minder last van heb ;) Maar zou het storend vinden als ik om mij heen mensen met idem storingsnummer zie en geen informatie kan opduiken via de fabrikant via een FAQ ofzo..

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 11-04-2025 09:50 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ivo1969
2Dutch schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:49:
[...]

Vind dit wel een beetje apart: het komt over alsof ze bewust niet willen laten 'zien' dat er dingen niet goed gaan. Een andere reden kan ik niet bedenken om zo geheimzinnig te doen (denk dat dat nieuwe klanten af kan schrikken). Transparantie zou ze sieren althans zo denken wij, in principe zijn diegene die de accu al hebben nu real life testers. Is in mijn voordeel, zodat ik er als iets latere instapper er minder last van heb ;) Maar zou het storend vinden als ik om mij heen mensen met idem storingsnummer zie en geen informatie kan opduiken via de fabrikant via een FAQ ofzo..
Ik lees hier vaak wij als testers enz. Ik hoef het niet gedetailleerd precies te weten maar in een reeks van kan het wel fijn zijn om te weten wat er mis zou kunnen zijn.

Maar het is een plug en play batterij voor huis thuis en keuken gebruik.
En denk dat daarom mede hw niet veel naar buiten brengt

En als je het weet wat ongeveer de storing veroorzaakt, ga je dan zelf de batterij repareren??

Uit eigen ervaring weet ik dat ding snel omgeruild wordt als dat nodig is en dat vind ik eigenlijk het belangrijkste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald1245
Ben het eens dat er meer transparantie moet zijn over de verschillende error codes al zou het summiere informatie zijn.
Echter het niet delen valt onder het marketing deel dus wordt niet gedeeld.

Hetzelfde geldt ook voor de manier waarop de batterij in de markt is gezet, wellicht herinner je je nog vorig jaar bij de bekendmaking van de accu, gek genoeg waren er toen al reviews te lezen van eerste gebruikers die lyrisch waren over de batterij. Inmiddels weten we beter deze reviews waren volgens mij fake, anders hadden wij er niet nog zoveel punten uitgehaald vanaf afgelopen Januari.

Feit is dat wij de testers zijn die echt voor het eerst deze batterij hebben getest, wel slimme marketing echter wel twijfelachtig naar mijn mening.

Verder niets te klagen maar transparant is het e.e.a zeker niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ivo1969 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:04:
[...]

Ik lees hier vaak wij als testers enz. Ik hoef het niet gedetailleerd precies te weten maar in een reeks van kan het wel fijn zijn om te weten wat er mis zou kunnen zijn.

En als je het weet wat ongeveer de storing veroorzaakt, ga je dan zelf de batterij repareren??

Uit eigen ervaring weet ik dat ding snel omgeruild wordt als dat nodig is en dat vind ik eigenlijk het belangrijkste
Er is een verschil tussen aan dat ding gaan sleutelen en simpel weten wat er mis is. Sleutelen raad ik zonder meer af maar als je weet wat het probleem is kan je in ieder geval zaken als lokale netwerk problemen uitsluiten of op basis van de melding mogelijk achterhalen dat een simpele reset voldoende is om de boel weer te laten werken.

Dus Ja HW zou er goed aan doen om een lijst met foutcodes beschikbaar te maken. Ze kunnen deze eventueel in 2 groepen indelen. Een groep met uitleg over zaken die je mogelijk zelf kan oplossen (zonder dat ding open te maken) en een groep zonder uitleg die simpel weg zegt dat het een defect is dat alleen door HW hersteld kan worden en met het advies om met de helpdesk contact op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ivo1969 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:04:
[...]

In het geheel ben ik met je eens. Maar het is een IOT apparaat met relatieve eenvoudige communicatie in aan boord. Dus moet het wifi gedeelte zo eenvoudig mogelijk zijn. Helaas past dit niet in de marketing strategie. Dit is begrijpelijk.

Pagina: 1 ... 79 ... 213 Laatste

Let op:
Dit topic gaat specifiek over de HomeWizard Plug-in Battery.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Voor vragen over hoeveel accu's je per groep kunt aansluiten, of hoe je dit unlocked: Lees de topicstart, gebruik de zoekfunctie of kijk in het eerste topic: Het HomeWizard Plug-In Battery topic. Bepaal daarna of je vraag specifiek voor de HW Plug-in battery is (hier stellen) of beter in het algemene Elektra huisinstallaties topic past.